Inhoud blog
  • Ferrari wint voor tweede jaar de 24 Uren van Le Mans
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    18-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANDRE LOTTERER IN FORMULA E NAAST NEEL JANI VOOR SEIZOEN 2019-2020

    André Loterer, drievoudig winnaar van de 24 Uren van Le Mans zal het FIA Formula E seizoen 2019-2020 voor Audi rijden. Binnen het team ABB zal hij als ploegmaat Neel Jani hebben. Beiden staan garant voor zege's en podiums, dat blijkt het hun palmares van de etmaalrace in La Sarthe. Nu de in 2020 de dan 71-jarige historische F1 op zijn einde loopt scoort de FIA steeds beter met de Formula E in Europa.

    In 2021 hebben de nieuwe eigenaars van de F1 - het Amerikaanse  Liberty Media sinds maart 2017 - nieuwe auto's en nieuwe reglementen in de toverbak zitten. Zo zou tijdens de race terug mogen worden bijgetankt, de auto's krijgen een nieuw "groundeffect" waarmee ze aan het asfalt worden gezogen (verboden door de FIA in 1983 nadat Colin Champan het in 1977 uitvond).

    Ook beweert Lberty Media dat het maximumbudget 135 miljoen dollar per jaar zal mogen bedragen. Terwijl in de F1 jongere, nieuwe, onbekende coureurs aantreden, is de Formula E bevolkt met ex-grote namen uit de Formule 1. Een beetje zoals vermoeide politiekers naar "Europa" mogen gaan...Maar Formula E zit in de lift. (Walter Rombauts)

    18-07-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON MAGISTRAAL WEER STAPJE DICHTER BIJ ZESDE WERELDTITEL

    Terwijl Valtteri Bottas trainingsnelste was en vanuit pole Lewis Hamilton de leiding verhinderde, ontspon zich een vinnig duel tussen de twee ploegmaten. In die mate dat teamleider Toto Wolff redenen had om zich zorgen te maken. Zo nipt reden de Mercedessen in elkaars buurt. Een botsing werd gevreesd, maar die bleef gelukkig uit. In de 20ste van de 52 te rijden ronden ging Antonio Giovinazzi met zijn Alfa Romeo van de baan in de grindbak. Dat lokte een safetycar uit. Het duurde vier ronden eer de groene vlag weer opdook. Een restart...met grote gevolgen. Max Verstappen die rondenlang met Charles Leclerc kat en muis speelde, ging de pits in. Leclerc ook. Maar Max vertrok eerst en won - discutabel - een plaats.

    Ook kwam Lewis Hamilton na de safety car aan de leiding en zou die niet meer afstaan. Bottas haalde op vier ronden van de finish nog zachte banden om een snelste ronde te zetten en één WK-punt te winnen bovenop de 18 verbonden aan de tweede plaats. Hij sloeg in zijn opzet ! Toen Hamilton dit zag, trapte hij het gespedaal nog wat dieper in en ontfutselde met een nieuw ronderecord van 1'27"369 opnieuw dat ene punt van zijn ploegmaat. De Brit voegt dus 26 punten toe en versterkt zijn positie in de stand om het WK.

    Een andere hoogte- of eerder dieptepunt was dat Sebastien Vettel inliep op Max Verstappen. Zoals we gewend zijn liet de Belgische Nederlander zich niet zomaar voorbijrijden. Maar in een aanvalsmanoeuvre van Vettel gebeurde er iets raar. Héél even ging Max naar rechts, moet Vettel gemeend hebben een gat te zien, maar kwam Max terug in een fractie van een milliseconde voor hem. Vettel boorde zijn Ferrari in de achterkant van de Red Bull die als een biljartbal van de baan werd gekegeld. De sportcommissarissen namen redelijk snel een beslissing en gaven Vettel 10" straftijd. De viervoudige Duitse kampioen haalde een nieuwe neus in de pits en vertrok laatst om geen enkele rol van betekenis meer te spelen. Na de wedstrijd ging Sebastien Vettel zich bij Max Verstappen verontschuldigen. Dus bekende Vettel fout, maar Max was een zekere derde podiumplaats kwijt.

