Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    08-10-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON HOUDT MERCEDES BOVENAAN EN OVERKLAST VOORLOPIG VERSTAPPEN

    De tweede vrije trainingen in Istanbul tonen de twee Mercedessen bovenaan de tabellen, weliswaar onderling gescheiden door een sterke Charles Leclerc in zijn Ferrari. Het is de regerende wereldkampioen Lewis Hamilton die met 1'23"804 de snelste tijd afklokt, en met Charles Leclerc de enige is die onder de 1'24".00 is geraakt. Max Verstappen tikte de vijfde tijd aan achter ploegmaat Sergio Perez, maar wat ongewoon is, is het feit dat zijn rondetijd van 1'24"439 onderstreept dat hij vele problemen met de stabiliteit van de Red Bull-Honda kende. Geregeld gaf hij daarover commentaar naar zijn ingenieur toe. Mogelijk is dit morgen in de FP3 verholpen, anders wordt de druk van een Lando Norris (Mc Laren-Mercedes), een Fernando Alonso (Alpine) en een Esteban Ocon (Alpine) wurgend groot.

    Het is nog te vroeg om conclusies te trekken over een mogelijke kleine inzinking van Max. Pierre Gasly (AlphaTauri) lokte één minuut een gele vlag uit, maar de schade bleef beperkt tot een nieuw stel banden. Over de schade aan het drinksysteem waarvoor Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) na een half uurtje binnenkwam, waarbij het water in zijn schoenen drupte is geen technisch rapport bekend. Het zal toch geen aquavit zijn geweest...? Ah nee, dat kan niet. De goeie sloeber Kimi is een Fin en het was Stig Blomqvist die in zijn Saab net voor de start van de "Boucles de Spa" een fles aquavit aan zijn mond zette. Dat was een Zweed. Hij won deze verdwenen klassieker, parel van Alphonse Delettere aan de Belgische autosportkroon, ook overigens met glans. Sorry Kimi dat een Belgische geheelonthouder zo'n zondige gedachte in zijn geest toeliet. Morgen minder lol in de FP3 want daarna is het, drinken of niet, wijwater of vodka, die ene immense druk naar die pole-position. Wie, dat zal de technische nuchterheid uitmaken. (wr)

    FP2:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'23"804

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'23"970

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'24"214

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)              1'24"373

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'24"439

    08-10-2021 om 17:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN INSTANBUL PARK

    Op zijn "gemakske", bij 20°C zon in het met nieuw asfalt bedekte Instanbul Park heeft regerend wereldkampioen Lewis Hamilton in de eerste vrije trainingen voor de GP van Turkije de snelste tijd gereden. Met 1'24"178 ging hij Max Verstappen vooraf en Charles Leclerc. De baan was minder glad dan in 2020 toen ze eerder op een ijspiste leek. Als Lewis Hamilton in zowel de FP2, de FP3 als in de kwalificaties de beste chrono zou rijden, brengt hem dat niet het oppertse voordeel op. De Brit kreeg van Mecedes zijn vierde nieuwe motor van het seizoen waardoor hij een gridstraf van tien plaatsen oploopt. Net als Sainz - vanochtend vijfde - zal hij op inhalen aangewezen zijn om kostbare WK-punten te scoren. Max is er maar twee na hem op de lijst. De Red Bull-Honda's zijn ter ere van Honda in een witte kleur omgezet, net zoals Perez en Verstappen ook in het wit net plechtige communicanten zijn geworden. Opmerkelijk nog in deze FP1 is de alsmaar betere prestaties van de Alpine's. (wr)

    FP1:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'24"178

    2. Max Versyappen (Red Bull-Honda)             1'24"603

    3. Chales Leclerc (Ferrari)                             1'24"654

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'24"842

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                1'23"860

    08-10-2021 om 17:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT 100 STE GP, VERSTAPPEN GROOTS, REGEN NEKT NORRIS IN RUSLAND

    Drie ijzersterke gasten hebben voor vurwerk gezorgd in de GP van Rusland, vijftiende manche om het WK F1. Eerst Norris die vanuit pole kon vetrekken maar snel werd belaagd, weer aan de leiding kwam en toen het in de 43ste van de 53 ronden begon te regenen, bleef hij op slicks. In de Q3 was dat een pole waard, maar deze keer kostte het hem zijn eerste GP-zege. Op drie ronden voor de finish schuift hij uit de baan, en ging Lewis Hamilton hem - met regenbanden - gemakkelijk voorbij. Meteen zijn 100ste GP-zege scorend, een nieuw record. Carlos Sainz van zijn kant bezorgde Ferrari een podiumplaats, wat een goede zaak is voor de stand in het WK van de Constructeurs.

