Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    17-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG MOGELIJK LAATSTE GP F1 IN HOCKENHEIM

    Als zondag voor de zesendertigste keer de GP van Duitsland wordt gereden, is het hoogstwaarschijnlijk de laatste. De organisatoren kunnen/durven de torenhoge kosten van de organisatie ervan niet meer aan. De nieuwe eigenaars van de Formule 1 - Liberty Media sinds maart 2017 - willen dat ook niet op hun actief.  Eerder dan de historische Motodrom te behouden, dwepen ze met landen als Vietnam, Argentinië en andere Miami's in hun achterhoofd. Hockenheim is altijd een speciaal circuit geweest.

    De eerste GP werd er gewonnen door de Oostenrijker Jochen Rindt en in 1995 mocht Michaël Schumacher in de Benetton nog voor eigen publiek de GP op zijn naam schrijven. Een jaar voordien - 1994 - had Jos Verstappen, vader van... een keukenbrandje in zijn Benetton waarvan de beelden wereldwijd rondgingen. Ondergetekende die al vaker race-auto's had zien uitbranden (Jo Schlesser, Bandini, e.a. Archie Scott Brown's) vond Verstappen's vuurshow niet aanslaand genoeg en vermeldde het niet in zijn Gazet van Antwerpen.

    Hiervoor werd hij op het matje geroepen bij zijn hoofdredacteur. "Zo'n racepak kan één minuut aan 1000 °C weerstaan" was mijn antwoord en Jos was er omzeggens direct uit. Mijn antwoord bleek niet te voldoen. "Mensen willen vuur en vlam zien..." meende hoofdredacteur. Aan zijn vlammende ogen was te zien dat hij de waarheid sprak. Daar stond ik dan in mijn T-shirtje dat bij 42°C in het Spaanse Cullera al begon te smeulen. Ik ben het nooit vergeten. Mensen willen autosport niet als wetenschap zien.

    Ze willen botsingen, vuur en vlam zien. Dat zal Liberty Media hen vanaf 2021 in overschot geven. De Amerikanen willen niet van technisch raffinement weten waaruit in 1946 het technisch F1-reglement werd geschreven. Ze willen brute show, maar zonder opwindende gridgirls. Want de vernis van het fatsoen moet blijven. Tot slot nog gezegd dat de F1 2021 onder Libertyvlag nog 150 miljoen dollar zal kosten per jaar en per team. Maar het is juist dat het iets meer dan 50% onder het huidige budget ligt. Low cost F1 dus.  (Walter Rombauts)

    17-07-2018 om 22:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPLAADPUNTEN VOOR ELEKTRISCHE AUTO'S SLECHTS IN VIER VAN 28 EU-LIDSTATEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Terwijl politici van alle slag het uitschreeuwen dat de klassieke verbrandingsmotoren (Otto- én Diesel) moeten verbannen worden uit ons straatbeeld, lijkt de "EV" maar een pover alternatief te bieden. Niet alleen in verkoop, maar ook waar de meestal dure wagens kunnen worden opgeladen. Een recente ACEA-studie heeft aangetoond dat in slechts vier van de achtentwintig EU-lidstaten 76% ervan geconcentreerd is in de Nederlanden, Duitsland, Frankrijk en de UK.

    27% van de andere al dan niet openbare- of betaalde "stekkers" bevinden zich over rest van de EU... Zo bijvoorbeeld telt een land als Roemenië 114 oplaadpunten, hetzij 0,1% van het EU-totaal... Comfortabel elektrisch toeren in de EU is dus vooralsnog een illusie.

    Daarentegen gaat de heksenjacht tegen autoconstructeurs verder. Eergisteren gaf Nissan toe ook "gesjoemeld" te hebben met resultaten. Na VW's schandaal, nu ook Japan. Gaan alle merken onder het vergrootglas dan rest er wellicht niet één dat vrijuit gaat. Politici, grotendeels compleet technisch niet onderlegd, trachten uitlaatnormen op te leggen die in de praktijk niet haalbaar zijn.

    Politici aller landen kennen gewoon het verschil niet tussen een test op een rollenbank, respectievelijk soms rollend tapijt en de test op de weg in het dagdagelijkse verkeer. Technici en politici leven ieder in een andere wereld. Niettegenstaande daarvan heeft een rechtbank in Duitsland gisteren een spraakmakend vonnis geveld waarin VW een Golf-eigenaar zijn aankoopprijs van de auto wordt terugbetaald op basis van dat "gesjoemel". Als zo iets schering en inslag wordt gaan de autoconstructeurs weldra uitverkoop houden van producten én personeel. (Walter Rombauts/Foto:Faraday-China)

