NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Inhoud blog
  • DUBBELE PREMIERE VOOR MAZDA OP TOKIO MOTOR SHOW
  • VETTEL DANKT CATASTROFE IN GP VAN JAPAN AAN NGK-BOUGIES
  • ZOMAAR LUKRAKE BEELDEN UIT DE VW FUN CUP TOT EN MET ADRIA
  • HAMILTON WINT NIPT VOOR VERSTAPPEN DE GP VAN JAPAN
  • HAMILTON SCOORT EERSTE POLE IN SUZUKA VOOR GP VAN JAPAN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    10-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUBBELE PREMIERE VOOR MAZDA OP TOKIO MOTOR SHOW
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mazda Motor Corporation zal op het Autosalon van Tokio 2017 twee conceptcars voorstellen: een model dat een glimp oplicht van de producten van de volgende generatie van het historische bedrijf uit Hiroshima, en een ander model dat de richting van de designtaal van de volgende generatie gestalte geeft. Ook de technologie achter de SKYACTIV-X-benzinemotor van Mazda zal aanwezig zijn op het salon. De Tokio Motor Show is open voor het publiek van 28 oktober tot 5 november na de persdagen van 25 en 26 oktober.

    Het productconcept, een compacte hatchback die technologie én design van de volgende generatie verenigt, beleeft in Tokio zijn wereldpremière. Het concept kenmerkt zich vooral doordat het is uitgerust met de SKYACTIV-voertuig-architectuur. Deze technologieën van de volgende generatie zijn gebaseerd op de mensgerichte designfilosofie van Mazda dewelke een optimale functionaliteit op alle gebied verzekert. Hij wordt aangedreven door de SKYACTIV-X, 's werelds eerste gecommercialiseerde benzinemotor met compressie-ontsteking ! Het resultaat is een aanzienlijk verfijnde dynamische prestatie, verpakt in een opvallend koetswerk.

    Het designconcept dan onthult de nieuwe blik op de interpretatie van de wereldwijd geprezen KODO-vormgevingstaal die in 2012 voor het eerst werd toegepast op de toen al fascinerende Mazda CX-5.

    Ook de Mazda CX-8 zal aanwezig zijn op de stand. De nieuwe SUV-Crossover met drie zitrijen en belangrijke verbeteringen aan de milieu-schone SKYACTIV-D 2,2 dieselmotor zal er zij aan zij staan met de MX-5 "Red Top". De Mazda CX-8 zal vanaf december te koop zijn in Japan. De Mazda MX-5 wordt getooid met een kersenrood dak en een binnenbekleding van kastanjebruin nappaleder.

    Mazda's Representative Director, President en CEO Masamichi Kogai vertelt er het volgende over: "In augustus j.l. kondigden we Sustainable Zoom-Zoom 2030 aan. In deze langetermijnvisie voor de product-ontwikkeling hebben we uitgewerkt hoe Mazda ernaar streeft om aan de hand van rijplezier - de fundamentele aantrekkingskracht van de auto - problemen te helpen oplossen wat de mens, de aarde en de maatschappij betreft. De visie engageert Mazda om de CO2-uitstoot aanzienlijk terug te dringen."

    Verdergaand zegt Masamichi Kogai nog het volgende: "We zijn ervan overtuigd dat de beste manier om dat te doen erin bestaat om de uitstoot te verminderen in reële omstandigheden, in combinatie met een mix van verbrandingsmotoren en elektronische technologieën, rekening houdend met de specifieke energiesituatie van iedere regio. Onze stand in Tokio luidt dit jaar het begin in van een nieuw tijdperk voor Mazda. We zullen er een concept tentoonstellen met het design en de technologieën die een hele nieuwe generatie Mazda-modellen zullen definiëren. Eén daarvan is de SKYACTIV-X, een benzinemotor die met de onuitgegeven benzine compressie-ontsteking waarmaakt waar de wereldwijde auto-industrie al lang van droomt." Om het in Mazdataal te zeggen "Zoom-Zoom" of snorren naar een betere autowereld.(wr)

