Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    10-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SNELLERE TIJDEN, HOGERE VERMOGENS, IN ALLE TOPDISCIPLINES VAN AUTOSPORT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De auto's die momenteel de Rally van Zweden" hebben gereden met een vermogen dat van 320 tot 380 pk is opgvoerd. In de eerste rally, die van Monte Carlo, werd de (43,7 kW) 60 pk verschil nog niet echt gevoeld omdat er veel weggedeelten droog waren Maar nu in het besneeuwde Zweden is het iedere coureur geraden omzichtig om te springen met "power" en motorkoppel. Onze landgenoten Thierry Neuville en Nicolas Gilsoul deden dat het beste in de Hyundai i20 WRC tot in de laatste proef. Daarin gingen ze van de weg en zagen zo Jarvi-Matti Latvala met Toyota Yaris winnen. Op spijkerbanden met 380 nagels in, tegen snelheden van 110 tot iets over 200 km/h.

    Het gestegen vermogen van de rallywagens is niet alleen in het geval van het WRC. Zo ook in de Formule 1 gaat het dit seizoen plusminus 5" sneller per ronde door bredere banden, bredere vleugels en ook meer mechanische grip. Tot 40 km/h sneller dan vorig jaar in de bochten. Het resultaat is dat minder begaafde autocoureurs het verschil zullen voelen tussen degenen die worden betaald en de betalende. Minder getalenteerden zullen zich gewoonweg achteraan bevinden. De Duitser Nico Hülkenberg die dit jaar als kopman bij Renault rijdt heeft al laten weten dat de auto's agressiever om te besturen zijn en de coureur best een heel goede fysiek heeft.

    Sebastien Vettel crashte in de eerste testen met de nieuwe bredere Pirelli's vorige dinsdag in Fiorano, de testbaan van Ferrari. Mercedes heeft beide coureurs, drievoudig wereldkampioen Louis Hamilton en de vervanger van regerend wereldkampioen Nico Rosberg, Valtteri Bottas laten weten rekening te houden met een motorvermogen uit de V6 Turbo Hybrid van (693,4 kW) 950 pk.

    Vorig jaar miste Toyota op één ronde na de zege in de "24 Uren van Le Mans" door een stomme pech. De zege ging naar Porsche. Alleen Mazda heeft in 1991 als eerste en enige Japanse auto de beroemdste industriële confrontatie ter wereld gewonnen. Nissan heeft het lang geleden al geprobeerd en mislukt. Toyota wil de editie van 2017 "persé" winnen. Tegen Porsche. De grootste autoproducent ter wereld heeft zonet toegegeven dat hun LMP1 voor de testdag op 4 juni a.s. over méér dan (730 kW) 1000 pk zal beschikken.

    In het "World Touring Car Championship" (WTCC) zal de Citroën C-Elysée het identieke vermogen hebben als de hierboven geciteerde WRC-rallywagens. Tot slot resten er nog enkele buitenbeentjes: de Peugeot V6 bi-turbo 3008 DKR die de "Dakar 2017" won had een vermogen van (248 kW) 340 pk en de Peugeot 208 T 16 waarmee autofenomeen Sebastien Loeb de legendarische klimkoers van Pikes Peak won toverde (638 kW) 875 pk uit de verbrandingsmotor die naar de wielen en het asfalt gingen.

    Omdat de Formule E, steigend in populariteit en in de aandacht van de autoconstructeurs, een geheel aparte discipline is, brengen we daarvan een afzonderlijke bijdrage over het koppel van die elektromotoren, hun kW's en pk's. Renault is er heer en meester in, Audi volgt, Mercedes stelt er belang in en BMW ziet het nog even met lede ogen aan. Maar de Bayerische Motoren Werke zullen er uiteindelijk bij zijn. Het driejarige monopolie van Renault in de Formule E is daarvoor een te grote doorn in het oog van merken die claimen puur elektrische wagens te maken. Wat Tesla, Renault en Mercedes alvast doen. (Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    10-02-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TCR BENELUX 2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was even wachten op de bevestiging, maar Circuit Park Zandvoort maakte bekend dat het genaamde Zandvoort Race Festival in naamgeving wordt gewijzigd als "Familie Racedagen driven by Max Verstappen." En dat is goed nieuws voor de tweede ronde van de TCR Benelux, die op 19, 20 en 21 mei in het voorprogramma van dit spectaculaire event wordt gehouden.

    De hoofdrol is natuurlijk weggelegd voor Max Verstappen die voor volle tribunes zal zorgen. Vorig jaar trokken er zo'n 100.000 toeschouwers naar het duinencircuit om er te genieten van Max ! De Nederlandse Formule 1-ster kruipt nu ook weer op zaterdag en zondag achter het stuur van een Red Bull Racing Formule 1 met Renault V6 Turbo Hybrid-motor voor een aantal spectaculaire rondjes. Een unieke gelegenheid om voor eigen volk de jongste F1-coureur ooit aan het (oefen-)werk te zien

    Het tweede seizoen van TCR Benelux start op 22 en 23 april op het Circuit Spa-Francorchamps met de TCR Benelux Trophy, waarna het richting Zandvoort gaat voor een ontmoeting tussen TCR Benelux en ... Max Verstappen.(wr/Foto's:Kronos)

    Kalender TCR benelux 2017

    22-23 april - TCR Benelux Trophy - Circuit Spa-Francorchamps

    19-20-21 mei "Familie Racedagen driven by Max Verstappen" - Circuit Park Zandvoort

