Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    29-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON ONDER EIGEN RECORD OP RED BULL RING IN SPIELBERG

    Max Verstappen zette de dans in met de Red Bull en klokte een eerste snelle tijd. Maar regerend kampioen Lewis Hamilton ging al vlug onder zijn eigen tijd van vorig jaar, bekvechtend met ploegmaat Valtteri Bottas. Diens Mercedes was nu ook super ge-updated en bovendien won de Fin hier vorig jaar de GP van Oostenrijk. Bij het uitrijden van de pits raakte de linkervleugel van Stoffel Vandoorne's Mc Laren, maar Sebastien Vettel kon op tijd remmen om erger te voorkomen. De stewards stelden een onderzoek in. Ook een manier om in het nieuws te komen natuurlijk. Voor de man uit Rumbeke althans. Viervoudig wereldkampioen vloog in allerijl verder naar een vierde plaats na Max Verstappen. Al bij al een andermaal saaie FP1. De tweede is voorzien om 15.00 uur en iedereen wenst van harte dat er meer brio op de piste komt. (Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'04"839

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                         + 0,127

    03. Max Verstappen (Red Bull)                        + 0,233

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                          + 0,341

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                        + 0,644

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)        + 1"859

    29-06-2018 om 13:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE MET TIMO BERNHARD BREEKT 35 JAAR OUD RECORD OP DE NORDSCHLEIFE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Duitser Timo Bernhard heeft met een Porsche 919 Hybrid Evo met 5'19"550 het 35 jaar oude record gebroken op de Nürburgring-Nordschleife. Dat is tegen een gemiddelde snelheid van 234,3 km/h !!! voor wie de Nürburgring een beetje kent zal dit gemiddelde tot de verbeelding spreken... 

    Op 28 mei 1983 reed de betreurde Stefan Bellof de 20,8 km lange "groene hel" in 6'11"130. Dit in een Porsche 956 C. De Duitser kwam om het leven tijdens de 1000 km van Francorchamps in 1985 in de bocht van l'Eau Rouge. Jacky Ickx had hem even ervoor nog teken gedaan even te wachten met dat inhaalmaneuver omdat aan de buitenkant daar inhalen niet kan. De Porsche 919 Hybrid die tweemaal de 24 Uren van Le Mans won is een evolutie. Timo Bernhard is 37 en getrouw fabriekspiloot bij Porsche (Walter Rombauts/Foto's:Porsche)

    Bijlagen:
    Porsche 919 Hybrid Evo .jpg (4.2 MB)   
    Timo Bernhard i29618 1.jpg (4.4 MB)   

    29-06-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BELGISCHE-EN NEDERLANDSE FORD FIESTA'S SPRINTEN IN ZOLDER

    In het kader van de Zolder Superprix nu zaterdag 30 juni en zondag 1 juli rijden ongeveer veertig identieke Ford Fiesta's ST-Line in Cup-uitvoering tegen elkaar. Met de Ford Fiesta Sprint Cup werd een passend antwoord gevonden op de vraag naar een betaalbaar sprintkampioenschap in de Lage Landen. Naar verluidt zou de Nederlander Dick Van Elk de sterke man achter deze nieuwe Cup zijn. Principieel kopen de Fordealers een auto aan en zetten daarop al dan niet talentvolle piloten in. Een overzicht van het ontstaan, de filosofie erachter en het concrete autoconcept vatten we in verdere korte bijdragen samen. Wel al wat fotootjes als smaakmakers voor overmorgen in Zolder.(wr)

    Bijlagen:
    F.Van Langendonck i28618 1.png (4.6 MB)   
    Niet onbekende Bert Longin rijdt de blauwe Fiesta van Ford Feyaerts i28618.png (4.3 MB)   

    28-06-2018 om 23:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT IN FRANKRIJK EN HERNEEMT WK-LEIDING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Une touchette" in de eerste ronde tussen Valtteri Bottas, tweede gestart, en Sebastien Vettel, derde weggeschoten, lokte al direct een gele vlag uit. Lewis Hamilton was toen al voor iedereen buiten schot en zag alleen Max Verstappen in zijn achteruitkijkspiegels volgen. In de verwarring gingen zowel Bottas als Vettel in de box en begonnen zich naar voor te wringen. Charles Leclerc reed lang op de zesde plaats maar moest dan onder druk van snellere machines vrede nemen met een paar plaatsen minder. Zijn landgenoot Steban Ocon had toen al moeten opgeven en Romain Grosjean tufte een toonloze wedstrijd af.

    Sebastien Vettel kwam sterk terug uit de achtergrond, maar kon niet verhinderen dat ploegmaat Kimi Räikkönen de derde plaats op het podium voor zich opeiste. Op de tweede stek daarvan troonde zéér verdienstelijk Max Verstappen. Daniël Ricciardo viel naast de podiumpunten. Met deze zege van start tot finish, niet één keer door iets verstoord verbetert de Brit en regerende wereldkampioen zijn kijk op een vijfde wereldtitel. In al wat anderen mateloos ergerde, o.a. de chicane midden op 1,8 km lange Mistrallijn, de blauw-rood geverfde vlakken naast de baan en ten slotte ook de te snelle en te nauwe pit in- en uitgang, vond hij geen graten. De Brit reed in een superieure Mercedes naar een even prestigieuze zege in de GP van Frankrijk. De volgdende GP is in Silverstone. Ah ja, Stoffel Vadoorne finishte twaalfde buiten de punten. (Walter Rombauts/Foto:s: Meredes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1 uur 30'11" 385

