Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    26-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SATOSHI MOTOYAMA IS DERDE PILOOT IN NISSAN'S DELTAWING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Bij Nismo, de sportafdeling van Nissan, is zijn naam al lang een legende. Nu heeft Nissan beslist hem als derde piloot toe te voegen aan Marino Franchitti en Michael Krumm om in Le Mans de Nissan Deltawing te besturen: Satoshi Motoyama. Gisteren maakte hij tijdens de tweede oefentest in het Engelse Snetterton kennis met de Deltawing Racing Car die als nummer "56" vanuit Garage 56 in Le Mans zal starten. Buiten klassement zal de auto de "24 Uren van Le Mans" rijden die op 16 en 17 juni 2012 wordt gereden. Iedereen die wil kan de experimentele auto al eerder in actie zien. Namelijk op zondag 3 juni 2012 wanneer in La Sarthe "La journée de Test" doorgaat waaraan alle deelnemers van de etmaalrace moeten deelnemen als eerste kennismaking het het 13,640 km lange historische tracé.(wr/Foto:Nissan)

    Bijlagen:
    De Japanner Satoshi Motoyama is derde piloot in de Nissan i26412.jpg (1.8 MB)   
    De Nissan Deltawing wordt de sensatie van Le Mans i26412.jpg (2 MB)   

    26-04-2012 om 15:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDERD BESTE DEALERS VAN RENAULT GELAUWERD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In 2011 namen alle landen waar de Renaultgroep is vertegenwoordigd (45 landen over de hele wereld/1700 dealers) deel aan de wedstrijd "Dealer of the Year". Honderd concessiehouders uit 31 landen werden gelauwerd met de titel "Dealer of the Year". Deze wedstrijd is een vervolg op de "Renault Global Quality Awards" die al sinds 2006 bestonden. Deze nieuwe prijsuitreiking van "Dealer of the Year" beloont de beste concessiehouders voor merken van de Groep die de beste globale prestaties hebben neergezet.

    De criteria slaan terug op het verkoopvolume van nieuwe wagens, wisselstukken, toebehoren en servicecontracten. Vooral het eerste en het laatste aspect is belangrijk. Het eerste houdt het bedrijf met winst in stand en het laatste maakt dat klanten nog minstens eens per jaar over de vloer komen. Liefst méér, want "uren verkopen is eigenlijk de echte winst van een dealership". "Verkopen op zich" is belangrijk maar niet zaligmakend omdat de winstmarges alsmaar kleiner worden. Vervolgens werden de dealers beoordeeld op het rendement van het netwerk en werd ook de servicekwaliteit een aanbevelingsindicator.

    Jérôme Stoll, Adjunct Algemeen Directeur en Commercieel Directeur feliciteerde de winnaars met de volgende woorden: "Proficiat, u hebt het beroep van de autodistributie allemaal perfect begrepen. U bent erin geslaagd volumeprestaties, klantentevredenheid en rentabiliteit met elkaar te verzoenen. Dankzij uw inzet blijven onze resultaten wereldwijd verbeteren. Het "Plan Renault 2016 Drive the Change" kan in vier woorden worden samengevat: More Business, Better Business". Als u vandaag één van de laureaten bent, dan is dat omdat u beide specialiteiten al onder de knie hebt."

    Voor België waren het Koen Valckenier (Groep-Valckenier-Aalst) en Philippe Brébant (Groep Centre-Automobiles-Bergen) die bekroond werden voor hun resultaten.(wr/Foto's:Renault)


    Bijlagen:
    Allemaal Renaultcracks in de autoverkoop van de Groep i25412.jpg (211.2 KB)   

    25-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG EN SCHUMI RIJDEN FANGIO'S ZILVERPIJLEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaterdag zullen Nico Rosberg en Michael Schumacher voor de openingsrace van de DTM in Hockenheim de Mercedessen W196 rijden waarmee vijfvoudig wereldkampioen Juan Manuel Fangio in 1955 na de GP van Italië in Monza het WK won. Sindsdien en tot de zege van Nico Rosberg dit jaar in de GP van China zijn er precies 20.671 dagen verlopen eer de Zilverpijlen weer wonnen in de Formule 1. Het belooft een indrukwekkend schouwspel te worden. Nico Rosberg bezoekt de DTM-opener voor de tweede maal, maar dit keer als winnaar voor Mercedes na 41 GP's dat het merk weer meedoet.

    Vorig jaar stuurde Nico Rosberg ook de Thomas Sabo AMG-Mercedes C-klasse over het asfalt. (foto linksboven). Zondag rijdt Schumacher ter amusement de moderne zilverpijl, de Mercedes W02 uit 2011 in de autodroom van Hockenheim. Twee Duitsers in dezelfde arena. Ovatie van de 160.000 toeschouwers verzekerd. Vooral omdat Vice-President van Mercedes-Benz Motorsport, Norbert Haug, meedeelde dat Michaêl Schumacher "in conditie is om tot het hoogste niveau weer te komen." Dat is niet niks. Vorige weekeinde zette de 43-jarige zevenvoudige wereldkampioen een hopeloze 22ste startpositie om in één WK-punt (10de). Hij bekritiseert de Pirelli-banden die niet goed zouden zijn. Dat kan wat lacherig zijn maar niettemin dweilt er een gerucht door de paddock als zouden de reglementmakers Pirelli opdracht hebben gegeven banden te maken die snel slijten en "onverwacht" ten einde zouden zijn in grip.

