Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    12-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - BESTTIJD IN FP1 IN CHINA

    De viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel heeft in de eerste vrije trainingen om de GP van China de beste tijd voor Hamilton gereden. Daarmee meldt Ferrari zich opnieuw aan als - technisch - ernstige concurrent voor de zege van zondag. Max Verstappen in de RedBull-Honda pakte de vierde tijd na "wonderkind" Charles Leclerc in de tweede Ferrari.

    Met de GP van China wordt de 1000ste GP sinds 13 juli 1950 in Silverstone gereden. De vraag is of in de beginjaren van de F1, zeker in de jaren '50, wel zuiver op de graat waren. Elf keer telde de 500 Mijlen van Indianapolis mee voor de eindstand van het wereldkampioenschap. Er deed in die jaren geen enkele niet-Amerikaanse F1-coureur mee. De elf races van 1950 tot 1960 werden dan ook allemaal gewonnen door Amerikanen in hun typische Indy-machines. Vukovich won in 1953 en 1954. In 1955 verongelukte hij in de Indy 500. Maar zijn winnaarsjaren brachten hem wel eens de vijfde plek op in de WK-stand. Dus een nadenkertje of dit wel écht de 1000ste "zuivere" na-oorlogse GP is...(Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'33"911

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'34"118

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                1'34"167

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  1'34"334

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'34"653

    12-04-2019 om 08:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE DAG VAN VANDAAG IN DE FORMULE 1 EN DAARBUITEN

    "Ik wil je zeggen dat ik de beste ben." Fernando Alonso na een dubieuze wereldtitel in 2006 met Renault en onder commando van Flavio Briatore. Vandaag is dat motto in de autosport en in heel de wereld trend. Laat ons voor alles besluiten dat het iedereen die van god's chemie is geschapen het raadzaam is enige bescheidenheid aan de dag te leggen. Ook voor Fernando Alonso die onder Safety Car de GP van Singapore won in 2006 omdat Nelson Piquet jr een Renault moest crashen tegen 160 km/h opdat die SC moest uitrukken en alle strijd lamleggen.

    Zoals recent ook in Bahrein gebeurde ten gunste van Lewis Hamiton, Valtteri Bottas, maar vooral nieuweling Charles Leclerc zijn podium verzekerde. Ten nadele van Max Verstappen. Deze keer verdiende Max beslist dat tweede podium van dit seizoen. Morgen, straks dus, beginnen de eerste vrije trainingen voor de GP van China in Sanghai. En hoe de debrexitcinéma het vervoer van renwagens van in Engeland gebaseerde teams in het nauw kunnen brengen.(wr)

    04-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    03-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSELL SNELST IN MERCEDES OP DAG 2, MICK SCHUMACHER ZESDE IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een opmerkelijkheid op de tweede trainingsdag in Bahrein was dat George Russel die bij Williams rijdt, weliswaar met een Mercedeskrachtbron, vandaag zijn rondjes mocht draaien in een "echte" Mercedes van de heren Hamilton en Bottas. Was het toeval dat de jongeman dan vandaag ook de snelste rondetijd - 1'29"029 - voor zich nam ? Of is Mercedes de niet te evenaren ster ?

    In ieder geval is het zo dat sinds in 2014 de V6 Turbo Hybrid -techniek zijn intrede deed in de Formule 1, de Duitse autofabrikant al twee piloten en ook zichzelf als constructeur de wereldtitels liet vergaren. Hamilton in 2014 en 2015 zijn tweede en derde titel. Nico Rosberg in 2016 zijn eerste en laatste. Dan weer Lewis Hamilton in 2017 en 2018. Samen met die van 2008 evenveel als Juan Manuel Fangio !

    Andere topics waren Sebastien Vettel die in de Ferrari rondtoerde tegen 1'29"319, net niet in zijn neus peuterend. Verstrooid en afgeleid door de "drama's" die hem boven het hoofd hangen. Ze hebben al namen: Charles Leclerc en voorlopig nog iets verder af Mick Schumacher. Die reed vandaag in een Alfa Romeo (ex-Sauber) maar evengoed met Ferrarimotor. Toch moest hij genoegen nemen met een zesde tijd: 1'29"998.

