Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    26-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO MARCHIONNE IS NIET MEER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De charismatische Sergio Marchionne, CEO van Fiat Chrysler Automobiles, is niet meer. Hij overleed gisteren nadat op de vorige GP van Duitsland zijn levensgevaarlijke aandoening bekend werd. Tevens voorzag Ferrari zijn vervanging tegen eind dit jaar als ceo van Ferrari. De GP van Hongarije zal ongetwijfeld in het teken staan van de rouw om deze grote automan. Hij betekende ook veel als "member of the Board" bij ACEA dat vijftien Europese automerken verenigt.

    Sergio Marchionne (66) was daar lid van sinds 2004 en fungeerde tweemaal twee jaar als President. (2006-2007) en (2012-2013). Hij zal de geschiedenis ingaan als een trendbepalende figuur, die ook zijn zegje had in de recentste nieuwe ontwikkelingen in de Formule 1 en de verworven rechten van Ferrari - sinds 1950 aanwezig in F1 - verdedigde onder het nieuwe bewind van Liberty Media. Het is gepast zijn familie en het hele FCA-team in naam van Walter's Auto Cahier's ons diep medeleven in deze moeilijke dagen te betuigen.(Walter Rombauts/Foto:FCA)

    26-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLLEDIGE CONNECTIVITEIT IN NIEUWE PORSCHE MACAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag heeft Porsche in Shanghai de nieuwe Macan voorgesteld. De compacte SUV, die al sinds 2014 zeer veel succes kent, is gevoelig opgewaardeerd op het vlak van design, connectiviteit en rijdynamiek die iedere Porsche blijft kenmerken. Daarmee blijft de Macan het sportieve topmodel in zijn segment. De achterkant van de Macan is markant door een driedimensionaal uitgewerkte ledlichtstrip. Ook in de koplampen is de LED-technologie standaard.

    De opvallendste vernieuwingen in het interieur zijn het 11-duims grote aanraakscherm van het gloednieuwe Porsche Communication Management (PCM) waarmee het voertuig volledige connectiviteit krijgt. De hertekende en anders opgestelde ventilatieroosters en het GT-sportstuurwiel uit de 911 kenmerken verder het interieur. Het Porsche Communication Management biedt toegang tot nieuwe functies zoals intelligente spraakbesturing of de standaard online-navigatie. Het rijcomfort werd uitgebreid met o.a. een file-assistent (automatisch remmen, optrekken en sturen in de file) alsook een ionisator en een verwarmde voorruit. (Walter Rombauts/Foto's:Porsche)

    Bijlagen:
    Achteraanzicht nieuwe Porsche Macan vandaag voorgesteld in Shanghai 25718 1.jpg (646.1 KB)   
    Porsche's nieuwe touhscreen in de nieuwe Macan i25718 5.jpg (873.7 KB)   

    25-07-2018 om 12:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONGARIJE, DE MOEILIJKE HERKANSING VOOR VETTEL

    De GP van Hongarije komt eraan gestormd. Een vrij smal circuit met moeilijke bochten, soms een bochtenkarakter van de oude "Nordschleife" van de Nürburgring, net als Suzuka in Japan. Sinueus, verraderlijk maar een "must" als twaalfde race om het WK F1 waarin Lewis Hamilton opnieuw leidt in de voorlopige stand met 188 punten. Wat Vettel in Hockenheim is overkomen is het ergste dat je als F1-piloot kan meemaken: op een flinterdunne waterfilm uit de baan glijden. Met nog 15 ronden te vlammen en 9" voorsprong op een ontketende Lewis Hamilton. Beiden zijn viermaal wereldkampioen en op gelijke hoogte komen met de legendarische Argentijn Juan Manuel Fangio is beider hartewens.

    Hun gezamelijk probleem in Hongarije is niet alleen hun onderlinge puntenstrijd, maar ook dat andere teams, benevens Red Bull, aansluiting vinden in de spits. Nico Hülkenberg bracht de Renault voor eigen publiek op een eervolle zesde plaats. Samen met Haas-Ferrari (Magnussen en Grosjean) komen eigenlijk vijf teams onder de aandacht. Uiteraard is Mercedes top. Al was het maar dat Hamilton's nieuwe contract tot eind 2020 €50 miljoen weegt, naast zijn persoonlijke sponsors.

