Inhoud blog
  • Ferrari wint voor tweede jaar de 24 Uren van Le Mans
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    22-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - NEEMT COMMANDO OVER IN FP2 IN FRANKRIJK

    Als enig verledenswaardig feit  tijdens de FP2 was er Mick Schumacher die andermaal de Haas-Ferrari net uit de muur kon houden tijdens de zoveelste spin van de zoon van...(wr)

    FP2: 

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                           1'32"527

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'32"628

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'33"077

    4. George Russell (MercedesW13)             1'33"291

    5. Lewis Hamilton (MercedesW13)            1'33"517

    22-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICK SCHUMACHER AFWEZIG OP UITREIKING STAATSPRIJS VOOR VADER MICHAËL

    Morgen beginnen de vrije oefeningen voor de GP van Frankrijk. Hopelijk is Mick Schumacher wel in Le Castellet, want vandaag bij de uitreiking van een "Staatsprijs Noordrijn-Westfalen" ter ere van zijn vader Michaël, was de Haascoureur niet aanwezig wegens zich niet goed voelen. Het ski-ongeval dat Michaël Schumacher op 29 december 2013 nabij Grenoble overkwam houdt nu al negen jaar de fans en de media in een onbeantwoorde vragenstroom. Jean Todt, vroegere FIA-president, was aanwezig in Motorworld waar Schumacher's auto's tentoongesteld staan.

    Todt is wellicht het nauwst met de familie Schumacher via zijn vrouw Corinna, dochter Gina-Maria en uiteraard met zoon Mick die recent vorderingen maakt in de F1. Willi Weber, de nu tachtigjarige ex-manager van Michaël Schumacher, legt dan weer verklaringen af in o.a. La Gazetta dello Sport, die zouden wijzen op her en der verspreide leugens aangaande de ware toestand van de zevenvoudige wereldkampioen. Wat er is gebeurd is verschrikkelijk, maar mag nu wel voor eens en voor altijd in de privé-sfeer van het gezin blijven.

    Dat het puur op sensatie beluste Netflix een bijdrage over het leven van Michaël Schumacher bracht is meer dan genoeg geweest. Bij het zien ervan voel ik me ook onwel worden. Morgen begint de GP van Frankrijk met verdere discussies over teveel uitstoot aan remstof, porpoising-onderzoek dat in Francorchamps door de FIA zal aangepakt worden. En niet te vergeten dat in de ochtendtraining morgen de Pool Robert Kubica in de Alfa Romeo Valtteri Bottas even vervangt, en de Nederlander Nyck de Vries in de MercedesW13 het wiel van Lewis Hamilton overneemt. De soap begint nog maar. (Walter Rombauts)

    21-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES: DE TYRRELL-FORD 008 UIT 1978

    De bijlage toont de Tyrrell-Ford 0008 DFV V8 3 liter die in 1978 in handen van Didier Pironi en Patrick Depailler. Deze laatste haalde er 34 WK-punten mee en de andere Fransman Didier Pironi 7. In het wereldkampioenschap voor de Constructeurs haalde Ken Tyrrell de vierde plaats met 38 punten. Wereldkampioen bij de piloten dat jaar werd Mario Andretti in een Lotus  van Colin Chapman's brein. In de GP van Italië dat jaar gebeurde er in de start in Monza een geweldige botsing waarin de Zweed Ronnie Peterson verschrikkelijke brandwonden opliep aan dewelke hij 'anderendaags zou overlijden. (Walter Rombauts/Foto: Tyrrell-Ford)

    Bijlagen:
    TYRRELL-FORD i15722.jpg (652 KB)   

    16-07-2022 om 15:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IN EERSTE SEMESTER 2022 ZAKTE VERKOOP PERSONENWAGEN MET 14% IN EUROPA

    De Europese personenwagenverkoop is in het eerste semester van 2022 met 14 % afgenomen. In juni van dit jaar werd zelfs - 15,4 % genoteerd. Dat meldt ACEA vandaag. De redenen voor deze daling liggen voor de hand. Door de verwarring rond EV's en de bedreigde toekomst van Diesel- en Ottomotoren, weet vooral de particulier niet goed meer welke auto te kopen. Nu ook de grootste Chinese constructeur van elektrische auto's "BYD" naar België en Europa komt, krijgt zelfs Elon Musk enige wrevel te verwerken rond zijn merk Tesla. Duitsland, sinds mensenheugenis het toonaangevende autoland, daalde van alle lidstaten nog het meest met -18,1%... in juni.