    11-07-2018 om 12:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN VRAAGT 900.000 EURO VOOR EIGEN VERJAARDAGSGESCHENK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Nissan GT-R is altijd al een buitenbeentje geweest die soms zelfs Porsche jaloers maakte. Om nu de vijftigste verjaardag te vieren van die speciale sportwagen uit het land van de Rijzende Zon, heeft Nissan in samenwerking met Italdesign een "R50"-versie ontwikkeld. De auto onderscheidt zich door een strakke carrosserie met een minimum luchtweerstand en een apart interieur. De auto wordt aangedreven door een 720 pk sterke motor en is volgens Nissan te zien op het Goodwood Festival of Speed. Prijskaartje: €900.000. Een fikse prijs voor een eigen verjaardagsgeschenk. Misschien een knipoog naar de Arabische markt. Die van de sjeiks bedoel ik dan. (Walter Rombauts/Foto:Nissan)

    11-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - WINT DOOR SC VERMINKTE GP VAN ENGELAND

    Direct na de start waarin Vettel snelst weg kwam was het al koekenbak. Officieel reed Kimi Räikkönen lokaal favoriet Lewis Hamilton uit de baan. Vanaf het zitje van de Fin gezien was dat niet het geval, bracht Hamilton zichzelf in de problemen, maar de Ferrari-coureur werd wel bedacht met een penalty van 10". Dit incident was wel het begin van een ongelooflijke inhaalrace van viervoudig wereldkampioen Hamilton tot in het het zog van winnaar Sebastien Vettel (Ferrari). De Duitse viervoudige wereldkampioen won in Silverstone zijn 51ste GP

    De remonte van Lewis Hamilton was helemaal zijn persoonlijke verdienste. Objectiviteit verplicht echter te zeggen dat hij door twee Safety Cars daarbij geholpen werd. De eerste SC bleef meer dan 12' op de baan, de tweede meer dan 7'. Tijd genoeg dus voor iedereen in de pits andere banden te gaan halen. Bottas voerde na die "adempauze" het veld aan dat naar Amerikaanse allures weer aaneengesloten was en dus een nieuwe "restart" als sensatie aan het talrijk opgekomen publiek cadeau gaf. Er bleven toen nog 12 van de 52 ronden te rijden. Vanaf dan begon de échte GP van Engeland.

    Met een duivelse jacht van Vettel op Bottas leidersplaats. Bij een derde aanval lukte het de Duitser de leiding te pakken. Hamilton opende dan zijn jacht op Vettel, terwijl een verbeten Kimi Räikkönen (Ferrari) ook Bottas het nakijken gaf en het Ferrari-podium vervolledigde. Sebastien Vettel verstevigt zijn leidersplaats in de WK-stand en ook Ferrari verbetert zijn leidersplaats in het WK van de constructeurs. De volgende GP is die van Duitsland binnen veertien dagen. Stoffel Vandoorne finishte twaalfde, een redelijk resultaat, gezien zowat al zijn leeftijdgenoten Ericsson, Leclerc, Verstappen, Sainz' en andere Stroll's er door ongeval of technische panne de brui moesten aan geven.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1 uur 27'29"784

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                                          + 2,264

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                              + 3,652

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                                            + 8,883

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                           + 9,500

    12. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                           + 35"774

    08-07-2018 om 17:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START VANOP POLE IN HOME-GP VAN ENGELAND

    Nadat Lewis Hamilton vanochtend in de FP3 - ontsierd door een crash van Brendon Hartley - met 1'26"722 de snelste tijd zette, begonnen de qualificaties Q1 ook al direct met rode vlaggen. Eerst voor Lance Stroll, omzeggens direct daarna door Sergey Sirotkin, zodat beide Williams uitgekegeld waren. Rode vlag. Voor de Q1 zou men eerst een rij-examen moeten afnemen om te zien of die prutsers (lees:met gigantische sommen dollars ingekochte "beloften") wel in staat zijn die hinderende rode vlaggen te kunnen vermijden. Stoffel Vandoorne crashte niet. Met de tijd van 1'30"004, ei zo na 4" trager dan de latere polesitter Hamilton was daar ook geen risico toe. Stoffel start morgen op zeventiende plek. Soms worden goedbedoelende journalisten de lust ontnomen er nog verder over te berichten... F1 is niet goed bezig.

    De Q2 was ook al intriest als je zag hoe die knappe coureurs als Nico Hülkenberg (Renault) en Fernando Alonso (Mc Laren-Renault) zich haast te pletter moesten rijden om kans te maken op een Q3-plaatsje. Charles Leclrec met de Sauber sloeg daar wonderwel in. Ook Romain Grosjean en Kevin Magnussen bevinden zich nu met de Haas-Ferrari in dat selecte clubje van tien. De Q3 was een spannende aangelegenheid tussen Sebastien Vettel en Lewis Hamilton. Hun wijzergevecht werd echter regelmatig verstoord door Valtteri Bottas die dan weer bliksemsnel was, dan weer Kimi Räikkönen (Ferrari) die ei zo na Hamilton naar de kroon stak. En finaal de tweede tijd opeiste, daarbij zijn ploegmaat Vettel naar de vier de plaats verwijzend...Met Max Verstappen op vijf in de Red Bull is een explosieve cocktail geschud voor de GP van Engeland.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'26"722

