Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    23-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT VAN START TOT FINISH IN USA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes de GP van Amerika gewonnen. Hij reed ook de "pole" gisteren maar moest de snelste ronde in de wedstrijd aan Sebastien Vettel (Ferrari) laten die drie ronden voor het einde nog opteerde voor supersofts en vierde finishte. Een goedmakertje voor de Scuderia nadat Kimi Räikkönen, net in de box voor softs stilviel op de acceleratiestrook  in de pits. Met nog een luchthamer die aan zijn linkerachterwiel was blijven hangen...

    Nico Rosberg (Mercedes) kon na een slechte start een tweede plaats veilig stellen en aldus de schade in de voorlopige stand om de wereldtitel beperken en leider blijven. De Australiër Daniël Ricciardo (Red Bull Renault) speelde een voorname rol in de race en betrad het derde podiumplaatsje.

    Zijn ploegmaat Max Verstappen kon dat ook hebben bereikt, reed lang vierde, maar in de 28ste van de 56 te rijden ronden maakte Red Bull "à la Monaco" een fout bij de bandenwissel. De Nederlander vertrok opnieuw maar de Red bull sukkelde verder in eerste versnelling aan de kant: virtuele safetycar. Het duurde vijf ronden eer Max's auto was weggesleept.

    Naar het einde toe kwam er een bitsig duel tussen Felipe Massa (Williams) en Carlos Sainz (Toro Rosso) voor de vijfde en zesde plaats. Op afstand bezag de Spanjaard Fernando Alonso dit spelletje en besloot de twee voorbij te rijden. Niet zonder slag of stoot gebeurde dit want op een zeker moment maakten de Mc Laren-Honda en de Williams-Mercedes contact, gelukkig zonder teveel schade (-voor Alonso) en die pakte inderdaad de vijfde plaats.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Nico Rosberg (Mercedes)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    06. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)

    07. Felipe Massa ( Williams-Mercedes)

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    09. Jenson Button (Mc Laren-Honda)

    10. Romain Grosjean (Haas)

    WK-stand met nog drie races te gaan:

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                     331 punten

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                  305

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)       227

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                     177

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                      170

    06. Max Verstappen (Red Bull Renault)       165

    23-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON FRUSTREERT NIPT ROSBERG VOOR POLE IN TEXAS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton heeft zijn ploegmaat en leider in het wereldkampioenschap Nico Rosberg nog maar eens een frustratie bezorgd in de kwalificaties om de GP van Amerika 2016. De regerende wereldkampioen behaalde in 1'34"999 zijn negende "pole" van het seizoen. De Duitser Rosberg staat wel 33 punten voor, maar het feit dat Ricciardo en Verstappen in de Red Bull's Renault derde en vierde vertrekken kan roet in het eten gooien. Hun beider bandenstrategie zal compleet verschillend zijn.

    Daniël Ricciardo start op de supersofts die hij gebruikte tijdens de kwalificaties en Max Verstappen neemt de start op softs. De Australiër zal dus sneller moeten binnenkomen voor nieuwe rubbers. Naast dit gegeven zijn er Räikkönen en Vettel in de Ferrari's die zich tegeover de Red Bull's heus voor een ridende barrière bevinden. Verondersteld mag worden dat het gensters gaat geven tijdens de 56 ronden van 5,513 km. "Derden" - ze zijn eigenlijk met z'n vieren - kunnen het schaakspel voor de wereldtitel tussen Hamilton en Rosberg sterk beïnvloeden. Boeiend.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'34"999

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                           1'35"215

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)             1'35"509

    04. Max Verstappen (Red Bull Renault)             1'35"747

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            1'36"131

    06. Sebastien Vettel 'Ferrari)                           1'36"358

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)     1'36"628

    08. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)            1'37"116

    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes)              1'37"269

    10. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)               1'37"326

    22-10-2016 om 21:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPEN VERPLETTERT IEDEREEN IN FP3 IN AMERIKA

    Er bleven nog twaalf minuten te rijden tijdens de derde vrije oefeningen om de GP van Amerika. De Red Bull Renault van de Australiër had zich comfortabel aan de spits genesteld toen er een aardschok door Austin ging. De 19-jarige Nederlander Max Verstappen verpletterde met 1'36"766 in zijn Red Bull Renault niet alleen zijn ploegmaat, maar ook alle wereldkampioenen tesamen. In titels gezien liefst elf ! Ze luisteren naar de namen Kimi Räikkönen (2007), Lewis Hamilton (2008 - 2014 - 2015), Sebastien Vettel (2010 - 2011 - 2012 - 2013), Jenson Button (2009) en Fernando Alonso (2005 - 2006)...Binnen twee uur barst de strijd om de "pole" los. Wordt het Max zijn eerste ? Journalistiek met een vraagteken is slechte pennenlikkerij. We moeten wachten tot Q3 voorbij is en naakte cijfers voor zich spreken.(wr)

