Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    23-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN PORTIMAO

    Mercedes heeft in de eerste vrije trainingen voor de GP van Portugal in de Algarve geen gebruik gemaakt van het "Dual Axle System" waarmee de voorwielhoeken kunnen worden gewijzigd. Niettemin hebben Valtteri Bottas en Lewis Hamilton de zwarte kisten op 1 en 2 gezet. Tot groot ongenoegen van onze noorderburen die lang in Max Verstappen de snelste bleken te zien. Max' moest lang aan de onderkant van de Red Bull RB16 laten werken, verloor tijd en gokte een kwartuur voor het einde van de training op een setje gebruikte harde rubbers. Waarmee hij uiteindelijk niets uitrichte. Tenzij natuurlijk zijn verdienstelijke derde plaats veilig stellen in de FP1.

    Voor het overige gaf de baan in Portimao nog niet veel grip, spinde zowat jan-en-alleman eens. Degene die het meest pret beleefde was Sergio Perez die volgend jaar het Williams-zitje krijgt en dus dit jaar geen grote zorgen meer heeft in de Racing Point die in 2021 Aston Martin heet. Vettel rijdt ermee, naast de zoon van de eigenaar Lance Stroll.

    Verder deze namiddag staan er de tweede vrije training op het programma, al bij al een saaie boel want het is simpel wachten op Hamilton's 92ste GP-zege waarmee hij het record van Michaël Schumacher zou breken en op het ogenblik dat hij zijn zevende wereldtitel zal binnen hebben. Morgen in de kwalificaties kan het nog wat spannen, hoewel de "rek" erit is voor dit jaar. Iedereen heeft er genoeg van, vooral de mecaniciens, de ingenieurs en teambazen die omwille van het grote geld een hectisch samengestelde kalender moeten involgen en zogoed als nooit meer thuis zijn. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                  1'18"410

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'18"749

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'19"191

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'19"309

    5. Alexander Albon (Red Bull-Honda)      1'19"365

    23-10-2020 om 13:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON EVENAART 91 GP-ZEGES VAN MICHAËL SCHUMACHER IN GP VAN DE EIFEL

    Als de opgave van training-snelste Valtteri Bottas in de 19de ronde even wordt vergeten begon de GP van de Eifel in de 45ste ronde. Op dat moment zette een schitterend rijdende Lando Noriris (Mc Laren-Renault) zijn auto aan de kant wegens "no power" en kwam de echte Safety Car op de baan. Vier ronden lang kon de meute zich ontdubbelen en zich opnieuw voor een "restart" samendrummen achter de leiders Hamilton en Verstappen die beiden klaagden over de radio dat de Safety Car te traag reed. Daardoor konden hun "softs" waarmee ze de laatste tien ronden moesten bolwerken hun temperatuur niet bewaren. En het was al maar 9°C op de Nürburgring. De weinige toegelaten toeschouwers, de teammanagers, ze waren allemaal dik ingeduffeld.

    Vanaf de restart, in de 49ste ronde, vloog zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton weg en nam direct genoegzaam voorsprong opdat Max Verstappen zou begrijpen dat de Mercedes de Brit naar zijn 91ste GP-zege zou voeren. Maar Max zou Max niet zijn als hij niet nog dat ene puntje van de snelste ronde trachtte af te pikken van Lewis Hamilton. Op één ronde van het einde gebeurde het: 1'28"139 verscheen op de chrono's. Max deelde in het succes van de man die nu dichter dan ooit tegen een zevende wereldtitel zit. Ook evenveel als Michaël Schumacher.

    Het was een kippenvelmoment op het podium toen Mick Schumacher, zoon van Michaël de rode helm van zijn "papa" als eerbetoon aan Lewis Hamilton gaf. Of hoe generaties elkaar respect betonen. Van respect gesproken, Nico Hülkenberg werd tot "Driver of the Day" benoemd omwille van zijn prestatie in de Racing Point-Mercedes (8ste) die hij nauwelijks gewoon is. Hij kreeg een telefoontje of hij zieke Lance Stroll wilde vervangen... Stoffel Vandoorne werd minder ingeschat dan de Duitser, hoewel dat ook had gekund. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                          60 ronden (308,880 km) in 1 uur 43'47"420 (178,55 km/h gemiddeld)

