NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • MAZDA KOMT STERK DOOR DE DIESELSTORM MET 1.8 SKYACTIV IN NIEUWE 3-SERIE
  • PORSCHE WON 24 UREN VAN DE NÜRBURGRING
  • HAMILTON WINT 64STE KEER, VERSTAPPEN DERDE, VANDOORNE OPGAVE
  • HAMILTON WEEROM IN POLE VOOR BOTTAS, VANDOORNE ELFDE
  • HAMILTON HEERSER IN FP3, VANDOORNE VEERTIENDE
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    18-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA KOMT STERK DOOR DE DIESELSTORM MET 1.8 SKYACTIV IN NIEUWE 3-SERIE

    Naar verluidt, maar niet echt te conroleren, zou Bosch een middel gevonden hebben om de dieselmotor verder te zuiveren van de gewraakte NOx (stikstofoxyde) die inderdaad heus giftig is. Al een hele poos zien automobilisten al "Ad Blue" langs de weg. In concreto amoniak, maar met een elegantere naam. De roetfilters verbranden niet alle Nox, maar toch 75%. Voor de politiek is het niet genoeg, voor de autoindustrie is het een helletocht. Het belet Mazda Motor Corporation in Hiroshima echter niet om door te gaan met Diesel. Het moet gezegd dat Mazda niet klaar is met de elektrische auto maar alles in de kast heeft voor een waterstofversie. Deze zal het uiteindelijk halen van de EV.

    Terug naar die nieuwe Mazda 3. Die herbergt een 1.8 liter SkyActiv-D (Diesel) en heeft volgens de constructeurs al alles wat de nieuwe 6d-temp-emmissienormen vereisen. Daar bovenop heeft "de nieuwe" al de "RDE" aan boord. Dat staat voor Real Drive Emission. Het zijn allemaal verdiensten die het rijplezier niet in de weg staan. Naast de speciale zuiger"koppen" (vroeger sprak men van zuigerbodems...), betere injectoren is voor de consument alleen maar rijplezier weggelegd. Dat puurt de bezitter uit een héél soepel koppel dat omzeggens over het hele toerentalbereik beschikbaar is. Bij het instappen valt de Nappa-lederbekleding op, de verwennede uitrusting, ook heeft men dan al de nieuwe achterlichtblokken en het "opgewaardeerde" radiatorrooster gezien. Alleen na betaling wegrijden rest er nog. Geen reklame.(Walter Rombauts/Foto:Mazda)

    18-05-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE WON 24 UREN VAN DE NÜRBURGRING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De F1 heeft het weekend benomen, maar natuurlijk is er naast dit buitenaards spel ook nog andere autosport. Zo zijn gisteren de "24 Uren van de Nürburgring" gereden. De "oude" Ring wel te verstaan waarop F1-monument Niki Lauda op 1 augustus 1971 zijn verschrikkelijk ongeval heeft gehad in een Ferrari op de plaats "Bergwerk". Nadien kwam de Ring in vraag te staan - onder druk van o.a. Sir Jackie Stewart - en werd die voor de F1 afgevoerd.

    Maar de "24 Uren van de Nürburgring" verzamelt het kruim van de GT's. Gisteren wonnen Richard Lietz, Patrick Pilet, Fréderic Malkowiecki en Nick Tandy in een Porsche 911 GT3 R de beruchte race voor het oog van zo'n 200.000 toeschouwers. De race brengt 148 auto's en 500 piloten in actie op wat een bedevaartplaats van de autosport kan worden genoemd. Met de "Karrusel"-bocht, één van de markantste plaatsen in de Groene Hel, is het  22,8 km lange cirrcuit een ongeziene uitdaging die in 176 bochten ligt. Het bovengenoemde viertal met respectievelijk Oostenrijkse, Franse en Britse nationaliteit bestuurden de Porsche 911 GT3 R van het Manthey-Racing team.

    Het is sinds 2011 de eerste maal dat Porsche zijn naam weer op de erelijst plaatst, maar totaal vermeldt die lange lijst al twaalf zeges voor het merk. Porsche werkt ook aan een Formule 1 wagen om in 2021 weer te komen in de Formule 1. Dat is het eerste jaar waarin de befaamde "Concorde-Accoorden" vervallen. Vanaf dat jaar willen de nieuwe eigenaars van de F1 een herverdeling doen van de prijzenpot die is verbonden aan de prestaties in het Constructeurskampioenschap.

