Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    07-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERNANDO ALONSO - ALPINE - SNELST IN VERZOPEN FP1 IN SUZUKA

    Alleen de ark van Noah ontbrak nog. Voor de rest was Suzuka, in de tuin van Honda in Japan, één grote zondvloed. De Spanjaard Fernando Alonso (41) bleek in de Alpine weer de taaiste van allen. Hij zette de snelste tijd neer op uiteraard "full wets" voor zijn landgenoot Carlos Sainz (Ferrari) en diens ploegmaat Charle Leclerc (Ferrari). Ook op de vierde plaats was het een Alpine met jongeheer Esteban Ocon "behind the wheel". Kevin Magnussen zette de Haas op de vijfde plaats en Max Verstappen (Red Bull) toomde zichzelf in en nam genoegen met de veilige zesde rang. De FP2 kondigt zich ook nog nat aan, maar dan zullen er al verschilllen worden gemaakt. Nog een kleine nota, Mick Schumacher reed zijn Haas weer aan diggelen, maar de jongeman kwam er heelhuids van af en maakt het goed. Hopelijk kunnen zijn mecaniciens het vehikel herstellen tegen FP2. (wr)

    De uitslag FP1:

    1 Fernando Alonso (Alpine-Renault)                1'42"248

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'42"563

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                             1'42"634

    4. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                   1'43"022

    5. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                 1'43"258

    Bijlagen:
    Fernando Alonso snelst in de regen in FP1 in Suzuka i71022.jpg (201.8 KB)   

    07-10-2022 om 15:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRAKS BEGINT DE GP VAN JAPAN MET EERSTE VRIJE OEFENINGEN IN SUZUKA

    Normaliter wordt Max Verstappen dit weekeinde tijdens de achttiende race om het WK 2022 wereldkampioen. Wat een heel belangrijk duel wordt is datgene tusssen Mc Laren-Mercedes en Alpine-Renault. De Britse renstal wist zopas in Singapore het Fransqe icoon van de vierde plaats te verdrijven. Uiteraard willen Fernando Alonso en Esteban Ocon die plaats opnieuw in hun bezit krijgen. Het circuit van Suzuka bevindt zich letterlijk aan de uitgang van de Hondafabriek aldaar. Het is een kleine "Nürburgring" die voor heel wat verrassingen kan zorgen. U slaapt wellicht nog als straks om 05.00 uur de motoren aanslaan. Dat is niet erg, Japan ligt, zomeruur inbegrepen, 9 uur ver op ons voor. Het Oosten weet U, waar de zon op komt. De FIA heeft de delikate bespreking van overbudgetering van §145.000.000 door Aston Martin maar vooral bewijsbaar naar Red Bull toe naar maandag verplaatst.

    En het Oude Continent dat zijn laatste zonnestralen geniet. Nieuws in de F1 ? Ja dat Aston Martin door Geely, de grootste Chinese autoconstructeur wordt "geholpen" met net geen 10% en dat Saoudi Arabië ook een flinke duit in het zakje doet. Hopelijk kan eigenaar Lawrence Stroll op die manier zijn hypercar "Valkyrie" productierijp maken. Het is een F1 auto die op de weg mag rijden. Zoals een Mc Laren bijvoorbeeld. Om de nood van Aston Martin - andermaal - aan te tonen: Porsche verkoopt 300.000 auto's per jaar, Ferrari 15.000 en Aston Martin 6.000 stuks. Porsche is met zijn beursgang en aandeelwaarde van €90 uitgeroepen tot beste autoconstructeur van Europa en ovetreft daarmee moederbedrijf Volkswagen. Had Ferdinand Piëch, de machtigste automagnaat ooit sinds de échte eerste Ferdinand Porsche, het ooit niet voorspeld ? (Walter Rombauts)

    06-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE OVERSTIJGING VAN HET PLAFONDBUDGET F1 WORDT EEN THRILLER VAN FORMAAT

    Niemand kan de oneerlijkheid van Abu Dhabi 2021 vergeten. Aan die eerste wereldtitel van Max Verstappen zal altijd een reukje zijn. Lewis Hamilton, 12" voorop rijdend toen de Safety Car buiten kwam, was naar zijn achtste titel aan het rijden. Koersdirecteur Michaël Masi pastte de SC-regels niet juist toe. Max Verstappen ging net als George Russel zachte banden halen voor de paar ronden die nog te rijden waren. Lewis deed dat niet en dat was zijn fout of die van Mercedes. Max Verstappen wipte direct na het verdwijnen van de SC over Lewis die geen bandenrepliek meer had... Max werd dubieus wereldkampioen 2021. De gevolgen zijn bekend.