    De tweede die furore maakte in Rusland was Max Verstappen die achteraan de grid vertrok, en in een "no time" iedereen voorbij ging tot hij even last had met Fernando Alonso. Dat kostte wat tijd, maar de Red Bull-coureur maakte na kipkap van de Spanjaard te hebben gemaakt, liefst 18 plaatsen goed. Net als Hamilton ging hij intermediums halen, en rukte als een Rode Stier naar de tweede plaats op. Daarmee beperkt hij de schade in de stand om het WK waarin zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton wel de leidersrol overneemt. Weliswaar slechts met 2 punten voorsprong.

    De derde reus was natuurlijk Lewis Hamilton zelf. Honderd Grote Prijzen gewonnen, een nieuw record, dat van vader Schumacher wiens zoon Mick vandaag uit de race verdween. Lewis Hamilton draaide niet de snelste ronde. Dat ene punt ging naar Lando Norris. De GP van Turkije in het "Istanbul Park" binnen veertien dagen is ook als zestiende race van de éénentwintig weerom spannend. Lando Norris heeft zich duidelijk gemeld als GP-winnaar van de nieuwe generatie, maar bezweek door een foute keuze én de enorme druk die van Hamilton uitging. De achtste wereldtitel van de Brit is nog lang geen voldongen feit. Daar zorgt Max Verstappen wel voor. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    Uitslag: 

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   1 uur 30'41"001

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                         + 53"271

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                           + 1'02"476

    4. Daniël Riciciardo (Mc Laren-Mercedes)                   + 1'05"607

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                                    + 1'07"533

    Stand WK Piloten:

    1. Hamilton                      246,5 punten

    2. Verstappen                   244,5

    3. Bottas                          151

    4. Norris                          139

    5. Perez                           120

    Stand WK Constructeurs

    1. Mercedes                     397,5

    2. Red Bull-Honda            364,5

    3. Mc Laren                     234

    4. Ferrari                        216,5

    5. Alpine                        103

    Bijlagen:
    Alonso maakte het Verstappen even knap lastig 26921.jpg (4.7 MB)   

    26-09-2021 om 19:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STORTREGENS DOET F1-KWALICATIE MOGELIJK NAAR ZONDAG VERPLAATSEN

    Het regent pijpenstelen boven Sotchi in Rusland. De F1 wil geen tweede Francorchamps en speelt met de intentie om de kwalificaties om de "pole" te verschuiven naar zondagochtend. Regen die omwille van vooral de beperkte zichtbaarheid gehaat wordt door o.a. Fernando Alonso die er rond voor uitkomt, begint dus bij Liberty Media, eigenaars van de F1 sinds maart 2017, een cruciale rol te spelen. In de Amerikaanse IndyCars wordt bij regen niet gereden. Als het regent tijdens een race wordt die met rode vlag gestopt. De F1 lijkt diezelfde weeg op te gaan. Een mogelijke oplossing is om zoals op de weg in Spanje bij felle regen, vier pinklichten aan te brengen op de uithoeken van de vleugels.  (lol)

    De echte oplossing is om zelfs bij felle regen toch te rijden en Walter Rörhl's advies te volgen toen ik hem vroeg of hij niet bang was zo nu en dan. Zijn antwoord was, "dan moet je trager rijden...." Zo logisch dat het voor vetbetaalde F1-macho's van vandaag niet te begrijpen is. Hoewel de eerlijkheid gebiedt dat de monumentale Niki Lauda in 1976 in Fuji tijdens de GP van Japan er de tweede ronde ook mee stopte. Gewoon doorijden had hem één WK-punt opgebracht én een tweede wereldtitel. Maar Niki vond het waanzin, en liet de overwinning aan Mario Andretti (Lotus-Ford) en de titel dat jaar aan James Hunt (Mc Laren-Ford) (Walter Rombauts)

    25-09-2021 om 09:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NORRIS ONDER REGEN, DONDER EN BLIKSEM NAAR EERSTE POLE IN RUSLAND !

