Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    28-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT GP VAN MEXICO, LEWIS HAMILTON WERELDKAMPIOEN

    Max Verstappen heeft van start tot finish de GP van Mexico gedomineerd. Door Vettel (Ferrari) achter zich te houden kon Lewis Hamilton (Mercedes) in de 19de van de 21 races nu al zijn vijfde wereldtitel vieren. Daarmee komt hij statistisch op gelijke hoogte met de Argentijn Juan Manuel Fangio. De Brit heeft al laten weten dat het bij die vijf titels niet zal stoppen. In zijn achterhoofd spelen de zeven titels van Michaël Schumacher. 

    Maar tegen dat die zullen behaald zijn, zijn we minstens twee jaar verder. 31 december 2020 eindigen de Concorde Akkoorden en zullen de nieuwe eigenaars van de F1 sinds maart 2017, Liberty Media, een geheel nieuwe Formule 1 ten tonele voeren. Het is een intrigerende vraag of er daarin nog plaats zal zijn voor...Mercedes, Lewis Hamilton, Ferrari, Sebastien Vettels...Mogelijk jaagt Max Verstappen al een nieuwe titel na...Want wereldkampioen wordt die nu 21-jarige beslist. Mexico is de vijfde GP die hij sinds 2015 won.

    Daarvoor moet men enkel die start van vandaag in de Autodromo Hermanos Rodriguez analyseren. Max, de jongen uit Hasselt, nam liefst drie wereldkampioenen te grazen: Lewis Hamilton (nu vijf titels), Sebastien Vettel (Ferrari) en Kimi Räikkönen (Ferrari). Hij domineerde als nimmer tevoren. Maar toen een verdienstelijke Daniël Ricciardo zijn "power" in de Red Bull zag wegroken, trachtte Max wat snelheid te matigen. Het is Haloween.

    Spoken zijn er vandaag overal, een zeis was genoeg om de Red Bull in de vernieling te brengen. Mocht Vettel die geluksfactor hebben gehad, dan was Hamilton vandaag nog geen wereldkampioen. Maar de spoken verloren van de passie van een jongeman en diens Red Bull-Renault. Stoffel Vandoorne eindigde zesde. Dat waren de topics van een spannende GP van Mexico.(Walter Rombauts)

    1. Max Verstappen (Red Bull)                        1 uur 38'28"851

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                          + 17"316

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           + 49"914

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                        + 1'18"738

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                         + 1 ronde

    8. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        + 2 ronden

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton           358

    2. Sebastien Vettel         294

    3. Kimi Räikkönen          236

    28-10-2018 om 23:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANIËL RICCIARDO SNOEPT POLE AF VAN MAX VERSTAPPEN

    Terwijl Max Verstappen in de drie vrije trainingen domineerde, heeft zijn ploegmaat Daniël Ricciardo de Red Bull in pole-position gebracht voor de GP van Mexico. Met slechts 26/1000ste van een seconde wist de Australiër de klus te klaren. Na de twee Red Bull's plaatste regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zich op de derde startplaats voor Sebastien Vettel (Ferrari) die met 70 WK-punten achterstand stilaan de moed begint te verliezen. De GP van Mexico wordt morgen om 20.10 uur (onze tijd) gereden over 71 ronden van 4,304 km. De kans dat Lewis Hamilton zich daarin voor een vijfde keer tot wereldkampioen kroont is groot. (Walter Rombauts)

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'14"759

    02. Max Verstappen (Red Bull)                          1'14"785

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'14"894

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'14"970

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'15"160

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)          1'16"966

    27-10-2018 om 22:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN HEERST OVER FP3 EN...HAMILTON EN VETTEL IN MEXICO

    De FP3, derde en laatste vrije oefeningen voor de GP va Mexico, begon door een natte baan pas na tweeëndertig minuten. Toen de Spanjaard Fernando Alonso als "joke" de 4,304 km lange baan opreed met....hypersofts en uiteraard met 1'21"213 de snelste tijd zette was het hele coureursgezelschap geërgerd. De baan droogde op en de één na de ander liet de chrono's snellere tijden tonen. Tot op het laatst, nadat Bottas' Mercedes met een hydraulisch probleem onder de Virtuele Safety Car werd weggesleept, zette Leclerc even de snelste tijd.

