Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    02-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IN SINGAPORE GEBEURT ALTIJD IETS, ZOALS CRASHGATE IN 2008

    WK-leider Max Verstappen kreeg te weinig brandstof mee om een "pole-chrono" neer te zetten. De man die met 116 punten voorsprong leidt op de Monegask was razend. Dus eigenlijk nogal in zijn gewone doen, zoals zijn vader Jos vaak. Maar goed, het is een fout van Red Bull en nu start de toekomstige wereldkampioen 2022 vanaf de achtste plaats. Lewis Hamilton pakte bijna de pole, maar dan zetten Charles Leclerc en Sergio Perez hem op de derde startplaats. Ze schoten als raketten over het 5,063 km lange circuit, vanuit de auto gezien eigenlijk een rattenval, afgerasterd met hoge ijzerdraadpanelen.

    Maar zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton werd bij de stewards van de FIA geroepen. Hij droeg opnieuw zijn neuspiercing, terwijl juwelen verboden zijn tijdens het racen. Vanaf dit seizoen is die regel van kracht. De Brit legde de stewards uit dat hij zonder die neuspiercing ontstekingen kreeg. Hij onderschreef dat door een doktersbriefje voor te leggen waarop een specialist haarfijn had uitgelegd hoe ongezond dat voor Lewis was. Daar moesten de stewards mee akkoord gaan en Lewis werd niet bestraft. Maar de FIA meende wel dat Mercedes dat had moeten melden voor de race. Het team kreeg €25.000 boete. Zo zit je natuurlijk snel over je budgetplafonnering van €145.000.000...

    Vorig jaar hebben Red Bull veel meer en Aston Martin door armoe-sta-me-bij minder dat budget overschreden. Toto Wolff van Mercedes en ook Binotto van Ferrari hopen dat de nieuwe president van de FIA, Mohammed Ben Sulayem, hiervoor zware bestraffingen voor zal toepassen. Tot uitsluiting van het kampioenschap 2021 ? Dat zal wel niet, want geen mens is nog geneigd die pijnlijke, neen, schandalige WK-afloop in 2021 in Abu Dhabi opnieuw uiteen te rafelen. Als de FIA binnen enkele dagen met de reële cijfers komt, is iedereen benieuwd hoe die gaan worden behandeld en mogelijk beboet worden. In ieder geval zorgt deze vaststelling al voor een fiks spanningsveld tussen de "Fédération Internationale de l'Automobile" en het "Formule One Management", dit laatste voorgezeten door Stefano Domenicali die uit hoofde van zijn taak de kant van een overijverig Liberty Media moet kiezen die voor 2023 liefst 24 races op de kalender heeft gezet.

    De kans dat het straks regent is groot en superspektakel is dan verzekerd. Een Safety Car is in de twaalf voorbije GP's van Singapore altijd op de baan gekomen. En als er geen reden voor is, dan creëert men er wel één. Zoals in 2008 tijdens de eerste GP van Singapore Renault-teambaas Flavio Briatore opdracht gaf aan Nelson Piquet jr een Renault express te crashen tegen 160 km/h opdat een Safety Car op de baan zou komen. Die moest maken dat Fernando Alonso - toen al wereldkampioen in 2005 en 2006 met Renault - niet meer van de zege kon worden weerhouden. Flavio Briatore is ontslagen bij Renault, Alonso won die eerste GP van Singapore en in de geschiedenisboeken staat het incident genoteerd als "crashgate 2008". Om maar te zeggen dat Singapore met zijn nachtelijke saunarace bij een vochtigheidsgraad van 80% altijd wel iets in petto heeft. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    Degenen die in Singapore wonnen:

    Sebastien Vettel: 2011, 2012, 2013, 2015, 2019

    Lewis Hamilton: 2009, 2014, 2017, 2018

    Fernando Alonso: 2008, 2010

    Nico Rosberg: 2016

    Bijlagen:
    Alonso start vanaf de vijfde plaats en zal in zijn 350ste GP gensters willen slaan 21022 1.jpg (2.8 MB)   

    02-10-2022 om 11:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - START IN POLE, VERSTAPPEN ACHTSTE

