Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    12-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA WINT VIJFDE OPEENVOLGENDE KEER DE 24 UREN VAN LE MANS

    Sébastien Buemi, Brendon Hartley en Ryo Hirakawa hebben in een Toyota GR Hybrid de 90ste 24 Uren van Le Mans gewonnen. Voor de Japanse autoconstructeur was het meteen een dubbelslag want Mike Conway, Kamui Kobayashi en José-Maria Lopez stuurden de tweede hypercar naar de tweede plaats. Nieuwkomer Glickenhaus maakte enige indruk tijdens de verschillende oefeningen maar woog in de race te weinig. Net zoals Alpine dit keer de bal missloeg en pas op de 23ste plaats finishte na veel onbehaaglijke avonturen. Wel op de vijfde plaats in de Hypercars, vermits er maar vijf van die concepten aanwezig waren. Volgend jaar en ook in 2024 zal die klasse al meer deelnemers bevatten. Cadillac komt, Porsche komt, Mercedes komt, Peugeot en BMW.

    In de LMP2 ging de zege naar de Jota Oreca die werd bestuurd door Roberto Gonzalez, Antonio Felix da Corsa en Will Stevens. Ze finishten vijfde algemeen. Bij de GTE-Pro was een fabrieks Porsche de winnaar. Hij werd bestuurd door Bruni, Lietz en Makowiecki. Onze landgenoot Laurens Vanthoor, die de andere officiële Porsche reed, kon dit jaar zijn abonnement op zeges niet vernieuwen doordat een lekke band het drietal terugsloeg. Aanvankelijk waren de Chevrolet Corvettes degenen die het bevel voerden maar na zeven uur racen nam Porsche definitief de leiding over. In de GTE-Am tenslotte won een Aston Martin met Ben Keating, Henrique Chaves en Marco Sorensen, eerste in deze categorie maar wel op 37 ronden van de winnaars. In afstand gezien is dat ruim 504 km achterstand. Maar gezien het verschil in raffinement met Toyota is dat eigenlijk toch nog een héél goede prestatie (wr)

    12-06-2022 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - PAKT POLE IN SPANNENDE KWALIFICATIES

    De kwalificaties waren spannend maar zijn snel geresumeerd. In Q1 was eigenlijk al het kaf van het koren gescheiden. Mick Schumacher de laatste, Lance Stroll die overal tegenaan reed 19de, Nicholas Latifi, de nagel van de doodskist voor Williams 18de, Alex Albon loste de verwachtingen niet in voor Williams en Kevin Magnussen in de tweede Haas werd voor de 16de plaats geveld door een meer ervaren Bottas in de in Italiaanse vlag geschilderde Alfa Romeo die in een ultieme ronde in de Q2 wipte. Max Verstappen reed met 1'42"722 de beste tijd in de Q1. Lance Stroll zorgde voor een rode vlag in deze Q1.

    Dat deed Sergio Perez in de Q2 met 1'41"955 en daarin moesten Bottas, Zhou, Ocon, Ricciardo en Norrris het bijltje leggen. Dus geen Alfa Romeo's en geen Mc Laren's in de Q3. In deze bloedstollende vertoning door het millimeterwerk langsheen de muren, zette eerst Carlos Sainz een kanontijd neer, maar al snel reden Leclerc, Verstappen én Perez veel sneller. Op de rechte lijn haalde Sergio Perez met 337 km/h de hoogste snelheid. Toen duidelijk was dat Charles Leclerc in de Ferrari de pole zou pakken en Max Verstappen tweede zou worden, maakte Sergio Perez nog een hazensprong waardoor hij voor Max Verstappen op de tweede plek start.

    De spanning stijgt binnen Red Bull. Laten we hopen dat het niet ontaardt zoals we het ooit met Webber/Vettel hebben gekend. Dat de twee in het startgewoel ineen haken. Wed dan de Red Bulls. Misschien kan Hemut Marko, wegens 77 lentes jong en wijs, met de twee jongens, Sergio en Max, eens een goeie babbel hebben...Voor teambaas Christian Horner is het ervoor te zorgen dat de beste wint. Tot dit jaar was dat Max Verstappen, maar nu is dat, Hamilton niet te na gesproken, tot grote frustratie van de zogenaamde Nederlander niet meer het geval. Zijn leeftijdgenoten spelen op hetzelfde niveau. Morgen is het bang afwachten hoe deze thrillers Red Bull/Ferrari en Sergio/Max zullen worden gedirigeerd.(Walter Rombauts)

    De kwalificaties:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)               1'41"359

    2. Sergio Perez (Red Bull-Honda)      1'41"641

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1'41"706

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                   1'41"814

    5. George Russell (Mercedes)           1'42"712

    11-06-2022 om 18:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - WEEROM RAPSTE IN FP3 IN BAKU

    Door een zwaar ongeval in de F2 moest de tecnorail worden hersteld en daardoor startte de FP3 een kwartier later. Meteen is duidelijk dat de kwalificaties ook een kwartier later beginnen. Het reglement zegt dat er minimum twee uur spatie tussen de twee evenementen moet zijn. Dat is een toevallig mooi cadeau voor de autosportlieghebbers. Ze kunnen dan om 16 uur de start beleven van de 90ste 24 Uren van Le Mans in La Sarthe. Terug naar de FP3 in Azerbeidzjan waar eigenlijk pas na een half uur iedereen op de baan kwam. Zoveel auto's dat Max Verstappen er vaak door werd gehinderd. Hij schreeuwde het uit "Zoveel auto's !!!". Stilaan zal hij menen de verkeerde sport te hebben gekozen. Of zoals Toon Hermans ooit zei over de wielersport: "Vervelende bedoening; die anderen kwamen allemaal voor me rijden..." Begint Max Verstappen stilaan te snappen dat hij niet het middelpunt van de wereld is ?