    Het is moeilijk te geloven, maar in deze tijden is alles mogelijk. Spektakel dreigt het te winnen van de essentie van een F1 besturen. Vooralsnog weigeren we dit te geloven. We weigeren de Grote Manitou die de armoezaaiers van de F1 vanaf 1981 naar de miljardairstatus leidde te bekladden. Hoewel Bernie Ecclestone (81) rare trukken begint te vertonen zoals alle oude mensen. Als het verstand scherpte verliest, is het tijd om een stap terug te zetten. Maar Michaël Schumacher is bijlange nog niet zo ver. En zijn Pirelli's. Geen mens die het met preciesheid weet.(wr/Foto's:Mercedes-Benz)


    Bijlagen:
    Rosberg en Schumi met de zilverpijlen op de Nürburgring i24412.jpg (495.4 KB)   

    24-04-2012 om 18:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.UIT EEN ECHT OUDE DOOS 1989: PATRICK DEWULF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Door met genoegen de opkomst te zien van de jonge Belgische piloten als Stoffel Vandoorne, Laurens Vanthoor, Bertrand Baguette en andere Nico Verdonck's, liep ik goed gemutst nog eens door mijn kilometerlange archieven - waarin zich nu en dan een opstopping voordoet wegens omgevallen stapels - en greep lukraak een enveloppe in doos 1989. Toevallig ook het jaartal waarin op 10 april 1989 in Zolder de eerste wedstrijd doorging van het "Duitse Opel Lotus-kampioenschap". Eén van de Belgische actoren daarin was de gedegen Patrick Dewulf, toen 34 lentes jong, Oostendenaar en met zegehonger aan de start. Hieronder geef ik de tekst uit het archief woordelijk weer nadat Patrick derde eindigde en toch niet tevreden was.

    "Derde eindigen en toch niet tevreden zijn. Je moet er erg ambitieus voor zijn. Patrick Dewulf, vorige zondag in Zolder aan de slag in zijn eerste wedstrijd van het Duitse Opel Lotus-kampioenschap, is dat zonder meer. Hij vertelt: "Ik had me voorgenomen in Zolder te winnen. Als het dan niet lukt ben ik natuurlijk ontgoocheld. Al dramatiseer ik de zaken natuurlijk niet. Aangezien ik mijn zinnen heb gezet op de Benelux- en Europese titelstrijd en Zolder vorige zondag enkel telde voor het Duits kampioenschap is er niets aan de hand."

    "Tijdens de trainingen kwam al aan het licht dat ik aan Marko Werner een zware klant zou hebben", vervolgt Dewulf. "Ik kende hem van in 1987. Toen reden we samen in de Formule Ford. Ondanks dat ik met een gewijzigde Opel Lotus-vleugelafstelling nog bijna 4/10de van een seconde van mijn tijd kon afdoen, moest ik me toch tevreden stellen met de derde plaats op de startgrid. Ikzelf vond het voldoende aangezien ik nu in uitstekende omstandigheden kon racen: een uitstekende sponsor, een uitstekend team, een uitstekende preparatie. "Thomi", de tuner uit Bonn, doet uitstekend zijn werk."

    In de wedstrijd startte Dewulf uitstekend, zakte even naar de vierde plaats, maar kon toch weer de derde podiumplaats bemachtigen. "Ik denk dat er iets met de koppeling is misgegaan", meent Dewulf. "De echte start liet nogal op zich wachten. Aangezien ik een ietsje te lang het koppelingspedaal heb moeten indrukken - terwijl de motor tegen 7000 t/m draaide - is me dat wellicht fataal geworden. Doordat de koppeling was geraakt, verloor ik telkens bij het schakelen heel wat vermogen. Het had geen zin verdere risico's te nemen om toch nog een plaatsje op te schuiven. Daarom is de proef al bij al toch geslaagd."

    Ondanks was Dewulf nog de beste Belg in Zolder. Cohen werd uiteindelijk zesde - hij had problemen met de remmen en de pedalen - en Plasch werde veertiende. Zoon en vader Bormans werden achttiende en negentiende. Patrick de Radiguès en Fons Taels - in uitstekende doen - haalden het einde niet.

    De uitslag van de wedstrijd (Bergischer Löwe - Duits Kampioenschap):

    1. M. Werner (SD); 2. O.Schmitt (D); 3.P.dewulf (B); 4. J.Koscielniak (D); 5. M.Arlt (D); 6. S.Cohen (B);...14. A.Plasch (B);...18.M;Bormans (B); 19. B.Bormans (B).

    Volgende geplande proef : 23 april, Zandvoort (Benelux Kampioenschap)

    Zo stond het er 23 jaar geleden. Woordelijk. Sindsdien is er veel rubber aan het Limburgs asfalt blijven plakken en is de wereld veranderd. Met nieuwe jonge mensen. Spijtig genoeg niet allemaal gepassioneerd door de essentie van autosport. Managementsgewijs ook niet echt. Puristen en heuse professionelen zijn vaak vervangen door betweters met als enige verdienste perfect Engels spreken en politica als Ingrid Lieten opvrijen. Wegens wat Vlaamse centen proberen weg te zuigen naar Circuit Zolder dat zo "lokaal" blijft hangen. Zolang niet breder wordt gedacht zal het historische lint dat volgend jaar 50 jaar bestaat niet de verdiende heropstanding beleven waar het zo naar snakt en recht op heeft. Er komt nog een aspect bij.

    Mensen kennen quasi alle F1-coureurs, maar geen rijders uit andere disciplines, die vaak even moeilijk of zijn (WRC bijvoorbeeld) zijn. Dat is de schuld van een blijkbaar moeilijke communicatie tussen CZ en de media. De Limburgse organisatie heeft geen echte public relationsman die letterlijk God en Klein Pierke kent. Aan zo iemand is nood. Omdat hij in staat is niet alleen de - brede, grote bedrijfswereld voor Zolder te boeien, maar ook omdat de jonge autocoureurs van vandaag terug tot figuren moeten worden gekneed. Mensen willen "verhalen" van die gasten lezen. Hun "bloopers", hun fratsen, hun veroveringen. Worden rondgereden in open prestigieuze cabrio's voor de race, aan het publiek worden voorgesteld, erdoor worden opgewreten met haar en huid, als gladiatoren vereerd. Met de duim omhoog of omlaag. Maar in ieder geval "figuren" die doen fantaseren.

