NIEUW: Blog reclamevrij maken?
Strijden eeuwig
Inhoud blog
  • Bundeswahl
  • Armoede in Vlaanderen (vervolgverhaal)
  • Na ons...
  • Besnijden op staatskosten
  • Prinsjesdag
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wie schrijft, die blijft
    Bart De Wever gaat - nog maar eens - een poging doen om de compleet vastgelopen besprekingen over een nieuwe federale regering vlot te trekken. Deze keer gaat hij - volgens zijn eigen woorden - eens boven het partijgewoel staan en een statement maken waarbij hij zich kwetsbaar zal opstellen. M.a.w. hij gaat zijn nek uitsteken, iets wat le beau Pippo niet durfde. Die wil wél eerste minister worden, maar neemt geen enkele beslissing zonder rugdekking van zijn francofone medestanders. Moedig is anders.
    Wat speciaal is aan het discours dat De Wever vandaag aan de zeven partijen gaat overhandigen, is dat het de allereerste keer zal zijn dat er iets fatsoenlijks op papier zal staan. M.a.w. men heeft vier maanden geouwehoerd zonder enige geschreven notitie. Nogal wiedes dat er e.e.a. op het einde niet meer klopte. "Nee, ik heb dat niet gezegd", "Nee, ik heb dat anders gezegd", "Nee, ik trok daar een andere conclusie uit". Ik hoor ze het al zeggen.
    Als De Wevers laatste voorstel op papier zal staan kan je er gif op nemen, dat er wel weer e.o.a. belgofoon iets aan zal willen wijzigen. Als dat gebeurt, zijn er twee mogelijkheden: ofwel begint de mallemolen opnieuw te draaien, opwel valt hij definitief stil. Het is te hopen, dat het de tweede optie wordt.
    Morgen, maandag, weten we misschien weer iets meer. Dan moeten de zeven partijen immers een antwoord geven en gaat de verduidelijker naar de koning. Misschien komt er dan wel een "oververduidelijker"!

    17-10-2010, 10:17 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (37 Stemmen)
    16-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkeer(d)
    Onder voorzitterschap van kentekenspecialist Étienne Schouppe hebben de ministers van transport van de E.U. een voorstel goedgekeurd om de tolheffing op het zwaar vervoer in heel Europa nog wat te verhogen. Die heffing ligt de dag van vandaag ergens tussen de 15 en 25 eurocent per kilometer. Daar zullen 3 tot 4 centen bijkomen. Daar zal het niet bij blijven, want individuele landen mogen er in sommige omstandigheden - bv bij spitsuren - nog wat bij doen.
    De Vlaamse transportsector heeft er al meteen tegen geprotesteerd en gesteld dat het ten slotte de eindgebruiker zal zijn die de rekening zal mogen betalen. De vrachtvervoerders gaan die extra kosten inderdaad doorberekenen, zoals dat tot nu toe steeds het geval is  geweest. Alleen wie contracten op langere termijn heeft, kan daar enigzins verlies op lijden, maar dat zal deze keer eerder miniem zijn, daar de regel niet meteen ingaat. M.a.w.: men kan er zich op voorbereiden. Het zullen straks de consumenten zijn, jij en ik, die voor alle vervoerde producten extra zullen moeten betalen.
    En nu we het toch over het verkeer hebben: met veel poeha werd het doorboren van de Sankt Gotthard met een tunnel van liefst 57 km wereldkundig gemaakt. Die moet ervoor zorgen dat er in de toekomst in de Zwitserse Alpen minder zwaar vervoer zal rondrijden en dat men één (1!) uur sneller in Italië zal zijn. Hij zal pas over zeven jaar klaar zijn. Ze zijn er trouwens al zo'n 14 jaar mee bezig. Dat grapje gaat, voorlopig geschat, zo'n 15 miljard euro kosten (één derde meer dan wat oorspronkelijk was geraamd) en zal volledig door de Zwitserse Staat betaald worden. Geen enkel privé-bedrijf wou er geld in steken. Om nog te zwijgen over de onderhoudskosten, die dat project met zich zal meebrengen.
