Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    09-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA MOTOR BELUX NEEMT DEEL AAN NIEUWE MX-5 CUP 2019

    Na jaren de zeer succesvolle Mazda MX-5 NA Cup (eerste generatie MX-5) te hebben ondersteund, heeft Mazda Motor Nederland besloten om een nieuwe Cup op basis van de MX-5 ND (de huidige generatie) in het leven te roepen. Deze Mazda MX-5 Cup Racer wordt voor de circuitracerij door Intrax Suspension Technology omgebouwd.

    De auto is voorzien van een ingelaste rolkooi met FIA-certificaat en een aangepast onderstel met Intraxschokdempers, goed voor een gewicht van 960 kg en 135 kW (184 pk) onder de motorkap. Voor wie het zou vergeten zijn: de Mazda MX-5 is de best verkochte roadster ter wereld die een viercilinder vooraan heeft die de achterwielen aandrijft. Tijdens zes meetings op Circuit Zolder, Spa-Francorchamps, Zandvoort en het TT-Circuit van Assen worden telkens twee sprintraces gereden van 30 minuten.

    Ook Mazda Motor Belux kocht een auto aan. Die zal ter beschikking worden gesteld van de "autopers" om vanop de eerste lijn van deze nieuwe MX-5 Cup te proeven. Mazda Belux is daarmee niet aan zijn proefstuk want er werd de afgelopen vier jaar al een "perswagen" succesvol ingezet in vier edities van de 24 Uren van Zolder.

    Vorige maandag werd in Zandvoort in Nederland de auto voogesteld en daar kregen de deelnemers gedurende een vier uur durende testsessie de auto te leren kennen. Voor Mazda Motor Belux waren dat Maxim Pasture en Hans Dierckx. Die twee zullen de eerste sprintjes rijden over twee weken in Zandvoort. De auto is ondergebracht in het MSTC-team van Jan Wouters die de grootste beroepsvaardigheid biedt opdat de "journalisten" de beste resultaten over het seizoen kunnen scoren. (Walter Rombauts/Foto's:Mazda Motor Belux)

    De kalender:

    18-19 mei : Familiedagen Circuit Zandvoort

    31 mei - 1 en 2 juni : Zolder Superprix

    12-13-14 juli : Blancpain GT Series Circuit Zandvoort

    16-17-18 augustus : Racing Day TT Circuit Assen

    4-5 oktober : TCR 500 Spa-Francorchamps

    18-19-20 oktober : Finaleraces TT Circuit Assen

    09-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC KAN EEN RECORD VAN JACKY ICKX BREKEN BIJ FERRARI

    De jongste coureur ooit in de F1 bij Ferrari was de Mexicaan Ricardo Rodriguez. Hij was negentien. Maar in zijn "home" Grand Prix verongelukte hij een jaar later in zijn eigen Lotus. Ferrari nam er niet aan deel omdat die GP niet telde voor het wereldkampioenschap. Daardoor werd Jacky Ickx door zijn eerste GP zege in het Franse Rouen, toen hij 23 was, de jongste winnaar van een GP in een Ferrari. Nu bij de Scuderia jong bloed als de Monegask Charles Leclerc haast met zekerheid dit jaar een GP gaat winnen, kan die dus het record van Jacky Ickx uit 1968 bij Ferrari breken.

    Als Leclerc het record van Jacky breekt zal het 51 jaar hebben stand gehouden bij Ferrari. Dat van Ricardo Rodriguez heeft 55 jaar stand gehouden en is op 15 maart 2015 gebroken door Max Verstappen die op 17-jarige leeftijd deelnam aan de GP van Australië met Toro Rosso. Max Verstappen, in Hasselt geboren, blijft echter de jongste GP winnaar ooit. Een detail, die immer zal achterhaald worden omdat de "verse" autocoureurs steeds jonger in het zitje geraken. Een mogelijke reden daarvoor is dat ze kilometers malen in de simulators en al thuis zijn als ze de eerste keer op een circuit aan de slag gaan.(Walter Rombauts/Fotos:Ferrari)

    01-05-2019 om 16:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANDRE LOTTERER POOGT ESTEBAN MUTH VIA F.RENAULT EUROP NAAR F1 TE LOODSEN.

    Gisteravond heeft André Lotterer zijn "poulain" Esteban Mutz in de "Club des V" in Brussel, een hoekje voor puristen, voorgesteld aan de pers. De eerstgenoemde won drie keer de 24 Uren van Le Mans met Audi en de tweede heeft Mick Schumacher al ontmoet in zijn kartingdebuut. De manager van Esteban heeft ook F1-ervaring gehad, zestien jaar geleden weliswaar, bij Caterham en als testrijder bij Jaguar F1. Ik had met beiden een boeiend gesprek over minstens tien onderwerpen die ik hier om de twee dagen zal brengen. Het zal via de Formula Renault Europe zijn dat de opgang naar de F1 wordt gezocht. Formule 4 reed Esteban al.

