Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    02-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIEUWE PORSCHE 911 S/T SYMBOLISEERT 60STE VERJAARDAG VAN DE 911

    Porsche brengt vandaag een jubileummodel uit voor de 60ste verjaardag van de 911. Er zal een beperkte serie van gefabriceerd worden, welbepaald 1963 exemplaren die meteen de lichtste 911's zullen zijn van de 992-generatie. De auto heeft een atmosferische 4.0 liter boxermotor die 386 (525 pk) uitbraakt tegen 9.000 t/m. Hij is voorzien van een kort gespreide handgeschakelde versnellingsbak en een lichtgewicht-koppeling. De auto haalt vanuit stilstand in 3"7 en zijn topsnelheid is 300 km/h.

    Ter ere van de speciale verjaardag van de iconisch sportwagen 911 hebben de ingenieurs in Weissach een uiterst puristische sportwagen ontworpen die geheel is toegespitst op puur rijplezier: de 911 S/T. Het exclusieve jubileummodel verenigt de troeven van de 911 GT3 met Touring Pack met die van de 911 GT3 RS en levert een unieke combinatie van wendbaarheid en rijdynamiek. In ons land kan hij nu worden besteld tegen €327.743, inclusief BTW en de "Chrongraph 1" is daar ook inbegrepen.

    Daarenboven is deze sportwagen een uitgesproken lichtbouwconstructie op een onderstel dat is geoptimaliseerd met het oogmerk op wendbaarheid en vinnigheid. De 911 ST weegt slechts 1.380 kg (DIN leeggewicht, inclusief alle vloeistoffen) en is daardoor het lichtste model van de 992-generatie. Het optionele Heritage Design Pack is geïnspireerd op de raceversie van de 911 S van eind de jaren '60 en begin jaren '70.  Ter herinnering, de eerste Porsche 911 had een 2.0 liter luchtgekoelde zescilinder boxermotor die 95 kW (130 pk) leverde en toeliet om in 8"9 van 0 naar 100 km/h te sprinten. (Walter Rombauts/foto:Porsche)

    Bijlagen:
    Met de nieuwe Porsche ST wordt het 60-jarig bestaan van de 911 gevierd.jpg (4.3 MB)   

    02-08-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - WINT ACHTSTE GP OP RIJ IN FRANCORCHAMPS

    Carlos Sainz heeft er in de droge start voor gezorgd dat Oscar Piastri's Mc Laren's voorvleugel werd vernietigd en dat de Australiër moest opgeven. Ook Sainz' Ferrari liep ferme schade op waardoor de Spanjaard na drie kwartuur niet anders dan opgeven zag. Sergio Pérez (Red Bull) leidde de race en het was wachten op het moment dat Max Verstappen vanaf de zesde plaats gestart hem van de leiding zou verdringen. Dat gebeurde na een half uur racen. Max nam het kalm op en passeerde de ene na de andere op een veilige manier. Charles Leclerc, vanaf pole vertrokken leek bijna figuurlijk teken te doen "na u mijnheer", want de Ferrariboy toonde niet de minste vechtlust om de regerende wereldkampioen te verslaan.

    Max Verstappen nam resoluut het commando over de race - regen dreigde heel effe - en zijn stuurgenialiteit die soms dreigt over te slaan naar hoogmoedig gedrag, iets wat de hele familie tekent zoals ook het geval was bij de Porsche-Piëch-clan, werd quasi onmiddellijk afgestraft doordat hij héél even de auto kwijt raakte in uitgerekend l'Eau Rouge. Maar hij haalde hem net op tijd terug... De rest was een saaie bedoening, met op het laatst nog zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die op softs nog even dat ene punt van Max afpakte door de snelste ronde te rijden.

    Ferrari staat nergens, Hamilton zal nooit meer een achtste keer wereldkampioen worden, en tot slot blijft het uitkijken naar Oscar Piastri die niet minder dan grootmeester Mark Webber als manager heeft. Ja, dié Mark, die ooit met Sebastien Vettel het mooie weer moest maken bij Red Bull. Waar Christian Horner nu al 17 jaar de dingen regelt en zogezegd luistert naar de ouwe taaie Helmut Marko. Horner maakte wellicht één fout: door die witte-tanden-lach van Daniël Ricciardo, ook een Australiër met lichte hoge eigendunk, terug in een Alpha Tauri te plaatsen.

