NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Strijden eeuwig
Inhoud blog
  • Het Europa der volkeren
  • (On)rusthuizen ?
  • Het grote geldtekort
  • De schijnbedriegers
  • Het grote bosspel
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    24-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Arlecchino Di Pippo

     

     

       In de kranten stond deze week ergens een kort berichtje, waarin stond dat Di Rupo nog altijd de populairste politicus van Wallonië is. Er stond wel bij dat hij t.o.v. een vorige peiling enkele procenten verloren had. De waarheid is wat genuanceerder, want feitelijk betekent het dat er in Wallonië geen opvolging is voor de man die zichzelf zag en ziet als de redder van België en nog steeds niet kan aanvaarden dat men hem en zijn partij op federaal niveau opzij heeft kunnen schuiven. Op de tweede plaats in de Waalse enquête staat trouwens Maggie De Block, niet eens een Waalse. De enige op niveau in de PS die van een jongere generatie is dan Di Rupo, Onkelinx en Co, is Magnette en daar houdt het mee op.

       Di Rupo, ondertussen ook al 63, heeft de fout gemaakt om na zijn premierschap meteen weer partijvoorzitter te worden. Dat is hem al officieel aangewreven door Brussels burgemeester Mayeur en de voorzitter van de rode Waalse overheidsvakbond, allebei rode partijgenoten. Zelfs Flup Moustache*, de partij ideoloog, was er niet gelukkig mee. Heel wat beslissingen, die bij de PS niet gesmaakt worden, zijn nl niet van de huidige centrumrechtse regering, maar van de vorige, die van Di Rupo zelf. Met de hete adem van de PTB (de Waalse PvdA) in de nek – de laatste peilingen geven die uiterst linkse partij 8% van de stemmen – krijgt Di Rupo de schuld van o.m. het lagere brugpensioen, de lagere werkloosheidsuitkeringen en de beperking van de inschakelingsuitkering voor schoolverlaters. Hij had beter een sabbatjaar genomen. Door daarenboven meteen na de verkiezingen, samen met CdH, een gewestregering te vormen in Wallonië en Brussel, was hij er zelf de schuld van dat men hem op federaal niveau niet meer lustte. En dat uitgerekend in het jaar dat ‘zijn’ stad cultuurhoofdstad van Europa werd. Het leven kan hard zijn!

     

    * Philippe Moureaux, want dat is zijn echte naam, was 22 jaar burgemeester van St. Jans Molenbeek, maar verloor de laatste gemeentelijke verkiezingen. De gemeente is zopas zo goed als failliet verklaard. Volgens het huidige bestuur het gevolg van socialistisch wanbeheer, waarbij teveel aandacht en geld werd besteed aan het pamperen van de talrijk aanwezige allochtonen. Moureaux (76) zelf hertrouwde enkele jaren geleden met een moslima…

     

    24-05-2015, 00:10 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (30 Stemmen)
    23-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Neuzen en centen tellen in Brussel

     

     

     

       Groot nieuws in Le Soir: 90% van de Brusselaars zou Franstalig zijn. Wie dat gelooft is ter kwader trouw of woont ver van de hoofdstad, om niet te zeggen op een andere planeet. De krant komt aan dat percentage, omdat 90% van de inwoners van Brussel - wat nog iets anders is dan Brusselaars – zijn belastingsbrief in het Frans zou hebben ingevuld. Dat invullen kan alleen maar in die taal of in het Nederlands. Mocht er de mogelijkheid zijn die brief ook in te vullen in het Engels, het Arabisch of het Turks, dan zou het prentje er heel anders uit zien. Vraag is trouwens hoe hoog in Broekzele het percentage is van de ‘Brusselaars’, die hun belastingsbrief niét invullen.

       Brussel wordt niet Franstaliger, eerder internationaler. Heel wat van die anderstaligen, maar ook Franstaligen, sturen trouwens hun kinderen steeds meer naar Nederlandstalige scholen in Brussel, omdat ze weten dat dat hun kinderen later zal helpen om gemakkelijker werk te vinden in en vooral rond Brussel. Mocht men de inwoners indelen volgens de schoolrichting van hun kinderen, dan zou het Nederlandse percentage een stuk hoger liggen dan de 10% via de belastingsbrief. Frans mag in Brussel dan nog steeds de lingua franca zijn, thuis wordt ze steeds minder gesproken en de facto wordt ze zo een minderheidstaal.

