Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    23-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nissan schroeft in 2012 LEAF-dealers op tot elf !
    Nissan heeft momenteel 100 bestellingen binnen van de puur elektrische auto LEAF. Daarvan vinden er 80 hun weg naar het verkeer via leasing en 20 ervan via particulieren die een forse prijs over hebben voor het nieuwe tijdperk van de elektrische auto. Dat Nissan samen met Alliantiepartner Renault er rotsvast in gelooft bewijzen de vijf bijkomende expliciete LEAF-dealers die in 2012 de zes nu bestaande zullen aanvullen. Op het 90ste Auto Motor Salon van Brussel (12 - 22 januari 2012) in Brussels Expo zal de LEAF schitteren. Dat schreef Walter's Auto Cahiers gisteren al.

    Vandaag swingde Nissan zijn slogan voor die Brussels Motorshow de actualiteit in: Innovatie (-de LEAF) en Opwinding (-de nog snellere GT-R van het modeljaar 2012). De sportwagen is nog sneller gemaakt en accelereert van 0 naar 100 km/h in...2,8". Mogelijk zal Porsche zijn ingenieurs weer rond de desk roepen en hun vragen of wij - Duitsers - niet nog veel beter kunnen dan die Japanners. Het is ooit al gebeurd met een "simpele" Nissan 300 ZX. Die bezorgde de constructeur uit Weissach nachtmerries als concept van de bijna-perfectie. Porsche weerlegde die in de autogeschiedenis dan weer met een rist overwinningen in de "24 Uren van Le Mans". Nismo broedt op die etmaalrace. Vandaag echter is daarover nog niets concreet bekend.

    Audi won de klassieker tien keer na elkaar. En dieselt net als Peugeot voort. De diesel wordt door de eurocrisis, de bankencrisis en regeringsgesukkel opnieuw in vraag gesteld. De gemakkelijste weg om te zeggen dat diesel meer fijn stof uitstoot en weglaten dat een diesel t.a.v. benzine minder verbruikt en daardoor per definitie minder CO2 (koolstofdioxyde" in de atmosfeer brengt. Een econoom zei onlangs dat als diesel en benzine gelijk zouden worden belast er een fiscale winst van 1 miljard zou worden genoteerd in de staatskas. Vorige dagen bedroeg de literprijs tussen benzinen en gasolie 7 Eurocent...Oh ja, en op het Salon zal ook een conceptcar in de vorm van een LEAF Nismo aanwezig zijn. Om autosport elektrisch te beroeren. Zoals meer dan 100 jaar geleden met elektrische auto's records werden gereden. Toch zal er tijdens 2012 veel nieuws onder de zon zijn bij Nissan. De komende dagen gaan we daar verder op in.(wr/Foto:Nissan)
     

    Bijlagen:
    LEAF.jpg (503.1 KB)   

    23-11-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dealers van Nissan LEAF zullen in Brussel schitteren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Op de komende 90ste "Brussels International Autoshow 2012" zal Nissan accenten leggen op de puur elektrische LEAF die terecht doorgaat als een familiale sedan. Zoals ook zijn concurrenten als de Citroën Zero, de Peugeot Ion en de Mitsubishi iMiEV zich als volwaardige auto's gedragen. Sinds 21 september j.l. zijn ook de de zes Nissan-dealers bekend die de verkoop en onderhoud zullen doen van de LEAF. Dat zijn vijf concessionarissen in België: Garage Demeyere in Knokke-Heist, Garage De Witte in Sint-Gilles-Waas, Group Dyck in Halle, de etablissementen Konen - Lemaire in Luik, Garage Leo Peeters in Vilvoorde en één verdeler voor het Groothertogdom Luxemburg, de Garage Paul Lentz in Alzingen.

    Walter's Auto Cahiers nam deze tekst over van een persberichtje van Nissan. Walter's hoop is dan ook gevestigd dat verstandige mensen - noem ze dan maar technocraten - de huidige slechte, zeg maar zo goed als onbestaande, verkoop van EV's in de komende jaren zullen promoten. Mogelijk kan een regering van mannen en vrouwen met ruggengraat de zin ervan inzien en de ongusntige trend ombuigen. Zogenaamd trendsettende poesjenellen die nu aan de "macht" zijn, blijken daartoe niet in staat.