    Hij kreeg nog een uppercut vandaag in Baku, waar de wind met de auto's speelt. Ploegmaat Sergio Perez zette de Red Bull-Honda bovenaan de tabellen met 1'43"170 ! Hoe hard Charles Leclerc (Ferrari) en Max Verstappen (Red Bull-Honda) ook hun best deden. De Mexicaan had met het oog op de kwalificaties een snoeiharde chrono neergezet. Uiteraard wordt er halsreikend uitgekeken of hij dit straks in de Q3 kan herhalen. Anekdotisch gezegd lokte Bottas (Alfa Romeo-Ferrari) een onbeduidende gele vlag uit en Günther Steiner van Haas dreigt met sancties als "Crash Kid" zoals Mick Schumacher nu wordt genoemd, geen betere resultaten gaat afleveren. Drie crashes die ieder 1 miljoen dollar hebben gekost wordt zelfs een zeer rijke mens een keer teveel. Straks spanning ten top in de kwalificaties. Twee duels: Ferrari contra Red Bull en Verstappen tegen Perez. Kan het nog leuker ogen ? (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    FP3:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                1'43"170

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'43"240

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'43"449

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                             1'43"596

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)          1'44"418

    11-06-2022 om 14:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC ZET FERRARI BOVENAAN IN DE FP2 IN AZERBEIDZJAN

    De tweede vrije trainingen zijn speels met wisselende snelste tijden verlopen, maar dit keer is Charles Leclerc erin geslaagd de Ferrari boven aan de tabellen te zetten. Sergio Perez zette de Red Bull tweede en Max Verstappen kan dus als derde achteraan diens Honda V6 Turbo Hybrid zien zitten. "Ouwen brol" eigenlijk als men bedenkt dat de Europese Commissie het doordvonnis heeft getekend voor motoren met interne verbranding. Benzine, Diesel, Lng... Maar politici weten buiten graaien niet zoveel over techniek.

    Ze blijken niiet te weten dat er synthetische brandstof op komst is met uitstoot ZERO en zo wel eens de zo geroemde elektrische wagens in een patstelling kunnen brengen zoals in het schaken. Want àlle autosconstructeurs willen niet zomaar die historische Otto- en Dieselmotoren naar de verdoemenis. Porsche werkt hard aan die synthetische benzine die eerst aan haar eigen vloot, lees klanten, zal worden verkocht. Logischerwijze zal zo goed als direct daarna iedereen er kunnen over beschikken. Zodoende zijn de motoren met interne verbranding eigenlijk gered. Genialiteit haalt het altijd van domheid. Wat komt deze korte "herschikking" van de EU-beslissing hier eigenlijk doen ? Wel de "nieuwe" Formule 1 onder Liberty Media had daar NU al moeten mee rijden... De FIA zou wat meer techniek moeten afdwingen en inventeren.

    Opmerkelijk aan de FP2 is de hardnekkigheid waarmee Nestor Fernando Alonso (40) de Alpine weerom op de vierde plaats heeft gezet. Zonder hem de hemel in te schrijven vind ik dat groots. Op de tanden bijtend, met arendsogen de centimeters van het mogelijke op de piste aftasten. Juist op dat ene, unieke moment, gas geven, remmen, sturen en dan de wijzers van de chrono als de degens van een matador op de concurrentie los laten. Ooit zag ik El Soro van dichtbij, zittend in Barrera Sombre, op anderhalve meter voor mij, met diezelfde blik, geconcentreerdheid, zijn degen in de vijfhonderd kilo zware kolos voor hem neerplanten. Perfectie, karakter, overwinnen. 't Was dat wat de Spanjaard die aan zijn 342ste GP bezig is, die Le Mans heeft gewonnen, die Indianapolis heeft aangedurfd, vandaag heeft gedaan. Meteen Alpine weer groots gemaakt. Morgen is er de FP3 en de kwalificaties. Met benzine 95. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'43"224

    2. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                     1'43"472

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1'43"580

    4. Fernando Alonso (Alpine-Renault)                1'44"142

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'44"274

    Bijlagen:
    Alpine komt bij de snelle karretjes in Baku 10622 1.jpg (5.9 MB)   

    10-06-2022 om 18:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA OOK SNELST IN NACHTELIJKE FP4 IN LE MANS

