Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    30-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHAOTISCHE 2017 KALENDER DREIGT F1 TE ONTWRICHTEN

    Het "World Motor Sport Council" van de FIA heeft de voorlopige kalnder van de F1 vrijgegeven voor 2017. Vanachter een bureautje gezien een gemakkelijke klus voor pennenlikkers. Maar voor degenen die in die doolhof van 21 races hun logistiek- en bioritmiek willen redden is het een zogoed als onmenselijke opgave. Het milieu van de Formule 1 kent één van de hoogste scores in relatiestoornissen, lees echtscheidingen. Ook wordt het voor een sportmanagement een moeilijker klus een heel team "familiaal" bij elkaar te houden.

    Wie niet beroepshalve kris-kras over de wereld heeft - moeten - vliegen kan het nare gevoel van drie tiijdzones in twee weken verwerken nauwelijks vatten. Sociaal-familiaal is het een drama. Nu de Formule 1 in handen is gekomen van Liberty Media met uitgesproken Amerikaanse invloeden, is er zelfs sprake om naar 25 races per jaar te evolueren. Daarmee zal de F1 zich in de nabije toekomst logistiek vastrijden, zoals nu al Vlaanderen een hele dag in de file stilstaat. F1 begint aan een nefaste evolutie.(wr)

    30-09-2016 om 03:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEER GP VAN BAKOU GELIJKTIJDIG MET 24 UREN VAN LE MANS...!

    Voor 2017 heeft "Le Conseil Mondial" van de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) opnieuw 21 races weerhouden. Het seizoen begint op 26 maart 2017 in het Australische Melbourne. Het sluit af op 26 november volgend jaar met de GP van Abu Dhabi. Ergerlijk voor autosportpuristen is dat de GP van Bakou opnieuw samenvalt met de historische "24 Uren van Le Mans". Het meest ingrijpende daarvan treft enkele F1-coureurs die de etmaalrace eventueel kunnen rijden. Zo is de Duitser Nico Hülkenberg weerom onfortuinlijk voor Le Mans, race dewelke hij in 2015 won met Porsche. Gelukkig is er op de tesdag in La Sarthe, 4 juni 2017, geen GP.(wr)

    29-09-2016 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEPHANE LEMERET DOET MET HONDA-CIVIC MACHTSGREEP NAAR TITEL

    De vier sprintraces in het Luxemburgse Colmarberg in het kader van het TCR-Benelux-kampioenschap hebben vorige zondag voor groot spektakel gezorgd. De eerste race werd spectaculair gewonnen door Stéphane Lémeret in zijn Honda Civic, de tweede door Fred Caprasse in de Opel Astra, de derde door Stefano Comini en de vierde door Pierre-Yves Corthals. Stéphane Lémeret deed in Luxemburg een machtsgreep naar de titel waarin op 22 en 23 oktober in Asse de voorlaatste en op 30 oktober 2016 in Mettet de laatste race wordt gereden.(wr/Foto's: Kronos Events, Honda)

    Bijlagen:
    Stéphane Lémeret won in Colmarberg i26016 1.png (4 MB)   

    27-09-2016 om 17:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AARDVERSCHUIVINGEN ONDER EUROPESE AUTOWIELEN

    Op de "Mondial de l'Automobile" die in Parijs doorgaat van 1 t/m 16 oktober zullen Ford, Volvo en Mazda niet aanwezig zijn. Het zijn niet de aanslagen van 13 ovember vorig jaar die daarvan aan de basis liggen. Het zijn de onwezenlijke aardverschuivingen die zich onder de wielen van zowat alle autoconstructeurs voordoen. Dat proces is in 2007 ingezet met de komst van de puur elektrische Tesla Roadster. De trage maar zekere doorbraak van de elektrische auto werpt het licht op de daarmee aangekondigde dood van de verbrandingsmotor als dusdanig. Zowel de "Otto" als de "Diesel"-motor bevinden zich aan het einde van hun door-ontwikkeling. Technisch én economisch. Tenzij men overschakelt op - bijvoorbeeld - waterstof.

    Als Mazda niet in Parijs is, komt dat omdat het huidige gamma, geen klankbord met huidige knallende nieuwigheden heeft. Bovendien is het Parijse Salon een organisatorisch gezien zéér dure tentoonstelling voor de autoconstructeurs - €175 per m2, taksen niet meegerekend - en is de toeloop van méér dan 1 miljoen bezoekers niet meer genoeg om er direct commercieel voordeel uit te halen. Dat wordt bij de dealers afgehandeld. Natuurlijk kunnen, Renault en Peugeot-Citroën er niet anders dan aanwezig zijn. Maar Bugatti wiens fabriek in Molsheim in de Franse Alsace staat, is er niet. Ze hebben nochtans een nog straffere auto voor te stellen dan de "Veyron" die ze tot nu toe hadden...

