Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    01-04-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE VERLOEDERING IN F1 EN VOORAL MONUMENT LE MANS DREIGT ZICH DOOR TE ZETTEN

    Laat het ons zeggen zoals het is. Autosport was vroeger een elitiare deelname. Formule 1, vanaf 1906 met de GP de l'ACF t/m het einde door oorlogsgeweld in 1938 was niet alleen een nobel streefdoel maar werd zelfs een staatsaangelegenheid. Guy Ligier zou nooit in de F1 zijn kunnen komen als niet president François Mitterand er mogelijk meer dan een miljard belastinggeld tegenaan had gegooid. "Et alors ?". Sinds de na-oorlogse Formule 1 door de superpurist, en opstandeling, Bernie Ecclestone in maart 2017 aan het Amerikaanse Liberty Media is verkocht, is de "veramerikanisering" voelbaar op alle fronten.

    Het kostte zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton in 2021 zijn achtste wereldtitel toen domme koersdirecteur - en uiteraard dikke nek - Michaël Masi de safety car binnen riep toen nog niet alle gedubbelde auto's zich in het rijtje achter de SC hadden aangesloten. Max Verstappen haalde zachte banden, Lewis Hamilton niet. Daarover is discussie mogelijk. Maar dat de Brit sowieso 11" voorlag op de Belgische Hollander is niet te ontkennen. Zonder het stupide ongeval van de Canadees Nicholas Latifi, was er geen safetycar en had Hamilton "rustig" naar zijn verdiende achtste wereldtitel gereden. Was er racisme in het spel ? Volgens koersdirecteur Masi niet, hoewel hij zich psychologisch heeft moeten laten begeleiden... en pas nu in een omkaderingsrace weer opduikt in Melbourne. Lewis Hamilton wil niet met hem praten. Nogal wiedes zou ik zo zeggen: "er is niets meer te zeggen...". Max Verstappen heeft die onwaardige titel cadeau gekregen van Masi, van de FIA !

    Op dezelfde wijze begrijp ik niet dat een monumentale club als de 'l Automobile Club de l'Ouest" (ACO), sinds 1923 organisator van de "grootste industriële autoconfrontatie ter wereld", het door "derden" heeft laten opleggen dat in Le Mans niet drie maar slechts één Safety Car zal worden ingelast indien daar nood aan is. Het 13,6 km lange circuit werd in drie groepen verdeeld door drie SC als er een probleem was. Eens het probleem opgelost, werden de deelnemers, juist in rij-orde verdeeld, weer "losgelaten". Met het nieuwe reglement zal iedereen bij een safety car-situatie kunnen aansluiten en dus de voorsprong - mogelijk een heel grote - kunnen elimineren... Met wat zijn wij bezig ?

    ACO, verzet U daartegen !!!! Jullie staan in concreto buiten het WEC dat dit jaar in Sebring aanving. De "24 Uren van Le Mans" zijn een onaantastbaar gegeven; compleet los van het commerciële WEC. Zeker nu de HONDERDSTE editie wordt gereden en de grootste constructeurs er terug zijn !!! Stop aub met de verloedering in de autosport. We weten het, iedereen is piloot, iedereen is journalist, fotograaf, kenner, mecanicien, wetenschapper - ik ken er één die straks 12 wordt - en iedereen heeft het gelijk aan zijn kant. Tot de feiten op tafel komen. Dan vallen honderden kaartjeshuizen ineen. Een Arabier als President van de "Fédération Internationale de l'Automobile" in Parijs op de Place de la Concorde...nummer 8 voor de volledigheid. Laat ons toegeven dat we iets aan prestige verloren zijn. Het is geen goede zaak dat de autosport een duidelijk geopolitiek wegeltje gaat inslaan. Zelfs Stefano Domenicale, ceo van de F1, uit zich openlijk dat hij niet conservatief maar innovatief wil zijn. Woke. (Walter Rombauts)

    01-04-2023 om 15:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL - SNELST VOOR ALONSO IN SAAIE FP3 IN MELBOURNE