    01. Max Verstappen (Red Bull Renault)                   1'36"766

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)                   1'37"032

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'37"284

    04. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'37"483

    05. Nico Rosberg (Mercedes)                                  1'37"784

    06. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'37"894

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)            1'37"948

    08. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes)                   1'38"188

    09. Jenson Button (Mc Laren-Honda)                       1'38"212

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                   1'38"452

    22-10-2016 om 18:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG ZET IEDEREEN EEN NEUS IN FP2 IN AUSTIN

    Toen Max Verstappen in de FP2 héél even de eerste tijd voor zich opeiste, zette Nico Rosberg zich daar met 1'38"02 direct boven. In feite viel de Nederlander een beetje terug om uiteindelijk genoegen te nemen met een vijfde tijd. Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo voelde zich beter dan in de ochtendtrainingen en dreef een wig tussen de Mercedes van Rosberg en die van Hamilton. Ferrariridder Sebastien Vettel bewoog hemel en aarde, maar raakte niet onder de versnellingsbak van Hamilton.

    Na bijna een uur tracktime werden drie minuten stilte ingelast omdat er wat rommel van Giuterrez Haas" op het asfalt was gevallen. Nadat de baancommisssarissen alles hadden opgeruimd kon weer verder groen worden geraced. Maar de fut was er precies uit. Vooraan was men in slaap gevallen, berustend blijkbaar in het matte en matige vertoon.

    Behalve dat natuurlijk werd opgemerkt dat de Fin Kimi Räikkönen naar de tiende plaats was afgezakt, een Ferrari net na de Mc Laren-Honda's van Alonso en Button. "Drama" bij de Scuderia Ferrari is daarmee compleet. Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag de kwalificaties voor de pole. In de vier resterende races zijn nog 100 punten te verdelen tussen...Hamilton en Rosberg, en enkele illustere "onbekenden" die geen kans meer maken op de titel.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                             1'37"358

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)               1'37"552

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'37"649

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'38"178

    05. Max Verstappen (Red Bull Renault)               1'38"258

    06. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)       1'38"508

    07. Sergio Perez (Force India-Mercedes)             1'38"568

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)                  1'38"713

    09. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)               1'38"801

    10. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'38"865

    21-10-2016 om 23:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON ZET FP1 OP ZIJN NAAM IN GP VAN AMERIKA

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton reed in zijn Mercedes 3/10de seconde sneller dan ploegmaat Nico Rosberg. De Duitser maakt zich daar niet erg druk over want met nog vier races te gaan staat hij met 33 punten aan de leiding in de voorlopige stand om de wereldtitel. Veel verontrustender is de derde plaats van de Nederlander Max Verstappen in de Red Bull-Renault. Weliswaar op 1"9 van de zilverpijlen op de zachtste banden. Maar hij gaat zowaar Kimi Räikkönen (Ferrari) vooraf. Na hem volgen Hülkenberg, Bottas, Ricciardo...., Vettel, Kvyat en Sainz voor de eerste tien. Straks worden de tweede vrije oefenritten gereden op het 5,513 km lange tracé van Austin(wr)

    01. Lewis Hamilton ( Mercedes)                       1'37"428

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                           1'37"743

    03. Max Verstappen (Red Bull Renault)            1'39"379

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            1'39"407

    05. Nico Hülkenberg (Force India)                    1'39"712

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)             1'39"776

    07. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)             1'39"963

    08. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'39"988

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Ferrari)                1'40"131

    10. Carlos Sainz jr (Toro Rosso-Ferrari)             1'40"140

    21-10-2016 om 18:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TCR BENELUX - ROUND 5 - FINALE RACES TT CIRCUIT ASSEN

    Met twee achtereenvolgende meetings gaat TCR Benelux de laatste rechte lijn in van wat alvast een zeer geslaag eerste jaar is geworden van de Touring Car Racer in de Lage Landen.

    Voor de vijfde round trekt de karavaan naar het legendarische TT-circuit in Assen, gelegen in de Nederlandse provincie Drente, voor de Formido Finale Races, een organisatie van V-Max Management van Dick "Super Car Challenge" van Elk.

    De kwaliteit van de startgrid voor dit vijfde weekend van TCR Benelux is eens te meer hoog in te schatten en er zijn heel wat interessante aspecten om aandacht te krijgen.

    Ere wie ere toekomst, dat is zeker voor de Nederlanse fans, Mister Numero Uno - letterlijk én figuurlijk in  persoon  Tom Coronel ! Voor de tweede keer dit jaar komt de vedette- hij likt daar duimen en vingers vanaf - uit de WTCC-context aan de start in TCR Benelux en deze keer zit hij achter het stuurwieltje van de #1 Honda Civic die hij deelt met landgenoot Michaël Vergagen, die tijdens het DTM-weekend op Circuit Park Zandvoort al proefde van de TCR-Benelux.Coronel-Verhagen rijden voor Boutsen Gionion Racing onder de vlag van Fondation Jean Graton, een rijdende hommage aan Michel Vaillant, de beroemdste aller autosportsriphelden. De komst van de #1 Honda is te danken aan Geert Verhagen, de dynamische Honda-baas van Rotterdam.

