Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    08-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA NIPT SNELLER DAN GLICKENHAUS IN EERSTE TRAINING IN LE MANS

    Mte 3'29"441 heeft Toyota de snelste tijd gereden in de eerste oefeningen om de 24 Uren van Le Mans. Dat is het trio Buemi, Hartley en Hirakawa. De tweede, eveneens een hypercar, werd de Glickenhaus in 3'29"917 met Briscoe, Westrock en Mailleux aan boord. De eerste LMP2 werd vierde, met name de Oreca-Gibson van Lynn,Jarvis en Pierson. Straks om 22 uur wordt er opnieuw gereden tot middernacht. De Fransen hopen dat de Alpine Z480 van Negrão, Vaxivière en Lapierre dan meer vooraan zal rijden. (wr)

    08-06-2022 om 18:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG EERSTE KRACHTPEILINGEN IN OEFENINGEN VOOR 24H LE MANS

    Vanmiddag van 14 tot 17 uur en vanavond van 22 uur tot middernacht worden de eerste oefeningen gereden met het oog op de 90ste "24 Uren van Le Mans", dit sinds 1923. Het gaat tussen het Japanse Toyota en de Amerikaanse Glickenhaus. Met Alpine A480 als "derde hond met het been". Alpine speelt met de Gibsonmotor vooral op bedrijfszekerheid en een tikkeltje minder op absolute topsnelheden. Dat bracht de auto vorig jaar op de derde plaats. Mocht alles mis gaan voor deze krachtpatsers, dan kan de winnaar zondagnamiddag nog wel eens uit de LMP 2 komen. In ieder geval weten we vanavond hoe we het eerste plaatje moeten bekijken.(wr)

    08-06-2022 om 10:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES, EEN SOUVENIR VAN DE TOKYO MOTO SHOW 2003...

    De Tokyo Motor Show stond altijd garant voor spektaculaire conceptcars. Hier is er één van de vele Toyota's.

    Bijlagen:
    TOYOTA PM02 i26522 1.jpg (184.1 KB)   

    07-06-2022 om 08:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIBERTY MEDIA GROTE WINNAAR VAN STRIJD VOOR F1 TV-RECHTEN IN 2023

    Momenteel bevinden de uitzendrechten van de in Amerika steeds populairder wordende F1 in handen van ESPN. En dat sinds 2017, het jaar dat de Formule 1 in handen is gekomen van het Amerikaanse Liberty Media. Voor 2023 verwachten deze eigenaars een inkomstenbron van 1 miljoen dollar. Op dit ogenblik is bekend dat ESPN, dat de F1 overnam in 2017 van NBCUniversal, 70 miljoen dollar op tafl te willen leggen. Dat bedrag lijkt een fooi  te worden in vergelijking wat Betflix en Amazon tegen elkaar opbieden.

    In tegenstelling tot de in Europa ten dode opgecshreven GP's in de nabije toekoms - zelfs Monaco ! - groeit de populariteit in de USA. Dat komt omdat Liberty Media de GP van Miami op de kalender heeft Geïntroduceerd, maar ook in 2023 naast de GP van Amerika in Austin ook de GP van Las Vegas op zaterdagavond laat doorgaan. Een technisch vernuftige industriële sport is na 70 jaar omgetuned tot een Barnumachtig gegeven. Geld wint altijd. En wie heeft dat ? Amazon, Netflix - nu wat tanend - en wie weet welke kapers er op de kust nog bijkomen.... (Walter Rombauts)

    07-06-2022 om 05:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA GR010 HYBRID SNELSTE OP TESTDAG IN LE MANS

    De Formule 1 zal moeten dulden dat er minstens evenveel aandacht gaat naar de 24 Uren van Le Mans, nu zaterdag en zondag. Op de testdag van gisteren spelde Toyota GR010 Hybrid met het nummer 7 de wet. De piloten Conway, Kobayaschi en Lopez persten er 3'31"628 uit over het 13,626 km lange circuit. De Amerikaanse Glickenhauser snoepte de tweede plaats af van de tweede Toyota met 3'31"735. Vooral "ancien" in La Sarthe, Romain Dumas liet zijn ploegmaats Derani en Pla zien hoe je dat doet.

    Met Glickenhauser krijgen de LMH (Le Mans Hypercars) een duidelijker beeld, maar het is en blijft tot volgend jaar wachten op de Peugeot en de Porsche die Toyota echt zullen bedreigen. Natuurlijk mogen we ook Alpine niet vergeten. De auto gaf vorig jaar meer dan een betrouwbare indruk en de huidige A 480-Gibson oogt op 12 juni naar een podiumplaats algemeen. Met Lapierre, Negrão en Vaxivière als coureurs. Het hele voornoemde groepje wordt op zich nog eens bedreigd door een legertje LMP2-auto's waarvan gisteren een Oreca-Gibson #22 in 3'32"099 de snelste was.

