Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    28-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNELST IN MONOTONE FP1 IN FRANCORCHAMPS

    Buiten dat Bottas eind van de FP1 een indrukwekkend remmaneuver maakte, rechtdoor ging aan de "Bus Stop Chicane", en daarmee zijn banden beschadigde, was er eigenlijk niets te melden. Oh ja, dat Magnussen een nieuwe motor krijgt en Grosjean ook van de baan werd gehaald. Leclerc en Vettel met hun Ferrari reden 13de en 14de.  De onderstaande tijden zijn onbelangrijk. Straks in de FP2 zal dat al anders zijn. (wr)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'44"493

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'44"562

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'44"574

    4. Sergio Perez (Racing Point)                   1'44"629

    5. Lance Stroll (Racing Point)                    1'44"868

    28-08-2020 om 12:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KANS DAT HAMILTON NIET RIJDT IS ZO GOED ALS ONBESTAANDE

    Morgen beginnen de vrije oefeningen voor de GP van België F1, zevende race in een kalender van zeventien. Turkije, Bahrein en Abu Dahbi zijn nog gestrikt door Liberty Media. Het evenement zal doorgaan zonder publiek, al staan er wel opnieuw de luxueuze, torenhoge mobil homes van de teams. Ook mogen per team 90 i.p.v. tot nu toe 80 mensen in hun bubbel tellen. Corona heerst over de wereld, haat, nijd, afgunst en racisme ook. Wat mensen elkaar aandoen is weerzinwekkend. Wereldwijd. In alle kleuren. Niemand leert uit fouten. Niemand. Er wordt geleefd alsof er nooit fouten zijn begaan, laat staan ze inzien en erkennen. Deprimerend.

    Zesvoudig wereldkampioen F1, de Brit Lewis Hamilton, eist van zijn mededingers in de races dat ze knielen voor de beweging "Black Lives Matter" (BLM). Maar "Every Live Matters" (ELM) is onbekend. Natuurlijk ligt de oorzaak dat er overbevolking is op deze aarde. Niemand stopt ze. Wat Lewis vraagt van zijn tegenstrevers om te knielen is onbillijk. Niemand moet op de knieën voor een ander. Tenzij het is om tot ridder te worden geslagen of voor iets plezants.

    In de USA gaan nu de zwart gekleurde sportmensen "staken" waardoor veel wedstrijden in de uiteenlopende sporten niet doorgaan. Lewis die van zichzelf vindt dat hij zwart is - wat niet juist is; ik zag ooit bruiner door de zon dan hij - zal wellicht niet zijn zwarte Mercedes aan de kant zetten en weigeren verder te bouwen aan zijn zevende wereldtitel. Dus de kans dat Lewis solidair zal zijn met de "zwarten" van de States is bijzonder klein. Hij zal de ziel uit zijn lijf rijden. Terecht. Of mag hij iets doneren aan de beweging. Een museum bouwen voor jezelf om alle trofeeën in te proppen is leuk, maar humanistisch gezien nu ook weer geen hoogtepunt. Overigens ontmoet de leider in het WK (132 punten) morgen opnieuw Max Verstappen, tweede in de stand (95 punten) met Red Bull-Honda.

    Die beweert Spa-Francorchamps graag te zien. 't Is overigens niet zo oneindig ver van zijn geboorteplaats Hasselt. Maar de hartverwarmende - dit is gemeend door ondergetekende - mannen in oranje moeten het ook allemaal op TV bekijken. "Zijn" thuiscircuit, Zandvoort, kreeg een nieuwe naam "CM.com". Dwazer is moeilijk te bedenken. Morgenochtend snorren de 1.6 liter V6 Turbo-Hybrid's weer over het mooiste circuit ter wereld. Met dit keer nog de "party-mode" voor de kwalificaties. Vorig jaar kwam F2-coureur Anthoine Hubert bovenaan de "Raidillon" om het leven nadat Juan Manuel Correa hem in de flank aanreed. Dat wordt herdacht door het nummer "19" niet toe te kennen in de F2-race van dit jaar. Francorchamps blijft zelfs in zijn moderne vorm dreigend snel. (Walter Rombauts)

    27-08-2020 om 21:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT STOPT BEROEPSPROCEDURE TEGEN RACING POINT

    Met het oog op het seizoen 2021 waarin de nieuw getekende "Concorde Akkoorden" van kracht zijn, heeft Renault zijn beroepsprocedure gestopt tegen de "Roze Mercedes" van Racing Point. Het team kreeg een boete van €400.000 en verloor 15 constructeurspunten. De essentie ging over het kopiëren van de luchtkoeling van de remschijven van Mercedes. Vollgens Ferrari werd er nog meer gecopieerd. Maar nu laat iedereen het voor wat het is. Racing Point moet dit seizoen niets meer wijzigingen.(wr)

    26-08-2020 om 11:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAMES GLICKENHAUS NODIGT VETTEL UIT VOOR DE 24 UREN VAN LE MANS 2021

    De Scuderia Glickenhaus zal in 2021 met twee bolides deelnemen aan de "24 Uren van Le Mans". Daarin zal al met de nieuwe Hypercarklasse worden gereden waarvan nu de specificaties bekend zijn. Teambaas James Glickenhaus zou graag Sebastien Vettel uitnodigen "omdat hij van de oude garde is en dat bevalt de miljardair. Tot vandaag heeft de viervoudige wereldkampioen daarop niet gereageerd. Dat hij daarnaast het hele World Endurance Championship zou afhaspelen kan zéér in vraag worden gesteld. De Duitser heeft nu zo zijn kopzorgen om de GP van België tot een goed einde te brengen. Bovendien staat Vettel ook nog steeds als "oudje" op verschillende verlanglijstjes. Degene die nog gemaakt zijn van papier en met potlood worden beschreven.

