Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    09-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INSCHRIJVEN OP NIEUWE ALPINE PREMIERE VERSION
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de voorbije 24 Uren van Le Mans heeft een Renault Alpine de LMP-2 gewonnen. Alpine is een zelfstandig merk geworden en wil de grootsheid van zijn geschiedenis opnieuw onder de spots brengen. Vanaf vandaag kunnen gegadigden voor €2000 één van de 1955 exemplaren bestellen van de nieuwe "Première Version" die in de lente van 2017 op de markt komt.

    Het aantal geproduceerde auto's moet dan een hulde brengen aan de Fransman Jean Rédéle die in 1955 het merk oprichtte. De auto zal tussen de €55000 en €60000 kosten en het gereserveerde nummer zal duidelijk op de middenconsole staan. We zijn benieuwd wie nummer "1" al heeft gereserveerd. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    09-12-2016 om 17:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPNIEUW EEN FRANSE GP F1 EN IN PARIJS DIE VAN DE FORMULE E
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Macht is nooit eeuwig. Bernie Ecclestone heeft momenteel op 86-jarige leeftijd nog de macht in de F1. Die wél eeuwig zal worden aangevuld met zijn onmiskenbare verdienste om in 1981 de "Formule 1 Constructor Association" op te richten en het statuut van de meeste renstallen van "armoezaaiers" in miljardairs te veranderen. Als bij toverslag en met grote verontwaardiging én afkeer van de FIA in Parijs. Nu de F1 aan het Amerikaanse "Liberty Media" is verkocht, beginnen de eerste tekenen van machtswisseling zich af te tekenen op de internationale autosportscéne.

    Er is opnieuw een GP van Frankrijk in Le Castellet op het Circuit Paul Ricard in de zomer van 2018. De juiste datum moet nog worden vastgelegd. "Een detail", zegt Bernie, "hoofdzaak is dat we de GP aldaar voor vijf jaar hebben veilig gesteld. Dan zal Bernie - behoudens hij een uitzondering maakt op het onbestaande eeuwig leven - 92 jaar zijn geworden. Het fenomeen/monument Bernie Ecclestone zal dan geen ceo meer zijn van de F1. Die functie is bij de "verkoop", "overdracht" is eleganter, voor die tijd vastgesteld omdat de kopers niet zonder de ervaring van de Brit kunnen.

    Nu was Jean Todt, President van de "Fédération Internationale de l'Automobile et du Sport Automobile", FIA/FISA, aanwezig tijdens de GP van Abu Dhabi. Op de laatste F1-race, een discipline die hij niet in zijn hart draagt, al maakte hij deel uit van het succesteam Schumacher-Brawn-Todt bij Ferrari. Jean Todt, Fransman, neigt naar de Formule E (kampioenschap voor puur elektrische éénzitters) omdat o.a. de zoon van viervoudig wereldkampioen Alain Prost - Nicolas - daarin goed rijdt.

    Dé natte droom van Bernie Ecclestone was ooit een GP van Parijs en één van New York te hebben. Voor Formule 1 wel te verstaan. Het Amerikaanse "Liberty Media" kan dat misschien in 'The Big Apple" nog waarmaken. Maar in Parijs. Wellicht nooit, want die primeur is ingepikt door het Formule E-kampioenschap. Meer bepaald op 20 mei 2017 zal een E-GP worden gereden in de lichtstad, een discipline waarin Renault als constructeur de nog uit te vinden wereldkampioenchap draagt via e-dams-Renault en de Zwitser Sebastien Buemi wereldkampioen is en leider in het nieuwe seizoen 2016/2017.

    Bernie Ecclestone is blij met de GP van Frankrijk in Le Castellet waar een historisch tracé van 5,8 km ligt dat een topsnelheid in de rechte lijn toelaat van 343 km/h. In mijn loopbaan als auto- en autosportjournalist herinner ik me maar één naar feit aan Le Castellet: de tweebaansweg die de enige toegang was naar het circuit. Mogelijk is dat nu veranderd en moeten de bezoekers niet meer om 4 à 5 uur 's ochtends vanonder het dons om op tijd ter plekke te geraken. Bernie Ecclestone zei ook "dat de Formule E geen koers is omdat zo'n race niet om dezelfde veiligheidsmaatregelen vraagt als een F1-treffen."

    Ouder worden raakt iedereen. Men kan het proces alleen afremmen door oog te hebben voor de toekomst. Bij Bernie spelen de centen en de prestige natuurlijk ook. Terecht. Niemand zal ooit nog verwezenlijken wat Bernie heeft gedaan. Niemand zal ooit nog een Striling Moss, een Juan Manuel Fangio, Ayrton Senna, Alain Prost of Niki Lauda zijn. Zelfs Lewis Hamilton niet. Statistisch wel, maar in grootheid zeker niet. Na 66-jaar Formule 1 breekt er iets anders aan.

    "A New Brave World" zou Huxley schrijven, zoals in 1938. Met Max Verstappen's, Stoffel Vandoorne's, Pascal Wehrlein en andere Esteban Ocon's. Iedereen jaagt op het zitje van wereldkampioen 2016 Nico Rosberg. Fernando Alonso wordt geciteerd, zou zéér onverstandig zijn Mercedes wegens dezelfde spanningsvelden met Hamilton. Max Verstappen wordt ook geciteerd. Maar "scherprechter" bij Mercedes wuifde dat weg met een anekdote.

    "In 2014 werd de Belgische Nederlander Max Verstappen door Esteban Ocon in de F3 verslagen voor de F3-titel. Dus wat Max kan, doet Esteban Ocon beter", zei de drievoudige wereldkampioen (1975, 1977 en 1984). Goed doordenkend zou Mercedes mogelijk in de richting van Pascal Wehrlein moeten denken. Omdat hij Duitser is, een goed beginnend coureur en zich even de waterdragersol voor Hamilton en die van Mercedes kan laten welgevallen.