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)                       + 7"090

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                       + 25"888

    04. Daniël Ricciardo (Reb Bull-Renault)                        + 34"736

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                                     + 1'01"935

    12 Stoffel Vandoorne tMc Laren-Renault)                     + 1 Ronde (52/53)

    Stand in het WK F1:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      145 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                         131

    3. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)           96

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                        92

    5. Kimi Räikkönen (Ferrari)                          83

    24-06-2018 om 18:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VERTREKT VANUIT POLE VOOR GP VAN FRANKRIJK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton vetrekt morgen vanaf de pole-position in zijn Mercedes die met de "update" zo'n 7,5 kW (10 pk) meer oplevert. Maar niet alleen die winst telt, want ook ploegmaat - en schaduwrivaal voor een titel - Valtteri Bottas zijn sterwagen stuurde vlot over een opgedroogd Le Castellet. De Q3 werd andermaal ontsierd door een zoveelste crash van Haas-rijder Romain Grosjean. Spijtig  want de Fransman had even zicht op een zesde à zevende plaats op de grid. Wél als revelatie geldt een andere jongeman, de Monegask Charles Leclerc. Die raakte vlot door de Q2 en liet zich op de achtste plaats aanklikken in de Q3. Minstens opgemerkt door de teammanagers.

    De Q1 kende "drama" voor Fernando Alonso en daarmee ook voor Stoffel Vandoorne. De ezelskar van een Mc Laren-Renault wilde geen galop doen. Met de trieste balans. Ook in de Q2 kon meer worden verwacht van de Duitser Nico Hülkenberg (Renault) maar Carlos Sainz jr doet het in éénzelfde Renault beter. Hij begint bij de coureurs te behoren wiens toekomstzitje, net als Grosjean en andere Sergio Perez' in vraag komt te staan. Voor wat de Force India-piloot betreft weet die zich natuurlijk gesteund door oliedollars. Wie zich ook als een vis in het water voelt op Paul Ricard is natuurlijk Lewis Hamilton. De Brit neemt het leven aslmaar luchtiger en kondigde recent zijn eigen kledinglijn aan. Met een eerste modeshow daarvan in september. Ah ja, Stoffel Vandoorne vertrekt vanop de achttiende plaats.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'30"029

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'30"147

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'30"400

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)               1'30"705

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)               1'30"895

    18. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)           1'33"162

    23-06-2018 om 17:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGENMAKER MAAKT BOTTAS KUNSTMATIG SNELST, VANDOORNE ZESDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De klok tikte nog geen drie minuten weg van de één uur durende laatste vrije trainingen in Le Castellet, of de regen viel. Eerst meldde het Bottas (Mercedes) die toen iets sneller dan Carlos Sainz jr (Renault) 1'33"666 op de tabellen had staan. Dan meldde Vettel ook regen in bocht 5. Allen reden ze de pits binnen en er gebeurde....niets meer.

    Een omloop zonder enige auto erop...Op Paul Ricard is regen niet welkom. Toch duurde het tot net 11' voor het einde van deze FP3 dat Mc Laren kersverse Le Mans-winnaar Fernando Alonso met "full wets" de doorweekte baan op stuurde. Bij Williams vond men dat Lance Stroll dat ook maar moest proberen. Je weet maar nooit dat het morgen ook regent voor die achtste GP van het seizoen...

    Ook de Fransman Leclerc (Sauber) kwam de baan op en...niet schuchter Stoffel Vandoorne. De andere groten bleven binnen. Stoffel reed vier ronden, goed voor een zesde plaats op de "wet-list". Net toen Leclerc door de radio uitschreeuwde klaar te zijn voor een snelle ronde "zonder risico's" viel de zwartwit-geblokte vlag over het natte doek.

    De regenmaker bottelde de chrono van Bottas in: snelste tijd vandaag. Of dat straks in de kwalificaties ook zal zijn is zéér de vraag. Sebastien Vettel (Ferrari) en Lewis Hamilton (Mercedes) hebben als inzet de pole die verder kan leiden via de GP morgen naar een vijfde wereldtitel. Zoals Juan Manuel Fangio. Maar die had geen angst van een natte baan. (Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'33"666

    2. Carlos Sainz (Renault)                           + 1"287

    3. Charles Leclerc (Sauber)                        + 1"346

    4. Fernando Alonso (Mc Laren-Renault)       + 2"699

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                       + 3"090

    6. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)     + 3"881

    Bijlagen:
    Nico Hülkenberg hield het even droog i23618.jpg (3.4 MB)   

    23-06-2018 om 14:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON BLIJFT SNELST IN SAAIE FP2 VOOR GP VAN FRANKRIJK

    Zoegoed als vanaf het begin van de Free Practice 2 zette regerend wereldkampioen Lewis Hamilton (Mercedes) de boventoon. Hij gaf die niet meer af. Er gebeurden kleine details zoals Romain Grosjean (Haas) die zich in thuisland op een zesde chrono nestelde. De Mexicaan Sergio Perez verloor het linkerachterwiel van zijn Force India, waarmee direct een rode vlag werd uitgehangen voor liefst zeven minuten. Het wiel dolde een tijd vrolijk over het asfalt van 40°C warm en kwam op een desolate plek tot stilstand. Zeven minuten onderbreking voor een losgeslagen wiel....Nieuwe Amerikaanse normen wellicht.