    Wat Le Mans betreft op 19 en 20 september 2020 is door de 'l Automobile Club de l'Ouest beslist deze 88ste editie zonder publiek te laten doorgaan. Het wordt net als de GP van België een "spookrace" die alleen via televisie en apps kan worden bekeken. Het enige pikante detail aan het evenement is dat de "party mode" voor de kwalificaties nog mag behouden blijven. Er is eigenlijk nog een tweede interessant aspect: Bottas (Mercedes) zal trachten Max Verstappen (Red Bull-Honda) weg te halen van de tweede plaats die hij bekleedt in de voorlopige stand in het WK. Verder zal héél waarschijnlijk Lewis Hamilton op eenzame hoogte zijn tocht naar een zevende wereldtitel verder rijden.(wr)

    25-08-2020 om 12:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET HET OOG OP DE GP VAN BELGIË F1 IN FRANCORCHAMPS

    Volgende zondag wordt de GP van België gereden in Francorchamps. Zonder publiek. Er zullen dus slechts een drieduizendtal mensen in en rond de paddock zijn. Dat zijn uiteraard de teams met ingenieurs, piloten en mecaniciens. Dan op de 7 km lange omloop zelf de baanposten met hun commissarissen. Tevens het medische en het FIA-personeel. Dat zal het zijn. Na ongetwijfeld keiharde onderhandelingen met eigenaar Liberty Media heeft Vanessa Maes, directrice van Spa-Francorchamps een goeie deal verkregen met de Amerikanen.

    Die betalen de hele organisatie en daar bovenop is er een - relatief - akkoord gesloten voor het jaar 2021. De GP van België F1 is ieder jaar verlieslatend. Dat bedrag schommelt tussen 6 en 8 miljoen euro die door het Waals gewest wordt bijgepast. Deze F1 wedstrijd brengt ook regionaal 30 miljoen op aan horeca en handelszaken in de wijde omgeving rond het historische asfaltlint. Gemiddeld ieder jaar 7 miljoen euro investeren om er 30 miljoen euro mee te verdienen is principieel verdedigbaar.

    Tijdens de vrije trainingen van vrijdag en zaterdag maar vooral in de kwalificaties voor de "pole" zal de "Fédération Internationale de l'Automobile" nog één keer de zogenaamde "party mode" toelaten. Dat komt omdat de technische commissarissen niet bij machte zijn het technische inzicht op zo'n korte tijd te verwerven. Door de "pole" na te jagen krijgt de 1,6 V6 Turbo-Hybrid een andere motor-cartografie dan die welke gebruikt wordt in de wedstrijd zelf.

    In de kwalificaties worden hogere prestaties voor zéér korte duur (2 à 3 ronden) verkregen dan de techniek over iets meer dan 300 km zou kunnen verdragen. Vanaf de GP van Italië in Monza is deze "truc" echter definitief verboden. Hoe de meestal dikbuikige technische commissarissen van de FIA dat gaan controleren is zéér de vraag. De menucartografie en bijhorende wijnen is hen eerder bekend dan de software waarmee echte ingenieurs spelen.

    Claire Williams, dochter van de fenomenale Frank Williams ziet een grote druk van haar schouders vallen. Wat het laatste familiale F1 team wordt genoemd is in de voorbije dagen overgenomen door de Amerikaanse investeringsfirma "Dorilton Capital". Meteen wordt Claire Williams veel fouten verweten door de vele vijanden die iedereen in die bubbel permanent heeft. Natuurlijk heeft Claire en haar directe omgeving fouten gemaakt. Wie niet ? Ze kreeg van haar zwaar gehandicapte vader een loodzware opdracht: een team leiden dat wereldkampioenen maakte, dat wereldtitels bij de constructeurs binnen rijfde.

    Ze moest ook toezien, toen ze nog geen CEO was, hoe stuurgenie en groot mens Ayrton Senna in een Williams-Renault op 1 mei 1994 in Imola het leven liet. Claire Williams zal wellicht niet lang meer te zien zijn in die wereld die eigenlijk nooit echt de hare is geweest. Ze was niet van het "chi-chi"-type dat bij voorkeur in het F1-plaatje past. Maar als team zal Williams nu wel weer - in 2021-2022 - de weg naar de spits vinden. Coureur Georges Russell zal daarbij zeker helpen. Op zijn beurt zal Russell het weldoend gevoel van vers geld hebben dat toeleverancier Mercedes misschien betere krachtbronnen laat leveren. Een beetje zoals bij Racing Point het geval is.

    Geld is de naam van het spel in de Formule 1. Uitgevonden door adel, industrie, onzichtbare ware machthebbers en Bernie Ecclestone. Straks 90 en vader van een springlevend zoontje. Ook zijn veel jongere vrouw loopt over van levenslust. Als je in maart 2017 je "geliefde" 31 miljoen dollar ziet ontvangen van Liberty Media in ruil voor al het speelgoed van "vader Bernie". Klinkt vals. Bernie is is zijn hart nog maar net meerderjarig. Hij maakte de F1 tot wat hij is geworden. Zondag kan iedereen op het TV-scherm kijken hoe dat gaat. Ter plekke zijn alle vrije plaatsen voorbehouden aan de virus-familie Covid19. Niet van adel en geen bluf. (Walter Rombauts)

    23-08-2020 om 13:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLE F1-TEAMS HEBBEN CONCORDE-AKKOORDEN 2021-2025 GETEKEND

    Er was wat tegenstrubbeling van Mercedes, maar uiteindelijk hebben alle teams de nieuwe Concorde Akkoorden getekend. Konkreet wil dat zeggen dat de "Fédération de l'Automobile Internationale" de - terechte en historische - sportmacht behoudt over de koningsklasse die men de F1 wil laten blijven. Dat wil ook zeggen dat de nieuwe eigenaars sinds maart 2017, het Amerikaanse Liberty Media, de organisatorische rechten die ze van Bernie Ecclestone voor....31 miljard dollar hebben gekocht naar willekeur mogen uitvoeren. Circuits kiezen, contracten in de hele wereld afsluiten, de show verzekeren. Dat is simpelweg gezegd "the first step", in mooi Nederlands.