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                           1'26"815

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'27"364

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'27"851

    05. Max Verstappen (Red Bull)                        1'28"012

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        1'30"004

    07-07-2018 om 19:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL WISSELT HAMILTON EVEN AF IN FP2 IN SILVERSTONE

    Max Verstappen kwam er in de tweede vrije oefeningen niet aan te pas. Twee ronden waren genoeg om te crashen er verder niet meer aan mee te moeten doen. Toch wordt Max-V morgen en zondag nog vooraan verwacht. Stoffel Vandoorne werd zeventiende op bijna 3" en dus is daar verder ook niets over te zeggen. Wél over de heren Sebastien Vettel (Ferrari) en Lewis Hamilton (Mercedes) die afwisselend de top van de tijdstabellen waarnamen. Ten slotte won de Duitser het even van de Brit. Beide viervoudige wereldkampioenen jagen een vijfde titel na.

    Dat zal spannend worden want in de voorlopige stand om het WK leidt Vettel met één punt (146) voor Hamilton (145). Kimi Räikkönen (Ferrari) staat derde met 101 maar rijdt vooral in functie van de wereldtitel voor constructeurs waarin Ferrari sinds Frankrijk ook nipt leidt. Morgen tijdens de FP3 over één uur zullen al meerdere raceconfiguraties worden uitgeprobeerd. Naar alle waarschijnlijkheid komt Max Verstappen zich in die schermutselingen mengen. De Nederlander is nu met vier GP-zeges minstens aanvaard, zoniet al bij de grote jongens gerekend.(Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'27"552

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'27"739

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'27"909

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            1'28"005

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                         1'28"405

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)         1'30"121

    06-07-2018 om 22:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN FP1 VOOR GP VAN ENGELAND

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Engeland in Silverstone zijn beheerst door Mercedes met de in de volgorde Hamiton en Bottas. Het afgezaagde liedje heeft als refrein Vettel derde in de Ferrari, Ricciardo vierde in de Red Bull en Kimi Räikkönen vijfde in de Ferrari. Max Verstappen speelde met de grote jongens mee maar kende naar het einde toe technische problemen. Zijn Red Bull bleef aan de aankomstlijn stilstaan. "Ik denk gearbox-problemen" meldde Max. Even een korte Virtuele Safety Car, dan de zwartwit geblokte vlag en dat was het.

    Of toch niet Dat Stroll in de Williams binnen de eerste tien reed, werd door "het milieu" als hoogtepunt aangestipt. Belangrijker vond ik de zevende plaats van Roamin Grosjean in de Haas. Toch kon de Fransman weer niet zonder schoonheidsfout. In "Turn 1" - zo heten de Amerikanen dat nu - ging hij van de baan. Straks is er de FP2 waarbij de hoop mag worden uitgesproken dat de toeschouwers, de commentatoren en hopelijk zeker niet de koersdirectie bij deze saaie boel in slaap vallen. Vandoorne was zeventiende op omzeggens 3"... (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'27"487

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                             + 0,367

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              + 0,511

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                            +0,657

    05. Kimi Räkkönen (Ferrari)                                +0,731

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            +2,929

    06-07-2018 om 12:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEBREK AAN LAADINFRASTRUCTUUR MAAKT EV PRAKTISCH ONMOGELIJK

    Volgende week gaat het Europese Parlement stemmen over de volgende CO2-doelinden die moeten worden gehaald voor personenwagens. De "European Automobile Manufacturers Association" (ACEA) waarschuwt voor een mogelijke te strenge normbepaling. De bedoeling van strengere CO2-normen is de consument verder in de richting van de puur elektrische auto te dwingen. Daaraan is echter een heel belangrijke maar-waarschuwing verbonden.

    Afgezien dat de verkoop van "Electrical Vehicle'" (EV) om begrijpelijke redenen ondermaats blijft, zijn tegen 2025 minstens twee miljoen laadpunten vereist om aan de laadbehoefte te voldoen. Vandaag telt de EU in zijn totaliteit om en rond 100.000 laadpunten. Er bestaat de hoogste tijfel over of dit gezien de ingewikkelde politieke structuur van Europa zal lukken. Daaruit kan worden geconcludeerd dat welke nieuwe CO2-uitstootnormen het Europees Parlement gaat beslissen, in de praktijk nooit zal kunnen worden gehaald. De laatste eigen ervaring met een EV was een Nissan Leaf waarvan de volledig opgeladen batterij toeliet 126 km autonomie te halen, en blij te zijn dat we in onze eigen garage de stekker konden insteken.(Walter Rombauts)