    Voor de rest tracht Max Verstappen iedereen de les te spellen hoe de wereld moet draaien. Tot tegenover zijn race-engineer Lambiase toe. Die merkte langs de radio op dat hij (Max) beter zijn banden moest sparen. Waarop Max - altijd zoals het familiaal past - het laatste woord hebbende, antwoordde "Ik kan wat pushen, en dan nog een keer nieuwe komen halen. Zo hebben we wat bandenwisseltraining meer." Iemand die dat wél deed was Louis Hamilton en op nieuwe softs pikt hij een puntje van "Mad Max". (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                    308,176 km in 1 uur 22'30"450 (224,10 km/h gemiddeld)

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                                         + 22"305

    3. Charles leclerc (Ferrari)                                        + 32"259

    4. Luis Hamilton (Mercedes)                                     + 49"671

    5. Fernando Alonso (Aston Martin)                            + 56"184

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                         314 punten

    2. Pérez                                                                 189

    3. Alonso                                                               149

    4. Hamilton                                                            148

    5. Leclerc                                                                 99

    WK-stand van de Constructeurs:

    1. Red Bull                                                             503 punten

    2. Mercedes                                                           247

    3. Aston Martin                                                      196

    4. Ferrari                                                               191

    5. Mc Laren                                                            103

    30-07-2023 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - OP ZOEK NAAR EERSTE GP-ZEGE IN SPA

    Charles Leclerc start straks in pole voor de GP van België. Op zoek naar zijn eerste GP-zege van 2023. In de voorlopige stand om het WK staat hij zevende met 80 punten. Op de zesde plaats zien we Carlos Sainz met 87 eenheden. Beide Ferrari-rijders hollen eigenlijk als "the best of the rest" Mercedes, Aston Martin en Red Bull achterna. In mindere mate worden ze bedreigd door Mc Laren dat evenwel aan een heropstanding bezg is, zéker in de persoon van Lando Norris en nieuwkomer Oscar Piastri. De Spanjaard Carlos Sainz en Monegask Charles Leclerc zijn samen eigenlijk het slachtoffer van "het drama", zo eigen aan Ferrari, dat zeker tien jaar aan de gang is.

    Een eerste hoogtepunt daarin werd bereikt met het schielijk overlijden op 25 juli 2018 van Sergio Marchionne (66), de man die Chrysler bij Fiat inlijfde en het Vettel-tijdperk afsloot bij Ferrari. Met toestemming van de Fiat-eigenaars, de familie Agnelli, zorgde hij voor een revolte in de autowereld. Sindsdien zijn er niet anders dan innerlijke machtsspelletjes in de Scuderia om teambaas te worden. Mattia Binotto is daarvan één van de jongste zichtbare slachtoffers geworden. Hij is vervangen door Frédéric Vasseur, een purist, die echter wordt geconfronteerd met het uitblijven van resultaten, door technische- of menselijke fouten. (Leclerc gaat nogal eens uit de baan...) Vasseur verdedigt zich door te stellen "dat tien jaar wanbeheer niet in één seizoen kan worden hersteld." Met die conclusie moet Ferrari het vooorlopig stellen.(wr)

    30-07-2023 om 13:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN WINT VAUDEVILLE-VERTONING VAN SPRINTRACE, WK ONWAARDIG

    Door de regen kon de derde sprintrace van 2023 in Francorchamps pas 38 minuten later dan aangekondigd achter de Safety Car "starten". Een rollende start na vier ronden van de vijftien achter de SC gaf Max Verstappen de leiding. Oscar Piastri (Mc Laren) was direct andere banden gaan halen, wat Max Verstappen een ronde later ook deed. Oscar Piastri leidde, Max kwam dichter, maar Alonso knalde in Pouhon de Aston Martin de muur in en dus weer Safety Car. Na de herstart hernam Max Verstappen gemakkelijk de leiding van Piastri en zijn derde sprintzege werd een feit. Pérez en Hamilton botsten, de sidepod van de RB19 was stuk en Pérez moest opgeven.