    Max Verstappen heeft de snelste tijd gereden. Net voor Fernando Alonso rnaar dat is niet niks. Voor beiden. De sessie was zo saai dat ik ondertussen de autonome geest van "Diogenes" heb kunnen uitlezen. Opmerkelijk is de prestatie van de Alpine-jongens Ocon en Gasly, terwijl Sergio Pérez door zijn team duidelijk wordt gedwarsboomd t.o.v. Max Verstappen die dreigt de F1 te verlaten als de "formats" te fel worden gewijzigd. Ik zal in de rij staan om hem uit te wuiven. Na 72 jaar de hoogste autosportregionen te hebben mogen/kunnen meemaken, op de schoot van Fangio, ze te verslaan, is het me welletjes geworden. Ze zijn mijn nachtrust niet meer waard. Dus de "pole" zult u elders moeten lezen. Na een uitgebalanceerde maaltijd in het beste restaurant van de De Panne, met name The Fox, ga ik lekker uitslapen. Het woord is aan de freelancers die wellicht blij zullen zijn zondag naar Zolder te kunnen om een gratis broodje mee te pikken. Het is geen 1 aprilgrap. Het is wel een afscheid aan de autowereld en al wie ermee samenhangt. (wr)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                        1'17"565

    2. Fernando Alonso (Aston Martin)                 1'17"727

    3. Esteban Ocon (Alpine)                              1'17"938

    4. George Russell (Mercedes)                        1'17"955

    5. Pierre Gasly (Alpine)                                 1'18"094

    01-04-2023 om 15:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL - VANUIT POLE IN GP VAN AUSTRALIË F1

    De kwalificaties:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                    1'16"732

    2. George Russell (Mercedes)                    1'16"968

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                   1'17"104

    4. Fernando Alonso (Aston Martin)            1'17"139

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                           1'17"270

    01-04-2023 om 08:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERNANDO ALONSO - ASTON MARTIN - KAAPT FP2 WEG IN ZONDVLOED IN MELBOURNE

    In een waar hondenweer, met misdadig krachtige rukwinden, is de Spanjaard Fernando Alonso met Aston Martin de snelste gebleken. "Olie drijft altijd boven...", zeker in de regen die de FP2 teisterde als tweede vrije training om de GP van Australië F1. Tegenover de "nestor" van het veld leken de andere negentie "cracks", wereldkampioen of niet, slechts leerjongens. Maar eerlijkheidshalve moet erbij worden verteld dat de tweevoudige wereldkampioen (2005 en 2006 met Renault) zijn snelste tijd van 1'18"886 neerzette nog net voor de hemelsluizen iedereen begonnen te geselen. (wr)

    FP2:

    1. Fernando Alonso (Aston Martin)                1'18"886

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                           1'19"332

    3. Max Verstappen (Red Bull)                       1'19"502

    4. George Russell (Mercedes)                       1'19"672

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                               1'19"695

    31-03-2023 om 15:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL - SNELSTE IN FP1 IN MELBOURNE, HAMILTON TWEEDE

    Twee gele en twee rode vlaggen ontsierden de eerste vrije oefeningen voor de GP van Australië in Melbourne. Max Verstappen reed met 1'18"790 al snel de beste tijd, na wat wijzerspelletjes met ploegmaat Sergio Pérez die genoegen moest nemen met de derde chrono. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton wist zich in zijn ongemakkelijke Mercedes W14 tweede te plaatsen op 0"433 achter Max Verstappen ! Fernando Alonso blijft de Aston Martin in de spits handhaven en de eerste Ferrari was die van Charles Leclerc. De eerste rode vlag had als oorzaak dat de GPS van het circuit niet meer functioneerde en de tweede rode was omdat de Williams van Sargeant drie minuten voor het einde op de baan stilviel. De koersdirectie liet de sessie niet hernemen. (wr)

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                      1'18"790

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1' 19"223

    3. Sergio Perez (Red Bull)                          1'19"293

    4. Fernando Alonso (Aston Martin)              1'19"317

    5. Cahrles Leclerc (Ferrari)                         1'19"378

    31-03-2023 om 04:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MET HET OOG OP DE GP VAN AUSTRALIË IN MELBOURNE...

    Dit is een poging om uit de roddelpraat in en rond de Formule 1 een concrete stand van zaken te schetsen. Daarna kunnen we weer lekker elkaar bekladden. 

