Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    05-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SLAAT IEDERS DROOM STUK IN KWALIFICATIES IN MONZA

    Hamilton's 93ste pole is meteen een nieuw ronderecord in de "Temple of Speed". Zijn ploegmaat Valtteri Bottas in de tweede zwarte Mercedes leek wel een schaduw van die van de zesvoudige wereldkampioen, maar 331/1000ste van een seconde maakte dat hij "slechts" een afspiegeling bleef van de Brit die een zevende wereldtitel in het vizier heeft. Max Verstappen, tweede in de WK-stand, kreeg met een nieuw fenomeen te maken. Hij ziet tot zijn grote verbijstering leeftijdgenoten van hem zich nu en dan sneller te laten zien dan de Red Bull-Honda-coureur. Vandaag ging het nog. Het was "maar" Sergio Perez (Racing Point-Mercedes) die nu voor hem staat.

    De derde plaats wordt ingenomen door Carlos Sainz in de Mc Laren-Renault. Max start dus vanaf de vijfde plaats. Door een slechte Ferrari-timing raakte Sebastien Vettel niet eens door de Q1. Hij reed bijna letterlijk verstikt in wat het verkeer heet. Ploegmaat Charles Leclerc strandde op de 13de plaats in de Q2 en behoort dus ook tot "the best of the rest". Morgen wordt het een heel boeiende race. Op de hoofdtribune zijn twee toeschouwers. Kartonnen afbeeldingen van Vettel en Leclerc.... (wr)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'18"887

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'18"556

    3. Carlos Sainz jr (Mc Laren-Renault)        1'19"695

    4. Sergio Perez (Racing Point-Mercedes)    1'19"720

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'19"795

    05-09-2020 om 16:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - BESTE IN VERVELENDE FP3 IN MONZA

    De FP3 in Monza begon zonnig (25°C) maar het duurde achttien minuten eer Carlos Sainz jr met zijn Mc Laren-Renault de stilte doorbrak. Zijn tijd van 1'21"875 was maar een inleiding want Max Verstappen zette na een half uur de chrono op 1'20"456 en nam P1 in. Naar het einde van de FP3 viel Daniël Ricciardo's Renault met juist een nieuwe motor stil. Koersdirectie gaf rode vlag ! Op drie minuten voor het einde werd het weer groen. Valtteri Bottas maakte er gebruik van om de beste te zijn.

    Eerder dreigde men de snelle chrono van de Fin te annuleren omdat hij te wijd ging in de Parabolica. De stewards deden dat wél bij Alex Albon. Bottas' tijd bleef overeind. Straks zijn er de kwalificaties om de pole. Dat gaat vonken geven in de snelheidstempel waar vandaag Romain Grosjean in zijn Haas-Ferrari werd "geflitst" tegen 351,1. Maar dat is geen waarborg voor een pole. Die wordt behaald door alle aspecten van chassis, motor, transmissie en piloot feilloos op elkaar te laten inspelen. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Bottas (Mercedes)                        1'20"089

    2. Sainz (Mc Laren-Renault))             1'20"318

    3. Norris (Mc Laren-Renault)             1'20"412

    4. Ricciardo (Renault)                       1'20"419

    5. Hamilton (Mercedes)                    1'20"439

    05-09-2020 om 13:27 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - ZET GP VAN ITALIË IN MET SNELSTE TIJD IN FP1

    Monza zonder publiek is maar niks. Gelukkig is er het prachtige park om wat sfeer te scheppen. De twintig coureurs gaan er bijna in verloren ware het niet dat het tracé zo historisch is. Neem nu Max Verstappen die na 37' uit de baan gaat in de "Variante Ascari". Dat klinkt anders dan in "Bocht nummer zoveel"... De Red Bull-mecaniciens hebben ongeveer 22' gewerkt om de voorvleugel te vervangen. Ploegmaat Alex Albon ging er met de andere Red Bull ook al af in de "Parabolica"...Minder erg, maar luister weer naar die naam...

    "Parabolica, waar de grootsten, Fangio, Moss, Clark, Lauda en andere .... Ascari's het ook moeilijk hebben gehad..." Nostalgie stoppen nu, want nauwelijks was de herrie rond Albon door de tijd opgegeten, of Valtteri Bottas zette een messcherpe tijd nadat eerst Lewis Hamilton op harde rubbers 1'22"745 P1 invulde. De Fin reed op dat moment slechts 19/1000ste sneller dan de zesvoudige wereldkampioen.

