Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    23-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BELGIË BEGINT VANDAAG OM 11 UUR...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag 24 augustus om 11 uur beginnen de eerste vrije trainingen voor de GP van België in Francorchamps. Het is de eerste race na de "zomervakantie" van de teams. Force India is gered door een nieuwe concurrentennaam, vader Stroll verlicht de financiële zorgen van Williams en Stoffel Vandoorne mag/moet voluit gaan. Fernando Alonso die eind dit jaar stopt bij Mc Laren, geeft zijn stuur voor anderhal uur af aan het nieuwe mirakelkind Lando Norris.

    Die 18-jarige zal trachten de Belg te overklassen. Al behoort Stoffel-uit-Kortrijk zo'n beetje bij de famillie. De "snotneus" is gevaarlijk voor hem, net als Esteban Ocon. Niet direct in pure snelle chronostanden. Bijzonder omdat die Lando Norris's vader met valiezen dollars klaar staat om in Mc Laren te pompen. Baas Zak Brown is daar zeker niet ongevoelig voor. Vanaf 11 uur morgen snoepen we mee van dat aparte spektakel naast de hardnekkige strijd tussen WK-leider Lewis Hamilton en zijn op de hielen zittende belager Sebastien Vettel.

    Los van dat herdenkt Mc Laren de eerste GP-zege van de Nieuw-Zeelander Bruce Mc Laren in Francorchampsmet zijn auto. Het stuurgenie zou 12 jaar hoge toppen scheren tot hij op 2 juni 1970 in een CanAmtest in Silverstone verongelukte. Van stuurgenieën gsproken, Jacky Ickx (73) rijdt zondag bij wijze van demonstratie om 13 uur de Ferrari 312B over het historische tracé van Spa-Francorchamps.. Niet lang nadien start de GP van België anno 2018 waarvoor zo'n - bruutweg geschat - 20% van de mensen ter plekke kiezen en 80% het allemaal comfortabeler en wezenlijk beter voor de buis kunnen zien. Tot morgen, 11 am. (Walter Rombauts)

    23-08-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NEUVILLE - HYUNDAI - TWEEDE IN DUITSLAND EN BEHOUDT WK-LEIDING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Onze landgenoot Thierry Neuville is in de Rally van Duitsland tweede geëindigd achter de Est Ott Tänak in een Toyota. Thierry Neuville reed een heel verstandige wedstrijd waarin hij de voorkeur gaf aan eerder een ereplaats in de speciale snelheidsritten dan een riskante snelste tijd. Hoofdzaak voor hem was zijn Hyundaï i20 altijd voor de Fransman Sebastien Ogier (Ford) te houden en de afstand van 21 WK-punten te bewaren.

    De vijfvoudige Franse wereldkampioen die zo graag het record van negen wereldtitels van Sebastien Loeb zou breken, ziet zich dit jaar voor een Belgisch/Koreaanse alliantie staan die niet direct zal wijken. Er blijven nog vier WK-rally's te rijden en Thierry Neuville is vast besloten zich daarin niet meer tot avontuurlijke chronotijden te laten verleiden. Ogier voor blijven in de stand is nu het hoofddoel. Het zou de eerste keer zijn dat een Belgisch duo wereldkampioen rally zou worden. De eerste keer dat een Belg in een WRC-rally won, heette die Christian Delferrier. (zie inzet) Hij geldt ook vandaag nog als onze beste navigator ooit. (Walter Rombauts/Foto's:wr)

    21-08-2018 om 15:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WK-LEIDER THIERRY NEUVILLE - HYUNDAI - PAKT VIERDE TIJD IN SHAKEDOWN IN RALLY VAN DUITSLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag is de Rally van Duitsland van start gegaan. De proef die telt om het WK Rally is een overwegende asfaltrally. Onze landgenoot Thierry Neuville die een Hyundai i20 rijdt klokte de vierde tijd in de "shakedown". Vijfvoudig wereldkampioen Sebastien Ogier in een Ford nam de vierde tijd voor zijn rekening. De Est Tanak Yaris in Toyota Yaris zette de snelste chrono neer. Straks vervolgt de rally met een eerste klassementsproef. Daarin al zal Sebastien Ogier trachten druk te zetten op Thierry Neuville, vermits die in de voorlopige stand om het WK momenteel 21 punten voorsprong telt en een eerste wereldtitel in het vizier krijgt. Na deze rally moeten er nog drie worden gereden. (Walter Rombauts/Foto:Hyundai)

