Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    23-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WAARDE VAN HET BESTAAN, F1 ANNO 2016

    Ik Walter Rombauts ben nooit een fan van Nico Rosberg geweest. Maar wat hij er vanaf brengt verdient mijn hoogste respect. Ik heb zijn vader - Kéké Rosberg wereldkampioen 1982 - redelijk gekend. Nico, zijn zoon is "softer", maar tegelijkertijd eerlijker tegnover zichzelf. Als hij in de spiegel kijkt ziet hij geen verradelijkheid gezicht. Je moet hem ook niet té braaf inschatten, net zomin als zijn tegenstanders. Het is ONTERECHT en naar SABOTAGE neigend, dat men hem ter verantwoording heeft geroepen om zijn snelste ronde onder zogenaamd gele vlag te hebben geraliseerd. Place de la Concorde nr 8 is bewoond door deugnieten. (wr)

    23-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG ZET CONTRACTVERLENGING OM IN GLANSCHRONO IN FP2

    Tijijdens de tweede vrije training waren maar veertien minuten of 4 ronden voor Hamilton nodig om WK-leider Nico Rosberg (Mercedes) vrij spel te geven. Zo vroeg beschadigde Lewis Hamilton zijn auto in een ernstige crash. De Brit werd medisch onderzocht. Daarna zette Nico Rosberg zijn contractverlenging bij Mercedes tot eind 2018 om in een snelste glanschronochrono. Vergeefs trachtte een briljante Daniël Riiciardo (Red Bull) de Duitser van de spits te verdrijven.

    Sebastien Vettel (Ferrari) tikte weer de derde tijd aan. Omdat Hamilton buiten strijd was kreeg ook Max Verstappen (Red Bull) vrijere baan en plaatste de regerende wereldkampioen Lewis op de vijfde plek terwijl hij zelf - koninklijk - de vierde chrono voor zich nam. Twee plaatsen voor crack Kimi Räikkönen die met de Ferrari bescheiden zesde werd. Hij moet tegen de 18-jarige Max hebben gezegd dat hij angst van hem heeft. "Je bent nog straffer dan je vader (Jos Verstappen), tegen wie ik twintig jaar geleden heb gereden. Jij laat je nog minder voorbijrijden...!" (dixit Kimi).

    Voor het overige spreekt onderstaande stand van zaken van FP2 boekdelen, met wel een positief accent voor Fernando Alonso en Jenson Button die 7de en 8ste werden. Hun onderlinge minieme tijdverschil wijst op het delen van data op beide auto's naar beide coureurs. Morgenochtend zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag wordt het super ernstig in de kwalificaties voor de "pole". Gezien de inhaalmogelijkheden op de Hongaroring eerder beperkt zijn, is op de eerste plaats staan en dan vlot vertrekken van het hoogste belang. Men redeneert over een kans op regen zondag. Hopelijk blijft die uit zodat we een derde start achter een safetycar als purist niet moeten verteren.(Walter Rombauts)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                   1'20"435

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                 1'21"030

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                   1'21"348

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)     1'21"770

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'21"960

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                    1'22"058

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)    1'22"328

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)        1'22"387

    09. Nico Hülkenberg (Force-India)            1'22"449

    10. Sergio Perez (Force-India-Mercedes)   1'22"653

    22-07-2016 om 16:02 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON FIJNTJES SNELST IN FP1 IN HONGARIJE

    Terwijl héél veel aandacht uitging naar Nico Rosberg wegens zijn contractverlenging voor twee jaar bij Mercedes, reed regerend wereldkampioen Lewis Hamilton fijntjes, bijnan "discreet" naar de snelste tijd in de eerste vrije oefeningen voor de de GP van Hongarije. WK-leider-met-één-punt-voorsprong, de Duitser Rosberg plaatste de tweede Mercedes op de tweede wijzerprik. Achter het monotoon geworden duo, altijd vooraan zijn wordt ook vervelend. Een mens heeft hoogtes en dieptes nodig opdat leven boeiend blijft. Die animo brachten aanvankelijk de Red Bull-boy's, Daniël Ricciardo en Max Verstappen; die zichzelf een Porsche GT3 cadeau deed. Leuk voor zijn lief.

    De Ferrari's bengelden zowat in het middenveld, ergerniswekkend voor het management van Fiat/Chrysler, maar als ziet knappe ceo Sergio Marchionne rood van woede als de kleur van zijn Steigerende Paarden, Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen bleven er rustig onder. Nadat Vettel vriend en vijand amuseerde met een spectaculaire maar ongevaarlijke spi in bocht 12, zette de viervoudge wereldkampioen de derde chrono. Met een knal verbleekten de Red Bull-jongens. Waar een nieuw exclusief duel zou worden voorspeld voor zondag tussen Mercedes en Red Bull, stond daar plots als een rood bloedend mes die Ferrari tussen hen in.

    Kimi Räikkönen, wereldkampioen 2007 mét Ferrari, toerde wat rond op de veertiende plaats. Zowat net voor de "sukkelende" Renault's van de gelijknamige makelij. Over die Renault direct een woordje meer. Eerst de reactie van Kimi, één van de beste autocoreurs ter wereld, rijk van binnen en daarom stil van buiten. Mensen hebben dat niet graag. "Iceman" is te kil, staat te ver van het slijk der aarde af. Niet boeiend dus. In zijn verveling in die "rooie" bak dacht de Fin "mijn ploegmaat op de derde plaats...ik met deze historische bolide zwat mak en niet eens zwoel rondtuffend....ik haal mij supersofts en breng de kist naar voren. Zo geschiedde. Eerst een zesde tijd, dan een vierde, direct achter ploegmaat Vettel. Marchionne's bloedrode gelaat nam weer een normale kleur aan. De twee Ferrari's scheidden de Mercedessen en de Red Bulls in deze Free Practice One.

