Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    01-10-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST, VERSTAPPEN SPLITST TWEE MERCEDESSEN IN FP3
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In Maleisië zijn de derde vrije trainingen om de GP van zondag, snel verteld. Er was minder dan een half uur nodig om regerend wereldkampioen Lewis Hamilton een kanontijd te laten neerzetten in 1'34"434. Daarmee gaat de Brit als snelste naar de Q1 waarmee de strijd om de "pole" begint. Maar er is een feit te melden over Max Verstappen. Die splitste zijn Red Bull tussen de Mercedessen van Hamilton en Rosberg. Max scoorde de tweede snelste tijd. Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel, vierde en vijfde, keken er sip naar. De ploegmaat van de nu 19-jarige Max, de Australiër Daniël Ricciardo kon er alleen een zesde wijzerstand uitpersen...Veelbelovend voor de kwalificaties van straks.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'34"434

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)      1'34"879

    03. Nico Rosberg (Mercedes)                     1'35"053

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                      1'35"150

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                     1'35"170

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)       1'35"461

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)1'35"776

    08. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)       1'35"906

    09. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)         1'36"222

    10. Felipe Massa (Williams-Mercedes)        1'36"227

    01-10-2016 om 10:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT ZOE, STERKSTE ELEKTRO-TROEF OP SALON VAN PARIJS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgen begint in Parijs de tweejarige "Mondial de l'Automobile" of het "Salon van Parijs", waar Volvo en Ford tot de grote afwezigen behoren. Wél aanwezig - en nog wel om Tesla het vuur aan de schenen te leggen - zijn Opel, Mercedes-Benz, Renault en Volkswagen. Om een elektrisch offensief te starten. Nog maar eens moeten we zeggen. De uitzondering op de regel is evenwel Renault. Het merk dat vanochtend nog de Formule 1 van Kevin Magnussen in vuur en vlam zag, begint op 9 oktober 2016 aan zijn derde Formule "e"-seizoen via het teams van Dams.

    Renault is tweevoudig kampioen in de elektrische éénzitters. Die delen - nog niet - de populariteit van de Formule 1, maar zit wel in de wachtkamer om die te erven. Vooral de President van de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA), Jean Todt, heeft er meer oren naar dan naar de Formule 1. Daarvan is de wonderbaarlijke selfmade-men tijdens zijn jaren bij Ferrari, Ross Brawn, Michaël Schümacher en Rubens Barrichello verzadigd geraakt. Wat kan dit nu allemaal te maken hebben met Renault op het Salon van Parijs ? Redelijk veel.

    De elektrische motor én de gebruikte batterij in de nieuwe Renault Zoe zijn dezelfde als degenen die worden gebruikt in het Formule "e"-kampioenschap. De auto in Parijs is onder de anderen het meest realistische puur elektrische aanbod van de huidige markt. Zijn actieradius is - bij juist besturen ervan - 400 km. En zijn prijs ligt vandaag al in de toonzalen: €25.250. De "anderen" moeten, behoudens Nissan, er nog aan beginnen.

    Tesla natuurlijk niet. Die was pionier in 2007 dank zij de genialiteit van bedenker Elon Musk. Men moet toegeven dat Tesla's meer en meer te zien zijn in het straatbeeld. Maar er hangt direct een prijskaartje aan vanaf €88.000...Momenteel dokter het Californische bedrijf aan een EV die maar €35.000 zou kosten. Maar Renault ligt voorop.

    In de Formula "e" worden de twee wagens bestuurd door Sebastien Buemi en Nicolas Prost, zoon van...ja ! Eergisteren werd de nieuwe auto voor het derde kampioenschap voorgesteld en bevredigende tests werden al gereden in Donington. Op 14 oktober a.s. begeeft Nicolas Prost zich naar het Salon om daar mee Renault's nieuwe "Trezor" voor te stellen, een EV voor de weg, maar technisch helemaal overeenstemmend met de racewagens.

