Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    05-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TWEEMAAL HAMILTON DOMINEREND IN FP1 EN 2 IN JAPAN

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes zowel de eerste als tweede vrije oefeningen voor de GP van Japan gedomineerd. Tweemaal werd Valtteri Bottas tweede en naar verluidt is die bereidt zich voor het verdere verloop van het kampioenschap naar "andere teamorders" te schikken. De Fransman Pierre Gasly kreeg een verwittiging om Hamilton te hinderen. Dat is de tweede dit seizoen. Bij een derde waarschuwing gaat hij met de Toro Rosso tien plaatsen achteruit op de grid (wr)

    FP1

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'28"691

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'29"137

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                               1'29"373

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'29"627

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'29"685

    20 Lando Norris (Mc Laren-Renault)                         1'32"683 (vervanger van Stoffel Vandoorne in FP1)

    FP2

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'28"217

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'28"687

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'29"050

    04. Max Verstappen (Red Bull)                              1'29"257

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'29"498

    20. Soffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'31"215

    05-10-2018 om 11:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERRAAD IS ONDERDEEL VAN F1, OOK VAN AUTOSPORT IN HET ALGEMEEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het gebeurde in de jaren '50 al met Fangio en Moss. (foto-inzet) Het was identiek bij Mercedes toen. Maar wel in onderling overleg. Het gebeurde ook in de Schumacherjaren toen in 2002 Jean Todt bevel gaf aan Rubens Barichello in de GP van Oostenrijk de toekomstige zevenvoudige wereldkampioen Michaël Schumacher voor te laten. Toen vorig weekend "winnaar" Lewis Hamilton op het erepodium zijn rechterhand op de linkerschouder van een zeer ontgoochelde Valtteri Bottas legde, kon ieder integer mens maar één aspect in zijn gedachten krijgen: verraad. Van het team tegenover Bottas. Nog net niet de broedermoord van Kaïn en Abel.

    Er zijn nog meer gevallen. Moet "crash-gate" in herinnering worden gebracht of de manier waarop Fernando Alonso zijn tweede wereldtitel in 2006 met Renault behaalde ? Onder regie van Flavio Briatore, teammanager, met als echt slachtoffer Nelson Piquet jr. Of hoe...Lewis Hamilton in 2008 zijn eerste wereldtitel behaalde in Interlagos toen Felipe Massa al als wereldkampioen was uitgeroepen...? In de laatste bocht onder mistige gietende regen was hij toch nog Timo Glock voor dat ene puntje voorbij gereden. Geen mens kon zien of de Duitser niet even gas lostte voor Hamilton... Alleen Timo Glock kent de waarheid over die eerste wereldtitel van Hamilton en die zal nooit bovenkomen. Overigens liet Lewis Hamilton zich vorig weekend uit "dat de mensen alleen onthouden wie in welk jaar wereldkampioen was, en nooit de manier waarop..." Verwijzend naar de zeven titels van Michaël Schumacher !?

    "Verraad" is een onderdeel van degenen die zich onderling "gelijken" noemen. Ook in de Belgische autosport is "het mes in de rug" schering en inslag. Ook in de daarbijhorende journalistiek. Nieuwsberichtgeving, zeker van de niet-professionelen zoals ambtenaren, (die niet op hun werk moeten zijn daarvoor), schoolmeerstertjes, ziekenkas-abonnenten, doppers, zwartwerkers en invaliden, wordt naar de goedgelovige lezer gezonden. Nu zeker met de sociale media. Ze zijn allen onbezoldigd voor hun gekribbel en plagiaten en ontwijken dus RMZ-bijdrage. Een ernstige fiscale inbreuk. Er zijn voorbeelden bekend van ambtenaren die nooit op hun werk kwamen en een fulltime-loopbaan als autojournalist uitbouwden. Zo ook beroepsmilitairen. Het is een lange lijst.

    Want beroepsjournalisten hebben een leven lang véél bijgedragen...in hun officiële functie. De Belgische Bond van Beroepsjournalisten buigt zich hierover met specialisten en ervaringsdeskundigen. Uitgevers juichen hobbyjournalisten toe. Echte beroepsjournalisten kostten indertijd écht veel geld. Dus is het verdwijnen ervan en met hen ook ernstige nieuwsgaring en onderbouw niet zo onlogisch. Eigenlijk hetzelfde met autocoureurs. Slechts een tiental van de twintig wordt betaald, de anderen, de figuranten moeten loodzware valiezen met dollars aanslepen. Liefst maandelijks zo'n vijftien miljoen dollar om hun zitje te waarborgen. Vraag het maar eens aan Bertrand Gachot of Stoffel Vandoorne dewelke dit natuurlijk niet kon opbrengen. 

