Inhoud blog
  • Le Lame Lover
  • Moederdag
  • Veritas Care(s) about you
  • gespot op light+ Building
  • Ga voor een tijdloze, duurzame zomer met Aware
  • Umbris, unieke design-overkappingen
  • Classic elegance Luna
  • Classic date manufacture
  • Classic Moonphase Date Manufacture
  • Franke stapt in de grijze zone
  • BR 05 Chrono grey steel & gold
  • Ray-Ban & Lenny Kravitz
  • BR X5 Black Titanium
  • De nieuwe stoelmodellen van Marie's Corner
  • Internationaal tuinfestivall
  • Stoneman Arduenna-Saison startte op 13 april
  • Alpina Extreme Quartz
  • Seastrong Diver Extreme Automatic GMT: de avontuurlijke duiker
  • Dromen van de zomer met Anita en rosa Faia
  • BR05 Black ceramic
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    wozani
    restaurants
    26-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.relais & Châteaux

    Gids Relais & Châteaux 2013

     

     

    De nieuwe prestigieuze gids met unieke verblijfslocaties en toprestaurants bevat dit jaar 36 nieuwe verwenadressen uit de 5 continenten.

     

    Iemand die even weg wil uit de dagelijkse sleur vindt nu ook rust en kalmte in The Cliffs Preserve in Chili, kan volop genieten van de pracht en de mystieke geheimen van de Peruviaanse Macchu Picchu in de Inkaterra Macchu Picchu suites of uitblazen in de Titicaca lodge op meer dan 3800 m hoogte nabij het Titicacameer.

    Andere suggesties omvatten het Dolphin Island Fidji, de Morukuru villa’s in Zuid Afrika of het Zarafa camp in Botswana.

     

    Sport, ontspanning en wellness met nieuwe locaties in Frankrijk, Zwitserland, Italië, Zuid-Afrika en Taiwan. Het In Lain hotel Cadonau in Zwitserland combineert jacht, visvangst, wandelingen met sledehonden en hockey.

     

    Naast de hotels die alle een degelijke culinaire ervaring aanbieden, verwelkomt Relais & Châteaux ook 9 nieuwe Grands Chefs. Frankrijk neemt er maar liefst 4 voor zijn rekening, het Chabichou restaurant in Courchevel, L’Oxalys in Trois Vallées, Passage 53 in Parijs en Mirazur in Menton. In het rijtje nieuwe chefs ook Margo Reuten van het restaurant Da Vinci in het Nederlandse Maasbracht, kreeg een 17/20 in de GaultMillau 2013 in Nederland.

    De koppeling met historische panden vinden we o.m. terug in het neogotische Borgo Dei Conti in Italië en het 18de eeuwse Kapucijnenklooster El Convento Boutiquehotel in Antigua, Guatemala.

     

    Salvatore Ferragamo, kleinzoon van de wereldvermaarde gelijknamige Italiaanse schoenmaker en nu uitbater van het Il Borro hotel in Toscane, fungeert dit jaar als internationaal ambassadeur van de keten.

    26-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Berghoff

    BergHOFF op scherp met Bistro messenblokken en keramische Eclipse messen

     

     

     

    Het doel heiligt de middelen. Het culinaire resultaat van het gezwoeg in de keuken hangt in belangrijke mate af van het materiaal dat je gebruikt. Topmessen, zowel scherp als duurzaam, in een design jasje: dat zijn de Bistro 6-delige en de 8-delige messensets, en de individuele keramische Eclipse-messen.

     

    Black is beautiful, en in dit geval ook stylish scherp. Het design van zowel de 6-als de 8-deloge Bistro messenset past in elk interieur. Zowel met de 6-delige als de 8-delige set kan je aan de slag voor al je bereidingen. Elk lemmet is gesmeden uit het allerbeste roestvrij staal, en ook het handvat is vervaardigd uit roestvrij staal. Elk mes zit keurig in het mat zwarte houten blok. De messen was je best handmatig af.

    Inhoud 6-delige set: Schilmes, universeel mes, trancheermes, broodmes en  santokumes; inhoud 8-delige set: schilmesje, universeel mes, uitbeenmes ‘flexibel’, santoku mes, trancheermes, koksmes, broodmes, houten blok.

                                                              

    BergHOFF biedt zijn kwaliteitsmessen ook individueel aan. En kwaliteit, dat is het minst wat je kan zeggen over de keramische messen uit de Eclipse-lijn. Met een enkele snijbeweging zorg je voor de perfecte snijding van groenten, (beenloos) vlees en fruit. Het materiaal is extreem licht en ligt uitstekend in balans in je hand. De stijlvolle keramische messen zijn hard, behouden lang hun scherpte en zijn best te reinigen met de hand. Bovendien zijn de messen ideaal voor mensen met een allergie voor metaal.

     

    26-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.wintervakantie

    WINTERVAKANTIE VOOR IEDEREEN

     

     

     

    Bij vele gezinnen staat er jaarlijks een wintervakantie gepland. Een reis om naar uit te kijken, soms meer dan een zomervakantie. Wie met de familie richting Alpen reist, wil ongetwijfeld een bestemming waar groot en klein, ouders en kinderen vanalles kunnen beleven. Iedereen is welkom het Noord-Italiaanse Valle d’Aosta, ook minder valieden die evenveel sneeuwpret zullen beleven.

     

    De toeristische diensten van Valle d’Aosta pakken uit met ‘family building packages’. Het zijn all-in vakantiepakketten voor families met kinderen in wintersportplaatsen met veel recreatiemogelijkheden. Overnachtingen, skipassen en activiteiten voor het ganse gezin zijn inbegrepen. Dat is niet alleen makkelijk maar ook tijdbesparend want je hoeft zelf niets meer uit te zoeken.

     

    Het doel van de ‘family building’ pakketten is om families dichter bij elkaar te brengen. Ver weg het werk, huishoudelijke taken, school of andere stresserende activiteiten uit het dagelijkse leven.

    De vakantie wordt gezamenlijk doorgebracht maar elk gezinslid kiest een activiteit die hij of zij het meest past. Op die manier geniet iedereen met volle teugen, op eigen ritme, wat ook de groepssfeer ten goede komt. Kinderen neem deel aan skilessen of amuseren zich in een sneeuwpark. Er is gezamenlijke familiepret in het zwembad, op de schaatspiste of tijdens het bobsleeën. Terwijl de kinderen op stap zijn met een professionele monitor genieten de ouders van lokale gastronomie, van relaxen in een wellness center of van winkelen in de hoofdplaats Aosta.

     

    Iedereen welkom, ook minder valieden

    Je zou denken dat een wintervakantie voor mensen met  een geestelijke of lichamelijke handicap niet weggelegd is. Niets is minder waar in Valle d’Aosta want daar zijn ook minder validen meer dan welkom.  Speciaal opgeleide monitoren van de skischool in Courmayeur wachten hen op in diverse skistations voor een professionele begeleiding. Op basis van de beperking van de persoon wordt speciaal aangepaste apparatuur voorzien. Een kruk als steun bij het skiën of een  bijzonder snowboard (BASS systeem) met metalen constructie waar de persoon aan wordt vastgehecht, om samen met de monitor naar beneden te glijden. Zo kunnen ook mensen met lichamelijke beperkingen aan de onderste ledematen ook een snowboard ervaring beleven. In Val Ferret en Arpy kan men Nordic skilessen volgen en in andere stations kan men tevens op aanvraag snowboarden, alpine skiën of langlaufen. www.sicuramentevacanze.it en scrivi@sicuramentevacanze.it.