    Nu wil het toeval dat de moslim Mohammed ben Sulayem de reusachtige, maar in gestalte kleine, Jean Todt, opvolgt als President van de "Fédération Internationale de l'Automobile". Die Arabier begint direct zijn eigen innerlijke kring te vormen op de Place de La Concorde 8 in Parijs. Het toeval (?) wil dat een intieme medewerkster van de teambaas van Mercedes, Toto Wolff, met name Shaila-Ann Rao als Secretaris Generaal van de FIA wordt aangesteld. Een vrouw die àlles weet ! Nu vertelt de actualiteit dat zij het is die de investeringen boven het plafondbudget van Red Bull en in mindere mate ook Aston Martin (een apart verhaal) heeft gelekt. Meer geld mogen besteden dan afgesproken betekent volgens Mattia Binotto van Ferrari een halve, tot een seconde winst.

    Dit wordt een oeverloze discussie, maar geeft aan dat Toto Wolff (Mercedes) het regelrechte ONRECHT dat zijn merk en zijn piloot Lewis Hamilton is aangedaan in Abu Dhabi, nog niet hebben verteerd. En onzichtbaar in de pers, ook niet bij de hoogste President van Mercedes-Benz. Of dit zal leiden tot een annulatie van de werekdtitel 2021 is zéér de vraag. Maar in de miljardenwereld van de F1 zou het een unieke, pijnlijke weliswaar, voorbeeld stellende daad zijn. Maar dan is er weer dat geld, een Alibaba-grot is er niets tegen...Aston Martin is alweer failliet. Saoudie Arabië en nog ander sponsors schieten ter hulp. Ook het Chniese Geely, eigenaar van Volvo en aandeelhouder van...Mercedes-Benz en nu ook van Aston Martin. De hypercar Valckyrie komt er. Een F1 waarmee je op straat mag rijden. Aston Martin is een apart verhaal. Maar het dispuut tussen Red Bull en Ferrari en Mercedes zal niet zomaaar doodbloeden. Abu Dhabi 2021 heeft ieder mens die het hart op de juiste plaats draagt verbijsterd. Het is en blijft onvergeeflijk. (Walter Rombauts)

    05-10-2022 om 13:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE GLOEDNIEUWE ALPINE A 110 R !

    In weerwil dat Europa wil dat iedereen in een elektrische auto rijdt, zullen de echte auto's met interne verbrandingsmotor toch een nieuwe toekomst krijgen door de synthetische benzine die er aankomt. Dat zal de enome vloot van Otto-motoren op de weg houden. In 2026 wordt in de F1 overigens daarvan uitsluitend gebruik gemaakt. Dus een warm applaus voor de verleidelijke verderlichte (1082 kg), bliksemsnelle (0-100 = 3"9) brandnieuwe Alpine A 110 R. Hij weegt 34 kg minder dan de A 110 S en wordt uiteraard in het heiligdom van Jean Rédélé zaliger in Dieppe gemaakt. De aandrijving verloopt langs een 1,8 liter van 220 kW of 300 pk sterke viercilindermotor waarmee je morgen natuurlijk niet moet opvallen, omdat de politie een flitsmarathon houdt. Morgen toch iets meer op dit blogje over het herboren merk dat zo sexy is en zo magneetvast aan de weg kleeft. Aan deze auto kan geen mens voorbij gaan. Als je tenminste nog sportwagenbloed in je hart en aderen hebt lopen. In deze "R"-Alpine zitten radicale F1 toepassingen in en het interieur is gewoon dat van een racewagen ! (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    Bijlagen:
    De geheel nieuwe Alpine A 110 R ! 41022 1.jpg (1.5 MB)   

    04-10-2022 om 18:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE ZWARE ZONDENVAL VAN SERGIO PEREZ VOOR DRIEKWART DOOR FIA-STEWARDS VERGEVEN

    Volgens de heren Derek Warwick, ex-F1 coureur, Gerd Ennser, Nish Shetty en Matt Selley, die samen de "jury" vormden tijdens de GP van Singapore, heeft winnaar Sergio in de drie safety car-fases telkens een fout begaan. Maar ze beperkten hun oordeel tot een tijdstraf van 5". Anders was de Mexicaan zijn zege kwijt geweest aan Charles Leclerc. Ferrari was er overigens als de kippen bij om driemaal 5" aangerekend te zien. Maar het FIA-gezelschap schold twee-derde van de zware zondenval van Perez kwijt. Hij kreeg een reprimande, twee strafpunten op zijn licentie. En dat was het.