    Het brengt genoeg overmoed op om teamleider Toto Wolff te doen verklaren dat ze erop moeten vertrouwen dat de Ferrari-motor legaal is... Voor alle motoringenieurs mag het een zegen zijn dat maar weinige FIA-technische controleurs nog iets van het uitlezen van motoren begrijpt. Best de motorpotjes gedekt houden. Vrijdagochtend beginnen de eerste vrije oefeningen, met zondag misschien een thriller-apotheose zoals in Hockenheim waar de weergoden zaten te grinniken in de wolken. Dit weekend wordt Vettel's "herkansing" van Hockenheim een moeilijke klus. Zeker nu bigboss Sergio Marchionne van de groep dodelijk ziek schijnt te zijn. De nieuwe Ferrari-directeur komt er dus vroeger, een goede vriend van Kimi Räikkönen. De Fin die in 2007 met Ferrari zijn tot nu toe eerste wereldtitel behaalde. In de WK-stand staat hij derde, zonder teamorders zoals in Duitsland ook met kans op een hoogste trapje van het podium...(Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    24-07-2018 om 18:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGEN VERRAADT VETTEL, TEAMORDERS GEVEN HAMILTON 44STE GP-ZEGE IN DUITSLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton heeft een spannende en hectische GP van Duitsland gewonnen. Door eigen klasse en naar het einde toe mede door - bij FIA reglementair - verboden teamorders van Mercedes. Maar dan was er al regen gevallen, slordig verspreidt over de omloop zodat niemand nog wist op welke banden blijven. Dan was ook al trainingssnelste en leider Sebastien Vettel (Ferrari) door een pure stuurfout in de 52ste ronde in volle stadium voor eigen publiek waterskieënd in de DHL-muur gereden en reed de Safety Car weerom te lang uit... Vettel erkende ootmoedig dat hij een fout maakte.

    Dat de viervoudige wereldkampioen Sebastien Vettel aan de leiding reed was ook (groten-) deels te wijzen aan eveneens bedenkelijke teamorders van Ferrari. Want Kimi Räikkönen (Ferrari) reed stevig aan de leiding. Gezien het puntenverschil tussen Hamilton en Vettel in de voorlopige WK-stand, vond Maurizio Arrivabene het toch raadzamer Kimi te verzoeken Vettel voor te laten. Maar de Italiaanse teambaas deed dat iets eleganter, mogelijks geheel door de mazen van het kritiek glippend. "Kimi", zei hij door de radio, "je hebt een verschillende bandenstrategie t.o.v. van Sebastien die zijn banden achter je nodeloos meer aan het verslijten is...Laat hem door." Zo geschiedde.

    Tien ronden voor het einde gaf de Safety Car de Motodrom weer vrij, begon het opnieuw wat te regenen, en waren de teerlingen geworpen. Met nieuwe ultrasofts plaatste Valtteri Bottas (Mercedes) nog een aanval op Lewis Hamilton. Toen kwam het koele Duitse teamorder en hield de Fin zich daaraan. Kimi Räikkönen (Ferrari) zette nog even druk maar drong niet aan. Achter hem schikte zelfs Max Verstappen (Red Bull) zich in de puntenvoordelen van een vierde plaats. Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo moest zijn Red Bull al in de 27ste ronde aan de kant zetten.

    De conclusie van de GP van Duitsland, elfde race om het WK F1 2018, is dat Lewis Hamilton van de veertiende plaats op de grid remonteerde naar de...eerste plaats. Met wat hulp van regendruppels vanaf de 42ste ronde, de fout van Vettel en de teamorders van Mercedes. De Brit herneemt hiermee de leiding in de WK-stand ten nadele van Sebastien Vettel. Stoffel Vandoorne eindigde dertiende na lang laatste te hebben gereden. Hij raakte wat naar voren door opgaves en regenbandenverwarring. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1 uur 32'29" 845

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                            + 4"535

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                              + 6"732

    04. Max Verstappen (Red Bull)                           + 7"654

    05. Nico Hülkenberg (Renault)                            + 26"609

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            + 46"617

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                  188 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                    171

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                     131

    22-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - PAKT POLE MET NIEUW RONDERECORD IN DUITSLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton verdween al in Q1 uit het gladiatorenspel in Hockenheim. De transmissie van zijn Mercedes heeft hem in de steek gelaten. De regerende wereldkampioen moet uit de achterhoede starten. Daar waar Daniël Ricciardo door een gridpenalty laatste staat, dicht bij Stoffel Vandoorne die daar bijna altijd staat en op uitvallers hoopt om in de punten te geraken. De pech van viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton kan morgen voor drama zorgen door zijn erkende inhaalraces. Als intermezzo kreeg de Q2 een rode vlag door een slipper van Marcus Ericsson die veel gravel op de baan zwierde. Ruim zes minuten rood om de korrels weg te bezemen.

    Natuurlijk is de WK-leider, de Duitser Sebastien Vettel, voor eigen publiek, een godskind morgen dat zijn voornaamste rivaal naar een mogelijke vijfde wereldtitel zéér gehandicapt weet staan. Toen iedereen in de Q3 meende dat Valtteri Bottas (Mercedes) de pole pakte met 1'11"416, scherpte Vettel die tijd ultiem naar 1'11"212 ! Een absoluut nieuw ronderekord. Kimi Räikkönen (Ferrari) zette zijn immers onderschatte klasse om in een derde tijd voor Max Verstappen, tegen wiens vader hij nog heeft geraced... Een verstandige Romain Grosjean zette de Haas-Ferrari zesde achter zijn "kopman" Kevin Magnussen.