    Niet nummer 8 zoals in de Hyperpole, maar wel de Toyota nummer 7 heeft de laatste vrije trainingen in het donker als snelste afgesloten. Conway, Kobayashi, Lopez persten er 3'28"322 uit om als eerste van de vijf hypercars te staan. De Oreca's uit de LMP2 zitten de vijf hypercars figuurlijk op de hielen en in de GTE Pro is Chevrolet Corvette voorlopig de baas. In de GTE Am is het Porsche die de overhand houdt op een legertje Ferrari's. (wr)

    10-06-2022 om 18:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - SCHRIJFT SNELSTE CHRONO OP ZIJN REKENING IN FP1

    De recente winnaar van de chaotische GP van Monaco, de Mexicaan Sergio Perez, heeft in Baku in de eerste vrije trainingen voor de GP van Azerbeidzjan de best tijd gereden. Nadat Max Verstappen de lat op 1'45"810 legde, sloeg zijn ploegmaat Sergio Perez erin die nog iets hoger te leggen met 1'45"476. Charles Leclerc kon zich in weerwil van ongelooflijk "gestuiter" van de auto tussen de twee Red Bull's in plaatsen. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton (Mercedes) zit op de zesde tijd en zijn ploegmaat George Russell op de zevende.

    De FP1 werd getekend door twee "Virtual Safety Cars", de eerste kostte drie minuten rijtijd door Mick Schumacher wiens Haas met een waterlek aan de kant ging. De tweede VSC werd uitgelokt door Nicholas Latifi dewelke de motor van zijn Williams-Mercedes de geest hoorde geven. Bijzonder opvallend waren de heren Alonso en Ocon die de Alpine's ei zo na aansluiting doen vinden in de kopgroep. Even stond Fernando Alonso op P4 ! Maar dat hij vijfde staat in de FP1 is als een zege voor Alpine ! Persoonlijk is het voor de tweevoudige wereldkampioen (2005-2006) een genoegdoening Lewis voorbij te rijden. Menselijke botsingen blijven langer hangen dan materiële bazaar.

    De "porpoising" geraakt noch bij Ferrari, noch bij Mercedes en AlphaTauri opgelost. Vooral Pierre Gasly deed er openlijk zijn beklag over via de boordradio naar zijn ingenieur toe. Het verschijnsel is dat bij hoge snelheid (280-330 km/h) de wagenbodem herhaaldelijk tegen het asfalt "stuitert" waardoor de coureur heus tanden klappert. Het nieuwe grondeffect op de nieuwe F1's wordt niet zoals destijds in 1978 een omgekeerde vliegtuigvleugel als uitgangspunt te nemen (bedenker daarvan was Colin Chapman van Lotus) maar wel de nodige luchtversnelling te creëren door twee "tunnels" in de autobodem die smal beginnen en naar achteren toe breder uitlopen.

    In het lastenboek van de FIA is er blijkbaar niet aan gedacht dit te combineren met een - hydraulische - actieve ophanging, zoals destijds wel het geval was. Nu kijkt iedereen op het fenomeen. En weinigen kunnen er - zonder reglementswijziging - iets aan doen. Straks is er de FP2 met Sergio Perez als "doorn in het oog van Max Verstappen". Vorig jaar moest de Limburger opgeven en won Sergio Perez de GP van Azerbeidzjan. Een waarborg is de eerste snelle tijd niet, want de geschiedenis van deze in 2016 opgenomen GP laat zien dat tot nu toe dat geen enkele coureur hem tweemaal won. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    FP1:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                       1'45"476

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                1'45"603

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  1'45"810

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                    1'46"012

    5. Fernando Alonso (Alpine-Renault)                  1'46"571

    10-06-2022 om 14:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALONSO ZAL RECORD VAN SCHUMACHER BREKEN IN GP VAN AZERBEIDZJAN

    Morgen beginnen de eerste oefeningen om de GP van Azerbeidzjan op het 6,003 km lange stratencircuit van Baku. Er is geen vergelijk met Monaco, want snelle en trage gedeelten wisselen zich af en vragen om een accent van stabiliteit op de bolide te leggen. In deze achtste GP van het lange WK F1 2022 zal de Spanjaard Fernando Alonso zijn 342ste GP rijden waarmee hij het record van Michaël Schumacher zal breken. Toch is hij dan nog acht GP's verwijdert van de absolute recordhouder, de Fin Kimi Räikkönen die in 2007 wereldkampioen werd met Ferrari.

    Uiteraard ontploft opnieuw een bikkelharde strijd tussen Ferrari, Red Bull-Honda en Mercedes. Dat zijn de eerste drie merken die het wereldkampioenschap van de constructeurs aanvoeren. Bij de coureurs ziet Max Verstappen niet zonder enige argwaan dat zijn teamgenoot op 15 WK-punten is genaderd door zijn zege in Monaco. Wellicht is die ongerustheid gegrond. Vader Verstappen, "Jos-the-Boss" voor ingewijden, heeft giftige taal gesproken aan het adres van de teamleiding van Red Bull. Christian Horner, met name, is ook niet de simpelste geest en vindt Max een "goeie". Met inbegrip de vaststelling dat Max Verstappen nu met de nieuwe auto's zijn leeftijdgenoten naast hem en soms voor hem ziet rijden. Er is in concreto geen zichtbare éénmans-dominantie meer te zien in het veld.

