Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    01-09-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EERSTE GP-ZEGE VOOR CHARLES LECLERC - FERRARI - IN GP VAN BELGIE

    In de eerste honderden meter beleefden we al een gele vlag, gevolgd door een safetycar. Kimi Räikkönen had in de eerste bocht "La Source" te weinig plaats gelaten voor Max Verstappen. Daardoor reed de Fin met het rechterachterwiel over het linkervoorwiel van de Limburger. Max trachtte verder te rijden, maar zijn linkse voorwiel brak af en Max proefde de Johnnie Walkermuur. Gedaan. Vier ronden safetycar en een restart. Aanvankelijk leek het erop dat Sebastien Vettel zijn zege van vorig jaar zou kunnen vernieuwen. Maar trainingssnelste Charles Leclerc achtervolgde voorbeeldig zijn ploegmaat, op één foutje na door een chicane af te snijden. Het bleef zonder strafgevolgen.

    Voor teamchef Mattias Binotto werd duidelijk dat zijn viervoudige wereldkampioen Vettel niet probleemloos vooraan reed. Hij wilde een Ferrarizege zeker stellen en verzocht Vettel het teamorder Charles Leclerc aan de leiding te laten. Vettel gehoorzaamde omdat Lewis Hamilton vanaf de derde plaats dichter kwam om de tweede plaats te pakken... Lewis ging "moeiteloos" voorbij en finishte tweede op 0"981 van Leclerc. Hamilton verstevigt natuurlijk zijn positie in de stand om het WK. Niet héél veel want ploegmaat Bottas werd derde. Sebastien Vettel haalde in extremis op twaalf ronden voor het einde nog de rode zachtste banden. Te laat.

    Ze lieten hem nog alleen toe de snelste ronde met 1 WK-punt te rijden. Alex Albon ten slotte was de man van de dag. Hij startte zeventiende en bracht in zijn eerste race met Red Bull tot een vijfde plaats. In de laatste ronde vlamde Antionio Giovinazzi zijn Alfa Romeo nog in de bandenmuur, terwijl Lando Norris zijn Mc Laren zag stilvallen. Dan viel ook de zwartwit-geblokte vlag over een eerder ontgoochelende, trieste GP van België. In werkelijkheid rijden slechts vier auto's voor de zege. Met de Red Bull's erbij geteld zes.

    "Racing Point" zal voor het inhaalmaneuver van Albon op Perez, twee wielen op de baan, twee andere wielen in het gras buiten de baan... klacht indienen. Maar Albon blijft vijfde Tot hiertoe.. De rest ? Zijn het allemaal wel autocoureurs...? Räikkönen natuurlijk wel. Die reed nog tegen de vader van Max Verstappen, Jos Verstappen. Ook geen echte vrienden geweest. Geslepen Kimi gunde Max geen ruimte in "La Source"... Misschien spoot er Heineken uit en Kimi lust iets straffers. Volgende GP is die van Italië in Monza. (Walter Rombauts)

    1 Charles Leclerc (Ferrari)                               308,176 km in 1 uur 23'45"710/1000ste / Gemiddelde snelheid 220,751 km/h.

    2. Lewis Hamilton 'Mercedes)                           +0"981

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                            +12"585

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                             +26"422

    5. Alex Albon (Red Bull-Honda)                        + 1'21"325

    WK-stand:

    1. Hamilton                    268 punten

    2. Bottas                       203

    3. Verstappen                181

    4. Vettel                        169

    5. Leclerc                      157

    01-09-2019 om 18:01 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ANTHOINE HUBERT GEDOOD IN F2 RACE, ZIJDELINGSE IMPACT TE GROOT

    Iedereen heeft het al gelezen en gezien: de 22-jarie Franse autocoureur Anthony Hubert is zaterdag in Francochamps gedood bij het uikomen van de Raidillon. Voor hem ging Giuliano Alesi in de fout. Daardoor botste Hubert in een ontwijkend maneuvre zo hard in de bandenmuur dat hij terug op de ideale lijn van de piste werd gekatapulteerd. Verschrikkelijk voor hem, maar helemaal dwars op de rijrichting. De Amerikaan Juan Correa heeft in volle vaart de auto in twee gebroken. Anthony Hubert had daarbij geen enkele kans.

    Eénzitters in de F2 zijn net op die plaats als lucifers die je kan doorbreken. Hij was een belofte in Frankrijk en was ook lid van de Renault Sport Academy via dewelke hij in het BTW-Arden team geraakte. Als regerend Frans F3-kampioen won hij dit jaar al in zijn thuisstad Monaco en in e Castellet. Voor het dramatische gebeuren gisteren stond hij op de achtste plaats in de voorlopige stand om het kampioenschap, voor Mick Schumacher.

    De man die hem percuteerde in zijn stilstaande bolide, Juan Correo ligt met verbrijzelde onderbenen in de Intensive Care van het ziekenhuis maar is buiten levensgevaar. Giuliano Alesi, begin ven het drama, liep geen letsels op. DE F2 race van vandaag is afgelast en in de 19de ronde van de Belgische GP is verzocht een staande ovatie te brengen aan de overleden coureur, op basis dat hij het nummer 19 op zijn auto had...R.I.P. Anthony Hubert. (wr)

    01-09-2019 om 12:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC ZET FERRARI IN POLE VOOR GP VAN BELGIË

    Charles Leclerc reed de snelste tijd in de FP3 waarin Lewis Hamilton crashte. Mercedes kreeg maar op het nippertje de auto rijklaar voor de kwalificaties. In die FP3 legde Charles Leclerc al de basis voor zijn pole-positie in de Q3. De uiteindelijke chrono werd 1'42"644, met in zijn schaduw Sebastien Vettel. Het is sinds 2007 (Räikkönen) geleden dat Ferrari nog op de eerste plaats stond in Francorchamps. Lewis Hamilton nam genoegen met een derde plaats, net voor ploegmaat Valtteri Bottas.