    Bijlagen:
    Next Generation Design Vision from Mazda Tokio 2017 i101017.jpg (558.1 KB)   

    10-10-2017 om 23:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL DANKT CATASTROFE IN GP VAN JAPAN AAN NGK-BOUGIES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een beetje bizar dat een Italiaans merk als Ferrari, onderdeel van de Fiatgroep, gebruik maakt van Japanse NGK-bougies van een leverancier uit Nagoya. Toch is dat de versie die het management verspreidde na de catastrofe die Sebastien Vettel overkwam. Het was niet enkel een ontstekingskaars die geen mengsel ontbrandde, er waren ook andere factoren. Zoals de hele luchtinlaatkap die moet worden verwijderd om aan de bougies te geraken. Een tijdrovend iets.

    In ieder geval kan Sebastien Vettel met 59 punten achterstand op Lewis Hamilton zijn vijfde wereldtitel vergeten. Terwijl de Brit juist zijn vierde titel gestalte ziet aannemen. Theoretisch heeft Vettel nog kansen, maar praktisch is dat zogoed als onmogelijk. Iets meer dan zes weken geleden voerde de Ferraripiloot nog de WK-stand aan. Tot die noodlottige start in Singapore waar hij als pole-sitter en snelst gestartte geheel reglementair zijn lijn bepaalde en Max Verstappen's voet niet van de gasplank afging...(Walter Rombauts)

    09-10-2017 om 14:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMAAR LUKRAKE BEELDEN UIT DE VW FUN CUP TOT EN MET ADRIA

    De VW Fun Cup blijft één van de leukste autosportbezigheden. Het gaat er onzacht tegen hard aan toe. Spektakel is er altijd en alleen de kleurrijke mengelmoes van de Kevers op zich levert al de mooiste plaatjes op.

    Bijlagen:
    Allure-team speelt vandaag een rol in FRancorchamps 7717.png (4.9 MB)   
    Allure-team versterkte positie in Bourgogne in VW Fun Cup i1517.png (4.4 MB)   
    VW Fun Cup in Adria 101017 1.png (2.1 MB)   

    09-10-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT NIPT VOOR VERSTAPPEN DE GP VAN JAPAN

    Wat een hoogtepunt in het verdere verloop van het WK moest worden was al voor de eigenlijke start voorbij. Een legertje ingenieurs - geen garagistjes - sukkelden rond een bougieprobleem in de motor van de Ferrari van Sebastien Vettel. Dan kwam de start met pole-sitter Lewis Hamilton aan de leiding, Vettel, Verstappen en de ganse meute waaruit Carlos Sainz zijn Toro Rosso direct in de muur plantte. De zoveelste keer en natuurlijk weer geel en safety car. Trieste bedoening die nog rouweriger werd toen in de vierde ronde Sebastien Vettel de Ferrari in de pits parkeerde: opgave wegens geen "power". Einde droom, einde knappe GP van Japan...!

    Dat een prominente Nico Hülkenberg (Renault) met een defect DRS-systeem moest opgeven, Perez, Massa en andere Alonso's als figuranten op een ganzenbord rondreden is meteen de montone toon van deze GP van Japan. Lewis Hamilton snoefde aan de leiding, recht op puur 25 punten winst af. Maar Max Verstappen (Red Bull) dacht daar anders over. Die ging een duel met Hamilton opzoeken ! Met succes overigens want de 20-jarige jongeman, winnaar in Maleisië, geraakte in de schaduw van de drievoudige wereldkampioen. Tot in de 49ste van de 53 ronden een vaderszoontje als Lance Stroll rechtdoor reed in een bocht, rechtervoorwiel kapot en...dubbel geel ! Lance Stroll heeft met zijn amateuristisch rijden een bijna historisch generatieduel gesaboteerd. Noch min, noch meer.