    16-08-2018 om 20:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1 NA 67 JAAR MET UITSTERVEN BEDREIGT VOOR 2021
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Fernando Alonso stopt met F1 en gaat de WEC-toer op. Bij Mc Laren wordt hij opgevolgd door zijn landgenoot Carlos Sainz, nu nog bij Renault. Over Michaël Schumacher geen nieuws tenzij dat de President van de FIA, Jean Todt, de wereld heeft verzocht de zevenvoudige Duitse wereldkampioen het recht van een gerust leven te laten... De familie Schumacher woont vanaf nu voor vacantie een poos in Mallorca, goed beveiligd voor buitenwereld en pers. Sergio Marchionne, ook ex-Ferraribaas tot voor kort en bigboss van Fiat, is niet meer... Niki Lauda worstelt nog tegen het levenseinde na een venijnige longtransplantatie waarbij zijn lichaam de nieuwe "indringer" nog niet aanvaardt. Kimi Räikkönen, wereldkampioen 2007 met Ferrari, heeft er duidelijk geen zin meer in. Maar er is nog niets beslist.

    De nieuwe opvatting van de F1 voor 2021 zijn door de nieuwe eigenaars Liberty Media, ondersteund door Ross Brawn, voorgesteld en moeten doorgaan als imposanter, maar technisch zijn ze onderhuids veel eenvoudiger. Want dat is wat nu het publiek schijnt te willen: show in plaats van vernuft. De Amerikanen hebben misschien gelijk. Dus vaarwel 13 juli 1950 toende eerste GP in het Britse Silverstone werd gereden... Het waren adellijke sporttreffers. Met namen die allemaal klonken naar baronnen, prinsen, graven. En wie het niet was reed zich wel een "Sir" bijeen zoals Jackie Stewart en Stirling Moss. Om maar twee te noemen.

    Vandaag bestaat de F1 uit rijkeluiszoontjes, met valiezen vol dollars ingekocht, met meer gewone namen, laat ons zeggen facebooknamen. Nog net iets prestigieuzer dan de talrijke autosportdisciplines waarin de bakker tegen de loodgieter of de beenhouwer opneemt. Het wereldkampioenschap rally (WRC) maakt daarop een uitzondering. Het is een zéér aparte wereld waarin o.a. Thierry Neuville een landgenoot is uit het Oostkanton mee de eerste violen bespeelt. Nu Fernando Alonso weg is bij Mc Laren stelt zich de vraag of Stoffel Vandoorne zijn zitje zal behouden voor 2019. Een zekere Landi Norris, F2-aanvoerder, staat al klaar. Met een dollarvader.

    Mc Laren heeft geld nodig. Heel het wereldje van de F1 overigens is in datzelfde bedje ziek. Liberty Media wil die kosten terugdringen om meer constructeurs aan te trekken. Dat is voorlopig hun eerste grote verdienste. Maar iedereen zal moeten wachten tot 2021. De historische F1 zoals die zich meer dan een halve eeuw heeft gehandhaafd is dan uitgestorven. Mensen als Bernie Ecclestone e.a. Hans Hermann's zullen alleen in de gespecilaiseerde lectuur terug te vinden zijn. Monumenten vallen als dominostenen in een lange geschiedenis één na één.

    Niemand ontsnapt aan de tijd die immer zijn werk voortzet. Op 24 augustus 2018 beginnen de eerste vrije oefeningen om de GP van België die de 26ste wordt gereden. De organisatoren hopen op een massale opkomst. Bepaalde "poll's" laten echter zien dat er maar zo'n 16% van de "fans" ter plekke willen/kunnen gaan. De rest doet het via TV. Dat is een knipoog naar Liberty Media om voor iedere GP thuis te laten betalen... Niemand doet beter. (Walter Rombauts/Foto's:wr/Mercedes, Fiat, Renault enz...)

    Bijlagen:
    Carlos Sainz reed zich meermaals sterk in de kijker met de nieuwe R.S.18. Straks ook bij Mc Laren... i15818.jpg (2.5 MB)   
    Naast de F1 is er ook de bakker, beenhouwer of bouwvakker die tegen elkaar racen. i15818.png (3.9 MB)   

    15-08-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MARC GOOSSENS WINT MET PORSCHE 991 GT3 24 UREN VAN ZOLDER

    Het Belgische zwaargewicht in de autosport, Marc Goossens, heeft in een Porsche 991 GT3 Cup met 21 ronden voorsprong op de tweede de 24 Uren van Zolder gewonnen. Eigenlijk moeten ook nog de namen Dylan Derdaele, Yannick Hoogaars, Kenneth Heyer en Peter Hoevenaars worden toegevoegd. Want de jongste jaren delen vijf "piloten" een wagen. Alles verandert, zo ook persdiensten die alleen nog virtueel zijn. Net zoals er in Zolder alleen maar journalisten in (bij-) beroep waren en geen beroepsjournalisten worden gekend.

    Omdat het met z'n twee zowel fysiek als financieel te zwaar is geworden. Nostalgie doet denken aan de grote dagen van de etmaalrace in Le Mans waar - lukraak - Ickx/Bell onder hun beidjes de afstand Parijs - New Yortk rondde... Dat Marc Goossens het zwaarst weegt van de vijf is gewoon te zien aan de onderlinge palmaressen. Op die van Marc staat nogal wat op.