    Lewis Hamilton zal een vijfde keer wereldkampioen worden. Terecht omdat Vettel en Ferrari veel missers hebben gemaakt. Maar zo bang zijn als Mercedes van Vettel en Ferrari om verraad te plegen tegenover een eigen werknemer is op zijn zachtst gezegd onfatsoenlijk. Toch gebeurt het ieder moment. Vele coureurs kunnen een "me-too-lijst" aanleggen. Misschien zelfs Stoffel Vandoorne. Zondag is er de GP van Japan in Suzuka. De kleine Nurbürgring, waarop het niet anders zal zijn. Alleen Max Verstappen (21), die nog "puur" is voor de tijd dat het duurt, zal nog de race maken. Hamilton vijf keer wereldkampioen, een flipperkastuitgave van Juan Manuel Fangio. Maar ja, Stirling Moss mocht ook alleen in Engeland "zijn" GP winnen... Het verraad is doorzichtig voor wie ermee te maken heeft. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)  

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   

    02-10-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES TEAMORDERS DWONGEN BOTTAS HAMILTON VOORBIJ TE LATEN

    De Fin Valtteri Bottas heeft maar een halve race mogen dromen om een tweede keer de GP van Rusland te winnen. Dan werd in het teammanagement, Toto Wolff en zijn adviseurs, het "bevel" gegeven dat Bottas de wereldkampioen én teammaat Lewis Hamilton moest voorbij laten. Daardoor won de Brit de GP van Rusland en telt hij nu 50 punten voorsprong op Sebastien Vettel (Ferrari). Dat is de hoeveelheid punten verbonden aan twee overwinningen. Alleen brute pech van Hamilton kan ervoor zorgen dat de viervoudige Duitse wereldkampioen dit nog goed maakt is uiterst klein. In de resterende vijf GP's - de volgende is Japan - zal Hamilton's Mercedes niet iedere race "iets voorhebben".

    Smaakmaker van de GP van Rusland was Max Verstappen (Red Bull). Gisteren in de kwalificaties bleef hij te snel rijden onder de gele vlag. De sportcommissarissen bestraften dit met gridplaatsen zodat Max vanaf de 19de plaats moest starten. Maar hij knalde er zo op los dat hij vijfde werd. Tijdens de bandenwissels zelfs even aan de leiding op zijn verjaardag ! Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo's race werd verknald door een kapotte voorvleugel en Stoffel Vandoorne eindigde na een zoveelste anonieme race zestiende. Als teamorders in- en uitgevoerd worden, is de lol er zogoed als helemaal af.

    Coureurs worden dan herleid tot robotten. Misschien moeten in de toekomst er heuse intelligente robotten in de auto's komen en kunnen de piloten hun robot besturen vanuit de pits. Grapje, maar F1 kreeg na de overname van Liberty Media in maart 2017 een imagodeuk. Al was het maar omdat de huidige F1 directeur Ross Brawn de Amerikanen inspireerde om Bernie Ecclestone omzeggens per direct na de overname als een onfatsoenlijke werknemer aan de deur te zetten. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1 uur 27'53"

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           + 2"545

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            + 7"487

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             + 16"543

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          +31"016

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand voor GP van Japan

    1. Hamilton                     306 punten

    2. Vettel                         256

    3. Valtteri Bottas             189

    30-09-2018 om 22:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS PAKT POLE VOOR HAMILTON VOOR GP VAN RUSLAND

    Lewis Hamilton reed in de derde vrije oefeningen vanochtend een nieuw circuitrecord in 1'33"067. Dat gaf hem extra vertrouwen voor de kwalificaties. Maar de Brit hield geen rekening met de zegehonger van zijn Finse ploegmaat. Die won vorig jaar de GP van Rusland en wil die prestatie overdoen. Tegen de zin van de teammanagers van Mercedes in. Want die willen Hamilton's vijfde wereldtitel door niets in gevaar zien komen. Maar Bottas is duidelijk: ik kom om te racen...!?

    Sebastien Vettel (Ferrari) beperkte de schade door een derde gridplaats. Maar hij had direct kritiek op het feit dat men op de grid maar gedeeltelijk nieuw asfalt heeft gelegd. Wat de gripkansen van de banden verschillend maakt. Lichte paniek bij Ferrari dus, maar Kimi Räikkönen die op de vierde plaats start wordt niet verdacht van zijn ploegmaat te bedreigen omdat hij beseft dat het zo stilaan alles of niets wordt voor de viervoudige Duitse wereldkampioen om die verdomde 40 punten achterstand op Lewis Hamilton in te halen. Maar in het diepste diep van ieder coureurshart wil worden gewonnen. Ook in dat van Kimi Räikkönen. Dus als Vettel slecht zou starten, zal Kimi geen gas terugnemen...

    Kevin Magnussen (Haas) is verrassend leuk op de vijfde plaats. Haas kreeg overigens genoegdoening van de verzekering voor het losse-put-deksel in Maleisië. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne staan gewoon achteraan. Ze verlaten de Formule 1 en gaan ieder een ongewisse toekomst tegemoet. In prestige dan, want financieel zullen ze nooit naar een leefloon afzakken. Max Verstappen kreeg nog wat straf na de kwalificaties. Maar we zijn dat gerommel gewoon geraakt en Max die momenteel $750.000 verdient zal zijn eigenheid daarvoor niet schaden. Morgen de GP van Rusland met eigenlijk een nieuw gegeven: Bottas contra Hamilton. (Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'31"387

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'31"532

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'31"943

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'32"237

    05. Kevin Magnussen (Haas)                                 1'33"181

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) geen noemenswaardige tijd)

    29-09-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL IN FP1, HAMILTON IN FP2 VOOR GP VAN RUSLAND

    De GP van Rusland die zondag wordt gereden in Sotchi moet eigenlijk worden gewonnen door Sebastien Vettel. Niet omdat de Duitse viervoudige wereldkampioen zijn Ferrari in de eerste vrije trainingen op de eerste plaats reed. Maar wel omdat hij eigenlijk alle nog resterende races moet winnen om de veertig punten achterstand op Lewis Hamilton nog goed te maken en een vijfde wereldtitel te behalen. De regerende wereldkampioen - Lewis Hamilton - ruikt de onrust in Vettel's geest die zich als een gewond dier gedraagt. Reden temeer voor de flamboyante Brit om in de tweede vrije oefeningen met 1'33"385 zijn titelrivaal in de bloedrode Ferrari nog driester te maken. Vettel kende problemen en pakte pas de vijfde plaats.