    Tot slot is er nog de LMGTE Pro waarin de Chevrolet #64 met 3'54"001 snelst was. In deze catergorie zal onze landgenoot Laurens Vanthoor, fabrieksrijder bij Porsche, behoudens pech zeker potten breken. In de LMGTE Am-klasse uiteindelijk, was het een Ferrari 488 GTE #57 die met 3'54"827 bovenaan de tabellen staat. (wr)

    Bijlagen:
    Porsche is zeer goed vertegenwoordigd in Le Mans in de GTE Pro en GTE Am-klasse 6622.jpg (180.2 KB)   

    06-06-2022 om 18:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN AZERBEIDZJAN MET EEN SPECIAAL RED BULL SAUSJE

    Het snelle stratencircuit van Baku is op zich een boeiend gegeven. De achtste wedstrijd voor het WK F1 staat uiteraard in het teken van het duel Red Bull tegen Ferrari. Maar sinds de Mexicaan Sergio Perez de GP van Monaco won is er een "Red Bull Special" bijgekomen. Dat WK-leider Max Verstappen in die 79ste GP van Monaco derde werd en dus 10 punten minder incasseerde dan de zogezegde nummer 2 zinde dat vooral vader "Jos-the-Boss" niet en gaf daarover een niet mis te verstaan seintje aan teambaas Christian Horner.

    Volgens de ex-ploegmaat van Michaël Schumacher bij Benetton had men Perez onder één of ander voorwendsel - een rode bandenwissel voor de snelste ronde bijvoorbeeld - moeten binnenroepen zodat Max minstens tweede zou zijn geworden. Maar Christian Horner gaf de hooghartige Nederlander lik op stuk met de woorden "Het is voorlopig nog steeds Red Bull Racing team en geen Verstappen Racing Team. Daarmee gaf Horner aan dat Sergio Perez, niet vrij van foutjes, bijgetekend heeft t/m 2024...

    Dit voorval schept een serieus spanningsveld binnen Red Bull. Het seizoen is lang, mechanische pech speelt opnieuw parten in de nieuwe F1 bolides. Dat mochten zowel Charles Leclerc als Max Verstappen al ervaren. En met hen nog vele anderen. Daarbij zijn de crashes van o.a. Mick Schumacher en andere Nicholas Latifi's niet meegerekend. De voorlopige onberekenbaarheid van de nieuwe techniek, zie hoe Mercedes sukkelt, maakt dat het verloop van het seizoen onvoorspelbaar is. Concreet wil dat zeggen dat Sergio Perez met slechts 15 punten achterstand op ploegmaat Max Verstappen evengoed ambities op de wereldtitel kan koesteren.

    Een volledige legale gedachte, alleen niet op z'n Hollands gezien. Daar moet en zal het de in Hasselt geboren Nederlander zijn. die vorig jaar een titel behaalde onder op z'n minst discutabele omstandigheden. Daardoor werd zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn achtste wereldtitel ontstolen. Mocht de Brit er de brui aan geven na dit seizoen, dan zal naar verluidt Nyck de Vries, een echte Nederlander, teammaat van George Russell bij Mercedes worden. Dus in die GP van Azerbeidzjan volgende zondag zit een verdoken ingenieursduel verborgen. Tussen die van Max en die van Sergio. Christian Horner ziet het vooralsnog amusant aan. (Walter Rombauts)

    05-06-2022 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FIA EN LIBERTY MEDIA NIET MEER IN STAAT SPORTIEVE EN TECHNISCHE REGLEMENTEN CORRECT TOE TE PASSEN

    Wat vorige zondag omwille van regenbuien is opgevoerd in Monaco doet de beste experten terzake ongelovig met de ogen knipperen. De vertwijfeling om de race te starten leverde al het bewijs over de verdeeldheid binnen de koersdirectie. Eens ze dan toch achter de safetycar rollend op gang werd gebracht was één nog fellere regenbui genoeg om de eerste rode vlag uit te halen en de race stil te leggen. Zonder uitleg, zonder safety car op de baan die de verdere staat van de rijbaan permanent inschat.

    De koersdirectie is en was blijkbaar niet op de hoogte dat er "echte regenbanden" (wets) en "intermediaires (tussen profiel- en slicks gesitueerd) waarmee onder alle omstandigheden een race kan worden gestart. Of het stilstaand of rollend is, daar kan met het oogpunt op veiligheid over geredetwist worden. Maar in concreto dient dat vanuit een stilstaande positie te zijn. Iedere piloot dient zijn eigen veiligheid en die van de anderen aan te passen via zijn rijstijl. Dat is één van de bijzonderste basisregels van de F1 en de autosport in het algemeen. Geheel los van sensatiezoekende, kermisachtige betrachtingen van organisatoren.