    Een "waterdrager" moet enkel punten sprokkelen voor de constructeurstitel. Zoals Rubens Barrichello bij Ferrari deed voor Michaël Schumacher. Deze laatste naam zou terug actief zijn op de sociale media. In werkelijkheid is dat zijn manager en vrouw. Wat veel over de F1 zegt die van een historische- naar een schijnvertoning is geëvolueerd...Wacht maar tot straks Bernie van chemische toestand is veranderd. Wellicht blijkt dan dat Jean Todt met een GP van Parijs, een kleine maand voor de "24 Uren van Le Mans 2016", een juiste keuze maakt: een elektrisch kampioenschap ! (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes en Renault)

    Bijlagen:
    Met de gewijzigde F1 reglementen zal Renault ook in de F1 in 2017 op de voorgrond komen met Jolyon Palmer.jpg (2.2 MB)   
    Renault domineert al 3 jaar de Formule E en wordt vedette in GP van Parijs 2017.jpg (2.6 MB)   

    07-12-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-12-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG STOPT NA ELF JAAR MET FORMULE 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Elf jaar heeft Nico Rosberg (31) doorgebracht in de Formule 1. Minder dan een week nadat hij in Abu Dhabi wereldkampioen werd, nam hij - ongetwijfeld in de geborgenheid van zijn familie - het besluit ermee op te houden. Los gezien van alles wat de Formule 1 voorafging zijn dat jaren genoeg geweest van ijzingwekkende dsicipline, verbetenheid en meer dan gedacht afzien en incasseren. Hij won 23 GP's en reed 30 "pole's". Plots zit nu Mercedes met een probleem. Wie gaat naast "l'enfant-terrible" én driemaal wereldkampioen rijden ? 't Is niet bepaald een cadeau.

    Eerstdaags tovert Mercedes wel het nieuwe witte  konijn uit de hoed. Gert Vermersch is de enige Vlaamse F1 autosportjournalist die levend monument Koen Wijckmans na diens pensioen als kandidaat kan opvolgen. Maar het ging over Nico Rosberg. Juist daarover schreef "gve" in De Standaard een essentie-artikel. Menselijk zéér, zéér juist afgebeeld in woorden. Nico Rosberg heeft twee dictaturen gekend en overleefd bij Mercedes dat sinds 2010, 55 jaar na de ramp in 1955 in Le Mans opnieuw officieel in de hoogste autosport kwam:

    1. Die van Schumacher die van hem niet de waterdrager kon maken zoals Rubens Barrichello voor hem bij Ferrari was. 2. Die van Lewis Hamilton de jongste drie jaar. "Noblesse Oblige" (waardigheid verplicht-vrij vertaald wr) was het toverwoord waarmee de zogenaamde Duitser maar vooral als wereldburger, de glitterwereld van een playboy en coureurs-natuurtalent, éénmalig en met moeite doorprikte. Het is verstandig van Nico die spanning van zich af te laten vloeien. Als ex-winnaar van Le Mans met Jaguar in 1988, Jan Lammers, zegt dat het iets zwaarmoedigs in zich draagt, dan heeft hij gelijk.

    Zelfs een hecht rijk huisgezin kan de prietpraat van de Formule 1 niet meer aan. Om het evenwicht tussen twee uitersten te bewaren is het goed te zeggen dat na Michäel Schumacher, niemand meer GP's won als Hamilton, evenveel als Senna die sinds 1 mei 1994 in de hemel is. Waar ook nu Nico Rosberg vertoeft, maar nog wel met aardse geneugten. Eens de beste zijn was hem genoeg.

    Vader Kéké Rosberg in 1982 en Fins-Duitse Nico in 2016 hebben altijd geweten dat na die eerste keer de beste te zijn, het moeilijk is om dat altijd te zijn. Begenadigden als Prost, Senna, Fangio, Stewart, Lauda en andere...Hamilton's hebben dat wel gekend. De één begenadigd door God, de ander gedreven door de Duvel. Formule 1, na 66 jaar in Amerikaanse handen, zal nooit meer hetzelfde zijn. De volgende wereldkampioen in 2017 zal geen historische waarde meer meedragen.(Walter Rombauts/foto's:Mercedes en Renault)

    02-12-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT VOOR NIEUWE WERELDKAMPIOEN NICO ROSBERG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mercedes über alles ! Maar daarin een kleine nuance.. In weerwil dat Lewis Hamilton een perfecte race reed en de GP van Abu Dhabi won, werd Nico Rosberg wereldkampioen 2016 omdat hij zich kloek hield op de tweede plaats. Alleen Max Verstappen (Red Bull-Renault) dreigde een mogelijke spelbreker te worden. Maar daar maakte Sebastien Vettel (Ferrari) die "supersofts" was gaan halen, een einde aan. Hij kortwiekte de Nederlander naar de vierde plaats en ging op jacht naar zijn landgenoot Rosberg. Maar geen enkele aanval lukte. Hamilton, drievoudig wereldkampioen, Rosberg nu voor de eerste keer, en Vettel vier titels zwaar, stonden aldus zo op het podiem. Acht wereldtitels bijeen.

    Max Verstappen werd vierde na een andermaal spectaculaire inhaalrace. TIjdens de start spinde Max, kon nog juist niets en niemand raken en begon vanaf de 19de plaats iedereen spelenderwijze voorbij te steken. Tot hij op de "Stüttgartse muur" terecht kwam in derde positie. Even leek een aanval op Rosberg in de intenties te liggen. Maar Vettel stak daar dus een stokje voor. Max "maakte geen beweging tijdens het remmen"...Vettel reed hem op "softsloffen" voorbij en haalde Rosberg in. Maar de 55 ronden zaten er op. De podium-hiëarchie was gevallen. Max komt later aan de beurt, zoveel is zeker.