    3 - 4 juni - New Race Festival Blancpain GT Series - Circuit Zolder

    15 - 16 juli - Zolder Superprix - Circuit Zolder

    23 - 24 september - Kronos 10 Hours of Mettet - Circuit Jules Tacheny te Mettet

    21 - 22 oktober - Formido Final Races - TT Circuit Assen

    Bijlagen:
    TCR 2017 10217 1.png (5 MB)   

    10-02-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE E IN DE STEIGERS NA VERKOOP F1 AAN AMERIKANEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De President van de FIA, Jean Todt, maakt er geen geheim van: de Formula E met puur elektronische auto's is hem genegen. Hij zegt het beroepshalve natuurlijk niet uitdrukkelijk, maar hij ziet die éénzitters met die gelijke "Motor Generators Units" en hun versnellingsbakken héél graag. Renault spelt er de wet in , is al twee keer kampioen met Sebastien Buemi en zoontje Nicolas Prost moet niet veel onderdoen. Tussen haakjes is Alain Prost (56), viermaal wereldkampioen F1, de enige die met Ross Brawn en Jean Todt het onheil van Liberty Media kunnen "dirigeren".

    Gewezen FIA-President Max Mosley heeft het al gezegd "wat zullen ze Bernie nog missen. Zij gaan een avontuur aan waarvan zij de diepliggende "finesses" niet kennen. Ik zou - bijvoorbeeld - niet hetzelfde durven doen in de paardensport... dixit Max Mosley een zogenaamd controversiële president wegens wat onvrolijke nazi-porno-spelletjes  op internet. Gepost door de vrienden waarvan je het moet hebben. Enfin, Formule E !

    Ondertussen leven we met de Zwitserse kampioen Sebastien Buemi (ex-F1) naar de GP van Argeninië in Buenos Aires toe. Renault triomfeert, zoveel is zeker en dit al meer dan 115 jaar in de autosport. De virtuele wereldkampioen 2008 Formule 1, de Braziliaan Felipe Massa, dit jaar nog rijdend voor Williams, heeft een Formule E "geproefd" en vindt het leuk. Huidig wereldkampioen Nico Rosberg heeft er in de Mercedes-context ook van mogen proeven.

    "En vindt het geweldig". Jaguar zit in de elektrospanning, Mercedes neigt ernaar, Ferrari wacht af en BMW wordt natuurlijk ook een "concurrent". BMW heeft zeer slechte public relations. Althans wat België betreft. Hun woordvoerder durft zelfs te stellen dat Jacky Ickx dit jaar 71 is geworden. De juiste datum is 1 januari 2017 met als verheugend resultaat: 72 jaar !!! BMW in Bornem vergist zich wel eens meer, zoals ze vooral met zichzelf bezig zijn...

    De Formule E zit in de lift en de Formule 1 gaat naar een "dipje". Liberty Media is niet in staat te begrijpen wat F1 wezenlijk is. Het is iets anders dan een rock-concert of een "super Bowl". Bernie Ecclestone ware hen nog lang te nutte geweest. Maar Chase Casey (ceo door LM aangesteld voor F1 met imposante grote snor) is duidelijk een lichtgewicht in het schaakspel. Hij laat de Historische F1 terziele gaan om illusionnaire Amerikaanse voordelen. Laat President Jean Todt er de stekker insteken in Europa. !

    Met steun van Alain Prost zal ernieuw een GP de France in Magny Cours komen. Guy Ligier die heel wat wagens inzet in de komende 24 Uren van Le Mans (17-18-2017) is in die streek geen onbekende, zeker niet omdat de betreurde François Mitterand zijn mentale- en financiële drijfveer was. Er roert wat in Otto-, Diesel en TESLA-world. Hoewel de eerste echte Ferdinand Porsche met zijn Löhner-Porsche de eerste elektrische Porsche ontwierp. Roept straks misschien ook de Formule E....? Toch niet met Mark Webber ?

    Journalistiek met een vraagteken is slechte journalistiek. Misschien heeft hyperkinetische olifant in een poreseleinwinkel Trump toch gelijk. F1 eerst in Amerika, de Formule E daarna, zo rond 2020 in bouwvallig Europa, (Amerikanen kennen Formule E al sinds veertig jaar...) als vervanger van de Formule 1 ? Wat de klank betreft kon ieder merk eerst met Hitachi en daarna met zowel Porsche als Ferrari onderhandelen over de "software" ingestelde klanken. Na WOII hadden de Japanners daar behoefte aan. Een "Porsche-sound" in een Daihatsusje. Porsche en andere merken bieden dat overigens ook nu nog aan. Dus zal het ook kunnen als de Formule E een continuëel feit is.(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    05-02-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-02-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET ROMMELT AL IN DE FORMULE 1, NOG VOOR 2020

    Bernie Ecclestone is weg. Liberty Media heeft na 66 historische autosportjaren de macht over de Formule 1 verworven. De "Fédération Internationale de l'Automobile" (FIA) in Parijs blijft de sportieve wetgevende macht. Met Jean Todt als "Monsieur le President". Nuchtere feiten. Maar in al de tumultueuze gebeurtenissen van de jongste weken is zowat iedereen vergeten dat de "Concorde-akkoorden" nog tot eind 2020 lopen.