    De kwalificaties om de GP van Singapore waren heel spannend. Zowaar Alonso en Hamilton reden de snelste tijden. Even leek het er op dat de zevenvoudige wereldkampioen in "pole" zou blijven. Maar dan maakte Charles Leclerc een eind aan ieders illusie met een tijd van 1'49"412 over de 5,063 km die het stratencircuit van Marina Bay lang is. Het is niet geheel duidelijk wat er voor de WK-leider Verstappen mis ging, maar hij start morgen vanaf de achtste plaats. Achteraf bleek er te weinig brandstof te zijn geweest. Voor Charles Leclerc is het de negende pole-position van dit seizoen. Als we in onze herinneringen plonsen heeft de "polesitter" altijd gewonnen in Singapore, net zoals er ook altijd een safetycar aan te pas kwam. Voor morgen wordt regen voorspelt, dus kan het voor iedereen een moeilijke klus worden.(wr)

    De kwalificatie:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                     1'49"412

    2 Sergio Perez (Red Bull-Honda)            1'49"434

    3 Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'49"466

    4 Carlos Sainz (Ferrari)                         1'49"583

    5 Fernando Alonso (Alpine-Renault)       1'49"966

    01-10-2022 om 22:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - SNELST IN DE REGEN OP MARINA BAY CIRCUIT IN SINGAPORE

    De uitslag van de FP3:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                      1'57"782

    2 Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'58"308

    3 Carlos Sainz (Ferrari)                          1'58"848

    4 Fernando Alonso (Alpine-Renault)        1'59"429

    5 Sergio Pérez (Red Bull-Honda)             1'59"526

    01-10-2022 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ ZET FERRARI BOVENAAN IN FP2 IN SINGAPORE

    De uitslag van FP2:

    1 Carlos Sainz (Ferrari)                        1'42"587

    2 Charles Leclerc (Ferrari)                    1'42"795

    3 George Russell (Mercedes)                1'42"911

    4 Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'42"926

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)               1'43"182

    30-09-2022 om 16:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN SINGAPORE

    Uitslag FP1:

    1. Lewis Hamilton (MercedesW13)                       1'43"033

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'43"117

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                  1'43"435

    4. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                         1'43"839

    5. George Russell (MercedesW13)                        1'44"066

    30-09-2022 om 14:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALEX ALBON RIJDT IN SINGAPORE VOOR WILLIAMS

    In tegenstelling tot wat ik in mijn vorig bericht vermelde, zal Alex Albon wél rijden in Singapore. Nyck de Vries blijft momenteel "reserve" en het is wellicht een goede zaak voor hem dat hij geen foutjes kan maken die zijn blinkend blazoen zouden schaden alvorens ergens een vast contract is getekend. (wr)

    28-09-2022 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN ZIT PORSCHE OP DE BEURS EN STEVENEN WE AF RICHTING SINGAPORE

    Morgen is de beursgang in Frankfurt van Porsche een feit. De dochteronderneming van Volkswagen die 300.000 auto's per jaar verkoopt vervoegt daarmee Ferrari en Aston Martin op de beurs. Het Italiaanse merk verkoopt "slechts" 15.000 sportwagens per jaar maar heeft een mammoet-rendement op een aandeel. Tot zelfs 360%... Aston Martin heeft geen betekenis en is zijn ganse geschiedenis al een zorgenkind. Op de beurs net niet in het rood ! Onlangs deed de Chinese autogroep Geely - ook eigenaar van Volvo - een miljardenbod op Aston Martin maar de beheerders hebben ze wandelen gestuurd.

    Wat Porsche betreft was ook de stichter en bigboss van Red Bull, de Oostenrijker Dietrich Maeteschitz een logische kandidaat om veel aandelen van Porsche te kopen, maar sinds de samenwerking tussen het merk uit Weissach en Red Bull in de Formule 1-context is afgesprongen, is die intentie verdwenen.

    Met dit alles staan we voor de GP van Singapore waarin Fernando Alonso wellicht het record van 350 GP's van Kimi Räikkönen zal breken en in de Alpine weer punten zal trachten te sprokkelen voor het WK van de Constructeurs. Alpine staat daarin vierde na Mercedes, Ferrari en leider Red Bull. In die Red Bull RB18 zal Max Verstappen zondag weer trachten te winnen. Wat hem is gegund. Hij heeft zich als beste gemanifesteerd en Charles Leclerc en Carlos Sainz in hun Ferrari dromen andermaal in de laatste zes GP's van 2022 toch eens die "speelvogel" te verslaan.