    De lange levertijden voor nieuwe auto's maken dat de prijzen op de jonge tweehandsmarkt gevoelig aan het stijgen zijn en sommige merken in occasie zelfs de nieuwpprijs van destijds benaderen. De manke toelevering van halfgeleiders ontwricht de productie bij menig autoconstructeur. In ieder geval zijn de nieuwe inschrijvingen gedaald met 14%, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar zijn dat concreet 4,6 miljoen minder verkochte nieuwe personenwagens.

    De grootste markten kregen zware klappen: Italië - 22,7 % dan Frankrijk met - 16,3%, vervolgens Duitsland met -11% en de normaal gesproken "soliede" Spaanse markt noteerde - 10,7% in de eerste zes maanden van 2022. Deze evolutie is zorgwekkend als men bedenkt dat de Europese auto-industrie, globaal genomen 16 fabrikanten, direct en indirect werk biedt aan 12,7 miljoen mensen, hetzij 6,6% van alle Europese arbeidsplaatsen. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    2022 - De nieuwe elektrische Renault Kangoo neemt ook deel aan de verkooprace to the bottom i15722.jpg (3.1 MB)   

    15-07-2022 om 15:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHAËL MASI, ONBEKWAAM KOERSDIRECTEUR DIE HAMILTON'S ACHTSTE TITEL CORRUMPEUS ONTNAM IS WEG BIJ FIA

    Abu Dhabi eind 2021 zal de zwartste bladzijde uit de F1 historie blijven. Zelfs al achtervolgt de Britse fiscus nu de 91-jarige Bernie Ecclestone voor miljoenenfraude, wat dààr is gebeurd in die laatste race om het WK 2021 zal zich hopelijk nooit meer herhalen. Met 12" voorsprong op Max Verstappen, wist de Australiër, opvolger van de overleden Charlie Whiting, zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de achtste wereldtitel te ontfutselen door frauduleus en wellicht via de telefoontjes met Christian Horner ook corrumpeus ten aanzien van de hele wereld deze onwelvoeglijkheid uit te voeren. Iedereen, maar dan letterlijk iedereen was getuige van deze foute daad. Morgen veel meer hierover. De man is definitief weg uit de FIA en dat is alleen maar toe te juichen. Een achterliggende roddel als zou ook racisme een rol hebben gespeeld willen we hier in het midden laten. (wr)

    14-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALPINE BLIJFT MEER AUTO'S VERKOPEN

    De Alpine A 110 is altijd een icoon geweest, gecreërd door wijlen Jean Rédélé in Dieppe. Vandaag maakt CEO Laurent Rossi ons bekend dat de globale registratie van de nieuwe Alpine A 110 in het eerste semester 2022 met liefst 70,8 % is gestegen. Dat vertaalt zich in een verkoop van 1710 exemplaren. Voor België en Luxemburg samen is er een stijging van + 74,6 % of 103 auto's. Vorige week scoorde Alpine in de Zes Uren van Monza met de A480, bestuurd door Nicolas Lapierre, André Negraõ en Mathieu Vaxiviere, en vorige zondag eindigde Alpine vijfde (Esteban Ocon) en negende (Fernando Alonso) in de GP van Oostenrijk. Het succes van Alpine maakt dat vanaf september de dagproductie in Dieppe van 16 naar 18 stuks wordt gebracht.(wr)

    12-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - WINT GP VAN OOSTENRIJK

    Max Verstappen vertrok het snelst, maar het duurde slechts tien ronden eer zijn titelrivaal Charles Leclerc hardnekkig de aanval op de WK-leider opende én aan de leiding bleef. Slechts enkele ronden later haalde Max harde rubbers, voorbeeld dat bijna onmiddellijk gevolgd werd door Leclerc en Sainz. Ook Lewis Hamilton haalde die harde banden en het treintje reed met Leclerc aan de leiding, dan een sterke Carlos Sainz, Max Verstappen, Hamilton en Ocon die zowaar in duel geraakte met Mick Schumacher in de Haas.  Ook Kevin Magnussen had eerder al een sterk staaltje opgevoerd met de andere Haas en even doorgedrongen tot de vierde plaats.