    Bijna zou je vergeten dat Renault de succesvolle Red Bull's van Daniël Ricciardo en Max Verstappen aandrijft. Als zelfstandig teruggekomen merk in de F1 "sukkelt" Renault door de overname van Lotus F1. Nochtans wordt dat opgelost. 2017 zal dat laten blijken. Nu in Parijs schittert Renault. Morgen, voor de derde vrije oefeningen voor de GP van Maleisië, zal het weer opletten zijn. Uiteraard zijn het twee verschillende werelden. In beiden heeft het merk zich echter een ijzersterke reputatie opgebouwd.(Walter Rombauts/Foto's: Renault, Tesla, Mercedes)

    Bijlagen:
    De racewagen onleent helemaal de techniek van de ZOE die nu in Parijs blikvanger is i30916.jpg (3.2 MB)   

    30-09-2016 om 18:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NEEMT GLANSROL VAN ROSBERG OVER IN FP2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Behoudens het huisbrandje van Magnussen's Renault in het begin van FP1, werd de tweede vrije training om de GP van Maleisië in Sepang, quasi een kopie van de eerste. Met dat verschil dat de Brit Lewis Hamilton met 0,2" de glansrol van zijn ploegmaat Nico Rosberg als snelste overnam. Verdere "nuances" werden aangebracht door een Max Verstappen (Red Bull) die zich verbeterde. Daarbij verwees de nu 19-jarige "wonderboy" zijn Australische ploegmaat naar de achtste plaats.

    De Spanjaard Fernando Alonso (Mc Laren-Honda) verloor wel twee plaatsen maar "bijt niettemin in de start van de snelsten." Mc Laren doet er alles aan om in de GP van Japan in Suzuka - letterlijk de achtertuin van Honda - in het thuisland een beste beurt te maken. Normaliter zal Honda een nieuwe motor aan de start brengen in het land van de Rijzende Zon. Morgenochtend staan de derde vrije oefeningen op het programma, waarna de kwalificaties zullen bepalen hoe spannend de GP van Maleisië zondag zal zijn.

    Eén onzichtbaar gegeven kan dat spanningsveld nog beïnvloeden: de weerman, die moessonregens kan strooien. Van zijn toorn kan misschien afhangen of de 56 ronden van 5,543 km allemaal zullen afgehaspeld worden zoals gepland. Is er een regenstart dan mag dit jaar nog achter de safetycar nog wat adhesie-gevoel worden opgesnoven. Met daarachter een "rollende start". Volgend jaar is dat gedaan. Na een eventuele aftastingsronde achter safetycar wordt daarna een staande start gegeven. Regenspecialisten zullen van postkaarten dan weer in "mannen-met-ballen-aan-hun-lijf" veranderen.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'34"944

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                               1'35"177

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'35"605

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'35"842

    05. Max Verstappen (Red Bull)                            1'36"037

    06. Sergio Perez (Force India)                             1'36"284

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                1'36"296

    08. Daniël Ricciardo (Red Bull)                             1'36"337

    09. Nico Hülkenberg (Force India)                        1'36"390

    10. Jenson Button (Mc Laren-Honda)                    1'36"715

    30-09-2016 om 16:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST IN FP1, MAGNUSSEN SPRINGT UIT RENAULTTOORTS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Duitser Nico Rosberg heeft in zijn Mercedes de hele eerste vrije trainingen de overhand gehouden op ploegmaat Lewis Hamilton, die weerom enkele kleine steken liet vallen. Helemaal bij het begin van de FP1 werd het wereldje opgeschrikt doordat de Renault van de Deen Kevin Magnussen in brand vloog. De coureur maakte een tijgersprong uit de auto naar de begane grond. Renault-mecaniciens en marshall's hadden nogal wat moeite om het brandje te blussen. De sessie begon dus met een rode vlag en hernam pas 26' later. Zesentwintig kostbare minuten tijdens dewelke alle teams tijd verloren.

    Reed Kimi Räikkönen de derde en Sebastien Vettel de vierde chrono, dan was dat eerder gewoon dan die sakkerse Fernando Alonso die de "ge-update" Mc Laren (met twee tokens) liefst op de vijfde wijzerstand plaatste. Het nieuwe asfalt in Sepang wordt sneller en sneller naarmate er meer rubber op blijft plakken van de harde, medium en soft-Pirellicompound. Ook de omgevingstemperatuur van 31°C helpt daarbij. Als straks de tweede vrije oefeningen beginnen, zullen de chronostanden ook sneller en scherper worden.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                 1'35"227

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)              1'35"721

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                  1'36"315

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                 1'36"331

    05. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)  1'36"510

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull)               1'36"753

    07. Max Verstappen (Red Bull)               1'36"973

    08. Nico Hülkenberg (Force India)          1'37"513

    09. Sergio Perez (Force India)                1'37"601

    10. Jenson Button (Mc Laren-Honda)      1'37"613

    30-09-2016 om 05:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHAOTISCHE 2017 KALENDER DREIGT F1 TE ONTWRICHTEN