    Het geeft te bedenken, wat het allemaal kan worden met de beslissing van de Vlaamse regering over de Oosterweelverbinding. Die zal per kilometer niet veel minder kosten* en daarvan weet men nu al dat de onderhoudskosten er zeven maal hoger zullen liggen dan in het geval van de eerder geplande brug. Deze week kregen we trouwens al een voorsmaakje van wat er in zo'n tunnel allemaal kan gebeuren. Een tram in de oude tunnel onder de Schelde liet het afweten en elf andere trams konden niet meer door. Men kreeg het gevaarte niet meer in gang en moest alle passagiers van 12 trams evacueren. En dat was nog maar uit het kleine Waaslandtunneltje.
    Kortom, wat er ook over Verkeer beslist wordt, het zal steeds de belastingbetaler zijn die de rekening zal worden aangeboden. De geschiedenis blijft zich herhalen.


    * Hier moet niet door rots geboord worden, zoals in Zwitserland, maar daar heeft men geen oponthoud en extra kosten wegens onteigeningen, verkeersoverlast e.d. die een "cut & cover" operatie met zich meebrengt.

    16-10-2010, 10:21 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (36 Stemmen)
    15-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het BHV-spook
    Brussel-Halle/Vilvoorde blijft den belgiek parten spelen. Nadat de regering Leterme II erover gevallen was en de daaropvolgende federale verkiezingen onwettig waren (hoort ge daar nog van?), is het B-H/V spook weer voor de pinnen gekomen bij de opening van het nieuwe parlementaire jaar. De lange parlementaire vakantie zit erop en nu wordt de hele verkozen meute zo goed als werkloos, maar wél doorbetaald.
    Het Vlaams Belang heeft, zoals het beloofd had, de zaak dus weer ter discussie gebracht, maar geen enkele andere partij wil met hen meegaan, ook geen Vlaamse (we zullen eenzaat Deckerken even vergeten). Ergens hebben ze hierbij allemaal een beetje gelijk.
    Annemans, om te beginnen, heeft groot gelijk tegen de schenen van het establishment te blijven schoppen. "The opposition is supposed to oppose", zoals de Britten dat zo kernachtig uitdrukken. Maar ook de anderen, N-VA in de eerste plaats, maken - voorlopig - geen fouten. Er was duidelijk gesteld dat Bart De Wever als "verduidelijker" nog tijd kreeg tot 18 dezer, dat was gisteren nog vier dagen. Jan Jambon had vorige zondag in de Zevende Dag expliciet gesteld dat de partij de zaak zou herbekijken, mocht er op 18 oktober geen doorbraak zijn in de huidige regeringsbesprekingen. Op die vier dagen zal het nu ook niet meer steken. Volgende week wordt het wél menens en dan zullen we zien wat er gebeurt, mochten de Belgofonen het been stijf houden.
    Ondertussen heeft diezelfde Jambon, die het m.i. nog zo slecht niet doet, duidelijk gezegd waar zijn partij aan toe. Ze zal niet in een volgende federale regering stappen als volgende punten niet verwezenlijkt worden:
    - de nieuwe regering zal serieus moeten besparen;
    - het asielbeleid zal moeten worden herzien;
    - justitie en sociale zekerheid zullen moeten worden hervormd;
    - er zal een echte staatshervorming moeten komen en
    - B-H/V zal moeten gesplitst worden.
    Als maandag a.s. blijkt dat het niet zal lukken, dan moet B-H/V bij hoogdringendheid op de Kamer-agenda komen en moeten de Vlaamse partijen de splitsing goedkeuren, zoals ze dit vorig jaar al eens gedaan hebben en dit zonder extra toegevingen. Sinds wanneer moet er een tegenprestatie komen om een wet toe te passen die al minstens 20 jaar oud is en die bekrachtigd is door de Belgische Raad van State?