    In het voorprogramma zaterdag was er de tweede race om de Ford Fiesta Sprint Cup Belgium. Beide sprintraces werden gewonnen door Stienes Longin. Ayrton Redant werd twee keer derde en is na deze tweede afspraak de nieuwe leider in het kampioenschap. In de stand om het Ford Dealer Team Championship leidt Ford Store Feyaerts met 80 punten voor Ford Vandenboscche met 51. (Walter Rombauts/Foto's:Ford)

    Bijlagen:
    Stienes Longin won de twee sprintraces voor de Ford Fiesta Cup i12818.JPG (1.3 MB)   

    12-08-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VAN START TOT FINISH, VETTEL PEUZELT AAN PUNTENACHTERSTAND

    Op de opgave van Charles Leclerc (botsing), Max Verstappen (transmissie) en Stoffel Vandoorne (transmissie) na, is de GP van Hongarije van start tot finish een kluif geworden voor de Brit Lewis Hamilton in zijn Mercedes. Op de tweede plaats eindigde de Duitser Sebastien Vettel (Ferrari) die daar met mondjesmaat aan zijn puntenachterstand in de WK-stand peuzelt.

    Niettemin kijkt Vettel tegen een achterstand van 24 punten aan... Op 5 ronden van de 70 haalde Vettel Bottas in regel in. Toch kwam de rechtervoorkant van de Mercedes in aanraking met de linkerachterkant van de Ferrari. Maar de race ging voort zonder ingreep of onderzoek. Dan kon al de analyse worden gemaakt dat Vettel - even aan de leiding - zijn voorsprong verloor in ... te trage Ferrari-bandenwissel.

    Anders werd het wanneer de Australiër Daniël Ricciardo, van de twaalfde startplaats naar de vierde plaats kwam. Toen de Red Bullrijder op zijn beurt Bottas voorbij reed stuurde de Fin brutaal de Mercedes in de rechterzijkant van de Red Bull. Frustratie van Bottas, die zich de betere waant maar er nog een eindje vanaf is. Gelukkig is hij in de leer bij viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die zijn WK-positie versterkt. Pierre Gasly was "the best of the rest" zoals dat nu in de moderne journalistiek heet. Hij deed er in ieder geval Toro Rosso-Honda eer mee aan.(Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1 uur 38'70"

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 + 17"123

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  + 20"101

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                               + 46"419

    05. Valtteri Bottas (Mercedes)                                + 50"000

    WK-stand:

    01. Lewis Hamilton                                     213 punten

    02. Sebastien Vettel                                   189

    03. Kimi Räikkönen                                    446

    29-07-2018 om 17:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ARK VAN MERCEDES DEINT OP ZONDVLOED NAAR POLE IN HONGARIJE

    dDe Hongaroring lag er zonvloedachtig bij. Iedereen was in verwarring, dreef over het asfalt heen. De Q3 voor de pole trok dan ook de meeste aandacht. Stoffel Vandoorne had Q2 niet gehaald en is zestiende. Sebastien Vettel (Ferrari) had beslist de natte droom van de "pole" gehad. Hij trachtte bijna roeiend uit de gevarenzones te geraken. Even tikte hij de "pole " aan. Oef, want directe tegenstander Lewis Hamilton leek ook niet hypersnel op de golven. Maar toen Kimi Räikkönen aan de bovenkant van de tabellen als pole-man verscheen, kreeg Vettel een adrenalinespuit en plaatste zich direct achter zijn ploegmaat. De Hongaroring kleurde rood op de eerste lijn van zijn GP !

    De symbolische eerbetuiging aan de ceo van de Fiat-Chryslergroep die op 66-jarige leeftijd in een operatie bleef was mooi geweest. Maar bloedmanen, zeesterren en de "onbereikbare" Duitse Ster van Mercedes, de lichtende vuurtoren in de storm veranderde dat edele beeld. Krassend zette de chrono de Fin Valtteri Bottas op de "pole" met 1'35"918 !!!