    Straks om 14 uur is er FP2. Veelbelovend. Maar als afsluiter in deze bijdrage iets over Renault dat sukkelt na de overname van Lotus. Eerst en vooral is dat niet écht waar. Vergeten we niet dat de twee Red Bull's die mee vooraan vechten, aangedreven worden door een Renaultmotor (de verplichte V6 Turbo Hybrid). Waar vorig jaar Christian Horner en Adrien Newey nog wat negatiefs bromden over de krachtbron, zegde Adrien Newey (aerodynamika-genie) dat de huidige Renault-krachtbron op gelijke hoogte komt met die benijdenswaardige Mercedessen. Een mooier hart onder riem van Renault kan het historische merk (115 jaar in autosport) niet krijgen. Overigens zet Renault (het eigen merk dus) terecht alles op de auto voor 2017. Volgend jaar wordt de hele F1 reglementair herschud. Na de zomerstop in augustus zal het plaatje van die nabije toekomst worden ingevuld. Tot straks.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'21"347

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                        1'21"584

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'22"991

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'23"082

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)          1'23"174

    06. Max Verstappen (Red-Bull-Renault)          1'23"457

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)          1'23"935

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)              1'23"961

    09. Romain Grosjean (Haas)                          1'24"013

    10. Sergio Pereze (Force India-Mercedes)       1'24"073

                                    

    22-07-2016 om 12:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGENOCHTEND BGEGINT GP VAN HONGARIJE

    Morgenochtend om 10 uur beginnen de eerste vrije oefeningen voor de GP van Hongarije die zondag wordt gereden op de sinueuze Hongaroring nabij Boedapest. Voor Nico Rosberg is het zaaks daar veel punten t.a.v. zijn rivaal Lewis Hamilton goed te maken. Na de heibel in Silverstone is de regerende wereldkampioen tot op één punt van WK-leider en teamgenoot Nico Rosberg genaderd. Het radioverkeer tussen pits en coureurs is opnieuw glashelder vastgelegd.(wr)

    21-07-2016 om 18:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA TWEEMAAL IN DE PRIJZEN OP AUTOMOTIVE BRAND CONTEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op het jaarlijkse, prestigieuze "Automotive Brand Contest" heeft Mazda twee prijzen mee naar Hiroshima en Leverkusen genomen. De RX-Vision tikte goud aan in de kategorie "concept". Daarnaast kreeg, zoals verwacht, de nieuwe Mazda MX-5 de eerste prijs. Het concept van de Vision, de eerste keer op de vorige Tokyo Motor Show getoond, is de basis waarop Mazda tegen 2020 opnieuw de rotary-engine (lees: erfenis van Felix Wankel) in productie wil brengen. Omdat hij op waterstof zou rijden meent het Japanse merk er een mogelijke konkurrent in te zien voor de dan toch al talrijke elektrische auto's die tegen die tijd zullen rondzoeven.

    De Mazda MX-5 RF is tot meest aansprekende "collectors-item" uitgeroepen. Dat komt door de recente introducering van het elektrisch wegklapbare dak en het gebruik van de SkyActiv technologie, ook in de 1.5 liter versie. Wie echt gebrand is op een dergelijke MX-5 zal dieper in de geldbeugel gaan en zich de sublieme 2.0 liter aanschaffen. Het rijplezier van deze meest verkocht roadster ter wereld is ongemeen. In weerwil van een zeer conservatieve opstelling - motor voorin, twee plaatsen in het midden en achterwielaandrijving - is de sportieve lenigheid in intens bochtenwerk te vergelijken met die van een luipaard. Mazda wist deze toch redelijk compacte sportwagen ook een ruime bagageruimte mee te geven, niettegenstaande een elektrisch inklapbaar dak. De twee prijzen zullen op 29 september a.s. in "La Maison des Polytechniciens" in hartje Parijs in ontvangst worden genomen.(Walter Rombauts/foto's:Mazda)

    Bijlagen:
    Mazad RX Vision i261115 1.jpg (57.8 KB)   
    Mazda snoefde al in New York met de MX-5 RF.jpg (4.4 MB)   

    18-07-2016 om 12:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHELISZ EN RADERMECKER WINNEN IN ZANDVOORT !

    De twee sprintraces van de TCR Benelux op zaterdagochtend in Zandvoort hebben voor spannende scénario's gezorgd. Met zege's voor twee autocouerurs met naam en faam: de Hongaar Norbert Michelisz won in de Honda Civic TCR de eerste race en Vincent Radermecker de knotsgekke tweede race in een VW Golf GTI TCR. Ervaren Radermecker deed dat door in de laatste ronde debutant Benjamin Lessennes (Honda Civic TCR) voorbij te snorren.

    De TCR, door Kronos Events, op punt gesteld was in de duinen aan het Noordzeestrand in staat "spanning op te wekken", nog niet genoeg om een lamp te laten branden, maar evenwel de toorst die die de jonge wolven proberen over te nemen van de mannen met ervaring. Stéphane Lémeret en Tiago Monteiro, nochtans sterk aangekondigd op de affiche, hebben een mistige plaats veroverd in het eindklassement.(wr/foto's:Kronos Events)

    Bijlagen:
    Michelisz won de eerste sprintrace in TCR Zandvoort i17716.png (647.4 KB)   
    Radermecker won de tweede sprintrace in TCR Zandvoort i17716.png (5 MB)   

    17-07-2016 om 11:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IEDEREEN JAAGT OP HONDA'S VAN LEMERET EN MONTEIRO

    Zondag wordt in het duinencircuit van Zandvoort, in het kader van het prestigieuze DTM-weekeinde, de tweede manche gereden van de TRC-Benelux-kampioenschap. De kwaliteit van de startgrid is minstens hoog te noemen en er zijn heel wat aspecten die de aandacht trekken.