    Waar gewoonlijk over de grote drie wordt gesproken, Mercedes, Ferrari en Red Bull, moet toch worden opgemerkt dat zowel Haas als Renault aansluiting krijgt bij de tenoren en straks van de vijf grote mag worden gesproken. Of Vettel zijn tijd zette met en door het nieuwe uitlaatsysteem op de Ferrari is niet bekend. Door de twee westgate-uitlaatkleppen van de turbo's boven elkaar te monteren en dan samen nog eens boven de motoruitlaat, hebben Ferrari-ingenieurs getracht meer impact op de achtervleugel te krijgen. Zonder een reglementaire fout te maken.

    De Ferrari van Kimi had in ieder geval de twee westgate-uitlaten nog aan iedere zijde van zijn motoruitlaat. Kleine details in een wereld van kleine tijdsverschillen in duizendsten van een seconde. Toch zoeken alle ingenieurs met een vergrootglas als detectives naar niet ontdekte mogelijkheden...Morgen om 15.10 uur onze tijd start de Grote Prijs van Duitsland F1. Met een gewaarborgde inhaalrace van Lewis Hamilton om zijn achterstand op Vettel te beperken. Voorwaarde is natuurlijk ook dat de Ferrari moet blijven steigeren, een ongenadige race lang. Max Verstappen wil ook winnen...(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'11"212

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'11"416

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'11"820

    04. Max Verstappen (Red Bull)                          1'11"880

    05. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                  1'12"200

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)          1'14"401

    21-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - SAUBER - SNELST IN DOORREGENDE FP3 IN DUITSLAND

    De derde vrije oefeningen in Hockenheim begonnen hilarisch. Sky News, zoiets als god buitenaards, bazuinde rond dat Lewis Hamilton door ziek te zijn niet zou kunnen deelnemen aan de FP3. Mercedes was er als marsmannetjes bij om dit fakebericht tegen te spreken met een duidelijke tweet: Lewis is niet ziek en neemt deel. Maar de kletsnatte baan nodigde niet bepaald uit om te racen. Toch vonden Nico Hülkenberg (Renault), Marcus Ericsson (Sauber) en Serge Sirotkin (Williams) het nodig enkele rondjes te draaien.

    Verstandiger dan Vettel en Hamilton die één ronde op de teller zetten, of een Bottas (Mercedes) die na een snelle sector zijn poging afbrak en de "warmte" van de pits opzocht. Daniël Ricciardo (Red Bull) moet op de twintigste plaats starten omdat ze heel wat mechanische- én elektrishe onderdelen op de Red Bull zijn vernieuwd.

    "Beter hier in Hockenheim", zei de Australiër, "want in Hongarije met zijn moeilijke inhaalplaatsen is dat minder gunstig.". Dus gaat hij achter Stoffel Vandoorne starten. Om 15 uur, onze tijd, worden de kwalificaties voor de pole gereden. Wie dan bang is van de regen zal niet aan bod komen. In ieder geval demonstreerde vanochtend de jonge Monegask Charle Leclerc in de Sauber zijn klasse met een snelste chrono van 1'34"577. (Walter Rombauts)

    01. Charles Leclerc (Sauber)                         1'34"577

    02. Marcus Ericsson (Sauber)                        1'35"000

    03. Sergey Sirotkin (Williams)                       1'35"334

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'35"573

    05. Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)             1'35"659

    14. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      geen tijd.

    Bijlagen:
    1976.Fiat.124.Spider (2) (Foto Icons).JPG (2.5 MB)   
    Concours Mondial de Bruxelles i30518.png (388.5 KB)   

    21-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN LAAT DE HELE WERELTOP ACHTER ZICH IN FP2 IN HOCKENHEIM

    Max Verstappen heeft in zijn Red Bull de hele tweede vrije oefeningen gedomineerd in Hockenheim. Nu en dan kwame Lewis Hamilton, Sebastien Vettel en Valtteri Bottas wel eens piepen, maar niet één van de wereldkampioenen vooraan hield stand. Precies in de helft van de anderhalf uur durende training zette de Belgische Nederlander een nieuw ronderecord neer.