    De Q1 werd ontsierd door een brandje van de Williams van Robert Kubica. Hij had net een nieuwe Mercedesmotor. Iets later stoomde ook de Alfa Romeo van Giovinazzi die ook een nieuwe Ferrarimotor had gekregen. Kimi Räikkönen in de tweede Alfa Romeo - ook met Ferrari-aandrijving, werd de beste van de niet kandidaat winnaars. Max Verstappen die geen nieuwe Honda "Phase 4"-motor wilde moet zich nu afvragen of dit geen foute beslissing om bestwil was. Hij moest zich tevreden stellen met een vijfde plaats. Morgen kleurt de eerste rij rood en wordt beschoten vanaf de tweede rij door twee zilverpijlen.(wr)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                          1'42"519

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'43"037

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'43"282

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'43"415

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1'43"690

    31-08-2019 om 16:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LECLERC - FERRARI - VERVANGT VETTEL AAN TOP VAN FP2

    De Monegask Charles Leclerc heeft in de FP2 de snelste tijd gereden. Iets sneller dan zijn ploegmaat Sebastien Vettel deze ochtend. Maar beide Ferrari's melden zich aan voor een hoofdrol. In tegenstelling tot Alfa Romeo en Haas gebruikt de Scuderia vooralsnog niet de nieuwe motor die als "Phase 3" wordt bestempeld. Honda heeft een "Phase 4" in de auto van Alex Albon gemonteerd. Max Verstappen heeft die krachtbron geweigerd, volgens hem om strategische redenen.

    De Limburger heeft er niet het volste vertrouwen in en ziet hoe Bottas en Hamilton met hun fonkelnieuwe 1,6 V6 Turbo Hybrid vandaag de Ferrari's niet echt konden verslaan. Vanochtend sukkelde vooral Hamilton. Hij zette deze namiddag wel de zesde plaats om in een vierde. Voor Sergio Perez (Racing Point) die door in rookpluimen stopte, kwam er een gele vlag, dan een rode die de FP2 1'35" korter maakte. Het technisch gedoe zorgt voor veel geharrewar.

    Zo verving Renault op beide auto's het ICE-systeem waardoor zowel Daniël Ricciardo als Nico Hülkenberg vijf plaatsen op de grid achteruit gaan. De Duitser zal in 2020 worden vervangen door Ocon bij de Franse constructeur. Nico Hülkenberg wordt geciteerd voor volgend jaar bij Haas. Eerst morgenmiddag zien we wie de FP3 het best naar zijn hand zet om dan in de kwalificaties de pole trachten te pakken. Wie is op dit moment een honderd procent open vraag. Meer bekend is het antwoord of Lewis Hamilton verder timmert aan een zesde wereldtitel. Het is een simpele "ja". Vervelend antwoord voor zowat iedereen.(Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                             1'44"123

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'44"753

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'44"969

    4. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'45"015

    5. Sergio Perez (Racing Point)                         1'45"117

    WK-Stand Piloten:

    1. Hamilton                                    250 punten

    2. Bottas                                        188

    3. Verstappen                                 181

    4. Vettel                                         156

    5. Leclerc                                       132

    WK-stand Constructeurs:

    1. Mercedes             438 punten

    2. Ferrari                 288

    3. Red Bull              244

    30-08-2019 om 23:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL GEEFT FERRARI GOEDE HOOP IN FP1 IN FRANCORCHAMPS

    Met de dertiende race, de GP van België, start de tweede seizoenshelft van het WK F1 2019. Tijdens een zoutloze eerste vrije training gaf Sebastien Vettel Ferrari goede hoop op een mogelijk winningweekend. Lewis Hamilton bracht meer dan dertig minuten in de pits door. Eén en ander aan de gasplank functioneerde niet naar behoren. Daarna vond hij niet de juiste balans met de banden. Daarom pas zesde.  Zijn ploegmaat Valtteri Bottas rijdt ook in 2020 voor Mercedes. Als puntenraper, want Lewis zal volgend jaar op jacht gaan naar een zevende titel. Daarmee zou hij Michaël Schumacher evenaren. In de FP1 reed e man uit de F2, Nicholas Latifi in de Williams. Straks in de FP2 zal George Russell zijn auto weerkrijgen. Opmerkelijk is dat Alex Albon die voor de eerste keer met de Red Bull-Honda rijdt op de vierde plaats staat, nipt achter ploegmaat Max Verstappen.(wr)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'44"574

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'44"788

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'45"507

    4. Alex Albon (Red Bull-Honda)                   1'45"584

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'45"882

    30-08-2019 om 13:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BELGIE BEGINT STRAKS MET EERSTE VRIJE TRAINING

    Iedere GP begint met de eerste vrije oefeningen. Zo ook die van België in Francorchamps waar verlieslatend wordt georganiseerd en de Waalse Gemeenschap dat betaalt. Het gaat om zo'n 23 miljoen euro. De Waalse regio verdedigt het verlies door de sterke impuls van Francorchamps op de plaatselijke economie. Dat is overigens een eerlijke vaststelling. Morgen heerst  de "that beautifull noise" weer  over het mooiste circuit ter wereld. Mercedes, Ferrari en Red Bull zijn de voornaamste actoren. We zullen straks zien of hoe of wat de hegemonie van Mercedes kan verstoren. Het Duitse merk, terugvallend op de automarkt, heeft alle troeven in handen. Waar Bottas naartoe gaat weet niemand. Als Ocon in zijn plaats wordt aangeduid, einde contract Bottas, is niet meteen een verzekerde vooruitgang bij de "Ster".