    Tot dan kan Liberty Media eigenlijk niets structureels veranderen aan de F1. Want tot dan telt de verdeling van de inkomsten tussen de teams. Sauber liet Liberty al weten niet noodzakelijk te moeten wachten tot 2020 om de akkoorden en de geldverdeling te herzien. Fiat-Chrysler én Ferrari-baas Sergio Marchionne heeft al direct daarop gereageerd. Ferrari krijgt wegens de 66-jarige aanwezigheid in de F1 en de wereldtitels in de jaren '2000 altijd meer dan de anderen. Na 2020 kan Liberty Media dat veranderen.

    De Amerikanen hebben 19 miljoen aandelen aandelen op de markt gegooid in de hoop dat de teams aandeelhouder zouden worden in hun eigen sport. Tot nu toe zonder succes of gevolg. Wat na 2020 zal gebeuren weet niemand. Tussen de regels gelezen dreigt Marchionne ermee Ferrari uit de F1 te trekken. Wat met zekerheid zal gebeuren mocht Liberty Media voortijdig een herverdeling van de geldpot doorvoeren.

    Maar dan is er gelukkig Ross Brawn, eigenlijk ceo van het "Formule One Management) - de FOM - die wijze raad kan geven aan die ambitieuze, rijke maar wat onervaren Amerikanen in de F1. Liberty Media organiseert ook muziek-evenementen. Dreunen doet het de eerste drie jaar zeker in de F1. Er komt rommel, zoveel is zeker. De notabele hoogste autosportklasse, sinds 1950 beoefend, is in gevaar. De nieuwe wereldorde waarover zoveel wordt gepraat komt eraan. (Walter Rombauts/Foto:Renault)

    Bijlagen:
    Alain Prost staat Renault als ambassadeur met raad en daad bij voor transitjaar 2017 i4217.jpg (1.8 MB)   

    03-02-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SWATCH KOMT MET HOOPGEVENDE BATTERIJ VOOR EV's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wellicht krijgt Elon Musk, ceo van Tesla, het "Schweizer Wirtschaftsmagazin Bilanz" niet onder ogen. Toch kan hij daarin inspiratie vinden om de autonomie van - bijvoorbeeld - zijn Tesla "S" van 530 tot schier 780 km op te schroeven. De dochter-onderneming van Swatch die naar de naam Belenos luistert heeft een Vanadium-batterij ontwikkelt die om en rond 30% meer redement, een langere levensduur én een kortere oplaadtijd verzekert. Vanadium is een hard zilvergrijs metaal met atoomnummer 23 en dat zelden in de natuur wordt gevonden.

    In maart wordt de batterij voor het eerst in China getest. De big boss van Swatch, Nick Hayek, onder dewelke Belenos ressorteert voorspelt een enorm marktpotentieel dat tussen 10 en 15 miljard Dollar omzet zou halen. Een cijferspel waarin Tesla in de persoon van Elon Musk zich thuis moet voelen. Uiteraard zal de accu beschikbaar zijn voor alle constructeurs die zich aan puur elektrische auto's wagen. Zoals bekend is de standtijd van de batterij van cruciaal belang voor de autonomie van een "Electric Vehicle".(wr/Foto: Swatch en Renault)

    Bijlagen:
    Wellicht stelt de Formula E - hier een Renault - ook belang in die Vanadiumbatterij.jpg (4.3 MB)   

    30-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLEEN ROSS BRAWN KAN F1 HISTORISCH REDDEN

    De Britse topingenieur Ross Brawn (62) is drie jaar liever op forellen gaan vissen dan zich met de Formule 1 bezig te houden. In 2009 bracht hij Jenson Button in een "Brawn" naar de wereldtitel en voegde zijn naam toe aan de grote renwagenconstructeurs die met een eigen product het WK van de Constructeurs wonnen. Die lijst is sinds 1958 zo ongeveer Vanwall (Tony Vandervell), Enzo Ferrari, Bruce Mc Laren, Jack Brabham, Ken Tyrrell en Frank Williams.

    Ross Brawn speelt momenteel zowat "adviseur" voor Liberty Media die de F1 van Bernie Ecclestone overnam en het 87-jarige genie zogoed als direct "aan de deur zette". Dit ondanks was afgesproken dat de Britse F1-maker nog drie jaar ceo zou blijven. Toto Wolff, teamleider van Mercedes, haastte zich te zeggen dat de F1 door het wegzenden van Bernie Ecclestone niet was gebroken... Liberty Media is momenteel niet in staat de historische waarde van de F1 te waarborgen. Meer dan waarschijnlijk kan Ross Brawn - bescheidenheid siert de Meester - dit wel. We vertellen waarom.

    De overname van Liberty Media Corporation van de Formule 1 doet een "licht" probleem oprijzen. De Amerikanen denken aan nieuwe straatraces, zoals destijds in Long Beach en Las Vegas. Dat enkele Europese historische klassiekers zouden verdwijnen vinden zij niet zo erg. Maar...op wereldvlak, of het nu Bernie Ecclestone en CVC of Liberty is, de "Fédération de l'Automobile" (FIA) én iedere nationale autoclub blijft eigenaar van "hun" GP. Dat wil zeggen dat de Amerikanen met de zéér verdienstelijke maar even dictatoriale Jean Todt moeten samenwerken. Een Fransman in hart en nieren die President is van die FIA nadat Max Mosley het blijltje erbij moest neerleggen. Hoe fiks je zo iets, met water tussen hen in dat letterlijk oceaandiep is.