    Morgenochtend in de derde vrije oefeningen en 's namiddags in de kwalificaties komt mogelijk zijn herkansing om vooraan te starten. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd achttiende en volgend jaar gaat hij naar de Formula E of de Indycars, twee verzameldisciplines van autocoureurs die om vaardigheids- of financiële redenen de F1 moeten verlaten. Daniël Ricciardo die vijfde werd in de FP2 heeft al een gridpenalty aan zijn been. Vorig jaar won Valtteri Bottas in Rusland en hij droomt ervan die zege over te doen. Wellicht is dat niet mogelijk omdat alle prioriteit bij Mercedes - ongeschreven - naar Lewis Hamilton gaat. Die krijgt er overigens ook meer dan 50 miljoen dollar per jaar voor. Dat wil iets zeggen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'34"488

    02. Max Verstappen (Red Bull)                    1'34"538

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'34"818

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'34"999

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'35"524

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'37"187

    FP2:

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'33"385

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'33"584

    03. Max Verstappen (Red Bull)                    1'33"827

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                    1'33"844

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'33"928

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'36"617

      

    28-09-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN BUEMI BLIJFT IN DE FORMULA E MET NISSAN, DUS MET RENAULT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Zwitser Sebastien Buemi die drie keer Formula E-kampioen werd met Renault, blijft in de elektrische discipline met...Nissan. Autokenners weten dat de Japanse constructeurs een vijftien jaar oud pact heeft met de nu 122 jaar bestaande Franse constructeur. Dus blijft Buemi eigenlijk onder hetzelfde dak. De Formula E is geen vervanger van de F1, en zal het nooit zijn. De huidige Formule 1 wagens ziujn "Hybrid's" met een V6 Turbo en elektrische motor die een supercapacitator oplaadt die op vraag van de piloot 168 pk meervermogen naar de motor stuurt. Daarmee wordt nu bij Mercedes en Ferrari 750 kW (1000 pk) bereikt.

    Als in 2021 de nieuwe bolide's, ontworpen door F1-directeur Ross Brawn (ex-Ferrari met Schumacher en Todt), de F1 zullen uitmaken zal het historische karakter van de in 1950 ingestelde "Formule" éénzitters zijn verdwenen. Terchnisch zal de klok omwille van de kostprijs teruggedraaid worden. Daarmee hoopt de nieuwe eigenaar van de F1 sinds maart 2017 nieuwe én meer constructeurs aan te trekken. In weerwil van gebrek aan "motorsound" kan de Formula E dan populairder worden. Ook omdat meerdere grote namen van de zieltogende F1 aan het elektrische feest deelnemen.(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Renault domineerde al drie jaar de Formule E i20918.jpg (2.6 MB)   
    Renault met de Nervasport in 1934 recordhouder te land i22618 3.jpg (1.8 MB)   

    20-09-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT GP VAN SINGAPORE EN VERSTERKT LEIDING IN WK-STAND

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes de GP van Singapore van start tot finish beheerst. Hij verstevigt ook zijn leidersplaats in de WK-stand want viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel eindigde met zijn Ferrari "pas" derde nadat hij zogoed als een hele race Max Verstappen (Red Bull) voor zich zag uitrijden. In het verkeer van gedubbelden bedreigde Max zelfs even leider Hamilton. Maar die stunt lukte niet helemaal.

    De start verliep volgens het ondertussen geijkte "format". Safety Car in de eerste van éénenzestig ronden al doordat Sergio Perez er zijn ploegmaat Esteban Ocon (Force India) in de vijfde bocht had uitgebotst. Na vier ronden SC kon de race worden hervat en murwelde Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) even in de punten. Op de tiende plaats. Maar hij werd teruggedrongen naar de twaalfde buiten de punten en op één ronde van de winnaar.

    Het is een spannende GP van Singapore geweest in dewelke in de 48ste van de 61 ronden de eerste drie, Hamilton, Verstappen en Vettel zich in een voldongen race schikten. Vuur moesten commentatoren nog halen uit een lichte dreiging van Räikkönen op Bottas, wat spetters van Daniël Ricciardo en gekke bochtensprongen van Sergey Sirotkin (Williams) die daarvoor 5" straftijd op liep. Samengevat is het duidelijk dat Lewis Hamilton met nog zes races te gaan op weg is naar zijn vijfde wereldtitel.