    De stand in het WK na twee races is voor de Piloten als volgt:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                      44 punten

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                           43

    3. Fernando Alonso (Aston Martin)               30

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                              20

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                      20

    Bij de Constructeurs, WK ingesteld in 1958, ziet het er zo uit:

    1. Red Bull                                                 87 punten

    2. Aston Martin                                           38

    3. Mercedes                                                38

    4. Ferrari                                                    26

    5. Alpine                                                      8

    Met deze concrete gegevens gaan we naar de derde GP van het seizoen. Nu kunnen we verder roddelen en vertellen dat de "schoonvader" van Max Verstappen, de Braziliaan Nelson Piquet, drievoudig wereldkampioen F1, een fikse boet heeft moeten betalen omdat hij racistische en lasterlijke taal publiekelijk heeft geuit aan het adres van zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. Deze Brit, een complete self-made-man, zag in 2021 in Abu Dhabi zijn achtste wereldtitel gestolen door een verkeerde beslissing van koersdirecteur Michaël Masi. Dat die is gestolen, werd vorige week nog eens bevestigd door Mercedes-teambaas Toto Wolff en Bernie Ecclestone ging zelfs zover te zeggen dat men (lees: de FIA) die titel van Verstappen moet afnemen...!

    Er komt nog meer, cultuurbotsingen, de geest van de overleden Sergio Marchionne big-boss van het Fiat-Chrysler-concenrn (nu Stellantis), die volgens sommigen nog rondwaart in de Scuderia en de politiek daarbinnen nog steeds als erfgoed heeft gelaten... het gaat nog voort. In realiteit is Red Bull de beste auto van het hele veld. Op aerodynamisch vlak zeker, en dit komt omdat luchtstroom-tovenaar Adrian Newey de aggregaten als versnellingsbak "small inboard"heeft geplaatst. Bij Aston Martin daarentegen is de hele achterpartij (ophanging en versnellingsbak) van Mercedes overgenomen, is breder en er is meer downforce op de achtervleugel waardoor de topsnelheid van de Aston Martin AMR23 niet de cijfers van Red Bull haalt. En Mercedes ook niet kan, wat Hamilton doet zeggen "we kunnen nooit die seconde goedmaken op Red Bull..."

    Principieel zou de Spanjaard Fernando Alonso dit jaar zijn derde wereldtitel kunnen pakken. "Maar...", zegt hij zelf, "dan moeten enige technische problemen bij Red Bull in mijn voordeel spelen..." Nu is jhet uist datgene wat zich niet aandient. Red Bull kon nog gewicht van zijn remmen afpitsen, een betere warmte-afvoor vinden ook die remmen in zijn geheel zijn...aerodynamischer maken tegenover de concurrentie. Het enige wat meer in de kaart van Alonso kan spelen is het spanningsveld dat is ontstaan tussen Sergio Pérez en Max Verstappen.

    Dat zou wel eens kunnen leiden tot ongelukkige situaties dewelke teambaas Christian Horner veel vroeger al heeft gezien tussen Sebastien Vettel en Mark Webber. M.a.w. een ferme fysieke botsing op de piste die de twee auto's uitschakelt. Het disrespect dat Verstappen tegenover Pérez en per definitie door een familietrek naar zogoed als iedereen uitdraagt, kan in het voordeel spelen van Fernando Alonso die in 2005 en 2006 wereldkampioen werd met Renault. Hamilton tracht het te verdoezelen, maar hij is gekrenkt door wat eind 2021 is gebeurd. Die gestolen titel mag als een eindpunt van de na-oorlogse F1 worden gezien. Door puristen wordt het zo ook aangevoeld. Alles wat vanaf toen is opgevoerd is Amerikaanse show, versiert met een buitenissige Arabische interesse. Dit weekend zullen die aspecten nog duidelijker worden. (Walter Rombauts)

    28-03-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEMORIES: ZO ZAG EEN CRASH EURONCAP MET EEN RENAULT LAGUNA ER IN 2001 UIT

    In bijlage het laatste beeld van de eindfase van een crash test Euroncap in 2011 met een Renault Laguna er uit.