    Wat had Sergio Perez zo verkeerd gedaan ? Wel, tussen bocht 13 en 14 was hij zo dwaas geweest meer dan tien wagenlengtes achter de SC te gaan rijden. Dat is in strijd met het reglement. De Safety Car werd bestuurd door Bernd Maylander die het tempo bepaalt. Nu rijdt hij eens te traag, waardoor de coureurs hun banden niet op temperatuur kunnen houden. Dan gaat hij weer iets te snel zodat het treintje achter hem weer wat uitrekt... Zo ging dat drie keer gisteren in Singapore, naast de Virtuele Safety Car die eigenlijk te pas en te onpas wordt getoond. Al die factoren verminken de race op zich. Om over de gele vlaggen nog te zwijgen.

    Sergio Perez won in stijl ! Daarna moest hij over zijn wangedrag in verband met de safety car zich gaan verantwoorden bij het hoger genoemd gezelschap. Pas redelijk laat in de avond maakten ze hun verdict bekend: Perez bleef winnaar maar kreeg een straf van 5", de reprimande en de strafpunten op zijn licentie. Op zich is het een schandelijke gang van zaken. Wat Perez "misdeed" is als fout zijnde verwaarloosbaar. Nog onheuser is dat de jury, waarvan bij mijn weten alleen Derek Warwick recht van spreken heeft, dit niet tijdens de race beslisten maar pas laat in de avond.

    Als de nieuwe President van de FIA, Place de la Concorde 8 in Parijs, "een missie" heeft is hem geraden schoon schip te maken met de arrogantie van FIA-medewerkers die mijlenver van het echte werk - een racewagen besturen - afstaan. De meesten doen die functie vrijwillig, om important te zijn, een semi-luxeleventje te onderhouden en nu en dan eens "Chez Maximes", achter de hoek van de FIA in Parijs, te mogen tafelen. Het is hun gegund, maar dat ze aub de coureurs niet mis behandelen. Sinds Liberty Media in maart 2017 de macht overnam is de F1 precies een strafkolonie geworden.

    Gridstraffen, tijdstraffen, het lijkt wel of het Vichy-regime uit WO II in Parijs opnieuw is geïnstalleerd. De gezellige, overleden oud-president Jean-Marie Balestre zou er veel over hebben kunnen vertellen. Tot zelfs Max Mosley, voorganger van Jean Todt, was niet vies van nazispelletjes. Althans zo heeft het internet het getoond. Dat kunnen we Mohammed Ben Sulayem, de nieuwste president, niet aanrekenen. Wel mag hem het afdanken van een sublieme FIA-vakman Peter Bayer worden verweten ten gunste van Shaila-Ann Rao die nu in zijn binnenste kring functioneert.

    De F1 glijdt af van Europa, richting Azië, Amerika en de Emiraten. Maar dat is onomkeerbaar. Liberty Media wordt mettertijd baas over de FIA... Dat zal F1 CEO Stefano Domenicali ten stelligste ontkennen tot het niet meer te ontkennen valt. De F1 wordt geAmerikaniseerd. Volgend jaar Casino Las Vegas erbij, volgende zondag Suzuka in Japan. De 70 mooiste jaren uit de hele geschiedenis, in en buiten de autosport zijn voorbij. Onbekende krachten scheppen een nieuw wereldbeeld, weg van stijl. (Walter Rombauts)

    03-10-2022 om 22:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL - KROONT ZICH TOT KEIZER IN SINGAPORESE VAUDEVILLE

    De Mexicaan Sergio Pérez heeft op magistrale wijze de GP van Singapore gewonnen. De vierde zege in de F1 in zijn carrière. Hij reed van start tot finish aan de leiding, hoewel hij op het laatst verbeten aanvallen van Charles Leclerc (Ferrari) moest afslaan. Na drie safety cars en dus ook drie restarts was er bij de stewards nog intentie de winnaar straftijd te geven van 5" omwille van een onduidelijke bagatel rond de safety car. Met name meer dan tien wagenlengtes achter de safety car gereden tussen bocht 13 en 14...De Amerikanen zijn er in geslaagd de historische Formule 1 tot een ordinaire vaudeville te devalueren.

    Alleen al omdat onweer het 5,063 km lange circuit met drieëntwintig moeilijke bochten onberijdbaar verklaarden. Daardoor werd de start van de race met ruim een uur uitgesteld. Als spektakel heeft Liberty Media andermaal zijn slag thuis gehaald. Gecombineerd met gele vlaggen, virtuele- en echte safety cars leek Singapore wel op een gigantische kermis van botsautootjes. Net geen legoland of robottenspel van Elon Musk.

    Max Verstappen startte slecht en eindigde knap zevende, daarbij demonstrerend hoe hij de meervoudige wereldkampioenen, Hamilton (7) en Vettel (4) als speelgoedsoldaatjes opzij blies. Ook al ging hij overmoedig zelf in de fout, net als Hamilton. De duels waren ontelbaar en de WK-leider - die vandaag nog geen wereldkampioen is, ontmoette in zijn rush naar de voorste gelederen in de Spanjaard Fernando Alonso (Alpine) zijn taaiste tegenstander. De 40-jarige Nestor van het veld die vandaag zijn 350ste GP reed, werd echter door zijn auto bedrogen met een technisch mankement.