    Ook Brendon Hartley in de Toro Rosso lokte op tien minuten voor het einde een Virtuele Safety Car uit voor drie minuten wegens pruttelende Honda-motor. Met als gevolg dat geen mens nog zin had te knokken. Of toch. Twee mannen. De Fin Valtteri Bottas die graag langsheen zijn ongeschreven kopman zou gaan. In de plaats daarvan werd een lek in het koelsysteem ontdekt dat verder diende onderzocht te worden. De tweede die nog wou knokken, al was het uit frustratie misschien, die draaide enkele seconden voor het einde nog een ferme spin uit de Mc Laren-Renault. Als was het een kreet dat hij beter verdiende. Na Le Mans vorige week zal niemand dat nog in twijfel trekken. Morgen worden de derde vrije oefeningen gereden en de kwalificaties voor de pole-position. (Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'32"539

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)             + 0,704

    03. Max Verstappen (Red Bulle-Renault)           + 0,732

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                            + 0887

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                           + 1"150

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)         + 2"633

    22-06-2018 om 18:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - IN ZETEL NAAR SNELSTE TIJD IN FP1 IN LE CASTELLET
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na tien jaar is er weer een GP van Frankrijk en nog wel in het legendarische Le Castellet, waar op het 5,861 km lange Circuit Paul Ricard geschiedenis is geschreven. Dat de Mercedessen, nu wel met een update, er met hun iets langere wielbasis als vissen in het water gingen voelen was een onder de zon uitgemaakte zaak.

    De Brit Lewis Hamilton tolereerde eerst wel Daniël Ricciardo (Red Bull) aan de spits. Maar het opwekkende decor daar in Zuid-Frankrijk nabij Marseille en Bandol, liet hem ultrasofts monteren. Daarmee zette hij in 1'32"231 de deze namiddag aan te vechten tijd neer. Ploegmaat Valtteri Bottas werd tweede. Dan volgend Ricciardo, Kimi Räikkönen en Sebastien Vettel.

    Net als de Duitser Nico Hülkenberg die voor Renault rijdt en in 2015 de 24 Uren van Le Mans won met Porsche 919 Hybrid, heeft de Spanjaard Fernando Alonso die vorige week met Toyota TS050 Hybrid de etmaalrace won, moeten ondervinden dat de Formule 1 verwarrender is. Met een wellicht andermaal ondermaats Mc Laren-chassis boekte hij de zestiende tijd op de twintig wagens.

    Renault kan nog moeilijk verantwoordelijk worden gesteld voor de slechte prestaties van Mc Laren. Vorig jaar werd nog met Honda gereden, nu rijdt Toro Rosso daarmee en Brendon Hartley wringt er zich soms in de spits van de middenmoot mee... Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) reed voorlopig de negentiende of voorlaatste tijd. Met een knal kwam Ericsson in de Sauber tegen de barrières terecht, de auto vatte vuur, werd geblust maar drie minuten voor tijd werd de FP1 afgevlagd.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    22-06-2018 om 15:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT SHOWT IN MARSEILLE EN OP PAUL RICARD LIEFST 17 HISTORISCHE RENWAGENS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Renault is in de autosport één van de pioniers geweest. In 1902 al nam het merk met Louis Renault succesvol deel aan de straatrace Parijs-Wenen over 1300 km... Het waren auto's met 30 HP-motoren en er reed ook altijd een boordmecanicien mee. Een jaar later in 1903 reed Marcel en Louis Renault Renault de race Parijs-Madrid, die hem fataal zou worden. Op 25 mei 1903 overleed hij aan de verwondingen die hij opliep in Parijs - Madrid. Hij werd begraven op de Cimetière de Passy in Parijs. Langs de RN10 is een gedenksteen geplaatst waar de stichter van Renault - hij en broer Louis - zijn dodelijk ongeval had. Er werd ook nog een standbeeld voor hem opgericht dat echter in WO II werd vernietigd.(Walter Rombauts/Foto's: Renault)

    Bijlagen:
    Jean Ragnotti won in de 5 Turbo de Rally van Monte Carlo 1980 i22618 1.jpg (4.7 MB)   
    Nervasport 1934 in Monthléry nabij Parijs i22618 1.jpg (1.3 MB)   
    Renault 1.5 R.S01 van René Arnoux in Dijon-Prenois i21618 1.jpg (1.2 MB)   
    Renault met de Nervasport in 1934 recordhouder te land i22618 3.jpg (1.8 MB)   
    Renault vandaag in de GP van Frankrijk met de R.S.18 i22618.jpg (4.3 MB)   
    Renault's 1,6 liter V6 Turbo Hybrid i30318.jpg (4.6 MB)   
    René Arnouw in de Renault Turbo tijdens de GP van Frankrijk 1982 i22618 2.jpg (2.2 MB)   

    22-06-2018 om 13:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT DE GP VAN FRANKRIJK F1, OPNIEUW IN LE CASTELLET
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het Circuit Paul Ricard in het Zuid-Franse Le Castellet zal na tien jaar afwezigheid op de kalender "zijn" GP de France hernemen. Er wordt de achtste race om het WK F1 gereden. De omloop telt vijftien bochten en de rechtse van "Signes" is de snelste en wordt tegen 300 km/h genomen... Het is 28 jaar geleden dat de laatste Formule 1 hier werd gereden. Met een zegevierende Alain Prost die hier "op de Ricard" vijf van zijn zes GP's van eigen bodem op zijn naam schreef. Deze in 1990, de laatste keer op Paul Ricard, won hij in een Ferrari voor Yvan Capelli in een March en Ayrton Senna in een Mc Laren-Honda.