    Dat de koersdirectie pas zondagavond, iets over 20 uur, liet weten de staande start door elektrische problemen niet te hebben uitgevoerd, is een argument dat zwak en veel te laat kwam. Sinds Liberty Media in maart 2017 de Formule 1 overnam is het spektakel er zeker wel bij gevaren maar verloopt zogoed als zeker iedere race in complete chaos met ononderbroken, geel, rood, virtuele safety car, dan weer een echte...Zelfs toen Mick Schumacher zijn Haas in tweeën voelde breken tijdens zijn ongelofelijke crash, liet de koersdirecteur eerst een Virtuele Safety Car "uitrukken" (VSC). Om vervolgens, na lang dralen, met de tweede rode vlag van de dag de wedstrijd, nog voor halfkoers, stil te leggen.

    De lang durende berging van Schumacher's Haas, het opruimen van rommel op de baan en de herstelling van de techno-muur, bracht de "twee-uur"-regel onder de spots. Met nog 42'25" te racen werd de GP van Monaco voor de derde keer rollend gestart. Met zoals bekend een knalzege voor de Mexicaan Sergio Perez (Red Bull-Honda) waarover vader en zoon Verstappen publiekelijk niet te spreken zijn. Volgens hen is Max Verstappen WK-leider die in eerste instantie naar voor had moeten worden geschoven. Nu verliest hij - effectief - 10 WK-punten die in het verdere, nog lange, seizoen kunnen doorwegen. Misschien kan het verdriet van Max wat worden getemperd met het zéér controversiële, zoniet corrupte, seizoen einde in 2021 waar een zekere koersdirecteur Michaël Masi van de FIA , voor het oog van de hele wereld, de achtste wereldtitel van een met 12" voorop rijdende Lewis Hamilton stal. (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    02-06-2022 om 10:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLACHT FERRARI TEGEN RED BULL VERWORPEN, VERSTAPPEN BLIJFT DERDE

    Bij het uitrijden van de pits is Max Vestappen iets te vroeg linksover de gele lijn gereden aan het begin van de klim naar het Casno en Hotel de Paris. Ferrari heeft daartegen klacht ingediend met het doel de Limburger zijn derde plek af te pakken. In dat geval zou Charles Leclerc die podiumplaats in handen hebben gekregen en ook de daaraan verbonden punten. Maar het protest werd verworpen. Max blijft derde. Feit is echter wel dat strikt genomen Max Verstappen daar in de fout is gegaan. Die gele lijn die de uitgang van de pits scheidt van de bocht van St.Devote en de klim mag door NIEMAND overschreden worden. Dat is het naakte reglementfeit. Persoonlijk ben ik blij dat Perez zijn gouden zege behoudt en Max op het podium heeft gestaan. (Walter Rombauts)

    30-05-2022 om 09:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - WINT VERMINKTE GP VAN MONACO

    Pas om 16.05 startte de GP van Monaco achter de Safety Car. Tot dan had een stortregenbui de koersdirectie doen beslissen de start steeds opnieuw uit te stellen. Iedereen reed of op regenbanden, of op intermediairs en stilaan werd een ideale lijn droog gereden zodat aan slicks kon worden gedacht. In de 22ste van 77 te rijden ronden knalde Mick Schumacher de Haas in de "techno"-muur en de auto brak in twee. Virtuele Safety Car, dan de echte en enkele ronden later rood. Wedstrijd gedaan. Trainingsnelste Charles Leclerc lag solied aan de leiding tot er een miscommunicatie ontstond met het team, hij de pits binnen moest en daan daar weer aangemaand werd verder te rijden. Weg eerste plaats, onnodig verwisseld voor een vijfde...

    De techno muur moest worden hersteld en pas om 17.15 uur werd de "restart" achter alweer de safety car gegeven. Met Sergio Perez aan de leiding op mediums. Achter hem joeg Carlos Sainz de Mexicaan op en maakte gebruik van harde banden. Max Verstappen hernam de race ook op mediums en Charles Leclerc die vierde werd had ook harde rubbers gekregen. Het F1-reglement zegt dat een race niet langer dan twee uur mag duren en dus bleven er welgeteld 42'25" te rijden. In de zojuist genoemde volgorde werd iedere ronde de 79ste GP van Monaco spannender. Het viertal reed heus wiel in wiel. De snelste ronde werd door Lando Norris, zesde, gereden in 1'14"693.

    De druk van Sainz op Perez nam ongezien toe op het ogenblik dat de Spanjaard wist dat Perez' mediums aftakelden. Maar de Mexicaan hield foutloos vol en won de meest prestigieuze van alle GP's. In de slotfase van een lange dag kruidden Alonso en Hamilton de verminkte race nog met een "veteranenduel". Sinds de Amerikanen de F1 in maart 2017 hebben overgenomen wordt de weerman buiten spel gezet omdat  in Amerika regel is dat in de regen niet wordt gereden. Zoals vorig jaar de GP van België in Francorchamps volgens dezelfde redenering omzeggens letterlijk de mist in ging.