    In plaats van gridpenalties te geven zou de sportkommissie bij de FIA mogelijk beter overwegen dat zogenaamde coureurs die uit de baan gaan en het verloop van de race vertekenen door al dan niet virtuele safety-cars die moeten uitrukken, wrakken wegtakelen en dies meer, voor de volgende race gewoon te schorten. Het twintigkoppige veld kent vele brokkenpiloten. Romain Grosjean's, Carlos Sainz jr, Lance Stroll's en andere Ericsson's en Palmer's...Deze laatste heeft voor Renault zijn laatste GP gereden in Japan. Gewaagd idee ? Zeker. Een hoogstaand duel ontwrichten is even sportontwrichtend.

    Toen de Williams van spel- en duelbreker Lance Stroll was weg getakeld bleven er nog vier ronden te rijden. Max Verstappen bracht Lewis Hamilton bracht Hamilton in ademnood. Hij had bovendien verkeer voor zich, maar Massa en Alonso gingen netjes aan de kant en hinderden direct daarna Max Verstappen die daarmee een ultieme kans zag verloren gaan de GP van Japan te winnen ! Zonder die unfaire "obstakels" als vooral gefrustreerde Massa, had de Belgische Nederlander deze GP van Japan gewonnen. Hij heeft zich gewoon gemeld onder de grote kampioenen en zal die plaats veroveren en behouden. Een herkansing daartoe komt in de GP van de USA in Austin. Theoretisch heeft Vettel nog titelkans, maar wie praktisch denkt ziet die niet zitten.

    Stoffel Vandoorne, gestart van de negende plaats en met verse supersofts, kon in weerwil van de slippendragende Belgische pers die hem voorbarig de hemel inschreef, geen rol spelen. Natuurlijk door die Mc Laren-Honda die in de achteruin van Honda - letterlijk - samen met die van Alonso achteraan bengelde. Drama genoeg dus op een unieke Japanse plek. Die door de meerderheid verlaten werd met de wetenschap dat Lewis Hamilton in een Mercedeszetel naar een vierde wereldtitel rijdt.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Max Verstappen (Red Bull)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    06. Esteban Ocon (Force India)

    07. Sergio Perez (Force India)

    08. Kevin Magnussen (Haas)

    09. Romain Grosjean (Haas)

    10. Felipe Massa (Williams)

    WK-stand voor de GP van de USA op 22 oktober 2017 in Austin:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                       306 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                         247

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                        234

    4. Daniël Ricciardo (Red Bull)                       192

    5. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          148

    6. Max Verstappen (Red Bull)                       111

    08-10-2017 om 13:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCOORT EERSTE POLE IN SUZUKA VOOR GP VAN JAPAN

    Nu de drievoudige wereldkampioen Lewis Hamilton in zijn Mercedes W08 met 1'27"319 zijn eerste pole op het circuit van Suzuka reed, heeft hij op alle actieve F1-circuits ter wereld minstens één keer de snelste tijd gereden. Hij overklaste iedereen, inclusief zijn ploegmaat Valtteri Bottas en de Duitser Sebastien Vettel (Ferrari). Deze laatste moet nog 34 punten inlopen op Lewis Hamilton wil hij een vijfde wereldtitel op zijn actief schrijven. Als die opdracht niet wordt ingevuld door de Scuderia Ferrari dan wordt Lewis Hamilton wellicht voor de vierde keer sinds 2008 wereldkampioen Formule 1.

    De Red Bullboy's Daniël Ricciardo en Max Verstappen starten op de vierde en vijfde plaats en bufferen zo Kimi Räikkönen (Ferrari) af van de spits. Analytisch gezien wordt het morgen weer een explosieve start, gezien de "natuurlijke" spanningvelden tussen de Red Bull-ploegmaats en dan zeker tussen de Fin Kimi Räikkönen die nog met vader (-Jos-the-Boss) Verstappen om fracties van seconden streed en zoonlief die hem al vaak in de weg en de wielen heeft gereden rauw lust. Als de vijf rode lampen uitflitsen spettert deze cocktail uiteen....!

