Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    12-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ESTEBAN OCON - ALPINE - SNELSTE IN FP2 IN INTERLAGOS !

    Hoewel de tweede vrije training voor de GP van Brazilië op het eerste gezicht een overbodige zaak zijn, hebben die 60' toch inhoud doordat de coureurs met meer brandstof, dus een iets zwaardere auto, de verschillende bandentypes kunnen proberen om straks in die 24 ronden lange (103,416 km) sprintrace vooral zonder bandenwissel stand te houden. Als de weermaker zich niet moeit, is de uitdaging groot om met de zachtste band de hele race te ronden. Charles Leclerc reed er in ieder geval 22 ronden mee en nu stelt men zich bij Ferrari de vraag of er ook 24 ronden kunnen op worden gerekend.

    Want toen de Monegask terug in de pits kwam was er nogal veel slijtage te zien aan de binnenste bandenwangen. Het wordt voor iedereen een gok. Plezierig is het te zien dat weer een "onbekende", de Fransman Esteban Ocon met Alpine die aangedreven wordt door een Renaultbron met 1'14"604 de snelste tijd inpalmde. Zijn teamgenoot Fernando Alonso plaatste zich vierde voor regerend wereldkampioen Max Verstappen. Straks is er de sprintrace die de pole-position bepaalt voor de GP van Brazilië, morgen met de regenmaker als kompleet onbekende meespeler. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    FP2:

    1. Esteban Ocon (Alpine)                     1'14'"604

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                    1'14"788

    3. George Russell (Mercedes)               1'14"916

    4. Fernando Alonso (Alpine)                 1'15"049

    5. Max Verstappen (Red Bull)               1'15"098

            

    Bijlagen:
    Ocon reed de snelste tijd in FP2 i121122 1.jpg (2.8 MB)   

    12-11-2022 om 20:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEORGE RUSSELL - MERCEDES - WINT SPRINTRACE IN SAO PAULO

    Iedereen ving de sprintrace aan op zachte banden, behalve Max Verstappen - en waardeloze Latifi -die op mediums tipte omwille van de grotere standtijd van de rubbers. Hij maakte een verkeerde keuze, want nadat de Deen Kevin Magnussen (Haas) iets meer dan een volle ereronde vanuit pole-position aan de leiding reed, begon de Brit George Russell van iedereen brandhout te maken. Verstappen was al over Magnussen gegaan maar kreeg de Mercedes W13 van Russell in het groot te zien in zijn spiegels. Dan was Russell weer naast hem, dan weer net niet ervoor. Een bloedstollend duel speelde zich af tot in de 15de van 24 ronden George Russell voorgoed naar de zege reed. De eerste zege van een Mercedes in 2022, zij het dan in een sprintkoers. Maar die levert George Russell wel de "pole" op morgen voor de GP van Brazilië.

    Naast hem staat, op de tweede plaats, die andere Mercedes van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. In een even hoogstaand duel met Max Verstappen haalde de "ouwe rat" de derde plaats binnen. Naar Sainz toerijden kon niet meer, daarvoor was de race te kort. Maar Carlos Sainz die echt tweede werd, heeft een gridstraf van vijf plaatsen, waardoor de twee Mercedessen naast elkaar staan. Dan Max Verstappen en Sergio Pérez en achter hen Charles Leclerc (Ferrari). Terwijl George Russell 8 punten scoort, Max 5, moet vooral worden opgemerkt dat Kevin Magnussen zijn Haas op de 8ste plaats liet finishen en daarmee 1 WK-punt scoort. Fantastisch voor de Deen, voor Haas, het team waar volgend jaar Nico Hülkenberg de te zwakke Mick Schumacher vervangt.

