Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    29-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - BLIJFT SNELST IN FP3 IN RUSLAND

    Zoals gisteren in FP2 is de Duitser Sebastien Vettel in de Ferrari met 1'34"001 snelste gebleven in de derde vrije oefeningen om de GP van Rusland. Eerdere gegadigden voor de snelste tijd waren in willekeurige volgorde Max Verstappen, Valtteri Bottas, Lewis Hamilton en Kimi Räikkönen. Maar de tweede steigering van "Gina", Vettel's Ferrari zoals hij hem noemt, zette de viervoudige wereldkampioen aan de top van de "timetables".

    Enige onrust is ondertussen wel te merken in het Mercedes-kamp. Teamleider Toto Wolff en adviseur Niki Lauda kijken wat beteuterd naar het spektakel dat Ferrari in het feeërieke Kaukasusgebergte opvoert. Bernie Ecclestone was al eens gedag komen zeggen, Jean Todt ook, maar Vladimir Poetin wordt pas morgen verwacht. Als ie dan al zou komen, want zijn vriend Bernie is niet meer de baas, maar wel het Amerikaanse Liberty Media. Het is dan mogelijk een "trompeuse" keuze te komen in deze verwarde tijden.

    Maar er wordt nog gezocht naar een andere geheimnis van het - plotse ? - succes van Ferrari t.o.v. Mercedes. De "W08" van het stermerk heeft dit seizoen de langste wielbasis van het hele lot auto's. Normaal maakt een langere wielbasis een auto stabieler, maar ook gecompliceerder om hem in korte bochten vlot te doen "happen".

    Mercedes-ingenieurs zijn er ook van uitgegaan dat de lange wielbasis een lange onderbodem toelaat. Die is dan weer de bron om een maximale "downforce" te oogsten. Het is samen met een 5 kg hoger gewicht, dat Mercedes' rijders Hamilton en Bottas het moeilijjker hebben dan de kortere Ferrari's.

    Straks in de kwalificaties zullen we zien of deze technische invalshoek van autobouw steek houdt. Alle auto's zijn dit seizoen breder, maar niet allen hebben een zo lange wielbasis. Omdat ook de Mercedes breder is doet het geheel wat "zwaarder" aan. Meningen erover lopen uiteen. Niet over Mc Laren-Honda waar "drama" voortduurt. Niet zoals bij Ferrari al zesenzestig jaar, maar neen, zéér acuut vandaag.

    Het drama van de Spanjaard Fernando Alonso en onze landgenoot Stoffel Vandoorne zet Honda in een kwalijk daglicht dat enige negatieve impact kan hebben op de dagdagelijkse verkoop. De slogan "winnen op zondag is verkopen op maandag" is wel wat achterhaald, maar een Steigerend Paard (Ferrari) of een "Wegwijzende Ster" (Mercedes) spreken op 1 mei wel meer mensen aan dan een auto waarin ezelskrachten in plaats van paardenkrachten zitten. Straks weten we voor de "pole" wie uit dit labyrint morgen glunderend op de eerste plaats staat.(Walter Rombauts)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                    1'34"001

    02. Kimi Räikkönen (Ferrari)                     1'34"338

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                   1'34"364

    04. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'34"542

    05. Max Verstappen (Red Bull)                  1'35"452

    06. Felipe Massa (Williams)                       1'35"471

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                   1'35"662

    08. Daniël Riccardo (Red Bull)                   1'35"830

    09. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                1'36"164

    10. Kevin Magnussen (Haas)                     1'36"556

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)    1'37"182

    29-04-2017 om 15:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL SPRINGT OVER FERRARIPAARD VAN RAÏKKÖNEN IN FP2

    Een half uur lang van de tweede vrije oefeningen (FP2) voor de GP van Rusland in Sochi heeft de Fin Kimi Räikkönen zijn beste ochtendtijd in stand kunnen houden. Dan steigerde ploegmaat Sebastien Vettel over het Ferraripaard van zijn ploegmaat met 1'34"20, terwijl Kimi - wereldkampioen 2007 - met 1'34"383 zijn landgenoot Valtteri Bottas in de Mercedes W08 achter hem kon houden. Die hield dan weer de drievoudige wereldkampioen Lewis Hamilton achter zich terwijl Max Verstappen hem opjoeg vanop een vijfde plaats. "Fast Max" kon de FP2 niet uitrijden omdat de motor van zijn Red Bull alle fut verloor en aan de kant moest.

    Alle snelle tijden werden op de klok geprikt met ultra-softrubbers van Pirelli die voor morgen en zondag ook supersofts en mediums ter beschikking heeft. Omdat de omloop van Sochi zo bandvriendelijk is zal de bandenstrategie zondag bijzonder ingewikkeld zijn. De iets meer dan 300 km ronden met één wissel is zogoed als uitgesloten. Het bandvriendelijk karakter van het asfalt daar heeft ook als nadeel dat gemakkelijk tractie wordt verloren. Achteraan in de snedige bochten, vooraan in de lange, zéér snelle bochten. Het ziet ernaar uit dat de FP3 van morgen en de kwalificaties van morgennamiddag een "onderonsje" zullen worden van Ferrari en Mercedes. Hoewel die sakkerse Max met die Red Bull toch niet is te onderschatten.