    Onze Belgische crack, Stéphane Lémeret, wordt na de eerste meeting in Spa-Francorchamps, als co-leider in de voorlopige stand om het kampioenschap, wordt in Zandvoort de te kloppen man. In de Ardennen kreeg hij het gezelschap van de ex-Formule  1 rijder Tiago Monteiro, maar in Zandvoort krijgt hij nu de steun van een andere Honda-fabrieksrijder uit het WTCC, de Hongaar Norbert Michelisz. Dat maakt de Honda Civic TCR #18 opnieuw tot één van de favorieten !

    Rond Stéphane Lémeret wordt te weinig de nadruk gelegd dat hij een weliswaar bescheidener, maar evengoed een knappe loopbaan heeft als piloot-journalist Pierre Dieudonné en...Paul Frère zaliger. Wie deze bewering overdreven acht,  mag altijd eens trachten het parkoers van de te bescheiden Stéphane na te doen. Er zal dan worden vastgesteld.

    Is Lémeret dan co-leider in het kampioenschap, dan wil dat zeggen dat ook de andere leider opnieuw van de partij is. Hoewel hij aanvankelijk slechts één keer van de partij zou zijn dit jaar is Tiago Monteiro (na een WTCC-thuiszege; niets met TCR te maken) toch ook in het historische Zandvoort van de partij. De voormalige F1 rijder werd immers uitgenodigd om de sublieme Honda Civic TCR Art Car te besturen.

    Dat is een wagen die via Boutsen Ginion Racing door de "Fondation Jean Graton" wordt ingezet. Met #13 op de flanken - uiteraard een verwijzing naar het album "Nr.13 aan de start - wil deze Honda Civic TCR een rijdend huldebetoon zijn naar Michel Vaillant die door het genie Jean Graton tot de onsterfelijke stripfiguren is gaan behoren. Tiago Monteiro vormt team met de Fransman Jean-Louis Dauger, sinds kort "Development Director" bij de Fondation Jean Graton.(wr)

    Bijlagen:
    TCR Benelux - Honda Civic Boutsen Ginion i15716.JPG (1.2 MB)   

    15-07-2016 om 16:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG MET 10 SECONDEN BESTRAFT WAARDOOR MAX TWEEDE IS

    De "investigation" van de stewards is dan toch doorgedrukt met als resultaat 10" straftijd voor de Duitser Nico Rosberg. Die kreeg "ongeoorloofde hulp van buitenaf om een panne te voorkomen." Zo luidt het verdict. Daardoor is de uitslag van de GP van Engeland 1. Hamilton, 2 Verstappen, 3. Rosberg. Dat impliceert ook dat Rossberg WK-punten verliest en daardoor Lewis Hamilton nog maar 1 punt achter hem staat. Dubieuze reglementen, corrupte stewards, als het regent start de meute van beroepscoureurs achter een Mercedes-Safety Car.

    De "straf" van Rosberg impliceert ook dat hij drie WK-punten verliest en Hamilton nu nog slechts op één punt achterstand staat. Mercedes is in beroep gegaan tegen die straf, een gegeven dat Christian Horner van Red Bull, nog voor de dikzakken van stewards iets hadden beslist, als "idioot" tegenover Lauda en Toto Wolff, teammanager Mercedes, had bestempeld.

    De Formule 1 anno 2016, is na 66 bestaanjaren, om zeep. Iedereen is schuldig. De betrokken constructeurs kunnen beroepsjournalisten geen "copy-right"-vrije foto's meer leveren, de FIA President die meer is geïnteresseerd in de Franstalig gerichte "Formule e" dan de Formule 1, en Bernie Ecclestone die met zijn 85 jaar zou moeten beseffen dat zijn tijd van gaan gekomen is. Ook al zal het daarna de complete chaos zijn. (Walter Rombauts/foto's:Mercedes, Renault)

    11-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON KRIJGT ZICHT OP VIERDE WERELDTITEL

    Dat de GP van Engeland op een nat wegdek vijf ronden lang achter een Safety Car naar een vliegende start werd geleid is - wat Lauda ook moge denken - een schande. Met Monaco in gedachten is het de tweede keer dat het purisme van de Formule 1 wordt verkracht. De essentie van autosport is een auto onder àlle omstandigheden zo snel mogelijk te beheersen. Zéker als men miljarden verdient mogen enige "ballen aan je lijf je wel passen". Dat is een mening die door de meeste puristen wordt gedeeld. Daarmee is dit gezegd.

    Verder reed regerend wereldkampioen vanaf ronde zes in zijn Mercedes-zetel naar een overwinning met een dominantie die behalve Rosberg en Verstappen, iedereen het schaamrood naar het hoofd zou moeten doen stijgen. In de 16de ronde van de 52 ging "puber" Max Verstappen (Red Bull) zowaar Nico Rosberg (Mercedes) voorbij toen die een millimeterfout op de ideale lijn maakte. De Duitser had tientallen ronden nodig om opnieuw Max Verstappen voorbij te komen en opnieuw de tweede plaats achter Hamilton te bezetten.

    Rosberg naderde lichtjes op de regerende wereldkampioen, maar kreeg problemen met de zevende gang van de versnellingsbak. Hij maakte daarover een opmerking naar zijn stand dewelke niet thuis hoort in het afgesproken radiojargon. Stewards wegen nu al dan niet een "sanctie" af...Lachwekkend, maar van stewards kun je niet veel méér verwachten. Mochten ze zelf achter het stuurtje zitten....? Maar dat kan niet want daarvoor hebben ze in de meeste gevallen te volgevreten dikke buiken. Ze kunnen zich in zo'n zitje niet inwringen.