    Onder bliksems, daverende natte asfalt, net geen apocalyptisch tafereel, voelde toch iedereen de aardbeving: regerend wereldkampioen Lewis Hamilton had de Ster met een iets snellere tijd - 1'35"658 - op de eerste plaats doen belanden. Morgen is de eerste rij zilver. De tweede rood. Het is niet bekend of er nog een zondvloed komt. Pirelli houdt alvast de "full wets" klaar. Nu de kwalificatie in de regen is gereden, is morgen voor de race de bandenkeuze in de start vrij. Om 15.10 onze tijd. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'35"658

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                          + 0,260

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             + 0,528

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                            + 0,552

    05. Carlos Sainz (Renault)                                + 1"085

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)          + 16"876

    28-07-2018 om 21:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - ZET BOTTAS EEN NEUS IN FP3 IN HONGARIJE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Saai als nimmer tevoren zijn de derde vrije oefeningen op de Hongoring verlopen. Amusementsmakers waren dit keer zowaar de Mercedesboys Lewis Hamilton en Valtteri Bottas, die her en der en ook in de chicane "pirouetten" maakten. Weliswaar zonder schade aan hun sterwagen, maar voor kenners een veeg teken aan de wand dat Mercedes werk aan de winkel heeft. Want per slot van rekening raakte Valtteri Bottas niet voorbij een zelfzekere Sebastien Vettel. Lewis Hamilton op zijn beurt bleef achter de Ferrari van Kimi Räikkönen "plakken". Daniël Ricciardo kon eerder dan ploegmaat Max Verstappen de "Grote Vier" onder druk zetten. Stoffel Vandoorne reed in zijn Mc Laren-Renault een zeventiende plaats. Straks wordt om de "pole" gereden. De strijd is onvoorspelbaar omdat de bandenkeuze als bij een pokerspel mee de doorslag geeft..(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'16"170

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                               + 0,059

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                 + 0,203

    04. Lewis Hamilton (Mercedes)                              + 0,579

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                              + 0,633

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)              + 2"619

    28-07-2018 om 13:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - EIST SNELSTE TIJD OP IN FP2 IN HONGARIJE

    De Duitser Sebastien Vettel heeft in de FP2 de snelste tijd gereden voor Max Verstappen. Sebastien's Ferrari was, net als die van Räikkönen uitgerust met een zwarte strip schuins over de neus. Dit als rouwbetuiging aan de FCA-CEO Sergio Marchionne die eergisteren na een ziekte overleed. Morgen om 12 uur Belgische tijd worden de derde vrije oefeningen gereden en daarna de kwalificaties.(wr)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                      1'16"834

    02. Max Verstappen (Red Bull)                                    + 0",074

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull)                                    + 0",227

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                       + 0"319

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   + 0"753

    19. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)                    + 2"878

    27-07-2018 om 18:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANIËL RICCIARDO - RED BULL - BIJT SNELSTE TIJD VAN CHRONO IN FP1

    Er kwam vlug "swung" in de eerste vrije oefeningen op de Hongaroring nabij Budapest. Direct prikte de Australiër Daniël Ricciardo op mediums een snelste tijd op het bord: 1'19"556. Iedereen wist dat die geen stand ging houden. Nadat Ericsson, Max en Haas de schare toeshouwers wat hadden geamuseerd met bodemvernielende slippertjes, werd het ernst. Kimi Räikkönen schoot de Ferrari naar de eerste plaats, direct daarna Vettel. Beiden op ultrasofts. De zachtste banden die Pirelli hier voor de GP van Hongarije aanbiedt.

    Max Verstappen, Daniël Ricciardo, Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen maakten er een leuk spelletje van om de verschillende mogelijkheden van de ultrasofts en de softs te bespelen. Dan weer kwam de Fin in de Ferrari voorop, dan weer viervoudig wereldkampioen Sebastien Vetttel. Hoe softer de band hoe sneller, maar soms reed Vettel op de gele softs de snelste tijd.

    Wat een hogere prestatie is dan diezelfde tijd op ultrasofts. Lewis Hamilton mengde zich niet echt in de "spielerei" en zijn ploegmaat Valtteri Bottas schrok zich een aap in een monster-verremming en de pits in reed om zich daar koest te houden. Straks om 15.00 uur onze tijd zijn er de tweede vrije oefeningen. Verwacht wordt dat WK-leider Lewis Hamilton zich dan in de wijzerbak zal mengen en er de snelste tijden zal mee maken. (Walter Rombauts)

    01. Daniël Ricciardo (Red Bull)                            1'17"613

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'17"692

    03. Max Verstappen (Red Bull)                            1'17"701

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                               1'17"948

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'18"036

    16. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            1'20"151

    27-07-2018 om 12:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PEUGEOT ZET HELFT PERSONEEL OPEL BELGIUM OP STRAAT

    Opel betekende al vele jaren niets meer in ons land. Het merk werd door Peugeot in 2017 overgenomen en nu al worden pijnlijke herstructureringen doorgevoerd. Peugeot ontslaat achtenveertig werknemers bij Opel Belgium in Kontich. Degenen die mogen blijven mogen mee naar Eigenbrakel verhuizen. Ook in Duitsland in Rüsselsheim zullen tegen 2020 volgens welingelichte bronnen zelfs tot op het hoogste management dramatische veranderingen worden doorgevoerd. Meteen worden ook de Opel-dealers getroffen want wie gaat er zich nog een stilstaand, voorbijgestreefd product als een Opel aanschaffen. Alleen de Oldtimers-clubs kunnen daarmee nog gouden zaken doen...