    Hamilton kreeg 5" straftijd wat hem van de vierde plaats naar de zevende katapulteerde, net voor George Russell die Ricciardo (AlphaTauri) buiten de punten reed. Verstappen verstevigt nog voor de eigenlijke GP van morgen zijn positie in de stand om de wereldtitel. Autosport op de manier die Liberty Media brengt is de naam niet meer waardig. Maar er komt meer geld in de lade en wereldwijd stijgen de kijkcijfers. Dààr gaat het om. De kunst van "autoën" doet er niet meer toe. Al moet gezegd dat Max Verstappen voor de tweede keer een verdiende wereldtitel zal halen. De eerste was boerenbedrog. (wr)

    De uitslag:

    1. Verstappen                                    8 punten

    2. Piastri                                           7

    3. Gasly                                            6

    4. Sainz                                            5

    5. Leclerc                                          4

    6. Norris                                           3

    7. Hamilton                                      2

    8. Russell                                         1

    WK-stand Piloten na Sprintrace en voor GP van België 30723

    1. Verstappen                                  281 punten

    2. Pérez                                          171

    3. Alonso                                        139

    4. Hamilton                                     137

    5. Russell                                         90

    WK-stand Constructeurs na Sprintrace en voor GP van België 30723

    1. Red Bull                                     452 punten

    2. Mercedes                                   223

    3. Aston Martin                              184

    4. Ferrari                                       167

    5. Mc Laren                                     97

    29-07-2023 om 23:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN IN POLE VOOR SPRINT NA CHAOTISCHE KWALIFICATIE

    De "Sprint Shootout" zoals dat mooi heet, begon al 35 minuten te laat omdat de FIA het "standing water" nog weg aan het blazen was. In mensentaal is dat het wegblazen van de plassen. Eigenlijk drukte Max Verstappen al direct, al was het eerst op intermediairs, zijn stempel op het hele veld. In SQ1, in SQ2 en SQ3 was hij, nipter dan anders, de snelste. In SQ2 crashte Lance Stroll (Aston Martin) en daardoor werd de al ingekorte kwalificatie nog eens met 29" verkort om de brokstukken van Stroll's bolide onder rode vlag weg te slepen.

    Omdat heel de Liberty Media-winkel al vertraagd begon en er 4 uur en 30 minuten moeten tussen zijn, zal de sprintrace pas om 17.05 uur starten. Als het niet te hard regent, of Logan Sargeant (Williams) eens niet spint, anders is het mogelijk voor valavond. Max Verstappen moest dit keer dieper gaan dan anders want met 1'49"056 was hij slechts 0,011 sneller dan de beloftevolle Australiër Oscar Piastri in zijn Mc Laren. (wr)

    Sprint Shootout:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                  1'49"056

    2. Oscar Piastri (Mc Laren)                      1'49"067

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'49"081

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                      1'49"251

    5. Lando Norris (Mc Laren)                      1'49"389

    29-07-2023 om 16:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ - FERRARI - SNELST IN REGEN IN FP1 IN SPA

    Regerend wereldkampioen Max Verstappen kwam buiten maar reed geen tijd. Carlos Sainz daarentegen zette zich met 2'03"207 aan de spits in zijn Ferrari. Logan Sargeant (Williams) ging rechtdoor voor "Les Combes" en voor de rest stelt iedereen zich de hamvraag over een "wetrace" in Francorchamps. (wr)

    FP1:

    1. Carlos Sainz (Ferrari)                       2'03"207

    2. Oscar Piastri (Mc Laren)                   2'03"792

    3. Lando Norris (Mc Laren)                   2'04"884

    4. Chales Leclerc (Ferrari)                    2'08"148

    5. Sergio Perez (Red Bull)                    2'08"240

    28-07-2023 om 17:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIJ TEVEEL REGENVAL VERZOEKEN PILOTEN ANNULATIE GP VAN BELGIË

    Gisteren, donderdag, is er al een zondvloed over het circuit van Francorchamps neergekomen. Vandaag is er één vrije training en daarna de kwalificaties. De F1-piloten (Grand Prix Drivers Association) vragen unaniem een afgelasting van de Belgische GP bij teveel regenval?(wr)

    28-07-2023 om 07:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN RIJDT POLE, MAAR GRIDSTRAF DOET HEM ZESDE STARTEN ZONDAG

    Met 1'46"168 pakte Max Verstappen de pole voor zondag op een opgedroogde baan ! Maar omdat Red Bull besliste de versnellingsbak te veranderen krigt de Limburger een gridstraf van vijf plaatsen. Hij start daardoor vanop de zesde plek. Dus start Charles Leclerc eerst voor Sergio Pérez, Lewis Hamilton en Carlos Sainz.