    Alleen op die manier is het mogelijk dat een Graham Hill voor de start van een GP van Monaco een ovatie kreeg van een opverend publiek. Met hem natuurlijk ook anderen. Een populariteitsmeter, zoiets moet er komen. Meisjes die hysterisch flauwvallen. Niet alleen bij het zien van Koen Wauters, maar ook bij de "vliegende industrieel", Bert Longin - prachtcoureur - en andere cracks die in onze Belgische autosportplooien leven. Dat ze niet bekend zijn ligt gewoonweg aan de pers in het algemeen. Hoofdredacteuren die autosport als een vieze-ver-van-mijn-bed-show zien en er vooral niets, maar dan ook niets van begrijpen. Zelfs niet nu facebook, twitter, linkedings en wat er nog allemaal op ons afkomt de groten der aarde als "persoonlijke vrienden" laat kennen. Kompleet virtueel. Lees:ingebeeld. Nu ga ik op zoek naar een andere doos, want over deze doos 1989 ben ik gestruikeld. Toevallig, zoals een mens kan struikelen, weer opstaan en verder gaan.(Tekst en foto's: Walter Rombauts)








    Bijlagen:
    Patrick Dewulf 1991 i24412 1.jpg (1.3 MB)   
    Patrick Dewulf was een gezien coureur in het Opel Lotus kampioen.jpg (1 MB)   

    24-04-2012 om 16:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE WON TWEE VAN DE DRIE IN HOCKENHEIM
    Stoffel Vandoorne is als tevreden jongeman teruggekeerd van een woelig weekendje Hockenheim waar hij in de "Northern European Cup" voor Formule Renault 2,0 uitkwam tegen 36 andere jonge leeuwen van zijn slag. Hij reed twee pole-positions en won twee van de drie wedstrijden. De vertegenwoordiger van het RACB National team stuurde zijn bolide van Josef Kaufmann Racing door een zogoed als perfect weekeinde.

    In zijn onverdroten bescheidenheid stelde hij het verloop als volgt: "Tijdens de eerste race kon ik gemakkelijk de leiding behouden. In de tweede ging ik in de eerste bocht in "tête-a-queu". Daardoor moest ik helemaal achteraan aansluiten en finishte pas als negentiende. Dat was spijtig want mijn rondetijden lagen een halve seconde sneller dan die van de latere winnaar. In de derde race startte de top zes van de eerste wedstrijd in omgekeerde volgorde. Daardoor mocht ik dus als zesde aan de race beginnen. Na twee ronden lag ik al in derde positie. Dan kwam de rode vlag uit de hoed van de wedstrijdleiding omdat we op slicks in de regen stonden. Na de restart nam ik al snel de leiding, om daarna een kloof te slaan. Uiteindelijk behield ik zeven seconden voorsprong op de tweede."

    Op 5 en 6 mei a.s. rijdt Stoffel de eerste wedstrijd van de "Eurocup Formula Renault 2,0". Daar ligt de lat hoger en mannen van Hockenheim gisteren als daar zijn de Brit Jordan King en zijn landgenoot Jake Dennis zullen in Motorland Aragon trachten Stoffel Vandoorne het vuur aan de schenen te leggen. Samen met de hele meute jonge stieren die zichzelf hebben gezworen de beste te worden. Een eerlijke maar dure eed. Want er kan maar één de beste zijn. Nu heeft het er schijn van dat het dit seizoen Stoffel Vandoorne kan worden.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:RACB)


    Bijlagen:
    Stoffel Vandoorne nam dit weekeinde een blitsende start i23412.jpg (432.1 KB)   

    23-04-2012 om 11:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA CX-5 IS EERSTE VAN WEER NIEUWE GENERATIE SUV's
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat de Mazda CX-5 de eerste is die de komplete SkyActiv-technologie geassimileerd ziet in zijn toch wel weer indrukwekkende verschijning is hij het symbool van een hele nieuwe generatie Mazda die op komst is. De auto is geheel ontworpen volgens Mazda's Lichtbouwdesign waardoor 100 kg overgewicht is weggesneden in dit hippe model. Het is tevens de eerste Mazda die volgens het nieuwe designthema "KODO - Soul of Motion" is ontworpen. Da armee waagt Mazda zich verder in het felbetwiste en tevens uitbreidende SUV-segment (Sportly Utility Vehicle). Dit segment stijgt jaar na jaar met 25% in Europa om in 2011 liefst 1,3 eenheden te tellen. Het doel is jaarlijks 160.000 auto's te maken waarin naast de Mazda2, de "3" en de "6" de nieuwe CX-5 de speerpunt wordt. De auto speelt vanaf nu blikvanger in de showrooms van Mazda.(wr)


    23-04-2012 om 08:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL PAKT ZEGE EN WK-LEIDING IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De GP van Bahrein is op sportief vlak een hoogvlieger geweest. Vol van verrassingen en conclusies. De bijzonderste ervan is de terugkomst van tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel die weer won en de leiding in de WK-stand van Hamilton overneemt. Na Button in Australië, Alonso in Maleisië en Rosberg in China won hij voor de eerste keer in Bahrein. Er mag ook van "terugkomst" van Kimi Raikkonen (32) worden gesproken die voor Vettel tot op de laatste meters een bedreiging vormde.

    Daarnaast is er trompettenegschal voor Romain Grosjean (26) die zijn eerste F1-podium binnenhaalde en lang op de tweede plaats reed. Meteen scoort hij zijn eerste WK-punten in zijn vierde race in 2012. Die doen de zes vruchteloze races in 2011 vergeten. Michaël Schumacher (43) leverde vanuit de 22ste startpositie een titanenstrijd naar de tiende plek, maar harkt nog steeds verder naar zijn eerste podium sinds zijn "come-back". Raïkkönen alias "Iceman" had er maar vier races voor nodig.

