Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    20-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON TWEEMAAL SNELST IN VRIJE OEFENINGEN IN AUSTIN

    Na de eerste en tweede vrije oefeningen voor de GP van Amerika is WK-leider Lewis Hamilton snelste gebleken. Max Verstappen werd in de FP2 ... tweede voor Sebastien Vettel in de Ferrari die veel tijd verloor in de grindbak. De viervoudige Duitse wereldkampioen ziet zwart van miserie om het gat van 59 punten met Hamilton goed te zien maken. Wellicht hopeloos. Zondag, als 56 ronden van 5,513 km worden gereden, moet Vettel binnen de eerste vijf zijn als Hamilton wint.

    Is dat niet het geval dan kroont Lewis zich zondag al met een vierde wereldtitel. Stoffel Vandoorne pakte de vijftiende tijd en is al zeker van een gridpenalty van vijf plaatsen. Als Mc Laren volgend jaar een Renaultmotor heeft kan het tij keren voor de West-Vlaming. Maar Max Verstappen - nu een vaststaand fenomeen - rijdt ook een Red Bull-Renault en heeft bijgetekend tot 2020, het jaar waarin de Concorde-accoorden vervallen en de hele F1 zal worden hertekend. Morgenochtend, namiddag in Texas, wordt FP3 gereden en daarna de kwalificaties waarvoor de weerman regen heeft aangekondigd. Een evenement om van te snoepen.(wr)

    20-10-2017 om 23:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUBBELE PREMIERE VOOR MAZDA OP TOKIO MOTOR SHOW
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mazda Motor Corporation zal op het Autosalon van Tokio 2017 twee conceptcars voorstellen: een model dat een glimp oplicht van de producten van de volgende generatie van het historische bedrijf uit Hiroshima, en een ander model dat de richting van de designtaal van de volgende generatie gestalte geeft. Ook de technologie achter de SKYACTIV-X-benzinemotor van Mazda zal aanwezig zijn op het salon. De Tokio Motor Show is open voor het publiek van 28 oktober tot 5 november na de persdagen van 25 en 26 oktober.

    Het productconcept, een compacte hatchback die technologie én design van de volgende generatie verenigt, beleeft in Tokio zijn wereldpremière. Het concept kenmerkt zich vooral doordat het is uitgerust met de SKYACTIV-voertuig-architectuur. Deze technologieën van de volgende generatie zijn gebaseerd op de mensgerichte designfilosofie van Mazda dewelke een optimale functionaliteit op alle gebied verzekert. Hij wordt aangedreven door de SKYACTIV-X, 's werelds eerste gecommercialiseerde benzinemotor met compressie-ontsteking ! Het resultaat is een aanzienlijk verfijnde dynamische prestatie, verpakt in een opvallend koetswerk.

    Het designconcept dan onthult de nieuwe blik op de interpretatie van de wereldwijd geprezen KODO-vormgevingstaal die in 2012 voor het eerst werd toegepast op de toen al fascinerende Mazda CX-5.

    Ook de Mazda CX-8 zal aanwezig zijn op de stand. De nieuwe SUV-Crossover met drie zitrijen en belangrijke verbeteringen aan de milieu-schone SKYACTIV-D 2,2 dieselmotor zal er zij aan zij staan met de MX-5 "Red Top". De Mazda CX-8 zal vanaf december te koop zijn in Japan. De Mazda MX-5 wordt getooid met een kersenrood dak en een binnenbekleding van kastanjebruin nappaleder.

    Mazda's Representative Director, President en CEO Masamichi Kogai vertelt er het volgende over: "In augustus j.l. kondigden we Sustainable Zoom-Zoom 2030 aan. In deze langetermijnvisie voor de product-ontwikkeling hebben we uitgewerkt hoe Mazda ernaar streeft om aan de hand van rijplezier - de fundamentele aantrekkingskracht van de auto - problemen te helpen oplossen wat de mens, de aarde en de maatschappij betreft. De visie engageert Mazda om de CO2-uitstoot aanzienlijk terug te dringen."

    Verdergaand zegt Masamichi Kogai nog het volgende: "We zijn ervan overtuigd dat de beste manier om dat te doen erin bestaat om de uitstoot te verminderen in reële omstandigheden, in combinatie met een mix van verbrandingsmotoren en elektronische technologieën, rekening houdend met de specifieke energiesituatie van iedere regio. Onze stand in Tokio luidt dit jaar het begin in van een nieuw tijdperk voor Mazda. We zullen er een concept tentoonstellen met het design en de technologieën die een hele nieuwe generatie Mazda-modellen zullen definiëren. Eén daarvan is de SKYACTIV-X, een benzinemotor die met de onuitgegeven benzine compressie-ontsteking waarmaakt waar de wereldwijde auto-industrie al lang van droomt." Om het in Mazdataal te zeggen "Zoom-Zoom" of snorren naar een betere autowereld.(wr)

    Bijlagen:
    Next Generation Design Vision from Mazda Tokio 2017 i101017.jpg (558.1 KB)   

    10-10-2017 om 23:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL DANKT CATASTROFE IN GP VAN JAPAN AAN NGK-BOUGIES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een beetje bizar dat een Italiaans merk als Ferrari, onderdeel van de Fiatgroep, gebruik maakt van Japanse NGK-bougies van een leverancier uit Nagoya. Toch is dat de versie die het management verspreidde na de catastrofe die Sebastien Vettel overkwam. Het was niet enkel een ontstekingskaars die geen mengsel ontbrandde, er waren ook andere factoren. Zoals de hele luchtinlaatkap die moet worden verwijderd om aan de bougies te geraken. Een tijdrovend iets.