    Héwel, die Grootmeester (Ross Brawn) van de techniek, de F1, de forellenvisserij, diplomatie, kompromissen en menselijkheid, komt als Christus op het oceaanwater tussen de States en Prijs gewandeld. Om letterlijk een brug te slaan tussen Todt en de Yankees. Dat Ros Brawn dat kan is te zoeken in het feit dat hij 10 jaar met Jean Todt heeft samengewerkt bij Ferrari. Tijdens het Schumachertijdperk. Na vele overwinningen, drukten ze elkaar in de armen. De - fysiek - kleine Todt en de - fysieke - reus Brawn.

    Om die redenen is het bijvoorbeeld mogelijk dat de Engelse GP in Silverstone wordt gered. Ook dat in 2018 mogelijk opnieuw een GP van Frankrijk ontstaat in Magny Cours, met Alain Prost als voornaamste promotor naast de "l'Automobile Club de France" natuurlijk. De kalender zou ook opnieuw een GP van Duitsland laten zien. Maar die kalender loopt immens vol. De GP van België F1 ligt angstwekkend dicht tegen die van Frankrijk dan...

    Er worden 25 GP's op een jaar geopperd... Iedere veertien dagen op een jaar één !!! Kan de logistiek dat aan ? Kunnen de teams en hun bemanning dat aan, materieel, psychisch en fysisch gezien, om nog niet te spreken van telkens grote sprongen over oceanen...Of zal tenslotte iedereen in een clubje in Amerika blijven ? Zo'n beetje als de Nascar. Alleen Ross Brawn kan logica brengen in de dreigende wanorde. Bernie Ecclestone heeft laten weten nu en dan eens een kaartje te kopen om naar een GP te gaan. 't Mag dan ongetwijfeld een duur zijn.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    29-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA REDT EIGENAARS VAN DIRTY CARS IN ANTWERPEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is bekend dat de auto die ons meer dan 120 jaar welvaart bracht het mikpunt is geworden van de schandelijkste tegenkantingen. Al moet er direct worden bij verteld dat het aangezicht van zijn massale gebruik moet en kan worden veranderd door elektrische voertuigen (Tesla, Renault en o.a. Peugeot) te promoten en ook degenen die weldra rijdend op waterstof zullen worden aangeboden.

    Haatsteden als Antwerpen, Mechelen en andere volgers willen de vuile wagens buiten de steden houden. Wezenlijk terecht ware het niet dat dezelfde steden geen alternatieven zoals laadcircuits voor elektrische voertuigen aanbieden. Andermaal éénrichtingsverkeer dus. Wie op 1 februari a.s. naar Antwerpen komt en van de lage-emissiezone wil gespaard blijven wegens onwetendheid of zijn karretje al of niet aan de normen voldoet kan worden gered door Mazda.

    Het Japanse merk heeft aan "De Singel", bij het binnenrijden van de Scheldestad, komende vanaf Brussel een wisselpunt voor auto's voorzien. Wie aan zijn auto twijfelt kan die inruilen voor een dagje Mazda-rijden ! Een promotiestunt die kan tellen. Precies omdat Mazda geen elektrisch voertuig in petto heeft, maar wel tegen 2020 - straks dus - een kanjer van een auto op waterstof als elektrisch alternatief zal aanbieden. Nog wel met een "rotary-engine" ofte "Wankelmotor", de erfenis van Felix Wankel.

    Mazda ontwikkelde die zogenaamd afgeschreven motor voort, met de toenmalige President van de Mazda Motor Company in Hiroshima, Kenichi Yamamoto, als hoofdrolspeler. Mazda won met een dergelijke "Wankelmotor" zowel de "24 Uren van Le Mans" (1991) als die van Francorchamps (1981). Een hele poos al rijden Mazda's RX8's rond met de rotary-engine op waterstof. Om morgen wereldwijd een concurrent voor de EV te worden. Maar nu eerst in Antwerpen op 1 februari 2017 stunten met een tegemoetkoming naar de getergde automobilist en tevens mogelijk toekomstig nieuwe klant.(Walter Rombauts/Foto's:Mazda en wr)

    Bijlagen:
    Mazda snoefde al in New York met de MX-5 RF.jpg (4.4 MB)   

    28-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFZETTEN VAN ECCLESTONE LUIDT ZWANENZANG VAN F1 IN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Amerikaanse overnemers van de Europese Formule 1, Liberty Media, hebben "de eer" gelaten aan het Monument Bernie Ecclestone om zijn eigen "afzetting" aan de wereld te verkondigen. De afspraak bij de deal dat de Brit nog drie jaar ceo zou blijven zijn - verwachte - loze woorden geweest. Weliswaar is Bernie Ecclestone in oktober 87 jaar, maar niemand kan de verdienste die de kleine grote reus in de Formule 1 heeft ingebracht ooit evenaren. Sinds 1981 veranderde hij de armoezaaiers van de F1 (op Ferrari en Mercedes na) in multimiljonairs via de (FOCA) "Formule One Constructors Association" die aanvankelijk met de Parijse "Fédération de l'Automobile et du Sport Automobile" FIA/FISA in de knoop lag.