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                   + 4"470

    3. Daniël Ricciardo (Renault)                                              + 14"613

    WK-stand:

    1. Hamilton               229 punten

    2. Bottas                  191

    3. Verstappen           147

    Bijlagen:
    Hamilton en Schumacher i111020.jpg (93.4 KB)   

    11-10-2020 om 17:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP3 OP DE NÜRBURGRING

    Uiteindelijk de derde vrije oefening voor de GP van de Eifel over één uur doorgegaan. De Fin Valtteri Bottas zette zijn Mercedes op de snelste wijzerstand. Nico Hülkenberg vervangt de zieke Lance Stroll. Het is de tweede keer dat de Duitser inspringt voor een Racing Point-piloot. Vorige keer was dat voor Sergio Perez die positief testte op Covid-19 en in quarantaine moest.(wr)

    FP3:

    1. Bottas (Mercedes)                       1'26"225

    2. Hamilton (Mercedes)                   1'26"361

    3. Leclerc (Ferrari)                          1'26"681

    4. Verstappen (Red Bull-Honda)       1'26"896

    5. Vettel (Ferrari)                            1'27"038

    10-10-2020 om 14:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - IN POLE VOOR GP VAN DE EIFEL OP NÜRBURGRING

    Het ging tussen Hamilton, Bottas en Verstappen om de "pole". In Q1 zette Max Verstappen al de snelste chrono met 1'26"319 en in de Q2 deed hij dat met 1'25"720 over op softs. De gemoederen waren erg gespannen voor de Q3 want Mercedes ziet niet graag een Red Bull-Honda voor hun zwarte doezen staan. Dus ontbonden ze in de Q3 alle duivels, officieel dus nog steeds zonder "partymode". Even leek Max Verstappen alles in de hand te houden, maar dan zette zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de puntjes op de chronowijzers. Hij had daarmee uitzicht op zijn 97ste pole, maar dat leuke vooruitzicht werd verbrijzeld door een bliksemsnelle Fin Bottas die in 1'25"269 de eerste startplaats voor zich opeiste.

    Nico Hülkenberg die spontaan de zieke Lance Stroll vervangt bleef plakken op de laatste startplaats. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel's Ferrari geraakte niet door de Q2 en start op de 11de plaats. Zijn jongere ploegmaat Charles Leclerc bracht de tweede Ferrari op de vierde startplaats. De GP van de Eifel die morgen wordt gereden zal - in normale omstandigheden, zonder SC, te veel gele en rode vlaggen - een tweeledig duel op de affiche zetten.

    Enerzijds dat van Max Verstappen tegen de twee Mercedessen en anderzijds de twee sterrijders onderling, Hamilton en Bottas, tegen elkaar. Hamilton wil de zevende wereldtitel geconcretiseerd zien. Daartegenover denkt Bottas nog altijd dat hij in weerwil van haast twee GP-oogsten aan 44 punten achter te staan, de (water-) kans heeft om zelf wereldkampioen te worden. Zonder mist, zonder een zondvloed aan safetycars, gele vlaggen, straftijden en alle mogelijke negatieve uitvindsels van de stewards zal het voorvoor de heuse purist een race van het hoogste gehalte worden.(Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'25"269

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'25"525

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)          1'25"562

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                        1'26"035

    5. Alexander Albon (Red Bull-Honda)         1'26"047

    WK-stan Piloten:

    1. Hamilton         205 punten

    2. Bottas             161

    3. Verstappen      128

    10-10-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GEEN VRIJE OEFENINGEN DOOR MIST EN REGENWEER VOOR...HELIKOPTERS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mick Schumacher (Alfa Romeo) en zijn kompaan Callum IIott (Haas-Ferrari) hebben geen meter van hun eerste droom kunnen rijden. Beide "rookies" zouden in de FP1 hebben mogen aantreden. Maar die is niet doorgegaan. Omdat het te mistig was en het teveel regende. Om klokslag 12 uur besliste de koersdirectie dat de eerste vrije trainingen voor de GP van de Eifel op de Nürburgring niet zouden doorgaan. De essentie van die beslissing is dat de helikopters die een eventuele gekwetste moeten ophalen in die omstandigheden niet kunnen vliegen. Dat is juist terwijl anderzijds kan worden ter discussie gesteld waarom een GP van Japan in 1976 aan de Mont Fuji dan wel is doorgereden. De koers waarin Niki Lauda zijn Ferrari aan de kant zette, James Hunt de GP won en met één WK voorsprong op Lauda wereldkampioen werd. Het waren andere tijden, decennia van monumenten, karaktertypes, grote échte autocoureurs à la Stirling Moss en andere Senna's.