    In ieder geval bedreigt hun conclusie de tweede plaats van Nico Rosberg. Mocht dàt gebeuren, dan durven we van sabotage, van laster en eerroof spreken ten aanzien van de Duitser Nico Rosberg. Al heeft hij dat tikkeltje "bravour" te weinig dat Hamilton teveel heeft, Nico heeft zeker zijn verdienste en heeft al veel pech gekend in de loop van dit seizoen. Schuld en Boete van Dostojewski is hierin een achterhaald middeleeuws begrip. Ook al kan men hem in sommige details met de vinger wijzen. Maar niemand van die buitenaardse snelheidsduivels is foutloos. Geen enkele gaat vrijuit. Dus heren stewards, bestel nog een fles Château Margaux, geniet ervan en laat Rosberg met rust.

    De essentiële wrevel van dit "incident" is dat Rosberg aan zijn ingenieur meldde dat de zevende gang haperde. De ingenieur antwoordde langs de radio dat hij - Nico - die gewoon moest overslaan. Voor puristen in reglementen staat te lezen dat een coureur tijdens de wedstrijd geen raadgevingen van zijn coach, ingenieur mag ontvangen die het gedrag van de auto wijzigen. Puur gezien hebben de stewards een punt. Dàt radioverkeer mocht niet. Maar hoe gaat men dan de start achter een safety omwille van een nat wegdek toedekken ? In de geschiedenis van de Formule 1 is daar maar één woord voor: een blunder van formaat.

    Conclusie van deze tiende GP van het seizoen: Lewis Hamilton nadert WK-leider tot op 4 punten en krijgt zicht op een vierde wereldtitel. Ferrari-ridder, Sebastien Vettel, moest omwille van de versnellingsbakwissel vanaf de 11de plaats starten en finishte 9de. Hij oogst daarmee twee povere punten. Te weinig om zijn verdere ambitie voor een vijfde wereldtitel te voeden. Ferrari zit overigens met een probleem. Het "Steigerende Paard" heeft twee steengoede coureurs, maar de auto is gewoon te traag. De volgende GP is deze van Hongarije, een soort kleine Nürburgring, waarop het moeilijk inhalen is en de "pole" bijna al zo belangrijk is als in Monaco.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes) 1h.34"55, 831

    02. Nico Rosberg (Mercedes) + 6",911

    03. Max Verstappen (Red Bull-Renault) + 8",250

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault) + 26",211

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari) + 1'09"743 

    06. Sergio Perez + 1'16"941

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) + 1'17"212

    08. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari) + 1'25"858

    09. Sebastien Vettel (Ferrari) + 1'31"654

    10. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Ferrari) + 1'32"600

    VOORLPOIGE STAND OM WK:

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                     171 punten

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                  167

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                      106

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)       100

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                      98

    06. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        87

    07. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)        54

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)      47

    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes)          38

    10. Romain Grosjean (Haas)                       28

    10-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OOK IN FP3 DE SNELSTE, PECH VOOR VETTEL

    Met nog 14' te rijden zwaaide de koersdirectie de rode vlag. Ericsson verkoor in Stowe de controle over zijn Sauber. De auto werd aan alle kanten beschadigd en de baancommissarissen hadden meer dan hun handen vol om de rommel van de baan te halen. Als die klus was geklaard, kon de derde vrije training voor de GP van Engeland worden afgerond. Meteen bevestigde regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zich als snelste met 1'30"904. Nico Rosberg reed er achter en keek er - sip - naar.

    Even deemoedig keek de Australiër Daniël Ricciardo tegen de achterkant van Verstappen's Red Bull aan. De achttienjarige Max Verstappen fikste het om voor de zogenaamd meer ervaren Red Bull-kopman lang de derde plaats te pakken. Het was een frustratie voor de symphatieke Ricciardo, die hij net voor het einde kon wissen. Hij verwees zijn puberploegmaat naar de vierde chrono. Dit jaar lijken de frustraties zich voor hem op te stapelen. Met als orgelpunt de GP van Monaco waar tijdens een pitstop geen banden bleken klaar te liggen... Max zal nog een half seizoen lang een doorn in het oog van de Australiër blijven.

    Sebastien Vettel liet de vijfde tijd afdrukken, maar...naar het einde van de sessie toe en de regen kwam, liet de transmissie van de Ferrari het afweten. Mauricio Arrivabene, teambaas van de Scuderia, schudde zijn hoofd. Het vervangen van die tandradkast wordt immers bestraft met vijf plaatsen terug op de startrooster. Dus als Vettel straks tijdens de kwalificaties die vijfde plaats in FP3 niet kan verbeteren moet hij vanaf de tiende positie starten. Zowat midden in het veld. Ericsson's Sauber kan niet worden hersteld tegen 14 uur. Dat betekent dat hij morgen vanuit de pits de race zal aanvangen.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'30"904

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                             1'30"967

    03. Daniël Ricciardo (Reb Bull)                           1'31"488

    04. Max Verstappen (Red Bull)                           1'31"561

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'32"049

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)               1'32"736

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)              1'32"754

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)       1'32"798

    09. Kimi Räikkönen (Ferrari)                              1'32"833

    10. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)                  1'32"889

    09-07-2016 om 14:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PAKT OOK POLE VOOR GP VAN ENGELAND !

    Lewis Hamilton heeft in de Mercedes W07 op het circuit van Silverstone de pole gereden in 1'29"287. Nico Rosberg in de andere Sterwagen moest na verbeten vechten genoegen nemen met de tweede tijd. Alsof het sinds mensenheugenis in de sterren stond geschreven reed het mirakelkind Max Verstappen de derde beste tijd...voor zijn "kopman" bij Red Bull Racing, Daniël Ricciardo. Kimi Räikkönen deed hetzelfde met zijn "nummer 1", viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel.