    Administratief werd de na-oorlogse Formule 1 in 1946 uitgewerkt. Maar het duurde nog tot 13 juli 1950 eer de eerste race werd gereden met de GP van Engeland in Silverstone. Dit jaar begint dus het 67ste WK Formule 1. Al bij voorbaat verminkt. Met een wereldkampioen - Nico Rosberg - die zijn titel niet komt verdedigen. Met Chase Carey van Liberty Media aan de macht in plaats van Bernie Ecclestone. Die Amerikaanse reus heeft Trumpiaanse neigingen. Hij wil het prijzengeld dat Ferrari altijd meer kreeg dan andere teams, wegens 66 jaar aanwezigheid in de F1, afnemen, minstens gelijk schakelen aan dat van andere teams. Topingenieur Ross Brawn die als "sportief commissaris" zou terugkomen in de F1 kan mogelijk zo'n ramp verhinderen.

    Want Ferrari is van Fiat/Chrysler en de baas daarvan is ene Sergio Marchionne, geen kleine jongen. Hij maakte een eind aan de deal met Luca di Montezemolo die achttien jaar het Ferrari-team succesvol leidde. Hij is evengoed in staat te zeggen dat Ferrari zich uit de F1 zou terugtrekken als die Chase Carey zijn intenties zou doorvoeren. En weer naar Le Mans gaan waar een zege voor Ferrari altijd historisch is....

    Het opstappen van Bernie Ecclestone, de "paus" van de F1, zal de zwanenzang van de koninginneklasse inluiden. Althans zeker in Europa, want de USA meent nu al dat zij de hoeders van de F1 zijn....(Walter Rombauts/Foto's:Fiat,Mercedes,Renault)

    24-01-2017 om 11:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CANVAS MINIMALISEERT ECCLESTONE VIA CHRIS WAUTERS

    In het gewaardeerde programma "Afspraak" liet Schols toe dat Kris Wauters (broer van gelijknamige zanger) zich als F1-commentator mocht voorstellen en een schets van Bernie Ecclestone mocht maken. Geheel d'r naast natuurlijk zoals hij zich in zijn autoraces en als narcist van bocht vergistte. De ENIGE die in dat programma recht van spreken had gehad is Gert Vermersch, samen met Koen Wijckmans, die zich als enige autosportkenners mogen aanmelden.

    Ik ben twee keer met Bernie Ecclestone mogen gaan dineren. Niet zijn zogenaamde zakenmanipulaties waren het onderwerp, vooral het wezen van de autosport in het algemeen. Ik ben Bernie Ecclestone zéér dankbaar voor wat hij sinds 1981 heeft gedaan. Geen woorden maar daden. Het is te hopen of ons Belgenland zijn GP van België zal kunnen behouden. Tot vandaag is dat verlieslatend voorrecht alleen door Bernie Ecclestone gewaarborgd geweest.(Walter Rombauts)

    24-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS VERVANGT NICO ROSBERG BIJ MERCEDES

    Gisteren maakte Mercedes bekend dat de Fin Valtteri Bottas het Williamsteam heeft verlaten en aan de zijde van Hamilton bij de "Ster" zal rijden. Bijgevolgd zal teammanager Toto Wolff een stap terug doen in de managements-affaires van Valtteri Bottas. Om het geheel extra te kruiden wordt Nico Rosberg ambbasadeur van Mercedes, zoals Mark Webber bij Porsche zal doen ter vervanging van de rally-legende Walter Rörhl (70).

    Of Bottas een puntenraper voor het WK van de Constructeurs zal worden dan wel een belager van ploegmaat Lewis Hamilton voor een vierde wereldtitel is zéér de vraag. Volgens Lauda is de Fin even snel als de Brit. Wereldkampioen Nico Rosberg liet weten geamuseerd de duels van Hamilton-Bottas te volgen. Het F1-seizoen begint op 26 maart a.s. met de GP van Australië. De eerste en tweede vrije trainingen zijn dus 24 maart, de derde vrije training en kwalificatie voor de pole op zaterdag 25 maart.(wr)

    17-01-2017 om 21:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TERWIJL BRUSSEL ZUCHT, SPEELT MEN IN DETROIT MET LEGO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Belgenland zijn zowat alle ogen gericht op de "European Brussels Motor Show", zoals organisator Febiac zelf zegt, een verkoopssalon. Met elektrische auto's waarvan er in 2016 amper 2000 zijn verkocht. Gelukkig is het gegroeide "Hybrid"-aanbod een pleister op het houten Belgsche been. Iets voor de openining van Brussel, met name 8 januari opende de "North American International Auto Show" in Detroit haar deuren. In de Cobohall waar langs een standbeeld van één van de grootste boksers kan worden binnengeslopen.

    De NAIAS in Detroit is een wereld van glitter fantasie en werkelijkheid door elkaar. Chevy komt er met een fantasie die tot de verbeelding spreekt: een Batmobiel geconstrueerd uit 344.187 Lego-blokjes waaraan 222 uren aan design werden bsteed en 1833 uren aan de opbouw. Het is een oefening van de leerlingen van de Lego Model Shop in Enfield in Connetcticut. De LEGO-Battmobile is 2,26 meter hoog, 5,57 meter lang en 3,03 meter breed. Iedere band weegt meer dan 45 kg....(Walter Rombauts/Foto:NAIAS)

    Bijlagen:
    ChevyLEGOBatmobile Detroit 14117.jpg (685.1 KB)   

    15-01-2017 om 22:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEONTOLOGIE...OF EEN TIPJE VAN DE SLUIER OVER BRUSSELS SALON
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De nu geopende "European Brussels Autoshow" geeft enkele opmerkelijke geheimen prijs. Febiac, de overkoepende zetel van "Auto- Motor- en Rijwielconstructeurs" treft in hetgeen nu volgt geen enkele schuld, laat staan dat men het organisme iets zou verwijten. Wel opmerkelijk is dat "het Salon" bekend staat als "verkoopssalon".