    Of een botsinkje tussen Kvyat (Toro Rosso) en Jolyon Palmer (Renault) nog tot nieuws behoren is niet meer de vraag. Jenson Button moest in de 13de ronde opgeven, zijn laatste race met Mc Laren-Honda nadat hij in 2009 in een Brawn (een gecamoufleerde Mercedes, luisterend naar ingenieur Ross Brawn) zijn eerste en enige wereldtitel behaalde. Button's zitje gaat volgend jaar naar onze landgenoot Stoffel Vandoorne. Die rijdt dan naast grootmeester in de stuurkunst Fernando Alonso. De Spanjaard bracht de Mc Laren zoals verwacht in de punten in Abu Dhabi.

    Het WK 1917 zal er anders uitzien. Meer brandstof (155 kg), bredere banden en wijdere vleugels, zullen het gezicht en de snelheid van de F1 naar een hogere versnelling brengen. Een nieuw tijdperk breekt dan aan. In 2016 is de Formule 1 verkocht aan het Amerikaanse Liberty Media. Die dulden dat de wilde weldoener van de F1, Bernie Ecclestone (85) nog drie jaar als ceo aanblijft...een beetje zoals Niki Lauda de "onzichtbare" ceo van Mercedes is. Een Amerikaanse invloed zal zich na 67 jaar in de koninginne-discipline van de F1 laten gelden. Zoals een nachtrace in Las Vegas...? Een GP van New York en een opwaardering van Laguna Seca.

    De oude puristen verdwijnen. Ze gaan dood of zijn op pensioen. Ze konden best tegen een ruig feestje, aan speeltafels winnen en verliezen, spelen met gevaarlijke pitpoezen, net zoals op de omlopen. Maar het zal veranderen. De nieuwe generatie zal een "nerdwereld" worden waarin gevoelens alleen nog digitaal zullen worden uitgedrukt. Emoties zoals een wenende Massa, een van vreugde schrijende Rosberg..., ze zullen verdwijnen voor een robottengeneratie. Hopelijk mengt Alon Musk van Tesla zich niet in het Amerikaanse gedoe.

    Hij zou in staat zijn te bewijzen dat een robot sneller die F1-bolide bestuurt dan een piloot van vlees en bloed. De tijd is dan rijp voor een eerste robottenwereldkampioen. Formule 1, met zijn verbrandingsmotoren van V6 Turbo's Hybrid's, zijn aan het einde van hun doorontwikkeling. Audi stopt met Diesel in Le Mans na 13 overwinningen, de Ottomotor wordt omwille van de opwarming van de aarde evengoed in vraag gesteld...Audi gaat naar de Formule E. Jaguar ook, Renault is er al heer en meester in via het e-Damsteam.

    De Formule E van de FIA met puur elektrische auto's staat klaar. De eerste twee races van het derde seizoen zijn al gereden (Hong Kong en Marakkech) en de derde gaat in februari 2017 door in Argentinië. Deelnemers ? Renault, Audi, Jaguar...Coureurs ? Sebastien Buemi - kampioen - Nelson Piquet jr en andere Nicolas Prost's. Tot dan kijken we uit hoe de huidige F1 zal "veramerikaniseren". Aanleunend tegen de Indycars...niet meer rijden als het regent... Een eerste noot is daar al voor gezet. De hele F1, afhangend van de FIA, heeft een staande start na enkele ronden safety-car unaniem aanvaard. Straks ook de robotten.(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes en Renault)

    De uitslag:

    01. Lewis Hamilton (Mercedes) 1h40 55
    02. Nico Rosberg (Mercedes) + 0.439 55
    03. Sebastian Vettel (Ferrari) + 0.843 55
    04. Max Verstappen (Red Bull Racing) + 1.685 55
    05. Daniel Ricciardo (Red Bull Racing) + 5.315 55
    06. Kimi Räikkönen (Ferrari) + 18.816 55
    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) + 50.114 55
    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes) + 58.776 55
    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes) + 59.436 55
    10. Fernando Alonso (McLaren-Honda) + 59.896 55

    De WK-eindstand coureurs:

    01. Nico Rosberg                          385

    02. Lewis Hamilton                       380

    03. Daniël Ricciardo                      256

    04. Sebastien Vettel                      219

    05. Max Verstappen                      204

    De WK-eindstand constructeurs:

    01.Mercedes AMG Petronas           765

    02.Red Bull Racing (Renault)         468

    03. Scuderia Ferrari                      398


           




    Bijlagen:
    Jolyon Palmer blijft bij Renaul als leerling van Nico Hülkenberg i271116.jpg (168.6 KB)   
    Jolyon Palmer overleefde het seizoen 2016 met één WK-punt maar blijft volgend jaar bij Renault naast Nico Hülkenberg i271116.jpg (109.2 KB)   

    27-11-2016 om 18:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON RIJDT GEZWIND DE POLE VOOR ROSBERG !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is mogelijk dat Mercedes in de laatste vrije trainingen, de FP3, verstoppertje heeft gespeeld. Die redenering wordt ondersteund door de dominantie van de "zilverpijlen" in de kwalificaties. Daarin ging het alleen tussen Lewis Hamilton en Nico Rosberg voor de pole. De drievoudige wereldkampioen reed gezwind zijn ploegmaat naar de tweede plaats. De Australiër Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault) pakte de derde plaats.

    Dan volgen Räikkönen (Ferrari), Sebastien Vettel (Ferrari) en Max Verstappen (Red Bull Renault). Het wordt een explosieve start morgen op het 5,554 km lange circuit Yas Marina. Bij een eventueel tumult vooraan kan een alweer uitblinkende Alonso, 9de, mogelijk gebruik maken om de Mc Laren-Honda in de punten te houden bij de aankomst.