    Daarmee komt nu in het lopende seizoen waarin Hamilton eenzaam naar zijn zevende wereldtitel rijdt, eigenlijk de kat op de koord. De 1.6 V6 Turbo-Hybrid is in 2014 ingevoerd om een "duurzame" tint aan de Formule 1 te geven.  Hybrid: verbrandingsmotor én elektromotor. Eenvoudig de Toyota Prius nagebootst ! Maar eind 2024 moet deze motor worden vervangen door een andere krachtbron, terwijl de Fomula E kermis viert. Zelfs Porsche - in Weissach dan bedoel ik - legt er absolute klemtonen op om de Porsche Taycan commercieel te promoten... Met wat gaat de F1 op de proppen komen. Zéér concreet is dat iets dat sportief- en technisch directeur Ross Brawn moet oplossen. Mogelijk beginnen met synthetische benzine vanaf volgend jaar... Dan een nieuw motorconcept. Welk ?

    Stuurgenie en Porsche-coureur, overigens drievoudig winnaar van de 24 Uren van Le Mans, André Lotterer, zei me onlangs dat een "hydrogencar" nog tien jaar op zich zou laten wachten. Nochtans is er in Engeland één klaargestoomd die vorig jaar al enige proefronden in Le Mans heeft gereden. Het clubje topingenieurs zou die klus moeten kunnen klaren: tegen 2025 een F1-motor op waterstof. Dan pas zou die koningsklasse "up to date" zijn.

    Maar gezien de jaarlijkse budgetkosten tot 135 miljoen dollar zijn bevrozen door Liberty Media is de vraag of ze daar zo'n duur ding kunnen voor ontwikkelen... De Amerikanen willen éénheidsworst en daarmee meerdere populairder merken aantrekken in de F1. Welk belang heeft eigenlijk nog - commercieel gezien - de verdere aanwezigheid van o.a. Mercedes, Renault en Honda in de F1 terwijl die het accent leggen op hun elektrische voertuigen op de automarkt ?  De zéér respectabele handtekening onder de Concorde Akkoorden 2021 - 2025 is een nooit geziene uitdaging in de na- oorlogse "high level" F1. (Walter Rombauts)

    PS. Dat hier nooit meer foto's bijstaan komt omdat mijn gastforum SeniorenNet.be vindt dat ik na 11 jaar in de toptien te vertoeven mijn MB aan foto's heb opgebruikt en ik er geen bij krijg. Gewoon ter informatie.

    19-08-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT MAAR VERSTAPPEN DRIJFT OPNIEUW WIG TUSSEN MERCEDESSEN

    Lewis Hamilton heeft de GP van Spanje gewonnen. Voor de vijfde maal. Héél de races draaide om drie mensen: Hamilton, Verstappen en Bottas. Bij de start pikte Max Verstappen de tweede plaats in achter Hamilton en Bottas zag de Racing Point van Sergio Perez als ernstig obstakel voor zich. Rondenlang duurde het eer hij er voorbij geraakte. De beide Racing Points-Mercedes' reden een goede race...maar het moet gezegd dat de hogergenoemde drie die voor de zege reden en ook de wereltitel 2020 betrachtte iedereen op één ronde reden !!! Ferrari bakte er niets van, Leclerc gespind en opgegeven, Vettel eventjes vijfde maar dan terug platgewalst door o.a. Lance Stroll en Sergio Perez in hun Racing Point's. Zelfs Carlos Sainz kon in zijn Mc Laren spelen met Vettel's Ferrari. Grosjean (Haas) haalde zijn gekende circusnummers boven, spinde, reed paaltjes van de baan. Mooi spektakel...en van groot coureur... Eindigde 19de en laatste.

    Het gommenspel drukte andermaal zijn stempel op de posities, maar daarin had Hamilton zoveel ruimte door voorsprong op Max dat hij zich twee comfortabele pitstops kon veroorloven. Alexander Albon reed een zeer goede race door na tien ronden op harde banden te gaan en door een regelmatige race te rijden die hem van de 14de naar de 8ste plaats binnen de WK-punten bracht. Naarmate het verdict van de 66 ronden duidelijk werd, haalde Bottas nog snel een stel zachte banden en reed er de snelste ronde mee in 1'18"183. Daarmee scoort hij één WK-punt bij, maar blijft niettemin achter Max Verstappen staan in de voorlopiges stand voor het WK na zes races. De volgende GP is die van België i Francorchamps. Momenteel heeft Hamilton 156 keren op het podium gestaan. Dat is één keer meer nu dan Michaël Schumacher. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                              307,230 km in 1 uur 31'45"279; gemiddelde snelheid 200,903 km/h

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                          op 24"177

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                                     op 44"752

    4. Lance Stroll (Racing Point)                                                     op 1 ronde

    5. Serio Perez (Racing Point)                                                      op 1 ronde

    Stand voor het WK na 6 races bij de Piloten:

    1. Hamilton             132

    2. Verstappen            95

    3. Bottas                   89

    Stand van WK van de Constructeurs:

    1. Mercedes            221

    2. Red Bull-Honda   135

    3. Racing Point          63

    16-08-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT, VETTEL IN DE VERNIELING IN Q2 IN BARCELONA

    Voor de vierde keer dit seizoen heeft zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de "pole" binnen gehaald. Met slechts 0"590 voor ploegmaat Valtteri Bottas. Totale dominantie van Mercedes...! Maar op de derde plaats loert Max Verstappen van in zijn Red Bull-Honda op de twee zwarte spookwagens. Hij legt uit wat morgen kan gebeuren. "Op één ronde kunnen we Meercedes niet verslaan. Maar over de hele race gezien heb ik mijn kans via een goede bandenstrategie. Bovendien is mijn auto geheel in balans". Dat belooft voor de zesde WK race van morgen.

    Sebastien Vettel kon zijn Ferrari niet in de Q3 krijgen. Hij strandde op de elfde chrono en het begint psychologisch zwaar te worden voor de viervoudige wereldkampioen. Hij wordt door de jongeren in de vernieling gereden. Blijkbaar heeft hij geen weerwerk meer. Zijn drama begon twee jaar geleden toen hij in Hockenheim zicht kreeg op een vijfde wereldtitel maar dan in de regen in de eerste links in het stadium "gewoon" van de baan gleed... Sindsdien is het nooit meer dezelfde zelfzekere Sebastien gebleven.

    Onder die omstandigheden bij Ferrari stand houden tegen de jonge Monegask Charles Leclerc is geen sinecure. Morgen de GP van Spanje. Wellicht spannend op een piste die 50° C warm zal zijn en snakt naar rubber. Hard, medium of soft, voor de zwarte strook maakt het niet. Voor de teams des temeer. Vooral omdat een zwaar belast accent ligt op de linkervoorband. Voor die band moet alle aandacht worden opgebracht. (Walter Rombauts)

    De kwalificatie:

    1. Hamilton (Mercede)           1'15"584

    2. Bottas (Mercedes)             1'15"643

    3. Verstappen (Red Bull)        1'16"292

    4. Perez (Racing Point)          1'16"568

    5. Stroll (Racing Point)          1'16"589

    15-08-2020 om 16:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OVERTROEFT WEER IEDEREEN IN FP3 IN BARCELONA

    Politiek en virologisch is Spanje bloedrood. Maar op de renbaan in Barcelona is het bloedheet. Omgevingstemperatuur 31°C, het zwarte asfalt 44,8 °C. De topdrie, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Max Verstappen reden op softs de virussen  in de vernieling. Eerst Bottas, dan Hamilton en Max Verstappen op een knappe derde plaats Met slecht 0,1 achter de Fin. Het venijn zat in de laatste minuten van een boeiende FP3. Vettel zakte naar positie twaalf, Max kon zijn supercapacitator niet meer opladen en in de laatste seconden van dat ene uur bleef Ocon in zijn Renault zonder wagenneus stilstaan.

    Door op de betonmuur te botsen met als oorzaak Magnussen, zo lijkt het volgens mij een misverstand van beide kanten. Maar de Deen ging wel van het gas af waardoor Ocon niet meer weg kon. De muur of de achterkant van de Haas.Rode vlag en einde sessie. Over Vettel doet een "gerucht" de ronde dat hij in de GP van België vervangen zou worden door Räikkönen of Hülkenberg... De kwalificaties straks beloven heter dan hot te worden. "Hot" is al lang ingeburgerd in de taal die vroeger "Algemeen Beschaafd Nederlands" heete. Maar "beschaafd" wordt weldra uit de woordenlijst gehaald. (Walter Rombauts)

    1. Hamilton (Mercedes)                          1'17"222 (s)

    2. Bottas (Mercedes)                              1'17"373 (s)

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)              1'17"737 (s)

    4. Sainz (Mc Laren)                               1'18"046 (s)

    5. Perez (Racing Point-Mercedes             1'18"096 (s)

    15-08-2020 om 14:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KLOKT BESTE TIJD IN MATTE FP2 IN BARCELONA

    Mocht Valtteri Bottas niet even in de gravel terecht gekomen zijn, zonder erg overigens, dan kon men van een incidentloze FP2 spreken. Lewis klokte met 1'16"883 de beste chrono op de 4,655 km lange baan. Iedereen kent die als zijn broekzak wegens het houden van de wintertesten daar. Max Verstappen reed de derde tijd, maar toch op bijna één seconde van de zesvoudige wereldkampioen. Wat niets wil zeggen want het is zondag dat de bandenstrategie winnen of verliezen zal bepalen. Vandaag was de temperatuur van het asfalt 50°C, zo liet Pirelli weten.

