Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    13-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL ZAL ZICH MOETEN VERANTWOORDEN VOOR RACISTISCHE UITLATINGEN VAN HELMUT MARKO

    Naast een indrukwekkend palmares in de hele autosport heeft de Oostenrijker Helmut Marko één kroonjuweel daarop: de zege in de 24 Uren van Le Mans 1971 in een Porsche 917 K met aan zijn zijde Jonkheer Gijs van Lennep. Alle andere zege's in gelijk welke disciplines accentueren op zich deze prestatie. Vervolgens is de nu 81 jarige Helmut Marko de weg van velen gegaan in de autosport en gelukkig geland als "adviseur" bij Red Bull, niet echt bij Red Bull Racing, maar door iedereen gerespecteerd. Zijn grote geluk is geweest boezenvriend te worden van de uitvinder/stichter van het energiedrankje "Red Bull", de Oostenrijker Dieter Mateschitz, die op 22 oktober 2022 op 78-jarige leeftijd schielijk is overleden.

    Op die basis heeft Helmut Marko veel te zeggen gekregen binnen Red Bull. Maar nu begint die "ouwe zak" toch wel te zaniken over de "vorminstabiliteit" van de Mexicaan Sergio Perez, gooide eerder al grote bloften buiten en doet uitspraken die racistisch zijn getint. Hoewel hij er zich al voor verontschuldigde, zal teambaas van Red Bull Racing" er morgen op de persconferentie van de GP van Singapore er toch tekst en uitleg bij moeten geven. Want uit meerdere hoeken van het F1-milieu, en dat behelst zowel FOM, FIA, GPDA en eigenaars Liberty Media, klinkt de roep Helmut Marko voor zijn autoritaire diensten te bedanken. De GP van Singapore, waarvan de eerste vrije trainingen overmorgen beginnen, dreigt in een tegendeel te belanden als wat ooit binnen Red Bull als "Zero Tolerance" werd gesteld.(wr)

     

    Bijlagen:
    Beide Alpine piloten staan voor een inhaalrace op Mc Laren in Singapore i13923.jpg (1.1 MB)   

    13-09-2023 om 17:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAROM MAX VERSTAPPEN NIET DE SNELSTE GP VAN ITALIË REED

    De hoogste gemiddelde snelheid in een GP van Italië werd in 2003 gereden door Juan Pablo Montoya. In een Williams BMW FW25 liet hij 247,585 km/h noteren. De gemiddelde snelheid vorige zondag van Max Verstappen was 245,420 km/h, dus het heeft geen haar gescheeld of de regerende wereldkampioen had ook de snelste GP van Italië ooit gereden. Maar naar het einde van de race toe gaf zijn race-ingenieur hem de raad trager te rijden "om er iets met de wagen was...".

    Meteen werd Max verzocht ook niet meer te pogen de snelste ronde te rijden. Er was bezorgdheid over de motor. Die werd ook nog verstrekt door het uitvallen van de motor van de AlphaTauri van Yuki Tsunoda tijdens de formatieronde. De snelste ronde en het ene WK-punt daaraan verbonden kwam dus in handen van de Australische "rookie" Oscar Piastri in de Mc Laren met 1'25"072. (wr)

    05-09-2023 om 10:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PHILIPPE DEHENNIN IS NIEUWE VOORZITTER VAN DE BEHVA

    Automonument Philippe Dehennin is sinds 2 augustus j.l. verkozen tot nieuwe voorzitter van BEHVA. Hij volgt Jan Dijck op die deze functie waarnam sinds 2017. BEHVA staat voor "Belgian Historic Vehicle Association", die hoogstaande puristen uit de oldtimerwereld verenigt. Philippe Dehennin is een automonument omdat hij naast diepgaande kennis van de autosport tevens een hoofdrol speelde bij Toyota en nadien een ongemeen lange én boeiende leidinggevende functie had op nationaal- en internationaal niveau bij BMW.