    Na de rode vlag voor Max Verstappen leek het vlug dat Alex Albon in de FP1 sneller zou zijn dan de Limburger die uiteindelijk de vijfde tijd pakte. Maar dat betekent niets, want deze eerste vrije oefeningen zijn maar "spielerei". Straks in FP2 zal al worden met kwalificatie-configuraties. Met het oog op morgen. Wat Ferrari betreft duurt het drama onbegrijpelijk voort. Zoals Vettel het uitdrukte: "Zonder publiek is het gemakkelijker afscheid te nemen, want het beeld van de tifosi bovenop de problemen binnen ons team zou de druk alleen maar ondraaglijker maken." (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valteri Bottas (Mercedes)                     1'20"704

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'20"948

    3. Alex Albon (Red Bull-Honda)                1'20"500

    4. Daniil Kvyat (AlphaTauri)                      1'20"555

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'21"641

    04-09-2020 om 13:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON ZET PUNTJES OP DE I IN FP2 IN MONZA

    Hier stond een zéér goed artikel over de tweede vrije training in Monza voor de GP van Italië. Tijdens het toevoegen op het blog heeft de wonderlijke digitale techniek van deze heerlijke - gemaskerde - wereld ervoor gezorgd dat het heus wegbliksemde en de pagina niet meer te bereiken was. Dus geef ik alleen de eerste vijf van de FP2. Dank u provider, wie je ook mag wezen. (wr)

    FP2:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'20"192

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                   1'20"454

    3. Lando Norris (Mc Laren-Renault)          1'21"089

    4. Pierre Gasly (AlphaTauri-Ferrari)          1'21"121

    5. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        1'21"228

    04-09-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT DE GP VAN ITALIË IN MONZA

    Met kunst- en vliegwerk hebben de Amerikaanse eigenaars van de F1 een noodkalender in elkaar gekregen. Dat maakt dat ze een verlies van €15 voorkomen. Iedereen kan op TV de 20 auto's zien rijden. Waarvan er drie zijn die voor het WK 2020 in strijd zijn. Dat is WK-leider Lewis Hamilton met 157 punten, Max Verstappen met 110 punten en Valtteri Bottas met 107 punten. Fernando Alonso zal in Monza al zijn eerste activiteiten beginnen voor Renault. Volgend jaar rijdt hij heel het seizoen voor de Franse constructeur. Verwacht mag worden dat de Spanjaard - hoewel hij snelheid kent van Indianapolis - zich aanvankelijk een aap zal schrikken hoe snel de jonge gastjes zijn.

    De Verstappen's, Stroll's, Norris' e.a. Russells. Hij kan best eerst eens te rade gaan bij de zesvoudige wereldkampioen Lewis Hamilton. Niet bij Vettel want daarmee is voorlopig niet meer mee te redeneren. De schuld van Ferrari. Teamchef Binotto heeft laten weten dat het nog 10 jaar (sic) zal duren eer de Scuderia van het Steigerende Paard weer vooraan zal zijn... Veel moed, viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel om dit seizoen het drama uit te zitten. Morgenochtend zijn er de eerste vrije oefeningen, zaterdag de kwalificaties waarin geen "party-mode" meer mag worden toegepast. De ingenieurs mogen de carthografie van de motor niet wijzigen. Hoe de FIA dat gaat kontroleren is een boeiend gegeven.

    Er is nog iets dramatisch. Na 43 jaar trekt de familie Williams zich terug uit de Formule 1. Dat gebeurt na de GP van Italië. Claire Williams, dochter van de historische persoon Frank Williams, zei na de verkoop van het team aan de investeringsgroep "Dorilton Capital" dat ze zou blijven. Maar na zondag is dat anders. Williams won zeven wereldtitels bij de Piloten, de laatste in 1997 met Jacques Villeneuve. In het totaal won Williams 114 GP's. Beroemde rijders waren Kéké Rosberg, Carlos Reutemann en natuurlijk Ayrton Senna die met een Williams-Renault op 1 mei 1994 in Imola verongelukte in de Tamburellobocht aldaar.(wr)

    03-09-2020 om 18:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT IEDEREEN EN VERSTERKT ZIJN WK-STAND FORS

    De Brit Lewis Hamilton heeft van start tot finish de GP van België gedomineerd. Alleen de snelste ronde moest hij aan Daniël Ricciardo laten. In een herboren Renault klokte hij 1'47"483. Genoeg om één WK-puntje van de regerende wereldkampioen af te snoepen. In een vlotte start nam Hamilton de leiding en Bottas en Verstappen vormden een koptreintje dat héél de 44 ronden lange race monotoon zo zou blijven. In de 11de ronde zorgde Giovinazzi voor een spectaculaire crash waarin een achterop komende George Russel in de klappen deelde. Beiden moesten opgeven. Carlos Sainz jr. was in de Mc Laren zelfs niet vertrokken door een technisch mankement.

    Na 4 ronden Safety Car werd de piste weer vrijgegeven en was iedereen gaan pitten voor harde banden om er de rest van de race mee uit te doen. Op Alex Albon na die het in mediums had gezien en daardoor naar het eind zijn vijfde plaats ingepikt zag door Esteban Ocon (Renault). Individueel werden mooie duels uitgevochten, waarin vooral Pierre Gasly opviel. Het leverde hem de naam van "Driver of the day" op. Volgende week is er de GP van Italië in Monza.