    Niet lang nadien moest hij in de pits 31' aan zijn motor laten werken. Maar zijn tijd hield stand. Met Alonso bij gerekend hield hij elf wereldtitels achter zich... Stoffel Vandoorne werd twintigste en laatste in de Mc Laren-Renault. Voor morgen wordt er regen voorspeld. Mochten de qualificaties in de regen worden afgewerkt, dan geeft dat de teams het recht om met een vrije keuze van banden aan de race te beginnen. (Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                               1'13"085 (nieuw ronderecord)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'13"111

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'13"190

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'13"310

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'13"427

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'15"454

                            

    20-07-2018 om 16:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO - RED BULL - SNELST IN FP1 VOOR GP VAN DUITSLAND

    De eerste vrije oefeningen om de GP van Duitsland die zondag wordt gereden, is een kat en muisspel geworden voor vijf grote jongens.  De Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull eiste tot slot de snelste chrono op. Eerder hadden Lewis Hamilton - die bijtekende bij Mercedes - en Max Verstappen al de wijzers scherper gezet. Sebastien Vettel deed wonderen om de Ferrari meer naar voor te brengen, maar vergeefs. Valtteri Bottas in de tweede Mercedes werd vierde. Stoffel Vandoorne in de Mc Laren-Renault staat momenteel op de twintigste plaats. (Walter Rombauts)

    20-07-2018 om 12:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG MOGELIJK LAATSTE GP F1 IN HOCKENHEIM

    Als zondag voor de zesendertigste keer de GP van Duitsland wordt gereden, is het hoogstwaarschijnlijk de laatste. De organisatoren kunnen/durven de torenhoge kosten van de organisatie ervan niet meer aan. De nieuwe eigenaars van de Formule 1 - Liberty Media sinds maart 2017 - willen dat ook niet op hun actief.  Eerder dan de historische Motodrom te behouden, dwepen ze met landen als Vietnam, Argentinië en andere Miami's in hun achterhoofd. Hockenheim is altijd een speciaal circuit geweest.

    De eerste GP werd er gewonnen door de Oostenrijker Jochen Rindt en in 1995 mocht Michaël Schumacher in de Benetton nog voor eigen publiek de GP op zijn naam schrijven. Een jaar voordien - 1994 - had Jos Verstappen, vader van... een keukenbrandje in zijn Benetton waarvan de beelden wereldwijd rondgingen. Ondergetekende die al vaker race-auto's had zien uitbranden (Jo Schlesser, Bandini, e.a. Archie Scott Brown's) vond Verstappen's vuurshow niet aanslaand genoeg en vermeldde het niet in zijn Gazet van Antwerpen.

    Hiervoor werd hij op het matje geroepen bij zijn hoofdredacteur. "Zo'n racepak kan één minuut aan 1000 °C weerstaan" was mijn antwoord en Jos was er omzeggens direct uit. Mijn antwoord bleek niet te voldoen. "Mensen willen vuur en vlam zien..." meende hoofdredacteur. Aan zijn vlammende ogen was te zien dat hij de waarheid sprak. Daar stond ik dan in mijn T-shirtje dat bij 42°C in het Spaanse Cullera al begon te smeulen. Ik ben het nooit vergeten. Mensen willen autosport niet als wetenschap zien.

    Ze willen botsingen, vuur en vlam zien. Dat zal Liberty Media hen vanaf 2021 in overschot geven. De Amerikanen willen niet van technisch raffinement weten waaruit in 1946 het technisch F1-reglement werd geschreven. Ze willen brute show, maar zonder opwindende gridgirls. Want de vernis van het fatsoen moet blijven. Tot slot nog gezegd dat de F1 2021 onder Libertyvlag nog 150 miljoen dollar zal kosten per jaar en per team. Maar het is juist dat het iets meer dan 50% onder het huidige budget ligt. Low cost F1 dus.  (Walter Rombauts)

    17-07-2018 om 22:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPLAADPUNTEN VOOR ELEKTRISCHE AUTO'S SLECHTS IN VIER VAN 28 EU-LIDSTATEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terwijl politici van alle slag het uitschreeuwen dat de klassieke verbrandingsmotoren (Otto- én Diesel) moeten verbannen worden uit ons straatbeeld, lijkt de "EV" maar een pover alternatief te bieden. Niet alleen in verkoop, maar ook waar de meestal dure wagens kunnen worden opgeladen. Een recente ACEA-studie heeft aangetoond dat in slechts vier van de achtentwintig EU-lidstaten 76% ervan geconcentreerd is in de Nederlanden, Duitsland, Frankrijk en de UK.

    27% van de andere al dan niet openbare- of betaalde "stekkers" bevinden zich over rest van de EU... Zo bijvoorbeeld telt een land als Roemenië 114 oplaadpunten, hetzij 0,1% van het EU-totaal... Comfortabel elektrisch toeren in de EU is dus vooralsnog een illusie.

    Daarentegen gaat de heksenjacht tegen autoconstructeurs verder. Eergisteren gaf Nissan toe ook "gesjoemeld" te hebben met resultaten. Na VW's schandaal, nu ook Japan. Gaan alle merken onder het vergrootglas dan rest er wellicht niet één dat vrijuit gaat. Politici, grotendeels compleet technisch niet onderlegd, trachten uitlaatnormen op te leggen die in de praktijk niet haalbaar zijn.