     

    www.visitaosta.be, www.lovevda.it: officiële websites van de autonome regio Valle d’Aosta met informatie over accommodaties, actieve vakanties, bereikbaarheid, kant en klare arrangementen én evenementen.

     

    25-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Patisserie Delhaize

    DELHAIZE INNOVEERT IN HAAR PATISSERIEASSORTIMENT IN SAMENWERKING MET PIERRE MARCOLINI EN ROGER VAN DAMME

     

     

    Delhaize onderhoudt al jaren een nauwe band met met de grootste chefs uit België en kondigt een nieuwe samenwerking aan met twee grootheden van de Belgische chocolade en gebak : Pierre Marcolini en Roger van Damme. Met de lancering van het nieuwe chocoladegamma ‘Pierre Marcolini passionately created for Delhaize’ en gebakgamma ‘Roger van Damme passionately created for Delhaize’ bevestigt Delhaize zijn status als expert van de grote Belgische gastronomie en en meer specifiek in haar zoute en zoete creaties. Deze samenwerking zet de nieuwe, meer trendgerichte aanpak van het patisserieassortiment bij Delhaize extra in de verf. Deze nieuwe producten zullen vanaf eind november in de Delhaizewinkels verkrijgbaar zijn.

     

    Het patissierieassortiment van Delhaize ondergaat permanent een zekere revolutie, geïnspireerd door de wens om de trends voor te zijn en in te spelen op de evoluerende smaken van de consumenten. Hoewel de grote klassiekers nog steeds een groot succes zijn, gaan klanten vandaag steeds meer op zoek naar minder gesuikerde producten, gevarieerde vormen en texturen en kleinere porties. Deze evolutie van het patisserieassortiment bij Delhaize, die al in gang werd gezet door de recente lancering van taart op basis van stevia of yoghurt, gaat vandaag de gastronomische toer op door de samenwerking met Pierre Marcolini en Roger van Damme, twee van de grootste ambassadeurs van chocolade en gebak in België.

     

    Deze twee grote vakmannen delen een creatieve en kwalitatieve visie op zoete lekkernijen: de oorsprong van de producten, uitgebalanceerde smaken, de originaliteit van de bereidingen en de gebruikte producten.

     

    Pierre Marcolini passionately created for Delhaize - Lancering op 3 december

    Pierre Marcolini, de beroemde chocolatier-patissier van de Zavel die de wereld rondreist op zoek naar de beste cacaobonen, is één van de weinige chocolatiers die zijn chocolade nog zelf maakt, in zijn Brusselse atelier, en er een kwaliteit aan geeft die een voorbeeld is voor de rest. Als meester-chocolatier en onverbeterlijke vernieuwer creëert hij de allerfijnste chocolade, met subtiele aroma’s en originele texturen. Zijn chocoladecreaties sluiten aan bij de hedendaagse trends, zijn dus minder gesuikerd en hebben een mooie, frisse smaak.. Marcolini creëerde voor Delhaize drie variëteiten van chocoladebolletjes van elk 6 gram beschikbaar vanaf 3 december: een smaakbom in de mond.

     

    Roger van Damme passionately created for Delhaize - Lancering op 28 november

    Roger van Damme is één van de creatiefste chefs-patissiers van het moment en één van de chefs bij de kookzender njam. Hij leidt zijn Antwerpse restaurant Lunch Lounge ‘Het Gebaar’ en ontwikkelt originele recepten van een grote finesse. Deze grote gebakexpert heeft school gelopen bij Ferran Adria, de beroemde chef van El Bulli in Spanje. Sinds 2010 heeft Het Gebaar een Michelinster. De creaties van Roger van Damme zijn zowel een feest voor de smaakpapillen als voor de ogen en zijn een mix tussen originechocolade, fruit en originele texturen.

     

    Roger van Damme wenste samen te werken met Delhaize omdat het bedrijf staat voor hoge kwaliteitsstandaarden, waar de patissier veel belang aan hecht, maar ook omdat hij zoveel mogelijk mensen wil laten kennismaken met zijn creatieve aanpak van gebak. Het succes van Het Gebaar is namelijk zo groot dat je soms wat geduld moet uitoefenen om een tafel te pakken te krijgen.

    Roger van Damme ontwikkelde voor Delhaize verschillende producten. Een aantal zijn permanent verkrijgbaar, andere enkel tijdens de eindejaarsfeesten en beschikbaar vanaf 28 november.

     

     







    24-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fanna collection

    Exclusief, gesofistikeerd én met een unieke persoonlijke toets

    De nieuwe Fanna-collectie van Mirabel Slabbinck

     

     

     

    De eindejaarsperiode: hét moment bij uitstek om vrienden en familie heerlijk in de watten te leggen met een zorgvuldig uitgezocht geschenk dat precies past bij die ene persoon. Wat dacht je van zijdezacht bed-, bad-of tafellinnen met een verfijnde persoonlijke toets? Op de nieuwste collectie Fanna van het Belgische merk Mirabel Slabbinck prijkt een bekoorlijk barok medaillon, met daarin in sierlijk sierschrift… het initiaal van jouw keuze!

     

    Mirabel Slabbinck combineert moeiteloos frisse designs met levendige kleuren en een verfijnde kwaliteit. Ze staat gekend om haar exclusieve elegantie, pure eenvoud en gesofistikeerde klasse. Voor al haar collecties gebruikt Mirabel zuiver kwaliteitsmateriaal, rijkelijke stoffen en zorgvuldig gekozen kleurtinten. Maar enkel de tekening of het patroon ligt vast: de stof, de tint en de kleur van het boorduurwerk, die kiest de klant.

     

    Met de Fanna-collectie gaat Mirabel nog een stapje verder. Op het bed-, bad-én tafellinnen van deze collectie prijkt een sierlijk medaillon, geïnspireerd op de barokke tekening die Mirabel ontdekte in de oude dressoirspiegel op de kamer van haar dochtertje. Jij kiest welke initiaal in sierschrift binnen in het medaillon wordt geborduurd. Voor een geschenk met een wel érg verfijnde persoonlijke toets…

    www.mirabelslabbinck.be  

     

     

     

     





    24-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Visitbrussels

    VISITBRUSSELS heeft officieel de bevestiging gekregen van zijn engagement om van Brussel een duurzame stad te maken!

     

     

     

    Bij beslissing van de jury op datum van 08/10/2012 werd het label “Ecodynamische onderneming” (twee sterren) verleend aan VISITBRUSSELS voor zijn site in de Koningsstraat (BIP).

    Het label “Ecodynamische onderneming” wordt toegekend door Leefmilieu Brussel en is een officiële erkenning in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Het label wordt verleend aan Brusselse ondernemingen, grote of kleine, openbare of particuliere, verenigingen en non-profitorganisaties die er goede praktijken op nahouden op het vlak van milieubeheer. Het gaat o.m. over afvalbeheer, rationeel energieverbruik, maatregelen inzake energiebesparing, faciliteiten voor de werknemers op het vlak van zachte mobiliteit enz. Ondernemingen kunnen op die manier één, twee of drie sterren krijgen, afhankelijk van de geleverde inspanningen.