    Tot slot opmerken dat het hele podium uit Renault-motoren bestond. Red Bull-Renault voert het constructeurskampioenschap aan met 101 punten voor Mc Laren-Mercedes met 92. Spannend dus. Net als bij de coureurs waar Vettel 53 eenheden telt tegeover Hamilton met 49. Raar dobbelspel van Webber: het is de vierde keer dat hij vierde wordt. Dat is ook een manier om met 48 punten kanshebber op een wereldtitel te blijven. De huidige Fomrule 1 is ongemeen boeiend. Met opnieuw figuren (Rosberg), vechters (Alonso) en durvers (Perez). Nu zijn er drie weken rust. Dan vat het Europese luik aan met de GP van Spanje op 13 mei in Barcelona. Mogelijk heeft Ferrari dan iets meer tijd om aan de F2012 te sleutelen en Fernando Alonso als een echte matador voor eigen publiek gracieuze stappen te laten maken. Al telt hij "maar" 43 punten die hij deelt met Button, zijn hardnekkige doorzettingsvermogen laat niet toe met hem geen rekening meer te houden.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Renault en Mercedes-Benz)




    Bijlagen:
    Met zijn vijfde plaats scoorde Nico Rosberg 10 punten i122412.jpg (1021.1 KB)   
    Schumi kwam van 22st naar 10de plaats terug i22412.jpg (968.9 KB)   

    22-04-2012 om 19:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL VERZEKERT POLE VOOR RED BULL-RENAULT IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met nog maar één ronde te gaan voor de "pole" voor morgen mocht Nico Rosberg zich geen enkel foutje veroorloven. In een remmaneuver maakte hij die fout wel en het kostte hem vier plaatsen op de startgrid. Tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel verzekerde met 1'32"422 de pole voor Red Bull-Renault, gevolgd door Lewis Hamilton op 0"098... (Mc Laren-Mercedes), Mark Webber (Red Bull-Renault) en Jenson Button (Mc Laren-Mercedes). Op de vijfde plaats - derde rij dus - de onfortuinlijke Nico Rosberg.  Met vijf coureurs binnen één seconde, waaronder drie wereldkampioenen, gaat dat morgen vuurwerk geven. Het is de eerste "pole" voor Vettel van het sezioen 2012. De Duitser kan nog alle kanten uit voor de wereldtitel. Zelden is de F1 zo boeiend geweest als nu.

    Nog vermeldenswaardig is de zesde plaats van Australiër Daniël Ricciardo (Toro Rosso) en de zevende van Romain Grosjean (Lotus F1-Renault) die nieuw krediet bijeen rijdt. Michaël Schumacher die nipt ontsnapt was aan het uitvallen in wachtte in de stands. Zich voorbereidend op de volgende sessie waarin hij het beslist beter zou doen. Ondertussen verhielpen monteurs een DRS-falen waardoor Schumi een halve seconde verloor tijdens zijn snelste ronde. Ook de banden werden goed geinspecteerd. De banden spelen door de warmte daar een cruciale rol. De tijd tikte door en...in de laatste minuut klokte Heikki Kovalainen in de onverwacht goed presterende Caterham-Renault een betere tijd en tikte Schumacher naar de zeventiende plaats op de grid ! Razend verliet de zevenvoudige wereldkampioen de bolide en het toneel. Tot overmaat van ramp wisselde Brawn ook nog zijn versnellingsbak waaraan vijf plaatsen naar achteren aan vasthangen als "penalty". Dus start Schumi vanaf de 22ste plaats...

    De essentie van de race van morgen die over 57 ronden van 5,412 km gaat (308,484 km) is de hitte in Bahrein (30 à 35°C) dewelke rechtsreekse invloed heeft op de banden. Daardoor is de juiste tactiek van bandenwissel echt doorslaggevend. Ook het feit dat de piste constant met een dunnen zandfilm is bedekt speelt een rol. Zo vertrekken morgen de twee Mc Laren-Mercedessen van Hamilton en Button vanop het zogenaamde "vuile" gedeelte van de startgrid. Dat kan de bandengrip beïnvloeden en de startorde door elkaar schudden. genoeg allemaal om iedereen op het puntje van zijn stoel te doen zitten. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes, Renault en Red Bull Racing)


    1. Vettel                  1'32"422
    2. Hamilton             1'32"520
    3. Webber                1'32"637
    4. Button                  1'32"711
    5.Rosberg                 1'32"821



    Bijlagen:
    Samen goed voor negen wereldtitels i19312.jpg (1.8 MB)   

    21-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG HOUDT WEBBER EN VETTEL ACHTER ZICH IN FP3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zowel Mark Webber als Sebastien Vettel hebben in hun Red Bull-Renault getracht Nico Rosberg de snelste chrono te ontfutselen. Daartoe gebruikten zij de soft-rubbers en en zo min mogelijk brandstof aan boord. De tweevoudige wereldkampioen Sebastien Vettel bleef hangen op 0"147 van de tijd van (1'32"816) Nico Rosberg in zijn Mercedes W03. Michaël Schumacher was in heel de derde vrije training niet bij machte Rosberg's prestatie te evenaren, laat staan verbeteren. De nu 43-jarige Duitser zal het in het verdere seizoen vooral van zijn ervaring én de regenraces moeten hebben. Alleen daarmee zal hij nog kans maken op een podium, misschien nog een enkele overwinning. Maar een achtste wereldtitel kan hij voergoed vergeten.

    Straks - binnen twee uur - in de uiteindelijke kwalificatie die de startgrid bepaalt zullen het twee Duitsers zijn - Rosberg en Vettel, bijna leeftijfgenoten, die er een robbertje Mercedes - Red Bull-Renault die om de "pole" voor zondag rijden. Maar dat wil niet zeggen dat Mark Webber, Lewis Hamilton en Jenson Button zomaar zullen toekijken. Ook Schumachter niet die, onomkeerbaar heerzuchtig door zijn verleden, alles in het werk zal stellen om minstens zijn Mercedes naast die van Rosberg te schuiven voor de start van morgen. Een vermelding moet er zeker zijn voor Kimi Raikkönen die zich negen minuten voor de zwartwit-geblokte vlag zevende plaatste.(wr)

    1. Rosberg (Mercedes W03)                                       1'32"816
    2. Webber (Red Bull-Renault)                                    1'33"262
    3. Vettel (Red Bull-Renault)                                       1'33"525
    4. Hamilton (Mc Laren-Mercedes)                             1'33"747
    5. Schumacher (Mercedes W03)                                 1'33"862