    Getuige hiervan de vaudeville die regeringsvorming heet. Van welke politieke kleur iemand ook is, dit kan je niet meer ernstig nemen. Zomin als de aanslag op de bedrijfswagen. In concreto is dat rechtstreeks afnemen van netto-inkomen van mensen die zich - mogelijk al bijna een leven lang - hebben blauw betaald aan allerlei perverse taksen. Werkende burgers die de afgang van de banken voor de tweede keer in minder dan vijf jaar zullen moeten ophoesten. Ook de volgende generatie en hun kinderen zullen daar nog voor opdraaien. Enfin, om terug te keren naar de elektrische auto: er hangt wereldwijde hoogspanning rond. De verwachtingen waren ook hooggespannen... Als ze niet worden ingelost dreigt de elektrocutie van de hele wereldeconomie.(wr/Foto:Nissan)



    16-11-2011 om 18:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ampera van Opel vereist kunstige verkoopstechnieken
    De Opel Ampera wordt onder de elektrische voertuigen geteld die door de techniek van de "extended range" tot meer dan 500 km actieradius heeft. De aandrijving gebeurt elektrisch vanuit een batterij met een geladen standtijd voor 65 km, afhankelijk van de rijstijl en de belasting van de prestigieus gemodelleerde Opel. Is de accu leeg, dan treedt ongemerkt een kleine verbrandingsmotor in werking die niets met de aandrijving heeft te maken maar wel fungeert als generator die de batterij oplaadt. Het is dus pas als de brandstoftank van de verbrandingsmotor leeg is dat ook de autonomie ophoudt.

    Duitse statistieken hebben uitgewezen dat de gemiddelde burger dagelijks zo om en rond 60 km aflegt. Zeker niet meer dan 80 km. Daarom kan iemand die een Opel Ampera koopt iedere dag puur elektrisch rijden. Met dan uitstoot ZERO omdat het verbrandingsmotortje niet aanslaat. Deskundigen ruzieën onder elkaar over de vraag of de Opel Ampera nu wel of niet een EV is. Het antwoord is klaar: in stadsverkeer beslist puur elektrisch. Interstedelijk schrijft de kleine generator een lichte uitstoot aan CO2 op de milieufactuur. Maar beslist miniem. Tot daar in grote lijnen de charme van de Opel Ampera die nu al bestellingen noteert.

    Wie opteert voor deze machtige brok techniek zal in de showroom en tijdens testritten uitgebreid worden voorgelicht over alle facetten van het elektrisch rijden. Best is dat de aspirant-koper aandachtig luistert en er nadien er nog eens de documentatie op naslaat. Om zich - bijvoorbeeld - te herinneren dat als hij met de Ampera echt alleen maar in de stad rijdt, en dus elektrisch, het Otto-motortje niet functioneert en mettertijd kan komen "vast" te zitten. Op dat moment kan een verwarrend alarmsignaal op het dashboard verschijnen dat alleen maar op een verzoek tot starten van de generator wijst. Er is dan dus niets verkeerd bezig. Alleen moet het atmosferische motortje ook eens meespelen in het stuk. Om onderhoudsredenen. Zo zal de bezitter van een Opel Ampera nieuwe mobiliteitstechnieken aanleren en zullen de autoverkopers de uiteenzetting ervan glashelder uit de doeken moeten doen. Dat is de eerste grote uitdaging rond de gestarte verkoop van een bloedmooie Opel Ampera.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Opel)

    Bijlagen:
    De technische lay-out van de Opel Ampera 51111.jpg (1.5 MB)   

    05-11-2011 om 18:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Erik Tazzari onderscheiden met de Giovani Imprenditore-prijs
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De oprichter en CEO van de Italiaanse elektrische auto's Tazzari, met productie-eenheid in
    Imola, is op 14 september j.l. geëerd en bekroond met de “Giovani Imprenditore”-prijs die ieder jaar een jonge daadkrachtige ondernemer in Italië beloond. Een paar dagen voordien eindigde een puur elektrisch aangedreven Tazzari Zero tweede in Montmélo in de vierde race voor het Spaanse Nationale Kampioenschap van de ECOseries, waarin benzine-, diesel- en LPG-wagens het opnemen tegen hybride- en puur elektrische auto’s. De races tonen aan dat de elektrische auto zich in het straatbeeld zal opdringen, hoewel de hybridewagen met verbrandingsmotor én elektrische motor de brug daarnaar toe is om – vooral – de interstedelijke verplaatsingen zonder kopzorgen mogelijk te maken.(wr)







    08-10-2011 om 10:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste front-center-airbag op Amerikaanse GM-merken
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de Buick Enclave, de GMC Acadia en de Chevrolet Traverse, midsize crossovers, debuteert voor het modeljaar 2013 een “front-central-airbag” die zo is ontworpen om bestuurder en voorpassagiers te beschermen bij zijdelingse aanrijdingen. Vooral de inzittenden aan de zijde van
    de auto die niet is geraakt zijn extra beschermd.