    "Regenmeisters" worden dus kansen ontnomen. Er is nochtans een gulden en eenvoudige manier om toch in de regen te rijden: vertragen. Ooit zat ik als passagier naast het stuurgenie Walter Rörhl in de Audi Quattro en we scheerden tussen rotsen en ravijnen, tegen net geen 200 km/h, en ik vroeg hem of hij nooit bang was. Hij keek me aan en zei "ja". Ik stelde hem toen als domst mogelijke vraag wat hij dan deed... Hij keek diep in mijn toen blauwe deugnietoogjes en zei nadrukkelijk: "vertragen". De essentie van autosport is nog altijd om ter snelst de wagen op de baan te houden. Die kunst is onder Amerikaanse invloed afgebrokkeld. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)        64 ronden

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                     op 1"154

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)       1"594

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                     2"922

    5. George Russell (Mercedes)                11"968

    6. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)     12"231

    7. Fernando Alonso (Alpine-Renault)      46"358

    8. Lewis Hamilton (Mercedes)                50"388

    9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo)               52"525

    10 Sebastien Vettel (Aston Martin)          53"536

    De stand in het wereldkampioenschap Piloten na zeven races:

    1. Max Verstappen                            125 punten

    2. Charles Leclerc                             116

    3. Sergio Perez                                 110

    4. George Russell                               84

    5. Carlos Sainz jr                               83

    De stan in het WK van de Constructeurs:

    1. Red Bull-Honda                            235 punten

    2. Ferrari                                         199

    3. Mercedes                                     134

    Bijlagen:
    Fernando Alonso bracht in moeilijke race de Alpine opnieuw in de WK-punten.jpg (654.3 KB)   

    29-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - START IN POLE IN 79ste GP VAN MONACO

    Net als vorig jaar zal Charles Leclerc vanuit de pole-position de GP van Monaco aanvatten. Sergio Perez heeft alle moeite gedaan de snelste man te worden in het Prinsdom, maar dat liep slecht af. In werkelijk de laatste ronde van Q3 werd hij overmoedig in de snelle bocht om naar de tunnel te sprinten. Zijn Red Bull-Honda brak achteraan uit en kwakte tegen de rail. Carlos Sainz die kort daarachter kwam probeerde alles om Perez te mijden, maar ook de Ferrari tolde en even leek het op een klein autokerkhof. De Red Bull-mecaniciens zullen nachtwerk hebben, in groot contrast met wat de Mexicaan in FP3 aan meesterschap demonstreerde. (wr)

    De kwalificaties:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)

    1'11"376

    2. Carlos Sainz (Ferrari)

    1'11"601

    3. Sergio Perez (Red Bull-Honda)

    1'11"629

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)

    1'11"666

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)

    1'11"849

    28-05-2022 om 17:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - LEERT COLLEGA'S RIJDEN IN FP3 IN MONACO

    Christian Horner, teambaas van Red Bull, mag zich eens achter de oren krabben, denkend aan de onderhandelingen met de Mexicaan Sergio Perez voor 2023. Na zijn sterk staaltje in de jongste GP va Spanje, wist hij vandaag in de FP3, de derde vrije oefeningen voor de GP van Monaco de snelste tijd te rijden. Daarmee zette hij de twee Ferrari's van Leclerc en Sainz een neus, maar ook zijn eigen teammaat Max Verstappen die niet verder geraakte dan een vierde chrono. Natuurlijk zijn het straks de kwalificaties die de "pole" bepalen. Maar Sergio gaf heus rijles aan zijn collega's in het Prinsdom. Ter vervollediging, Hamilton is zevende en Alonso tiende in deze FP3. Tijdens deze training ontving St.Devote, de eerste bocht dus met uitloopstrook, de heren Stroll en Sainz. De Spanjaard moet zeer gelovig zijn want hij bezocht St.Devote dit weekend al minstens twee keer. (wr)

    FP3:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                                       1'12"476

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                                1'12"517

    3. Carlos Sainz jr (Ferrari)                                                1'12"846

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                 1'12"881

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                                   1'13"210

    28-05-2022 om 14:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - OOK IN FP 2 DE VLUGSTE IN MONACO

    De heren Norris, Tsunoda en Stroll, in willekeurige volgorde, brachten een bezoek aan St. Devote, de eerste bocht die niet vergeeft maar je wel opvangt via een ruime uitloopstrook zodat je verder kan. Daniël Ricciardo, door velen verkeerdelijk bestempeld als "ridder" kwakte zijn Mc Laren ineen aan het zwembad nog voor hij een tijd kon zetten. Eerder haalde Vettel daar ook al een circustoer uit, maar die liep goed af. De viervoudige wereldkampioen raakte niets. Ricciardo's nummertje kostte 7'30" om de boel op te ruimen. Hamilton verdween naar de twaalfde plaats. Monegask Charles Leclerc zette ook in de FP2 zijn Ferrari bovenaan. Morgen is er de FP3 en dan de kwalificaties voor de pole. (wr)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'12"656

