Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    19-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEURLYS GOLD TROFEE VOOR UGO DE WILDE VOOR ZEGE IN LE MANS

    Enkele uren voor de start van de jongste 24 Uren van Le Mans weerklonk de Brabançonne op het erepodium ! Ugo de Wilde had de tweede race gewonnen in wat "The road to Le Mans" wordt genoemd. Hij won in een Duqueine D08 LMP3 van "Duqueine Engineering Motorsport", een Franse constructeur die doorontwikkelde op de vorige Norma 30. Maar er wordt wel onder "Belgian Mühlner Motorsport gereden.

    Tijdens de ering van de verschillende Belgische prestaties in de 89ste 24 Uren van Le Mans, werd ten huize van "Le Club des V" in Brussel door de "ACO-club Belgium, kreeg Ugo de Wilde uit handen van zesvoudig winnaar van de etmaalrace, grote mijnheer Jacky Ickx in hoogseigen persoon, de "Beurlys Gold-Trofee". Deze is in het leven geroepen ter ere en nagedachenis van Jean Blaton, die onder het pseudoniem "Beurlys" reed en een indrukwekkend palmares kon voorleggen van prestaties in La Sarthe. Jean Blaton werd op 19 november 1929 geboren en verliet ons eind vorig jaar, om precies te zijn op 17 december 2020. Hij laat een grote sportieve erfenis na in de internationale- en Belgische autosportwereld.

    Ugo de Wilde van zijn kant bouwt verder aan een beloftevolle carrière onder vleugels van vader Olivier de Wilde, beroemd autosportjournalist, die er in slaag om de nodige budgetten bijeen te brengen in de komplexe autosportwereld. Ugo debuteerde via de karting en toen hij overstapte naar de echte éénzitters vierde hij in 2018 zijn eerste spraakmakende overwinning in Nogaro, Frankrijk. Hij heeft de "FFSA Academy" doorlopen en behoort vandaag tot de vaste waarden onder de jonge piloten. Het ontvangen van de "Beurlys Gold" kan alleen maar een geweldige stimulans zijn om op de positieve ingeslagen weg verder te gaan. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Ugo de Wilde)

    Bijlagen:
    Ugo de Wilde i17921 2.jpg (199.4 KB)   
    Ugo de Wilde rijdt vooraan in de wat de kampioenen van morgen zijn via F4 i17921.jpeg (258.9 KB)   

    19-09-2021 om 16:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DENIS DUPONT VIJFDE IN MICHELIN PILOT CHALLENGE IN LAGUNA SECA

    Onze landgenoot Denis Dupont is samen met ploegmaat Rory Van der Steur vijfde geworden in de IMSA Michelin Pilot CHallenge in Laguna Seca. Het was zoals steeds knokken in een kwalitatief veld, maar de jongeman uit Brussel bleek zijn vaardigheden aan te scherpen. Op 14 oktober a.s. zien we het duo weer aan het werk op de Virginia International Raceway. De race is integraal te volgen op IMSA.TV. Bij de grote jongens werd Porsche's "worksdriver" Laurens Vanthoor in een Porsche GT3 R veertiende in het gezelschap van Zacharie Robichon. Winnaars van de IMSA-race in Laguna Seca werden  Ricky Taylor en Felipe Albequerque. (wr)

    Bijlagen:
    Denis Dupont werd vijfde in Laguna Seca in de Michelin Pilot Challenge i14921 1.jpg (1 MB)   
    Laurens Vanthoor 14de in de IMSA in Laguna Seca met Porsche GT3 R i14921 1.jpg (1.7 MB)   

    14-09-2021 om 10:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE JEAN BEURLYS TROPHEE HULDIGDE DE BELGEN IN DE JONGSTE 24 H VAN LE MANS, PRIJSUITREIKER WAS JACKY ICKX ZELVE

    In grote stijl en danzij de "l' Automobile Club de l'Ouest Belge", goegekeurd door de ACO in Le Mans, zijn in de "Club des V" in Brussel alle verdienstelijke coureurs en teams in de jongste 24 Uren van Le Mans in de bloemetjes gezet en vereerd door de eerste Trophée Jean Beurlys, alias Jean Blaton die ons eind vorig jaar (2020) verliet op 91-jarige leeftijd. Het was Jacky Ickx zelve die het "Gold" uitdeelde aan o.a. Ugo de Wilde voor zijn zege in Le Mans. Naast hem nog vele anderen die ik in de komende dagen nader zal toelichten. Jean Beurlys heeft een indrukwekkend palmares in Le Mans en de hele Belgische autosport nagelaten. Het kunnen dus veel bijdragen worden. In bijlage al vast de gelukkigen samen op de foto. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    EERSTE JEAN BEURLYS TROFEE, VOOR BELGEN IN LE MANS 2021 1.jpg (2 MB)   

    13-09-2021 om 23:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HALO-SYSTEEM REDDE VOOR TWEEDE KEER COUREURSLEVEN !