    In deze spannende sprintrace gebeurden twee merkwaardige incidenten. Bij Alpine tussen Ocon en Alonso, waarbij de voorvleugel van de auto van de Spanjaard sneuvelde. Ocon liep daarvoor een tijdstraf op van 10" en durft de eerste uren niet meer onder Alonso's ogen komen. Ook verknalde hij ieder WK-punt voor Alpine in het WK-constructeurs. Gelukkig voor het Franse herboren merk pakte Norris er maar 2 bij in de voorlopige stand. Een tweede incident tusssen Stroll en Vettel in hun Aston Martin. De viervoudige wereldkampioen had alle moeite om half rijdend op het gras en de andere helft op het asfalt, niet in de lucht te gaan. Gelukkig rukte Lance Stroll zijn Aston naar rechts en dankte die geweldige vent Vettel met een lakoniek "OK". Morgen staat er dus een beloftevolle GP van Brazilië op de affiche. Mercedes tegen Red Bull en Ferrari. Met Russell tegen Verstappen, leeftijdsgenoten. Daarbij komt het intrigerend gegeven kijken of Mercedes het Steigerend Paard (Ferrari) nog kan inhalen voor het WK van de Constructeurs. Met nog twee GP's te rijden is het verschil tussen beiden maar 36 punten... Over wie er nog van dicht of ver zal komen bij kijken moeten we wellicht informeren bij de regenmaker van Interlagos. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Russell (Mercedes)                                  8 punten

    2. Sainz (Ferrari)                                        7

    3. Hamilton (Mercedes)                               6

    4. Verstappen (Red Bull)                             5

    5. Pérez (Red Bull)                                     4

    6. Leclerc (Ferrari)                                     3

    7. Norris (Mc Laren)                                   2

    8. Magnussen (Haas)                                 1

    WK-stand Piloten en Constructeurs NA de sprintrace en VOOR de GP van Brazilië:

    Piloten:

    1. Verstappen                                           421

    2. Peréz                                                   284

    3. Leclerc                                                 278

    4. Russell                                                 239

    5. Hamilton                                              222

    Constructeurs:

    1. Red Bull                                                705

    2. Ferrari                                                  497

    3. Mercedes                                              461

    4. Alpine                                                  153

    5. Mc Laren                                              148

    Bijlagen:
    Alonso woedend op Ocon omdat die zijn race heeft verkorven 121122 1.jpg (2.9 MB)   

    12-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGENMAKER SCHENKT KEVIN MAGNUSSEN MIRACULEUZE POLE VOOR SPRINTRACE !

    Door heel de geschiedenis van Interlagos, ten zuiden van het financiële hart van Brazilië, Sao Paulo, heeft de regenmaker tientallen scenario's naar zijn hand gezet die een verrassende inhoud hadden. In 2008 heeft Felipe Massa dat ondervonden toen hij in zijn Ferrari in de stortregens over de meet reed en de speaker hem als wereldkampioen uitriep. Het eigenste moment was in de ondoorzichtige stortregens Lewis Hamilton in zijn Mc Laren-Mercedes de Duitser Timo Glock voorbij gereden en oogstte zo dat ene punt dat hem voor de eerste keer wereldkampioen maakte. Massa geschrapt, Hamilton boven.

    Kevin Magnussen (30) heeft zojuist een hemels geschenk gekregen van diezelfde onzichtbare "regenmeister" in de hemel door direct nadat hij met 1'11"674 de eerste plaats had veroverd in de Q3, met nog 8'10" te rijden, regendruppels te strooien over de plaats die door Senna geheiligd is. George Russell groef zichzelf in de grind en lokte een rode vlag uit... Alleman in de pits. Wachtend tot de Mercedes W13 weggetakeld was en de kwalificatie voor de sprintrace van morgen kon hernemen. Zelfs de meest ongelovige staarde naar de hemel en bad. Het baatte niet. Niemand kon nog die chrono van de Deen verbeteren.