    Hij heeft ook het racegedrag van Mick Schumacher ervaren. Volgend weekend rijdt hij in Silverstone. Hij traint zich al gek op de simulator. Maar die doet het niet alleen. Esteban vertelt hoe het er in de auto écht aan toe gaat. Formule Renault Europe, morgen meer over die éénzitters met viercilinder Méganemotor die 300 pk opbrengt tegen 8000 t/m. Er wordt een nieuwe Belgische F1-belofte gekneed. Door André lotterer, die in het slechtste geval Esteban nog in een Le Mans-zitje kan plaatsen....Voor het geval dat een jongensdroom niet zou uitkomen...(Walter Rombauts/Foto:wr)

    01-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GIOVANNI VAN LIL STAPT TIJDENS ZOLDER SUPERPRIX IN DE FORD FIESTA SPRINT CUP

    Volgens en recent Fordbericht zal een 24-jarige Antwerpenaar op 31 mei a.s deelnemen aan de vrije trainingen tijdens de Zolder Superprix. Daarin is in het omlijstingsprogramma twee races opgenomen van de "Ford Fiesta Sprint Cup". Volgens insiders de instapklasse bij uitstek voor jong talent. Op 2 juni 2019 dan - dag dat Stoffel Vandoorne deelneemt aan de Testday in Le Mans - zal normaliter Giovanni Van Lil deelnemen aan zijn eerste race. Hoewel hij al wat hobby-ervaring heeft in karting en circuit blijft het toch een spannend vooruitzicht.

    "Racen kost geld", zegt de jongeman, "en dus kan ik niet genoeg Frédéric Op de Beeck en Vincent Vijt van DAXperience bedanken die het respectabele budget rondkregen." Erkentelijkheid staat altijd netjes en siert dus de Fordrijder die net niet te oud is om ook de "Junior Ford Fiesta Sprint Cup" te betwisten. Daarin neemt hij het op tegen evenzeer debutanten als handige stuurjongens Nathan Vanspringel en Alexander Borgmans. (Walter Rombauts/foto bijlage: Ford)

    29-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS DOMINEERT HAMILTON, LECLERC SCOORT SNELSTE RONDE IN AZERBAIJAN

    De Fin Valtteri Bottas heeft na de pole-position ook de GP van Azerbaijan gewonnen. Hij domineerde vooral in de slotfase ploegmaat Lewis Hamilton. Er kan niet worden gezegd dat Bottas de hele race aan de leiding reed. Dat deed Charles Leclerc tot vijftien ronden voor het einde. Dan moest de Monegask willens nillens nieuwe banden halen en hij koos voor "softs" om een gok te wagen naar de snelste ronde (1'43"009-nieuw record) wat hem lukte.

    Tijdens de pitstop van Leclerc kon Sebastien Vettel (Ferrari) naar de derde plaats rijden. Hij reed verstandige Max Verstappen (Red Bull-Honda) zonder spanningen voorbij. Meteen zag Vettel zijn WK-kansen nog niet gans verdwenen. Evenwel staat Verstappeen slechts 1 punt achter hem in de WK-stand. Maar Mercedes slaagde wel in de vierde dubbelzege van het nieuwe seizoen...! Uiteraard rijden de "zilverpijlen" voor het zesde jaar op rij naar de wereldtitel bij de constructeurs.

    Nadat de Australiër Daniël Ricciardo (Renault) in een gemiste remzone belandde en de Rus Daniil Kvyat (Toro Rosso) tot stilstand dwong gebeurde er een parkeer-incident tussen hen beiden. Kvyat wachtte om terug de baan op te rijden voor een andere deelnemer. Op dat moment zette Ricciardo zijn Renault in "marche-arrière" - Renault is Frans - en bonkte tegen de linkerachterzijde en dito wiel van de Rus. Komisch bijna, iets voor Chaplin of "de-dikke-nek-en-de-dunne"...

    Maar het werd nog gekker. Pierre Gasly parkeerde zijn defect gereden Red Bull-Honda netjes in een uitloopstrook en de gele vlag wapperde. Erger nog, de Virtuele Safety Car flikkerde aan. Voor niets !!! Sinds de dood van Charlie Whiting voor de GP van Australië kan de nieuwe koersdirecteur Mati zeer in vraag worden gesteld. In die mate dat een verbolgen Max Verstappen via de radio vroeg waarom/waarvoor er een VSC aanflikkerde ? Kort na de vraag van de Nederlander ging het VSC-licht uit.

    In de slotfase zette vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton leider Bottas nog onder druk. Bottas antwoordde met een snelste ronde. Maar dat ene WK-punt werd hem door een Charles Leclerc niet gegund. Bottas neemt wel de leiding in de WK-stand met 87 punten tegen Hamilton met 86. Vettel blijft derde en Verstappen vierde. Max is dit jaar geschiedenis aan het schrijven en zijn naam kan niet meer stuk bij Honda.

