NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • HAMILTON WINT MEESTERLIJK CHAOTISCHE GP VAN JAPAN
  • HAMILTON IN POLE, VETTEL VERLIEST HET NOORDEN
  • HAMILTON DOMINEERT OOK FP3 IN JAPAN
  • TWEEMAAL HAMILTON DOMINEREND IN FP1 EN 2 IN JAPAN
  • VERRAAD IS ONDERDEEL VAN F1, OOK VAN AUTOSPORT IN HET ALGEMEEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    07-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT MEESTERLIJK CHAOTISCHE GP VAN JAPAN

    Zoals we gewend zijn in de F1 verknallen de eerste ronden de race doordat een safety car moet uitrukken. Max Verstappen verremde zich en kegelde Räikkönen uit de baan. Straftijd 5" voor de Red Bullman. Dus begon de GP van Japan eigenlijk pas in de achtste van drieënvijftig ronden. Lewis Hamilton, snelste in de vrije trainingen, polesitter, nam resoluut de leiding van de meute waarin Vettel (Ferrari) - achtste gestart - moeite had om zich naar voor te rijden. Toen hij Max Verstappen (Red Bull) moet zien voorbij te komen kon hij op de verwachte weerstand van de Nederlander rekenen.

    Toch zette Vettel aan de binnenkant zijn "rush" voort en raakte Max Verstappen. Met schade aan de Ferrari, straf van de stewards en teruggevallen op de 19de plaats... Tegen het eind van Hamilton's rijles bedreigde Max Verstappen nog Valtteri Bottas die de overhand hield voor de tweede plaats. Daniël Ricciardo startte vijftiende en finishte vierde waardoor hij tot "Driver of the Day" werd uitgeroepen. De man die deze onderscheiding vanzelf toekomt is Hamilton, straks vijf keer wereldkampioen.

    In de 41ste ronde kwam er nog een kortstondige safetycar omdat Charles Leclerc's Sauber op de baan stil was gevallen na een zandbakuitstapje. Sinds de dood van Jules Bianchi inn 2014 neemt men in Suzuka niet het minste risico meer en wordt bij het minste geneutraliseerd. Sebastien Vettel reed zich vanuit de laatste plaats uiteindelijk op de zesde, maar ziet zijn puntenachterstand oplopen tot 67 tegenover Lewis Hamilton in de stand om de wereldtitel. Vettel's kansen op een vijfde wereldtitel zijn nihil geworden. Stoffel Vandoorne finishte vijftiende, weliswaar omdat hij alleen Lance Stroll en Sergey Sirotkin in hun gehandicapte Williams' achter zich kon houden. De volgende GP is die van USA binnen veertien dagen.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)              1 uur 28'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)               + 12"919

    03. Max Verstappen (Red Bull)              + 14"295

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)              + 19"495

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                 + 50"998

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) op één ronde

    WK-stand voor GP van USA:

    1. Hamilton             331 punten

    2. Vettel                 264

    3. Bottas                207

               

    07-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN POLE, VETTEL VERLIEST HET NOORDEN

    In het land van de Rijzende Zon heeft Sebastien Vettel (Ferrari) het noorden verloren. Hij reed een ronde als was ie dronken. Natuurlijk was dat niet het geval maar de viervoudige Duitse wereldkampioen zwicht wellicht onder het besef dat zijn kansen op een vijfde wereldtitel slinken. In de Q1 reed Vandoorne zowaar weer de twintigste tijd en Lewis Hamilton de eerste. De Brit, die 50 punten voorstaat op Vettel in de WK-stand klokte zogoed als direct 1'28"702, nog voor Marcus Erisson zijn wagen in de prak reed. Zes minuten werd de sessie onderbroken. Na de restart werd het duidelijk dat Alonso, Hülkenberg, Ericsson, Sirotkin en Vandoorne minder dan een figurantenrol speelden. Door het ongeval van Ericsson komt die op de 20ste en Vandoorne op de 19de plaats.

    De Q2 werd geanimeerd door Valtteri Bottas die zijn kopman - na de teamorders in Rusland kan dat worden gezegd - verschalkte met 1'27"987 ! De Fin houdt dus toch nog steeds een stok achter de deur. Maar dat was niet naar de zin van Lewis Hamilton die de tijdklokken naar 1'27"760 dwong. Omdat Vettel in de Q3 over de omloop zwalpte (1'32"192) door een foute bandenkeuze van Ferrari, en niet verder dan 9de geraakte, was de vreugde groot in het Mercedeskamp.