    De jongste zes jaar was hij ook voorzitter van Febiac, de automobiel-, motor en fietsfederatie voor België en Luxemburg. Als autosport- en autopurist wens ik hem een héél succesvol en enthousiast voorzitterschap toe voor vele jaren. Samen met CEO Peeter Nenning zal hij BEHVA doen schitteren als nimmer tevoren. (Walter Rombauts)

    05-09-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT 10-DE OPEENVOLGENDE GP, PEREZ ZORGT VOOR DUBBELSLAG IN MONZA

    Al begon de GP van Italië alweer chaotisch door het stilvallen van de AlphaTauri van Yuki Tsunoda in de formatieronde, nadien werd het een héél spannende race waarin Max Verstappen vijftien ronden nodig had om snelst gestarte polesittter Carlos Sainz (Ferrari) voorbij te kunnen. Vanaf dan reed Max Verstappen, de banden wissels niet meegerekend, gewoon weg van iedereen. Ploegmaat Sergio Pérez reed een heroïsche wedstrijd door Carlos Sainz te verslaan en zo een dubbelslag voor Red Bull waar te maken in Monza. Red Bull won vijftien opeenvolgende GP's. Carlos Sainz en Charles Leclerc bevochten elkaar op een beangstigende manier voor de derde podiumplaats, maar de Spanjaard haalde het op de Monegask.

    Waar we het gewoon zijn geworden dat de regerende wereldkampioen de snelste ronde (1'25"072) rijdt, pikte nieuwkomer Oscar Piastri (Mc Laren) dit keer dat ene WK-puntje binnen. In een duel met Hamilton op het scherp van de snede, dwongen ze elkaar de uitloopstrook op. De sportcommissarissen meenden dat beide ook 5" strafseconden verdienden. Ook Russell (Mercedes) en Sargeant (Williams) kwamen niet zonder tijdstraf weg. Onthouden van deze GP dat Carlos Sainz "Driver of the Day" werd, de Alpines andermaal nergens waren en ook Fernando Alonso eerder een bescheiden rol speelde. De volgende race, de zestiende, gaat door in Singapore op 17 september 2023. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                     295,443 km in 1 uur 12'13"618 (245,42 km/h gemiddeld)

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                          + 6"064

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                             + 11"193

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                         + 11"377

    5. George Russell (Mercedes)                     + 23"028

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                            364 punten

    2. Pérez                                                    219

    3. Alonso                                                  170

    4. Hamilton                                               164

    5. Sainz (Ferrari)                                       117

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                583

    2. Mercedes                                              273

    3. Ferrari                                                  228

    4. Aston Martin                                         217

    5. Mc Laren                                              115

    03-09-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - BEHAALT ZIJN VIERDE POLE IN LOOPBAAN IN MONZA

    De GP van Italië zal een ongemeen spannende strijd worden tussen regerend wereldkampioen Max Verstappen en de Spanjaard Carlos Sainz jr. Die behaalde in de "tempel van de snelheid", Monza, zijn vierde pole-position uit zijn F1-loopbaan. Hij met 0"055 Max Verstappen vooraf. Minder dan een zucht. Dat dit gebeurde in de tuin van Ferrari maakte de "tifosi" uitbundiger dan ooit. Zelfs Frédéric Vasseur, beproefd teammanager van Ferrari, kon vandaag zelfs opnieuw lachen. 

    In de Q1 was het Max Verstappen die met 1'21"573 de snelste tijd zette, voor een andermaal schitterende Alex Albon in de Willams.  Zhou, Gasly, Ocon Magnussen en Stroll werden geëlimineerd. In de Q2 wist Max Verstappen de Red Bull RB19 op de eerste plek te houden met 1'20"937 en werden Tsunoda, Lawson, Hülkenberg, Bottas en Sargeant bij de kreupele wijzers gegooid. Dat in de Q1 iedereen werd verplicht op harde rubbers te rijden maakt deel uit van de Pirelli-strategie om nieuwe, betere banden te ontwikkelen. Zo moest in de Q2 het iedereen doen met een prototype-mediumband. Gelijkertijd hoopt men het aantal banden dat wordt gebruikt te beperken en de F1 een "groener" imago te geven.