    Ontgoocheling alom, maar er werd uitgekeken naar de FP2 in de namiddag. Omdat de weersomstandigheden dezelfde bleven annuleerde de race-directie ook de tweede vrije oefeningen. Doet denken aan de Amerikaanse aanpak. "Rain ? No race !" Vooral de 500 Mijlen van Indianapolis kunnen voor die context model staan. De nieuwe eigenaars van de F1 zijn Amerikaans. Liberty Media, organisators van allerlei shows, kermissen zeg maar met Barnum-allures, zijn ook eigenaar van Telenet...enz...en hebben nu Bernie Ecclestone's levenswerk in handen: de historische Formule 1. 70 jaar !

    Nu gereden met direct "geel", virtuele én echte  "safetycars" zodat de achterblijvers weer kunnen aansluiten voor een "restart" met opnieuw ongevalskansen... Met straftijden, aanvallen de superlicenties van coureurs en -nationaliteits-partijdige stewards. Het wordt een zootje. Hopelijk is het morgen mooi weer over de Eifel. Dan kunnen misschien FP3 en de kwalificaties worden gereden. Anders is er nog "lotje-trek". Maar eer de Amerikanen daar aan toe komen zullen ze eerst "De Loteling" van Hendrik Conscience moeten lezen dewelke hij in het boshuisje in Zoersel schreef. Eerst vertaald natuurlijk. Terug in de tijd naar paard en kar, weergoden aanroepen, boze geesten bezweren, alle duivelse donders en bliksems uitbannen om F1 gunstig te beinvloeden. 't Is bijna als in de politiek. Als 't morgen maar goed weer is. (Walter Rombauts)

    09-10-2020 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUEL HARTOG - SCHURING VERVOLGT IN PORSCHE CARRERA CUP BENELUX IN ZOLDER

    Zondag wordt in Zolder DTM gereden, het Duitse toerwagenkampioenschap dat volgend jaar overstapt naar GT-wagens. In het voorprogramma is er de Porsche Carrera Cup Benelux waarin de twee jonge titanen Loek Hartog (17) en Morris Schuring (15) elkaar verder het vuur aan de schenen zullen leggen. Er blijven nog vier races te rijden om op 1 november a.s. op het circuit van Assen in Nederland te weten wie de kampioen 2020 is. Het gevoel bij de deelnemers van alle disciplines die Porsche Motorsport heeft gecreëerd leeft dat al veel voorbereidingen worden getroffen voor 2021. Een jaar waarvan we hopen dat het voor iedereen weer de normale kant uitgaat. Voor zondag is er ook nog de Porsche Sprint Cup, dus samengevat een agendapunt voor de liefhebber die van close-racing houdt.(wr)

    Bijlagen:
    Zondag elite-racing in Zolder in de Porsche Carrera Cup Benelux i81020.webp (99.2 KB)   

    08-10-2020 om 11:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICK SCHUMACHER EN KIMI RÄIKKÖNEN IN 2021 VOOR ALFA ROMEO
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het zal pas vrijdag officieel worden bevestigd, maar de zoon van Michaël Schumacher, Mick, zal in 2021 aan de zijde van de Fin Kimi Räikkönen voor Alfa Romeo in het WK F1 rijden. Morgen zal Mick Schumacher voor het eerst in de eerste vrije oefeningen voor de GP van de Eifel zijn reëel F1-debuut maken. Het is geen geheim dat Ferrari de jongeman over heel de lijn steunt. Kimi Räikkönen, wereldkampioen 2007 met Ferrari, zal dus als 41-jarige dan de hoeder zijn over de hopelijk vlekkeloze weg van Mick richting Ferrari zelf. 