    Er is nog iets anders. De Nederlander Nyck de Vries die in Monza voor Williams WK-punten scoorde zal wellicht Alex Albon ook in Singapore vervangen. Sinds Monza heeft Nyck de Vries zich een ijzersterke reputatie aangemeten en heeft al dan niet contractmogelijkheden. Misschien zelfs aan de zijde van Max Verstappen bij Red Bull als Sergio Perez zou wegvallen... Er is maar één "maar". Dat is als hij de GP van Singapore rijdt hij zich geen enkel foutje mag veroorloven of direct zijn de karaktermoordenaars daar om hem voor de nabije toekomst in twijfel te trekken. Zo begint de GP van Singapore alvast intrigerend. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    28-09-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 2023 BEGINT OP 5 MAART IN BAHREIN EN DAN VOLGEN NOG 23 RACES...

    De kogel is niet door de kerk maar door de hoofden van zowat alle betrokkenen van het F1 2023-seizoen geschoten. Er zijn 24 races officieel op de kalender geplaatst met een begin in Bahrein op 5 maart en een Belgisch hoogtepunt op 30 juli 2023 dat een eerste seizoenshelft moet afsluiten, in de plaats van Hongarije dat nu voor de Belgische GP komt. Los van alle intriges en het uit de biecht klappen van vroegere medewerkers, betekent deze kalender dat tientallen mecaniciens, ingenieurs en uiteraard coureurs zogoed als nooit meer thuis zullen zijn. Wat de coureurs betreft, die wisten waar ze om gebeden hebben. Maar al het andere volkje zal zijn leven slijten in hotelkamers, leeg of gevuld met hoeren - excuses, dat heet vandaag sekswerkers - en er zullen er tussen zitten die geen jota begrijpen van wat het betekent je hele leven in hotelkamers, vliegtuigen en dure en goekkope Mc Donalds te moeten doorbrengen. 

    Liberty Media  heeft van een "koninklijke kunst" die de F1 is geweest, een Barnum-kermis gemaakt. Gigantisch in oppervlakkige impact. Zéér mager waar het op technisch gebied zal leiden. De zogezegde nieuwe motoren in 1926 zijn nog steeds de V6 Turbo Hybrid's met dat verschil dat de MGK-H (het omzetten van hitte-energie in elektriciteit) zal wegvallen. Dit is vooral gebeurd door de druk van Porsche die deze turbotechniek te kostelijk en te ingewikkeld vindt. Porsche, in Weissach dan, kan het weten want ze hebben met die brol in 2015, 2016 en 2017 de "24 Uren van Le Mans" gewonnen. Wel heeft de F1 beloofd - die belofte is bij voorbaat een dronkenmanseed - dat er meer zal worden ingezet op het elektrische gedeelte. Zo ongeveer fyfty-fyfty zodat kinetische vetragings-energie voor ongeveer de helft in elektrische zal orden omgezet en de interne verbrandingsmotor samen met de batterij toch 750 kW (1000 pk) zal blijven leveren. Maar goedkoper wordt gezegd.

    Fritz van Eerd, baas van Jumboketen en sponsor van Max Verstappen en Jumbo-Visma in het wielrennen, is uit de gevangenis, pleit vanzelfsprekend onschuldig en ook Fernando Alonso is de lasteraar kwijt die vertelde dat hij in 2007 bij Mc Laren mecaniciens omkocht met cash om meer aandacht te krijgen voor zijn auto dan die van Lewis Hamilton. De 40-jarige Spanjaard, wereldkampioen 2005 en 2006 met Renault, is al lang "crashgate" vergeten waarbij Nelson Piquet jr een auto moest crashen om een Safety Car uit te lokken, waardoor Alonso niet meer kon  worden bedreigd voor de zege. Het kostte Flavio Briatore, toen teambaas bij Renault wel zijn baan. Maar in deze sfeer baadt ook het hedendaagse F1-bubbeltje dat ontoegankelijk is voor ieder die er geen smakken geld mee inbrengt. Geen mens zal het ooit weten wat een geldstroom er is geweest tussen de afgezette koersdirecteur Michaël Masi en Red Bull en Mercedes....? Om Lewis Hamilton zijn achtste wereldtitel te vermijden....? Zoals geen mens het ooit zal weten of in 2008 in Interlagos in Brazilië de Duitser Timo Glock al dan niet de voet heeft gelicht in de stortregen om Hamilton voorbij te laten...terwijl Felipe Massa (Ferrari) al als wereldkampioen was uitgeroepen ! Dat is F1 waarvan geld de naam van het spel is. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    20-09-2022 om 22:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN WINT ONDER SAFETYCAR ZIJN 31STE GP, NYCK DE VRIES DRIVER OF THE DAY