    De gemiddelde jaartemperatuur van de snelle baan daar in Monmelo is 41°C. Nog toevoegen, al dagen bekend, is dat Racing Point in beroep gaat tegen de "kopieerstraf" van €400.000 en verlies van 15 constructeurspunten. Toto Wolff heeft laten weten de Concorde-akkoorden die het nieuwe profiel van de F1 definitief bepalen voor 2022 toch te zullen ondertekenen. Morgen de FP3 en de kwalificaties. Ferrari doemde vandaag weg in een grijsheid waarvan "Il Commendatore" zich zou omdraaien in zijn graf. Maar "gelukkig" zag hij Romain Grosjean in de Haas-Ferrari de vijfde tijd zetten. Verzachtend. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'16"883

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                   + 0"287

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        + 0"821

    4. Daniël Ricciardo (Renault)                   + 0"985

    5. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)           + 1"250

    14-08-2020 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS GAAT HAMILTON VOORAF IN FP1 IN BARCELONA

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Spanje zijn gedomineerd door de zwarte Mercedessen. De Fin Valtteri Bottas ging met 1'16"785 zijn ploegmaat Lewis Hamilton met 39/1000ste van een seconde vooraf. Sergio Perez zit terug in de Racing Point en Stoffel Vandoorne - die in Berlijn zijn eerste Formula E won voor Mercedes - is weer de reservepiloot. Sainz (Mc Laren) en Vettel (Ferrari) reden allebei met een nieuw chassis. Omdat het vandaag 32 jaar is geleden dat "Il Commendatore" Enzo Ferrari overleed, zette de firma een eerbetoon online. Dat herinnerde me eraan dat ik door dit monument tweemaal ben ontvangen voor telkens een gesprek van één uur.

    De eerste keer was dat helemaal alleen. Zijn toen nog niet erkende buitenechtelijke zoon Pierre Lardi (vandaag Pierre Lardi-Ferrari) zorgde voor de vertaling Frans-Italiaans. De tweede keer was ik bij hem in gezelschap van Pierre Dieudonné, Philippe de Barsy, Philippe De Leener en Christine Beckers. Ook dan was het een indrukwekkende ontmoeting. Toen ik alleen ben gegaan heb ik in "mijn" krant als titel gebruikt : "De handdruk van een Monument". Dat is dus lang geleden. Tot daar mijn korte herinnering aan de man die mythewagens ontwierp. Vandaag kost een aandeel in Ferrari €163 en beursanalisten vermoeden dat dit tegen het eind van het jaar naar €225 zou stijgen. Nu terug naar de zesde wedstrijd voor het WK F1 2020 waar straks de FP2 wordt gereden. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'16"785

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'16"824

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'17"724

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'17"970

    5. Sebstien Vettel (Ferrari)                         1'17"981

    14-08-2020 om 12:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUBLIEME MAX VERSTAPPEN DOORBREEKT DOMINANTIE VAN MERCEDES

    Een sublieme Max Verstappen heeft de "70ste Verjaardag GP" in Silverstone gewonnen door met een - riskante - bandenstrategie de Mercedes-boys Lewis Hamilton en Valtteri Bottas als leerjongens aan de kant te zetten. Daarmee doorbreekt Red Bull-Honda de dominantie van Mercedes en geeft zichzelf zijn 9de GP-zege cadeau. Aanvankelijk dacht Max aan een één-stop-strategie. Hij startte vanaf de vierde plaats en reed direct een ontgoochelende Hülkenberg (Racing Point-Mercedes) voorbij en loste eigenlijk nooit voeling met de leiders, eerste Bottas, daarna Hamilton. Maar even raakte de één pitstop in twijfel. Max kwam halverwege de race over 52 ronden (306,332 km) in de pits om op mediums verder te doen. Nauwelijks enkele ronden later veranderde men van gedacht en liet hij finaal terug harde banden monteren.

    Hij hernam hiermee opnieuw de leiding voor Bottas, die naarmate de koers vorderde, ook nog Hamilton onder zijn achtervleugels kreeg. De Fin weerstond lange tijd aan de zesvoudige wereldkampioen. Soms reden de beide zwarte Mercedessen zo dicht achter elkaar dat het leek of ze aaneenplakten. Hamilton maakte een eind aan de tijdrovende tweede positie van Bottas door op de rechte lijn een feilloos geslaagd DRS-maneuver uit te voeren. De #44 schoot als een pijl voorbij de #77, maar Hamilton kreeg last van "blaren" op zijn banden, en Max Verstappen was buiten schot. De Belgische Nederlander won magistraal en komt hiermee op de tweede plaats in de voorlopige stand om het WK. Sebastien Vettel (Ferrari), spinde al kort na de start, reed verder een ontredderde race en ploegmaat Charles Leclerc redde de Italiaanse eer met een vierde plaats. Volgende week wordt de zesde GP gereden in Barcelona. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)             306,332 km in 1 uur 26'08"101; gemiddelde snelheid van 213 km/h

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                                             + 11"326

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                              + 19"231

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                                 + 29"289

    5. Alexander Albon (Red Bull-Honda)                                   + 39"146

    WK-stand na 5 GP's bij de piloten:

    1. Hamilton                                        107 punten

    2 Verstappen                                        77

    3. Bottas                                              73

    WK-stand na 5 GP's voor de Constructeurs :

    1. Mercedes                                       180 punten

    2. Red Bull                                         113

    3. Ferrari

    09-08-2020 om 22:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN FP3...IN SILVERSTONE

    Het is om erbij in 't slaap te vallen, wat nog niet is gebeurd maar wel dreigt. Lewis Hamilton reed in de zwarte Mercedes in 1'26"621 de rapste chrono en ploegmaat Valtteri Bottas reed in zijn schaduw binnen dezelfde seconde. Straks zijn er de kwalificaties. De kans is groot dat Mercedes alleman in de vernieling rijdt. Uitkijken is het naar Nico Hülkenberg die met de Racing Point - de roze Mercedes - vierde reed na Lando Norris in de Mc Laren.(wr)

    1. Lewis Hamllton (Mercedes)                      1'26"621

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'26"784

    3. Lando Norris (Mc Laren-Renault)              1'27"202

    4. Nico Hülkenberg (Racing Point)                1'27"256

    5. Lance Stroll (Racing Point)                       1'27"263

    08-08-2020 om 17:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS PAKT ZIJN 13DE POLE, HÃœLKENBERG ZET ROZE MERCEDES OP P3 !