    Morgenmiddag om 12 uur wordt er voor de pole van de sprintrace gereden. De race zelf gaat om 16 uur door. Er zijn WK-punten te verdienen en dus zullen de zware kanonnen onder elkaar duelleren. Zondag gaat dan de eigenlijke GP van België F1 door over 44 ronden van 7,004 km. Als het meezit met de regen.(wr)

    Uitslag kwalificatie:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                   1'46"168

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                       1'46"968

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                        1'47"045

    4. Lewis Hamilton (1'47"087)                   1'47"087

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                          1'47"152

    28-07-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BELGIË F1 IN FRANCORCHAMPS

    VRIJDAG 28 JULI :                                       FP1 van 13.30 uur tot 14.30 uur

                                                                      Kwalificatie: 17 uur

    ZATERDAG 29 JULI:                                     Sprint-shootout: 12.00 uur

                                                                     Sprintrace: 16.30 uur

    ZONDAG 30 JULI                                         Race: 15.00 uur

             

    27-07-2023 om 15:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONVERHARD FRANCORCHAMPS ONTSTOND IN 1920 DOOR JULES DE THIER

    Voor de eerste wereldoorlog werd er een "Coupe de La Meuse" gereden, georganiseerd door krantenmagnaat Jules de Thier. Na de eerste wereldbrand zat hij samen in Hotel des Bruyères in Francorchamps met de burgemeester van Spa, Baron Joseph de Crawhez en autocoureur Henry Langlois voor overleg om de "Coupe de la Meuse" opnieuw te organiseren. Er moest een circuit voor worden gevonden. De banen "32", "23" en "440" die Malmédy en Stavelot verbonden, vormden een ideale driehoek voor een circuit, dat onverhard was als rijbaan. De eerste GP van België, met zeven auto's aan de start, werd gewonnen door Antonio Ascari in een Alfa Romeo in 1925. Deze Belgische manche kreeg de eretitel "Grand Prix d'Europe" mee.

    Pas in 1928 werd er asfalt gegoten en in 1939 kreeg de "Raidillon" zijn doopnaam aan l'Eau Rouge, de aanloop van de toen 17% steile helling naar Les Combes. In 1947 won Jean-Pierre Wimille in een Alfa Romeo de eerste na-oorlogse GP van België. Toen in 1950 dan de eerste GP van België F1 werd gereden in het kader van het nieuwbakken "Wereldkampioenschap van de Coureurs", was het de Argentijn Juan Manuel Fangio in een Alfa Romeo die won. Sinds 1950 werd de GP van België 67 keer georganiseerd. 55 keer in Spa, 2 maal in Nijvel en 10 keer in Zolder. In 1970 reed de Mexicaan Pedro Rodriguez met een BRM nog een met een gemiddelde snelheid van 241 km/h op het 14,100 km lange circuit als winnaar. Onder impuls van Sir Jackie Stewart werd over afschaffing daarvan gesproken. Wegens waanzinnig gevaarlijk. Francorchamps had ook toen al vele dodelijke ongevallen gekend.