    Het "World Motor Sport Council" van de FIA heeft de voorlopige kalnder van de F1 vrijgegeven voor 2017. Vanachter een bureautje gezien een gemakkelijke klus voor pennenlikkers. Maar voor degenen die in die doolhof van 21 races hun logistiek- en bioritmiek willen redden is het een zogoed als onmenselijke opgave. Het milieu van de Formule 1 kent één van de hoogste scores in relatiestoornissen, lees echtscheidingen. Ook wordt het voor een sportmanagement een moeilijker klus een heel team "familiaal" bij elkaar te houden.

    Wie niet beroepshalve kris-kras over de wereld heeft - moeten - vliegen kan het nare gevoel van drie tiijdzones in twee weken verwerken nauwelijks vatten. Sociaal-familiaal is het een drama. Nu de Formule 1 in handen is gekomen van Liberty Media met uitgesproken Amerikaanse invloeden, is er zelfs sprake om naar 25 races per jaar te evolueren. Daarmee zal de F1 zich in de nabije toekomst logistiek vastrijden, zoals nu al Vlaanderen een hele dag in de file stilstaat. F1 begint aan een nefaste evolutie.(wr)

    30-09-2016 om 03:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEER GP VAN BAKOU GELIJKTIJDIG MET 24 UREN VAN LE MANS...!

    Voor 2017 heeft "Le Conseil Mondial" van de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) opnieuw 21 races weerhouden. Het seizoen begint op 26 maart 2017 in het Australische Melbourne. Het sluit af op 26 november volgend jaar met de GP van Abu Dhabi. Ergerlijk voor autosportpuristen is dat de GP van Bakou opnieuw samenvalt met de historische "24 Uren van Le Mans". Het meest ingrijpende daarvan treft enkele F1-coureurs die de etmaalrace eventueel kunnen rijden. Zo is de Duitser Nico Hülkenberg weerom onfortuinlijk voor Le Mans, race dewelke hij in 2015 won met Porsche. Gelukkig is er op de tesdag in La Sarthe, 4 juni 2017, geen GP.(wr)

    29-09-2016 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STEPHANE LEMERET DOET MET HONDA-CIVIC MACHTSGREEP NAAR TITEL

    De vier sprintraces in het Luxemburgse Colmarberg in het kader van het TCR-Benelux-kampioenschap hebben vorige zondag voor groot spektakel gezorgd. De eerste race werd spectaculair gewonnen door Stéphane Lémeret in zijn Honda Civic, de tweede door Fred Caprasse in de Opel Astra, de derde door Stefano Comini en de vierde door Pierre-Yves Corthals. Stéphane Lémeret deed in Luxemburg een machtsgreep naar de titel waarin op 22 en 23 oktober in Asse de voorlaatste en op 30 oktober 2016 in Mettet de laatste race wordt gereden.(wr/Foto's: Kronos Events, Honda)

    Bijlagen:
    Stéphane Lémeret won in Colmarberg i26016 1.png (4 MB)   

    27-09-2016 om 17:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AARDVERSCHUIVINGEN ONDER EUROPESE AUTOWIELEN

    Op de "Mondial de l'Automobile" die in Parijs doorgaat van 1 t/m 16 oktober zullen Ford, Volvo en Mazda niet aanwezig zijn. Het zijn niet de aanslagen van 13 ovember vorig jaar die daarvan aan de basis liggen. Het zijn de onwezenlijke aardverschuivingen die zich onder de wielen van zowat alle autoconstructeurs voordoen. Dat proces is in 2007 ingezet met de komst van de puur elektrische Tesla Roadster. De trage maar zekere doorbraak van de elektrische auto werpt het licht op de daarmee aangekondigde dood van de verbrandingsmotor als dusdanig. Zowel de "Otto" als de "Diesel"-motor bevinden zich aan het einde van hun door-ontwikkeling. Technisch én economisch. Tenzij men overschakelt op - bijvoorbeeld - waterstof.