    Charles Leclerc werd tot "Piloot van de dag uitgeroepen", maar ook Max' ploegmaat, de Fransman Pierre Gasly, reed zich in de kijker. De nieuwe afstellingen aan zijn Red Bull blijken rendement af te leveren. Daarmee groeit natuurlijk de rivalitet tussen de twee jonge gasten. Max staat derde in de stand om het WK voor Vettel en na Bottas. Goed bekeken is er een generatiewissel bezig in de Formule 1. Tegen het nieuwe reglement in 2021 waaronder opnieuw tanken tijdens de race, zijn alle ouwe rakkers op pensioen. Alleen Lewis zal blijven want die wil minstens zeven titels zoals Schumacher. Liefst nog één meer. Zoals Mick Schumacher nu presteert in de Formule 2, hoeft niet gevreesd te worden dat zoontje direct zal scoren als vader in de F1. (Walter Rombauts)

    Uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1 uur 22'01"822

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                      + 24"928

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                         + 30"117

    4. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                 + 34"692

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           + 39"458

    WK-stand:

    1 Hamilton                            223 punten

    2 Bottas                                184

    3. Max Verstappen                 136

    4. Vettel                                123

    5. Charles Leclerc                   120

    14-07-2019 om 17:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - PAKT POLE EN NIEUW RONDERECORD IN SILVERSTONE

    De Fin Valtteri Bottas zorgde met een nieuw ronderecord - 1'25"093 - dat zijn ploegmaat Lewis Hamilton vandaag voor de 70ste GP van Engeland geen zevende pole-position kon veroveren. Zelfs een zeer sterke Charles Leclerc kon zijn Ferrari niet beter dan op een derde plaats zetten. Sebastien Vettel haalde pas een zesde chrono. Daarentegen blijven de Red Bulls van Verstappen en Gasly zich als luizen in de pels van de meervoudige wereldkampioenen zetten. De Red Bulls hebben met een opmerkelijke aero-afstelling gereden. De neus vooraan nog lager en de achtertrein iets hoger. Met die supplementaire wigvorm wilde Adrian Newey van Red Bull eens experimenteren.

    Niet zonder resultaat. Ook gaven de Red Bulls meer vlammen af omdat de wagenbodem, vooral de neuskant dan, in de remzone's en op de curbs, nog sterker dan anders raakte. In ieder geval heeft het nieuwe asfalttapijt van Silverstone zijn meeste opborrelende olieresten afgegeven zodat de race zelf minder glad kan verlopen. Tenzij de weerman gelijk krijgt die beweert dat er 22% kans bestaat op regen morgen. In dat geval zijn de "regenmeisters" aan bod. Maar het kan ook weer een sterrenregen worden. Mercedes is immers het sterkst. (Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                 1'25"093

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'25"099

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'25"172

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'25"276

    5. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)            1'25"590

    13-07-2019 om 16:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (2)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SILVERSTONE FP3, LECLERC EN FERRARI SNELST

    In een door regen getekende derde vrije oefening om de GP van Engeland, heeft na spitse chronoduels Charles Leclerc de snelste tijd gereden. Om 15 uur beginnen de kwalificaties om de pole.(wr)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'25"905

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                    1'25"931

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'25"954

    4. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)             1'26"118

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)       1'26"440

    13-07-2019 om 13:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELLER DAN HAMILTON IN FP2 IN SILVERSTONE

    De Fin Valtteri Bottas heeft in zijn "zilverpijl" in de tweede vrije oefeningen iets sneller gereden dan zijn ploegmaat Lewis Hamilton. Daarmee neemt Mercedes weerom de dromen weg van zowel Ferrari als Red Bull-Honda. Pierre Gasly sloeg toch in een vijfde plaats, twee posities voor Max Verstappen. De FP2 was weerom wat saai. Niet gekleurd met een crash in de pits van Romain Grosjean, maar natuurlijk wel met de onvermijdelijke slippers van driekwart van de twintig die meerijden. Dat is voer voor sites die er leuke plaatjes van brengen. Ten gronde geanalyseerd is "de toekomst van de F1" wellicht de Monegask Charles Leclerc, die andermaal ploegmaat Vettel sneller af was. Eerder dan Max Verstappen. Morgenochtend is er de FP3 en dan de kwalificaties voor de pole. (Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                 1'26"732