    Romain Grosjean reed in de Q1 nog maar eens de Haas te pletter. Hij kwam er heelhuids vanaf, maar teambaas Steiner kijkt weer tegen een duur weekend aan. In de paddock doen geruchten dat de Amerikaaanse auto weerom zoveel schade heeft opgelopen dat een - tweede - herstelling van plusminus £550.000 nodig is om morgen te starten. De Fransman heeft vanaf het begin van zijn F1-loopbaan veel brokken gemaakt. Een vriendelijke jongen is het overigens wel om in te zetten voor PR-doeleinden. Minder geschikt om GP's te winnen.

    Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda) kan dit allemaal "rustig" gadeslaan vanop zijn negende startplaats achter Felipe Massa (Williams), Sergio Perez en Esteban Ocon, beiden in de Force India. Onze landgenoot haalde de Q3 niet en belandde op de elfde plaats. Maar gezien Fernando Alonso - tiende - gridpenalty's te verduren heeft, en ook Bottas naar achteren schuift om dezelfde reden (versnellingsbak) idem Räikkönen, springt de West-Vlaming twee vakjes naar voren tot op de negende startplaats. Mooi meegenomen om een goede eindplaats in de punten te scoren, want vooraan gaan brokken worden gemaakt. Vettel zit roder dan zijn Ferrari achter stuur. Door de gridpenalty van Bottas start hij vanaf de eerste lijn, schuins achter Hamilton... Vanaf hier, Suzuka, moet hij rijden als nooit eerder in zijn loopbaan wil hij die vijfde titel pakken. De GP van Japan morgen, over 53 ronden van 5,807 km, is een topaffiche(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'27"319

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'27"651

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'27"791

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'28"306

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          1'28"332

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'28"498

    07. Esteban Ocon (Force India)                         1'29"111

    08. Sergio Perez (Force India)                          1'29"260

    09. Felipe Massa (Williams)                              1'29"480

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)             1'30"687

    07-10-2017 om 18:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNELST IN FP3 EN CRASHT DAN !

    De derde vrije oefeningen om de GP van Japan in Suzuka zijn rommelig verlopen op een droge baan met wel dreigende bewolking. Nauwelijks had Lewis Hamilton even de scherpste chrono aangetikt of zijn Finse ploegmaat Valtteri Bottas deed het met 1'29"055 beter en bleef aan de spits van de tabellen in FP3. Ook al crashte hij zijn Mercedes op supersofts (Mercedes beweert softs, maar de foto's zijn duidelijk: supersofts) in de muur bij "Spoon-corner". Daarbij beschadigde hij de versnellingsbak en lichtjes de bodem van de Mercedes W08.

    Omdat de transmissie moet worden vervangen vangt Bottas een gridpenalty van vijf plaatsen, welke tijd hij ook klokt in de kwalificaties. Trouwens van gridpenalty's gesproken, Sainz gaat twinitig plaatsen terug, Alonso alweer minstens tien en Kimi Räikkönen die ook in de muur reed, heeft ook vijf plaatsen achterwaarts aan zijn been wegens vervangen versnellingsbak. De man die Hamilton in de resterende vijf races moet zien in te halen, Sebastien Vettel, zette de Ferrari proper op de derde plaats. In zijn schaduw waren de heren Max Verstappen en Daniël Ricciardo - in die volgorde - rond en zorgen voor een licht Haloween-effect straks bij de kwalificaties.(Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'29"055

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'29"069

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'29"379

    04. Max Verstappen (Red Bull)                        1'29"910

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'30"018

    06. Esteban Ocon (Force India)                       1'30"109

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                        1'30"315

    08. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)           1'30"424

    09. Sergio Perez (Force India)                        1'30"563

    10. Jolyon Palmer (Renault)                           1'30"764

    07-10-2017 om 06:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PRO FORMA SNELSTE IN UITGEREGENDE FP2

    In mijn geheugen is het van 1976 geleden dat er nog zo'n zondvloed over een GP van Japan is gestort. Dat was overigens in Fuji waar Niki Lauda met zijn Ferrari stopte, het jaar van zijn verschrikkelijk ongeval op 1 augustus 1976 op de Nürburgring...In Suzuka voor de Free Practice 2 was het al niet beter. Slechts vijf van de 20 coureurs hebben een tijd gereden en gezamelijk reden ze 30 ronden...