    Gedeeltelijk komt dat ook omdat "technisch falen" opnieuw zijn intrede heeft gedaan in de F1. Charles Leclerc, Max Verstappen en ook anderen hebben dit al moeten ondervinden. Morgen is er dus een eerste steekproef hoe "het schandaal van Monaco" is verteerd en welke antwoorden de teams hebben op DRS-problematiek (Red Bull) of de "porpoising" (Mercedes). Nu de naam van de Ster valt, die 1 miljoen verkochte wagens terugroept wegens remproblemen; heeft een sportschoenenmerk Puma, een affiche achter hun uitstalramen staan waarop Lewis Hamilton staat met daarbij "Acht keer wereldkampioen". De GP van Azerbeidzjan wordt dit jaar voor de zevende keer gereden. Niemand won hem tot vandaag twee keer. De GP verandert de straten van Baku in de adderpoel die de F1 is. Waarvoor maar weinigen terugdeinzen om er zich in te wentelen. Nooit eerder was de F1 perverser. (Walter Rombauts/ Foto: Alpine)

    WK-stand Piloten:

    1. Max Verstappen                      125 punten

    2. Charles Leclerc                       116

    3. Sergio Perez                           110

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                  235 punten

    2. Ferrari                                    199

    3. Mercedes                                134

    Bijlagen:
    Esteban Ocon tracht samen met Alonso Alpine naar voor te brengen in het Constructeurskampioenschap 9622 1.jpg (4.9 MB)   

    09-06-2022 om 18:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AMERIKAANSE GLICKENHAUS TEMPERT MET SNELSTE TIJD IN FP2 EVEN TOYOTA RAFFINEMENT

    Glickenhaus heeft Toyota even onder de knie gekregen in de tweede vrije trainingen in Le Mans. Derde "Hypercar" (er zijn er maar vijf) is de Alpine A480 met Gibsonmotor. Op de zesde plaats en eerste staat WRT Oreca-Gibson LMP2 met Gelael, Frijns, Rast) die bij een eventueel technisch falen van veel Hypercar-software wel eens voor de algemene overwinning kunnen gaan. Le Mans is iets anders dan de Formule 1. De deelnemers zijn in de meeste gevallen bij gebrek aan gewicht omhoog gevallen rijkeluiszoontjes, behoudens natuurlijk de goed betaalde talenten, echte autocoureurs, die als "haas" moeten dienen om de verloren tijd van de "heren" dicht te rijden. Dat was vroeger bij ons een Bas Leinders, een Didier Theys en een Eric Van de Poele. Zij hebben allen die moeilijke opdracht van de "rijken" met meer dan glans volbracht. Van de meer dan 150 piloten die deelnemen aan de 24 H van Le Mans zijn geen 10% "autocoureur".

    Anders is het dan weer met Laurens Vanthoor, lid van wat je de Limburgse Verstappen-familie zou kunnen noemen. Hij is succesvol fabriekscoureur bij het huis Porsche in Weissach, Stuttgart. Hij heeft me ooit verteld dat de Formule 1 zijn opperste doel was, net als Nico Verdonck, maar Laurens was wijs genoeg om "de weg naar Le Mans" te kiezen. M.a.w. een zekerheid in de autosportwereld, in de WEC, en andere edelweissen van autoraces op te bouwen waarmee je kan leven. En goed kan leven.

    Resultaten behalen, testkilometers opbouwen waarmee het product - in zijn geval Porsche - seriematig kan worden verbeterd. In de journalistiek gold een beetje dezelfde wet. De vader van Jacky Ickx, Jacques Ickx, kon met Pierre Stasse van "Les Sports" en een brommerhandel de "front page" halen. "Frontpage, kaviaar en champagne". Miste je die dan was het een sandwich, liefst vanuit de hand van een autoconstructeur zodat die niets kostte. Ik heb er zo tientallen gekend. Er zorg voor dragend dat ik nimmer de "front page" zou missen. Met Jacky Stewart, Alain Prost, Enzo Ferrari, Nubuhiko Kawamoto, Kenichi Yamamoto, Niki Lauda, Agira Suzuki, Carlos Reutemann...Thierry Boutsen en net niet met Jacky Ickx. Omdat het journalistieke verraad even sterk leeft als in de cockpit. En technische kennis het altijd moet onderdoen van show. Sla er de eerste bladzijde van de Bijbel maar eens op na. Enfin...