    21-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG NEEMT OPTIE OP POLE IN FP2
    Nico Rosberg is gevleugeld met de Mercedes W03 naar de snelste chrono gereden in de tweede vrije oefeningen voor de GP van Bahrein die zondag wordt gereden als vierde race om het WK Formule 1. De Duitser neemt met 1'32"816 een optie op de pole-position waarvoor morgennamiddag, na de "Free Practice 3" wordt gestreden. Mark Webber en Sebastien Vettel eistten de tweede en derde tijd voor zich op in hun Red Bull's Michael Schumacher plaatste zich verdienstelijk vijfde. Als het waar is, heeft de Mercedes W03 door een perfect werkende aerodynamika de hoogste eindsnelheid alvorens voor een bocht moet worden vertraag en het DRS systeem zich sluit om de achtertrein maximum grip te geven. Christian Horner van Red Bull kijkt het hele gedoe met enige gelatenheid aan. Morgen meer voor zondag.(wr)

    20-04-2012 om 19:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN EERSTE VRIJE TRAINING BAHREIN
    Na de manifestaties en onlusten rond Manama, nu het gedonder van de 2,4 V8 - motoren op het circuit van Sakhir waar zondag dan toch de GP van Bahrein zal doorgaan. WK-leider Lewis Hamilton liet er direct geen twijfel over bestaan dat hij met 1'33"572 de snelste man was in de eerste vrije oefeningen. Zelfs regerend wereldkampioen Sebastien Vettel (Red Bull-Renault) moest genoegen nemen met een tweede chrono: 1'33"877. Nico Rosberg, winnaar van de jongste GP van China, klokte de vierde tijd en zijn ploegmaat Schumi de zevende. Volgens Nico Rosberg werkt de lange rechte lijn voor de pits in het voordeel van de zilverpijlen, maar is het oppassen geblazen met de bandensleet. Straks wordt de tweede vrije oefening gereden.(wr)

    20-04-2012 om 11:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONLUSTEN IN BAHREIN LEIDEN AANDACHT VAN GP AF
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Als er nog maar een vleugje van waar is dat een lid van Force India huiswaarts keert omwille van een incident gisteren na valavond bij de terugkeer naar het hotel. Er is een molotov-cocktail naar de wagen gegooid waarin vier leden van het team zaten. Niemand werd gewond. Of er is de bewijsbare waarheid dat er oproer is tegen een dictator terwijl de vierde race van het WK F1 2012 in sereniteit moet kunnen worden gereden, dan is het vanwege FOCA en FIA een foute inschatting van naar dat - olierijke - eiland te gaan. De financiële inzet ervan is bekend.

    Als FIA of Bernie Ecclestone de race afblazen zijn de organisatoren verlost van een torenhoge som van €35 miljoen. Mochten Bahrein afhaken, dan moet dat geld worden betaald aan de FOM (Formule One Management). Dat is een essentie waarmee teams en vooral de coureurs in essentie niets mee te maken hebben. Oproerkraaiers tegen de zetelende overheid worden door de politie beschoten met granaten en pepperspray. Vorig jaar werden tijdens éénzelfde scenario 48 mensen gedood. Wegens die rellen werd de woestijnwedstrijd afgeblazen. Was het verzet tegen de regering gericht, dan keert de afkeer en woede, zich nu ook naar de F1 zelf "omdat het evenement ter meerdere eer en glorie van de dictator wordt opgevoerd..." Dat zint de opstandelingen niet.

    God, Allah, welk opperwezen dan ook,  bewaart in deze kwestie ook kies het stilzwijgen. Ook de organisatoren en de overheid, zowel de sportieve als de wereldlijke bewaren de stilte. Alleen ene mijnheer Nabeel rajab van een mensenrechten-organisatie aldaar zegt "dat het niet de bedoeling is ook maar iemand van het F1-circus kwaad te doen..." Even bemoedigend als twijfelachtig als ondertussen vast staat dat de ere-voorzitter van het WWF op olifantenjacht gaat...Rare wereld van trompen en trompetten.

    "Ik tracht het allemaal van me af te zetten", zei jenson Button op de BBC, "en alleen te denken aan de koers, mijn werk. Ik vertrouw op de beslissingen van de FIA-autoriteiten.. Ik kan me moeilijk indenken dat zij ons in een moeilijk parket zouden brengen." Jenson Button (wereldkampioen 2009) staat tweede in de voolopige stand om de wereldtitel met 43 punten tegenover leider Lewis Hamilton met 45. De wereldkampioen 2008 won dit jaar nog geen race. Maar hij panikeert daar niet over. "Iedere keer op het podium" fantaseert hij, "stelt evengoed mijn WK-kansen veilig." Daar is natuurlijk iets van waar. Net als voor Fernando Alonso die in de nieuwe Ferrari F2012 eerder een koppige ezel voelt dan een steigerend paard. Toch won hij in Maleisië en staat derde in de WK-stand met 37 eenheden. Door de zege van Button in Australië en de driemaal 15 punten van Hamilton is Mc Laren-Mercedes leider in de stand van de constructeurs. Met 88 punten nogal gevoelig voor Red Bull met 64 en Ferrari met 37.

    De piste van Sahkir nabij Manama heeft een lange rechte lijn van 1 km waarop de DRS zijn diensten kan bewijzen. Over een hele ronde genomen wordt voor 70% volgas gereden. Het is opnieuw een motorenmatch tussen Mercedes en Renault. Ferrari speelt in dat duel maar een ondergeschikte rol. De pitlane is met 480 meter héél lang en die afstand moet tegen de minimumsnelheid worden gereden. Eigenlijk een factor die voor de bandenwissels van strategisch belang is.