    Met nog twintig ronden voor de boeg wist Max Verstappen weer aan de leiding te komen omdat Leclerc nog eens nieuwe harde rubbers ging halen. Zo ook deed Sainz. In de 53ste van de 71 te rijden ronden ging Lewis Hamilton naar de pits om mediums te monteren. Die rijden sneller dan de harde, maar het was wellicht iets te laat. Want plots reed Carlos Sainz in de Ferrari een snelste ronde in 1'08"649 ! Hij naderde gestaag op Verstappen en hij luidde daarmee een nerveus koerseinde in. Nauwelijks had de Spanjaard de Red Bull omzeggens vlak voor zich, of in ronde 58 begaf de motor het van de Ferrari. Tegen dat Carlos Sainz kon stoppen stonde de bolide in vuur en vlam en kon de coureur er nog net op tijd uitspringen. Een Virtuele Safety Car hield het veld kalm tot de groene vlag.

    Met Charles Leclerc aan de leiding, Max Verstappen dicht achter hem en in derde positie Lewis Hamilton, alle drie op mediums, Russel op de vierde en Ocon op de vijfde plaats gingen we af op een andermaal spannend slot. De Red Bull-Honda naderde dichter en dichter de leidende Ferrari. Daarbij verzekerde Max Verstappen zich met 1'07"275 de snelste ronde en alvast dat ene WK-puntje. Op drie ronden voor het einde werd het duidelijk dat de 2" die Leclerc en Verstappen nog scheidden van de zwart-wit-geblokte vlag niet meer te overbruggen waren. Charles Leclerc won met 1"532 voor Max Verstappen die natuurlijk riant leider blijft in de voorlopige WK-stand. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    De uitslag: 

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                                  306,578 km in 1 uur 24'24"312 (247,21 km/h gemiddelde snelheid)

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    op 1"532

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                              op 41"217

    4. George Russell (Mercedes)                               op 58"972

    5. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                         op 1'08""436

    WK-stand piloten:

    1. Verstappen                                                    208 punten

    2. Leclerc                                                          170

    3. Pérez                                                            151

    4. Sainz                                                            133

    5. Russell                                                          128

    6. Hamilton                                                       109

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                        359

    2. Ferrari                                                          303

    3. Mercedes                                                      237

    4. Mc Laren                                                        81

    5. Alpine                                                            81

    6. Alfa Romeo                                                    51

    Bijlagen:
    Esteban Ocon behaalde met de Alpine een schitterende vijfde plaats in Oostenrijk 10722 1.jpg (3 MB)   

    10-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - KLOKT BESTE TIJD IN FP2 IN SPIELBERG

    De tweede vrije training om de GP van Oostenrijk kan gezien worden als een laatste voorbereiding op de sprintrace van straks. De winnaar daarvan krijgt niet alleen de "pole" op de startgrid morgen, maar scoort ook WK-punten. Voor de rest gaf de FP2 vooral kans aan Mercedes om te zien in hoeverre hun twee wrakken van gisteren opnieuw weerbaar zijn. Zowel Hamilton als Russell kwamen tot een chrono, maar het gevoel leeft dat er iets geknakt is. De opmerking van Verstappen naar Hamilton toe "het is leuk te zien dat je op je 37ste nog kan leren hoe je de apex in een bocht ontdekt" is misplaatst. De Limburger zal nog vooral moeten ontdekken hoe je zeven keer wereldkampioen wordt...

    Opmerkelijk goed in deze quasi overbodige sessie als er een sprintrace volgt, waren de Ferrari's van Sainz en Leclerc en de beide Alpine's van Fernando Alonso en Esteban Ocon. De vooruitgang van Alpine gaat langzaam maar wel gestaag. Het zou wel eens kunnen dat Alpine in de voorlopige WK-stand voor Constructeurs het eens zo historisch accurate Mc Laren hun vierde plaats ontfutseld. Dat is alvast de bedoeling. Zeker Fernando Alonso is daarop belust omdat hij bij dat team niet echt gelukkig is geweest. Er was een reserverijder nodig, Stoffel Vandoorne, om het team aan 1 WK-punt te helpen, waarvoor Vandoorne stank voor dank kreeg. Straks spanning in een 100 km lange sprintrace met hopelijk weinig rode vlaggen en liefst ook geen safetycars. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    FP2:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)               1'08"610