    Vettel kon die niet direct verbeteren, maar zette zich toch derde. Als een bliksemschicht sloeg Max Verstappen op de Autodromo Hermanos Rodriguez in : snelste tijd voor...Lewis Hamilton, Sebastien Vettel en Daniël Ricciardo... In de natte fase van de FP3 zette Stoffel Vandoorne zowaar een eerste positie neer. Maar voor héél kort weliswaar. Straks om 20 uur zal hij dit wellicht niet kunnen als de "bonzen" voor de pole-position rijden. Op dit moment heeft Max Verstappen een sterke optie genomen op de GP van Mexico. (Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                                 1'16"284

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                                1'16"538

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                   1'16"566

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                 1'17"028

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                    1'17"045

    14. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                 1'18"445

    27-10-2018 om 18:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN BEHEERST FP1 IN MEXICO

    Als je Lewis Hamilton pas op de vijfde plaats terugvindt zou dat kunnen duiden op een lauwe eerste vrije training voor de GP van Mexico. Toch was dat niet te merken als Max Verstappen werd gevolgd. De Red Bull-rijder vloog als door raketmotoren aangedreven over de Circuit Hermanos Rodriguez. Veel sneller dan zijn ploegmaat Daniël Ricciardo. Overigens reden de Renault's drie en vier. Het leek wel of Hamilton enkel een promenade hield. Wellicht zal dat straks in de FP2 niet meer zijn. (Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                       1'16"656

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                       1'17"139

    03. Carlos Sainz (Renault)                             1'17"926

    04. Nico Hülkenberg (Renault)                       1'18"028

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'18"075

    26-10-2018 om 20:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN BLIJFT OOK SNELSTE IN FP2 IN MEXICO

    Op tien minuten voor het einde van de tweede vrije oefeningen verloor de Red Bull van Max Verstappen alle power. Gele vlag. Dan kon hij plots weer verder en reed de pits binnen. Iedereen hield de adem in om de vraag of Max's 1'16"720 overeind zou blijven als scherpste chrono in FP2. En ja, zo snel was de Belgische Nederlander geweest. Ook in FP2 bleef hij baas over iedereen. Opmerkelijk feit was dat Sebastien Vettel zich naar de vierde plaats wrong, tussen de twee Renault's in, en dat hij in de Autodromo Hermanos Rodriguez de hoogste score haalt in een poll om wie morgennammidag de "pole" zal pakken. Hamilton reed bijna anoniem rond op de zevende plaats, wetend dat hij met 70 punten voorsprong op Vettel in de WK-stand zich geen hartvreterij op de nek moet halen. Maar ook omdat de Mercedes-motoren, ook die van Bottas oververhit raakten. Stoffel Vandoorne reed eens de vijftiende tijd. (Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                                     1'16"720

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                     1'16"873

    03. Carlos Sainz (Renault)                                           1'17"953

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                                       1'17"954

    05. Nico Hülkenberg (Renault)                                     1'18"046

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                     1'19"096

    26-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLUBSPORT-RACEWAGEN MET 700 PK VOOR 70 JAAR PORSCHE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gaat om een nieuwe uitvoering van de Porsche 935 die ten tijde van "La Formule Silhouette" uit de Porsche-fabriek van Weissach de actualiteit in reed. In die auto mocht ik voor het eerst naast Jochen Mass over het fabriekscircuit in Weissach razen. Donderdag 27 september jongstleden heeft Porsche de nieuwe 935 onthuld ter gelegenheid van het historische "Rennsport Reunion"-evenement op de Laguna Seca Raceway in Californië.

    De 515 kW (700 pk) sterke racewagen met een carrosserie die doet denken aan de legendarische Porsche 935/78 zal in een beperkte reeks van 77 stuks worden geproduceerd. "Deze spectaculaire auto is een verjaardagscadeau van Porsche Motorsport aan zijn fans over de hele wereld", zei Dr. Frank-Steffen Walliser, Vice-President Motorsport en GT-wagens. "Omdat de auto niet is gehomologeerd, moesten de ingenieurs en designers zich niet aan de gebruikelijke regels houden. Ze kregen dus veel vrijheid bij de ontwikkeling". (Walter Rombauts/Foto's: Porsche)

    23-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RAÏKKÖNEN, WERELDKAMPIOEN 2007, LEERT ACHT WERELDTITELS HOE HET MOET.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GP van USA begon weeral met een gele vlag - Alonso eruit - en een fikse dreun tussen titelpretendent Sebastien Vettel (Ferrari) en pechvogel Daniël Ricciardo (Red Bull) die voor de negende keer dit seizoen moest opgeven. In de start verschalkte de Fin Kimi Räikkönen (Ferrari) de regerende wereldkampioen Lewis Hamilton en zette een fors leiderschap in dat zou resulteren in een GP-zege. Zijn 21ste maar wel zijn eerste na ... 113 GP's sinds zijn zege in Australië 2013.