    Alain Prost (63) heeft net als Renault een speciale binding met Le Castellet. Hij bracht er zijn "puberjaren" door in de autosport. Ook is Alain Prost, net als Jean-Pierre Jabouille en René Arnoux gegrifd in de moderne Formule 1 geschiedenis van de Franse constructeur die al meer dan 120 jaar aan autosport doet. Toen in 1946 het reglement voor een na-oorlogse F1 werd bepaald en met een eerste race in Silverstone op 13 juli 1950 werd geconcretiseerd, liet het reglement keuze uit een drieliter atmosferische motor of 1,5 liter turbo (drukvulling heette dat toen). Geen enkele constructeur zag dit laatste zitten.

    Met een 1500 cm3 wereldkampioen trachten te worden. Renault durfde het, kwam ermee en won in Dijon op 1 juli 1979 en de "pole" en de GP !!! Met wat bijgenaamd de "yellow teapot" werd genoemd. De zege zou een revolutie inluiden in de racerij met vermogens van 750 kW (1000 pk) getoverd uit een anderhalve liter grote V6 Turbo...!!! De "pietluttige" krachtbron leidde tot ongeziene duels. Daarbij zal geen enkele autosportfreak dat duel vergeten dat zich afspeelde in Dijon-Prenois tussen René Arnoux Renault Turbo) en de in 1982 in Zolder verongelukte Gilles Villeneuve (Ferrari)

    Renault heeft de turbojaren in de F1 markant getekend. Zoals ook hun top-ingenieur Bernard Dudot later de V10 zou inspireren. De V10-krachtbronnen hadden het voordeel korter en dus stijver te zijn dan V12's en minder wringkrachten te ontlokken aan vooral de krukas maar ook het hele motorblok en chassis. In een kostenbesparende poging bracht de FIA dan toch de V8 terug in zwang. Sinds 2014 wordt gereden met de V6 Turbo Hybrid, een zogenaamde knipoog naar de massaproductie van "Hybrid's".

    Dat is een combinatie van verbrandings- en elektromotor. De batterij (eerder een supercapacitor) ervan wordt tijdens een negatieve versnelling (remmen, gas lossen, afdalingen) opgeladen en kan op afroep van de piloot weer meer dan 160 pk leveren. Voor inhaalmaneuvers. Morgen zet Renault zijn opmars, begonnen in de vorige GP van Canada, naar de frontlinie voort. Met de eerste vrije oefeningen. Met Alain Prost als team-adviseur.(Walter Rombauts/Foto's: Renault/wr/Fiat)

    Bijlagen:
    Alain Prost beleeft opnieuw zijn hoogtepunten in Le Castellet. Als adviseur nu van Renault 21618.jpg (1.8 MB)   
    Renault 1.5 R.S01 van René Arnoux in Dijon-Prenois i21618 1.jpg (1.2 MB)   

    21-06-2018 om 23:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER

    In het kader van de Superprix in Zolder op 30 juni en 1 juli komt de Ford Fiesta Sprint Cup in de kijker. Het is een organisatorische co-samenwerking tussen de Nederlandse promotor Dick Van Elck en de Belgische DVB-Racing met als spektakelleveranciers de officiële Ford-dealers die voor €23.000 zonder BTW de Ford Fiesta's "Look" ST-Line aankopen en met een piloot inzetten. De Fiesta's worden aangedreven op de voorwielen door een 1000 cm3 motor en braken via een "eco"-boost 110 kW (150) pk uit. Goed voor flitsende acceleraties en dus mogelijk zéér spannende duels. Wie zich daarvoor al heeft aangemeld zijn de "kartingbrothers" Ayrton (20) en Yannick Redant (19). Ze zullen in hun broederduel echter moeten rekening houden met ook o.a. Ford Geeraerts uit Lennik en andere QSR Racing Scholen zoeken hun beste piloten in de komende dagen bekend maken.(wr)

    De nog af te werken kalender is:

    30 juni - 1 juli:                    Superprix Zolder

    11 augustus:                       24 Uren van Zolder

    8 en 9 september:               Noordzee Cup in Zandvoort

    29 en 30 september:           Racing Festival in Spa

    20 en 21 oktober:               Final Races in Assen

    Bijlagen:
    De gebroeders Ayrton en Yannick Redant beloven alvast spektakel in de Ford Fiesta Sprint Cup 20618.jpg (1.2 MB)   

    20-06-2018 om 21:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORD FIESTA SPRINT CUP IN DE KIJKER IN SUPERPRIX IN ZOLDER

    In het kader van de Superpix in Zolder op 30 juni en 1 juli, zal het publiek ook een verhoopte spannende race te zien krijgen in de Ford Fiesta Sprint Cup. Organisatorische afspraak is er tussen Dick Van Elck en DVB Racing, respectievelijk Nedereland en België vertegenwoordigend, om de resterende vijf race over de twee landen te spreiden.