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                        1'12"700

    3. Sergio Perez (Red Bull-Honda)           1'13"035

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'13"103

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)     1'13"294

    27-05-2022 om 18:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - VOOR EIGEN DEUR SNELST IN FP1 IN MONACO

    St. Devote, de eerste bocht naar rechts heeft Perez, Leclerc, Hamilton en Verstappen kunnen verleiden gebruik te maken van de uitloopstrook daar. Die aanzet van de klim naar het casino en Hotel de Paris blijft ieder jaar opnieuw de grootsten in de val te lokken. Maar het verliep allemaal vlot, met slechts 4' een rode vlag voor Mick Schumacher wiens Haas aan de ingang van de pits stilviel. Lewis Hamilton's klappertandde van het hobbelen, zo liet hij zijn ingenieur weten en hij raakte niet verder dan een tiende plaats. Charles Leclerc voelde zich goed voor eigen publiek en reed de snelste tijd in FP1.(wr)

    FP1:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'14"531

    2. Sergio Perez (Red Bull-Honda)              1'14"570

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                           1'14"601

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'14"712

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)        1'15"056

    27-05-2022 om 15:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LIBERTY MEDIA WIL GP VAN MONACO VAN HUN KALENDER INDIEN NIET MEER CENTEN

    "Monaco is te smal om met de nu grotere F1's in te halen. De infrastructuur aan hotels, restaurants, parkings voor teams- en toeschouwers zijn te klein en een onvoldoende. Kortom, alle redenen zijn goed opdat Liberty Media zich van de GP van Monaco op hun kalender zou kunnen ontdoen. CEO Stefano Domenicali (ex-Ferrar-boy) onderstreepte dit alles nog eens de voorbije dagen. Uiteraard in opdracht va F1-eigenaars Liberty Media die show, kermis en dollars boven iedere historische waarde stellen. Monaco is een antikwiteit. In het Midden-Oosten kunnen ze meer dollars rapen dan in het slechts 0,8 km² grote Prinsdom dat tegen een rots boven de Middellandse zee is geplakt.

    Daarover zal het voortbestaan van de meest moeilijke, de meest adrenaline-opwekkende Grand Prix van het hele seizoen gaan. Dat TAG-Heuer daar ook aanwezig is als sponsor terwijl de F1 Rolex-verslaafd is, is een pietluttig detail. Voorzitter van de "l'Automoble Club de Monaco", Michaël Boeri, onderhandelt keihard met Liberty Media voor het voortbestaan van de race die in 1929 voor het eerst werd gehouden.

    Met auto's die als mammoeten door de smalle straatjes raasden. Voor WOII knalden daar de Mercedes-Benz van Chiron, de Auto Union van Rudolf Carraciola en andere dinosauriërs als Bernd Rosemeyer, ze botsten evengoed op elkaar, crashten in "St.Devote", slipten dwars in Mirabeau, kortom als die "monsters" van auto"s langs het Hotel de Paris en langsheen het Casino de bult naar beneden, naar de Virage du Tabac, de tunnel en de toen nog echte haarspeld van de "Gazometers" konden nemen, dan kunnen dat de hedendaagse "vis-noch-vlees" karretjes, met interne verbranding en ook nog wat batterijgedoe en energierecuperatie dat ook.

    De coureurs - waarvan de meesten in Monaco wonen - moeten als enige grote moeilijkheid super geconcentreerd zijn. Monaco vergeeft niet de minste verstrooidheid, noch vermoeidheid, gunt geen honderdste van een seconde rust. Toen de race nog over 100 ronden werd gereden hebben de grootsten die harde wet ondervonden. Het is Ayrton Senna overkomen, op weg naar een zekere zege. Plots boem-bang, tegen de rail. Gedaan. Het is viervoudig wereldkampioen Jack Brabham overkomen, ook al uitkijkend naar een niet te missen zege. In de jaren '50 had Alberto Ascari veel geluk toen hij de zee in vloog. De redders waren er direct bij. Honderden van deze anekdotes kunnen worden opgesomd. Straks om 14 uur onze tijd beginnen de eerste vrije trainingen voor wat de 79ste GP van Monaco wordt. Vorig jaar reed Charles Leclerc de "pole" maar Max Verstappen won. Geniet straks als de baancommissarissen de adrenaline van de baan moeten vegen. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Alonso won de GP van Monaco in 2006 met Renault. Nu hij veertiger is, betracht hij het nog eens over te doen met Alpine... i27522.jpg (1 MB)   

    27-05-2022 om 12:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT DE GP VAN MONACO DIE DOOR LIBERTY MEDIA IN VRAAG WORDT GESTELD

    Dit jaar hebben de eigenaars van de F1, het Amerikaanse Liberty Media, Miami op de kalender gezet en volgend jaar komt er die GP van Las Vegas ook bij. Drie GP's op Amerikaans grondgebied voor het WK Formule 1 2023. Morgen beginnen de eerste trainingen voor de zevende race van dit jaar, die van Monaco. Liberty Media heeft het gedaan gekregen om dit historische evenement van vier dagen naar drie samen te persen. Waardoor aan de ziel van de moeilijkste, meest prestigieuze aller GP's is geraakt.

