Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    13-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOBAYASHI - TOYOTA - SNOEPT SNELSTE CHRONO AF VAN STOFFEL VANDOORNE IN 1STE VRIJE TRAINING LE MANS

    Niet zozeer de verwachte Toyota TSO50 Hybrid #8 domineerde het 13,626 km lange circuit voor de eerste vrije oefeningen in Le Mans. Waar Fernando Alonso zijn WEC titel hier wil behalen, is het eerder het trio Kobayashi-Conway-Lopéz in de #7 dat vooraan reed. Héél even haalde Stoffel Vandoorne de snelste tijd in de BR Engineering BR1-AER, maar de hogergenoemde Japanner pkte die snelle chrono terug af. Toyota heeft in de "24 Uren van Le Mans" (15-16 juni a.s.) twee doelstellingen: de WEC-titel nehalen voor Alonso, maar nog iets belangrijker een tweede keer winnen in La Sarthe zodat het alleenrecht van Mazda uit 1991 zou zijn gebroken.(wr)

    13-06-2019 om 14:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOBAYASHI EN TOYOTA BOVENAAN IN NACHTELIJKE Q1 IN LE MANS

    Zowel Kobayashi als Toyota hebben de eerste nachtelijke avonturen in Le Mans als snelsten overleefd. Dat laatste is bijna letterlijk te nemen want met nog driekwart uur te rijden slipte de Dragonspeed Oreca van Robert Gonzaléz in de Ford-chicane. Deze wilde terug de baan op maar had de aanstrormende Toyotaa #7 niet gezien waar op dat moment Mike Conway in zat. Die reed vol over de #31 en beide boliden konden zwaar beschadigd de pits in. Morgen meer.(wr)

    LMP1

    1. Toyota #7                       3'17"161 - Mike Conway -Kamui Kobayashi - José Maria Lopez

    2. SMP #17                         3'17"633 - Egor Orudzhev - Stéphane Sarrazin - Sergey Sirotkin

    3. Rebellion #3                    3'19"603

    4. Toyota #8                       3'19"632

    5. DragonSpeed #10            3'20"200 

    13-06-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT REGLEMENTAIR, VETTEL SPORTIEF DE GP VAN CANADA

    Het Formule 1 reglement is formeel. Wie met de vier wielen buiten het tracé rijdt begaat een overtreding. Polesitter Sebastien Vettel reed van start tot finish aan de leiding in de GP van Canada. In de achtenveertigste van de zeventig ronden maakte hij in bocht 4 een stuurfout waardoor hij rechtdoor het gras in reed en net voor Hamilton gevaarlijk weer de piste opkwam. Gewezen middelmatige F1-coureur Emanuele Pirro zat de sportcomissarissen voor. Relatief snel kwam 5" straftijd. Meteen was Lewis Hamilton in zijn Mercedes winnaar. De Brit zoals altijd sterk, maar wint deze GP op reglementregels. Sportief en moreel is Sebastien Vettel winnaar. Zo kan deze GP worden samengevat.

    Valtteri Bottas beperkte de schade van een vierde plaats met 12 punten door nog in extremis de snelste ronde op zijn naam te zetten en er dus 1 punt bovenop scoort. Max Verstappen deed een goede gok door op harde rubbers te vertrekken, maar zag zich toch bedrogen omdat hij zachte compound moest halen en hoopte daarmee op het podium te komen. Daarvoor was Bottas hem te sterk af. Men kan een sterke race van Daniël Ricciardo (Renault) aanstippen en natuurlijk ook Charles Leclerc die derde werd, ei zo na te kort kwam in tijd om Vettel ook van zijn tweede plaats te stoten. Ter aankomst liet viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel er geen twijfel over wie gewonnen had. Hij plaatste de "2" voor de Mercedes en de "1" op de plaats waar zijn Ferrari moest staan. Maar die was in het gewoel achtergebleven. Lewis Hamilton verstevigt zijn positie in het WK.(Walter Rombauts)

    Uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Merceedes)                             1h29'07"084 (305,27 km in 1 uur 29'07"084, het zij gemiddeld 205,498 km/h)

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                                 op 3"658

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                   op 4"696

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                                op 51"043

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                     op 57"655

    WK-stand:

    1 Hamilton                     162 punten

    2. Bottas                        133

    3 Vettel                          100

    4.Verstappen                    88

    5. Leclerc                         72

    09-06-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - SCHIET NOG STERREN VAN MERCEDES AF IN FP3

    Met een buitenaardse concentratie en karaktersterkte heeft Sebastien Vettel niet alleen zijn eigen teamdoorn in het oog verslagen met 1'10"892, maar schoot hij ook nog twee sterren van Mercedes in het FP3-kraam. Deze chrono's werden op softs gereden natuurlijk, zoals straks ook in de kwaificaties. Hamilton en Bottas zitten nu in positie 3 en 4. Leuk is te zien dat sakkerse Max toch weer aanpikt bij de wereldkampioenen met een vijfde snelste wijzerstand.