    Vettel moet de straf intellen voor het wisselen van versnellingsbak. Dus de zesde tijd plus vijf plaatsen achterwaarts op de grid wil zeggen dat hij vanop de elfde plaats moet vertrekken. Een vervelende zaak als je nog dit jaar een wereldtitel ambieert. Bovendien moeten de twee Ferrari's "door de muur" van de Red Bulls zien te geraken. Verstappen en Ricciardo vormen een echte buffer voor Mercedes tegen alle achtervolgers. Maar de Red Bull's kunnen dan weer de Sterwagens niet inhalen. Daarvoor is de kloof tussen hen dan weer te groot.

    Een - derde - mogelijke botsing tussen Hamilton en Rosberg zal naar alle waarschijnlijkheid niet meer gebeuren. Het management heeft hen de les gespeld: wie van de twee wint zal de wedstrijd uitmaken, maar morgen wil Dieter Zetsche van Mercedes-Benz de wagens op plaats 1 en 2 zien eindigen. Intact. Het is bijna niet te geloven dat alle hierboven genoemde namen bijna de hele GP van Engeland zullen uitmaken. De anderen - met respect voor Fernando Alonso - krijgen in concreto een figurantenrol toebedeeld. Toch houden 52 ronden van 5,891 km met telkens 18 oersnelle bochten nog zoveel geheimen in, dat de spanning toch te snijden zal zijn.

    Het is de 50ste keer dat in Silverstone wordt gereden. Op 13 mei 1950 was het de eerste wedstrijd van het toen geboren Wereldkampioenschap voor Autocoureurs. In het WK van dat geboortejaar van de na-oorlogse Formule 1 was Ferrari pas op de tweede race (GP van Monaco op 21 mei 1950) als merk aanwezig. Tot dan had Enzo Ferrari de geest van Alfa Romeo al in de F1 geblazen. Nadien hebben ze geen enkele race meer "gemist" waardoor ze, net als Mc Laren, een historische waarde in hun bezit kregen en achter de schermen mee de sport konden dirigeren.

    Dat is wat de grote baas van Fiat-Chrysler, Sergio Marchionne, zo ergert. Dat sinds hij Luca di Montezemolo heeft ontslagen, de "vinger in de pap vanwege Ferrari" niet meer dominant de weg wijst. Opvolger Maurizio Arrivabene heeft niet de juristen-impact die Montezemolo wel had. Maar dat is geschiedenis. Morgen wordt in dat dikke boek een nieuwe bladzijde toegevoegd. Met de GP van Engeland.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'29"287

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                         1'29"606

    03. Max Verstappen (Red Bull-Renault)          1'30"313

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)          1'30"618

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'30"881

    06. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'31"490

    07. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)          1'31"557

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)   1'31"920

    09. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)             1'31"989

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)          1'32"343

    09-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SPELT IEDEREEN DE LES IN TWEEDE VRIJE OEFENINGEN

    In de tweede vrije oefeningen voor de GP van Engeland in Silverstone heeft regerend wereldkampioen Lewis Hamilton opnieuw iedereen de les gespeld. Hij reed als het ware zijn toorn van zich af. Nico Rosberg nam niet deel aan de FP2 omdat er een vloeistoflek werd veastgesteld en Mercedes de hele auto wilde nakijken. Een klus die niet voor het einde van de tweede vrije sessie kon worden geklaard.

    Als animators en kwelgeesten voor de Ferrari's waren en de Australiër Daniël Ricciardo, tweede tijd, en Max Verstappen derde, beiden in de Red Bull Racing. Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen in hun Ferrari konden niet dichter dan een vierde en vijfde chrono. In die situatie viel vooral de Spanjaard Fernando Alonso op die de McLaren-Honda op de zesde snelste wijzerstand prikte en meteen het historische merk voor het Britse publiek liet schitteren. Button, wiens auto veel problemen opleverde, pikte naar het einde toe toch de negende plaats en zette daarmee een kruisje achter zijn "to do"-lijstje.

    Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag de kwalificaties voor de "pole" van zondag. Buiten onvoorziene verrassingen - die ook in het hypersnelle Silverstone voorvallen - zal een Mercedes-hegemonie op de affiche staan, tenzij de beide heren Rosberg en Hamilton elkaars auto's weer ineendrammen. Maar na de twee dramatische voorvallen dit seizoen, is hen door het management hardleers de les gespeld.

    Zondag wordt de GP van Engeland als tiende race in het WK gereden over 52 ronden van 5,891 km, met een minieme kans op regen. Pirelli stelt hard, medium- en softrubbers voor als keuze. Met die drie compounds kunnen de teams dan een strategie uitzetten, dewelke hoe pienter ook, altijd broos blijft. Sinds 2000 werd vier keer vanuit de pole-position gewonnen en vorig jaar stond Lewis Hamilton op het hoogste schavotje.

    Hij wordt die eenzame hoogte gewoon en denkt stiekem al aan zijn vierde wereldtitel. Met een achterstand van slecht 11 punten op WK-leider Nico Rosberg is alles nog mogelijk. Voor Vettel die met 96 punten derde staat voor de titel, wordt het hoge tijd om te winnen wil hij een vijfde wereldtitel binnenhalen. De problemen voor Rosberg tijdens deze FP2 vormen eigenlijk een zoveelste "uppercut" voor de Duitser die het straks nog psychologisch gaat verliezen van Lewis Hamilton. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'31"660

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'32"051

    03. Max Verstappen (Red Bull)                           1'32"286

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'32"570

    05. Kimi Raïkkönen (Ferrari)                              1'32"736

    06. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)               1'33"040

    07. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)               1'33"493

    08. Romain Grosjean (Haas)                              1'33"614

    09. Jenson Button (Mc Laren-Honda)                  1'33"763

    10. Felipe Massa (Williams-Mercedes)                 1'33"801

    08-07-2016 om 17:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON RIJDT KRITIEK AAN DIGGELEN IN FP1 IN SILVERSTONE

    Een ganse week wordt de rivaliteit tussen Rosberg en Hamilton, soms op schandelijke wijze, langs alle kanten belicht en onderbelicht. Feit is dat in de eerste vrije oefeningen voor de GP van Engeland de Brit en regerend wereldkampioen Lewis Hamilton de snelste tijd zette. Eerst kwam Nico Rosberg de chronowijzers tarten, maar naarmate het anderhalve uur verder tikte nestelde zich Lewis Hamilton aan de spits. Narcist, egoïst, "voyou", verenigt de Brit zowat alle kwaliteiten die alle grote coureurs hebben getekend. Een Fangio, Lauda, Stewart en andere Senna's niet te na gesproken.