    Ferrari won dit seizoen twee van de drie GP's. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel is in de Ferrari aan de leiding en neemt verbeten een optie op een vijfde titel. Lewis Hamilton, tweede in de voorlopige stand, jaagt een vierde titel na. Ieder coureur heeft zo zijn eigen doelstellingen. Valtteri Bottas een eerste GP winnen en trachten Mercedes te dwingen tot het vernieuwen van zijn contract eind dit seizoen. Max Verstappen gewoonweg winnen. Stoffel Vandoorne, zestiende vandaag, hoopt de race minstens te kunnen starten en liefst uit te rijden. Tja, dan is er nog die Fernando Alonso, twaalfde vandaag, die dit jaar de GP van Monaco laat vallen om zijn nek te gaan riskeren in de 500 Mijlen van Indianapolis...waar tegen plusminus 370 km/h wordt geraced. Hopelijk doet de Spanjaard dit alles niet onbezonnen. Morgen begint de dag met de derde vrije oefeningen in het Russische Sochi.(Walter Rombauts/Foto's:Fiat en Renault)

    01.Sebastien Vettel (Ferrari)                 1'34"200

    02.Kimi Räikkönen (Ferrari)                  1'34"383

    03.Valtteri Bottas (Mercedes)               1'34"790

    04.Lewis Hamilton (Mercedes)               1'34"829

    05. Max Verstappen (Red Bull)              1'35"540

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull)              1'35"910

    07. Felipe Massa (Williams)                   1'36"261

    08. Nico Hülkenberg (Renault)               1'36"329

    09. Kevin Magnussen (Haas)                 1'36"506

    10.Sergio Perez (Force India)                1'36"600

    16.Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda) 1'37"125

    28-04-2017 om 16:12 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RÄIKKÖNEN - FERRARI - SNELST IN FP1 IN RUSLAND

    Anderhalf uur rijden in de eerste vrije trainingen voor de GP van Rusland heeft zeven keer de chrono scherper gezet. Nadat Valtteri Bottas zich in de kijker reed, gaf Vettel met de Ferrari na 25' snorren een antwoord met 1'38"709. De wijzerstand volstond niet want de Finse Mercedes rijder zette eerste 1'36"998 en daarna 1'36"119 na ruim een half uur zoeken naar de ultieme ideale lijn op het 5,848 km lange circuit van Sochi dat een zo bandensparend kille asfalt heeft (36°C) dat het oog weinig grip biedt. De Rus Sirotkin die vanochtend de Renault van Nico Hülkenberg mocht gebruiken, bracht er niets van terecht. Na twee ronden verdween hij voor zijn eigen publiek.

    Na 65' FP1 zette Ferraririjder Kimi Räikkönen orde op zaken met 1'36"074 en bleef voor de rest van de sessie aan de top van de tabellen. Ploegmaat Sebastien Vettel poogde nog sneller te gaan, maar lukt eerder in harlekijnslippertjes dan in prikkende wijzerstanden. Onze landgenoot Stoffel Vandoorne kreeg weer motorproblemen, vermogenverlies, en strandde op de zeventiende plaats. Even, om 11.06, werd de rode vlag gegeven omdat Esteban Ocon's Force India zijn roze motorkap, inclusief haaienvin verloren had en die lag midden op de baan. Het toeval dat twee Finnen, Räikkönen en Bottas, op de eerste twee plaatsen staan heeft niets met vodkagebruik te maken. Eerder met staalkoud autorijden.(Walter Rombauts)

    01.Kimi Räikkönen (Ferrari)                   1'36"074

    02.Valtteri Bottas (Mercedes)                 1'36"119

    03.Lewis Hamilton (Mercedes)                1'36"681

    04.Max Verstappen (Red Bull)                1'37"174

    05.Sebastien Vettel (Ferrari)                 1'37"230

    06.Daniël Ricciardo (Red Bull)                1'37"290

    07.Sergio Perez (Force India)               1'37"457

    08.Felipe Massa (Williams)                    1'37"900

    09.Lance Stroll (Williams)                     1'37"944

    10.Esteban Ocon (Force India)              1'38"065

    28-04-2017 om 11:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA MOTOR BELUX VIERT TIENJARIG BESTAAN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 2 april 2017 was het precies 10 jaar geleden dat Mazda Motor Belux (MMB) werd opgericht als filiaal van Mazda Motor Europe voor de verkoop en distributie van wagens en onderdelen in België en Luxemburg. Voordien was deze activiteit in handen van de privé-invoerder Beherman Group.

    Op 10 jaar tijd is MMB erin geslaagd het marktaandeel te laten groeien van 0,8% naar 1,36% of 7.342 auto's, de Luxemburgse markt - goed voor nog eens ongeveer 600 wagens - niet inbegrepen. Uiteraard is de lancering van het fel gesmaakte Kodo-design dat is gekoppeld aan de vooruitstrevende SKYACTIV-technologie daar niet vreemd aan.

    De design én de avant-garde technologie deden Mazda meerdere keren in de prijzen vallen. Recentelijk nog met de Red Dot Award voor de Mazda MX-5 RF. De SKYACTIV-technologie combineert goeie prestaties met een lage uitstoot (rightsizing i.p.v.downsizing). Mazda is daarmee een technologisch buitenbeentje dat wellicht in 2020 spierballengerol zal laten zien met een seriewagen op waterstof die de elektrische evenknieën mogelijk in vraag kan stellen.

    Het fiscale jaar dat afliep einde maart 2017 werd overigens afgesloten met een retailvolume van 7.982 eenheden, wat niet alleen 110% van het objectief was, maar jaar op jaar alweer een stijging van 14% impliceert. Ondertussen is ook het Mazda-dealernet sterk geëvolueerd, met o.a. nieuwe verkoopspunten en een nieuwe "visual identity" die een sterkere uitstraling verzekert. Belangrijk is dat Mazda Motor Belux 41 personen tewerk stelt in de vestiging in Willebroek en is gevrestigd op dezelfde locatie als Mazda Logistics Europe, de Europese logistieke hub.(wr)

    Bijlagen:
    De Mazda MX-5 RF won onlangs nog de Red Dot Award.jpg (4.4 MB)   

    26-04-2017 om 15:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALAIN PROST VERZOEKT OM VRIJE BANDENKEUZE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vrijdagochtend starten de eerste vrije oefeningen om de vierde F1 WK-race van het seizoen. Het is de GP van Rusland in de Sochi Autodrom. In de voorlopige stand om de werelditel leidt Sebastien Vettel in zijn Ferrari met 68 punten tot grote ergernis van Mercedes wiens nummer één, Lewis Hamilton, tweede staat met 61 eenheden. Derde is Valtteri Bottas met 38 punten. Ferrari heeft dus twee van de drie gereden races gewonnen. Het is bekend dat de bandenstrategie doorslaggevend is voor de resultaten. Supersofts, softs, mediums en hards.