    De Q3 straks wordt minstens explosief ! Oh ja, en de rest ? Toffe gast Kimi Räikkönen meldde via de radio een dier in bocht zes. Maar wist niet precies wat het was. Zelfs niet eens een olifant in de porceleinwinkel. De man die straks de pole haalt zal mogelijk in een delirium tremes vervallen. Maar om echte roze olifantjes te zien zal hij moeten wachten tot na het podium. En nog iets, Romain Grosjean liet zijn Haas paralell-zachtjes "the wall of Champions" kussen. Zo liefdevol dat de muur de Haas niet beschadigde.(Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'10"843

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'10"982

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'11"236

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'11"531

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'11"842

    08-06-2019 om 18:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - SCOORT NIPT POLE VOOR HAMILTON IN CANADA

    De Duitser Sebastien Vettel heeft in de ultieme minuut van de Q3 van de kwaificaties in 1'10"240 de pole gepakt voor de GP van Canada die morgen wordt gereden. Hij ging de aanvankelijk snelste Lewis Hamilton met 0",206/1000ste vooraf. De vijfvoudige wereldkampioen zit daarmee op de startgrid geprangd tussen twee Ferrari's, want Charles Leclerc reed de derde chrono. De bijna vergeten Australiër Daniël Ricciardo zette de Renault op de vierde plaats. Bij afwezigheid van Max Verstappen in de Q3 nam de Fransman Pierre Gasley de rol over met een vijfde plaats.

    Max Verstappen raakte niet door de Q2 omdat net in zijn ultieme poging om in de eerste tien te geraken de Deen Kevin Magnusssen door een carambolage met zijn Haas tussen de muren direct een rode vlag uitlokte. Meteen het einde van de sessie en de elfde plaats voor Max. In de Q1 raakte Kimi Räikkönen niet in de Q2. Raar. Valtteri Bottas stuntte ook door een flinke dwarschuiver met de Mercedes, dewelke hij echter helemaal onbeschadigd afrondde.

    Morgen belooft de Canadese GP een hoog showgehalte te hebben: duel Ferrari - Mercedes, een inhaalrace van Max Verstappen. Mogelijk veel geharrewar voor wie morgen "the best of the rest" wil zijn. Tot slot de jacht op de snelste wedstrijdronde niet vergeten die 1 WK-punt oplevert.(Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'10"240 (223 km/h gemiddeld)

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'10"446

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                          1'10"926

    4. Daniël Ricciardo (Renault)                       1'11"071

    5. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                 1'11"079

    WK-stand voor GP van Canada:

    1 Hamilton                    137 punten

    2 Bottas                        120

    3 Vettel                          82

    4 Verstappen                  78

    5 Leclerc                        57

    08-06-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - VERBRIJZELT MERCEDES GEFONKEL IN FP2

    "The Wall of Champions" is de benaming van de laatste snelle bocht voor de aankomst op het Circuit Gilles Villeneuve. Vele grote kampioenen maakten kennis met die muur tijdens de GP's van Canada. De grootste ster op dit moment, Lewis Hamilton, raakte in de tweede vrije oefeningen in het eerste halfuur die "Indy-effect"bocht. In mijn herinnering is het sinds Brazilië 2017 geleden dat de nu vijfvoudige wereldkampioen nog zo'n steek liet vallen. Hij moest het cruciale gedeelte van de FP2 in de pits doorbrengen en kwam daardoor maar op een zesde chrono terecht.