    Politici aller landen kennen gewoon het verschil niet tussen een test op een rollenbank, respectievelijk soms rollend tapijt en de test op de weg in het dagdagelijkse verkeer. Technici en politici leven ieder in een andere wereld. Niettegenstaande daarvan heeft een rechtbank in Duitsland gisteren een spraakmakend vonnis geveld waarin VW een Golf-eigenaar zijn aankoopprijs van de auto wordt terugbetaald op basis van dat "gesjoemel". Als zo iets schering en inslag wordt gaan de autoconstructeurs weldra uitverkoop houden van producten én personeel. (Walter Rombauts/Foto:Faraday-China)

    11-07-2018 om 12:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN VRAAGT 900.000 EURO VOOR EIGEN VERJAARDAGSGESCHENK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Nissan GT-R is altijd al een buitenbeentje geweest die soms zelfs Porsche jaloers maakte. Om nu de vijftigste verjaardag te vieren van die speciale sportwagen uit het land van de Rijzende Zon, heeft Nissan in samenwerking met Italdesign een "R50"-versie ontwikkeld. De auto onderscheidt zich door een strakke carrosserie met een minimum luchtweerstand en een apart interieur. De auto wordt aangedreven door een 720 pk sterke motor en is volgens Nissan te zien op het Goodwood Festival of Speed. Prijskaartje: €900.000. Een fikse prijs voor een eigen verjaardagsgeschenk. Misschien een knipoog naar de Arabische markt. Die van de sjeiks bedoel ik dan. (Walter Rombauts/Foto:Nissan)

    11-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - WINT DOOR SC VERMINKTE GP VAN ENGELAND

    Direct na de start waarin Vettel snelst weg kwam was het al koekenbak. Officieel reed Kimi Räikkönen lokaal favoriet Lewis Hamilton uit de baan. Vanaf het zitje van de Fin gezien was dat niet het geval, bracht Hamilton zichzelf in de problemen, maar de Ferrari-coureur werd wel bedacht met een penalty van 10". Dit incident was wel het begin van een ongelooflijke inhaalrace van viervoudig wereldkampioen Hamilton tot in het het zog van winnaar Sebastien Vettel (Ferrari). De Duitse viervoudige wereldkampioen won in Silverstone zijn 51ste GP

    De remonte van Lewis Hamilton was helemaal zijn persoonlijke verdienste. Objectiviteit verplicht echter te zeggen dat hij door twee Safety Cars daarbij geholpen werd. De eerste SC bleef meer dan 12' op de baan, de tweede meer dan 7'. Tijd genoeg dus voor iedereen in de pits andere banden te gaan halen. Bottas voerde na die "adempauze" het veld aan dat naar Amerikaanse allures weer aaneengesloten was en dus een nieuwe "restart" als sensatie aan het talrijk opgekomen publiek cadeau gaf. Er bleven toen nog 12 van de 52 ronden te rijden. Vanaf dan begon de échte GP van Engeland.

    Met een duivelse jacht van Vettel op Bottas leidersplaats. Bij een derde aanval lukte het de Duitser de leiding te pakken. Hamilton opende dan zijn jacht op Vettel, terwijl een verbeten Kimi Räikkönen (Ferrari) ook Bottas het nakijken gaf en het Ferrari-podium vervolledigde. Sebastien Vettel verstevigt zijn leidersplaats in de WK-stand en ook Ferrari verbetert zijn leidersplaats in het WK van de constructeurs. De volgende GP is die van Duitsland binnen veertien dagen. Stoffel Vandoorne finishte twaalfde, een redelijk resultaat, gezien zowat al zijn leeftijdgenoten Ericsson, Leclerc, Verstappen, Sainz' en andere Stroll's er door ongeval of technische panne de brui moesten aan geven.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1 uur 27'29"784

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                                          + 2,264

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                              + 3,652

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                                            + 8,883

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                           + 9,500

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                           + 35"774

    08-07-2018 om 17:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START VANOP POLE IN HOME-GP VAN ENGELAND

    Nadat Lewis Hamilton vanochtend in de FP3 - ontsierd door een crash van Brendon Hartley - met 1'26"722 de snelste tijd zette, begonnen de qualificaties Q1 ook al direct met rode vlaggen. Eerst voor Lance Stroll, omzeggens direct daarna door Sergey Sirotkin, zodat beide Williams uitgekegeld waren. Rode vlag. Voor de Q1 zou men eerst een rij-examen moeten afnemen om te zien of die prutsers (lees:met gigantische sommen dollars ingekochte "beloften") wel in staat zijn die hinderende rode vlaggen te kunnen vermijden. Stoffel Vandoorne crashte niet. Met de tijd van 1'30"004, ei zo na 4" trager dan de latere polesitter Hamilton was daar ook geen risico toe. Stoffel start morgen op zeventiende plek. Soms worden goedbedoelende journalisten de lust ontnomen er nog verder over te berichten... F1 is niet goed bezig.