    Mazda, het enige Japanse merk dat de "24 Uren van Le Mans" won in 1991 met een rotary-engine (Wankelmotor) is zinnens om in 2020 de "RX Vision" uit te brengen met een rotatiemotor op waterstof. Waarmee meteen een tegenzet zou worden gedaan aan de nu opkomende elektrische auto die naast Tesla, ook Nissan, Renault en andere Mercedessen al concreet kunnen aanbieden. Die "topic" kan buiten het visueel tonen van de Vision Mazda in Parijs nog niet concretiseren. Daarom laten ze een dure rekening aan de hoofdkantoren in Hiroshima en Leverkusen voorbijgaan.

    Volvo, eigendom van het Chinese Geely, heeft meer baat bij Aziatische shows. Geely wil in 2020 liefst 800.000 Volvo's in China verkocht zien. De weg daartoe zijn ze aan het plaveiën. Zonder dat Volvo in België in het gedrang moet komen. Gent kan de Europese markt bevoorraden en de vooraanstaande technische kennis aan China overmailen...Ook Volkswagen toont geen Bentley of Centenario in Parijs. BMW blijft eveneens weg met de Rolls'. Cadillac en Chevrolet komen ook niet.

    Dat Ford niet komt heeft als reden "dat het merk mobiliteit verkoopt. Meer dan auto's. Daarom vinden ze technologiebeurzen belangrijker (zoals die van Las Vegas) dan autosalons geworden. Ook al kost een vierkante meter standplaats evenveel. Toch een doordenkertje, zonder arrogantie aangebracht in een tijd van de nakende zelfrijdende auto, hybrid's en EV's.

    Zelfs de winnaar van de "24 Uren van Le Mans 2016", Alpine in de LMP2-klasse, stuurt zijn kat en zijn nieuwste model wordt eerder dan naar Parijs via de boot naar de belangrijke Japanse markt gevaren. Daar speelt Alpine in de LMP2-klasse in het "Wereldkampioenschap Endurance" aan de voet van de Mont Fuji de wereldtitel. Parijs wordt dan bijna letterlijk, als je Calais mede in acht neemt, een achterbuurt. De aarde verschuift onder de wielen van de autoconstructeurs.

    Ook die aarde onder de Formule 1 die na 66 jaar voor het eerst niet echt meer "van ons" is. De eerste Amerikaanse inspiraties sluipen binnen. F1-mirakel Bernie Ecclestone, nu 85, blijft meer en meer weerloos. De FIA is niet echt meer geïnteresseerd. President Jean Todt werkt al twee jaar aan de bestaande Formula "e" waarin Renault mee de toon aangeeft...

    De aarde verschuift, hopelijk zonder zondvloed. Want zondag is het de GP van Maleisië waar regenmakers in donkere wouden vermetele weerplannen kunnen smeden. Parijs en Kuala Lumpur, twee verschillende werelden op één verschuivende aarde. Met veertien dagen tussentijd. (Walter Rombauts/Foto's: wr, Mercedes, Renault, Nissan, Mazda)

    27-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEBBER, BERNHARD EN HARTLEY WINNEN WEC IN AUSTIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is al voor de derde opeenvolgende keer dit jaar dat Timo Bernhard, Brendon Hartley en Mark Webber dit jaar met de Porsche 919 Hybrid een race winnen voor het "World Endurance Championship". Dit keer in Austin Texas. De winnaars van de "24 Uren van Le Mans 2016", Romain Dumas, Marc Lieb en Neel Jani, finishten eveneens met een Porsche 919 Hybrid vijfde. Het is de twaalfde zege van de 919 Hybrid sinds die in 2014 werd ingezet. Porsche voert ook de voorlopige stand aan in het WEC, voor Audi en Toyota.(wr)

    18-09-2016 om 11:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEREZ ACHT PLAATSEN ACHERUIT, VETTEL START MET NIEUWE MOTOR

    Omdat Sergio Perez gisteren tijdens de kwalificaties een dubbele gele vlag negeerde krijgt de Force India acht strafplaatsen op de grid. Hij start nu achttiende. Sebastien Vettel start vanop de laatste plaats en omdat het toch niet slechter meer kan, overweegt Ferrari hem met een nieuwe unit te laten starten. Daniël Ricciardo van Red Bull heeft nog laten weten dat hij vanaf de eerste startlijn start om te winnen. Zesënzestig jaar horen we die bewering van iedereen die de tweede snelste chrono reed in de kwalificaties...Groot nieuws dus van Red Bull, voor Ferrari gebracht door een sublieme Renaultmotor waarover nergens met geen woord wordt gerept.(wr)