    Even een grote supermarkt waarin de consument maar een minderheid aan betaalbare groene, zeg maar "schone" auto's vindt. De "Hybrid's" zijn een overgang naar de puur elektrische auto. Het domein waarin eigenlijk alleen Renault het voortouw neemt. Met de klasse die het merk eigen is. Meer dan 115 jaar autosport, Formule 1 én absoluut zegsman in de Formule E van de FIA.

    Hoeveel journalisten er rond liepen kan ik niet inschatten, want ik ben als beroepsjournalist niet naar "DE" persdag van het salon geweest. Ik zal ook vandaag niet naar het Vlaamse supertalent Stoffel Vandoorne gaan "kijken". Ik neem niet meer deel aan irreële evenementen. Jarenlang heb ik voor autosport.be geschreven. Onbezoldigd, want ze hadden geen geld om iets te betalen. Daarmee ben ik dan ook gestopt.

    Nu duikt er sinds geruime tijd een nieuw fenomeen op: F1-Journaal.be. Wie een beetje thuis is in de journalistiek - en altijd beroepsjournalist is geweest onder een erkend nummer - ziet dat die Nederlandstalige site die smeekt om VRIJWILLIGE medewerkers, gewoon vertalingen maakt. Van wie ?

    Van ESPN, een gegeerde sportsite die veel F1-nieuws brengt. Zij vertalen het - ondertekend met naam - zogoed als letterlijk. Wie in de Belgische beroepsjournalistiek kan dit aanvaarden ? Tot vandaag toe blijkbaar iedereen, want geen mens heeft het blijkbaar gezien. En het groepje vraagt accreditaties, slaat pretentieuse praat uit, publiceert in de komkommertijd van de F1 gewoon nonsens.

    De site heeft wel een - door Febiac - ongetwijfeld gewaardeerd bezoek gebracht in de Heyselpaleizen. Op grond van wat ? Op grond van profitariaat, die héél de journalistiek doorzindert. Champagne, oesters, geschenkjes én méér als het moet. Misschien heeft Minister Jacqueline Galant gelijk in haar boekje, hoewel Geert Bourgeois het gisteravond bij monument Yvan De Vadder het nog had over "deontologie". Plichtenleer denk ik. Ethiek ook een beetje....? Hallo politici...?

    Maar ik kan me uiteraard vergissen en verontschuldig mij daarvoor reeds bij voorbaat. Ik ga binnenkort mijn boekje ook opendoen. Over zogenaamde "journalistiek". Mijn voordeel is dat ik het niet moet vernemen en vertalen, maar recht uit "my mind" komt. Hoewel "nieuwsgaring" toch geheel vrij is en niet mag worden gecontroleerd. Een journalist moet zijn bronnen niet vrijgeven. De beste basis voor leugens. Waarvan ik mij zal onthouden. (Walter Rombauts/Foto's:wr)

    Bijlagen:
    Belcar Endurance Championship 2016.JPG (1.1 MB)   

    13-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GUTIERREZ VERHUIST NAAR FORMULA E
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Mexicaan Esteban Gutierrez wiens contract bij Haas niet is vernieuwd verhuist naar de Formule E. Voor welk team hij mogelijk al in Argentinië op 18 februari zal uitkomen is nog niet bekend. Hij is wel de zevende Formule 1 piloot die belang stelt in de Formule E, dat zijn derde kampioenschap beleeft. De Zwitser Sebastien Buemi is de regerende kampioen en samen met Nicolas Prost zorgt hij ervoor dat het e-Dams-team van Renault de wet spelt.

    Momenteel maakt Renault furore op de "Consumer Electronic Show" in Las Vegas met een simulator waarin een 20 ronden lange GP van Las Vegas kan worden gereden. Daarnaast zijn er nog tal van andere elektrische auto's, maar de futuristische Chinese Faraday (foto-inzet linksboven) met 1050 pk die in 2018 in productie zou gaan, verbleekt toch bij de realtietszin van Tesla en Renault. Die zitten het dichtst bij "consumptie"...

    Dagelijks kunnen al - logge - pure elektrische Tesla's op de weg worden gespot. En de Renault ZOE is wat anoniemer, bescheidener maar neigt naar een realistische aankoopprijs. Overigens is de Formula E waarmee Renault en e-Dams de kampioenentitel voeren, technisch rechtsreeks afgeleid van die puur elektrische ZOE die ook bij ons in Brussel zal te zien zijn vanaf overmorgen op de "European Brussels Autoshow".(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    Bijlagen:
    De EV-racewagen van Buemi en Prost die afgeleid is van de ZOE die in Marakkech de COP22 van vervoer voorzag 12117.jpg (3.2 MB)   
    Renault domineert in het Formule E-kampioenschap en wordt met Buemi en Prost dé vedette in GP van Parijs op 20 mei 2017.jpg (1.9 MB)   

    10-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT SCHITTERT MET e-DAMS IN LAS VEGAS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Meer dan 3000 exposanten stellen op dit moment hun nieuwste producten voor op de technologiebeurs van Las Vegas. Elektrische auto's ontbreken daar natuurlijk niet. En als we daarover spreken zeggen we Tesla en Renault. De toonaangevende Franse autoconstructeur doet het in "Sin City" met een simulator waarin een race over 20 ronden in het Formula-e kan worden gereden. Kampioen Sebastien Buemi en Nicolas Prost deden het al voor. Met onderscheiding uiteraard en uitkijkend naar de derde race in februari in Argentinië.