    Hopelijk herpakt Ferrari zich als ze voor het virtuele eigen publiek rijden. Dat wordt dan de 8ste GP in een reeks van 17. De monotone dubbelzege van Mercedes zal gewoon vermeld staan in de archieven en snel onder het stof geraken. Lewis Hamilton heeft royaal uitzicht op een zevende wereldtitel waarmee hij Michaël Schumacher zou evenaren. Max Verstappen staat nog wel tweede in de WK-stand, drie punten voor Bottas...(Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                    308,176 km in 1 uur 24'08" 0,760 gemiddelde 212,71 km/h

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                                            + 8"448

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                 + 15"455

    4. Daniël Riciardo (Renault)                                              + 18"877

    5. Esteban Ocon (Renault)                                                + 40"650

    WK-stand bij de piloten:

    1 Hamilton              157 punten

    2 Verstappen           110

    3 Bottas                  107

    WK-stand van de Constructeurs:

    1 Mercedes              264 punten

    2. Red Bull-Honda    158

    3. Mc Laren               68

    30-08-2020 om 17:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON SCOORT 93STE POLE EN NIEUW RONDERECORD IN FRANCORCHAMPS

    Regerend wereldkampioen Lewis Hamilton laat er geen twijfel over bestaan dat hij de beste is. In de kwalificaties reed hij met 1'41"252 niet alleen een nieuw ronderecord, maar pakte hij ook zijn 93ste "pole". Achter hem staat Bottas iin de andere zwarte Mercedes. De derde kon iedereen al raden: Max Verstappen die met de Red Bull-Honda de enige blijkt te zijn die een wig tussen de Mercedesrijders kan drijven. Anderzijds heeft de Australiër Daniël Ricciardo woord gehouden en heeft hij de Renault opmerkelijk vierde geplaatst. Ferrari staat nergens. Het is de eerste keer sinds mensenheugenis dat ze niet in Q3 geraakten. Noch Vettel, noch Leclerc hebben er een verklaring voor. Voor morgen heeft Renault in concreto Ferrari in de voorste gelederen vervangen. Ferrari kan alleen hopen op de pech van de rest om in de punten te geraken. Hamilton bouwt voort aan zijn zevende titel. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'41"252

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                       + 0,511

    3. Max Verstappen 'Red Bull-Honda)            + 0,526

    4. Daniël Ricciardo (Renault)                       + 0,809

    5. Alex Albon (Red Bull-Honda)                   + 1'012

    29-08-2020 om 16:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REGENGODEN LATEN HAMILTON TUSSEN DRUPPELS DOOR RIJDEN IN FP3

    Regen, droog, regen, enkele droge plaatsjes, druppelsgewijs, dan weer striemend hard pijpenstelen.  Historisch Francorchamps op zijn best ! Eerst kwamen de coureurs maar letterlijk druppelsgewijs op de baan. Maar vanaf Lando Norris een eerste snelle tijd zette, kropen ook de anderen in hun cockpit. Direct verbeterde Bottas, Verstappen en Hamilton hun tijd. Om precies 12.42 uur openden de hemelsluizen zich definitief en leek de derde vrije oefening ten einde. Maar mirakels bestaan en met nog zes minuten te gaan droogde het asfalttapijt op en vloog iedereen op softs de baan op, op zoek naar de snelste chrono.

    Esteban Ocon (Renault) knalde meteen 1'43"485 neer. Verpletterend ! Maar Lewis Hamilton, voor wie de sport een religie is geworden, riep "zijn" regengoden aan en kwakte de zwarte Mercedes neer op de chrono met 1'43"255 !!! Positie 1. Bottas en Verstappen moesten hun snelle pogingen afbreken en WK-kandidaat Max Verstappen strandde op P6. Niet zo erg, want straks zijn er de kwalificaties. Erger is het gesteld met Ferrari en/of specifieker voor Vettel die 20ste én laatste werd op 2"1 van Lewis Hamilton. Onthouden we voor de kwalificaties dat de beide Renault's van Ricciardo en Ocon zich aanbieden voor de Q3. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'43"255

    2. Esteban Ocon (Renault)                             1'43"485

    3. Lando Norris (Mc Laren-Renault)                1'43"641

    4. Alex Albon (Red Bull-Honda)                      1'43"731

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'43"931

    29-08-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN BRENGT RED BULL-HONDA OP P1 IN DE FP2 IN FRANCORCHAMPS

    Max Verstappen heeft in de tweede vrije trainingen in Francorchamps heus gespeeld met zijn directe concurrenten. Het is bekend dat het zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn en zijn ploegmaat Valtteri Bottas in de zwarte Mercedessen. Maar onverwacht kwamen ook anderen zich bemoeien in de top vijf. Daniël Ricciardo was in zijn Renault RS20 goed voor een tweede chrono, héél nipt achter Max (48/1000ste), tot een hydraulisch probleem hem aan de kant dwong. Maar de chrono van de Australiër bleef overeind. Daarmee ging hij Hamilton vooraf. De Brit experimenteerde al met kwalificatie-configuraties en daaruit kunnen we onthouden dat hij - vandaag - het DAS-systeem (Dual Axle System) alleen gebruikte als hij op harde banden reed. Leerzaam als je de veranderlijke voorwielgeometrie analyseert...