    Voor VISITBRUSSELS is dit een mooie beloning en een extra motivatie om blijvend aandacht aan deze milieuaspecten te blijven schenken.

     

    Ecodynamische acties:

    Ecobeheer = besparen : Realisatie van een energie-audit van het gebouw en toepassing van de aanbevelingen; tussen 2009 en 2011: daling van het gasverbruik met 27,95% (een vermindering van de temperatuur met 1°C, zoals bepaald in het protocol van Kyoto, vervanging van enkelglas door dubbelglas enz.) en van het elektriciteitsverbruik met 17,13%; geleidelijke vervanging van lampen door spaarlampen en vermindering van papierafval.

     

    Ecobeheer = goede gewoonten : gebruik van het openbaar vervoer of alternatieven in plaats van de auto voor de verplaatsingen van en naar het werk, gedeeltelijke terugbetaling van de kosten van het openbaar vervoer en een vergoeding voor de verplaatsingen met de fiets; parkeerplaats voor fietsen en douches voor de fietsers; gebruik van het VILLO!-systeem door de werknemers; gebruik van gerecycleerd papier en toepassing van afvalpreventie en het sorteren van afval.  

     

    Ecobeheer = creativiteit : sensibilisering van de toeristische sector voor een milieuvriendelijk beleid; ontwikkeling van de Sociale Verantwoordelijkheid van Ondernemingen (CSR); keuze voor recyclagebedrijven en ondernemingen uit de sociale economie; kiezen voor bedrijfswagens met een lage CO2-uitstoot; vermindering van het aantal brochures en toeristische stadsplannen en ze betalend maken om verspilling tegen te gaan; keuze voor traiteurs en leveranciers die rekening houden met milieucriteria en verbetering van de toegankelijkheid van de site voor personen met een beperkte mobiliteit (PBM).

     

     

     

     

     

     

    23-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Canard Duchêne

    Canard-Duchêne - Een grote, ontegensprekelijk authentieke Champagne

     

     

    De eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden… samen met een onweerstaanbaar verlangen naar bubbels en plezier, naar vrolijkheid en lichtheid, naar afstand nemen van de dagelijkse zorgen met een glas in de hand. We willen genieten van zeldzame momenten met vrienden of familie, van een goedgevulde tafel en de finesse van een goede Champagne, een Champagne van een mooi en groot huis : Canard-Duchêne.

     

    Authentiek: ongetwijfeld de beste betiteling van de persoonlijkheid van een huis zoals

    Canard-Duchêne. Het is de derde meest verkochte champagne in Frankrijk en heeft in de loop van haar lange geschiedenis nooit toegegeven op kwaliteit. Het is het enige merk, samen met Roederer, dat toebehoort aan een familiale en private aandeelhouder, niet beursgenoteerd is en dus in alle sereniteit kan werken. Canard-Duchêne heeft vanaf de oprichting door Victor Canard en Léonie Duchêne, nu 140 jaar geleden, steeds met argusogen gewaakt over uniekheid en identiteit. Ver verwijderd van de producten van coöperatieve kelders, heeft Canard-Duchêne nog steeds sterke wortels in het hart van de champagnewijngaarden, op de oevers van de Ludes, tussen Reims en Epernay.

     

    Fijn, uitzonderlijk, elegant, Canard-Duchêne is een feestchampagne bij uitstek. Een jaarlijks herhaald « edelsmeedwerk » dat toch steeds bereikbaar blijft, gezien de zeer redelijke tarieven die het huis hanteert en de voor het grote publiek toegankelijke distributie.

     

    Toen men besloot om het imago te vernieuwen, tot leven te brengen en nog beter aan te bieden aan de consument, maakte de directie van Canard-Duchêne de logische keuze om de Champagne voortaan voor te stellen met de term Authentique. Een « appelation » die dit eindejaar meer dan ooit onmisbaar zal zijn bij het aperitief of bij een feestmaaltijd.

     

    De champagne Canard-Duchêne Authentique Brut wordt u gedurende de maand december aangeboden met een uitzonderlijke promotie. De cuvée Authentique Brut wordt voorgesteld aan 26,99 euro per fles. Maar bovendien krijgt u bij aankoop van twee flessen een derde gratis ! Deze 2+1 formule is verkrijgbaar bij alle vestigingen van Carrefour Planet, Hyper en Market, evenals bij Match, Champion en Mestdagh. Bovendien is Canard-Duchêne Brut dit jaar voor het eerst ook verkrijgbaar bij Colruyt,

    eveneens aan de uitzonderlijke prijs van 17,99 euro per fles.

     

    Een kistje als kleinood. Ontdek de sensualiteit van de Canard-Duchêne Rosé. Nog een schitterend idee voor de eindejaarsfeesten: de uitgave van een prachtig verguld kistje, voorzien van de koninklijke tweekoppige adelaar, gezien Canard-Duchêne sedert 1890 hofleverancier was van het Russische hof. Een waar kleinood met een fles Champagne Authentique Rosé en twee champagneglazen. Perfect geschikt om te genieten van de heldere robijnrode kleur van deze prachtige champagne, haar frisheid en fijne noten van aardbei, framboos en rode bessen. Dit kistje is heel de maand december verkrijgbaar bij Carrefour aan de prijs van 34,90euro BTW incl.

     

    De samenstelling van de Champagnes Canard-Duchêne is een schitterende evenwichtsoefening! Authentique Brut : een verhouding van 45% Pinot Noir, 35% Pinot Meunier en 20% Chardonnay. Suikergehalte : 10 g/l. Authentique Rosé : een verhouding van 45% Pinot Noir, 25% Pinot Meunier en 30% Chardonnay. Suikergehalte : 10 g/l.

     

    De Champagne Canard-Duchêne wordt in België vertegenwoordigd door La Route du Vin – www.larouteduvin.com  

     

     









    22-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Upignac: Een feest van nieuwigheden boordevol traditie

     

     

    Een nieuwe verpakking: Iets donkerder, eleganter en meer in lijn met de eigenheid van het merk: de nieuwe verpakking van Upignac is in perfecte harmonie met het concept van vernieuwing en respect voor de traditionele waarden.

     

    Nieuwe producten - Koud: Een nieuwe waaier aan topproducten onder de naam “Upignac Prestige” met nog meer gastronomische recepten, een delicate foie gras met vijgen, een eendenterrine en een rol foie gras waarvan u een vijftiental sneetjes kunt snijden, ideaal voor het maken van hapjes. Warm: Ontbeende en gevulde kwartels, in volgende versies: met foie gras, met rozijnen en cognac, met tomaten en olijven en tenslotte met bospaddestoelen.

     

    In de feestperiode nodigt Upignac u uit op een uitzonderlijke ontdekkingsreis via hun gastronomische “Kerstmarkt”. Alle dagen, van 1 tot 31 december, van 9u tot 18u30 ontvangt Upignac u voor een smakelijke en fascinerende reis in haar land van producten en nieuwigheden. De schitterende schuur van de boerderij is voor de gelegenheid omgetoverd tot een onvergetelijke hal vol lekkernijen.