    2. Charles Leclerc (Ferrari)           1'08"660

    3. Max Verstappen (Red Bull)       1'08"778

    4. Fernando Alonso (Alpine)         1'08"832

    5. Esteban Ocon (Alpine-Renault) 1'08"848

    09-07-2022 om 14:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT SPRINTRACE EN VERGROOT VOORSPRONG IN WK-STAND

    Max Verstappen heeft de sprintrace gewonnen als proloog op de GP van Oostenrijk morgen. Hij start daarin vanop pole-position, maar vergroot ook zijn voorsprong in de voorlopige WK-stand. Aan deze zege in de sprintrace zijn dit jaar 8 WK-punten verbonden waardoor de Red Bull-coureur vandaag 189 punten telt. Charles Leclerc die tweede werd krijgt er 7 eenheden bij en totaliseert voor de race van morgen dus nu 145 punten. Zijn ploegmaat Carlos Sainz krijgt er 6 bij voor de derde plaats en komt daarmee met 133 eenheden toch in de schaduw van wat werd verondersteld zijn kopman te zijn, Charles Leclerc. Eevn kwam het tot een bits duel tussen de twee Ferrari-boys, op het gevaar voor een botsing af op een gegeven moment. Maar gelukkig bleef die uit.

    Lewis Hamilton die vanaf positie 9 de race aanvatte, raakte door "une touchette" met Pierre Gasly op de elfde plaats. De zevenvoudige wereldkampioen vocht zich echter weerom naar voren maar botste op een onverwachte hevige tegenstand van Mick Schumacher in de Haas. De zoon van... maakte het de Brit behoorlijk lastig, maar toch strikte Lewis Hamilton hem voor de achtste plaats zodat hij toch één WK-punt kan toevoegen, wat hem op 94 punten brengt. Ongelukkiger verliep het gebeuren voor Fernando Alonso die niet eens kon starten met de Alpine. De koersdirectie zag zich ook verplicht een eerste formatieronde nog eens over te doen omdat de Chinees Zhou achteraan het veld met een stilgevallen Alfa Romeo stond. Morgen is er de échte GP van Oostenrijk op de 4,618 km lange Red Bull Ring die 71 keer moet gerond worden. Dan worden er weer 26 punten verdeeld. Een match Red Bull-Ferrari. (Walter Rombauts)

    De uitslag van de sprintrace:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            23 ronden in 26'30"059

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                         op 1"675

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                             op 5"644

    4. George Russell (Mercedes)                                     op 13"429

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                op 18"302

    6. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                               op 31"032

    7. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                             op 34"539

    8. Lewis Hamilton (Mercedes)                                    op 35"447

    WK-stand Piloten na Sprintrace en voor de GP van Oostenrijk op 10 juli 2022:

    1. Verstappen                                189 punten

    2. Pérez                                        151

    3. Leclerc                                      145

    4. Sainz                                        133

    5. Russell                                     116

    Bijlagen:
    Ocon redde de eer voor Alpine in de sprintrace waarin Alonso niet kon deelnemen 9722 1.jpg (1.7 MB)   

    09-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN PAKT POLE VOOR SPRINTRACE MORGEN IN SPIELBERG !

    De kwalificaties zijn voor iedereen ondraaglijk spannend geweest. In Q1 was Charles Leclerc (Ferrari) de snelste met 1'05"419, net voor de WK-leider. In Q2 maakte de Monegask er 1'05"287 van ! Maar dan kwam de Q3 met vijf teams met elks hun twee piloten. Het ongelooflijke gebeurde: Lewis Hamilton werd verrast door een verraderlijk onderstuur en ging de muur in ! Rood voor liefst negen minuten. Iedereen vreesde dat de kadans zou gebroken worden, dat er zo snel mogelijk opnieuw naar de "pole" voor de sprintrace kon gebliksemt worden. Bij de restart hield iedereen - met nog 5'31" te gaan - het hart vast. Het zou tussen Leclerc en Verstappen gaan !