    18-09-2016 om 11:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG WINT ONGEMEEN SPANNENDE GP VAN SINGAPORE

    Even werd het zegevuurwerk te vroeg ontstoken. Dat was in de start van de eerste ronde. Carlos Sainz en Nico Hülkenberg knalden ongewild tegen elkaar. Veel schade voor de Duitser, veel "plastiek" op de baan. Safety Car, maar wel snelle herstart na een processie door de pits. Van toen af beheerste Rosberg en Mercedes de hele nachtrace. Het strategische spel met de banden bleek bij het merk van de Ster feilloos gespeeld te worden, behoudens kleine remproblemen voor Lewis Hamilton en ook Nico Rosberg werd aangemaand de vertragers in de watten te leggen.

    Zo rond "the point of no return" had Nico met nog iets meer dan 16" voorsprong op een briljante Daniël Ricciardo. De Duitser kon nog nieuwe rubbers halen, maar er was twijfel. Die was er niet bij Red Bull waar de Australiër - ook op het nippertje - op ultrasofts werd buitengestuurd en voor Mercedes beangstigend seconden begon in te lopen op Rosberg. Tot de afstand met 1" in de laatste ronde te groot bleek om Nico Rosberg nog voorbij te gaan. Deze laatste herneemt hiermee met 8 punten de voorlopige leiding in de stand om het wereldkampioenschap, met nog zes races te snorren.

    Verdere hoogtepunten zijn een sterke race van Räikkönen en één van Vettel, maar een tekortschietende bandenstrategie van Ferrari. Een Max Verstappen die Fernando Alonso voorbij ging alsof hij nooit iets anders had gedaan. Duels bij de vleet, zelfs een geslaagde aanval van Kimi Räikkönen op Hamilton, dus even op het podium, maar dan zette de drievoudige wereldkampioen dit recht en eistte bescheiden de derde podiumplaats voor zich op.

    Kwatongen in de paddock strooien giftige geruchten rond als zou Mercedes sinds héél kort besloten hebben de Duitser Nico Rosberg eerder aan een wereldtitel te willen helpen dan een vierde voor Lewis Hamilton. Nog giftiger zijn de geruchten als zou Niki Lauda deze trend voeding geven. Hij zou zich blauw ergeren aan de levensstijl van Lewis en ziet daarin een spiegelbeeld van James Hunt die in 1976 wereldkampioen werd. Weliswaar nadat de Oostenrijker op 1 augustus 1976 zijn verschrikkelijk ongeval had op de Nürburgring, zes weken later vierde finishte in Monza en in de regenrace op Fuji in Japan uitstapte. Waarmee hij met 1 punt verschil zijn tweede wereldtitel aan James Hunt verloor.

    Was James Hunt de voorvader van een levengenietende Lewis Hamilton, dan blijven er naast die geventileerde afkeer daarvan, nog enkele industriële overwegingen: Nico Rosberg is Duitser, Nico Rosberg reed zijn 200ste GP, Nico's vader Kéké eveneens wereldkampioen geweest (1982), het zijn allemaal argumenten "der Verswiegenheit". Een constructeur heeft er belang bij niet één, maar allebei zijn coureurs, in het zonnetje te zien. Want in de autoindustrie is geld de naam van het spel. Winnen op zondag is verkopen op maandag is een versleten slogan sinds de globalisering van de wereld. Het begrip is vervangen door wereldwijde "impact". De volgende GP is deze van Maleisïë van 30 september t/m 2 oktober 2016 op het circuit van Sepang. (wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)

    06. Max Verstappen (Red Bull)

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso)

    10. Kevin Magnussen (Renault)

    WK-stand:

    01. Nico Rosberg           273

    02. Lewis Hamilton        265

    03. Daniël Ricciardo       179

    04. Sebastien Vettel      153

    05. Kimi Räikkönen       148

    06. Max Verstappen      129

    18-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG VERTREKT OP POLE IN SINGAPORE

    Met een tijd van 1'42"584 verzekerde de Duitser Nico zich al in Q2 van de snelste tijd. Het was dus afwachten of Lewis Hamilton die nog zou verbeteren in de Q3. Dat gebeurde niet want de Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull spiesde zich tussen de twee Mercedessen in. Meteen verwees hij zijn jonge ploegmaat Max Verstappen naar de vierde tijd.