    Alle aandacht is gevestigd op het duel Rosberg en Hamilton. De eerste dingt naar zijn eerste titel en heeft aan een derde plaats genoeg om die te "innen" na een seizoen van 21 races. De tweede zal rijden als een aarbeving op wielen om mogelijk een vierde wereldtitel op zijn palmares te zetten.(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes en Renault)

    01 Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'38"755

    02 Nico Rosberg (Mercedes)                               1'39"058

    03 Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)                 1'39"589

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'39"604

    05 Sebastien Vettel (Ferrari)                               1'39"661

    06 Max Verstappen (Red Bull Renault)                 1'39"818

    07 Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)         1'40"501

    08 Sergio Perez (Force India-Mercedes)               1'40"519

    09 Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                 1'41"106

    10 Felipe Massa (Williams-Mercedes)                   1'41"213

    26-11-2016 om 23:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL STUURT DE FERRARI NAAR TOP IN FP3 IN ABU DABHI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Nadat gisteren de regerende en straks uittredende wereldkampioen Lewis Hamilton (Mercedes) zijn ploegmaat Nico Rosberg in FP1 en 2 een "oorveeg" gaf met telkens een iets snellere chrono, plaatste viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel vanochtend de Ferrari aan de top van FP3. Hij realiseerde die tijd op supersofts. Hamilton en Rosberg kwamen even in de spots met een snelste tijd, maar Vettel zette er een domper op.

    Nico Rosberg speelt op zeker. Hij heeft genoeg aan een derde podiumplaats om morgen zijn eerste wereldtitel binnen te halen. Lewis Hamilton rijdt op het scherp van de snede om de 12 punten die hem van Rosberg scheiden, goed te maken. Het stemt de Brit goed dat na Vettel ook Max Verstappen (Red Bull-Renault) de tweede plaats voor zich nam en zowaar Kimi Räikkönen het tweede steigerende paard op de derde plaats zette.

    Waardoor Hamilton en Rosberg in de Mercedessen respectievelijk vierde en vijfde werden. Straks zijn er de kwalificaties voor de "pole" en dan is er morgen de race, waarna de wereldkampioen 2016 bekend is. In - relatieve - peilingen zegt 75% dat Nico Rosberg dat wordt en 25% geeft Lewis Hamilton nog een kans op een vierde wereldtitel.(Walter Rombauts/Foto: Fiat en Renault)

    01 Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'40"775

    02 Max Verstappen (Red Bull Renault)                1'40"912

    03 Kimi Raikkönen (Ferrari)                                1'40"999

    04 Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'41"065

    05 Nico Rosberg (Mercedes)                               1'41"168

    06 Daniël Riiciardo (Red Bull Renault)                 1'41"831

    07 Sergio Perez (Force India-Mercedes)              1'41"885

    08 Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)         1'42"067

    09 Valtteri Bottas (Williams-Mercedes)                1'42"076

    10 Esteban Gutièrrez (Haas-Ferrari)                    1'42"354

    Bijlagen:
    Jolyon Palmer was de beste van de twee Renaultcoureurs in FP3 i261116.jpg (2 MB)   

    26-11-2016 om 13:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUDI WINT IN BAHREIN EN STOPT, MARK WEBBER OOK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Zes Uren van Bahrein-"by-night" is de laatste wedstrijd geweest van het "World Endurance Championship" en is gewonnen door de Audi R18 e-tron Quattro met Tréluyer-Fässler-Lotterer, voor Porsche 919 Hybrid en Toyota 050 TS Hybrid. Porsche is met de 919 Hybrid wel de wereldkampioen met Jani-Dumas-Lieb. Audi stapt na 13  overwinningen in de 24 Uren van Le Mans uit het WK Uithouding, als het gevolg van het dieselschandaal. Ook in het WRC trekt VW zich terug en zit viervoudig wereldkampioen Sebastien Ogier - zéér voorlopig - zonder werk. Volkswagen AG ontslaat vanaf nu t/m 2020 liefst 30.000 medewerkers. Om zich te concentreren op de elektrische auto waarin vele nog twijfels hebben.

    Om de daad bij het woord te voeren rijdt Audi nu ook al meein het FIA Formule e-kampioenschap en is daarin de sterkste concurrent van Renault e-dams de al drie bestaande "wereldkampioenschappen" in de discipline wonnen. Formule 1 wordt voorlopig symbolisch bedreigt door de Formule e, bijzonder nog omdat FIA-president Jean Todt en Alain Prost achter het kampioenschap staan. Maar als "Liberty Media", dat de F1 van Bernie Ecclestone heeft oververkocht, té Amerikaans gaat, zoals nu een nachtrace in Las Begas wordt voorspeld, dan is er gevaar. Niet voor Mark Webber bracht de Porsche 919 Hybrid #1 op de derde plaats en nam feestelijk afscheid van een unieke autosportcarrière. Morgen meer.(Walter Rombauts/Foto's: Porsche)

    Bijlagen:
    Mark Webbers laatste race i201116.jpg (1.5 MB)   

    19-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARK WEBBER, EN OOK AUDI, RIJDEN HUN LAATSTE RACE IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met de Zes Uren van Bahrein wordt morgen in Sakhir het Wereldkampioenschap Uithouding afgesloten. Dumas-Lieb-Jani in de Porsche 919 Hybrid zijn normaal gesproken de nieuwe wereldkampioenen, maar de Toyotaboy's Sarrazin-Conway-Kobayashi hebben ook nog een waterkansje op de wereldtitel. Na 13 overwinningen in de 24 Uren van Le Mans stopt Audi met deelname aan het "World Endurance Championship" (WEC).

    Het dieselschandaal dat door zowat iedereen is misbruikt om het roetiger voor te stellen dan het is, maakt dat het voor de constructeur geen zin meer heeft met een Dieselmotor te stunten in de autosport. Volkswagen AG, overkoepelend Skoda, Audi, VW, Bentley en Porsche, heeft besloten wereldwijd 30.000 mensen aan de deur te zetten en alles in te zetten met 9000 nieuwe aanwervingen op de elektrische auto. VW beweert dat er geen naakte ontslagen zullen vallen. Porsche is ook aan die EV bezig en zal vanaf nu als één van zijn adviseurs/representanten de Australiër Mark Webber (40) hebben.