    Jammer, ook omdat zijn ploegmaat Ocon de andere Alpine met pech in de anonimiteit verdween en het herboren merk dus geen WK-punten scoort bij de Constructeurs. Dat deden wel Lando Norris, vierde, en Daniël Ricciardo, vijfde, die daarmee het duel met Alpine weer op scherp zetten. In die zin dat Mc Laren de vierde plek van Alpine inpikt. George Russell (Mercedes) pakte één WK-punt voor de snelste ronde. "Driver of the Day" werd logischerwijze Sergio Perez en de achttiende GP van het WK 2022 gaat volgende week door op Suzuka, de achtertuin van de Honda fabriek in Japan. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    De uitslag:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                             + 7"595

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                 + 15"305

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)              + 26"133

    5. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)         + 58"282

    Door de ontelbare onderbrekingen van de race werd "maximum 2 uur-regel" toegepast waardoor de vooraf geplande afstand van 61 ronden (308,843 km) niet kon worden afgelegd.

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                339 punten

    2. Leclerc                                                      237

    3. Perez                                                        235

    4. Russell                                                      203

    5. Sainz                                                        202

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                    574

    2. Ferrari                                                      439

    3. Mercedes                                                  373

    4. Mc Laren                                                  129

    5. Alpine                                                      125

    Bijlagen:
    In Fernando Alonso ontmoette Max Verstappen zijn taaiste tegenstrever 21022.jpg (2.9 MB)   

    02-10-2022 om 20:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IN SINGAPORE GEBEURT ALTIJD IETS, ZOALS CRASHGATE IN 2008

    WK-leider Max Verstappen kreeg te weinig brandstof mee om een "pole-chrono" neer te zetten. De man die met 116 punten voorsprong leidt op de Monegask was razend. Dus eigenlijk nogal in zijn gewone doen, zoals zijn vader Jos vaak. Maar goed, het is een fout van Red Bull en nu start de toekomstige wereldkampioen 2022 vanaf de achtste plaats. Lewis Hamilton pakte bijna de pole, maar dan zetten Charles Leclerc en Sergio Perez hem op de derde startplaats. Ze schoten als raketten over het 5,063 km lange circuit, vanuit de auto gezien eigenlijk een rattenval, afgerasterd met hoge ijzerdraadpanelen.

    Maar zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton werd bij de stewards van de FIA geroepen. Hij droeg opnieuw zijn neuspiercing, terwijl juwelen verboden zijn tijdens het racen. Vanaf dit seizoen is die regel van kracht. De Brit legde de stewards uit dat hij zonder die neuspiercing ontstekingen kreeg. Hij onderschreef dat door een doktersbriefje voor te leggen waarop een specialist haarfijn had uitgelegd hoe ongezond dat voor Lewis was. Daar moesten de stewards mee akkoord gaan en Lewis werd niet bestraft. Maar de FIA meende wel dat Mercedes dat had moeten melden voor de race. Het team kreeg €25.000 boete. Zo zit je natuurlijk snel over je budgetplafonnering van €145.000.000...

    Vorig jaar hebben Red Bull veel meer en Aston Martin door armoe-sta-me-bij minder dat budget overschreden. Toto Wolff van Mercedes en ook Binotto van Ferrari hopen dat de nieuwe president van de FIA, Mohammed Ben Sulayem, hiervoor zware bestraffingen voor zal toepassen. Tot uitsluiting van het kampioenschap 2021 ? Dat zal wel niet, want geen mens is nog geneigd die pijnlijke, neen, schandalige WK-afloop in 2021 in Abu Dhabi opnieuw uiteen te rafelen. Als de FIA binnen enkele dagen met de reële cijfers komt, is iedereen benieuwd hoe die gaan worden behandeld en mogelijk beboet worden. In ieder geval zorgt deze vaststelling al voor een fiks spanningsveld tussen de "Fédération Internationale de l'Automobile" en het "Formule One Management", dit laatste voorgezeten door Stefano Domenicali die uit hoofde van zijn taak de kant van een overijverig Liberty Media moet kiezen die voor 2023 liefst 24 races op de kalender heeft gezet.