    Viervoudig wereldkampioen Alain Prost, adviseur bij Renault zoals Niki Lauda bij Mercedes, is met een oud idee van Force India op de proppen gekomen. Het is een verzoek een complete vrije bandenkeuze toe te laten. Extreem zelfs de rechterwielen "hard", de linker "soft", of een voortrein met zachte en een achteras met mediums (toegelaten door FIA-sportreglement). Je kan de combinaties zo gek niet bedenken of de coureur zou er gebruik mogen van maken. Nario Isola van Pirelli wordt gek van de voorstellen, want nu is het al een heksentoer om iedere race drie van de vijf "compounds" ter beschikking te hebben.

    Prost's voorstel wordt eigenlijk door Pirelli afgeschoten en ook enigszins door de ingenieurs. Die zeggen ronduit dat verschillende rubbersamenstellingen op één auto de kist onstabiel maken, de zo moeilijk te bereiken balans al helemaal niet te halen is. Prost's idee is echter dat iemand die het waagt op harde rubbers te rijden mogelijk de hele race-afstand - telkens iets meer dan 300 km - ermee af te leggen. Die gok zou winstgevend kunnen zijn tegenover hen die mediums, softs of supersofts zouden gaan wisselen. Er is iets voor te zeggen.

    Harde rubbers van vandaag zijn 2" trager per ronde maar leggen minstens 60% van de race-afstand af. Mediums geraken aan 30% en Supersofts slechts aan 15% van de wedstrijdkilometers. Toch is de idee dat de coureur die "Russische roulette" naar zijn hand en zinnen kan zetten, een pikante toevoeging aan zijn rijvaardigheid. Hij moet letterlijke hoeder zijn over de staat van zijn banden. Niet schrikken, het komt in deze GP van Rusland nog niet echt aan bod.

    Net zo min als Fernando Alonso naar Renault zou verhuizen in 2018. De terecht gefrustreerde Spanjaard won de wereldtitel in 2005 en 2006 met Renault (de tweede titel met een reukje aan door de "crashgate" in Singapore - apart verhaal). Maar dat is al tien jaar geleden en in die tijd is de wereld én de Formule 1 veranderd. Zelfs zo dat de nieuwe eigenaar van de F1 voor volgend jaar heeft aangekondigd dat de namen en nummers van de coureurs levensgroot zichtbaar moeten zijn. Naar "IndyCar"-voorbeeld zal ook een ledverlichting updates en de plaats van de renner op ieder moment aangeven.

    Fernando Alonso kiest mogelijk op tijd voor Amerika waar hij op 28 mei 2017 in het Andretti-team deelneemt aan de sinds 1911 fabuleuze 500 Mijlen van Indianapolis". Direct na zijn thuis-GP in Barcelona op 14 mei a.s. vliegt hij naar ginder. Maar hij zal op 3 mei al privé-testen hebben om de auto en het ovaal gewoon te worden. Met respect voor de hypergetalenteerde Spaanse coureur hoop ik dat hij daar niet in een echte "crashgate" geraakt, de rol die Nelson Piquet als figurant en op bevel van Flavio Briatore moest spelen in Singapore... Vrijdag moet hij eerst de GP van Rusland beginnen. Met een Mc Laren-Honda die tijdens de Bahrein-testen een beter karakter liet zien. Ook Stoffel Vandoorne is erdoor begeesterd.(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    Bijlagen:
    Alain Prost staat Renault als ambassadeur met raad en daad bij voor transitjaar 2017 i4217.jpg (1.8 MB)   
    Sergey Sirotkin schitterde op 18 april in één van de twee testdagen van Bahrein i25417.jpg (1.2 MB)   
    Sergey Sirotkin, derde piloot van Renault als F1 tester. Hij reed in de testdag van Bahrein 90 ronden foutloos....i25417.jpg (1.2 MB)   

    25-04-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL ONTWRICHT MERCEDES-STRATEGIE EN WINT GP VAN BAHREIN VOOR FERRARI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Trainingssnelste Valtteri Bottas mocht even voor het eerst een GP leiden bij de start. Direct gevolgd door...Sebastien Vettel in de Ferrari en Lewis Hamilton in de Mercedes. Dit drietal liep uit op de rest van het veld. Daarin was geen Stoffel Vandoorne te zien. Diens motor van de Mc Laren-Honda was al stuk nog voor hij de start kon nemen. Max Verstappen daarentegen reed vierde en maakte in de elfde ronde een pitstop. Hij sneed overmoedig met nogal koele banden de eerstvolgende bocht aan, de Red Bull ging in onderstuur rechtdoor de muur in...Daarmee was ook Max zijn rolletje uitgespeeld. Officieel Hollands heet het dat zijn remmen niet functioneerden. Illusies van Valtteri, Stoffel en Max werden vroeg genekt.