    Nu hij naar de prestatie van Juan Manuel Fangio neigt wordt de hippe boy zowaar wat theatraal, beetje sacraal aandoend in de post-race interviews. Met God klappen tijdens een magische snelste ronde zoals zaterdag in de kwalificaties is er nog niet bij. Dat doe je niet met afkeerwekkende tattoos. Daarom kon Senna dat wel, daarom ging hij vroeger naar de hemel op 1 mei 1994 in Imola... Maar Lewis Hamilton is een grote, nog net geen god, en zeker nog geen "genius" zoals in 2002 Michaël Schumacher door toenmalig Ferrari-directeur Jean Todt werd geprofileerd. Volgende GP is die van Rusland, in Soschi, waar Sergey Sirotkin thuis is. Alleen daardoor maakt Williams er een punt van te schitteren.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1 uur 51'11"611

    02. Max Verstappen (Red Bull)                            + 8"961

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 39"945

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            op 1 ronde van de winnaar

    WK-stand.

    1. Hamilton                  281

    2. Vettel                      241

    3. Räikkönen               174

    16-09-2018 om 16:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PAKT POLE VOOR VERSTAPPEN EN VETTEL IN SINGAPORE

    Met 1'36"015 verbrijzelde de Brit Lewis Hamilton de pole-dromen van een uiterst zenuwachtige Sebastien Vettel. Niet abnormaal want de Duitser moet als het ware deze race winnen om ook van zijn vijfde wereldtitel te kunnen blijven dromen. Tot overmaat ziet hij tussen zijn belager en hemzelf Max Verstappen (Red Bull) staan op de grid. Geweten is bij iedereen dat die wel eens een gevaarlijke rijdende hindernis kan vormen. Hoe Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel het Steigerend Paard uit Maranello ook de sporen gaven, de Ster ging schitteren aan de kunstlichthemel van Singapore.

    Morgen wordt het een boeiende race, en een mens zou het nog vergeten: Stoffel Vandoorne vlamde in Q1 met zijn rechter achterwiel tegen de muur en start als achttiende. Een troost voor hem is dat Charles Leclerc die volgend jaar naar Ferrari Kimi gaat vervangen, ook zijn Sauber tegen diezelfde muur knalde. Dus beoordeeld over hun rijkunst zijn ze elkaars gelijke. Alleen gaat Vandoorne vooralsnog niet naar Ferrari rijden. Althans in de F1 niet. Morgen vuurwerk in Singapore. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'36"015

    02. Max Verstappen (Red Bull)                       1'36"334

    03. Sebastien Vettel (Red Bull)                       1'36"628

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'39"864

    15-09-2018 om 16:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SNELHEIDSBOETE VOOR KIMI RÄIKKÖNEN IN FP2

    In mijn kort verslagje gisteren over de FP2 in Singapore ben ik iets vergeten. In de pits mag maximum 60 km/h worden gereden. Hoewel dat eigenlijk elektronisch wordt geregeld, zag de Fin Kimi Räikkönen toch de kans zich te laten "flitsen" tegen 73,3 km/h. Hij moest daarvoor in zijn broekzak gaan om $1000 te betalen. Natuurlijk heeft teambaas Mauricio Arrivabene hem dat zakgeld direct terugbetaald. Ferrari kent de gehaastheid van Kimi. Informatie, ingewonnen bij de FIA is de Belgische regering voorlopig niet van plan die "surplus" aan snelheid op dezelfde leest te schoeien. 56 km/h i.p.v. 50 km/h blijft - weerom voorlopig - gewoon het diefstalbedrag van €53. Kimi had geen tijd voor commentaar.(Walter Rombauts)

    15-09-2018 om 13:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL NEEMT OPTIE OP POLE IN FP3 IN SINGAPORE

    Eerst was Kimi Räikkönen snelst in de derde vrije oefeningen voor de GP van Singapore. Maar kort daarna zette Sebastien Vettel zichzelf zo onder druk dat er met 1'38"054 een optie op de pole werd genomen. De tijd werd niet meer verbeterd. Achter de twee Ferrari's reden Hamilton en Bottas braafjes de sterwagens naar derde en vierde plaats. Een van transferdruk bevrijdde Daniël Ricciardo pikte de vijfde chrono af van ploegmaat Max Verstappen.

    Dat is zowat de situatie voordat straks de kwalificaties voor de pole-position beginnen. Het is voor Sebastien Vettel van het hoogste belang hier in de spits te vertrekken om voor de vijfde keer de Singapoorse race te winnen. Maar nog belangrijker dan die krachttoer is in punten inlopen op Lewis Hamilton in de WK-stand. Voor beiden staat een...vijfde wereldtitel op het spel. Voorlopig slaat de balans in het voordeel van Lewis uit. Straks dus bliksemwerk in Singapore.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'38"054

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          1'38"416

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'38"558

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)       1'40"915

    15-09-2018 om 13:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO IN FP1, RÄIKKÖNEN WIJST DE WEG IN FP2 IN SINGAPORE

    In de eerste vrije oefeningen om de GP van Singapore was de Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull snelst. Met 1'39"711 zelfs voor zijn ploegmaat Max Verstappen. Viervoudig winnaar van de GP van Singapore, de Duitser Sebastien Vettel geraakte met de Ferrari maar op de derde plaats. Bottas en Hamilton reden even het nog schijnende zonlicht binnen, maar de sterren vergrijsden snel aan de top van de tabellen. Omdat ze al aan "long runs" bezig waren. Wat wil zeggen meer kilometers rijden met meer brandstof en dus hoger gewicht. Daardoor konden ze niet wedijveren met vooral de Red Bulls. De Monegask Charles Leclerc, die volgend jaar naast Vettel bij Ferrari rijdt, knalde aan het eind van de eerste sessie tegen de vangrails aan de "Anderson Bridge". De Sauber was in die mate beschadigd dat hij moest weggetrokken worden. Dat betekende meteen het einde van de FP1 waarin Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) twintigste en traagste werd.