    Dolblij vlogen Haas-teambaas Gunther Steiner en Kevin Magnussen elkaar in de armen. Max Verstappen start tweede en George Russell derde. Niemand weet of ook morgen de regenmaker een scenario zal verzinnen. Kevin Magnussen, 139 GP's jong, 100 ervan bij Haas, start vanaf "pole" in de sprintrace waarvan de winnaar de pole-position in handen krijgt voor de GP van Brazilië F1 zondag, de voorlaatste race van een bewogen seizoen. (Walter Rombauts)

    De kwalificaties voor de sprintrace:

    1. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                    1'11"674

    2. Max Verstappen (Red Bull)                            1'11"877

    3. George Russell (Mercedes)                            1'12"059

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                 1'12"263

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                    1'12"357

    Bijlagen:
    Alonso pikte enkele keren de snelste tijd weg in de regen. Ocon en hij vertrekken morgen zes en zeven 111122 2.jpg (2.7 MB)   

    11-11-2022 om 23:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL - SNELST IN FP1 IN BRAZILIË

    In het begin van de eerste vrije trainingen voor de GP van Brazilië schoot Max Verstappen even van de baan zodat iedereen schrok. Valtteri Bottas (Alfa Romeo) maakte er even gretig gebruik van om met 1'13"867 de eerste positie te pakken. Maar terwijl Max Verstappen op bocht 6 en 7 na, met vervelend onderstuur bleef kampen, liet zijn teamgenoot Sergio Perez een setje verse rode rubbers monteren. Kort daarna vlamde hij de Red Bull RB18 naar 1'11"853. Liefst 1"7 sneller dan de Limburger die nu tweevoudig wereldkampioen wordt genoemd.

    Dramatisch is dat geenszins want de kwalificaties voor de sprintrace van morgen zaterdag worden straks om 20 uur, onze tijd, gereden en daarin kan het terecht genoemde wonderkind nog alles goedmaken. De "pole" pakken voor de derde sprintrace van 2022. De eerste in Imola en de tweede in Oostenrijk werden gewonnen door...Max Verstappen. Nochtans verklaarde Max gisteren dat hij die sprintraces niet toejuicht, ze zelfs gevaarlijk en overbodig vindt, en dus invloed wil uitoefenen op de beslissing van Liberty Media, eigenaars van de F1 sinds 2017, om volgend jaar liefst zes sprintraces op de kalender in te lassen...

    Als wilde wolven gingen Leclerc (Ferrari), Verstappen (Red Bull), Sainz (Ferrari) en Lewis Hamilton (Mercedes) achter de Mexicaan aan jagen. De Monegask geraakte tot op 0"004 van de winnaar van Monte Carlo en Singapore. Max Verstappen hield de derde plaats, en Carlos Sainz heeft een gridstraf van vijf plaatsen omdat hij al de zesde motor van dit seizoen liet monteren. Van Alpine, noch van Mc Laren waren de "boys" vooraan te zien. Ze vechten onderling om die vierde plaats in het WK van de Constructeurs, maar hun resultaten zijn die van een jojo. Onvoorspelbaar wie vierde gaat worden, al bezet Alpine op dit moment die plaats. Wat dat Constructeurskampioenschap betreft, het is een natte droom van Mercedes teamleider Toto Wolff om Ferrari nog die tweede plaats af te pakken in deze laatste twee races. Dus worden Lewis Hamilton en George Russell vooraan verwacht. De zevenvoudige wereldkampioen - eerlijkheidshalve moest het de achtvoudige zijn .... - melde zich in deze FP1 al op de vijfde stek. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Sergio Perez (Red Bull)                        1'11"853

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'11"857

    3. Max Verstappen (Red Bull)                   1'11"861

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'12"039

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'12"040

    11-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET RECORD DAT MAX VERSTAPPEN DIT SEIZOEN NIET MEER KAN BREKEN

    Met 14 GP's zeges tot nu toe in één seizoen heeft Max Verstappen het record van Michaël Schumacher en Sebastien Vettel gebroken. Mocht hij in de WK-stand, met nog twee races te rijden, nog verder uitlopen zijn achtervolger Sergio Pérez (136 punten nu) en tot over de 155 punten geraken die Sebastien Vettel in 2013 tegenover Alonso sprokkelde, dan is ook dat record van hem. Maar er is één record dat de Red Bull-rijder niet meer kan breken. Dat is het percentage van gewonnen races.