    Bijlagen:
    Crash Test Eurooncap Renault Laguna 2001 i23323.jpg (599 KB)   

    23-03-2023 om 17:02 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AUTOVERKOOP IN FEBRUARI + 11,5 %, BEV'S HEBBEN 12,1% MARKTAANDEEL

    De moeilijke toeleveringen van halfgeleiders lijkt stilaan opgelost te raken, waardoor de autoverkoop in Europa opflakkert. In februari werden er 802.763 eenheden verkocht, hetzij een groei tot 11,5 %. Spanje en Italië nemen daarin het voortouw met respectievelijk + 19,2 en 17,4 % stijging t.a.v. het jaar 2022. De "Battery Electric Vehicles" (BEV) gaan er lichtjes op vooruit maar moeten het met 12,1 % toch afleggen tegenover de Hybride-auto's die 25,5 % marktaandeel veroveren in de eerste twee maanden van dit nieuwe jaar.

    De verbrandingsmotoren nemen nog steeds het leeuwenaandeel van de markt in en zowel de Duitse- als de Italiaanse auto-industrie maakt er geen geheim van synthetische brandstof te verwelkomen om alle motoren met interne verbranding, Otto- en Dieselmotoren, gewoon verder te kunnen laten gebruiken en niet afgeschaft zien door Europa in 2035.

    Mazda heeft recent een nog verleidelijker knipoog gegeven door een sportwagen uit te brengen met een rotary-engine (waarmee ze in 1991 de 24 Uren van Le Mans wonnen) die op waterstof rijdt, 450 pk levert en 300 km/h kan rijden. Als groene waterstof de markt mocht kunnen veroveren dan is de puur elektrische auto een maat voor niets geweest. De "EV" zal in de geschiedenisboeken verschijnen als vrucht van niet-technische maar politieke experten. (wr)

    21-03-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERNANDO ALONSO KREEG DERDE PLAATS TERUG EN DAT VERANDERT WAT

    Fernando Alonso plaatste zijn Aston Martin minder correct op de startgrid. Hij vertrok aan de leiding door polesitter Sergio Pérez (Red Bull) te verschalken. De stewards die de Aston Martin een tikkeltje "onvolmaakt" tussen de gridlijnen hadden zien staan, hadden 35 ronden nodig om de Spanjaard te bedenken met een straf van 5". Na de aankomst maakte dat tijdverschil dat Alonso's podiumplaats werd geannuleerd ten voordele van George Russell (Mercedes). Niet lang daarna zorgde een geanimeerde discussie tussen de stewards en Aston Mertin-team ervoor dat Fernando zijn derde plaats terugkreeg. Dat veranderde cijfers in de WK-stand voor piloten en constructeurs. Zo zien die standen er nu zo uit:

    WK-stan Piloten:

    1. Verstappen                           44 punten

    2. Sergio Pérez                         43

    3. Fernando Alonso                   30

    4. Carlos Sainz                         20

    5. Lewis Hamilton                     20

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                               87 punten

    2. Aston Martin                        38

    3. Mercedes                             38

    4. Ferrari                                 26

    5. Alpine                                   8

    20-03-2023 om 16:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ NU WINNAAR VAN TWEEDE DUBBELSLAG VAN RED BULL IN SAOEDI-ARABIË

    Bij de start was Fernando Alonso in de Aston Martin als eerste weg. Blijkbaar niet volgens het boekje want nog voor Sergio Pérez in zijn Red Bull hem van de leiding haalde kreeg de Spanjaard al 5" straftijd. Zogenaamd omdat hij niet juist in zijn startrechthoekje stond... Max Verstappen, gestart van de vijftiende plaats, finishte tweede, maar zette uit pure nijd nog de snelste ronde in 1'31"906 wat hem 1 WK-punt extra oplevert. Een verrassende Alonso beklom voor de tweede keer dit seizoen het podium, maar speelde die kwijt door de tijdstraf van 5" aan George Russell. Deze en Hamilton in de Mercedes finishten daardoor drie en vijf, mede dankzij het technisch uitvallen van Lance Stroll, achttiende ronde, (Aston Martin). Alle overige teams hebben nog veel werk als ze nog enige vinger in de pap willen hebben voor het WK 2023.(wr)

    De uitslag:

    1. Sergio Pérez (Red Bull)                                  308,5 km in 1 uur 21'14"894 (gemiddeld 227,82 km/h)

    2. Max Verstappen (Red Bull)                             + 5"355

    3. George Russell (Mercedes)                             +25"866

    4. Fernando Alonso (Aston Martin)                      + 30"728

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                             + 31"065

    WK-stand piloten :