    Maar daar ligt niemand wakker van. Want zoonlief moet als F1-coureur nog worden geboren en nu al ligt de rode loper voor hem wereldwijd uitgerold. Hij gaat verder dit jaar in de F2 en tijdens de GP van China op 14 april zal hij steevast in de Ferraripit staan om de zaken te volgen. Naast de grote ceo's natuurliijk. Mick's broodje is gebakken, net zo knappend als dat van Max. Aanvoerders met George Russell, Charles Leclerc en Lando Norris, van de nieuwe orde die een nieuw F1-tijdperk vanaf 2021 groots zullen maken.(Walter Rombauts)

    03-04-2019 om 21:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-04-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICK SCHUMACHER TESTTE F1 FERRARI IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zoals voorzien heeft Mick Schumacher vanochtend de Ferrari SF190 getest. Die auto levert 1000 pk, hetzij nog een derde meer dan het vermogen dat hij in de F2 moet gewoon worden. In de F3 was er 240 pk achter zijn rug, in de F2 640 pk. Morgen rijdt de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher de F1 Alfa Romeo van Kimi Räikkönen in Bahrein.(wr)

    02-04-2019 om 15:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN SNELSTE, MICK SCHUMACHER TWEEDE OP EERSTE TRAININGSDAG

    Met 1'29"379 reed Max Verstappen in de Red Bull-Honda de beste tijd in de eerste in regen gereden trainingsdag in Bahrein. Gelukkig was het vandaag al geen 1 april meer of niemand zou hebben geloofd dat...Mick Schumacher (20) voor het eerst in de F1-Ferrari de tweede chrono voor zich nam: 1'29"976. Dat belooft dus. De Duitser, zoon van, ging Norris (Mc Laren), Grosjean (Haas) en Albon (Toro-Rosso) vooraf. Morgen rijdt Mick Schumacher in een Alfa Romeo test. (wr)

    02-04-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CADEAUZEGE VOOR HAMILTON NA MOTORPECH VAN LECLERC

    Bijna werden de sprookjesjes van Grimm herschreven in de GP van Bahrein. Alleszins ging de Monegask Charles Leclerc erin komen. Nadat ploegmaat Sebastien Vettel snelst wegkwam bij de start, wist Leclerc al in de tweede ronde de leiding van alle wereldkampioen te ontfutselen en zich comfortabel aan de leiding te zetten. Daarbij ongrijpbaar uitlopend op iedereen. Tot 9" voorsprong wist hij op te bouwen. De zege kon hem niet meer ontsnappen....! Sebastien Vettel kon het temp niet écht aan. Toen er nog 19 van de 57 ronden te rijden waren raakte hij in een proper maar keihard duel met Lewis Hamilton de auto letterlijk kwijt en spinde rond. Daarna reed hij nog over de eigen neusvleugel die van zijn Ferrari viel.

    Op negen ronden van het einde slaakte solied leider Charles Leclerc een "Oh My God"-kreet door de radio naar zijn team. "Wat gebeurt er ?!"  Teambaas Binotto kon hem alleen maar antwoorden te trachten zo snel mogelijk te blijven rijden om minstens een podium te halen. Dat deed Leclerc, maar werd dan eerst door Hamilton, daarna door Bottas ingehaald en werd vervolgens een kluif voor Max Verstappen die een tweede seizoenspodium binnen zijn bereik zag. Dat alles viel in het water. Op vier ronden voor het einde vielen de twee Renaults van Hülkenberg en Ricciardo omzeggens gelijktijdig uit. De twee piloten parkeerden de zwart-gele bolides netjes van de baan in het gras. Direct gele vlag wat wil zeggen: niet inhalen.

    In weerwil dat de twee pechauto's geenszins gevaarlijk stonden werd de gele vlag direct opgevolgd door een concrete Safety Car ! Drie ronden lang ging ze niet de baan af en won Lewis Hamilton achter de SC de GP van Bahrein. Max Verstappen zag ook een zeker podium door zijn neus geboord. Daardoor eindigde een ongemeen fantastische tweede GP van het seizoen in sportief mineur. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton omarmde, troostte en loofde persoonlijk Charles Leclerc. Leclerc's troostprijs was wel de snelste ronde die 1 WK-punt oplevert. Voor de Monegask twee keer al in twee races.

    Verstappen vierde, blijft op de derde plaats in de stand om het WK, Leclerc vierde voor kopman Vettel. Voor deze laatste wordt het sprookjesboek eind dit jaar dichtgeklapt. Mick Schumacher volgde de ganse race vanuit de Ferraristand. Dinsdag rijdt hij voor het eerst een Ferrari in Bahrein, woensdag een Alfa Romeo. Binnen vier weken vervolgt zijn "vervolmakingscursus" in de F2 die moet leiden naar de weg die zijn vader Michaël ging en zeven wereldtitels opleverde. De volgende GP is deze van China op 14 april a.s. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1h30'27"325

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                               + 2"980

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                  + 6"131

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    + 6"408

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                                + 36"068

    WK-stand piloten:

    1. Bottas                 44 punten

    2. Hamilton             43

    3. Verstappen          27

    4. Leclerc (Ferrari)   26

    5. Vettel (Ferrari)    22

    31-03-2019 om 20:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC TOVERT EERSTE POLE UIT RODE FERRARIHOED IN BAHREIN