    De oorzaak van het einde van een historisch automerk is te wijten aan een onkundig en niet-communicatief management. Uit eigen ervaring kon ik dat al jaren in Belgë vaststellen. Nu worden de gevolgen ervan duidelijk. Peugeot zal ongenadig verder saneren, zoals de hele autosector overigens. Baron Michel de la Roche, vroegere ceo van Nissan Belgium heeft me lang geleden eens gezegd: de autoindustrie kan/zal geen werkverschaffende industrie blijven. De plaatjes van die uitspraak begint men rondom ons op te hangen. Dat Volvo in Gent daarop al een uitzondering kan zijn omdat het bedrijf al jàren in handen van het Chinese Geely is... (Walter Rombauts/Foto's:Opel, Volvo, Geely, wr)

    Bijlagen:
    Opel Astra in Assen i201016.png (3.8 MB)   

    26-07-2018 om 14:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO MARCHIONNE IS NIET MEER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De charismatische Sergio Marchionne, CEO van Fiat Chrysler Automobiles, is niet meer. Hij overleed gisteren nadat op de vorige GP van Duitsland zijn levensgevaarlijke aandoening bekend werd. Tevens voorzag Ferrari zijn vervanging tegen eind dit jaar als ceo van Ferrari. De GP van Hongarije zal ongetwijfeld in het teken staan van de rouw om deze grote automan. Hij betekende ook veel als "member of the Board" bij ACEA dat vijftien Europese automerken verenigt.

    Sergio Marchionne (66) was daar lid van sinds 2004 en fungeerde tweemaal twee jaar als President. (2006-2007) en (2012-2013). Hij zal de geschiedenis ingaan als een trendbepalende figuur, die ook zijn zegje had in de recentste nieuwe ontwikkelingen in de Formule 1 en de verworven rechten van Ferrari - sinds 1950 aanwezig in F1 - verdedigde onder het nieuwe bewind van Liberty Media. Het is gepast zijn familie en het hele FCA-team in naam van Walter's Auto Cahier's ons diep medeleven in deze moeilijke dagen te betuigen.(Walter Rombauts/Foto:FCA)

    26-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLLEDIGE CONNECTIVITEIT IN NIEUWE PORSCHE MACAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag heeft Porsche in Shanghai de nieuwe Macan voorgesteld. De compacte SUV, die al sinds 2014 zeer veel succes kent, is gevoelig opgewaardeerd op het vlak van design, connectiviteit en rijdynamiek die iedere Porsche blijft kenmerken. Daarmee blijft de Macan het sportieve topmodel in zijn segment. De achterkant van de Macan is markant door een driedimensionaal uitgewerkte ledlichtstrip. Ook in de koplampen is de LED-technologie standaard.

    De opvallendste vernieuwingen in het interieur zijn het 11-duims grote aanraakscherm van het gloednieuwe Porsche Communication Management (PCM) waarmee het voertuig volledige connectiviteit krijgt. De hertekende en anders opgestelde ventilatieroosters en het GT-sportstuurwiel uit de 911 kenmerken verder het interieur. Het Porsche Communication Management biedt toegang tot nieuwe functies zoals intelligente spraakbesturing of de standaard online-navigatie. Het rijcomfort werd uitgebreid met o.a. een file-assistent (automatisch remmen, optrekken en sturen in de file) alsook een ionisator en een verwarmde voorruit. (Walter Rombauts/Foto's:Porsche)

    Bijlagen:
    Achteraanzicht nieuwe Porsche Macan vandaag voorgesteld in Shanghai 25718 1.jpg (646.1 KB)   
    Porsche's nieuwe touhscreen in de nieuwe Macan i25718 5.jpg (873.7 KB)   

    25-07-2018 om 12:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONGARIJE, DE MOEILIJKE HERKANSING VOOR VETTEL

    De GP van Hongarije komt eraan gestormd. Een vrij smal circuit met moeilijke bochten, soms een bochtenkarakter van de oude "Nordschleife" van de Nürburgring, net als Suzuka in Japan. Sinueus, verraderlijk maar een "must" als twaalfde race om het WK F1 waarin Lewis Hamilton opnieuw leidt in de voorlopige stand met 188 punten. Wat Vettel in Hockenheim is overkomen is het ergste dat je als F1-piloot kan meemaken: op een flinterdunne waterfilm uit de baan glijden. Met nog 15 ronden te vlammen en 9" voorsprong op een ontketende Lewis Hamilton. Beiden zijn viermaal wereldkampioen en op gelijke hoogte komen met de legendarische Argentijn Juan Manuel Fangio is beider hartewens.