    Als Mazda niet in Parijs is, komt dat omdat het huidige gamma, geen klankbord met huidige knallende nieuwigheden heeft. Bovendien is het Parijse Salon een organisatorisch gezien zéér dure tentoonstelling voor de autoconstructeurs - €175 per m2, taksen niet meegerekend - en is de toeloop van méér dan 1 miljoen bezoekers niet meer genoeg om er direct commercieel voordeel uit te halen. Dat wordt bij de dealers afgehandeld. Natuurlijk kunnen, Renault en Peugeot-Citroën er niet anders dan aanwezig zijn. Maar Bugatti wiens fabriek in Molsheim in de Franse Alsace staat, is er niet. Ze hebben nochtans een nog straffere auto voor te stellen dan de "Veyron" die ze tot nu toe hadden...

    Mazda, het enige Japanse merk dat de "24 Uren van Le Mans" won in 1991 met een rotary-engine (Wankelmotor) is zinnens om in 2020 de "RX Vision" uit te brengen met een rotatiemotor op waterstof. Waarmee meteen een tegenzet zou worden gedaan aan de nu opkomende elektrische auto die naast Tesla, ook Nissan, Renault en andere Mercedessen al concreet kunnen aanbieden. Die "topic" kan buiten het visueel tonen van de Vision Mazda in Parijs nog niet concretiseren. Daarom laten ze een dure rekening aan de hoofdkantoren in Hiroshima en Leverkusen voorbijgaan.

    Volvo, eigendom van het Chinese Geely, heeft meer baat bij Aziatische shows. Geely wil in 2020 liefst 800.000 Volvo's in China verkocht zien. De weg daartoe zijn ze aan het plaveiën. Zonder dat Volvo in België in het gedrang moet komen. Gent kan de Europese markt bevoorraden en de vooraanstaande technische kennis aan China overmailen...Ook Volkswagen toont geen Bentley of Centenario in Parijs. BMW blijft eveneens weg met de Rolls'. Cadillac en Chevrolet komen ook niet.

    Dat Ford niet komt heeft als reden "dat het merk mobiliteit verkoopt. Meer dan auto's. Daarom vinden ze technologiebeurzen belangrijker (zoals die van Las Vegas) dan autosalons geworden. Ook al kost een vierkante meter standplaats evenveel. Toch een doordenkertje, zonder arrogantie aangebracht in een tijd van de nakende zelfrijdende auto, hybrid's en EV's.

    Zelfs de winnaar van de "24 Uren van Le Mans 2016", Alpine in de LMP2-klasse, stuurt zijn kat en zijn nieuwste model wordt eerder dan naar Parijs via de boot naar de belangrijke Japanse markt gevaren. Daar speelt Alpine in de LMP2-klasse in het "Wereldkampioenschap Endurance" aan de voet van de Mont Fuji de wereldtitel. Parijs wordt dan bijna letterlijk, als je Calais mede in acht neemt, een achterbuurt. De aarde verschuift onder de wielen van de autoconstructeurs.

    Ook die aarde onder de Formule 1 die na 66 jaar voor het eerst niet echt meer "van ons" is. De eerste Amerikaanse inspiraties sluipen binnen. F1-mirakel Bernie Ecclestone, nu 85, blijft meer en meer weerloos. De FIA is niet echt meer geïnteresseerd. President Jean Todt werkt al twee jaar aan de bestaande Formula "e" waarin Renault mee de toon aangeeft...

    De aarde verschuift, hopelijk zonder zondvloed. Want zondag is het de GP van Maleisië waar regenmakers in donkere wouden vermetele weerplannen kunnen smeden. Parijs en Kuala Lumpur, twee verschillende werelden op één verschuivende aarde. Met veertien dagen tussentijd. (Walter Rombauts/Foto's: wr, Mercedes, Renault, Nissan, Mazda)

    27-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEBBER, BERNHARD EN HARTLEY WINNEN WEC IN AUSTIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is al voor de derde opeenvolgende keer dit jaar dat Timo Bernhard, Brendon Hartley en Mark Webber dit jaar met de Porsche 919 Hybrid een race winnen voor het "World Endurance Championship". Dit keer in Austin Texas. De winnaars van de "24 Uren van Le Mans 2016", Romain Dumas, Marc Lieb en Neel Jani, finishten eveneens met een Porsche 919 Hybrid vijfde. Het is de twaalfde zege van de 919 Hybrid sinds die in 2014 werd ingezet. Porsche voert ook de voorlopige stand aan in het WEC, voor Audi en Toyota.(wr)

    18-09-2016 om 11:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEREZ ACHT PLAATSEN ACHERUIT, VETTEL START MET NIEUWE MOTOR