     

    De onovertroffen vedette is uiteraard de eendenlever, maar ook alle producten met gans kunnen geproefd worden en worden gebruikt in boeiende culinaire demonstraties. De markt, die een rustieke omgeving combineert met een hedendaagse opstelling, biedt de gelegenheid om een reeks smakelijke nieuwe bereidingen te ontdekken die via het netwerk van Upignac worden voorgesteld.

     

    De bezoekers, die ontvangen worden met een glaasje warme wijn, kunnen ook rustig flanerend kennis maken met de fijne producten van de voortreffelijke partners van het huis, zoals de schitterende champagne Drappier, de opmerkelijke Sauternes Château Grillon, de fantastische truffels van Urbani of de uitzonderlijke kaviaar Caspian Tradition. Het is een unieke gelegenheid om in avant-première de kleine mirakels te ontdekken die de feesttafels sieren, maar ook om ideeën te verzamelen voor lekkernijen voor het hele jaar.

     

    De reeks “Geschenken voor Lekkerbekken” beantwoorden perfect aan de verlangens van fijnproevers. Deze dozen met lekkernijen zijn er in vier variëteiten : “Degustation” (Degustatie) (25 €), met een Prestige eendenlever «façon torchon» en echte uienkonfijt met Espelettepeper; “Tentation” (Verleiding) (39 €), met een Prestige eendenlever «façon torchon», echte uienkonfijt met Espelettepeper en een halve fles Gewurztraminer René Meyer; “Saveur” (Smaak) (49 €), met een Prestige ganzenlever «façon torchon», eendenlever «façon maison», een traditionele eendenrillette, een echte vijgenkonfijt en een fles Crémant d’Alsace René Meyer en tot slot “Gourmand” (Lekkerbek) (79 €), met een Prestige ganzenlever «façon torchon», een wildpaté met foie gras, een traditionele eendenrillette, uienkonfijt, vijgenkonfijt, een fles champagne Drappier en een fles Sauternes Château Grillon.

    UPIGNAC S.A. - Route de la Bruyère 100 – 5310 Upigny

    Tel.: 081 51 20 05 - www.upignac.com  

     

     

    22-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Upignac, feest vol traditie

    UPIGNAC : Een feest van nieuwigheden boordevol traditie

     

     

     

    Het verhaal begint in 1984, in Upigny – een dorpje in het hart van Brabants Haspengouw. Het Belgische filiaal van een Franse foie gras fabrikant neemt contact op met de familie Petit, die een prachtige boerderij bezit temidden van de rijke glooiende landschappen. Zij zijn op zoek naar eendenkwekers. Deze specialisten hadden immers terecht opgemerkt dat de kwaliteit van ons gras superieur is aan dat in het zuidoosten van Frankrijk, waar de velden minder rijkelijk overgoten worden dan in ons kleine landje.

     

    Wat eerst slechts een experiment is wordt al snel een succes. Het bedrijf komt op kruissnelheid en bewijst dat ook België een foie gras land kan zijn. Vanaf 1985 wordt de suffix “ac” toegevoegd aan de naam van het dorp om het merk een zuidoostelijk tintje te geven. Zo groeit in de loop der jaren het bedrijf uit tot haar huidige betekenis in ons land: synoniem voor zeer smakelijke foie gras van de hoogste kwaliteit. Alle producten zijn op basis van eenden gekweekt op de boerderij, maar ook bij een groeiend aantal onafhankelijke kwekers. De productie gebeurt in moderne en performante installaties. In 1993 wordt effectief een verwerkingsatelier gebouwd dat beantwoordt aan de meest strenge Europese normen.

     

    In gelijke tred met de groei van de bekendheid van het merk ontwikkelt zich een netwerk van Upignac boetieks, parallel met het restaurant van de boerderij: “La Table d’Upignac”. Particulieren kunnen zo ontdekken hoe ze de producten optimaal presenteren. Een groot keerpunt komt er in 2005. Upignac neemt het bedrijf «Les Foies Gras de Strasbourg» over. Om die stap te begrijpen moet men weten dat een groot deel van het Belgische publiek meer specifiek van ganzenlever houdt. Tot dan toe werd dit bij Upignac niet vervaardigd. Ganzenlever vereist immers andere technieken en materialen dan deze voor de verwerking van eend. Bovendien had «Les Foies de Strasbourg» een uitstekende reputatie opgebouwd op het gebied van de verwerking van ganzenlever, vooral voor horecaklanten. De overname van de activiteiten van dit bedrijf geeft Upignac de mogelijkheid het aanbod te diversifiëren en actief de professionele én de particuliere markt aan te pakken.

     

    Particulieren kunnen immers vanaf 1996 de producten van Upignac ontdekken via de grootwarenhuizenketen Delhaize. In dat jaar wordt het bedrijf van Upigny voor de eerste keer vertegenwoordigd door het teken van de Leeuw via het bekende duoblok van foie gras.

     

    Het avontuur gaat verder op regionaal niveau, met de overname van twee andere gastronomisch gerichte bedrijven, "Le Repaire des Gourmets" in 2009 en "Le Close de Charlemagne" in 2010. Elke uitbreiding brengt kennis van zaken en zeer gerichte en kwalitatieve distributienetwerken met zich mee. Bij de partnerschappen van Upignac kunnen we de samenwerking met Urbani, een onovertroffen speler in de wereldhandel van truffels, niet onopgemerkt laten voorbijgaan. Upignac verkoopt alle producten van dit bedrijf in de meeste van haar verkooppunten en in de horeca, zowel vers als in blik. Het is een opmerkelijke prestatie, die de hele sector een zetje heeft gegeven. De jaarlijkse consumptie van foie gras per inwoner in België is gestegen van 50g in 1990 naar meer dan 150g vandaag.


    De ateliers van Upignac in Upigny en in Huldenberg streven steeds naar de top qua vereisten rond voedselveiligheid. Ze beantwoorden aan de meest strikte Europese normen. Upignac behaalde bovendien eind oktober 2012 de ISO22000 norm, de strengste norm die kan worden toegekend op het gebied van voedselverwerking. Deze verbeteringen maken deel uit van een stap naar totale kwaliteit met respect voor de traditionele verwerkingsmethodes.

     

    Geniet van een waaier aan presentaties van de specialiteiten van Upignac in het restaurant La Table d’Upignac. Gans en eend worden perfect klaargemaakt in een warm en gastronomisch decor, onder leiding van de getalenteerde en innovatieve chef Diego Valdes. Het cliënteel krijgt er niet genoeg van en keert overtuigd terug. Geplaatst tegen de fantastische achtergrond van de Upignac boerderij is dit een onmisbaar moment in de ontdekking van alle facetten van de gastronomie volgens Upignac.

    Naast de aanwezigheid bij grootdistributeur Delhaize worden de producten van Upignac vandaag verdeeld via een 20-tal boetieks die de naam van het merk dragen of via verkoopspunten in voedingsspeciaalzaken. www.upignac.com  

     

     

     

     






    21-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Malaysian airlines

     

     

    Malaysia Airlines wordt lid van oneworld op 1 februari 2013

     

     

     

    Op vrijdag 1 februari 2013 wordt Malaysia Airlines een volwaardig oneworld-lid. Hiermee zal de luchtvaartmaatschappij, die al tal van awards in de wacht sleepte, voortaan tot ’s werelds meest toonaangevende kwaliteitsalliantie behoren. De Maleisische nationale luchtvaartmaatschappij heeft toestemming gekregen om zich aan te sluiten na het succesvol afronden van een grondig onderzoek uitgevoerd door het centrale team van oneworld en door Qantas, dat het peterschap op zich heeft genomen.