    Ferrari sukkelt, zowel Leclerc als Vettel vertoefden permanent in de achterhoede. De slechtste van alle "Italiaanse" merken... Dezelfde figurantenrollen speelden de Fransman Romain Grosjean en de Deen Kevin Magnussen met de Haas-Ferrari. Deze ochtend kwamen ze niet in beeld (Magnussen kreeg nieuwe motor) en deze namiddag amper. Plezant was een rode vlag om losgekomen publiviteitsborden vanaf La Source  en tot l'Eau Rouge. Knap was wel dat ze binnen de vier minuten geruimd waren. Ook knap waren de honderden mensen die vanuit de dichte bossen naar de F1 keken. Ordediensten schreven boetes van €350 uit omdat de GP van België zonder publiek moet worden gereden. Morgen de FP3 en de kwalificaties. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'43"744

    2. Daniël Ricciardo (Renault)                         1'43"792

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'43"840

    4. Alex Albon (Red Bull-Honda)                      1'44"134

    5. Sergio Perez (Racing Point-Mercedes)         1'44"137

    28-08-2020 om 16:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS SNELST IN MONOTONE FP1 IN FRANCORCHAMPS

    Buiten dat Bottas eind van de FP1 een indrukwekkend remmaneuver maakte, rechtdoor ging aan de "Bus Stop Chicane", en daarmee zijn banden beschadigde, was er eigenlijk niets te melden. Oh ja, dat Magnussen een nieuwe motor krijgt en Grosjean ook van de baan werd gehaald. Leclerc en Vettel met hun Ferrari reden 13de en 14de.  De onderstaande tijden zijn onbelangrijk. Straks in de FP2 zal dat al anders zijn. (wr)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                    1'44"493

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'44"562

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)         1'44"574

    4. Sergio Perez (Racing Point)                   1'44"629

    5. Lance Stroll (Racing Point)                    1'44"868

    28-08-2020 om 12:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE KANS DAT HAMILTON NIET RIJDT IS ZO GOED ALS ONBESTAANDE

    Morgen beginnen de vrije oefeningen voor de GP van België F1, zevende race in een kalender van zeventien. Turkije, Bahrein en Abu Dahbi zijn nog gestrikt door Liberty Media. Het evenement zal doorgaan zonder publiek, al staan er wel opnieuw de luxueuze, torenhoge mobil homes van de teams. Ook mogen per team 90 i.p.v. tot nu toe 80 mensen in hun bubbel tellen. Corona heerst over de wereld, haat, nijd, afgunst en racisme ook. Wat mensen elkaar aandoen is weerzinwekkend. Wereldwijd. In alle kleuren. Niemand leert uit fouten. Niemand. Er wordt geleefd alsof er nooit fouten zijn begaan, laat staan ze inzien en erkennen. Deprimerend.

    Zesvoudig wereldkampioen F1, de Brit Lewis Hamilton, eist van zijn mededingers in de races dat ze knielen voor de beweging "Black Lives Matter" (BLM). Maar "Every Live Matters" (ELM) is onbekend. Natuurlijk ligt de oorzaak dat er overbevolking is op deze aarde. Niemand stopt ze. Wat Lewis vraagt van zijn tegenstrevers om te knielen is onbillijk. Niemand moet op de knieën voor een ander. Tenzij het is om tot ridder te worden geslagen of voor iets plezants.

    In de USA gaan nu de zwart gekleurde sportmensen "staken" waardoor veel wedstrijden in de uiteenlopende sporten niet doorgaan. Lewis die van zichzelf vindt dat hij zwart is - wat niet juist is; ik zag ooit bruiner door de zon dan hij - zal wellicht niet zijn zwarte Mercedes aan de kant zetten en weigeren verder te bouwen aan zijn zevende wereldtitel. Dus de kans dat Lewis solidair zal zijn met de "zwarten" van de States is bijzonder klein. Hij zal de ziel uit zijn lijf rijden. Terecht. Of mag hij iets doneren aan de beweging. Een museum bouwen voor jezelf om alle trofeeën in te proppen is leuk, maar humanistisch gezien nu ook weer geen hoogtepunt. Overigens ontmoet de leider in het WK (132 punten) morgen opnieuw Max Verstappen, tweede in de stand (95 punten) met Red Bull-Honda.

    Die beweert Spa-Francorchamps graag te zien. 't Is overigens niet zo oneindig ver van zijn geboorteplaats Hasselt. Maar de hartverwarmende - dit is gemeend door ondergetekende - mannen in oranje moeten het ook allemaal op TV bekijken. "Zijn" thuiscircuit, Zandvoort, kreeg een nieuwe naam "CM.com". Dwazer is moeilijk te bedenken. Morgenochtend snorren de 1.6 liter V6 Turbo-Hybrid's weer over het mooiste circuit ter wereld. Met dit keer nog de "party-mode" voor de kwalificaties. Vorig jaar kwam F2-coureur Anthoine Hubert bovenaan de "Raidillon" om het leven nadat Juan Manuel Correa hem in de flank aanreed. Dat wordt herdacht door het nummer "19" niet toe te kennen in de F2-race van dit jaar. Francorchamps blijft zelfs in zijn moderne vorm dreigend snel. (Walter Rombauts)

    27-08-2020 om 21:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT STOPT BEROEPSPROCEDURE TEGEN RACING POINT