    Morgen rijdt deze ambassadeur van "het menselijk gelaat van de autosport" zijn laatste race. Hij is uittredend wereldkampioen 2015 en in één van zijn babbels antwoordde hij spontaan - na het missen van Le Mans winnen dit jaar - "dat hij zich soms afvroeg wat hij in die auto eigenlijk nog zat te doen ?". Als die gedachte opkomt is het goed van te stoppen. Morgen doet Mark Webber dat in de Porsche 919 Hybrid in schoonheid, in gezelschap van Brian Hartley en Timo Bernhard.(Walter Rombauts/foto:Porsche)

    18-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA'S NIEUWE CX-5 IN WERELDPREMIERE IN LOS ANGELES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag wordt de nieuwe Mazda CX-5 in wereldpremière voorgesteld tijdens de Los Angeles Auto Show. Het is een geheel nieuwe design dewelke talloze nieuwigheden biedt ten aanzien van het in 2012 geïntroduceerde model. De Mazda CX-5 is gebaseerd op de Sky-Activ technology en vormsgewijs volgens de KODO-filosofie die "Soul of Motion" wil uitstraalt. Zoals gebruikelijk op de Amerikaanse autoshows benoemt men nu de nieuwe modellen al met de jaarstempel "2017". Normaal, want dat is straks.

    De Mazda CX-5 is één van de succesvolste SUV's op de markt (SUV=Sportly Utility Vehicle). De auto maakt 25% van Mazda's verkoop uit en tot nu toe werden er al 1,4 miljoen SUV's verkocht in 120 verschillende landen. Het specifieke nieuwe aan de wereldprimeur vandaag in Los Angeles is een nieuwe carrosseriekleur die "Soul Red Crystal" noemt en de auto duivels aantrekkelijk maakt.

    De nieuwe CX-5 is voorzien van het volledige pakket SKYACTIV-technologie, waaronder twee benzinemotoren - de SKYACTIV-G 2.0 en de SKYACTIV-G 2.5 - en de SKYACTIV-D 2.2 Clean Diesel. Alle drie staan ze borg voor krachtige, lineaire prestaties die zijn gekoppeld aan uitstekende "real world" verbruiksgegevens en verrassend lag emissiewaarden. Het nieuwe model wordt ook gekenmerkt door de G-Vectoring Control, een nieuw "Jinba Ittai-versterkende technologie van Mazda. Bijkomende highlights zijn natuurlijk het "head-updisplay" met projectie op de voorruit. - dat is een primeur in deze categorie - en er is ook een elektrisch afstandsbediende kofferklep.(wr/foto:s:Mazda)



    Bijlagen:
    De nieuwe koetswerktint Soul Red Crystal versterkt de aantrekkingskracht van de nieuwe CX-5 i161116.jpg (3.6 MB)   
    Het geheel nieuwe dashboard van de Mazda RX-5 i161116.jpg (3.2 MB)   

    16-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON HOUDT VISIE OP TITEL, VERSTAPPEN STUNT !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton heeft de GP van Brazilië gewonnen in apocalyptische én heroische omstandigheden. Het begin van de regenrace is nauwelijks na te vertellen. Start zeven ronden achter safetycar, gele vlag en opnieuw safetycar na 14 ronden. Vervolgens rode vlag na de "sortie de route's" van o.a. Kimi Räikkönen aan de start-finishlijn.

    Gele vlag nog eens na een zware klap van Felipe Massa die voor zijn eigen publiek als het ware ten hemel steeg, door alle teams doorheen zijn fascinerende carrière werd omarmd, gezoend, aangeraakt als een Braziliaanse relikwie. In het wedstrijdbegin spieste Max Verstappen zijn Red Bull Renault tussen...Hamilton en Rosberg. Hoewel teamchef Toto Wolff aan vader (Jos-the-boss) Verstappen verzocht had dat de tiener zich niet tussen de twee titelpredenten te mengen...

    Naar het einde toe bleef het alsmaar gietregenen en maakte Max een foute bandenkeuze waardoor hij op de 16de plaats terugviel en aan een niet eerdere remonte begon naar de 3de plaats op het podium. Daarbij eventjes reglementair (?) Sebastien Vettel (Ferrari) in de problemen brengend. Buiten de rode vlaggen die de koers, mens en teams (onder-)braken, is deze GP van Brazilië een nooit eerder geziene vertoning geworden.

    Met drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die met 12 punten achterstand nog visie op een vierde wereldtitel behoudt. Nico Rosberg zal binnen veertien dagen in de GP van Abu Dahbi moeten bewijzen de eerste wereldtitel waard te zijn. Max Verstappen rijdt daar ook.(Walter Rombauts/foto:Mercedes en Renault)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Nico Rosberg (Mercedes)

    03. Max Verstappen (Red Bull Renault)

    Bijlagen:
    Jolyon Palmer voor zijn botsing met Kvyat in Interlagos i141116.jpg (1.3 MB)   

    13-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUEMI WINT MET RENAULT eDAMS GP VAN MAROKKO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vertrokken vanop de zevende plaats wegens een gridpenalty van vijf plaatsen (brandblusser niet in orde) haalde de Zwitser Sébastien Buemi ook trainingsnelste Nelson Piquet jr in en won de tweede race van het derde seizoen Formule e. Sebastien Buemi won ook al de eerste race in Hong Kong en daarmee voert hij met 50 punten de voorlopige stand aan in het pilotenkampioenschap.

    Tweede staat zijn meest te duchten rivaal Luca Di Grassi met 28 en derde Nico Prost - zoon van....-  met 24 eenheden. In de constructeursstand delen ABT Schaeffer Audi Sport en Mahindra Racing met 36 punten de tweede plaats. Renault é-Dams staat aan de leiding met 74 punten.

    Voor Sébastien Buemi is het zijn achtste overwinning in de Formule e. Ook gaat hij als favoriet naar de volgende race van het kampioenschap. Dat is de "Buenos Aires e-Prix" op het Circuito de Puerto Madera in Argentinië. Met deze derde race bevinden we ons al in 2017, meer bepaald op 18 februari. Het Formule e kampioenschap onder FIA-vleugels kent een stijgende populariteit.(Walter Rombauts/foto's:Renault)

    Uitslag:

    01. Sebastien Buemi

    02. San Bird

    03. Felix Rosenqvist

    04. Nicolas Prost

    05. Luca di Grassi

    06. Daniël Abt

    07. Olivier Turvey

    08. Jean-Eric Vergne

    09. Nick Heidfeld

    10. José-Maria Lopez

    Stand in het kampioenschap na twee races:

    1. Renault e.dams                     74 punten

    2. ABT Schaeffler Audi Sport      36

    3. Mahindra Racing                   36

    4. Andretti Formula e                19

    5. DS Virgin Racing                   18

    6. Nextev Nio                           13

    Volgende race: 18 februari 2017 in Argentinië.