    In de Q3 reed iedereen verlicht op softs en er werd geknald zoals nooit voorheen. Een nieuwe FIA-regel maakt het hinderen van snellere deelnemers strafbaar. Zo mocht in Monza, op straffe van een fikse boete, niemand trager een ronde afleggen dan in 1'41". Een dankbare regel die drama's kan voorkomen. Daarbij moet ik denken aan die zaterdag 8 mei 1982, toen Gilles Villeneuve met zijn Ferrari aan een "pole-ronde" bezig was en over de heuvel op het linker achterwiel van een te traag rijdende Jochen Mass (March Rothmans) op de ideale lijn zijn dood invloog... Er zijn nog voorbeelden, maar laten we terugkeren naar de startgrid van de GP van Italië morgen. De eerste vijf daarop staan hieronder. (Walter Rombauts)

    De kwalificaties:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                        1'20"294

    2. Max Verstappen (Red Bull)                 1'20"307

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                     1'20"361

    4. George Russell (Mercedes)                 1'20"671

    5. Sergio Pérez (Red Bull)                      1'20"688

    Bijlagen:
    Alpine start achteraan in de GP van Italië 2923 1.jpg (4.9 MB)   

    02-09-2023 om 22:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - MAAKT TIFOSI GEK MET SNELSTE TIJD IN FP3

    FP3:

    1 Carlos Sainz (Ferrari)                                1'20"912

    2. Max Verstappen (Red Bull)                       1'20"998

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'21"453

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                           1'21"486

    5. Fernando Alonso (Aston Martin)                1'21"711

    02-09-2023 om 13:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - SNELST IN FP2 IN MONZA, PEREZ CRASHT

    FP2:

    1 Carlos Sainz (Ferrari)                     1'21"355

    2. Lando Norris (Mc Laren)                1'21"374

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                 1'21"540

    4. Oscar Piastri (Mc Laren)                1'21"545

    5. Max Verstappen (Red Bull)            1'21"631

    01-09-2023 om 20:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL - SNELST IN FP1 IN MONZA

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                          1'22"657

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'22"703

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                               1'22"834

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'22"966

    5. George Russell (Mercedes)                          1'23"189

    01-09-2023 om 19:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE STELT ZIJN KRACHTIGSTE CAYENNE VOOR IN ZIJN SUV-MODELLENREEKS

    De SUV-Cayennmodellenreeks wordt door Porsche aangevuld met een Turbo-E-Hybrid. Die heeft een V8- én elektromotor die samen een vermogen van 544 kW (739 pk) leveren en zorgen voor een maximum koppel van liefst 959 Nm. De nieuwe hybridtechnologie zorgt volgens Porsche voor een ruimere autonomie én sneller opladen van de batterij. Het hoeft geen betoog dat de Coupé met GT-pack voor een atletische rijdynamiek staat.

    Na de succesvolle lancering van de nieuwe Cayenne begin 2023, bekroont Porsche de grondig herziene derde generate van deze SUV met een nieuw topmodel. Net als voordien is de krachtigste Cayenne een plug-in-hybride. Porsche heeft de technologie in deze opvolger op meerdere punten verbeterd waardoor o.a. de autonomie op puur elektrisch rijden is verruimd. De grondig herziene 4,0 liter twinturbo V8-motor van 441 kW (599 pk) wordt bijgestaan door een elektromotor die er nog eens 130 kW (176 pk) aan toevoegt. Daardoor leveren de twee krachtbronnen een gezamelijk vermogen van 544 kW (739 pk) en dat hoger fabuleus maximum koppel. De prestaties die eruit volgen zijn dan ook niet min. Van 0 naar 100 km/h sprint de Cayennen Turbo E-Hybrid in 3"7 en de topsnelheid is 295 km/h...! (Walter Rombauts.Foto's: Porsche)

    Bijlagen:
    Het interieur van de krachtigste Cayenne ooit is minstens gastvrij te noemen i30823.jpg (2.7 MB)   
    Porsche stelt krachtigste Cayenne ooit voor 30823 1.jpg (3.5 MB)   

    30-08-2023 om 17:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIJDAG BEGINT DE GP VAN ITALIË IN DE SNEHEIDSTEMPEL VAN MONZA

    Als volgende vrijdag de eerste vrije oefeningen om de GP van Italië aanvatten, zijn we al aan de vijftiende GP van het WK F1 2023. Dat die in de snelheidstempel van Monza wordt gereden legt alleen maar de focus op Ferrari. Charles Leclerc het minst, en Carlos Sainz een beetje, kunnen niet met de Red Bull's van regerend wereldkampioen Max Verstappen en Sergio Pérez mee. Ze worden overigens belaagd door een nieuwe horde als daar zijn Fernando Alonso (Aston Martin), Lando Norris en Oscar Piastra, beiden met Mc Laren en op de vierde plaats in het WK voor Constructeurs, Alpine achter zich latend.