    In de 12de van 57 ronden wisselde ook Vettel van banden. Supersofts. Goed voor oerendharde rondetijden, maar kortere roltijd dan de "softs" die volgens de computerdata van Mercedes voor het asfalt van het 5,412 km lange woestijncircuit in Sakhir het beste compromis waren. Lewis Hamilton had daar zijn twijfels over. De Brit moest op dertien ronden van het einde nog 18" goedmaken op Sebastien Vettel. Lewis reed een mirakeltempo, wrong zich door het verkeer van gedubbelden, wat ook Vettel al had gedaan, en aan het begin van de rechte lijn Vettel's rode "Gina" zoals de Duitser de Ferrari doopte, kon zien. 6"7 was zijn achterstand nog in de laatste ronde.... Lewis kreeg ook een straftijd van 5" opgelegd wegens abnormaal traag rijden bij het ingaan van de pits voor Ricciardo.

    Sebastien Vettel reed naar zijn tweede seizoenzege en neemt de leiding in de tussenstand voor het WK. Het is de 44ste GP-zege van de viervoudige wereldkampioen en de 226ste voor Ferrari. In de voorlaatste ronde gaf ook de motor van Fernando Alonso in de Mc Laren-Honda de geest. De eens zo historische, succesvolle renstal is aan een zielig vertoon bezig. De ongelukkigste in het drama is Fernando Alonso.

    Die zou als "afleiding", "lichte compensatie" van Mc Laren de "500 Mijlen van Indianapolis" mogen gaan rijden. En zich in de GP van Monaco vervangen zien door de gepensioneerde Jenson Button. Christian Horner van Red Bull kon de verbijstering pas de baas als hij getweet had dat de Spanjaard best eerst een psychiater contacteerde. Horner heeft in die zin gelijk dat het waanzin is aan dat Amerikaans avontuur te beginnen.

    De essentiële geschiedenis van de GP van Bahrein is dat Ferrari er voor de tweede keer dit seizoen in slaagde de bandenstrategie van Mercedes te ontwrichten en daarmee te winnen. De race was ongemeen boeiend, rijk aan voorvallen - lees ongevalletjes - en de nieuwe F1 in jaar 1 na Ecclestone belooft tot chagrijn van de "ouwe rakkers", de nostalgisten, een héél spannend spektakel te worden. De vierde race gaat over veertien dagen door met de GP van Rusland in Sochi.(Walter Rombauts/Foto's:Fiat en Renault)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)               

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)

    04. Kimi Raïkkönen (Ferrari)

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)

    06. Felipe Massa (Williams)

    07. Sergio Perez (Force India)

    08. Romain Grosjean (Haas)

    09. Nico Hülkenberg (Renault)

    10. Esteban Ocon (Force India)

    16-04-2017 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VALTTERI BOTTAS RIJDT EERSTE POLE IN BAHREIN !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Met 0,023" heeft de Fin Valtteri Bottas zijn ploegmaat, drievoudige wereldkampioen Lewis Hamilton, verslagen voor de pole-position voor de GP van Bahrein. Onverwacht beet de Ferrari van Vettel en de Red Bull van Daniël Riciardo in het woestijnzand. De andere Fin, Ferrari-ridder Kimi Raïkkönen, moest genoegen nemen met een vijfde tijd maar kent wel het plezier "de nagel van zijn doodskist" Max Verstappen achter te hem te sturen.

    De Q3 werd mooi afgerond doordat Nico Hülkenberg de Renault op de zevende chrono plofte en dat ook Jolyon Palmer de tweede Renault als tiende plaatste. Beide Renault's rukken dus op om met hun geel-zwarte kleure het zilveren, rode en blauwe startveld intenser te schakeren. Winnaar van de 24 Uren van Le Mans 2015 met Porsche 919 Hybrid, de Duitser Nico Hülkenberg dient zich aan voor een podiumplaats. Vooral omdat de zes startende auto's voor hem explosief geladen zijn en voor schadelijk vuurwerk kunnen zorgen. De druk onder hun gezessen is groot !

    Dat maakt dat de Fransman Romain Grosjean zijn Haas-Ferrari wat rustiger kan laveren en er zorg kan voor dragen dat de mooie Amerikaanse auto niet opnieuw tegen de muur wordt geplakt. Al had Fernando Alonso er in Q2 genoeg van en stapte hij op de 15de plek uit de Mc Laren-Honda, ook van hem kan een sterke race worden verwacht.

    Zijn teamgenoot Stoffel Vandoorne werd 17de van de 20 startende bolides die in de configuratie van 2017 (bredere banden, meer mechanische grip en bredere zijkanten) sneller zijn in de bochten en trager op de rechte lijnen. Maar voor de meesten ervan toch nog goed voor om en bij 326 km/h... Hoe dit kruitvat morgen zal exploderen is niet te voorspellen. Wel zal andermaal het strategiespel met supersoft, soft en mediumrubbers van Pirelli, bepalen wie na tweederde van de 57 ronden zicht krijgt op de zege in de derde race om het WK Formule 1.

    Het eerste na de eerste 66 historische jaren waarin Bernie Ecclestone de renstallen van armoezaaiers tot multimiljardairs bracht. "I'm the boss" was zijn woord. Dat is hij nu door de nieuwe eigenaars Liberty Media niet meer. Met Amerikaan Chase Casey als ceo. Ootmoedig zegde vorige dagen de nu 86 jarige kwajongen Bernie dat hij soms wel ietwat te ver ging met zijn financiële eisen ten aanzien van de organisatoren. Ook voor de sjeiks van Bahrein. Toch is de legendarische Brit dààr. In geval hij hen nog met iets zou kunnen helpen liet hij zich ontvallen... 2017 is het jaar "1" van de nieuwe Formule 1.