    Toen in de 47ste van 55 ronden in de GP van Italië Ricciardo's Mc Laren stilviel en de koersdirectie geen middelen had om snel de auto weg te takelen, kwam naar kwalijke Amerikaanse gewoonte de Safety Car op de baan. Meteen ging iedereen zachte banden halen en sloot het treintje zich aaneen met 1. Max Verstappen, solied leider tot dan op 2. Charles Leclerc en dan George Russell, Carlos Sainz en Lewis Hamilton. Sergio Perez werd zesde en reed de snelste ronde. Het grootste succes vandaag is naar de Nederlander Nyck de Vries gegaan. In zijn eerste GP in de F1 bracht hij de Williaams FW44 op de negende plaats met daaraan 2 WK-punten verbonden. Héél terecht werd de Fries als "Driver of the Day" uitgeroepen ! In de WK-stand versterkt Max Verstappen nog zijn voorsprong op Charles Leclerc.(wr)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                              318,615 km in 1 uur 20'27"511 (237 km/h gemiddeld)

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                                 + 2"446

    3. George Russell (Mercedes)                                             + 3"405

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                                     + 5"061              

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                             + 5"380

    WK-stand Piloten:

    1 Verstappen                                                                    335 punten

    2. Leclerc                                                                         219

    3. Perez                                                                           210

    4. Russell                                                                         203

    5. Sainz                                                                           187

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                                       546 punten

    2. Ferrari                                                                         406

    3. Mercedes                                                                     371

    4. Alpine                                                                         125

    5. Mc Laren                                                                     107

    11-09-2022 om 20:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC PAKT POLE VOOR GP VAN ITALIË

    Met 1'20"161 heeft de Monegask Charles Leclerc met Ferrari de pole veroverd voor de GP van Italië, zestiende race van het WK F1 2022. Max Verstappen (Red Bull) werd tweede maar door de vijf plaatsen gridstraf start hij zevende. Carlos Sainz (Ferrari) moet door dezelfde straf vanaf de ... 18de  plaats starten. Ze hebben allemaal een inhaalrce als opdracht. Maar het kon nog erger. Lewis Hamilton (Mercedes) vertrekt achteraan (19de) het veld wegens die nieuwe motor, Valtteri Bottas (Alfa Romeo) ziet zich ook met vijftien plaatsen achteruit gezet. Het wordt dus een boeltje morgen. Verstappen kan het meest rustig blijven wegens zijn enorme voorsprong op Leclerc in de voorlopige WK-stand. Tot slot is bekend dat de GP van België F1 op de voorlopige kalender staat op 30 juli 2023. Er zal zich morgen een vinnige race ontspinnen, met o.a. een Fernando Alonso die vanop de derde rij vertrekt...Nieuwkomer Nyck de Vries raakte wel in de Q2 maar bleef door een klein stuurfoutje hangen op de twaalfde plaats. Door het dooreenrommelen van de gridstraffen start Nyck de Vries in zijn eerste F1-race achtste... Wat is de wereld veranderd !(wr)

    De kwalificatie:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                               1'20"161

    2. Max Verstappen (Red Bull)                           1'20"306

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                   1'20"429

    4. Sergio Pérez (Red Bull)                                1'21"206

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'21"524

    De Startgrid:

    Gezien 9 van de 20 coureurs een strafgrid hebben gekregen is de startgrid gevormd zoals hieronder:

    01. Charle Leclerc

    02. George Russell

    03. Lando Norris

    04.Daniël Ricciardo

    05. Pierre Gasly

    06. Fernando Alonso

    07.Max Verstappen

    08. Nyck de Vries

    09. Guanyu Zhou

    10. Nicholas Latifi

    10-09-2022 om 17:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - DOMINEERT IN FP3 IN MONZA, DE VRIES VERVANGT ALBON