    WTCC-ster Coronel is in goed gezelschap, want net zoals dat het geval is was in de andere TCR-round, wordt puntenleider Stéphane Lémeret in de #18 Honda Civic opnieuw bijgestaan door de Hongaar Norbert Michelisz, fabrieksrijder bij Honda JAS Motorsport in datzelfde WTCC.

    Lémeret en "Norbi" Micheliz zullen vooral oog hebben voor de #23 Opel Astra van DG Sport Opel Team Belgium van Pierre-Yves Corthals en Fred Caprasse. De kersverse TCR Europe Trophy-kampioen is de grote belager van de Honda-kopman en de twee jongste meetings hebben aangetoond dat de formatie DG Sport-Opel-Cothals-Caprasse zeer sterk presteert.

    Na de drie lange trainingssessies van gisteren is er vanochtend zaterdag 22 zoals voorzien 45 minuten vrije training gehouden. Daarin bepaalde het laatste kwartuur de startgrid van de "Qualifying Long Race' De start van die één uur durende wedstrijd wordt gegeven om 15.25 uur.

    Zondagochtend (morgen dus) nemen de rijders dan de start voor twee sprintraces van 20 minuten. Na de eerste race wordt het hele veld achter een Leading Car gehergroepeerd, waarna een rollende start als twee race op gang brengt. Om 16.55 uur kruipt de andere rijder van het team voor de sprints 3en 4 die volgens hetzelfde principe worden gereden.

    In het "Overall"-klassement telt Stéhane Lémeret 360 punten en Pierre-Yves Corhals-Fred Caprasse 301,5. Het ziet er naar uit dat Stéphane Lémeret de verdiende kampoen zal worden. De laatste race  vindt volgende weekend plaats in Mettet op het circuit Jules Tacheny. Dan zit een eerste jaar TCR-kampioenschap erop, met grote verdienste voor Kronos Events.(wr/Foto's: Van Dalen, Honda)

    Bijlagen:
    Opel Astra in Assen i201016.png (5.5 MB)   
    Stéphane in Assen i201016.JPG (898.9 KB)   
    Van Dalen in sprintrace in Assen i221016.png (5.1 MB)   

    20-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 DREIGT TE VERSMELTEN MET USA EN INDYCARS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Liberty Media heeft de Formule 1 overgenomen en Bernie Ecclestone blijft nog drie jaar de "bigboss". Gezien het een Amerikaanse overnemer is komt de focus van de F1 op de USA te staan, zeker nu volgend weekend de gelijknamige GP in Austin wordt gereden. Na de ontkenning van Kevin Magnussen - Renault - dat hij naar de IndyCars zou verhuizen is echter het woord gevallen. De overnemers zouden minstens drie F1-evenementen in hun land willen georganiseerd zien.

    Nieuwe en vroegere namen van circuits/plaatsen vallen. Zelfs Bernie Ecclestone heeft in zijn natste dromen New York gezien. Maar oude bekende omlopen komen opnieuw boven water: Laguna Seca, Watkins Glen, Las Vegas en Long Beach. Naast New York als nieuwe mogelijkheid worden Road Atlanta, Sonoma en Virginia gefluisterd. Niets daarvan is op dit ogenblik zeker. De enige Amerikaanse zekerheid is dat vrijdag, zaterdag en zondag de achttiende race om het wereldkampioenschap F1 2016 doorgaat. Maar met een paddock vol geruchten over Indy-achtige samensmelting met Formule 1. Voor geld wordt alles gedaan. Ook verraad.(wr/Foto:Fiat)

    * Toelichting bij de foto-inzet van Niki Lauda in Watkins Glen 1975. In 1975 heeft de Oostenrijker Niki Lauda zijn eerste wereldtitel behaald. De foto-inzet laat hem aan het werk zien op het 5,435 km lange tracé van Watkins Glen. Hij reed er de pole én de overwinning in een Ferrari 312T. De snelste ronde moest hij afgeven aan vriend Emerson Fiitipaldi in een Mc Laren-Ford (-Cosworth).

    In 1976 overkwam Niki Lauda- zeg maar levende legende - op 1 augustus zijn verschrikkelijk ongeval op de Nürburgring in Duitsland. Zes weken na onnoemelijk leed reed hij de vierde plaats in de GP van Italië, terwijl het bloed uit zijn helm zeeg. Karakter. Verbeten. Pijn duurt maar even, een opgave duurt levenslang. Niki Lauda verloor met één punt zijn tweede wereldtitel aan James Hunt (Mc Laren-Ford) omdat hij op 24 oktober 1976 in de GP van Japan in Fuji na twee ronden uitstapte uit zijn Ferrari omdat hij beweerde dat in die regenomstandigheden geen race mogelijk was.