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'26"801

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'26"929

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'27"180

    5. Pierre Gasly (Red Bull Honda)            1'27"249

    12-07-2019 om 17:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIERRE GASLY - RED BULL HONDA - ZET IEDEREEN EEN NEUS IN FP1 IN SILVERSTONE

    De Fransman Pierre Gasly, ploegmaat van Max Verstappen, heeft in de eerste vrije oefeningen de snelste tijd gereden. De anderhalf uur durende sessie werd getekend door een korte regenbui, waardoor met nog 20' te gaan alleen Bottas, Norris en Verstappen wat rondjes draaiden om de fans toch iets te bieden. Toen de met nieuw asfalt beklede baan was opgedroogd werd er nog even "geraced". Die nieuwe asfaltlaag maakt Silverstone gladder. Daar werd op 13 juli 1950 de eerste na-oorlogse GP gereden. Dit weekend is het de 70ste Grote Prijs van Engeland.

    Dat betekent dat Sliverstone net als Monza altijd op de kalender heeft gestaan. Silverstone is historisch een snelle baan waarop 60% plankgas wordt gereden en dus veel van de motoren wordt gevergd. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton is uiteraard favoriet en hoopt met een nieuwe zege voor eigen publiek het voortbestaan van Silverstone te ondersteunen. Eind 2020 loopt de huidige F1 af en willen de nieuwe eigenaars de kosten drukken en de winsten verhogen. Even is het afvoeren van Silverstone in 2021 al ter sprake gekomen. Dat zou meteen een definitieve breuk zijn met de dan 71 jarige historische na-oorlogse F1. Maar alles kan. Zeker met die Amerikanen van Liberty Media. (Walter Rombauts)

    1. Pierre Gasly (Red Bull Honda)                         1'27"173

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                              1'27"629

    3. Max Verstappen (Red Bull Honda)                   1'28"009

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'28"122

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                                 1'28"253

    12-07-2019 om 13:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOEDENDAG AUTO, VAARWEL AUTO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De "goedendag" is geen bonjour. Het was een ronde kogels met pinnen, via een ketting bevestigd aan een houten steel. Daarmee sloegen de Vlamingen in 1302 de Fransen de kop in en volgens Humo was er ook een speciale priem om de ogen van de vijand uit te steken. Vandaag viert Vlaanderen daarom feest. In wezen is het beschamend wat mensen elkaar aandoen. Wat het met automobiel te maken heeft is niet duidelijk. Maar de Grote Liefde die officieel, maar niet in het echt, in 1896 is ontstaan toen Daimler en Benz, en vooral niet te vergeten Otto, wordt nu door overheden aller landen "goedendag" gezegd. Als er één industrie-onderdeel is waarin je de komende tien jaar niet meer moet investeren is het "de auto", de verloren Grote Liefde. Morgen meer. (wr)

    11-07-2019 om 00:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES UIT MIJN OUDE FOTODOOS

    Het was 1983 en Prost en Lauda reden met elkaar. In 1984 zou Niki Lauda voor de derde keer wereldkampioen worden met de TAG Porsche Turbomotor. In bijlage een uniek document.(wr)

    06-07-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN BEHOUDT ZEGE IN GP VAN OOSTENRIJK !

    Na urenlange overweging over de schuldvraag wie van beide heren, Leclerc, dan wel Verstappen wel in de fout was gegaan, heeft het College van Stewards besloten dit als een "race-incident" te beschouwen. (wr)

    30-06-2019 om 21:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN MET HOLLANDS DUWTJE NAAR ZEGE IN GP VAN OOSTENRIJK

    Op de tweede startplaats staande achter trainingssnelste Charles Leclerc, sliep de Belgische Nederlander Max Verstappen (Red Bull-Honda) nog als de vijf rode startlichten uitfloepten. Hij reageerde zo traag in de start dat vijf auto's hem voorbij reden. Geschrokken van zichzelf herstelde hij zijn conditie vlug en pikte terug in de kop aan. De toppositie lag in de handen van Charles Leclerc (Ferrari) die de ganse race aan de leiding reed. Tot de eerste vijf op harde banden stonden. Behalve Vettel die van Max Verstappen zo'n pandoering kreeg dat hij zijn heil zocht in de zachtste banden. Zes topcoureurs op harde banden. Meteen begon Max Verstappen een indrukwekkende inhaalrace. Iedereen moest eraan geloven. Max reed de ene snelle ronde na de andere.