    Twee piloten keken tegen een inhaalrace aan. Eerst Sebastien Vettel die door een gridpenalty vanop vijfde plaats startte en als verdoken opdracht had deze GP te winnen opdat hij nog enige kans op een vijfde wereldtitel zou maken. De tweede piloot was Max Verstappen die vanop de 15de plaats wegflitste en snel als de bliksem in de voorhoede post vatte. De bandenwissels brachten aanvankelijk niet de verhoopte duels, maar op tien ronden van het einde brak de hel los. Lewis Hamilton, slecht gepit, moest vanop de vierde plaats naar de eindzege dingen.

    Bottas liet hem gedwee voorbij. Maar de viervoudige wereldkampioen keek dan tegen de achterkant van Max Verstappen's Red Bull aan. Een barrière voor iedere piloot sinds het wonderkind uit Hasselt de Formule 1 heeft omgewoeld. Op het moment dat Lewis Hamilton zijn aanvallen op Max inzette bleven er nog zes ronden te rijden. Aan de leiding reed dus nog steeds Kimi Räikkönen die eveneens de zegedrift van de Red Bullrijder in zijn nek voelde en soms de Red Bull groter in zijn achteruitkijkspiegels zag dan gewenst...

    Max sloeg herhaaldelijke aanvallen van Lewis af. Toen deze het genoeg achtte, kwam de finale "tijgersprong" van de Mercedesrijder !!! Max Verstappen hield stand waardoor Lewis Hamilton te breed uitging, tijd verloor en berustte in een derde plaats. Daardoor kan hij zich vandaag nog niet voor de vijfde keer wereldkampioen noemen. Mogelijk is dat voor volgende week in Mexico. Toen Kimi Räikkönen als wereldkampioen 2007 met Ferrari, het steigerend paard als eerste in Austin over de meet mende, werd men bij Ferrari haast gek van vreugde.

    "Iceman", vaak verguisd en belasterd, leerde op zijn manier acht wereldtitels (Vettel en Hamilton) hoe je eens op een andere manier wint. Grote verliezer, tot het trieste toe, kwam Sebastien Vettel vierde aan. Er resten nog drie races en alsmaar minder kansen om Hamilton van een vijfde wereldtitel te houden. Stoffel Vandoorne "pakte" de dertiende plaats. Als landgenoot onthouden we hem niet dat te melden. Voor het overige moet het gezegd dat slechts tien piloten van de twintig geen figurantenrol spelen. Kimi Räikkönen, sinds mensenheugnis immers groots, onderstreepte die ijzige vaststelling. (Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    01. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1 uur 34'18"643

    02. Max Verstappen (Red Bull)                      + 1"281

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                      + 2"342

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                        + 18"822

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                       + 24"744

    13. Stoffel Vandoorne (Mercedes)                  + 1 ronde

    Stand WK voor GP van Mexico:

    1. Lewis Hamilton              346 punten

    2. Sebastien Vettel            276

    3. Kimi Räikkönen             221

    21-10-2018 om 23:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START VANUIT POLE....

    "Lewis Hamilton behoort tot de beste autocoureurs aller tijden. Hij mag in één adem worden genoemd met Ayrton Senna en Michaël Schumacher". Dat beweerde vorige dagen de Spanjaard Fernando Alonso. Hij vergat er Juan Manuel Fangio bij te vermelden. En ook Alain Prost, Niki Lauda, Stirling Moss en andere Jackie Stewart's. Maar het is een feit. De Brit ging nipt Sebastien Vettel vooraf die dus tweede werd. Maar door de gridpenalty omwille van een rode-vlagsituatie die de Duitser slecht inschatte moet hij drie plaatsen achteruit. Hij vangt de GP van Amerika vanaf de vijfde plaats aan.

    Max Verstappen (Red Bull) vanaf de vijftiende plaats op de grid. Hij kende technische pech (rechter-achterophanging stuk) en was voor geen mens nog aanspreekbaar. De Nederlandse Belg kampte tot dan uiteraard binnen de eerste vijf. Met - zoals alle snelsten - topsnelheden van 317 km/h die zelfs de dienstdoende helikopter niet kon volgen. Om Stoffel Vandoorne en Fernando Alonso te volgen was het niet moeilijk. Beiden haalden de Q2 niet. Onze landgenoot - volgend jaar met Pascal Wehrlein in de Formula E - was voor de zoveelste keer de traagste. Door zijn pole-position krijgt Lewis Hamilton nu toch wel echt greep op een vijfde titel. Alleen brute pech kan ervoor zorgen dat Sebastien Vettel de 67 punten verschil met nog vier races voor de wielen kan goedmaken. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'32"237

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'32"298 (+0,061)

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'32"307

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'32"616

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                      1'33"494