    05-07-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BASTIAANS EN LONGIN WINNAARS IN FORD FIESTA SPRINT IN ZOLDER

    De eerste race van de Ford Fiesta Sprint Cup is gisteren gereden in Zolder. Nederlander Phil Bastiaans won de eerste en Bert Longin de tweede koers. Volgens de organisatie staat Phil Bastiaans aan de leiding in het kampioenschap met 40 punten en Bert Longin tweede met 38 punten. In het zogenaamde Ford Dealer-team Championship is het de FordStore Feyaerts uit Hacht die dankzij Bert Longin daarin de leiding heeft. De volgende race voor de Fiesta Sprint Cup wordt gereden in het voorprogramma van de 24 Uren van Zolder op 11 augustus a.s. Ford Belgium onthoudt zich op sportief vlak geheel van dit kampioenschap.(wr/Fotos:Feyaerts)

    Bijlagen:
    Longin - Bastiaans maakten van de FFSC een Nederlands-Belgisch duel i2718.JPG (1.1 MB)   

    02-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN MIRAKELMAN IN SPIELBERG, VETTEL OPNIEUW WK-LEIDER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Max Verstappen heeft op de Red Bull Ring in Spielberg met een....Red Bull... de GP van Oostenrijk gewonnen. Voor de ogen van tienduizenden oranjefans. 0ok onder het feliciterend oog van Dieter Maeteschitz, big boss van het succesvolste energiedrankje. De start zat al mee voor de Nederlander, na een licht akkefietje met Kimi Räikkönen, direct achter solied leider Lewis Hamilton. Pole-sitter Valtteri Bottas miste zijn start kompleet. Sebastien Vettel die te zwaar werd bestraft met een gridpenalty van drie plaatsen, reed in de zesde van de éénenzeventig ronden al zesde. De race beloofde spannend te worden omdat ook Daniël Ricciardo (Reb Bull) zich in de spits mengde. Maar tegen Max was geen kruid opgewassen. Het is na Spanje (2016), Maleisië en Mexico (2017 en nu Oostenrijk, de vierde GP-zege van de 20-jarige autocoureur.

    Eerlijkheid gebiedt dat pech van anderen hem een handje hielpen. Maar dat is autosport en in weerwil van de nu volgende namen moet worden gezegd dat Max met wereldklasse de hele race onder kontrole had. "In de laatste tien ronden begonnen mijn banden erg te slijten. Kort was ik bezorgd maar Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel's hun rubbers waren ok al moe..." commentarieerde de 20-jarige wereldkampioen in spé na de race. In die volgorde gaven op: Hülkenberg (Renault) (18/71 ronden), Bottas (Mercedes), (19/71), Daniël Ricciardo (Red Bull), (54/71) op zijn verjaardag, Brendon Hartley (Toro Rosso) en tenslotte Hamilton (Mercedes) (64/71). Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) werd vijftiende op drie ronden van de winnaar, maar dat kwam omdat de andere vijf hadden opgegeven... Ook vernielde hij al in de eerste ronde zijn voorvleugel door een tik tegen Pierre Gasly. Stoffel's dagen zijn geteld in de F1.

    Fernando Alonso bracht dan weer de principiële zelfde Mc Laren (wat niet waar is) via veel zweet en tranen via pseudo-duels met beginners wel op een achtste plaats. Wie vanavond wél champagne krijgt zijn Romain Grosjean en Kevin Magnussen in de Haas-Ferrari. Respectievelijk vierde en vijfde profiteerden zij natuurlijk ook van de technische pech van de giganten. Er moet worden aan toegevoegd dat de Fransman Romain Grosjean zich de hele weekeinde door gunstig onder de aandacht reed. Maar het Amerikaanse team kan zich voor het eerst sinds zijn debuut in de F1 sterk profileren.

    Dat deed natuurlijk ook Sebastien Vettel, die het kon harden dat Kimi Räikkönen als tweede mee op het podium kon. De viervoudige Duitse wereldkampioen herovert na een sterke race en de pech van Hamilton opnieuw de leiding in de voorlopige stand om het WK. Meer nog, de Scuderia Ferrari neemt ook de leiding in de constructeurstitel over van Mercedes. Fiatbaas Sergio Marchionne vervloekt alle robotten en technici in zijn bureau dat de hele productie Ferrari's (10.000 dit jaar) al verkocht zijn. D'r hadden er morgen nog bij gekund...Maar passie en vernuft kennen allebei hun grenzen. Dat weet de ceo van het Fiatconcern héél goed. Daarom blijft hij zolang aan. Benieuwd hoe hij terecht met de rode loper eind dit seizoen Kimi Räikkönen zal uitzwaaien. Of misschien toch niet, want de Fin blijft spijkerharde chrono's neerzetten. Wie vervult beter dan "Kimi-de-Zwijger" van gedegen nummer "2" naast Vettel ? (Walter Rombauts/Foto: Renault)

    01. Max Verstappen (Red Bull)

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)

    04. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)

    05. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) op drie ronden van de winnaar.