    Schitterde Mercedes vanochtend zo, dan maakte Charles Leclerc, en ook Sebastien Vettel er in de namiddag een vallende ster van. Voor het eerst dit seizoen heeft Ferrari een teken van kordate vooruitgang geboekt die het seizoensverloop nog kan beïnvloeden. Zonder Lewis Hamilton evenwel, buiten heerkracht, nog van een zesde titel te houden. Charles Leclerc zette de Ferrari bovenaan de tabellen. Belangrijk is te weten dat in het tweede gedeelte van de FP2 veelal de kwalificatie-condities worden uitgeprobeerd en met de verschillende Pirelli-bandencompounds, hard (wit), medium (geel) en soft (rood) de strategie voor zondag uit te kienen. Zoals de zaken nu liggen zullen die probeersels in een "one-stop"-strategie uitmonden. We zullen morgenochtend zien of de derde vrije oefeningen (FP3) dat zal bevestigen.

    Er was nog een serieus gevaarlijk misverstand tussen Stroll en Grosjean dat door de sportcommisarissen uitgespit wordt, maar uiteindelijk een futiliteit is in het totaalplaatje. Net zoals Kubica vertrok als Gasly binnenreed en wat meer van dat. Max Verstappen tikte ook "the wall" aan en bleef verder uit de voorhoede. Maar als de Belgische Nederlander verder verstandig blijft rijden kan hij aan het eind van het seizoen misschien de meeste punten hebben gesprokkeld na Hamilton en Bottas. Hij staat nu vierde in de WK-stand achter Vettel. Maar deze laatste blijft psychologisch hinder ondervinden dat de Monegakse ploegmaat Charles Leclerc altijd net iets sneller is. Morgen weten we of Ferrari, vandaag snelst op sector 2 en 3, zondag in een echte "starwars" Mercedes aftroeft. Iets waarop velen hopen maar insiders weten dat zo'n opgave niet gemakkelijk is.(Walter Rombauts)

    FP2

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                    1'12"177

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'12"251

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                 1'12"311

    4. Carlos Sainz (Mc Laren)                    1'12"553

    5. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)        1'12"935

    07-06-2019 om 22:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON TOT VERVELENS TOE, FP1 IN CANADA TOONT MERCEDES ALS BESTE

    Mogelijk is het modieus in strijd met de vrije meningsuiting, maar de eerste vrije training om de GP van Canada die zondag wordt gereden was andermaal een oervervelend anderhalf uur. Tenzij men even handengeklap oproept voor Max Verstappen die héél even bovenaan de tabellen stond in de Red Bull-met-nieuw vleugeltje voor de cockpit. Giovinazzi dan weer, knalde zijn Alfa Romeo achterwaarts in de muur. Maar het slechte accent van dat eerste half uur legde Sebastien Vettel die naar het eind van de sessie toe, spinde in de haarspeldbocht. Zonder erg voor de Ferrari, maar hij keek op dat ogenblik al wel aan tegen een verschil van 1"138 tegenover Hamilton. De vijfvoudige Britse wereldkampioen verbeterde iedere snellere chrono van Bottas.

    Het is duidelijk dat Lewis Hamilton aan zijn zesde wereldtitel metselt. Kimi Raïkkönen was "the best of the rest" zoals die uitdrukking in zwang is. Dat betekent dat hij na de eerste vijf resoluut de beste en meest onderschatte coureur van het twintigkoppige veld is. Enzo Ferrari zei het vroeger al: "minder dan zes onder de toen dertig autocoureurs zijn in staat wereldkampioen te worden. "Il Commendatore" krijgt tot op vandaag gelijk.

    Op 1000 gereden GP's over 70 jaar kan men slechts 33 wereldkampioenen tellen. De ster van Mercedes schittert meer dan ooit in Canada, Ferrari speelt verder drama met Charles Leclerc op de derde chrono en viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel op de vijfde tijd. De Duitser ontkent in alle toonaarden dat eind dit jaar zijn rijk voorbij is. Daarover zal wellicht de komst van Mick Schumacher definief verdict vellen. Straks is er FP2. Volgens bookmakers denken maar 32% van de spelers dat Ferrari kan winnen op het Circuit Gilles Villeneuve in Montreal. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'12"767

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'12"914

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                        1'13"720

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)          1'13"755

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'13"905

    07-06-2019 om 18:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN BUEMI SNELST MET TOYOTA IN TESTDAG IN LE MANS

    Le Mans. - De Zwitser Sebastien Buemi heeft in de Toyota TS050 nummer 8 op "La Journée Test" in Le Mans met 3'19"440 de snelste tijd gezet. Sneller dan Fernando Alonso. De Toyota # plaatste zich tweede. Op de derde plaats zien we de Rebellion 13 Gibson die wordt bestuurd in de etmaal race op 15 en 16 juni door...Bruno Senna, André Lotterer en Neel Jani. In de LMP2 spelde Oreca-Gibson de wet. Maar wel op ruim 2" van de Toyota's Hybrid's die geen concurrentie hebben dit jaar. Rebellion is de eersteniet-hybridwagen in Le Mans. De verwachte waterstofauto is er ook niet. Maar wel de zoon van Niki Lauda, Mathias, die in een Aston Martin bij de GT's rijdt.