    Om Mick binnen te halen heeft Kimi - hij beslist alles in het team - de Italiaan Antonio Giovinazzi moeten opofferen. Op dezelfde wijze eigenlijk zoals Sergio Perez moet vertrekken bij Racing Point (volgend jaar Aston Martin genoemd) om een zitje voor Sebastien Vettel vrij te maken. Mocht Kimi Räikkönen niet beslist hebben er nog een jaartje bovenop te doen dan had de Duitser Nico Hülkenberg, eeuwig onderschat, de perfecte ploegmaat geweest voor Mick Schumacher. (Walter Rombauts)

    08-10-2020 om 09:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOMAAR JULIEN SCHEIN IN ACTIE IN DE EUROPESE VW FUN CUP....EN SIMON PILATE IN DE CLUB DES V
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteravond moest ik eigenlijk kennis hebben gemaakt met Simon Pilate. (foto-inzet) Die rijdt in de Europese Nascar, is piepjong (18) en loopt over van talent. In de vorige "American Festival" in Zolder blonk hij uit. Hij rijdt de hele Nascar Whelen Euro Series in de kleuren van FEED-Racing van...Jacques Villeneuve (F1 wereldkampioen 1997) en Patrick Lemarié. Het was uiteraard in de "CLUBdesV" in Brussel waar Jacky Ickx's vader zijn originele schrijfmachine staat in een hoekje waar onze beste Belgische autocoureur, nu ook 75, graag eens komt babbelen.

    Maar de Covid 19 heeft daar een stokje voor gestoken. Het is in deze dagen niet verstandig naar gevaarshaarden toe te rijden. Madrid, Brussel, Parijs...Antwerpen. Maar wie wel zo lukraak een fotootje stuurde van ginder was Julien Schein. Die rijdt de Europese VW Funcup. Ik geef het zonder verder commentaar. Binnen enkele dagen komt een leuk verhaaltje daarover.

    Nu moeten we eerst onze aandacht vestigen op de GP van de Eifel op de Nürburgring waar vrijdag Mick Schumacher in een Alfa Romeo in de eerste vrije oefeningen (FP1) zijn F1-debuut maakt. Zo zien we volgend weekeinde of Lewis Hamilton verder aan zijn zevende wereldtitel bouwt, ofwel Bottas hem kan inhalen voor zijn eerste titel. Er zijn nog zeven GP's te gaan met als zekerheid dat die in Turkije in november zonder publiek zal doorgaan. Voor wie er mocht aan twijfelen, het was daar een toffe avond in de "CLUBdesV". Simon Pilate is er minstens een riem onder het jonge hart geschoven. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    DRM2020_Alsace_Julien-Schein.JPG (1.7 MB)   

    07-10-2020 om 22:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL EN PORSCHE BETEKENT NIET DAT PORSCHE ZELF IN DE F1 KOMT

    In de wandelgangen waait het nieuws dat Red Bull in gesprek is over een motor voor 2022 met Porsche. Als Honda is vertrokken is dat geen uitsluitsel. Maar het betekent niet dat het merk uit Weissach zelf in de F1 komt. Als motorleverancier is Porsche er al wel vaak in geweest. En héél lang geleden ook met eigen wagens zoals die 718 waarmee Stirling Moss de GP van Syracuse won, of Joachim Bonnier met een F2 de GP van Brussel won in 1962. Maar gezien tegen 2025 nieuwe F1-motoren de huidige 1,6 liter V6 Turbo-Hybrid moeten vervangen is niets onmogelijk. Porsche, los van het product, maar als R & D heeft al veel wonderen gedaan. (wr)

    02-10-2020 om 17:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-10-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHINESE AUTO'S NIET BEGEERLIJK MAAR WEL INDRINGEND OP BELGISCHE MARKT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De  kwaliteitskrant De Tijd meldde vorige dinsdag via de gouden pen van Lukas Vanacker dat drie Chinese merken de Belgische markt op rollen. Niet oprollen, zover is het nog niet en zover zal het hopelijk ook nooit komen. Maar BAIC, JAC en DFSK zijn vanaf nu een feit op ons grondgebied. Daarbij mogen we niet vergeten dat er ook nog Geely is dat al lang eigenaar van Volvo is. Over de Chinese invloed in de wereldauto-industrie kunnen boeken worden volgeschreven. Op zich kan er met de "Chinese-Connection" niets mis zijn ware het niet dat er een gigantisch geopolitiek spelletje aan vast hangt. Nu elektrische auto's aan een bescheiden opmars bezig zijn is er grote nood aan de zeldzame aardmetalen. Volgens wetenschappers bezit China daarvan meer dan 90% op de wereld. Het is dus zaaks goed te staan met de Chinezen want als je je vijand niet kan verslaan, vervoeg hem dan.