    WK-stand piloten:

    1. Sebstien Vettel (Ferrari)                    146 punten

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                145

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                    101

    4. Daniël Ricciardo (Red Bull)                 96

    5. Max Verstappen                                93

    01-07-2018 om 19:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES KENDE NATUURLIJK OOK EEN VOOROORLOGSE F1-RACERIJ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    nOmdat regerend wereldkampioen Lewis Hamilton straks in de GP van Oostenrijk zijn trainingssnelste ploegmaat Valtteri Bottas zal trachte te verslaan, deed het merk Mercedes me wat mijmeren. Zonder in detail te treden blikken we eens vrijblijvend weer op enkele nostalgische foto's van Mercedes voor WOII. Hitler verplichtte de Duitse constructeurs met een hakenkuis te rijden. Pas lang na WOII werd ingezien dat zoiets in de musea onaangename herinneringen opriep en liet men ze verwijderen. Sommigen echt, of foto's via fotoshop.

    In sommige privé-miniatuur-collecties, zoals deze van beroeps-autojournalist Walter Rombauts, zijn ze nog te vinden. Hieronder enkele vrijblijvende Mercedes-renwagens van voor WOII. Nostalgie kunnen we het niet noemen maar "memories" wel. Er is ook een na-oorlogse foto toegevoegd: Juan Manuel Fangio, 25 GP-zeges, 5 x wereldkampioen F1. Zijn eerste loon bij Mercedes bedroeg, nadat hij in 1951 al wereldkampioen was, omgerekend naar nu: €1500.

    Sebastien Vettel en Lewis Hamilton, één van de twee zal dit jaar de vijf titels van de grootste autocoureur ooit evenaren. Vetteldie de derde trainingstijd reed gaat drie plaatsen terug op de startgrid als straf voor het hinderen (sic) van Carlos Sainz (Renault). Die moest door Vettel's "onstuimig" maneuver wat van de baan afwijken. Het kan hem straks in de GP van Oostenrijk kostbare punten doen verliezen tegenover Hamilton. De steward's onder oppercommando van Derek Warwick in Spielberg zijn ongenadig. Toch zeker voor ze rijkelijk hebben getafeld. (wr/Foto's: met toestemming van Daimler-Benz)

    Bijlagen:
    De ultieme racewagen in 1937, de Mercedes W125.jpg (735.2 KB)   
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet.jpg (2.7 MB)   
    Mercedes voor-oorlogse racewagen i13810.JPG (4.4 MB)   
    Mercedes W 154 1939 i106.bmp (675.1 KB)   
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   
    W 154 1.bmp (902.3 KB)   
    W 154 26.bmp (870.8 KB)   

    01-07-2018 om 14:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - SNELST IN FP3, LAATSTE SPRONG NAAR MOGELIJKE POLE

    Er is gevlamd op de Red Bull Ring in Oostenrijk. Door letterlijk iedereen. Zelfs Romain Grosjean (Haas) deed van zich spreken. Ook Mx Verstappen opnieuw. Maar dat was dan weer om te melden dat een tweede wagenvloer naar de bliksem was. Op de curbstone's die in Spielberg zo venijnig zijn...Ook de triangels van de voorwielophanging waren geraakt. Werk voor de mecaniciens vanmiddag om de Red Bull klaar te krijgen tegen de kwalificaties. Om precies negen minuten voordat de FP3 ten einde was, zette Max Verstappen de Red Bull aan de kant. "Niets werkt nog...", was het lakonieke commentaar van de Nederlander.

    Eén minuut voor het einde moest ook Charles Leclerc zijn Sauber met motorpech aan de kant zetten. Maar de Monegask had zich daarvoor weer héél positief in de kijker gereden. Hij reed snel maar zuiver, niet als een wildeman zoals Verstappen. Ook weeral helemaal op het einde ontfutselde hij Lewis en Valtteri hun snelste chrono's en zette zich aan het hoofd van de tabellen. Een schril contrast met Stoffel Vandoorne die zich ziet beginnen aan de kwalificaties vanaf de achttiende plaats. Renault liet een rumoer rondgaan dat ze voor de "qualif's" een "party mode" hadden. Met een simpele druk op de knop zou 15 pk meer worden afgeroepen. Het werd weggelachen.(Walter Rombauts/Foto':Fiat, Renault en Mercedes)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'04"070

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                    + 0,029

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                     + 0,134

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                       + 0,400

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        + 0,721

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)    + 1"767....