    Hun gezamelijk probleem in Hongarije is niet alleen hun onderlinge puntenstrijd, maar ook dat andere teams, benevens Red Bull, aansluiting vinden in de spits. Nico Hülkenberg bracht de Renault voor eigen publiek op een eervolle zesde plaats. Samen met Haas-Ferrari (Magnussen en Grosjean) komen eigenlijk vijf teams onder de aandacht. Uiteraard is Mercedes top. Al was het maar dat Hamilton's nieuwe contract tot eind 2020 €50 miljoen weegt, naast zijn persoonlijke sponsors.

    Het brengt genoeg overmoed op om teamleider Toto Wolff te doen verklaren dat ze erop moeten vertrouwen dat de Ferrari-motor legaal is... Voor alle motoringenieurs mag het een zegen zijn dat maar weinige FIA-technische controleurs nog iets van het uitlezen van motoren begrijpt. Best de motorpotjes gedekt houden. Vrijdagochtend beginnen de eerste vrije oefeningen, met zondag misschien een thriller-apotheose zoals in Hockenheim waar de weergoden zaten te grinniken in de wolken. Dit weekend wordt Vettel's "herkansing" van Hockenheim een moeilijke klus. Zeker nu bigboss Sergio Marchionne van de groep dodelijk ziek schijnt te zijn. De nieuwe Ferrari-directeur komt er dus vroeger, een goede vriend van Kimi Räikkönen. De Fin die in 2007 met Ferrari zijn tot nu toe eerste wereldtitel behaalde. In de WK-stand staat hij derde, zonder teamorders zoals in Duitsland ook met kans op een hoogste trapje van het podium...(Walter Rombauts/Foto:Fiat)

    24-07-2018 om 18:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGEN VERRAADT VETTEL, TEAMORDERS GEVEN HAMILTON 44STE GP-ZEGE IN DUITSLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De regerende wereldkampioen Lewis Hamilton heeft een spannende en hectische GP van Duitsland gewonnen. Door eigen klasse en naar het einde toe mede door - bij FIA reglementair - verboden teamorders van Mercedes. Maar dan was er al regen gevallen, slordig verspreidt over de omloop zodat niemand nog wist op welke banden blijven. Dan was ook al trainingssnelste en leider Sebastien Vettel (Ferrari) door een pure stuurfout in de 52ste ronde in volle stadium voor eigen publiek waterskieënd in de DHL-muur gereden en reed de Safety Car weerom te lang uit... Vettel erkende ootmoedig dat hij een fout maakte.

    Dat de viervoudige wereldkampioen Sebastien Vettel aan de leiding reed was ook (groten-) deels te wijzen aan eveneens bedenkelijke teamorders van Ferrari. Want Kimi Räikkönen (Ferrari) reed stevig aan de leiding. Gezien het puntenverschil tussen Hamilton en Vettel in de voorlopige WK-stand, vond Maurizio Arrivabene het toch raadzamer Kimi te verzoeken Vettel voor te laten. Maar de Italiaanse teambaas deed dat iets eleganter, mogelijks geheel door de mazen van het kritiek glippend. "Kimi", zei hij door de radio, "je hebt een verschillende bandenstrategie t.o.v. van Sebastien die zijn banden achter je nodeloos meer aan het verslijten is...Laat hem door." Zo geschiedde.

    Tien ronden voor het einde gaf de Safety Car de Motodrom weer vrij, begon het opnieuw wat te regenen, en waren de teerlingen geworpen. Met nieuwe ultrasofts plaatste Valtteri Bottas (Mercedes) nog een aanval op Lewis Hamilton. Toen kwam het koele Duitse teamorder en hield de Fin zich daaraan. Kimi Räikkönen (Ferrari) zette nog even druk maar drong niet aan. Achter hem schikte zelfs Max Verstappen (Red Bull) zich in de puntenvoordelen van een vierde plaats. Zijn ploegmaat Daniël Ricciardo moest zijn Red Bull al in de 27ste ronde aan de kant zetten.

    De conclusie van de GP van Duitsland, elfde race om het WK F1 2018, is dat Lewis Hamilton van de veertiende plaats op de grid remonteerde naar de...eerste plaats. Met wat hulp van regendruppels vanaf de 42ste ronde, de fout van Vettel en de teamorders van Mercedes. De Brit herneemt hiermee de leiding in de WK-stand ten nadele van Sebastien Vettel. Stoffel Vandoorne eindigde dertiende na lang laatste te hebben gereden. Hij raakte wat naar voren door opgaves en regenbandenverwarring. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1 uur 32'29" 845

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                            + 4"535

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                              + 6"732

    04. Max Verstappen (Red Bull)                           + 7"654

    05. Nico Hülkenberg (Renault)                            + 26"609

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)            + 46"617

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                  188 punten