    Samen met Alain Prost is hij, én ook vandaag nog, een tegenstander van "wetraces" geweest. De race werd gewonnen door Mario Andretti met een Lotus-Ford. Mario Andretti zal een cruciale rol gaan spelen in de overname van Liberty Media van de F1 omdat hij in 1978 de laatste Amerikaanse wereldkampioen in de F1 is geweest. De Formule 1 wordt Amerikaans én Arabisch. De "Fédération Internationale du Sport Automobile" (FISA) heeft bij instemming van president Jean Todt de in Engeland of Frankrijk geboren F1 (de discussies daarover zijn nog gaande...) heeft "verraden", "verkocht" aan de Amerikanen ten gunste van de Formule E waarin Renault een vooraanstaande rol speelt.(wr)

    18-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIA MET CEE'D ALS WERELPRIMEUR IN TCR-FINALE IN METTET
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het door Kronos gecreëerde "TCR-Benelux" is minstens succesvol verlopen. Vijf autoconstructeurs hebben hun belangstelling getoond gedurende 2016. En voor de finale race op het Jules Tacheny-circuit in Mettet op 29 en 30 oktober a.s. komt dat in wereldprimeur een zesde bij: het Koreaanse KIA met de Cee'd die zal worden bestuurd door Manfred Stohl, een ex-WRC-piloot die tevens president is van "STARD". Dat staat voor "Stohl Advanced Research & Devlopment" Zijn compagnion Michaël Sakowicz is ceo van STARD. De auto doorliep al 3000 km als test op de Salzburgring. In de laatste race voor de TCR zijn de KIA-zenuwen dan ook hoog gespannen. De bedoeling is de auto héél vaak in te zetten in het seizoen 2017.(Walter Rombauts/Foto: KIA)

    17-10-2016 om 10:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WE LEVEN NAAR DE GP VAN AMERIKA TOE...VOLGEND WEEKEND.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GP van Amerika is de eerste van de laatste vier GP's waarin regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zijn ploegmaat Nico Rosberg nog van de wereldtitel 2016 kan houden. De Brit heeft al laten weten dat hij zal trachten ze alle vier te winnen. Nogal logisch, maar in de praktijk kijkt hij met 280 punten tegen een achterstand aan van 33 punten. Rosberg telt er 313. De Australiër Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault) weet dat hij misschien nog een GP kan winnen, maar weet evengoed dat de wereldtitel met 212 punten praktisch niet meer binnen de mogelijkheden ligt.

    Renault komt evenmin in aanmerking voor de titel 2016. Moedig heeft de grote Franse constructeur het noodlijdende Lotus overgekocht en meteen ook alle miserie daarvan. Maar Renault heeft in de F1 zo'n palmares dat 2017 - de F1 is dan helemaal overhoop gegooid - een nieuwe start betekent met een geheel nieuwe auto en Nico Hülkenberg als eerste piloot. De Heer Vasseur, teambaas, heeft in een recent interview gezegd dat het merk "zeer blij is om de Duitser bij hen te hebben. Hij is een briljante man, heeft véél gewonnen - ook Le Mans 1015 - en zijn ervaring is van onschatbare waarde..." Althans heeft Renault €20 miljoen voor de deal overgehad.

    Vrijdag beginnen de eerste vrije trainingen op het circuit in Austin, zaterdag de derde vrije stijloefening en in de namiddag de kwalificaties voor de pole. Zondag dan de GP van Amerika en een klaardere kijk op wie echt wereldkampioen wordt. In - beperkte - peilingen wordt de Duitser Nico Rosberg aangeduid. In de Mercedes, het merk dat al sinds de GP van Japan, zeker is van de derde wereldtitel op rij bij de constructeurs.(Walter Rombauts/Foto's:Renault en Mercedes)

    Bijlagen:
    Renault werkt het seizoen af en gaat in 2017 naar een nieuw begin i171016.jpg (3.5 MB)   

    17-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WURZ, LAPIERRE EN NAKAJIMA - TOYOTA - WINNEN IN FUJI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Voor eigen publiek is een Toyota TS030 naar de zege gereden in de "Zes Uren van Fuji", voorlaatste race voor het "FIA-World Endurance Championship" (WEC). De auteurs van de derde opeenvolgende zege van Toyota zijn Alexander Wurz, Nicolas Lapierre en Kazuki Nakajima. Toyota miste in de recente 24 Uren van Le Mans de zege in de laatste ronde door een technisch defect. Daardoor wonnen toen Marc Lieb, Neel Jani en Romain Dumas in een Porsche 919 Hybrid de etmaalrace.