    De door tabaksfabrikant Phillip Morris achter de schermen met Ferrari opgezette slogan "MISSION-WINNOW" is vandaag door de 21-jarige Charles Leclerc in een wereldkampioenverpletterede pole-position geconcretiseerd. Bahrein, het circuit van Sakhir, heeft een nieuw wonderkind gebaard ! De Monegask die het laagste scoorde in de voorspellingen voor de pole (17 %) maakte brandhout van liefst drie coureurs die samen goed zijn voor tien wereldtitels: Hamilton, Vettel, Räikkönen. Slechts in de finale fase van de Q3 slaagde Sebastien Vettel er in de tweede plaats op de startgrid te bemachtigen. Leclerc, de nieuwe komeet aan het F1-firmament, verbeterde in zijn laatste ronde nogmaals zijn eigen polechrono. Het hele veld was uit zijn lood geslagen.

    Nu Mick Schumacher's F2 loopbaan is begonnen en een achtste plaats aan de eindmeet een eerste vaststelling is, moet in diezelfde F2 eens iets worden verteld over Charles Leclerc. In 2017 behaalde hij in zijn eerste F2 race om te beginnen de pole en finishte derde. Vorig jaar nog rookie, schitterde hij toen al in die mate dat Kimi Räikkönen, al tot vertrek bij Ferrari voorbereid, met plezier baan ruimde en voor Alfa Romeo (ex-Sauber) ging rijden. "Just for fun" en een tiental miljoen gage en meteen mee vooraan in Bahrein. Het gezegde dat "olie altijd boven drijft" wordt dus bewaarheid.

    Maar gezien de oliewereld aan het begin van zijn einde staat moet men andere uitspraken verzinnen. Formula E is nu "serie- en kermisrijp", maar elektrisch is - nog niet zichtbaar - al achterhaald. Waterstof op duurzame wijze geproduceerd via wind-, zonne- en waterslagenergie zal auto's aandrijven. Mercedes, Hyundai en Toyota bieden er al aan. Wat het te maken heeft met de GP van Bahrein ? De Arabieren willen ook onafhankelijk worden van olie en zetten andere middelen in. Hun woestijnen zijn zo groot dat er honderden, neen, duizenden vierkante kilometers zonnepanelen zijn gelegd. Misschien komen hun tankers binnen afzienbare tijd gebruiksklare waterstof leveren in onze havens en gaan de olietankers naar de schroothoop.

    Zo begint Charles Leclerc met Ferrari en concreet MISSION-WINNOW aan een nieuw tijdperk dat de historische F1 in 2020 zal afsluiten. Sebastien Vettel zal aan het eind van dit jaar de rol van Räikkönen kunnen overdoen: plaats maken voor Mick Schumacher. Hij en Leclerc zullen de F1 van 2021 vorm geven. Uiteraard met ingenieurs als Ross Brawn en Adrew Newey. Maar 't zal allemaal anders zijn. Toch zal het altijd "the human race" blijven waarin wordt gezocht naar nieuwe limieten. Maar eerst morgen de GP van Bahrein met een topaffiche: duel tussen Sebastien Vettel - 0,2" trager - en Charles Leclerc die sneller rijdt dan zijn schaduw "WinnoW". (Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'27"866

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'28"160

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'28"190

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'28"256

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'28"752

    WK-stand voor de tweede GP F1 van 2019:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    26 punten

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                   18

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         15

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                     12

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                       10

    30-03-2019 om 18:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - HOUDT KOPMAN VETTEL ACHTER ZICH IN FP3

    Charles Leclerc heeft de snelste tijd in de derde vrije ofeningen voor de GP van Bahrein gereden. Met die chrono meteen zijn ploegmaat en voorlopig toch nog kopman, Sebastien Vettel achter zich gehouden. In de pronostieken voor wie straks om 17 uur op "pole" zal staan kreeg Vettel 46% stemmen, voor Hamilton met 30% en die jonge gast uit Monaco slechts 17% toegedicht. Het spreekt voor zich dat het straks in de kwalificaties op het 5,412 km verlichte woestijncircuit zal spannen.

    Vettel moet baas zien te blijven over Leclerc want die gast is jong en oerendsnel. Vettel heeft er al vier wereldtitels opzitten en is ieder jaar iets ouder. Komt daar dan nog die zoon van....bij, Mick Schumacher, bij die dinsdag een Ferrari test in Bahrein en woensdag een Alfa Romeo C38. In de Formule 2 behaalde Mick in zijn eerste race de achtste plaats, terwijl Latifi won.