    De kans dat het straks regent is groot en superspektakel is dan verzekerd. Een Safety Car is in de twaalf voorbije GP's van Singapore altijd op de baan gekomen. En als er geen reden voor is, dan creëert men er wel één. Zoals in 2008 tijdens de eerste GP van Singapore Renault-teambaas Flavio Briatore opdracht gaf aan Nelson Piquet jr een Renault express te crashen tegen 160 km/h opdat een Safety Car op de baan zou komen. Die moest maken dat Fernando Alonso - toen al wereldkampioen in 2005 en 2006 met Renault - niet meer van de zege kon worden weerhouden. Flavio Briatore is ontslagen bij Renault, Alonso won die eerste GP van Singapore en in de geschiedenisboeken staat het incident genoteerd als "crashgate 2008". Om maar te zeggen dat Singapore met zijn nachtelijke saunarace bij een vochtigheidsgraad van 80% altijd wel iets in petto heeft. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    Degenen die in Singapore wonnen:

    Sebastien Vettel: 2011, 2012, 2013, 2015, 2019

    Lewis Hamilton: 2009, 2014, 2017, 2018

    Fernando Alonso: 2008, 2010

    Nico Rosberg: 2016

    Bijlagen:
    Alonso start vanaf de vijfde plaats en zal in zijn 350ste GP gensters willen slaan 21022 1.jpg (2.8 MB)   

    02-10-2022 om 11:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - START IN POLE, VERSTAPPEN ACHTSTE

    De kwalificaties om de GP van Singapore waren heel spannend. Zowaar Alonso en Hamilton reden de snelste tijden. Even leek het er op dat de zevenvoudige wereldkampioen in "pole" zou blijven. Maar dan maakte Charles Leclerc een eind aan ieders illusie met een tijd van 1'49"412 over de 5,063 km die het stratencircuit van Marina Bay lang is. Het is niet geheel duidelijk wat er voor de WK-leider Verstappen mis ging, maar hij start morgen vanaf de achtste plaats. Achteraf bleek er te weinig brandstof te zijn geweest. Voor Charles Leclerc is het de negende pole-position van dit seizoen. Als we in onze herinneringen plonsen heeft de "polesitter" altijd gewonnen in Singapore, net zoals er ook altijd een safetycar aan te pas kwam. Voor morgen wordt regen voorspelt, dus kan het voor iedereen een moeilijke klus worden.(wr)

    De kwalificatie:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                     1'49"412

    2 Sergio Perez (Red Bull-Honda)            1'49"434

    3 Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'49"466

    4 Carlos Sainz (Ferrari)                         1'49"583

    5 Fernando Alonso (Alpine-Renault)       1'49"966

    01-10-2022 om 22:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - SNELST IN DE REGEN OP MARINA BAY CIRCUIT IN SINGAPORE

    De uitslag van de FP3:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                      1'57"782

    2 Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'58"308

    3 Carlos Sainz (Ferrari)                          1'58"848

    4 Fernando Alonso (Alpine-Renault)        1'59"429

    5 Sergio Pérez (Red Bull-Honda)             1'59"526

    01-10-2022 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ ZET FERRARI BOVENAAN IN FP2 IN SINGAPORE

    De uitslag van FP2:

    1 Carlos Sainz (Ferrari)                        1'42"587

    2 Charles Leclerc (Ferrari)                    1'42"795

    3 George Russell (Mercedes)                1'42"911

    4 Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'42"926

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)               1'43"182

    30-09-2022 om 16:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN SINGAPORE

    Uitslag FP1:

    1. Lewis Hamilton (MercedesW13)                       1'43"033

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'43"117

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                  1'43"435

    4. Sergio Pérez (Red Bull-Honda)                         1'43"839

    5. George Russell (MercedesW13)                        1'44"066

    30-09-2022 om 14:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALEX ALBON RIJDT IN SINGAPORE VOOR WILLIAMS

    In tegenstelling tot wat ik in mijn vorig bericht vermelde, zal Alex Albon wél rijden in Singapore. Nyck de Vries blijft momenteel "reserve" en het is wellicht een goede zaak voor hem dat hij geen foutjes kan maken die zijn blinkend blazoen zouden schaden alvorens ergens een vast contract is getekend. (wr)

    28-09-2022 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN ZIT PORSCHE OP DE BEURS EN STEVENEN WE AF RICHTING SINGAPORE

    Morgen is de beursgang in Frankfurt van Porsche een feit. De dochteronderneming van Volkswagen die 300.000 auto's per jaar verkoopt vervoegt daarmee Ferrari en Aston Martin op de beurs. Het Italiaanse merk verkoopt "slechts" 15.000 sportwagens per jaar maar heeft een mammoet-rendement op een aandeel. Tot zelfs 360%... Aston Martin heeft geen betekenis en is zijn ganse geschiedenis al een zorgenkind. Op de beurs net niet in het rood ! Onlangs deed de Chinese autogroep Geely - ook eigenaar van Volvo - een miljardenbod op Aston Martin maar de beheerders hebben ze wandelen gestuurd.