    Nadat de derde vrije oefensessie is geannuleerd wegens slecht weer, is er dan toch onder regen, donder en bliksem gereden in Sotchi voor de kwalificaties gereden. Verrassend genoeg gokte Lando Norris naar het einde toe in de Q3 op droogweerbanden en zette daarmee de pole-position. Zijn eerste ! Lewis Hamilton die in de Q1 de snelste was, deed het nadien rustig omdat incidenten zoals Giovinazzi die spinde door Leclerc nipt kon ontweken worden, schering en inslag werden. Zo reed Hamilton bij het binnenkomen van de pits tegen de muur... maar de regerende wereldkampioen lijkt tevreden et zijn vierde startplaats. Geen risico's genomen. Vergeten we niet dat titelrivaal en voorlopige WK-leider Max Verstappen achteraan de grid vertrekt en dus op een inhaalrace is aangewezen om in de punten te geraken.(wr)

    Kwalificatie:

    1. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                             1'41"993

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                               1'42"510

    3. George Russell (Williams-Mercedes)                           1'42"983

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                                       1'44"050

    5. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                        1'44"156

    25-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS BLIJFT EER OPSTRIJKEN IN INCIDENTRIJKE FP2 IN SOTCHI

    Slippers en kleine misverstanden met de muren en rode vlag verstoorden vaak de tweede vrije oefeningen voor de GP van Rusland. Giovinazzi (Alfa Romeo) en Gasly (AlphaTauri-Honda) behoorden tot de auteurs ervan. Vooral voor de Fransman was dat een spijtige zaak omdat hij uiteindelijk een vooraanstaande rol speelde met liefst een derde tijd achter Hamilton 2 en Bottas 1 in de gekende Mercedessen. Max Verstappen moet wat tegenslag incasseren met een zesde chrono. Bovendien zal hij door de gridstraf van Monza plus een motorwissel de race sowieso achteraan het veld moeten aanvatten. Voor de toeschouwers een flinke brok sensatie door een ongetwijfelde spectaculaire inhaalraces om zijn WK-leiderschap stand te doen houden in wat de vijftiende race van het WK F1 2021 is. Typerend voor deze oefeningen waren de probeersels van verschillende renstallen om de piloten onderling elkaar "slipstream", aanzuigkracht eigenlijk" te geven om op de rechte lijn snelst gelanceerd te zijn voor een goede rondetijd. De GP van Rusland houdt weer vele elementen in om zondag haast verplicht te kijken. (wr)

    FP2:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'33"593

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'33"637

    3. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                  1'33"845

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)               1'34"154

    5. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                    1'34"402

    Bijlagen:
    Esteban Ocon brengt de Alpine weerom in de voorste gelederen in Rusland 24921.jpg (3 MB)   

    24-09-2021 om 17:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN VERWEESDE FP1 IN SOTCHI

    Het is de eerste keer sinds het drama van Monza dat Lewis Hamilton en Max Verstappen elkaar weer op de renbaan ontmoeten. In de twee voorbije weken zijn alle sites en kranten, tijdschriften en TV-programma's gevuld met kritische commentaar en modder. Eén realiteit is niet weg te wissen: De Belgische Nederlander leidt in het wereldkampioenschap voor zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. De eerste wil zijn eerste en de tweede zijn achtste titel. Gezien "het drama van Monza" was de sfeer eerder bedrukt in Sotchi waar zondag de GP wordt gereden.(wr)

    FP1: 1. Bottas (Mercedes)                          1'34"427

           2. Hamilton (Mercedes)                       1'34"638

           3. Verstappen (Red Bull-Honda)           1'34"654

           4. Leclerc (Ferrari)                              1'35"117

           5. Vettel (Aston Martin-Mercedes)        1'35"781

    24-09-2021 om 11:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - START ACHTERAAN WEGENS MOTORWISSEL

    Omdat Charles Leclerc in zijn Ferrari SF21 een nieuwe motor heeft gekregen, die eigenlijk al voor 2022 is bedoeld, moet hij achteraan de grid starten. Vele oudere insiders hebben het gevoel dat dit geen eerlijk reglement niet meer is. Mechanische sporten zijn eenmaal onderhevig geweest aan mankementen. Dus moet hier anders mee worden omgegaan. Er is werk aan de winkel voor de FIA en zijn "sportieve voorschriften". Vanuit de luie zetel is het gemakkelijker dan "behind the wheel". De GP van Rusland kondigt zich boeiend aan. Sochi, waar geen spoor van welke ideologie ook merkbaar is. Bernie Ecclestone zat er ooit naast Vladimir Poetin. Geen spoor van meningsverschil. Meteen rijst de vraag of dat ook echt nodig zou zijn. Alle neuzen in dezelfde richting: duel Hamilton - Vertsappen. Zondag zeker. (wr)

    23-09-2021 om 21:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVERMORGEN BEGINT GP VAN RUSLAND IN VERHITTE SFEER VERSTAPPEN-HAMILTON

    Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso heeft zijn mening gegeven over de aanrijding Verstappen-Hamilton. "Ze deden wat ze moesten doen", beweert de Spanjaard die volgend weekend vooraan wil rijden in de vijftiende koers om het WK F1 2021. Daarin leidt Max Verstappen nogal nipt voor zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. De gemoederen tussen de twee zijn verhit, net als de spanning tussen de twee teams, Red Bull en Mercedes. Eén ding staat vast: de affiche blijft aantrekkelijk spectaculair. Lewis wil zijn achtste titel en Max zijn eerste. Mocht de Limburger de "pole" veroveren, dan nog start hij op de vierde plaats. Dat komt door de gridstraf die hij in Monza opliep in het "ongeval" met Hamilton. (wr)

    Bijlagen:
    Alonso bestempelt de Alpine als the best of the rest 22921 1.jpg (2.4 MB)   

    22-09-2021 om 18:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVERLADEN F1-KALENDER 2022 ZAL AAN KWALITEITSRACES VRETEN

    De Amerikaanse eigenaars van de Formule 1, Liberty Media, hebben voor 2022 liefst 23 races op de voorlopige kalender gezet. Het is niet geheel abnormaal dat er wordt getracht meer money uit de geldmachine te pompen, die de F1 nu eenmaal is. Geen enkel detail ervan is nog te vergelijken met de gentlemen-ideologie van weleer. Wat een strijd van grootmeesters van het stuur was, is uitgegroeid tot een kermisachtig spektakelstuk voor televisievoer.

    Waaruit ook de meeste inkomens komen natuurlijk sinds het wegvallen van tabak- en alcoholreklame. De grote constructeursteams ronden hun jaarbudget redelijk gemakkelijk af. De kleinere teams - denk aan Wiliams, eens bij de allergrootsten -, hebben het moeilijker. Liberty Media wil hen op gelijke voet krijgen met de topteams, wat de Yankees dan weer siert. Uiterdaard missen ze daarin het raffinement dat speels in Bernie Ecclestone's (90) brein verscholen zat/zit.

    Liberty Media wil 25 races bereiken ieder jaar. Gerekend dat het als ingenieur, mecanicien, journalist of fotograaf een hondenstiel is waarbij je constant onderweg bent en thuis een "vreemde man of vrouw" wordt, ligt een personeelsverloop in het verschiet. Altijd onderweg zijn, vliegtuig in, hotel in en weer vliegtuig in is een leven dat zéér, zeer zwaar is en dat alleen een "die hard" kan volhouden en er de gevolgen kan van incasseren en ze sociaal gezien kan oplossen als ze zich na een leven in waanzin eigenlijk pertineten zullen stellen. Als nu de mecanicienploegen, ingenieurs ook want dat zijn ook maar goed betaalde mensen zich voor een "leven in vliegtuigen en hotels" geplaatst zien, er gaan voor passen dan wordt de kwaliteit van de races met zekerheid aangetast.

    Het kermisgehalte zal vergroten, de technische krachtmeting tussen merken zal afnemen. Waarmee meteen het oorspronkelijke 125 -jarige doel van autoraces is afgebouwd. Nu al wordt gesproken over eenvoudiger motoren in 2025/2026 die dus goedkoper zullen zijn en meer merken, zoals Volkswagen en Audi naar de F1 zouden lokken. Naar de Ali Baba-grot van Liberty Media. Het effect op het coureursgehalte is een ander verhaal. Ook dat zal worden verstoord. Maar voor het overgrote deel van fans is kermis plezanter dan ingewikkelde techniek en bijhorend reglement. Dus zal de vreugde winnen. (Walter Rombauts)

    21-09-2021 om 11:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEURLYS GOLD TROFEE VOOR UGO DE WILDE VOOR ZEGE IN LE MANS

    Enkele uren voor de start van de jongste 24 Uren van Le Mans weerklonk de Brabançonne op het erepodium ! Ugo de Wilde had de tweede race gewonnen in wat "The road to Le Mans" wordt genoemd. Hij won in een Duqueine D08 LMP3 van "Duqueine Engineering Motorsport", een Franse constructeur die doorontwikkelde op de vorige Norma 30. Maar er wordt wel onder "Belgian Mühlner Motorsport gereden.

    Tijdens de ering van de verschillende Belgische prestaties in de 89ste 24 Uren van Le Mans, werd ten huize van "Le Club des V" in Brussel door de "ACO-club Belgium, kreeg Ugo de Wilde uit handen van zesvoudig winnaar van de etmaalrace, grote mijnheer Jacky Ickx in hoogseigen persoon, de "Beurlys Gold-Trofee". Deze is in het leven geroepen ter ere en nagedachenis van Jean Blaton, die onder het pseudoniem "Beurlys" reed en een indrukwekkend palmares kon voorleggen van prestaties in La Sarthe. Jean Blaton werd op 19 november 1929 geboren en verliet ons eind vorig jaar, om precies te zijn op 17 december 2020. Hij laat een grote sportieve erfenis na in de internationale- en Belgische autosportwereld.