    Maar er is nog een heel seizoen te gaan en Sebastien Vettel kan er zeker van zijn dat Mick Schumacher eind van het jaar langs de grote poort en over de rode lope binnenwandelt in Maranello. Geruggesteund door vaders zeven wereldtitels, geld en al bij voorbaat als mythische figuur bestempeld. Straks niet te missen: duel tussen Leclerc en Vettel, beiden in de Ferrari's. Hamilton zal ernaar kijken...Hoewel de vijfvoudige wereldkampioen misschien de 0,7" tussen hem en Leclerc in de FP3 weet te overbruggen. Lewis en Mercedes, de twee zijn niet te schatten. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'29"596

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'29"738

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'30"334

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'30"389

    5. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)           1'30"818

    30-03-2019 om 15:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BAHREIN: EERST LECLERC IN FP1, DAN VETTEL IN FP2.

    Omdat de resultaten van de eerste vrije oefenritten voor iedere GP - nu de tweede dit jaar in Bahrein - volledig onvoorspelbare pronostiek op de wedstrijd geven, wordt het bijna zielig ernaar te kijken. Voor wie het wil weten. Charles Leclerc plaatste de Ferrari in FP1 op de eerste plaats, daarna verbeterde hem dat in de FP2. Voor de rest gaat eigenlijk alle aandacht uit naar wat toekomstgericht en vooral achter de schermen gebeurt in de F1. "Oudje" Patrick Head en voor veertig jaar medestichter van Williams, wordt als "adviseur"  teruggehaald naar het ontredderde Williams bij wie een verdienstelijke, sympathieke maar gehandicapte Robert Kubica de F1 bijna ontsiert. Vergeefse moeite van de Pool om zijn come-back waar te maken.

    Het is bijna niet te geloven dat de Amerikaanse bezitters van de F1, Liberty Media, mogelijk zullen aankijken tegen een parallel F1-kampioenschap dat volgens geruchten door Bernie Ecclestone (88) en andere zwaargewichten als Luca di Montezemola zou worden georganiseerd. Na het beëindigen van de Concorde Accoorden met de FIA eind 2020. Ecclestone heeft gezien zijn leeftijd alleen de misdadiger "tijd" tegen zich. Anders niets. Want ongeveer achtendertig jaar geleden dreigde hij met eenzelfde truuk de FIA schaakmat te zetten. Beide partijen vonden zich dan in de hogergenoemde akkoorden.

    Zeker is dat de Amerikaanse eigenaars sinds maart 2017 zich niet goed voelen bij de vergadering die in het Zwitserse skioord Gstaad plaatsvond. Ze worden beschouwd als de verkrachters van de historische F1. En willen er eigenlijk vanaf. Wordt vervolgd. Morgen ook de nachtrace in Bahrein met de FP3 om 13 uur onze tijd en de kwalificaties om 16 uur. Dan weten we wie er op pole staat. Wie zondag na de start om 17.10 onze tijd de race zal winnen is een open vraag.

    Een Mercedes of een Ferrari. Weinig mensen kan het nog schelen. De F1 is versleten. Ook al is de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher, Mick, er aanwezig om met Ferrari te testen. De journalisten hingen smekend aan zijn lippen om iets zinnigs over vader te vernemen. Vergeefs. De F1 blijft baas over de pers omdat deze uit de handen van de betrokken constructeurs eet. En dat is net als in het stierenvechten nooit anders geweest. (Walter Rombauts)

    29-03-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1 STAAT VOOR DILEMMA VAN AUTOINDUSTRIE

    Einde 2020 lopen de Concorde Accoorden bij de FIA af. Nu al wordt het geroersel gewaar in de Formule 1. "Als er niets verandert stappen we mogelijk uit de F1", dixit Mc Laren. Ferrari, toen ceo Marchionne nog leefde, dreigde met hetzelfde. Formula E wenkt en hoe kan Renault nu voor "the Board of Chairman's" (Goshn is uit de gevangenis in Japan en ontslagen door Renault) nog verantwoorden als de F1-technologie compleet in tegenstrijd is met de industriële belangen van de constructeurs die onder druk van "klimaat" moeten buigen voor hybrid (reeds achterhaald) voor reeds bij voorbaat achterhaald elektro.

    Maar in wezen geviseerd zijn op waterstof. De F1 zit in een diepe crisis. Omdat de technologie is achterhaald, maar ook omdat de budgetten van 450 miljoen dollar tegenover de kleine teams 190 miljoen dollar per jaar onrechtvaardig zijn. Dat Liberty Media, eigenaar van de F1 sinds 2017 alles alleen op show - lees Indycar - zal baseren. Zelfs narcisten als Max Verstappen zullen hun gloriedagen daardoor beleven. Maar nooit en te nimmer de integriteit kunnen waarmaken wat de technische na-oorlogse (en zelfs de voor-oorlogse Alfa, Mercedes en Auto Union) waar de autoindustrie borg voor stond, kunnen invullen. Wereldomvattend. (Walter Rombauts)