     

    Hoewel het implementatieprogramma voor op schema ligt en een van de volgende weken voltooid kan worden, werd beslist om de officiële toetreding, wegens de vakantieperiode op het einde van het jaar en een aantal administratieve redenen, uit te stellen tot begin 2013. Malaysia Airlines zal vanaf 1 februari 2013 alle oneworld-diensten en -voordelen aanbieden. Het zal het tweede alliantielid zijn dat met de Airbus A380 vliegt, net zoals zijn oneworld-peter Qantas.

     

    Vanaf dat moment worden de frequent flyer-voordelen uitgebreid van de 2 miljoen leden van Enrich, het getrouwheidsprogramma van Malaysia Airlines, wanneer ze met een ander oneworld-lid vliegen (airberlin, American Airlines, British Airways, Cathay Pacific Airways, Finnair, Iberia, Japan Airlines, LAN Airlines, Qantas, Royal Jordanian, S7 Airlines en zo’n 25 andere aangesloten luchtvaartmaatschappijen). Dit geldt ook voor het verdienen en inwisselen van mijlen en het verdienen van tierstatus-punten wanneer met de andere alliantieleden gevlogen wordt. Enrich Platinum-kaarthouders krijgen de Emerald-status bij oneworld.  Enrich Gold wordt gelijkgesteld met oneworld Sapphire en Enrich Silver met oneworld Ruby.

     

    Vanaf 1 februari zullen de Enrich Platinum- en Gold- kaarthouders toegang krijgen tot de meer dan 550 lounges van de oneworld-leden. Hetzelfde geldt voor de Malaysia Airlines-passagiers, die in First en Business Class reizen. Vanaf 1 februari zullen ook de 125 miljoen frequent flyer-kaarthouders van de reeds gevestigde oneworld-carriers mijlen kunnen verdienen en verzilveren wanneer ze met Malaysia Airlines vliegen.

     

    Malaysia Airlines neemt al deel in Global Explorer, het rond-de-wereld-tarief dat wordt aangeboden door de oneworld-leden en enkele luchtvaartmaatschappijen die geen officieel lid zijn van de alliantie.  Vanaf 1 februari wordt het netwerk van Malaysia Airlines, dat meer dan 60 bestemmingen in bijna 30 landen telt, geïntegreerd in de alliantietarieven en commerciële producten van oneworld.

    De toetreding van Malaysia Airlines zal ervoor zorgen dat het alliantienetwerk in Zuidoost-Azië flink uitbreidt. Op de oneworld-kaart zullen er 14 nieuwe bestemmingen en een extra land (Brunei) bijkomen. Nog belangrijker is het versterken van de alliantie op het vlak van verbindingen tussen heel wat belangrijke zakensteden in Azië en in andere delen van de wereld.

     

    Dankzij de toetreding zal oneworlds wereldwijde dekking stijgen naar ruim 840 bestemmingen in 156 landen, met ongeveer 9.000 vluchten per dag. De gezamenlijke vloot van ongeveer 2.500 toestellen zal jaarlijks bijna 340 miljoen passagiers vervoeren en een omzet genereren van 110 miljard dollar. Met de kandidaat-oneworld-leden Qatar Airways en Sri Lankan Airlines erbij zal het alliantienetwerk 856 bestemmingen in 159 landen bestrijken.

     

    Momenteel vliegen drie oneworld-leden naar Maleisië: Cathay Pacific, Japan Airlines en Royal Jordanian vliegen naar Kuala Lumpur, Cathay Pacific vliegt ook naar Penang

    20-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke regionale cultuurstad

    Duinkerke Regionale Cultuurstad 2013

     

     

    Het Noord-Franse Duinkerke, op een steenworp van de Belgische grens, wordt in 2013 Regionale Cultuurstad. Duinkerke 2013 kondigt zich aan met een interessant  programma voor klein en groot, met een brede waaier aan activiteiten waarbij alle culturele disciplines aan bod komen.

     

    Na bijna 3 maanden carnaval vieren is het op 6 april 2013 opnieuw feest in Duinkerke want dan vindt de feestelijke aftrap plaats van ‘Dunkerque, capitale régionale de la culture 2013’. Het wordt een dag met concerten, opening van tentoonstellingen (in het Havenmuseum, het LAAC en het ‘Musée des Beaux Arts’). De feestelijke sfeer zal vanuit het centrum uitdeinen naar alle buurten van de stad met oa vuurwerk.  De in het kader van het inzetten van dit culturele jaar voorziene activiteiten zullen de bezoeker meteen de kans geven om de veelzijdigheid van Duinkerke en zijn regio te ontdekken: de musea, de winkelmogelijkheden, de haven, de stranden, de rijke gastronomie én niet te vergeten de gastvrije bevolking.

     

    Het maritieme aspect komt aan bod met onder andere een unieke tentoonstelling over reistekeningen in het havenmuseum en van 30 mei tot 2 juni 2013 komen vervolgens de grootste zeilschepen van de wereld naar Duinkerke: een niet te missen event dat gepaard gaat met concerten en ander vermaak. Er zijn enkele bekende zeilschepen van de partij zoals de Russische Kruzenshtem, het  tweede grootste zeilschip ter wereld , en de driemaster Artemis. Op de havenkaaien zal het er feestelijk aan toe gaan, met zeemansliederen, fanfares en tal van artiesten die zich laten inspireren door het zeemansleven. Er komt ook een ‘ Festival des Ecrans de la Mer’. Kortom, wie droomt van imposante viermasters, van zeilen over de wereldzeeën of met beide voeten aan de wal wenst te reizen trekt dan naar deze cultuurstad.

     

    Om  een mengeling van fanfares en orkesten uit binnen- en buitenland te zien moet je op 22 en 23 juni 2013 naar Duinkerke voor Suenos del Mundo. Op 7 juli 2013 trekt ‘Le Grand Voyage’ door de straten van de stad, een grote parade met regionale en internationale deelnemers. De ganse zomer beloofteen super aanbod aan feestelijke evenementen met muziek, theater en kunst in al zijn aspecten . Er wordt trouwens nog een feestelijk tandje bijgezet op 9 en 10 november 2013 met ‘The World Street Dance’, een wereldkampioenschap hip-hop.

     

    Dit zijn maar enkele van vele evenementen naar aanleiding van Duinkerke Regionale Cultuurstad 2013. Voor meer informatie ga naar: www.dunkerquegrandlittoral.org en www.nordpasdecalais.fr - www.dunkerque-tourisme.fr

    17-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leonidas

    Leonidas viert de winter tijdens Winterpret in Brussel, van 30 november tot 6 januari

     

     

    Dit jaar zal de bekende meester-chocolatier Leonidas deelnemen aan Winterpret, het grote, bekende evenement dat inmiddels uitgegroeid is tot een vaste waarde in Brussel. Het prachtige centrum van Brussel, van de Grote Markt tot het Sint-Katelijneplein, zal zich voor de gelegenheid compleet in winterse stijl aankleden en duizend-en-één activiteiten aanbieden waar we in deze periode van grote kou allemaal verzot op zijn. Ook Leonidas is van de partij op dit winterfeest, met een eigen chalet op de kerstmarkt waar u terecht kunt voor pralines en heerlijke warme chocolademelk. Wat kunt u nog meer wensen na een rondje op de schaatsbaan of een ritje op het reuzenrad?