    Wat Pierre Gasly vorige race in Zandvoort presteerde geeft het Franse Renaultmerk weer wat nieuwe moed. Pierre Gasly en Esteban Ocon, beiden in de punten in Zandvoort, zullen er alles aan doen om de Alpine terug naar voor te brengen. Vooral de topsnelheid, dus de aerodynamika zal de doorslag geven. In Monza wordt bijna altijd plankgas gereden. Max Verstappen rijdt mogelijk naar zijn tiende overwinning op rij en zou dan het record van Sebastien Vettel verbeteren. (wr)

    Bijlagen:
    Pierre Gasly wil ook in Monza op het podium geraken i30823.jpg (3.2 MB)   

    30-08-2023 om 16:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LAMBORGHINI KOMT MET DE SC63 IN 2024 NAAR 24 UREN VAN LE MANS

    De eerste proefkilomters worden nu aangevangen met de Lamborghini SC63. Het is een hypercar LMDh die is uitgerust met een twinturbo V8- motor, zoals Porsche er ook één heeft... De batterij komt van WAE, de MGU  is van de hoogste kwaliteit die Bosch te leveren heeft en de versnellingsbak komt van Xtrac. De intentie  om tegen de eerste IMSA-race in het voorjaar klaar te zijn en vervolgens alle races te rijden die in het "World Endurance Championship" naar de "24 Uren van Le Mans 2024" leiden. Het is duidelijk dat het merk dat tot de VW-groep behoort, veel steun zal krijgen van de zijde van Audi dat wellicht voor het chassis zal instaan.(wr)

    29-08-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT DOOR RODE VLAGGEN VERMINKTE GP VAN NEDERLAND

    Polesitter Max Verstappen was het snelst weg voor 72 ronden in Zandvoort. Norris plakte onder zijn achtervleugel. Maar toen de tweede ronde werd ingegaan regende het al en Sergio Pérez kon direct de pits in om intermediums te halen. Op die manier nam hij de leiding van de GP van Nederland, want alle anderen moesten een ronde later zijn voorbeeld volgen. Max Verstappen kwam zo als dertiende terug het asfalt op met een achterstand op ploegmaat Pérez van 13". De regerende wereldkampioen kapte iedere ronde rondom één seconde van de voorsprong van Pérez af en in de dertiende ronde had Max Verstappen alweer het commando over de GP van Nederland in handen.

    Exact twee ronden later gingen de hemelsluizen opnieuw open en de Amerikaan Logan Sargeant beukte zijn Williams in de muur. Geel ! Dat ogenblikkelijk in vijf ronden achter de safety car veranderde. Bij de restart leidde Max opnieuw de dans, een tango dit keer, want de Nestor van de F1, Fernando Alonso liet zich sexy leiden door Max. De Aston Martin - en ook een beetje Fernando's ervaring zelf - bleek zich als een vis op wielen in deze zondvloed te gedragen. De Spanjaard zette overigens de snelste ronde (1'13"837) op zijn naam wat 1 WK-punt oplevert. Hij werd ook als "Driver of the Day" uitgeroepen. Zéér terecht, want...

    Twaalf ronden voor het einde scheurden de wolken opnieuw open en herhaalde zich het scenario dat iedereen de pits indook voor intermediums. Behalve Esteban Ocon, die de raad van zijn ingenieur volgde en "full wets" liet monteren. Dat was slim gezien want de stortregen ging lang duren. Zeker tot aan de aankomst...ware het niet Zhou zijn Alfa Romeo als een vogelenpikpijl frontaal de muur instuurde: ROOD !!! Met nog acht ronden te rijden ! De koersdirectie wist geen raad met de situatie. Alleman stond op intermediums en Esteban Ocon kon zijn kansen met de "full wets" niet uitspelen. De regen hield op, de baan bleef nat, maar de wedstrijdleiding onderbrak de race voor 46' (zesënveertig minuten).