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      1'35"735

    21-10-2018 om 00:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - GEEFT HAMILTON WAARSCHUWING IN FP3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De derde vrije oefeningen zagen in de Fin Kimi Räikkönen in de Ferrari een met de chrono goochelende "Iceman". Met 1'33"843 sarde hij de hele meute, vooral zijn eigen ploegmaat Sebastien Vettel. Natuurlijk ook Lewis Hamilton die zondag al wereldkampioen kan worden...Maar helemaal in het begin van dit laatste uur vrij testen, sprong Stoffel Vandoorne in de kijker door zich...derde (!) te plaatsen achter de twee Ferrari's. Weliswaar niet voor lang. De echt snelle jongens gingen elkaar te lijf met alle mogelijke bandencombinaties. Op het laatst monteerde Ferrari zelfs al gebruikte ultrasofts in de hoop ze zich nog vaster op het asfalt zouden kleven.

    In ieder geval werd de FP3 een geluksuurtje voor het Italiaanse icoon. Meteen ook voor Vettel die de WK-leider op 0,073" van zich afhield. Lewis, die al vijf keer won in Austin, ligt er niet van wakker. Straks om 23 uur onze tijd worden de kwalificaties voor de "pole" gereden. Zoals gewoonlijk zal er dan hoogspanning in de lucht hangen, zonder stroomboten maar misschien wel met een flitsende hemel. Want in Austin is een onweertje nooit uit de lucht. Als dat fenomeen het circuit onderdompelt in water dan komt er gedonder van. Zelfs chronowijzers gaan dan rare standen geven. De GP van Amerika die zondag wordt gereden is de vierde laatste wedstrijd van het lange seizoen. Vettel staat 67 punten achter op Hamilton. Zo begint in ieder geval de koers.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  1'33"797

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                   1'33"843

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                                1'33"870

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                                 1'34"556

    05. Max Verstappen (Red Bull)                                1'34"703

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                1'36"332

    20-10-2018 om 21:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN STORTREGEN OOK SNELST IN FP2 IN AUSTIN

    De tweede vrije training in Austin voor de GP van Amerika werd onder stortregens gereden. Eigenlijk kwamen pas na de helft van de verstreken tijd de auto's op de baan. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton reed in zijn Mercedes probleemloos de snelste tijd in 1'48"716. De Fransman Pierre Gasley, volgend jaar ploegmaat van Max Verstappen, bracht zijn Toro Rosso-Honda...op de tweede chrono. Onze landgenoot Stoffel Vandoorne wist zich in deze apocalyptische zondvloed op de achtste stek te rijden. Plots wordt hij door iedereen geprezen.(wr)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'48"716

    2. Pierre Gasley (Toro Rosso-Honda)                1'49"728

    3. Max Verstappen (Red Bull)                          1'49"798

    4. Fernando Alonso (Mc Laren-Renault)            1'51"728

    5. Nico Hülkenberg (Renault)                          1'52"208

    8. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)          1'53"354

    20-10-2018 om 07:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELSTE IN FP1....IN AUSTIN VOOR USA-GP

    Het kan geen nieuws meer zijn dat de Brit, viervoudig wereldkampioen F1 sinds 2008, nu ook de snelste was in de FP1 in Austin voor de GP van Amerika. Het is ook al geen nieuws meer dat Stoffel Vandoorne naar de Formula E gaat. Als iedereen zijn brood maar verdient. Verder is er over de F1 van vandaag en die na 2020 niet veel te vertellen. Want àls je dat zou doen wordt je als journalist gevierendeeld, op z'n minst. Vroeger was het "simpel" monddood gemaakt door de "upperclass", maar nu schiet er niets meer van je over.

    Dus houden we het braaf. Hoewel ik moet zeggen dat ik in de jaren '70' na een kritisch artikel eens werd opgebeld, door een aan te duiden bron, met de dreiging mijn vingers af te kappen zodat ik niet meer kon schrijven, tenzij met mijn knokkels ofe via de pen van mijn vrouw... Persvrijheid bestaat al héél lang niet meer. Hamilton en Mercedes snelst. En Bottas zéker daarachter. (wr)

    19-10-2018 om 22:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN USA IN AUSTIN KAN ENKEL NOG EEN TROOSTRACE OPLEVEREN

    Vanaf straks 10 uur local time beginnen de eerste trainingen om de GP Van Amerika in Austi, Texas. Journalistenspinsels hebben de kolommen gevuld. Het moest wel, om den brode, althans voor degenen die geen achtënveertig jaar beroepsschrijven en 68 jaar beroepsplooien in het vege lijf of de al dan niet broodwinnende pen hebben. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton (Mercedes) telt 67 punten voorsprong op viervoudig wereldkampioen Vettel (Ferrari) en daarmee is voor kenners alles gezegd.