    Het merk dat de twee vorige seizoenen niet in de verf kwam in handen van Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne. Misschien moet Renault ook zo'n fenomeen vinden, want het historische merk dat meer dan 120 jaar autosporthistorie schreef en mee beheerste, rijdt in de schaduw. Dat kan zeker niet zijn omdat ze Lada (Astovaz) hebben opgegeven in Rusland. De volgende GP is die van Spanje in Barcelona. Daarmee begint op 10 mei a.s. met de vrije trainingen het Europese luik van de F1 2019.(Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1 uur 31'52"942

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                            + 1"524

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 11"739

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  + 17"493

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                                + 1'09"107

    WK-stand:

    1. Bottas                               87 punten

    2. Hamilton                           86

    3. Vettel                               52

    4. Verstappen                       51

    5. Leclerc                             47

    28-04-2019 om 16:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - PAKT POLE IN VERMINKTE KWALIFICATIES

    Net was Q1 nog niet gedaan of de Pool Robert Kubica reed de tweede Williams met 21g aan diggelen tegen de gele Pirellimuur waar de baan maar 7,60 meter breed is. Direct rode vlag en bijna een uur om wagen weg te takelen, de "kussen"muur te herstellen maar hem in de grijze grondstof latend. Daarna kon de Q2 aanvatten en nog geen twee minuten later of...Charles Leclerc plofte zijn Ferrari in de grijze massa (met 12g) precies op dezelfde plaats als Kubica.

    Sommigen kunnen zich niet ontdoen van de idee dat het ontbreken van de gele Pirellireclame een ander zicht gaf op de uitgang van de bocht, alsof hij vroeger eindigde...Bovendien mag de vraag worden gesteld of die muur wel millimeterjuist was hersteld ?In Baku komt het wat murenscheren betreft op millimeters aan. Na de crash van Leclerc, die zich in alle talen tegenover de Ferrari-mecaniciens verontschuldigde, werd de Q2 nog eens vijfentwintig minuten onderbroken. Na 7'41" ervan finaal te hebben afgewerkt kon Baku met stilaan tanende zon naar Q3. Met Max Verstappen op dat moment aan de top van de tabellen.

    Sebastien Vettel redde zijn vel pas in de laatste minuten van Q2 om in Q3 te geraken. Charles Leclerc die niet meer kon meedoen zakte weg naar de tiende startplaats. Hij zag met lede ogen aan hoe teamgenoot Vettel naar de "pole" trapte maar dan uiteindekijk de duimen moest leggen tegen de twee Mercedessen waarin Valtteri Bottas met 1'40"495 de eerste startplaats pakte en bovendien het ronderecord van Baku verbeterde. Sebastien Vettel start derde met het "zwaard van Damocles" achter hem, Max Verstappen.

    Iedereen gaat voorbij aan het gerucht dat al een poos de ronde doet dat Mercedes 55 kW (75 pk) meer uit zijn V6 Turbo Hybrid tovert dan de rest. De Duitse constructeur beweert het tegendeel voor Ferrari...Morgen wordt de GP van Azerbaijan gereden over 59 ronden van 6.003 km met in iedere ronde 20 bochten waarin tussen alle muren het gevaar constant loert. Na deze vierde race komt "het circus" op 12 mei a.s. in Barcelona waar de Europese toer begint.(Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'40"495

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'40"554

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'40"797

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)               1'41"069

    5. Sergio Perez (Racing Point)                        1'40"593

    WK-stand voor GP van Azebaijan:

    1. Hamilton                        68 punten

    2. Bottas                            62

    3. Verstappen                     39

    4. Vettel                             37

    5. Leclerc                           36

    27-04-2019 om 22:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRIEMAAL LECLERC - FERRARI - SNELSTE IN AZERBAIJAN !

    In de eerste vrije oefeningen, Charles Leclerc 1'47"497, snelste tijd in een onwaarschijnlijk chaotisch verlopen sessie. Door een losgekomen putdeksel op het 6.003 km stadscircuit in Baku dat verkeerdelijk vergeleken wordt met de stratenrace van Monaco. In de FP2 reed Charles Leclerc met 1'42"872 weerom de snelste tijd en maakte dat Ferrari de hele vrijdag domineerde. Dat Lewis Hamilton ook vandaag slechts de vijfde tijd klokte heeft te maken met de diepe angst tegen de muren te belanden.

    In 2016 maakte hij kennis met die muur en het verknalde destijds heel zijn weekend. Dus voorzichtigheid is een ingewortelde factor in Azerbaijan. George Russell die zijn Williams-chassis op zo'n deksel naar de bliksem reed zal die omzichtigheid zeker in acht nemen. Overigens was Lewis Hamilton duidelijk. "Niemand beseft hoe snel we hier gaan. Soms kunnen we de 100-meter-borden niet eens zien. We rijden puur op instinct."