    Morgenochtend is het leuk om te zien wie in "the picture" wil staan. Voor men naar die beelden kijkt is het goed eens naar Plopsaland te gaan in De Panne. Daar heerst een droomwereld hoe onze planeet er zou moeten uitzien. Helaas, als je buitenkomt is alles weer ongezellig. Dr.Diploma Ingenieur Ferninand Pïëch heeft ons op 25 augustus j.l.verlaten. De kleinzoon van de echte Ferdinand Porsche neem daarmee alle geheimen mee naar de eeuwigheid over de sjoemeldiesel waarmee hij samen met Bosch een strategie opzette voor de Europese controles belachelijk te maken. Als de "technische inspectie" op twee aandrijvende wielen controleerde, dan was dat denkvoer voor Ferdinand Piëch. Een auto rijdt op vier wielen. Zoals morgen in Francorchamps. (Walter Rombauts)

    30-08-2019 om 01:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPNIEUW EEN VROUW IN DE F1 KAN DE BUSINESS KOMPLEET MAKEN

    Volgens ex-Formule 1 piloot David Coulthard hebben slechts zes vrouwen ooit deelgenomen aan een F1-weekend. Hij wil één van de dames die nu de "Formule Woman" rijden overhevelen naar de F1... In de jaren '50 heb ik Maria-Teresa Defilipis in een Maserati 250F zien rijden. Dezelfde bolide waarmee Juan Manuel Fangio in 1957 zijn vijfde wereldtitel won. De dame kwam volgens eigen zeggen fysieke kracht daartoe te kort. Maar er was toen nog geen stuurbekrachtiging. Er wordt in de huidige context een beetje minachtend gedaan tegenover de dames in de autosport. Danica Patrick won de 500 Mijlen van Indianapolis. Geen F1 weliswaar maar wellicht nog straffer want "Crashgate-wereldkampioen 2006", Fernando Alonso, heeft dat nog niet kunnen nadoen...

    In werkelijkheid hebben méér dan 700 dames geschiedenis geschreven in de wereldwijde autosport. In ons eigen land kunnen we aan Yvette Fontaine en Christine Beckers denken.Ze stonden hun mannetje achter het stuur. Ook in Le Mans. Lella Lombardi kan net als Michèle Mouton aan de héél lange lijst worden toegevoegd. Lella Lombardi was de eerste vrouw in de F1 die een half WK-punt scoorde. (1975 GP van Spanje) Maar een vrouw in de F1 vandaag zou natuurlijk de show vergroten.

    Daarbij moet ik denken aan ene Mevrouw Hacksell die in een Osca de "Coupes de Spa" reed in Francorchamps, enkel gekleed in bikini. In een nieuw victoriaans hypokriet tijdperk zou dat niet meer kunnen. De "Me Too-lijst" zou snel worden bovengehaald. Aristoteles heeft het 322 jaar voor onze jaartelling gezegd: "als de vrouw de gelijke aan de man wordt is zij de baas"...Zover zijn we nog niet in de F1. (Walter Rombauts)

    23-08-2019 om 23:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAAROM FORMULE 1 NOOIT MEER F1 ZAL BLIJVEN VANAF 2021

    In de vorige dagen beschreef ik in grote lijnen hoe de nieuwe Formule 1 vanaf 2021 er zal uitzien. Vandaag zijn de eerste windtunnelstests gedaan onder leiding van Pat Symonds en daarbij wordt nog meer duidelijk. Boven de voorwielen is een strip, zeg maar een kleine wielkap te zien. Die breekt dus met de aloude traditie dat F1-bolides vrije openstaande wielen moeten hebben. Als we de HALO-veiligheidskooi zien, de HANS-nekbeschermer (waarvan bedenker Dr. Robert Hubbard in 1985 patent nam en in maart j.l. op 75 jaar is overleden), en daarbovenop die kleine wielkap, dan is de stap naar een Le Mans-prototype-model snel gemaakt voor de nabije toekomst. Maar wel eenzitter blijvend.

    Dat wielkapje, is echter van het grootste belang. Het stuurt een betere luchtstroom naar de remmen, zodat ze beter gekoeld op hun beurt minder hitte aan de banden overdragen. De controle op de banden zal van cruciaal belang blijven. Vooral omdat men moet voorkomen dat bij een hoge temperatuur - in een spin bijvoorbeeld - de harslaag in de band zou smelten. Dus hebben de toonaangevende ingenieurs als F1-director Ross Brawn (onweerstaanbare man) lichte toegevingen gedaan aan de historische authenticiteit van de F1. Het concept van de nieuwe wagen heet "India". Verleng het aub niet naar India"napolis". Het zou te duidelijk worden dat de Amerikanen het nu voor eens en voorgoed te zeggen hebben over een sport die in een TV-show is veranderd. Maar soms toch wel heel spannend, en technisch blijvend bedwelmend.(Walter Rombauts)

    22-08-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OPNIEUW GROUND EFFECT, TANKEN TIJDENS PITSTOPS, WENSEN VAN TODT EN LIBERTY MEDIA

    De hele wereld kan via TV zien dat de President van de Fédération Internationale de l'Autmobile (FIA) vaker op de F1 aanwezig is. Dat heeft te maken met de nieuwe reglmentering die onder de Amerikaanse eigenaars Liberty Media vanaf 2021 feit zal zijn. Einde van de historische F1. Maar de "show must go on". Jean Todt, die een diepe afkeer heeft van de F1, en in zijn tienjarig presidentschap van de FIA zich voornamelijk met verkeersveiligheid en de Formula E heeft bezig gehouden, heeft de Amerikanen geïnspireerd om tanken tijdens pitstops en de omgekeerde vliegtuigvleugels van Colin Chapman weer in te voeren. Ingenieurs - zoals de eminnente Adrian Newey - zitten alweer aan een leeg "Computer Aided Design"-blad om in te vullen hoe die nieuwe racewagens er moeten uitzien. Interessant om volgen...