    In 1979 kwam er dan het nieuwe Francorchamps, nu 7,004 km lang. Journalist Christian Lahaye schreef daar een boeiend boek over en geeft daarin relaas van de vanaf toen gereden wedstrijden. Een pikant detail aan Francorchamps is, dat de Duitser Michaël Schumacher er in 1991 zijn eerste race reed in een Jordan (de Ier had Bertrand Gachot via duistere manipulaties in een Engelse gevangenis gekregen...). Mercedes betaalde het zitje van Bertrand Gachot, maar nu voor Schumacher in de Iersgroene "7-Up" bolide en nog maar aan l'Eau Rouge viel de Jordan-Ford met een defecte koppeling stil. Dat was het embryo van Schumacher in de F1 die in...2004 zijn zevende wereldtitel behaalde in onze Ardennen. (Walter Rombauts)

    26-07-2023 om 11:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WEZENLIJK RIJDT ER AL EEN NIEUWE RED BULL IN GP VAN BELGIË MEE

    Red Bull mag door de budgetoverschrijding van 2022 slechts 252 uren windtunneltests uitvoeren. Dat is een handicap dewelke zich echter niet vertaald in de resultaten op de track. Max Verstappen rijdt kommerloos naar een tweede officiële en een derde - betwiste - wereldtitel. Er werkt iemand bij Red Bull die eigenlijk nu al aan de auto voor 2024 bezig is. Die man heet Adrian Newey, de aerodynamicaspecialist zonder weerga. Hij bestudeert het FIA-reglement als geen ander en ziet de hiaten erin om die 252 uren bij wijze van spreken ongelimiteerd te verhogen. Het technisch reglement zegt namelijk dat als er veranderingen aan de ingangen van de sidepods, de radiators en warmtewisselaars worden doorgevoerd dat dan de windtunneluren daaraan besteed, niet meetellen. Dus die hebben geen invloed op "de straf" die Red Bull door de FIA is opgelegd.

    Op die manier legt Red Bull al de basis voor de auto van 2024 en in de GP van België volgende zondag kan dat al merkbaar zijn. Red Bull is de RB19 zodanig intensief aan het bewerken dat de achttien andere deelnemende auto's wel op Formule 2-bolides gelijken, zoals teambaas Toto Wolff van Mercedes zich liet ontvallen. Ondertussen is men op zoek naar twee andere teams (waarvan één wellicht Aston Martin zal zijn met Arabisch, Chinees en ... Duits geld) die ook het budgetplafond van $145.000.000 hebben overschreden vorig jaar. Terwijl we deze lijntjes pennen, is Francorchamps klaar voor de twaalfde GP van 2023. Op het unieke circuit van 7,004 km dat 44 keer moet worden afgelegd om in het totaal aan 308,052 km te komen. Vorig jaar won Max, 69% van de omloop wordt plankgas gereden. De "downforce" is niet de belangrijkste factor, wél de bandensleet en de remmen die toch voor 80% over de afstand zwaar worden gesolliciteerd. (Walter Rombauts/foto:Alpine UK)

    )

    25-07-2023 om 11:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - WINT ALS ALLEENHEERSER GP VAN HONGARIJE

    Het moet voor de concurrentie benijdenswaardig zijn met welk gemak Max Verstappen de GP van Hongarije heeft gewonnen. Wél hebben Lando Norris en Oscar Piastri een gouden zaak gedaan voor een letterlijk herboren Mc Laren. Tegenover de twee direct gecrashte Alpines van Pierre Gasly en Esteban Ocon is hun goed gecontroleerde race een voorbeeld. Ook voor Ferrari die zich "the best of the rest" toonden. Geen enkel moment konden ze zich in de spots rijden.

    Lewis Hamilton in de Mercedes kon dat wel, maar moest in de sprint van de laatste vijf ronden toch zijn meerdere erkennen in Sergio Pérez die met de Red Bull mee op het podium klom. Max Verstappen reed niet de snelste ronde, dat deed Monegask Charles Leclerc (Ferrari) in 1'17"686 en daarmee pikt hij 1 WK-punt in.  Maar Verstappen verstevigt zijn positie in de voorlopige stand om de wereldtitel en Lando Norris werd zeer terecht "Driver of the Day".  Volgende week gaat het verhaal voort met de GP van België in Francorchamps (wr)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                                           306,630 km in 1 uur 38'08"634 (187,45 km/h gemiddeld)

    2. Lando Norris (Mc Laren)                                              + 33"731

    3. Sergio Pérez (Red Bull)                                                + 37"603

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                                           + 39"134

    5. Oscar Piastri (Mc Laren)                                               + 1'02"572

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                                  280 punten