       En er is nog meer. Die 90% mag dan nog zijn belastingsbrief in het Frans invullen, vraag is maar hoeveel de fiscus eraan over zal houden. Brussel blijft nl zowat de armste regio in heel Europa en staat er op de 189ste en allerlaatste plaats. Niet voor niets heeft dit Belgische waterhoofd altijd geld tekort. Zelfs met de extra steun die het krijgt via de gammele zesde staatshervorming geraakt het niet uit de kosten. En dat pretendeert dan de hoofdstad van Europa te zijn…

      

    23-05-2015, 00:11 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (27 Stemmen)
    22-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monsieur non au Japon

     

     

     

       De met veel poeha aangekondigde en door de pers verslagen reis van het duo Michel-Peeters naar Japan heeft voor laatstgenoemde niet veel eer opgebracht. De George Clooney van de Belgische politiek miste er niet alleen de trein (letterlijk, dan!), feitelijk maakte hij er misbruik van zijn functie, want de promotie die hij daar voerde (o.a. voor bier en frieten), is gewestelijke materie en geen federale. Dat werd nog eens duidelijk gemaakt door La Homans, Vlaams minister die er brandhout van maakte en in deze zaak gewoon gelijk heeft. De gewesten zijn nl exclusief bevoegd voor Buitenlandse Handel en het aantrekken van buitenlandse investeringen. Dezelfde Peeters, die nu de grote onschuld uithangt, heeft in een vorig leven als Vlaams minister-president trouwens ongeveer dezelfde beschuldigingen geuit (toen t.o.v. Reynders). De heisa omtrent het misbruik van bevoegdheden duidt nog maar eens pijnlijk aan dat die laatste, zesde staatshervorming met haken en ogen aan elkaar hangt en voor de gewesten feitelijk een giftig geschenk geworden is.

       In mijn blog van 13 dezer (‘De kadastrale aanpassing’) schreef ik reeds dat het kadastraal inkomen (KI) een federale bevoegdheid is, die echter wel de basis vormt voor de onroerende voorheffing die door de gewesten gebeurt en waar daarna de gemeenten opcentiemen op berekenen. Zo zijn er nog elfendertig situaties waarbij federale en regionale bevoegdheden in elkaar verstrengeld blijven, waardoor men bij discussie altijd de zwarte piet naar de andere kan doorsturen, wat meestal ook effectief gebeurt.

       Als er in dit land echt eens een serieuze hervorming zou komen, dan moet het een zijn die voor eens en altijd duidelijk maakt wat federaal en wat gewestelijk is. Waar dat (nog) niet is, moet dat veranderd worden. Pas als er daarover klare wijn is geschonken, kan men dan gaan naar fase twee, waarbij zowel op federaal en gewestelijk vlak alles vereenvoudigd kan worden. Mocht men de uitwerking van die zesde staatshervorming afgerond krijgen – hetgeen ik ten zeerste betwijfel – dan moet er inderdaad nóg een hervorming komen, maar dan een die definitief afrekent met de achterpoortjes, uitzonderingen en het knip en plakwerk waar men in dit land zo sterk in is.

     

    22-05-2015, 00:37 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (31 Stemmen)
    21-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Waalse werklust

     

     

       Het is al langer geweten dat heel wat bedrijven in West-Vlaanderen, waar de werkloosheid de laagste is van heel België, problemen hebben om aan personeel te geraken. In veel zaken werken daar Fransen, dat terwijl Walen, die heel wat dichterbij wonen, hun kat sturen. De belangrijkste reden daarvoor zou zijn dat werkloosheidsuitkeringen in la douce France – een land dat toch al ettelijke keren door linkse regeringen is geleid – beperkt zijn in de tijd en hier bij ons niet. Iets waar de N-VA iets aan wou doen, maar dat daarna bij in de communautaire koelkast heeft gestoken.

       Nu blijkt dat probleem om aan werkkrachten te komen niet enkel meer West-Vlaams te zijn. Punch Powertrain uit St. Truiden, een bedrijf dat automatische versnellingsbakken maakt, is ook koortsachtig op zoek naar personeel. Momenteel werken er daar al 22 nationaliteiten, maar daar is geen enkele Waal bij. Zelfs een gerichte wervingscampagne in het nabije Luik, bracht geen enkele nieuwe werknemer op. Bij Punch Powertrain* wordt momenteel in drie ploegen gewerkt, dus ook ’s nachts en zelfs in het weekeinde. Het bedrijf maakt op jaarbasis zo’n 250.000 automatische versnellingsbakken voor kleine en middelgrote wagens, die bijna uitsluitend bestemd zijn voor Azië. Het hoopt dat aantal over 5 jaar te verviervoudigen. Daarvoor heeft men echter meer medewerkers nodig. Op Walen moet men alvast niet rekenen. Die kiezen nog eerder voor het dopgeld dat ze o.m. via de transfers van Vlaanderen krijgen en liefst hun hele leven lang…