    Maar in de derde vrije oefeningen, de FP3 dus, knalde Monegask Charles Leclerc de chrono naar 1'41"604 !!! Sebastien Vettel in de tweede Ferrari kon er alleen maar naar kijken. Volgens - relatieve - polls heeft de viervoudige Duitse wereldkampioen slechts 20% kans om dit seizoen als eerste met Ferrari te winnen. 80% sprak zich uit voor Leclerc.

    Max Verstappen gaat met een derde snelle tijd naar de kwalificaties - straks om 14.55 uur onze tijd - en blijft zich dus met de Red Bull-Honda tussen de meervoudige wereldkampioenen bewegen. Hij staat derde in de WK-stand en indien hij gespaard blijft van pech zou hij na 21 races wel eens héél hoog kunnen scoren in de eindstand van het WK 2019.(Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'41"604

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'41"802

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'42"852

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'43"064

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'43"176

    27-04-2019 om 17:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINNEN VRIJE TRAININGEN VOOR GP VAN AZERBEIDJAN

    Morgen rollen de eerste wagens over het stadscircuit van Baku in Azerbeidjan. De vierde GP van de 21 te rijden in 2019. Red Bull heeft aangekondigd dat Honda met updatemotoren op de proppen komt. Max Verstappen is er als de kippen bij daarbij de hoop uit te drukken dat hij daarmee de kloof tussen hen en Mercedes-Ferrari kan dichtrijden. Pas zaterdag zal het met de kwalificaties duidelijk worden of Honda in zijn nieuwe opzet is geslaagd. De race wordt dan een bevestiging van een onuitgesproken vermoeden dat de sterkere Mercedesmotor het wellicht weer van iedereen zal halen. Nog een detail: Giovinazzi (Alfa Romeo) krijgt een gridpenallty om er al een derde MGU op de auto is verwisseld. Räikkönen is pas aan de tweede toe op drie races. Die rijdt nog vrij vanuit zijn startplaats. (Walter Rombauts)

    25-04-2019 om 22:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 911 SPEEDSTER 2019 VIERT NOORD-AMERIKAANSE PREMIERE IN NEW YORK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    (De Porsche 911 Speedster is wereldwijd beperkt tot 1.948 exemplaren, en is een eerbetoon aan 70 jaar Porsche sportwagens. Vorig jaar vierde Porsche zijn zeventigste verjaardag als even vaardige als sportief gevreesde sport- en renwagenbouwer. Toen werden twee 911 Speedster Conceptmodellen aan het grote publiek getoond. Vandaag beleeft de "straatversie" zijn Noord-Amerikaans debuut in New York.

    De 911 Speedster 2019 wordt op de achterwielen aangedreven door een atmosferische 4.0 liter zescilinder boxermotor met een maximum toerental van 9000 t/m, dezelfde krachtbron als in de huidige 911 GT3 en 911 GT3 RS. De motor ontwikkelt 375 kW (510 pk) en levert 470 Nm als maximum koppel. De sound die de motor uitzingt is rechtstreeks overgenomen uit de racerij waarin Porsche meer dan elders tot de verbeelding spreekt. Deze motor met race-DNA werd exclusief voor de 911 Speedster opgewaardeerd met individuele gasklepbehuizingen voor een nog snellere gaswissel. Net zoals in de 911 GT3 R-bolide.

    Om een uitzonderlijke opwindende rijervaring te kunnen bieden die voldoet aan de hooggespannen verwachtingen van puristen zal de 911 Speedster enkel worden aangeboden met manuele GT Sport zesversnellingsbak. De sprint van 0 naar 100 km/h kan - maar moet niet - in precies 4". Op een circuit kan een ervaren rijder er een top van 310 km/h mee halen. Dus voer voor mensen die meester over zichzelf zijn, de moeilijkste "discipline" in de autosport en het dagelijks leven. Echte Porschisten beheersen die. (Walter Rombauts/Foto's:Porsche)

    17-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEVERING VAN LG-BATTERIJPACKETS BEDREIGT e-TRON-PRODUCTIE IN VORST

    Doordat LG de Zuid-Koreaanse producent en leverancier van batterijpackets voor de in Vorst (Brussel) gebouwde e-tron trager levert om de prijs met 10% hoger te krijgen, dreigt Audi daardoor 19% van de productie te moeten neerhalen. Dat is concreet gezegd met 45.242 e-trons die van de band zullen rollen tot 2020 liefst 10.000 minder dan gepland. Doordat BMW en Mercedes evneeens alle mogelijke schaarse materialen tracht te bemachtigen voor hun e-auto's, zien de Koreanen hun kans schoon de Duitse automarkt onder druk te zetten. Mogelijk heeft de lagere productie bij Audi in Vorst kortelings invloed op de werkgelegenheid. (Walter Rombauts)

    16-04-2019 om 21:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - GEEFT RIJLES IN 1000STE GP F1 IN CHINA EN IS WK-LEIDER

    Voor wat in de 1000ste GP vanuit de F1-geschiedenis sinds 1950 in Shanghai ten tonele is gevoerd ziet de rest van het seizoen er maar eentonig uit. In de start verraste Lewis Hamilton de polesitter, zijn ploegmaat Bottas en bleef de hele race onbedreigd door niemand. Het werd zéér snel duidelijk dat slechts vijf piloten op de twintig deelnemers in staat zijn te rijden voor een overwinning. Dat zijn Lewis Hamilton, Valteri Bottas, Sebastien Vettel, Max Verstappen en Charles Leclerc. De rest zijn, op Kimi Räikkönen en Nico Hülkenberg na, in 2019 veroordeeld tot een trieste figurantenrol.