    Met het oog op het seizoen 2021 waarin de nieuw getekende "Concorde Akkoorden" van kracht zijn, heeft Renault zijn beroepsprocedure gestopt tegen de "Roze Mercedes" van Racing Point. Het team kreeg een boete van €400.000 en verloor 15 constructeurspunten. De essentie ging over het kopiëren van de luchtkoeling van de remschijven van Mercedes. Vollgens Ferrari werd er nog meer gecopieerd. Maar nu laat iedereen het voor wat het is. Racing Point moet dit seizoen niets meer wijzigingen.(wr)

    26-08-2020 om 11:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JAMES GLICKENHAUS NODIGT VETTEL UIT VOOR DE 24 UREN VAN LE MANS 2021

    De Scuderia Glickenhaus zal in 2021 met twee bolides deelnemen aan de "24 Uren van Le Mans". Daarin zal al met de nieuwe Hypercarklasse worden gereden waarvan nu de specificaties bekend zijn. Teambaas James Glickenhaus zou graag Sebastien Vettel uitnodigen "omdat hij van de oude garde is en dat bevalt de miljardair. Tot vandaag heeft de viervoudige wereldkampioen daarop niet gereageerd. Dat hij daarnaast het hele World Endurance Championship zou afhaspelen kan zéér in vraag worden gesteld. De Duitser heeft nu zo zijn kopzorgen om de GP van België tot een goed einde te brengen. Bovendien staat Vettel ook nog steeds als "oudje" op verschillende verlanglijstjes. Degene die nog gemaakt zijn van papier en met potlood worden beschreven.

    Wat Le Mans betreft op 19 en 20 september 2020 is door de 'l Automobile Club de l'Ouest beslist deze 88ste editie zonder publiek te laten doorgaan. Het wordt net als de GP van België een "spookrace" die alleen via televisie en apps kan worden bekeken. Het enige pikante detail aan het evenement is dat de "party mode" voor de kwalificaties nog mag behouden blijven. Er is eigenlijk nog een tweede interessant aspect: Bottas (Mercedes) zal trachten Max Verstappen (Red Bull-Honda) weg te halen van de tweede plaats die hij bekleedt in de voorlopige stand in het WK. Verder zal héél waarschijnlijk Lewis Hamilton op eenzame hoogte zijn tocht naar een zevende wereldtitel verder rijden.(wr)

    25-08-2020 om 12:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET HET OOG OP DE GP VAN BELGIË F1 IN FRANCORCHAMPS

    Volgende zondag wordt de GP van België gereden in Francorchamps. Zonder publiek. Er zullen dus slechts een drieduizendtal mensen in en rond de paddock zijn. Dat zijn uiteraard de teams met ingenieurs, piloten en mecaniciens. Dan op de 7 km lange omloop zelf de baanposten met hun commissarissen. Tevens het medische en het FIA-personeel. Dat zal het zijn. Na ongetwijfeld keiharde onderhandelingen met eigenaar Liberty Media heeft Vanessa Maes, directrice van Spa-Francorchamps een goeie deal verkregen met de Amerikanen.

    Die betalen de hele organisatie en daar bovenop is er een - relatief - akkoord gesloten voor het jaar 2021. De GP van België F1 is ieder jaar verlieslatend. Dat bedrag schommelt tussen 6 en 8 miljoen euro die door het Waals gewest wordt bijgepast. Deze F1 wedstrijd brengt ook regionaal 30 miljoen op aan horeca en handelszaken in de wijde omgeving rond het historische asfaltlint. Gemiddeld ieder jaar 7 miljoen euro investeren om er 30 miljoen euro mee te verdienen is principieel verdedigbaar.

    Tijdens de vrije trainingen van vrijdag en zaterdag maar vooral in de kwalificaties voor de "pole" zal de "Fédération Internationale de l'Automobile" nog één keer de zogenaamde "party mode" toelaten. Dat komt omdat de technische commissarissen niet bij machte zijn het technische inzicht op zo'n korte tijd te verwerven. Door de "pole" na te jagen krijgt de 1,6 V6 Turbo-Hybrid een andere motor-cartografie dan die welke gebruikt wordt in de wedstrijd zelf.

    In de kwalificaties worden hogere prestaties voor zéér korte duur (2 à 3 ronden) verkregen dan de techniek over iets meer dan 300 km zou kunnen verdragen. Vanaf de GP van Italië in Monza is deze "truc" echter definitief verboden. Hoe de meestal dikbuikige technische commissarissen van de FIA dat gaan controleren is zéér de vraag. De menucartografie en bijhorende wijnen is hen eerder bekend dan de software waarmee echte ingenieurs spelen.

    Claire Williams, dochter van de fenomenale Frank Williams ziet een grote druk van haar schouders vallen. Wat het laatste familiale F1 team wordt genoemd is in de voorbije dagen overgenomen door de Amerikaanse investeringsfirma "Dorilton Capital". Meteen wordt Claire Williams veel fouten verweten door de vele vijanden die iedereen in die bubbel permanent heeft. Natuurlijk heeft Claire en haar directe omgeving fouten gemaakt. Wie niet ? Ze kreeg van haar zwaar gehandicapte vader een loodzware opdracht: een team leiden dat wereldkampioenen maakte, dat wereldtitels bij de constructeurs binnen rijfde.