    2. Pérez                                                                          171

    3. Alonso                                                                        139

    4. Hamilton                                                                    133

    5. Russell                                                                         88

    WK-stand Constructeurs

    1. Red Bull                                                                      451 punten

    2. Mercedes                                                                    221

    3. Aston Martin                                                               184

    4. Ferrari                                                                        169

    5. Mc Laren                                                                      87

    23-07-2023 om 23:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN HONGARIJE START MET FLINKE PORTIE ONBEHAGEN

    De Hongaroring staat tot minstens 2032 op de F1-kalender. Er zijn ook grote vernieuwingen aangekondigd. Maar regerend wereldkampioen Max Verstappen is niet te spreken over het nieuwe kwalificatieformat dat gisteren is uitgeprobeerd. Niet omdat na vijf opeenvolgende pole's nu tweede staat achter Lewis Hamilton, wél omdat hij net als vele andere coureurs en teambazen een diep geworteld onbehagen voelt over het door de F0M (Formule One Management) willekeurig veranderen van de spelregels in een lopend seizoen. De bedoeling van de FOM is het spektakelgehalte steeds te verhogen voor de "fans". Ongeacht wat praktisch haalbaar is voor de tien deelnemende teams.

    Op naar 25 races per jaar, één of andere gek liet de idee van een "chicane" in l'Eau Rouge uit een fles ontsnappen, Las Vegas wordt te gek voor woorden...Kortom wat destijds een technische confrontatie was tussen teams en hun ingenieurs is verworden tot net geen banale kermis. De eerste steenlegging daarvoor is gedaan tijdens de laatste race van 2021 door de Australische koersdirecteur Michael Masi in Abu Dhabi. De "gekheid op een stokje" ging verder in de GP van Oostenrijk waar de stewards liefst...1200 overtredingen noteerden en er twaalf coureurs een tijdstraf of een reprimande kregen. Het raceverloop vandaag in Hongarije is bepalender dan ooit om deze clownerie te stoppen. Het ongenoegen leeft. (Walter Rombauts)

    23-07-2023 om 14:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - RIJDT NAAR POLE VOOR GP VAN HONGARIJE

    Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton had al een seintje gegeven in de derde vrije oefeningen. Hij reed er de beste chrono in. De kwalificaties werden volgens een nieuw "systeem" van de F1 gereden. In Q1 moest iedereen op harde banden rijden. Guanyu Zhou (Alfa Romeo) sleepte er de snelste chrono uit met 1'18"143. Albon, Tsunoda, Russell, Magnussen en Sargeant vielen in die volgorde in Q1 af. Het is de eerste pole voor de Brit sinds 2021, jaar waarin hij zijn achtste wereldtitel miste door bedrieglijke SC-activiteiten van FIA-koersdirecteur Michaël Masi. De Canadees Nicholas Latifi met zijn Williams crashte en lokte de laatste safetycar uit...

    De Q2 moest worden afgehaspeld op mediums. Max Verstappen zette met 1'17"296 de beste tijd voor Lando Norris (Mc Laren) en Sainz, Ocon, Ricciardo, Stroll en Gasly mochten hun valiezen pakken... De Q3 werd verplicht gereden op softs en waar iedereen zich schikte in 1'16"612 die Max Verstappen (Red Bull) op de tabellen zette, schokte Lewis Hamilton de hele elite dooreen door met 1'16"609 in zijn Mercedes W14 de "pole" te pakken. Het is de 104de in zijn loopbaan. Morgen wordt de GP van Hongarije gereden over 70 ronden van 4,381 km, in het totaal 306,630 km.(wr)

    De kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'16"609

    2. Max Verstappen (Red Bull)                    1'16"612

    3. Lando Norris (Mc Laren)                        1'16"694

    4. Oscar Piastri (Mc Laren)                        1'16"905

    5. Guanyu Zhou (Alfa Romeo)                   1'16"971

    Bijlagen:
    Alpine ging helemaal de mist in tijdens het nieuwe kwalificatieformat 23723.jpg (1.8 MB)   

    22-07-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - SNELST IN VERVELENDE FP2 IN HONGARIJE

    Een vervelende FP2 leverde de volgende stand op:

    ESP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                              1'17"686

    2. Lando Norris (Mc Laren)                              1'17"701

    3. Pierre Gasly (Alpine)                                   1'17"918

    4. Yuki Tsonada (AlphaTauri)                           1'17"931

    5. Esteban Ocon (Alpine)                                1'18"045

    21-07-2023 om 18:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RUSSELL - MERCEDES - SNELST IN CHAOTISCHE FP1 IN HONGARIJE

    Binnen de vijf minuten zwaaide er rood. Perez crashte de fel vernieuwde Red Bull RB19.... Wielophanging links aan diggelen en een gesprekje met Helmut Marko, de - oude - ziel van Red Bull. Dan regen waaraan zich niemand waagde, ook Verstappen niet. Enkel Bottas durfde 1'47"787 neer te zetten. Dan weer rood voor een crash van Carlos Sainz. Een verhakkelde eerste vrije oefening. Met aan het einde wel wat zon die de baan opdroogde en kans gaf aan George Russell (Mercedes) met 1'38"795 de snelste te zijn in deze FP1 met het oog op de GP van Hongarije die zondag wordt gereden.(wr)

    Uitslag FP1:

    1 George Russell (Mercedes)                   1'38"795

    2 Oscar Piastri (Mc Laren)                       1'39"154

    3 Lance Stroll (Aston Martin)                   1'40"013

    4 Lando Norris (Mc Laren)                       1'40"277

    5 Fernando Alonso (Aston Martin)            1'40"687

    21-07-2023 om 15:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1 VERPLICHT BANDENCOMPOUND IN DE KWALIFICATIES GP VAN HONGARIJE

    Zondag wordt de GP van Hongarije gereden op de Hongaroring nabij Budapest. Het slechts 4,381 km lange circuit heb ik altijd vergeleken met een mini-Nordschleife van de Nürburgring. Alleen aan het einde van de start-finishlijn wordt iets meer dan 300 km/h gehaald. Daar is topsnelheid belangrijk en alle andere gedeelten vragen een maximum aan downforce, opgebouwd door de geraffineerde aerodynamica van de huidige F1's, met dat - summiere - grond-aanzuig-effect dat door de twee luchtversnellingskanalen onder de auto wordt opgebouwd. Er staan 70 ronden op het programma, in het totaal dus 306,630 km. Sinds 1986 wordt de GP daar gereden en slechts 56% van een ronde wordt plankgas gereden. Remmen en banden hebben ongeveer dezelfde inbreng in de race.

    Maar de F1 (FOM=Formule One Management) wil in de kwalificaties van zaterdag iets nieuw uitproberen. In de Q1, de Q2 wordt eenzelfde bandencompound voor iedere coureur verplicht. De Q3 moet iedereen op de Pirelli's "softs" rijden. In geval van regen is de keuze van de compound vrij. Volgens de F1 is het de bedoeling om het totale bandenverbruik (nu hebben teams 13 bandensets voor een weekeinde) terug te dringen en een "klimaatbijdrage" te leveren in het "vergroeningsplaatje" van de F1 dat in 2026 een summum zou moeten kennen. In dat jaar moeten de 1,6 liter V6 Turbo Hybrid de 750 kW (1000 pk) 50% halen van de interne verbrandingsmotor (ICE) en de andere 50% moet elektrisch worden geoogst door combinatie batterij en elektromotor. Op welke brandstof die "nieuwe" motoren zullen draaien is nog veel onduidelijkheid. Vandaag draaien ze op Ron 95 "handelsbenzine". Zéér groen ! 