    Dat zal - voorlopig - op naam blijven van de Italiaan Alberto Ascari die in 1952 zes van acht GP's won. Eigenaardig genoeg telden de "500 Mijlen van Indianapolis" toen ook mee voor het WK Formule 1. Elf keer is dat gebeurd. In 1952 opende de GP van Zwitserland in Bremgarten op 18 mei het WK 1952. Maar omdat Ascari wiou deelnemen aan de race in Indianapolis die op 30 mei '52 werd gereden, moest hij verstek laten gaan in Zwitserland. Alberto Ascari fnishte éénendertigste in de "500 Mijlen van Indianpolis". Winnaar daar werd de Amerikaan F.Agabashian in een Cummins. De GP van Zwitserland werd gewonnen door Piero Taruffi in een Ferrari.

    Toen Ascari terug in Europa aanpikte met de GP van België op 22 juni 1952 in Francorchamps, won hij meteen alle volgende GP's met 6 zeges op acht werd hij met 36 punten wereldkampioen voor Giuseppe Farina (Ferrari). Het reglement weerhield slechts de vier beste resultaten van het seizoen. In die bewuste GP van België werd onze landgenoot Paul Frère met een HWM vijfde en scoorde 2 WK-punten. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De WK-standen voor de GP van Brazilië:

    Piloten:

    1. Max Verstappen                                   416 punten

    2. Sergio Pérez                                        280

    3. Charles Leclerc                                    275

    4. George Russell                                    231

    5. Lewis Hamilton                                   216

    Constructeurs:

    1. Red Bull                                             696 punten

    2. Ferrari                                               487

    3. Mercedes                                           447

    4. Alpine                                               153

    5. Mc Laren                                           146

    Bijlagen:
    Fernando Alonso vecht met Esteban Ocon om Alpine op de vierde plaats in het WK-Constructeurs te houden i101122 1.jpg (3.3 MB)   

    10-11-2022 om 14:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE GP VAN BRAZILIË KOMT ERAAN, MET CONTROVERSIËLE SPRINTRACE

    In 2023 willen de eigenaars van de "nieuwe kermis F1" liefst zes sprintraces doorvoeren in een al overladen kalender. In de GP van Brazilië die vrijdag 11 november aanvangt is er op zaterdag een printrace voorzien die de startgrid van de race in Interlagos zal bepalen. Meer en meer coureurs vinden dit een nutteloze bedoening. Liberty Media krijgt vanuit de "oureursfamilie", maar ook van zwaarfewichten van teambazen een bepaalde oppositie waarmee ze in de nabije toekomst rekening zullen moeten mee houden.

    Ze hebben zonet een exploderende show opgevoerd in Las Vegas om de derde GP op Amerikaans grondgebied aan te kondigen voor...18 november 2023, maar ze vergeten daarbij dat én coureurs  (Ricciardo o.a.) maar ook anderen dit overladen gedoe beu zijn. Via de Grand Prix Driver's Association (GPDA) en in dialoog met de FIA en Liberty Media zelf, wil "het circus" een winter- en een zomer- onderbreking. De zomerreces was er al, de winteronderbreking zou met Kerstmis moeten ingaan.