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                    171

    3. Kimi Räikkönen (Ferrari)                     131

    22-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - PAKT POLE MET NIEUW RONDERECORD IN DUITSLAND
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Lewis Hamilton verdween al in Q1 uit het gladiatorenspel in Hockenheim. De transmissie van zijn Mercedes heeft hem in de steek gelaten. De regerende wereldkampioen moet uit de achterhoede starten. Daar waar Daniël Ricciardo door een gridpenalty laatste staat, dicht bij Stoffel Vandoorne die daar bijna altijd staat en op uitvallers hoopt om in de punten te geraken. De pech van viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton kan morgen voor drama zorgen door zijn erkende inhaalraces. Als intermezzo kreeg de Q2 een rode vlag door een slipper van Marcus Ericsson die veel gravel op de baan zwierde. Ruim zes minuten rood om de korrels weg te bezemen.

    Natuurlijk is de WK-leider, de Duitser Sebastien Vettel, voor eigen publiek, een godskind morgen dat zijn voornaamste rivaal naar een mogelijke vijfde wereldtitel zéér gehandicapt weet staan. Toen iedereen in de Q3 meende dat Valtteri Bottas (Mercedes) de pole pakte met 1'11"416, scherpte Vettel die tijd ultiem naar 1'11"212 ! Een absoluut nieuw ronderekord. Kimi Räikkönen (Ferrari) zette zijn immers onderschatte klasse om in een derde tijd voor Max Verstappen, tegen wiens vader hij nog heeft geraced... Een verstandige Romain Grosjean zette de Haas-Ferrari zesde achter zijn "kopman" Kevin Magnussen.

    Waar gewoonlijk over de grote drie wordt gesproken, Mercedes, Ferrari en Red Bull, moet toch worden opgemerkt dat zowel Haas als Renault aansluiting krijgt bij de tenoren en straks van de vijf grote mag worden gesproken. Of Vettel zijn tijd zette met en door het nieuwe uitlaatsysteem op de Ferrari is niet bekend. Door de twee westgate-uitlaatkleppen van de turbo's boven elkaar te monteren en dan samen nog eens boven de motoruitlaat, hebben Ferrari-ingenieurs getracht meer impact op de achtervleugel te krijgen. Zonder een reglementaire fout te maken.

    De Ferrari van Kimi had in ieder geval de twee westgate-uitlaten nog aan iedere zijde van zijn motoruitlaat. Kleine details in een wereld van kleine tijdsverschillen in duizendsten van een seconde. Toch zoeken alle ingenieurs met een vergrootglas als detectives naar niet ontdekte mogelijkheden...Morgen om 15.10 uur onze tijd start de Grote Prijs van Duitsland F1. Met een gewaarborgde inhaalrace van Lewis Hamilton om zijn achterstand op Vettel te beperken. Voorwaarde is natuurlijk ook dat de Ferrari moet blijven steigeren, een ongenadige race lang. Max Verstappen wil ook winnen...(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'11"212

    02. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'11"416

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'11"820

    04. Max Verstappen (Red Bull)                          1'11"880

    05. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                  1'12"200

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)          1'14"401

    21-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - SAUBER - SNELST IN DOORREGENDE FP3 IN DUITSLAND

    De derde vrije oefeningen in Hockenheim begonnen hilarisch. Sky News, zoiets als god buitenaards, bazuinde rond dat Lewis Hamilton door ziek te zijn niet zou kunnen deelnemen aan de FP3. Mercedes was er als marsmannetjes bij om dit fakebericht tegen te spreken met een duidelijke tweet: Lewis is niet ziek en neemt deel. Maar de kletsnatte baan nodigde niet bepaald uit om te racen. Toch vonden Nico Hülkenberg (Renault), Marcus Ericsson (Sauber) en Serge Sirotkin (Williams) het nodig enkele rondjes te draaien.

    Verstandiger dan Vettel en Hamilton die één ronde op de teller zetten, of een Bottas (Mercedes) die na een snelle sector zijn poging afbrak en de "warmte" van de pits opzocht. Daniël Ricciardo (Red Bull) moet op de twintigste plaats starten omdat ze heel wat mechanische- én elektrishe onderdelen op de Red Bull zijn vernieuwd.

    "Beter hier in Hockenheim", zei de Australiër, "want in Hongarije met zijn moeilijke inhaalplaatsen is dat minder gunstig.". Dus gaat hij achter Stoffel Vandoorne starten. Om 15 uur, onze tijd, worden de kwalificaties voor de pole gereden. Wie dan bang is van de regen zal niet aan bod komen. In ieder geval demonstreerde vanochtend de jonge Monegask Charle Leclerc in de Sauber zijn klasse met een snelste chrono van 1'34"577. (Walter Rombauts)

    01. Charles Leclerc (Sauber)                         1'34"577

    02. Marcus Ericsson (Sauber)                        1'35"000

    03. Sergey Sirotkin (Williams)                       1'35"334

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'35"573

    05. Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda)             1'35"659

    14. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)      geen tijd.