    1. Verstappen                                                    44 punten

    2. Pérez                                                            43

    3. Alonso                                                          26

    4. Russell                                                         21

    5. Sainz                                                           20

    WK-Constructeurs:

    1. Red Bull                                                        87 punten

    2. Mercedes                                                      41

    3. Aston Martin                                                 34

    4. Ferrari                                                          26

    5. Alpine                                                            4

    19-03-2023 om 20:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN SUPERIEUR, PEREZ TWEEDE EN ALONSO DERDE IN FP3

    Russel (Mercedes), Perez (Red Bull) en Max Verstappen (Red Bull) waren de drie die met de snelste wijzerstand hebben geflirt in de derde vrije oefeningen voor de GP van Saoedi-Arabië. De laatstgenoemde had na driekwart van het voorziene uur in FP3 genoeg van het welles-nietes-spelletje tussen hem en zijn Mexicaanse ploegmaat en zette de wijzers op 1'28"485 ! Dat is ruim 6/10de van een seconde sneller ! Maar wie geduldig de beide "stieren" voor hem gadesloeg was "matador" Fernando Alonso in de Aston Martin. Hij scherpte zijn degen tot 1'29"483 ! Nog op enige afstand dus van de Red Bulls, maar geconcentreerd naar het moment kijkend, naar een foutje misschien, waarop hij één van beiden kan neersteken. Red Bull, Mc Laren en Ferrari hebben al onderdelen moeten vervangen. Sergio Perez gisteren een versnellingsbak, vandaag Max ook een nieuwe transmissie. Bij Alpha Tauri was het nog erger. Nick De Vries kon wegens motorperikelen, vooral elektronische niet eens in actie komen.

    Alle tijden werden gereden op "softs", hoewel Max Verstappen een snelste tijd reed op "hard", en ik breng in herinnering dat Pirelli de bandenwarmers heeft zien afschaffen en tevreden is over de manier waarop hun rubbers op temperatuur komen. De Ferrari's konden niet mee en verdwenen uit de eerste tien. In race-configuratie draaiden ze rondjes van 1'34.0 en 1'34"8, zonder zelfs hun DRS te openen. Naar het einde toe raakte teamdirecteur Fréderic Vasseur ongetwijfeld wat in paniek en joeg Carlos Sainz en Charles Leclerc op softs de baan op, net voor de zwartwit-geblokte vlag viel.

    Hun poging resulteerde in een zesde plaats voor Leclerc en een tiende voor Carlos Sainz. Ook bij Alpine, aanvankelijk sterk vooraan, redde Pierre Gasly andermaal de eer door net als gisteren de achtste tijd te rijden. Straks om 18 uur, onze tijd, wordt er gereden voor de pole en op het eerste gezicht zal dat gaan tussen Red Bull en...Aston Martin, want ook Lance Stroll liet zich niet onbetuigd met een vierde plaats. Zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton, herhaaldelijk door concurrenten gehinderd in deze FP3, bezet de vijfde plaats. "Wij kunnen met deze auto nooit een seconde goedmaken op Red Bull...". Daarmee schetst de Brit duidelijk hoe de kaarten voor de kwalificaties liggen. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                      1'28"485

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                           1'29"127

    3. Fernando Alonso (Aston Martin)               1'29"483

    4. Lance Stroll (Aston Martin)                      1'29"509

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                      1'29"568

    18-03-2023 om 16:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL - IN POLE NA TECHNISCHE PECH VERSTAPPEN IN Q3

    Even zag het ernaar uit dat Fernando Alonso met 1'28"925 de pole zou halen voor de GP van Saoedi-Arabië. Dat zou dan de eerste zijn geweest sinds 2012... Maar de Mexicaan Sergio Pérez stak daar een stokje voor door 1'28"265 neer te zetten. Daar moest zelfs een in paniek rakende Charles Leclerc met zijn Ferrari voor passen. Hij werd tweede maar door de tien plaatsen achteruit als gridstraf start hij op de twaalfde plaats. Toen er in de Q2 nog 8'34" moest worden geracet, begaf de aandrijfas het van de Red Bull en moest de regerende wereldkampioen ontstemd uitstappen. Als men bij de vijftiende plek ook tien plaatsen gridstraf krijgt moet Max wellicht gans achteraan starten. Maar die gridstraf blijft mogelijk uit en dan nog zal Max vanaf de 15de startplaats voor spektakel zorgen. Met zijn derde plaats staat Fernando Alonso dan met de Aston Martin en zijn 41 lentes jong op de figuurlijke eerste lijn.