    Op net geen drie ronden van het einde kreeg hij vat op leider Charles Leclerc in de Ferrari. Dan kwamen de aanvallen. Daarbij leek het even of de Monegask een "gat" liet, mogelijk voelend dat de Ferrari het Red Bull-geweld van Max Verstappen niet kon weerstaan. Maar Max wachtte nog. In de voorlaatste van de 71 te rijden ronden gebeurde het dan in bocht 3: Max ging Leclerc binnendoor...maar het linkerachterwiel van de Red Bull duwde tegen het rechterachterwiel van Leclerc. Daarna ook het linkse voorwiel van de Red Bull en het rechtste van de Ferrari. Even was Leclerc buiten de bocht geduwd. Niet echt onder de gordel. Wel aanvachtbaar. Max Verstappen won hier ook vorig jaar, reed de snelste ronden en staat nu derde in de WK-stand voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Alles evenwel nog onder voorbehoud van de beslissing van de stewards. (Walter Rombauts)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                1 uur 22'01"822 (306,578 km tegen 243 km/h gemiddeld)

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                              op 2"724

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                           18"960

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                                            19"610

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                          22"805

    De WK-stand:

    1 Hamilton                                       197 punten

    2 Bottas                                           166

    3 Verstappen                                    126

    4. Vettel                                           123

    5. Leclerc                                         105

    30-06-2019 om 17:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KRIJGT DRIE PLAATSEN GRIDPENALTY, VERSTAPPEN START TWEEDE

    Het incident in de kwalificaties waarbij trage Hamilton snelle Räikkönen blokkeerde heeft geleid tot een gridpenalty van drie plaatsen voor de Brit. Dus start Max Verstappen naast trainingssnelste Charles Leclerc. Maar deze straf zal de vijfvoudige wereldkampioen netjes aanvaarden. Mogelijk wordt ze omgezet in een keiharde race met o.a. ploegmaat Bottas om de voorsprong in de WK-stand die de Brit heeft niet te schaden.(wr)

    29-06-2019 om 20:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - IN POLE, DRAMA VOOR VETTEL IN SPIELBERG

    Met een komeettijd van 1'03"003 verbeterde Charles Leclerc zijn eerdere chrono van 1'03"208 waarmee hij al op pole stond Q3. Hamilton, Verstappen en Bottas moesten het gewoon ondergaan. De Monegask is een feit. Zeker voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Die nam geen eens deel aan de Q3. Naar het einde toe van de Q2 begon de Ferrari te haperen. De mecaniciens sloofden zich direct uit om een defect aan de linkerkant te vinden. Vettel bleef geduldig wachten in de cockpit. Tot minuten later bleek dat een cruciaal onderdeeltje van de pneumatiek de oorzaak was. Het kon niet direct worden hersteld en dus start de Duitser vanaf de tiende plaats op de grid.

    Meteen wordt het zonneklaar voor Vettel dat alleen een mirakel zijn kansen op de wereldtitel nog kan doen keren. Ondertussen doen rare geruchten de ronde dat Max Verstappen al met de GP van Hongarije Red Bull zou kunnen verlaten. Waar naartoe is niet direct duidelijk, maar in de F1 is er nooit rook zonder vuur. Voor de GP van Oostenrijk moet nog worden opgemerkt dat de Deen Kevin Magnussen de Haas-Ferrari op de vijfde startplaats zette. Ongelooflijk is ook dat Renault er niet in slaagt hun bolides op het niveau van "the best of the rest" te brengen. Het kan niet anders dat sponsors zullen gaan morren. Alleen voor de grappen van een altijd goedgemutste Daniël Ricciardo zullen ze het niet blijven doen. De meest bezorgde bij Renault is de Duitser Nico Hülkenberg die de triestheid ervan duidelijk inziet.