    30-06-2018 om 13:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - HOUDT HAMILTON ACHTER ZICH VOOR POLE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Fin Valtteri Bottas heeft in zijn Mercedes ploegmaat Lewis Hamilton nipt achter zich weten te houden in de kwalificaties. Voor morgen blijkt de hiärchie er bij de start alvast zo uit te zien: Mercedes, Ferrari, Red Bull. Dan volgt de rest. Maar in die restanten bevindt zich dit keer - eindelijk - uiterst positief met een zesde tijd de Fransman Romain Grosjean (Haas-Ferrari). Misschien omdat de Monegask Charles Leclerc zo bekletoond wordt in die Sauber, dat Romain de tijd gekomen acht minder fouten te maken. Charles Leclerc, die genoemd wordt in verband met vervanging van Kimi Räikkönen voor 2019, gaat morgen wel vijf plaatsen terug op de stargrid omdat de versnellingsbak van de Sauber is gewisseld.

    Valtteri Bottas herhaalde zijn prestatie van vorig jaar in Spielberg, met name de "pole". Vorig jaar was hij ook winnaar. De wens om dat morgen over te doen is groot. Maar d'r loert Lewis Hamilton die WK-punten wil happen. Met "Seb" zal worden uitgemaakt wie van beiden zich opvolger van Juan Manuel Fangio zal mogen noemen na een zwaar seizoen van 21 races. Een vijfde wereldtitel is niet niks. Daar is Max Verstappen nog een eind van af, al zal hij morgen in het Red Bull Ring theater zeker geen figurantenrol spelen.

    We hopen dat voor Stoffel Vandoorne ook. De slippendragers van de autoindustrie - zij noemen zichzelf ook wel autojournalisten maar zijn meestal ambtenaren, leraars of bijklussers voor een sandwich - zijn niet bij machte een industriële Belgische macht te vormen om de bekwame Stoffel Vandoorne een échte steun in de rug te geven. Kan de Belgische grootindustrie niet echt bijspringen om een fijne man op te waarderen.

    De tijd dat Thierry Boutsen op een tapijt van Depoortere uit West-Vlaanderen op de stargrid stond is voorbij. Maar niet echt vergeten. Racing for Belgium bestond, nietwaar Daniël Herregods ? De Belgian Racing Press Club met medestichter Christian de Baré was een feit en hielp o.a. Eric Van de Poele aan een stuur waarmee hij vele internationale zege's behaalde. Waarom kunnen onze noorderburen voor Max wat wij, Oude Belgen, niet meer kunnen opbrengen.

    Of alleen maar voor de Rode Duivels die meesal zwartgeblakerd zijn van het luxevuur dat voetbal is. Neen, de tijd dat wij de Dappersten onder alle Galliërs waren is voorbij. Met lede ogen zien we de teloorgang van ons Belgisch autopatrimonium aan. "For a few dollars more", zoals vaders bij Mc Laren klaar staan voor zoonlief. Morgen is het de GP van Oostenrijk, het land dat drievoudig wereldkampioen, levend icoon Niki Lauda, heeft voortgebracht. Morgen staat hij in de Mercedes-stand als adviseur, niet-betitelde baas. Op Spielberg. Maar als je zijn gedachten kon lezen zou daarin verschijnen "Es wär nicht nür Spielerei. Das ist autorennen nicht." Ook voor Stoffel Vandoorne niet. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'03"130

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'03"149

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'03"644

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'03"660

    05. Max Verstappen (Red Bull)                      1'03"840

    16. Stoffel Vadoorne (Mc Laren-Renault)        1'05"271

    30-06-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON, BOTTAS, MERCEDES-MONOPOLIE IN OOSTENRIJK

    Een crash van Pierre Gasly die zijn linkerophanging aan diggelen zag gaan, was zowat de enige "attractie" op de Red Bull Ring in Oostenrijk. Voor de rest reden Lewis Hamilton en Valtteri Bottas treintje in hun Mercedessen die nu wel een monopolie schijnen te hebben. Sebastien Vettel (Ferrari) wordt begrijpelijk moedeloos van, en met hem ook Daniël Ricciardo en Max Verstappen in de Red Bull's. Overigens begint het erop te gelijken dat de F1 niet meer smaakmakend is.

    Stoffel Vandoorne scoorde nu eens tiende, maar wat betekent dat in een F1-leven. Een leven dat zou moeten gevuld zijn met de ene knaller na de andere. Lees:prestatie, zoals in zijn vorige disciplines. Viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton lacht in zijn vuistje. Morgenochtend is er de FP3 en dan de kwalificaties. Zes piloten komen voor de pole in aanmerking. De rest "is the best of the rest" zoals men hoort en leest. Beschamend. Alleen de Monegask Chales Leclerc in de Sauber, of een super-Vettel kunnen het plaatje voor zondag nog kleuren.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)               1'04"579

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                + 0,176

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                 + 0,236

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)               + 0,452

    05. Max Verstappen (Red Bull)               + 0,546

    10. Stoffel Vandoorne (Mc Laren)           + 1"151

    29-06-2018 om 17:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON ONDER EIGEN RECORD OP RED BULL RING IN SPIELBERG