    Het is passend dat Romain Grosjean's zesde plaats in China wordt geëerd. Daarom zijn foto links bovenaan het artikel. Na zoveel tegenslag heeft de Fransman zijn ware klasse kunnen bewijzen en tonen dat zijn derde plaats op de grid in Australië geen toeval was. Nico Rosberg en Michael Schumacher met de Mercedes W03 behoren tot de favorieten, al was het maar omdat zij zich gesteudn voelen door de FIA-beslissing dat hun DDRS niet onwettig is. Tevens omdat Ross Brawn vandaag iets beter dan Adrien Newey, de kinetische energie van de uitlaatgassen iets beter langs vleugels en pluimpjes leidt. Ingenieursspielerei. Die het onwezenlijk maakt dat mensen altijd onder elkaar ruzieën. Maar natuurlijk is daar in de echte wereld wel eens reden voor. Dialoog blijkt daarvoor de beste medicijn te zijn. Voor alle partijen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes en Renault)








    19-04-2012 om 16:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STOFFEL VANDOORNE OP ZOEK NAAR WINNEND RITME IN F.RENAULT 2.0
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit weekeinde gaat de "Northern European Cup Hockenheim" door in het gelijknamige historische amfitheater. Dat is een goede gelegenheid voor Stoffel Vandoorne om de eerste afspraak van de Eurocup Formula Renault 2,0 voor te bereiden. Die wordt over twee weken in het Spaanse Motorland Aragon gereden. Stoffel - zo wordt gezegd - trappelt van ongeduld. Maar dat is geloofwaardig want na heel wat wintertests, kan de coureur van Josef Kaufmann zich van  zijn beste kant laten zien. Tevens als lid van het RACB National Team in de Eurocup Formula Renault 2.0.

    "In Hockenheim zullen er 37 gasten als ik aan de start staan", zegt Stoffel. "Allemaal behept met maar één doel: winnen. Verkeersdrukte op de piste is sowieso gegarandeerd. Zoveel te beter eigenlijk want dat is een situatie waarmee ik een heel jaar zal worden geconfronteerd." Stoffel komt in Hockenheim onder bijzondere omstandigheden aan de start.

    "Op mijn programma staan drie koersen van de N.E.C. Op die manier tracht ik beter de races van de Eurocup Formula Renault 2.0 voor te bereiden. Dat wil niet zeggen dat ik er in Duitsland met mijn pet zal naar gooien. Ik ben vast van plan in die "autodroom" met z'n 160.000 zitplaatsen het juiste raceritme te vinden. Dat is belangrijk voor de races die over twee weken in het exotischer Motorland Aragon plaatsvinden. Een podiumplaats zou de beste manier zijn om de samenwerking met het team te beginnen."

    Afgaande op wat insiders vertellen heeft Stoffel "snelheid" alvast in de botten. "Het klopt dat we steeds bij de eerste vijf klokten", glimlacht hij. In al zijn bescheidenheid vergeet Vandoorne te vermelden dat hij meer dan één keer indruk naliet. Vooral in Barcelona, waar hij een nieuw ronderecord voor een Formule Renault 2.0 neerzette. Hij wil dit zaterdag en zondag in Hockenheim bevestigen.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:RACB)

    Bijlagen:
    Stoffel Vandoorne gaat dit weekeinde aan de slag in Hockenheim i19412.jpg (520.3 KB)   

    19-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN DELTAWING REED EERSTE REGENTESTEN IN SNETTERTON
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Le Mans zonder regen is zeldzaam. Daarom dat de Schot Marino Franchitti en de Duitser Michael Krumm dankbaar gebruik maakten van een doorregend Snetterton in het Engelse Norfolk. Banden, ophanging, schokdemping, remmen en versnellingsbak werden grondig getest op reacties op kletsnat asfalt. Nissan heeft leverancier Michelin om zijn DeltaWing te schoeien. Ook voor de bandenreus is deze excentrieke auto die vanuit "garage" nummer 56 start op zaterdag 16 juni 2012 een bijzonder experiment. Dit voertuig weegt maar de helft van een "klassieke" LMP1 en ook de aerodynamica ondersteunt de wegligging maar voor 50% van een Le Mans Prototype.

    Doordat de "rijdende raket" wordt aangedreven door een 1.6 liter Nissan DIG-T-turbo - waarvan het vermogen niet echt is gekend - konden de ingenieurs zich fantasietjes veroorloven. Zo zijn de voorbanden maar 101,6 mm breed (4 inch) en in de pletsende regen snijden ze dan als een mes door boter. Het neigt wat naar de smalle banden voor sneeuwrally's, maar in het geval van de DeltaWing mogen we niet vermoeden dat er daarom eerder een bescheiden vermogen aan boord is. Wel is de cilinderinhoud van die aard dat een laag brandstofverbruik moet zijn gewaarborgd.

    Een reden waarom Darren Cox, General Manager Nissan Europe, insinueert "dat het niet is uitgesloten dat de DeltaWing het algemeen klassement zou kunnen beinvloeden." Waarbij meteen vermeld wordt dat de DeltaWing buiten klassement rijdt. Toelating om een etmaal rond te toeren tussen de "classics" werd bij genade van de organiserende "Automobile Club de l'Ouest" verkregen. Nissan  hoopt de "24 Uren van Le Mans" uit te rijden. Gezien de slagkracht waarmee het Japanse merk zijn come-back in de internationale autosport maakt, zou dat niet eens verwonderlijk zijn.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Nissan)

    Bijlagen:
    De smalle voorbanden snijden als een mes door boter i18412.jpg (1.7 MB)   
    Nissan Deltawings tijdens regentesten in Snetterton i18412.jpg (2.4 MB)   
    Regenwerk voor de Nissan Deltawing in Snetterton i18412.jpg (2.6 MB)   

    18-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAXIME MARTIN ONDER RNT-VLAG NAAR LE MANS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Omdat Maxime Martin (26) met een LMP2 prototype van OAK-Racing deelneemt aan de komende 24 Uren van Le Mans op 16 en 17 juni, is hij als zesde lid opgenomen in het RACB National Team. Hij krijgt als ploegmaat crack Bas Leinders, kapitein van het RACB National Team, en ervaren éénzitter- en prototypecoureur. Vorig jaar finishte hij als zevende LMP1 in La Sarthe en ziet met blijdschap de deelname van Martin tegemoet. De auto waar het om draait is de OAK-Morgan nummer 35 waarin Heinemeier Hansson het Belgisch tweetal aanvult.(wr/Foto:RACB)