    Los daarvan hebben coureurs én teams kritiek op de sprintraces. Het zijn niet van de minsten die pruttelen: Max Verstappen, Lando Norris...tot zelfss Lewis Hamilton die zich in concreto aansluit bij Max Verstappen die het luidst de onzin van die 100 km sprintrace beklemtoond. Max verklaart: "Die sprinrace is geen echte race. Als je wat verstand hebt gaat ge niet voluit. Je wil geen brokken maken, want die zouden mogelijk resulteren in een moeilijke GP, de ECHTE race.". Nogmaals, het aantal piloten dat zich bij deze wijze uitspraak aansluit wordt met het uur groter. Lewis Hamilton start zondag in ieder geval als "ereburger van Brazilië", waar hij in 2008 de eerste van zijn zeven titels won. Blijft er nog het nieuws dat Nico Hülkenberg bij Haas Mick Schumacher zou vervangen. De zoon van...wordt gelinkt aan Audi die in 2024 - na de overname Sauber - dan in de Formule 1 zou komen.(wr)

    08-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ELEKTRISCH RIJDEN STIJGT, HYBRID POPULAIRDER EN VERBRANDINGMOTOREN NOG STEEDS VOORAAN

    In het derde kwartaal van 2022 steeg het aandeel van puur elektrisch rijden aar 11,9% marktaandeel. De hybridewagens komen er echter nog steeds populairder uit met 22,6% van de verkoop, terwijl de ouwe, veroordeelde Otto-Lenoir en Diesel verbrandingsmotoren met 37,8% nog altijd de grootste groep uitmaken. Onder de voor- en tegenstanders van een zo snelle, gedwongen elektrificatie van Europa woedt een felle discussie over voor en tegen.

    En wel om de voor de hand liggende reden dat - groene - waterstof steeds meer aan de deur klopt en synthetische "benzine" binnenkort aan de huidige nog rijdende auto's met verbrandingsmotor eveneens een ZERO-uitstoot zal geven aan CO² en voor Diesels zero aan NOx. Meteen dringt de vraag zich op of "de elektrische auo" niet beter zou overgeslagen zijn geweest ? Als de ongemakken van die EV's worden opgeteld plus het reële verbruik in kWh/100 km aangerekend wordt is voor wie van vlotte, flexibele mobiliteit houdt, de keuze snel gemaakt.

    Los van het feit dat de aankoop duurder is, er in sommige gebouwen een weigering voor EV's is omwille van brandgevaar enz... Dus in plaats van laadpalen te planten kan men eigenlijk nu al beter werk maken van waterstoftankstations. Want Toyota, Hyundai en andere Mercedessen kunnen nu u al een waterstofauto verkopen. (wr)

    05-11-2022 om 16:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEGENDARISCHE FERRARI-INGENIEUR MAURO FORGHIERI OVERLEDEN

    Eén van de meest legendarische Ferrari-ingenieurs, Mauro Forghieri is vandaag op 87-jarige leeftijd overleden. Hij was hoofdingenieur van de Scuderia van 1962 tot 1971 en nadien nog van 1973 tot 1984. Hij heeft de grootste namen als John Surtees en Niki Lauda onder zich gekend. In 1987 maakte hij een sprongetje naar Lamborghini onder druk van Lee Iaccoca, toen big boss van het Amerikaanse Chrysler. Vorige week verliet Dietrich Mateschitz van Red Bull de F1-familie. Degenen die de 71-jarige geschiedenis van de hoogste na-oorlogse autodiscipline hebben meegemaakt, zien de "persoonlijkheden" maandelijks uitdunnen. Vroeger tijdens de "Killing Years" door een lijs van verschrikkelijke ongelukken, vandaag gelukkig eerder door ouderdom die veel wijsheid meeneemt.(wr)

    02-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-11-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STELLANTIS ZEGT JOINT-VENTURE OP MET GAC VOOR BOUW VAN JEEP