    's morgens om 11 uur was er al een stilgevallen concurrent in de Indianapolisbocht en tien minuten later moest de Jumbo-auto van het team van Nederlander Fritz Van Eerd ook alweer met een takelwagen op het asfalt worden gezet. Dat het Fernando Alonso allemaal niet zoveel kan schelen na zijn mislukking in Indianapolis komt omdat Mc Laren hem heeft beloofd volgend jaar deel te nemen, met hem uiteraard, aan de "24 Uren van Le Mans". Maar in Le Mans rijdt hij wel om de titel van WEC te grijpen. Morgen meer over een dag vol verwachtingen van 62 teams zich zullen trachten zich te kwalificeren in de week voor de race om 55 plaatsen op de startgrid te vullen. (Walter Rombauts/Foto's:wr)

    02-06-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DTM-INGENIEURS HEBBEN HET MOEILIJK

    Le Mans. - De populaire Deutsche Tourwagen Meistershaft, afgekort DTM heeft sinds het afscheid van Mercedes een nieuw reglement. Het telt eigenlijk maar voor drie merken: Audi, Aston Martin en BMW. De nieuwe norm is een viercilinder turbomotor van 220 kW (300 pk) die dwars- of langsliggend is ingebouwd. Langs- of dwarsliggend bepalen mede de aerodynamika van de hele auto. Toegevoegd is een "Drag Reduction System" (DRS) zoals in de Formule 1. Zogenaamd om inhaalmaneuvers frequenter te maken. Wel heeft de DTM één grote achtervleugel, maar het dwars opstellen ervan of plat opstellen geeft in het eerste geval meer downforce en in het tweede geval zo'n 10 à 12 km/h meer topsnelheid. Door de V8 krachtbronnen te vervangen door viercilinders is er wel 35 kg aan gewicht gewonnen, in de totale constructie van de auto ongeveer 50 kg waardoor het gewicht nu op 986 kg komt te liggen zonder de coureur.

    Een viercilindermotor die maar om de 90° een arbeidslag geeft is natuurlijk hoekig draaiender dan een V6 die om de 45° krukasgraden een erbeidsslag geeft en de hele auto "in rust" brengt. Minder torsiekrachten dan nu met de viercilinders het geval is. Er zijn al motoren kapot getrild, meest bij Audi, minst bij BMW omdat die nogal wat meer positieve ervaring hebben in het verleden met "hoekige" viiercilinders. Ik ga hierover nog wat meer vertellen, maar ben nu in Le Mans voor "Journée Test" zondag die 55 beschikbare teams van 60 naar een startplaats laat dingen. Er is vooralsnog geen renwagen op waterstof bij. Volgend jaar misschien.

    De door de Automobile Club de l'Ouest (ACO) uitgenodigde teams zijn per definitie zeker van deel te nemen aan de trainingen voor de pole binnen een kleine veertien dagen. Natuurlijk is Toyota favoriet voor de eindoverwinning. Als er geen concurrentie is wordt het gemakkelijker. En de Engelsen zijn niet strijdvaardig genoeg om de eerste op waterstof rijdende LMPH2 in te zetten. Die zou stand 56 hebben kunnen bemannen. Morgen pitwalk, zondag eerste analyse van wat op 15 en 16 juni 24 uren lang de auto-industriële wereld in spanning zal houden. (Walter Rombauts)

    31-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VANDAAG WORDT NIKI LAUDA BEGRAVEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vandaag wordt Niki Lauda met en door vele Formule 1 vrienden begraven in Wenen. Het is niet zozeer een drievoudig wereldkampioen (1975,1976 en 1984) die deze planeet verlaat, het is bovenal een groot mens die de Formule 1 verweesd achterlaat. Hij is in één naam tenoemen met Senna, Villeneuve, Fangio, Graham Hill, Jo Siffert en Jochen Rindt en Stirling Moss. Maar hij was ook een gedurfde ondernemer in de luchtvaart. Met hem als piloot vliegen was een feest. De journalisten die hij graag had en waaronder ik mezelf mocht rekenen, mochten dan in de stuurcabine van de "737" een poos vertoeven. Hij zat achter "het stuur" op een monumentale manier. Met zijn toen nog rode Parmalatpet op, altijd gekscherend, goedlachs. Altijd authentiek. Altijd zichzelf. Voor héél velen een benijdenswaardige levenshouding.