    De Oreca-Gibson van WRT in LMP2 bedreigt dus de "Hypercars". In de GTE Pro zijn Cassaure, Garcia, Taylor met een Chevrolet Corvette de beste. In de GTE Am gaat de eer naar Cairoli, Pedersen, Leutwiler. Glickenhaus tempert even de glans van Toyota. Zondag namiddag zullen we zien of dat sprookje is blijven duren. Vergeten we niet dat Toyota één van de beste, zoniet de beste autoconstructeur ter wereld is. Zoals Porsche geboren is via de VW Kever, de "volkswagen" voor Hitler in de genialiteit van Ferdinand Porsche sr. Porsche komt volgend jaar opnieuw naar Le Mans, het Mekka van de industriële autosport. Peugeot zal er ook zijn. Het familiale verhaal van de familie Peugeot is gelijk aan dat van de families Toyoda, Porsche en Piëch. Een prestigieuze familie-aangelegenheid waar die "Verzwiegenheit" het hoogste goed is. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    Bijlagen:
    Fernando Alonso denkt na waarom hij in Azerbeidzjan is en niet in Le Mans in die Toyota waarmee hij voor twee jaar won... 9622 1.jpg (3.4 MB)   

    09-06-2022 om 13:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRENDON HARTLEY GEEFT TOYOTA DE POLE CADEAU VOOR 90STE 24 UREN VAN LE MANS

    De "hyperpole" in La Sarthe was spannend, het reglement streng toegepast en even leek het erop dat de Alpine A480 de twee andere hypercars Toyota en Glickenhaus een neus zou zetten. Maar nadat Kobayashi in de Toyota #7 het snelst was, zette Brendon Hartley de gelijknamige auto maar met #8 op de pole: 3'24"408 ! De Alpine A480, ernstig kanshebber op de zege wegens technische betrouwbaarheid, start vanaf de derde positie. In de LMP2 zorgde Robin Frijns dat het Belgische WRT met de Oreca-Gibson #31 op de pole in LMP2 start. In de GTE pro is het Chevrolet Corvette die zijn story sinds 1953 bevestigt en vanaf de eerste plek in die categorie start. Het was Nick Tandy in de Corvette #64 die voor de snelste chrono zorgde. (wr)

    09-06-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA NIPT SNELLER DAN GLICKENHAUS IN EERSTE TRAINING IN LE MANS

    Mte 3'29"441 heeft Toyota de snelste tijd gereden in de eerste oefeningen om de 24 Uren van Le Mans. Dat is het trio Buemi, Hartley en Hirakawa. De tweede, eveneens een hypercar, werd de Glickenhaus in 3'29"917 met Briscoe, Westrock en Mailleux aan boord. De eerste LMP2 werd vierde, met name de Oreca-Gibson van Lynn,Jarvis en Pierson. Straks om 22 uur wordt er opnieuw gereden tot middernacht. De Fransen hopen dat de Alpine Z480 van Negrão, Vaxivière en Lapierre dan meer vooraan zal rijden. (wr)

    08-06-2022 om 18:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG EERSTE KRACHTPEILINGEN IN OEFENINGEN VOOR 24H LE MANS

    Vanmiddag van 14 tot 17 uur en vanavond van 22 uur tot middernacht worden de eerste oefeningen gereden met het oog op de 90ste "24 Uren van Le Mans", dit sinds 1923. Het gaat tussen het Japanse Toyota en de Amerikaanse Glickenhaus. Met Alpine A480 als "derde hond met het been". Alpine speelt met de Gibsonmotor vooral op bedrijfszekerheid en een tikkeltje minder op absolute topsnelheden. Dat bracht de auto vorig jaar op de derde plaats. Mocht alles mis gaan voor deze krachtpatsers, dan kan de winnaar zondagnamiddag nog wel eens uit de LMP 2 komen. In ieder geval weten we vanavond hoe we het eerste plaatje moeten bekijken.(wr)

    08-06-2022 om 10:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES, EEN SOUVENIR VAN DE TOKYO MOTO SHOW 2003...

    De Tokyo Motor Show stond altijd garant voor spektaculaire conceptcars. Hier is er één van de vele Toyota's.

    Bijlagen:
    TOYOTA PM02 i26522 1.jpg (184.1 KB)   

    07-06-2022 om 08:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIBERTY MEDIA GROTE WINNAAR VAN STRIJD VOOR F1 TV-RECHTEN IN 2023

    Momenteel bevinden de uitzendrechten van de in Amerika steeds populairder wordende F1 in handen van ESPN. En dat sinds 2017, het jaar dat de Formule 1 in handen is gekomen van het Amerikaanse Liberty Media. Voor 2023 verwachten deze eigenaars een inkomstenbron van 1 miljoen dollar. Op dit ogenblik is bekend dat ESPN, dat de F1 overnam in 2017 van NBCUniversal, 70 miljoen dollar op tafl te willen leggen. Dat bedrag lijkt een fooi  te worden in vergelijking wat Betflix en Amazon tegen elkaar opbieden.