    Toen viervoudig wereldkampioen Alain Prost de GP van China na 56 ronden afvlagde, werd duidelijk dat het momenteel bij 33 piloten zou blijven die in 1000 GP's wereldkampioen zijn geworden. In de hierboven geciteerde namen zitten als toekomstige wereldfaam vooral Max Verstappen en Charles Leclerc. Het zal af te wachten zijn wat Mick Schumacher er zal van bakken eens Ferrari hem die kans geeft. Sebastien Vettel haalde wel een podium - Leclerc moest hem tot tweemaal toe laten voorbijrijden....-

    Maar de vierde plaats van Max Verstappen zet hem nog steeds op de derde plaats in de voorlopige stand om het wereldkampioenschap. De "driver of the day" werd Alex Albon, waarbij de puristen die het 70 jaar hebben volgehouden even moeten slikken. Gevaar dreigt vanuit de Formule E waarin meerdere constructeurs meedoen. Stoffel Vandoorne behaalde gisteren daarin zijn eerste podiumplaats. In de F1 neemt Lewis Hamilton nu al een optie op een zesde wereldtitel.(Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                

    2. Valtteri Bottaas (Mercedes)           + 6"552

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)              + 13"744

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)  + 27"627

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                + 31"276

    Snelste Ronde: Pierre Gasly (Red Bull-Honda) = 1 WK-punt

    WK-stand na China:

    1. Lewis Hamilton               68

    2. Valtteri Bottas                62

    3. Max Verstappen             39

    4. Sebastien Vettel             37

    5. Charles Leclerc               36

    6. Pierre Gasly                    13

    Volgende GP die van Azerbeidjan op 28 april a.s.

    14-04-2019 om 13:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - IN POLE VOOR GP VAN CHINA

    In de derde vrije oefeningen had de Fin Valtteri Bottas al de snelste chrono gereden toen op het einde Alex Albon zwaar crashte en een rode vlag alles beëindigde. In de kwalificaties deze namiddag leek vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton weerwraak te zullen nemen op zijn ploegmaat die tevens leider is in de WK-stand. Maar de Brit werd telkens opnieuw verbeterd door een sublieme Bottas.

    Deze lijkt vastbesloten dit jaar eens een wereldtitel mee te pikken. Hij zou dan zondag - mocht hij winnen - de 34ste coureur zijn die in 1000 GP's wereldkampioen werd. De Ferrari's reden in orde van Vettel, Leclerc, maar zagen allebei in hun spiegels de contouren van Max Verstappen's Red Bull-Honda. Daarmee is de explosieve cocktail voor zondag gemixed. Het wordt spannend in Shanghai. (Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                   1'31"547

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'31"570

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                    1'31"848

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'31"865

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'32"089

    13-04-2019 om 17:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS MAAKT MERCEDES TROEF IN FP2 IN SHANGHAI

    De tweede vrije trainingen hebben al wat meer data opgeleverd om te pronostieken naar de race van zondag toe. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton reed in de Mercedes dertien ronden lang met de mediumbanden. Dat werd heel bewust gedaan want het kon de Brit geen moer schelen dat daarmee zijn ploegmaat Valtteri Bottas op de zachtste rubbers in 1'33"330 de Mercedes bovenaan de tabellen plaatste. Sebastien Vettel moest in zijn steigerend paard uit Maranello slechts 0,027" toegeven aan de Fin. Maar Max Verstappen bracht weerom de Red Bull met de door Alonso en Vandoorne ezels-Honda genoemd toch maar op de derde chrono ! Anderzijds gebiedt de waarheid te zeggen dat Honda in deze FP2 een eerste motorwissel heeft moeten doorvoeren in de Toro Rosso van de Rus Daniil Kvyat.

    Terwijl het nieuwe F1-reglement vooral de aerodynamika bepaalt, baart de technische kant (V6 Turbo-Hybrid) blijkbaar meer en meer zorgen. We kennen het verhaal van de zwanenzang van Charles Leclerc in de GP van Bahrein. Koelingsproblemen lieten hem de eerste GP-zege ontglippen en de Safety Car die veel te lang op de baan bleef redde wel zijn podium, die onder normale omstandigheden terecht naar Max Verstappen zou zijn gegaan. Maar in op die 5,451 km lange baan in Sanghai kreeg Leclerc's Ferrari weer oververhitting. Niet "dramatisch" luidde het bij Ferrari, maar toch genoeg om de Monegask aan te raden de rode spierknoop aan de kant te parkeren.

    Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en de qualificaties. Daaruit komt de polesitter die zondag zal trachten over 56 ronden en 728 bochten verder de derde race om het WK F1 2019 te winnen. Al smukt het Nederlandse Heineken de Barnumpubliciteit op rond deze 1000ste GP in bijna 70 jarige Formule 1 gebeuren, sinds de Amerikanen (Liberty Media) sinds maart 2017 de boel overnamen van de Grote Manitou Bernie Ecclestone (voor 31 miljard dollar) is er iets niet meer authentisiteit. Ook de Amerikanen zelf voelen dat en geruchten zwellen aan dat ze van dit "circus" af willen. Buiten Ross Brawn - de geniale racewagen en motorontwerper - is er maar weinig volk van de oude garde. De puristen verlaten één na één het wereldje, ook de planeet. Hopelijk vermijden de nieuwe reglementen van 2021 dat de hoogste autosportdiscpline door een zwart gat opgezogen wordt. Einstein zat er al mee, en sinds de jongste heuse foto ervan, zowat iedereen die zijn eigen relativiteit kent. Zelfs in de F1.

    Zondag is er de GP van China met op de affiche verschillende duels. 1. Ferrari - Mercedes 2. Vettel - Leclerc 3. Bottas - Hamilton. Scherprechters daarin kunnen Max Verstappen (Red Bull-Honda) en Nico Hülkenberg (Renault) worden. Max pakte daarjuist de derde tijd en de Duitse klasse-bak Nico de vijfde. Waarmee Renault zijn trage rehabilitatie definitief inzet. (Walter Rombauts/Foto:Renault)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'33"330

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'33"357

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'33"551

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'34"037

    5. Nico Hülkenberg (Renault)                       1'34"096

    12-04-2019 om 13:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - BESTTIJD IN FP1 IN CHINA

    De viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel heeft in de eerste vrije trainingen om de GP van China de beste tijd voor Hamilton gereden. Daarmee meldt Ferrari zich opnieuw aan als - technisch - ernstige concurrent voor de zege van zondag. Max Verstappen in de RedBull-Honda pakte de vierde tijd na "wonderkind" Charles Leclerc in de tweede Ferrari.

    Met de GP van China wordt de 1000ste GP sinds 13 juli 1950 in Silverstone gereden. De vraag is of in de beginjaren van de F1, zeker in de jaren '50, wel zuiver op de graat waren. Elf keer telde de 500 Mijlen van Indianapolis mee voor de eindstand van het wereldkampioenschap. Er deed in die jaren geen enkele niet-Amerikaanse F1-coureur mee. De elf races van 1950 tot 1960 werden dan ook allemaal gewonnen door Amerikanen in hun typische Indy-machines. Vukovich won in 1953 en 1954. In 1955 verongelukte hij in de Indy 500. Maar zijn winnaarsjaren brachten hem wel eens de vijfde plek op in de WK-stand. Dus een nadenkertje of dit wel écht de 1000ste "zuivere" na-oorlogse GP is...(Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'33"911

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'34"118

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                1'34"167

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  1'34"334

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'34"653

    12-04-2019 om 08:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE DAG VAN VANDAAG IN DE FORMULE 1 EN DAARBUITEN

    "Ik wil je zeggen dat ik de beste ben." Fernando Alonso na een dubieuze wereldtitel in 2006 met Renault en onder commando van Flavio Briatore. Vandaag is dat motto in de autosport en in heel de wereld trend. Laat ons voor alles besluiten dat het iedereen die van god's chemie is geschapen het raadzaam is enige bescheidenheid aan de dag te leggen. Ook voor Fernando Alonso die onder Safety Car de GP van Singapore won in 2006 omdat Nelson Piquet jr een Renault moest crashen tegen 160 km/h opdat die SC moest uitrukken en alle strijd lamleggen.

    Zoals recent ook in Bahrein gebeurde ten gunste van Lewis Hamiton, Valtteri Bottas, maar vooral nieuweling Charles Leclerc zijn podium verzekerde. Ten nadele van Max Verstappen. Deze keer verdiende Max beslist dat tweede podium van dit seizoen. Morgen, straks dus, beginnen de eerste vrije trainingen voor de GP van China in Sanghai. En hoe de debrexitcinéma het vervoer van renwagens van in Engeland gebaseerde teams in het nauw kunnen brengen.(wr)

    04-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSELL SNELST IN MERCEDES OP DAG 2, MICK SCHUMACHER ZESDE IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een opmerkelijkheid op de tweede trainingsdag in Bahrein was dat George Russel die bij Williams rijdt, weliswaar met een Mercedeskrachtbron, vandaag zijn rondjes mocht draaien in een "echte" Mercedes van de heren Hamilton en Bottas. Was het toeval dat de jongeman dan vandaag ook de snelste rondetijd - 1'29"029 - voor zich nam ? Of is Mercedes de niet te evenaren ster ?