    Bijlagen:
    Maxime Martin met Bas Leinders in een OAK LMP2 in Le Mans i18412.jpg (2.1 MB)   

    18-04-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOPURIST LEON DORSSERS NEEMT AFSCHEID VAN NISSAN BELUX
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In minder dan tweeënhalf jaar loodste hij Nissan in België de top-10 van de merken binnen en daarmee werd het merk de Aziatische nummer één in België en Luxemburg. Per 1 april 2012 geeft Leon Dorssers (43), automan "pur-sang", de fakkel door aan Stéphane Chauville (47). Na de overname van Nissan Belux door Nissan Motor Co Ltd in juli 2007 en de aanstelling van managements-zwaargewicht Leon Dorssers in november 2009 werden heel wat veranderingen ten gunste doorgevoerd.

    Toen Leon Dorssers vlak na zijn aanstelling 20.000 stuks als jaarverkoop voor het fiscale jaar 2010 vooropstelde, en tevens mikte op het eerste Aziatische merk voor de Belux, werden deze objectieven als overmoedig onthaald. Maar een jaar later - in maart 2011 - (einde fiscaal jaar 2010) werd inderdaad de "barrière" van 20.000 stuks doorbroken. Tot 20.306 eenheden.Weer een jaar later - maart 2012 - werd het afsluiten van het fiscale jaar 2011 gevierd met 21.805 inschrijvingen in België en Luxemburg. Dat resulteerde in een marktaandeel van 3,3%, een plaats in de Belgische top-10 van de merken EN het eerste Aziatische merk in België en Luxemburg. Dit twee jaar eerder dan de vooropgestelde streefdatum.

    Leon Dorssers had natuurlijk een sterk productengamma ter beschikking met de cross-overs Qashqai en de Juke als paradepaardjes. Maar ook volgde hij een volledig en tactisch sterk marketingplan evenals een vernieuwd aanbod van bedrijfswagens. Daarenboven richtte hij een nieuwe sterke focus op de aan belang winnende fleetmarkten. Daarvoor hanteerde hij het Nissan Business programma en een geheel verbeterd Nissan-dealernetwerk (met nog 16 nieuwe openingen in het verschiet in 2012). Op lange termijn viseerde hij 5% in België en Luxemburg. Wat gezien de grotere engagementen van Nissan - ook succesvolle in de internationale autosport - geen "mission impossible" meer is.

    Eind van deze maand neemt Leon Dorssers afscheid van Nissan Belux om een nieuwe uitdaging binnen de Nissangroep aan te gaan als Vice-President Dealer Netwerk Devlopment en Customer Quality voor Nissan en Infiniti in Noord- en Zuid-Amerika. Die functie vult een indrukwekkende CV aan die Leon Dorssers in 1992 bij Nissan startte.

    Leon Dorssers laat een woordje van dank na voor zijn ploeg met wie hij samenwerkte. "Uiteraard ben ik zeer tevreden dat ik deze firma in uitstekende gezondheid kan overdragen. Toch had ik graag nog enkele ideeën verder uitgewerkt. Langs de andere kant wordt mij nu een unieke gelegenheid geboden om een totaal nieuwe uitdaging aan te gaan op een ander continent", zei Leon Dorssers. Hij beklemtoont nog "dat het zonder mijn team en het Nissan Dealernet het me nooit gelukt was de zeer positieve resultaten te boeken. Ik ben dan ook iedere werknemer van Nissan Belux dankbaar voor de volle inzet om die doelstellingen mee te bereiken. Ik wens hen dan ook alle succes toe voor de toekomst.". Daarmee verdwijnt een zwaargewicht in de autocommercie van het Belgisch- en Luxemburgs toneel.(Walter Rombauts/Foto:Nissan)



    Bijlagen:
    QASHQAI 1.6 DCI is één van de succespijlers bij Nissan i17412.jpg (146.1 KB)   

    17-04-2012 om 18:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STILTE NA ZEGE VAN ROSBERG EN IN OPROERZICHT VAN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het heeft geen zin de GP van China nog eens te vertellen. Nico Rosberg heeft op grootse manier gewonnen, een zege die eigenlijk Michaël Schumacher voor ogen had. Maar naast het feit dat die zijn 17 jaar jongere ploegmaat niet kon volgen had hij ook nog de pech dat er in ronde twaalf een wiel afbolde. Onbegrijpelijk, maar waar. “Schumi” onderging de frustratie die Barrichello zo dikwijls heeft gevoeld. Hij is en blijft een groot autocoureur.

     

    Maar de les is voor iedereen duidelijk: oud kan tegen jong niet meer op. Wederzijds respect kan wel conflicten voorkomen. Wijsheid kan jeugdige overmoed temmen. Snelheid op de baan kan echter door niets worden vervangen. In dat geval zijn Sebastien Vettel, Sergio Pérez, Nico Rosberg, Kobayashi, Pastor Maldonado. De zich werende namen zijn Jenson Button, Mark Webber, Michaël Schumacher en – ja, ook al – Lewis Hamilton, maar om andere redenen. De Brit is nog intrinsiek snel maar heeft wel moeite om nog een GP naar zijn hand te zetten en te winnen.