    Bijlagen:
    Sebastian Buemi won in Marrakech i141116.jpg (290.1 KB)   

    13-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN POLE VOOR ROSBERG IN GP VAN BRAZILIË
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met een nipt scherpere wijzerstand reed de Brit Lewis Hamilton de "pole" uit de wielen van ploegmaat Nico Rosberg. Voor de drievoudige wereldkampioen is het de 60ste in zijn loopbaan. Kimi Räikkönen klokte de derde tijd voor Max Verstappen. Samen vormen ze "het zwaard van Damocles" boven de hoofden van de twee titelkandidaten. Mocht de huidige WK-leider, Nico Rosberg, morgen winnen dan is hij in Brazilië wereldkampioen. Maar eerst moet daarvoor morgen een uiterst spannende GP van Brazilië worden gereden. Met als sensatiekantje het waarschuwingstelefoontje van Toto Wolff naar vader Jos Verstappen... Opgemerkt in de Q3 is de zevende plaats van Romain Grosjean. De start is morgennamiddag om 17 uur onze tijd.(wr/foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                                      1':10".736

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                                          1':10".838

    03. Kimi Raikkonen (Ferrari)                                           1':11".404

    04. Max Verstappen (Red Bull Renault)                           1':11".485

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                         1':11".495

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)                            1':11".540

    07. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)                                1':11".937

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)                     1':12".104

    09. Sergio Perez (Force India-Mercedes)                           1':12".165

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                             1':12".266

    12-11-2016 om 22:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG VERSCHALKT HAMILTON IN FP3 IN INTERLAGOS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    WK-leider en kandidaat voor een eerste wereldtitel, de Duitser Nico Rosberg verschalkte ploegmaat Lewis Hamilton in zijn Mercedes met een snelste chrono in de FP3, de laatste vrije trainingen die de kwalificaties voor de pole straks om 17 uur onze tijd voorafgaan. De Ferrari's van Vettel en Räikkönen nestelden zich op de derde en vierde tijd, de Red Bull Renault's vijfde en zesde met in de volgorde Max Verstappen en Daniël Ricciardo.

    Christian Horner, teambaas van Red Bull, wist een pikant detail te vertellen. Het gaat over een telefoontje van Mercedes teamleider Toto Wolff die naar de vader van Max Verstappen, (Jos dus) zou hebben gebeld. In dat nogal lange gesprek zou de Mercedesbaas aan ancien Jos Verstappen hebben gevraagd zijn zoon Max goed te briefen zich onder geen beding in het duel Rosberg-Hamilton om de wereldtitel te mengen.

    "Hij mag niet tegen hen gaan koersen, hij moet hen uit de weg blijven." zou het woordelijk hebben geklonken. Kras maar begrijpelijk verzoek van Toto Wolff die dit ongetwijfeld deed onder druk van de niet-ceo maar geestelijke teamleider Niki Lauda. Om een herhaling van Mexico te voorkomen...? Buiten Max Verstappen kan de regen dan weer heel wat verstoren.

    Interlagos is eigenlijk een combinatie van waterreservoir die gestadig verdampen en waarop soms hevige regenvlagen volgen. Onder deze omstandigheden won Lewis Hamilton in 2008 zijn eerste titel nadat hij in een mistig inhaalmaneuver Timo Glöck was voorbijgereden en Felipe Massa (Ferrari toen) door de mikro's voor eigen volk al als wereldkampioen was bestempeld...

    Interlagos speelt altijd een kantelrol. Nico Rosberg staat 19 punten voor op Hamilton. Dit met nog twee races te gaan waarin nog 50 punten te verdelen zijn. Het wordt beslist spannend, en hoewel men stoutweg aan een tiener kan vragen uit de weg te blijven, kan men dat niet tegenover een Sebastien Vettel en een Kimi Räikkönen, samen goed voor vijf wereldtitels. Naast de weersomstandigheden kan er ook wat gedonder van Ferrari komen.(Walter Rombauts/foto:Mercedes)

    01. N. Rosberg Mercedes                                     1:11.740

    02. L. Hamilton Mercedes                                     1:11.833

    03. S. Vettel Ferrari                                             1:11.959

    04. K. Raikkonen Ferrari                                       1:12.027

    05. M. Verstappen Red Bull Renault                        1:12.077

    06. D. Ricciardo Red Bull                                       1:12.287

    07. V. Bottas Williams-Mercedes                            1:12.614

    08. J. Palmer Renault                                            1:12.968

    09. F. Massa Williams-Mercedes                             1:12.990

    10. F. Alonso McLaren-Honda                                 1:13.002

    12-11-2016 om 15:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OOK SNELST IN FP2 VOOR GP VAN BRAZILIË
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een update van de FP1 volstaat om de tweede vrije trainingen te beschrijven. Met alle gemak reed Lewis Hamilton in 1'12"271 de snelste tijd voor zijn ploegmaat Nico Rosberg. Enig pikant detail kwam er na 34' in de vorm van een "wrijving" tussen Carlos Sainz en Kimi Räikkönen die resulteerde in woedende gebaren van de wereldkampioen 2007 en een wat agressieve pas afsnijden van Carlos om de pits in te rijden. Voor de rest bleef het kalm. Max Verstappen's Red Bull lag niet in balans, Ricciardo's Red Bull reed hem voor de neus. Fernando Alonso zette de Mc Laren-Honda netjes aan de kant en keek verder mee op TV in bocht 2...