    Porsche moest in Fuji, aan de voet van de legendarische eeuwigwitte berg in Japan, genoegen nemen met een derde en een vijfde plaats. Op de tweede plaats eindgde de Audi R18. Die derde plaats voor Porsche werd door Webber, Hartley en Bernard in de autosportgeschiedenis-boeken geschreven. Even zag het ernaar uit dat het merk uit Weissach zou winnen, maar ten slotte bleven er 18" verschil. De Audi met Trélyuer, Fässler en Lotterer strandde op 11" van de winnende Toyota.

    De leiders in de voorlopige stand om de wereldtitel, Dumas, Jani en Lieb (Porsche 919 Hybrid), finishten vijfde en zien hun teamgenoten in de andere gelijke Porsche hun leidersplaats aanvreten tot een verschil van 23 punten. In de wedloop naar de titel bij de constructeurs leidt Porsche (263 punten) voor Audi (204) en Toyota (174). De laatste race is op 19 november a.s. met de Zes Uren van Dubhai.

    Daarna houdt de Australiër Marc Webber (40) de racerij voor bekeken. Hij gaat als vertegenwoordiger van Porsche aan de zijde van meervoudig rally-wereldkampioen Walter Rörhl (69) werken. Iedereen is benieuwd of Mark Webber in die laatste race zijn wereldtitel van 2015 kan vernieuwen.(Walter Rombauts/Foto:Porsche)

    16-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUDI OP EERSTE RIJ IN ZES UREN VAN FUJI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgen worden de "Zes Uren van Fuji" gereden aan de voet van de legendarische "Mount Fuji" in Japan. Het is de zevende mache om het FIA World Endurance Championship" waarin Romain Dumas-Neel Jani-Marc Lieb de leiding aanvoeren in de Porsche 919 Hybrid. Dit drietal start morgen vanop de zesde plaats. Hun teamgenoten en regerende wereldkampioenen Webber-Hartley en Bernhard starten vanop de tweede plaats met 1'23"595, zijnde 0,025" (of in afstand 1,4 meter).

    Net tekortschietend voor de Audi in pole. Het circuit van Fuji is 4,549 km lang en heeft een rijke geschiedenis. Eén van de markante punten daarin is de GP van Japan in 1976 die onder een ware zondvloed werd gereden. Niki Lauda (Ferrari) stopte in die volgens hem waanzin en verloor met één punt zijn tweede wereldtitel aan de Brit James Hunt. De "Zes Uren van Fuji" starten om 11 uur (04.00 GMT). Porsche jaagt zowel de titel bij de constructeurs als deze bij de piloten na. (Walter Rombauts/Foto:Porsche)

    15-10-2016 om 13:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO HÃœLKENBERG RIJDT IN 2017 BIJ RENAULT F1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Duitser Nico Hülkenberg (29) rijdt volgend jaar bij Renault met een meerjarencontract. Renault nam deze beslissing omwille van de strijdlust, intelligentie en PR-vriendelijkheid. Nico Hülkenberg werkt de resterende vier races van dit seizoen nog af voor Force India. Bij dat team had hij naar eigen zeggen een fantastische tijd. Van de zijde van Force India is er tot nu toe geen expliciete bevestiging dat Nico bij hen zou verrekken.

    Nico Hülkenberg debuteerde in de Formule 1 in 2010 na gewonnen te hebben in de GP2-series. In zijn debuutseizoen werd hij auteur van een eerste pole-position en sinds zijn opname in de F1 reed hij 11 Grote Prijzen. Zijn persoonlijk grootste overwinning beleefde hij niet in de F1, maar wel in de 24 Uren van Le Mans die hij vorig jaar met Porsche won. De overstap naar Renault met een gewijzigd F1-reglement voor 2017 kan de eerste stap zijn naar een eerste GP-zege.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    Bijlagen:
    Renault in Japan Kevin Magnussen i71016.jpg (1.1 MB)   

    14-10-2016 om 14:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA ART CAR JEAN GRATON MET TOM CORONEL IN ASSEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Assen wordt de voorlaatste race gereden in het TCR-kampioenschap. Onze landgenoot Stéphane Lémeret is daarin een hoofdrolspeler. Als mens en coureur een knappe gast die de voorlopige stand aanvoert. Maar in Assen - het overberoemde motorcircuit - is ook de Heer Tom Coronel aanwezig. Hij wordt gemakkelijk geciteerd als de beste toerwagenpiloot van Nederland. Helemaal waar is dat niet,  want dan zouden we Toine Hezemans in de toerwagens geen terechte eer bewijzen. Nederland heeft altijd grote autocoureurs gehad.

    Ik noem er enkele: Carl Godin de Beaufort, Jonkheer Gijs van Lennep, Jan Lammers, Michaël's Bleekemolen  en andere Arie Luyendijks. En nu natuurlijk Max Verstappen. Tom Coronel hoort daar ook bij. Als gewezen éénzittercoureur en met het ouder worden nog vaardig toerwagencoureur. Tom kan aan een stuurtje draaien. Vooral het stuurtje dat hij in Assen samen zal hanteren met Michaël Verhagen. Dat bevindt zich namelijk in een speciale auto van Honda.