    In ieder geval kan Sebastien Vettel met 59 punten achterstand op Lewis Hamilton zijn vijfde wereldtitel vergeten. Terwijl de Brit juist zijn vierde titel gestalte ziet aannemen. Theoretisch heeft Vettel nog kansen, maar praktisch is dat zogoed als onmogelijk. Iets meer dan zes weken geleden voerde de Ferraripiloot nog de WK-stand aan. Tot die noodlottige start in Singapore waar hij als pole-sitter en snelst gestartte geheel reglementair zijn lijn bepaalde en Max Verstappen's voet niet van de gasplank afging...(Walter Rombauts)

    09-10-2017 om 14:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMAAR LUKRAKE BEELDEN UIT DE VW FUN CUP TOT EN MET ADRIA

    De VW Fun Cup blijft één van de leukste autosportbezigheden. Het gaat er onzacht tegen hard aan toe. Spektakel is er altijd en alleen de kleurrijke mengelmoes van de Kevers op zich levert al de mooiste plaatjes op.

    Bijlagen:
    Allure-team speelt vandaag een rol in FRancorchamps 7717.png (4.9 MB)   
    Allure-team versterkte positie in Bourgogne in VW Fun Cup i1517.png (4.4 MB)   
    VW Fun Cup in Adria 101017 1.png (2.1 MB)   

    09-10-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT NIPT VOOR VERSTAPPEN DE GP VAN JAPAN

    Wat een hoogtepunt in het verdere verloop van het WK moest worden was al voor de eigenlijke start voorbij. Een legertje ingenieurs - geen garagistjes - sukkelden rond een bougieprobleem in de motor van de Ferrari van Sebastien Vettel. Dan kwam de start met pole-sitter Lewis Hamilton aan de leiding, Vettel, Verstappen en de ganse meute waaruit Carlos Sainz zijn Toro Rosso direct in de muur plantte. De zoveelste keer en natuurlijk weer geel en safety car. Trieste bedoening die nog rouweriger werd toen in de vierde ronde Sebastien Vettel de Ferrari in de pits parkeerde: opgave wegens geen "power". Einde droom, einde knappe GP van Japan...!

    Dat een prominente Nico Hülkenberg (Renault) met een defect DRS-systeem moest opgeven, Perez, Massa en andere Alonso's als figuranten op een ganzenbord rondreden is meteen de montone toon van deze GP van Japan. Lewis Hamilton snoefde aan de leiding, recht op puur 25 punten winst af. Maar Max Verstappen (Red Bull) dacht daar anders over. Die ging een duel met Hamilton opzoeken ! Met succes overigens want de 20-jarige jongeman, winnaar in Maleisië, geraakte in de schaduw van de drievoudige wereldkampioen. Tot in de 49ste van de 53 ronden een vaderszoontje als Lance Stroll rechtdoor reed in een bocht, rechtervoorwiel kapot en...dubbel geel ! Lance Stroll heeft met zijn amateuristisch rijden een bijna historisch generatieduel gesaboteerd. Noch min, noch meer.

    In plaats van gridpenalties te geven zou de sportkommissie bij de FIA mogelijk beter overwegen dat zogenaamde coureurs die uit de baan gaan en het verloop van de race vertekenen door al dan niet virtuele safety-cars die moeten uitrukken, wrakken wegtakelen en dies meer, voor de volgende race gewoon te schorten. Het twintigkoppige veld kent vele brokkenpiloten. Romain Grosjean's, Carlos Sainz jr, Lance Stroll's en andere Ericsson's en Palmer's...Deze laatste heeft voor Renault zijn laatste GP gereden in Japan. Gewaagd idee ? Zeker. Een hoogstaand duel ontwrichten is even sportontwrichtend.

    Toen de Williams van spel- en duelbreker Lance Stroll was weg getakeld bleven er nog vier ronden te rijden. Max Verstappen bracht Lewis Hamilton bracht Hamilton in ademnood. Hij had bovendien verkeer voor zich, maar Massa en Alonso gingen netjes aan de kant en hinderden direct daarna Max Verstappen die daarmee een ultieme kans zag verloren gaan de GP van Japan te winnen ! Zonder die unfaire "obstakels" als vooral gefrustreerde Massa, had de Belgische Nederlander deze GP van Japan gewonnen. Hij heeft zich gewoon gemeld onder de grote kampioenen en zal die plaats veroveren en behouden. Een herkansing daartoe komt in de GP van de USA in Austin. Theoretisch heeft Vettel nog titelkans, maar wie praktisch denkt ziet die niet zitten.