    Het grote nieuws van de derde vrije oefeningen in Monza is niet echt dat Max Verstappen zijn "collega's" domineerde. Het "breaking news" zoals men dat noemt kwam vanuit de hoek van Williams. Alex Albon is ziek door een plotse blindendarmontsteking en kan niet rijden. Als aan de kapstok klaarhagend was daar de Nederlander Nyck de Vries, gisteren nog wat kwakkelig met de Aston Martin, die zomaar direct in de Wliiams FW44 zijn eerste GP mag rijden. Nieuws van andere aard is dat de datum van 23 juli 2023 voor Francorchamps dermate slecht valt op de kalender dar er zal worden geprobeerd te wisselen met de GP van Hongarije die op 30 juli 2023 is gepland. Straks zijn er in Monza de kwalificaties voor de "pole". Dat geeft altijd vonken, misschien goeie spetters voor Mick Schumacher die slechts 9' kon rijden in de FP3 wegens een defecte koppeling.. Nog een teken aan de wand voor spanning is dat Nestor Fernando Alonso vijfde is momenteel en de heren Russell en Hamilton het slechts tot zevende en negende plaats brachten...(wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                  1'21"252

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                     1'21"599

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                                      1'21"948

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                        1'21"997

    5. Fernando Alonso (Alpne-Renault)                       1'22"306

    10-09-2022 om 14:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - PAKT SNELSTE CHRONO IN FP2 IN MONZA

    De tweede vrije training in Monza was een geharrewar zoals de eerste. De "jongens" zijn elkaar waard, met toch nog een overmacht van Red Bull-Honda en Ferrari. Mick Schumacher zorgde voor een rode vlag doordat hij zijn auto moest stoppen op de baan in opdracht van het team. Verstappen, Hamilton, Sainz en Perez kregen allemaal gridstraffen en uit al die inhaalraces die ze moeten doen zou bijvoorbeeld Alpine wel eens veel voordeel kunnen halen. Ocon en Alonsos staan in de FP2 achtste en negende. Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en de kwalificaties. (wr)

    FP2:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'21"644

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'21"807

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'21"857

    4. Land Norris (Mx Laren-Mercedes)        1'22"338

    5. George Russell (Mercedes)                 1'22"386

    09-09-2022 om 18:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - NEEMT FP1 VOOR ZIJN REKENING IN MONZA

    Voor alles hield het F1-wereldje één minuut stilte voor de eerste training uit respect voor de overleden Koningin van Engeland Elizabeth II.

    Buiten een bijna-botsing eerst tussen Norris en Verstappen en daarna met Russell en Sainz zijn er van de eerste vrije trainingen in Monza geen speciale accenten te leggen. Tja, dat eerst Max Verstappen snelst was, en daarna de lust om Supermax te spelen wat afzwakte om aandacht te leggen op andere punten van de wagen. Er heerste ook een zekere somberheid omdat Porsche officieel heeft bekendgemaakt dat de deal met Red Bull niet doorgaat. Anderzijds kan Lewis Hamilton ook niet erg lachen. Hij heeft een nieuwe motor gekregen en vanzelfsprekend ook de daaraan verbonden gridstraf. Kort na Hamilton kreeg ook Verstappen een gridstraf van vijf plaatsen achterwaarts.

    De Monegask Charles Leclerc zette voor Ferrari de snelste tijd neer. Ocon en Alonso brachten geregeld de Alpine's in de voorste gelederen. Er zal met de beide heren zondag rekening moeten gehouden worden. F1-debutant Nyck de Vries die Vettel verving in deze FP1 bakte er niet veel van. Met 1'26"859 als tijd kan je niet vooraan geraken, maar anderzijds heeft hij ook geen domme toeren uitgehaald. Een auto heel terugbrengen na een uur rijden is op zich al een prestatie. Zijn tijd komt nog. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    FP1:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                                   1'22"410

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                      1'22"487

    3. George Russell (Mercedes)                              1'22"689

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'22"831

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   1'22"840

    09-09-2022 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NYCK DE VRIES VERVANGT VETTEL BIJ ASTON MARTIN IN FP1 IN MONZA

    De Nederlander Nyck de Vries zal in de eerste vrije oefeningen om de GP van Italië de Duitser Sebastien Vettel vervangen in de Aston Martin. Dat is een voorrecht dat wellicht rechtstreeksvan Toto Wolff komt, gezien de belangen dat die man in het team heeft en bovendien rijdt die Britse auto met een Duitse auto. Nyck de Vries wordt een vaste waarde in de F1 en kan eigenlijk nog alle richtingen uit. Red Bull heeft met een bandenwissel een nieuw wereldrecord neergezet in Zandvoort. Verstappen's wissel gebeurd in 2"01. Sinds de wielen van 13 naar 18" zijn gegaan is dat in die maat een wereldrecord.(wr)

    07-09-2022 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WERD DOOR WOLFF BUITEN GEHOUDEN...!