    De Ford Fiesta Sprint Cup wordt gereden met Ford Fiesta's Look ST-Line met een 1000 cm3 motor met "eco"boost. Daardoor kunnen de 950 kg wegende succeswagentjes felle acceleraties neerzetten. Sprinten in zijn zuiverste vorm. De auto's worden door de Forddealers aangekocht en kosten zonder BTW €23.000. In ons land zijn er al een zevental piloten ingeschreven. Daaronder zijn Ayrton en Yannick Redant, zonen van Bert Redant. Hun "broedersstrijd" zullen ze leveren in de respectievelijke nummers #18 en #12.(wr)

    De verdere kalender zoals die er op dit ogenblik uitziet:

    30 juni - 1 juli:                          Superprix Zolder

    11 augustus:                             24 Uren van Zolder

    8 en 9 september:                     Noordzee Cup Zandvoort

    29 en 30 september:                 Racing Festival Spa

    20 en 21 oktober:                     Final Races in Assen

    20-06-2018 om 21:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE ALONSO EEN PENALTY VERMEED TIJDENS EEN PITSOP

    Toen Alonso één van de vele wissels Sebastien Buemi afloste, stond er een auto net voor hem in de pits. Waardoor de Spanjaard niet direct weg kon. Achteruit rijden in de stands is uitsluiting van de verdere race. Maar Alonso liet de mecanicien hem wat achteruit duwen zodat hij wel in eerste langsheen de stilstaande wagen kon. Dat is wel toegelaten. Sommige TV-stations die dat vanuit een hoek vooraan filmden suggereerden dat hij eerst in achteruit en dan pas vooruit reed. De werkelijkheid lag anders. Maar in de impulsivietit van het ogenblik, de drang zo weinig mogelijk te verliezen, had dit gekund. Fernando kende echter de regels van het spel. (Walter Rombauts)

    18-06-2018 om 21:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SLECHTS VIER WERELDKAMPIOENEN F1 WONNEN DE 24 UREN VAN LE MANS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fernando Alonso heeft als wereldkampioen F1 in 2005 en 2006 gisteren zijn naam toegevoegd aan de korte lijst van vier F1-rijders die in de lange geschiedenis van Le Mans die etmaatrace wonnen. Er is vooreerst Mike Hawthorn, wereldkampioen 1958 met Ferrari. Hij won de dramatische editie van 1955. Daarin vloog de Mercedes van Pierre Levegh in de hoofdtribune, ontplofte, en doodde 82 mensen. Volgens de geschiedenisboeken week een Austin Healy uit voor een dubieus maneuvre van Hawthorn en die Engelse sportauto diende op zijn beurt als springplank voor de Mercedes. Met het gekende gevolg. Hawthorn won met Yvor Beub in een Jaguar D de 24 Uren van Le Mans. Mercedes trok zich terug. Tot aan zijn dood op 22 januari 1959 in een verkeersongeval in Engeland bleef Hawthorn het verwijt achtervolgen dat hij de oorzaak is geweest van die crash waarna Mercedes zich terugtrok.

    In het jaar 1958 waarin Mike Hawthorn - die lang met wit hemd en strikje reed - wereldkampioen F1 werd met Ferrari, won een andere wereldkampioen Phil (Ferrari) de 24 Uren van Le Mans. Hij deed dat met de Belg Olivier Gendebien in 1958 dus, maar ook in 1961 en 1962, telkens in een Ferrari. Dat Gendebien vier keer Le Mans won heeft hij mee te danken aan een andere Belg, Paul Frère. Daarmee won hij in 1960. Weerom in een Ferrari.

    De Brit Graham Hill (wereldkampioen 1962 en 1968) is de enige autopiloot die the "tripple-crown" die Fernando Alonso nu najaagt ook daadwerkelijk op zijn sympathieke hoofd zette. Hij won vijfmaal de GP van Monaco, de 500 Mijlen van Indianapolis in een Lola-Ford(1966) én de 24 Uren van Le Mans in 1972 met Henri Pescarolo in een Matra Simca MS670B. De zéér sympathieke Brit kwam om in een vliegtuigongeval, samen met zijn pupil Tonny Byrne. Voor Fernando Alonso blijft het nu zaak volgend jaar de 500 Mijlen van Indianapolis te winnen. gezien zijn 36 lentes wordt dat hoogtijd. Daarmee de hoop koesterend dat de auto die hij met 850 km doet rondrazen op het 4 km lange ovaal tegen zo'n 370 km/h... gemiddeld, dat die heel blijft. Het is Fernando gegund.

    In Le Mans ontmoette de Spanjaard natuuurlijk Jacky Ickx. Ze hadden beiden een hartelijk gesprek in het Engels. In die babbel citeerde Jacky Ickx zo tussen de lijnen door ook Parijs-Dakar (de echte van Thierry Sabine dan). Verder werd er niet op ingegaan. Maar het deed bij mij de bedenking rijzen of een heuse bekroning van een autoloopbaan niet van 1. Monaco winnen, 2. 24 Uren van Le Mans winnen 3. de 500 Mijlen van Indianapolis winnen en 4. misschien ook minstens één wereldbefaamde rally winnen, deze van Finland of een Dakar... (Walter Rombauts)

    18-06-2018 om 16:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA VOLBRACHT MET ALONSO, BUEMI, NAKAJIMA DE KRACHTTOER IN LE MANS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Zevenëntwintig jaar na Mazda (1991) heeft Toyota als tweede Japanse merk de 24 Uren van Le Mans gewonnen. De stuurridders die de TS050 Hybrid naar deze overwinning reden heten Fernando Alonso, Sebastien Buemi en Kazuki Nakajima. Deze laatste kreeg als Japanner de eer om de auto onder de zwartwit-geblokte vlag door te rijden. Het moet gezegd dat Toyota in afwezigheid van een gelijke concurrentie van fabrieksniveau "gemakkelijk" de algemene zege kon behalen en dus ook de LMP1 won. Geen afbreuk aan de krachttoer die Le Mans al 86 keer eistte van mens en machine.