    Ze moest ook toezien, toen ze nog geen CEO was, hoe stuurgenie en groot mens Ayrton Senna in een Williams-Renault op 1 mei 1994 in Imola het leven liet. Claire Williams zal wellicht niet lang meer te zien zijn in die wereld die eigenlijk nooit echt de hare is geweest. Ze was niet van het "chi-chi"-type dat bij voorkeur in het F1-plaatje past. Maar als team zal Williams nu wel weer - in 2021-2022 - de weg naar de spits vinden. Coureur Georges Russell zal daarbij zeker helpen. Op zijn beurt zal Russell het weldoend gevoel van vers geld hebben dat toeleverancier Mercedes misschien betere krachtbronnen laat leveren. Een beetje zoals bij Racing Point het geval is.

    Geld is de naam van het spel in de Formule 1. Uitgevonden door adel, industrie, onzichtbare ware machthebbers en Bernie Ecclestone. Straks 90 en vader van een springlevend zoontje. Ook zijn veel jongere vrouw loopt over van levenslust. Als je in maart 2017 je "geliefde" 31 miljoen dollar ziet ontvangen van Liberty Media in ruil voor al het speelgoed van "vader Bernie". Klinkt vals. Bernie is is zijn hart nog maar net meerderjarig. Hij maakte de F1 tot wat hij is geworden. Zondag kan iedereen op het TV-scherm kijken hoe dat gaat. Ter plekke zijn alle vrije plaatsen voorbehouden aan de virus-familie Covid19. Niet van adel en geen bluf. (Walter Rombauts)

    23-08-2020 om 13:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALLE F1-TEAMS HEBBEN CONCORDE-AKKOORDEN 2021-2025 GETEKEND

    Er was wat tegenstrubbeling van Mercedes, maar uiteindelijk hebben alle teams de nieuwe Concorde Akkoorden getekend. Konkreet wil dat zeggen dat de "Fédération de l'Automobile Internationale" de - terechte en historische - sportmacht behoudt over de koningsklasse die men de F1 wil laten blijven. Dat wil ook zeggen dat de nieuwe eigenaars sinds maart 2017, het Amerikaanse Liberty Media, de organisatorische rechten die ze van Bernie Ecclestone voor....31 miljard dollar hebben gekocht naar willekeur mogen uitvoeren. Circuits kiezen, contracten in de hele wereld afsluiten, de show verzekeren. Dat is simpelweg gezegd "the first step", in mooi Nederlands.

    Daarmee komt nu in het lopende seizoen waarin Hamilton eenzaam naar zijn zevende wereldtitel rijdt, eigenlijk de kat op de koord. De 1.6 V6 Turbo-Hybrid is in 2014 ingevoerd om een "duurzame" tint aan de Formule 1 te geven.  Hybrid: verbrandingsmotor én elektromotor. Eenvoudig de Toyota Prius nagebootst ! Maar eind 2024 moet deze motor worden vervangen door een andere krachtbron, terwijl de Fomula E kermis viert. Zelfs Porsche - in Weissach dan bedoel ik - legt er absolute klemtonen op om de Porsche Taycan commercieel te promoten... Met wat gaat de F1 op de proppen komen. Zéér concreet is dat iets dat sportief- en technisch directeur Ross Brawn moet oplossen. Mogelijk beginnen met synthetische benzine vanaf volgend jaar... Dan een nieuw motorconcept. Welk ?

    Stuurgenie en Porsche-coureur, overigens drievoudig winnaar van de 24 Uren van Le Mans, André Lotterer, zei me onlangs dat een "hydrogencar" nog tien jaar op zich zou laten wachten. Nochtans is er in Engeland één klaargestoomd die vorig jaar al enige proefronden in Le Mans heeft gereden. Het clubje topingenieurs zou die klus moeten kunnen klaren: tegen 2025 een F1-motor op waterstof. Dan pas zou die koningsklasse "up to date" zijn.

    Maar gezien de jaarlijkse budgetkosten tot 135 miljoen dollar zijn bevrozen door Liberty Media is de vraag of ze daar zo'n duur ding kunnen voor ontwikkelen... De Amerikanen willen éénheidsworst en daarmee meerdere populairder merken aantrekken in de F1. Welk belang heeft eigenlijk nog - commercieel gezien - de verdere aanwezigheid van o.a. Mercedes, Renault en Honda in de F1 terwijl die het accent leggen op hun elektrische voertuigen op de automarkt ?  De zéér respectabele handtekening onder de Concorde Akkoorden 2021 - 2025 is een nooit geziene uitdaging in de na- oorlogse "high level" F1. (Walter Rombauts)

    PS. Dat hier nooit meer foto's bijstaan komt omdat mijn gastforum SeniorenNet.be vindt dat ik na 11 jaar in de toptien te vertoeven mijn MB aan foto's heb opgebruikt en ik er geen bij krijg. Gewoon ter informatie.