    Op de beelden afgaand leek het Lewis Hamilton zijn eigen beslissing om op zestien ronden van het einde op mediums verder te rijden. Mogelijk met de achterliggende gedachte dat de "jongens" Verstappen, Leclerc en Russell hun zachte rubber versleten zouden zien tegen de finish en Lewis dan zijn slag kon slaan. Maar het liep anders. De Safety Car, op de baan wegens pech van Bottas, verdween pas toen er eigenlijk nog maar elf ronden te rijden waren. Geen wonder dus dat Supermax als een bliksemschicht over toen nog leider Lewis flitste. Lewis was woedend, want hij wilde ook zachte rubbers. Maar een duivelse gedachte dat Russell de race zou kunnen winnen tegen Verstappen inspireerde Toto Wolff om Lewis Hamilton "buiten" te houden.

    De zevenvoudige wereldkampioen zal op die wijze stilaan een achtste titel mogen vergeten. Volgend jaar wordt hij weer een jaartje ouder...Hoewel dat...de Braziliaan Emerson Fittipaldi (wereldkampioen 1972 en 1974) beweert dat Fernando Alonso op zijn veertigste nog aan een derde wereldtitel mag denken.Tussen de twee "gevallen" is geen vergelijk. Alonso moet niet leven in de wetenschap dat hem een titel is ontstolen zoals vorig jaar wél met Lewis Hamilton is gebeurd. Het heeft de Brit tot in het kleinste bot geraakt en misschien gekraakt. George Russell heeft bij Mercedes de beste troeven. (Walter Rombauts)

    05-09-2022 om 18:02 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUPERMAX WINT VOOR ZIJN ORANJES ZIJN 30STE GP IN ZIJN LOOPBAAN

    Max Verstappen heeft de GP van Nederland voor de tweede keer op zijn naam geschreven. Het was een globale bandengok en voor het eerst dit seizoen speelden de Mercedessen mee in het spektakel. In die mate zelfs dat Lewis Hamilton opnieuw aan de leiding reed. Hij en zijn ploegmaat George Russell reden op de hardste banden met in het achterhoofd een éénstoprace. Dat zou hebben geklopt als Tsnuda's Alpha Tauri, stilstaan op de piste, geen gele vlag en een "Virtuele Safety Car" (VSC) zou hebben uitgelokt in de 44ste van 72 te rijden ronden. Dan ontstonden er chaotische bandensissels, waaruit Max Verstappen terug de leiding van de race in handen nam. Weliswaar met snelste ronden van Hamilton en Russell achtervolgd.

    Gezien de Mercedessen hun acherstand van 19" naar 12" terugdrongen op Max Verstappen leek het een droomfinale te worden in die GP van Nederland, de vijftiende race van dit seizoen. Maar...in de 58ste ronde viel de Alfa Romeo van de Fin Valtteri Bottas stil aan het eind van de rechte lijn, voor de Tarzanbocht. Bottas parkeerde de bolide netjes uit de weg aan de rechterkant tegen de muur, maar de koersdirectie kon niet anders dan een echte Safety Car op de piste sturen. Op dat ogenblik was de stand 1. Hamilton 2. Russell 3. Verstappen 4. Leclerc.

    Uiteraard flitste Max de pits in om met zachte banden de resterende 12 ronden nog te voltooien. Nieuwe rode zachte banden. Zo ook deed George Russell, Charles Leclerc, Sainz, Perez en...Lewis Hamilton koos voor mediums ! Toen de meute gedubbelden zich mochten ontdubbelen en de race zijn restart kreeg, schoot Max Verstappen als een komeet voorbij Hamilton die tot dan nog eerst reed. De Red Bull-coureur zette ineens de puntjes op de "i" en in 1'13"652 reed hij ook de snelste ronde voor dat ene WK-punt. George Russell stak Hamilton ook voorbij, net als Charles Leclerc en de zevenvoudige wereldkampioen zag ook zijn podiumplaats verdampen. Volgende week is het de GP van Italië in de snelheidstempel van Monza. Als men de WK-stand van Piloten goed bekijkt weet dat dit jaar de in Hasselt geboren Nederlander de F1-wereldkampioen 2022. Een zuivere titel die hem Supermax zal dopen. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                            306,648 km in 1 uur 36'42"773 (190,22 km/h gemiddeld)