    De nieuwe airbag ontplooit zich vanaf de rechterkant van de bestuurdersstoel en positioneert zich tussen de twee voorzetels, dicht bij het midden van de auto. Op die manier biedt hij bescherming voor de bestuurder wanneer de aanrijding aan passagierskant geschiedt, en beschermt hij de passagiers om de botsimpact aan de bestuurderskant op te vangen. Naar verwachting zal de nieuwe airbag ook bescherming bieden als de auto over de kop zou rollen.

    Zijdelingse aanrijdingen van het hoger genoemde type werden tussen 2004 en 2009 verantwoordelijk geacht voor zo’n 11% van de situaties waarbij een inzittende voorin – gebruik makend van de klassieke driepunts-veiligheidsgordel – om het leven kwam. Dat blijkt uit GM’s analyse van de “Fatality Analysis Reporting System” die uit de database van de “National Highway Traffic Safety Administration”. Deze airbag is uitgekiend om de inzittenden vooraan, de veiligheidsgordel dragend, nog beter te beschermen. De dripuntsgordel alleen volstaat niet in alle gevallen want 29% van alle inzittenden aan de “botskant” kwamen om het leven.

    “De nieuwe airbag is niet wettelijk verplicht, maar momenteel kan geen enkele andere airbag deze bescherming bieden”, dat wilde Scott Thomas, senior staff engineer voorGM’beschermingssystemen nog kwijt in een communiqué.

    Verwacht wordt dat deze techniek voor het modejaar 2012 voor midsize crossovers zoveel impact zal hebben dat hij in het “New Car Assesment Program” van de NHTSA, een vijfsterren-rating zal krijgen. Optimist van het nieuwe GM dat na miljarden staatssteun van de belastinbetaler vooral opnieuw goede maatjes met zichzelf is.(Tekst:Walter Rombauts/Foto: Chevrolet)











    05-10-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vraagtekens rond Schumacher
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Om onbegrijpelijke redenen ging zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher beangstigend dicht aan de rechter-achterzijde van Perez hangen. Veel te dicht en bovendien nog op de verkeerde lijn om de haakse rechts te pakken. Het linkervoorwiel van de Mercedes tikte aan op het rechter-achterwiel van de Sauber van Sergio Perez (21). Michaël Schumacher vloog als een komeet de lucht in en zag even sterren toen hij pardoes en frontaal tegen de betonnen muur botste. Race over en out ! Safety Car gedurende vijf ronden. Weg natte droom van een podiumplaats, dit jaar nog…? Met nog vijf races te gaan.

    Marnik Battryn, een meer dan beloftevol jonge karter (16), vindt Michaël Schumacher nog altijd de beste autocoureur van het lot. De jongeman baseert zich daarbij op wat de Kerpenaar tijdens een doorweekte GP van Canada opvoerde. Dat was het eerste echte orgelpunt sinds hij besloot weer te keren in de F1. Iedereen nam zijn naam weer in de mond als “fenomeen”, wat hij
    ook is. Al was het maar om zijn legendarische ongezelligheid tegenover iedereen, toen Ross Brawn hem naar de eerste wereldtitel had geloodst.

    Michaël bezorgde zijn aanhang nog twee orgasmes. In Spa en Monza. Niemand kan het duel Schumacher – Hamilton vergeten. Zesentwintig ronden lang, op de rand van het reglement, schuurden de bolides ei zo na tegen elkaar. Hamilton (Mc Laren-Mercedes), nu stilaan seizoenskampioen van de crashes, won in Monza het pleit. Daarbij mogen we ook niet vergeten dat Schumacher’s seizoen niet vlekkeloos verliep. In Duitsland en Hongarije spinde hij als een
    beginneling, had een onzalig avontuur met Kobayashi en bleek niet van fouten gespeend. Door het voorval van gisteren in Singapore zadelt “Schumi” werkgever Mercedes met een gigantisch probleem op. Kan Schumacher nog verder racen voor de Ster ?