    VW vrijt met JAC, Mercedes met BAIC en Dongfeng bezit...12% van de PSA-groep. U weet wel, Peugeot, Citroën en Opel, die onlangs Fiat-Chrysler overnamen om de "grootste te worden in de wereld". In die hele gigantische mallemolen lijkt Tesla van Elon Musk de meest zelfstandige te zijn. Hij betrekt zijn batterijen van Panasonic, van LG Chem in Zuid-Korea en van CATL in China, maar wil nu goedkopere batterijen fabriceren zodat hij zijn Tesla's prijziger kan maken. De jacht voor de betaalbare kompleet elektrische auto is door de fabrikanten ingezet. Het Franse Renault heeft in die richting met de ZOE al jaren een pioniersrol ingevuld. Maar Elon Musk, gek en geniaal, is nu zelf een lithiummijn begonnen. Om de Chinese dreiging van eigen volk eerst af te wenden. Vooral Panasonic wil kobalt uit de batterijen halen, omdat deze grondstof vaak uit onstabiele regio's in Congo komt.

    Geweldige confrontaties staan de autowereld te wachten. De nieuwe Belgische regering, bestaande uit een gezelschap van technisch onwetenden, meent tegen 2026 in alle auto's een elektrische te zien. Dat is om over de grond te rollen van het lachen. Want ondertussen hebben Mercedes, Hyundai en BMW al auto's die op waterstof kunnen rijden. Alleen weet de koper niet waar te tanken. De volgende edities van de 24 Uren van Le Mans zullen in het teken staan van de opmars van waterstof. Auto's met brandstofcel zijn al beschikbaar en het Koreaanse Hyundai is daarin minstens mee toonaangevend. 

    Volgens drievoudig winnaar van de grootste industriële autoconfrontatie die de etmaalrace is, André Lotterer, zal het nog 10 jaar duren eer een waterstofauto in La Sarthe kan winnen. Aan die watersof is overigens nog een voorwaarde verbonden: ze moet groen zijn. Afkomstig van wind-, zon- en waterslagenergie. Anders zijn ook weer verkeerd bezig. Ook China zal zich op dat gebied laten gelden. Eerst op hun gigantische thuismarkt, dan in de hele wereld zoals destijds de Japanners. Alleen in Amerika zullen ze wat strubbelingen ondervinden als Donald Trump zou herverkozen worden. Wedden dat hij ze virusauto's of coronawagens zal noemen ? (Walter Rombauts/Foto-inzet: Hyundai's brandstofcel)

    01-10-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.POLE BEHALEN VERLIEST INTRINSIEKE WAARDE DOOR KERMISGEHALTE IN F1

    Omzeggens iedere race is er al in de eerste bocht, zoniet, dan toch in de eerste ronde een gele vlag, vaak direct vergezeld van een Safety Car. Te vaak wordt ook snel een rode vlag gegeven. Die lichtzinnigheid van de koersdirectie en de hen omringende "stewards" (meestal ex-F1-piloten) maken dat de polesitter minder en minder kan profiteren van zijn uitgangspositie. Statistisch blijft de pole natuurlijk aantrekkelijk. Maar ook bij onbeduidende incidenten tijdens de race wordt te snel de al dan niet virtuele of fysieke Safety Car buitengehaald en komt het veld weer achter de leider te rijden. Indystijl.

    Nu de Amerikanen heer en meester zijn over de vroegere historische Formule 1 zal dit niet meer veranderen. Met als gevolg dat een wereldtitel niet meer de echte waarde zal hebben van de vroeger behaalde. Dat de Fin Mika Salo zetelde als steward en Valtteri Bottas favoriseerde door Lewis Hamilton een betwistbare en inderdaad belachelijke straf te geven is in deze context van de "Nieuwe Formule 1" niet verkwikkend. Wat de zesvoudige wereldkampioen aan capriolen uithaalde was vreeemd. In het sportreglement staat echter nergens een verbod daaromtrent. Licht pestgedrag naar Lewis toe is merkbaar.