    Morgen staat de Fin Kimi Räikkönen met de Ferrari weer achter de "snaak-die-niemand-voorbijlaat." Dat is een explosieve situatie, want "Iceman" heeft zich al eerder zwaar beklaagt over het ongedisciplineerde rijgedrag van de jongeman tegen wiens vader , Jos Verstappen, hij lang geleden ook verbeten duels moest voeren. Opmerkelijk is de zevende plaats van Fernando Alonso in de Mc Laren-Honda.

    Opgemerkt werden een schuiver van Romain Grosjean (Haas), ene van Pascal Wehrlein (Manor) en een verremming van Jenson Button. Die gaat volgend jaar op pensioen ten gunste van onze landgenoot Stoffel Vandoorne. Een pikant gegeven morgen is de inhaalrace van viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel die door een technisch mankement aan de Ferrari vanaf de 22ste en laatste plaats moet vertrekken.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                                 1'42"584

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                              1'43"115

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'43"288

    04. Max Verstappen (Red Bull)                              1'43"328

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'43"540

    06. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                            1'44"197

    07. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                                1'44"469

    08. Nico Hülkenberg (Force India)                          1'44"479

    09. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                  1'44"553

    10. Sergio Perez (Force India)                               1'44"582

    17-09-2016 om 20:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG NIPT SNELST IN FP3 VOOR...VERSTAPPEN !

    In de derde vrije trainingen voor de GP van Singapore die zondag wordt gereden is Nico Rosberg in zijn Mercedes de snelste geweest. Echter maar nipt voor Max Verstappen in de Red Bull-Renault die ronduit voor sensatie zorgt tussen de wereldkampioenen. Kimi Räikkönen kon de Ferrari op de derde chrono prikken, Ricciardo werd vierde, Vettel vijfde. Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton reed slechts de achtste tijd door een stuurfout. Straks zijn er de kwalificaties voor de "pole". Met een tiener in het spel... die vanochtend een reuze-hagedis kon vermijden die op wandel was op de omloop. (wr)

    17-09-2016 om 16:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG ZET PUNTJES OP I IN FP2

    In de tweede vrije training voor de GP van Singapore heeft de Duitser Nico Rosberg de puntjes op de "i" weten te zetten op de beroemde "i". Lewis Hamilton kampte met hydraulische problemen aan de Mercedes. Maar Max Verstappen (Red Bull-Renault) hiel wél de derde stek in zijn bezit. Morgenochtend zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag de kwalificaties voor de "pole". Zondag wordt de GP van Singapore gereden als "nachtrace" opdat volgens Bernie Ecclestone's wil wij er ook bij ons kunnen van genieten tijdens de daguren. 61 ronden van 5,065 km.(wr)

    16-09-2016 om 19:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WISSELT RENAULT ALS TOPPER IN VOOR MERCEDES IN FP1

    Jeudigheid zal het altijd winnen van de "ouwe knarren". Max Verstappen heeft met de Red Bull-Renault de snelste tijd gezet in de FP1 in Singapore. Alle anderen, Lewis Hamilton (driemaal wereldkampioen), Sebastien Vettel (viermaal wereldkampioen) en Kimi Räikkönen (éénmaal wereldkampioen) moesten er hun genoegen mee nemen. Verder géén commentaar. Fernando Alonso tweemaal wereldkampioen en onder zéér dubieuze omstandigheden winaar van de GP van Singapore in 2006, vraag het maar aan Flavio Briatore die Nelson Piquet express liet crashen om een Safety Car uit te lokken. Het kostte hem zijn kop bij Renault Sport. Mensen maken fouten. In Singapore, een duistere race onder kunstlicht, is Max Verstappen momenteel de beste. Alonso is in weerwil van zijn godentalent nergens meer.(wr)

    16-09-2016 om 13:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN EERSTE VRIJE TRAININGEN VOOR GP VAN SINGAPORE

    Met slechts 9 punten verschil jaagt de Duitser, Monegask eigenlijk, Nico Rosberg op WK-leider Lewis Hamilton. Geen gewone klus. Zeker niet als je op F1-Journaal.be (proficiat gasten) hebt gezien hoe de drievoudige wereldkampioen, de anti-pool van Ayrton Senna als mens, en tijger "wakker maakte". Rosberg weet dat zijn ploegmaat Lewis Hamilton geen poesje is om zonder handschoenen aan te pakken...(wr)

    15-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRUCHTEN PLUKKEN VAN LE MANS: PORSCHE PANAMERA 4 E-HYBRID
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie zich afvraagt wat nog uit de autosport wordt gepuurd en op "gewone" wagens al wordt toegepast krijgt een antwoord in de nieuwe Porsche Panamera 4 E-Hybrid. De auto is nu te koop voor €110.957. Waar Audi de dieseltechnologie tijdens de overwinningen in de 24 Uren van Le Mans optimaliseerde kreeg zustermerk Porsche "carte blanche" om met benzine-hybrid voluit te gaan in La Sarthe.