    Omdat Sergio Perez gisteren tijdens de kwalificaties een dubbele gele vlag negeerde krijgt de Force India acht strafplaatsen op de grid. Hij start nu achttiende. Sebastien Vettel start vanop de laatste plaats en omdat het toch niet slechter meer kan, overweegt Ferrari hem met een nieuwe unit te laten starten. Daniël Ricciardo van Red Bull heeft nog laten weten dat hij vanaf de eerste startlijn start om te winnen. Zesënzestig jaar horen we die bewering van iedereen die de tweede snelste chrono reed in de kwalificaties...Groot nieuws dus van Red Bull, voor Ferrari gebracht door een sublieme Renaultmotor waarover nergens met geen woord wordt gerept.(wr)

    18-09-2016 om 11:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG WINT ONGEMEEN SPANNENDE GP VAN SINGAPORE

    Even werd het zegevuurwerk te vroeg ontstoken. Dat was in de start van de eerste ronde. Carlos Sainz en Nico Hülkenberg knalden ongewild tegen elkaar. Veel schade voor de Duitser, veel "plastiek" op de baan. Safety Car, maar wel snelle herstart na een processie door de pits. Van toen af beheerste Rosberg en Mercedes de hele nachtrace. Het strategische spel met de banden bleek bij het merk van de Ster feilloos gespeeld te worden, behoudens kleine remproblemen voor Lewis Hamilton en ook Nico Rosberg werd aangemaand de vertragers in de watten te leggen.

    Zo rond "the point of no return" had Nico met nog iets meer dan 16" voorsprong op een briljante Daniël Ricciardo. De Duitser kon nog nieuwe rubbers halen, maar er was twijfel. Die was er niet bij Red Bull waar de Australiër - ook op het nippertje - op ultrasofts werd buitengestuurd en voor Mercedes beangstigend seconden begon in te lopen op Rosberg. Tot de afstand met 1" in de laatste ronde te groot bleek om Nico Rosberg nog voorbij te gaan. Deze laatste herneemt hiermee met 8 punten de voorlopige leiding in de stand om het wereldkampioenschap, met nog zes races te snorren.

    Verdere hoogtepunten zijn een sterke race van Räikkönen en één van Vettel, maar een tekortschietende bandenstrategie van Ferrari. Een Max Verstappen die Fernando Alonso voorbij ging alsof hij nooit iets anders had gedaan. Duels bij de vleet, zelfs een geslaagde aanval van Kimi Räikkönen op Hamilton, dus even op het podium, maar dan zette de drievoudige wereldkampioen dit recht en eistte bescheiden de derde podiumplaats voor zich op.

    Kwatongen in de paddock strooien giftige geruchten rond als zou Mercedes sinds héél kort besloten hebben de Duitser Nico Rosberg eerder aan een wereldtitel te willen helpen dan een vierde voor Lewis Hamilton. Nog giftiger zijn de geruchten als zou Niki Lauda deze trend voeding geven. Hij zou zich blauw ergeren aan de levensstijl van Lewis en ziet daarin een spiegelbeeld van James Hunt die in 1976 wereldkampioen werd. Weliswaar nadat de Oostenrijker op 1 augustus 1976 zijn verschrikkelijk ongeval had op de Nürburgring, zes weken later vierde finishte in Monza en in de regenrace op Fuji in Japan uitstapte. Waarmee hij met 1 punt verschil zijn tweede wereldtitel aan James Hunt verloor.

    Was James Hunt de voorvader van een levengenietende Lewis Hamilton, dan blijven er naast die geventileerde afkeer daarvan, nog enkele industriële overwegingen: Nico Rosberg is Duitser, Nico Rosberg reed zijn 200ste GP, Nico's vader Kéké eveneens wereldkampioen geweest (1982), het zijn allemaal argumenten "der Verswiegenheit". Een constructeur heeft er belang bij niet één, maar allebei zijn coureurs, in het zonnetje te zien. Want in de autoindustrie is geld de naam van het spel. Winnen op zondag is verkopen op maandag is een versleten slogan sinds de globalisering van de wereld. Het begrip is vervangen door wereldwijde "impact". De volgende GP is deze van Maleisïë van 30 september t/m 2 oktober 2016 op het circuit van Sepang. (wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)

    06. Max Verstappen (Red Bull)

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso)

    10. Kevin Magnussen (Renault)

    WK-stand:

    01. Nico Rosberg           273

    02. Lewis Hamilton        265

    03. Daniël Ricciardo       179

    04. Sebastien Vettel      153

    05. Kimi Räikkönen       148

    06. Max Verstappen      129

    18-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG VERTREKT OP POLE IN SINGAPORE

    Met een tijd van 1'42"584 verzekerde de Duitser Nico zich al in Q2 van de snelste tijd. Het was dus afwachten of Lewis Hamilton die nog zou verbeteren in de Q3. Dat gebeurde niet want de Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull spiesde zich tussen de twee Mercedessen in. Meteen verwees hij zijn jonge ploegmaat Max Verstappen naar de vierde tijd.

    Morgen staat de Fin Kimi Räikkönen met de Ferrari weer achter de "snaak-die-niemand-voorbijlaat." Dat is een explosieve situatie, want "Iceman" heeft zich al eerder zwaar beklaagt over het ongedisciplineerde rijgedrag van de jongeman tegen wiens vader , Jos Verstappen, hij lang geleden ook verbeten duels moest voeren. Opmerkelijk is de zevende plaats van Fernando Alonso in de Mc Laren-Honda.

    Opgemerkt werden een schuiver van Romain Grosjean (Haas), ene van Pascal Wehrlein (Manor) en een verremming van Jenson Button. Die gaat volgend jaar op pensioen ten gunste van onze landgenoot Stoffel Vandoorne. Een pikant gegeven morgen is de inhaalrace van viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel die door een technisch mankement aan de Ferrari vanaf de 22ste en laatste plaats moet vertrekken.(wr)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                                 1'42"584

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                              1'43"115

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'43"288

    04. Max Verstappen (Red Bull)                              1'43"328

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'43"540

    06. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                            1'44"197

    07. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                                1'44"469

    08. Nico Hülkenberg (Force India)                          1'44"479

    09. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                  1'44"553

    10. Sergio Perez (Force India)                               1'44"582

    17-09-2016 om 20:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG NIPT SNELST IN FP3 VOOR...VERSTAPPEN !

    In de derde vrije trainingen voor de GP van Singapore die zondag wordt gereden is Nico Rosberg in zijn Mercedes de snelste geweest. Echter maar nipt voor Max Verstappen in de Red Bull-Renault die ronduit voor sensatie zorgt tussen de wereldkampioenen. Kimi Räikkönen kon de Ferrari op de derde chrono prikken, Ricciardo werd vierde, Vettel vijfde. Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton reed slechts de achtste tijd door een stuurfout. Straks zijn er de kwalificaties voor de "pole". Met een tiener in het spel... die vanochtend een reuze-hagedis kon vermijden die op wandel was op de omloop. (wr)

    17-09-2016 om 16:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG ZET PUNTJES OP I IN FP2

    In de tweede vrije training voor de GP van Singapore heeft de Duitser Nico Rosberg de puntjes op de "i" weten te zetten op de beroemde "i". Lewis Hamilton kampte met hydraulische problemen aan de Mercedes. Maar Max Verstappen (Red Bull-Renault) hiel wél de derde stek in zijn bezit. Morgenochtend zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag de kwalificaties voor de "pole". Zondag wordt de GP van Singapore gereden als "nachtrace" opdat volgens Bernie Ecclestone's wil wij er ook bij ons kunnen van genieten tijdens de daguren. 61 ronden van 5,065 km.(wr)

    16-09-2016 om 19:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WISSELT RENAULT ALS TOPPER IN VOOR MERCEDES IN FP1

    Jeudigheid zal het altijd winnen van de "ouwe knarren". Max Verstappen heeft met de Red Bull-Renault de snelste tijd gezet in de FP1 in Singapore. Alle anderen, Lewis Hamilton (driemaal wereldkampioen), Sebastien Vettel (viermaal wereldkampioen) en Kimi Räikkönen (éénmaal wereldkampioen) moesten er hun genoegen mee nemen. Verder géén commentaar. Fernando Alonso tweemaal wereldkampioen en onder zéér dubieuze omstandigheden winaar van de GP van Singapore in 2006, vraag het maar aan Flavio Briatore die Nelson Piquet express liet crashen om een Safety Car uit te lokken. Het kostte hem zijn kop bij Renault Sport. Mensen maken fouten. In Singapore, een duistere race onder kunstlicht, is Max Verstappen momenteel de beste. Alonso is in weerwil van zijn godentalent nergens meer.(wr)