    Wat Porsche betreft was ook de stichter en bigboss van Red Bull, de Oostenrijker Dietrich Maeteschitz een logische kandidaat om veel aandelen van Porsche te kopen, maar sinds de samenwerking tussen het merk uit Weissach en Red Bull in de Formule 1-context is afgesprongen, is die intentie verdwenen.

    Met dit alles staan we voor de GP van Singapore waarin Fernando Alonso wellicht het record van 350 GP's van Kimi Räikkönen zal breken en in de Alpine weer punten zal trachten te sprokkelen voor het WK van de Constructeurs. Alpine staat daarin vierde na Mercedes, Ferrari en leider Red Bull. In die Red Bull RB18 zal Max Verstappen zondag weer trachten te winnen. Wat hem is gegund. Hij heeft zich als beste gemanifesteerd en Charles Leclerc en Carlos Sainz in hun Ferrari dromen andermaal in de laatste zes GP's van 2022 toch eens die "speelvogel" te verslaan.

    Er is nog iets anders. De Nederlander Nyck de Vries die in Monza voor Williams WK-punten scoorde zal wellicht Alex Albon ook in Singapore vervangen. Sinds Monza heeft Nyck de Vries zich een ijzersterke reputatie aangemeten en heeft al dan niet contractmogelijkheden. Misschien zelfs aan de zijde van Max Verstappen bij Red Bull als Sergio Perez zou wegvallen... Er is maar één "maar". Dat is als hij de GP van Singapore rijdt hij zich geen enkel foutje mag veroorloven of direct zijn de karaktermoordenaars daar om hem voor de nabije toekomst in twijfel te trekken. Zo begint de GP van Singapore alvast intrigerend. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    28-09-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 2023 BEGINT OP 5 MAART IN BAHREIN EN DAN VOLGEN NOG 23 RACES...

    De kogel is niet door de kerk maar door de hoofden van zowat alle betrokkenen van het F1 2023-seizoen geschoten. Er zijn 24 races officieel op de kalender geplaatst met een begin in Bahrein op 5 maart en een Belgisch hoogtepunt op 30 juli 2023 dat een eerste seizoenshelft moet afsluiten, in de plaats van Hongarije dat nu voor de Belgische GP komt. Los van alle intriges en het uit de biecht klappen van vroegere medewerkers, betekent deze kalender dat tientallen mecaniciens, ingenieurs en uiteraard coureurs zogoed als nooit meer thuis zullen zijn. Wat de coureurs betreft, die wisten waar ze om gebeden hebben. Maar al het andere volkje zal zijn leven slijten in hotelkamers, leeg of gevuld met hoeren - excuses, dat heet vandaag sekswerkers - en er zullen er tussen zitten die geen jota begrijpen van wat het betekent je hele leven in hotelkamers, vliegtuigen en dure en goekkope Mc Donalds te moeten doorbrengen. 

    Liberty Media  heeft van een "koninklijke kunst" die de F1 is geweest, een Barnum-kermis gemaakt. Gigantisch in oppervlakkige impact. Zéér mager waar het op technisch gebied zal leiden. De zogezegde nieuwe motoren in 1926 zijn nog steeds de V6 Turbo Hybrid's met dat verschil dat de MGK-H (het omzetten van hitte-energie in elektriciteit) zal wegvallen. Dit is vooral gebeurd door de druk van Porsche die deze turbotechniek te kostelijk en te ingewikkeld vindt. Porsche, in Weissach dan, kan het weten want ze hebben met die brol in 2015, 2016 en 2017 de "24 Uren van Le Mans" gewonnen. Wel heeft de F1 beloofd - die belofte is bij voorbaat een dronkenmanseed - dat er meer zal worden ingezet op het elektrische gedeelte. Zo ongeveer fyfty-fyfty zodat kinetische vetragings-energie voor ongeveer de helft in elektrische zal orden omgezet en de interne verbrandingsmotor samen met de batterij toch 750 kW (1000 pk) zal blijven leveren. Maar goedkoper wordt gezegd.

    Fritz van Eerd, baas van Jumboketen en sponsor van Max Verstappen en Jumbo-Visma in het wielrennen, is uit de gevangenis, pleit vanzelfsprekend onschuldig en ook Fernando Alonso is de lasteraar kwijt die vertelde dat hij in 2007 bij Mc Laren mecaniciens omkocht met cash om meer aandacht te krijgen voor zijn auto dan die van Lewis Hamilton. De 40-jarige Spanjaard, wereldkampioen 2005 en 2006 met Renault, is al lang "crashgate" vergeten waarbij Nelson Piquet jr een auto moest crashen om een Safety Car uit te lokken, waardoor Alonso niet meer kon  worden bedreigd voor de zege. Het kostte Flavio Briatore, toen teambaas bij Renault wel zijn baan. Maar in deze sfeer baadt ook het hedendaagse F1-bubbeltje dat ontoegankelijk is voor ieder die er geen smakken geld mee inbrengt. Geen mens zal het ooit weten wat een geldstroom er is geweest tussen de afgezette koersdirecteur Michaël Masi en Red Bull en Mercedes....? Om Lewis Hamilton zijn achtste wereldtitel te vermijden....? Zoals geen mens het ooit zal weten of in 2008 in Interlagos in Brazilië de Duitser Timo Glock al dan niet de voet heeft gelicht in de stortregen om Hamilton voorbij te laten...terwijl Felipe Massa (Ferrari) al als wereldkampioen was uitgeroepen ! Dat is F1 waarvan geld de naam van het spel is. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    20-09-2022 om 22:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN WINT ONDER SAFETYCAR ZIJN 31STE GP, NYCK DE VRIES DRIVER OF THE DAY