    Mensen wéten het wel, maar het is ze niet altijd klaar voor de geest dat als je lucht versneld over een voorwerp stuwt dat achter dat voorwerp een vacuüm ontstaat. Dat relatief luchtledige, afhankelijk van tientallen factoren, zuigt. Het is de vorm van een vliegtuigvleugel die maakt dat zo'n gevaarte "aan de lucht hangt." Als je nu de onderkant van een race-auto het omgekeerde profiel van een vleugel geeft, dan zou in principe een Formule 1 auto tegen het plafond kunnen rijden zonder vallen. Als die lang genoeg ie en de auto een behoorlijke snelheid kan onderhouden.

    Nu, op het asfalt geprojecteerd, zuigt de race-auto bij het verhogen van de snelheid zich vaster en vaster op de weg.  Als er geen zijdelingse lucht onder kan weliswaar. (vandaar de vroegere  zijdelingse "jupes") Dan kan de bochtsnelheid héél hoog worden en de uitgeoefende G-krachten tot 5G oplopen. Totdat het bloed in de aderen tegen de aderwand blijft plakken en niet meer stroomt. Er zijn getuigenissen van. Van medicia en piloten die het hebben meegemaakt. We moeten dan wel terug naar het epos van de monumenten. Als dit door Liberty Media opnieuw wordt ingevoerd zullen de jongeren schrikken en hebben de toeschouwers ieder vijf jaar een generatie "ouwe" coureurs". Maar er is nog veel meer.

    Liberty Media wil de kosten gedrukt zien zodat eventueel meerdere constructeurs in de F1 zouden komen. De huidige 1,6 liter V6 Turbo-Hybridmotoren zullen nog tot eind 2024 worden behouden. Zelfs met een krachtiger MGU-K laadsystemen. (+ 30 kW). De grote besparing zal worden betracht in de versnellingsbakken. Al teams zullen een zevenversnellings-transmissie hebben. Dus één gang minder dan tot eind 2020. De ingaande as van de transmissie zal voor de teams een individuele mogelijkheid laten om het motorkoppel in te voeren. De leveranciers van de transmissie moet nog orden bepaald, Ricardo, Xtrac of anderen. Het lastenboek omvat wel een bedrijfszekerheid van 5000 km. Daarvoor werd als richtlijn de afstand genomen die vaak in de 24 Uren van Le Mans" wordt gereden. Bruutweg gezegd, Parijs- New York.

    De 18"-wielen zullen met lage banden worden uitgerust. De controle op en in de band wordt door sensors uitgevoerd die data naar de pits zenden. Normaal worden de achtzenders-sensors op de achterkant van de voorvleugels geplaatst. Op die manier zijn ze minder onderhevig aan stof, steenslag en vuiligheid die zich ophoopt en de signaalkracht verzwakt. Momenteel zijn de sensorleveranciers drukdoend voor 2021 om de beste producten voor te stellen. Ook de achterbanden worden met sensors gecontroleerd. Het is best deze achteraan op de bodem van de chassis te monteren en niet via - bijvoorbeeld - de achteruitkijkspiegels. Wie de controle van de band, binnen en buitenkant en ook de middencompound het best registreert maakt kans het meeste uit dezelfde Pirellirubbers te halen en een beter resultaat neer te zetten in de nakende kampioenschappen.(wr)

    08-08-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT, VERSTAPPEN MORELE WINNAAR GP VAN HONGARIJE

    "Op drie ronden van de finish wist ik dat Lewis ging winnen. Dat was het moment om zachte banden te halen en de snelste ronde trachten te rijden voor één WK-punt meer" zei Max Verstappen na het afsluiten van de thriller in Hongarije die precies 35 ronden van de 70 de hele wereld in hoogspanning hield. Het duel van het jaar !!! Als waarnemer kon je zien dat de harde banden van de Red Bull-Honda moe waren. Mercedes liet Lewis op 20 ronden voor het einde nog mediums halen en de vijfvoudige wereldkampioen haalde daarmee één seconde per ronde in op de Red Bull-Honda.

    Lewis Hamilton timmert daarmee verder aan zijn zesde wereldtitel. Bottas kende pech in een "touchette" met Lewis in de eerste ronde en moest na een pitstop van 14" voor een nieuwe voorvleugel vanaf de achterste positie terugvechten naar de achtste plaats. Hij weet nu dat hij verslagen is en weldra weten we of hij blijft bij Mercedes of elders zijn geluk moet gaan zoeken. Max Verstappen reed de snelste ronde in 1'17"103. De zomervakantie begint nu in de F1 en op 30 augustus a.s. beginnen de vrije trainingen voor de GP van België in Francorchamps.

    Vettel werd derde en beperkt de schade in de WK-stand. Hij beseft evenwel dat hij geen kans meer maakt op een vijfde titel. Mercedes-baas Toto Wolff beweert van wel. Maar dat is een verontschuldigende manier van zeggen want het Duitse merk dat op de automarkt dipjes begint te kennen, is al wel zeker van een zesde wereldtitel bij de constructeurs dit jaar. Ferrari, op de automarkt nog sterker in weerwil van een verkoopsafname in het tweede kwartaal dit jaar ziet wat angstig Red Bull naderen voor de tweede plaats in het WK van de constructeurs..