    Het verwachte duel om de pole tussen zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en ploegmaat Valtteri Bottas kwam er. Dit keer was het echter de Fin die een loepzuivere ronde reed op Silverstone. Met 1'25"154 was hij in de zwarte Mercedes 72/1000ste van een seconde sneller dan de Brit. Daarmee torent Mercedes weerom boven iedereen uit. De Duitser Nico Hülkenberg, nog steeds vervanger van Covid-aangestoken Sergio Perez, deed zijn gedegen kwaliteit eer aan door de roze Mercedes, de Racing Point, op de derde plaats te rijden. Vorige GP kon hij niet op de startgrid geraken wegens een defecte koppeling...

    Morgen moet hij zich hoeden voor Max Verstappen die vierde vetrekt, maar in de startverwarring altijd een botsgevaar in zich draagt. Al is de Belgische Nederlander al héél veel wijzer geworden en wil de derde plaats in de voorlopige stand om het WK al omgezet zien in die van vice-wereldkampioen. Dat gegeven beschermt morgen tijdens de aardbeving op wielen, de start, enigzins Nico Hülkenberg. Sebastien Vettel (Ferrari) haalde de Q3 niet en werd twaalfde. Het is duidelijk dat de sfeer tussen hem en Ferrari helemaal is verzuurd. Morgen de vijfde GP van 2020, de verjaardags-GP van het 70-jarige Silverstone waar op 13 mei de eerste race werd gereden van het na-oorlogse Wereldkampioenschap voor Coureurs. (Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                        1'25"154

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                       1'25"216

    3. Nico Hülkenberg (Racing Point-Mercedes)  1'26"082

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)             1'26"176

    5. Daniël Ricciardo (Renault)                        1'26"297

    08-08-2020 om 16:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP1 VOOR 70STE VERJAARDAGS GP IN SILVERSTONE

    Eerst het nuchtere gegeven dat de Fin Valtteri Bottas in de zwarte Mercedes snelste was in de FP1 van de "70ste Verjaardags GP van de F1". Op 13 mei 1950 werd hier in Silverstone het na-oorlogse F1-seizoen voor Coureurs op gang gezwaaid. Guiseppe Farina won in een Alfa Romeo. Het was tevens de enige GP waarin Ferrari als merk niet aanwezig was. Vandaag is Silverstone een parel aan de F1-kroon, typish British. Zondag gaat dus die verjaardagsrace door. Zo hebben we al vijf races op de kalender afgehaspeld, met als relatieve zekerheid dat zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton nog een zevende titel zal bijhalen en zo Michaël Schumacher heeft ingehaald. Of je daarmee de grootste bent is zeer de vraag. Laat ons het maar bij die vragende vorm houden want de hele pers - letterlijk de hele - staat vol vraagtekens in de koppen. Toen ik jong was, was journalistiek in de zich afvragende vorm slechte verslaggeving. Het duidde op de onzekerheid of onwetendheid van de schrijver van de bijdrage.

    Racing Point moet $400.000 boete betalen en verliest 15 punten in de WK-stand bij de Constructeurs. Renault heeft dus het "kopieerproces" gewonnen. Merkwaardig, want in de F1 wordt nogal wat van elkaar afgekeken. Directeur nu bij de nieuwe F1 in Liberty Media's handen, liet zich vorige weken nog uit dat hij zoiets normaal vindt. Remkoeling op de roze Mercedes zoals die op de zwart geworden ster... Het verdict is er dus. Het zal de Duitser Nico Hülkenberg een zorg wezen. Voor de tweede keer op rij vervangt hij de Covid-aangestoken Sergio Perez. Hij zette die tweede kans alvast in de FP1 om in een vierde tijd.

    Normaal is Stoffel Vandoorne de reserverijder bij Racing Point, maar gisteren en ook vandaag nog schitterde/schittert hij voor Mercedes in de Formula E in Berlijn  tijdens de zes races aldaar op het voormalige vliegveld Tempelhof. Dat verhinderde hem Hülkenberg te snel af te zijn. Er was overigens ook de Pool Robert Kubica die in de Alfa Romeo in de FP1 Giovinazzi verving. Deze krijgt zijn autootje deze namiddag voor de FP2 terug. Om te spelen in de achterhoede. Bizar omdat er genoeg pubers klaarstaan om hem richting "exit" te duwen. Op voorwaarde dat ze een héél, hééél rijke papa hebben.  (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                  1'26"166

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'26"304

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)       1'26"893

    4. Nico Hülkenberg (Racing Point)           1'26"942

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                     1'27"062

    07-08-2020 om 18:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERGEEF HET HUN MENSEN, MAAR LEWIS, VALTTERI EN MERCEDES OVERKLASSEN IN FP2

    Bruutweg genomen zijn de twee zwarte sterrenspoken van Lewis Hamilton en Valtteri Bottas één seonde sneller dan "de rest". Deze overigen werden zelfs door een speaker als marginalen bestempeld. Dat is erover. Want zondag kunnen de zwarte sterren - de auto's dus - héél veel last ondervinden doordat een machtig speler mee de hand heeft in winst of verlies: bandenleverancier Pirelli die zich suf denkt om in Sliverstone 2 een ramp zoals vorige week (Bottas, Hamilton, Sainz...) te voorkomen. Dus toch beter voorzichtig zijn. En al rijdt Max Verstappen vandaag pas de vierde tijd, Adrien Newey zal aerodynamische witte konijnen trachten te toveren om die Red Bull-Honda vooraan te krijgen. Want het is nu zeker, Honda nadert de 761 kW (1036 pk) waarover Mercedes vorige race zou hebben beschikt. Even aanstippen dat Racing Point met Stroll en Hülkenberg zich in de voorste gelederen mengen. De fikse boete van €400.000 (in vorige bijdrage foutief in dollar gezet...) is voor teameigenaar vader Stroll wat zakgeld dat hij kwijt is. Zo is dat in de F1.