     

     * Punch Powertrain maakte tot 2010 deel uit van het Punch bedrijvenimperium van de gewiekste zakenman Guido Dumarey. Die laatste heeft ondertussen een soortgelijke fabriek overgenomen van General Motors in Straatsburg, die ook automatische versnellingsbakken maakt, maar dan voor grotere wagens (en vanuit Frankrijk uitvoert naar Duitsland; il faut le faire!). De versnellingsbakken die men nu in St. Truiden maakt, stammen af van de Variomatic, het versnellingsbakje met traploze overbrenging, uitgevonden door Hub van Doorne, die samen met zijn Broer Wim aan de basis lag van wat nu DAF-Trucks heet. Uit die Variomatic ontstond de Transmatic, een meer geperfectioneerde en performantere versie, die een succes werd in Japan, wat – na enkele overnames en verbeteringen – geleid heeft tot de huidige Powertrain.

    21-05-2015, 00:12 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (34 Stemmen)
    20-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Klinkende munt

     

     

       Op het Eurorock festival in Neerpelt werd 80.000 euro gestolen uit de kassa. Dat geld moest dienen om de optredende groepjes te betalen. Desondanks is het festival toch doorgegaan, omdat de meeste bandjes bereid waren het voor minder te doen of (misschien) zelfs gratis. De vraag blijft natuurlijk waarom die hele meute er op staat bij zo’n concerten in contanten betaald te worden in deze tijd van automatisering en digitalisatie. Het antwoord zal wel zijn dat het overgrote deel van dat geld daar in ’t zwart verdiend wordt, maar dat krijg je (bijna) nergens te horen of te lezen. Voor muzikanten en sportlui gelden in dit land blijkbaar andere wetten…

       In enkele Scandinavische landen pleit men er de dag van vandaag voor om het cash geld te verbannen en alleen nog elektronisch te betalen. In Denemarken wil men dat vanaf 01.01.2016 al doen in bepaalde zaken zoals horeca, kledingszaken en tankstations. Dat zal bij ons nog wel iets langer duren, als het er überhaupt ooit komt. Net deze week raakte nl bekend, dat er in dit land steeds méér, niet minder, cash gebruikt wordt. Vorig jaar werd er 42 miljard euro uit de betaalautomaten gehaald! De laatste vijf jaar is het geld dat zo wordt afgehaald bij ons met 17% gestegen. Met het betalen met Proton is men zelfs gestopt sinds begin dit jaar, grotendeels omdat men daarmee niet overal terecht kon en men toch steeds best klein geld bij zich had. Denk maar aan bv het winkelkarretje bij de supermarkt.

       Elektronisch betalen stijgt ondertussen toch ook en het aandeel daarvan zal waarschijnlijk nog toenemen. Het zou veiliger zijn, maar ook daarover bestaan twijfels. Nog dit weekeinde raakte bekend dat zo’n 500 Belgen opgelicht werden doordat er door derden geld werd afgehaald van hun prepaid kredietkaarten (kaarten zonder kredietlijn die moeten worden opgeladen via stortingen). En met de regelmaat van een klok hoort men van geld dat door hackers op het Internet wordt gestolen. Zo’n zaken worden meestal wel door de banken vergoed, maar ondertussen is het toch maar weer gebeurd, al dan niet door de goedgelovigheid van de klanten zelf. Men kan ook van iedere burger niet verwachten dat hij op het gebied van elektronica en digitalisatie alles onder de knie heeft en dat geldt in de eerste plaats voor de derde generatie.

       Kortom, ik geloof niet dat het gebruik van cash geld hier in de nabije toekomst veel zal verminderen. We kunnen misschien best in ’t oog houden hoe de evolutie zal verlopen in Scandinavië. Dat laatste geldt trouwens niet alleen voor onze betaalsystemen, maar ook voor hoe ze daar de problemen van begroting, pensioenen, werkloosheid e.d. écht aanpakken.