    FP1:

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                       1'39"711

    02. Max Verstappen (Red Bull)                       1'39"912

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'39"997

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    De tweede vrije oefeningen, al bij kunstlicht, lieten aan de Fin Kimi Räikkönen (wereldkampioen 2007) toe zijn onaangetaste wereldklasse te demonstreren. Hij zette zich vlug aan de spits in 1'38"699 en na veel zweet en tranen kon viervoudig en regerend wereldkampioen Lewis Hamilton in zijn schaduw geraken. De Mercedessen hebben zich nooit goed gedragen in Singapore. Max Verstappen in de Red Bull pakte de derde plaats. In deze FP2 geraakte Stoffel Vandoorne op een zestiende plaats. Het orgelpunt in deze oefensessie was om 15.24 uur, het tijdstip waarop Sebastien Vettel zijn Ferrari met de rechterkant tegen de muur tikte. Genoeg om met een kapotte radiator de pits te bereiken en daar voor vandaag de handdoek in de ring te gooien. Het is zaaks voor Vettel zich in deze GP te herpakken, want de Brit Lewis Hamilton krijgt concreet uitzicht op een vijfde wereldtitel. Daarmee zou hij de Argentijn Juan Manuel Fangio evenaren. Verder houdt tussen beiden alle vergelijk op. Morgen derde vrije oefeningen en daarna "tuffen" en "puffen" voor de pole. (Walter Rombauts)

    FP2:

    01. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'38"699

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'38"710

    03. Max Verstappen (Red Bull)                        1'39"221

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        1'41"164

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton                      256 punten

    2. Sebastien Vettel                    226

    3. Kimi Räikkönen                     164

    14-09-2018 om 16:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MC LAREN BEDANKT STOFFEL VANDOORNE VOOR 2019

    Forse geldstromen in de Formule 1 maken dat onze landgenoot, de Kortrijkzaan, Stoffel Vandoorne volgend jaar niet meer voor Mc Laren zal rijden. Dat maakte Mc Laren zelf bekend. Waar de 26-jarige Wesvlaming verder al dan niet zal terechtkomen, is vandaag een open vraag. Ik waag het hem persoonlijk een goede raad te geven: vergeet de F1 en kijk uit naar een goed zitje in het World Endurance Championship (WEC). Daar ligt voor iemand als jij Stoffel een goede, zéér rijkelijke broodwinning - én succes - weggelegd.

    Mc Laren vult zijn zitjes in 2019 met Carlos Sainz - nu nog Renault - en de 18-jarige Lando Norris, een Brit met een steenrijke vader. In de autosport in het algemeen maar in de F1 is dat doorslaggevend. Naast het glitterspektakel zijn er in de F1 al 67 jaar gigantische industriële belangen mee gemoeid. De betrokken constructeurs, los van de technische toeleverancies en sponsors, willen "image-building" voor hun producten. Renault, Mercedes, Fiat (Ferrari) en Honda doen reusachtige investeringen. Resultaten zijn dus van het hoogste belang. (Walter Rombauts)

    03-09-2018 om 14:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT GP VAN ITALIË, RÄIKKÖNEN VERRADEN DOOR BANDEN

    Het is een gewoonte geworden dat in de eerste ronde van een GP een incident een safety car uitlokt. Dit keer haalde trainingsnelste Kimi Räikkönen de Ferrari netjes door de chicane na de start. Hamilton en Vettel willden zij aan zij door diezelfde smalle deur. Te smal zo bleek toen Vettel's rechtervoorwiel het midden van de Mercedes van de Brit raakte en in een spin ging. De sportcommissarissen lieten het terecht als een race-incident passeren. Vettel kon vanaf de 18de plaats aan een inhaalrace beginnen. In de startverwarring ging ook de Toro Rosso-Honda van Brendon Hartley aan diggelen.

    Räikkönen leidde soliede, Hamilton schaduwde hem, wachtend op het minste falen van de Fin om de leiding over te nemen. Max Verstappen reed derde. Sebastien Vettel kwam van ver terug, vrij snel al in de punten om uiteindelijk vierde te rijden. Die plaats kreeg hij "cadeau" van Max Verstappen die tijdens een inhaalmaneuver van Bottas - weerom - van lijn wisselde en 5" straftijd kreeg. Daarmee verspeelde hij een redelijk zeker podium en bracht er Bottas in zijn plaats op.

    Lewis Hamilton kon de race naar zijn hand zetten veel later dan Kimi Räikkönen nieuwe banden te gaan halen. Pas in de 29ste van de 53 ronden. Bottas bleef nog langer doorrijden waardoor hij een buffer werd voor Kimi Raïkkönen en Lewis Hamilton dichter bij de Ferrari kon brengen. Toen Hamilton minder dan een seconde van Räikkönen reed, ging Bottas nieuwe softs halen in de 37ste ronde en reed daarna vierde na Max. De anekdote daarvan is hiervoor verteld.