    Dan werd besloten na twee ronden achter de safety car een rollende start te geven voor nog vijf ronden. Sergio Pérez mispeuterde in die chaos nog iets en kreeg 5" straftijd waarmee hij het podium miste dat op dat moment in Pierre Gasly's (Alpine) handen viel. Pierre Gasly heeft vandaag een heel sterke race gereden, de veertiende die telt voor het WK F1 2023. Max Verstappen verstevigt zijn positie voor de wereldtitel en haalde zijn zesënveertigste GP-zege binnen en evenaaart daarmee Sebastien Vettel. Volgende zondag is er de GP van Italië in Monza. Daarin hoopt nieuwkomer en vervanger van Daniël Ricciardo, Liam Lawson een opvallender rol te spelen dan in de duinen van Nederland. Als afsluitertje; Charles Leclerc moest opgeven en Carlos Sainz redde de eer voor Maranello met een vijfde plaats. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                    306,648 km in 2 uur 24'04"411

    2. Fernando Alonso (Aston Martin)                             op 3"744

    3. Pierre Gasly (Alpine)                                                 7"058

    4. Sergio Pérez (Red Bull)                                             10"068

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                                12"54

    Stand in WK voor Piloten:

    1. Verstappen                                                           339 punten

    2. Pérez                                                                   201

    3. Alonso                                                                 168

    4. Hamilton                                                              156

    5. Sainz                                                                   102

    Stand in WK voor Constructeurs:

    1. Red Bull                                                               540 punten

    2. Mercedes                                                             255

    3. Aston Martin                                                        215

    4. Ferrari                                                                 201

    5. Mc Laren                                                             111

    Bijlagen:
    Pierre Gasly schonk zichzelf en Alpine een prachtig podium in Zandvoort 27823 1.jpg (2.1 MB)   

    27-08-2023 om 22:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - START IN POLE IN GP VAN NEDERLAND

    Regerend wereldkampioen Max Verstappen heeft in zijn Red Bull de "pole" veroverd voor de GP van Nederland. De kwalificaties begonnen op een doorweekte baan en dus reed iedereen op "intermediairs". De baan droogde echter snel op en Alex Albon (Williams) zette in Q1 met 1'20"939 de beste chrono neer. Afvallers waren nieuwkomer Liam Lawson, Valtteri Bottas, Kevin Magnussen, Esteban Ocon en Guanyu Zhou.

    De Q2 werd eigenlijk op een zo goed als droge baan gereden, weliswaar onder een donkere dreigende regenhemel. Alex Albon (Williams) en Oscar Piastri (Mc Laren) dwongen snellere wijzerstanden af, maar de klap op de vuurpijl werd gegeven door Max Verstappen in 1'18"850. De ongelukkigen die Q3 aan hen zagen voorbijgaan waren ditmaal Nico Hülkenberg, Yuki Tsunoda, Lewis Hamilton (!), Pierre Gasly en Lance Stroll.

    Op dus naar Q3 waarin iedereen het op slicks riskeerde. Er waren nog geen twee minuten van de tien gereden of de Amerikaan Logan Sargeant knalde zijn Williams in de muur met een rode vlag als gevolg. Met nog 8'13" te rijden, duurde het liefst...19' (negentien minuten) in mensentaal) eer de Q3 verder kon gaan. Op dat moment had Alex Albon in zijn Williams de "pole" met 1'15"743. Toen Lando Norris na de herstart zijn Mc Laren naar 1'12"049 bracht, 0"291 voor Max Verstappen, voerde de Monegask Charles Leclerc zijn specialiteit op: hij vlamde de Ferrari in de muur met weerom rood !!!!

    Zes minuten later, er bleven nog 4'05" te rijden herstarte het resterende veldje van acht auto's met Lando Norris in zijn Mc Laren als uitgelezen polepakker. Met achter hem ploegmaat Oscar Piastri. Teambaas Zak Brown werd er zowaar bijna gelukkig van. In de Red Bull-pit, liet men een buitenaards wezen wegrijden, iemand die al is gemaakt met artificiële intelligentie en luistert naar de naam Max Verstappen. Nederlander van Belgische afkomst. Die zag zijn heuse vriend Lando Norris als een bliksem de omloop rondrijden. De "extra-terrestre" moet hebben gedacht, "nu zal ik voor de donderslag zorgen..." En hij deed het. Met 1'10"567 trof hij iedereen en start morgen in pole. (Walter Rombauts)