    Zoals verwacht lostte de 919 Hybrid vele verwachtingen in. Dit jaar, 2016, won Porsche dankzij de brute pech van Toyota waarin Nakajima, aan de leiding rijdend, in de laatste ronde stilviel. Porsche won. En meteen bleef de Mazda 787 de enige Japanse auto (met rotary-engine) die ooit de grootste industriële autoconfrontatie van het jaar ieder jaar in Le Mans won.

    Detailsgewijs zijn kleine dingen geïmporteerd in de nieuwe Porsche Panamera. Basisgegeven is een V6 biturbo-benzinemotor die 330 pk uitbraakt en 450 Nm koppel over het asfalt smeert. De elektromotor die eraan is geplakt voegt nog eens 136 pk en 400 Nm toe. Daardoor is het gezamelijk resultaat 462 pk en 700 Nm. 278 km/h als top en 4,6" van 0 naar 100 km/h zijn compleet bijzaak tegenover het brandstofverbruik van 2,5 l/100 km en een uitstoot aan CO2.

    Zoals Formule 1 wagens heeft de prestigieuze - maar voor mij té grote en dure auto - een achtversnellingsbak, maar wel automatisch, een PDK, zijnde een dubbele koppeling die zéér snel schokloos overschakelen mogelijk maakt. Wie deze mastodont-in-afmetingen financieel en emotioneel aankan, geniet ook van permanente vierwielaandrijving. Die zorgt dat het monsterkoppel héél evenwichtig over de vierwielen wordt verdeeld. Dat geeft dan weer een magnetische wegligging.

    De batterij die van 9,4 naar 14 kWh is geëvolueerd wordt in zes uur opgeladen met 230 V 10 Ampère. Wie voor het optionele oplaadsysteem gaat, kan de klus geklaard zien in 3,5 uur. Deze Porsche heeft vier rijmodussen en daarvan is na de E-Power (50 km puur elektrisch) de Hybrid Auto instelling de evenwichtigste. E-Hold als derde houdt de energie vast die de V6 aan de batterij levert en in de vierde, E-Charge wordt een extra-inspanning gevraagd van de benzinemotor om de batterijlading hoger op te laden. Wie hem koopt heeft een zweem in zijn bezit van de 919-Hybrid, die in Le Mans de rol van Audi overnam. Een juist moment na het - onterechte - dieselschandaal dat VW trof.(Walter Rombauts/Foto:VW, Porsche)

    12-09-2016 om 12:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT OVERHANDIGT 100.000STE EV IN HET NOORSE OSLO

    In de moderne tijd mag Renault tot de pioniers van de elektrische wagens worden genoemd. Persoonlijk zijn de Twizy en de ZOE in de familie van vier EV's de blikvangers. Renault is ook het erk dat deelneemt aan de Formule "e". Dat is een eenzitterformule, ei zo na geen F1, die wordt gereden met puur elektrische auto's. Bekende namen als Nicolas Prost en andere Nelson Piquet jr. zijn erin actief. Bovendien is Renault leider in de voorlopge stand.

    Maar terug naar de straat. Renault overhandigde op 9 september, gisteren dus, de sleutels van een 100.000ste  verkochte elekrische auto. In dit geval gaat het om een ZOE en de plaats was Oslo, de hoofdstad van Noorwegen. Twijfelaars aan de puur elektrische auto, alsook aan de zelfrijdende auto, zullen tegen 2020 ongelijk krijgen Tesla heeft de trend gezet, Mercedes volgt en natuurlijk zal Porsche wellicht de rijke kritikasters over de streep halen. Maar Renault en NIssan vallen tesamen in de betaalbare klasse.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    10-09-2016 om 10:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 OVERGENOMEN DOOR LIBERTY MEDIA, BERNIE BLIJFT SPORTCEO

    Liberty Media heeft het beheer van CVC-Investment overgenomen voor 8,5 miljard dollar. Nieuwe baas heet Chase Carey en Bernie Ecclestone blijft als eerbetoon CEO-F1-Sport. "Voor drie jaar is hem gevraagd", zo zegt de man die de Formule 1 sinds 1981 zijn moderne uitzicht én rijkdom gaf. Het zou ook de wens zijn van Chase Casey, de nieuwe ceo van CVC Captitals, een Amerikaan. Zee verstandig want zoals Bernie het llappen van de zweep kent, kent ze niemand. 