    Tot slot dreigt er nog een gridpenalty voor Lewis Hamilton. Door te traag te rijden in de kwalificaties hinderde hij Kimi Räikkönen die aan een snelle ronde bezig was. Hamilton reed ook rechtdoor in plaats van de piste te volgen. Kimi stak zijn middelvinger op naar Lewis. Commissarissen zijn nu bezig met de vraag of er een straf komt of niet. (Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'03"003

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'03"262 (onder voorbehoud van een gridpenalty)

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'03"439

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                   1'03"537

    5. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)          1'04"072

    29-06-2019 om 18:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - SNELST IN FP3 IN OOSTENRIJK

    De Monegask Charles Lelerc heeft met Ferrari de snelste chrono gereden in de FP3. Hij was de enige coureur die onder de 1'03" geraakte. Met 1'03"987 bleef hij iedereen voor. Lewis Hamilton werd tweede (1'04"130), Valtteri Bottas met geheel herstelde Mercedes derde (1'04"221) en Sebstien Vettel (Ferrari) vierde met 1'04"250. Max Verstappen pakte de vijfde wijzerstand (1'04"446) waarover hij niet echt tevreden was. Nu komt al een hele poos het element naar boven dat in het contract van Max met Red Bull staat dat hij aan het eind van 2019 de renstal zonder problemen mag verlaten en elders beter zoeken. Er staat wel duidelijk vermeld dat dit is in geval Red Bull heem geen "winning-car" kan bezorgen. De Nederlander rijdt wel tussen de wereldkampioenen, maar telkens was er een detail waardoor hij een podium miste, laat staan een GP won. Straks gaat het in de kwalificaties om de pole. (Walter Rombauts)

    29-06-2019 om 13:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN FP1, LECLERC IN FP2, BOTTAS EN VERSTAPPEN CRASHEN DRAMATISCH

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Oostenrijk die zondag wordt gereden hebben Lewis Hamilton in FP1 en Charles Leclerc in FP2 als snelsten opgetekend. De tweede vrije trainingen deze namiddag draaiden uit op een drama. De Fin Bottas crashte zéér zwaar in bocht 5. Daarbij vernielde hij de Mercedes in die mate dat de mecaniciens wel een nachtje kunnen doorwerken om het ding rijklaar te hebben voor morgen. Evenzo voor Max Verstappen de de Red Bull-Honda - in overmoed ? - aan diggelen reed. Sebastien Vettel slipte ook in een gesimuleerde qualificatieronde, maar kon de Ferrarischade beperken.

    Zelf houdt hij d'r natuurlijk weer een psychologische opdoffer aan over. Voor Lewis Hamilton lijken FP3 en de kwalificaties van morgen een gezondheidswandeling te worden op de Alpenweide van de Red Bull Ring. Na de crash van Bottas deed hij geen moeite meer om van mediums over te gaan op rode zachtste banden en een kanontijd neer te zetten. Overigens bezocht de vijfvoudige wereldkampioen het voorbije World Motoring Council als afgevaargigde van de "Grand Prix Drivers' Association" om mee te spreken over hoe men de sport terug attractiever zou kunnen maken. Los daarvan heeft Bernie Ecclestone een héél speciaal plan. Maar dat vergt een aparte bijdrage. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'04"838

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'04"982

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'04"999

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                          1'05"141

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1'05"260

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                          1'05"086

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'05"417

    3. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                 1'05"487

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'05"529

    5. Carlos Sainz (Mc Laren)                          1'05"545

     

    28-06-2019 om 17:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VERSTERKT NOGMAALS ZESDE WERELDTITEL MET DOMINANTE ZEGE IN FRANKRIJK

    Voor de geschiedschrijvers zal de GP van Frankrijk als één van de saaiste races van 2019 ingeschreven worden. Trainingssnelste Lewis Hamilton reed van start tot finish aan de leiding. Niet één keer kon hij door iemand worden bedreigd. Twee ronden voor het einde ging Sebastien Vettel nog zachte banden halen om Lewis de snelste ronde te ontfutselen. Dat lukte met 1'32"400 en daardoor krijgt hij één punt meer bij de 10 verbonden aan de vijfde plaats.