    Hij overdrijft met zijn "Black Lives Matter" en mag zichzelf niet "zwart" noemen, want dat is hij niet. Een zongewende Braziliaan oogt soms donkerder. Zijn verdediging tegen racisme is eerbaar. Maar het moet dan ook in beide richtingen gaan...Ooit was ik verbijsterd dat "die van Antwerpen die van de Limburg niet konden luchten en omgedraaid..." Ik ben geen van beide. Maar ook op lokaal gemeentelijk vlak ziet men die "kleine Luyden" met dergelijke mentaliteit. Absolute objectiviteit is onbestaande. Nergens.

    Vanaf het ogenblik dat twee, eerder elkaar nooit geziene mensen, elkaar ontmoeten is er een spanningsveld. Vijf seconden later voelen ze elkaar al dan niet aan. In de F1 komt daar nog eens het "spanningsgeld" bovenop. Ongelooflijke belangen zoals het voorstel dat nieuwkomers vanaf 2021 $200.000 aan de bestaande teams zouden moeten betalen als verzekering dat ze wel degelijk zullen aantreden. In het voorbije decennia zijn er inderdaad teams die zich opmaakten om in het WK F1 toe te treden, maar finaal spoken bleven. Tot eind dit seizoen zal het overigens sowieso blijven spoken in de F1. Maar Lewis zal wel zeven keer wereldkampioen zijn, net als Michaël Schumacher. (Walter Rombauts)

    30-09-2020 om 13:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICK SCHUMACHER RIJDT FP1 IN GP VAN DE EIFEL MET ALFA ROMEO

    Ferrari heeft beslist dat Mick Schumacher tijdens de eerste vrije trainingen van de GP van de Eifel F1 op de Nürburgring een Alfa Romeo C39 zal besturen. Daarmee is de zoon van de zevenvoudige wereldkampioen Michaël Schumacher wellicht het pad op gegaan naar een deelname in de koningsklasse in 2021. Het feit dat zijn felste concurrent in de huidige F2, Callum IIott diezelfde dag een Haas-Ferrari rijdt, zal volgend jaar niet hypothekeren. De naam en de achterban zijn sterker dan alle andere mogelijke tegen-argumenten. Robert Shwartzman, ook een nieuweling zal moeten wachten tot Abu Dahbi, maar mag evengoed als zijn twee andere rivalen op het circuit van Fiorano met een Ferrari uit 2018rondsnorren. Dit in het kader van de Ferrari Drivers Academy. Hoeft het erbij gezegd dat Mick Schumacher daar al lid van is toen hij nog Formule 4 reed....? (wr)

    29-09-2020 om 16:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS WINT GEMAKKELIJK GP VAN RUSLAND NA STRAFTIJD HAMILTON

    Lewis Hamilton maakte voor de eigenlijke start van de GP van Rusland enkele "proefstarts". Helemaal op z'n eentje én niet wetend dat zoiets verboden is. Hij kreeg een straftijd van tweemaal 5" die hij bij de eerste pitstop moest "invullen". Daardoor viel hij terug naar de tiende plaats maar finishte uiteindelijk derde. In de eerste ronde was er al een gele vlag en een safety car. Sainz en Stroll knalden hun bolides tegen de muren kapot. Vanaf de zesde ronde kreeg de race een normaal verloop, enkele foutjes van o.a. Romain Grojean niet te na gesproken. Max Verstappen stuurde zijn Red Bull ook over een ontsnappingsstrook. Dit zonder erge gevolgen. De Limburger eindigde zeer verdienstelijk tweede. Winnaar Bottas pikte ook het puntje van de snelste ronde mee in 1'37"030. Lewis Hamilton blijft leider in de voorlopige stand om het WK. (wr)

    De uitslag:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    309,745 km in 1 uur 34'00"364

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         + 7"729

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                   + 22"729

    4. Sergio Pérez (Racing Point)                   + 30"558

    5. Daniël Ricciardo (Renault)                     + 52"065

    Stand WK van Piloten:

    1. Hamilton                                   205 punten

    2. Bottas                                       161

    3 Verstappen                                 128

    27-09-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCOORT 96STE POLE EN NIEUW RONDERECORD IN SOCHI

    In Q2 crashte Vettel en reed ploegmaat Charles Leclerc net niet op hem in. Tegelijkertijd moest Lewis Hamilton die aan een superronde bezig was omwille van de gele vlag gas lossen. Geel veranderde in rood om de brokstukken van Vettel's Ferrari op te ruimen. Meteen zag zesvoudig werelkampioen Hamilton zich geblokkeerd in Q2 en bleef in het ongewisse om in Q3 te geraken omdat er nog maar 2'O5" over bleven en er regen dreigde. Aanvankelijk had Lewis Hamilton al de beste chrono gereden (1'32"085) maar omdat hij met vier wielen buiten de baan was gereden werd zijn tijd - terecht - geannuleerd.