    Stoffel Vandoorne, gestart van de negende plaats en met verse supersofts, kon in weerwil van de slippendragende Belgische pers die hem voorbarig de hemel inschreef, geen rol spelen. Natuurlijk door die Mc Laren-Honda die in de achteruin van Honda - letterlijk - samen met die van Alonso achteraan bengelde. Drama genoeg dus op een unieke Japanse plek. Die door de meerderheid verlaten werd met de wetenschap dat Lewis Hamilton in een Mercedeszetel naar een vierde wereldtitel rijdt.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Max Verstappen (Red Bull)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    06. Esteban Ocon (Force India)

    07. Sergio Perez (Force India)

    08. Kevin Magnussen (Haas)

    09. Romain Grosjean (Haas)

    10. Felipe Massa (Williams)

    WK-stand voor de GP van de USA op 22 oktober 2017 in Austin:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                       306 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                         247

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                        234

    4. Daniël Ricciardo (Red Bull)                       192

    5. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          148

    6. Max Verstappen (Red Bull)                       111

    08-10-2017 om 13:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCOORT EERSTE POLE IN SUZUKA VOOR GP VAN JAPAN

    Nu de drievoudige wereldkampioen Lewis Hamilton in zijn Mercedes W08 met 1'27"319 zijn eerste pole op het circuit van Suzuka reed, heeft hij op alle actieve F1-circuits ter wereld minstens één keer de snelste tijd gereden. Hij overklaste iedereen, inclusief zijn ploegmaat Valtteri Bottas en de Duitser Sebastien Vettel (Ferrari). Deze laatste moet nog 34 punten inlopen op Lewis Hamilton wil hij een vijfde wereldtitel op zijn actief schrijven. Als die opdracht niet wordt ingevuld door de Scuderia Ferrari dan wordt Lewis Hamilton wellicht voor de vierde keer sinds 2008 wereldkampioen Formule 1.

    De Red Bullboy's Daniël Ricciardo en Max Verstappen starten op de vierde en vijfde plaats en bufferen zo Kimi Räikkönen (Ferrari) af van de spits. Analytisch gezien wordt het morgen weer een explosieve start, gezien de "natuurlijke" spanningvelden tussen de Red Bull-ploegmaats en dan zeker tussen de Fin Kimi Räikkönen die nog met vader (-Jos-the-Boss) Verstappen om fracties van seconden streed en zoonlief die hem al vaak in de weg en de wielen heeft gereden rauw lust. Als de vijf rode lampen uitflitsen spettert deze cocktail uiteen....!

    Romain Grosjean reed in de Q1 nog maar eens de Haas te pletter. Hij kwam er heelhuids vanaf, maar teambaas Steiner kijkt weer tegen een duur weekend aan. In de paddock doen geruchten dat de Amerikaaanse auto weerom zoveel schade heeft opgelopen dat een - tweede - herstelling van plusminus £550.000 nodig is om morgen te starten. De Fransman heeft vanaf het begin van zijn F1-loopbaan veel brokken gemaakt. Een vriendelijke jongen is het overigens wel om in te zetten voor PR-doeleinden. Minder geschikt om GP's te winnen.

    Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda) kan dit allemaal "rustig" gadeslaan vanop zijn negende startplaats achter Felipe Massa (Williams), Sergio Perez en Esteban Ocon, beiden in de Force India. Onze landgenoot haalde de Q3 niet en belandde op de elfde plaats. Maar gezien Fernando Alonso - tiende - gridpenalty's te verduren heeft, en ook Bottas naar achteren schuift om dezelfde reden (versnellingsbak) idem Räikkönen, springt de West-Vlaming twee vakjes naar voren tot op de negende startplaats. Mooi meegenomen om een goede eindplaats in de punten te scoren, want vooraan gaan brokken worden gemaakt. Vettel zit roder dan zijn Ferrari achter stuur. Door de gridpenalty van Bottas start hij vanaf de eerste lijn, schuins achter Hamilton... Vanaf hier, Suzuka, moet hij rijden als nooit eerder in zijn loopbaan wil hij die vijfde titel pakken. De GP van Japan morgen, over 53 ronden van 5,807 km, is een topaffiche(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'27"319

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'27"651

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'27"791

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'28"306

    05. Max Verstappen (Red Bull)                          1'28"332

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'28"498

    07. Esteban Ocon (Force India)                         1'29"111

    08. Sergio Perez (Force India)                          1'29"260

    09. Felipe Massa (Williams)                              1'29"480

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)             1'30"687

    07-10-2017 om 18:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNELST IN FP3 EN CRASHT DAN !

    De derde vrije oefeningen om de GP van Japan in Suzuka zijn rommelig verlopen op een droge baan met wel dreigende bewolking. Nauwelijks had Lewis Hamilton even de scherpste chrono aangetikt of zijn Finse ploegmaat Valtteri Bottas deed het met 1'29"055 beter en bleef aan de spits van de tabellen in FP3. Ook al crashte hij zijn Mercedes op supersofts (Mercedes beweert softs, maar de foto's zijn duidelijk: supersofts) in de muur bij "Spoon-corner". Daarbij beschadigde hij de versnellingsbak en lichtjes de bodem van de Mercedes W08.