    De Amerikaanse GP, sinds maart 2017 thuisland van Liberty Media, kan voor een geniaal man als Vettel slechts een troostrace worden. De eerder bescheiden Duitser leeft met een schuldgevoel. Hij moest het zijn geweest die de vijf titels van de Argentijn Juan Manuel Fangio moest hebben geëvenaard. Waarom precies hij ? Omdat hij nog het profiel heeft van de evengoed levensgenieters als destijds maar ook die vanzelfsprekende voornaamheid die hij uitstraalt.

    Ook als hij heeft gevloekt. Mogelijk moet hij dit weekend dat weer herhaaldelijk doen. Maar in Amerika zetten ze daarvoor dan .... in de tekst. In Duitsland, "home of Mercedes" wordt het al eens helemaal gezegd. Soms moet dat. Zoals ook vader Jos Verstappen soms in alle talen doet en dat heeft geleerd nadat hij in 1995 officieel testrijder werd bij Benetton en daarna ploegmaat van - jawel - zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher. Diens zoon Mick is nu Europees F3-kampioen en aan de einder lonkt de F1. Morgen eerst GP van USA.(Walter Rombauts)

    19-10-2018 om 00:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD FIESTA SPRINT CUP-FINALE IN HET NEDERLANDSE ASSEN

    Dit weekend wordt de finale van de eerste uitgave van de Belgische Ford Fiesta Sprint Cup gereden op het TT Circuit Assen bij onze noorderburen. Rekenkundig komen alleen nog Kenny Herremans, Martin Leburton, Ayrton Redant en Jens Verbesselt nog in aanmerking voor de eerste Belgische titel in deze nieuwe sprintdiscipline. De eerste race start zondag 21 oktober a.s. om 12.05 en de tweede om 16.35 uur. Om 17.05 uur kennen we dan de namen van drie kampioenen.(Walter Rombauts/Foto's: Ford Dealerships)

    Stand in kampioenschap:

    1. Stienes Longin                        110 punten

    2. Kenny Herremans                   105

    3. Martin Leburton                       98

    4. Ayrton Redant                         95

    5. Jens Verbesselt                       92

    Ford Dealer Team Championship:

    1. FordStore Feyaerts                                            146 punten

    2. Ford Van den Bossche                                        110

    3. Ford Geeraerts, Vanspringel Motorsport               104

    5. Ford Garage Trading                                            99

    17-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT MEESTERLIJK CHAOTISCHE GP VAN JAPAN

    Zoals we gewend zijn in de F1 verknallen de eerste ronden de race doordat een safety car moet uitrukken. Max Verstappen verremde zich en kegelde Räikkönen uit de baan. Straftijd 5" voor de Red Bullman. Dus begon de GP van Japan eigenlijk pas in de achtste van drieënvijftig ronden. Lewis Hamilton, snelste in de vrije trainingen, polesitter, nam resoluut de leiding van de meute waarin Vettel (Ferrari) - achtste gestart - moeite had om zich naar voor te rijden. Toen hij Max Verstappen (Red Bull) moet zien voorbij te komen kon hij op de verwachte weerstand van de Nederlander rekenen.

    Toch zette Vettel aan de binnenkant zijn "rush" voort en raakte Max Verstappen. Met schade aan de Ferrari, straf van de stewards en teruggevallen op de 19de plaats... Tegen het eind van Hamilton's rijles bedreigde Max Verstappen nog Valtteri Bottas die de overhand hield voor de tweede plaats. Daniël Ricciardo startte vijftiende en finishte vierde waardoor hij tot "Driver of the Day" werd uitgeroepen. De man die deze onderscheiding vanzelf toekomt is Hamilton, straks vijf keer wereldkampioen.

    In de 41ste ronde kwam er nog een kortstondige safetycar omdat Charles Leclerc's Sauber op de baan stil was gevallen na een zandbakuitstapje. Sinds de dood van Jules Bianchi inn 2014 neemt men in Suzuka niet het minste risico meer en wordt bij het minste geneutraliseerd. Sebastien Vettel reed zich vanuit de laatste plaats uiteindelijk op de zesde, maar ziet zijn puntenachterstand oplopen tot 67 tegenover Lewis Hamilton in de stand om de wereldtitel. Vettel's kansen op een vijfde wereldtitel zijn nihil geworden. Stoffel Vandoorne finishte vijftiende, weliswaar omdat hij alleen Lance Stroll en Sergey Sirotkin in hun gehandicapte Williams' achter zich kon houden. De volgende GP is die van USA binnen veertien dagen.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)              1 uur 28'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)               + 12"919