     

    De kerstmarkt van Brussel, door Engelse touroperators verkozen tot de meest originele van Europa, vindt plaats in hartje Brussel langs een parcours van 2 km met tal van kraampjes, chalets, attracties, animaties en terrassen, en natuurlijk ook de adembenemende klank- en lichtshow op de Grote Markt.

    Een wandeling door het centrum van Brussel is dus een must. Wat dacht u trouwens van een heerlijke pauze aan de chalet van Leonidas? Geniet er van chocoladelekkernijen of romige warme chocolademelk. Het is tevens een unieke kans om de gloednieuwe Choco Latte van Leonidas te ontdekken, een stokje met een blokje pure chocolade van 36 g dat onmiddellijk smelt in een tas warme melk: het recept voor een overheerlijke warme chocolademelk.

     

    LEONIDAS, de beroemdste Belgische chocolatier ter wereld, in 1913 opgericht door Leonidas Kestekides, telt vandaag de dag meer dan 1.400 verkooppunten, verdeeld over 40 landen en 5 werelddelen. In de vier windstreken staan er elke dag 10.000 mensen borg voor de versheid en kwaliteit van de LEONIDAS producten, of ze nu in

    Parijs, Rome, Sydney, Tokyo of New York zijn. www.leonidas.com

     

     

     

    16-11-2012 om 09:29 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nocturne van de Zavel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De vierdaagse ‘Nocturnes van De Zavel’ worden feeërieker, muzikaler en gastronomischer dan ooit 

     

    De vzw ‘Zavel, Kunst- & Handelswijk’ organiseert met ‘DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL’ ook dit jaar een feestelijk vierdaags evenement op de Grote Zavel van 29 november t/m 2 december. Omdat 2012 tevens is uitgeroepen tot ‘Jaar van de Gastronomie’ werd voor deze editie een samenwerkingsverband gesloten met VISITBRUSSELS, de drijvende kracht achter Brusselicious.  De Grote Zavel, een plein dat op een gewone dag al méér dan een bezoekje waard is dankzij de schitterende architectuur en stijlvolle eet- en drankgelegenheden, zal er die dagen nog mooier uitzien.

     

    De Grote Zavel zal omgetoverd worden in een surrealistisch woud van 35 ‘designkerstbomen’. Geen decoratie van echte kerstbomen dus, maar een parcours van unieke creaties uit diverse materialen, ontwikkeld door studenten design van de Nationale Hogeschool voor Beeldende Kunsten van La Cambre. Er worden 4 prijzen uitgereikt door 4 verschillende jury’s waaronder het publiek. De 4 winnende ‘kerstbomen’ worden op zaterdagavond 1 december publiek geveild voor het goede doel. Verder zijn er drankjes en overheerlijke hapjes in talrijke stijlvolle kerstchalets. En feeërieke kerstverlichting in de wijk zal het plaatje compleet maken. 

     

    In de stands laten verschillende bekroonde chefs hun creaties zien, ‘street food’ volledig in het teken van de eindejaarsfeesten. Een niet te missen kans dus om kennis te maken met de meest populaire culinaire creaties en trends van dit ogenblik. Ze worden aangeboden als makkelijk te degusteren fingerfood voor slechts 8 euro. De aanwezige 12 topchefs zijn: Laurent et Vincent Folmer, Pascal Devalkeneer, Yves Mattagne, Alex Malaise, Laury Zioui, Nicolas Darnauguilhem, Nicolas Scheidt, Sang-Hoon Degeimbre, Stefan Jacobs et Romain Mouton, Julien Burlat, Giovanni Bruno, Damien Bouchery.

     

    Overdag en ’s avonds worden op het centrale podium diverse klassieke concerten

    (operazang/muziekensembles) georganiseerd. Er treedt ook een DJ op. 

     

    DE NOCTURNES VAN DE ZAVEL, van 29/11 tot 2/12 op de Grote Zavel te Brussel. Vrije toegang. Info en volledig programma: www.sablon.org.   Jetons voor de Street Food-degustaties in voorverkoop vanaf 10.11 bij de deelnemende handelszaken aan 8€.  Parking in de buurt: Poelaert- en Albertineparking.

    Openingsuren: Donderdag 29/11 van 19-23 uur/Vrijdag 30/11 van 12-23 uur/Zaterdag 1/12 van 12-23 uur/Zondag 2/12 van 12-17 uur.

     

    15-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Prehistorisch diner

    Laatste Brusselicious Dinner:

    PREHISTORISCH DINER in het Museum voor Natuurwetenschappen

     

     

    VisitBrussels en Brusselicious presenteren een reis door de tijd met het laatste themadiner van het fijnproeversjaar 2012, op 22 en 23 november in het Museum voor Natuurwetenschappen.

    Op de nieuwe tentoonstelling 'Prehistorie - Do it Yourself!' van het Museum voor Natuurwetenschappen maken bezoekers kennis met het dagelijks leven van de prehistorische mens en kunnen ze zelf aan slag om werktuigen te maken, huiden te looien, bizons te jagen en vuur te maken... 'op zijn prehistorisch'!

     

    Maar hoe zit het eigenlijk met de voedingspraktijk van onze voorouders? Wat aten zij? Hoe aten zij? En hoe smaakte dat? Het Prehistorisch Diner biedt heel wat antwoorden op deze vragen. De kookmethodes zijn geëvolueerd maar de ingrediënten van het diner waren destijds al bekend en de disgenoten zullen de maaltijd gebruiken in onmiskenbaar prehistorische omstandigheden. Na een 'prehistodrink' en een bezoek aan de tentoonstelling gaan de hongerige would-be prehistorici aan tafel in een rotsige -maar comfortabele- omgeving voor het eigenlijke diner.

     

    PRAKTISCH: PREHISTORISCH DINER - Museum voor Natuurwetenschappen, Vautierstraat 29, 1000 Brussel, op 22 en 23 november om 18u30.  Prijs: 45 € per persoon (excl. reservatiekosten) voor de hele avond : cocktail, diner, dranken, én toegang tot de tentoonstelling. Dress Code: goedzittende en praktische kleding voor een reis door de tijd. 

    www.visitbrussels.be

     

    13-11-2012 om 21:31 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DeHerfstsmaken van realis & Châteaux

    De herfstsmaken van Relais & Châteaux:

    Kleurrijke momenten tot eind november!

     

     

     

    Met de “Déjeuners sur l’herbe” werden in juni de mooiste groene plekjes in Frankrijk, Spanje en Zwitserland gehuldigd. In dit nieuwe seizoen, tot eind november, staan de herfstsmaken centraal.

     

    Felgekleurde bossen, een gloedvolle lucht, een knapperend haardvuur, wild, truffels en kastanjes zijn de nieuwe inspiratiebronnen van de Maîtres de Maison en de Chefs van Relais & Châteaux in België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland-­-Liechtenstein, het Verenigd Koninkrijk en Spanje.