    Vanaf Bottas weg was voor Kimi Räikkönen, bleek deze gewoon een vogel voor de kat voor Hamilton. De softs van de Ferrari - te vroeg gewisseld - sleten zienderogen en de Fin verloor zichtbaar grip waarvan Lewis Hamilton gretig gebruik maakte om de Ferrari van Kimi Räikkönen comfortabel voorbij te rijden. Door de stommiteit van Max Verstappen kreeg Vettel nog de vierde plaats in handen en beperkt hij enigszins de schade in de voorlopige stand om het WK waarin Hamilton zijn leidersplaats verstevigt. Stoffel Vandoorne finishte dertiende, buiten de punten. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Max Verstappen (Red Bull)

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand piloten:

    1. Hamilton                256

    2. Vettel                     226

    3. Räikkönen              164

    02-09-2018 om 17:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIMI RÄIKKÖNEN - FERRARI - RIJDT SNELSTE TIJD OOIT IN MONZA !

    Het gebeurde allemaal in de laatste vijftien seconden. Hamilton pole ! Neen, Vettel sneller !! Kimi Räikkönen deed met 1'19"119 alle chronowijzers als de bubbels van champagne in het rond vliegen !!! Niemand reed ooit sneller over het moderne 5,793 km lange, moeilijke, Monza ! Sebastien Vettel werd tweede, zijn titelbelager Lewis Hamilton derde. Meteen zijn de hoofdspelers van morgen genoemd. Valtteri Bottas is wel vierde, Max Verstappen vijfde, maar behoudens regen of ongevallen zullen de eerste drie in de stand om de wereldtitel om de zege dingen in de GP van Italië F1 in het "Parco di Monza", ondanks het weldoende groen rood gekleurd van de Ferrari-euforie die er heerst.

    Koeltjesweg moeten Vettel en Räikkönen elkaar het licht in de ogen gunnen, maar meer dan waarschijnlijk zijn ze daar verstandig genoeg voor. Toch is daar die Hamilton op de derde plaats die niet gaat rondvertellen dat Mercedes door een licht andere wielgeometrie de banden sneller op temperatuur zou krijgen dan de Ferrari's. Wat kan inhouden dat de Mercedessen iets vroeger strijdvaardig zijn in de startverwarring. De start om 15.10 uur morgennamiddag zal ons op dit alles antwoorden. Stoffel Vandoorne start vanop de twintigste en laatste plaats.(Walter Rombauts)

    01. Kimi Räikkönen (Ferrari)                              1'19"119

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'19"280

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'19"294

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'19"656

    05. Max Verstappen (Red Bull)                           1'20"615

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)           1'22"085

    WK-stand voor Monza:

    1. Hamilton            231 punten

    2. Vettel                214

    3. Räikkönen         146

    01-09-2018 om 16:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL SNELST IN FP3 VOOR GP VAN ITALIË F1

    De viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel heeft in de derde vrije oefeningen voor de GP van Italië de snelste tijd gereden. Maar... als straks om 15 uur de kwalificaties voor de "pole" aanvangen ziiet de Ferrariridder zich wel geprangd in een vork van 0,173" met Lewis Hamilton, tweede nu en Kimi Räikkönen, derde. Het belooft dus een kanjer van een kwalificatie te worden. De Monegask Charles Leclerc wordt door insiders overigens verwacht in de Q3, de laatste van drie korte sessies waarin de "pole" moet worden ingepikt. Hij rijdt in een Sauber. Boeiend. (Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'20"509

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'20"590

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                1'20"682

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'21"112

    05. Max Verstappen (Red Bull)                            1'22"388

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            1'22"987

    01-09-2018 om 13:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL SNELST IN FP2, ERICSSON MAAKT HORRORCRASH, VANDOORNE LAATSTE

    De tweede vrije oefeningen om de GP van Italië in Monza werd gelukkig op een droge baan gereden. Toch werd de sessie al vroeg onderbroken door een horrorcrash van de Zweed Marcus Ericsson in zijn Sauber. Ooggetuigen zeggen dat de DRS is blijven op staan tijdens het remmen en de piloot daardoor de controle over de wagen verloor. Hij ging zijdelings over de kop en kwam er heelhuids vanaf. Eigenlijk kan worden gesteld dat de Halo-beugel dit seizoen zo een tweede keer zijn nut heeft bewezen.

    Snelste man van de FP2, Sebastien Vettel plantte zijn Ferrari na de Parabolica ook even naast de baan, maar vernielde omzeggens niets en kon na een pitsbezoek verder naar 1'21"105 over de 5,793 km lange historische baan. In zijn schaduw rolde Kimi Räikkönen in de tweede Ferrari. Lewis Hamilton pikte de derde tijd voor Mercedes-ploegmaat Valtteri Bottas. Die kon echter Max Verstappen met Red Bull achter zich houden. Doordat Ericsson geen tijd zette in de FP2, staat Stoffel Vandoorne op de 19de en laatste plaats. Morgenmiddag om 12 uur is er de FP3, gevolgd door de kwalificaties voor de "pole". (Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'21"105

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                       1'21"375

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'21"392

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'21"803

    05. Max Verstappen (Red Bull)                    1'22"154

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    1'24"084

    31-08-2018 om 17:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ SNELSTE IN FP1 IN OVERSTROOMD MONZA