    Lewis Hamilton start op pole morgen in de GP van Japan in Suzuka, letterlijk de achtertuin van Honda. Tweede Bottas en derde die sakkerse Max Verstappen (Red Bull). Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo verdween al eerder in de mist, de tiende keer dit jaar geloof ik dat de Australiër niet aan bod komt. Het is duidelijk dat Vettel's titelkansen nog zogoed als nihil worden. Opvallend in het lijstje is de vijfde plaats van de Fransman Romain Grosjean met de Haas. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'27"760

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'28"059

    03. Max Verstappen (Red Bull)                       1'29"057

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          1'29"521

    05. Romain Grosjean (Haas)                          1'29"761

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'31"041

    06-10-2018 om 09:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT OOK FP3 IN JAPAN

    Lewis Hamilton vindt de 5,807 km omloop van Suzuka met zijn 18 bochten een fantastische racebaan. "Zo maken ze d'r geen meer" placht hij lachend te zeggen. Na één uur van de derde vrije oefeningen zette hij met 1'29"599 de snelste tijd op de borden. Hij maakte daarmee zijn voorlopige absolute dominantie duidelijk. Om 8 uur wordt er gereden voor de pole-position en 66% van de F1-fans menen dat de polesitter de regerende wereldkampioen zal zijn. Minder dan 20% gelooft dat Sebastien Vettel - ook vier keer wereldkampioen - er met zijn Ferrari kans op maakt. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) reed in de FP3 de 19de tijd, drie seconden trager dan Hamilton... Maar die kon dan ook niet crashen zoals Nico Hülkenberg wel deed en de sessie even moest worden onderbroken. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'29"599

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'29"715

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'30"054

    04. Max Verstappen (Red Bull)                      1'30"304

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'30"422

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      1'33"034

    06-10-2018 om 06:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TWEEMAAL HAMILTON DOMINEREND IN FP1 EN 2 IN JAPAN

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes zowel de eerste als tweede vrije oefeningen voor de GP van Japan gedomineerd. Tweemaal werd Valtteri Bottas tweede en naar verluidt is die bereidt zich voor het verdere verloop van het kampioenschap naar "andere teamorders" te schikken. De Fransman Pierre Gasly kreeg een verwittiging om Hamilton te hinderen. Dat is de tweede dit seizoen. Bij een derde waarschuwing gaat hij met de Toro Rosso tien plaatsen achteruit op de grid (wr)

    FP1

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'28"691

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'29"137

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                               1'29"373

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'29"627

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'29"685

    20 Lando Norris (Mc Laren-Renault)                         1'32"683 (vervanger van Stoffel Vandoorne in FP1)

    FP2

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'28"217

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'28"687

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'29"050

    04. Max Verstappen (Red Bull)                              1'29"257

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'29"498

    20. Soffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'31"215

    05-10-2018 om 11:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERRAAD IS ONDERDEEL VAN F1, OOK VAN AUTOSPORT IN HET ALGEMEEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurde in de jaren '50 al met Fangio en Moss. (foto-inzet) Het was identiek bij Mercedes toen. Maar wel in onderling overleg. Het gebeurde ook in de Schumacherjaren toen in 2002 Jean Todt bevel gaf aan Rubens Barichello in de GP van Oostenrijk de toekomstige zevenvoudige wereldkampioen Michaël Schumacher voor te laten. Toen vorig weekend "winnaar" Lewis Hamilton op het erepodium zijn rechterhand op de linkerschouder van een zeer ontgoochelde Valtteri Bottas legde, kon ieder integer mens maar één aspect in zijn gedachten krijgen: verraad. Van het team tegenover Bottas. Nog net niet de broedermoord van Kaïn en Abel.

    Er zijn nog meer gevallen. Moet "crash-gate" in herinnering worden gebracht of de manier waarop Fernando Alonso zijn tweede wereldtitel in 2006 met Renault behaalde ? Onder regie van Flavio Briatore, teammanager, met als echt slachtoffer Nelson Piquet jr. Of hoe...Lewis Hamilton in 2008 zijn eerste wereldtitel behaalde in Interlagos toen Felipe Massa al als wereldkampioen was uitgeroepen...? In de laatste bocht onder mistige gietende regen was hij toch nog Timo Glock voor dat ene puntje voorbij gereden. Geen mens kon zien of de Duitser niet even gas lostte voor Hamilton... Alleen Timo Glock kent de waarheid over die eerste wereldtitel van Hamilton en die zal nooit bovenkomen. Overigens liet Lewis Hamilton zich vorig weekend uit "dat de mensen alleen onthouden wie in welk jaar wereldkampioen was, en nooit de manier waarop..." Verwijzend naar de zeven titels van Michaël Schumacher !?