    De kwalificaties:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                       1'10"567

    2. Lando Norris (Mc Laren)                           op 0"537

    3. George Russell (Mercedes)                            0"727                          

    4. Alex Albon (Williams)                                    0"852

    5. Fernando Alonso (Aston Martin)                     0"939

    Stand WK-piloten voor GP van Nederland:

    1. Verstappen                                                  314 punten

    2. Pérez                                                          189

    3. Alonso                                                         149

    4. Hamilton                                                     148

    5. Leclerc                                                          99

    WK-stand Constructeurs voor GP van Nederland :

    1. Red Bull                                                       503

    2. Mercedes                                                     247

    3. Aston Martin                                                196

    4. Ferrari                                                         191

    5. Mc Laren                                                      103

     

    26-08-2023 om 17:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WIE LIAM LAWSON IS

    De vervanger van Daniël Ricciardo bij Alpha Tauri is een 21-jarige autocoureur uit Pukekohe, Nieuw -Zeemand. Hij is de reservecoureur voor zowel Red Bull als Alpha Tauri in de F1 en is dat sinds midden het seizoen 2022. Lawson begon op zevenjarige leeftijd met karten en won verschillende kampioenschappen in zijn geboorteland. Hij stapte in 2015 over naar de eenzitters en werd kampioen in de NZ F1600 Championship Series in 2016 en 2017. Hij reed daarna verschillende Formule-klassen waaronder de Australische F4, de ADAC F4, de Europformule Open, de F3 Asian, de FIA F3 en de Toyota Racing Series die hij won in 2019.

    In 2021 en 2022 reed Liam Lawson voor Carlin in het FIA Formule 2 kampioenschap waar hij als derde eindigde in 2022. Hij reed ook voor het Red Bull AF Corse-team in de "Deutsche Tourenwagen Masters" waar hij samen met Alex Albon streed om de titel tot in de laatste ronde. Lawson rijdt momenteel ook in het Super Formula-kampioebschap bij het Mugen-team, waarmee hij al drie wedstrijden won.

    Hij staat bekend om zijn agressieve rijstijl en zijn vermogen om zich snel aan te passen aan nieuwe auto's en nieuwe circuits. Hij wordt begeleid door drievoudig winnaar van het Nieuw-Zeelandse Grand Prix Ken Smith en is lid van het Red Bull Junior Team. Hij is de eerste Nieuw-Zeelander die in de F1 rijdt sinds Brendon Hartley in 2018. (wr)

    26-08-2023 om 14:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN SNELST IN DOOR REGEN GETEISTERDE FP3 MET DRIE RODE VLAGGEN

    In een anderhalf uur durende derde vrije training heeft Max Verstappen twee minuten voor het afvlaggen ervan met 1'21"631 de snelste tijd gereden. De sessie werd getekend door stortregens en drie rode vlaggen. Eerst lokte Kevin Magnussen er één uit door in de Hugenholtzbocht te spinnen, dan kwam Gyanyu Zhou in het grind terecht en tot slot zorgde nieuwkomer Liam Lawson ook voor 3' rode vlag. In het totaal dus 19' inactiviteit door die slippers. Lim Lawson zou achttiende worden, daarmee de Alpha Tauri toch "heelhuids" terug thuis te brengen na zijn eerste contact in de F1 als vervanger van Daniël Ricciardo.

    Naarmate de regen minder werd en de baan opdroogde werden snellere tijden genoteerd. Vooral van Norris en ploegmaat Piastra, maar ook van Russell. Tot Max Verstappen in zijn Red Bull RB19 zijn doorweekte fans opwarmde met die snelle chrono. Opvallend in de FP3 is andermaal de "impotentie" van Ferrari en het ondermaats blijven van Alpine. Maar net voor de finishvlag gooiden de oude rotten Alonso (Aston Martin) en Hamilton (Mercedes) nog roet in de chrono's van de jonge gasten die daarmee naar de wachtkamer werden gereden. Zowat alle coureurs vrezen het verkeer en de mogelijke regen in de kwalificaties voor de pole. (wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                 1'21"631

    2. Russell (Mercedes)                            1'22"010

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                      1'22"631

    4. Fernando Alonso (Aston Martin)          1'22"634

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'22"723

               

    26-08-2023 om 13:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - SNELST IN FP1 IN ZANDVOORT

    De herrie met de taxichauffeurs is bijgelegd, Nico Hülkenberg crashte met de Haas, en Max Verstappen reed de snelste tijd in de eerste vrije oefeningen voor de GP van Nederland. Lance Stroll (Aston Martin) is in de problemen gekomen door motor.