    Hat ware beter hoovercrafts geweest dan Formule 1 wagens om de eerste vrije trainingen in Monza af te werken. Op Kimi Räikkönen hielden de groten zich gedeist. Stoffel Vandoorne zat sowieso aan de kant. Afgesproken was dat vandaag in de FP1 die 18-jarige Lando Norris mocht rijden. De belofte en gelijktijdig dé bedreinging voor Stoffels zitje in 2019 liet niet veel zien want hij staat op de twintigste en laatste plaats. Snelste bleek Sergio Perez in de "Racing Point Force India" die 1'34"000 liet opschrijven. Kimi Räikkönen in de Ferrari werd tweede op ruim een halve seconde. Iedereen hoopt dat het in FP2 droog za blijven.(Walter Rombauts)

    31-08-2018 om 15:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GISTEREN IN FRANCORCHAMPS ZOGENAAMD LECLERC'S LEVEN GERED DOOR HALO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Ik heb gisteren bewust niets geschreven over het spectaculaire ongeval na de start in de GP van België F1. De Duitser Nico Hülkenberg moet verschrikkelijk aan het dromen zijn geweest tot hij met vier geblokkeerde wielen te laat afremde en met volle impact in de achterzijde van Alonso's Mc Laren dramde. De Spanjaard, op zijn beurt, werd de lucht ingekatapulteerd en zijn auto viel zijdelings op de Halobeugel van Charles Leclerc's Sauber. Op wat kapotte vleugels van Ricciardo's Red Bull en een platte band voor Räikkönen, bleef alles beperkt tot dit.

    Direct waren alle voorstanders van de Halo (inventie ontstaan uit het overlijden van Jules Bianchi in 2015 in Japan) luidt aan het verkondigen dat de Halo (cockpitbescherming) het leven van de Monegask had gered. De beugel is op een foto duidelijk verwrongen, maar als de kinetische baan van Alonso's Mc Laren punctueel zou worden gevolgd zal het resultaat zijn dat zonder die Halo de symphatieke Charles er met de schrik was vanaf gekomen. Overigens is het zeer de vraag of Halo ook bij zomaar een losgekomen schokdemper (zoals Massa in Hongarije heeft ervaren) van een andere auto uit het aangezicht van de coureur zou weren...? Voor- en tegenstanders hebben gelijk of ongelijk.

    Als natuurlijk een Nico Rosberg zegt dat hiemee de discussie is afgesloten "omdat nu bewezen is dat Halo mensenlevens redt", dan kan je daar als historicus van de F1 niet meer tegen op. Het is uiteraard zo dat we niet meer naar de GP's terug moeten waar vreselijke ongevallen en héél vaak met dodelijke afloop gebeurden.. Maar al is de Halo-beugel maar een 9 kg wegend magnesiumonderdeel, eenvoudig eigenlijk, het heeft de hele fysionomie van de geijkte Formule 1 wagen veranderd.

    Zoals Liberty Media, de nieuwe eigenaars van de F1 sinds maart 2017, ook sluiks het nieuwe goedkopere onderhuidse infiltreren om tegen 2021 met een goedkopere F1-aanbod uit te pakken en alzo meerdere merken aan te trekken. Met een andere verdeling van de prijzenpot ook. Halo staat daar al ver af, al kan het doemdromers ertoe brengen meerdere tollerij van auto's, zoals gisteren, te zien. Het publiek wil ook wat. Onder hen leven echter geen 15% "puristen". Sensatiezoekers, geen passionele technneuten van de zuiverheid die puur autorijden vereist.(Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    27-08-2018 om 11:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL WINT GP VAN BELGIË, VAN DOORNE LAATSTE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een meeslepende race kan de GP van België F1 in Francorchamps moeilijk worden geheten. De race kan in vijf zinnen worden samengevat. Een spectaculaire start met in de spits bits vlammenwerk tussen trainingssnelste Hamilton en Vettel en in de achterhoede een brokkenvuurwerk waarin Alonso, Hülkenberg (veroorzaker), Ricciardo, Leclerc en Räikkönen hun kansen lieten. Na vier ronden Safetycar kon de GP worden herpakt. In de klim na de "Raidillon" naar de rechtse van "Les Combes" toe, beschikte Vettel's Ferrari duidelijk over meer motorkoppel. Daarmee dook hij als leider "Les Combes" in en behield de leiding tot de 44 ronden waren afverveeld. De "groten" maakten allen één pitstop. De supersofts werden rond de 22ste ronden ingewisseld voor softs waarmee de verdere race kon worden afgewerkt.

    In de tweede zin moet een verdienstelijke inhaalrace van Valtteri Bottas (Mercedes) voorkomen. Hij vertrok vanaf de achttiende plaats op de grid haalde in en strandde op een vierde plaats. Dus net het podium missend aan Max Verstappen (Red Bull) die nu bij de definitieve kanjers mag worden genoemd. Sebastien Vettel won in Francorchamps zijn 52ste GP en heeft nog uitzicht op een vijfde wereldtitel. Net als Hamilton die met 213 punten nog steeds WK-leider blijft. Volgende week in het Italiaanse Monza zal rood de overwegende kleur zijn. Sebastien Vettel zal als een held door de tifosi worden ontvangen. Eveneens viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton is daar ongevoelig voor. Al zegt hij onomwonden dat Ferrari de Duitse ster minstens evenaart.

