AB Inbev heeft in de States de koppositie van haar Bud-Light bier én 14% van de waarde van haar aandelen verloren na een mislukte promotiestunt op de (a)sociale media waarbij een transgender gefeliciteerd werd omdat zij/hij/het (schrappen wat niet past) al één jaar ‘vrouw’ was. Een duidelijk signaal dat het grotendeels conservatieve deel van de Amerikaanse bevolking het niet eens is met de verloedering door gestoorden die in de eerste plaats het Westen teistert.
--
Hier zijn we nog zover niet, maar het kan nog komen. Als men zo’n Pride-stoet zoals zaterdag in Antwerpen ziet, kan men zich bezwaarlijk afvragen hoeveel niet gestoorde mensen daar nog tussenlopen. Men kan het niemand kwalijk nemen dat hij of zij van nature homo, lesbisch of ‘iets anders’ is en dat dat voor de nodige problemen kan zorgen. Dat echter als normaal verkopen is wel een stap te ver. Homofilie is geen ziekte, maar een afwijking van de gewone norm, zoals bv linkshandigheid*. Het tegenwerken kan ongunstige gevolgen teweeg brengen in de hersenhelften. Laat die mensen dan ook blijven wat ze zijn of willen zijn , maar verkoop het niet als het hét van het hét.
*Dit is geen uitvinding van mij, maar een uitspraak van Em. Prof. Dr. Karel Evrard (zenuwarts) in een interview in ’t Pallieterke eerder dit jaar.
|