    Of Russell in die tweede Mercedes. Toen de Brit aanstalte maken zich in de wijzertop te wringen verloor hij onwezenlijk de Mercedes uit zijn handen en knalde achterwaarts de muur in ! Weer elf minuten rood en nog 2'31" te rijden in de Q3 ! Twee Mercedessen out ! Kapot. Max Verstappen zette de chrono scherper dan ooit, Leclerc replikeerde met een nog scherpere wijzerstand en toen iedereen meende dat de spanning nu wel mocht ophouden zette die sakkerse WK-leider Max Verstappen 1'04"984 op de klokken en pakte de pole voor morgennamiddag. Daarbij is het nieuws dat de FIA de "Porpoisingregels verschoven heeft naar de GP van België, eind augustus a.s. van geen betekenis. Max Verstappen is op weg naar de wereldtitel. Een pure deze keer. (Walter Rombauts)

    Kwalificaties voor de pole van de sprintrace van zaterdagnamiddag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'04"984

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'05"013

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                1'05"066

    4. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                   1'05"404

    5. George Russell (MercedesW13)                  1'05"431

    08-07-2022 om 18:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - SNELST IN FP1 VOOR GP VAN OOSTENRIJK

    Max Verstappen won al viermaal in Spielberg en legde zojuist de basis voor een vijfde keer. Met 1'06"302 ging hij titelrivaal Charles Leclerc (Ferrari) en Georges Russell (Mercedes) vooraf. Straks zijn er niet de gebruikelijke tweede vrije trainingen, maar wel de kwalificatie voor wie zaterdagnamiddag in pole in de 100 km lange sprintrace vertrekt. De winnaar daarvan start zondag in de "echte" pole voor de GP van Oostenrijk. De zojuist gereden FP1 werd gekenmerkt door twee rode vlaggen van telkens 7'.

    De eerste werd veroorzaakt door Norris in bocht 6 en de tweede door het opkuisen van rommel tussen bocht 6 en 7 dat de MotoGP daar had achtergelaten. Vanwege de F1-commissie is bekend dat het maximumbudget van 145 miljoen dollar zal stijgen met 3,1% om tegemoet te komen aan de stijgende transportkosten, veroorzaakt door de inflatie. Dat wordt dan 149,495 miljoen dollar... Van Alfa Romeo komt ten slotte nog het nieuws dat de Fin Valtteri Bottas een nieuwe Ferrarimotor in zijn Alfa Romeo krijgt en daarom zondag achteraan moet vertrekken. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull Honda)              1'06"302

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'06"557

    3. Georges Russell (MercedesW13)                1'06"702

    4. Sergio Perez (Red Bull Honda)                   1'06"834

    5. Lewis Hamilton (MercedesW13)                 1'06"909

    08-07-2022 om 16:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN IN OOSTENRIJK EERSTE F1-SPRINTRACE VAN SEIZOEN

    Met de GP van Oostenrijk beleven we de elfde race om het WK F1 2022. Die wordt gereden ten huize van Red Bull zoals de "Ring" naar die naam is genoemd. Het is een korte, snelle piste en ze is het toneel van de eeerste sprintrace van dit seizoen. In de praktijk wil dat zeggen dat morgen vrijdag 8 juli, van 13.30 tot 14.30 uur de eerste vrije oefeningen plaatsvinden. Maar dat in de namiddag van 17 tot 18 uur de kwalificaties voor de sprintrace worden gehouden. Wie daarin de snelste tijd rijdt start dus in de "pré-pole" van de sprintrace die zaterdag om 16.30 uur wordt gereden. Degene die deze korte koers wint dan, start in "pole" voor de GP van Oostenrijk zondagnamiddag.

    Niettemin worden er zaterdagmiddag van 12.30 tot 13.30 nog eens vrije trainingen toegelaten, de - wat zinloze - FP2 zo u wil. Het is de F1 als organisator die dit wil en vele teams zien het gedeeltelijk wel zitten, al brengt het héél veel werk en risisco's op crashes teweeg. Ook wordt binnen de FIA bekeken hoe na het ongeval van Zhou in Silverstone nog meer veiligheid kan worden ingebouwd. Meer specifiek tussen de bandenmuur en het hekwerk daarachter.