    03. Max Verstappen (Red Bull)              + 14"295

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)              + 19"495

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                 + 50"998

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) op één ronde

    WK-stand voor GP van USA:

    1. Hamilton             331 punten

    2. Vettel                 264

    3. Bottas                207

               

    07-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN POLE, VETTEL VERLIEST HET NOORDEN

    In het land van de Rijzende Zon heeft Sebastien Vettel (Ferrari) het noorden verloren. Hij reed een ronde als was ie dronken. Natuurlijk was dat niet het geval maar de viervoudige Duitse wereldkampioen zwicht wellicht onder het besef dat zijn kansen op een vijfde wereldtitel slinken. In de Q1 reed Vandoorne zowaar weer de twintigste tijd en Lewis Hamilton de eerste. De Brit, die 50 punten voorstaat op Vettel in de WK-stand klokte zogoed als direct 1'28"702, nog voor Marcus Erisson zijn wagen in de prak reed. Zes minuten werd de sessie onderbroken. Na de restart werd het duidelijk dat Alonso, Hülkenberg, Ericsson, Sirotkin en Vandoorne minder dan een figurantenrol speelden. Door het ongeval van Ericsson komt die op de 20ste en Vandoorne op de 19de plaats.

    De Q2 werd geanimeerd door Valtteri Bottas die zijn kopman - na de teamorders in Rusland kan dat worden gezegd - verschalkte met 1'27"987 ! De Fin houdt dus toch nog steeds een stok achter de deur. Maar dat was niet naar de zin van Lewis Hamilton die de tijdklokken naar 1'27"760 dwong. Omdat Vettel in de Q3 over de omloop zwalpte (1'32"192) door een foute bandenkeuze van Ferrari, en niet verder dan 9de geraakte, was de vreugde groot in het Mercedeskamp.

    Lewis Hamilton start op pole morgen in de GP van Japan in Suzuka, letterlijk de achtertuin van Honda. Tweede Bottas en derde die sakkerse Max Verstappen (Red Bull). Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo verdween al eerder in de mist, de tiende keer dit jaar geloof ik dat de Australiër niet aan bod komt. Het is duidelijk dat Vettel's titelkansen nog zogoed als nihil worden. Opvallend in het lijstje is de vijfde plaats van de Fransman Romain Grosjean met de Haas. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'27"760

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'28"059

    03. Max Verstappen (Red Bull)                       1'29"057

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          1'29"521

    05. Romain Grosjean (Haas)                          1'29"761

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'31"041

    06-10-2018 om 09:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT OOK FP3 IN JAPAN

    Lewis Hamilton vindt de 5,807 km omloop van Suzuka met zijn 18 bochten een fantastische racebaan. "Zo maken ze d'r geen meer" placht hij lachend te zeggen. Na één uur van de derde vrije oefeningen zette hij met 1'29"599 de snelste tijd op de borden. Hij maakte daarmee zijn voorlopige absolute dominantie duidelijk. Om 8 uur wordt er gereden voor de pole-position en 66% van de F1-fans menen dat de polesitter de regerende wereldkampioen zal zijn. Minder dan 20% gelooft dat Sebastien Vettel - ook vier keer wereldkampioen - er met zijn Ferrari kans op maakt. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) reed in de FP3 de 19de tijd, drie seconden trager dan Hamilton... Maar die kon dan ook niet crashen zoals Nico Hülkenberg wel deed en de sessie even moest worden onderbroken. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'29"599

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'29"715

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'30"054

    04. Max Verstappen (Red Bull)                      1'30"304

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'30"422

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      1'33"034

    06-10-2018 om 06:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TWEEMAAL HAMILTON DOMINEREND IN FP1 EN 2 IN JAPAN

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes zowel de eerste als tweede vrije oefeningen voor de GP van Japan gedomineerd. Tweemaal werd Valtteri Bottas tweede en naar verluidt is die bereidt zich voor het verdere verloop van het kampioenschap naar "andere teamorders" te schikken. De Fransman Pierre Gasly kreeg een verwittiging om Hamilton te hinderen. Dat is de tweede dit seizoen. Bij een derde waarschuwing gaat hij met de Toro Rosso tien plaatsen achteruit op de grid (wr)

    FP1

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'28"691

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'29"137

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                               1'29"373