    De Hondamotor had een probleem met het "Energy Recovery System", de elektrische boel dus. Morgen zijn er de derde vrije trainingen en de kwalificaties voor de "pole". Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton, met helm die eer moet bewijzen aan het stuurgenie Ayrton Senna, heeft er een perfecte vrijdag opzitten. Wie wordt wereldkampioen binnen twee races ?

    Het verstand zegt Rosberg die nog 19 van de nog 50 te verdelen punten voorsprong heeft. De controverse zegt Lewis Hamilton, tenzij die komt vertellen dat hij tijdens een snelste ronde met God praatte. Dan geloven we hem niet meer. Zo'n metamorfose kan het vage spiegelbeeld van playboy James Hunt (wereldkampioen 1976) niet hebben ondergaan. Of God moest daar in Sao Paulo naast Senna liggen. Dan kunnen mirakels bestaan.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. L. Hamilton (Mercedes)                                    1:12.271

    02. N. Rosberg (Mercedes)                                     1:12.301

    03. V. Bottas (Williams-Mercedes)                           1:12.761

    04. F. Massa (Williams-Mercedes)                           1:12.789

    05. D. Ricciardo (Red Bull Renault)                         1:12.820

    06. M. Verstappen (Red Bull Renault)                      1:12.928

    07. S. Vettel (Ferrari)                                             1:13.002

    08. K. Raikkonen (Ferrari)                                       1:13.047 

    09. N. Hülkenberg (Force India-Mercedes)                1:13.299

    10. J. Button (McLaren-Honda)                                1:13.440

    11-11-2016 om 19:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BRAZILIË FP1, 1.HAMILTON... 2. VERSTAPPEN 3. ROSBERG
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Max Verstappen heeft in zijn Red Bull Renault na 57' in de eerste vrije trainingen om de GP van Brazilië voor een donderslag bij heldere hemel gezorgd. Met 1'11"991 reed hij het snelst, 0,134" vlugger dan Nico Rosberg in de Mercedes. Vijf minuten later reed Lewis Hamilton de pits uit op softs en zette met 1'11"895 de Nederlander weer op de tweede plaats. Nico Rosberg had geen verder veweer meer in deze openingssessie en bleef derde. Straks om 17 uur onze tijd, worden de tweede vrije trainingen gereden. Zij nog gezegd dat de nieuwkomers Sirotkin en Leclerc onderaan de timetable bengelen.(wr/foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'11"895

    02. Max Verstappen (Red Bull Renault)              1'11"991

    03. Nico Rosberg (Mercedes)                             1'12"125

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull Renault)               1'12"371

    05. Valtteri Bottas (Williams-Mercedes)              1'13"129

    06. Sergio Perez (Force India-Mercedes)             1'13"289

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)       1'13"289

    08. Felipe Massa (Williams-Mercedes)                1'13"318

    09. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'13"567

    10. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'13"5691.

    11-11-2016 om 15:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KEVIN MAGNUSSEN VERLIET ZELF RENAULT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het contract dat Renault de Deen Kevin Magnussen aanbood volstond deze laatste niet. In alle vriendschap verliet hij dan ook de Franse constructeur en springt in bij Haas naast Romain Grosjean. Esteban Guiterrez verliet de Amerikaanse constructeur. De Fransman Ocon vervangt bij Force India de Duitser Nico Hülkenberg die kopman wordt bij Renault in 2017 en waaraan de vorige dagen Jolyon Palmer is toegevoegd.

    Mercedes is opgezet over de komst van Esteban Ocon naar Force India, zeker teambaas Toto Wolff onder wiens vleugels de jongeman groot is geworden. De zitjes voor 2017 worden stilaan duidelijk. Straks beginnen de eerste trainingen voor de GP van Brazilië F1, de voorlaatste race voor het wereldkampioenschap 2016. Het gaat tussen Rosberg en Hamilton.

    Voor de eerste met een eerste titel als inzet, voor de tweede een vierde titel die hem op gelijke hoogte zou brengen van de Fransman Alain Prost. Felipe Massa die zich voor volgend jaar bij Williams vervangen ziet door de jonge Lance Stroll, maakt zich op voor een spectaculaire laatste thuisrace op het moeilijke, onberekenbare circuit van Interlagos, vlak bij Sao Paulo waar Ayrton Senna begraven ligt.(wr/foto's:Renault)

    Bijlagen:
    Kevin Magnussen met Renault in Japan i111116.jpg (1.1 MB)   

    11-11-2016 om 11:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eGP VAN MAROKKO VALT MIDDEN IN COP22 KLIMAATTOP
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Dit weekeinde wordt de tweede wedstrijd gereden in het "e-Kampioenschap van de FIA". Dat is de tweede voor wat we het WK voor elektrische auto's kunnen noemen. Wereldkampioen daarin is de Zwitser Sebastien Buemi die ook de openingsrace voor vier weken won in Hong Kong. Nu wordt de eGP van Marokko gereden in de fascinerende stad Marakkech op een omloop die 2,97 km lang is en luistert naar de naam "Circuit International Automobile Moulay El Hassan". Het rechte gedeelte, met de pits, werd al gebruikt door de WTCC-auto's. Het bochtige gedeelte is nieuw.

    Symbolischer kan de e-GP van Marokko niet zijn, want hij wordt gereden binnen de periode van de COP22 die doorgaat van 7 tot 18 november in Marakkech. Wie er ook aan twijfelt, de elektrische auto wordt een moeizaam feit, en constructeurs ervan zoals Tesla, maar ook Renault en Nissan streven naar de realiseerbaarheid. Als geheugensteuntje stelt de Alliantie Renault-Nissan 50 puur elektrische voertuigen ter beschikking van de 25.000 deelnemers aan de conferentie die ze als navettes zullen gebruiken.