    Omdat de transmissie moet worden vervangen vangt Bottas een gridpenalty van vijf plaatsen, welke tijd hij ook klokt in de kwalificaties. Trouwens van gridpenalty's gesproken, Sainz gaat twinitig plaatsen terug, Alonso alweer minstens tien en Kimi Räikkönen die ook in de muur reed, heeft ook vijf plaatsen achterwaarts aan zijn been wegens vervangen versnellingsbak. De man die Hamilton in de resterende vijf races moet zien in te halen, Sebastien Vettel, zette de Ferrari proper op de derde plaats. In zijn schaduw waren de heren Max Verstappen en Daniël Ricciardo - in die volgorde - rond en zorgen voor een licht Haloween-effect straks bij de kwalificaties.(Walter Rombauts)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'29"055

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'29"069

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'29"379

    04. Max Verstappen (Red Bull)                        1'29"910

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'30"018

    06. Esteban Ocon (Force India)                       1'30"109

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                        1'30"315

    08. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)           1'30"424

    09. Sergio Perez (Force India)                        1'30"563

    10. Jolyon Palmer (Renault)                           1'30"764

    07-10-2017 om 06:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PRO FORMA SNELSTE IN UITGEREGENDE FP2

    In mijn geheugen is het van 1976 geleden dat er nog zo'n zondvloed over een GP van Japan is gestort. Dat was overigens in Fuji waar Niki Lauda met zijn Ferrari stopte, het jaar van zijn verschrikkelijk ongeval op 1 augustus 1976 op de Nürburgring...In Suzuka voor de Free Practice 2 was het al niet beter. Slechts vijf van de 20 coureurs hebben een tijd gereden en gezamelijk reden ze 30 ronden...

    Voor de FP3 wordt droger weer met nog mogelijk een bui verwacht, maar de kwalificaties en de race zouden in droge omstandigheden doorgaan. Aldus het weerbericht aan de andere kant van de wereld. Lewis Hamilton reed pro forma een rondje en klokte met 1'48"719 de beste chrono...voor Esteban Ocon (Force India) die er 1'49"518 voor nodig had. Morgen is er de FP3 en de kwalificaties voor de pole. Dat zal andere koek worden.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'48"719

    02. Esteban Ocon (Force India)                   1'49"518

    03. Sergio Perez (Force India)                    1'51"345

    04. Felipe Massa (Williams)                        1'52"146

    05. Lance Stroll (Williams)                         1'52"343

    06-10-2017 om 08:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL EIST EERSTE SNELSTE TIJD OP VOOR GP VAN JAPAN

    Met nog drie minuten te rijden kwam regen uit de zware bewolking over het 5,807 km lange circuit van Suzuka in de tuin van de Japanse Hondafabriek. Iedereen reed dan de pits in. Sebastien Vettel in de Ferrari eiste zeventien minuten voor het einde met 1'29"166 de snelste tijd op in de Free Practice 1 voor de GP van Japan die zondag wordt gereden over 53 ronden. De eerste oefeningen werden door een rode vlag onderbroken omdat Carlos Sainz (Toro Rosso) bij het uitgaan van de haarspeldbocht over de curbstone's de bandenmuurt in vloog. De auto werd behoorlijk beschadigd maar de coureur bleef ongedeerd.

    Door de onderbreking met de rode vlag werde de FP1 in twee bedrijven ingedeeld. Zojuist vertelden we het tweede, nu het eerste waarin zogoed als direct Lewis Hamilton de wet spelde met 1'31"072 op de tabellen te schrijven. Met nog iets later een scherpere wijzerstand van 1'29"377. Eevn voordien was Daniël Ricciardo (Red Bull) de snelle jongen geweest, maar zijn eerste positie hield niet lang stand. Valtteri Bottas in de tweede positie kon op het nippertje een zware crash vermijden, maar bleef wel auteur van de hoogste topsnelheid met 310,434 km/h in de rechte lijn. Straks om 7 uur onze tijd volgt de FP2, waarin al met de eerste race-configuraties zal worden gespeeld.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'29"166

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'29"377

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'29"541

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'29"638

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'30"151

    06. Max Verstappen (Red Bull)                        1'30"762

    07. Esteban Ocon (Force India)                       1'30"891

    08. Nico Hülkenberg (Renault)                        1'30"974

    09. Romain Grosjean (Haas)                           1'31"032

    10. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)          1'31"202

    06-10-2017 om 05:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN RIJDT ZICH MET TWEEDE GP-ZEGE BIJ DE GROTEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de tweede ronde al flitste de nu 20-jarige Max Verstappen polesitter Lewis Hamilton voorbij en reed vervolgens altijd aan de leiding. Kimi Räikkönen ontbrak in het startende treintje. Zijn Ferrari weigerde dienst tijdens de formatieronde en werd de pits ingeduwd en bleef daar. Die van Vettel startte op de twintigste en laatste plaats en de Duitser wist op de vierde plaats te eindigen. Een schitterende Daniël Ricciardo, derde, kon hij niet meer aanvallen omdat de super softbanden aan het eind van hun standtijd geraakten.

    Sebastien Vettel beleefde in de uitloopronde nog een raar ongeval. In Turn 5 reed hij aan de buitenzijde Lance Stroll in de Williams voorbij en die ramde om onbekende reden de rode Ferrari ineen. Vettel mocht als passagier met Pascal Wehrlein op de Sauber weer naar zijn stand..! Lewis Hamilton blijft leider in de stand om het wereldkampioenschap. Hij telt 281 punten en met nog vijf races op de kalender moet Sebastien Vettel nog 34 punten op de Brit zien in te halen. Geen sinekure, maar ook niet helemaal onmogelijk.