    Dus de motor is het niet meer, nu weer wel de aerodynamica... Maar er is meer. Het Dual Axle System waarover Mercedes beschikt en dat de voorwielgeometrie (de vijf wielhoeken, camber, caster, too-in, too-out en de kingpin-inclinaision) in combinatie met snelheid en stuurhoek aanpast, legt het volle gewicht in de schaal. Hoewel de twee bandenincidenten vorige week dan weer niet mochten zijn gebeurd. Want de sleet zou, als de banden exact parallel lopen op de rechte lijnen, dus minder weerstand en minder slijtage moeten hebben. Morgen is er de FP3 en de kwalificaties...dreigend monotoon. En voor we het vergeten, Antonio Giovinazzi kreeg zijn auto terug van Robert Kubica. Hij finishte 20ste, tevens een rode vlag uitlokkend. Einde sessie. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'25"606

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       1'25"782

    3. Daniël Ricciardo (Renault)                       1'26"421

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)            1'26"437

    5. Lance Stroll (Racing Point)                      1'26"501

    07-08-2020 om 18:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OVERLEEFT OP DRIE WIELEN AUTOKERKHOF IN SILVERSTONE

    Tot eigenlijk tien ronden van de finish was de GP van Engeland saai treintje rijden. Magnussen had zijn Haas door een onzalig contact met Albon al in het decor gevlamd. Vier ronden Safety Car. Zes ronden later stuurde de Rus Daniil Kvyat zijn AlphaTauri-Honda in de muur. Zeven ronden Safety Car. Na die verveling reden nog steeds polesitter Hamilton, Bottas in zijn schaduw en Verstappen op de derde plaats, niet bedreigend voor de zwarte Mercedessen.  Ter afwisseling kreeg de Fransman Romain Grosjean (Haas) een zwart-witte vlag voor onsportief gedrag.

    Maar tot dan toe was de grootste attractie het niet aan de start verschijnen van Nico Hülkenberg geweest. In de pits kreeg men de 1,6 V6 Turbo-Hybrid niet aan de praat om naar de startgrid te rijden....? Ongelooflijk. Het kan toch niet zijn dat er angst was dat de Duitser zich vanaf de 13de startplaats naar voor zou rijden, voor zoontje van eigenaar Stroll. Te ver gezocht. Maar dit onwaarschijnlijke tafereel herinnerde me aan een zekere Michaël Schumacher die in 1991 dankzij veel Mercedesgeld debuteerde in de GP van België en na de start al met een defecte Jordan-Ford aan 'l Eau Rouge geparkeerd stond. Hij verving toen Bertrand Gachot die in Engeland in de gevangenis zat. Om wat men noemt "duistere" redenen. Dàt verhaal is te lang om hier te vertellen....

    Terug naar de laatste vijf ronden van de GP van Engeland. Bottas meldde Toto Wolff dat zijn linkervoorband sterke trillingen door de auto stuurde. Iets later begaf die band het en moest Bottas op drie wielen mank naar de pits. Tot groot jolijt van Max Verstappen die meteen tweede werd en zo link was om direct "softs" te gaan halen om nog rap in 1'27"097 de snelste ronde te zetten en 1 WK-punt bij te scoren. Ogenschijnlijk reed regerend wereldkampioen kommerloos naar zijn 87ste GP-overwinning toen ook ziijn linkervoorband het begaf. Hij moest ook op drie wielen verder en de band dreigde ergere schade aan de hele voorwielophanging te bezorgen.

    Kwakkelend reed hij als winnaar onder de zwart-wit-geblokte vlag door maar zag in zijn achteruitkijkspiegel gelijkertijd Max Verstappen uit de laatste bocht komen. Als in een thriller eindigde deze GP. Met Bottas als grote verliezer, Vettel één WK-punt pakkend, Leclerc voor Ferrari op het podium. En voor Pirelli zwaar studiemateriaal want ook Carlos Sainz zijn linker voorband begaf het.  Silverstone veranderde in een autokerkhof, met de Ster die klappen krijgt op de wereldautomarkt, mank een F1-race wint, maar toch de "voiturette" blijft waarmee Lewis Hamilton met al 88 punten in de WK-stand uitzicht krijgt op zijn zevende wereldtitel. Volgende week wordt de vijfde race van het "seizoen" gereden. Misschien met Stoffel Van Doorne in de roze Racing Point als normale reserverijder om Perez te vervangen ? Hopelijk start die Mercedesmotor dan wel. (Walter Rombauts)

    Uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)            306, 322 km in 1 uur 15'47"917, gemiddeld 242,483 km/h

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                   + 5"856

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                                                 + 18"474

    4. Daniël Ricciardo (Renault)                                              + 19"650

    5. Lando Norris (Mc Laren-Renault)                                     + 22"277

    WK-stand bij de Piloten na vier GP's:

    1. Hamilton                         88 punten 

    2. Bottas                             58

    3. Verstappen                      52

    WK-stand van de Constructeurs:

    1. Mercedes              146 punten

    2. Red Bull-Honda       78

    3. Mc Laren-Renault    51

    02-08-2020 om 23:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON ZET 91STE POLE NEER EN NIEUW BAANRECORD

    WK-leider Lewis Hamilton heeft in zijn zwarte Mercedes ieders illusie aan diggelen gereden in de kwalificaties in Silverstone. 1'24'616 was de wijzerstand waarop ploegmaat Valtteri Bottas botste. Hij nam genoegen met de tweede chrono. Een "eeuwigheid" verder strandde Max Verstappen in de Red Bull-Honda op de derde plaats, maar met een chrono die niet doet vermoeden dat er morgen een duel Verstappen-Hamilton in zit. Mercedes is oppermachtig en noteerde zijn 198ste pole als constructeur... Nico Hülkenberg kon de in hem gestelde verwachtingen niet voldoen. Hij haalde Q3 niet tot grote ontgoocheling van Racing Point. En voor de Duitser een gemiste kans, tenzij hij morgen een mirakel laat gebeuren ?