    En wie geeft Red Bull zoveel energie ? Honda ! De 1,6 V6 Turbo Hybrid-motor die vorig jaar bij Mc Laren zo sputterde.... Vanaf 1 september begint met de GP van België in Francorchamps de tweede seizoenshelft. Dat is de eerste race van nog negen GP's. Benieuwd of we met het fenomeen Max Verstappen dan in een andere wereld terecht komen. Bijna buitenaards staat al vast. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1 uur 35'03"796 (306,670 km tegen gemiddelde snelheid van 187,729 km/h)

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         + 17"796

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                      + 1'01"433

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                        + 1'05"250

    5. Carlos Sainz (Mc Laren-Renault)            + 1 ronde

    WK-stand piloten:

    1 Hamilton                       250 punten

    2 Bottas                           188

    3 Verstappen                    181          

    4 Vettel                            156

    5 Leclerc                          132

    WK-stand Constructeurs :          

    1 Mercedes                 438

    2 Ferrari                     288

    3 Red Bull-Honda        244

    04-08-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - SCOORT EERSTE POLE IN HONGARIJE

    Het nieuwe "rendier" Max Verstappen is een feit. In Hongarije reed de Belgische Nederlander met de Red Bull-Honda in 1'14"572 zijn eerste pole-position uit zijn loopbaan. Tevens een nieuw ronderecord op de Hongaroring. Max zette daarmee liefst tien wereldtitels als leerjongens achter zich op de grid. Kimi Räikkönen één, Sebastien Vettel vier, Lewis Hamilton vijf. De 22-jarige fenomenale jongeman neemt hierbij zowat buitenaardse normen aan. Zelfs Lewis Hamilton liet zich onvoorzichtig uit dat hij best Max naast hem wil in 2020 in plaats van Bottas. Of dat zal gebeuren is zéér de vraag. Want Honda is er ook nog. Of beter, Honda is terug van ver weggeweest.

    De Japanse constructeur, geboren door Soichiro Honda in Japan, beginnend met grasmaaiers, nu voor de F1 gebaseerd in Engeland, begeeft zich opnieuw onder de grootsten: Mercedes en Ferrari. Het lijdt geen twijfel dat Honda de doorontwikkeling van de nu succesvolle F1 1,6 V6 Turbo Hybrid verder in handen van Max Verstappen wil zien in 2020. Dat is het laatste seizoen van de na-oorlogse F1 die in 1950 begon. Dan eindigen de Concorde Accoorden tussen de FIA en de FOM en begint er een nieuwe, minder technisch geraffineerd en dus goedkoper Formule 1-era in handen van het Amerikaanse Liberty Media. Meteen zal een nieuwe generatie autocoureurs worden geboren.

    Ook Mick Schumacher zal daarbij zijn, al was het maar om vaders glitter van zeven wereldtitels. Vandaag eindigde Mick Scumacher in de eerste manche van de F2 op de achtste plaats en won andermaal Nicolas Latifi de race. De wereldkampioenen van vandaag zullen in 2021 wellicht allemaal op pensioen zijn, in de Formula E rijden of in Le Mans een zitje krijgen. Vandaag heeft Max Verstappen op nooit eerder gezien wijze een nieuw tijdperk in de autosport op gang geknald. Morgen is er de race. De "snotneus" tegen de "gelauwerden" die door hem worden gelouterd om na te denken over hun nabije toekomst. Daartoe behoren Vettel, Hülkenberg, Ricciardo, Perez, Kubica (zeker !!!), Bottas en andere Grosjeans. Morgen afspraak op de 4,381 km lange Hongaroring ! (Walter Rombauts)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'14"572

    2. Valteri Bottas (Mercedes)                                1'14"590

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'14"769

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                  1'15"043

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'15"071

    03-08-2019 om 22:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NIPT SNELST VOOR HYPERSTER MAX VERSTAPPEN

    Vooral Valtteri Bottas voelt de druk op hem. Geruchten (en het zijn werkelijk voorlopig maar geruchten) in de paddock doen de ronde als zou Max Verstappen in 2020 bij Mercedes gaan rijden. Het zinderde door heel de FP3 in Hongarije. Daarin eistte Lewis Hamilton met 1'16"084 zijn eerste plaats op. Nipt voor Max Verstappen die...1'16"097 liet noteren !!!! Tweede voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel, voor pschologisch geschokte Valtteri Bottas en Charles Leclerc... Straks de kwalificaties voor de "pole" die van kapitaal belang is op de Hongaroring. Dat is een mini "oude Nürburgring", waar inhalen wel mogeijk is. (Walter Rombauts)

    1.Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'16"084

    2.Max Verstappen (Red Bull-Honda)               1'16"097

    3.Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'16"166

    4.Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'16"335

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'16"392

    03-08-2019 om 13:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOWERELD IS HET NOORDEN KWIJT

    Straks beginnen in Hongarije de eerste vrije trainingen voor de gelijknamige GP op de Hongaroring. Red Bull is door de prestatie van Max Verstappen in Duitsland door het dolle heen. Iets voorbarig wordt de 21-jarige wonderboy vooral in de Nederlandse pers al gezien als de wereldkampioen 2019. Mathematisch en met veel tegenslag voor Lewis Hamilton kan het. Maar het zal eerder vice-wereldkampioen worden zijn omdat Bottas murw is, psychologisch gebroken door zijn ploegmaat die al vijf titels heeft.