    15-10-2010, 10:33 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (33 Stemmen)
    14-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Cultuurcenten
    De federale regering mag dan wel vleugellam liggen en niet meer in staat fatsoenlijke besparingen door te voeren, in de Vlaamse regering doet men dat wel omdat er nu ook daar bespaard moet worden wil men straks tot een sluitend budget komen. De jobkorting was al afgevoerd, nu pakt men de cultuurscène aan. Na de doortocht van Bert Anciaux valt daar waarschijnlijk nog heel wat puin te ruimen.
    Zo is Schouwvliegje bezig aan een grote herstructurering van onze opera(s) en orkesten, waarbij zelfs de kans bestaat, dat de Vlaamse Opera het straks zonder vast orkest zal moeten doen. Voor het zover is, zal er nog veel water door de Schelde vloeien, want ik zie niet goed in hoe dat de kwaliteit niét zou aantasten.
    Collega Lieten, minister van de Media, wil dan weer wél geld stoppen in een soort mediafonds om de productie van "kwalitatieve" Tv-fictie, documentaires en animatie te ondersteunen. Dat "kwalitatieve" heb ik zelf tussen haakjes gezet, want daar heb ik zo mijn bedenkingen bij. Heel wat van wat tegenwoordig in dat genre wordt uitgezonden, is m.i. het geld van de belastingbetaler niet waard. Maar het kan nog erger.
    Vorige week raakte nl bekend dat het Brusselse Raamtheater ontbonden wordt en in vereffening gaat. Voor het boekjaar 2009 is er een schuld van 450.000 euro (over een periode van 30 jaar) en daar kan nog wat bijkomen, zeg maar in totaal zo'n half miljoen euro! Dure cultuur, als ge het mij vraagt, zeker als men weet dat dit theatergezelschap niet eens over eigen zalen beschikte. Alles wat er nu nog kan gerecupereerd worden zijn de tribunes, de theatertechniek, de spots, de togen en de bureaus. Daarmee zal zelfs geen fractie van dat half miljoen (20 miljoen Befkes!) kunnen betaald worden. Nu kan het zijn dat deze grap op kosten komt van het al even zeer geld verslindende Brusselse stadsgewest, maar het zou geen kwaad kunnen, mocht er ook in Vlaanderen eens wat nauwer op de cultuurcentjes gelet worden. Als een theatergezelschap de kans krijgt om dertig jaar lang met het geld van de belastingbetaler grote sier te maken, dan klopt er iets niet in deze meestal zgz progressieve sector en dat de klemtoon vooral op de eerste lettergreep van het woord cultuur komt te liggen...
     

    14-10-2010, 00:00 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (32 Stemmen)
    13-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Plan X
    Bart De Wever ontmoet vandaag de laatste groep voorzitters van de club van zeven, met als allerlaatste (ex?)vriend Di Rupo. Veel zal het waarschijnlijk niet meer uitmaken. Na al wat we er over gehoord hebben, zou het m.i. logisch zijn, dat Bart het minimumplan van N-VA op tafel legt en de andere vraagt dit te onderschrijven. Wie dat niet doet, valt af en als dat ook het geval is met Di Rupo, dan houdt het carrousel hier op. Bart zal zelf weten hoe hij het aanpakt, maar als dat laatste gebeurt - en dat wordt steeds waarschijnlijker - dan is er nog een oplossing: het plan B.