    Ugo de Wilde van zijn kant bouwt verder aan een beloftevolle carrière onder vleugels van vader Olivier de Wilde, beroemd autosportjournalist, die er in slaag om de nodige budgetten bijeen te brengen in de komplexe autosportwereld. Ugo debuteerde via de karting en toen hij overstapte naar de echte éénzitters vierde hij in 2018 zijn eerste spraakmakende overwinning in Nogaro, Frankrijk. Hij heeft de "FFSA Academy" doorlopen en behoort vandaag tot de vaste waarden onder de jonge piloten. Het ontvangen van de "Beurlys Gold" kan alleen maar een geweldige stimulans zijn om op de positieve ingeslagen weg verder te gaan. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Ugo de Wilde)

    Bijlagen:
    Ugo de Wilde i17921 2.jpg (199.4 KB)   
    Ugo de Wilde rijdt vooraan in de wat de kampioenen van morgen zijn via F4 i17921.jpeg (258.9 KB)   

    19-09-2021 om 16:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DENIS DUPONT VIJFDE IN MICHELIN PILOT CHALLENGE IN LAGUNA SECA

    Onze landgenoot Denis Dupont is samen met ploegmaat Rory Van der Steur vijfde geworden in de IMSA Michelin Pilot CHallenge in Laguna Seca. Het was zoals steeds knokken in een kwalitatief veld, maar de jongeman uit Brussel bleek zijn vaardigheden aan te scherpen. Op 14 oktober a.s. zien we het duo weer aan het werk op de Virginia International Raceway. De race is integraal te volgen op IMSA.TV. Bij de grote jongens werd Porsche's "worksdriver" Laurens Vanthoor in een Porsche GT3 R veertiende in het gezelschap van Zacharie Robichon. Winnaars van de IMSA-race in Laguna Seca werden  Ricky Taylor en Felipe Albequerque. (wr)

    Bijlagen:
    Denis Dupont werd vijfde in Laguna Seca in de Michelin Pilot Challenge i14921 1.jpg (1 MB)   
    Laurens Vanthoor 14de in de IMSA in Laguna Seca met Porsche GT3 R i14921 1.jpg (1.7 MB)   

    14-09-2021 om 10:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE JEAN BEURLYS TROPHEE HULDIGDE DE BELGEN IN DE JONGSTE 24 H VAN LE MANS, PRIJSUITREIKER WAS JACKY ICKX ZELVE

    In grote stijl en danzij de "l' Automobile Club de l'Ouest Belge", goegekeurd door de ACO in Le Mans, zijn in de "Club des V" in Brussel alle verdienstelijke coureurs en teams in de jongste 24 Uren van Le Mans in de bloemetjes gezet en vereerd door de eerste Trophée Jean Beurlys, alias Jean Blaton die ons eind vorig jaar (2020) verliet op 91-jarige leeftijd. Het was Jacky Ickx zelve die het "Gold" uitdeelde aan o.a. Ugo de Wilde voor zijn zege in Le Mans. Naast hem nog vele anderen die ik in de komende dagen nader zal toelichten. Jean Beurlys heeft een indrukwekkend palmares in Le Mans en de hele Belgische autosport nagelaten. Het kunnen dus veel bijdragen worden. In bijlage al vast de gelukkigen samen op de foto. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    EERSTE JEAN BEURLYS TROFEE, VOOR BELGEN IN LE MANS 2021 1.jpg (2 MB)   

    13-09-2021 om 23:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HALO-SYSTEEM REDDE VOOR TWEEDE KEER COUREURSLEVEN !

    Toen in 2018 de FIA het niet zo elegante Halo-systeem op Formule 1 wagens verplichtte, was niet iedereen erover in de wolken. Het idee was ontstaan toen de Fransman Jules Bianchi op 7 oktober 2014 in de GP van Japan het leven liet in wat een stom ongeluk werd genoemd. Na de dood van deze geliefde man zochten de veiligheidsspecialisten van de Fédération Internationale de l'Automobile, met Jean Todt als president, naar een mogelijkheid om het hoofd van de piloot in de cockpit zogoed als totaal te beschermen. Eerder hadden zij al het HANS-systeem (Head And Neck Support) "geleend" uit de Amerikaanse IMSA en ontwikkeld door Robert Hubbard, dat bij een crash een nekslag voorkwam, nu was het tijd om de coureur helemaal te beschermen. Dat werd het Halo-systeem.