    De auto's staan immers nooit meer echt naast elkaar, een groot contrast met de tijd waar ze met drie écht naast elkaar op een smalle baan startten... Max wacht dus een inhaalrace. Peréz zucht naar een zege en Alonso ziet zich wellicht voor de grootste uitdaging van heel zijn loopbaan: winnen in Saoedi-Arabië. Met Aston Martin, eigendom van Lawrence Stroll en financieel gered door de Arabische, Chinese (Geely) en Duitse (Toto Wolff/Daimler) inbreng. Morgen wordt het spannend in de leeuwenkooi (zo komt het Jeddah Corniche Circuit optisch over), waar paarden (Ferrari) en stieren (Red Bull) samen die sakkerse Spaanse matador, nestor van het veld, Fernando Alonso van een zege willen houden. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De kwalificaties:

    1. Sergio Pérez (Red Bull)                      1'28"265

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                     1'28"757

    3. Fernando Alonso (Aston Martin)          1'28"925

    4. Goerge Russell (Mercedes)                 1'28"857

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                         1'28"931

    Bijlagen:
    Of hoe groot Saudi zich ziet en hoe klein die Franse Alpine daarin is..jpg (3 MB)   

    18-03-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - SUPERIEUR IN FP1 IN SAUDI-ARABIË

    De eerste vrije trainingen voor de GP van Saudi-Arabië zijn een duel geworden tussen Red Bull en...Aston Martin. Fernando Alonso reed een poos de snelste tijd, maar moest naar het einde toe toch genoegen nemen met de derde chrono. Lewis Hamilton tipte in het begin ook even de top aan, maar viel terug. George Russell redde de meubelen voor Mercedes met een vijfde tijd. Alle snelle tijden werden op Pirelli-softs gereden.

    De twee Red Bulls staan bovenaan met de regerende wereldkampioen Max Verstappen op de eerste plaats met 1'29"617. Ferrari kwam er wezenlijk niet aan te pas. Bizar, want in de "12 Uren van Sebring", openingsmanche van het WEC pakten ze de pole. De twee disciplines hebben uiteraard niets met elkaar gemeen. Straks om 18 uur worden de tweede vrije trainingen gereden. (wr)

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                     1'29"617

    2. Sergio Perez (Red Bull)                          1'30"100

    3. Fernando Alonso (Aston Martin)              1'30"315

    4. Lance Stroll (Aston Martin)                     1'30"577

    5. George Russell (Mercedes)                     1'30"771

    Bijlagen:
    Pierre Gasly klokte met de Alpine de achtste tijd 17323.jpg (3.2 MB)   

    17-03-2023 om 15:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRAKS BEGINT GP VAN SAOEDIE-ARABIË IN SPORTIEF EN POLITIEK GELADEN SFEER

    Straks om 14.30 uur, onze tijd dus, beginnen de eerste vrije trainingen voor de GP van Saoedi-Arabië. Het gaat om een snel stratencircuit van 6,174 km lang waarop de gevaarlijkste blinde bochten zijn aangepast. Max Verstappen was ziek gisteren op de mediadag, maar vandaag zal hij wel in de Red Bull RB19 zitten. De F1 heeft een onheilspellende brief gekregen van een zekere AL-Khayyat wiens broer precies één jaar geleden één van de 81 geëxecuteerde mensen was in de nabijheid van het Jeddah-circuit.

    Hij beschuldigd in die brief de F1 (Liberty Media in dit geval) mee te werken aan het schenden van de mensenrechten door Saoedi-Arabië te laten uitpakken met zo'n wereldevenement. Stefano Domenicali heeft al gereageerd en dat is het voorlopig. Maar tastbaar is dat de Formule 1 wordt geconfronteerd met politieke randjes die nu duidelijk niet meer lokaal maar wereldomvattend zijn. Laat ons hopen dat de tweede race om het WK 2023 niet wordt ontsierd door nevenaspecten die met de essentie van de autosport niets hebben te maken. (wr)

    17-03-2023 om 14:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL - OOK IN FP2 SNELST, MAAR ALONSO TWEEDE MET ASTON MARTIN