    Voor we het vergeten, morgen beginnen ook de eerste vrije oefeningen voor de GP van Brazilië F1, de voorlaatste race voor het WK F1 waarin leider in de stand, Nico Rosberg, uit de klauwen tracht te blijven van ploegmaat Lewis Hamilton. Naast de drievoudige wereldkampioen moet de Duitser die aan een eerste wereldtitel timmert ook opletten voor een gebeten Sebastien Vettel (Ferrari) en een verbeten Kimi Räikkönen (Ferrari).

    Met enige tegenzin moet daar ook de naam Max Verstappen worden aan toegevoegd. Maar volgens top-ingenieur Ross Brawn heeft hij eigenschappen van Michaël Schumacher. Dus moet een te kritische kijk op de Hollander voorzichtiger worden ingevuld.(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes en Renault)

    Bijlagen:
    De EV-racewagen van Buemi en Prost die afgeleid is van de ZOE die in Marakkech de COP22 bedient 101116.jpg (3.2 MB)   
    Renault behoudt Jolyon Palmer voor 2017 naast nieuwe kopman Nico Hülkenberg i101116.jpg (1.3 MB)   

    10-11-2016 om 22:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA ONTHULT NIEUWE MX-5 SUV 2017 OP SALON VAN LOS ANGELES

    Het Autosalon van Los Angeles behoort tot één van de belangrijkste ter wereld. Vanaf 16 november opent het zijn deuren en zoals we gewend zijn in de USA dragen de primeurs al het label "2017". Mazda zal in die context zijn spectaculair verfijnde MX-5 SUV 2017 in de spots zetten. SUV staat tot nader order in autotaal nog steeds voor "Sportly Utility Vehicle" en dient de prestaties van een sportwagen te benaderen, het comfort van een limousine te bieden en "terreinvaardigheid" op slechte wegomstandigheden te bevestigen. Een hele klus waarin héél vele constructeurs zijn geslaagd, te oordelen naar dit type wagen dat onze wegen met macho-allure bevolkt. Mazda behoort in deze rijdende kunst tot de besten. Dus uitkijken naar het Salon van Los Angeles.(wr/foto:Mazda)

    Bijlagen:
    Mazda Los Angeles 161116.jpg (285.6 KB)   

    06-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 919 HYBRID IN POLE VOOR ZES UREN VAN SHANGHAI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgen worden in Shanghai de gelijknamige zes uren gereden. De voorlaatste wedstrijd van het "World Endurance Championship" (WEC). Nadat Audi bekendmaakte dat het na 19 november a.s. in Bahrein voorgoed dit kampioenschap zouden verlaten hebben de drievoudige Le Mans-winnaars Fässler-Lotterer-Tréluyer de loodzware opdracht Audi in die laatste twee races nog eens in het voetlicht te rijden.

    Gemakkelijk zal dat niet zijn want het trio Webber-Lieb-Hartley lieten met de Porsche 919 Hybrid de pole optekenen. De Australiër Mark Webber zet op 19 november in Bahrein ook een punt achter zijn loopbaan als succesvol autocoureur en gaat voor Porsche werken naast of binnen afzienbare tijd ter vervanging van drievoudig wereldkampioen Walter Rörhl (69). Porsche is het enige merk onder overkoepelend VW-dak, dat in 2017 zijn autosportactiviteiten zal voortzetten. Audi verdwijnt in het WEC maar ook Volkswagen verdwijnt in het wereldkampioenschap rally, na vier wereldtitels.

    VW lijdt nog steeds onder het diesel"schandaal" dat eerder een storm in een glas water is dan een "au serieux" te nemen gegeven. Alle autoconstructeurs hebben truken om ten gepaste tijde hun technieken het felst te laten blinken. Dat kan ook niet anders, want de opgelegde normen en testen zijn niet realistisch. Stel dat alleen nog maar het rijgedrag van de individuele autobestuurder erbij onder de loupe zou worden genomen....? Als je Tesla heet is dat anders. Morgen in Shanghai om ter snelst tussen Audi, Toyota en Porsche. Althans in de LMP1-kategorie.(wr/foto:Porsche)

    05-11-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEPHANE LEMERET EN HONDA EERSTE TCR-BENELUX-CHAMPS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige zondag 30 oktober werd op het circuit Jules Tacheny in Mettet de kampioen bekroond van het TCR-Benelux-kampioenschap 2016. Zijn naam: Stéphane Lémeret. Zijn strijdros: de Honda Civic TCR #18 van het team Boutsen Ginion Racing.

    Het was wachten op de finale in Mettet om de eindoverwinnaar te kennen van dit eerste seizoen van het zenuwprikkelende, ongemeen spannende TCR-Benelux-kampioenschap. Stéphane Lémeret mag zich sinds vorige zondag de eerste titelhouder noemen van dit kampioenschap, waarin hij van het begin tot het einde de leiding voerde met zijn Honda Civic TCR.

    Stéphane aan het woord: "Geweldig ! Dit had ik nooit kunnen dromen aan het begin van het seizoen, want ik vroeg me af of ik wel opgewassen was tegen het jonge strijdgeweld en tegenstanders als Pierre-Yves Corthals. En toch is het zo gelopen ! (Stéphane heeft die te grote bescheidenheid vanaf het begin van zijn loopbaan.nvdr.) Ik ben blij Norbert Michelisz aan mijn zijde te hebben gehad tijdens de laatste twee wedstrijden. Hij heeft me enorm geholpen. Over het hele seizoen bekeken mogen we gerust zeggen dat we geslaagd zijn met grote onderscheiding ! Ik druk mijn dank uit aan het team Boutsen Ginion Racing. Ze hebben het hele kampioenschap knap werk geleverd. Ook kan ik niet anders dan Honda dankbaar zijn, want de Civic TCR was de snelste en betrouwbaarste auto van dit seizoen."(wr)

    Bijlagen:
    Michelisz versus Coronel in Assen, de eerste won. i241016.png (4.6 MB)   
    S.Lémeret-N.Michelisz i21116.png (2.3 MB)   
    Stéphane in Assen i201016.JPG (898.9 KB)   
    Stéphane Lémeret TCR-Benelux-kampioen 2016 i21116.png (5.9 MB)   

    02-11-2016 om 18:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!