    Het hing la in de lucht in juli van dit jaar, maar nu heeft ceo Carlos Tavares van Stellantis de knoop doorgehakt. De joint-venture met de Chinese "Guangzhou Automobile Group" (GAC) neemt nu een einde met de bouw van "Jeep" in China. Stellantis dat liefst veertien merken onder zijn vleugels heeft, is ook zinnens Peugeot en Citroën weg te trekken uit China. De groeiende invloed van o.a. Byd en Geely met vele modellen in Europa is één van de redenen om wat terughoudender te zijn. Of Stellantis erin zal slagen alleen vanuit Europa en Amerika auto's in te voeren in China, nu de grootste automarkt ter wereld, is een open vraag. De Chinese- én Arabische invloed in het Westen neemt zienderogen toe. Zojuist hebben de Arabieren de Zwitserse bank "Crédit Suisse" van de ondergang gered, of het Chinese Geely - eigenaar van Volvo - heeft zich voor net geen 10% ingekocht in Aston Martin, maar ook voor evenveel in Mercedes... In het Avondland wordt het zichtbaar vroeger donker. Voor wie niet stekeblind is. (wr)

     

    01-11-2022 om 14:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE RESERVERIJDER BIJ ASTON MARTIN IN 2023

    De keuze van Aston Martin is op Stoffel Vandoorne gevalllen als reserve- én  testrijder voor 2023. Daarmee komt onze landgenootnonieuw in contact met de nu 41-jarige Fernando Alonso die aan de zijde van Lance Stroll het WK rijdt. Aston Martin, ovreind gehouden door Arabisch, Chinees (Geely- eigenaar van o.a. Volvo) en Duits kapitaal, hoopt met Alonso veel ervaring maar wellicht ook veel agressiviteit binnen de halen. Toen Stoffel Vandoorne met de Spanjaard bij Mc Laren reed was hij de enige van de twee die een WK-punt voor de legendarisce renstal kon behalen. Hij kreeg  er stank voor dank voor... Vorig jaar werd de West-Vlaming wel wereldkampioen in de Formula E met Mercedes. In 2023 combineert hij dus de elektrische éénzitters met testwerk voor Aston Martin. (wr)

    Bijlagen:
    Fernando Alonso, volgend jaar kopman bij Aston Martin i11122.jpg (3.6 MB)   

    01-11-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN KLOPT SCHUMACHERS RECORD MET 14DE SEIZOENZEGE IN MEXICO

    Max Verstappen reed van start tot finish aan de leiding in de GP van Mexico. Lewis Hamilton vergiste zich voor de derde keer op rij om voor hard's te kiezen. Het kwam hem andermaal niet goed uit.

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)  1 uur 38'36"728              

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)  + 15"186

    3. Sergio Perez (Red Bull)        + 18"097

    4. George Russel (Mercedes)    + 49"431

    5. Carlos Sainz (Ferrari)           + 58"123

    30-10-2022 om 23:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN VESTIGT NIEUW SEIZOENSRECORD MET 14de ZEGE IN MEXICO

    Met een nieuwe dominante overwinning in de GP van Mexico verbetert de Hassaeltse F1 coureur het record van Michaël Schumachet om in één seizoen 14 GP' te behalen. De Limburger reed van start tot finish aan de leiding en zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton vergiste zich andermaal in de harde bandenkeuze..

    30-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN VERTREKT UIT POLE-POSITION IN MEXICO CITY

    De uitslag van de kwalificaties voor de "pole":

    1. Max Verstappen (Red Bull)                     1'17"775

    2. George Russell (Mercedes)                     1'18"079

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'18"084

    4. Sergio Perez (Red Bull)                          1'18"128

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                             1'18"351

    29-10-2022 om 23:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSEL - MERCEDES - SNELSTE VOOR HAMILTON IN FP3 IN MEXICO

    Terwijl alle teams de straf van Red Bull voor het overschrijden van het budgetplafond een "lachertje" vinden, roert er ook wat rond die zwarte vlag met die oranjebol in het midden. Die dient om een coureur ervan te verwittigen dat hij met een onveilige auto rond rijdt en die de volgende ronde in de pits moet laten herstellen of opgeven. Bij de loshangende spiegel aan Alonso's Alpine is die vlag niet gezwaaid, waardoor Haas klacht ingediend heeft. De Spanjaard kreeg 30" straftijd die nadien zijn ingetrokken. Dat kwam omdat in eerdere races de vlag wél werd gezwaaid voor ietwat mindere defecte attributen...Ander nieuws is ook dat de Nederlander Nick De Vries in Abu Dhabi zijn F1-testdebuut zal maken bij Alpha Tauri.