    Max Verstappen heeft ook in de tweede vrije training met 1'29"603 de snelste chrono op de tabellen gezet. Maar "matador" Fernando Alonso in de Aston Martin volgt hem op een zucht. De Ferrari's bengelen in het middenveld en Leclerc kijkt nu al tegen een gridstraf van tien plaatsen aan. Na 40' begon iedereen in "racetrim" te bollen en weer bleken de Red Bull's dan de snelste te zijn. Perez, op mediums, draaide zelfs tegen 1'34"7. Morgen zijn er de derde vrije oefeningen en wordt er daarna gereden voor de pole. Tot nu toe komt Hamilton in het stuk nauwelijks voor en er is een verbetering van de Alpine's met Gasly en Ocon vast te stellen. (wr/foto: Alpine)

    FP2:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                     1'29"603

    2. Fernando Alonso (Aston Martin)              1'29"811

    3. Sergio Perez (Red Bull)                          1'29"902

    4. Esteban Ocon (Alpine)                           1'30"039

    5. George Russell (Mercedes)                     1'30"070

    Bijlagen:
    Esteban Ocon plaatst de Alpine vierde in FP2.jpg (4.7 MB)   

    17-03-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KOOP NOOIT DE BESTE AUTO VAN DE WERELD, WANT EENS JE HEBT BETAALD MINACHTEN ZE JE

    Ik ben ouder dan het merk Porsche officieel is. Door het toeval heb ik twee van de meest uitzonderlijke Porsche's te kunnen/mogen kopen en in het verleden rijden zoals de legendarische Porsche 959 waarmee ik samen met Pierre Dieudonné, elks apart welteverstaan, onder 10' doken op de groene hel met zijn 176 bochten, 22,4 km lang. Het zijn de beste auto's ter wereld. De boxermotor van dewelke de resultante "nul" is na een arbeidsslag kan niet worden verbeterd.

    Moderne klanten bij Porsche staan daar niet bij stil en het in dienstzijnde personeel nog minder. Het is spijtig dat Porsche van luchtkoeling naar vloeistofkoeling is overgegaan. Vandaag Posrche-klant zijn is dramatisch. Mocht wijlen Roland D'Iederen nog leven, ik zou hem verslag uitbrengen. Als je niet in smoking komt vervallen zelfs gemaakte afspraken, al kom je er van 155 km ver van. Ik ga de naam niet citeren: maar de begoede klant is er lucht. De beste auto ter wereld in handen van onbenullen. Nieet van Weeissach natuurlijk, maar die in wat men België noemt. (wr)

    10-03-2023 om 23:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOLGENS MAX HEEFT PIRELLI STEVIGER VOOR- EN SLAPPERE ACHTERBANDEN GEMAAKT

    Max Verstappen heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij "onderstuur" haat als de pest. Dat is het verschijnsel dat zo wordt genoemd wanneer de voorbanden de laterale druk van de rubbersamenstelling (compound) niet meer aankan en de neus van de auto naar de buitenkant van de bocht wordt "geduwd". Naar eigen zeggen volgens Max Verstappen, heeft Pirelli nu een compound voor de voorbanden die dat effect drastisch heeft verminderd. terwijl de achterbanden wat "sponsachtiger" zouden aanvoelen. Naar het resultaat te zien, Red Bull 1 en 2 in de openings-GP van Bahrein, bevalt die combinatie de tweevoudige wereldkampioen.

    De Red Bull RB19 zou zich flexibeler door de bochtenkrommingen laten sturen. Als Max dat zegt, moeten we dat sinds een hele poos al, ernstig nemen. Hij is op weg om zich bij de beste autocoureurs van de wereld te voegen. Dan meen ik de "groten", Senna's, Schumacher's, Hamilton's, Clark's en Fangio's om daarin ook Alain Prost niet te vergeten en onze eigenste Jacky Ickx. De GP van Saoedi Arabië op 19 maart a.s. op het Jeddah-circuit van 6,174 km dat 50 keer moet worden afgedraaid om 308,45 km GP te hebben, naar die tweede race van het seizoen, wordt reikhalzend uitgekeken.(Walter Rombauts)

    06-03-2023 om 16:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - WINT SOUVEREIN IN BAHREIN, ALONSO ZET ASTON MARTIN OP PODIUM