    Schumi zelf wil wel. Wil zelfs nog tekenen voor 2013. Norbert Haug en Ross Brawn geloven er ook nog in. Mogelijk beleefdheidshalve. Maar net als de hoogst verdienstelijke Rubens Barrichello bij Williams en de snob Jarno Trulli bij Lotus, benemen “gasten” als Schumi de plaatsen van de jonge garde. Die staan met tientallen te drummen om in een F1 zitje te geraken.
    Natuurlijk zijn er voorbeelden van oudere piloten die in een andere tijd/context reden. Zoals vijfvoudig wereldkampioen Jean Manuel Fangio die 47 lentes jong was toen hij in 1957 in triomf op de schouders werd gedragen na zijn legendarische zege op de Nürburgring met een Maserati.. Toen besloot hij dat het genoeg was geweest. Dàt meesterschap over zichzelf – het winnen van de ijdelheid – zien we Michaël Schumacher later realiseren dan nog eens op een podium
    klimmen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Mercedes)













    26-09-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Toyota EV momenteel snelst op de Nürburgring
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Waar Peugeot tot voor enkele dagen met een rondetijd van 9’01”338 het rekord voor elektrische auto’s op zijn actief had, is die nu verpletterend verbeterd door Toyota Motorsport. De nieuwe recordtijd op die “Nordschleife” is verscherpt tot 7’47”794. Het is Jochen Krumbach, bekend van de uithoudingsraces, die met een Radical SR3 SL als basis die wijzerstand realiseerde. De auto heeft twee elektromotoren die omgerekend een gezamenlijk vermogen leveren van 275 kW (375 pk). Ze putten hun energie uit een Lithium-Keramiek batterij. Omdat er slechts 2,6 kg per pk aan gewicht is accelereert deze “Toyota” van 0 naar 100 km/h in 3,9 seconden.

    Zoals Camiel Jenatzy in de oertijd van de auto met een elektrische “La Jamais Contente” op zoek ging om de “muur” van 100 km/h te doorbreken, zo beginnen de huidige autoconstructeurs records met EV’s als doel op zich te stellen. Zo zijn Lola en Drayson Racing bezig met het construeren van een heuse kompleet elektrische LMP1 die momenteel onder de codenaam B12/69 EV. Als toeleveranciers hebben ze Oxford YASA Motors, Mavizen A123 voor de
    batterijen, Rinehart Motion Systems voor de software en de Warwick University (AMRC) voor de duurzame materialen die in de bolide zijn verwerkt. De auto wordt op de achterwielen aangedreven, heeft een beweegbare voorvleugel en…draadloos oplaadsysteem voor de batterij. Hij heeft 625 kW (850 pk) onder de huid.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Lola)







    09-09-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Umicore haalt Amerikaanse voorpagina's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het edelmetaalverwerkende bedrijf uit Hoboken, Umicore, heeft in de Amerikaanse pers de voorpagina’s gehaald. We ontdekten het via het "Laatste Nieuws" dat via de "Herald Tribune" vernam dat Tesla Motors de Lithium-Ion batterijen zal laten recycleren in het Antwerpse. Umicore heeft daar zijn specialiteit van gemaakt en heeft een capaciteit om jaarlijks twee miljoen
    accu’s een nieuw leven of een nieuwe bestemming te geven. Tesla is de bouwer van de ondertussen legendarische sportwagens – op basis van een Lotuschassis -die even snel acceleren als de beste Porsche en puur elektrisch om en rond 500km actieradius hebben als de meer dan 6.000 cellen opgeladen zijn. De topsnelheid bedraagt 215 km/h.

    Tesla profileerde zich in 2007 en heeft momenteel prestigieuze showrooms in Monaco, Kopenhagen, Londen en Berlijn. Het is vleiend voor Umicore dat Tesla, genoemd naar de uitvinder van de wisselstroom Nicolas Tesla, zoveel vertrouwen in het Hobokense bedrijf stelt.
    Umicore heeft daarover een slechte perscommunicatie, net als de Belux-invoerder van het merk ook geen kaas heeft gegeten van de Belgisch/Nederlandse autopers.(Tekst: Walter Rombauts/Foto:Tesla)





    06-09-2011 om 09:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Smart Fortwo
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op de “Internationale Automobil Ausstellung” in Frankfort die van 15 tot 25 september a.s. doorgaat, zal Mercedes-Benz zijn Smart Fortwo ED voorstellen. De auto zal volgend jaar in serieproductie gaan. Momenteel worden vele prototypes uitgetest in uiteenlopende grote steden over heel de planeet. Dit testmodel is geproduceerd in 2000 exemplaren en deze zijn uitgerust met een elektrische motor die constant 20 kW (27,2 pk) levert maar ook een piekvermogen van 30 kW (40,8 pk) kan opbrengen. De batterijen zijn geleverd door Tesla (14 kWh), een gevolg van een participatie van Daimler-Benz van 15% in de Amerikaanse sportwagenfabrikant. In de nabije toekomst zal de zeer compacte auto uit Hambach drastische wijzigingen ondergaan. Daartoe behoort een 35 kW (47,6 pk) motor (constant) die een piekvermogen van 55 kW (74,8 pk) kan opbrengen…Mercedes-Benz zal met de kleinste in de grote familie nog veel verrassingen opvoeren.(Tekst:Walter Rombauts/Foto: Smart)