    "Verraad" is een onderdeel van degenen die zich onderling "gelijken" noemen. Ook in de Belgische autosport is "het mes in de rug" schering en inslag. Ook in de daarbijhorende journalistiek. Nieuwsberichtgeving, zeker van de niet-professionelen zoals ambtenaren, (die niet op hun werk moeten zijn daarvoor), schoolmeerstertjes, ziekenkas-abonnenten, doppers, zwartwerkers en invaliden, wordt naar de goedgelovige lezer gezonden. Nu zeker met de sociale media. Ze zijn allen onbezoldigd voor hun gekribbel en plagiaten en ontwijken dus RMZ-bijdrage. Een ernstige fiscale inbreuk. Er zijn voorbeelden bekend van ambtenaren die nooit op hun werk kwamen en een fulltime-loopbaan als autojournalist uitbouwden. Zo ook beroepsmilitairen. Het is een lange lijst.

    Want beroepsjournalisten hebben een leven lang véél bijgedragen...in hun officiële functie. De Belgische Bond van Beroepsjournalisten buigt zich hierover met specialisten en ervaringsdeskundigen. Uitgevers juichen hobbyjournalisten toe. Echte beroepsjournalisten kostten indertijd écht veel geld. Dus is het verdwijnen ervan en met hen ook ernstige nieuwsgaring en onderbouw niet zo onlogisch. Eigenlijk hetzelfde met autocoureurs. Slechts een tiental van de twintig wordt betaald, de anderen, de figuranten moeten loodzware valiezen met dollars aanslepen. Liefst maandelijks zo'n vijftien miljoen dollar om hun zitje te waarborgen. Vraag het maar eens aan Bertrand Gachot of Stoffel Vandoorne dewelke dit natuurlijk niet kon opbrengen. 

    Lewis Hamilton zal een vijfde keer wereldkampioen worden. Terecht omdat Vettel en Ferrari veel missers hebben gemaakt. Maar zo bang zijn als Mercedes van Vettel en Ferrari om verraad te plegen tegenover een eigen werknemer is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk. Toch gebeurt het ieder moment. Vele coureurs kunnen een "me-too-lijst" aanleggen. Misschien zelfs Stoffel Vandoorne. Zondag is er de GP van Japan in Suzuka. De kleine Nurbürgring, waarop het niet anders zal zijn. Alleen Max Verstappen (21), die nog "puur" is voor de tijd dat het duurt, zal nog de race maken. Hamilton vijf keer wereldkampioen, een flipperkastuitgave van Juan Manuel Fangio. Maar ja, Stirling Moss mocht ook alleen in Engeland "zijn" GP winnen... Het verraad is doorzichtig voor wie ermee te maken heeft. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)  

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   

    02-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES TEAMORDERS DWONGEN BOTTAS HAMILTON VOORBIJ TE LATEN

    De Fin Valtteri Bottas heeft maar een halve race mogen dromen om een tweede keer de GP van Rusland te winnen. Dan werd in het teammanagement, Toto Wolff en zijn adviseurs, het "bevel" gegeven dat Bottas de wereldkampioen én teammaat Lewis Hamilton moest voorbij laten. Daardoor won de Brit de GP van Rusland en telt hij nu 50 punten voorsprong op Sebastien Vettel (Ferrari). Dat is de hoeveelheid punten verbonden aan twee overwinningen. Alleen brute pech van Hamilton kan ervoor zorgen dat de viervoudige Duitse wereldkampioen dit nog goed maakt is uiterst klein. In de resterende vijf GP's - de volgende is Japan - zal Hamilton's Mercedes niet iedere race "iets voorhebben".

    Smaakmaker van de GP van Rusland was Max Verstappen (Red Bull). Gisteren in de kwalificaties bleef hij te snel rijden onder de gele vlag. De sportcommissarissen bestraften dit met gridplaatsen zodat Max vanaf de 19de plaats moest starten. Maar hij knalde er zo op los dat hij vijfde werd. Tijdens de bandenwissels zelfs even aan de leiding op zijn verjaardag ! Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo's race werd verknald door een kapotte voorvleugel en Stoffel Vandoorne eindigde na een zoveelste anonieme race zestiende. Als teamorders in- en uitgevoerd worden, is de lol er zogoed als helemaal af.