    In Silverstone - waar op 13 juli 1950 de eerste GP van het WK werd gereden - werd ook duidelijk dat de Fin Kimi Räikkönen bij Ferrari op pensioen zal gaan. Zijn contract werd verlengd met een verstandelijke achterliggende reden. De verstandhouding tussen viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel en de éénmalige wereldkampioen Kimi Räikkönen (2007 met Ferrari) is dermate goed en professioneel dat er geen vete's zoals deze tussen "Ros" en "Ham" kunnen ontstaan. Of zoals destijds Senna-Prost. Kimi aanvaardt gewoon Vettel als nummer één en ziet zichzelf als nummer twee die tot voornaamste taak heeft punten voor het WK-Constructeurs te sprokkelen.

    Zoals het ooit was tussen Fangio en Moss, tussen Schumacher en Barichello, tussen Prost en Alesi bij Ferrari. Fiat-Chrysler CEO, Sergio Marchionne heeft zijn verstand, dat zijn flamboyantie nog steeds overstijgt, laten spreken in het voordeel van de logica. De jonge leeuwen, Verstappen, Sainz jr., Sergio Perez of waarom ook niet een Kevin Magnussen moeten wachten op.... 2018. Dat is uiteindelijk ook maar "straks". Om 15 - onze tijd - uur worden de tweede vrije trainingen gereden, hopelijk iets meer gekruid dan deze flauwe openingsprocessie.

    Daarin viel alleen Fernando Alonso op die de Mc Laren-Honda even op de derde plek plakte. Wat nog opviel was de potsierlijke hoofdbescherming "Halo". Voor Sebastien Vettel was het duidelijk dat het zijn zicht voor zijn neus belemmerde. Als in de nabije toekomst de F1 - na Bernie's overlijden (nu 85) met zelfrijdende auto's zal worden gereden, verdwijnen die akelige dingen allemaal. Misschien ook de Formule 1. Want als is en blijft de FIA medebepalend, de CVC die de F1 echt beheert en waarvan Ecclestone zijn "loon" krijgt, iedereen is het erover eens dat die ene man, klein van gestalte maar groot in denken niet door één individu zal kunnen worden vervangen. (Walter Rombauts/foto's:Renault)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)               1'31"654

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                  1'31"687

    03. Nico Hülkenberg (Force India)           1'32"492

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'32"501

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)    1'32"773

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                   1'33"039

    07. Max Verstappen (Red Bull-Renault)    1'33"202

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)  1'33"235

    09. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)       1'33"446

    10. Fernando Alonso (McLaren-Honda)     1'33"527

    08-07-2016 om 13:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES: TOYOTA IDEA EXPO 1995
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Toyota mag dan wel op niet te verklaren wijze in de laatste ronde de 24 Uren van Le Mans 2016 hebben verloren, het Japanse merk blijft met zijn hybrid-aanbod dé pionier in de overbrugging naar de elektrische auto. In Nagoya, waar in de tuin van de Toyota-fabriek, een heus Manneke-Pis zoals in Brussel staat, werd ieder jaar een Expo van extravagante ingenieurskronkels getoond. Eénmaal per jaar mogen ingenieurs zich vrij uitleven, de andere dagen zijn gewijd aan ernst om minstens tot de beste auto's ter wereld te behoren.

    Hier een beeld van een gezin dat comfortabel tussen twee reusachtige wielen zit...en rijdt. Het plaatje (inzet), is van 1995, precies tien jaar later nadat het Japanse merk een eerste worp naar de zege in Le Mans deed. Ook toen vergeefs. Maar Toyota blijft bij de grootste en pienterste autobouwers ter wereld.(Walter Rombauts/foto: wr)

    Bijlagen:
    TOYOTA IDEA EXPO 1995 i7716.jpg (648.1 KB)   

    07-07-2016 om 11:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE 25 HOURS VW FUN CUP MET LIVESTREAM OP INTERNET

    Bij Kronos Events heeft men geen tekort aan ideeën om de Promotie van de unieke 25 Hours VW Fun Cup aan te zwengelen. Ieder jaar steken onuitgegeven projecten de kop op en de grote nieuwigheid van de editie 2016 zal beslist van zich doen spreken. In het recente verleden was het al mogelijk om de race-commentatoren live via het internet te belsuiteren, maar tijdens deze editie van 8, 9 en 10 juli zal ook de ganse wedstrijd in beeld worden gebracht !

    Niet minder dan zeven camera's zullen over het circuit verspreid staan, waaronder een mobiele HF-camera, een camera (mét cameraman) aan de chicane en drie mobiele camera's. Vanaf zaterdagochtend 9 uur tot zondagavond zal het dus mogelijk zijn om de 25 Uren van de VW Fun Cup 2016 integraal via deze livestream op de internetsite van de European VW Fun Cup (www.vwfuncup.eu) te volgen ! (wr)

    Bijlagen:
    25 Hours VW Fun Cup - Live TV i6716 1.jpg (946.6 KB)   
    25 Hours VW Fun Cup Livestream.JPG (757.1 KB)   

    06-07-2016 om 11:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LUC DE COCK EN TIM JOOSEN WINNEN SYNTIX SUPERPRIX IN ZOLDER