    2. Goerge Russell (Mercedes)                                      op 4"071

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                          op 10"929

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                                      op 13"016

    5. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                                 op 18"168

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                            310 punten

    2. Leclerc                                                                  201

    3. Pérez                                                                    201

    4. Russell                                                                 188

    5. Sainz                                                                   175

    6. Hamilton                                                              158

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                               511 punten

    2. Ferrari                                                                 376

    3. Mercedes                                                             346

    4. Alpine                                                                 125

    5. Mc Laren                                                             101

    Bijlagen:
    Alonso en Ocon reden weer in de eerste tien en brengen daarmee Alpine op een vierde plaats in de WK-stand voor Constructeurs 4922 1.jpg (3 MB)   

    04-09-2022 om 19:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN START IN POLE IN ZIJN GP VAN NEDERLAND

    Op een rode vlag na omwille van pikkende duiven aan de rand van de baan en een Hollandse rookbom die natuurlijk een oranje walm verspreidde, zijn de kwalificaties héél vlot en sportief verlopen. Met zelfs een Mick Schumacher (Haas) in de Q3 ! Minder gunstig verging het Gasly, Ocon, Alonso, Zhou en Albon die in de mist van Q2 verdwenen. Maar bij de kanjers in de Q3 om de pole lag het helemaal anders. De spanning was te snijden. Net als Charles Leclerc (Ferrari) de wondertijd van 1'10"363 op de tabellen zette en iedereen dat als "de pole" aanvoelde, verboog WK-leider Max Verstappen de wijzerstand naar 1'10"342 en behaalde daarmee voor de tweede opeenvolgende maal in zijn thuis-GP de "pole" ! Vorig jaar won hij ook in Zandvoort. 2021 was het jaar waarin de Nederlandse GP opnieuw werd gereden sinds in 1985 Nelson Piquet sr de winnaar was van de toen laatste F1 race in Zandvoort. (Walter Rombauts)

    De kwalificaties:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                             1'10"342

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                           1'10"363

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                               1'10"434

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                                       1'10"648

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                  1'11"077

    03-09-2022 om 16:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - VERSCHAKT RUSSELL EN MERCEDES IN FP3 IN ZANDVOORT

    FP3:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                           1'11"632

    2. George Russell (Mercedes)                       1'11"698

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)             1'11"793

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                               1'11"971

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'12"156

    03-09-2022 om 13:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - NEEMT FP2 VOOR ZIJN REKENING IN ZANDVOORT

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                                 1'12"345

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                     1'12"349

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'12"417

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                  1'12"448

    5. George Russell (Mercedes)                             1'12"655

    8. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  1'13"042

    02-09-2022 om 17:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEORGE RUSSELL - MERCEDES - IS SNELSTE IN FP1 IN ZANDVOORT

    Omdat Max Verstappen al na 10' feestrondjes rijden stilviel met een defecte transmissie, kon hij geen verdere rol meer spelen in de eerste vrije training om de GP va Nedereland. Die wordt zondag als vijftiende race gereden op het duinencircuit, dat ook één van de mooiste ter wereld mag worden genoemd. De training lag een poos stil en na de groene vlag zette Fernando Alonso de snelste tijd met 1'13"635. Niet genoeg want eerst Norris (Mc Laren-Mercedes), dan Carlos Sainz (Ferrari) overvleugelden hem.

    Tot de jonge Brit George Russell de scherpste tijd reed: 1'12"455. Op de tweede plaats legde Lewis Hamilton beslag. Nog een randbedenking: Mick Schumacher reed door ROOD en vanwege de koersdirectie werd daar geen sanctie of straf tegenover gezet. Tot slot, Jos Verstappen, de vader van Max heeft positief getest op Covid. Als gevolg daarvan tracht men bij Red Bull de WK-leider Max onder een stolp te doen leven.(Walter Rombauts)

    FP1:

    1. George Russell (Mercedes)                          1'12"455

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'12"695

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'12"845

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)              1'12"929

    5. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)         1'13"077

    02-09-2022 om 14:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!