    Toch is het begin van het einde van 66 jaar hooggesdisiplineerde opperste autosport daarmee ingeluid. Het vervolg is kermis, koehandel. Er is een tijdperk afgesloten. Chase Casey heeft om deze bewering te ontkrachten al laten weten dat hij een "evolutie" en geen "revolutie" wil. Volgend jaar in 2017 krijgt de F1 een nieuw uiterlijk.

    Mercedes testte al tienduizenden kilometers met de nieuwe banden voor dan. En Fernando Alonso test volgende weekeinde het "halo"systeem in Singapore. De volgende GP van het wereldkampioenschap waarin Nico Rosberg met slechts 2 punten achterstand op leider Lewis Hamilton jaagt. De Brit oogt op zijn beurt naar een vierde wereldtitel.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    08-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG WINT IN MONZA, WK HERBEGINT MET 2 PUNTEN VERSCHIL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Polesitter Lewis Hamilton miste in de GP van Italië kompleet zijn start ten voordele van Nico Rosberg die als eerste ongeschonden de chicane doorkwam. De drievoudige wereldkampioen raakte op de zesde plaats en kon aan een mini-inhaalrace beginnen. Die rondde hij voorbeeldig af naar een tweede plaats. Daardoor kon hij de schade beperken en Rosberg tot op 2 WK-punten van zich af houden. Daarmee blijft hij leider in de voorlopiger stand om het wereldkampioenschap waarvan nu veertien races zijn gereden en er nog zeven blijven te rijden. Nico Rosberg won de 21ste race uit zijn F1-loopbaan en heeft nog alle kansen op de wereldtitel.

    De "tifosi", verslaafd aan Ferrari-rood, werden door Sebastien Vettel gesust door een derde plaats die hij - weerom - heroïsch afdwong. Niet geheel onlogisch, want de Duitser is per slot vier keer wereldkampioen. Iets wat Lewis Hamilton nu verbetener dan ooit zal najagen. De snelste GP van het seizoen is weer een strategisch bandenspel geweest. In concreto beheerst bandenleverancier Pirelli het WK. Bizar ?

    Weliswaar in overleg worden de rubbercompounds bepaald, maar zelfs teammanagers én coureurs kunnen soms hun eigen puzzel niet meer ineenleggen. Op enkele inhaalmaneuvers in de achterhoede na, was de GP van Italië een saaie bedoening. Monza heeft wel nog voor drie jaar waarborg van het organiseren van de GP. Bernie Ecclestone zal dan 88 jaar zijn.(Walter Rombauts/Foto's: wr(toemaatje Lohéac)  en Mercedes)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Daniël Riciardo (Red Bull-Renault)

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)

    07. Max Verstappen (Red Bull-Renault)

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    09. Felipe Massa (Williams-Renault)

    10. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)

    WK-stand Piloten:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                         250

    2. Nico Rosberg (Mercedes)                            248

    3. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)             161

    Bijlagen:
    Les tractions avant de Citroën in Le Manoir de m'Automobile in Lohéac i4916.JPG (3.5 MB)   

    04-09-2016 om 23:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON MEPT ROSBERG VAN POLE, HOOGSPANNING IN MONZA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Verscheurd door het unieke automuseum in Lohéac en de manche voor het WK Rallycross die daar morgen met kanjers van kampioenen doorgaat, ben ik ten aanzien van "mijn" Formule 1 vreemd gegaan. Onfatsoenlijk heeft Walter's Auto Cahiers niet bericht over de eerste en tweede vrije trainingen, ook niet over de derde en van de kwalificaties is nog meegenomen dat Lewis Hamilton (Mercedes) in de laatste minuut in de dubbele Lesmobocht van Monza, Nico Rosberg 0,5" op zijn brood gaf. De drievoudige wereldkampioen zette daarmee zijn 56ste "pole" in zijn loopbaan, de 7de dit seizoen.

    Morgen is de spanning te snijden in de GP van Italië, die om 14 uur van start gaat. De tifosi zijn wild woest, want Ferrari verdwijnt bij wijze van spreken in het schaamrood van de tweede rij. Naar Ferrari's gewoonte, drama ten top, met een trieste Sebastien Vettel, gelukkig evenwichtig gesteund door een wijze Kimi Räikkönen die in weerwil van uitblijvende resultaten één van de beste autocoureurs van de wereld blijft. Dat wordt ook onze landgenoot Stoffel Vandoorne die in 2017 Jenson Button vervangt bij Mc Laren-Honda. Zéér verdiend.