    Een zeer goede prestatie mochten we noteren van onze landgenoot Stoffel Vandoorne die zevende eindigde. Toevallig begint de Hondamotor beter te presteren, nu bekend is dat Mc Laren in 2018 met Renaultmotoren tussen de wielen gaat.(wr)

    01. Max Verstappen (Red Bull)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)

    06. Sergio Perez (Force India)

    07. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)

    08. Lance Stroll (Williams)

    09. Felipe Massa (Williams)

    10. Esteban Ocon (Force India)

     

    01-10-2017 om 11:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON 70STE POLE OP VLIEGEND TAPIJT AANGEBLAZEN DOOR RÄIKKÖNEN !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De kwalificaties begonnen met het verbijsterende feit dat Sebastien Vettel de box in ging doordat er turboproblemen waren op de V6 motor. De viervoudige wereldkampioen kreeg geen druk en dus ook geen vermogen. Hij vertrekt morgen op de laatste rij en hoopt nog goed te maken wat kan. Want...zijn tegenstander om de wereldtitel Lewis Hamilton (Mercedes) heeft een voorsprong van 28 punten en reed gisteren zijn 70ste pole-position in zijn loopbaan, de vierde opeenvolgende in Sepang.

    Het is dus zeer de vraag wat Sebastien Vettel in die Ferrari van die inhaalrace kan maken. Vele factoren spelen daarin een rol. O.a. de onvoorspelbare regenman daar, maar ook vooraan rijzen vraagtekens op een nogal rare manier. Hamilton die in het totaal vijf pole's verzamelde in Maleisië vertrekt eerst. Zijn vliegende tapijt van Mercedes - uitgevonden om files als in Singapore te vermijden - wordt aangeblazen door een snell, wijze Kimi Räikkönen, zelf wereldkampioen met Ferrari in 2007. Dus in die spits zijn geen domme dingen te verwachten. Maar...op de derde plaats staat Max Verstappen in de Red Bull, barstend van adrenaline nu hij juist 20 is geworden.

    Er is geen souffleur die het durft sissen, er wordt met geen woord iets over geinsinueerd, toch denkt iedereen eraan. Het "gevaar" Max Verstappen, respectloos naar zijn meerdere toe, tot alles in staat als die 1000 pk's door zijn jongensvoet op hun staart worden getrapt. Als een blinde stormram, zo hangt hij in ieders gedachten geankerd. Talentrijk, een "wonderkid" in de F1. Nooit eerder gebeurd. Maar een krachtig explosief voor de "wijzen" rondom hem, die in stilte hopen dat de start morgen in schoonheid kan verlopen. Dan is er een geweldige race mogelijk. Met als inzet Vettel die van helemaal achteraan minstens een podium zal ambiëren.

    De GP van Maleisië wordt de laatste keer gereden op het 5,543 km lange circuit dat 56 ronden moet worden afgelegd. Iedereen hoopt dat er geen start is achter de Safety Car wegens een stortbui. Met of zonder zondvloed, het spektakel is verzekerd, zelfs onze Stoffel Vandoorne zit voorin (7de). Hij reed overigens even de beste tijd, meteen goed opgemerkt door de bonzen. Ploegmaat Fernando Alonso staat (10de) na hem. Maar een echte zorg is dat niet voor de Spanjaard. Net als velen heeft hij die start van morgen in zijn hoofd. Singapore - het kantelmoment in het kampioenschap - is nog niemand vergeten.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'30"076

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'30"121

    03. Max Verstappen (Red Bull Racing)                  1'30"541

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull Racing)                  1'30"595

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'30"758

    06. Esteban Ocon (Force India)                            1'31"478

    07. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)              1'31"582

    08. Nico Hülkenberg (Renault)                             1'31"607

    09. Sergio Perez (Force India)                             1'31"658

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                1'31"704

    30-09-2017 om 13:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RÄIKKÖNEN ZET FERRARI OPNIEUW BOVENAAN IN FP3, MAX IS VANDAAG 20 !

    Met stortregens dreigende wolken, een asfalttemperatuur van 52°C, en twee Steigerende rode Paarden, die door de snelle Fin Kimi Räikkönen en de Duitser Sebastien Vettel in die volgorde naar positie één en twee werden gestuurd in de FP3. Even piepte WK-leider Lewis Hamilton aan de spits van de tabellen, maar nam al pokerspelend genoegen met de vijfde plaats. Ook Ricciardo (Red Bull) meldde zich even, maar zijn chrono hield geen stand. Helemaal niet erg want deze laatste vrije oefeningen zijn wel een aanloop hoe de kwalificaties er zullen uitzien, maar de verschillende "probeersels" van de renstallen, veel of weinig brandstof, links en rechts eens een vleugeltje bijregelen, zoeken, dat doet iedereen.

    Max Verstappen is vandaag jarig en wordt 20 ! Hij is dus geen tiener meer en mengt zich al iets langer dan een jaar tussen de grootste autocoureurs van dit ogenblik. Hoewel het verstand met de jaren moet komen, leek die schuiver in de laatste bocht van de FP3 minstens onhandig, zodanig dat Jolyon Palmer ertegenaan dook en wederzijdse verwensingen langs de radio volgden. De in Hasselt geboren Nederlander staat op de zesde tijd. Los van deze perikelen en toegegeven dat Jolyon Palmer de meest ondermaatse coureur van dit jaar is, loert er venijn voor de kwalificaties. Naar het eind van FP3 toe "rammelde" het in de transmissie van Vettel's Ferrari. Hopelijk moet die tegen de kwalificaties van straks niet worden vervangen...Anders gridpenalty van vijf plaatsen...!? Genoeg chagrijn om de nazaten van de menseneters en hun waarzeggers uit de Maleisische wouden te roepen...(Walter Rombauts)