    06-09-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Magna Steyr produceert Soft-Top voor Nissan Murano

    Het soft-top-systeem van de Nissan Murano Cross Cabriolet wordt door drie eenheden van Magna gemaakt. De auto is recent voorgesteld als typisch product voor de Noord-Amerikaanse markt. Deze auto is het resultaat van een internationale samenwerking tussen Magna Steyr wiens ingenieurs het kernontwerp leveren en drie technische teams in drie locaties wijden zich aan de afwerking.

    Het daksysteem werd ontwikkeld door een projectteam in Noord-Amerika. Het stoffen dak wordt gemaakt in Toluca in Mexico en de finale afwerking gebeurt in de Tochigi Prefecture in Japan. “Magna Steyr werkt in onze Atsugi Nissan Technical Center in de Murano Project Room, zij aan zij met met team dat belast t het team dat de hele auto bouwt”, zegt Christopher Reed, de Nissan-chef die verantwoordelijk is voor de nieuwe Murano. “De real-time communicatie tussen de teams onderling leidt tot het succes van de Murano Soft-Top”, voegde hij er nog aan toe.(wr)







    19-08-2011 om 10:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alliantie Renault-Nissan brengt nul-emissie in Knokke
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren heeft de burgemeester van Knokke-Heist, Leopold Lippens, de sleutels in ontvangst genomen van een 100% elektrische Nissan Leaf om hem te testen in de stad. Gelijktijdig ondertekende de Alliantie Renault-Nissan een samenwerkings-overeenkomst met de stad Knokke-Heist voor het gezamelijke promoten van voertuigen met een nul-uitstoot in België.

    In het kader van deze overeenkomst zal de Alliantie een volledig gamma 100% elektrische voertuigen ter beschikking stellen van particuliere klanten. De actie start in de herfst met de Nissan Leaf die kort daarna zal worden gevolgd door de elektrische voertuigen van Renault, zoals
    daar zijn de Twizy, de Fluence en weldra ook de Kangoo die in Maubeuge wordt gefabriceerd.De Alliantie zal ook de beste oplaadstructuur voor de auto’s helpen bepalen.

    Leopold Lippens zei in zijn toespraak dat de stad Knokke-Heist verschillende financiële en niet-financiële stimuleringsmaatregelen zal onderzoeken om de inburgering van elektrische
    voertuigen in zijn stad te versnellen. Daartoe behoren o.a. kortingen op parkeertickets, preferentiële toegang tot autovrije zones en de ontwikkeling van de oplaadstructuur. Afhankelijk van het elektriciteitstarief de oplaadtijd, de rijstijl van de bestuurder en de belading van het voertuig zal rijden met de Nissan Leaf minder dan €1,5 per 100 km kosten. Zo wordt geschat.(wr/Foto’s:Renault)





    Bijlagen:
    Leopold Lippens legt ZERO-belofte af 18811.jpg (1.2 MB)   
    Nissan Leaf end of this year in USA i31310.jpg (46.7 KB)   
    Renault's EV stadswagentje duikt eind 2011 ook op.jpg (49.6 KB)   

    19-08-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Porsche laat nieuwste GT3 R Hybrid debuteren in Laguna Seca
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Porsche Motorsport in Stuttgart heeft zopas bekend gemaakt dat de Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 zijn debuut zal maken op 17september op de Mazda Raceway Laguna Seca. Tijdens de jongste “24 Uren van de Nürburgring” bleek de Hybrid-Porsche dezelfde snelle tijden te dr aaien als zijn directe rivalen, maar verbruikte daarbij minder brandstof. Een mankement aan de
    versnellingsbak deed het podium missen. De volgende test wordt afgelegd in de American Le Mans Series op het fameuze Corkscrew Turn, een circuit van slechts 3,5 km lang. De auto kan geen punten scoren omdat de hybride-technologie niet in de GT-reglementen is opgenomen.