    Max Verstappen zette de dans in met de Red Bull en klokte een eerste snelle tijd. Maar regerend kampioen Lewis Hamilton ging al vlug onder zijn eigen tijd van vorig jaar, bekvechtend met ploegmaat Valtteri Bottas. Diens Mercedes was nu ook super ge-updated en bovendien won de Fin hier vorig jaar de GP van Oostenrijk. Bij het uitrijden van de pits raakte de linkervleugel van Stoffel Vandoorne's Mc Laren, maar Sebastien Vettel kon op tijd remmen om erger te voorkomen. De stewards stelden een onderzoek in. Ook een manier om in het nieuws te komen natuurlijk. Voor de man uit Rumbeke althans. Viervoudig wereldkampioen vloog in allerijl verder naar een vierde plaats na Max Verstappen. Al bij al een andermaal saaie FP1. De tweede is voorzien om 15.00 uur en iedereen wenst van harte dat er meer brio op de piste komt. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'04"839

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                         + 0,127

    03. Max Verstappen (Red Bull)                        + 0,233

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                          + 0,341

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        + 0,644

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        + 1"859

    29-06-2018 om 13:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE MET TIMO BERNHARD BREEKT 35 JAAR OUD RECORD OP DE NORDSCHLEIFE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Duitser Timo Bernhard heeft met een Porsche 919 Hybrid Evo met 5'19"550 het 35 jaar oude record gebroken op de Nürburgring-Nordschleife. Dat is tegen een gemiddelde snelheid van 234,3 km/h !!! voor wie de Nürburgring een beetje kent zal dit gemiddelde tot de verbeelding spreken... 

    Op 28 mei 1983 reed de betreurde Stefan Bellof de 20,8 km lange "groene hel" in 6'11"130. Dit in een Porsche 956 C. De Duitser kwam om het leven tijdens de 1000 km van Francorchamps in 1985 in de bocht van l'Eau Rouge. Jacky Ickx had hem even ervoor nog teken gedaan even te wachten met dat inhaalmaneuver omdat aan de buitenkant daar inhalen niet kan. De Porsche 919 Hybrid die tweemaal de 24 Uren van Le Mans won is een evolutie. Timo Bernhard is 37 en getrouw fabriekspiloot bij Porsche (Walter Rombauts/Foto's:Porsche)

    Bijlagen:
    Porsche 919 Hybrid Evo .jpg (4.2 MB)   
    Timo Bernhard i29618 1.jpg (4.4 MB)   

    29-06-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELGISCHE-EN NEDERLANDSE FORD FIESTA'S SPRINTEN IN ZOLDER

    In het kader van de Zolder Superprix nu zaterdag 30 juni en zondag 1 juli rijden ongeveer veertig identieke Ford Fiesta's ST-Line in Cup-uitvoering tegen elkaar. Met de Ford Fiesta Sprint Cup werd een passend antwoord gevonden op de vraag naar een betaalbaar sprintkampioenschap in de Lage Landen. Naar verluidt zou de Nederlander Dick Van Elk de sterke man achter deze nieuwe Cup zijn. Principieel kopen de Fordealers een auto aan en zetten daarop al dan niet talentvolle piloten in. Een overzicht van het ontstaan, de filosofie erachter en het concrete autoconcept vatten we in verdere korte bijdragen samen. Wel al wat fotootjes als smaakmakers voor overmorgen in Zolder.(wr)

    Bijlagen:
    F.Van Langendonck i28618 1.png (4.6 MB)   
    Niet onbekende Bert Longin rijdt de blauwe Fiesta van Ford Feyaerts i28618.png (4.3 MB)   

    28-06-2018 om 23:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT IN FRANKRIJK EN HERNEEMT WK-LEIDING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Une touchette" in de eerste ronde tussen Valtteri Bottas, tweede gestart, en Sebastien Vettel, derde weggeschoten, lokte al direct een gele vlag uit. Lewis Hamilton was toen al voor iedereen buiten schot en zag alleen Max Verstappen in zijn achteruitkijkspiegels volgen. In de verwarring gingen zowel Bottas als Vettel in de box en begonnen zich naar voor te wringen. Charles Leclerc reed lang op de zesde plaats maar moest dan onder druk van snellere machines vrede nemen met een paar plaatsen minder. Zijn landgenoot Steban Ocon had toen al moeten opgeven en Romain Grosjean tufte een toonloze wedstrijd af.