    Bernie Ecclestone (88) voor wie Lauda in de Brabham-jaren heeft gereden en dus beiden dikke vrienden waren, heeft laten weten niet op de begrafenis aanwezig te zullen zijn. "Ik wil Niki niet dood zien. Voor mij zal hij altijd leven." Daarmee brengt de bezieler van de na-oorlogse F1 een ode aan Niki Lauda. Diens geschiedenis, verteld, verfilmd en in miljoenen persartikels vertaald, is uniek in de Formule 1. Zijn karakter vanaf zijn beginjaren om door te zetten naar de top was zo sterk dat hij alle tegenslagen, ook privé, tot zelfs de dood op 1 augustus 1976 op de Nürburgring ervoor moesten wijken. Recent, op zeventig jarige leeftijd, heeft de opperchemie van het heelal beslist dat zijn fascinerend leven voltooid was. Zelf had hij respect voor het mysterie, van uit een man en een vrouw ontstaan - bestaan en dan weer niet meer bestaan tenzij in de vorm van stof of as. Over alles wat we nooit zullen kunnen doorgronden, dacht hij diep na. Aan mij is het te zeggen RIP Grote Mijnheer.

    Volgende zondag neemt zoon Mathias deel aan de testdag voor de 24 Uren van Le Mans. Hij doet dat met twee ploegmaten, P.Dalla Lana en Pedro Lamy in een Aston Martin #98. Pedro Lamy heeft ook in de F1 gereden en er is hem ook een verschrikkelijk ongeval overkomen dat hem jaren revalidatie heeft gekost eer hij terug kon racen. Het "geval" Robert Kubica is er een lachertje tegen. Die Pedro Lamy en Mathias Lauda zullen trachten in de 24 Uren van Le Mans op 15 en 16 juni een ereronde te rijden voor "vader" Niki. Hopelijk eindigen ze hoog in de GT-klasse. Waarna god Niki Lauda zou zeggen dat het goed was. Zijn arm rond je leggen, zijn schouderklopjes, ze werden door iedereen warm ontvangen. Zoals Ecclestone zei "Niki zal altijd blijven leven voor ons." En dat is zo. (Walter Rombauts/Foto:Ferrari, WR)

    Bijlagen:
    Niki Lauda luistert aandachtig naar onze gemeenschappelijke vriend slipspecialist Mike Van Hooydonk i29519.png (1.8 MB)   

    29-05-2019 om 13:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG FORD FIESTA SPRINT CUP 2019 IN ZOLDER SUPERPRIX

    Volgend weekend staat de Ford Fiesta Sprint Cup in het omkaderingsprogramma van de Zolder Superprix.  Titelhouder Ayrton Redant die het Dealership-kampioenschap met Fordstore Feyaerts won, neemt het op tegen vierentwinitg andere piloten die de startgrid bevolken. Omdat de Fiesta's elkaar tegenpool zijn is close-racing vanzelfsprekend en primeert stuurmanskunst. De meute zorgt voor veel spektakel en is dus een aanrader.(wr)

    29-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIMON PAGENAUD WINT 500 MIJLEN VAN INDIANAPOLIS

    Trainingsnelste Fransman die eerder al de Indy 500 won, heeft vandaag de 103de uitgave van de snelste race ter wereld voor de tweede keer gewonnen. Hij kwam het best door een massacrash in de 177ste ronde waarbij o.a. Helio Castroneves betrokken was. Zoals bekend kon Fernando Alonso zich niet kwalificeren binnen de eerste 33.(wr)

    26-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT NIPT VOOR GESTRAFTE VERSTAPPEN DE GP VAN MONACO

    Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes met brio de GP van Monaco gewonnen. Het "brio" ervan school in het feit dat hij met mediumbanden een sterke Max Verstappen in zijn Red Bull-Honda nipt achter zich hield op harde banden. Toen Max in de voorlaatste ronde in de remzone van de chicane na de tunnel een aanval inzette, reed de Brit rechtdoor in de chicane en nam Max nog een beetje de lijn van de pist. Hun wielen hebben elkaar weliswaar geraakt en een onderzoek van de sportcomissarissen moet winst of verlies uitmaken. Ten gunste van een derde, Vettel, een diskwalificatie uitspreken is niet mogelijk.