    27-03-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BINOTTO HEEFT WK-PUNT VOOR CHARLES LECLERC LATEN LIGGEN

    Maurizio Arrivabene is eind vorig seizoen aan de kant gezet bij de Scuderia Ferrari omdat hij mee schuldig was aan het feit dat de Duitser Sebastien Vettel geen vijfde wereldtitel haalde. Maar de nieuwe bigboss Mattia Binotto heeft in Australië een slecht debuut gemaakt. Monegask Charle Leclerc kreeg, na door Vettel van de baan zijn gedrumd in bocht 1, heel de race door bevel achter Sebastien Vettel te blijven, ook al "plakte" die alsmaar korter tegen de achtervleugel van zijn ploegmaat. Daardoor kon deze geen poging wagen om eens een pitstop te maken voor verse banden en een worp te doen naar de snelste ronde om 1 WK-punt te oogsten. Dat is nieuw in het reglement en één punt of mettertijd meerdere kan aan het eind van de nog 20 te rijden races een verschil maken in de eindstand.

    Leclerc kon "pitten", want de afstand tussen hem en Kevin Magnussen (Haas) was groot genoeg om geen plaats in de uitslag te verliezen. Hij zou dan steevast de "rode" banden hebben gekozen omdat die de zachtste zijn en de meeste grip geven. De "gele" komen overeen met mediums en de "witte" zijn het hardst en gaan het langst mee. Enfin, de nieuwkomer kreeg die kans niet van Binotto, en dus ging Ferrari door de stilaan versleten afgoderij voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel de mist in. Zoals altijd beloven de Italianen het beter te doen. Even leek dat bewaarheid in de préseizoenstesten in Barcelona. Mogelijk hield Mercedes zijn troeven voor het echte racen in Melbourne in Australië geheim. De droge verklaring van Mattia Binotto was "dat hij liever geen risico's nam en de wagens veilig op plaats vier en vijf te zien eindigen om de punten van het constructeurskampioenschap. (Walter Rombauts)

    18-03-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - WINT GP VAN AUSTRALIË F1, AFGANG VOOR FERRARI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op de bandenwissels na heeft de Fin Valtteri Bottas van start tot finish geleid in zijn Mercedes W10 en  de GP van Australië in Melbourne gewonnen. De eerste van éénentwintig races om de wereldtitel zag wel een dominantie van Lewis Hamilton in de trainingen en de kwalificaties, maar bij de start was Bottas snelst weg en reed zich buiten schot voor de rest van het veld. Daarin nam Hamilton de tweede plaats waar, Vettel (Ferrari) de derde en vierde...Max Verstappen (Red Bull) en dan Ferrari's nieuwkomer Charles Leclerc. Zogoed als direct verpulverde de motor van Carlos Sainz' Mc Laren, werd Robert Kubica (Williams) op pijnlijke wijze op één ronde gezet en Ricciardo verloor zijn nogal overmoedige pré-seizoensgrijns met de Renault als vroege opgever.

    De 31ste ronde, bandenwissels waren voor iedereen achter de rug, plaatste Max Verstappen een reguliere aanval op viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel in de Ferrari. Na twee pogingen ging de Nederlander voorbij en liet Vettel met zijn Ferrari ter plaatse. Dan zette de Red Bull-ridder de jacht in op....vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton ! Tot de laatste ronde bleef Max deze onder druk zetten.

    Hij naderde tot op 1"5 maar maakte in laatste instantie een foutje in Turn 1, waardoor Hamilton weer vrijuit kon ademen. Bottas was voor beiden ver buiten schot. Max sprong mee als derde op het podium. Geheel terecht. Bottas reed ook de snelste ronde waardoor hij volgens het nieuwe reglement van 2019 één WK-punt bovenop de eerste plaats scoort.

    De Ferrari-jongens Vettel en Leclerc slikten hierbij. Vooral voor Vettel ziet het er minder optimist uit. Iedereen weet dat Ferrari hem in eerste instantie "number 1" noemt maar als er geen prestaties komen, mag weldra Charles Leclerc ongehinderd voluit gaan. Bovendien weet iedereen dat in 2020 Mick Schumacher, zoon van..., aan de Maranello-poorten klopt. Zelfs niet moet aankloppen omdat ze al open staan en hij maar over de rode loper heeft binnen te wandelen. Volgende GP is die van Bahrein op 31 maart. (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                               58 ronden of 307,574 km in 1h25'27"325 (215,95 km/h gemiddeld)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                              + 20"886

    03. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    + 22'520

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                                + 57"109

    05. Charles Leclerc (Ferrari)                                  +58"230

    Vanaf de zevende plaats werden Hülkenberg, Räikkönen, Stroll, Kvyat, Gasly en Norris op 1 ronde gereden. Russel kreeg 2 ronden aan zijn broek en Robert Kubica 3 ronden....In feite rijden er dus met Magnussen op plaats 6 eigenlijk maar tien van het hele plateau mee voor punten. Zoals Enzo Ferrari ooit zei "Er zijn dertig F1 piloten op de wereld, slechts vijf van hen zijn in staat wereldkampioen te worden". Laat dit de conclusie zijn van de GP van Australië. Ik reken Max Verstappen bij die vijf.