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                          1'11"852

    2. Fernano Alonso (Aston Martin)                    1'12"130

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'12"225

    4. Sergio Perez (Red Bull)                               1'12"323

    5. Alex Albon (Williams)                                 1'12"447

    25-08-2023 om 13:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANDO NORRIS - MC LAREN - SNELST IN FP2, RICCIARDO BREEKT BOT IN POLS

    De FP2 was nog maar tien minuten op gang geflitst of Oscar Piastri (Mc Laren) en Daniël Ricciardo (Alpha Tauri) spinden om hun as, vlogen de barrières in en 13' lang werd de rode vlag gegeven. De wrakken werden weggesleept in die bankingbocht die "Hugenholtz" heet. De Australiër brak een bot in zijn linker pols, dus moet hij morgen worden vervangen... Door wie ? Door reserverijder Liam Lawson, een 21 jarige Nieuw-Zeelander die als sinds midden 2022 bij Red Bull rondwaart.

    Toen de FP2 hernam was de fut eruit en zette de Brit Lando Norris met zijn Mc Laren in een tijd van 1'11"330 aan de spits van het veld. Max Verstappen (Red Bull) ondernam nog een poging maar strandde op 0"023 van zijn "kameraad". Veel zal morgen in de FP3 op orde moeten worden gezet voor de kwalificaties in de namiddag om de pole. In de eerste tien is namelijk geen enkele Ferrari te zien ! Carlos Sainz's poging op zachte banden eindigde faliekant in de zandbak !

    Er is ook nog een mogelijke straf die boven het hoofd van Nico Hülkenberg (Haas) hangt omdat hij Max Verstappen zou hebben gehinderd. In de onderstaande uitslag is het vooral Alex Albon die de Williams steeds opnieuw in de spits brengt. Dat Lewis Hamilton op de vierde plaats staat laat alles verhopen op een nieuw duel zondag met Fernando Alonso die vandaag ook niet schitterde. (wr)

    FP2:

    1. Lando Norris (Mc Laren)                       1'11"330

    2. Max Verstappen (Red Bull)                   + 0,023

    3. Alex Albon (Williams)                          + 0,269

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                  + 0,308

    5. Yuki Tsunoda (Alpha Tauri)                   + 0,390

    25-08-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TAXICHAUFFEURS DREIGEN VERKEERSCHAOS TE CREËREN ROND ZANDVOORT

    Omdat vooral de taxichauffeurs uit Haarlem vinden dat er te weinig toegangsbewijzen aan hen worden afgeleverd om netjes te kunnen werken rond de GP van Nederland die morgen begint, dreigen ze ook morgen al voor de eerste vrije training een verkeerschaos te creëren. Ze dreigen ermee verschillende cruciale toegangswegen te blokkeren. Morgen, vrijdag, zou dat dan een eerste drukkingsmiddel zijn. Helpen die acties niet, dan dreigen ze ook zondag het normale toegangspatroon aan wegen naar het duinencircuit te saboteren. De aanvankelijke groep van150 betrokken taxirijders groeituur per uur aan in aantal en het wordt voor de F1 een ernstig probleem als deze dreiging wordt geconcretiseerd. (wr)

    24-08-2023 om 12:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOFABRIKANTEN WIJZEN NIEUWE EURO 7 NORM VAN DE HAND

    Terwijl iedereen zich voorbereid op de complete elektrificatie van het autopark, daarbij helemaal vergetend dat waterstof zich aandient, heeft de Europese Commissie op 8 augustus jl. toch een nieuwe Euro 7 norm uitgevaardigd die in 2025 in voege zal treden. Het gaat om de diesel- en benzinemotoren met interne verbranding, maar dit keer worden ook de elektrische auto's er bij betrokken. Deze EV's stoten dan wel geen CO² uit, maar de microscopische stofdeeltjes die vrijkomen van de remmen en de banden sleet, berokkenen het milieu schade. Fijnstof allerhande wordt ingeademd en bedreigt de gezondheid. Oorlogen en ruimetreizen worden door de commissie niet als gezondheids- of milieuschade opgetekend.