    De Q2 was ook al intriest als je zag hoe die knappe coureurs als Nico Hülkenberg (Renault) en Fernando Alonso (Mc Laren-Renault) zich haast te pletter moesten rijden om kans te maken op een Q3-plaatsje. Charles Leclrec met de Sauber sloeg daar wonderwel in. Ook Romain Grosjean en Kevin Magnussen bevinden zich nu met de Haas-Ferrari in dat selecte clubje van tien. De Q3 was een spannende aangelegenheid tussen Sebastien Vettel en Lewis Hamilton. Hun wijzergevecht werd echter regelmatig verstoord door Valtteri Bottas die dan weer bliksemsnel was, dan weer Kimi Räikkönen (Ferrari) die ei zo na Hamilton naar de kroon stak. En finaal de tweede tijd opeiste, daarbij zijn ploegmaat Vettel naar de vier de plaats verwijzend...Met Max Verstappen op vijf in de Red Bull is een explosieve cocktail geschud voor de GP van Engeland.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'26"722

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'26"815

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'27"364

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'27"851

    05. Max Verstappen (Red Bull)                        1'28"012

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        1'30"004

    07-07-2018 om 19:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL WISSELT HAMILTON EVEN AF IN FP2 IN SILVERSTONE

    Max Verstappen kwam er in de tweede vrije oefeningen niet aan te pas. Twee ronden waren genoeg om te crashen er verder niet meer aan mee te moeten doen. Toch wordt Max-V morgen en zondag nog vooraan verwacht. Stoffel Vandoorne werd zeventiende op bijna 3" en dus is daar verder ook niets over te zeggen. Wél over de heren Sebastien Vettel (Ferrari) en Lewis Hamilton (Mercedes) die afwisselend de top van de tijdstabellen waarnamen. Ten slotte won de Duitser het even van de Brit. Beide viervoudige wereldkampioenen jagen een vijfde titel na.

    Dat zal spannend worden want in de voorlopige stand om het WK leidt Vettel met één punt (146) voor Hamilton (145). Kimi Räikkönen (Ferrari) staat derde met 101 maar rijdt vooral in functie van de wereldtitel voor constructeurs waarin Ferrari sinds Frankrijk ook nipt leidt. Morgen tijdens de FP3 over één uur zullen al meerdere raceconfiguraties worden uitgeprobeerd. Naar alle waarschijnlijkheid komt Max Verstappen zich in die schermutselingen mengen. De Nederlander is nu met vier GP-zeges minstens aanvaard, zoniet al bij de grote jongens gerekend.(Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'27"552

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'27"739

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'27"909

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            1'28"005

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                         1'28"405

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)         1'30"121

    06-07-2018 om 22:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN FP1 VOOR GP VAN ENGELAND

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Engeland in Silverstone zijn beheerst door Mercedes met de in de volgorde Hamiton en Bottas. Het afgezaagde liedje heeft als refrein Vettel derde in de Ferrari, Ricciardo vierde in de Red Bull en Kimi Räikkönen vijfde in de Ferrari. Max Verstappen speelde met de grote jongens mee maar kende naar het einde toe technische problemen. Zijn Red Bull bleef aan de aankomstlijn stilstaan. "Ik denk gearbox-problemen" meldde Max. Even een korte Virtuele Safety Car, dan de zwartwit geblokte vlag en dat was het.

    Of toch niet Dat Stroll in de Williams binnen de eerste tien reed, werd door "het milieu" als hoogtepunt aangestipt. Belangrijker vond ik de zevende plaats van Roamin Grosjean in de Haas. Toch kon de Fransman weer niet zonder schoonheidsfout. In "Turn 1" - zo heten de Amerikanen dat nu - ging hij van de baan. Straks is er de FP2 waarbij de hoop mag worden uitgesproken dat de toeschouwers, de commentatoren en hopelijk zeker niet de koersdirectie bij deze saaie boel in slaap vallen. Vandoorne was zeventiende op omzeggens 3"... (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'27"487

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                             + 0,367

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 0,511

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                            +0,657

    05. Kimi Räkkönen (Ferrari)                                +0,731

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            +2,929

    06-07-2018 om 12:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEBREK AAN LAADINFRASTRUCTUUR MAAKT EV PRAKTISCH ONMOGELIJK

    Volgende week gaat het Europese Parlement stemmen over de volgende CO2-doelinden die moeten worden gehaald voor personenwagens. De "European Automobile Manufacturers Association" (ACEA) waarschuwt voor een mogelijke te strenge normbepaling. De bedoeling van strengere CO2-normen is de consument verder in de richting van de puur elektrische auto te dwingen. Daaraan is echter een heel belangrijke maar-waarschuwing verbonden.