    Maar omdat Red Bull nu toch ter sprake komt. Het eens zo historische merk Aston Martin is zo goed als waardeloos geworden op de beurs. Het verdampt en is officieel sponsor van Red Bull. Twee dingen die niet te rijmen vallen. Andy Palmer, ceo, die in 2017 nog voor winst zorgde ziet de waarde van 4,3 miljard pond naar vandaag tot 1 miljard dalen. Een James Bondverhaal. Maar de hele automarkt ligt ondersteboven, is het noorden kwijt. Wereldwijd is 7% achteruitgang genoteerd. China, de grootste markt voor elektrische voertuigen valt bijna stil. China vraagt minder mangaan, nikkel en kobalt voor herlaadbare batterijen. In die mate zelfs dat Umicore er kopzorgen over heeft. Mercedes - Benz, Daimler dus, raakt niet onder het dieselschandaal uit en verkoopt minder auto's. BMW ook al. We kunnen nog een poos doorgaan.

    Zelfs Renault stuurt onheilsberichten over heel de wereld. Hoewel daar een vrolijke Vlaamse noot in zit. De Vlaamse regering - die van eeuwigdurend lopende zaken dan - heeft een groepsaankoop van 120 Renault ZOE's geplaatst. Een degelijke elektrische auto die zo om en rond €22.000 kost is een goede koop, al is de autonomie net als die van de Nissan Leaf beperkt. In dagelijks gebruik weten we dat we na 220 km dringend een stekker moeten vinden. Maar daarvoor is geen infrastructuur. Degene die er al is, is ondermaats.

    Zo grasduinen door de autowereld geeft een triest nostalgisch gevoel. Wat ooit de hoogte passie is geweest, de grootste liefde waarvoor de beste en mooiste vrouwen zijn opgegeven is voorbij. Met de zelfrijdende auto die nu al in Trier via Google in de stad rondrijdt, dreigt de laatste emotie te verdwijnen. De eenheid tussen mens en machine die verstandig kon bestaan is kille artificiële intelligentie geworden. Zoals in de zeer nabije toekomst seksrobots mannen zullen vervangen. Aristoteles heeft het 322 jaar voor onze tijdrekening gezegd: "als de vrouw gelijk wordt aan de man is ze per definitie de baas". We zijn zover. Morgen zal Max Verstappen met de Red Bull trachten Lewis Hamilton verder terug te dringen. Maar dat Hollands - gezond - chauvinisme zal nog even moeten wachten.(Walter Rombauts)

    02-08-2019 om 17:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN FP1 EN GASLY DOOR PLOTSE REGEN SNELST IN FP2 IN HONGARIJE

    De vrije vrijdagtrainingen voor de GP van Hongarije zijn snel verteld. In de FP1 hield Lewis Hamilton aanvaller Max Verstappen achter zich. Ploegmaat Valtteri Bottas reed niet wegens motorproblemen in Mercedes' kwetsbaar geworden sterrenhemel. Sebastien Vettel zette de Ferrari op een hoopvolle derde chrono en Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) verraste opnieuw in de eerste vijf.

    De FP2 kreeg regen. Max Verstappen reed eerst de snelste tijd maar omzeggens direct stelde Hamilton die wijzerstand scherper. Als bij mirakel plofte Pierre Gasly net voor de regen op de rapste tijd. Precies om 15.18 uur. Eerder was de sessie al onderbroken door een ferme klap tegen de muur van Albon. Maar hij overleefde zonder letsel de smak. De regen bleef lichtjes vallen. Intermediaires werden ingezet maar daarmee kwamen de besten maar aan 1'36"... Dus bleef zogoed als alleman binnen.

    Sainz porbeerde het ongelooflijke....op slicks (mediums) 1000 pk overzetten op een spekgladde asfalt en amuseerde daarmee het weinige publiek met wat pirouettes die gelukkig voor Mc Laren zonder brokken afliepen. Slot van de FP2: Pierre Gasly onverwacht en bij mirakel snelste voor Max Verstappen. Voordeel van de vrijdagse mislukkende evenementen is dat er zondags wellicht een spannender race van komt. Iedereen doet dan zowat mee aan de bandenloterij. Morgen FP3 en de kwalificaties. Zondag de race. Een onvoorspelbare. (Walter Rombauts)

    FP1

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   1'17"233

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                         1'17"398

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                                     1'17"399

    4. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                              1'17"942

    5. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)                           1'17"942

    FP2

    1. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                               1'17"854

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                         1'17"909

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   1'17"995

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                                    1'18"184

    5. Daniël Ricciardo (Renault)                                    1'18"597

    02-08-2019 om 17:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN OVERSTIJGT IN ZIJN RED BULL-HONDA CHAOS IN GP VAN DUITSLAND

    Nat, droog, safetycar in de regen al voor de echte start. Slippende kampioenen, Charles Leclerc, Valtteri Bottas, Nico Hülkenberg, Sergio Perez, Lewis Hamilton..., allen gecrasht. Chaos. Een replica van de bijbelse zondvloed en de toren van Babel. Pitstops bij de vleet, tot zelfs sommige commentatoren er niet meer aan uit konden wie met welke banden reed. Zo'n veertien ronden voor het einde koos Max Verstappen voor de zachtste droogweerbanden en zette zich opnieuw als leider aan het veld. Velen volgden zijn voorbeeld, met in het bijzonder Sebastien Vettel die vanaf de laatste plaats startte en...tweede finishte.