     

    Nu de FIA alle aanklacht van Red Bull heeft verworpen en de DRS van Mercedes legaal heeft verklaard, wil Domenicali en Fry van Ferrari er ook zo snel mogelijk een exemplaar nabouwen. De GP van Bahrein kondigt zich uitermate spannend aan. Ook op politiek vlak. Want niets is duidelijk over de veiligheid. FIA-president Jean Todt en F1-baas Bernie Ecclestone houden zich op de vlakte. De bal ligt in het kamp van de autoriteiten in Bahrein. Als die afblazen rinkelt de kassa bij Bernie en de zijnen. Daarom is het zo stil. Het gaat over €35 miljoen min of meer. Tja…(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Mercedes-Benz)

     

    Bijlagen:
    Nico Rosberg dankt heel het team i16412.jpg (994.4 KB)   

    16-04-2012 om 18:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG START VANUIT POLE IN GP VAN CHINA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De Duitser Nico Rosberg heeft in de ultieme kwalificatieritten voor de GP van China zijn Mercedes W03 in pole gebracht. Hij liet 1'35"121 aan en ging daarmee Lewis Hamilton (1'35"626) vooraf. Mercedes' ploegmaat en zeven keer wereldkampioen Michaël Schumacher nestelde zich op een derde plaats met 1'35"691. Regerend wereldkampioen Sebastien Vettel viel in de Q2 eens uit de boot en bleef aan de elfde plaats plakken. Dat belooofd een mooie optocht vanuit het middenveld naar de spits met de Redd Bull-Renault. Topman van Mercedes heeft dan toch zijn slag thuisgehaald door de zilverpijlen naar de spits van het veld te brengen. Opgemerkt is de vierde plaats van Kobayashi in een Sauber-Ferrari. Ook Perez slaagde erin Fernando Alonso achter zich te houden (9de) en Massa plakte andermaal gefrustreerd op de 12de plek, net voor diegenen die eigenlijk alleen voor spek en bonen meerijden.

    Dat zou vooral te wijten zijn aan een variatie aan de DRS (Drag Reduction System) dat de topsnelheid van de W03's op rechte lijnen gevoelig hoger zou leggen. Lotus diende daartegen klacht in, maar die werd verworpen. Christian Horner van Red Bull ziet het met lede ogen aan, maar zwijgt diplomatisch. Het wordt morgen een intrigerende race. Ook al omdat Lewis Hamilton vijf plaatsen achteruit wordt gezet voor het voortijdig vervangen van een versnellingsbak. Kimi Raïkkönen start vanuit vijfde positien en teammaat Romain Grosjean heroverde wat krediet omdat hij in de Q1 de tiende startplaats veilig stelde.

    De GP van Bahrein volgende week zondag 22 april 2012 gaat door. Handige Bernie wist het zo te draaien dat het al dan niet laten doorgaan van de vierde manche om het WK F1 afhankelijk werd van de Bahreinse autoriteiten en organisatoren. Mochten die annuleren in de volgende dagen, dan moeten die toch de €35 miljoen aan Nonkel Ecclestone's management betalen. Kassa, kassa. Dus is de kans klein dat Bahrein nog verder in gevaar komt. Althans het "circus", want de religieus-politieke amokmakers blijven hun onderlinge vete's verder betwisten. Ieder zijn hobby zouden we zeggen. Voor ons blijft dat zeker de Formule 1. Daarin valt ook wel eens een woord, maar bloedvergieten is daarin geen optie. Hoogstens afgoderij. (Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes-Benz)





    Bijlagen:
    Nico Rosberg is gelukkig met zijn superronde 14412.jpg (1.2 MB)   
    Nico Rosberg tijdens zijn perfecte ronde i14412.jpg (1.1 MB)   
    Rosberg dichter bij de top i14412.jpg (1.3 MB)   

    14-04-2012 om 12:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE INVALSHOEK IN CITROEN'S DS-FILOSOFIE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Met de conceptcar "Numéro 9" verkent Citroën nieuwe horizonten in de DS-lijn. Radicalere keuzes penen in het geslaagde DS-gamma nieuwe perspectieven in het universum van de premiumwagens. Daarbij lieten de designers van het merk zich inspireren door 90 jaar geschiedenis van de uitmuntende auto's om de DS-lijn alle know-how mee te geven. Twee jaar na zijn lancering vond het gamma al meer dan 200.000 kopers. Het bestaat uit de DS3, de DS4 en de DS5. De geschiedenis van deze DS zet zich verder in China. Daarom stelt Citroën op het Salon van Peking in wereldpremière de conceptcar "Numéro 9" voor. Een vooruitblik op de tokomstige stijlelementen van de drie volgende DS-modellen zoals deze Numéro 9 een prestigieuze middenklasse berline is.(wr/Foto:Citroën)

    Bijlagen:
    Citroën's Concept Car Numéro 9 i13412.jpg (478.8 KB)   

    13-04-2012 om 13:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHUMACHER SNELST IN TWEEDE VRIJE TRAINING IN SHANGAI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Lewis Hamilton reed de snelste oefentijd in de eerste vrije trainingen. De Brit heeft er alle belang bij van de "pole" te pakken voor de GP van China, want zelfs in dat geval moet hij vijf plaatsen naar achteren opschuiven omdat men zijn versnellingsbak vroeger heeft gewisseld dan mag. Dus...alle gas onder de plank voor de wereldkampioen 2008. In de tweede vrije sessie bleek zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher herboren. Zijn Mercedes W03 vloog als een pijl over de omloop. Met zachte banden, weinig brandstof aan boord en dit keer een subliem vernieuwde DRS.

    Daartegen had Lotus klacht ingediend, maar de FIA verwierp die. Lotus kent overigens problemen. Kimi Raikkönen raakte niet ver en Grandjean al evenmin. Vooral voor deze laatste is de derde GP van het seizoen belangrijk. In de eerste twee bracht hij er - gewild of ongewild - niets van terecht. Buiten die derde plaats op de startgrid in Australië dan.Alle voorname teams hebben trouwens een aero-update gedaan voor China.

    De derde vrije trainingen zijn voorzien voor morgenochtend (8.30 uur onze tijd) 14 april 2012 en daarin zal alles duidelijker worden omdat de auto's dan bijna zonder uitzondering al in race-configuratie zullen de baan op gaan. Momenteel ging Schumacher met een tijd van 1'35"973 motorvennoot Lewis Hamilton vooraf waarna Sebastien Vettel met een derde chrono de "honneurs" waarnam voor de Renaultmotoren.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes-Benz)

    Bijlagen:
    Schumacher snelste in tweede vrije training in Sanghai i13412.jpg (1.4 MB)   

    13-04-2012 om 11:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!