    "Iceman" is niet onderkoeld, want het rijgedrag van Max Verstappen (7de) blijft hij voeden en meer en meer collega's-rivalen het Hollandse arrogante tienertje een gevaarlijk pionnetje te vinden op de piste. Zoals in boksen niet alles is toegestaan, is dat ook niet in de Formule 1. Gisteren en vandaag Lohéac, morgen Monza. Weer thuis van weldoend vreemd gaan.(Walter Rombauts/Foto's:wr en Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'21"135

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                                  1'21"613

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'21"613

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'22"065

    05. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)                   1'22"388

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)                   1'22"389

    07. Max Verstappen (Red Bull-Renault)                   1'22"411

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)                 1'22"814

    09. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)           1'22"836

    10. Esteban Gutiérrez (Haas-Ferrari)                      1'23"184

    Bijlagen:
    De Dion Bouton, pionier in de automobiel.JPG (2.7 MB)   

    03-09-2016 om 22:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG WINT IN FRANCOCHAMPS, HAMILTON BEHOUDT WK-LEIDING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GP van België F1 is snel verteld. Nico Rosberg vertrok vanuit pole-position en reed van start tot finish aan de leiding. De Australiër Daniël Ricciardo in de Red-Bull-Renault kon de Duitse Mercedes-rijder absoluut niet bedreigen. Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton vertrok voor Fernando Alonso vanaf de 21ste startplaats en finishte derde waardoor hij de leiding in de voorlopige stand om de wereldtitel behoudt, maar zijn voorsprong wat aangevreten ziet door Rosberg's zege. Met 9 punten. Volgende weekend is er de GP van Italië in Monza en gaat het duel Rosberg-Hamilton voor de wereldtitel weer verder.

    In de tiende van 44 ronden werd de rode vlag bovengehaald en de race gestopt. Oorzaak een fameuze crash van Kevin Magnussen met de Renault in l'Eau Rouge. Maar tot op dat moment was de chaos op het 7,004 km lange Ardennentracé al kompleet. Al vanaf de start. Die werd door een overmoedige Max Verstappen slecht gemaakt, maar hij meende in "La Source" nog een gaatje te zien tussen de muur aan de rechterkant en de Ferrari van Kimi Räikkönen. De Fin voelde zich gewurgd en week uit naar links waardoor hij ploegmaat Sebastien Vettel aanreed, die meteen laatste stond. Max Verstappen was eigenlijk oorzaak dat Ferrari's teambaas een zoveelste drama beleefde in de renstal van het Steigerend Paard.

    Dat start voorval zou nog als een race-incident kunnen worden gezien. Maar na de herstart na de "red flag" niet meer. Nog maar net was iedereen op toeren als Kimi Räikkönen (Ferrari) Max Verstappen voor zich kon inhalen. De Belgische Nederlander verliet zijn lijn tegen 300 km/h en blokkeerde voor de tweede keer dit seizoen de Fin die nog tegen zijn vader (Jos Verstappen) heeft gekoerst. Kimi kent dus de vuile stijl die de iets té vroege arrogante man aan de dag durft te leggen. Zoiets is streng verboden in de F1 en de stewards - en het reglement -van de FIA zouden misschien voor zo'n gedrag beter eens 55 gridpenalty's uitvinden voor zoiets dan voor een motorwissel.

    Op de knappe prestatie van stuurgenie Fernando Alonso in de Mc Laren-Honda na, is de GP van België geheel verteld. De "oranjes" mogen vanavond met schaamrood huiswaarts keren. Hun storend enthousiasme met oranje-rookbommen was er mogelijk de oorzaak van dat hun afgod Max voeling met de realiteit verloor. Zij hebben de stoute jongen geen dienst bewezen. Autorijden moet Max niet meer leren, fair-play misschien wel. Zoniet is hij zich onder de collega's een kwalijke reputatie aan het verwerven.(Walter Rombauts/Foto: Mercedes)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)

    04. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)

    05. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    06. Sebastien Vettel (Ferrari)

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    08. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)

    09. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    10. Felipe Massa (Williams-Mercedes)

    WK-stand.

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)              232

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                 223

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)  151

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                128

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                 124

    28-08-2016 om 20:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIMI RÄIKKÖNEN ZOALS WERELDKAMPIOEN IN STIJL SNELST IN FP3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De derde vrije trainingen voor de GP van België hebben een grote Kimi Räikkönen als snelste man getoond. Wereldkampioen 2007, reed hij op zijn geliefd iconisch circuit van Francorchamps in echte wereldkampioenstijl. Daniël Ricciardo pikte de tweede tijd in en Sebastien Vettel de derde. Klassiek plaatje.