    WK-STAND Piloten:

    1. Bottas                    26 punten

    2. Hamilton                18

    3. Verstappen             15

    4. Vettel                     12

    5. Leclerc                    10

    WK-STAND Constructeurs

    1. Mercedes                44 punten

    2. Ferrari                    22

    3. Reb Bull-Honda       15

    4. Haas F1 Team          8

    5. Renault                   6

    17-03-2019 om 16:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START ZESDE KEER OP RIJ OP POLE IN GP VAN AUSTRALIË

    De derde vrije trainingen voor de GP van Australië werden ook gedomineerd door de vijfvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton. In de kwalificaties leek ploegmaat Valtteri Bottas de Mercedes naar de pole te rijden. In de laatste vijf minuten zette Lewis Hamilton hem echter op 0,112". Meteen was duidelijk dat de Brit voor de zesde opeenvolgende maal in Melbourne de pole-position binnen had met 1'22"043. De eerste Ferrari vinden we op de derde plaats met Vettel, de vijfde met Leclerc. Max Verstappen wist zich met de Red Bull-Honda knap tussen de  "Winnow"-bolides te wringen. De Renault's presteerden niet goed, in weerwil van Ricciardo zijn nieuwe helm, rookie Lando Norris in de Mc Laren pakte de negende tijd en Kimi Räikkönen deed Alfa Romeo alle eer aan door zich achter de grote bonzen te plaatsen. De start van de race is bij ons morgenochtend om 06.15 uur (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'22"043

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'22"367

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'22"885

    04. Max Verstappen (Red Bull)                       1'22"876

    05. Charles Leclerc (Ferrari)                           1'22"917

    16-03-2019 om 09:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KRAAIT OPNIEUW VIKTORIE IN BEIDE OEFENSESSIES IN AUSTRALIË

    Om precies 2 uur vorige nacht naar onze tijd begonnen de eerste vrije oefeningen om de GP van Australië die zondag 17 maart 2019 het WK op gang slingert. Er heerste diepe droevenis omwille van het plots overlijden van koersdirecteur Charlie Whiting. Op 66-jarige leeftijd. Maar de show must go on en al in de eerste sessie spelde vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton in de Mercedes de wet. Met 1"23"599 bleef hij Vettel voor die 1'23"637 op de teller zette. De tweede Ferrari-boy, Charles Leclerc, pakte de derde chrono voor Max Verstappen.

    In de tweede vrije oefensessie werd Hamilton weer snelste 1'22"600 maar pikte teamgenoot Valtteri Bottas aan op de tweede plaats met 1'22"648. Max Verstappen in de Red Bull met Hondamotor pakte de derde tijd, met in zijn schaduw nieuwkomer Pierre Gasly die maar 0,42" van de Nederlander bleef. Met een vijfde chrono ging viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel in de Ferrari al een eerste keer de mist in. De sessies werden getekend door Alex Albon die de Toro Rosso in de muur knalde en Kimi Räikkönen in de Alfa Roemo die vond dat het gras in het Albert Park te hoog stond en dit geregeld ging afmaaaien. De derde vrije oefeningen én kwalificaties vinden volgende nacht onze tijd plaats.(Walter Rombauts)

    15-03-2019 om 23:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KONINKLIJKE AUTOCLUB LEOPARD BRENGT BEURS VOOR PURISTEN

    Koksijde. Auto- en autosportpuristen schrijven best 17 maart 2019 in dikke letters in hun agenda. 't Is dan wel de GP van Australië, maar die is al gereden als we wakker worden. En die Leopardbeurs is te bezoeken vanaf 10 uur tot 18 uur in de Kerkepannezaal, Strandlaan 128 in St.Idesbald. Buiten een merkwaardige collectie oldtimers van de clubleden, is er alles wat van dicht of van ver met "automobiel" te maken heeft te bewonderen en te verhandelen. De inkom is gratis, een verdienste van voorzitter Francy Rys. Een voorname man binnen de Belgische autosport. Als je echt vrij bent ga er dan naartoe. Je zal verbaast zijn. Daar in St.Idesbald zal men menige beurs - er zijn er vele - overtreffen. Pure autoliefde. (Walter Rombauts/Foto:Leopard)

    08-03-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDOORNE WELLICHT VOLGEND E-SEIZOEN IN EEN MERCEDES E

    Mercedes neemt na dertig jaar deelname aan het DTM een beslissing ten gunste van de steeds populairder wordende Formula E. Daarin rijdt Stoffel Vandoorne nu in een HWA, zonder veel succes overigens. Maar de bigboss-teammanager van het F1 team, Toto Wolff heeft altijd in onze landgenoot geloofd en er is ongetwijfeld een contact om de Rumbekenaar in een Mercedes E te zien. De Formule 1 start op 17 maart met de GP van Australië in Melbourne zonder een Belg. Ferrari wordt door insiders als het topmerk genoemd, dan uiteraard Mercedes, Renault én...Haas. Volgens de ooggetuigen op het terrein is 75% van het hele veld niet echt paraat voor het kampioenschap van andermaal 21 races.