    Sebastien Vettel kwam sterk terug uit de achtergrond, maar kon niet verhinderen dat ploegmaat Kimi Räikkönen de derde plaats op het podium voor zich opeiste. Op de tweede stek daarvan troonde zéér verdienstelijk Max Verstappen. Daniël Ricciardo viel naast de podiumpunten. Met deze zege van start tot finish, niet één keer door iets verstoord verbetert de Brit en regerende wereldkampioen zijn kijk op een vijfde wereldtitel. In al wat anderen mateloos ergerde, o.a. de chicane midden op 1,8 km lange Mistrallijn, de blauw-rood geverfde vlakken naast de baan en ten slotte ook de te snelle en te nauwe pit in- en uitgang, vond hij geen graten. De Brit reed in een superieure Mercedes naar een even prestigieuze zege in de GP van Frankrijk. De volgdende GP is in Silverstone. Ah ja, Stoffel Vadoorne finishte twaalfde buiten de punten. (Walter Rombauts/Foto:s: Meredes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1 uur 30'11" 385

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)                       + 7"090

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                       + 25"888

    04. Daniël Ricciardo (Reb Bull-Renault)                        + 34"736

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                     + 1'01"935

    12 Stoffel Vandoorne tMc Laren-Renault)                     + 1 Ronde (52/53)

    Stand in het WK F1:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      145 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                         131

    3. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)           96

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                        92

    5. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          83

    24-06-2018 om 18:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton vetrekt morgen vanaf de pole-position in zijn Mercedes die met de "update" zo'n 7,5 kW (10 pk) meer oplevert. Maar niet alleen die winst telt, want ook ploegmaat - en schaduwrivaal voor een titel - Valtteri Bottas zijn sterwagen stuurde vlot over een opgedroogd Le Castellet. De Q3 werd andermaal ontsierd door een zoveelste crash van Haas-rijder Romain Grosjean. Spijtig  want de Fransman had even zicht op een zesde à zevende plaats op de grid. Wél als revelatie geldt een andere jongeman, de Monegask Charles Leclerc. Die raakte vlot door de Q2 en liet zich op de achtste plaats aanklikken in de Q3. Minstens opgemerkt door de teammanagers.

    De Q1 kende "drama" voor Fernando Alonso en daarmee ook voor Stoffel Vandoorne. De ezelskar van een Mc Laren-Renault wilde geen galop doen. Met de trieste balans. Ook in de Q2 kon meer worden verwacht van de Duitser Nico Hülkenberg (Renault) maar Carlos Sainz jr doet het in éénzelfde Renault beter. Hij begint bij de coureurs te behoren wiens toekomstzitje, net als Grosjean en andere Sergio Perez' in vraag komt te staan. Voor wat de Force India-piloot betreft weet die zich natuurlijk gesteund door oliedollars. Wie zich ook als een vis in het water voelt op Paul Ricard is natuurlijk Lewis Hamilton. De Brit neemt het leven aslmaar luchtiger en kondigde recent zijn eigen kledinglijn aan. Met een eerste modeshow daarvan in september. Ah ja, Stoffel Vandoorne vertrekt vanop de achttiende plaats.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'30"029

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'30"147

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'30"400

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)               1'30"705

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)               1'30"895

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)           1'33"162

    23-06-2018 om 17:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De klok tikte nog geen drie minuten weg van de één uur durende laatste vrije trainingen in Le Castellet, of de regen viel. Eerst meldde het Bottas (Mercedes) die toen iets sneller dan Carlos Sainz jr (Renault) 1'33"666 op de tabellen had staan. Dan meldde Vettel ook regen in bocht 5. Allen reden ze de pits binnen en er gebeurde....niets meer.

    Een omloop zonder enige auto erop...Op Paul Ricard is regen niet welkom. Toch duurde het tot net 11' voor het einde van deze FP3 dat Mc Laren kersverse Le Mans-winnaar Fernando Alonso met "full wets" de doorweekte baan op stuurde. Bij Williams vond men dat Lance Stroll dat ook maar moest proberen. Je weet maar nooit dat het morgen ook regent voor die achtste GP van het seizoen...

    Ook de Fransman Leclerc (Sauber) kwam de baan op en...niet schuchter Stoffel Vandoorne. De andere groten bleven binnen. Stoffel reed vier ronden, goed voor een zesde plaats op de "wet-list". Net toen Leclerc door de radio uitschreeuwde klaar te zijn voor een snelle ronde "zonder risico's" viel de zwartwit-geblokte vlag over het natte doek.

    De regenmaker bottelde de chrono van Bottas in: snelste tijd vandaag. Of dat straks in de kwalificaties ook zal zijn is zéér de vraag. Sebastien Vettel (Ferrari) en Lewis Hamilton (Mercedes) hebben als inzet de pole die verder kan leiden via de GP morgen naar een vijfde wereldtitel. Zoals Juan Manuel Fangio. Maar die had geen angst van een natte baan. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'33"666

    2. Carlos Sainz (Renault)                           + 1"287

    3. Charles Leclerc (Sauber)                        + 1"346

    4. Fernando Alonso (Mc Laren-Renault)       + 2"699

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                       + 3"090

    6. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)     + 3"881

    Bijlagen:
    Nico Hülkenberg hield het even droog i23618.jpg (3.4 MB)   

    23-06-2018 om 14:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!