    Deze oefeningen maakten klassieke plaatje ook wazig. Nico Rosberg reed in zijn Mercedes slechts de zevende tijd en Hamilton zette zich zesde, kwestie van nog enige psychologische tik aan zijn ploegmaat te geven. De drievoudige wereldkampioen wisselde de hele motorgroep voor een nieuwe en komt nu op 55 gridpenalty's. Fernando Alonso op 35 omdat de waterlek gisteren ook een nieuwe krachtbron eistte in de Mc Laren-Honda.

    Aan al dit nieuws is een lachwekkend iets verbonden. Er starten 22 auto's. Kan je dan nog verder dan de 22ste starten, of willen die 55 gridpenalties zeggen dat de Brit vanuit het Kuuroord in Spa of vanaf het vliegveld moet starten...Het zou wenselijk zijn dat de FIA de reglementen verandert en de constructeurs met aftrek van punten in de stand om het Wereldkampioenschap bestraft. Niet de coureurs. Van topingenieurs mag toch worden verwacht - al werken ze op de grens van het mogelijke - dat ze krachtbronnen afleveren die héél blijven en niet om de haverklap als een puzzel uiteen vallen...

    Laatste opmerkelijk iets, was dat Max Verstappen slechts 2 ronden reed en verder in de pits stond. Vanaf de 22ste plaats vangt hij straks om 14 uur de kwalificaties aan. Wegens technische problemen. Misschien brouwt de tiener straks een eerste "pole", moreel bijna verplicht omdat het zonnig, bewolkte Francorchamps er als een sinaasappel, zo oranje dat je zou denken dat er alleen Nederlandse toeschouwers zijn. Met het onvermijdelijke vuurwerk erbij.

    Dat is natuurlijk niet juist, want de geboorteplaats Kerpen van zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher ligt maar iets meer dan 40 km verderop. Onze Oosterburen komen voor hun Hülkenberg, Vettel, Wehrlein en Rosberg. Met de onfortuinlijke Michaël in hun achterhoofd. Want hier in Francorchamps begon zijn fenomenale loopbaan in de Formule 1.(Walter Rombauts/Foto: Fiat)

    01. Kimi Râikkönen (Ferrari)                            1'47"974

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)             1'48"189

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'48"297

    04. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)             1'48"504

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'48"635

    06. Nico Hülkenberg (Force India)                     1'48"739

    07. Nico Rosberg (Mercedes)                            1'48"742

    08. Felipe Massa (Williams-Mercedes)               1'48"783

    09. Sergio Perez (Williams-Mercedes)               1'48"915

    10. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)                 1'49"272

    27-08-2016 om 15:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG IN POLE, MAX TWEEDE, HAMILTON START LAATST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Max Verstappen heeft tijdens de kwalificaties om de GP van België de Duitser Nico Rosberg het vuur aan de schenen gelegd. De Mercedescoureur hield nipt de overhand op de tiener die...Kimi Raïkkönen en Sebastien Vettel in hun Ferrari's achter zich liet. En ook zijn kopman Daniël Ricciardo. De Red Bull-Renault van Verstappen werd wel op supersofts naar die prestatie gestuurd.

    Wat wil zeggen dat de Nederlander morgen ook op supersofts zal starten. Dat kan een startverrassing voor Rosberg betekenen, maar Toto Wolff van Mercedes is er nogal gerust in. Die supersofts zijn na drie à vier ronden versleten en zullen Max naar de pits dwingen om een verdere bandenstrategie uit te stippelen.

    Zowat iedereen die in aanmerking komt voor de zege morgen maakt zich zorgen over de bandenslag die zeker gaat plaatsvinden. De temperatuur zal wat koeler zijn, sommige bronnen spreken zelfs van een vlugje regen....Maar alle aandacht gaat uit naar de drievoudige Britse wereldkampioen Lewis Hamilton, die met...55 gridpenalty's helemaal achteraan vertrekt. Met de ambitie...de GP van België te winnen !

    Ook opgemerkt zijn de goede prestaties van de beide Force-India's van Hülkenberg en Perez die evenals de Williams van Vallteri Bottas en Felipe Massa op het snelle Francorchamps genieten van een superieure motorkracht. Ferrari faalt daarin, Renault heeft Mercedes bijna ingehaald. De start van de GP van België is morgennamiddag om 14 uur.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                          1'46"744

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)           1'46"893

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'46"910

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'47"108

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)           1'47"216

    06. Sergio Perez (Force India-Mercedes)         1'47"407

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)   1'47"543

    08. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)           1'47"612

    09. Jenson Button (Mc Laren-Honda)              1'48"114

    10. Felipe Massa (Williams-Mercedes)             1'48"263

    27-08-2016 om 15:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!