    Voor de FP3 wordt droger weer met nog mogelijk een bui verwacht, maar de kwalificaties en de race zouden in droge omstandigheden doorgaan. Aldus het weerbericht aan de andere kant van de wereld. Lewis Hamilton reed pro forma een rondje en klokte met 1'48"719 de beste chrono...voor Esteban Ocon (Force India) die er 1'49"518 voor nodig had. Morgen is er de FP3 en de kwalificaties voor de pole. Dat zal andere koek worden.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'48"719

    02. Esteban Ocon (Force India)                   1'49"518

    03. Sergio Perez (Force India)                    1'51"345

    04. Felipe Massa (Williams)                        1'52"146

    05. Lance Stroll (Williams)                         1'52"343

    06-10-2017 om 08:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL EIST EERSTE SNELSTE TIJD OP VOOR GP VAN JAPAN

    Met nog drie minuten te rijden kwam regen uit de zware bewolking over het 5,807 km lange circuit van Suzuka in de tuin van de Japanse Hondafabriek. Iedereen reed dan de pits in. Sebastien Vettel in de Ferrari eiste zeventien minuten voor het einde met 1'29"166 de snelste tijd op in de Free Practice 1 voor de GP van Japan die zondag wordt gereden over 53 ronden. De eerste oefeningen werden door een rode vlag onderbroken omdat Carlos Sainz (Toro Rosso) bij het uitgaan van de haarspeldbocht over de curbstone's de bandenmuurt in vloog. De auto werd behoorlijk beschadigd maar de coureur bleef ongedeerd.

    Door de onderbreking met de rode vlag werde de FP1 in twee bedrijven ingedeeld. Zojuist vertelden we het tweede, nu het eerste waarin zogoed als direct Lewis Hamilton de wet spelde met 1'31"072 op de tabellen te schrijven. Met nog iets later een scherpere wijzerstand van 1'29"377. Eevn voordien was Daniël Ricciardo (Red Bull) de snelle jongen geweest, maar zijn eerste positie hield niet lang stand. Valtteri Bottas in de tweede positie kon op het nippertje een zware crash vermijden, maar bleef wel auteur van de hoogste topsnelheid met 310,434 km/h in de rechte lijn. Straks om 7 uur onze tijd volgt de FP2, waarin al met de eerste race-configuraties zal worden gespeeld.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'29"166

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'29"377

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'29"541

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'29"638

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'30"151

    06. Max Verstappen (Red Bull)                        1'30"762

    07. Esteban Ocon (Force India)                       1'30"891

    08. Nico Hülkenberg (Renault)                        1'30"974

    09. Romain Grosjean (Haas)                           1'31"032

    10. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)          1'31"202

    06-10-2017 om 05:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN RIJDT ZICH MET TWEEDE GP-ZEGE BIJ DE GROTEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de tweede ronde al flitste de nu 20-jarige Max Verstappen polesitter Lewis Hamilton voorbij en reed vervolgens altijd aan de leiding. Kimi Räikkönen ontbrak in het startende treintje. Zijn Ferrari weigerde dienst tijdens de formatieronde en werd de pits ingeduwd en bleef daar. Die van Vettel startte op de twintigste en laatste plaats en de Duitser wist op de vierde plaats te eindigen. Een schitterende Daniël Ricciardo, derde, kon hij niet meer aanvallen omdat de super softbanden aan het eind van hun standtijd geraakten.

    Sebastien Vettel beleefde in de uitloopronde nog een raar ongeval. In Turn 5 reed hij aan de buitenzijde Lance Stroll in de Williams voorbij en die ramde om onbekende reden de rode Ferrari ineen. Vettel mocht als passagier met Pascal Wehrlein op de Sauber weer naar zijn stand..! Lewis Hamilton blijft leider in de stand om het wereldkampioenschap. Hij telt 281 punten en met nog vijf races op de kalender moet Sebastien Vettel nog 34 punten op de Brit zien in te halen. Geen sinekure, maar ook niet helemaal onmogelijk.