    Valtteri Bottas zal morgen trachten in zijn Mercedes zijn eerste GP te winnen. Lauda, Prost, Ecclestone, vader en zoon Rosberg, Alesi kijken met heel de wereld samen toe. Hun leven is voltooid en de geheimenissen ervan blijven voor altijd verborgen achter hun meestal geamuseerde glimlach. Zoals bij de Japanners. Maar daar is om het drama Honda het land van de glimlach verdwenen. Morgen krijgen Mc Laren-Honda op zijn minst de kans zich door de diensten van Alonso en Vandoorne te herpakken en minstens een grijns te tonen. Wie op de top van het podium zal juichen is met geen enkele waarzegging te voorspellen.(Walter Rombauts/Foto's:Renault en Mercedes)

    01. Valtteri Bottas (Mercedes)                 1'28"769

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'28"792

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'29"247

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull)                1'29"545

    05. Kimi Raïkkönen (Ferrari)                   1'29"567

    06. Max Verstappen (Red Bull)                1'29"687

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                1'29"842

    08. Felipe Massa (Williams)                     1'30"074

    09. Romain Grosjean (Haas)                   1'30"763

    10. Jolyon Palmer (Renault)                    1'31"074

    17. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)  1'32"313

    Bijlagen:
    Jolyon Palmer aan het werk in de kwalificaties voor een tiende plaats i15417.jpg (808.1 KB)   
    Viervoudig wereldkampioen Alain Prost praat Nico Hülkenberg naar een podiumplaats i15417.jpg (1.3 MB)   

    15-04-2017 om 21:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN SPEELT VLIEGENDE HOLLANDER IN FP3 IN BAHREIN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is een slome derde vrije oefening geweest in Bahrein. Pas elf minuten nadat de FP3 bwas begonnen liet Esteban Ocon in de Force India een eerste nietszeggende chrono optekenen: 1'34"415. Dit terwijl in de kwalificaties van straks om 17 uur onze tijd onder de 1'30" wordt gemikt. De verveling werd even onderbroken na 39' "rijden" doordat Romain Grosjean zijn Haas in de vangrails plette.

    Langs de radio eerder zijn team dan zichzelf verwensend reed hij op eigen kracht, zonder voorvleugel, naar de pits waar hem een nieuwe werd aangemeten. Na 4' kon weer groen worden gegeven en reed iedereen op supersofts verder de processie die op die van Echternach begint te gelijken.

    Kimi Räikkönen bracht er wat animo in met 1'32"785, maar die werd snel met enkele duizendsten van een seconde gekortwiekt door eerst Bottas, dan Vettel en vervolgens Hamilton. Max Verstappen hield de drievoudige wereldkampioen 0,110" achter hem en speelt even "vliegende Hollander". Opmerkelijk is dat Nico Hülkenberg (Renault) even de vierde stek aantikte maar dan toch achter Raikkönen, Massa en Ricciardo bleef gekwoteerd als achtste.

    "Onze" Stoffel Vandoorne, gekweld als neofiet in het F1-circus bezette na weerom veel technisch geharrewar de 15de plek en zijn kopman Fernando Alonso bezet de 12de chrono. De Spanjaard is het zat en wil "volmaakte" autocoureur worden door de "500 Mijlen van Indianapolis" te gaan rijden. Die datum valt samen met de GP van Monaco en het zal Jenson Button (sic) zijn die hem vervangt.

    Over wat de prachtcoureur Fernando Alonso's beeld als "volmaakt" coureur is, heb ik wat commentaar. In zijn gedachten is dat wereldkampioen F1 zijn (2005-2006), de "500 Mijlen van Indianapolis" winnen en de "24 Uren van Le Mans". Fernando is door Honda's falen lichtelijk mentaal ontredderd. Want een "volmaakt" autocoureur moet dan ook een Parijs-Dakar of een wereldkampioenschap rally kunnen winnen. Bij mijn weten is er daarin niemand geslaagd.

    De "volmaakste" autocoureur in dat opzicht is onze landgenoot Jacky Ickx (72) die zesmaal de "24 Uren van Le Mans" won, Parijs-Dakar won en posthuum wereldkampioen werd in 1970 toen Jochen Rindt dat jaar in Monza tijdens de trainingen om de GP van Italië om het leven kwam. Ook Graham Hill benadert de "volmaakte" autocoureur" het dichtst. Zijn "röntgenfoto" is weer verschillend tegenover die van Ickx.

    Graham Hill kwam op 29 november 1975 - samen met zijn poulain Tony Brise - om het leven in een vliegtuigongeval. Fernando zou beter niet raaskallen, niet naar Indy gaan, maar wel de GP van Monaco rijden. Op de manier zoals hij nu bezig is: als één van de allerbeste autocoureurs ter wereld.(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                            1'32"194

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'32"304

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'32"750

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'32"754

    05. Kimi Raïkkönen (Ferrari)                               1'32"785

    06. Felipe Massa (Williams)                                 1'32"801

    07. Daniël Ricciardo (Red Bull)                            1'32"809

    08. Nico Hülkenberg (Renault)                            1'32"933

    09. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                          1'33"604

    10. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                              1'33"744

    15. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)              1'34"027

    15-04-2017 om 17:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL SNELST IN FP1 IN BAHREIN

    Co-leider met Lewis Hamilton in de stand om het WK na twee races heeft in de eerste vrije oefeningen van de GP van Bahrein de snelste tijd gereden. De Ferrari - wiens onderbodem ter discussie staat - liet een tijd toe van1'32"697. Precies 0,4" sneller dan Daniël Riiciardo. Max Verstappen die derde werd moest 0,469 prijsgeven tegenover de viervoudige Duitse wereldkampioen Vettel. Fernando Alonso (die naar de 500 Mijlen van Indianapolis trekt) werd achtste en onze landgenoot Stoffel Vandoorne in de tweede Mc Laren-Honda dertiende. Straks worden de tweede vrije trainingen over anderhalf uur gereden. Bahrein is de derde race om het WK 2017 en de eerste nachtrace.(wr)

    14-04-2017 om 16:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - OOK IN FP2 SNELST IN BAHREIN

    Sebastien Vettel heeft ook de tweede vrije oefeningen de beste chrono neergezet. Na iets minder dan één uur rijden (17.53 u onze tijd) panikeerde de Ferrari-ridder wel even. Hij moest de pits binnen maar raakte terug in "the game" en zijn tijd bleef overeind. Hoe knap Valtteri Bottas met de Mercedes ook reed, net als Daniël Ricciardo in de Red Bull, er was geen kruid tegen gewassen.