    Romain Dumas en Richardd Lietz delen de cockpit van de oranje-witte racewagen uit Weissach. Eerstgenoemde Fransman reed de auto al in “Petit Le Mans” en de Oostenrijker stuurde hem over de Nürburgring tijdens de etmaalrace in 2010 en 2011. Deze Porsche 911 GT3 R Hybrid Version 2.0 heeft twee elektrische motoren op de voorwielen die elks 75 kW (102 pk) aan vermogen
    opbrengen. De vertragingsenergie wordt via een snel draaiend vliegwiel opgeslagen in een condensator die de energie weer afgeeft als de piloot er om vraagt. Porsche heeft in Californië veel commerciële belangen. Vele rijke mensen hebben de hybridetechnologie al geproefd via de aankoop van een Porsche Cayenne S Hybrid die daar erg populair is.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:Porsche)









    06-08-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Loeb-Elena met Citroën DS3 winnen tweede keer in Finland
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na in 2008 voor een historische zege te hebben gezorgd met de Citroën C4 in de Rally van Finland, hebben Loeb-Elena in de Citroën DS3 nu voor de tweede keer die WK-rally op hun naam geschreven. Het opmerkelijke eraan is dat winnen in deze vermaarde proef het monopolie was van de Skandinaviërs. Loeb Elena gingen Jari-Matti Latvala (Ford) vooraf en Ogier-Ingrassia (Citroën DS3) eindigden derde. Het hele Citroën Total World Rally Team stond dus op het podium waarmee het Fransemerk zijn leidersplaats in het WK voor Constructeurs verstevigt. Anderzijds verhoogt Loeb zijn leidersplaats in het klassement van de piloten tot 27 eenheden voor Mikko Hirvonen (Ford Fiesta) en 31 op zijn teamrivaal Sebastien Ogier.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Willy Weyens)





    Bijlagen:
    In Finland deed Loeb zijn prestatie van 2008 over.JPG (308.2 KB)   

    31-07-2011 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes en AMG na 40 jaar weer verwacht in 24H van Spa
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met twee overwinningen neemt Mercedes een mooie plaats in op het palmares van de “24 Uren van Francorchamps”. Het waren de Russische prins Dimitri Djordjadze en de Italiaan Geffredo Zehender die in 1931 met hun SSK naar de laurierkrans reden en zo de formidabele zegereeks van Alfa Romeo wisten te onderbreken. Bij de herneming van de etmaalrace in 1964 waren de Belgen Robert Crevits en Gustave Gosselin met hun blauwe Mercedes 300 CS SE de besten.

    De meest spectaculaire bolide van het merk met de Ster kwam in 1971 aan de start. Met zijn V8 van 6,8 liter, 428 pk onder de motorkap, beschikkend over een koninklijk koppel, was de Mercedes 300 SEL AMG de eerste racewagen die door de sportafdeling van de Duitse constructeur werd gebouwd. Tegenover de Alpina’s BMW 2800 CS en andere Chevrolet Camaro’s liet deze Mercedes AMG in de kwalificaties de vijfde tijd optekenen. In de race zelf
    stormden Hans Heyer en Clemens Schickentanz naar de tweede plaats algemeen, achter een Ford Capri. Helaas kwam er geen vervolg op dit avontuur omdat vanaf 1972 de cilinderinhoud reglementair werd beperkt tot 5.0 liter.

    Maar kijk, veertig jaar later valt er op de inschrijvingslijst voor de “Total 24 Hours of Spa” niet naast de namen Mercedes en AMG te kijken. Dankzij de SLS in GT3-versie, met een spectaculaire carrosserie met vleugeldeuren waardoor de auto een waardige opvolger van de 300
    SL maakt, kan de maker van de beste auto’s ter wereld, haar beroemde tuner tijdens het laatste weekend van juli opnieuw aanspraak maken op de overwinning.

    Heel wat teams – en niet de minste – doen voor de grootste aan GT-wagens voorbehouden race immers beroep op een SLS AMG GT3. Zo zijn er de Duitsers van Black Falcon en Horn Motorsport, de Fransen van Graff Racing, de Britten van Preci Spark en uiteraard ook de Belgen van KRK Racing op een Mercedes SLS AMG GT3. In het totaal zeven en het maakt de bolide tot één van de meest populaire wagens van de hedendaagse autosport.

    “De basis van deze Mercedes SLS AMG is uitstekend” vertelt Anthony Kumpen (winnaar in 2009 in een Chevrolet Corvette). De Limburger vormt op de topwagen van KRK een duivels trio met Mike Hezemans en Koen Wauters. Het zangwonder is niet altijd de snelste achter een stuurwiel maar heeft zich wel de benijdenswaardige reputatie opgebouwd een auto altijd zonder brokken aan de meet te brengen.