    In Las Vegas moet Tesla even onderdoen voor Renault. Want die hebben een elektrische racewagen die geheel op de basistechniek van de ZOE is gebaseerd. De eerste betaalbare elektrische auto in onze contreiën. Renault stelt op 21 februari ook zijn nieuwe Formule 1 wagen voor waarmee voor het tweede jaar op rij wordt deelgenomen aan het WK F1 dat op 26 maart a.s. begint met de GP van Australië. Het circuit van Melbourne is al aangepast aan de verwachte hogere snelheden...(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Het Formula e - kampioenschap is een spannende bedoening met Renault in de hoofdrol i9117.jpg (2.4 MB)   

    08-01-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-01-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONSTRUCTEURSTITEL IN F1 IS ONDERSCHATTE MAATSTAF

    Er is een tijd geweest dat de Brit Sir Stirling Moss sneller was dan de auto's waarmee hij reed. Het leidde vaak tot mechanische pech van de machine's die hij bestuurde. Hij is ongetwijfeld de snelste autocoureur ooit die echter niet voorkomt op de lijst van wereldkampioenen. Ross Brawn is één van de grootste, zoniet dé beste F1-ingenieur, aller tijden. Hij hielp Michaël Schumacher aan zes van de zeven constructeurstitels van de 16 die Ferrari sinds 1958 oogstte.

    Het wereldtentoonstellingsjaar 1958 in België was ook het openingsjaar van het "F1-Wereldkampioenschap van de Constructeurs". Een nieuw tijdperk brak aan, waarin het voor een team belangrijk was een GP-winnaar te hebben en een "puntensprokkelaar" voor de WK-punten voor de Constructeurstitel.

    In 2009 voegde Ross Brawn zijn naam toe aan de "groten" die met een wagen van eigen constructie de titel voor de renwagenbouwers behaalde. De Brit, genie op zich, schonk daarmee de Brit Jenson Button zijn eerste en enige wereldtitel in een bolide die "Brawn GP" heette en het pad schoonveegde voor Mercedes dat vervolgens sinds 2014 drie opeenvolgende constructeurstitel spaarde.

    Mocht men de gloriejaren van de "Ster" - 1954 en 1955 met Fangio en Moss - erbij tellen, dan zou Mercedes vijf wereldtitels hebben geoogst sinds het ontstaan van de F1 in 1950 op 13 juli in Silverstone. Maar toen bestond de constructeurstitel nog niet. Pas in 1958 heeft Vanwall (merk ontstaan uit kogellagerfabrikant Tony Vandervell) de eerste titel binnen gehaald. Maar die staat niet als "WCC" World Constructor Championship geboekt. Die benaming werd pas in 1959 in voege gebracht.

    Vervolgens hebben John Cooper, Enzo Ferrari, Jack Brabham, Ken Tyrrell, Bruce Mc Laren (posthuum), Frank Williams en Ross Brawn hun namen toegevoegd aan wat een onderschat kampioenschap is. Want begin d'r maar eens aan: een racewagen bouwen die moet kunnen winnen. Een uitdaging...zoals voor dewelke Renault-ingenieurs nu staan. Op 21 februari a.s. stelt Renault zijn nieuwe F1-auto voor. Dit keer moet het een winnende wagen zijn. Voor twee titels, die van coureurs en constructeurs.(Walter Rombauts)

    07-01-2017 om 20:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG DRIE JAAR GELEDEN STIERF SCHUMACHER ALS LEVEND MENS

    In 2011 reden kersvers wereldkampioen Nico Rosberg en zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher nog als ploegmaten bij Mercedes. Vandaag 29 december 2016 is het drie jaar geleden dat het Duitse fenomeen (twee wereldtitels méér dan Juan Manuel Fangio) zijn ski-ongeval overkwam in Grenoble. Sindsdien leeft hij als een plant, al doen hier en daar geruchten op de sociale media soms weer hoop oplaaien. Ook dat zoonlief Mick in de Formule 3 gaat rijden moet de naam en faam verder voeden.

    Michaël Schumacher was 45 jaar toen dit ongeval gebeurde. De wereld lag aan zijn voeten. Vrouw Corinne verkoopt nu en dan één van zijn zeldzame auto's, en liet een héél moderne privé-kliniek op hun domein bouwen. Daar worden nieuwsgierigen geweerd. Wat Michaël Schumacher overkwam wenst men zijn grootste vijand niet. Hoewel hijzelf weinig gevoelens vertoonde nadat drievoudig wereldkampioen Ayrton Senna zich op 1 mei 1994 vlak voor hem in de Tamburello-bocht in Imola de dood inreed. Maar dat heet het leven te zijn.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    De Mercedes W196 in handen van Nico Rosberg en Michaël Schumacher i15713.jpg (917.2 KB)   
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   

    29-12-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INSIDE THE NEW MAZDA 3 MODELJAAR 2017
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 2016 beleefde Mazda dat er meer dan 5.150.000 van de Mazda "3" werden geproduceerd. De update van 2017 is natuurlijk al klaar voor de Brussel European Motor Show. De hele auto werd volgens de ondertussen bekende "SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS" verfijnd. Het loont de moeite enkele specifieke aspecten van o.a. de Introductie van de "G-Vectoring Control" te analyseren.