    In tegenstelling tot de in Europa ten dode opgecshreven GP's in de nabije toekoms - zelfs Monaco ! - groeit de populariteit in de USA. Dat komt omdat Liberty Media de GP van Miami op de kalender heeft Geïntroduceerd, maar ook in 2023 naast de GP van Amerika in Austin ook de GP van Las Vegas op zaterdagavond laat doorgaan. Een technisch vernuftige industriële sport is na 70 jaar omgetuned tot een Barnumachtig gegeven. Geld wint altijd. En wie heeft dat ? Amazon, Netflix - nu wat tanend - en wie weet welke kapers er op de kust nog bijkomen.... (Walter Rombauts)

    07-06-2022 om 05:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA GR010 HYBRID SNELSTE OP TESTDAG IN LE MANS

    De Formule 1 zal moeten dulden dat er minstens evenveel aandacht gaat naar de 24 Uren van Le Mans, nu zaterdag en zondag. Op de testdag van gisteren spelde Toyota GR010 Hybrid met het nummer 7 de wet. De piloten Conway, Kobayaschi en Lopez persten er 3'31"628 uit over het 13,626 km lange circuit. De Amerikaanse Glickenhauser snoepte de tweede plaats af van de tweede Toyota met 3'31"735. Vooral "ancien" in La Sarthe, Romain Dumas liet zijn ploegmaats Derani en Pla zien hoe je dat doet.

    Met Glickenhauser krijgen de LMH (Le Mans Hypercars) een duidelijker beeld, maar het is en blijft tot volgend jaar wachten op de Peugeot en de Porsche die Toyota echt zullen bedreigen. Natuurlijk mogen we ook Alpine niet vergeten. De auto gaf vorig jaar meer dan een betrouwbare indruk en de huidige A 480-Gibson oogt op 12 juni naar een podiumplaats algemeen. Met Lapierre, Negrão en Vaxivière als coureurs. Het hele voornoemde groepje wordt op zich nog eens bedreigd door een legertje LMP2-auto's waarvan gisteren een Oreca-Gibson #22 in 3'32"099 de snelste was.

    Tot slot is er nog de LMGTE Pro waarin de Chevrolet #64 met 3'54"001 snelst was. In deze catergorie zal onze landgenoot Laurens Vanthoor, fabrieksrijder bij Porsche, behoudens pech zeker potten breken. In de LMGTE Am-klasse uiteindelijk, was het een Ferrari 488 GTE #57 die met 3'54"827 bovenaan de tabellen staat. (wr)

    Bijlagen:
    Porsche is zeer goed vertegenwoordigd in Le Mans in de GTE Pro en GTE Am-klasse 6622.jpg (180.2 KB)   

    06-06-2022 om 18:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN AZERBEIDZJAN MET EEN SPECIAAL RED BULL SAUSJE

    Het snelle stratencircuit van Baku is op zich een boeiend gegeven. De achtste wedstrijd voor het WK F1 staat uiteraard in het teken van het duel Red Bull tegen Ferrari. Maar sinds de Mexicaan Sergio Perez de GP van Monaco won is er een "Red Bull Special" bijgekomen. Dat WK-leider Max Verstappen in die 79ste GP van Monaco derde werd en dus 10 punten minder incasseerde dan de zogezegde nummer 2 zinde dat vooral vader "Jos-the-Boss" niet en gaf daarover een niet mis te verstaan seintje aan teambaas Christian Horner.

    Volgens de ex-ploegmaat van Michaël Schumacher bij Benetton had men Perez onder één of ander voorwendsel - een rode bandenwissel voor de snelste ronde bijvoorbeeld - moeten binnenroepen zodat Max minstens tweede zou zijn geworden. Maar Christian Horner gaf de hooghartige Nederlander lik op stuk met de woorden "Het is voorlopig nog steeds Red Bull Racing team en geen Verstappen Racing Team. Daarmee gaf Horner aan dat Sergio Perez, niet vrij van foutjes, bijgetekend heeft t/m 2024...

    Dit voorval schept een serieus spanningsveld binnen Red Bull. Het seizoen is lang, mechanische pech speelt opnieuw parten in de nieuwe F1 bolides. Dat mochten zowel Charles Leclerc als Max Verstappen al ervaren. En met hen nog vele anderen. Daarbij zijn de crashes van o.a. Mick Schumacher en andere Nicholas Latifi's niet meegerekend. De voorlopige onberekenbaarheid van de nieuwe techniek, zie hoe Mercedes sukkelt, maakt dat het verloop van het seizoen onvoorspelbaar is. Concreet wil dat zeggen dat Sergio Perez met slechts 15 punten achterstand op ploegmaat Max Verstappen evengoed ambities op de wereldtitel kan koesteren.

    Een volledige legale gedachte, alleen niet op z'n Hollands gezien. Daar moet en zal het de in Hasselt geboren Nederlander zijn. die vorig jaar een titel behaalde onder op z'n minst discutabele omstandigheden. Daardoor werd zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn achtste wereldtitel ontstolen. Mocht de Brit er de brui aan geven na dit seizoen, dan zal naar verluidt Nyck de Vries, een echte Nederlander, teammaat van George Russell bij Mercedes worden. Dus in die GP van Azerbeidzjan volgende zondag zit een verdoken ingenieursduel verborgen. Tussen die van Max en die van Sergio. Christian Horner ziet het vooralsnog amusant aan. (Walter Rombauts)

    05-06-2022 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIA EN LIBERTY MEDIA NIET MEER IN STAAT SPORTIEVE EN TECHNISCHE REGLEMENTEN CORRECT TOE TE PASSEN

    Wat vorige zondag omwille van regenbuien is opgevoerd in Monaco doet de beste experten terzake ongelovig met de ogen knipperen. De vertwijfeling om de race te starten leverde al het bewijs over de verdeeldheid binnen de koersdirectie. Eens ze dan toch achter de safetycar rollend op gang werd gebracht was één nog fellere regenbui genoeg om de eerste rode vlag uit te halen en de race stil te leggen. Zonder uitleg, zonder safety car op de baan die de verdere staat van de rijbaan permanent inschat.