    Toen in 2018 de FIA het niet zo elegante Halo-systeem op Formule 1 wagens verplichtte, was niet iedereen erover in de wolken. Het idee was ontstaan toen de Fransman Jules Bianchi op 7 oktober 2014 in de GP van Japan het leven liet in wat een stom ongeluk werd genoemd. Na de dood van deze geliefde man zochten de veiligheidsspecialisten van de Fédération Internationale de l'Automobile, met Jean Todt als president, naar een mogelijkheid om het hoofd van de piloot in de cockpit zogoed als totaal te beschermen. Eerder hadden zij al het HANS-systeem (Head And Neck Support) "geleend" uit de Amerikaanse IMSA en ontwikkeld door Robert Hubbard, dat bij een crash een nekslag voorkwam, nu was het tijd om de coureur helemaal te beschermen. Dat werd het Halo-systeem.

    Het is een oorspronkelijke 7 kg wegende beugel, nu iets zwaarder tot 9 kg, die over de cockpit van de renwagen is "gespannen", een soort beschermhemel die een impact van 12.000 kg, ofwel het gewicht van zo'n vijftien F1's tegelijk kan weerstaan. Het is in titanium uitgevoerd waardoor het weinig impact heeft op het totaalgewicht van de koerswagen. Gisteren heeft dat systeem wellicht het leven gered van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton toen de rechter achterband van Verstappen's Red Bull deels op zijn helm belandde maar door het Halo-systeem niet de volle impact ervan kon geven. Vorig jaar redde dit systeem ook het leven van Romain Grosjean toen hij met zijn Haas tussen de horizontale vangrails doorschoof en zijn auto vuur vatte.

    Dus is het wijselijk de ontsoering van een renwagen te vergeven als zulke verheugende, onweerlegbare, veiligheid ervan het resultaat is. De "killing years" in de F1 zijn wellicht voorgoed voorbij. Blijft enkel nog de zijdelingse impact in het midden van de auto, due tegen de cockpit, waarvan Antoine Hubert in 2019 in Francorchamps bovenaan de Raidillon het slachtoffer werd. Ooit wordt voor die zwakke plek in de overlevingscel van een racewagen nog een oplossing gevonden. Liefst zo snel mogelijk. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    Bijlagen:
    Iedere coureur zweert nu bij het HALO-systeem, in 2017 nog zo controversieel i13921 1.jpg (3 MB)   

    13-09-2021 om 22:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN KRIJGT GRIDSTRAF IN RUSLAND

    Wat is gebeurd in Monza kon niet anders dan uitdraaien op een bestraffing voor Max Verstappen. Drie plaatsen achteruit op de grid in de GP van Rusland en twee strafpunten op zijn superlicentie. Dat is eigenlijk in essentie de zwaarste straf. Een vergelijking met Silverstone gaat niet op en overmoedigheid - of is het hoogmoedigheid ? - kan beter op tijd worden ingetoomd. Max Verstappen zelf is niet akkoord maar gelukkig is er een wijs man als Helmut Marko bij Red Bull die wél akkoord is. In het andere geval zou Max zo goed als zeker alle titelkansen hebben verspeeld. De industrie is nog altijd machtiger dan het individu.(wr)

    12-09-2021 om 23:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO - MC LAREN - WINT GP ITALIË NA ONTHUTSENDE CRASH VERSTAPPEN-HAMILTON, BOTTAS OP PODIUM !

    De GP van Italië is een ongemeen spannende bedoening geweest met als verrassing dat de Australiër Daniël Ricciardo (31) van start tot finish leidde - uitgezonderd tijdens bandenwissels - en Max Verstappen in de start verschalkte. Daarmee ontstond het eerste treintje uit Ricciardo, Verstappen, Norris en Hamilton. Deze laatste reed afwachtend, leidde even de race, en kwam uit het bandenwisselen voor Max Verstapen terecht die met 20" een bar slechte wissel onderging. Maar de Limburger ging opnieuw in de aanval en ontmoette in de 25ste van 53 ronden zijn titelrivaal Hamilton in de chicane.

    De Brit lag een halve wagenlengte voor en kon dus reglementair zijn lijn bepalen. Tussen die lijn en de boorstenen van de baan wou ongeduldigeMax Verstappen nog tussendoor en werd op het achterwiel van de Mercedes voor Hamilton gekatapulteerd. Het HALO-systeem zorgde ervoor dat de Red Bull de zevenvoudige wereldkampioen niet werd onthoofd door het rechter achterwiel van de Red Bull....Deze lag op de voorkant van de Mercedes...Gele vlag, safety car en twee verliezers. De WK-stand blijft dezelfde en Lewis Hamilton krijgt het recht weer aan zijn kant. Max Verstappen haalde zichzelf terug naar zijn F1-leerling beginjaren.