    Iedereen lijkt tegenwoordig zo'n plan B te hebben en over het Vlaamse plan werd enkele dagen geleden nog erg geringschattend geschreven in De Standaard. Guido Moons, de voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging (VVB), is het daarmee niet eens en heeft de krant van antwoord bediend. Hij zegt hierin dat er misschien geen helemaal uitgewerkt Vlaams plan B is, maar dat daar al jaren aan gesleuteld wordt en dat het in een zeer korte tijd zou kunnen worden uitgewerkt. Moons verwijst hierbij naar de vroegere Vlaamse inspanningen ter zake van o.m. het vijf jaar oude plan van de Groep in de Warande, voorstellen van Zorgnet Vlaanderen, tot zelfs een (gedeeltelijke) splitsing van de gezondheidszorg. Daarbij komt nog een voorstel tot splitsing van de arbeidsmarkt die werd uitgewerkt door de Vlaamse regering, samen met de VDAB en niemand minder dan Frank Vandenbroucke. Er is al een Aktiecomité Vlaamse Sociale Zekerheid dat al jaren cijfers verzamelt en blauwdrukken maakt en organisaties als Pro Flandria en de Marnixkring die terzake ook al heel wat brainstorming hebben gedaan. Tenslotte is er de toch onafhankelijke studie van Vives (KU Leuven), die zopas nog plannen heeft ontvouwd over de financiering en verdeling van de staatsschuld.
    Een hele boterham dus en Moons vergeet er nog bij te vertellen dat deze maand nog het boek "De Ordelijke Opdeling van België" op de markt zal komen, een compleet uitgewerkt scenario door als het zover zal zijn. Dat hierover (nog) niet geschreven wordt, komt waarschijnlijk omdat de auteur Gerolf Annemans heet, maar ze zullen er straks wel rekening mee moeten houden.
    Ook Francofonië zou een Plan B hebben. Dat beweerde althans Di Rupo nog deze week. Wat dat omhelst heeft hij ook gezegd, wie dat gaat/kan betalen niet. Zeker niet het armlastige Wallonië en nog minder Brussel met zijn 25% inwoners onder de armoedegrens.
    Misschien is het nog geen volwaardig plan B, Vlaanderen heeft echter al een plan X, francofoon België een plan Nix...

    13-10-2010, 09:54 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (27 Stemmen)
    12-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Brusselse armoede
    Voor zover dat nog niet bekend was, leeft in Brussel één op de vier jongeren onder de armoedegrens. Dat heeft in de eerste plaats te maken met het feit dat vele ouderen er ook zo erg aan toe zijn én dat de meeste van die jongeren hun school niet afmaken of er zonder enig diploma uit komen. Wat men in de verslagen hierover nergens leest is, dat die "jongeren" voor meer dan 90% van allochtone afkomst zijn en dat het probleem in de eerste plaats voortkomt uit het feit dat men al die vreemden hier zo maar laat binnenstromen zonder enige controle of terughoudendheid, allemaal nog gevolgen van de desastreuze wetten van onder Verhofstadt.
    Een oplossing voor die Brusselse problemen is er feitelijk niet, want zo lang men niets wijzigt aan de huidige politiek van asiel en migratie, zullen er van die armoezaaiers blijven binnenstromen en gaan die zich vooral, met of zonder de zgz gezinshereniging - vestigen bij de allochtonen die er al zijn, o.a. in Brussel dus.
    Frappant is wel dat men Brussel nog steeds bejubelt. Het zou een "sterk merk" zijn. Volgens onze politiek-correcten is Brussel het uithangbord van ons land. Dat zal dan toch alleen maar zijn voor wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Volgens een recent artikel van Pascal Dendooven, een economie-specialist van De Standaard, neemt het financieel belang van Brussel steeds verder af. Op de Brusselse beurs werken nog 35 mensen. Nog niet zolang geleden waren dat er 235! België is , op KBC na, alle beslissingscentra van zijn grootbanken kwijt. Die zijn nu voor meer dan 80% in buitenlandse handen. De fondsenwerving is ingestort, na een begrotingsmaatregel van, nog maar eens, Verhofstadt, vier jaar geleden, waardoor sindsdien de zgn beveks belast worden. Nergens in Europa zijn er zwaardere heffingen op spaardeposito's en dan verwondert men zich erover dat er hier niet meer geïnvesteerd wordt.