    Op pilotengebied is - met alle respect - de Pool Robert Kubica bij Williams het meest "niet meer passende profiel" in het veld. Voorbijgereden door alle jongeren. Na dit kampioenschap wenken het rentenierschap voor Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen. Eerstgenoemde zal (in geval hij niet wint dit jaar) moeten wijken voor Mick Schümacher bij Ferrari. De tweede zal er wellicht zelf genoeg van hebben na een jaar "Alfa Romeo" (ex-Sauber) dat tijdens de préseizoenstesten ondermaats bleek. De Finse wereldkampioen 2007 zal met zijn stuurgenius de tekorten van de machine niet kunnen compenseren.(Walter Rombauts)

    05-03-2019 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-03-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - ZET SNELSTE EINDTIJD IN BARECELONA

    Het dooreen krioelen van wisselende chrono's, speculaties allerhande, zijn vandaag in Barcelona op testdag 8 afgerond. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel zette in de Ferrari SF90 met 1'16"221 de snelste eindtijd. Precies één tiende van een seconde scherper dan zijn ploegmaat Charles Leclerc. Daarmee kan Vettel met optimisme de eerste GP op 17 maart in Australië tegemoet zien. Niet alleen heeft hij van de Scuderia de belofte gekregen hem minstens in de eerste seizoenshelft prioriteit te geven op de Monegask Leclerc. Daarbovenop heeft ook vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton al gezegd dat de Ferrari's dit jaar beter zijn als machine. Nochtans reed de Brit in de Mercedes W10 de tweede tijd.

    Zéér hoopgevend voor Renault is dat hun Duitse deel van het pilotenkoppel, Nico Hülkenberg met de vierde chrono afsloot. M.a.w. Renault, sinds meer dan 120 jaar bezieler van autosport en industrie vindt aansluiting bij de "groten". Natuurlijk zullen die kolossen uit de F1-geschiedenis prikjes ondervinden een snotneus als Lando Norris die bij Mc Laren door het geld van zijn vader Stoffel Vandoorne kon buitenduwen. Of Mc Laren met deze jongen het historische team opnieuw tot de hoogten van vroeger kan tillen is een penibele vraag. Het management schijnt minder geolied te draaien dan hun motoren. Smeren met geld is moeilijker, althans technisch en Paddy Lowe, topingenieur overgekomen van Mercedes heeft nachtmerries. Het is nu wachten op de eerste GP van Australië binnen veertien dagen. Vrijdag 15 maart al in de vroege uurtjes (02.00 AM onze tijd) de eerste vrije oefeningen. Voer voor uitgeslapen F1-fanaten. (Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  1'16"221

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'16"224

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'16"561

    04. Nico Hülkenberg (Renault)                                1'16"843

    05. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                                 1'16"898

    01-03-2019 om 22:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DOLLEN MET FORMULE 1

    Niki Lauda werd vorige 22ste februari 70 jaar, één van de "beste" Belgische autopiloten, Anthony Kumpen werd in 2016 op het gebruik van amfetamines bertapt, de Brexit stoort de in Engeland gebaseerde teams. Dat zijn ze allemaal op Ferrari na. Theresa May probeert nu een Britse uittap te rekken tot 2021....? En in datzelfde Engeland wordt gefluisterd het Amerikaanse Liberty Media geneigd zou zijn de hele winkel aan Duitsche Bank te verkopen. Net nu die bank betrapt is op het achterhouden van een gigantiche schuldenberg...? Weinig waarschijnlijk, maar gezien de Duitse belangen doorheen de F1 voor- en na WOII, de Duitse- en Oostenrijkse coureurs, de Duitse autoconstructeurs met z'n allen, is dit misschien in een droomsecenario mogelijk.

    Liberty Media kan het niet. Ze willen twee GP's bij in Noord-Amerika, ze hebben angst dat de GP van Mexico wegens wegvallen van subsidies van wege Mexico omwille van de muur de President Trump wil bouwen. F1 wordt een soepje. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel mag zich aan zijn laatste seizoen verwachten bij de Scuderia mocht hij de seizoenstart op 17 maart 2019 in Melbourne missen. Tot dan zal de Scuderia wachten om de Monegask Charles Leclerc om die onbeperkt groen licht te geven. Een plaatsvervanger voor Vettel rijdt al in de F2: Mick Schumacher, Europees F3-kampioen 2018. De Formule E komt meer eb meer onder de aandacht, helemaal gesteund door de President van de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) die in de F1 geen "groen" teken meer ziet. Nochtans was ook Jean Todt in 2013 akkoord om de F1-techniek te bepalen: V6 Turbo-Hybrid. Dus met aangeblazen verbrandingsmotor en elektrische motor.