    De beelden waarop te zien is dat Zhou's auto daar maar nauw tussen geprangd zat vraagt naar meer "landingsruimte" tussen beide. Het hoeft nog nauwelijks gezegd dat de affiche van de GP van Oostenrijk beheerst wordt door de strijd tussen Red Bull, Ferrari en Mercedes, terwijl het niet kan worden ontkend dat Alpine uitgerekend Mc Laren van de vierde plaats voor het WK Constructeurs tracht te verdringen. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    Bijlagen:
    Esteban Ocon rijdt in Oostenrijk zijn honderste GP 6722 1.jpg (2.4 MB)   

    07-07-2022 om 22:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - WINT EERSTE GP IN INFERNAAL SILVERSTONE

    De Spanjaard Carlos Sainz heeft na zijn eerste pole-position gisteren, vandaag ook zijn eerste GP gewonnen. In zijn 151ste GP hield hij in zenuwslopende omstandigheden de "Driver of the Day", Sergio Perez achter zich, maar ook een herboren Lewis Hamilton die héél even de winnaar leek te wordeb. Max Verstappen was bij de start het snelst weg. Voor Sainz, Hamilton, Leclerc en Alonso. Achter hen onstond, nog voor de eerste bocht, een hellistisch vuurwerk met Albon, Russell, Tsunoda, Ocon en de Chinees Zhou. die als kaatsballen alle kanten opvlogen. Tegen de muur, tegen elkaar en Zhou ging daarbij over de kop en schoof op zijn "Halo"-bescherming tot tegen én over de bandemuur. Even werd sinds lang het ergste gevreesd. Maar de "Halo" bewees weer zijn waarde. Guanyo Zhou kwam er zonder kwalijke verwondingen uit. Analytisch bekeken was de "veroorzaker" van dit alles George Russell. Ik bespaar u de analyse. Ze is een artikel op zich.

    Koersdirecteur Niel Wittich veranderde direct geel in een rode vlag die alles voor 53 minuten zou stoppen. Nadat het hellevuur was geblust, de rommel opgekuist, bij Alpine nog de auto van Ocon opnieuw rijklaar gemaakt, kwam de restart waarbij Max Verstappen weer braafjes op de tweede lijn moest vertrekken en zich dus ontstolen zag van zijn leidersplaats in de pas begonnen race. Schande. Met nog vijftig ronden van 5,891 km te gaan nam Carlos Sainz de leiding met achter zich Max Verstappen en Charles Leclerc. Max Verstappen kwam aan de leiding toen Sainz een foutje maakte, maar zelf liet hij ook een steek vallen waardoor Leclerc achter Sainz kwam. De Monegask eistte van teamchef van Ferrrari, Mattias Binotto, dat Sainz hem moest voorlaten gezien zijn situatie t.a.v. Verstappen in de stand om het WK. Dat gebeurde niet.

    In ieder geval leidde na alle bandenwissels Lewis Hamilton in de 26ste ronde met liefst 18" voorsprong. Maar Mercedes besloot zijn mediums te vervangen door harde rubbers. De pitstop kostte veel tijd en Lewis viel terug naar de derde positie. Het stilvallen van de Alpine van Esteban Ocon op het rechte stuk lokte weer 8' Safety Car uit, tijdens dewelke iedereen softs ging halen, behalve Leclerc, en het hele zootje zich weer kon bijeenpakken voor een laatste racestart. Een ongewilde sprintrace. Daar hield Carlos Sainz stand, reed Sergio Perez even Lewis Hamilton plat, maar deze pakte in een volgende bocht de beide kandidaat-winnaars en reed naar de zege...Maar Sainz en Perez herstelden de situatie en Carlos Sainz zag zijn jongensdroom uitkomen. Winnen in een GP, en dan nog die van Engeland. Charles Leclerc is zeer ontgoocheld, terwijl Max Verstappen lelijke woorden uitte maar solied leider blijft in de voorlopige stand om de wereldtitel. Hamilton pakte met 1'30"510 wel één WK-puntje voor de snelste ronde mee. Walter Rombauts/Foto:Vladimir Rys)

    De uitslag:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                                1 uur 21'20"440 

    2. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                   op 3"779

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                        op 6"225

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                            op 8"546

    5. Fernando Alonso (Alpine-Renault)              op 9"571

    De WK-stand voor piloten:

    1. Verstappen                                               181 punten

    2. Pérez                                                       147

    3. Leclerc                                                     138

    4. Sainz                                                       127

    5. Russell                                                     111

    6. Hamilton                                                    93

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull-Honda                                          328