    Afgezien dat de verkoop van "Electrical Vehicle'" (EV) om begrijpelijke redenen ondermaats blijft, zijn tegen 2025 minstens twee miljoen laadpunten vereist om aan de laadbehoefte te voldoen. Vandaag telt de EU in zijn totaliteit om en rond 100.000 laadpunten. Er bestaat de hoogste tijfel over of dit gezien de ingewikkelde politieke structuur van Europa zal lukken. Daaruit kan worden geconcludeerd dat welke nieuwe CO2-uitstootnormen het Europees Parlement gaat beslissen, in de praktijk nooit zal kunnen worden gehaald. De laatste eigen ervaring met een EV was een Nissan Leaf waarvan de volledig opgeladen batterij toeliet 126 km autonomie te halen, en blij te zijn dat we in onze eigen garage de stekker konden insteken.(Walter Rombauts)

    05-07-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BASTIAANS EN LONGIN WINNAARS IN FORD FIESTA SPRINT IN ZOLDER

    De eerste race van de Ford Fiesta Sprint Cup is gisteren gereden in Zolder. Nederlander Phil Bastiaans won de eerste en Bert Longin de tweede koers. Volgens de organisatie staat Phil Bastiaans aan de leiding in het kampioenschap met 40 punten en Bert Longin tweede met 38 punten. In het zogenaamde Ford Dealer-team Championship is het de FordStore Feyaerts uit Hacht die dankzij Bert Longin daarin de leiding heeft. De volgende race voor de Fiesta Sprint Cup wordt gereden in het voorprogramma van de 24 Uren van Zolder op 11 augustus a.s. Ford Belgium onthoudt zich op sportief vlak geheel van dit kampioenschap.(wr/Fotos:Feyaerts)

    Bijlagen:
    Longin - Bastiaans maakten van de FFSC een Nederlands-Belgisch duel i2718.JPG (1.1 MB)   

    02-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN MIRAKELMAN IN SPIELBERG, VETTEL OPNIEUW WK-LEIDER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Max Verstappen heeft op de Red Bull Ring in Spielberg met een....Red Bull... de GP van Oostenrijk gewonnen. Voor de ogen van tienduizenden oranjefans. 0ok onder het feliciterend oog van Dieter Maeteschitz, big boss van het succesvolste energiedrankje. De start zat al mee voor de Nederlander, na een licht akkefietje met Kimi Räikkönen, direct achter solied leider Lewis Hamilton. Pole-sitter Valtteri Bottas miste zijn start kompleet. Sebastien Vettel die te zwaar werd bestraft met een gridpenalty van drie plaatsen, reed in de zesde van de éénenzeventig ronden al zesde. De race beloofde spannend te worden omdat ook Daniël Ricciardo (Reb Bull) zich in de spits mengde. Maar tegen Max was geen kruid opgewassen. Het is na Spanje (2016), Maleisië en Mexico (2017 en nu Oostenrijk, de vierde GP-zege van de 20-jarige autocoureur.

    Eerlijkheid gebiedt dat pech van anderen hem een handje hielpen. Maar dat is autosport en in weerwil van de nu volgende namen moet worden gezegd dat Max met wereldklasse de hele race onder kontrole had. "In de laatste tien ronden begonnen mijn banden erg te slijten. Kort was ik bezorgd maar Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel's hun rubbers waren ok al moe..." commentarieerde de 20-jarige wereldkampioen in spé na de race. In die volgorde gaven op: Hülkenberg (Renault) (18/71 ronden), Bottas (Mercedes), (19/71), Daniël Ricciardo (Red Bull), (54/71) op zijn verjaardag, Brendon Hartley (Toro Rosso) en tenslotte Hamilton (Mercedes) (64/71). Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd vijftiende op drie ronden van de winnaar, maar dat kwam omdat de andere vijf hadden opgegeven... Ook vernielde hij al in de eerste ronde zijn voorvleugel door een tik tegen Pierre Gasly. Stoffel's dagen zijn geteld in de F1.

    Fernando Alonso bracht dan weer de principiële zelfde Mc Laren (wat niet waar is) via veel zweet en tranen via pseudo-duels met beginners wel op een achtste plaats. Wie vanavond wél champagne krijgt zijn Romain Grosjean en Kevin Magnussen in de Haas-Ferrari. Respectievelijk vierde en vijfde profiteerden zij natuurlijk ook van de technische pech van de giganten. Er moet worden aan toegevoegd dat de Fransman Romain Grosjean zich de hele weekeinde door gunstig onder de aandacht reed. Maar het Amerikaanse team kan zich voor het eerst sinds zijn debuut in de F1 sterk profileren.

    Dat deed natuurlijk ook Sebastien Vettel, die het kon harden dat Kimi Räikkönen als tweede mee op het podium kon. De viervoudige Duitse wereldkampioen herovert na een sterke race en de pech van Hamilton opnieuw de leiding in de voorlopige stand om het WK. Meer nog, de Scuderia Ferrari neemt ook de leiding in de constructeurstitel over van Mercedes. Fiatbaas Sergio Marchionne vervloekt alle robotten en technici in zijn bureau dat de hele productie Ferrari's (10.000 dit jaar) al verkocht zijn. D'r hadden er morgen nog bij gekund...Maar passie en vernuft kennen allebei hun grenzen. Dat weet de ceo van het Fiatconcern héél goed. Daarom blijft hij zolang aan. Benieuwd hoe hij terecht met de rode loper eind dit seizoen Kimi Räikkönen zal uitzwaaien. Of misschien toch niet, want de Fin blijft spijkerharde chrono's neerzetten. Wie vervult beter dan "Kimi-de-Zwijger" van gedegen nummer "2" naast Vettel ? (Walter Rombauts/Foto: Renault)

    01. Max Verstappen (Red Bull)

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)

    04. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)

    05. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) op drie ronden van de winnaar.