    01. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'31"880

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'32"042

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'32"091

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'32"091

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'32"539

    06. Max Verstappen (Red Bull)                        1'32"579

    07. Sergio Perez (Force India)                         1'32"209

    08. Felipe Massa (Williams)                             1'33"240

    09. Esteban Ocon (Force India)                       1'33"290

    10. Stoffel Van Doorne (Mc Laren-Honda)        1'33"321

    30-09-2017 om 09:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL ZET PUNTJES OP I IN FP2 IN SEPANG

    De viervoudige wereldkampioen F1, Sebastien Vettel heeft in zijn Ferrari met 1'31"261 de snelste tijd gereden in de FP2 in Sepang. Tweede werd ploegmaat Kimi Räikkönen. De sessie werd vroegtijdig afgebroken door een rode vlag. Dit omdat een putdeksel op de piste loskwam en het rechterachterwiel van Romain Grosjean's Haas zou beschadigde dat de Fransman in Turn 13 hard op de muur crashte. De koersdirectie hield het voor bekeken. Morgenochtend zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag de kwalificaties voor de pole. De GP zondag staat in het teken van het duel Hamilton - Vettel.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  1'31"261

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                   1'31"865

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                1'32"099

    04. Max Verstappen (Red Bull)                                1'32"109

    05. Fernando Alonso (Mc Laren - Honda)                 1'32"564

    06. Lewis Hamilton (Mercedes)                                1'32"677

    07. Valtteri Bottas (Mercedes)                                 1'32"720

    08. Sergio Perez (Force India)                                 1'32"862

    09. Nico Hülkenberg (Renault)                                 1'33"060

    10. Esteban Ocon (Force India)                               1'33"096

    29-09-2017 om 11:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL ZET PUNTJES OP I IN FP2 IN SEPANG

    Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel heeft in zijn Ferrari tijdens de tweede vrije oefeningen de puntjes op de beroemde "i" gezet door met 1'31"261 de snelste tijd te rijden. Tweede werd zijn teamgenoot Kimi Räikkönen. De sessie verliep weer niet normaal want met nog een half uur te rijden, crashte Romain Grosjean met zijn Haas. Het was geenszins zijn schuld. Een putdeksel op de piste was losgekomen en vernielde het techterachterwil van de Fransman waarna hij zwaar crashte tegen de muur in Turn 13. De koersdirectie nam direct de beslissing met de rode vlag de FP2 te stoppen. Morgenochtend gaat de FP3 door en daarna de qualificaties voor de "pole". Het duel Hamilton - Vettel staat centraal in deze GP.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'31"261

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            1'31"865

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                         1'32"099

    04. Max Verstappen (Red Bull)                         1'32"109

    05. Fernando Alonso (Mc Laren-Honde)            1'32"564

    06. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'32"677

    07. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'32"720

    08. Sergio Perez (Force India)                          1'32"862

    09. Nico Hülkenberg (Renault)                         1'33"060

    10. Esteban Ocon (Force India)                        1'33"096

    29-09-2017 om 11:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - SNELST IN FP1 IN MALEISIË

    De eerste vrije oefeningen om de GP van Maleisië begonnen achter de Safety Car. Een half uur lang omwille van hevige regenval. Toen de meute van...20 auto's losgelaten werd, zette zogoed als direct de Duitser Pascal (Sauber) een valse noot door andermaal uit de baan te gaan. Zonder erg. Max Verstappen voelde zich op de natte baan als een vis in het water en pakte de beste tijd. Eigenlijk met kop en nek boven iedereen uit want teammaat Daniël Ricciardo werd op ruim 0"7 gezet. De Spanjaard Alonso in de Mc Laren-Honda verraste iedereen door de derde chrono in te vullen op een opdrogende baan.

    Zondag is het de laatste keer dat de GP van Mailisië wordt gereden op het circuit van Sepang dat 5,543 km lang is en 56 keren moet worden gerond. De omloop is altijd problematisch geweest omwille van de extreme weersomstandigheden die daar kunnen heersen. De nieuwe bewindvoerders in de F1 - Liberty Media - viseren andere plaatsen in de wereld. Meer stadse omgevingen zoals misschien Kopenhagen, New York en andere Las Vegas's. In ieder geval wordt zondag de GP in Sepang nog gereden en moet Sebastien Vettel de 28 punten achterstand op WK-leider Lewis Hamilton zien te verkleinen. Hij liep die achterstand op door de startcrash met hemzelf, Verstappen en Räikkönen. Daardoor kreeg Lewis Hamilton de zege op een dienstblaadje cadeau.(Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                             1'48"962

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                             1'49"917

    03. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                1'50"597

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                1'50"734

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                               1'51"009

    06. Lewis Hamilton (Mercedes)                             1'51"518

    07. Valtteri Bottas (Mercedes)                              1'52"007

    08. Lance Stroll (Williams)                                   1'52"295

    09. Gasly (Toro Rosso)                                        1'52"380

    10. Sirotkin (Renault)                                          1'53"521

                   

    29-09-2017 om 10:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DIT WEEKEND PREMIEJAGERS IN KRONOS 10 HOURS OF METTET

    De "Kronos 10 Hours of Mettet" die nu zaterdag 23 oktober plaats vindt (start 12.30 uur), staat in het teken van de start van de tweede seizoenshelft voor de European VW Fun Cup. Voor de exotische trip naar het Italiaanse Adria en de Limburgse verplaatsing naar Zolder, oogt de afspraak op het Circuit Jules Tacheny de Mettet erg belangrijk voor de titelrace...en de premies aangeboden door de Belgian VW Club !