    Deldiche Racing heeft vandaag een klinkend vervolg gebreid aan zijn tot nu toe perfecte seizoen in het Belcar Endurance Championship 2016. Luc De Cock en Tim Joosen lukten vandaag op Circuit Zolder een derde opeenvolgende zege voor Deldiche Racing. Eerder op de dag had Joosen het team uit Ternat al de "pole" bezorgd, eveneens de derde op rij. Het is duidelijk dat Deldiche Racing als topfavoriet naar de traditionele hoogmis van de Belcar trekt, met name de 24 Hours of Zolder. De Wolf GB08 van Stienes Longin-Sven Van Laere-Thomas Piessens mocht mee op het podium, net als de Porsche 991 GT3 van Koen Wauters, Kris Wauters en Xavier Stevens.(wr)

    Bijlagen:
    Luc De Cock en Tim Joosen wonnen in Zolder de Syntix Superprix i3716 1.JPG (1 MB)   
    Wauters-Wauters-Stevens mochten mee op het podium 3716 1.JPG (852.6 KB)   

    03-07-2016 om 21:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT NA BOTSING MET ROSBERG IN GP VAN OOSTENRIJK

    De negende race om het WK F1 2016 is een fameuze geworden. Met een snelst gestartte Lewis Hamilton in de Mercedes, begon zowaar een Ferrari en Red Bull-duel voor de ereplaatsen. Sebastien Vettel pakte de leiding in de Ferrari, en het zag er voor iedereen moeilijk uit om hem van zijn zegekansen te ontnemen. Maar in de 26ste van de 71 ronden onplofte zijn rechtachterband en ging de viervoudige wereldkampioen van de baan. Te lang met dezelfde rubbers gereden ? Noch Vettel zelf, noch Ferrari, noch Pirelli kunnen erover een oordeel vellen. Maar wellicht is dat oorzaak.

    Na de Safety Car - Max Verstappen reed in de 56ste ronde nog aan de leiding ! - begon Hamilton in te lopen op Rosberg. Beiden hadden nog een vette kluif om Max Verstappen voorbij te raken, maar dat lukte de beiden met wat moeite, met al hun ervaring en de betere auto die Mercedes nog steeds heeft. Hamilton plaatste in de paar laatste ronden verschillende aanvallen op Nico Rosberg, die voelde dat zijn remweg steeds iets langer werd.

    Hamilton voelde dat natuurlijk ook en die laatste bocht zette hij een beslissend inhaalmaneuver in. Rosberg probeerde dat nog te counteren maar reed daarbij tegen zijn ploegmaat aan. Rosberg's rechtervoorvleugel was stuk en Hamilton reed op de zege af. Doordat Rosberg "stuurloos" was reden Max Verstappn (Red Bull-Renault) en Kimi Räikkönen (Ferrari) respectievelijk naar de tweede en derde podiumplaats. Het is de tweede keer dit seizoen dat beide Mercedes-coureurs met elkaar in botsing komen. In het hoofdkwartier van de Ster is daar niemand gelukkig mee. Welke de aanleiding er ook mag van zijn.

    Nico Rosberg kreeg van de stewards de schuld voor de aanrijding met Hamilton in bocht 2 van de laatste ronde. Hij kreeg 10" straftijd, maar dan blijft hij nog vierde in de rangschikking. Veelzeggender zijn de 2 strafpunten die hij op zijn superlicentie geschreven krijgt. Ook moest de leider in de voorlopige stand om de wereldtitel een vermaning ondergaan omdat hij met een verhakkelde auto is verder gereden. Mercedes overweegt om in de volgende GP - deze van Engeland - in Silverstone opnieuw teamorders in te voeren.(Walter Rombauts)

    03-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON MET REGENTRANEN IN POLE VOOR GP VAN OOSTENRIJK

    De kwalificaties, verdeelt in Q1, Q2 en Q3 brachten in het eerste gedeelte een schuldlose crash van de Rus DaniilKvyat met de Toro Rosso-Ferrari. Onschuldig de curbstone's meenemend - zoals iedereen doet - brak ook zijn "achtertrein". (rode vlag) Zoals is gebeurt met Nico Rosberg. Natuurlijk moeten autocoureurs binnen de lijntjes sturen, maar hoe verleidelijk het is er eens "over te sturen". Daarom zijn we mensen, daarom zoeken we extremen op. De afvallers in de Q1 waren dan ook Magnussen - waardevol Renault-coureur, Palmer, een foute keuze van Renault, en Haryanto, de Indonesiër die het niet kan. Vervolgens Kvyat (Toro Rosso-Ferrari) door zijn ongeval en Ericsson en Nasr als gewoontgetrouwe afvallers. Niet thuishorend in de F1. Evenmin  als Jolyon Palmer.. Wat een vergissing van Renault !!!

    't Zag er nog allemaal leuk uit in de Q2. Maar toen kwam de regen. Dat veranderde veel voor de Q3 waarin de "pole" werd beslist. Héél eerlijk, Kimi Räikkönen, (Ferrari) prikte even de snelste tijd in inferno. Maar uiteindeijk wist natuurtalent Lewis Hamilton (Mercedes) ook zijn knap herstellende ploegmaat te overbluffen met een "pole"-tijd. Of er regen valt of niet morgen in Speilberg daar op het Red Bull-circuit, iedereen is elkaar waard. Zelfs Nico Hülkenberg in de Forca India-Mercedes, zat "even" op pole. "Er is meer tussen hemel en aarde Horatius dan Uw geest kan vermoeden."