    Mercedes verdween roemloos uit de Motodroom van Hockenheim. Bottas gecrasht, teamleider Toto Wolff woedend, Hamilton een slechte dag. Dat kan Mercedes van een vijfvoudige wereldkampioen nog verwerken. Hij eindigde elfde, mede door straftijd door verkeerd de pits in te rijden. In ieder geval won Max Verstappen zijn tweede GP van dit seizoen. En reed ook de snelste ronde. Dus 26 WK-punten geoogst !!! Zijn wapenfeiten maken hem op 21 jarige leeftijd al tot een levende legende die ongetwijfeld in de komende seizoenen wereldkampioen wordt. Aandacht moet ook uitgaan naar de Rus Daniil Kvyat die de Toro Rosso, ook met Honda-motor, op de derde podiumplaats zette.

    Los daarvan wordt hij een held in Japan. Hij brengt voor de tweede keer dit jaar Honda (waarmee Mc Laren voordien zo sukkelde) op het hoogste podiumtrapje. De jongeman leeft al tussen de wereldkampioenen, dat is zijn natuurlijke omgeving geworden. Volgende week op de Hongaroring is hij door diezelfde wereldkampioenen opnieuw te vrezen. En de "crashers", tja, die moeten zich daar maar op de baan te zien houden. (Walter Rombauts)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                          1 uur 44'31"275

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                                      + 7"333

    3. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Honda)                           + 8"305

    4. Lance Stroll (Racing-Point)                                    + 8"966

    5. Carlos Sainz (Mc Laren-Renault)                            + 9"583

    WK-stand na 11 van 21 races:

    1. Hamilton                     223 punten

    2. Bottas                         184

    3. Verstappen                  136

    4. Vettel                          123

    5. Leclerc                        120

    WK-stand van de Constructeurs:

    1. Mercedes                407 punten

    2. Ferrari                    243

    3. Red Bull-Honda       191

    28-07-2019 om 18:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN POLE NA TOTALE AFGANG VAN FERRARI-BOLIDES

    Noch Sebastien Vettel, noch Charles Leclerc treft enige schuld dat de eerste op de laatste plaats vertrekt en de tweede vanaf de tiende. We gaan niet flauw doen en met de vinger wijzen naar teammanager Binotto, maar "drama" zoals de hele geschiedenis van het Steigerende Paard is geweest, speelde de hoofdrol in de kwalificaties voor de pole in Hockenheim. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel kon zelfs niet aan de Q1 deelnemen en start zo per definitie op de twintigste plaats. Leclerc raakte in de Q1, maar dan liet ook zijn Ferrari het afweten. Vettel rijdt voor eigen publiek, mogelijk zelfs zijn laatste GP in Hockenheim.

    Lewis Hamilton (Mercedes) swingde naar de pole in 1'11"767. Na ook wat technische donderwolken voor Max Verstappen plaatste het stuurwonder zijn Red Bull op de tweede plaats voor Bottas (Mercedes). Deze laatste wordt onzekerder met de minuut. Dat komt omdat hij in Lewis zijn meerdere moet erkennen, maar nog meer omdat in augustus zijn Mercedes-contract wordt heronderhandelt. Daar speelt ook Ocon in mee. Iemand die bij Toto Wolff hoog aangeshreven staat en mogelijk minder zal kosten dan de Fin. In barre tijden voor Mercedes-Benz op de automarkt kan dat welkom zijn. 

    De gisteren zwaar gecrashte Pierre Gasly kreeg van Red Bull een splinternieuwe bolide en dankt het team met een vierde tijd. Voor ouwe rat Kimi Räikkönen kon de vreugde niet op. Hij klokte de vijfde tijd in de Alfa Romeo die met een Ferrari-motor rijdt. Zo rehabiliteerde hij toch het Italiaanse iconisch merk iets.  Dat Red Bull "Aston Martin" als sponsor voert en een Hondamotor middenin heeft is dus ook geen probleem. In een tijd van vrije genderkeuze. Ondergetekende kiest voorlopig nog voor de "homo erectus", maar weet dat hij daarmee voorbij is gestreefd. Maar als ik zag hoe FIA-president in de Ferrari-pit ongelovig naar de hem zo bekende machine keek, wist ik dat hij ook nog aan een definitieve keuze toe was.

    Morgen is er de GP van Duitsland als elfde race van éénentwintig. Op de affiche staat een inhaalrace van Vettel en Leclerc, gesteld dat de auto's aan de praat te krijgen zijn. Er hangen duels in de lucht. Zelfs tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen. Misschien ook met Charles Leclerc die terug naar het front zal dringen. Eén ding staat al vast. Vijfvoudig wereldkampioen Hamilton werkt naarstig verder aan zijn zesde wereldtitel. Hij telt nu 223 punten voor Bottas met 184. Dan volgt Max...Voor het wereldkampioenschap van de constructeurs leidt Mercedes met 407 eenheden voor Ferrari 243. Het staat nu al vast dat Mercedes voor de zesde keer sinds 2016, toen men met deze V6 Turbo Hybrid-krachtbronnen is beginnen racen in de F1, ongenaakbaar zal blijken. Morgen koers. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'11"767

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'12"113

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'12"129

    4. Pierre Gasly (Red Bull-Honda)                    1'12"522

    5. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)          1'12"538

    27-07-2019 om 17:08 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FP3: SNELSTE LECLERC OP HIELEN GEZETEN DOOR MAX VERSTAPPEN