    19-08-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT MAAR VERSTAPPEN DRIJFT OPNIEUW WIG TUSSEN MERCEDESSEN

    Lewis Hamilton heeft de GP van Spanje gewonnen. Voor de vijfde maal. Héél de races draaide om drie mensen: Hamilton, Verstappen en Bottas. Bij de start pikte Max Verstappen de tweede plaats in achter Hamilton en Bottas zag de Racing Point van Sergio Perez als ernstig obstakel voor zich. Rondenlang duurde het eer hij er voorbij geraakte. De beide Racing Points-Mercedes' reden een goede race...maar het moet gezegd dat de hogergenoemde drie die voor de zege reden en ook de wereltitel 2020 betrachtte iedereen op één ronde reden !!! Ferrari bakte er niets van, Leclerc gespind en opgegeven, Vettel eventjes vijfde maar dan terug platgewalst door o.a. Lance Stroll en Sergio Perez in hun Racing Point's. Zelfs Carlos Sainz kon in zijn Mc Laren spelen met Vettel's Ferrari. Grosjean (Haas) haalde zijn gekende circusnummers boven, spinde, reed paaltjes van de baan. Mooi spektakel...en van groot coureur... Eindigde 19de en laatste.

    Het gommenspel drukte andermaal zijn stempel op de posities, maar daarin had Hamilton zoveel ruimte door voorsprong op Max dat hij zich twee comfortabele pitstops kon veroorloven. Alexander Albon reed een zeer goede race door na tien ronden op harde banden te gaan en door een regelmatige race te rijden die hem van de 14de naar de 8ste plaats binnen de WK-punten bracht. Naarmate het verdict van de 66 ronden duidelijk werd, haalde Bottas nog snel een stel zachte banden en reed er de snelste ronde mee in 1'18"183. Daarmee scoort hij één WK-punt bij, maar blijft niettemin achter Max Verstappen staan in de voorlopiges stand voor het WK na zes races. De volgende GP is die van België i Francorchamps. Momenteel heeft Hamilton 156 keren op het podium gestaan. Dat is één keer meer nu dan Michaël Schumacher. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                              307,230 km in 1 uur 31'45"279; gemiddelde snelheid 200,903 km/h

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                                          op 24"177

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                                                     op 44"752

    4. Lance Stroll (Racing Point)                                                     op 1 ronde

    5. Serio Perez (Racing Point)                                                      op 1 ronde

    Stand voor het WK na 6 races bij de Piloten:

    1. Hamilton             132

    2. Verstappen            95

    3. Bottas                   89

    Stand van WK van de Constructeurs:

    1. Mercedes            221

    2. Red Bull-Honda   135

    3. Racing Point          63

    16-08-2020 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON DOMINEERT, VETTEL IN DE VERNIELING IN Q2 IN BARCELONA

    Voor de vierde keer dit seizoen heeft zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton de "pole" binnen gehaald. Met slechts 0"590 voor ploegmaat Valtteri Bottas. Totale dominantie van Mercedes...! Maar op de derde plaats loert Max Verstappen van in zijn Red Bull-Honda op de twee zwarte spookwagens. Hij legt uit wat morgen kan gebeuren. "Op één ronde kunnen we Meercedes niet verslaan. Maar over de hele race gezien heb ik mijn kans via een goede bandenstrategie. Bovendien is mijn auto geheel in balans". Dat belooft voor de zesde WK race van morgen.

    Sebastien Vettel kon zijn Ferrari niet in de Q3 krijgen. Hij strandde op de elfde chrono en het begint psychologisch zwaar te worden voor de viervoudige wereldkampioen. Hij wordt door de jongeren in de vernieling gereden. Blijkbaar heeft hij geen weerwerk meer. Zijn drama begon twee jaar geleden toen hij in Hockenheim zicht kreeg op een vijfde wereldtitel maar dan in de regen in de eerste links in het stadium "gewoon" van de baan gleed... Sindsdien is het nooit meer dezelfde zelfzekere Sebastien gebleven.

    Onder die omstandigheden bij Ferrari stand houden tegen de jonge Monegask Charles Leclerc is geen sinecure. Morgen de GP van Spanje. Wellicht spannend op een piste die 50° C warm zal zijn en snakt naar rubber. Hard, medium of soft, voor de zwarte strook maakt het niet. Voor de teams des temeer. Vooral omdat een zwaar belast accent ligt op de linkervoorband. Voor die band moet alle aandacht worden opgebracht. (Walter Rombauts)

    De kwalificatie:

    1. Hamilton (Mercede)           1'15"584

    2. Bottas (Mercedes)             1'15"643

    3. Verstappen (Red Bull)        1'16"292

    4. Perez (Racing Point)          1'16"568

    5. Stroll (Racing Point)          1'16"589

    15-08-2020 om 16:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OVERTROEFT WEER IEDEREEN IN FP3 IN BARCELONA

    Politiek en virologisch is Spanje bloedrood. Maar op de renbaan in Barcelona is het bloedheet. Omgevingstemperatuur 31°C, het zwarte asfalt 44,8 °C. De topdrie, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas en Max Verstappen reden op softs de virussen  in de vernieling. Eerst Bottas, dan Hamilton en Max Verstappen op een knappe derde plaats Met slecht 0,1 achter de Fin. Het venijn zat in de laatste minuten van een boeiende FP3. Vettel zakte naar positie twaalf, Max kon zijn supercapacitator niet meer opladen en in de laatste seconden van dat ene uur bleef Ocon in zijn Renault zonder wagenneus stilstaan.