    Gigantisch was vooral wat Valtteri Bottas (Mercedes) er vanaf bracht. Gestart op de laatste plaats op de grid, klom hij zowaar als derde op het podium en kon zijn ogen niet geloven toen hem beelden werden getoond van zijn tegenstanders Max en Lewis. Verder is het verhaal simpel, znder daarin een verdienstelijke 17de plaats van Robert Kubica (Alfa Romeo) te vergeten. Tot groot jolijt van Mc Laren reed Ricciardo ook nog de snelste ronde in 1'24"812 waardoor hij 26 WK-punten scoorde. Op de volgende GP-affiche (Rusland) staat weer Hamilton-Verstappen, maar zonder woorden. Want van wat die twee vandaag meemaakten is iedereen sprakeloos geworden. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                      303,029 km (53 ronden) in 1 uur 22'05"395 (221,48 km/h gemiddeld)

    2. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                                                                           + 1"747

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                                                                       + 4"921

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                                                                          + 7"309

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                                                                 + 10"535

    WK-stand piloten:

    1. Verstappen                   226,5

    2. Hamilton                      221,5

    3. Bottas                          141

    4. Norris                          132

    5. Perez                           118

    WK-stand Constructeurs:

    1. Mercedes                     362,5 punten

    2. Red Bull-Honda            344,5

    3. Mc Laren                     215

    4. Ferrari                        201,5

    5. Alpine                          95

                       

                                                                

    12-09-2021 om 20:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIERRE GASLY MOET VANUIT DE PITS STARTEN NA MOTORWISSEL

    De Fransman Pierre Gasly die in de sprintkwalificatie rechtdoor tegen de muur ging, heeft een nieuwe motor gemonteerd gekregen. Dat betekent dat hij vandaag vanuit de pits de race zal moeten aanvangen. Dus nog na Bottas die door éénzelfde motorwissel als laatste op de startgrid vertrekt. Door die reglementering vertrekt Max Verstappen vanuit pole. Rond hem staan drie wagens met een Mercedes-motor. Die van Daniël Ricciardo, die van Lando Norris en uiteraard de Mercedes zelf van regerend wereldkampioen Lewis Hamilton die vierde staat op de grid. Monza is een circuit van 5,793 km waarop de krachtbronnen veel op vollast draaien.

    In de voorbije trainingen bleken ze telkens iets meer vermogen uit te braken dan de Honda van Max Verstappen's Red Bull. Maar deze krijgt er morele pk's bij omdat hij gisteren nog 2 punten verder uitliep op Lewis Hamilton. We moeten de hoop uitdrukken dat er in de start geen ongelukken geberen en de wedstrijd van gele en rode vlaggen blijft gespaard zodat de stuurmanskunst en... de bandenstrategie over winst of verlies zullen beslissen.

    Ook zullen we meer dan waarschijnlijk kunnen genieten van een betoverende inhaalrace van de Fin Valtteri Bottas die laatst vertrekt. Dat de bij Mercedes uittredende ploegmaat van Hamilton een nieuwe motor kreeg en dus ook de daaraan verbonden gridstraf is een vergiftigd afscheidsgeschenk van Toto Wolff. Die vrijt ondertussen - via de Daimler-Mercedestop - met VW om te helpen met het MGU-K hybridsysteem om de Duitse constructeur in de F1 te helpen. Maar eerst die GP van Italië "inden hof van Ferrari" met Verstappen-Hamilton als kop op de affiche van de 14de GP van het WK F1 2021. Nog altijd door Covid een gruweljaar, met mondmaskers maar voorlopig zonder colts. (wr)

    12-09-2021 om 14:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST NA ZWARE CRASH SAINZ, MERCEDES TEAMORDERS IN SPRINTRACE

    Voor de zware crash van Carlos Sainz in de Ascaribocht, leidde Max Verstappen de dans in de FP2. De Ferrari SF21 is als wrak de pits ingebracht waar de mecaniciens een vette kluif zullen hebben aan de herstelling ervan. Sainz zelf kwam er heelhuids uit en dankzij het HANS-systeem is hij "un coup de lapin" ontlopen. Hoewel hij nu en dan toch eens over zijn hals wrijft... Voor het publiek was dit het weinig hoogstaande spektakel van de FP2. Dit ongeluk kostte 11' trainingstijd en eigenlijk was de fut er al uit. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton reed wellicht omdat hij zich verveeld nog even de snelste tijd in 1'23"246, daarmee ploegmaat Bottas en titelrivaal Verstappen naar positie twee en drie verwijzend. Opvallend positief was de vijfde tijd van Esteban Ocon (Alpine) die daarmee Sergio Perez op de hielen zit.