    De derde vrije oefeningen zijn gedomineerd door de Mercedessen van George Russel en Lewis Hamilton. Max Verstappen werd derde. Mick Schumacher stal met de Haas andermaal de show door met een spin kortstondig een gele vlag uit te lokken. Sergio Pérez rijdt voor eigen publiek en wordt als het ware in de Autodromo Hermanos Rodriguez door tienduizende juichkreten naar voor geschreeuwd. Of de Mexicaan zondag zijn thuis-GP zal winnen is een andere vraag. Mogelijk geeft hij er straks in de kwalificaties om de "pole" er een eerste aanduiding naar. Daarbij niet vergeten dat dit keer Mercedes met zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en "de zoon van de Bliksemgod", George Russell hun visitekaartje hebben afgegeven. (Walter Rombauts)

    De FP3:

    1. George Russell (MercedesW13)                      1'18"399

    2. Lewis Hamilton (MercedesW13)                      1'18"543

    3. Max Verstappen (Red Bull RB18)                    1'18"876

    4. Charles Leclerc (Ferrari F1-75)                       1'19"123

    5. Sergio Perez (Red Bull RB18)                         1'19"241

    29-10-2022 om 20:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEORGE RUSSEL - MERCEDES - SNELST IN DOOR PIRELLI OPGELEGDE F2 IN MEXICO

    Het is natuurlijk plezant voor Mercedes zich bovenaan de tweede vrije oefeningen te zien. Maar de de hele tweede Free Practiec 2 stond onder Pirelli-regie, om niet het woord "dominantie" te gebruiken. De Italiaanse banden gigant wilde, geheel door haar eigen opgelegde, programma de "nuances" leggen tussen de nu zachte "C3" om snelle tijden te zetten, maar over korte race-afstand. Ze voegden er nog een "C4" nuance voor 1923 aan toe. Dus als dit wordt goedgekeurd wordt de bandenstrategie volgend seizoen nog moeilijker... In FP2 zorgde Charles Leclerc - Ferrari - voor een spectaculaire crash die 12' minuten rijtijd koste. Naar het einde toe van de saaie sessie blokkeerde ook Zhou in het stadium en die eerste gele en dan rode vlag gaf de Amerikaanse koersdirectie nog eens de toelating het einde te vervroegen. Morgen is er de FP3 en de Kwalificaties.

    FP2;

    1. George Russel (Mercedes)                          1'19"970

    2. Yuki Tsunoda (Alpha Tauri)                         1'20"798

    3. Esteban Ocon (Alpine)                               1'21"177

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'21"509

    5. Sergio Perez (Red Bull)                              1'21"579

    29-10-2022 om 17:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - SNELST IN FP1 IN MEXICO

    De Spanjaard Carlos Sainz heeft in zijn  Ferrari in 1'20"707 de snelste tijd gereden. Staks is er de FP2. Door de Nieuw-Zeelander Lawson wiens Haas blokkeerde in het Stadion lokte Rode vlag uit waardoor de FP1 twee minuten van de FP1 in racetijd zag afgepitst. Ziets zal de Amerikaanse eigenaars van de F1 het minste van hun zorg wezen.