    Op de vierde plaats bufferde een toch wel sublieme Kimi Räikkönen (Ferrari) de rest van het veld af. Drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton moest tegen de achterkant van de Ferrari aankijken. Hij sakkerde ook op Nico Hülkenberg die met de Renault de zesde wijzerstand wilskrachtig vast hield en daardoor niet de ideale lijn volgde die Hamilton voor zich had uitgetekend. Volgens de Brit reed de Duitser te traag. Daarin schuilt natuurlijk gevaar. In 1982 is Gilles Villeneuve (Ferrari) in Zolder verongelukt nadat hij eens over de Sacramentsheuvel op een te traag rijdende Jochen Mass stuitte... Het "incident" wordt onderzocht.

    Omstreeks 17.25 uur onze tijd, viel de nacht over Sakhir en verlichtten duizenden "floodlights" het 5,412 km lange circuit waarop zondag 57 ronden zijn af te leggen. Gelukkig verduisterde de nacht ook een beetje het drama dat zich verder afspeelt bij Mc Laren-Honda. Voor Fernando Alonso en ook voor onze landgenoot Stoffel Vandoorne.

    Die kreeg tussen FP1 en FP2 een nieuwe motor ingebouwd en mocht dan nog enkele ronden voortsukkelen. Morgenochtend de derde en laatste vrije trainingen over één uur en in de namiddag de kwalificaties voor de pole. De race is geaccentueerd rond Hamilton en Vettel, want die staan beiden met gelijke punten aan de leiding voor het WK. Het kan ook het verhaal van het been worden waarmee de derde hond gaat lopen....Kanshebbers op die rol ? Valtteri Bottas, Daniël Ricciardo, Max Verstappen en waarom ook niet eens Nico Hülkenberg noemen die de Renault goed de sporen gaf ? Morgen opnieuw Bahrein.(wr)

    Bijlagen:
    Nico Hülkenberg reed de zesde tijd in de FP2 in Bahrein i15417.jpg (1.3 MB)   
    Renault toonde in China enkele van zijn vroegere racewagens. Het merk zit meer dan 115 jaar in de autosport. i15417.jpg (1.8 MB)   

    14-04-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON WINT VOOR VETTEL GP VAN CHINA, STAAN GELIJK IN WK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De GP van China is een ongemeen boeiende race geworden. Lewis Hamilton, zesde maal daar in pole-position gestart, werd direct achtervolgd door Sebastien Vettel. Op de nog half natte baan volgden snel Bottas, Ricciardo en Räikkönen. In de tweede ronde al gaf Sergio Perez de nieuwkomer bij Williams al een tikje rechtsachter, waardoor Lance Stroll een virtuele safety car uitlokte. Niemand mag die tijd een ander voorbij rijden.

    In de vierde van 56 ronden knalde Giovinazzi zijn Sauber tegen de muur op de rechte lijn en veroorzaakte daarmee een echte Safety Car en reden alle auto's de pits binnen en wisselden uiteraard rubbers. In die operatie verloor Sebastien Vettel in de Ferraristand zes plaatsen. Een vanaf de zestiende positie gestarte Max Verstappen kreeg om dezelfde reden een "boost"in het Red Bull-huisje van ruim tien plaatsen en nestelde zich op de vierde plaats.

    Daarna was de race goed gelanceerd. Met Vettel in de Ferrari die eerst van Max Verstappen, vervolgens ploegmaat Räikkönen en Daniërl Riiciardo rijdend gehakt maakte. Het rommelde. Ook in het midden van het veld. Nadat in de zeventiende ronde Stoffel Vandoorne met benzine-toevoerproblemen moest opgeven met de Mc Laren Honda reed Fernando Alonso in de tweede rampwagen op de zesde plaats, dus in de WK-punten. Na een bitsig, zéér opgemerkt duel met een sterke Carlos Sainz jr (Toro Rosso), moest de tweevoudige Spaanse wereldkampioen in de 35ste ronde ook de Mc Laren-Honda langs de kant laten. Toegejuichd door duizenden fans, al wandelend naar de pits, verbeet hij zijn ontgoocheling.

    De slotfase van de race werd getekend door een duel op de snede van een mes tussen een teruggekomen Daniël Ricciardo die Max Verstappen mediums voelde verslijten. Max sloeg de aanval af, maar werd door de koersdirectie nauwlettend gadegeslaan op mogelijke fouten. Eén klein remfoutje was er - kan niet worden bestraft - en in de laatste poging van Ricciardo om Max van het podium te houden, verremde deze zich ernstiger. De Belgische Nederlander stond op het podium !