    Een nieuwe dimensie in de F1, met ook herziene éénzitterconcepten. Op zijn Amerikaans zoals het er nu uit ziet. Belangrijk voor alle constructeurs, want de Amerikaanse markt is een lokkertje. Dat hopen vooral Liberty Media die zullen pogen meerdere constructeurs naar de F1 te brengen. De huidigen, Mercedes, Ferrari (Fiat), Renault en Honda, die 20 auto's in lijn brengen, volstaan volgens hen in aantal niet. Wel in kwaliteit. Dat laatste woord wil Porsche in de F1 opnieuw waarmaken. Minstens zoals gisteren op de Nürburgring. (Walter Rombauts/Foto's: Porsche)

    14-05-2018 om 14:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT 64STE KEER, VERSTAPPEN DERDE, VANDOORNE OPGAVE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton heeft met de GP van Spanje zijn 64ste zege behaald. Hij versterkt nog zijn leiderspositie in de voorlopige stand voor het WK ten nadele van Vettel die vierde werd. In de start hielden de "groten" zich aan enig "gentlemens' agreement" en raakte iedereen zonder carrosseriescheuren door de eerste bocht. Maar d'r was zowaar de Fransman Romain Grosjean die met de Haas uit de derde bocht reed, en terug op de baan kwam in een dolle spin. Daarmee knokte hij Nico Hülkenberg (Renault) en de Sauber van Pierre Gasly uit het spel. Romain Grosjean begint een kwalijke reputatie te krijgen.

    Over Max Verstappen durft men al iets minder in beschuldigende termen te spreken. De Red Bull-coureur reed door bandenwissels een poos aan de leiding. In zijn verbetenheid raakte tijdens een onbeduidend inhaalmaneuver van Lance Stroll (Williams), beschadigde daarbij de linkerkant van de vleugel maar reed toch in stijl verder.Sebastien Vettel (Ferrari) die achter Max Verstappen trachtte in te halen lukte daar niet in. Of misschien wou hij zich niet meer met de Nederlander meten omwille van de risico's die Max toch nog altijd met zich brengt. Ook stelde Vettel daarmee zekere WK-punten zeker, wetende dat Ferrari t.a.v. Mercedes een onjuiste bandenstrategie uitdokterde.

    De safetycar was dus al ronde 1 uit en bleef zes toeren op de baan. Toen de groene vlag werd gezwaaid reed Lewis Hamilton als door engelen gedragen van de rest weg. Valtteri Bottas bleef verre van hem rijden, Verstappen was met zijn bandenwissel naar mediums ook wat achteruit geslagen maar lukte toch in een podium. Een grootheid als Kimi Räikkönen zag die eer aan zich voorbij gaan door motorpech, Stoffel Vandoorne werd verraden door zijn versnellingsbak. Zo stond Esteban Ocon met de Forca India ook aan de kant - dit keer virtuele safety car - en de rest is wezenlijk onbelangrijk.

    Voor de Spanjaarden natuurlijk wel dat de twee, Carlos Sainz en Fernando Alonso in de punten eindigden. De volgende ontmoeting tussen de "extra-terrestres" is de GP van Monaco. De meest moeilijke, de meest mondaine, de meest gevulde met champagne, mooie vrouwen en bakken geld. Alleen moeten de dames sinds de Israëlische overwinning in het Eurosongfestival wel weten dat ook die rijke jongens daar niet altijd een "toy" voor hen zijn. Dat heeft de "MeToo"-beweging op gang gebracht. Er bestaat namelijk ook een mannelijke "Metoo"-lijst. Terug naar de middeleeuwen. Maar niet in Monaco. Hamilton leidt met 95 punten voor Vettel met 78. Tot in Monaco. (Walter Romabust/Foto's:Mercedes en Renault)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)

    03. Max Verstappen (Red Bull)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    06. Kevin Magnussen (Haas)

    07. Carlos Sainz jr (Renault)

    08. Fernando Alonso (Mc Laren-Renault)

    09. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    10. Charles Leclerc (Sauber)

    13-05-2018 om 18:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WEEROM IN POLE VOOR BOTTAS, VANDOORNE ELFDE

    Lewis Hamilton vertrekt morgen in "pole" voor de GP van Spanje. Niet helemaal ontspannen omdat zijn Mercedes-ploegmaat in zijn schaduw op de tweede plaats staat. Niet om de viervoudige wereldkampioen te bufferen voor de concurrentie Vettel en Räikkönen in de Ferraris. Integendeel de intentie van de Fin is bekend: Hamilton verslaan. Noch min nog meer. Dat is het startgegeven voor morgen.