    Nogmaals ging Max Verstappen de viervoudige Duitse wereldkampioen vooraf en blijft een goede zaak doen in de stand om het WK 2019. Lewis Hamilton staat nu met 187 punten aan de leiding. Het moet voor zijn Finse ploegmaat een opdoffer zijn te zien dat hij met 151 eenheden steeds minder kans maakt op zijn zo gedroomde wereldtitel. Opmerkelijke accenten in deze GP van Frankrijk waren de twee Mc Laren's van Carlos Sainz en Lando Norris die in de punten reden. Binnen een weekis er de GP van Oostenrijk op de Red Bull Ring. Met Lewis Hamilton als favoriet en Sebastien Vettel in de slachtofferrol. (Walter Rombauts)

    Uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1 uur 24"31"198

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                    + 18"056

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                       + 18"985

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         + 34"905

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                      + 1'02"796

    WK-stand coureurs:

    1 Hamilton                          187 punten

    2 Bottas                              151

    3. Vettel                              111

    4. Verstappen                      100

    5. Leclerc                              87

    WK-stand Constructeurs

    1 Mercedes                  338 punten

    2 Ferrari                      198

    3 Red Bull-Honda          136

    4. Mc Laren-Renault       39

    5. Renault                     36

    23-06-2019 om 17:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCHIET IEDEREEN AF MET 86STE POLE IN LOOPBAAN, DRAMA VOOR VETTEL

    De vijfvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in Le Castellet zijn 86ste pole-position uit zijn loopbaan gereden. Een kanontijd en nieuw ronderecord in 1'28"319 ! Hij verbeterde zijn eigen chrono iedere keer opnieuw en deed dat uiteraard op softs, net als ploegmaat Bottas die de tweede plaats inneemt. De Fin moet stilaan toch gaan wennen aan de idee dat de fenomenale Brit ten aanzien van vriend en vijand de fundamenten voor een zesde wereldtitel verstevigt.

    Charles Leclerc verzachtte de pil voor Ferrari door een nette derde tijd. Sebastien Vettel "sukkelde" met iets en kwam niet verder dan een zevennde chrono. Net zoals voor Bottas geldt dat ook Sebastien Vettel lijdt aan immense psychologische druk. Vier keer wereldkampioen en sinds vorig jaar stapelt het ene drama na het andere zich op. De schare jonge gasten zoals eigen ploegmaat Charles Leclerc of ook Max Verstappen rijden hem voorbij alsof de Duitser nog maar een voorlopig rijbewijs heeft gehaald. Daar gaf "snotneus" Lando Norris in zijn Mc Laren nog een opdoffer bovenop. Hij start vijfde. Dus drie uit de puberteit gegroeide jongens mengen zich schaamteloos onder de ouderwordende wereldkampioenen. Zelfs Kimi Räikkönen - wereldkampioen 2007 - haalde Q3 niet in zijn Alfa Romeo.

    Morgen is niet de start maar de bandenstrategie cruciaal voor de zege. Le Castellet is een rubbervretend circuit, met veel grip. Dus zijn de zachte rubbers waarop de eerste tien starten snel aan vervanging toe. Dan begint de echte strategie. Schaakgrootmeesters zijn door zowat alle teams aangeworven. Niemand wil een patstelling. Hoewel die voor de wereldtitel al in zicht is: Mercedes zeker voor de constructeurstitel en, ja, Lewis in de richting van de ongelukkig levende Michaël Schumacher die zeven titels oogstte. Morgen is het de moeite om het weerwerk tegen Hamilton te zien. Het is allen tegen één aan het worden. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'28"319

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'28"605

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                          1'28"965

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1'29"409

    5. Lando Norris (Mc Laren)                          1'29"418

    STAND VOOR DE WERELDTITEL VOOR GP VAN FRANKRIJK:

    1. Hamilton            162 punten

    2. Bottas                133

    3. Vettel                 100

    4. Verstappen           88

    5. Leclerc                 72

     

    22-06-2019 om 16:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS EN HAMILTON - MERCEDES - BLIJVEN OOK IN FP3 STERKST !