    De dubbelzege van Red Bull in Bahrein met 1. Max Verstappen en 2. Sergio Pérez kunnen we als een klassieke dominantie samenvatten. Maar de derde man op het podium was Fernando Alonso die daarmee zichzelf maar ook Aston Martin onder de spots van de hele wereld zette. Er was één triest punt in ronde 41 voor Ferrari toen Charles Leclerc de SF-23 aan de kant parkeerde met panne van het elektrische gedeelte van de techniek. De snelste ronde werd door Guanyu Zhou (Alfa Romeo) gereden in 1'33"996. Geen enkele rookie finishte in de punten. In zijn 164ste GP behaalde Max Verstappen nu zijn 36ste overwinning. Hij legde vandaag de basis voor zijn derde wereldtitel zoals die in de geschiedenisboeken zal verschijnen. De volgende GP is die van Saoedi-Arabië op 19 maart. (Walter Rombauts/Foto: Alpine)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                            308,238 km in 1 uur 33'56"736 (196,848 km/h gemiddeld)

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                                 + 11"987

    3. Fernando Alonso (Aston-Martin)                     +38"637

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                    + 48"052

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                            + 50"977

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                                                   25 punten

    2. Pérez                                                           18

    3. Alonso                                                         15

    4. Sainz jr                                                        12

    5. Hamilton                                                      10

    WK-stand Constructeurs:

    1. Red Bull                                                        43 punten

    2. Aston Martin                                                  23

    3. Mercedes                                                       16

    4. Ferrari                                                           12

    5. Alfa Romeo                                                      4

    Bijlagen:
    Pierre Gasly bracht met een negende plaats 2 WK-punten mee naar Alpine i5323.jpg (3.9 MB)   

    05-03-2023 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-03-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL - START IN POLE IN DE GP VAN BAHREÏN

    De kwalificaties hebben Max Verstappen, drager van één terechte wereldtitel en belast met een dubieuze tweede van 2021, aangeduid als pole-sitter. Natuurlijk kan de Hasselnaar, moeder Sofie Kumpen en vader Jos Verstappen, geen verwijt worden gemaakt. Hij reed zijn 21ste pole tezamen... Hij was de snelste zodat Charles Leclerc er het nut niet meer van inzag verder te vechten met de Ferrari SF-23. Fernando Alonso prikte de Aston Martin op de vijfde tijd. In vroegere tijden, toen "woke" nog niet bestond maakte men daarvoor een diepe buiging. Ook voor Nico Hülkenberg, even groot coureur als mens, die de Haas-Ferrari in de Q3 bracht. Morgen is het koers. Nog dichter tegen het waarachtige. De geldschieters van Aston Martin, de Chinese autobouwer Geely (eigenaar van Volvo), de Arabische- en Duitse inbreng, zullen wellicht dankbaar zijn aan die koppige, méér dan eigenzinnige maar ooh zo'n grote autocoureur als Fernando Alonso. (wr)

    Kwalificaties:

    1. Max Verstappen (Red Bull)                        1'29"708

    2. Sergio Pérez (Red Bull)                             1'29"846 

    3. Charles Leclerc (Ferrari)                            1'30"000

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                1'30"154

    5. Fernando Alonso (Aston Martin)                 1'30"316

    04-03-2023 om 17:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALONSO - ASTON MARTIN - OOK SNELSTE IN FP3 IN BAHREIN

    De tweevoudige wereldkampioen (2005-2006) Fernando Alonso heeft in de derde vrije oefeningen voor de GP van Bahreïn weerom de snelste tijd: 1'32"340. Daarmee kondigt de 41-jarige Spanjaard zich aan als ernstig te nemen kandidaat om vanuit "pole" te starten. Ofwel verstopt Red Bull zich bewust, ofwel houdt de matador uit Oviedo in Spanje aan zijn - soms - grote woord.(wr)

    FP3:

    1. Fernando Alonso (Aston Martin AMR23)                   1'32"340

    2. Max Verstappen (Red Bull RB19)                             1'32"345

    3. Sergio Pérez (Red Bull RB19)                                  1'32"446

    4. Lewis Hamilton (Meredes W14)                               1'32"555

    5. Charles Leclerc (Ferrari SF-23)                                1'32"624

    04-03-2023 om 13:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!