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'29"627

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'29"685

    20 Lando Norris (Mc Laren-Renault)                         1'32"683 (vervanger van Stoffel Vandoorne in FP1)

    FP2

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'28"217

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'28"687

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'29"050

    04. Max Verstappen (Red Bull)                              1'29"257

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'29"498

    20. Soffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'31"215

    05-10-2018 om 11:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERRAAD IS ONDERDEEL VAN F1, OOK VAN AUTOSPORT IN HET ALGEMEEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurde in de jaren '50 al met Fangio en Moss. (foto-inzet) Het was identiek bij Mercedes toen. Maar wel in onderling overleg. Het gebeurde ook in de Schumacherjaren toen in 2002 Jean Todt bevel gaf aan Rubens Barichello in de GP van Oostenrijk de toekomstige zevenvoudige wereldkampioen Michaël Schumacher voor te laten. Toen vorig weekend "winnaar" Lewis Hamilton op het erepodium zijn rechterhand op de linkerschouder van een zeer ontgoochelde Valtteri Bottas legde, kon ieder integer mens maar één aspect in zijn gedachten krijgen: verraad. Van het team tegenover Bottas. Nog net niet de broedermoord van Kaïn en Abel.

    Er zijn nog meer gevallen. Moet "crash-gate" in herinnering worden gebracht of de manier waarop Fernando Alonso zijn tweede wereldtitel in 2006 met Renault behaalde ? Onder regie van Flavio Briatore, teammanager, met als echt slachtoffer Nelson Piquet jr. Of hoe...Lewis Hamilton in 2008 zijn eerste wereldtitel behaalde in Interlagos toen Felipe Massa al als wereldkampioen was uitgeroepen...? In de laatste bocht onder mistige gietende regen was hij toch nog Timo Glock voor dat ene puntje voorbij gereden. Geen mens kon zien of de Duitser niet even gas lostte voor Hamilton... Alleen Timo Glock kent de waarheid over die eerste wereldtitel van Hamilton en die zal nooit bovenkomen. Overigens liet Lewis Hamilton zich vorig weekend uit "dat de mensen alleen onthouden wie in welk jaar wereldkampioen was, en nooit de manier waarop..." Verwijzend naar de zeven titels van Michaël Schumacher !?

    "Verraad" is een onderdeel van degenen die zich onderling "gelijken" noemen. Ook in de Belgische autosport is "het mes in de rug" schering en inslag. Ook in de daarbijhorende journalistiek. Nieuwsberichtgeving, zeker van de niet-professionelen zoals ambtenaren, (die niet op hun werk moeten zijn daarvoor), schoolmeerstertjes, ziekenkas-abonnenten, doppers, zwartwerkers en invaliden, wordt naar de goedgelovige lezer gezonden. Nu zeker met de sociale media. Ze zijn allen onbezoldigd voor hun gekribbel en plagiaten en ontwijken dus RMZ-bijdrage. Een ernstige fiscale inbreuk. Er zijn voorbeelden bekend van ambtenaren die nooit op hun werk kwamen en een fulltime-loopbaan als autojournalist uitbouwden. Zo ook beroepsmilitairen. Het is een lange lijst.

    Want beroepsjournalisten hebben een leven lang véél bijgedragen...in hun officiële functie. De Belgische Bond van Beroepsjournalisten buigt zich hierover met specialisten en ervaringsdeskundigen. Uitgevers juichen hobbyjournalisten toe. Echte beroepsjournalisten kostten indertijd écht veel geld. Dus is het verdwijnen ervan en met hen ook ernstige nieuwsgaring en onderbouw niet zo onlogisch. Eigenlijk hetzelfde met autocoureurs. Slechts een tiental van de twintig wordt betaald, de anderen, de figuranten moeten loodzware valiezen met dollars aanslepen. Liefst maandelijks zo'n vijftien miljoen dollar om hun zitje te waarborgen. Vraag het maar eens aan Bertrand Gachot of Stoffel Vandoorne dewelke dit natuurlijk niet kon opbrengen. 

    Lewis Hamilton zal een vijfde keer wereldkampioen worden. Terecht omdat Vettel en Ferrari veel missers hebben gemaakt. Maar zo bang zijn als Mercedes van Vettel en Ferrari om verraad te plegen tegenover een eigen werknemer is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk. Toch gebeurt het ieder moment. Vele coureurs kunnen een "me-too-lijst" aanleggen. Misschien zelfs Stoffel Vandoorne. Zondag is er de GP van Japan in Suzuka. De kleine Nurbürgring, waarop het niet anders zal zijn. Alleen Max Verstappen (21), die nog "puur" is voor de tijd dat het duurt, zal nog de race maken. Hamilton vijf keer wereldkampioen, een flipperkastuitgave van Juan Manuel Fangio. Maar ja, Stirling Moss mocht ook alleen in Engeland "zijn" GP winnen... Het verraad is doorzichtig voor wie ermee te maken heeft. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)  