    Gisteren domineerde Mercedes de ganse vrije trainingen met het oog op de GP van Frankrijk. Lewis Hamilton in FP1, Valtteri Bottas in FP2 en vandaag ook de FP3 met 1'30"159. Straks in de kwalificaties zullen de Ferrari's met Vettel en Leclerc het zéér moeilijk hebben "de Ster" van de pole te houden. Een ongewoon beeld was dat Vettel halverwege de FP3 zojuist van zitje wisselde en beter reed. Maar zijn tijd van 1'30"633 was wel genoeg om ploegmaat Leclerc vooraf te gaan. De kloof met Mercedes kan vooralsnog niet echt worden gedicht. Memorerend naar de nu 128 jaar autosportgeschiedenis heeft (Daimler) Mercedes altijd geschitterd.

    Tot de tweede wereldbrand de competitie lam legde. De voor-oorlogse F1 luisterde naar de naam "European Drivers Championship". Rudolf Caracciola, Mercedes, had in die tijd heroïsche duels met o.a. Tazio Nuvolari, Alfa Romeo. Daarover zijn boeken te vullen. In de moderne F1 geschiedenis moeten we dan herinneren aan de betreurde Gilles Villeneuve (Ferrari) en René Arnoux (Renault) die in Dijon tijdens de GP van Frankrijk rondenlang letterlijk tussen elkaars wielen koersten. Terug naar de realiteit. Straks de kwalificaties voor de GP van Frankrijk met wellicht Mercedes op de eerste lijn.

    Er moet toch nog iets worden verteld over Ferrari. De Scuderia heeft het verzoek om Vettel's straf in Canada te annuleren, afgewezen gezien. Hamilton reed een paaltje omver waardoor hij een vlammende Max Verstappen in zijn snelle ronde hinderde. Voor Lewis werd niet aan een tijdstraf gedacht. "Het was maar spielerei, in de FP2. Onbelangrijk. (Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'30"159

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'30"200

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                        1'30"605

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'30"633

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'31"538

    22-06-2019 om 13:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON EN BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP1.....PPFFF...

    Mercedes heeft de eerste vrije oefeningen gedomineerd. Zondag wordt de GP van Frankrijk gereden op Paul Ricard nabij Marseille. Charles Leclerc was derde in de Ferrari, terwijl Max Verstappen in de Red Bull-Honda (geupdated zegt men) viervoudig wereldkampioen in de tweede Ferrari achter zich hield. Vettel's tijdstraf van Canada zou deze namiddag herbesproken worden. Waarom ? Daarop kunnen alleen de geldstromen die de F1 sturen op antwoorden. Wat je ziet is niet altijd de werkelijkheid. Ook al is het reglement duidelijk. 't Is zo'n beetje als met Belgische verkiezingen. Eigenaar van de F1, het Amerikaanse Liberty Media, heeft gezegd dat vanaf 2021 het maximum jaarlijks budget op 135 miljoen dollar per seizoen moet worden bepaald. Daarmee hopen ze meerdere autoconstructeurs aan te trekken. Die zitten nu - bijna - allemaal in de Formula E.... Tja, straks zijn er ook de tweede vrije oefeningen, voor wie ze nog kan boeien. (Walter Rombauts)

    21-06-2019 om 12:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALONSO WINT TWEEDE KEER LE MANS, VANDOORNE DERDE !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Behoudens mechanische of elektronische pech was de zege van de Toyota's TS050 een voorspelbaar iets. Fernando Alonso behaalde zijn eerste WEC-titel en won voor de tweede keer de 24 Uren van Le Mans. Samen met de Zwitser Sebastien Buemi (3 x wereldkampioen in Formula E) en de Japanner Nakajima. De grootste autoconstructeur ter wereld en pionier in de dagdagelijkse hybrid-technike in o.a. de Prius, bracht een TS050-Hybrid in lijn die 750 kW (1000 pk) opbracht, vierwielaandrijving in de bochten had en gewoon 350 pk sterker was dan alle andere concurrenten in de LMP1. In aanwezigheid van Porsche was zo'n solorit niet mogelijk geweest.