    Pijnlijk is te zien dat Nico Hülkenberg door een ondermaatse auto niet door de Q3 raakte en op de 16de plaats start. Gelukkig zal Renault er niet mee zijn. Het is bovendien raar dat de constructeur die 120 jaar geschiedenis-bepalend was, de top niet sneller bijbeent. Ongetwijfeld komt daar snel verandering in, anders zou Renault niet meer Renault zijn. 

    Max Verstappen (Red Bull) staat op de vijfde plaats, als het zwaard van Damocles op al wie voor hem staat. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd elfde. Met wat uitvallers rijdt hij morgen in de punten. Hetzelfde geldt voor Alonso die achtste werd. Maar die rijdt dan al wel voor eigen publiek voor een podium. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'16"173

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'16"213

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'16"305

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                      1'16"612

    05. Max Verstappen (Red Bull)                   1'16"816

    11. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)   1'18"323

    12-05-2018 om 16:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON HEERSER IN FP3, VANDOORNE VEERTIENDE

    Een bliksemduel tussen Valtteri Bottas en Lewis Hamilton in hun Mercedessen animeerde de laatste vrije trainingen in Barcelona. Even strooide Sebastien Vettel roet in het snelheidsbord, maar nam met het oog op de kwalificaties straks genoegen met een derde tijd. De supersoft zullen dan het mooie - bewolkte - weer uitmaken. Vandaag bieden deze zachte rubbers meer grip dan gisteren. "Mediums" zijn de hardste compound die Pirelli voor de vijfde GP van het seizoen ter beschikking stelt.

    Markant waren de Haas-Brothers, Kevin Magnussen en Romain Grosjean die hun Amerikaanse bolides met Ferrari-motor lieten aansluiten bij de topdrie. De Renaultjongens Hülkenberg en Sainz blijven hangen in de middenmoot. Brian Hartley knalde zijn Toro Rosso-Honda naar het eind van de sessie toe nog op de muur in de snelle bocht 9. De vraag is of de mecaniciens de bolide weer rijklaar krijgen tegen de kwalificaties. Het was een ernstige impact. Rode vlag en knaldokter erbij.

    Bij het wegtakelen van de auto vielen de brokken van de Toro Rosso. Honda op de flank bleef overeind en ook "Halo", Hallo autocoureurs, willen jullie met een ouderwetse gespleten voorruit blijven rijden ? Of is er moed genoeg in dat moeilijke F1-vak om zéér berekende risico's te nemen ? De échte groten deden jullie dat voor. Die verdienden ook niet die valiezen dollars. Juan Manuel Fangio reed in 1954 zijn eerste race voor Mercedes voor - omgerekend - nu €1500. Hij was toen al wereldkampioen...

    Ah ja, Stoffel Vandoorne bezet in de FP3 de 14de plaats. Het kan een troost zijn dat de in Hasselt geboren Max Verstappen ook slechts 12de is. Maar bij de Nederlander die in Spanje zijn eerste GP-zege boekte in 2016 is dat een accuut autoprobleem. Voor Stoffel is dat door de manke Mc Laren-Renault spijtig geneg chronish. De GP van Spanje wordt morgen over 66 ronden van 4,655 km gereden. De inzet is naast de overwinning ook de leiding in de WK-stand waarin Lewis Hamilton nu nipt leidt tegenover Sebastien Vettel.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'17"281

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'17"294

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'17"550

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'17"581

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                      1'17"981

    14. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      1'19"236

    12-05-2018 om 14:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PIKT SNELSTE TIJD IN FP2, VANDOORNE NEGENDE

    De tweede vrije oefensessie in Barcelona met het oog op de GP van Spanje heeft alleen regerend wereldkampioen Lewis Hamilton geaccentueerd. Hij pikte met 1'18"259 de snelste tijd weg voor Daniël Ricciardo. Die leek na zijn opdoffer van vanochtend ei zo na in staat om zich bovenaan de tabellen te plaatsen. In ieder geval bleef de Australiër nipt voor zijn teamgenoot Max Verstappen. Onze Stoffel Vandoorne kwam laat op de baan en plaatste zich negende. Beter in de Mc-Laren-Renault dan hun motorleverancier zelf, want Nico Hülkenberg en Carlos Sainz raken maar niet los uit het middenveld om aan te sluiten bij de top drie: Mercedes, Ferrari en Redbull...Deze laatste weerom aangedreven door diezelfde V6 Turbo Hybrid van Renault.