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   

    02-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES TEAMORDERS DWONGEN BOTTAS HAMILTON VOORBIJ TE LATEN

    De Fin Valtteri Bottas heeft maar een halve race mogen dromen om een tweede keer de GP van Rusland te winnen. Dan werd in het teammanagement, Toto Wolff en zijn adviseurs, het "bevel" gegeven dat Bottas de wereldkampioen én teammaat Lewis Hamilton moest voorbij laten. Daardoor won de Brit de GP van Rusland en telt hij nu 50 punten voorsprong op Sebastien Vettel (Ferrari). Dat is de hoeveelheid punten verbonden aan twee overwinningen. Alleen brute pech van Hamilton kan ervoor zorgen dat de viervoudige Duitse wereldkampioen dit nog goed maakt is uiterst klein. In de resterende vijf GP's - de volgende is Japan - zal Hamilton's Mercedes niet iedere race "iets voorhebben".

    Smaakmaker van de GP van Rusland was Max Verstappen (Red Bull). Gisteren in de kwalificaties bleef hij te snel rijden onder de gele vlag. De sportcommissarissen bestraften dit met gridplaatsen zodat Max vanaf de 19de plaats moest starten. Maar hij knalde er zo op los dat hij vijfde werd. Tijdens de bandenwissels zelfs even aan de leiding op zijn verjaardag ! Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo's race werd verknald door een kapotte voorvleugel en Stoffel Vandoorne eindigde na een zoveelste anonieme race zestiende. Als teamorders in- en uitgevoerd worden, is de lol er zogoed als helemaal af.

    Coureurs worden dan herleid tot robotten. Misschien moeten in de toekomst er heuse intelligente robotten in de auto's komen en kunnen de piloten hun robot besturen vanuit de pits. Grapje, maar F1 kreeg na de overname van Liberty Media in maart 2017 een imagodeuk. Al was het maar omdat de huidige F1 directeur Ross Brawn de Amerikanen inspireerde om Bernie Ecclestone omzeggens per direct na de overname als een onfatsoenlijke werknemer aan de deur te zetten. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1 uur 27'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           + 2"545

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            + 7"487

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             + 16"543

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          +31"016

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand voor GP van Japan

    1. Hamilton                     306 punten

    2. Vettel                         256

    3. Valtteri Bottas             189

    30-09-2018 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS PAKT POLE VOOR HAMILTON VOOR GP VAN RUSLAND

    Lewis Hamilton reed in de derde vrije oefeningen vanochtend een nieuw circuitrecord in 1'33"067. Dat gaf hem extra vertrouwen voor de kwalificaties. Maar de Brit hield geen rekening met de zegehonger van zijn Finse ploegmaat. Die won vorig jaar de GP van Rusland en wil die prestatie overdoen. Tegen de zin van de teammanagers van Mercedes in. Want die willen Hamilton's vijfde wereldtitel door niets in gevaar zien komen. Maar Bottas is duidelijk: ik kom om te racen...!?

    Sebastien Vettel (Ferrari) beperkte de schade door een derde gridplaats. Maar hij had direct kritiek op het feit dat men op de grid maar gedeeltelijk nieuw asfalt heeft gelegd. Wat de gripkansen van de banden verschillend maakt. Lichte paniek bij Ferrari dus, maar Kimi Räikkönen die op de vierde plaats start wordt niet verdacht van zijn ploegmaat te bedreigen omdat hij beseft dat het zo stilaan alles of niets wordt voor de viervoudige Duitse wereldkampioen om die verdomde 40 punten achterstand op Lewis Hamilton in te halen. Maar in het diepste diep van ieder coureurshart wil worden gewonnen. Ook in dat van Kimi Räikkönen. Dus als Vettel slecht zou starten, zal Kimi geen gas terugnemen...

    Kevin Magnussen (Haas) is verrassend leuk op de vijfde plaats. Haas kreeg overigens genoegdoening van de verzekering voor het losse-put-deksel in Maleisië. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne staan gewoon achteraan. Ze verlaten de Formule 1 en gaan ieder een ongewisse toekomst tegemoet. In prestige dan, want financieel zullen ze nooit naar een leefloon afzakken. Max Verstappen kreeg nog wat straf na de kwalificaties. Maar we zijn dat gerommel gewoon geraakt en Max die momenteel $750.000 verdient zal zijn eigenheid daarvoor niet schaden. Morgen de GP van Rusland met eigenlijk een nieuw gegeven: Bottas contra Hamilton. (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'31"387

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'31"532

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'31"943

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'32"237

    05. Kevin Magnussen (Haas)                                 1'33"181

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) geen noemenswaardige tijd)

    29-09-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!