    In ieder geval is het zo dat sinds in 2014 de V6 Turbo Hybrid -techniek zijn intrede deed in de Formule 1, de Duitse autofabrikant al twee piloten en ook zichzelf als constructeur de wereldtitels liet vergaren. Hamilton in 2014 en 2015 zijn tweede en derde titel. Nico Rosberg in 2016 zijn eerste en laatste. Dan weer Lewis Hamilton in 2017 en 2018. Samen met die van 2008 evenveel als Juan Manuel Fangio !

    Andere topics waren Sebastien Vettel die in de Ferrari rondtoerde tegen 1'29"319, net niet in zijn neus peuterend. Verstrooid en afgeleid door de "drama's" die hem boven het hoofd hangen. Ze hebben al namen: Charles Leclerc en voorlopig nog iets verder af Mick Schumacher. Die reed vandaag in een Alfa Romeo (ex-Sauber) maar evengoed met Ferrarimotor. Toch moest hij genoegen nemen met een zesde tijd: 1'29"998.

    Maar daar ligt niemand wakker van. Want zoonlief moet als F1-coureur nog worden geboren en nu al ligt de rode loper voor hem wereldwijd uitgerold. Hij gaat verder dit jaar in de F2 en tijdens de GP van China op 14 april zal hij steevast in de Ferraripit staan om de zaken te volgen. Naast de grote ceo's natuurliijk. Mick's broodje is gebakken, net zo knappend als dat van Max. Aanvoerders met George Russell, Charles Leclerc en Lando Norris, van de nieuwe orde die een nieuw F1-tijdperk vanaf 2021 groots zullen maken.(Walter Rombauts)

    03-04-2019 om 21:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICK SCHUMACHER TESTTE F1 FERRARI IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals voorzien heeft Mick Schumacher vanochtend de Ferrari SF190 getest. Die auto levert 1000 pk, hetzij nog een derde meer dan het vermogen dat hij in de F2 moet gewoon worden. In de F3 was er 240 pk achter zijn rug, in de F2 640 pk. Morgen rijdt de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher de F1 Alfa Romeo van Kimi Räikkönen in Bahrein.(wr)

    02-04-2019 om 15:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN SNELSTE, MICK SCHUMACHER TWEEDE OP EERSTE TRAININGSDAG

    Met 1'29"379 reed Max Verstappen in de Red Bull-Honda de beste tijd in de eerste in regen gereden trainingsdag in Bahrein. Gelukkig was het vandaag al geen 1 april meer of niemand zou hebben geloofd dat...Mick Schumacher (20) voor het eerst in de F1-Ferrari de tweede chrono voor zich nam: 1'29"976. Dat belooft dus. De Duitser, zoon van, ging Norris (Mc Laren), Grosjean (Haas) en Albon (Toro-Rosso) vooraf. Morgen rijdt Mick Schumacher in een Alfa Romeo test. (wr)

    02-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CADEAUZEGE VOOR HAMILTON NA MOTORPECH VAN LECLERC

    Bijna werden de sprookjesjes van Grimm herschreven in de GP van Bahrein. Alleszins ging de Monegask Charles Leclerc erin komen. Nadat ploegmaat Sebastien Vettel snelst wegkwam bij de start, wist Leclerc al in de tweede ronde de leiding van alle wereldkampioen te ontfutselen en zich comfortabel aan de leiding te zetten. Daarbij ongrijpbaar uitlopend op iedereen. Tot 9" voorsprong wist hij op te bouwen. De zege kon hem niet meer ontsnappen....! Sebastien Vettel kon het temp niet écht aan. Toen er nog 19 van de 57 ronden te rijden waren raakte hij in een proper maar keihard duel met Lewis Hamilton de auto letterlijk kwijt en spinde rond. Daarna reed hij nog over de eigen neusvleugel die van zijn Ferrari viel.

    Op negen ronden van het einde slaakte solied leider Charles Leclerc een "Oh My God"-kreet door de radio naar zijn team. "Wat gebeurt er ?!"  Teambaas Binotto kon hem alleen maar antwoorden te trachten zo snel mogelijk te blijven rijden om minstens een podium te halen. Dat deed Leclerc, maar werd dan eerst door Hamilton, daarna door Bottas ingehaald en werd vervolgens een kluif voor Max Verstappen die een tweede seizoenspodium binnen zijn bereik zag. Dat alles viel in het water. Op vier ronden voor het einde vielen de twee Renaults van Hülkenberg en Ricciardo omzeggens gelijktijdig uit. De twee piloten parkeerden de zwart-gele bolides netjes van de baan in het gras. Direct gele vlag wat wil zeggen: niet inhalen.