    FP1:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'20"707 

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'20"753

    3. Sergio Perez (Red Bull)                       1'20"827

    4. Max Verstappen (Red Bull)                  1'20"827

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'20"849

    28-10-2022 om 23:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRIJDAG BEGINT GP VAN MEXICO

    Gelegen op 2240 meter boven de zeespiegel iin Mexico City mogen de teams zich gelukkig prijzen dat er een fikse turbo mee de verbrandingskamers vult. Anders zouden ze heel wat van hun 750 kW/1000 pk in de motor (ICE + EM) samen verliezen. Nu is ook hier weer Max Verstappen faboriet en in het geval hij wint dan verbreekt hij met veertien zege's het record van Michaël Schumacher. Dat is dan het hoogste aantal GP-zege's dat in één seizoen is behaald. Uiteraard gaat de strijd om de vierde plaats bij de constructeurs voort met Alpine (144 punten) en Mc Laren (138). Zondag kijken.

    Bijlagen:
    Ocon en Alonso gaan er weer voor in Mexico. 2240 meter boven de zeespiegel ! 261022 1.jpg (2.8 MB)   

    26-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE 956-962 HERDACHT NA 40 JAAR IN LEIPZIG

    De 81-jarige Derek Bell is samen met Jochen Mass, Bernd Schneider en Hans Joachim-Stück hét aandachtspunt in Leipzig waar 40 jaar Porsche 956 en 962 wordt herdacht. Het zijn wellicht de meest succesvolle groep-C renwagens uit de geschiedenis. Derek Bell won met Jacky Ickx tweemaal de "24 Uren van Le Mans" In 1981 en 1982.

    Bijlagen:
    De Rothmans Porsche 962 die door o.a. de nu 81-jarige Derek Bell werd bestuurd i241022 1.jpeg (1.2 MB)   

    24-10-2022 om 14:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-10-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SAINZ - FERRARI - HAALT DERDE POLE BINNEN IN AUSTIN

    De kwalificaties:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                        1'34"356

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'34"421 + 10 plaatsen startgrid omwille van gewijzigde motor

    3. Max Verstappen (Red Bull)                1'34"448

    4. Sergio Pérez (Red Bull)                     1'34"645

    5. Lewis Hamilton ( MercedesW13)        1'34"947

    Alonso kreeg ook een gridstraf van - 5 plaatsen, de FIA is wereldkampioen in straffen en boetes. Zou hun nazi-verleden (het Vichy-regime-Balestre) nog altijd duren...

    23-10-2022 om 01:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIETRICH MATESCHITZ, BEDENKER VAN RED BULL ENERGIE-DRANKJE OVERLEDEN

    Een kwart eeuw geleden maakte ik kennis met een "Red Bull"-energiedrankje aan de oevers van de Donau in Budapest. In mijn gezelschap kon Nico Van Hee, een héél toffe en plichtsgetrouwe journalist van het toen échte "Laatste Nieuws" het wel smaken. En naar de voorbije kwarteeuw is gebleken iedereen. Hij was een Oostenrijker, autosportliefhebber, tot op het bot. Hij hernieuwde De GP van Oostenrijk op zijn Spielberg, het Red Bull-circuit in Oostenrijk. Zijn Red Bull-team, met alle grote heren als Vettel, Christan Horner, Marc Webber, zéér bijzonder Max Verstappen en vooral de familie Verstappen-Kumpen, Sergio Pérez, Adrian Newey en teambaas Christian Horner en Helmut Marko, is een bijzondere groep geworden in de top avn de Formule 1

    Mijn bescheiden "deelname" in het verlies van deze Grote 78-jarige Reus is in het wereldtoneel nog geen nanomoment waard. In feite zou ik een eeuwige "innige deelneming" willen uiten omdat hij behoort tot de mensen die de autosport op weergaloze wijze hebben gediend. Bertrand Gachot, de Luxemburgse Belg heeft hem nagedaan. Met het energiedrankje "Hype". Bertrand behaalde niet de status van Dietrich Mateschitz, maar als hij het kopje komt te leggen zoals iedereen, laat hij prachtige luxejachten na in Marbella. Waar niks mis mee is. Op voorwaarde dat je d'r in je leven iets voor hebt gedaan. Dat moeten we vandaag in de grootste nederigheid toeschrijven aan Dietrich Mateschitz. Een monument. (wr)

    23-10-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!