    De eerste vrije trainingen voor de GP van Hongarije beginnen vrijdag om 13.30 uur, de tweede om 17 uur. Zaterdag is er dan de FP3 om 12.30 uur met het nieuwe kwalificatie-experiment om 16.00 uur. Iedereen is benieuwd of dit nieuwe duels zal opleveren. Daarbij is het de Mexicaan Sergio Pérez geraden minstens de Q2 te halen want bij Helmut Marko van Red Bull is zijn krediet aan het slinken ten voordele van Alex Albon, die vroeger al voor Red Bull reed. Hoe snel een coureur kan worden gewisseld is duidelijk: Hollander Nick De Vries out, Daniël Ricciardo in de AlphaTauri in Hongarije. Ah ja, Max Verstappen is favoriet ! Hij won hier vorig jaar ook, voor... Lewis Hamilton. (Walter Rombauts/foto:Alpine)

    18-07-2023 om 09:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DANIËL RICCIARDO VERVANGT PER DIRECT NYCK DE VRIES BIJ ALPHATAURI

    De hooggespannen verwachtingen in hem gesteld konden door de Nederlander Nyck De Vries in de AlphaTauri in de F1 niet worden ingelost. Hij wordt per direct vervangen door Red Bull's resereverijder, de Australiër Daniël Ricciardo. Deze reed vroeger al voor Red Bull en won voor hen o.a. de GP van Monaco in 2018. Ricciardo's eerste race wordt de GP van Hongarije op 21 juli a.s. (wr)

    11-07-2023 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN WINT GP VAN ENGELAND, NORRIS ZORGT VOOR HERGEBOORTE MC LAREN

    Lando Norris verraste polesitter Max Verstappen in de start en bleef er drie ronden lang voor. Dan nam de regerende wereldkampioen het commando weer over tot in de 33ste va 52 te rijden ronden. Dan viel de Haas van Kevin Magnussen stil en vloog in brand ! Héél even een virtuele safety car, direct gevolgd door een échte. Die bleef liefst 13' lang rondtoeren alvorens het herverzamelde veld opnieuw groen kreeg. Een nieuwe start dus waarin Max Verstapen direct zijn titel eer aan deed. Hij draaide de snelste ronde in 1'30"348 wat hem meteen dat ene WK-punt opleverde. Max voert na zijn 43ste GP-zege de voorlopige stand nu aan met 255 punten. Lando Norris, tweede met Mc Laren, bleef zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton voor en sprong hiermee jolig op het podium.(wr)

    De uitslag van de GP van Engeland:

    1. Max Verstappen (Red Bul)                                306,332 km in 1 uur 25'16"938 (215,496 km/h gemiddeld)

    2. Lando Norris (Mc Laren)                                   + 3"798

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                               + 6"783

    4. Oscar Piastri (Mc Laren)                                   + 7"776

    5. George Russell (Mercedes)                               + 11"206

    De WK-stand bij de piloten na GP van Engeland:

    1. Verstappen                                                     255 punten

    2. Pérez                                                             156

    3. Alonso                                                           137

    4. Hamilton                                                        121

    5. Sainz                                                               83

    De WK-stand bij de Constructeurs na GP van Engeland:

    1. Red Bull                                                         411

    2. Mercedes                                                       203

    3. Aston Marin                                                   181

    4. Ferrari                                                           157

    5. Mc Laren                                                         59

    09-07-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN PIKT DE POLE IN VOOR DE GP VAN ENGELAND

    Na een bloedstollende chrono van de Brit Lando Norris in de Mc Laren, goed voor de "pole", was het Max Verstappen die 1'26"720 op de tabellen zette en daarmee morgen in pole vertrekt in de GP van Engeland. Merkwaardig is dat de beide Mc Laren's, die van Norris en Piastri de twee Ferrari's van Leclerc en Sainz voorafgaan op de grid. Nieuw jong bloed dringt zich naar voor !

    Wie daar vooraan ontbreekt is de Mexicaan Sergio Pérez (Red Bull) die voor de vijfde opeenvolgende keer er niet in slaagt de Q2 te halen. Hij kan morgen misschien wel weer een mooie inhaalrace rijden zoals in Oostenrijk, maar intern bij Red Bull is men niet gelukkig met deze gang van zaken. Achter de eerste vijf op de grid zitten Hamilton, zevende (Mercedes) en Alonso, negende, (Aston Martin) verscholen die morgen als als ouwe vossen hun eigen tactiek zullen uitspelen in een race waarvoor regen is beloofd. (wr)

    De kwalificaties:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                        1'26"720

    2. Lando Norris (Mc Laren)                           1'26"961

    3. Oscar Piastri (Mc Laren)                            1'27"092          

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'27"136

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                1'27"148

    08-07-2023 om 17:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!