     

    20-05-2015, 00:11 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (7)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (35 Stemmen)
    19-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Voorrang van rechts

     

     

     

       Het vervoer in dit land is jarenlang het speelterrein geweest van de socialisten. Het resultaat is er dan ook naar. Ondanks een jaarlijkse dotatie van 3 miljard euro, redt de NMBS het niet en nu blijkt dat ook De Lijn jaarlijks een ‘steuntje’ krijgt van één miljard. Net zoals bij de vele mandaten die politiek worden uitgedeeld, begint men nu ook aan dat linkse imperialisme te knagen. Bij de NMBS gebeurt dat vanuit de top van het bedrijf zelf, waar een nieuwe 70 jarige CEO – nota bene: binnengehaald door Vande Lala – geen carrièreproblemen meer heeft en het zich kan veroorloven er met de grove borstel door te gaan. In de eerste plaats door het liquideren van de tientallen bijbedrijfjes (er waren er ooit 140; nu nog 80 te gaan). In de jaren 1980 werden er (volgens ex-baas Marc De Scheemaecker) bij het Spoor zo’n 6.000 nieuwe medewerkers aangenomen, die men hoegenaamd niet nodig had. De meeste via de lidkaart van vakbond of partij. Zoiets vraagt om moeilijkheden.

       Bij De Lijn begint het nu ook te dagen, al komt het licht daar niet van bovenuit, maar van een aantal Vlaamse burgemeesters, die vinden dat ook zij inspraak moeten krijgen in het plaatselijk openbaar vervoer, dat hier en daar niet efficiënt schijnt te werken. Nu is het wel zo dat men niet elke burgemeester moet laten bepalen waar en wanneer welke bus of tram in zijn/haar stad of gemeente moet passeren, maar een beetje inspraak kan nooit geen kwaad. Zelf ben ik geen specialist ter zake (ik rij haast nooit met De Lijn, ondanks mijn gratiskaart als gepensioneerde), maar toch hoor ik regelmatig opmerkingen over slecht of niet bestaande aansluitingen. Het kan altijd beter en het is niet meer dan normaal dat de plaatselijke autoriteiten het best geplaatst zijn om daarover hun zegje te hebben. In het Tv-journaal zag ik trouwens ook een vrouwelijke SP.a burgemeester die beweerde dat het in haar gemeente niet lekker loopt. Toch zou men maar best opletten er geen middeleeuwse toestanden mee te creëren, waarin het in elke gemeente of stad anders wordt, want dan zijn we nog verder van huis (soms zelfs letterlijk).

     

    19-05-2015, 00:08 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (32 Stemmen)
    18-05-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weekeindsprokkels

     

       Nadat ikzelf in mijn blog van 14 dezer (‘Rerum Europeum') al de draak had gestoken met het Planbureau en zijn 200.000 nieuwe jobs, waarbij ik stelde dat dat bureau alleen maar goed was in het bijstellen van zijn eigen planning, kreeg ik in de weekeindeditie van De Tijd de bevestiging daarvoor van enkele gelijkgezinden en niet van de minste. De opmerkelijkste was die van Geert Noels, hoofdeconoom en partner bij Econopolis, door De Tijd gepromoveerd tot ‘schaduwminister van Financiën’. Volgens Noels is het Planbureau een idee uit de jaren 1950, dat met modellen uit de jaren 1990 voorspellingen maakt over 2020… Raak was ook de vaststelling van Rik Van Cauwelaert, nog zo iemand die niet te situeren valt bij de poco generatie van de huidige journalistiek. Rik zegt dat het Planbureau juist te werk gaat zoals in de periode 2008-2013, toen de voorspelde jobs er inderdaad kwamen, maar dan wel in de dienstensector, de zorg en de maatschappelijke dienstverlening. Allemaal banen die integraal met overheidsmiddelen gefinancierd worden, waarmee we de staatsschuld nooit onder de 100% grens van het bbp zullen krijgen. Een operatie, die niet voor herhaling vatbaar is.

       Er waren dit weekeinde nog enkele interessante uitspraken. Zo was er iemand die het Rusland van Poetin ‘de Sovjet-Unie light’ noemde, terwijl Bart Haeck, politiek redacteur bij De Tijd’, het CD&V ‘het Vlaamse CdH’ noemde: een ‘kleine, katholieke, linkse partij die vaak nee zegt en guerrilla voert binnen een regering, waar ze zelf deel van uitmaakt’…

       Dé uitsmijter was echter een uitspraak van Tobbackske in ‘Veto’, een Leuvens studentenblad, waarbij hij stelde dat ‘wie de hele tijd door het roer omgooit, rondjes blijft draaien’. Dit klopt niet, want dan zou het schip niet ronddraaien, maar zigzag varen. Om rond te draaien, moet het roer de hele tijd in eenzelfde scheve stand blijven staan. Pijnlijk in het geval van Tobbackske is, dat de man zelf een zeilboot heeft, waarbij men zich de vraag kan stellen van wat hij feitelijk wél verstand zou hebben.

     

    18-05-2015, 00:13 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (31 Stemmen)
    Archief per week
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!