    Doordat Vettel won in Australië en Hamilton in China staan ze nu na twee races samen met 43 punten aan de leiding voor het WK.(Walter Rombauts/Mercedes/Renault)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes) 1h37'36"160

    02. Sebastien Vettel (Ferrari) + 6"250

    03. Max Verstappen (Red Bull) + 45"192

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull) + 45"035

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari) 46"035

    06. Valtteri Bottas (Mercedes) 48"808

    07. Carlos Sainz (Toro Rosso) 1'12"893

    08. Kevin Magnussen (Haas)  op 1 ronde

    09. Sergio Perez (Force India) op 1 ronde

    10. Esteban Ocon Force India) op 1 ronde

    WK-stand na 2 GP's:

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)             43 punten

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)           43

    03. Max Verstappen (Red Bull)           25

    04. Valtteri Bottas (Mercedes)            23

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)              22

    Bijlagen:
    Nico Hülkenberg bracht de Renault R.S. 17 op de twaalfde plaats in Shanghai i9417.jpg (1.4 MB)   

    09-04-2017 om 13:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON IN POLE VOOR VETTEL IN GP VAN CHINA

    Het is de zesde keer dat Lewis Hamilton in de GP van China de "pole" pakt. Deze keer was het nipt voor de viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel in de Ferrari. Mercedes-ploegmaat Valtteri Bottas nam de derde plaats voor Kimi Räikkönen en Nico Hülkenberg plaatste de Renault netjes zevende. Max Verstappen had problemen en haalde de Q2 niet, evenmin als Stoffel Vandoorne in de Mc Laren-Honda. Fernando Alonso in dezelfde krat haalde de Q2 wel, maar daar bleef het bij. Voor hem is het stilaan einde verhaal.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'31"678

    02. Sebastien Vettel (Ferrari)                            1'31"864

    03.Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'31"865

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'32"140

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull)                          1'33"033

    06.Felipe Massa (Williams)                                1'33"507

    07. Nico Hülkenberg (Renault)                           1'33"588

    08. Sergio Perez (Force India)                           1'33"706

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                            1'33"719

    10. Lance Stroll (Williams)                                1'34"220

    08-04-2017 om 10:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL EN RÄIKKÖNEN - FERRARI - SNELST IN FP3

    Waar er gisteren door de slechte weersomstandigheden niet kon worden gereden, was vanaadg vppr de "Free Practice 3" wel het geval. Er was direkt druk verkeer op de baan en de Fin Valtteri Bottas verloor een wing van de Mercedes, wat voor een gevaarlijjke situatie zorgde. Vandoorne bracht de Mc Laren op de negentiende en voorlaatste plaats. Nu beginnen de kwalificaties om de pole-position.(wr)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)                                1'33"389

    02. Kimi Räkkönen (Ferrari)                                  1'33"389

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                               1'33"707

    04. Lewis Hamilton (Mercedes)                              1'33"879

    05. Felipe Massa (Williams)                                   1'34"773

    06. Max Verstappen (Red Bull)                              1'34"773

    07. Daniël Ricciardo (Red Bull)                              1'35"092

    08. L.Stroll (Williams)                                           1'35"182

    09. Jolyon Palmer (Renault)                                  1'35"192

    10. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                            1'35"223

    08-04-2017 om 08:29 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-04-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FP2 IN SHANGHAI AFGELAST WEGENS MIST

    Koersdirecteur Charlie Whiting besloot de "Second Free Practice" FP2 te annuleren wegens hardnekkige dichte mist. In die omstandigheden kan de trauma-helikopter niet opstijgen en zou een gewonde coureur niet naar een ziekenhuis kunnen worden gevlogen. Voor morgen is beter weer voorspeld zodat de FP3 en de Kwalificaties zoals gepland kunnen doorgaan. Er wordt geen extra "practice" ingelegd om de verloren vrijdagtijd in te halen.(wr)

    07-04-2017 om 09:53 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIST TORPEDEERT FP1 VAN GP VAN CHINA

    Door de slechte weersomstandigheden en dan vooral de dichte mist kon de medische helikopter niet uitrukken mocht er een ongeval gebeuren. Op vijf minuten na werd de hele "Free Practice 1" geannuleerd. In die enkele minuten zette Mx Verstappen in de Red Bull de snelste tijd voor Massa met Williams. De "groten" - Vettel, Räikkönen, Hamilton en Vettel - reden niet buiten en hebben bijgevolg geen tijd. Vijf minuten voor het einde zorgde Nico Hülkenberg nog voor een virtuele safety, warmee de hele FP1 meteen werd beëindigd. De FP2 werd uitgesteld tot minstens de mist weg is zodat de helikopter zou kunnen vliegen in geval van nood.(wr)

    01. Max Verstappen (Red Bull)                        1'50"491

    02. Felipe Massa (Williams)                             1'52"086

    03. Stroll (Williams)                                        1'52"507

    04. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)                       1'52"840

    05. Romain Grosjean (Haas)                            1'53"039

    06. Daniil Kvyat (Toro Rosso)                           1'53"314

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)             1'53"520

    08. Daniël Ricciardo (Red Bull)                         1'54"038

    09. Valtteri Bottas (Mercedes)                          1'54"664

    10. Kevin Magnussen (Haas)                            1'55"104

    07-04-2017 om 08:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZONDAG TROFEE VAN DE HOGE VENEN IN FRANCORCHAMPS

    De deelnemers aan de European VW Fun Cup staan te trappelen van ongeduld. Dit weekeinde kunnen ze eindelijk opnieuw de adrenaline ervaren tijdens de Trofee van de Hoge Venen, de eerste manche van de European VW Fun Cup 2017. Acht uur lang - het startschot weerklinkt zondagochtend om 9.30 - strijden negentig VW Fun Cup-VW's tegen elkaar op het prachtige circuit van Spa-Francorchamps.

    Dit nieuwe seizoen oogt op meerdere gebieden bijzonder boeiend. Na twee opeenvolgende titels wordt Allure Team opnieuw één van de te kloppen teams met zijn #277. Achter het stuur vallen er echter enkele veranderingen te noteren: Cédric Bollen en Guillaume Mondron zijn er nog steeds bij, maar ze worden voortaan versterkt door Sebastien Kluyskens en Fred Bouvy ( in de Trofee van de Hoge Venen en tijdens twee andere races) of Kevin Caprasse (tijdens vier wedstrijden).