    De koersdirectie is en was blijkbaar niet op de hoogte dat er "echte regenbanden" (wets) en "intermediaires (tussen profiel- en slicks gesitueerd) waarmee onder alle omstandigheden een race kan worden gestart. Of het stilstaand of rollend is, daar kan met het oogpunt op veiligheid over geredetwist worden. Maar in concreto dient dat vanuit een stilstaande positie te zijn. Iedere piloot dient zijn eigen veiligheid en die van de anderen aan te passen via zijn rijstijl. Dat is één van de bijzonderste basisregels van de F1 en de autosport in het algemeen. Geheel los van sensatiezoekende, kermisachtige betrachtingen van organisatoren.

    Dat de koersdirectie pas zondagavond, iets over 20 uur, liet weten de staande start door elektrische problemen niet te hebben uitgevoerd, is een argument dat zwak en veel te laat kwam. Sinds Liberty Media in maart 2017 de Formule 1 overnam is het spektakel er zeker wel bij gevaren maar verloopt zogoed als zeker iedere race in complete chaos met ononderbroken, geel, rood, virtuele safety car, dan weer een echte...Zelfs toen Mick Schumacher zijn Haas in tweeën voelde breken tijdens zijn ongelofelijke crash, liet de koersdirecteur eerst een Virtuele Safety Car "uitrukken" (VSC). Om vervolgens, na lang dralen, met de tweede rode vlag van de dag de wedstrijd, nog voor halfkoers, stil te leggen.

    De lang durende berging van Schumacher's Haas, het opruimen van rommel op de baan en de herstelling van de techno-muur, bracht de "twee-uur"-regel onder de spots. Met nog 42'25" te racen werd de GP van Monaco voor de derde keer rollend gestart. Met zoals bekend een knalzege voor de Mexicaan Sergio Perez (Red Bull-Honda) waarover vader en zoon Verstappen publiekelijk niet te spreken zijn. Volgens hen is Max Verstappen WK-leider die in eerste instantie naar voor had moeten worden geschoven. Nu verliest hij - effectief - 10 WK-punten die in het verdere, nog lange, seizoen kunnen doorwegen. Misschien kan het verdriet van Max wat worden getemperd met het zéér controversiële, zoniet corrupte, seizoen einde in 2021 waar een zekere koersdirecteur Michaël Masi van de FIA , voor het oog van de hele wereld, de achtste wereldtitel van een met 12" voorop rijdende Lewis Hamilton stal. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    02-06-2022 om 10:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLACHT FERRARI TEGEN RED BULL VERWORPEN, VERSTAPPEN BLIJFT DERDE

    Bij het uitrijden van de pits is Max Vestappen iets te vroeg linksover de gele lijn gereden aan het begin van de klim naar het Casno en Hotel de Paris. Ferrari heeft daartegen klacht ingediend met het doel de Limburger zijn derde plek af te pakken. In dat geval zou Charles Leclerc die podiumplaats in handen hebben gekregen en ook de daaraan verbonden punten. Maar het protest werd verworpen. Max blijft derde. Feit is echter wel dat strikt genomen Max Verstappen daar in de fout is gegaan. Die gele lijn die de uitgang van de pits scheidt van de bocht van St.Devote en de klim mag door NIEMAND overschreden worden. Dat is het naakte reglementfeit. Persoonlijk ben ik blij dat Perez zijn gouden zege behoudt en Max op het podium heeft gestaan. (Walter Rombauts)

    30-05-2022 om 09:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - WINT VERMINKTE GP VAN MONACO

    Pas om 16.05 startte de GP van Monaco achter de Safety Car. Tot dan had een stortregenbui de koersdirectie doen beslissen de start steeds opnieuw uit te stellen. Iedereen reed of op regenbanden, of op intermediairs en stilaan werd een ideale lijn droog gereden zodat aan slicks kon worden gedacht. In de 22ste van 77 te rijden ronden knalde Mick Schumacher de Haas in de "techno"-muur en de auto brak in twee. Virtuele Safety Car, dan de echte en enkele ronden later rood. Wedstrijd gedaan. Trainingsnelste Charles Leclerc lag solied aan de leiding tot er een miscommunicatie ontstond met het team, hij de pits binnen moest en daan daar weer aangemaand werd verder te rijden. Weg eerste plaats, onnodig verwisseld voor een vijfde...