    Een zeer goede prestatie mochten we noteren van onze landgenoot Stoffel Vandoorne die zevende eindigde. Toevallig begint de Hondamotor beter te presteren, nu bekend is dat Mc Laren in 2018 met Renaultmotoren tussen de wielen gaat.(wr)

    01. Max Verstappen (Red Bull)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)

    06. Sergio Perez (Force India)

    07. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)

    08. Lance Stroll (Williams)

    09. Felipe Massa (Williams)

    10. Esteban Ocon (Force India)

     

    01-10-2017 om 11:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON 70STE POLE OP VLIEGEND TAPIJT AANGEBLAZEN DOOR RÄIKKÖNEN !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De kwalificaties begonnen met het verbijsterende feit dat Sebastien Vettel de box in ging doordat er turboproblemen waren op de V6 motor. De viervoudige wereldkampioen kreeg geen druk en dus ook geen vermogen. Hij vertrekt morgen op de laatste rij en hoopt nog goed te maken wat kan. Want...zijn tegenstander om de wereldtitel Lewis Hamilton (Mercedes) heeft een voorsprong van 28 punten en reed gisteren zijn 70ste pole-position in zijn loopbaan, de vierde opeenvolgende in Sepang.

    Het is dus zeer de vraag wat Sebastien Vettel in die Ferrari van die inhaalrace kan maken. Vele factoren spelen daarin een rol. O.a. de onvoorspelbare regenman daar, maar ook vooraan rijzen vraagtekens op een nogal rare manier. Hamilton die in het totaal vijf pole's verzamelde in Maleisië vertrekt eerst. Zijn vliegende tapijt van Mercedes - uitgevonden om files als in Singapore te vermijden - wordt aangeblazen door een snell, wijze Kimi Räikkönen, zelf wereldkampioen met Ferrari in 2007. Dus in die spits zijn geen domme dingen te verwachten. Maar...op de derde plaats staat Max Verstappen in de Red Bull, barstend van adrenaline nu hij juist 20 is geworden.

    Er is geen souffleur die het durft sissen, er wordt met geen woord iets over geinsinueerd, toch denkt iedereen eraan. Het "gevaar" Max Verstappen, respectloos naar zijn meerdere toe, tot alles in staat als die 1000 pk's door zijn jongensvoet op hun staart worden getrapt. Als een blinde stormram, zo hangt hij in ieders gedachten geankerd. Talentrijk, een "wonderkid" in de F1. Nooit eerder gebeurd. Maar een krachtig explosief voor de "wijzen" rondom hem, die in stilte hopen dat de start morgen in schoonheid kan verlopen. Dan is er een geweldige race mogelijk. Met als inzet Vettel die van helemaal achteraan minstens een podium zal ambiëren.

    De GP van Maleisië wordt de laatste keer gereden op het 5,543 km lange circuit dat 56 ronden moet worden afgelegd. Iedereen hoopt dat er geen start is achter de Safety Car wegens een stortbui. Met of zonder zondvloed, het spektakel is verzekerd, zelfs onze Stoffel Vandoorne zit voorin (7de). Hij reed overigens even de beste tijd, meteen goed opgemerkt door de bonzen. Ploegmaat Fernando Alonso staat (10de) na hem. Maar een echte zorg is dat niet voor de Spanjaard. Net als velen heeft hij die start van morgen in zijn hoofd. Singapore - het kantelmoment in het kampioenschap - is nog niemand vergeten.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'30"076

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'30"121

    03. Max Verstappen (Red Bull Racing)                  1'30"541

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull Racing)                  1'30"595

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'30"758

    06. Esteban Ocon (Force India)                            1'31"478

    07. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)              1'31"582

    08. Nico Hülkenberg (Renault)                             1'31"607

    09. Sergio Perez (Force India)                             1'31"658

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                1'31"704

    30-09-2017 om 13:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!