    Op het "Festival of Speed" in Goodwood werd hij al verafgood omwille van zijn artistieke look. Het gaat over de "Honda Art Car Jean Graton", genoemd naar het tekengenie die autosport in ongemeen boeiende strips goot. Hij is gelinkt aan het Team Boutsen Ginion, zeg maar de sponsor . Daarmee is zowat alles gezegd.

    Tom Coronel is de zestig voorbij, maar kan net als destijds Gabriele Tarquini in het WTCC voor verrassingen zorgen. Ha, voor we het vergeten, de Civic die Stéphane Lémeret moet bestrijden is in WTCC-configuratie. Althans volgens Honda. In weerwil van de uitblijvende F1-resultaten nog behorend tot de beste motor- en autobouwers ter wereld. Let op Assen ! (Walter Rombauts/Foto's:Honda)

    Bijlagen:
    Stéphane Lémeret won in Colmarberg i26016 1.png (4 MB)   
    Tom Coronels Honda voor Assen in de TCR i131016.png (1.3 MB)   

    13-10-2016 om 23:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARK WEBBER STOPT MET RACEN EN GAAT BIJ PORSCHE WERKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Australiër Mark Webber zet een punt achter zijn race-loopbaan na de "Zes Uren van Bahrein" op 19 november 2016. De uiterst correcte en sympathieke man heeft de F1 positief getint. Hij startte via karti en, Formule Ford, Formule 3 en ging via de Formule 3000 naar de Formule 1. Hij reed 215 GP's en won er negen. Hoogtepunten waren de zege' in de GP van Monaco in 2010 en 2012. Liefst 42 keer stond hij in die periode op het podium.

    Mark Webber, 40 jaar jong nu en recent getrouwd met zijn getrouwe patner Ann, zal bij Porsche naast Walter Rörhl (69) werken. Walter is een rallylegende uit de tijd van de Audi Quattro's maar was ook thuis in Opel Ascona's 400. Het is duidelijk de bedoeling dat Mark Webber binnen afzienbare tijd Rörhl zal vervangen gezien de leeftijd van de Duitse wereldkampioen. Mark Webber zal wereldwijd Porsche vertegenwoordigen en speciale accenten leggen op de "24 Uren van Le Mans". Die hij nooit won en altijd zijn echt verdriet in zijn schitterende carrière zal blijven.

    Dit jaar verloor hij in La Sarthe toen de Porsche 919 Hybrid te kampen kreeg met een stukke brandstofpomp. Mark Webber werd wél "World Endurance Championship" in 2015 met in gezelschap van Timo Bernhard en Brendon Hartley. 

    In 1999 overleefde Mark Webber een "ruimtevlucht" tijdens de oefeningen van de 24 Uren van Le Mans in de favoriete Mercedes waarvan de aerodynamika niet in orde was. Tegen 370km/h zorgde het "bultje" voor Mulsanne voor een ware lanceerbasis en vloog de Mercedes op zijn kop de bossen in. Mark acht nu de tijd gekomen met Porsche met de vier wielen op de grond te blijven.(Walter Rombauts/Foto's:Mark Webber)

    Bijlagen:
    Mark Webber 23716.jpg (59.8 KB)   
    Mark Webber Austin 13916.jpg (101.2 KB)   
    Mark Webber i25716.jpg (189.8 KB)   
    Mark Webber won in Mexico WEC i6916.jpg (67.2 KB)   

    13-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUEMI - RENAULT - WINT OPENINGS e-GP IN HONGKONG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren heeft de Zwitser Sebastien Buemi de openingsrace in Hongkong gewonnen van het derde kampioenschap voorbehouden aan puur elektrische auto's. Met een e-Dams (Renault) ging hij de snelle Braziliaan Luca Di Grassi vooraf (Audi) en deed zo zijn reputatie als regerend kampioen in de discpline alle eer aan. Het verschil tussen de winnaar en de tweede bedroeg 2"477. De Formule E geniet onder FIA-vleugels van een stijgende belangstelling. De volgende GP van de FIA-Formula E gaat door op 12 november a.s. in de Marokaanse droomstad Marakech, op een nieuw circuit dat F1-rijders nog niet hebben kunnen ontdekken. (wr/foto:Renault)

    Bijlagen:
    Sebastien Buemi wint openingsrace in Hongkong met eDams-Renault i101016.jpg (3.8 MB)   

    10-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG WINT GP VAN JAPAN VOOR...MAX VERSTAPPEN !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton miste kompleet zijn start en viel terug op de achtste plaats. WK-leider Nico Rosberg nam een bliksemstart en leidde direct de rondendans in Suzuka. De GP van Japan stond nog niet op zijn erelijstje, dus erg gemotiveerd ging de Duitser een perfecte race afwerken. Zijn ploegmaat Lewis begon aan een moeilijke inhaalrace. Moeilijk omdat alleen kanjers voor hem reden. Max Verstappen nam in de start de tweede plaats, en gaf die - buiten de bandenwissels om - niet meer af.