    Stoffel Vandoorne eindigde laatst maar reed de race uit. Zijn toekomst ziet er op dit moment niet rooskleurig uit bij Mc Laren en in het bijzonder in de F1. Volgende week in Monza mag de Engelse 18-jarige tiener weerom de eerste vrije traingen - anderhalf uur - een Mc Laren-Renault rijden. De kans is groot dat het dit keer die van Stoffel Vandoorne zal zijn. We zullen dan kunnen vaststellen of "de kist" dan nog evenveel gebreken heeft als dewelke Stoffel altijd te beurt vallen....? Mocht die auto plots wel gebrekenvrij zijn en het knaapje-met-de-rijke-vader weer de naam Lando Norris op de tabellen hijst, kan een licht sabotage-indruk van Mc Laren naar Stoffel toe mij niet ontgaan.

    Het woord "pesten" gaan we hier niet gebruiken. Zo'n taal wordt gebezigd door zogenaamde sociale media en bij-beroepschrijvers in rioolkranten en op holle websites. Ik wil hiermee de GP van België afsluiten met klare taal rond Stoffel Vandoorne. De modale burger die meent iets van autosport af te weten, zou zichzelf doodbliksemen zo hij zou kunnen ervaren wat het allemaal inhoudt om nog maar in de Formule 1 te geraken. Stoffel heeft de Formule 1 gehaald. Als één van de twintig. En vandaag nog maar eens laatste. Ooit reed Paul Frère, één van de beste autocoureurs van ons land, ook met o.a. HWM in de Formule 1. Hij won nooit een GP. Maar zijn persoonlijkheid en integriteit lieten hem als "Monsieur" bestempelen. Jacky Ickx (73) won 8 GP's en werd tweemaal vice-wereldkampioen. Won zesmaal de 24 Uren van Le Mans, Parijs-Dakar, een palmares te lang om hier op te noemen.

    Stoffel Vandoorne heeft een relatie met de dochter Anna van Gilles de Ferrarn die teambaas is bij Mc Laren. Naar zijn mening gevraagd, zei hij "dat Stoffel's zitje inderdaad in gevaar is." Mocht dit signaal waarheid inhouden en Stoffel Vandoorne - die voor de F1 alles heeft gewonnen in de F2 - en hij in 2019 niet meer in de F1 zit, dan moeten twee aspecten goed in gedachte worden gehouden: hij is sinds 2016 één van de 20 geworden. In 2016 als vervanger van Alonso in Bahrein scoorde hij in zijn eerste GP het eerste WK-punt voor Mc Laren-Honda (toen nog Honda).

    Hij verdient dus met respect beschreven te worden. Als Nederland door het dak gaat als Max de achtste startplaats omzet in een derde podiumplaats, dan zou Belgenland zich moeten schamen altijd negativisme te sproeien rond een fijne, beschaafde man van 25, die misschien net als Paul Frère té gentlemen is om zich in die geldroulette die de F1 is, te handhaven. Van de Belgische industrie moet hij geen steun verwachten. Daarin is alles al verkocht of verbrast. Toch zal Stoffel Vandoorne nog van zich laten horen. Een versleten spreekwoord zegt "dat olie altijd bovendrijft." Héél vaak komt dat uit, al kan het een poos duren eer het opgemerkt wordt. (Walter Rombauts/Foto: Fiat)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1 uur 23'34"476

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   +11"061

    03. Max Verstappen (Red Bull)                                    +31"372

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                                     + 1'03"605

    05. Sergio Perez (Force India)                                     + 1'11"023

    WK-stand:

    1. Hamilton           231 punten

    2. Vettel                214

    3. Räikkönen         146

    26-08-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VIJFDE OPEENVOLGENDE POLE IN SPA VOOR HAMILTON - MERCEDES

    Regen maakte de Q3 ongemeen spannend. Nauwelijks was iedereen vertrokken op slickx's of de hemelsluizen openden zich en iedereen kon weer de pits in. Voor intermediums want de 7,004 km lange baan was nog niet nat genoeg voor "full wet's". Kimi Räikkönen had al de hele Q1 en Q2 door geflirt met de snelste chrono. Toen het plenswerk echt begon zette eerst Max Verstappen met 2'02"849 de chronowijzers het scherpst. Even later zette Räikkönen dit om in 2'02"671...omzeggens direct nogmaals verbeterd door Sebastien Vettel in 2'01"446. Knaltijden op het natte asfalt dat naar het einde toe van de 12' racen voor de pole iets opdroogde.

    Daarvan maakte Lewis Hamilton in zijn Mercedes gebruik om in de ultieme ronde met 1'58"179 zijn vijfde pole-position te pakken in Francorchamps. Doordat de baan verder opdroogde en degenen op intermediums - te laat - terug slickxs moesten halen, is de stargrid anders gekleurd dan verwacht. Esteban Ocon en Sergio Perez, respectievelijk derde en vierde kleuren het front roze. Het zal morgen een rare start worden. Zo starten Räikkönen, Verstappen, Ricciardo, Magnussen en Bottas van de 6de, 7de, 8ste, 9de en 10de plaats. Een explosieve cocktail ! Stoffel Vandoorne vertrekt na zijn hachelijk avontuur in de FP3 op de ... laatste plaats. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                                1'58"179

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  1'58"905

    03. Esteban Ocon (Force India)                               2'01"851

    04. Sergio Perez (Force India)                                 2'01"894

    05. Romain Grosjean (Haas)                                   2'02"122

    25-08-2018 om 22:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!