    In weerwil dat de twee pechauto's geenszins gevaarlijk stonden werd de gele vlag direct opgevolgd door een concrete Safety Car ! Drie ronden lang ging ze niet de baan af en won Lewis Hamilton achter de SC de GP van Bahrein. Max Verstappen zag ook een zeker podium door zijn neus geboord. Daardoor eindigde een ongemeen fantastische tweede GP van het seizoen in sportief mineur. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton omarmde, troostte en loofde persoonlijk Charles Leclerc. Leclerc's troostprijs was wel de snelste ronde die 1 WK-punt oplevert. Voor de Monegask twee keer al in twee races.

    Verstappen vierde, blijft op de derde plaats in de stand om het WK, Leclerc vierde voor kopman Vettel. Voor deze laatste wordt het sprookjesboek eind dit jaar dichtgeklapt. Mick Schumacher volgde de ganse race vanuit de Ferraristand. Dinsdag rijdt hij voor het eerst een Ferrari in Bahrein, woensdag een Alfa Romeo. Binnen vier weken vervolgt zijn "vervolmakingscursus" in de F2 die moet leiden naar de weg die zijn vader Michaël ging en zeven wereldtitels opleverde. De volgende GP is deze van China op 14 april a.s. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1h30'27"325

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                               + 2"980

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                  + 6"131

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    + 6"408

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                                + 36"068

    WK-stand piloten:

    1. Bottas                 44 punten

    2. Hamilton             43

    3. Verstappen          27

    4. Leclerc (Ferrari)   26

    5. Vettel (Ferrari)    22

    31-03-2019 om 20:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC TOVERT EERSTE POLE UIT RODE FERRARIHOED IN BAHREIN

    De door tabaksfabrikant Phillip Morris achter de schermen met Ferrari opgezette slogan "MISSION-WINNOW" is vandaag door de 21-jarige Charles Leclerc in een wereldkampioenverpletterede pole-position geconcretiseerd. Bahrein, het circuit van Sakhir, heeft een nieuw wonderkind gebaard ! De Monegask die het laagste scoorde in de voorspellingen voor de pole (17 %) maakte brandhout van liefst drie coureurs die samen goed zijn voor tien wereldtitels: Hamilton, Vettel, Räikkönen. Slechts in de finale fase van de Q3 slaagde Sebastien Vettel er in de tweede plaats op de startgrid te bemachtigen. Leclerc, de nieuwe komeet aan het F1-firmament, verbeterde in zijn laatste ronde nogmaals zijn eigen polechrono. Het hele veld was uit zijn lood geslagen.

    Nu Mick Schumacher's F2 loopbaan is begonnen en een achtste plaats aan de eindmeet een eerste vaststelling is, moet in diezelfde F2 eens iets worden verteld over Charles Leclerc. In 2017 behaalde hij in zijn eerste F2 race om te beginnen de pole en finishte derde. Vorig jaar nog rookie, schitterde hij toen al in die mate dat Kimi Räikkönen, al tot vertrek bij Ferrari voorbereid, met plezier baan ruimde en voor Alfa Romeo (ex-Sauber) ging rijden. "Just for fun" en een tiental miljoen gage en meteen mee vooraan in Bahrein. Het gezegde dat "olie altijd boven drijft" wordt dus bewaarheid.

    Maar gezien de oliewereld aan het begin van zijn einde staat moet men andere uitspraken verzinnen. Formula E is nu "serie- en kermisrijp", maar elektrisch is - nog niet zichtbaar - al achterhaald. Waterstof op duurzame wijze geproduceerd via wind-, zonne- en waterslagenergie zal auto's aandrijven. Mercedes, Hyundai en Toyota bieden er al aan. Wat het te maken heeft met de GP van Bahrein ? De Arabieren willen ook onafhankelijk worden van olie en zetten andere middelen in. Hun woestijnen zijn zo groot dat er honderden, neen, duizenden vierkante kilometers zonnepanelen zijn gelegd. Misschien komen hun tankers binnen afzienbare tijd gebruiksklare waterstof leveren in onze havens en gaan de olietankers naar de schroothoop.

    Zo begint Charles Leclerc met Ferrari en concreet MISSION-WINNOW aan een nieuw tijdperk dat de historische F1 in 2020 zal afsluiten. Sebastien Vettel zal aan het eind van dit jaar de rol van Räikkönen kunnen overdoen: plaats maken voor Mick Schumacher. Hij en Leclerc zullen de F1 van 2021 vorm geven. Uiteraard met ingenieurs als Ross Brawn en Adrew Newey. Maar 't zal allemaal anders zijn. Toch zal het altijd "the human race" blijven waarin wordt gezocht naar nieuwe limieten. Maar eerst morgen de GP van Bahrein met een topaffiche: duel tussen Sebastien Vettel - 0,2" trager - en Charles Leclerc die sneller rijdt dan zijn schaduw "WinnoW". (Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'27"866

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'28"160

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'28"190

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'28"256

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'28"752

    WK-stand voor de tweede GP F1 van 2019:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    26 punten

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                   18

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         15

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                     12

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                       10

    30-03-2019 om 18:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!