    Toen in de 47ste van 55 ronden in de GP van Italië Ricciardo's Mc Laren stilviel en de koersdirectie geen middelen had om snel de auto weg te takelen, kwam naar kwalijke Amerikaanse gewoonte de Safety Car op de baan. Meteen ging iedereen zachte banden halen en sloot het treintje zich aaneen met 1. Max Verstappen, solied leider tot dan op 2. Charles Leclerc en dan George Russell, Carlos Sainz en Lewis Hamilton. Sergio Perez werd zesde en reed de snelste ronde. Het grootste succes vandaag is naar de Nederlander Nyck de Vries gegaan. In zijn eerste GP in de F1 bracht hij de Williaams FW44 op de negende plaats met daaraan 2 WK-punten verbonden. Héél terecht werd de Fries als "Driver of the Day" uitgeroepen ! In de WK-stand versterkt Max Verstappen nog zijn voorsprong op Charles Leclerc.(wr)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                              318,615 km in 1 uur 20'27"511 (237 km/h gemiddeld)

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                                 + 2"446

    3. George Russell (Mercedes)                                             + 3"405

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                                     + 5"061              

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                             + 5"380

    WK-stand Piloten:

    1 Verstappen                                                                    335 punten

    2. Leclerc                                                                         219

    3. Perez                                                                           210

    4. Russell                                                                         203

    5. Sainz                                                                           187

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                                       546 punten

    2. Ferrari                                                                         406

    3. Mercedes                                                                     371

    4. Alpine                                                                         125

    5. Mc Laren                                                                     107

    11-09-2022 om 20:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC PAKT POLE VOOR GP VAN ITALIË

    Met 1'20"161 heeft de Monegask Charles Leclerc met Ferrari de pole veroverd voor de GP van Italië, zestiende race van het WK F1 2022. Max Verstappen (Red Bull) werd tweede maar door de vijf plaatsen gridstraf start hij zevende. Carlos Sainz (Ferrari) moet door dezelfde straf vanaf de ... 18de  plaats starten. Ze hebben allemaal een inhaalrce als opdracht. Maar het kon nog erger. Lewis Hamilton (Mercedes) vertrekt achteraan (19de) het veld wegens die nieuwe motor, Valtteri Bottas (Alfa Romeo) ziet zich ook met vijftien plaatsen achteruit gezet. Het wordt dus een boeltje morgen. Verstappen kan het meest rustig blijven wegens zijn enorme voorsprong op Leclerc in de voorlopige WK-stand. Tot slot is bekend dat de GP van België F1 op de voorlopige kalender staat op 30 juli 2023. Er zal zich morgen een vinnige race ontspinnen, met o.a. een Fernando Alonso die vanop de derde rij vertrekt...Nieuwkomer Nyck de Vries raakte wel in de Q2 maar bleef door een klein stuurfoutje hangen op de twaalfde plaats. Door het dooreenrommelen van de gridstraffen start Nyck de Vries in zijn eerste F1-race achtste... Wat is de wereld veranderd !(wr)

    De kwalificatie:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                               1'20"161

    2. Max Verstappen (Red Bull)                           1'20"306

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                   1'20"429

    4. Sergio Pérez (Red Bull)                                1'21"206

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'21"524

    De Startgrid:

    Gezien 9 van de 20 coureurs een strafgrid hebben gekregen is de startgrid gevormd zoals hieronder:

    01. Charle Leclerc

    02. George Russell

    03. Lando Norris

    04.Daniël Ricciardo

    05. Pierre Gasly

    06. Fernando Alonso

    07.Max Verstappen

    08. Nyck de Vries

    09. Guanyu Zhou

    10. Nicholas Latifi

    10-09-2022 om 17:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - DOMINEERT IN FP3 IN MONZA, DE VRIES VERVANGT ALBON