    Lance Stroll daarentegen bracht de roze kopie van Hamilton's zwarte auto wel op een zesde plaats .Vettel dwaalt met zijn Ferrari verder in een woestenij van tegenslagen. Ploegmaat Charles Leclerc start vierde en durft wél duelleren met Max Verstappen. Altijd een gevaarlijk spelletje...Indien beiden hun verstand verliezen zouden de bezadigde middenveldstarters wel eens naar de spits kunnen oprukken en voor enkele verrassingen zorgen. Aan de staart bengelen de figuranten waarvan de meeste best de eer aan zichzelf zouden houden.

    Romain Grosjean, onbegrijpelijk dat die nog een auto krijgt, Kevin Magnussen die niet vader Jan zijn snelheid heeft. Antonio Giovinazzi zou beter in een toneelstuk van Casanova gaan spelen, terwijl crack Kimi Räikkönen op zijn veertigste eerder aan eenmet rustgevend pensioen toe is. De wereldkampioen 2007 met Ferrari zal geen OCMW-uitkering nodig hebben. Dan blijft er Latifi bij Williams. Brave jongen, fantastisch palmares in alle vorige disciplines, maar bij Williams een nulliteit naast Georges Russell waarvan zo in de wandelgangen wordt verteld dat het de nieuwe Senna zou zijn. Lichtjes voorbarig op dit ogenblik. Morgen de GP van Engeland F1, de vierde van het verminkte jaar 2020. (Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)               5,891 km in 1'24"303

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                                   1'24"616

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                        1'25"325

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                      1'25"427

    5. Lando Norris (Mc Laren-Renault)                          1'25"782

    WK-stand na drie races voor de GP van Engeland

    1. Hamilton                      63 punten

    2. Bottas                          58

    3. Verstappen                   33

    01-08-2020 om 16:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS VERWITTIGT VOOR KWALIFICATIE MET BESTE CHRONO IN FP3

    De derde vrije oefeningen in Silverstone hebben de Fin Valtteri Bottas uit enige anonimiteit gehaald. Nu prijkt hij met 1'25"873 aan de top van de tabellen. De koorts stijgt in Silverstone, want de grootste kanshebbers voor de "pole" hebben zich samen geklusterd: Hamilton, Verstappen en - onverwacht - ook de Canadees Lance Stroll. Deze laatste is opgezweept door Nico Hülkenberg's ook al onverwachte aanwezigheid in de tweede Racing Point. Normaal zou Sergio Perez daarin hebben gezeten. Covid 19 hield hem er uit. Straks de kwalificaties voor de pole op dat razendsnelle circuit van Silverstone waar in ieder van de 18 bochten een adder in het gras is verscholen. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    5,891 km in 1'25"873

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                                     1'26"011

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                           1'26"173

    4. Lance Stroll (Racing Point)                                      1'26"576

    5. Carlos Sainz (Mc-Laren-Renault)                             1'26"664

    01-08-2020 om 13:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LANCE STROLL SNELST IN FP2, ALBON TWEEDE MAAR CRASHT IN SILVERSTONE

    Lance Stroll is met zijn roze Racing Point-Mercedes de snelste geweest in FP2 in de aanloop naar de vierde GP van het "seizoen", deze in Engeland in Silverstone. Tweede werd Alex Albon, maar die crashte na driekwart van de oefeningen. De daaruit voortvloeiende rode vlag maakte dat voor heel wat teams het scenario van "Qualifying Simulation" in duigen viel. Er ontstond heel wat geharrewar, een verbaal - radiogecensureerd - ruzietje tegen 300 km/h tussen Romain Grosjean (Haas-Ferrari) en Max Verstappen (Red Bull-Honda) waarin voor de waarnemer de Belgische Nederlander gelijk had.

    Lance Stroll is ongetwijfeld opgejut door de onverwachte aanwezigheid van de Duitser Nico Hülkenberg die in de tweede roze Mercedes - een heuse kopie van de "zwarte", de échte, zijn wereldtalent omzette in een 7de tijd, binnen dezelfde seconde als miljardairszoontje Stroll. Diens vader is overigens eigenaar van Racing Point.

    Het maakt vandaag allemaal niet écht uit. Het zijn maar dataverzamelingen die morgen in de derde vrije ofeningen moeten worden bevestigd. De kwalificaties in de namiddag duiden dan de pole-sitter aan. Hamilton en Verstappen zullen zich naar voor wringen. Vettel is op de sukkel bij Ferrari. Zijn pedalen werden vervangen, vanochtend was het de interkoeler, 't zit niet mee voor de viervoudige wereldkampioen. Morgen mogelijk beter. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Lance Stroll (Racing Point)                 5,891 km in 1'27"274

    2. Alex Albon (Red Bull-Honda)                                 1'27"364

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                    1'27"431

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                       1'27"570

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                                   1'27"581

    31-07-2020 om 19:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!