    Door op de betonmuur te botsen met als oorzaak Magnussen, zo lijkt het volgens mij een misverstand van beide kanten. Maar de Deen ging wel van het gas af waardoor Ocon niet meer weg kon. De muur of de achterkant van de Haas.Rode vlag en einde sessie. Over Vettel doet een "gerucht" de ronde dat hij in de GP van België vervangen zou worden door Räikkönen of Hülkenberg... De kwalificaties straks beloven heter dan hot te worden. "Hot" is al lang ingeburgerd in de taal die vroeger "Algemeen Beschaafd Nederlands" heete. Maar "beschaafd" wordt weldra uit de woordenlijst gehaald. (Walter Rombauts)

    1. Hamilton (Mercedes)                          1'17"222 (s)

    2. Bottas (Mercedes)                              1'17"373 (s)

    3. Verstappen (Red Bull-Honda)              1'17"737 (s)

    4. Sainz (Mc Laren)                               1'18"046 (s)

    5. Perez (Racing Point-Mercedes             1'18"096 (s)

    15-08-2020 om 14:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2020
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON KLOKT BESTE TIJD IN MATTE FP2 IN BARCELONA

    Mocht Valtteri Bottas niet even in de gravel terecht gekomen zijn, zonder erg overigens, dan kon men van een incidentloze FP2 spreken. Lewis klokte met 1'16"883 de beste chrono op de 4,655 km lange baan. Iedereen kent die als zijn broekzak wegens het houden van de wintertesten daar. Max Verstappen reed de derde tijd, maar toch op bijna één seconde van de zesvoudige wereldkampioen. Wat niets wil zeggen want het is zondag dat de bandenstrategie winnen of verliezen zal bepalen. Vandaag was de temperatuur van het asfalt 50°C, zo liet Pirelli weten.

    De gemiddelde jaartemperatuur van de snelle baan daar in Monmelo is 41°C. Nog toevoegen, al dagen bekend, is dat Racing Point in beroep gaat tegen de "kopieerstraf" van €400.000 en verlies van 15 constructeurspunten. Toto Wolff heeft laten weten de Concorde-akkoorden die het nieuwe profiel van de F1 definitief bepalen voor 2022 toch te zullen ondertekenen. Morgen de FP3 en de kwalificaties. Ferrari doemde vandaag weg in een grijsheid waarvan "Il Commendatore" zich zou omdraaien in zijn graf. Maar "gelukkig" zag hij Romain Grosjean in de Haas-Ferrari de vijfde tijd zetten. Verzachtend. (Walter Rombauts)

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'16"883

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                   + 0"287

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)        + 0"821

    4. Daniël Ricciardo (Renault)                   + 0"985

    5. Romain Grosjean (Haas-Ferrari)           + 1"250

    14-08-2020 om 17:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS GAAT HAMILTON VOORAF IN FP1 IN BARCELONA

    De eerste vrije oefeningen voor de GP van Spanje zijn gedomineerd door de zwarte Mercedessen. De Fin Valtteri Bottas ging met 1'16"785 zijn ploegmaat Lewis Hamilton met 39/1000ste van een seconde vooraf. Sergio Perez zit terug in de Racing Point en Stoffel Vandoorne - die in Berlijn zijn eerste Formula E won voor Mercedes - is weer de reservepiloot. Sainz (Mc Laren) en Vettel (Ferrari) reden allebei met een nieuw chassis. Omdat het vandaag 32 jaar is geleden dat "Il Commendatore" Enzo Ferrari overleed, zette de firma een eerbetoon online. Dat herinnerde me eraan dat ik door dit monument tweemaal ben ontvangen voor telkens een gesprek van één uur.

    De eerste keer was dat helemaal alleen. Zijn toen nog niet erkende buitenechtelijke zoon Pierre Lardi (vandaag Pierre Lardi-Ferrari) zorgde voor de vertaling Frans-Italiaans. De tweede keer was ik bij hem in gezelschap van Pierre Dieudonné, Philippe de Barsy, Philippe De Leener en Christine Beckers. Ook dan was het een indrukwekkende ontmoeting. Toen ik alleen ben gegaan heb ik in "mijn" krant als titel gebruikt : "De handdruk van een Monument". Dat is dus lang geleden. Tot daar mijn korte herinnering aan de man die mythewagens ontwierp. Vandaag kost een aandeel in Ferrari €163 en beursanalisten vermoeden dat dit tegen het eind van het jaar naar €225 zou stijgen. Nu terug naar de zesde wedstrijd voor het WK F1 2020 waar straks de FP2 wordt gereden. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'16"785

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'16"824

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'17"724

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'17"970

    5. Sebstien Vettel (Ferrari)                         1'17"981

    14-08-2020 om 12:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!