    De twee Japanse merken - Mazda en Toyota - gescheiden door de evolutiejaren, wonnen met totaal verschillende krachtbronnen. Mazda deed dat in 1991 met een "Rotary-engine", een rotatiemotor die een erfenis was van Felix Wankel's motor en koppig doorontwikkeld werd door Kenichi Yamamoto. Eerst R&D-ingenieur en daarna President van de Mazda Motor Company in Hiroshima. Deze Totota TS050 Hybrid gebruikte een "gewone" verbrandingsmotor die gekoppeld aan elektromotoren met 750 kW (1000 pk) naar de zege vloog.

    Een zogoed als solovlucht, want buiten het feit dat de pitstop nu en dan ook eens Kobayashi, Lopez en Conway aan de leiding bracht, was de zege voor Alonso's clan vooraf gepland. De enige echte bedreiging voor Toyota was hun eigen zéér gesofistikeerde Hybrid-techniek. Maar falen zoals vorige jaren tegen Porsche bleef uit. De eigenaars en aspirant kopers van een Toyota-Hybrid kunnen dus in hun vuistje lachen. Ze maakten verbruiksgewijs de beste keuze. Want een Hybrid in Le Mans mag maar 48 liter tankinhoud hebben. Zelfs met meerdere stops bleef de auto superieur omdat in de bochten de elektromotor mee de voorwielen aandrijft. Waardoor betere wegligging.

    In de LMP2 ging de zege naar de G-Driveploeg van Jean-Eric Vergne, Andrea Pizzitola en Rusinov. Ze eindigden overigens vijfde algemeen ! Na de Rebellion's die zéér verdienstelijk waren en de onvergeeflijke fout van André Lotterer in de eerste bocht, grotendeels recupereerden. Zonder die blunder zat er meer in...In diezelfde LMP2 moet de twaalfde algemeen en achtste in de klasse worden geciteerd van de Nederlandse Jumbo-zakenman Fritz van Eerd, Jan Lammers (winnaar 1988 met Jaguar) en Guido van der Garde. Hun Dallara P217-Gibson werd heel vakkundig rondgestuurd.

    Spreken we van onze noorderburen, dan moet ook zeker onze Belg Laurens Vanthoor (27) worden vermeld. Met (M-) Kristensen en Estre won hij met een Porsche 911 RSR de GTE Pro-klasse. Met glans. Ten slotte wonnen Dempsey Proton Racing met Matt Campbell, Christian Ried en Julie Andlauer de GT-Am (van "amateurs"-zie bijlage) in eveneens een Porsche. Het is een beetje naast de kwestie Le Mans, de tweede wedstrijd van het WEC, dat de Spanjaard Fernando Alonso na zijn zege in de Zes Uren van Spa solied aan de leiding staat in de voorlopige stand om het World Endurance Championship.

    Het verdrijft ongetwijfeld zijn zwaar gemoed in de Formule 1. Net als de schouderklop van onze Mister Le Mans, Jacky Ickx, toen die hem in de linkerarm sloot. Deze - en de Deen Tom Kristensen - kent Le Mans al niet één. "Het is een race die me altijd heeft verwend" placht Jacky (73) erover te zeggen. Nu heeft de grootste industriële autoconfrontatie dat met Alonso gedaan. Bij de champagne zei hij "Kampai", gezondheid ! Vanaf nu kan een woordje Japans geen kwaad. Iedereen zag hem als Spanjaard met een - klein - Japans vlaggetje zwaaien. Bubbels doen wonderen. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    De Toyota's 8 en 7 rijden na 24 Uren de historie binnen, 27 jaar na Mazda, het tweede Japanse merk i17618.jpg (3.1 MB)   
    GT-AM-winnaars met Porsche in Le Mans i18618.png (1.4 MB)   
    Laurens Vanthoor accentueerde in Le Mans met Porsche zijn beroepsklasse als autocoureur i17618.jpg (3.9 MB)   
    Laurens Vanthoor naar zege in GTE-Pro in Le Mans i17618.jpg.png (3 MB)   

    17-06-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAROM TOYOTA KWETSBAAR BLIJFT IN DE RESTERENDE TIJD IN LE MANS

    In afwezigheid van de Porsche-fabriek heeft Toyota uit Nagoya in Japan dit jaar een unieke kans om als tweede Japanse merk de 24 Uren van Le Mans te winnen. De TS050 is een Hybrid-auto en ingedeeld in de LMP1-klasse. Voor atmosferische krachtbronnen geldt daarin geen enkele beperking in cilinderinhoud. Het maximum vermogen van de Hybrid's wordt door het LM-reglement beperkt tot 1000 pk. Bovendien mag een Hybrid niet meer dan twee energie-recupererende systemen aan boord hebben.

    De brandstoftank heeft 48 liter inhoud en er is niet permanente vierwielaandrijving. Doordat de elektrische motor in de bochten ook de voorwielen aandrijft is de wegligging beter. De banden kunnen een grotere zijdelingse druk opvangen. Het motorkoppel gedeeld door vier zeg maar.

    Uitgerekend omwille van de gesofistikeerdheid van de Toyota TS050 is de bolide die 878 kg weegt veel brozer. Een stoere niet-hybride die met 73 liter tankinhoud en alleen achterwielaandrijving heeft is de uithoudingsfactor groter. Bovendien kan het gewicht worden beperkt tot 833 kg. De Toyota's zijn op dit moment superieur. Maar de Rebellion's zijn betrouwbaar. Ware André Lotterer niet in de eerste bocht op de BR Engineering BR1-AER gereden, was hij en ploegmaats Bruno Senna en Neel Jani mogelijk zelfs leider. Zoniet de directe schaduw van de Toyota's. De nacht brengt raad wordt gezegd.