    Anthony Kumpen vertelt voort: “De ABS en tractiecontrole werken onwaarschijnlijk efficiënt, wat wil zeggen dat deze raceauto in de regen het potentieel heeft om het verschil te maken. En in Francorchamps regent het altijd een keertje. Vooraleer we tijdens de meest recente Belcar-race in
    Francorchamps een strategische fout maakten, kon ik samen met Koen Wauters de wedstrijd met kop en schouders boven de rest domineren. Nochtans waren ook de Ferrari Vita4One, de BMW’s van Faster Racing by DB Motorsport, de Audi’s R8 LMS WRT, de Porsche Prospeed Competition en de Lamborghini Blancpain Reiter daar van de partij…Voor de 24 Uren zijn we misschien niet de grootste favorieten, maar we kunnen op zijn minst aanspraak maken op een podiumplaats, al blijft winnen een sluimerende gedachte. Om goed te scoren mogen we evenwel geen enkel probleem hebben. Dat wordt een noodzakelijke voorwaarde om dit seizoen te kunnen winnen. We konden al tijdens de “24 Uren van Dubai” in het seizoensbegin al merken dat de Mercedes SLS AMG over een uitstekende betrouwbaarheid beschikt. Het enige nadeel voor deze zeven auto’s is dat ze behalve de auto’s van KRK Racing in de Belcar voor de officiële testdag er geen enkele SLS AMG op het 7 km lange circuit van Francorchamps had gereden.

    Vier decennia na de tweede plaats van de 300 SEL AMG keert ook een andere naam terug naar het voorplan: Heyer. Hans Heyer is de enige rijder uit de na-oorlogse, moderne versie van de 24 Uren, die drie opeenvolgende overwinningen liet optekenen. Dat was in 1982, 1983 en in 1984. Twee keer met een BMW en de laatste keer met een Jaguar. Eind juli zal hij wellicht de
    grootste supporter voor zijn zoon Kenneth zijn. De jonge Duitser maakt deel uit van het Black Falcon team dat in de “24 Uren van Dubai” een derde plaats haalde en zesde werd in de “24 Uren van de Nürburgring”. Kenneth Heyer volgt het spoor van zijn beroemde vader en rijdt steeds snellere chrono’s.

    “Veertig jaar geleden finishte mijn vader aan het stuur van een Mercedes AMG tweede in de “24 Uren van Francorchamps””, zegt Kenneth. “Ik heb me voorgenomen om het met deze auto minstens even goed te doen. De eerste races verliepen goed en ik heb het volste vertrouwen in het Black Falcon team van Marc Schramm. Bij de mensen van HWA/AMG voel ik me thuis, reden waarom ik voor dit seizoen en dat van 2012 heb besloten om er verder mee samen te werken. Hoewel ik de GT1 leuk vind, ben ik toch overtuigd dat de GT3 de toekomst van de GT-racerij is. Ik ben dus blij dat ik er deel van uitmaak en dat ik in Spa vande partij kan zijn.” Tot daar Kenneth Heyer die met vaders naam, Mercedes en AMG, een prestigieus tintje geeft aan de tegenhanger van de “24 Uren van Le Mans”.(Tekst:wr/Foto’s: RACB)





    Bijlagen:
    De Mercedes AMG van Heyer-Schickentanz.jpg (233.1 KB)   
    Ook de jonge Kenneth Heyer wordt verwacht.JPG (609.1 KB)   

    19-07-2011 om 18:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.50 Jaar Excelsior's CLASSIC RALLY op 11 september 2011
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Binnen minder dan twee maanden is Inkart in Puurs het zenuwcentrum van Excelsior’s Classic Rally voor auto’s tot 1976 en…enkele exclusieve jonge wagens. De start is in Antwerpen en na een bewogen parkoers komen de deelnemers aan in wat één van de knapste, zoniet de indrukwekkendste karttempel van het land is. Wie Inkart zegt, tovert gelijkertijd de
    legendarische figuur van Mike Van Hooydonk uit de hoge hoed. Als Mike iets doet is dat altijd “af”. Zo zal het ook nu weer zo zijn met een gigantische barbecue en een “50-Years-After-Party” die tot in de vroege uurtjes zal duren. Er worden slechts 50 wagens toegelaten, dus wie op 11 september a.s. wil schitteren kan best nu direct naar info@autoclubexcelsior.be mailen. Echt iets om niet te missen !!! (Walter Rombauts)