    De Belgische VW Club, historische partner van de VW Fun Cup en één van de bezielers van het eerste seizoen 1997, draagt sinds 2014 zijn logistieke, financiële en organisatorische steun bij aan Kronos Events. Maar de bedoeling is ook om de deelnemers zelf te belonen. In het kader van de "VW Fun Cup Trophy Total" geeft de Belgian VW Club op het einde van het jaar niet minder dan €20.000 weg !

    Het kampioenenteam van de European VW Fun Cup 2017 keert huiswaarts met een cheque van €5000, terwijl de zeven daaropvolgende teams respectievelijk 3500, 2500, 1250, 1000, 750, 500 en nog eens €500 winnen !

    De tweezitters worden niet vergeten, met €2500 voor de kampioenen, en daarna 1000, 750, 500 en €250 voor de andere teams in de top vijf !

    Voor de aanvang van de Kronos 10 Hours of Mettet leidt de #277 Allure Team de debatten met enige voorsprong, dankzij rijders Cédric Bollen, Guillaume Mondron, Sébastien Kluyskens, Fréderic Bouvy en Kevin Caprasse. De laureaten van de 20ste editie van de 25 Hours VW Fun Cup in juli lijken dus op weg naar een derde opeenvolgende titel. Maar we kennen het adagium: het vel van de beer niet verkopen voor hij is geschoten !

    De #287 ComToYou Racing geeft normaal verstek voor de asfpraak in Mettet, maar de #417 SP Racing by AC van Pascal Raes en Sébastien Incardona ligt in derde stelling in het kampioenschap en is dus nog altijd uitstekend geplaatst in de lijst van "premiejagers".

    De andere teams die mikken op de grootste beloningen van de VW Fun Cup Trophy Total zijn de #280 Socardenne by Milo, de #278 Acome Racing 1, de #44 Jac Motors 1 by MTE, de #2 DRM Motorsport 2, de #17 Pharmarome en de #258 8Ks Corse Team 2.

    Bij de tweezitters heeft de #365 Carpass LRE by DRT op dit ogenblik de leiding in handen, maar de zege van de #342 Trendy Foods Monster in de 25 Hours VW Fun Cup heeft de auto opnieuw gelanceerd in de titelstrijd. CBRS by AC heeft in de achtervolging zijn laatste woord nog niet gesproken. Het vervolg van de puntenjacht - en het premiejagen - is volgende zaterdag te zien in Mettet.(wr)

    20-09-2017 om 10:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KRIJGT VERMINKTE GP VAN SINGAPORE OP ZILVEREN DIENBLAADJE CADEAU

    De Brit Lewis Hamilton heeft in een Mercedes de GP van Singapore "gewonnen". Eigenlijk kreeg hij hem op een zilveren dienblaadje cadeau nadat in de eerste tweehonderd meter van de race Räikkönen (links), Verstappen (midden) en Vettel (rechts) in elkaar haakten en direct een safety-car uitlokte. Ook Fernando Alonso deelde in de brokken, reed even verder, maar gaf dan net als zeven anderen de pijp aan Maarten.

    Het uitvallen van Vettel is dramatisch voor Ferrari. Trainingssnelste Sebastien Vettel is viervoudig wereldkampioen en had uitzicht op een vijfde titel. Door het accident - waarin Max Verstappen voor de oplettende waarnemer toch weer gevaarlijk spel speelde; hij had beter gas gelost - heeft Lewis Hamilton nu 28 punten voorsprong op de Duitser. Die inhalen in de resterende GP's is quasi niet mogelijk. Tenzij Hamilton nu de ene tegenslag na de andere zou overkomen.

    Onze landgenoot Stoffel Vandoorne deed Mc Laren-Honda alle eer aan en finishte zevende. Nico Hülkenberg (Renault) kon zijn knappe race vooraan niet afmaken door mechanische pech. Wegens het herhaaldelijk inzetten van de SC verliep de race trager en werd de "twee uren-regel" toegepast. Het was de eerste keer dat het in de GP van Singapore regende en dus werd pas bij opdrogende baan op ultrasofts overgeschakeld. Hamilton bouwde een voorsprong van bijna twintig seconden op tegenover Daniël Ricciardo. Maar...

    Toen Marcus Ericsson zijn Sauber achterstevoren op de baan zette, kwam de SC weer op de baan en zag Lewis Hamilton zijn voorsprong weer slinken. Maar Daniël Ricciardo woog te licht voor de Brit die nog een nieuw ronderecord liet optekenen. Dat was de verminkte GP van Singapore. Eén om snel te vergeten. Alleen ervan onthouden dat waar Max Verstappen zich bevindt er altijd een gevarenzone is. Tegenstanders respectvol bekijken is hem kompleet vreemd. Maar egoïsme is in de modernste F1 een troef. Dat moest zelfs Bernie Ecclestone ondervinden van Liberty Media, nieuwe eigenaar van de F1. Na 66 jaar historische echte FIA-discipline.(Walter Rombauts/Foto's:Renault, Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)

    04. Carlos Sainz (Toro Rosso)

    05. Sergio Perez (Force India)

    06. Jolyon Palmer (Renault)

    07. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)