    Nadat alles opgekuist was wist Lewis zich nog vierde voor de Q3 te plaatsen. Oef !  In de ultieme training voor de pole zette "het fenomeen" Lewis Hamilton met 1'31"391 een voor de concurrentie verpletterende kanontijd. Maar perfectionist zoals de Brit is, was dat nog niet genoeg. Hij wilde ook nog een nieuw ronderecord rijden in Rusland. Met een eindchrono van 1'31"304 slaagde hij ook daarin ! Maar...Max Verstappen en niet Valtteri Bottas staat met de Red Bull-Honda achter de wereldkampioen.

    Klaar voor een groots duel ofwel een ontgoochelende botsing. Beiden hebben belang bij het eerste. Knap werk ook van Sergio Pérez (Racing Point) en de beide Renault's van Ricciardo en Ocon. Aangevuld met een andermaal sterke Carlos Sainz (Mc Laren-Renault). De GP van Rusland is een aanrader. Morgen kan Hamilton de 91 GP-zege's van Michaël Schumacher evenaren... als hij wint. (Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'31"304

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1'31"867

    3. Valtteri Bottas (Mercedes                        1'31"956

    4. Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes)       1'32"317

    5. Daniël Ricciardo (Renault)                       1'32"364

    26-09-2020 om 15:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST IN FP3, MICK SCHUMACHER WINT IN F2 IN SOCHI

    De Formule 2 race die de derde vrije oefeningen voor de GP van Rusland voorafging is gewonnen door Mick Schümacher. Dat is voor de zoon van...de tweede seizoenszege in de "anti-chambre" van de Formule 1. Daarmee verstevigt hij zijn leidersplaats in de voorlopige stand voor het F2-kampioenschap. Tegelijkertijd knersen de F1-deuren weer iets verder open voor de jongeman...

    Daarna was er de FP3 waarin eerst Bottas "op de baan zonder grip" een snelste chrono zette. Na wat spielerei van jan-en-alleman vond de regerende wereldkampioen Lewis Hamilton het genoeg en klapte de wijzers op 1'33"279. Zelfs Bottas raakte niet binnen die seconde. Dus heeft Lewis, volgens een elitair blad ingedeeld bij de 100 invloedrijkste mensen op aarde,  een leuke springplank naar een 96ste pole straks in de kwalificaties. Max Verstappen moet vanaf P6 beginnen. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'33"279

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1,34"055

    3. Carlos Sainz (Mc Laren-Renault)              1'34"096

    4. Esteban Ocon (Renault)                          1'34"239

    5. Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes)      1'34"252

    6. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'34"306

    26-09-2020 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS OOK IN FP2 SNELST IN RUSLAND

    Omdat de teams aan hun "long runs"-rondjes begonnen met het oog op de race, was de FP2 in Sochi zo mogelijk nog saaier dan de eerste vrije oefeningen. Met die nuance dat Lewis Hamilton zich wél direct achter zijn ploegmaat Valtteri Bottas plaatste. Toch hield de Fin met 1'33"519 de snelste tijd in zijn bezit. Ricciardo, derde, moet vanuit die positie een volle seconde toegeven aan de zilverpijl die nu roetzwart ziet.(wr)

    FP2:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'33"519

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'33"786

    3. Daniël Ricciardo (Renault)                     1'34"577

    4. Carlos Sainz jr (Mc Laren-Renault)         1'34"723

    5. Lando Norris (Mc Laren-Renault)            1'34"847

    25-09-2020 om 15:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN SOCHI, CRASH VAN LATIFI

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Rusland in Sochi in goede weersomstandigheden, zijn met de nodige crashes verlopen. Maar die van Latifi (Williams) was de zwaarste. Zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton reed een rare training. Altijd op harde rubbers en zich niet één seconde bekommerend om een scherpe rondetijd. Hij bezet daarmee de 19de tijd. (wr)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'34"923