    Ook die is na vijf jaar gebruik "aftands" en in Le Mans wordt uitgekeken om box 56 snel ter beschikking te stellen voor een LMPH2G. Een Brits project dat een Green-GT elektrisch-waterstofmotor heeft en een brandstofcel met polymeer membramen heeft. Constant wordt er 250 kW geproduceerd door vier elektromotoren, twee voor ieder achterwiel. Het geheel zorgt voor 480 kW (653 pk) tegen 13000 t/m. Er zijn ook twee KERS-systemen (Kinetic Electric Recovery System) die twintig seconden lang nog eens 250 kW afleveren. Die batterijen zijn eigenlijk supercapacitators die kort (plusminus 8") héél veel energie kunnen opnemen en die dan weer afgeven. Als wordt geuurd uit een waterstoftank van 8,6 kg die opgeslagen is met 700 bar, dan geeft de uitlaat alleen waterdamp af. Zoals iedereen droomt. Le Mans zal kortelings de introductie van de LMPH officieel aankondigen. De l'Automobile Club de l'Ouest" houdt zich sinds 1923 aan technische innovering binnen de beroemdste race ter wereld. Ha ja, ook dit jaat start Fernndo Alonso opnieuwe met een Toyota TS050 Hybrid. Tot nu dolt Liberty Media met de historische waarde van de F1 sinds 1950. Zelfs racewagengenius Ross Brawn kan niet verhinderen dat de Yankees dol zijn op kermis, eerder dan op vernuft.(Walter Rombauts)

    25-02-2019 om 12:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-02-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HÃœLKENBERG MAAKT HET WAAR VOOR RENAULT IN LAATSTE TRAINING

    Buiten schuivers van zowat iedereen zette op het laatste nippertje donderdagnamiddag de Duitser Nico Hülkenberg met Renault de snelste tijd in 1'17"393. Daarmee hijst de winnaar van de 24 Uren van Le Mans 2015 zijn merk Renault opnieuw naar het hoogste schavotje in de F1. De uitmuntende kwaliteiten van Nico dreigen - andermaal - overschaduwd te worden door ploegmaat Daniël Ricciardo die als nieuwe-bi-Renault toch in een derde chrono slaagde. Maar die Albon in de Toro Rosso zette zich weer tweede. Het wordt een spannend seizoen.(wr)

    01. Nico Hülkenberg (Renault)                                1'17"393

    02. Albon (Toro Rosso)                                          1'17"637

    03. Daniël Ricciardo (Renault)                                 1'17"785

    04. Valtteri Bottas (Mercedes W10)                         1'17"857

    05. Lewis Hamilton (Mercedes W10)                        1'17"977

    21-02-2019 om 23:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALBON - TORO ROSSO - SCHRAAPT OP ZACHTSTE RUBBERS TOPTIJD WEG IN BARCELONA

    Eindelijk reed Daniël Ricciardo in zijn geel-zwarte Renault de beste tijd en naar het er uitzag legde iedereen zich daar bij neer. Tegenstanders reden toch op hardere banden en konden zijn tijd niet meer evenaren. Tot nieuwkomer Albon ook C5's op zijn Toro Rosso liet monteren en zowaar de Australiër onttroonde met een kanontijd van 1'17"637 !!! Ferrariboy Charles Leclerc maakte een uitstap in het grind maar kon de kist in beweging houden en daarmee een rode vlag vermijden.

    Deze namiddag wordt de laatste van vier dagen afgesloten. Er kunnen nog geen conclusies worden getrokken, tenzij dat de kans groot is een dooreengeschud veld aan de start te zien in Australië op 17 maart a.s. Toto Wolff heeft al een onvoorzichtige uitspraak gedaan door te zeggen dat de kommer en kwel rond de brexit wellicht Ferrari voordeel bezorgd... Straks weten we wie vanavond snelst was. De vier dagen zullen dan allicht veel data hebben opgeleverd en veel stof tot speculaties. Met o.a. veel "fake news" zoals de wereld vandaag klimatologisch in elkaar zit.(wr)

    Tijdtabel tot de lunch:

    01. Albon (Toro Rosso)                                1'17"637

    02. Ricciardo (Renault)                                1'17"785

    03. Hamilton (Mercedes W10)                      1'17"977

    04 Leclerc (Ferrari)                                     1'18"046

    05. Giovinazzi (Alfa Romeo)                         1'18"511

    21-02-2019 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!