    16-09-2016 om 13:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN EERSTE VRIJE TRAININGEN VOOR GP VAN SINGAPORE

    Met slechts 9 punten verschil jaagt de Duitser, Monegask eigenlijk, Nico Rosberg op WK-leider Lewis Hamilton. Geen gewone klus. Zeker niet als je op F1-Journaal.be (proficiat gasten) hebt gezien hoe de drievoudige wereldkampioen, de anti-pool van Ayrton Senna als mens, en tijger "wakker maakte". Rosberg weet dat zijn ploegmaat Lewis Hamilton geen poesje is om zonder handschoenen aan te pakken...(wr)

    15-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VRUCHTEN PLUKKEN VAN LE MANS: PORSCHE PANAMERA 4 E-HYBRID
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie zich afvraagt wat nog uit de autosport wordt gepuurd en op "gewone" wagens al wordt toegepast krijgt een antwoord in de nieuwe Porsche Panamera 4 E-Hybrid. De auto is nu te koop voor €110.957. Waar Audi de dieseltechnologie tijdens de overwinningen in de 24 Uren van Le Mans optimaliseerde kreeg zustermerk Porsche "carte blanche" om met benzine-hybrid voluit te gaan in La Sarthe.

    Zoals verwacht lostte de 919 Hybrid vele verwachtingen in. Dit jaar, 2016, won Porsche dankzij de brute pech van Toyota waarin Nakajima, aan de leiding rijdend, in de laatste ronde stilviel. Porsche won. En meteen bleef de Mazda 787 de enige Japanse auto (met rotary-engine) die ooit de grootste industriële autoconfrontatie van het jaar ieder jaar in Le Mans won.

    Detailsgewijs zijn kleine dingen geïmporteerd in de nieuwe Porsche Panamera. Basisgegeven is een V6 biturbo-benzinemotor die 330 pk uitbraakt en 450 Nm koppel over het asfalt smeert. De elektromotor die eraan is geplakt voegt nog eens 136 pk en 400 Nm toe. Daardoor is het gezamelijk resultaat 462 pk en 700 Nm. 278 km/h als top en 4,6" van 0 naar 100 km/h zijn compleet bijzaak tegenover het brandstofverbruik van 2,5 l/100 km en een uitstoot aan CO2.

    Zoals Formule 1 wagens heeft de prestigieuze - maar voor mij té grote en dure auto - een achtversnellingsbak, maar wel automatisch, een PDK, zijnde een dubbele koppeling die zéér snel schokloos overschakelen mogelijk maakt. Wie deze mastodont-in-afmetingen financieel en emotioneel aankan, geniet ook van permanente vierwielaandrijving. Die zorgt dat het monsterkoppel héél evenwichtig over de vierwielen wordt verdeeld. Dat geeft dan weer een magnetische wegligging.

    De batterij die van 9,4 naar 14 kWh is geëvolueerd wordt in zes uur opgeladen met 230 V 10 Ampère. Wie voor het optionele oplaadsysteem gaat, kan de klus geklaard zien in 3,5 uur. Deze Porsche heeft vier rijmodussen en daarvan is na de E-Power (50 km puur elektrisch) de Hybrid Auto instelling de evenwichtigste. E-Hold als derde houdt de energie vast die de V6 aan de batterij levert en in de vierde, E-Charge wordt een extra-inspanning gevraagd van de benzinemotor om de batterijlading hoger op te laden. Wie hem koopt heeft een zweem in zijn bezit van de 919-Hybrid, die in Le Mans de rol van Audi overnam. Een juist moment na het - onterechte - dieselschandaal dat VW trof.(Walter Rombauts/Foto:VW, Porsche)

    12-09-2016 om 12:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT OVERHANDIGT 100.000STE EV IN HET NOORSE OSLO

    In de moderne tijd mag Renault tot de pioniers van de elektrische wagens worden genoemd. Persoonlijk zijn de Twizy en de ZOE in de familie van vier EV's de blikvangers. Renault is ook het erk dat deelneemt aan de Formule "e". Dat is een eenzitterformule, ei zo na geen F1, die wordt gereden met puur elektrische auto's. Bekende namen als Nicolas Prost en andere Nelson Piquet jr. zijn erin actief. Bovendien is Renault leider in de voorlopge stand.