    19-07-2011 om 15:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.New York City koopt 50 Chevrolet's Volt aan
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag heeft de New Yorkse burgermeester, Michaël R. Bloomberg op een persconferentie aangekondigd dat de stad 50 elektrische Chevrolet’s Volt voor de politie heeft aaangekocht. Daarmee is de Volt de eerste elektrische auto die het New Yorkse politiekorps gaat gebruiken. Ter herinnering: de Volt rijdt net als de Opel Ampera de eerste 60 km met ZERO-emissie op een volle lading van de 16 kWh lithium-ion batterij. Wanneer de accu leeg geraakt neemt een kleine benzinemotor die als generator fungeert de taak over zodat de Chevrolet Volt en de Opel Ampera op die manier meer dan 500 km kunnen rijden.(wr/foto:Chevrolet)





    Bijlagen:
    NYPD Chevrolet Volt 19711.jpg (1.1 MB)   

    19-07-2011 om 13:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geely wil 800.000 Volvo's gebouwd zien in 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volvo bracht in 2010 liefst 373.000 aan de man of vrouw.
    Daarvan gingen er 54.000 naar de USA en vonden 30.000 in China een eigenaar.
    Het Chinese Geely dat met 51% eigenaar is met Ford wil in 2015 al 200.000 Volvo’s
    in China gebouwd zien. En in 2020 zouden dat er 800.000 moeten zijn ! Niet
    onmogelijk volgens analisten.(wr)





    19-07-2011 om 11:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nuna6 weer favoriet in World Solar Challenge 2011

    Op zondag 16 oktober 2011 gaat de befaamde World Solar
    Challenge door van Darwin over 3000 km naar Adelaïde in het zuiden langs o.a.
    de bekende Stuart Highway. Dertig teams uit 22 landen zijn ingeschreven. Eén
    ervan is het team met de Nuna6 die nog maar 145 kg weegt en waarvan de
    elektromotor 98% rendement levert. Het strenge reglement laat de deelnemers toe
    te kiezen uit een oppervlakte van 6m2 siliciumcellen of 3m2 ruimtevaartcellen.
    Voor zover we hebben kunnen nagaan kiezen de meeste teams voor de
    siliciumcellen wegens gekende betrouwbaaarheid. Het feit dat de auto’s lichter
    worden is spectaculair, maar doet Koning Wind zich al in de handen wrijven. Vorige edities werden nogal wat van die platte snedige voertuigen de bomen ingeblazen. Het wordt een boeiende editie en de Nuna6 doet een gooi naar een vijfde overwinning sinds in 2001 met de
    “oerNuna” van de Delftse Universiteit onze Noorderburen de zon binnen haalden(Walter Rombauts)





    18-07-2011 om 18:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vinci en Renault partners in Frankrijk om EV's te promoten
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De beheersers van “Vinci Autoroutes” en Renault hebben een
    partnership aangegaan om op parkings langs de autowegen oplaadpunten voor
    elektrische auto’s te installeren. Dat is een zeer goede zaak want de Franse
    constructeur brengt eind dit jaar de Twizy in de handel, later de Fluence, de
    ZOE en de Kangoo. Het Vinci-net zou geaccentueerd zijn op kort woon-werkverkeer. Als voorbeelden daarvan rond de as Parijs - Orléans - Tours, Parijs - Chartres - Le Mans of ook die van Arles - Montpellier. Op iedere carpoolparking – 738 plaatsen tegen 2013 – zullen
    minstens vijf oplaadpunten voorzien zijn voor de EV’s.(wr)





    18-07-2011 om 16:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.In juni bereikte Opel-Vauxhall hoogste aandeel dit jaar

    Met een Europees marktaandeel van van 6,8% (ongeveer 125.000
    voertuigen) bereikte Opel/Vauxhall het hoogste maandaandeel van dit jaar. Het
    tweede kwartaal van dit jaar was het derde opeenvolgende kwartaal waarin het
    marktaandeel steeg t.a.v. de respectievelijke kwartalen het jaar ervoor. Dit
    geldt ook voor de Belgische en Luxemburgse markt waar Opel in juni een
    marktaandeel van 8% (4.730 eenheden) boekte, het hoogst maandelijkse
    marktaandeel voor dit jaar. Voor die vooruitgang staan vooral de Meriva en de
    Astra Sports Tourer borg, maar ook de Insignia. Uiteraard wordt reikhalzend
    uitgekeken naar wat de Ampera als eerste elektrische auto met een autonomie van
    plusminus 500 km zal geven.(wr)





    17-07-2011 om 18:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!