    Plaatselijk favoriet Charles Leclerc startte op de vijftiende plaats, en in zijn rushnaar voren tikte hij een andere auto aan: rechterachterband plat, hard doorrijden naar de pits en daar bleken de bandenslierten de Ferrari hard te hebben beschadigd hebben. Buiten Bottas, vierde en Gasly, vijfde, waren alle deelnemers veroordeelt tot een figurantenrol. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton versterkt zijn positie in de WK-stand, net als Max Verstappen die bijna Honda deed winnen in het Prinsdom.

    Toch staat de Nederlander pas op de vierde plaats. Tijdens een bandenwissel onder safetycar veroorzaakte het team Red Bull wat men noemt een "unsafe relaese" waardoor Max Verstappen links naast Bottas buiten reed in de pitstraat en zich voor Bottas plaatste bij het buitenrijden. Max kreeg daarvoor 5' straftijd wat zijn reële tweede plaats in de uitslag omzette in een vierde. Daardoor kwam Sebastien Vettel derde na Bottas te staan en besteeg hij voor het eerste dit jaar het podium. (Walter Rombauts)

    WK-stand:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                              137 punten

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                               120

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  82                               

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                      78                    

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                                    57

    Winnaar Lewis Hamilton legde de 260,52 km af in 1h43'28"437/1000ste, hetzij een gemiddelde snelheid van 151 km/h !

    26-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - RIJDT 85STE POLE EN ZEGT DANKE NIKI.

    Het heengaan van Niki Lauda weegt op heel Monaco. Het is alsof de Formule 1 na 70 jaar is blijven stilstaan. Een groot autocoureur, zeker bij "DE" grootsten, een toffe gast en een groot mens laten een leemte en leegte na in wat in wat eind 2020 de na-oorlogse historische F1 zal worden genoemd. Vanaf 2021 mag eigenaar Liberty Media ermee doen wat ze willen. De Concorde-Accorden bestaan dan niet meer. De Formula E zal doorgezet worden, de Amerikanen zullen belangrijkere markten berijden zoals Azië, dan het schimmig Europa nog te bieden heeft.

    Dat alles gaat door mijn hoofd als ik zie hoe Lewis Hamilton zijn 85ste pole-position in zijn loopbaan reed: 1'10"118 ! Ooit vroeg de pers aan Senna hoe hij zo'n bliksemronde reed. "Ik sprak met God", antwoordde hij dan in alle eenvoud. Wellicht heeft Lewis "Danke Niki" gepreveld. De Oostenrijker heeft immers ook op Mercedes zijn stempel gedrukt. Hij was graag gezien en zag iedereen op zijn beurt graag. Vriend en concurrent.

    In Q2 stond Max Verstappen nog bovenaan, maar de Belgische Nederlander zei tevreden te zijn met de derde chrono. "De Mercedessen zijn me nog te snel" liet hij zich ontvallen.  Hij staat bovendien op de stargrid voor viervoudig wereldkampioen Vettel in de Ferrari. Voor de Duitser, die in zijn snelle ronde toch weer even de vangrails kuste, paralell aan zijn banden zodat geen schade werd opgelopen.

    Snelste man van de oefeningen Charles Leclerc is door zijn eigen Ferrari-maat in Q1 uit het spel gekegeld. In Q1 raakte Vettel weer een vangrail en zette na herstel in de pits zich in een ultieme snelle ronde vooraan, waardoor Leclerc zakte naar de zestiende plaats. Voor de Monegask wordt het voor egen publiek een inhaalrace. Ferrari is - zoals heel de F1-geschiedenis door - weerom drama van de bovenste plank. Morgen komt er figuurlijk onweer boven het Prinsdom. Hopelijk geen echt.