    Bijlagen:
    1976.Fiat.124.Spider (2) (Foto Icons).JPG (2.5 MB)   
    Concours Mondial de Bruxelles i30518.png (388.5 KB)   

    21-07-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN LAAT DE HELE WERELTOP ACHTER ZICH IN FP2 IN HOCKENHEIM

    Max Verstappen heeft in zijn Red Bull de hele tweede vrije oefeningen gedomineerd in Hockenheim. Nu en dan kwame Lewis Hamilton, Sebastien Vettel en Valtteri Bottas wel eens piepen, maar niet één van de wereldkampioenen vooraan hield stand. Precies in de helft van de anderhalf uur durende training zette de Belgische Nederlander een nieuw ronderecord neer.

    Niet lang nadien moest hij in de pits 31' aan zijn motor laten werken. Maar zijn tijd hield stand. Met Alonso bij gerekend hield hij elf wereldtitels achter zich... Stoffel Vandoorne werd twintigste en laatste in de Mc Laren-Renault. Voor morgen wordt er regen voorspeld. Mochten de qualificaties in de regen worden afgewerkt, dan geeft dat de teams het recht om met een vrije keuze van banden aan de race te beginnen. (Walter Rombauts)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                               1'13"085 (nieuw ronderecord)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'13"111

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'13"190

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 1'13"310

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                                  1'13"427

    20. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Renault)               1'15"454

                            

    20-07-2018 om 16:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO - RED BULL - SNELST IN FP1 VOOR GP VAN DUITSLAND

    De eerste vrije oefeningen om de GP van Duitsland die zondag wordt gereden, is een kat en muisspel geworden voor vijf grote jongens.  De Australiër Daniël Ricciardo in de Red Bull eiste tot slot de snelste chrono op. Eerder hadden Lewis Hamilton - die bijtekende bij Mercedes - en Max Verstappen al de wijzers scherper gezet. Sebastien Vettel deed wonderen om de Ferrari meer naar voor te brengen, maar vergeefs. Valtteri Bottas in de tweede Mercedes werd vierde. Stoffel Vandoorne in de Mc Laren-Renault staat momenteel op de twintigste plaats. (Walter Rombauts)

    20-07-2018 om 12:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG MOGELIJK LAATSTE GP F1 IN HOCKENHEIM

    Als zondag voor de zesendertigste keer de GP van Duitsland wordt gereden, is het hoogstwaarschijnlijk de laatste. De organisatoren kunnen/durven de torenhoge kosten van de organisatie ervan niet meer aan. De nieuwe eigenaars van de Formule 1 - Liberty Media sinds maart 2017 - willen dat ook niet op hun actief.  Eerder dan de historische Motodrom te behouden, dwepen ze met landen als Vietnam, Argentinië en andere Miami's in hun achterhoofd. Hockenheim is altijd een speciaal circuit geweest.

    De eerste GP werd er gewonnen door de Oostenrijker Jochen Rindt en in 1995 mocht Michaël Schumacher in de Benetton nog voor eigen publiek de GP op zijn naam schrijven. Een jaar voordien - 1994 - had Jos Verstappen, vader van... een keukenbrandje in zijn Benetton waarvan de beelden wereldwijd rondgingen. Ondergetekende die al vaker race-auto's had zien uitbranden (Jo Schlesser, Bandini, e.a. Archie Scott Brown's) vond Verstappen's vuurshow niet aanslaand genoeg en vermeldde het niet in zijn Gazet van Antwerpen.

    Hiervoor werd hij op het matje geroepen bij zijn hoofdredacteur. "Zo'n racepak kan één minuut aan 1000 °C weerstaan" was mijn antwoord en Jos was er omzeggens direct uit. Mijn antwoord bleek niet te voldoen. "Mensen willen vuur en vlam zien..." meende hoofdredacteur. Aan zijn vlammende ogen was te zien dat hij de waarheid sprak. Daar stond ik dan in mijn T-shirtje dat bij 42°C in het Spaanse Cullera al begon te smeulen. Ik ben het nooit vergeten. Mensen willen autosport niet als wetenschap zien.

    Ze willen botsingen, vuur en vlam zien. Dat zal Liberty Media hen vanaf 2021 in overschot geven. De Amerikanen willen niet van technisch raffinement weten waaruit in 1946 het technisch F1-reglement werd geschreven. Ze willen brute show, maar zonder opwindende gridgirls. Want de vernis van het fatsoen moet blijven. Tot slot nog gezegd dat de F1 2021 onder Libertyvlag nog 150 miljoen dollar zal kosten per jaar en per team. Maar het is juist dat het iets meer dan 50% onder het huidige budget ligt. Low cost F1 dus.  (Walter Rombauts)

    17-07-2018 om 22:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!