    Figuranten waren er in de namiddag genoeg. Grosjean (Haas) opende de reeks in de grindbak, Frans talent Charles Leclerc (Sauber) deed hem achterna. Het deed geen afbreuk echter aan zijn jonge belofte. F1-icoon Kimi Räikkönen, wereldkampioen 2007 met Ferrari, schoof ook de zandbak in. Jolijt alom. Kimi werd gevraagd zijn motor te sparen en processie-gewijs naar de pits te komen. Motorprobleem. Stoffel Vandoorne deed beter dan Fernando Alonso. Het zij andermaal gezegd: die vrije oefeningen dienen om uit te proberen, om de concurrentie eventueel op een verkeerd been te zetten. Morgen, na de derde vrije oefeningen, als al meer in race-configuratie verschijnt, zijn de verschillen te analyseren voor de race van zondag. De "pole" zal fel worden betwist. Een Nederlander hunkert ernaar. Hij won hier zijn eerste GP: Max Verstappen. Met hem héél Nederland, anders ingesteld dan Belgen. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   1'18"259

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                    + 0,133

    03. Max Verstappen (Red Bull)                                    + 0,274

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                                      + 0,326

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                                     + 0,362

    09. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                    + 0,1"463

    11-05-2018 om 23:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS SNELLER DAN HAMILTON IN FP1 IN BARCELONA

    De Fin Valtteri Bottas heeft in zijn Mercedes de eerste vrije oefeningen van de GP van Spanje in Barcelona gedomineerd. Hij beduidend sneller dan ploegmaat en viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. De "Free Practice 1" werd gekenmerkt door een schuiver van Vettel, een harde knal tegen de muur van Daniël Ricciardo (Red Bull), dit na 35' training in bocht 4.  Voorvleugel en linker wielophanging naar de bliksem. Daarvoor werd een Virtuele Safety Car (VSC) gesignaleerd. De meesten gingen dan de pits in. Bij "groen" hernam de meute maar wat ook werd geprobeerd, de Fin bleef aan de spits.

    De Pool Robert Kubica die heroptrad in een Williams, maakt ook een spin in bocht 13 en raakte op die manier slecht negentiende. Stoffel Vandoorne zette de Mc Laren-met-nieuwe-neus op de negende plaats. De meeste obstakels voor de coureurs waren het zoeken naar een evenwicht in grip, terwijl de stevige wind voor enig opletten zorgde op de lange rechte lijn. Om 15 uur wordt FP2 gereden. Alles is nog mogelijk. Want altijd is die eerste dag een uitvissen naar wat kan. Morgen in FP3 en natuurlijk in de daaropvolgende kwalificaties is "spielerei" gedaan en wordt het zeer ernstig voor de "pole". Wie ? (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'18"148 over 4,655km

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'18"997

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'19"098

    04. Max Verstappen (Red Bull)                               1'19"178

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'19"499

    09. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'20"083

    19. Robert Kubica (Williams)                                  1'21"510

    11-05-2018 om 12:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DR.HELMUT MARKO: GEEN TEAMORDERS, WEL GEZOND VERSTAND GEVRAAGD

    Dr. Helmut Marko die het voor het zeggen heeft bij Red Bull, heeft een goed gesprek gehad met Max Verstappen en Daniël Ricciardo samen. De conclusie ervan is dat Red Bull - met Renaultmotoren - de twee piloten verder tegen elkaar zal laten racen. Alleen is hun uitdrukkelijk gevraagd om het verstand te laten primeren en het team niet in de vernieling te koersen.

    Tussen de regels door kan wel worden verstaan dat als een herhaling van Baku nog maar dreigt, het team wél zal ingrijpen. Tenslotte rijdt Red Bull ook voor de constructeurstitel. In die optiek zijn in Azerbeidzjan veel kostelijke punten verloren gegaan. Morgenochtend om 11 uur, onze tijd, beginnen de eerste vrije oefeningen met het oog op de GP van Spanje die zondag wordt gereden in Catalonië.(Walter Rombauts)

    10-05-2018 om 11:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN SPANJE MET NIEUWE UITLAAT-REGELS VOOR 2019...

    Vrijdag begint de GP van Spanje in Barcelona met de eerste vrije trainingen. Buiten dat de vijfde race al, een trio-gevecht op de affiche plaatst van Ferrari-Mercedes-Red Bull, is er ook de inleiding naar het nieuwe uitlaatreglement dat in 2019 in voege treedt. Meer bepaald of die zich achter dan wel voor de achtervleugel mag positioneren. En op welke hoogte. Op het eerste gezicht is het een detail, maar de concurrentie van Ferrari in het algemeen keek met argusogen naar een derde knop op het stuurwiel van Vettel's Ferrari.