    Het is bekend geraakt dat Toto Wolff voor de sprintrace straks teamorders zal geven. Bottas's mini-pole-position voor de sprintrace is een detail omdat de Fin door de motorwissel toch achteraan moet starten. Alle mogelijke punten moeten naar Hamilton gaan gezien de nipte titelstrijd met Max Verstappen. De FP2 was niet veel zaaks, maar liet wel aanvoelen dat in de longruns al geëxperimenteerd werd naar de race van morgen toe. De winnaar van de sprintrace start daar in "pole". Een ander format dan gewoonlijk, maar alles raakt men gewend. Zelfs iedere keer een rode vlag. Soms waant men zich op een corrida, zeker als Red Bulls tegen de sterren op komen aangestormd. Dat zal straks zeker gebeuren ! (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    FP2:

    1. Hamilton (Mercedes)                       1'23"246

    2. Bottas (Mercedes)                           1'23"468

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)           1'23"754

    4. Perez (Red Bull-Honda)                   1'23"917

    5. Ocon (Alpine-Renault)                     1'24"263

    Bijlagen:
    Esteban Ocon knap vijfde in FP2, op de hielen van Sergio Perez 11921 1.jpg (2.8 MB)   

    11-09-2021 om 13:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS WINT SPRINT, VERSTAPPEN TWEE WK-PUNTEN, NORRIS GEEFT HAMILTON STOF TOT NADENKEN

    De sprintkwalificatie werd al in de eerste ronde ontsierd doordat Pierre Gasly een voorvleugel beschadigde in de eerste chicane en daardoor vervolgens in de eerste snelle bocht rechtdoor tegen de muur ging. Gevolg: Safety Car voor vijf volle minuten. Met wél een Bottas (Mercedes) aan de leiding voor Max Verstappen (Red Bull-Honda)... Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)....Lando Norris (Mc Laren-Mercedes) voor...Lewis Hamilton (Mercedes) in vijfde positie. Nadat de Safety Car uit beeld verdween zou de zevenvoudige wereldkampioen ronde na ronde, achttien in totaal, op de jeugd botsen. Lando Norris hield stand onder die hoge druk van de huidige wereldkampioen en zette hem buiten de punten !

    Valtteri Bottas won, maar omdat die morgen helemaal achteraan moet vertrekken door een motorwissel, staat Max Verstappen in "pole" met naast zich Daniël Ricciardo en op de tweede "lijn" Lando Norris naast Lewis Hamilton die vanaf de vierde plaats vertrekt. Het zal werken zijn voor de Brit want met zijn tweede plaats scoort Max Verstappen +2 punten en staat met 226,5 nu wat solieder voor Hamilton die er 221,5 telt. "Slechts" vijf punten verschil die wel overbrugbaar zijn in de rest van het seizoen indien de 36-jarige de 20-ers van zich af kan schudden. De tweede sprintkwalificatie in de moderne geschiedenis van de F1 heeft de generatiewissel duidelijk geïllustreerd. Daniël Ricciardo houdt ze beiden nog wat uiteen. Morgen mag Mercedesbaas Toto Wolff bezorgd toekijken hoe Lewis dat gaat oplossen.... (Walter Rombauts)

    Uitslag sprintkwalificatie:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                18 ronden (104,274 km) in 27'54"078

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                             27'56"313

    3. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                                        28'08"612

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                                             28'12"913

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                                        28'14"089

    WK-stand:

    1. Verstappen                       226,5 punten

    2. Hamilton                          221,5

    3. Bottas                              126

    4. Norris                              114

    5. Perez                               108

    11-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS START EERST IN SPRINTRACE, HAMILTON EN VERSTAPPEN GEVLOERD DOOR...GEEL !

    Max Verstappen heeft zich meer dan dapper geweerd met de Hondamotor tegen de duidelijk sterkere Mercedeskrachtbronnen. Net op het moment dat de Limburger nog kans maakte zijn titelrivaal Lewis Hamilton nog te verrassen, kwam in sector 1 en 3 de gele vlag boven. Noch de regerende wereldkampioen, noch titelpretendent konden hun tijden verder aanscherpen. De Fin Valtteri Bottas daarentegen plakte nog net een tijd van 1'19"555 op de Mercedes W12 en werd alzo allersnelste. Morgen in de sprintrace straten dus twee Mercedessen op de eerste rij. Dan staat Max Verstappen er en Lando Norris in de Mc Laren-Mercedes...

    Héél dankbaar is Mercedes tegenover Bottas niet want de man die volgend jaar bij Alfa Romeo gaat rijden krijgt een nieuwe motor en dus een gridstraf. Die betekent concreet dat hij achteraan het veld zal starten. Iedereen is benieuwd maar niet verrukt hoe morgen de sprintrace zal verlopen nadat FP2 is afgehaspeld en eigenlijk een doelloze bedoening is geworden in het - experimenteel - gewijzigde "format" van een Formule 1-weekend. Het moet nog worden gezegd dat de twee Alpine's en de twee Aston Martin's de Q3 niet haalden. Dat in Q1 Latifi, Tsunado (track limits...), Schumacher, Kubica en Mazepin afvielen zal nog weinigen verbazen.(wr)

    Uitslag kwalificatie:

    1. Bottas (Mercedes)                     1'19"555

    2. Hamilton (Mercedes)                 1'19"651

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)     1'19"966

    4. Norris (Mc Laren-Mercedes)       1'19"989

    5. Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)  1'19"995

    10-09-2021 om 19:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON VERSUS VERSTAPPEN 1 - 0 IN FP1 IN MONZA