    Allemaal delen ze met hun gasten de unieke geschiedenis, cultuur, smaken en geuren van de regio. Een gastronomische afternoon tea, een champignonpluk, een truffeljacht, een begeleide boswandeling of een andere originele seizoensgebonden belevenis, eigen aan het Maison en de regio, wordt door de deelnemende zaken aangeboden aan koppels, families en groepen bij de reservatie van een kamer met diner. Ook in de deelnemende gastronomische restaurants is de herfst de grote inspiratiebron.

     

    De Chefs stellen er delicieuze seizoensmenu’s voor aan een zachte prijs. De herfst is

    het ideale seizoen om fijne momenten te delen met familie, vrienden, Relais & Châteaux en de natuur. www.relaischateaux.com/saveurs-automne.

    Op deze internetpagina kan de gast zijn bestemming kiezen in functie van zijn eigen locatie of van de regio die hij graag wilt bezoeken alsook van de aanbieding van de deelnemende Maisons. De reservatie dient te gebeuren bij het deelnemende etablissement en de reservatiecentrale: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer).

     

    Relais & Châteaux bestaat uit 500 weergaloze charmehotels en gastronomische restaurants in ruim 60 landen. Sinds de oprichting in 1954 streeft deze Franse organisatie ernaar wereldwijd een unieke vorm van vrijetijdsbesteding aan te bieden door vooraanstaande etablissementen van topformaat te selecteren.

    Tegelijkertijd is Relais & Châteaux een grote familie van hotelhouders en chef-koks van allerlei pluimage die zich met hart en ziel inzetten om hun gasten onvergetelijke ervaringen vol zinnenprikkelend genot te bezorgen.

    Van de wijnvelden van Napa Valley tot de stranden van Bali en van de olijfgaarden in de Provence tot de natuurreservaten in zuid-Afrika zet Relais & Châteaux u op het spoor van de mooiste verrassingen in elke streek en in elk land. Niet voor niets luidt het credo van Relais & Châteaux "OVERAL TER WERELD, UNIEK IN DE WERELD."

     

    Inlichtingen en reserveringen: Tel.: 00 800 2000 00 02 (gratis nummer)  

    www.relaischateaux.com

    Relais & Châteaux Benelux: Louizalaan 65 – B 1050 Brussel

     

     

    10-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Illy art collection

    De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith  - geïnspireerd door de charmes van dag en nacht -

     

     

     

    De nieuwe illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith wordt gekenmerkt door haar tedere verhalen over bloemen, vlinders, manen en zonnen. De zachte en poëtische afbeeldingen van de Amerikaanse kunstenaar ontvouwen zich prachtig om de illy kopjes en blikken, in de vorm van decoratieve kunst en als herinterpretatie van de traditionele Europese kunstvorm van keramiek beschilderen met bloemen.

     

    ‘Het werk van een kunstenaar kan zo veel richtingen op als het aantal haren dat we hebben. Het gaat waar het wil’, zegt Kiki Smith. Haar poëzie en eclecticisme verheffen een eenvoudige dagelijkse handeling zoals het drinken van een kopje illy koffie in een volledige, visuele en tastbare ervaring met hedendaagse kunst.

    De illy Art Collection ontworpen door Kiki Smith bestaat uit zes espresso kopjes, zes cappuccino kopjes en twee koffiebekers, versierd met natuurlijke patronen en elementen die aan dag en nacht doen denken. De collectie bevat ook twee versierde blikken, één van 250 gram en één van 125 gram.

    Sets en adviesprijzen: Espresso koffie kopjes – set van 6 (115 €); set van 2 (33,20 €) Cappuccino kopjes – set van 6 (135 €); set van 2 (43,20 €); 2 koffiebekers – 38,20€,  Blik van 250 gram – gemalen/bonen espresso koffie – 6,80 € en Blik van 125 gram – gemalen espresso koffie – 4 euro.

     

     





    09-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Websites!!!

    België heeft een tekort aan websites!

    België is het enige land in de Europese Unie met een daling van het aantal professionele websites

     

     

    De Internetbarometer van E-mail Brokers, die dit jaar enkele ongeziene statistieken in België weergeeft en zich verder uitstrekt over heel Europa, is duidelijk: in tegenstelling tot andere Europese landen zijn er in België afgelopen jaar meer websites verwijderd dan bijgekomen. De oorzaken voor deze alarmerende situatie zijn een gebrek aan flexibiliteit van de Belgische wetgeving, administratieve barrières, en de discrepantie tussen de aangeboden opleidingen en de noden van bedrijven.

     

    De recentste barometer van E-mail Brokers toont dat er in de periode van juli 2011 tot juli 2012 in België niet minder dan 13.427 websites zijn afgesloten, terwijl er maar 11.802 zijn verschenen. De situatie varieert van regio tot regio: Vlaanderen heeft 6.253 websites verloren, doch heeft er 6.914 nieuwe bijgekregen, Brussel zit in hetzelfde geval (2.855 verloren, maar wel 2.912 nieuwe). Wallonië bengelt echter achterop met slechts 1.976 nieuwe sites online tegenover 4.319 verwijderde.

    Deze situatie is des te pijnlijker omdat alle Europese lidstaten net hun inspanningen verhogen om de ontwikkeling van internet te promoten. De indicatoren zijn duidelijk: alle Europese landen zien een continue stijging van het aantal online geplaatste websites en kennen een verhoging van het BBP, dat door internet gegenereerd wordt.

     

    De vier huidige leiders  inzake internetontwikkeling, zijn respectievelijk: Tsjechië (+ 11% sites in een jaar tijd), Frankrijk (+ 10%), Portugal (+ 9%) en Hongarije (+ 9%). Onze laatste plaats in dit klassement - in een domein dat nochtans van cruciaal belang is voor de economische toekomst van een land - is te wijten aan het grote aantal illegale websites in ons land: in 2012 zijn meer dan 91% van de Belgische websites niet conform de wetgeving (in 2011 was dit zelfs 99%). Nog een grotere verrassing is het feit dat 80%van de Belgische websites voor e-commerce, die geacht worden meer aandacht te besteden aan de reglementeringen, illegaal is volgens het jaarlijks rapport van de algemene Dienst voor controle en bemiddeling van de FOD Economie (volgens de barometer van E-mail Brokers is dat zelfs 82%). Daarentegen, ontstond 72% van de Belgische sites meer dan twee jaar geleden en maakt 97% nog steeds geen gebruik van sociale netwerken!

     

    In deze omstandigheden is het moeilijk om niet naar het gebrekkige proactieve beleid van de overheid te wijzen. De Europese koplopers inzake ‘Internetpolitiek’ – met Tsjechië voorop – hebben hun wetgeving volledig herzien en aangepast om zo hun digitale economie te bevorderen en zelfs te ondersteunen. Ze hebben voornamelijk de netelige kwestie kunnen oplossen wat betreft terugtrekking uit de directe marketing (« opt-in/opt-out »). Sommige landen, zoals Frankrijk dat eerst ten gunste van opt-out was, hebben niet geaarzeld om hun wetgeving te versoepelen, gezien de nefaste consequenties. Het resultaat liet niet lang op zich wachten: het online BBP is sindsdien blijven groeien. Zelfs de Europese Commissie moedigt de lidstaten aan om hun internetactiviteiten verder te ontwikkelen. Volgens schattingen telt men voor elke verloren job “offline” 2,4 gecreëerde jobs “online”.