    Maar in beide gevallen zullen geheime krachten zoals ze ook in het Casino tegenover Hotel de Paris daar spelen, winst of verlies bepalen. Wie de beste "croupiers" in de teams heeft kan na 80 ronden uit handen van Prins Albert van Monaco onder spuitende champagne de winnersbeker ledigen. Vier gasten hebben er oog op: WK-leider Hamilton, verbeten Bottas, verstandig geworden Verstappen, gefrustreerde Vettel en natuurlijk ook Pierre Gasly die netjes aanpikt. Het mirakel wordt wel van Charles Leclerc verwacht. Hij moet vegen voor eigen deur.(Walter Rombauts)

    Startgrid:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'10"166

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'10"252

    3. Max Verstappen (Red Bull)                            1'10"641

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'10"947

    5. Pierre Gasly (Red Bull)                                  1'11"041

    25-05-2019 om 18:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC -FERRARI - SNELST IN FP3, VETTEL CRASHT IN ST.DEVOTE !

    Op het einde van de derde vrije trainingen heeft Sebastien Vettel zijn mecaniciens een zware opdracht gegeven. Hij plette de linkervoorkant van de Ferrari op de muur. Het is dus de vraag of ze de bolide nog klaar krijgen voor de kwalificaties. De FP3 zag in de Monegask Charles Leclerc de snelste man. Hij reed voor zijn voordeur 1'11"265. Verwacht wordt dat straks één van de onderstaande vijf onder de 1'10" zal duiken.(Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                        1'11"265

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'11"318

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'11"478

    4. Max Verstappen (Red Bull)                    1'11"539

    5. Pierre Gasly (Red Bull)                          1'11"378

    25-05-2019 om 13:37 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIMON PAGENAUD START IN POLE VOOR 500 MIJLEN VAN INDIANAPOLIS

    Wat Fernando Alonso en Mc Laren al twee keer niet is gelukt, met name de 500 Mijlen van Indianapolis winnen, gaat minder showachtige figuren beter af. De Fransman Simon Pagenaud start zondagavond om 18.30 uur onze tijd in Pole op de "backyard". Hij legde beslag op de eerste plaats met een gemiddelde snelheid van 370,136 km/h over het 4 km lange "ovaal". Volgens Sebastien Bourdais wordt het hele traject plankgas gereden, zonder de voet te heffen, tenzij het niet anders kan door "verkeer" op de baan. Sebastien Bourdais, zogenaamd mislukt in de F1 maar meervoudig Indy-kampioen, neemt ook deel aan de komende 24 Uren van Le Mans op 15 en 16 juni met een GT Ford. In Indianapolis start de Fransman die in Le Mans is geboren, op de zevende plaats in weerwel van een eerdere crash tegen 330 km/h...Sebastien is een bescheiden en toegankelijk iemand. Niet iemand als Alonso die een halfgod denkt te zijn.(Walter Rombauts)

    24-05-2019 om 09:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON BLIJFT DE HOGE TOON ZETTEN IN FP2 IN MONACO

    De tweede vrije oefeningen voor de GP van Monaco stond voor de meest teams al in functie om de juiste configuratie voor de kwalificaties van zaterdagnamiddag te zoeken. Max Verstappen (Red Bull-Honda) sukkelde dit keer wat met de banden, nalijk geen grip. Dat overkwam ook Carlos Sainz (Mc Laren) die het verschijnsel "graining" overkwam. Dat treedt op als de rubbercompound te hard is voor het asfaltoppervlak en de coureur er niet in slaagt de band op bedrijfstemperatuur te houden. Dan onstaan kleine korreltjes die zich vasthechten op het banoppervlak waardoor mindere grip onstaat omdat de auto er - figuurlijk gesproken - op wegrolt. Vervelend verschijnsel en niet direct via engineering op te lossen. Pirelli heeft hard, medium ebn soft ter beschikking in het Prinsdom waar het tegen anders iets frisser is.(Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                                1'11"118

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                                 1'11"199

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                                  1'11"881

    4. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                           1'11"938

    5. Alexander Albon (Toro Rosso-Honda)                 1'12"031

    23-05-2019 om 16:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NIPT VOOR VERSTAPPEN IN FP1 VOOR GP VAN MONACO

    Zondag wordt de GP van Monaco gereden over 78 ronden of 260,286 km. Vanochtend zijn de eerste vrije trainingen gereden. Lewis Hamilton (Mercedes) klokte met 1'12"106 de snelste tijd in zijn Mercedes. Hij wordt wel nipt op de hielen gezeten door Max Verstappen (Red Bull-Honda) die zich daarmee gesandwicht ziet tussen de Mercedes van Bottas en die van de vijfvoudige wereldkampioen Lewis. De Monegask die voor eigen deur rijdt, Charles Leclerc zette zijn Ferrari andermaal voor die van viervoudig wereldkampioen Vettel. Straks bleven we de FP2 en morgen, vrijdag komt de F1 traditioneel niet op de baan. De FP3 en de Kwalificaties zijn voor zaterdag in petto gehouden.(Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'12"106