    2. Daniël Ricciardo (Renault)                      1'35"430

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'35"577

    4. Sergio Pérez (Racing Point)                    1'35"796

    5. Lance Stroll (Racing Point)                      1'35"965

    25-09-2020 om 14:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERNANDO ALONSO BEZOCHT VIRY-CHATILLON EN ENSTONE BIJ RENAULT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De nu negenendertig jarige Fernando Alonso heeft in het Engelse Enstone de Renaultbasis bezocht en ook in Frankrijk in Viry-Chatillon de motorenafdeling. Het waren de eerste stappen van terug van lang weggeweest. Niet alleen vanwege zijnn twee wereldtitels in 2005 en 2006 met Renault, maar ook dat hij op 21-jarige leeftijd, in 2002, met het team zijn echte autosportloopbaan op hoog niveau aanvatte. De Spanjaard wil nu opnieuw in de F1 rijden en denkt het tegen het steeds jongere volkje te kunnen opnemen. Managing Director Cyril Abiteboul heeft hem dwingend aangeraden héél veel uren in de simulator door te brengen.

    De eigenzinnige, maar evenzeer durvende Fernando, zal daar gehoor aan geven omdat zijn tweede poging om de 500 Mijlen van Indianapolis mislukte en hij ook in de Dakar een ongeval had en het moest afleggen tegen Carlos Sainz sr. Diens zoon rijdt dus volgend jaar met Ferrari tegen zijn landgenoot. Alonso probeerde het ook eens bij Ferrari maar dat liep ook mis. Reden overigens waarom toen teammanager Stefano Domenicali zelf ontslag nam i.p.v. de schuld op anderen te steken. Renault geeft de Spanjaard opnieuw krediet voor 2021. (Walter Rombauts/Foto:Renault)

    Bijlagen:
    Renault wil in Sochi aansluiten met de spits i24920 1.jpg (106.5 KB)   

    24-09-2020 om 13:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HELE F1 TOP BESTAAT UIT EX-FERRARI KOPSTUKKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Als eind dit jaar Chase Carey de macht overdraagt binnen het "Formule One Management" (FOM) aan Stefano Domenicali zal de hele Formule 1 top bestaan uit ex-Ferrari-kopstukken. Jean Todt zit gesetteld bij de Fédération Internationale de l'Automobile (FIA) als President. Hij heeft aangegeven na zijn termijn te willen verder doen. De F1-directeur is de zéér bekwame ingenieur Ross Brawn. Toeval wil dat de drie allemaal bij Ferrari actief waren in de tijd dat Michaël Schumacher zijn vijf wereldtitels bij het Steigerend Paard behaalde. De vrees van andere teams, met name dat er teveel Ferrari-invloed zal zijn is eerder ongegrond.

    Hoewel het drietal, als het er op aankomt, geneigd zal zijn Mick Schümacher in de Scuderia binnen te helpen. De zoon van rijdt nu in de Formule 2 wat altijd de wachtkamer van de F1 is geweest. De teammanagers bekijken dat als een visvijver voor nieuw talent. Maar een naam kan in Maranello ook deuren openen.....Sainz bijvoorbeeld.....en als daar dan nog drie diplomaten van dat kaliber mee binnen schrijden....'t Is vandaag nog gefantaseerd, maar tegen 2022 als het hele nieuwe Concorde Agreement in de praktijk zal omgezet moeten zijn, tegen die tijd kan er nog veel veranderen. In ieder geval is Stefano Domenicali een aanwinst. Zelfs Bernie Ecclestone, grof beledigd door Liberty Media, kan daar niet op tegen zijn. Ons kende ons zoals dat gaat. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Mick Schumacher i311219 1.jpg (44.4 KB)   

    24-09-2020 om 10:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EX-FERRARI TOPMAN STEFANO DOMENICALI WORDT NIEUWE F1-BAAS

    Chase Carey van Liberty Media, de eigenaars van de F1, geeft binnenkort zijn functie als ceo door aan de bekende ex-Ferrari topman Stefano Domenicali. Daarmee krijgt F1-directeur Ross Brawn een bekend gezicht in zijn nabijheid. De Engelse topingenieur stond garant voor de vijf wereldtitels die Michaël Schumacher bij Ferrari behaalde. Tevens reed Jenson Button in 2009 in een "Brawn" naar zijn wereldtitel. Domenicali als CEO kan de sport alleen maar ten goede komen.(wr)

    23-09-2020 om 14:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!