    Het is een oorspronkelijke 7 kg wegende beugel, nu iets zwaarder tot 9 kg, die over de cockpit van de renwagen is "gespannen", een soort beschermhemel die een impact van 12.000 kg, ofwel het gewicht van zo'n vijftien F1's tegelijk kan weerstaan. Het is in titanium uitgevoerd waardoor het weinig impact heeft op het totaalgewicht van de koerswagen. Gisteren heeft dat systeem wellicht het leven gered van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton toen de rechter achterband van Verstappen's Red Bull deels op zijn helm belandde maar door het Halo-systeem niet de volle impact ervan kon geven. Vorig jaar redde dit systeem ook het leven van Romain Grosjean toen hij met zijn Haas tussen de horizontale vangrails doorschoof en zijn auto vuur vatte.

    Dus is het wijselijk de ontsoering van een renwagen te vergeven als zulke verheugende, onweerlegbare, veiligheid ervan het resultaat is. De "killing years" in de F1 zijn wellicht voorgoed voorbij. Blijft enkel nog de zijdelingse impact in het midden van de auto, due tegen de cockpit, waarvan Antoine Hubert in 2019 in Francorchamps bovenaan de Raidillon het slachtoffer werd. Ooit wordt voor die zwakke plek in de overlevingscel van een racewagen nog een oplossing gevonden. Liefst zo snel mogelijk. (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    Bijlagen:
    Iedere coureur zweert nu bij het HALO-systeem, in 2017 nog zo controversieel i13921 1.jpg (3 MB)   

    13-09-2021 om 22:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN KRIJGT GRIDSTRAF IN RUSLAND

    Wat is gebeurd in Monza kon niet anders dan uitdraaien op een bestraffing voor Max Verstappen. Drie plaatsen achteruit op de grid in de GP van Rusland en twee strafpunten op zijn superlicentie. Dat is eigenlijk in essentie de zwaarste straf. Een vergelijking met Silverstone gaat niet op en overmoedigheid - of is het hoogmoedigheid ? - kan beter op tijd worden ingetoomd. Max Verstappen zelf is niet akkoord maar gelukkig is er een wijs man als Helmut Marko bij Red Bull die wél akkoord is. In het andere geval zou Max zo goed als zeker alle titelkansen hebben verspeeld. De industrie is nog altijd machtiger dan het individu.(wr)

    12-09-2021 om 23:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RICCIARDO - MC LAREN - WINT GP ITALIË NA ONTHUTSENDE CRASH VERSTAPPEN-HAMILTON, BOTTAS OP PODIUM !

    De GP van Italië is een ongemeen spannende bedoening geweest met als verrassing dat de Australiër Daniël Ricciardo (31) van start tot finish leidde - uitgezonderd tijdens bandenwissels - en Max Verstappen in de start verschalkte. Daarmee ontstond het eerste treintje uit Ricciardo, Verstappen, Norris en Hamilton. Deze laatste reed afwachtend, leidde even de race, en kwam uit het bandenwisselen voor Max Verstapen terecht die met 20" een bar slechte wissel onderging. Maar de Limburger ging opnieuw in de aanval en ontmoette in de 25ste van 53 ronden zijn titelrivaal Hamilton in de chicane.

    De Brit lag een halve wagenlengte voor en kon dus reglementair zijn lijn bepalen. Tussen die lijn en de boorstenen van de baan wou ongeduldigeMax Verstappen nog tussendoor en werd op het achterwiel van de Mercedes voor Hamilton gekatapulteerd. Het HALO-systeem zorgde ervoor dat de Red Bull de zevenvoudige wereldkampioen niet werd onthoofd door het rechter achterwiel van de Red Bull....Deze lag op de voorkant van de Mercedes...Gele vlag, safety car en twee verliezers. De WK-stand blijft dezelfde en Lewis Hamilton krijgt het recht weer aan zijn kant. Max Verstappen haalde zichzelf terug naar zijn F1-leerling beginjaren.

    Gigantisch was vooral wat Valtteri Bottas (Mercedes) er vanaf bracht. Gestart op de laatste plaats op de grid, klom hij zowaar als derde op het podium en kon zijn ogen niet geloven toen hem beelden werden getoond van zijn tegenstanders Max en Lewis. Verder is het verhaal simpel, znder daarin een verdienstelijke 17de plaats van Robert Kubica (Alfa Romeo) te vergeten. Tot groot jolijt van Mc Laren reed Ricciardo ook nog de snelste ronde in 1'24"812 waardoor hij 26 WK-punten scoorde. Op de volgende GP-affiche (Rusland) staat weer Hamilton-Verstappen, maar zonder woorden. Want van wat die twee vandaag meemaakten is iedereen sprakeloos geworden. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                      303,029 km (53 ronden) in 1 uur 22'05"395 (221,48 km/h gemiddeld)

    2. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                                                                           + 1"747