    Coureurs worden dan herleid tot robotten. Misschien moeten in de toekomst er heuse intelligente robotten in de auto's komen en kunnen de piloten hun robot besturen vanuit de pits. Grapje, maar F1 kreeg na de overname van Liberty Media in maart 2017 een imagodeuk. Al was het maar omdat de huidige F1 directeur Ross Brawn de Amerikanen inspireerde om Bernie Ecclestone omzeggens per direct na de overname als een onfatsoenlijke werknemer aan de deur te zetten. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1 uur 27'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           + 2"545

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            + 7"487

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             + 16"543

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          +31"016

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand voor GP van Japan

    1. Hamilton                     306 punten

    2. Vettel                         256

    3. Valtteri Bottas             189

    30-09-2018 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS PAKT POLE VOOR HAMILTON VOOR GP VAN RUSLAND

    Lewis Hamilton reed in de derde vrije oefeningen vanochtend een nieuw circuitrecord in 1'33"067. Dat gaf hem extra vertrouwen voor de kwalificaties. Maar de Brit hield geen rekening met de zegehonger van zijn Finse ploegmaat. Die won vorig jaar de GP van Rusland en wil die prestatie overdoen. Tegen de zin van de teammanagers van Mercedes in. Want die willen Hamilton's vijfde wereldtitel door niets in gevaar zien komen. Maar Bottas is duidelijk: ik kom om te racen...!?

    Sebastien Vettel (Ferrari) beperkte de schade door een derde gridplaats. Maar hij had direct kritiek op het feit dat men op de grid maar gedeeltelijk nieuw asfalt heeft gelegd. Wat de gripkansen van de banden verschillend maakt. Lichte paniek bij Ferrari dus, maar Kimi Räikkönen die op de vierde plaats start wordt niet verdacht van zijn ploegmaat te bedreigen omdat hij beseft dat het zo stilaan alles of niets wordt voor de viervoudige Duitse wereldkampioen om die verdomde 40 punten achterstand op Lewis Hamilton in te halen. Maar in het diepste diep van ieder coureurshart wil worden gewonnen. Ook in dat van Kimi Räikkönen. Dus als Vettel slecht zou starten, zal Kimi geen gas terugnemen...

    Kevin Magnussen (Haas) is verrassend leuk op de vijfde plaats. Haas kreeg overigens genoegdoening van de verzekering voor het losse-put-deksel in Maleisië. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne staan gewoon achteraan. Ze verlaten de Formule 1 en gaan ieder een ongewisse toekomst tegemoet. In prestige dan, want financieel zullen ze nooit naar een leefloon afzakken. Max Verstappen kreeg nog wat straf na de kwalificaties. Maar we zijn dat gerommel gewoon geraakt en Max die momenteel $750.000 verdient zal zijn eigenheid daarvoor niet schaden. Morgen de GP van Rusland met eigenlijk een nieuw gegeven: Bottas contra Hamilton. (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'31"387

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'31"532

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'31"943

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'32"237

    05. Kevin Magnussen (Haas)                                 1'33"181

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) geen noemenswaardige tijd)

    29-09-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL IN FP1, HAMILTON IN FP2 VOOR GP VAN RUSLAND

    De GP van Rusland die zondag wordt gereden in Sotchi moet eigenlijk worden gewonnen door Sebastien Vettel. Niet omdat de Duitse viervoudige wereldkampioen zijn Ferrari in de eerste vrije trainingen op de eerste plaats reed. Maar wel omdat hij eigenlijk alle nog resterende races moet winnen om de veertig punten achterstand op Lewis Hamilton nog goed te maken en een vijfde wereldtitel te behalen. De regerende wereldkampioen - Lewis Hamilton - ruikt de onrust in Vettel's geest die zich als een gewond dier gedraagt. Reden temeer voor de flamboyante Brit om in de tweede vrije oefeningen met 1'33"385 zijn titelrivaal in de bloedrode Ferrari nog driester te maken. Vettel kende problemen en pakte pas de vijfde plaats.

    Morgenochtend in de derde vrije oefeningen en 's namiddags in de kwalificaties komt mogelijk zijn herkansing om vooraan te starten. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd achttiende en volgend jaar gaat hij naar de Formula E of de Indycars, twee verzameldisciplines van autocoureurs die om vaardigheids- of financiële redenen de F1 moeten verlaten. Daniël Ricciardo die vijfde werd in de FP2 heeft al een gridpenalty aan zijn been. Vorig jaar won Valtteri Bottas in Rusland en hij droomt ervan die zege over te doen. Wellicht is dat niet mogelijk omdat alle prioriteit bij Mercedes - ongeschreven - naar Lewis Hamilton gaat. Die krijgt er overigens ook meer dan 50 miljoen dollar per jaar voor. Dat wil iets zeggen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'34"488