    2. Ferrari                                                       265

    3. Mercedes                                                   204

    4. Mc Laren-Mercedes                                      73

    5. Alpine-Renault                                             67

    6. Alfa Romeo                                                  51

          

    Bijlagen:
    Guangyu Zhou moet een goede engelbewaarder hebben....4722 1.jpg (162.5 KB)   

    03-07-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - SCOORT ZIJN EERSTE POLE IN SILVERSTONE

    De weerman heeft meegespeeld in de kwalificaties voor de GP van Engeland. Sommigen, o.a. Ocon, Bottas en Gasly, werden er door afgestraft en haalden de Q3 niet. Maar dan brak op het spekgladde 5,891 km lange circuit van Silverstone een chronostrijd uit die ongezien mag worden genoemd. Zelfs de Chinees Zhou in zijn Alfa Romeo nam in het begin even de voorlopige pole. Maar dan kwamen de zwaargewichten elkaar aan de spits van de tabellen afwisselen.

    Toen Max Verstappen in zijn Red Bull 1'41"055 liet noteren veronderstelde iedereen dat de polesitter bekend was. Maar neen, uit de watermuren doemde als een rode stier, niet die van Red Bull, maar de Ferrari van de Spanjaard Carlos Sainz op met 1'40"983 ! Verpletterend, zelfs voor WK-leider Max Verstappen. Die ziet zich morgen op de startgrid eigenlijk gesandwiched tussen Sainz voor hem en Charles Leclerc achter hem. Vanaf de vijfde stek kan zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton wijs de startverloop volgen en er zijn race naar richten. De tiende GP van het seizoen kondigt zich ongemeen boeiend aan. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De kwalificaties:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                   1'40"983

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1'41"055

    3. Charles Leclerc (Ferrari)               1'41"298

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)      1'41"616

    5. Lewis Hamilton (MercedesW13)    1'41"995

    Bijlagen:
    Fernando Alonso start op de zevende plaats in GP van Engeland 2722 4.jpg (4.7 MB)   

    02-07-2022 om 21:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - SNELST IN FP3 IN SILVERSTONE

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                       1'27"001

    2. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                            1'28"311

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                     1'28"348

    4. George Russell (Mercedes)                                 1'28"426

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                 1'28"488

    02-07-2022 om 14:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - ZET ORDE OP ZAKEN IN FP2 IN SILVERSTONE

    De tweede vrije trainingen waren het volgen waard. Liefst vier teams vormen de eerste vijf. Met een bliksemschicht als tijdverschil tussn hen in. Er wordt nu al reikhalzend naar de FP3 van morgen gekeken en tot slot wie er de pole zal veroveren.(wr)

    FP2:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                       1'28"942

    2. Lewis Hamilton (Mercedes W13)       1'29"105    

    3. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)    1'29"118

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)    1'29"149

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                   1'29"404

    01-07-2022 om 18:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - ALFA ROMEO - SNELST IN VERREGENDE FP1 IN SILVERSTONE

    Het regende als de eerste vrije trainingen voor de GP van Engeland begonnen. Na een kwartier droogde de zon de baan op en nadat Carlos Sainz in 1'42"967 een eerste officiële tijd had gezet, begon het opnieuw te regenen. Voor lang en met nog 24' te gaan in deze FP1 bleef iedereen in de pits. De stand was toen 1 Sainz 2 Leclerc 3 Bottas 4 Schumacher 5 Zhou... Iets meer dan 12' voor het einde kreeg Lewis Hamilton het op de zenuwen en reed op intermediates 1'49"476, lang niet genoeg om indruk te maken. Maar de zevenvoudige wereldkampioen had waargenomen dat hij het op slickx kon proberen... Met eerst een vijfde en direct daarna een tweede chrono.

    Mogelijk had Max Verstappen zich in de spits kunnen mengen, maar omdat Lance Stroll zijn Aston Martin in "Copse" in het grind plofte, werd na geel direct rood gegeven en kon de Red Bull-coureur zijn poging niet voleindigen. De sessie werd door Stroll 30" te vroeg beëindigd. Straks zijn er de tweede vrije trainingen.