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                                                                       + 4"921

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                                                                          + 7"309

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                                                                 + 10"535

    WK-stand piloten:

    1. Verstappen                   226,5

    2. Hamilton                      221,5

    3. Bottas                          141

    4. Norris                          132

    5. Perez                           118

    WK-stand Constructeurs:

    1. Mercedes                     362,5 punten

    2. Red Bull-Honda            344,5

    3. Mc Laren                     215

    4. Ferrari                        201,5

    5. Alpine                          95

                       

                                                                

    12-09-2021 om 20:05 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIERRE GASLY MOET VANUIT DE PITS STARTEN NA MOTORWISSEL

    De Fransman Pierre Gasly die in de sprintkwalificatie rechtdoor tegen de muur ging, heeft een nieuwe motor gemonteerd gekregen. Dat betekent dat hij vandaag vanuit de pits de race zal moeten aanvangen. Dus nog na Bottas die door éénzelfde motorwissel als laatste op de startgrid vertrekt. Door die reglementering vertrekt Max Verstappen vanuit pole. Rond hem staan drie wagens met een Mercedes-motor. Die van Daniël Ricciardo, die van Lando Norris en uiteraard de Mercedes zelf van regerend wereldkampioen Lewis Hamilton die vierde staat op de grid. Monza is een circuit van 5,793 km waarop de krachtbronnen veel op vollast draaien.

    In de voorbije trainingen bleken ze telkens iets meer vermogen uit te braken dan de Honda van Max Verstappen's Red Bull. Maar deze krijgt er morele pk's bij omdat hij gisteren nog 2 punten verder uitliep op Lewis Hamilton. We moeten de hoop uitdrukken dat er in de start geen ongelukken geberen en de wedstrijd van gele en rode vlaggen blijft gespaard zodat de stuurmanskunst en... de bandenstrategie over winst of verlies zullen beslissen.

    Ook zullen we meer dan waarschijnlijk kunnen genieten van een betoverende inhaalrace van de Fin Valtteri Bottas die laatst vertrekt. Dat de bij Mercedes uittredende ploegmaat van Hamilton een nieuwe motor kreeg en dus ook de daaraan verbonden gridstraf is een vergiftigd afscheidsgeschenk van Toto Wolff. Die vrijt ondertussen - via de Daimler-Mercedestop - met VW om te helpen met het MGU-K hybridsysteem om de Duitse constructeur in de F1 te helpen. Maar eerst die GP van Italië "inden hof van Ferrari" met Verstappen-Hamilton als kop op de affiche van de 14de GP van het WK F1 2021. Nog altijd door Covid een gruweljaar, met mondmaskers maar voorlopig zonder colts. (wr)

    12-09-2021 om 14:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SNELST NA ZWARE CRASH SAINZ, MERCEDES TEAMORDERS IN SPRINTRACE

    Voor de zware crash van Carlos Sainz in de Ascaribocht, leidde Max Verstappen de dans in de FP2. De Ferrari SF21 is als wrak de pits ingebracht waar de mecaniciens een vette kluif zullen hebben aan de herstelling ervan. Sainz zelf kwam er heelhuids uit en dankzij het HANS-systeem is hij "un coup de lapin" ontlopen. Hoewel hij nu en dan toch eens over zijn hals wrijft... Voor het publiek was dit het weinig hoogstaande spektakel van de FP2. Dit ongeluk kostte 11' trainingstijd en eigenlijk was de fut er al uit. Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton reed wellicht omdat hij zich verveeld nog even de snelste tijd in 1'23"246, daarmee ploegmaat Bottas en titelrivaal Verstappen naar positie twee en drie verwijzend. Opvallend positief was de vijfde tijd van Esteban Ocon (Alpine) die daarmee Sergio Perez op de hielen zit.

    Het is bekend geraakt dat Toto Wolff voor de sprintrace straks teamorders zal geven. Bottas's mini-pole-position voor de sprintrace is een detail omdat de Fin door de motorwissel toch achteraan moet starten. Alle mogelijke punten moeten naar Hamilton gaan gezien de nipte titelstrijd met Max Verstappen. De FP2 was niet veel zaaks, maar liet wel aanvoelen dat in de longruns al geëxperimenteerd werd naar de race van morgen toe. De winnaar van de sprintrace start daar in "pole". Een ander format dan gewoonlijk, maar alles raakt men gewend. Zelfs iedere keer een rode vlag. Soms waant men zich op een corrida, zeker als Red Bulls tegen de sterren op komen aangestormd. Dat zal straks zeker gebeuren ! (Walter Rombauts/Foto bijlage: Alpine)

    FP2:

    1. Hamilton (Mercedes)                       1'23"246

    2. Bottas (Mercedes)                           1'23"468

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)           1'23"754

    4. Perez (Red Bull-Honda)                   1'23"917

    5. Ocon (Alpine-Renault)                     1'24"263

    Bijlagen:
    Esteban Ocon knap vijfde in FP2, op de hielen van Sergio Perez 11921 1.jpg (2.8 MB)   

    11-09-2021 om 13:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS WINT SPRINT, VERSTAPPEN TWEE WK-PUNTEN, NORRIS GEEFT HAMILTON STOF TOT NADENKEN

    De sprintkwalificatie werd al in de eerste ronde ontsierd doordat Pierre Gasly een voorvleugel beschadigde in de eerste chicane en daardoor vervolgens in de eerste snelle bocht rechtdoor tegen de muur ging. Gevolg: Safety Car voor vijf volle minuten. Met wél een Bottas (Mercedes) aan de leiding voor Max Verstappen (Red Bull-Honda)... Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)....Lando Norris (Mc Laren-Mercedes) voor...Lewis Hamilton (Mercedes) in vijfde positie. Nadat de Safety Car uit beeld verdween zou de zevenvoudige wereldkampioen ronde na ronde, achttien in totaal, op de jeugd botsen. Lando Norris hield stand onder die hoge druk van de huidige wereldkampioen en zette hem buiten de punten !

    Valtteri Bottas won, maar omdat die morgen helemaal achteraan moet vertrekken door een motorwissel, staat Max Verstappen in "pole" met naast zich Daniël Ricciardo en op de tweede "lijn" Lando Norris naast Lewis Hamilton die vanaf de vierde plaats vertrekt. Het zal werken zijn voor de Brit want met zijn tweede plaats scoort Max Verstappen +2 punten en staat met 226,5 nu wat solieder voor Hamilton die er 221,5 telt. "Slechts" vijf punten verschil die wel overbrugbaar zijn in de rest van het seizoen indien de 36-jarige de 20-ers van zich af kan schudden. De tweede sprintkwalificatie in de moderne geschiedenis van de F1 heeft de generatiewissel duidelijk geïllustreerd. Daniël Ricciardo houdt ze beiden nog wat uiteen. Morgen mag Mercedesbaas Toto Wolff bezorgd toekijken hoe Lewis dat gaat oplossen.... (Walter Rombauts)

    Uitslag sprintkwalificatie:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                18 ronden (104,274 km) in 27'54"078

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                             27'56"313

    3. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                                        28'08"612

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                                             28'12"913

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                                        28'14"089

    WK-stand:

    1. Verstappen                       226,5 punten

    2. Hamilton                          221,5

    3. Bottas                              126

    4. Norris                              114

    5. Perez                               108

    11-09-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-09-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS START EERST IN SPRINTRACE, HAMILTON EN VERSTAPPEN GEVLOERD DOOR...GEEL !

    Max Verstappen heeft zich meer dan dapper geweerd met de Hondamotor tegen de duidelijk sterkere Mercedeskrachtbronnen. Net op het moment dat de Limburger nog kans maakte zijn titelrivaal Lewis Hamilton nog te verrassen, kwam in sector 1 en 3 de gele vlag boven. Noch de regerende wereldkampioen, noch titelpretendent konden hun tijden verder aanscherpen. De Fin Valtteri Bottas daarentegen plakte nog net een tijd van 1'19"555 op de Mercedes W12 en werd alzo allersnelste. Morgen in de sprintrace straten dus twee Mercedessen op de eerste rij. Dan staat Max Verstappen er en Lando Norris in de Mc Laren-Mercedes...

    Héél dankbaar is Mercedes tegenover Bottas niet want de man die volgend jaar bij Alfa Romeo gaat rijden krijgt een nieuwe motor en dus een gridstraf. Die betekent concreet dat hij achteraan het veld zal starten. Iedereen is benieuwd maar niet verrukt hoe morgen de sprintrace zal verlopen nadat FP2 is afgehaspeld en eigenlijk een doelloze bedoening is geworden in het - experimenteel - gewijzigde "format" van een Formule 1-weekend. Het moet nog worden gezegd dat de twee Alpine's en de twee Aston Martin's de Q3 niet haalden. Dat in Q1 Latifi, Tsunado (track limits...), Schumacher, Kubica en Mazepin afvielen zal nog weinigen verbazen.(wr)

    Uitslag kwalificatie:

    1. Bottas (Mercedes)                     1'19"555

    2. Hamilton (Mercedes)                 1'19"651

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)     1'19"966

    4. Norris (Mc Laren-Mercedes)       1'19"989

    5. Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)  1'19"995

    10-09-2021 om 19:26 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!