    De ingenieurs van Toyota houden in ieder geval hun hart vast. Vorig jaar verloor hun techniek in de laatste bocht de etmaalrace ten gunste van Porsche... Nu zijn ze alleenheerser, maar speelbal van duistere technische krachten, die nog niet helemaal beheersbaar zijn. Vraag het maar aan Prius-eigenaars, of aan Fernando Alonso die in de F1 zoals iedereen daarin sinds 2014 ook de V6 Turbo Hybrid als aandrijving heeft. Dat is dé grote uitdaging van Le Mans. Vooral komende nacht.

    En de "tripple crown" van Alonso ? Naar mijn bescheiden mening nog veraf. Tweemaal wereldkampioen F1 (2005-2006) met een dubieuze tweede titel (crashgate in Singapore...), Indianapolis niet beëindigd (technische pech). Kortom de Spanjaard stelt zich zichzelf iets te groot voor. Al is hij een steengoed autocoureur voor wie verkeerde merkenkeuzes zware gevolgen heeft gehad. Maar de zege in Le Mans is hem gegund. (Walter Rombauts)

    16-06-2018 om 22:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEVAARLIJK DUEL TUSSEN LEIDENDE TOYOTA'S BEHEERST LE MANS

    aAndré Lotterer, driemaal winnaar van de 24 Uren van Le Mans. Naar eigen zeggen een slechte leerling als jongen. Dit laatste heeft hij bevestigd door in de eerste bocht na de start om 15 uur deze namiddag een ongeval te veroorzaken. De twee Toyota's TS050 Hybrid van Buemi en Conway waren gelukkig al aan hem voorbij. De Belgische Duitser remonteerde na herstelling in de pits wel met zijn makkers, maar het was een onvergeeflijke fout. Voor een race die 24 uren duurt en op DIT ogenblik vijf uren oud is.

    Op dit eigenste ogenblik rijdt de Toyota met #7 met Lopez aan de leiding en op de tweede plaats # "Samurai" Fernando Alonso zit. Het blijkt een duel te worden tussen de twee. Als dit doorgaat is het onverstandig van het teammanegement omdat beide "Hybrid's" onder zware technische druk komen te liggen. De race is nog lang en concurrenten met een puur klassieke motor, als Rebellion, maar ook SMP-Racing liggen op de loer voor het minste foutje vooraan van de halfgoden.

    Globaal beheerst het Japanse merk tot nu toe deze 86ste etmaalrace. Straks valt de nacht en omstreeks vier uur in de ochtend komt de zon weer op. Dat tijdstip heeft al vaak het eindplaatje van de beroemdste industriële confrontatie ter wereld bepaald. Mens en machine zijn dan moe. (Walter Rombauts)

    16-06-2018 om 20:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG BEGINT IN LE MANS DE LANGSTE DAG

    Normaal gesproken is 21 juni altijd de langste dag van het jaar. En meteen de kortste nacht. Het is het tijdstip waartegen de "Automobile Club de 'l Ouest" sinds 1923, nu voor de 86ste keer, de weergaloze 24 Uren van Le Mans organiseert. Opdat de coureurs en vooral de amateurs waarmee de race rijkelijk is gestoffeerd, zo weinig mogelijk in de duisternis moeten rijden. Want dat is soms bloedstollende ervaring. Wereldkampioen Jenson Button, wereldkampioen Formule 1 in 2009 met Brawn, beschreef zijn eerste nachtervaring in La Sarthe "alsof hij 500 km/h reed in de Porsche-kurve"...

    Ooit werd een WM-Peugeot in de toen 5,5 km lange rechte lijn van Hunaudières tegen 406 km/h door de rijkswacht geflitst... Ons Belgisch monument Paul Frère won in 1960 met Olivier Gendebien in een Ferrari 250 TR59/60 de etmaalrace. Links van mij zittend, naast mijn bureautje 78 in de perstribune, draaide hij zich naar mij en zei dat die 406 km/h niet kon. Technisch dan. Want hij had al uitgerekend dat de transmissie-verhoudingen van die WM-Peugeot dat niet toelieten...

    Morgen om 15 uur waakt Jacky Ickx (73) als super-marchal over het goede verloop van de langste dag. Morgen vertel ik ook iets meer over hem. Hij won de 24 Uren van Le Mans zes keer. Tweemaal met Ford en viermaal met Porsche. Dan schat ik ook Alonso's kansen in om met een Toyota TS050 Hybrid als trainingssnelste de koers te winnen. Hybrid (huwelijk van verbrandings- en elektromotor) or not Hybrid (Rebellion bijvoorbeeld) is tomorrow the question. Naast de amateurs in de GT-klasse's die tegelijk vooruit en achteruit moeten lijken. Ze worden tientallen keren gedubbeld door de LMP1's en LMP2's. Ze zijn door heel de geschiedenis van Le Mans de doorn in de verstralers van de hypersnelle bolides geweest. Daarin zitten gelukkig knappe coureurs - piloten heet dat sinds lang - die de schildpadden van de weg net niet platrijden. De 60 wagens worden op start geflitst door Rafaël Nadal. (Walter Rombauts/Foto:Mazda)

    Bijlagen:
    Mazda 787B is de enige Japanse wagen die tot nu toe in Le Mans won 16618.JPG (940.3 KB)   

    15-06-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA TS050 HYBRID MET ALONSO AAN BOORD SNELST IN LE MANS

    Wat hij al voorgedaaan heeft op de testdag, deed hij en Sebasien Buemi opnieuw in de nachtelijke kwalificaties voor de 24 Uren van Le Mans. We hebben het over de Spanjaard Fernando Alonso. De Toyota TS050 werd door hem geplaatst in 3'17"270. Ook op de tweede plaats is het Japanse merk te vinden. Maar behoudens Rebellion met Neel Jani, André Lotterer en Bruno Senna is er voor het Japanse merk niet veel tegenstand te zien. Behoudens mechanisch/elektrische pech natuurlijk want het zijn Hybrid-wagens. Verbrandings én elektromtor in combinatie met kwetsbare batterijen.