    08. Lance Stroll (Williams)

    09. Romain Grosjean (Haas)

    10. Esteban Ocon (Force India)

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton            263 punten

    2. Sebastien Vettel          235

    3. Valtteri Bottas             212

    4. Daniël Ricciardo          162

    5. Kimi Räikkönen           138

    17-09-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - START IN POLE VOOR GP VAN SINGAPORE

    Het is een ongemeen boeiende kwalificatie geworden voor de GP van Singapore die morgen in Marina Bay wordt gereden. Lang hield Max Verstappen de snelste tijd in handen, maar in Q3 werd zodanig met het mes tussen de tanden gereden dat een supergemotiveerde Sebastien Vettel finaal met 1'39"344 de 49ste pole-position uit zijn loopbaan behaalde. De snelle tijden werden allemaal op ultra-softs gezet en WK-leider Lewis Hamilton nam de vijfde chrono voor zich. De beide Mc Laren-Honda's haalden ook de eerste tien en lijken een metamorfose te zijn ondergaan. De GP van Singapore kondigt zich uiterst spannend aan. (wr)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'39"344

    02. Max Verstappen (Red Bull)                          1'39"814

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'39"840

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'40"069

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'40"126

    06. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'40"810

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                          1'41"013

    08. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)             1'41"179

    09. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)           1'41"398

    10. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                       1'42"056

    16-09-2017 om 23:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN SNELST IN FP3, VANDOORNE STRAF VIJFDE IN SINGAPORE

    De derde vrije oefeningen werden getekend door een crash van Marcus Ericsson in de Sauber en dat lokte een rode vlag uit. Daardoor ging iedereen de pits in. Met nog 17 minuten te rijden zette Max Verstappen (Red Bull) met 1'41"829 de snelste tijd en die bleef overeind tot het einde van FP3. Sebastien Vettel (Ferrari), die eerder even de snelste wijzerstand aantipte, reed de ziel uit lijf en auto en strandde op 0,072" van de Nederlander. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne in de Mc Laren-Honda hebben met boevenaardse hulp een vierde en een vijfde tijd gerealiseerd ! WK-leider Lewis Hamilton (3 punten voor op Vettel) reed de derde tijd. Straks in de kwalificaties zal Singapore een aardbeving op wielen beleven. Red Bull contra Ferrari en Mercedes. (Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                         1'41"829

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'41"901

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'41"971

    04. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)            1'42"383

    05. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)          1'42"439

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        1'42"517

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                         1'42"549

    08. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'42"592

    09. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'42"708

    10. Sergio Perez (Force India)                         1'43"010

    16-09-2017 om 13:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-09-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO EIST OOK IN FP2 SNELSTE TIJD OP VOOR VERSTAPPEN

    Als Sebastien Vettel zondag Lewis Hamilton het vuur aan de schenen wil leggen en uitzicht wil behouden op een vijfde wereldtitel, dan zal hij morgen in de derde vrije oefeningen vooraan op de grid zien te geraken. Kimi Räikkönen en  Sebastien Vettel beëindigden de FP2 in Singapore in 9de en 11de positie...

    De Australiër Daniël Ricciardo bleef met zijn Red Bull baas over teamgenoot Max Verstappen die even op de eerste plaats de kop op stak, maar dan toch voor een supergemotiveerde Ricciardo genoegen moest nemen met een tweede chrono. Op de derde plaats staat Hamilton en vierde Bottas in de Mercedes. Ook voor hen beiden zal morgen in de FP3 en in de kwalificaties veel moeten gebeuren.

    Maar ook deze tweede vrije oefeningen geven geen waarheidsgetrouw beeld. Ik heb de indruk dat de Ferrari-boy's deze namiddag gereden hebben met het oog op de strategie die zondag zal worden toegepast. Daarvoor schoeiden softs teveel de auto van Vettel. Terwijl anderen naar de scherpste chrono's dongen op ultra-softs en supersofts. Uiteraard zal winst en verlies in de avondrace zondag overwegend door de bandenstrategie worden bepaald. Eerlijkheidshalve moet ook gezegd dat Vettel in een poging een hypersnelle ronde te rijden werd gehinderd door "verkeer"...

    Twee positieve uitschieters vielen op: een sterke Nico Hülkenberg bij Renault en een gelijkwaardige Stoffel Vandoorne bij Mc Laren-Honda. In de minder verheugende zin zakten Haas en Williams weg naar de achtergrond. Het gevoel is moeilijk te onderdrukken dat hun "jockey's" niet van het goudmakende gehalte zijn, op uitzondering van Felipe Massa die er verstandig had aan gedaan zijn afscheid vorig jaar niet te herzien. Bij Renault komt dan in 2018 weer een echte coureur, Carlos Sainz jr (...van de appel die nooit ver van de boom valt...) die Jolyon Palmer's zwakke prestaties zal doen vergeten. Morgen verder hoogspanning in Singapore dat tot 2021 bijgetekend heeft om de GP te organiseren.(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                               1.40"852

    02. Max Verstappen (Red Bull)                               1'41"408

    03. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'41"555

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'42"104

    05. Nico Hülkenberg (Renault)                               1'42"448

    06. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)             1'42"501

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)                  1'42"788

    08. Sergio Perez (Force India)                               1'42"826

    09. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 1'42"835

    10. Esteban Ocon (Force India)                             1'43"054

    15-09-2017 om 16:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!