    Afgaande op de eerste vijf van de eerste vrije trainingen die straks worden gevolgd door de kwalificaties, hebben de Mercedes-motoren het hoogste vermogen op deze snelheidsbaan. Laat ons stellen dat Honda zijn tweede plaats in het rijtje te danek heeft aan het voorlopig ongeëvenaard talent van nipt WK-leider Max Verstappen toch éél even positie 1 in handen had. Lewis Hamilton deed iets beter. Fernando Alonso (Alpine) tikte even de vierde plaats aan en Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes) zelf kort de eerste positie, maar tot slot werden zij afgerekend door de twee Aston Martin's van Stroll en Vettel die nu een James Bond agent 007 themaschildering hebben en mogelijk daardoor machofilmgedrag vertonen.

    Het is de tweede keer dit seizoen dat er morgen, zaterdag, een sprintrace zal worden gereden. Het is een controversieel gegeven. Daarin zal wellicht het Amerikaanse Liberty Media het laatste (dollar-) woord hebben en zullen persoonlijkheden als daar Stefani Domenicali en Ross Brawn zijn wellicht instemmend ja moeten knikken. Voor 2022 worden zelfs op zichzelf staande sprintraces gebrouwen die geen invloed op de race zullen hebben... Om de gedachtengang van Mario Andretti (wereldkampioen 1978) en Bernie Ecclestone (F1-genie) te volgen: gekker kan je het niet meer gaan bedenken.

    Tot slot staan Mick Schumacher, Nikita Mazepin, Nicolas Latifi en Robert Kubica achteraan. Dat kan geen nieuws meer zijn. Met een dieptepunt van Francorchamps, een - terecht - hoogtepunt van Zandvoort en een tegenvallende ticketverkoop in Monza hoor ik gezaghebbende kenners mompelen dat de Formule 1 wat ziek is. Iedereen is benieuwd of de "échte" nieuwe F1 van 2022 de mazelen (of is het gemazzel ?) kan genezen. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'20"926

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)             1'21"378

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'21"451

    4. Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes)        1'21"676

    5. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes) 1'21"824

    10-09-2021 om 16:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT GP VAN ITALIË IN SNELHEIDSTEMPEL MONZA

    Eén week tussen de GP van Nederland en de GP van Italië maakt veel gespeculeer mogelijk. Eén ding is al zeker: Kimi Räikkönen kan wegens Covid nog steeds niet deelnemen en wordt voor de tweede keer vervangen door reserverijder Robert Kubica die natuurlijk geen potten zal breken. Dat wordt volgend jaar wél verwacht van Valtteri Bottas die bij Alfa Romeo intrekt en zich vervangen ziet door George Russell. Waarvan dan weer wordt geschreven dat hij niet de rol van "hulpje" van Hamilton (36) zal aanvaarden.... Diezelfde zevenvoudige wereldkampioen voedt dan weer de fantasie dat hij er mee zal ophouden. Na een achtste wereldtitel achten wij dat best mogelijk. Maar eerst moet Max Verstappen worden verslagen !

    Die heeft een vermoedelijk nadeel in Monza dat quasi op vollast motorvermogen wordt gereden en dat de Mercedes-krachtbron - dixit Verstappen - sterker zou zijn. Nu is dat een rare zaak want op nieuwe kleuren voor Alfa Romeo en Aston Martin hebben alle auto's een 1,6 liter V6 Turbo Hybrid als krachtbron en kunnen er theoretisch ook geen verschillen zijn. De verbrandingsmotor plus de elektrische motor voeren samen zo'n 750 kW (1000 pk) naar de achterwielen. Dus is dat zogezegd voor iedereen gelijk. Maar omdat ingenieurs altijd voorop zijn t.a.v. de reglementmakers duiken altijd nieuwe verrassingen op.

    Morgenochtend beginnen de eerste vrije trainingen en de daaropvolgende sprintrace. Op een circuit dat tijdens de "killing years" vele slachtoffers maakte. Te beginnen in 1922 toen Fritz Kuhn, racepiloot van Ferdinand Porsche, in een "Sacha" het leven liet door "materiaalfalen". Iets wat ook Colin Chapman is verweten bij de dood van Jochen Rindt in 1970 in een Lotus en posthuum wereldkampioen werd. Jacky Ickx werd dat jaar vice-wereldkampioen. In 1978 werd de Zweed Ronnie Peterson in een Lotus-Ford het slachtoffer van een zwaar ongeval in de start en overleed kort daarna aan zijn brandwonden. Mario Andretti werd dat jaar wereldkampioen. De huidige F1-coureurs zijn gelukkig veel meer beschermd, hoewel Romain Grosjean nog door het oog van een naald is gekropen en nu "vrolijk" in de Indy rijdt. Allemaal geschiedenis. Die morgen voort wordt geschreven met het WK-duel Verstappen - Hamilton. Niet meer in oranje maar bloedrood. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Alpine wordt ook vooraan verwacht in Monza i9921 1.jpg (3 MB)   