    Het grote nieuws van de derde vrije oefeningen in Monza is niet echt dat Max Verstappen zijn "collega's" domineerde. Het "breaking news" zoals men dat noemt kwam vanuit de hoek van Williams. Alex Albon is ziek door een plotse blindendarmontsteking en kan niet rijden. Als aan de kapstok klaarhagend was daar de Nederlander Nyck de Vries, gisteren nog wat kwakkelig met de Aston Martin, die zomaar direct in de Wliiams FW44 zijn eerste GP mag rijden. Nieuws van andere aard is dat de datum van 23 juli 2023 voor Francorchamps dermate slecht valt op de kalender dar er zal worden geprobeerd te wisselen met de GP van Hongarije die op 30 juli 2023 is gepland. Straks zijn er in Monza de kwalificaties voor de "pole". Dat geeft altijd vonken, misschien goeie spetters voor Mick Schumacher die slechts 9' kon rijden in de FP3 wegens een defecte koppeling.. Nog een teken aan de wand voor spanning is dat Nestor Fernando Alonso vijfde is momenteel en de heren Russell en Hamilton het slechts tot zevende en negende plaats brachten...(wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                  1'21"252

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                     1'21"599

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                                      1'21"948

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                        1'21"997

    5. Fernando Alonso (Alpne-Renault)                       1'22"306

    10-09-2022 om 14:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - PAKT SNELSTE CHRONO IN FP2 IN MONZA

    De tweede vrije training in Monza was een geharrewar zoals de eerste. De "jongens" zijn elkaar waard, met toch nog een overmacht van Red Bull-Honda en Ferrari. Mick Schumacher zorgde voor een rode vlag doordat hij zijn auto moest stoppen op de baan in opdracht van het team. Verstappen, Hamilton, Sainz en Perez kregen allemaal gridstraffen en uit al die inhaalraces die ze moeten doen zou bijvoorbeeld Alpine wel eens veel voordeel kunnen halen. Ocon en Alonsos staan in de FP2 achtste en negende. Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en de kwalificaties. (wr)

    FP2:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'21"644

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'21"807

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'21"857

    4. Land Norris (Mx Laren-Mercedes)        1'22"338

    5. George Russell (Mercedes)                 1'22"386

    09-09-2022 om 18:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - NEEMT FP1 VOOR ZIJN REKENING IN MONZA

    Voor alles hield het F1-wereldje één minuut stilte voor de eerste training uit respect voor de overleden Koningin van Engeland Elizabeth II.

    Buiten een bijna-botsing eerst tussen Norris en Verstappen en daarna met Russell en Sainz zijn er van de eerste vrije trainingen in Monza geen speciale accenten te leggen. Tja, dat eerst Max Verstappen snelst was, en daarna de lust om Supermax te spelen wat afzwakte om aandacht te leggen op andere punten van de wagen. Er heerste ook een zekere somberheid omdat Porsche officieel heeft bekendgemaakt dat de deal met Red Bull niet doorgaat. Anderzijds kan Lewis Hamilton ook niet erg lachen. Hij heeft een nieuwe motor gekregen en vanzelfsprekend ook de daaraan verbonden gridstraf. Kort na Hamilton kreeg ook Verstappen een gridstraf van vijf plaatsen achterwaarts.

    De Monegask Charles Leclerc zette voor Ferrari de snelste tijd neer. Ocon en Alonso brachten geregeld de Alpine's in de voorste gelederen. Er zal met de beide heren zondag rekening moeten gehouden worden. F1-debutant Nyck de Vries die Vettel verving in deze FP1 bakte er niet veel van. Met 1'26"859 als tijd kan je niet vooraan geraken, maar anderzijds heeft hij ook geen domme toeren uitgehaald. Een auto heel terugbrengen na een uur rijden is op zich al een prestatie. Zijn tijd komt nog. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    FP1:

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                                   1'22"410

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                      1'22"487

    3. George Russell (Mercedes)                              1'22"689

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'22"831

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   1'22"840

    09-09-2022 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-09-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NYCK DE VRIES VERVANGT VETTEL BIJ ASTON MARTIN IN FP1 IN MONZA

    De Nederlander Nyck de Vries zal in de eerste vrije oefeningen om de GP van Italië de Duitser Sebastien Vettel vervangen in de Aston Martin. Dat is een voorrecht dat wellicht rechtstreeksvan Toto Wolff komt, gezien de belangen dat die man in het team heeft en bovendien rijdt die Britse auto met een Duitse auto. Nyck de Vries wordt een vaste waarde in de F1 en kan eigenlijk nog alle richtingen uit. Red Bull heeft met een bandenwissel een nieuw wereldrecord neergezet in Zandvoort. Verstappen's wissel gebeurd in 2"01. Sinds de wielen van 13 naar 18" zijn gegaan is dat in die maat een wereldrecord.(wr)

    07-09-2022 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!