    Achter de schermen vecht de Automobile Club de Monte Carlo hard opdat de GP niet compleet door de Amerikanen van de kaart zou worden geveegd. "Ze" vinden dat er te weinig inhaalmogelijkheden zijn... Maar op de achtergrond spelen ook financiële belangen mee. Monaco was tot nu toe gepriviligieerd inzake de organisatorische kostprijs van de GP. Inwoner Charles Leclerc, pechvogel in Spanje, zal alles in het werk stellen om Max Verstappen van de WK-leiding te verstoten. Nu het misschien nog kan (wr)

    Bijlagen:
    Alpine zal in Monaco meetellen. Alonso won er in 2006 en kent de straten daar als niet één i26522.jpg (2.6 MB)   

    26-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE OUDE MAN EN DE OUDE R12, EEN NOSTALGISCHE STORY UIT ARGENTINIË

    Het moet rond het jaar 1970 zijn geweest dat ik mocht meerijden van een familielid in een Renault 12. Het was een voorwielaangedreven ruime gezinswagen die de Franse constructeur geen windeieren zou leggen. Ik herinner me de redelijk kleine wielen en de spitse snuit die omhoog welfde, vier zitplaatsen en een toen ruime bagageruimte gaf. Nu 61 jaar later dist Renault Argentinië toch wel een ontroerend verhaaltje op uit Argentinië. Kleinzoon Gonzalo schonk aan zijn grootvader Alberto (76) een heuse R12 uit 1963. Beiden zagen dat er wat werk was aan deze historische vierwieler. Ze togen aan de arbeid en op één of andere manier kreeg Renault in de persoon van Pablo Sibilla, directeur generaal van Renault Argentinië er weet van.

    Hij besloot Renault deel te laten nemen aan de restauratie van de R12 die nu in handen van Alberto als nieuw rondrijdt. Het zo eens iets anders dan een oorlogsbericht Oude mannen en oude auto's, soms kunnen ze de pret niet op. Ook bij ons bijvoorbeeld in De Koninklijke Automobielclub Leopard zit het vol van puristen die sleutelen om het plezier. Somms kirren de dames ervan, van zoveel vlijt. Dat Esteban Ocon en Fernando Alonso vorige zondag beiden met een Alpine WK-punten sprokkelden in Spanje in die sakkerse F1 zal hen daarbij een zorg zijn.

    Maar die anekdote staat eigenlijk geheel los van de lange internationale carrière die de R12 is te beurt gevallen. Hij werd voor het eerste getoond op het Autosalon van Parijs in 1969. De auto werd een icoon in Frankrijk en Europa tijdens de zeventiger jaren. Tot 2000 liep zijn succesvolle loopbaan door via Colombië, Spanje, de USA, Canada, Zuid-Afrika en zelfs de Ivoorkust. Daarna werd hij in Turkije zes jaar gefabriceerd onder de naam Dacia 1300 en 1310. Ook in Argentinië kende hij een weergalooss succes. Hij werd gemaakt in de Sant Iab-factory. Daar werd hij gedurende 24 jaar gefabriceerd en er liepen 440.000 eenheden vanuit de fabriekspoort.(Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    De gerestaureerde R12 uit 1963 van Gonzalo en Alberto i27522 (238.1 KB)   

    24-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT GP VAN SPANJE EN NEEMT LEIDING IN WK

    In de 27ste van de 66 te rijden ronden verloor de Ferrari van Charles Leclerc vermogen met opgave als gevolg. Een zware slag voor Ferrari want de Monegask reed met 29" royaal naar een zekere zege. Hij startte het snelst, bleef vervolgens duidelijk baas over het race-verloop, tot de techniek het begaf. Vanaf dat moment gingen alle ogen naar het fantastische duel Russell (Mercedes) en Max Verstappen (Red Bull-Honda). Soms was het bloedstollend, maar de Limburger won het pleit. Uiteraard moest Sergio Perez die even aan de leiding reed, uit de weg voor Max die als kopman wordt gezien in het team. De Mexicaan kreeg wel 1 WK-punt cadeau door op "softs" de snelste ronde te rijden: 1'24"108

    Wiens auto na een bliksemrace ook dreigde stil te vallen, was de Mercedes van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. In de eerste ronde werd zijn linkervoorwiel aangerden door Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) en de Brit moest naar de pits voor herstelling. Daarna werd hij auteur van een ongelooflijke inhaalrace die hem op de vier plaats bracht. Net toen kreeg hij het verzoek de voet te lichten om de auto toch aan de eindmeet te krijgen. Hij kon niet anders en Carlos Sainz - uitvoerder van een fameuze slipper in het racebegin - nam Lewis vierde plaats in. Maar Hamilton's race maakte zoveel indruk dat hij toch tot "Driver of the Day" wer uitgeroepen.