    Om precies 12 uur 40' van de één uur durende "Free Practice 3" in Hockenheim gingen alle piloten over op softs. De eerdere tijden werden op mediums neergezet. Met het oog op de kwalificaties straks is het uitproberen daarvan een noodzaak. Een "soft" is 0,6" sneller dan een "medium". De uitslag van de FP3 vanochtend wijst in de richting van een nieuw duel tussen Charles Leclerc en Max Verstappen. Vandaag om de "pole" en morgen mogelijk om de zege in de GP van Duitsland.(Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                     1'12"380

    2. Max Verstappen (Red Bull Honda)       1'12"548

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)                   1'12"644

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                  1'12"890

    5. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)         1'12"893

    27-07-2019 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FP2: LECLERC - FERRARI - SLAAT NIPT PLOEGMAAT VETTEL

    Sensatiezoekers hebben voer gekregen in de knallende crash van Pierre Gasly. Er schiet niet veel over van de Red Bull. Precies zoals in FP1 Georges Russell die kwalijke geoonte voordeed in de Williams. Het is een mirakel dat teambazin Claire Williams nog een zelfmoord heeft gepleegd als je 2019 analyseert. Als dochter van de levende legende Frank Williams, is ze echter verstandiger maar in haar binnenste woedt er droefheid om dit seizoen met klungelaars als "heroptredende" Robert Kubica en Georges Russell te moeten afronden. Morgen FP3 en de kwalificaties vor de "pole". (Walter Rombauts)

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'13"449

    2. Sebsatien Vettel (Ferrari)                       1'13"573

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'13"595

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'14"111

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'14"133

    26-07-2019 om 17:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - SNELST IN FP1 VOOR GP VAN DUITSLAND

    Met een tijd van 1'14"013 heeft de viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel in zijn Ferrari de beste tijd gezet in FP1 in Hockenheim. In een draagbare warmte gaande van 's ochtends 31°C tot 35°C tegen de middag zette Charles Leclerc de tweede Ferrari op de tweede plek. Voor Vettel is het zo'n beetje éein wiedergütmachung" voor eigen publiek. Vorig jaar gleed hij onder de regen in de eerte links stadiumbocht weerloos in de banden. Een bocht die zo gemakkelijk is en door niemand kon worden gemist... Toch gebeurde het.

    De Mercedessen kregen een nieuwe "vintage"-kleur voor de Duitse GP. Vijfvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton reed er de derde tijd mee. Het is nog te vroeg om daar enige betekenis aan te geven. Terloops zij wel opgemerkt dat het Daimler, bekender van Mercedes-Benz, het tweede kwartaal afsloot met 1,6 miljard verlies wegens een mank lopende autoverkoop (-11.000) exemplaren tegenover vorig jaar. Dat er "slechts" 821.666 auto's aan de man en vrouw werden gebracht in het tweede kwartaal 2019 is vooral te wijten aan een stroeve handel in China en de USA. Maar ook een terugroepactie in verband met airbags beschadigde het imago. Mercedes in de F1, wiens jaarbudget ongeveer 510 miljoen dollar is, heeft daar weinig last van.

    Max Verstappen die de vierde chrono klokte beweert dat winnen er stilaan in zit. De 21-jarige jongeman is daarin te geloven. De Hondamotor die de Red Bull aandrijft wordt steeds beter. De iconische naam Honda saat in die auto meteen in schril contrast met de beursgenoteerde merknaam Aston Martin die overal op helmen en wagens is te zien. Ook dat historische merk zag in het tweede kwartaal -22% in het UK en EU tot -28% in het Midden Oosten en Afrika. Gisteren daalde het aandeel met - 26% nadat het al eerder bij de beursintroductie in oktober al eens -60% had verloren. Ook dat zijn geen zorgen voor Max. Hij weet waarschijnlijk ook niet dat de aanvankelijke beurswaarde van 4,3 miljard pond (4,8 miljard euro) al is verdampt tot 2,8 miljard Euro. 

    Alles staat blijkbaar veraf van de Formule 1, maar de vertraging van de wereldeconomie zal zeker binnen afzienbare tijd ook de autosport raken. Ook na de Brexit voor de in Engeland gebaseerde teams als Mercedes, Renault, Honda. Het initiatief van nieuwe F1 eigenaars (maart 2017) om de budgetten voor 2021 te beperken tot 135 miljoen dollar voor een seizoen, zal mogelijk nog een pleiste op het houten been worden. Héél misschien kunnen/willen dan ook meerdere automerken eraan deelnemen. Hoewel die nu veelal al geborgen zitten in een Formula E die stijgende populariteit kent. Maar géén Formule 1 is. (Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)                          1'14"013

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'14"268

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'14"315

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'14"330

    5. Valtteri Botttas (Mercedes)                        1'14"660

    26-07-2019 om 14:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGENKANS VAN 80% IN GP VAN HOCKENHEIM...VETTEL'S ZORG

    Vorig jaar verspeelde de Duitser Sebastien Vettel definitief zijn kansen op een vijfde wereldtitel voor eigen publiek in Hockenheim. Aan de leiding stuurde hij zijn Ferrari in de eerste bocht van het stadium de muur in. Gewoon rechtdoor geleden tegen 80 km/h. Een bocht die je niet kan missen... Lewis Hamilton won daarna gemakkelijk zijn vijfde titel, statistisch gelijk aan Juan Manuel Fangio. Een verdere vergelijking tussen de twee gaat in geen geval op. Nu staat Vettel in de kwalificaties én de race voor hetzelfde dilemma van vorig jaar. De weerstations voorspellen én voor zaterdag én zondag 26°C en zeker 80% op regen. Zo wordt het opnieuw een bijzondere GP van Duitsland, elfde race in het WK F1. Vrijdag beginnen de eerste vrije trainingen om 11 uur. (Walter Rombauts)

    25-07-2019 om 01:20 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!