    Alle andere LMP1's waren gedoemd met hun 650 pk per ronde 2" in te boeten tegenover het Japanse geweld. Meteen overtreft het merk uit Nagoya in Japan, in wiens fabriekstuin een daadwerkelijke copie van onze "manneke-pis" staat, Mazda die in 1991 als eerste Japanse auto de 24 Uren van Le Mans wonnen met Volker Weidler, Bertrand Gachot en Jonnhy Herbert. Met een rotary-engine, de erfenis van Felix Wankel die door Kenichi Yamamoto in het hoofkwartier in Hiroshima doorontwikkeld werd. Totyoa heeft er meer dan twintig jaar over gedaan om tot deze dominantie te komen.

    Als we de twee auto's zonder tegenstand wegdenken is onze landgenoot Stoffel Vandoorne eigenlijk met een derde plaats de eigenlijke winnaar van de etmaalrace. Hij reed in gezelschap van Vitaly Petrov en Mikhalil Aleshin in de BR Engineering BR1-AER van het SMP-racing. Hun regelrechte concurrent, de Rebellion R13-Gibson van André Lotterer (3 x LM winnaar), Neel Jani en Bruno Senna (ja,ja, die...) kenden in het eerste derde van de wedstrijd allerlei tegenslag en alleen hun individuele stuurgenius kon de LMP1 terug op de vierde plaatst brengen. De Toyota's overheerstten in die mate, op een lekke band na, dat de vraag rijst op de Automoble Club de l'Ouest niet dringend zijn reglement moet herzien. De verwachte H24 - waterstofauto - reed wel een demonstratierondje, maar is niet competitieklaar. Le Mans heeft altijd borg gestaan voor technische vernieuwing. Laat ons hopen dat de 88ste editie van 2020 een evenwicht brengt tussen de LMP1's.

    Ferrari vierde in Le Mans zijn zeventigste overwinning in de eerste na-WOII etmaalrace. Die werd gewonnen door de Italiaan Luigi Chinetti die de Ferrari 166 met het nummer 22 als winnaar over de eindstreep reed. Opmekelijk is dat de man liefst 21 uur en 51 minuten de race alleen afrondde... Pas in 1950 zou Ferrari in de tweede race van de Formule in 1950 op 21 mei in Monaco als merk verschijnen. In Le Mans heeft het evengoed als Porsche, Bugatti en om ook Jaguar maar te noemen een ongemeen boeiende geschiedenis. Iets over de LMP2 die door Alpine is gewonnen, en de dominerende Gibson motoren die voor €1250 per uur worden gehuurd en in een Oreca of Dallarachassis worden gemonteerd. Zo'n koolstofchassis kost zo'n €483.000. Zonder taksen. Op de LMP1 staat geen prijs. Dat is een heel jaar doorontwikkelen. Vanaf morgen, als de coureurs nog altijd verzuipen in champagne. (Walter Rombauts/Foto's:wr)

    16-06-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA #7 START IN POLE IN 24 UREN VAN LE MANS

    Bizar genoeg liet men Sebastien Buemi in de Toyota #8 samen met Fernando Alonso enKazuki Nakajima in de laatste nachtelijke stint die hij afwerkte niet de snelste tijd bedingen. Die eer liet men aan de gelijknamige #7 van Kobayashi die dus meteen samen met Mike Conway en  José Maria Lopéz in pole staat voor de 87ste editie van de etmaalrace die zaterdag om 15 uur van start gaat. Alonso beoogt de WEC-titel in deze finale maar ook het gevoel dat Toyota kwetsbaar is met hun ingewikkelde hybridtechnik - zoals in de F1 en in de...Prius - maakt de teambazen wat voorzichtiger. Want als is de tegenstand van de Rebellion's wat zwakker omdat ze 2" per ronde trager zijn, hun zegekansen blijven gaaf. Ze moeten minder pitstops maken en hun motoren zijn bedrijfszekerder. Het kan een bijzondere editie worden.(wr)

    14-06-2019 om 00:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/06-16/06 2024
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!