    Tot dan kunnen we nog vertellen dat men voor manifestaties vreest in Silverstone zoals in 2003 een katholieke priester Cornelius Horan voor onheil zorgde door aan "Hangar Straight" tijdens de race de baan over te lopen. Of zoals recenter in 2020 "Extinction Rebellion" er in slaagde voor de start een protestspandoek op te voeren. Als afsluitertje van deze omzeggens niet gereden FP1, moeten we noteren dat Francorchamps en Paul Ricard niet meer op de voorlopige kalender van 2023 bij Liberty Media voor komen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Alfa Romeo-Ferrari)                1'42"249

    2. Lewis Hamilton (Mercedes W13)                     1'42"781

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                    1'42"967

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                1'43"801

    5. Mick Schumacher (Haas-Ferrari)                    1'43"895

    01-07-2022 om 15:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES: GERHARD BERGER VIERT ZIJN 35STE VERJAARDAG BIJ FERRARI

    Ayrton Senna da Silva was nog geen twee maanden omgekomen op 1 mei 1994 in Imola of de Formule 1 ondervond dat het leven gewoon door gaat. Op zaterdag 27 augustus 1994 vierde de Oostenrijker Gerhard Berger - Ferrari - zijn 35ste verjaardag. Gerhard Berger, die een intieme vriend van Ayrton Senna was sinds 1981, won 10 GP's van de 210 waarin hij de start nam. Zijn eerste was de GP van Oostenrijk in 1984 en zijn laatste de GP van Europa in 1997. In dezelfde Tamburellobocht waarin Senna het leven liet, kwetste Gerhard Berger zich ook aan zijn hand die was verbrand tijdens die spectaculaire maar goed afgelopen crash. Hij is de zoon van een transportondernemer en werd in het Oostenrijkse Wörgl geboren op 27 augustus 1959. In de F1 reed hij voor Benetton, Ferrari en Mc Laren. Hij was een minzame man die erg open stond voor een zinnig gesprek. (wr)

    Bijlagen:
    Gerhard Berger - Ferrari - celebrates his birthday 2781994.pdf (852.3 KB)   

    30-06-2022 om 14:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES: HOE SAAB IN DE 9-5 IN 1998 DE NEKSLAG WIST OP TE VANGEN

    De "coup-de-lapin", of de nekslag die bij auto-ongevallen vaak verstrekkende gevolgen had, is door het Zweedse merk Saab in 1998 opgevangen in de modellen 9-5 en uiteraard ook in de volgende series. De afbeelding toont perfect hoe dit in zijn werk ging. Saab, Volvo en Mercedes waren overigens ronduit pioniers in zowel de actieve- als de passieve veiligheid. Vele concurrenten namen er een lesje aan. (wr)

    Bijlagen:
    Hoe Saab in 1998 in de 9-5 de nekslag wist te voorkomen.pdf (410.9 KB)   

    30-06-2022 om 14:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALS ZELFS CHRISTIAN HORNER TOEGEEFT DAT MASI IN ABU DHABI VERKEERDE BESLISSING NAM IN WK-TITEL...

    Abu Dhabi 2021 is nog niet verteerd. Naarmate we dichter bij de GP van Engeland komen, en de maskers totaal afvallen, heeft teammanager van Red Bull Christian Horner toegegeven dat koersdirecteur Michaël Masi in de beslissende race in Abu Dhabi een verkeerde beslissing nam. Daarmee nam hij de achtste wereldtitel van Sir Lewis Hamilton af. Die reed 12" voor op zijn tegenstander Max Verstappen. Maar door het op de baan brengen van de safety car sloot de Hasselaar terug aan achter Hamilton. Bovendien had Verstappen - en dat was slim en Hamilton kon dat ook hebben gedaan - had de Red Bull-coureur nieuwe zachte banden gaan halen.

    Toen de laatste ronde werd vrijgegeven was het voor Max een klein kunstje over Hamilton te gaan wiens banden al "op" waren. Maar met 12" voorsprong nog met gemak die laatste ronden hadden standgehouden. Strikt genomen hoeft men nu de zogenaamde wereldtitel van Max Verstappen af te nemen en Hamilton zijn achtste titel toe te kennen. Een juridisch gevecht hieromtrent zou een nooit eerder gezien precedent in de Formule 1 zijn. Of Mercedes dat aandurft met mogelijk merk-imagoschade is zeer de vraag. Maar hoe het ook loopt Max Verstappen's titel zal altijd een controverse oproepen. (Walter Rombauts)

    30-06-2022 om 10:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/06-16/06 2024
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!