    Nu insiders zijn overtuigd van de doorbraak van eerst synthetische brandstof en daarna waterstof als brandstof, is het verder uitbouwen van laadpalenstructuur bijgevolg zinloos. De Commissie denkt ook vanaf 2035 meetapparatuur in iedere auto in te bouwen die de vervuiling van ieder voertuig meet en doorzendt naar een centrale databank die - met AI-hulp - alles kan analyseren en catalogeren. Vooral Olivier Zipse, ceo van BMW, spreekt de vrees uit dat de auto's veel duurder zullen worden en de privékopers zich op gemiddelde termijn zich geen auto-aanschaf meer zullen kunnen veroorloven.(wr)

    24-08-2023 om 12:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FELIPE MASSA ZET DOOR, VRAAGT MILJOENEN SCHADEVERGOEDING VOOR WK-TITEL 2008

    Felipe Massa, die in 2008, in de laatste GP, die van Brazilië op Interlagos als wereldkampioen werd uitgeroepen en binnen de kortste keren in een ondoorzichtelijke regen Hamilton de Duitser Timo Glöck zag passeren en daarmee dat ene punt haalde om - niet Massa - maar de toen Mc Laren-Mercedes zijn eerste WK-zege te zien behalen, wil nu officieel klacht indienen bij de FIA. Hij vraagt miljoenen schadevergoeding. Niet helemaal terecht voor een geschiedenis die datzelfde jaar in Singapore begon. Erover gevraagd zegt Bernie Ecclestone (92) "ik weet daar niets meer over..." Hoe hij is behandeld na de overname van Liberty Media in maart 2017 is ronduit schandalig. Bernie is geen engel, maar maakte wel de F1 tot wat het nu is.

    Helemaal controversieel vertelde Bernie dan weer aan een "insiderswebsite" "dat Max Mosley, toenmalig FIA-President, van de crashgate op de hoogte te zijn geweest, maar na overleg besloten heeft geen groot schandaal in de F1 te accentueren..."  De "crashgate" in Singapore 2008 hield het volgende in: Massa (42 nu) leidde de race maar maakte een slechte pitstop waardoor Fernando Alonso, die toen voor Renault reed, de leiding nam. Teambaas van Renault, de Italiaan Flavio Briatore, gaf toen opdracht aan Nelson Piquet jr. opzettelijk de tweede Renault in de 14de van de 61 te rijden ronden te crashen - tegen ongeveer 160 km/h - waardoor er een safetycar-situatie ontstond die uiteindelijk maakte dat Alonso won, Hamilton derde werd en Felipe Massa slechts dertiende en dus geen punten kon toevoegen aan zijn leidersplaats in de WK-stand.

    Felipe Massa tracht nu via gespecialiseerde advocaten in Engeland, Brazilië, USA, Zwitserland en Frankrijk de (FIA) Fédération Internationale de l"Automobile en de (FOM) "Formule One Management" in gebreke te stellen voor het toedekken van een frauduleuze actie in de sport. Op 15 augustus j.l. kregen de President Mohammed Ben Sulayem (FIA) en Stefano Domenicali (FOM) in die zin een schrijven van Massa's advokaten. Tot nu toe is er geen reactie gekomen, officieel omdat de F1 tot vrijdag 25 augustus in zomerrust is.

    Daarna moet er wel worden geantwoord. Dat Lewis Hamilton zijn titel zou kwijtspelen is onwaarschijnlijk, net zo min als dat met de eerste dubieuze titel van Max Verstappen zal gebeuren. Pikant in heel de titelgeschiedenis is dat de Duitser Timo Glock (Sauber) nergens wordt vermeld. In de laatste race van het seizoen 2008 op Interlagos had hij de sleutel in handen om Hamilton aan dat ene nodige punt te helpen om wereldkampioen te worden, al was Massa eerste in die GP van Brazilië. Ondoorzichtige regen zal het altijd blijven verhinderen dat de waarheid van wat daar gebeurde bovenkomt. (Walter Rombauts)

    20-08-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!