    De techno muur moest worden hersteld en pas om 17.15 uur werd de "restart" achter alweer de safety car gegeven. Met Sergio Perez aan de leiding op mediums. Achter hem joeg Carlos Sainz de Mexicaan op en maakte gebruik van harde banden. Max Verstappen hernam de race ook op mediums en Charles Leclerc die vierde werd had ook harde rubbers gekregen. Het F1-reglement zegt dat een race niet langer dan twee uur mag duren en dus bleven er welgeteld 42'25" te rijden. In de zojuist genoemde volgorde werd iedere ronde de 79ste GP van Monaco spannender. Het viertal reed heus wiel in wiel. De snelste ronde werd door Lando Norris, zesde, gereden in 1'14"693.

    De druk van Sainz op Perez nam ongezien toe op het ogenblik dat de Spanjaard wist dat Perez' mediums aftakelden. Maar de Mexicaan hield foutloos vol en won de meest prestigieuze van alle GP's. In de slotfase van een lange dag kruidden Alonso en Hamilton de verminkte race nog met een "veteranenduel". Sinds de Amerikanen de F1 in maart 2017 hebben overgenomen wordt de weerman buiten spel gezet omdat  in Amerika regel is dat in de regen niet wordt gereden. Zoals vorig jaar de GP van België in Francorchamps volgens dezelfde redenering omzeggens letterlijk de mist in ging.

    "Regenmeisters" worden dus kansen ontnomen. Er is nochtans een gulden en eenvoudige manier om toch in de regen te rijden: vertragen. Ooit zat ik als passagier naast het stuurgenie Walter Rörhl in de Audi Quattro en we scheerden tussen rotsen en ravijnen, tegen net geen 200 km/h, en ik vroeg hem of hij nooit bang was. Hij keek me aan en zei "ja". Ik stelde hem toen als domst mogelijke vraag wat hij dan deed... Hij keek diep in mijn toen blauwe deugnietoogjes en zei nadrukkelijk: "vertragen". De essentie van autosport is nog altijd om ter snelst de wagen op de baan te houden. Die kunst is onder Amerikaanse invloed afgebrokkeld. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)        64 ronden

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                     op 1"154

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)       1"594

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                     2"922

    5. George Russell (Mercedes)                11"968

    6. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)     12"231

    7. Fernando Alonso (Alpine-Renault)      46"358

    8. Lewis Hamilton (Mercedes)                50"388

    9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo)               52"525

    10 Sebastien Vettel (Aston Martin)          53"536

    De stand in het wereldkampioenschap Piloten na zeven races:

    1. Max Verstappen                            125 punten

    2. Charles Leclerc                             116

    3. Sergio Perez                                 110

    4. George Russell                               84

    5. Carlos Sainz jr                               83

    De stan in het WK van de Constructeurs:

    1. Red Bull-Honda                            235 punten

    2. Ferrari                                         199

    3. Mercedes                                     134

    Bijlagen:
    Fernando Alonso bracht in moeilijke race de Alpine opnieuw in de WK-punten.jpg (654.3 KB)   

    29-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - START IN POLE IN 79ste GP VAN MONACO

    Net als vorig jaar zal Charles Leclerc vanuit de pole-position de GP van Monaco aanvatten. Sergio Perez heeft alle moeite gedaan de snelste man te worden in het Prinsdom, maar dat liep slecht af. In werkelijk de laatste ronde van Q3 werd hij overmoedig in de snelle bocht om naar de tunnel te sprinten. Zijn Red Bull-Honda brak achteraan uit en kwakte tegen de rail. Carlos Sainz die kort daarachter kwam probeerde alles om Perez te mijden, maar ook de Ferrari tolde en even leek het op een klein autokerkhof. De Red Bull-mecaniciens zullen nachtwerk hebben, in groot contrast met wat de Mexicaan in FP3 aan meesterschap demonstreerde. (wr)

    De kwalificaties:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)

    1'11"376

    2. Carlos Sainz (Ferrari)

    1'11"601

    3. Sergio Perez (Red Bull-Honda)

    1'11"629

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)

    1'11"666

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)

    1'11"849

    28-05-2022 om 17:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - LEERT COLLEGA'S RIJDEN IN FP3 IN MONACO

    Christian Horner, teambaas van Red Bull, mag zich eens achter de oren krabben, denkend aan de onderhandelingen met de Mexicaan Sergio Perez voor 2023. Na zijn sterk staaltje in de jongste GP va Spanje, wist hij vandaag in de FP3, de derde vrije oefeningen voor de GP van Monaco de snelste tijd te rijden. Daarmee zette hij de twee Ferrari's van Leclerc en Sainz een neus, maar ook zijn eigen teammaat Max Verstappen die niet verder geraakte dan een vierde chrono. Natuurlijk zijn het straks de kwalificaties die de "pole" bepalen. Maar Sergio gaf heus rijles aan zijn collega's in het Prinsdom. Ter vervollediging, Hamilton is zevende en Alonso tiende in deze FP3. Tijdens deze training ontving St.Devote, de eerste bocht dus met uitloopstrook, de heren Stroll en Sainz. De Spanjaard moet zeer gelovig zijn want hij bezocht St.Devote dit weekend al minstens twee keer. (wr)

    FP3:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                       1'12"476

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                                1'12"517

    3. Carlos Sainz jr (Ferrari)                                                1'12"846

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                 1'12"881

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                                   1'13"210

    28-05-2022 om 14:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!