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Winyterbanden Alpin 4

    Prestaties winterband MICHELIN Alpin A4 erkend in testen van de belangrijkste Europese automobielclub ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club)

     

     

     

    Voor het derde achtereenvolgende jaar behaalt de MICHELIN Alpin A4 de hoogste onderscheiding in de ADAC testen. Dit onderstreept de prestaties van dit uitgebreide bandengamma (van 14 t/m 17 inch) in winterse rijomstandigheden.

     

    De MICHELIN Alpin A4 heeft in de afmeting 165/70 R14 T zojuist de hoogste onderscheiding gehaald in het algemeen klassement en de tweede plaats in de afmeting 205/55 R16 H, met daarbij de aanduiding “Gut” (goed). De vergelijkende tests zijn uitgevoerd door de ADAC, de belangrijkste Europese automobielclub die meer dan 17 miljoen leden telt. Er zijn winterbanden van 15 verschillende merken getest in de afmeting 165/70 R14 T. En in de afmeting 205/55 R16 H werden 16 verschillende banden getest.

     

    De beoordelingscriteria hielden rekening met grip op besneeuwde en beijzelde wegen, nat wegdek, alsmede een droge ondergrond. Verder speelde ook levensduur een rol bij de beoordeling. Op dit punt scoorde de MICHELIN Alpin A4, voor beide afmetingen die zijn getest, het hoogste cijfer en de aanduiding “Sehr Gut” (zeer goed). Daarmee liet deze band alle concurrenten achter zich.

     

    De MICHELIN Alpin A4 realiseert de moeilijke combinatie van veiligheid met lange levensduur. Conform de MICHELIN Total Performance strategie garandeert hij optimale veiligheid op nat wegdek dankzij zijn kortere remweg. In winterse omstandigheden wordt, gezien de verscheidenheid in typen ondergrond (zoals natte, vochtige, bevroren, besneeuwde wegen) en de sterk uiteenlopende gebruikstemperaturen, een zeer breed spectrum aan prestaties verwacht.

     

    Dit was het derde achtereenvolgende jaar dat het MICHELIN Alpin A4 bandengamma zulke uitstekende resultaten heeft behaald. Eerder was deze band al getest in de afmeting 225/45 R 17 H (2010) en in de afmetingen 175/65 R 14 T en 195/65 R 15 H (2011).

     

     





    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Overnachten achter tralies

    OVERNACHT ACHTER DE TRALIES MET TRAVELBIRD

    In het voormalig Belgische cachot The Lodge laat je je met liefde opsluiten

     

     

     

     Via TravelBird kun je logeren achter de tralies in het Belgische Vilvoorde. Hotel The Lodge is omgetoverd van voormalig tuchthuis naar luxe driesterrenhotel. De sfeer in The Lodge is inmiddels alles behalve Spartaans. De bar is gevestigd in de historische gewelfde ruimtes in rode baksteen, waar je geniet van een glas cava. Wie wil ontsnappen maakt een wandeling in de omgeving of drinkt een streekbiertje in het plaatselijke café. Brussel ligt op nog geen twintig minuten rijden voor shopping, gastronomie en cultuur.

     

    Hotel The Lodge staat garant voor bijzondere architectuur en historische charme. In de achttiende eeuw deed het gebouw dienst als verbeteringsgesticht, kazerne en gevangenis. Tegenwoordig is het een stijlvol en modern driesterrenhotel waar je verblijft in authentieke en sfeervolle kamers, voorzien van alle luxe. Het hotel combineert design met historische elementen zoals de gewelfde ruimtes in rode baksteen die in originele staat zijn gebleven. Het unieke vertrek doet nu dienst als bar en ontbijtzaal. Elke kamer is uitgerust met een badkamer met ligbad, flatscreen tv en WiFi. Voor twee nachten met ontbijt betaal je bij TravelBird €69,50 per persoon, inclusief late check-out en een streekbiertje of een glas cava.

     

    Het hotel ligt midden in de Vilvoordse natuur. Duik het plaatselijke café in en drink een streekbiertje of maak een wandeling over de lokale weekmarkt. Wie het aandurft, kan ’s avonds in één van de restaurants paardenbiefstuk eten, een Vilvoordse specialiteit dat op vrijwel elk menu te vinden is. Op nog geen half uur rijden ligt Brussel. Bezoek niet alleen de Grote Markt, Manneken Pis of de st. Hubertsgalerijen, maar snuif ook cultuur op in één van de wereldberoemde musea zoals het Margritte Museum of het artistieke BOZAR, het paleis voor de Schone Kunsten. 

     http://travelbird.nl/ - http://travelbird.nl/tuchthuis/

     







    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Duinkerke in feeststemming

    ‘Duinkerke in feeststemming’

    Eindejaarsfeesten 2012 in Duinkerke

     

     

     

    In de herfst wordt in Duinkerke traditioneel op 10 november het feest van St-Maarten gevierd. Dan trekken de kinderen door de straten, op zoek naar de ezel van de heilige. Het wordt een muzikale optocht met lantaarns, gemaakt van grote bieten, waarin kaarsjes branden en onderweg worden traditionele liedjes gezongen. Op 5 december is het de beurt aan St-Nicolaas die in Oost-Cappel, in de buurt van Duinkerke, wordt gevierd.

     

    Je hoeft helemaal niet te wachten tot 2013 om naar Duinkerke te reizen want tijdens de Kerstperiode in de feestmaand december, kun je al eens gaan proeven van die bijzondere stad. Je bent zo de grens over, voor een shopping weekend om originele kerstcadeautjes te kopen of voor een ‘gastronomie à la française’ weekend. Tijdens de weekends van 8, 15 en 22 december zijn alle winkels open (op zaterdag en zondag) . Daarenboven is er van 8 tot 29 december ook een sfeervolle kerstmarkt. De kinderen gaan mee want zij kunnen van 15 tot 24 december genieten van een water-, klank- en lichtspel of van kerstverhalen in het park .

     

    Uiteraard zal de Kerstman ook Duinkerke met een bezoek vereren en dat op een wel heel bijzondere wijze. Op 22 december om 17u30 zal de Kerstman namelijk op een spectaculaire manier vanaf het belfort van Duinkerke naar beneden afdalen. In het naburige Gravelines wordt de Kerstman een dagje later verwacht. Eveneens op 22 december begint de winterkermis met meer dan 120 attracties waaronder de traditionele houten paarden maar ook met sensaties zoals de Air Force Maxxx en dit tot 13 januari.

     

    Wie Duinkerke-in-de-eindejaarsfeer eens vanuit de hoogte wil aanschouwen kan tot boven op het Belfort klimmen (kinderen tot 12 jaar in het gezelschap van min. één ouder gratis). De 58 meter hoge toren maakt deel uit van het Cultureel Erfgoed van de Unesco. In de toren hangen vijftig klokken en de beiaardier laat tijdens de Kerstperiode de mooiste, traditionele kerstdeuntjes horen.

    www.dunkerque-tourisme.fr  

     

     

     

    08-11-2012 om 00:00 geschreven door ted van erps  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 24/08-30/08 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!