    09-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS TEKENT VOOR TWEE JAAR BIJ ALFA ROMEO

    De bom moest eens barsten. De Fin Valtteri Bottas verlaat Mercedes aan het eind van dit jaar en gaat minstens twee jaar voor Alfa Romeo rijden waar zijn landgenoot Kimi Räikkönen op "pensioen" gaat. In 2022 zullen we wellicht George Russell aan de zijde van Hamilton zien. (wr)

    06-09-2021 om 18:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN OPNIEUW WK-LEIDER MET ZEGE IN GP VAN NEDERLAND

    Met op grandioze wijze de GP van Nederland te winnen is Max Verstappen opnieuw leider in de stand om het WK voor zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. In extremis zette Hamilton nog de snelste ronde neer voor dat ene WK-punt. In feite verbeterde hij de tijd van Bottas die eerder door Toto Wolff aangemaand/verzocht werd te vertragen ten voordele van Lewis... die uiteindelijk voor de wereldtitel rijdt. Wat het exploot van Max betreft, dat is ronduit geweldig. Nooit eerder hebben zoveel Nederlanders voor een Belg geapplaudiseerd. Volgende week is er de GP van Italië in Monza waar met het mes tussen de tanden dit titanenduel verder gaat.(wr)

    Uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1 uur 30'05"395

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                      + 20"932

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                       +56"460

    4. Pierre Gasly (Alpha Tauri)                        + 1 ronde

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                          + 1 ronde

    WK-stand:

    1. Verstappen                                             224,5 punten

    2. Hamilton                                                221,5

    3. Bottas                                                    123

    4. Norris                                                     114

    5. Perez                                                      108

    05-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN VEROVERT HET BUTENAARDSE VAN SENNA

    Max Verstappen heeft in zijn Red Bull-Honda zijn tiende pole-position uit zijn loopbaan behaald in Zandvoort. Het is tevens de zevende van dit seizoen 2021 en de zeventigste van Red Bull. Dat zijn de nuchtere feiten na een ongemeen boeiende Q3 waarin zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de Mercedes niet dichter kreeg dan 0"038 van de Red Bull-Honda. Max Verstappen verbijsterde ronduit in de Q3 iedereen met eerst 1'09"829. Zijn rijstijl was van een purisme dat aan de ei zo na buitenaardse allures van Ayrton Senna da Silva doet denken. Alleen durven we veronderstellen dat de Limburger niet met God sprak tijdens die snelle ronde zoals Senna ooit beweerde na een supertijd in Monaco.

    Zijn concurrenten zagen sterren. Zeker degenen die in de auto's met "de" Ster rijden. Bottas en Hamilton gingen nog een tweede keer buiten om die tijd van het nieuwe godenkind te verbrijzelen. Maar dat "extra-ter-estertje", die sakkerse en rijp geworden Max, reed ook nog een keer de baan op. Zijn fans hielden hun hart vast, want sneller willen zijn dan je schaduw houdt ook altijd gevaar in. Snelle Russell en dito Latifi lokten al een rode vlag uit in de Q2... De wind zou in het geval van Russell hebben gespeeld, maar voor Latifi gold het wellicht iets te snel insturen na een inhaalmaneuver. Voordien was er geharrewar met Mick Schumacher en Nikita Mazepin, waardoor Sebastien Vettel (Aston Martin) zijn kansen op een goede tijd verknald zag. In die schade deelden ook Lando Norris (Mc Laren) en Lance Stroll (Aston Martin).

    Terug naar de tweede vervolmakingsronde van Max Verstappen om zijn eigen pole-tijd te verbeteren. Zoiets kon niet, was niet van deze wereld, daar was iedereen het over eens. Tot Max als een topdesigner die ene unieke ideale lijn op het duinenasfalt nog perfectioneerde en 1'08"885 op de tabellen zette. Lewis Hamilton gaf hem een vuist-tegen-vuist proficiat. Sportief uiteraard. Een contact waaruit het bliksemde ! Want in de voorlopige stand om het WK staat Max maar drie punten achter op leider Lewis Hamilton. Het resultaat van een niet-gereden GP van België wegens zwakte van een koersdirecteur en de druk van geld anderzijds van de eigenaars van de F1 sinds Bernie Ecclestone het in maart 2017 in Amerikaanse Liberty Media-handen gaf. Morgen is er een topconfrontatie tussen Verstappen en Hamilton. Kapers op de kust zijn zeker Pierre Gasly (AlphaTauri), de twee Alpine's met Fernando Alonso en Esteban Ocon. En tja, Valtteri Bottas...maar die toffe gast weet al hoe de vork in de steel zal zitten. Lewis krijgt begrijpelijk maar niet echt eerlijk voorrang. (Walter Rombauts/Foto bijlage: RB en Alpine)

    Kwalificatie:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                     1'08"885

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'08"923

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                1'09"223

    4. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                       1'09"478

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                                  1'09"527