    WK-stand piloten:

    1. Sebstien Vettel (Ferrari)                    146 punten

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                145

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                    101

    4. Daniël Ricciardo (Red Bull)                 96

    5. Max Verstappen                                93

    01-07-2018 om 19:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES KENDE NATUURLIJK OOK EEN VOOROORLOGSE F1-RACERIJ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    nOmdat regerend wereldkampioen Lewis Hamilton straks in de GP van Oostenrijk zijn trainingssnelste ploegmaat Valtteri Bottas zal trachte te verslaan, deed het merk Mercedes me wat mijmeren. Zonder in detail te treden blikken we eens vrijblijvend weer op enkele nostalgische foto's van Mercedes voor WOII. Hitler verplichtte de Duitse constructeurs met een hakenkuis te rijden. Pas lang na WOII werd ingezien dat zoiets in de musea onaangename herinneringen opriep en liet men ze verwijderen. Sommigen echt, of foto's via fotoshop.

    In sommige privé-miniatuur-collecties, zoals deze van beroeps-autojournalist Walter Rombauts, zijn ze nog te vinden. Hieronder enkele vrijblijvende Mercedes-renwagens van voor WOII. Nostalgie kunnen we het niet noemen maar "memories" wel. Er is ook een na-oorlogse foto toegevoegd: Juan Manuel Fangio, 25 GP-zeges, 5 x wereldkampioen F1. Zijn eerste loon bij Mercedes bedroeg, nadat hij in 1951 al wereldkampioen was, omgerekend naar nu: €1500.

    Sebastien Vettel en Lewis Hamilton, één van de twee zal dit jaar de vijf titels van de grootste autocoureur ooit evenaren. Vetteldie de derde trainingstijd reed gaat drie plaatsen terug op de startgrid als straf voor het hinderen (sic) van Carlos Sainz (Renault). Die moest door Vettel's "onstuimig" maneuver wat van de baan afwijken. Het kan hem straks in de GP van Oostenrijk kostbare punten doen verliezen tegenover Hamilton. De steward's onder oppercommando van Derek Warwick in Spielberg zijn ongenadig. Toch zeker voor ze rijkelijk hebben getafeld. (wr/Foto's: met toestemming van Daimler-Benz)

    Bijlagen:
    De ultieme racewagen in 1937, de Mercedes W125.jpg (735.2 KB)   
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   
    Mercedes voor-oorlogse racewagen i13810.JPG (4.4 MB)   
    Mercedes W 154 1939 i106.bmp (675.1 KB)   
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   
    W 154 1.bmp (902.3 KB)   
    W 154 26.bmp (870.8 KB)   

    01-07-2018 om 14:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - SNELST IN FP3, LAATSTE SPRONG NAAR MOGELIJKE POLE

    Er is gevlamd op de Red Bull Ring in Oostenrijk. Door letterlijk iedereen. Zelfs Romain Grosjean (Haas) deed van zich spreken. Ook Mx Verstappen opnieuw. Maar dat was dan weer om te melden dat een tweede wagenvloer naar de bliksem was. Op de curbstone's die in Spielberg zo venijnig zijn...Ook de triangels van de voorwielophanging waren geraakt. Werk voor de mecaniciens vanmiddag om de Red Bull klaar te krijgen tegen de kwalificaties. Om precies negen minuten voordat de FP3 ten einde was, zette Max Verstappen de Red Bull aan de kant. "Niets werkt nog...", was het lakonieke commentaar van de Nederlander.

    Eén minuut voor het einde moest ook Charles Leclerc zijn Sauber met motorpech aan de kant zetten. Maar de Monegask had zich daarvoor weer héél positief in de kijker gereden. Hij reed snel maar zuiver, niet als een wildeman zoals Verstappen. Ook weeral helemaal op het einde ontfutselde hij Lewis en Valtteri hun snelste chrono's en zette zich aan het hoofd van de tabellen. Een schril contrast met Stoffel Vandoorne die zich ziet beginnen aan de kwalificaties vanaf de achttiende plaats. Renault liet een rumoer rondgaan dat ze voor de "qualif's" een "party mode" hadden. Met een simpele druk op de knop zou 15 pk meer worden afgeroepen. Het werd weggelachen.(Walter Rombauts/Foto':Fiat, Renault en Mercedes)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'04"070

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                    + 0,029

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                     + 0,134

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                       + 0,400

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        + 0,721

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    + 1"767....

    30-06-2018 om 13:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!