    Tenslotte nog dit: Brussel heeft nog één kans: Wallobrux. Tenminste als men de uitleg van Di Pippo wil geloven. Als, volgens de man met het rode strikje, Vlaanderen zich zou afscheiden, dan blijft België bestaan met als grondgebied Wallonië, Brussel en de faciliteitengemeenten. Als, áls dat ooit zou gebeuren, dan erft het nieuwe België de hele staatsschuld van het oude. Waar hij het geld gaat halen om die schuld te betalen én bovendien een kwart van de Brusselaars van onder de armoedegrens onderuit te halen, zegt hij er niet bij. De Euromillions misschien?

    12-10-2010, 21:34 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (27 Stemmen)
    11-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het syndicale spoorimperium
    Vandaag wordt er nog maar eens gestaakt bij de spoorwegen. Officieel gaat het alleen om het goederenvervoer, de NMBS Logistics, maar het personenvervoer zal daardoor ook in moeilijkheden komen. Zeker in Wallonië, waar alles stil valt als men het woord staking nog maar hoort, verwacht men dat alles weer zo goed als plat zal liggen. Op 18 dezer komt er dan een grote staking, aangevraagd door het ABVV en later waarschijnlijk nog een door het ACV.
    In de weekeindeditie van De Standaard heeft ene Cristof Vanschoubroek de NMBS eens tegen het licht gehouden en er een weinig flatterend beeld van opgehangen. Binnenkort wordt het treinverkeer binnen de E.U. geliberaliseerd en zijn alle lidstaten verplicht hun nationale spoorwegmaatschappijen te splitsen in twee: één voor de infrastructuur en één voor het vervoer op zich. Voor België bleek dat niet genoeg en Vande Lanotte, destijds bevoegd minister, voegde er nog een holdingmaatschappij aan toe, waarbij zijn kabinetschef, Jannie Haeck, tot directeur werd gebombardeerd.
    Heel de NMBS is tot op het bot bezet door een nooit geziene schare vakbondsmilitanten. Intern zijn er tientallen nationale en regionale overlegorganen. ABVV en ACV krijgen jaarlijks 7,6 miljoen euro voor o.m. meer dan zestig zgz vrijgestelden, die hun tijd volledig wijden aan vakbondswerk. Daarbuiten zijn er nog een paar tientallen gedeeltelijk vrijgestelden, die o.m. genieten van gratis vervoer in eerste klasse. In het bedrag dat de NMBS betaalt zitten  zo'n 4,6 miljoen euro aan vakbondspremies. Wie vakbondslid is, krijgt zijn lidkaart door de NMBS terugbetaald. Alhoewel er toch nog 15% van het NMBS personeel niet gesyndikeerd is, krijgen de bonden toch voor de volle 100% uitbetaald. M.a.w. zij krijgen ook een premie voor wie niet is aangesloten en steken die in eigen zak. Feitelijk komt dat er op neer, dat de staat in totaal 113% van het personeel betaalt...
    Ondanks al die voordelen is genoeg nog niet genoeg en wordt er bijna permanent gedreigd met stakingen allerhande.
    Opmerkelijk, maar ook weer typisch Belgisch, is het feit dat 65% van de gesyndikeerden Waal is en slechts 35% Vlaming, dat terwijl 90% van het personenvervoer, waar het meeste aan verdiend wordt, in Vlaanderen plaats vindt. De geschiedenis blijft zich maar herhalen: als er te profiteren valt, staan de Waaltjes op de eerste rij.
    Tenslotte nog dit: zopas werden de treintickets nog maar eens duurder. Voor wie geen speciale pas of korting heeft, is het Belgische treinticket bij de duurste van Europa. Een gezin met twee kinderen rijdt veel goedkoper met de auto dan met de trein. Maar ja, iemand zal toch die extra onkosten moeten betalen en vermits 90% van het personenvervoer in Vlaanderen plaats vindt, mag je eens raden wie dat zal zijn.

    11-10-2010, 10:12 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (26 Stemmen)
    Archief per week
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!