    Een andere Spanjaard, Fernando Alonso, bracht zijn landgenoten tot de hysterie. Hij had een nieuwe motor gekregen en moest van op de 20ste en laatste plaats starten. Hij finishte met de Alpine negende en moest ziijn crew tijdens zijn laatste pitstop geen 5"9 verprutst hebben was hij wellicht zevende geworden, nu weliswaar op één ronde van de winnaar. Het is een race zonder safetycar geworden, en even leek Mick Schumacher (Haas-Ferrari) voor de eerste keer in de punten te rijden, doch het mocht niet zijn. Pierre Gasly, Daniël Ricciardo, Sebastien Vettel en Yuki Tsunoda waren hem te snel af. Red Bull neemt ook de leiding in de WK-stand van de Constructeurs over van Ferrari.(wr)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)

    2. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                             op 13"072

    3. George Russell (Mercedes)                                       32"927

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                               45"208

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                       54"534

    WK-stan van de Piloten na zes GP's:

    1. Verstappen                                                             110 punten

    2. Leclerc                                                                   104

    3. Perez                                                                       85

    4. Russell                                                                     74

    5. Sainz jr                                                                    65

    WK-stand van de Constructeurs na zes GP's:

    1. Red Bull-Honda                                                        195 punten

    2. Ferrari                                                                     169

    3. Mercedes                                                                 120

    Bijlagen:
    Fernando Alonso reed DE demonstratierace in Spanje en zette de Alpine op de 9de plaats i22522.jpg (511.9 KB)   

    22-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC SNELST, MAAR MERCEDESSEN SPLITSEN FERRARI EN RED BULL IN FP3

    De kwalificaties om de "pole" zullen straks immens spannend worden. Mercedes is erin geslaagd in de FP3 een wig te drijven tussen Ferrari en Red Bull. Hoewel zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de meeste ervaring heeft, kijkt toch iedereen uit naar zijn twaalf jaar jongere ploegmaat George Russell. Deze wordt op dit ogenblik als de enige beschouwd die Charles Leclerc of Max Verstappen te snel af zou kunnen zijn.(wr)

    FP3:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                                    1'19"772

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                      1'19"844

    3. George Russell (Mercedes)                                1'19"920

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'20"002

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                       1'20"129

    6. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                          1'20"260

    7. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                    1'20"403

    8. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                       1'20"646

    9. Valtteri Bottas (Alfa Romeo C42)                       1'20"781

    10 Esteban Ocon (Alpine-Renault)                         1'20"882

    Bijlagen:
    Esteban Ocon sloot met de Alpine aan op de tiende plek in de FP3 in Barcelona i21522 1.jpg (2.8 MB)   

    21-05-2022 om 14:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - SCOORT 13DE POLE VOOR GP VAN SPANJE

    Net op het moment dat Max Verstappen 1'19"073 op de wijzerplaat zette, na 7'14" van de Q3, hield iedereen het voor bekeken. Charles Leclerc was in een verbeterronde geslipt en moest de pits in. Gelukkig voor de Monegask bleven er nog enkele minuten om alsnog een poging naar de pole te doen. Ongeveer tegelijkertijd doorzag Max Verstappen de dreiging en ging ook nog een rondje doen, evenwel gehinderd door vermogenverlies van de Hondamotor. Hij kon zijn "magic-time" niet meer verbeteren. Die gaf hem evenwel de tweede plaats. Met haast buitenaardse perfectie stuurde ditmaal Charles Leclerc de Ferrari zo precies over het 4,675 km Catalaanse asfaltlint dat zelfs de chrono's beefden: 1'18"750 !!!

    Carlos Sainz pikte als derde aan, Goerge Russel als vierde, Sergio Perez als vijfde, Lewis Hamilton zesde en voor het eerst in zijjn loopbaan geraakte Mick Schumacher in de Q3 en rondde die af op de 10de plaats. Daarmee zijn de kaarten geschud voor de startgrid van morgen. Mercedes doet opnieuw mee in de top, zij het nog niet naar wens van coureurs en teambaas Toto Wolff. Red Bull moet Ferrari blijven achtervolgen omdat zowel Max Verstappen als Christian Horner vaststellen dat betrouwbaarheidsproblemen zich voordoen. Teambaas Binotto is gelukkig omdat het "Steigerend Paard" (ooit gepikt van Porsche...) weer in de run is voor het wereldkampioenschap. De Italiaan krijgt evenwel zo onverwacht nog eens rillingen die over de rug lopen omdat zowel Leclerc als Sainz jr overgevoelig schoonheidfoutjes maken. Die koste soms een zege, soms een auto, soms imago...