    Naar het einde toe leek hij door Lewis Hamilton voorbij gereden te worden. Maar in de laatste chicane mislukte het Hamilton om de tiener voorbij te gaan. De manier waarop de Nederlander de deur sloot voor Lewis Hamilton is bedenkelijk. Niet verwonderlijk dat Mercedes klacht indiende bij de FIA-stewards. Deze laatste besloten "het onderzoek" te behandelen tijdens de GP van Amerika binnen veertien dagen.Nico Rosberg verstevigt zijn leidersplaats voor het WK en Lewis Hamilton kijkt nu tegen 33 punten achterstand aan in de voorlopige stand. In de stand om het wereldkampioenschap voor constructeurs kan Mercedes vandaag zijn overwinning vieren. Ze hebben bijna een abonnement op de titel, zoals Red Bull dat had van 2010 t/m 2013 met Vettel en Mark Webber.

    Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen reden voor wat ze waard waren, maar de Ferrari's schieten te kort. Nu zelfs tegen Red Bull, hoewel ze Daniël Ricciardo in de tweede Red Bull achter zich konden houden. Het was een spannende GP met als pikant accent dat Max Verstappen vijf wereldkampioenen achter zich hield (Hamilton, Vettel, Räikkönen, Alonso en Button) samen goed voor 11 wereldtitels).

    En ook Fernando Alonso (twee wereldtitels 2005-2006) die in de Mc Laren-Honda zestiende werd, op één ronde gezet door de meute. "De wijzigingen aan de motor voor Suzuka hebben de auto slechter gemaakt dan hij al was. Het is een ramp !" zei de Spanjaard die nu stilaan zijn geduld verliest. Ook Jenson Button (één wereldtitel 2009) eindigde pas achttiende op één ronde... Volgende GP is binnen twee weken in Austin in de USA. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)

    07. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)

    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes)

    10. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)

    WK-stand.

    01. Nico Rosberg                        313 punten

    02. Lewis Hamilton                     280

    03. Daniël Ricciado                     212

    04. Kimi Räikkönen                    170

    05. Max Verstappen                   165

    06. Sebastien Vettel                   165

    09-10-2016 om 18:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUC DE COCK, TIM JOOSEN EN SAM DE JONGHE BELCAR ENDURANCE KAMPIOENEN !

    In Zolder is oersnel gekoerst ! Deldiche Racing won voor de vierde keer dit seizoen en de "jongens" Luc De Cock, Tim Joosen en Sam Dejonghe zijn daarmee winnaars van het "Belcar Endurance Championship 2016". Luc De Cock die nu 63 is...was in de jaren '70 kampioen in de Super VW en Tim Joosen, zoon van de beste Vlaamse autocoureur ooit, won de "Peugeot 106 Trophy" in de Belgian Procar. Twintig jaar geleden ! Proficiat aan de "oudgedienden" van de onderschatte Belgische autosport.(wr)

    Bijlagen:
    Belcar Endurance Championship - Joosen-De Cock-Dejonghe & Jim De Cock.JPG (1.2 MB)   

    09-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INHAALMANEUVER VAN HAMILTON OP VERSTAPPEN VRAAGT APARTE BIJDRAGE

    Wat is een goed autocoureur ? In mijn lange loopbaan van auto- en autosportjournalist heb ik voor mezelf, al dan niet perfect, dat profiel kunnen bepalen. Ik kwam daarbij tot de volgende eigenschappen. Een goed autocoureur is egoïst, ambitieus, eer- en leergierig en...gentleman. De laatste eigenschap is wellicht het moeilijkste te begrijpen. Respectloosheid en jeugdige vergeefbare overmoed zoals Max Verstappen al meerdere keren demonstreerde is niet goed. Zij direct daar aan toegevoegd dat de Belgische Nederlander (geboren in Hasselt) een nooit eerder geziene stuurvaardigheid opvoert in de F1. Zeker zijn leeftijd in acht genomen.

    Vorig jaar begonnen als de jongste autocoureur ooit in de F1 en recent in Maleisië de gezegende leeftijd van 19 jaar bereikt. Arrogant is de jongeman. Dat is nooit goed en in zijn geval leidt dat vroegtijdig typisch Hollands gedrag tot ergernis. Kimi Räikkönen (wereldkampioen 2007) bekloeg er zich al herhaaldelijk over, Sebastien Vettel (wereldkampioen 2010, 2011, 2012 en 2013) ook. Max Verstappen heeft geluk dat de moderne F1 - straks puur Amerikaans - juist gebaseerd is op dat soort mensen. Fangio's, Senna's, Jochen Rindt's en andere Wolfgang von Trips of Jean Behra's zouden zich ervoor omkeren in hun graf. Maar dat was een andere tijd. Toen was de F1 nog niet verkocht, toen was de F1 nog verknocht aan normen en waarden, aan grenzen die niet werden verlegd.