    WK-stand Piloten:

    1. Hamilton                                                        202,5 punten

    2. Verstappen                                                     199,5

    3. Norris                                                            113

    4. Bottas                                                           108

    5. Perez                                                            104

    04-09-2021 om 20:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - ZORGT MET P1 VOOR ORANJEGOLVEN IN ZANDVOORT

    Bottas, Alonso, Hamilton, ze prikten alle drie even de snelste chrono op het tijdenbord. Max Verstappen hield zich ruim een half uur afzijdig en pas om 12.32 uur reed hij op mediums het duinencircuit op en pakte net (0",008) naast de beste tijd van Bottas in de Mercedes. Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso in de Alpine achtte zijn tijd gekomen en floepte 1'10"670 op de tabellen. Een fantastische eerste positie ! Maar Max Verstappen, opgejut door zijn publiek, de oranjegolven van mensen, zette perfectie op punt: 1'09"623 !!! Meteen een referentie om straks naar de kwalificaties te trekken.

    Uittredend F1-coureur, wereldkampioen 2007 met Ferrari, Kimi Räikkönen heeft Covid en mag niet meer verder rijden. Hij wordt vervangen door de Pool Robert Kubica die daarmee na twee jaar nog eens in een F1-bolide deelneemt aan een race. Carlos Sainz op zijn beurt reed dan weer de Ferrari in de prak zodat de mecaniciens tegen de klok kunnen werken om hem nog aan de kwalificaties te kunnen laten deelnemen.(wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   1'09"623 

    2. Valtteri Bottas (MercedesW12)                        1'10"179

    3. Lewis Hamilton (MercedesW12)                      1'10"417

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                       1'10"526

    5. Fernando Alonso (Alpine-Renault)                  1'10"670

    04-09-2021 om 13:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN ZANDVOORT

    FP1:

    1. Lewis Hamilton (MercedesW12)                  1'11"500

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)               1'11"597

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'11"601

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                             1'11"623

    5.Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'11"738

    03-09-2021 om 14:18 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC EN CARLOS SAINZ ZORGEN VOOR 1-2 IN FP2 IN ZANDVOORT

    Eén rode vlag voor Hamilton wiens motor het liet afweten en 7' afvoertijd kostte en één rode vlag voor Mazepin wiens Haas ook stilviel en eveneens 7' trainingstijd wegpikte. In het totaal dus 14' rode vlag-situatie en daartussen moesten de anderen een vrije ideale lijn vinden om zich te doen opmerken. Dat deed vooral Charles Leclerc in zijn Ferrari SF21 met 1'10"902, direct gevolgd door ploegmaat Carlos Sainz. Het Italiaanse gedeelte van de pitmuur zat dus met lachende gezichten. Maar op de derde plaats zette zich een andermaal briljante Esteban Ocon in de Alpine, voor de heren Bottas en Verstappen. Vooral deze laatste werd door de oranjemassa meer vooraan verwacht. Maar morgen is er de FP3 en de kwalificaties voor de pole, dus nog een lange weg met veel goede akansen af te leggen.(wr)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari SF21)                  1'10"902

    2. Carlos Sainz (Ferrari SF21)                      1'11"056

    3. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                1'11"074

    4. Valtteri Bottas (MercedesW12)                1'11"132

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'11"264

    Bijlagen:
    ESTEBAN OCON ZETTE WEEROM EEN GOEDE CHRONO NEER IN DE ALPINE 3921 1.jpg (2.7 MB)   

    03-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERNIE ECCLESTONE OVER FRANCORCHAMPS EN DE VRIJE KEUZE VAN O.A. NIKI LAUDA...

    Bernie Ecclestone (90) die van armoezaaiers in de Formule 1 miljardairs heeft gemaakt, heeft zijn zoals gewoonlijk ongezouten mening gegeven over wat vorig weekeinde in Francorchamps is gebeurd. Dat de koersdirectie geen ballen aan het lijf had om de autocoureurs te dwingen op de startgrid te gaan staan. Eventueel met een uur uitstel om beter weer af te wachten, maar dan koersen. Wie het dan voor zichzelf en anderen nog te gevaarlijk zou vinden heeft de altijd bestaande vrije keuze al dan niet aan de start te verschijnen. Toegegeven, ook daar is moed voor nodig, want de druk van allerlei belangengroepen is héél groot.

    Een voorbeeld van individuele keuze gaf bijvoorbeeld het Formule 1 monument Niki Lauda. Op 1 augustus 1976 overkwam de Oostenrijker een onmenselijk zwaar ongeval op die "Alte" Nürburgring. Niet door de regen maar door een wiel dat slecht bevestigd was aan zijn Ferrari. Hij werd met brandwonden in de derde graad over heel zijn lichaam als een "mummie" afgevoerd. De race werd herstart alsof er niets was gebeurd en werd gewonnen door de in dat jarige zielige wereldkampioen James Hunt in een Mc Laren-Ford. Vier weken later werd Niki Lauda na een meer dan karaktervolle terugkomst, vierde in de GP van Italië  in Monza ! Op 24 oktober 1976 aan de voet van de Mont Fuji in de GP van Japan gaf hij blijk van nog meer moed en karakter.