    Waar Mazda in 1991 de eerste Japanse auto is die de 24 Uren van Le Mans won, deed Toyota al meermaals en zelfs lang geleden al een greep naar die begeerde zege. Vergeefs. Mazda deed het met een Rotary-Engine, Toyota probeert het nogmaals met een Hybrid. Niet om mee te lachen want met de Prius zette Toyota uit Nagoya in de auto-industrie een mijlpaal neer. Overigens heeft het Prius-model de moderne F1 - 2014 - geïnspireerd om met een V6 Turbo Hybrid te laten rijden. Voor wat Toyota betreft hebben we het over de LMP1. De hoogste kategorie waarin slechts tien auto's vertegenwoordigd zijn. Omdat het kostenplaatje voor vele merken te hoog is. Dat is het voor de LMP1. Morgen vullen we de LMP2 in. Daarin strijden twintig auto's voor de klasse- maar mits wat "rommel" vooraan misschien ook voor de zege, minstens een podium. (Walter Rombauts/Foto:wr)

    14-06-2018 om 10:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - HERNEEMT WK-LEIDING MET ZEGE IN GP VAN CANADA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GP van Canada is gewonnen door de viervoudige wereldkampioen Sebastien Vettel. Vanuit de "pole" vertrokken beheerste hij heel de race. Sebastien won hiermee zijn 50ste GP. In de eerste ronde al was het "koekenbak" tussen Lance Stroll (Williams) en Brendon Hartley. Spectaculair vlogen ze samen het decor in en sleepten gelukkig niet nog meerderen mee in hun vernietiging. Vier ronden Safety Car. Vanaf opnieuw groene vlag hernam de Duitser zijn autoriteit, terwijl zijn grootste tegenstander, regerend wereldkampioen Lewis Hamilton met banden én motor kampte.

    De Brit voorspelde al niet veel goeds voor zijn kansen in de GP van Canada. Het niet uitvoeren van een update op de V6 Turbo-Hybrid van de Mercedes maakte de auto trager tegenover de Ferrari's die wel na zes GP's die opwaardering uitvoerden. Lewis kon niet echt mopperen. Hij was het met de beslissing van het team eens. Bij Mercedes ging men er ook van uit dat de "oude" motor meer betrouwbaarheid zou geven en geen risico's op hartfalen. Lewis kreeg een rijdende "update" toen zijn motor te heet werd. Vanuit de pits gaf zijn ingenieur hem wat meer koeling mee. Daarmee kon hij op het laatste, vergeefs, Daniël Ricciardo (Red Bull) nog aanvallen. Daar bleef het bij.

    "Treintje rijden" was het opvallendste kenmerk van deze zevende GP voor het WK 2018. Natuurlijk kan men een opgave van Fernando Alonso (Mc Laren-Renault) in zijn 300ste GP ook tot een triest hoogtepunt rekenen. Net als dat Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault) op de 16de plaats finishte van de 17 auto's die de race uitreden.

    Een grappige anekdote was ook dat een niet lukraak opgepikte MeToo-Madame, Winnie Harlow én vriendin van Hamilton, de zwartwit geblokte vlag één ronde te vroeg zwaaide, met evenveel brio als haar wapperende haren. Vettel, die het door had, bekloeg zich via zijn boordradio. Koersdirecteur Charlie Whiting is hiervoor eigenlijk de enige verantwoordelijke...

    Het is te zien dat de F1 van technische ernst naar wansmakelijke verloedering neigt. Maar geen gridgirls hé !? De overnemers van de F1, Liberty Media, scoren tot nu toe geen punten met hun "vernieuwingen". Bernie Ecclestone (87) blijft het hoogst scoren in zijn levenswerk. Hij bekijkt het nu van thuis. En lacht in zijn vuistje. 31 miljoen dollar in de pocket, aan de deur gezet op advies van Ross Brawn. De Amerikanen hebben nog wel wat werk tegen 2021 als de nieuwe F1 er aan komt...

    Wél een serieus te nemen hoogtepunt was de tweede plaats van Valtteri Bottas (Mercedes) en opnieuw een podium voor Max Verstappen die een even snelle als correcte race reed. Sebastien Vettel komt met 1 punt nipt aan de leiding in de WK-stand en dat minieme verschil maakt de GP van Frankrijk binnen veertien dagen extra pikant. Mercedes heeft dan een nieuwe motor voor Lewis... (Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)

    03. Max Verstapen (Red Bull)

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)

    WK-stand na zeven GP's:

    1. Sebastien Vettel                       121

    2. Lewis Hamilton                         120

    3. Valtteri Bottas                            86

    4. Daniël Ricciardo                         84

    5. Kimi Räikkönen                          68

    10-06-2018 om 23:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!