    Op gebied van motoren moet het merk uit Hiroshima voor niemand onderdoen, tenzij men zoekt naar een plug-in Hybrid. Of naar een puur elektrisch model. Niet uit onkunde, maar eerder door een gezond wantrouwen naar de pure elektrische auto toe, wacht men af. Vooral de beschikbaarheid en de nodige infrastructuur die stroom zal leveren, roept nog vele vragen op.

    Overigens meent Mazda met de "rotary-engine" op waterstof in 2020 nog steeds een alternatief voor de EV te vinden met evengoed een ZERO-uitstoot zoals de elektrische auto. Overigens heeft naast Mazda, ook Mercedes en BMW veel ervaring met de waterstofmotor op zich. Net als bii de elektrische voertuigen blijft een bevoorrading-infrastructuur één van de voornaamste problemen voor de waterstofmotor.

    Omdat meer mensen zich afvragen of het niet beter is opnieuw een benzine- dan wel een diesel te verkiezen is het nodig het motoraanbod van Mazda te overlopen. Zoals gezegd ontbreekt op dit moment een "Hybrid", dit is een combinatie van verbrandingsmotor - diesel of benzine - met een elektromotor. Mazda ervaart dit momenteel niet als een prangend nadeel. Ook omdat er maar omheen gepraat wordt en eigenlijk alleen Toyota daarin recht van spreken heeft.

    Het Hatchback- en Sedangamma van de Mazda 3 2017 is te koop met de 105 pk sterke 1.5 SKYACTIV-D Turbodiesel en de 150 pk krachtige 2,2 liter SKYACTIV-D-Biturbodiesel, alsook de drie lichte SKYACTIV benzinemotoren: een 1.5 met 100 pk, een 2,0 met 120 pk en een 2.0 liter met 163 pk.(wr)

    22-12-2016 om 22:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRAKS SCHUMI DRIE JAAR OUT EN ROSBERG EERSTE JAAR RUST

    Op 29 december a.s. is het drie jaar geleden dat zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher in Grenoble zijn verschrikkelijk ski-ongeval overkwam. De Duitser was toen 45 en is nu nog steeds in bedenkelijke toestand. De meest uiteenlopende berichten doen over hem de ronde. Zoals hij op de sociale media actief zou zijn. Hoewel insiders weten dat die "activiteit" afkomstig is van zijn manager of echtgenote.

    Bijna vijf jaar geleden reed Nico Rosberg nog aan de zijde van Michaël Schumacher bij Mercedes. Dat merk kwam in 2010 weer in de hoogste autosportklasse, nadat Ross Brawn in 2009 Jenson Button aan de wereldtitel hielp. Met een wagen van eigen makelij. Ross Brawn voegde daarmee zijn naam toe aan die van Enzo Ferrari, John Cooper, Bruce Mc Laren (posthuum), Jack Brabham, Ken Tyrrel en Frank Williams die met een eigen geconcipieerde Formule 1's het Wereldkampioenschap van de Constructeurs wonnen.

    Nico Rosberg die dit jaar wereldkampioen werd en er meteen mee stopte, zoals Mike Hawtorn in 1958, moest destijds eveneens de druk ondergaan - en de kleine pesterijen - van Michël Schumacher bij Mercedes, zoals hij die ook de jongste drie jaar van Lewis Hamilton moest verdragen. Onder die druk wereldkampioen worden zoals zijn vader Kéké in 1982, getuigt het van grote intelligentie er voor de rest voor te bedanken. Afstand doen van ijdelheid vraagt wijsheid, véél wijsheid.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    Bijlagen:
    De Mercedes W196 in handen van Nico Rosberg en Michaël Schumacher i15713.jpg (917.2 KB)   

    17-12-2016 om 23:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FUN TIJDENS DE VW CLUB AWARDS NIGHT

    Gisteravond vrijdag is het seizoen 2016 helemaal afgesloten voor de deelnemers aan de European VW Fun Cup. Dat gebeurde in het VW Contact Center in Kortenberg met de "CV Fun Cup Awards Night". Dat is de avond waarop werd teruggeblikt op het afgelopen seizoen en waarop uiteraard de prijsuitreiking plaats vond. In een funsfeer, die even stil werd toen Jean-Pierre Mondron, co-stichter van Kronos, werd herdacht die in mei van dit jaar overleed.(wr/Foto:Kronos)

    Bijlagen:
    Awards VW Fun Cup - Overall i171216.JPG (1.4 MB)   

    17-12-2016 om 16:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE MAZDA 3 - 2017 IN EEN OOGOPSLAG

    De populaire Mazda 3 die in augustus 2016 de kaap van 5.150.000 geproduceerde exemplaren rondde, krijgt een update met de lancering van het modeljaar 2017. Hoogtepunten voor het volledige Htachback- en Sedangamma zijn onder meer de subtiele koetswerk-aanpassingen en een verfijnd interieur. En met de introductie van G-Vectoring Control debuteert ook de SkyActiv-Vehicle Dynamics-technologie van het merk in de Mazda "3". (wr/Foto's:Mazda)

    17-12-2016 om 16:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!