    Niemand, buiten Horatius heeft dat gezegd, maar Dieter Maeterschitz, de "big-boss" van Red Bull, weet nog altijd wat hij wil: een Red Bull opnieuw wereldkampioen zien worden. Tor slot "MAC-V", zit in de wachtkamer om als derde hond het been te grijpen dat de groten ekaar niet gunnen. Door de "gridpenalty voor Rosberg en Vettel, start de Duitser Nico Hülkenberg op de tweede plaats en Jenson Button met de Mc Laren op het derde startvakje.(wr)

    02-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN VETTEL - FERRARI - RIJDT BESTE CHRONO IN FP3

    De kritikasters rond de Fin Kimi Räikkönen hielden vandaag hun mond. Heel snel plaatste "Iceman" zich met zijn Ferrari bovenaan de tabellen. Wereldkampioen met Ferrari in 2007, liet hij nog eens zijn klasse zien, waaraan vriend en vijand begon te twijfelen. Nadat 40' waren gereden in de derde vrije oefeningen voor de GP van Oostenrijk, knalde WK-leider Nico Rosberg zijn Mercedes in bocht twee op de curbstone's. Met als gevolg een rode vlag en een Mercedes W07 die eens weggesleept naar de pits toe, die sessie niet meer op de baan kwam.

    Om 11.49 uur werd met een groene vlag de baan weer vrijgegeven, en "verdrong" Sebastien Vettel zijn ploegmaat van de spits met een pintijd van 1'07"098. Dus 1. Vettel, 2 Räikkönen en 3. Lewis Hamilton die een ineens tegen een muur aantikkende Ricciardo (Red Bull-Renault) daarmee naar de vierde stek verwees. In de "wachtkamer" achter deze zege-kandidaten voor zondag, zaten geduldig Max Verstappen (Red-Bull-Renault), Vallteri Bottas (Williams-Mercedes), zijn teamgenoot Felipe Massa en op de achtste plaats die sakkerse, duivels goede coureur Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes). Jenson Button en Fernando Alonso plakten de genezende Mc Laren-Honda op de negende en tiende tijd.

    De crash van Nico Rosberg kan, afhankelijk van de schade aan de Mercedes, een rol spelen én voor de kwalificaties, straks om 14 uur, en mogelijk ook voor de race. Rosberg's tegenslag, dat de achterwielophanging aan diggelen ging op een curbstone in bocht 2 - kan een rode loper uitrollen om Lewis Hamilton zijn 24 punten achterstand te zien afknagen naar de 141 eenheden die de Duitser nu als voorlopig leider in de WK-stand sterk houdt. Nico Rosberg droomt van een eerste wereldtitel, Lewis Hamilton van een vierde en Sebastien Vettel van een vijfde. Deze laatste telt 96 punten tegenover Rosberg die 141. Maar die 45 punten verschil zijn nog te overbruggen als alles meezit. Kimi Räikkönen is wijs genoeg om in dienst van zijn onuitgesproken kopman te rijden. Daarom zijn uitgerekend deze twee een hecht team.

    Voor wie twijfelt aan een mogelijk respect tussen twee teammaats, moet er de geschiedenisboeken maar eens op na slaan. Toen Juan Manuel Fangio in 1957 zijn laatste en wellicht de meest aansprekende vijfde wereldtitel behaalde, wilde hij ermee stoppen. Toch kreeg men hem zover "nog één keer" deel te nemen aan de Grand Prix de l'ACF in Reims. Mike Hawthorn was toen de rijzende ster bij Ferrari. Hawthorn reed Fangio op een ronde...maar vertraagde naar het einde van de race toe, zodanig dat de bescheiden grootmeester van de autosport zich kon ontdubbelen en voor winnaar Mike Hawthorn over de meet reed.

    Gevraagd naar de zin van dat gebaar antwoordde de flegmatieke Brit die met strik en smokinghemd reed, "Zo'n monument gaat je niet op een ronde zetten !" Gentleman Mike Hawthorn reed voor Ferrari, Fangio voor Maserati. Als de race over was, stapte Fangio uit, dankte de wereldkampioen 1958 en zei tegen zijn naasten "Nu is het écht voorbij". Zoiets zal morgen niet gebeuren tussen Rosberg en Hamilton, maar tussen Kimi en Sebastien in hun rode steigerende paard is zoiets wél denkbaar. Niki Lauda zou dit beamen.(Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'07"098

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                       1'07"234

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'07"308

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)        1'07"639

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        1'07"761

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)        1'07"814

    07. Felipe Massa (Williams-Mercedes)          1'07"831

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1'08"285

    09. Jenson Button (Mc Laren-Honda)           1'08"304

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)        1'08"327

    Bijlagen:
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   

    02-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN SPIELBERG

    Algemeen gesproken heeft de Duitser Nico Rosberg de hele eerste vrije oefeningen overheerst. Hij sloot het anderhalf uurtje stuurtje draaien af met 1'07"373. De snelste tijd over het 4,326 km lange circuit met twee linkse bochten en zeven rechtse. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton klampte aan bij zijn ploegmaat, maar erover wippen liet de leider in het WK - Nico Rosberg - niet toe. Sebastien Vettel tikte de derde chrono aan en Kimi Räikkönen in de tweede Ferrari de vierde. Meteen snoert de Fin alle kwatongen de mond, als zou hij niet meer competitief zijn.

    Kimi blijft een steengoede autocoureur, maar kan evenmin verhinderen dat een nieuwe generatie jonge autocoureurs drumt om de heerschappij over te nemen. Zoals Carlos Sainz jr (Toro Rosso) die zesde aantikte of een Max Verstappen (Red Bull-Renault) die de achtste plaats inpikte, na fameus de zandbak te hebben omgerommeld. Of de ingenieurs er blij zullen mee zijn, en blijven, blijft de vraag. Straks volgen de tweede vrije oefeningen voor de GP van Oostenrijk die zondag over 71 ronden wordt gereden als negende race in een kalender van 21 GP's.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                         1'07"373

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'07"730

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'08"022

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          1'08"222

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)           1'08"528

    06. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)              1'08"803

    07. Felipe Massa (Williams-Mercedes)             1'08"824

    08. Max Verstappen (Red Bull-Renault)           1'08"962

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Ferrari)              1'08"990

    10. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)           1'08"998

    01-07-2016 om 14:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!