    De Amerikaan Mario Andretti in een Lotus-Ford - geen regenliefhebber - reed de pole en leidde na de start, nadat ook Depailler en Hunt, de leiding hadden, ook als winnaar over de eindmeet. 318,207 km in wat meer zondvloed was dan we ooit in Francorchamps hebben gezien. In de tweede ronde van de drieënzeventig van 4,359 km, stopte Niki Lauda zijn Ferrari, slechts op één punt van een nieuwe wereldtitel. Hij gaf daarmee zowel moed aan als de keuze van individuele vrijheid om al dan niet verder mee te doen aan wat hij toen "waanzin" vond. Hij verloor er met één punt een tweede wereldtitel door aan James Hunt en haalde de uitbarsting van woede van "Il Commendatore" Enzo Ferrari op zijn nek. Vijf ronden later, in de zevende, volgde de Braziliaan Carlos Pace in een Brabham-Alfa het voorbeeld van de Oostenrijker. De individuele vrijheid kon dus in de Formule 1.

    Dit alles gebeurde in een GP die al was gestart en niet in een eindeloze vertwijfeling van starten, niet starten, weer uitstellen, geen beslissing durven nemen. Met als gevolg dat er geen GP van België is gereden. Om het simpele feit dat de race nooit is gestart. De stoet achter de safety car, met verbod van inhalen, was geen race. Bijgevolg zijn de daarop volgende toegekende punten, gebaseerd op Q3 van de kwalificatie, compleet waardeloos en zouden moeten worden geannuleerd. Op 5 oktober 2021 wordt er bij de FIA in Parijs een vergadering gehouden om nieuwe regels te bepalen die niet meer zouden moeten toelaten van nog halve punten toe te kennen. Dit weekeinde is er de GP van Nederland waar mooi weer is voorspeld. Het is de honderdduizenden door Belgen geliefde noorderburen van harte gegund, zon, zee en zand (geen zandkruistocht) om uit de bol te gaan voor een geboren Belg. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    Bijlagen:
    Fernando Alonso is niet te spreken over de vervroegde kerstverlichting van Francorchamps met gele, rode, blauwe en bange ballen zonder piek 1921 1.jpg (3.3 MB)   

    02-09-2021 om 14:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN NEDERLAND HOPELIJK ZONDER ZANDSTORM

    Het water van l' Eau Rouge was te glad en te diep in Francorchamps voor de meesten die zich autocoureur noemen. Nu trekt het crcus naar het eveneens historische Zandvoort, midden in de duinen. Hopelijk heeft GP-directeur zich goed geïnformeerd naar de beveiliging tegen een mogelijke zandstorm waarop de slicks op de korrels zouden rollen. Een andere soort gladheid dus. Maar al hebben de duinen aldaar niet de hoogten van die uit de vroegere Dakar's, zand is een sluipend gevaar. Het zal niet gebeuren dat er een herhaling komt van de "vaudeville" die in Francorchamps is opgevoerd. Een unicum in de hele F1-historie, die al 71 jaar jong is, maar eigenlijk terug gaat tot in 1906 toen de "l'Automobile Club de France" de eerste echte GP de France organiseerde. Le "Grand Prix de l'ACF". De eerste winnaar was Ferenc Szisz voor Felice Nazzaro, een race over twee dagen. Tweemaal zes ronden van 103,18 km rondom Le Mans in het departement La Sarthe. Totaal 1238,16 km... Ter vervanging van de Coupes Gordon Bennett en de van stad tot stad races.

    In Zandvoort zal Max Verstappen trachten de luttele puntjes die hij nog achter staat op Hamilton in zijn voordeel te vlammen. Dankzij de overtuigende zege in Francorchamps waarvoor hij niet één ronde moest racen. Gewoon achter de safety car rijden... Alonso, ergens onzichtbaar tussenin, noemde het spektakel een "vroege Kerstmis" in België. Nu wordt dat vrijdag anders. Lewis Hamilton die helemaal niet is gediend van wat in Spa gebeurde zal zijn zaken op orde willen zetten. Met name zijn optie op een achtste wereldtitel terug vorm geven. Algemeen favoriet is Max Verstappen, maar er is ook George Russell (Williams) die iets toonde in de kwalificaties... Vermeerderd met alle wrok van de knulletjes die in "aquadroom" van Francorchamps, in moord- en intrigestijl, geen kans hadden hun kunsten aan een verkleumd, ontgoocheld en ronduit kwaad publiek te laten zien. Die etterruilen barsten open in Zandvoort. Maar ze moeten opletten voor de zandkorreltjes die rollend doen glijden zoals het vulkaanstof van de Etna op Sicilië soms de grootste namen hebben verrast tijdens de Targa Florio. (wr)

    31-08-2021 om 22:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!