    02. Max Verstappen (Red Bull)                    1'34"538

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'34"818

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'34"999

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'35"524

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'37"187

    FP2:

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'33"385

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'33"584

    03. Max Verstappen (Red Bull)                    1'33"827

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'33"844

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'33"928

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'36"617

      

    28-09-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN BUEMI BLIJFT IN DE FORMULA E MET NISSAN, DUS MET RENAULT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Zwitser Sebastien Buemi die drie keer Formula E-kampioen werd met Renault, blijft in de elektrische discipline met...Nissan. Autokenners weten dat de Japanse constructeurs een vijftien jaar oud pact heeft met de nu 122 jaar bestaande Franse constructeur. Dus blijft Buemi eigenlijk onder hetzelfde dak. De Formula E is geen vervanger van de F1, en zal het nooit zijn. De huidige Formule 1 wagens ziujn "Hybrid's" met een V6 Turbo en elektrische motor die een supercapacitator oplaadt die op vraag van de piloot 168 pk meervermogen naar de motor stuurt. Daarmee wordt nu bij Mercedes en Ferrari 750 kW (1000 pk) bereikt.

    Als in 2021 de nieuwe bolide's, ontworpen door F1-directeur Ross Brawn (ex-Ferrari met Schumacher en Todt), de F1 zullen uitmaken zal het historische karakter van de in 1950 ingestelde "Formule" éénzitters zijn verdwenen. Terchnisch zal de klok omwille van de kostprijs teruggedraaid worden. Daarmee hoopt de nieuwe eigenaar van de F1 sinds maart 2017 nieuwe én meer constructeurs aan te trekken. In weerwil van gebrek aan "motorsound" kan de Formula E dan populairder worden. Ook omdat meerdere grote namen van de zieltogende F1 aan het elektrische feest deelnemen.(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Renault domineerde al drie jaar de Formule E i20918.jpg (2.6 MB)   
    Renault met de Nervasport in 1934 recordhouder te land i22618 3.jpg (1.8 MB)   

    20-09-2018 om 23:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes de GP van Singapore van start tot finish beheerst. Hij verstevigt ook zijn leidersplaats in de WK-stand want viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel eindigde met zijn Ferrari "pas" derde nadat hij zogoed als een hele race Max Verstappen (Red Bull) voor zich zag uitrijden. In het verkeer van gedubbelden bedreigde Max zelfs even leider Hamilton. Maar die stunt lukte niet helemaal.

    De start verliep volgens het ondertussen geijkte "format". Safety Car in de eerste van éénenzestig ronden al doordat Sergio Perez er zijn ploegmaat Esteban Ocon (Force India) in de vijfde bocht had uitgebotst. Na vier ronden SC kon de race worden hervat en murwelde Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) even in de punten. Op de tiende plaats. Maar hij werd teruggedrongen naar de twaalfde buiten de punten en op één ronde van de winnaar.

    Het is een spannende GP van Singapore geweest in dewelke in de 48ste van de 61 ronden de eerste drie, Hamilton, Verstappen en Vettel zich in een voldongen race schikten. Vuur moesten commentatoren nog halen uit een lichte dreiging van Räikkönen op Bottas, wat spetters van Daniël Ricciardo en gekke bochtensprongen van Sergey Sirotkin (Williams) die daarvoor 5" straftijd op liep. Samengevat is het duidelijk dat Lewis Hamilton met nog zes races te gaan op weg is naar zijn vijfde wereldtitel.

    Nu hij naar de prestatie van Juan Manuel Fangio neigt wordt de hippe boy zowaar wat theatraal, beetje sacraal aandoend in de post-race interviews. Met God klappen tijdens een magische snelste ronde zoals zaterdag in de kwalificaties is er nog niet bij. Dat doe je niet met afkeerwekkende tattoos. Daarom kon Senna dat wel, daarom ging hij vroeger naar de hemel op 1 mei 1994 in Imola... Maar Lewis Hamilton is een grote, nog net geen god, en zeker nog geen "genius" zoals in 2002 Michaël Schumacher door toenmalig Ferrari-directeur Jean Todt werd geprofileerd. Volgende GP is die van Rusland, in Soschi, waar Sergey Sirotkin thuis is. Alleen daardoor maakt Williams er een punt van te schitteren.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1 uur 51'11"611

    02. Max Verstappen (Red Bull)                            + 8"961

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 39"945

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            op 1 ronde van de winnaar

    WK-stand.

    1. Hamilton                  281

    2. Vettel                      241

    3. Räikkönen               174

    16-09-2018 om 16:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!