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)             1'12"165

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'12"178

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                           1'12"467

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                         1'12"823

    23-05-2019 om 13:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NIKI LAUDA, EEN MONUMENT VAN DE F1 IS OVERLEDEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was op 1 augustus 1976 dat de GP van Duitsland op de oude Nürburgring in de tweede ronde werd gestopt. Wereldkampioen 1975, Niki Lauda overkwam een verschrikkelijk ongeval door in Bergwerk een wiel van zijn Ferrari te verliezen. Ik heb hem persoonlijk na de brand als een mummie ingewikkeld voor mijn ogen zien afvoeren naar het ziekenhuis. Verbrand tot in de derde graad. Maar de Oostenrijker kwam op karakter terug en zes weken later in de GP van Italië in Monza finishte hij alweer vierde terwijl het bloed vanonder zijn helm vloeide...Dat seizoen werd de Brit James Hunt wereldkampioen met één punt voorsprong op Niki Lauda die in de GP van Japan, de laatste race, zijn Ferrari aan de kant zette omdat over Fuji een ware zondvloed kwam. Mocht hij toen gewoon doorgereden hebben zo hij sowieso toch nog wereldkampioen zijn geworden. In 1977 werd hij opnieuw wereldkampioen met Ferrari en in 1984 nog eens met een Mc Laren TAG Porsche. 

    Niki Lauda zijn loopbaan uit 13 seizoenen in de Formule 1. Hij sprokkelde 24 pole-positions bijeen, stond 31 keer op de eerste startrij en won 25 Grand Prix's, evenveel als Juan Manuel Fangio. Als mens heb ik hem net als Senna heel toegankelijk en open van geest gekend. Zowel Senna als Lauda werden drie keer wereldkampioen. Voor mij zijn ze als monumenten vergelijkbaar. De mooiste herinnering die ik van Niki heb overgehouden is een kartrace bij Inkart in Puurs. Daarin nam hij het op tegen een clubje journalisten. Buiten wat gekscheren onder elkaar over het motorvermogen overklaste hij iedereen. Ik heb de zaligheid gekend tweede te worden achter Niki. Later hebben we in de F1 veel babbels gehad. Niki Lauda werd 70 jaar en is overleden aan de gevolgen van een longtransplantatie die achteraf moeilijkheden bracht om uiteindelijk door de nierfuncties de duimen te moeten leggen tegen het leven dat altijd in hem bruiste. (Walter Rombauts/Foto:Ferrari)

    21-05-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAN LAMMERS DIRECTEUR VAN DUTCH GRAND PRIX IN 2020 IN ZANDVOORT

    Jan Lammers, ex-Formule 1 coureur en winnaar van de 24 Uren van Le Mans met een Jaguar XJR12 in 1988 in gezelschap van Andy Wallace en Johnny Dumfries, wordt sportief directeur van de "Dutch Grand Prix" die volgend jaar wellicht in mei zal worden gereden. Daarmee is Zandvoort na 34 jaar terug op de kalender en is een historisch duinencircuit terug op de kalender. Chase Carey, bigboss van het Formule One Management (FOM) is het contract komen tekenen. Het hoeft nauwelijks gezegd dat het fenomeen Max Verstappen hiervoor de inspiratie heeft gegeven.

    Het - terechte - Hollandse chauvinisme dat de postkaartVlamingen véél te kort komen, heeft dank zij sponsors als Heineken, Jumbo en anderen Red Bull's, voor dit mirakel gezorgd.  Als Honda zijn motor blijft oppeppen en hem duurzaam maakt kan 2020 wel eens het jaar worden waarin Max écht meedoet voor de eerste wereldtitel die nog nooit een Nederlander te beurt viel. Nu staat Max derde in de WK-stand, maar het is een illusie dat hij met de Red Bull de Mercedes kan verslaan. Ferrari rijdt al met het schaamrood op de wangen rond hem... De laatste keer dat een GP doorging in Zandvoort was in 1985 toen Niki Lauda met een Mc Laren TAG-Porsche won voor Alain Prost. (Walter Rombauts)

    14-05-2019 om 14:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!