    Maar terug naar de straat. Renault overhandigde op 9 september, gisteren dus, de sleutels van een 100.000ste  verkochte elekrische auto. In dit geval gaat het om een ZOE en de plaats was Oslo, de hoofdstad van Noorwegen. Twijfelaars aan de puur elektrische auto, alsook aan de zelfrijdende auto, zullen tegen 2020 ongelijk krijgen Tesla heeft de trend gezet, Mercedes volgt en natuurlijk zal Porsche wellicht de rijke kritikasters over de streep halen. Maar Renault en NIssan vallen tesamen in de betaalbare klasse.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    10-09-2016 om 10:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 OVERGENOMEN DOOR LIBERTY MEDIA, BERNIE BLIJFT SPORTCEO

    Liberty Media heeft het beheer van CVC-Investment overgenomen voor 8,5 miljard dollar. Nieuwe baas heet Chase Carey en Bernie Ecclestone blijft als eerbetoon CEO-F1-Sport. "Voor drie jaar is hem gevraagd", zo zegt de man die de Formule 1 sinds 1981 zijn moderne uitzicht én rijkdom gaf. Het zou ook de wens zijn van Chase Casey, de nieuwe ceo van CVC Captitals, een Amerikaan. Zee verstandig want zoals Bernie het llappen van de zweep kent, kent ze niemand. 

    Toch is het begin van het einde van 66 jaar hooggesdisiplineerde opperste autosport daarmee ingeluid. Het vervolg is kermis, koehandel. Er is een tijdperk afgesloten. Chase Casey heeft om deze bewering te ontkrachten al laten weten dat hij een "evolutie" en geen "revolutie" wil. Volgend jaar in 2017 krijgt de F1 een nieuw uiterlijk.

    Mercedes testte al tienduizenden kilometers met de nieuwe banden voor dan. En Fernando Alonso test volgende weekeinde het "halo"systeem in Singapore. De volgende GP van het wereldkampioenschap waarin Nico Rosberg met slechts 2 punten achterstand op leider Lewis Hamilton jaagt. De Brit oogt op zijn beurt naar een vierde wereldtitel.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    08-09-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG WINT IN MONZA, WK HERBEGINT MET 2 PUNTEN VERSCHIL
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Polesitter Lewis Hamilton miste in de GP van Italië kompleet zijn start ten voordele van Nico Rosberg die als eerste ongeschonden de chicane doorkwam. De drievoudige wereldkampioen raakte op de zesde plaats en kon aan een mini-inhaalrace beginnen. Die rondde hij voorbeeldig af naar een tweede plaats. Daardoor kon hij de schade beperken en Rosberg tot op 2 WK-punten van zich af houden. Daarmee blijft hij leider in de voorlopiger stand om het wereldkampioenschap waarvan nu veertien races zijn gereden en er nog zeven blijven te rijden. Nico Rosberg won de 21ste race uit zijn F1-loopbaan en heeft nog alle kansen op de wereldtitel.

    De "tifosi", verslaafd aan Ferrari-rood, werden door Sebastien Vettel gesust door een derde plaats die hij - weerom - heroïsch afdwong. Niet geheel onlogisch, want de Duitser is per slot vier keer wereldkampioen. Iets wat Lewis Hamilton nu verbetener dan ooit zal najagen. De snelste GP van het seizoen is weer een strategisch bandenspel geweest. In concreto beheerst bandenleverancier Pirelli het WK. Bizar ?

    Weliswaar in overleg worden de rubbercompounds bepaald, maar zelfs teammanagers én coureurs kunnen soms hun eigen puzzel niet meer ineenleggen. Op enkele inhaalmaneuvers in de achterhoede na, was de GP van Italië een saaie bedoening. Monza heeft wel nog voor drie jaar waarborg van het organiseren van de GP. Bernie Ecclestone zal dan 88 jaar zijn.(Walter Rombauts/Foto's: wr(toemaatje Lohéac)  en Mercedes)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Daniël Riciardo (Red Bull-Renault)

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)

    07. Max Verstappen (Red Bull-Renault)

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)

    09. Felipe Massa (Williams-Renault)

    10. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)

    WK-stand Piloten:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                         250

    2. Nico Rosberg (Mercedes)                            248

    3. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)             161

    Bijlagen:
    Les tractions avant de Citroën in Le Manoir de m'Automobile in Lohéac i4916.JPG (3.5 MB)   

    04-09-2016 om 23:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!