    Die zou in de bochten de uitlaatgassen die met een kinetische snelheid van 600 km/h de motor verlaten de "downforce" achteraan héél gunstig kunnen beïnvloeden. Het vermoeden werd door de FIA ernstig genomen en nu is die uitlaatkwestie herzien en zal in een nieuw reglement worden gegoten. Allemaal details, zelfs het huidige WK F1, net als die van 2019 en 2020. In dat laatste jaar eindigen de Concorde-Accoorden en heeft de nieuwe eigenaar, het Amerikaanse Liberty Media, de vrije hand een heuse nieuwe F1 te creëren. Ross Brawn is daar al mee bezig. Ferarri brengt nu vrijdag eerste achteruitkijkspiegels op de "Halo-beugel" en Mc Laren heeft de veelbesproken nieuwe neus. Ook al niet echt mooi.

    Voor de Amerikanen is "erbij zijn" belangrijker dan kostenverslindende nieuwe technologie toepassen (bv. zoals nu de hybrid-F1). Dus zullen de bolides in dat nieuwe tijdperk eenvoudiger zijn, minder vleugelwerk, eenheidsmotoren, meer spektakel en minder vernuft dan in de historische F1 sinds 1950 aanwezig was. Vrijdag is dat allemaal even vergeten want dan juichen de Spanjaarden - zeker zondag - Fernando Alonso toe die in een Toyota TS050 Hybrid de "Zes Uren van Spa" won en zich voorbereidt op de 24 Uren van Le Mans (16-17 juni 2018). Ook Carlos Sainz jr koestert zich voor eigen publiek. Renault zal zijn contract verlengen voor 2019. Vrijdag kijken, zaterdag ook voor de "pole" en zondag voor wie de WK-stand opnieuw verandert; Hamilton, Vettel of een derde.... Raïkkönen ? (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes en Renault)

    09-05-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-04-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT GP VAN AZERBEIDZJAN, SPECTULAIRE VERTONING...

    Lewis Hamilton heeft in een Mercedes de GP van Azerbeidzjan gewonnen. De straatrace was zoals iedere keer spectaculair, met als hoogtepunt een botsing van Max Verstappen en Daniël Ricciardo om de vierde plaats. Gedeelde schuld zei Dr. Helmut Marko van Red Bull nadien. Geen schuldvraag dus. Schuld en boete bestaan niet meer in de nieuwe Formule 1. Dostowjewski zou zich omdraaien in zij  graf... De "slotsensatie" was de rechterachterband van zekere wiinaar Bottas die het begaf waardoor "Ham" vanop de tweede plaats de zege cadeau kreeg.

    Polesitter Sebastien Vettel (Ferrari) schoot het vlugst weg bij de start maar verremde zich in de eerste bocht waardoor hij wijds uitreed en Valtteri Bottas binnendoor de leiding kon nemen. Chaos alom in Baku. Daarom reed de safety car uit, te lang naar mijn gevoel, om de Red Bull's weg te takelen, om grootspreker Grosjean met zijn Haas van de muur te schrapen. Klap op de vuurpijl was dat Räikkönen tweede werd en Sergio Perez (Force India). Vettel vierde... Titelstrijd helemaal open. Maar de intrinsieke historische waarde is weg. "Adieu F1, tu est tombé trop bas". (Brel). In 2021 is écht alles anders. Wellicht alleen nog clowns die veel dollars moeten meebrengen om hun eigen show te bekostigen. Vandoorne kwam niet in de arena opvallen, maar werd negende. Toch wacht een zekere Lando Norris om hem te vervangen.

    Voor alle duidelijkheid: Lewis Hamilton neemt hiermee de leiding in de voorlopige stand om de wereldtitel, ten nadele van Vettel. Voor de uitslag en verdere details verwijzen we naar de gespecialiseerde pers. Die bestaat uit leraren, ambtenaren, belastingconroleurs, beroepsmilitairen, plagiaatplegers, meestal onbezoldigd en meestal technisch geheel onwetend. Ze werken vaak gratis - RMZ-ontduiking - en zijn tevreden met een broodje als loon. Dat laatste hebben ze al ruimschoots van de belastingbetaler.

    Zoals ambtenaren beroeps-autojournalisten zijn geweest en nooit op hun ministerie moesten aanwezig zijn... Uitgevers doen maar al te graag beroep op hun diensten. Dus wees op uw hoede als je "objectiviteit" van hen verwacht. Zoals Max Verstappen, geboren in Hasselt, wellicht de keuze had uit Belg of Nederlander zijn. Zoals iedereen koos hij voor het beste.(Walter Rombauts)

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)               70 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                 66

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                  48

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                40

    5. Daniël Ricciardo (Red Bull)               37

    29-04-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!