    Toen ik vanochtend het maneuver van Max zag, ging er een - onnuttige, belachelijke - reactie door me heen: "WEER !" Lewis Hamilton nam de "échappatoire" en kwam zo terug op de baan. Hij werd derde en heeft beslist een kwalijke aanrijding vermeden. Ik ben geen fan van Hamilton, maar het is nu ook weer geen imbiciel. Afkomstig uit een eerder bescheiden milieu bracht hij het al drie keer tot wereldkampioen. Tegenover Rosberg die van rijke afkomst is en nu werkt aan zijn mogelijk eerste wereldtitel. Het soms liederlijke gedrag van Lewis Hamilton is te verklaren. Na jaren onder de strengheid van Ron Dennis (Mc Larenboss) te hebben geleefd, geniet Lewis nu van het leven. Zonder twijfel dank wetend aan diezelfde Ron Dennis die hem "maakte" vanaf zijn twaalfde.

    Als het waar is heeft Mercedes klacht ingediend tegen Max Verstappen. Als het ook waar is zou Lewis Hamilton zelf die klacht hebben ontkracht. Intuïtie zegt dat zoiets geloofwaardig is. Speels, soms ook dom in houding - wie is dat nooit ? - is het mogelijk dat de Brit dat werkelijk deed. Hij heeft de moed van de inperfectie, zoals Max Verstappen de overmoed van inperfectie heeft. Het is dus maar een heel kleine correctie die moet gebeuren. Vader Jos (-Verstappen) heeft werk. Om de collega's-tegenstanders op de piste goed gemutst te houden en teambazen zich niet te laten afkeren van de onschatbare waarde die zijn zoon in zich houdt. Maak er een goede autocoureur van. In bescheidenheid zoals alleen de grootsten hebben gekund. (Walter Rombauts)

    09-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG OOK IN FP3 SNELST IN JAPAN

    Aanvankelijk maakte Kimi Räikkönen in zijn Ferrari furore omdat hij op 0,3" van een eerste besttijd van Nico Rosberg in de Mercedes (met Maleisië-motor) naderde. Daarna wisselde alles snel. Lewis Hamilton hield zich gedeisd in zijn Mercedes (met Singapore-motor). Daniël Ricciardo en Max Verstappen namen Sebastien Vettel in een sandwich en Kimi Räkkönen zag zich door iets te weinig grip van de voorwielen terugvallen tot de vijfde plaats. De Renault's van Jolyon Palmer en Kevin Magnussen komen in de eerste tien "piepen" en poolshoogte nemen hoe het er straks in de kwalificaties om de "pole" zal aan toegaan. We tippen op zéér spannend.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                   1'32"092

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)    1'32"394

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'32"731

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)    1'32"784

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                   1'33"011

    06. Felipe Massa (Williams-Mercedes)      1'33"271

    07. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'33"284

    08. Jolyon Palmer (Renault)                    1'33"639

    09. Kevin Magnussen (Renault)               1'33"639

    10. Nico Hülkenberg (Force-India)           1'33"646

    08-10-2016 om 06:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG GRIJPT OOK DE POLE VOOR GP VAN JAPAN

    De Duitser Nico Rosberg heeft in de kwalificaties de "pole" gereden in 1'30"647 en wist zijn ploegmaat-belager Lewis Hamilton met 0,013" van zich af te houden. Op de tweede rij staan Kimi Räikkönen en normaal Sebastien Vettel. Maar die vliegt drie plaatsen achteruit als bestraffing voor de aanrijding van Rosberg in de GP van Maleisië. Dus staat Max Verstappen op de tweede rij achter zijn kritikaster Kimi Räikkönen. Dan volgt Daniël Ricciardo die het rijtje van de mogelijke winnaars afsluit.

    Tenzij Sergio Perez, een dit keer sterke Romain Grosjean, Nico Hülkenberg en Esteban Guiterrez voor een stunt zorgen en de Haas(-en) en de Force India's voor een stunt zorgen. Fernando Alonso kon in weerwil van een diepgaande verbetering de Mc Laren-Honda voor eigen Japans publiek niet binnen de eerste tien rangschikken. Het wordt morgen - hoe kan het anders ? - een zelden geziene spannende GP van Japan.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                 1'30"647

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)              1'30"660

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                  1'30"949

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                 1'31"028 + drie plaatsen terug op de grid

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)   1'31"178

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)   1'31"240

    07. Sergio Perez (Force India-Mercedes) 1'31"961

    08. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)        1'31"961

    09. Nico Hülkenberg (Force India)           1'32"142

    10. Esteban Guiterrez (Haas-Ferrari)       1'32"547

    08-10-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!