    De Q1 was een kruisweg voor viervoudig wereldkampioen Sebastien die bleef steken met de Aston Martin. Van dezelfde koek voor de Spanjaard Fernando Alonso, tweemaal wereldkampioen, die zeventiende vetrekt. Dat Stroll en Alex Albon niet ronddraaiden, daarvoor is, de context in acht genomen, nog verzachtend over te vertellen. Maar die Canadees Nicholas Latifi, dat Williams het schaamrood blijft beorgen is onbegrijpelijk. Mogelijk brengt de man bomvolle dollarvaliezen mee, maar hij zou beter vervangen worden door Nederlander Nyck De Vries (juist geschreven: Nick de Vries; met kleine letter, zo is dat in Holland). Nyck levert niet alleen het bewijs in de Formula E waar hij onze Stoffel Vandoorne achtervolgd, maar heeft in zijn eerste optreden in de F1 al geloofsbrieven neergelegd.

    De Q2 is snel samengevat. De jonge "aanstormende" generatie van Norris, Ocon, Tsunado, Gasly en Zhou moeten vorige nacht verzeild geraakt zijn in hete buurten in Barcelona, want geen één van de vijf had nog pijlen op zijn boog. Vooral Ocon werd, net als Alonso, hoger verwacht bij Alpine. Niettemin zijn ze morgen uitgeslapen en worden ze de "best of the rest". Of beter ? Wat in positieve zin is opgevallen tijdens deze tweede GP op Europese bodem is dat rode vlagge zijn uitgebleven. Er zijn enkele, maar globaal minieme, incidenten geweest waarover de stewards vaak de mantel van de autosportliefde hebben gelegd. De kwaliteit van de gezameijke stewards is verhoogd. Mogelijk heeft iemand hun diets gemaakt dat in een autorace wel eens een ongewild misverstandje kan voorkomen. Morgen een prachtige affiche: Ferrari contra Mercedes en Honda (Red Bull). (Walter Rombauts/Foto:Alpine)

    De kwalificaties:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'18"750

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1'19"073

    3. Carlos Sainz jr (Ferrari)                               1'19"166

    4. George Russell (Mercedes W13)                   1'19"393

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                     1'19"420

    WK-stand van de Piloten na 5 races:

     1. Charles Leclerc                                          104 punten

     2. Max Verstappen                                          85

     3. Sergio Perez                                               66

     4. George Russell                                           59

     5. Carlos Sainz                                              53

     6. Lewis Hamilton                                          36

     7; Lando Norris                                             35

     8. Valtteri Bottas                                           30

     9. Esteban Ocon                                            24

    10. Kevin Magnussen                                      15

    WK-stand na 5 races voor het Wereldkampioenschap van de Constructeurs:

    1. Ferrari                                                       157 punten

    2. Red Bull                                                     151

    3. Mercedes                                                     95

    4. Mc Laren                                                     46

    5. Alfa Romeo                                                  31

    Bijlagen:
    Noch Alonso, noch Ocon konden Alpine in de kwalificaties vooraan brengen i21522 2.jpg (4.7 MB)   

    21-05-2022 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2022
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - SNELST VOOR...RUSSELL EN HAMILTON

    Met 1'19"670 zette WK-leider Charles Leclerc na een half uur de snelste tijd in de FP2 met het oog op de GP van Spanje. Verrassend nemen George Russell en Lewis Hamilton de tweede en derde plaats in. Met niuewe motoren weliswaar maar vooral zonder het vervelende stuiteren van de auto bij hoge snelheid. Beide Mercedessen W13 bleken de snelste op de lange reche lijn van het 4,675 km lange circuit in Barcelona. De "porpoising", essentieel ontstaat het door een verstoord afveer/dempingprobleem door een sterke downforce die wordt gecreëerd door de lucht die onder de wagenbodem stroomt en versnelt, en deze die over de bovenvleugels en de diffuser stroomt.

    Mercedes heeft dit dus kunnen oplossen en meldt zich blijkbaar weer vooraan. Vergeten we niet dat ook de Alpine's zich met de anderen rond Max Verstappen verzamelen. De Red Bull-coureur zal zich wellicht morgen in de FP3 weer aan de leiding zetten. Toch blijft de strijd om de pole en zondag de race over 308,424 km geheel open. Ferrari vreest alleen een bandenprobleem, meer bepaalt met de mediums. (wr)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'19"670

    2. George Russell (Mercedes)                          1'19"787

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'19"874

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'19"990

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)               1'20"006

    20-05-2022 om 18:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!