    Tegenover de #277 staat een concurrentie die sterker is dan ooit. Socardenne by Milo heeft duidelijke ambities, mede dankzij de komst van de dubbele regerende kampioen Frédéric Caprasse in zijn rangen voor de openingsmanche. De man uit Tenneville wordt de teamgenoot van de snelle Kevin Balthazar en Lorenzo Donniacuo op de #280. Ook Comtoyou wil de vaste waarden het vuur aan de schenen leggen. Met Sam Dejonghe en Dominique Bustin (die Denis Dupont varvangt in Francorchamps), mikt het team uit Waterloo natuurlijk op de titel met zijn #287.

    Deze namiddag zijn 16.00 uur en morgenochtend, zondag, 9.30 uur de afspraken die in de agenda's moeten staan van iedere liefhebber van de VW Fun Cup-specialitiet. Of Vanina Ickx daarbij publiekstrekker kan zijn is niet te voorspellen, maar de dochter van de beste Belgische Formule 1 coureur ooit kan wel haar mannetje staan.(wr.Foto's:Kronos Events)

    Bijlagen:
    289 Conceptexpo by Milo Racing 27516.JPG (835.9 KB)   
    291 Bustin by DNS i27516.JPG (826.4 KB)   
    342 Trendy Foods Monster 27516.JPG (747.2 KB)   

    31-03-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - WINT GP VAN AUSTRALIË, VANDOORNE DERTIENDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De viervoudige Duitse wereldkampioen Sebastien Vettel heeft met Ferrari de GP van Australië gewonnen voor de Brit Lewis Hamilton in de Mercedes W08. Valtteri Bottas werd derde in zijn eerste race voor de "zilverpijlen". Het gebeurde allemaal als bij toverslag in de eerste pitstop van Lewis Hamilton in de 16de ronde en de bandenwissel van Sebastien Vettel in de 23ste ronde. Tot ergernis van teambaas Toto Wolff van Mercedes snelde Vettel voor Hamilton weer de baan op en bleef dan verder leider om zijn 43ste GP-zege te concretiseren.

    Lewis Hamilton zat ronden lang "gevangen" achter een andermaal sublieme Max Verstappen in de Red Bull. Die eindigde vijfde en zag zijn ploegmaat Daniël Ricciardo (vanuit de pits gestart) in de 29ste van 57 ronden tot opgave gedwongen. Wereldkampioen Fernando Alonso (2005-2006) stuurde de Mc Laren-Honda 53 ronden lang naar de tiende plaats en dus in de punten. Maar dan moest hij buigen voor de druk van Niko Hülkenberg (Renault) en viel terug op de 12de plaats. Tot overmaat van ramp moest hij in de 54ste ronde met een manke auto opgeven. Teamgenoot Stoffel Vandoorne reed verdienstelijk naar een 13de plaats.(Walter Rombauts/Foto's: Fiat en Renault)

    01. Sebastien Vettel (Ferrari)

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    05. Max Verstappen (Red Bull)

    06. Felipe Massa (Williams)

    07. Sergio Perez (Force India)

    08. Carlos Sainz jr (Toro Rosso)

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso)

    10. Esteban Ocon (Force India)

    13. Stoffel Vandoorne (Mc Laren-Honda)

    26-03-2017 om 11:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GOEDE PRESTATIE VAN STOFFEL VANDOORNE BLAMEERT VRT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige vrijdag betitelde de VRT bij monde van Catherine Van Eylen, Vlaams "sportanker" sinds 2005, dat Stoffel Vandoorne teleurstelde in zijn debuut in de Formule 1. Hij reed pas de achttiende tijd. Op het nippertje werd er nog aan toegevoegd dat technische mankementen aan de Mc Laren-Honda mee aan de basis  lagen van de "ondermaatse" prestatie.

    De VRT zou er goed aan doen in verband met de Formule 1 iemand met kennis van zaken te laten berichten in plaats van een porseleinen vrouwtje dat alleen maar briefjes kan aflezen. Zo zouden bijvoorbeeld een Gert Vermersch, Bas Leinders of een Koen Wijckmans kunnen vertellen dat de Westvlaming een toptalent is.

    Vorig jaar bijvoorbeeld sprokkelde Stoffel in éénzelfde manke Mc Laren-Honda het eerste en tot nu toe enige WK-punt toen hij Fernando Alonso verving wegens diens horror-accident. In zowat alle disciplines die Stoffel (25) doorliep was hij bij de beste. Hij behaalde ook de GP2-titel in 2015. Dat is zowat de "wachtkamer" naar de Formule 1.

    Vandaag bracht hij diezelfde autovloek van een Mc Laren-Honda op de dertiende plaats aan de eindmeet. Ploegmaat Fernando Alonso moest zijn oranje Mc Laren in de 54ste ronde afgeven aan de pits: opgave. Wat deze Spaanse wereldkampioen, 2005 en 2006, daarvoor aan racetalent liet zien wordt wellicht ook niet opgemerkt bij de VRT.

    De geweldige prestatie van Stoffel Vandoorne is een blaam aan het adres van die "madame". De jongeman reed pas zijn tweede F1-race, de eerste dit jaar, en wat hij liet zien was veel meer dan die VRT-dame in heel haar leven zal doen. Alleen al als kleine Belg bij Mc Laren worden betaald om in het WK te rijden is al een wonderdoening op zich. Stoffel Vandoorne siert Mc Laren, opnieuw in oranje gekleurd. Niet Hollands maar wel de kleur die zijn createur, de Nieuw-Zeelander Bruce Mc Laren, in 1968 aan zijn eigen wagens gaf. Foei VRT.(Walter Rombauts)

    26-03-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON PAKT POLE VOOR VETTEL IN AUSTRALIË

    Een formaliteit kan je de pole van Lewis Hamilton in 1'22"188 tijdens de Q3 niet noemen. Een schitterende Sebastien Vettel in de Ferrari zat de Mercedes W08 op duizendsten van een seconden op de hielen. En ook nieuwkomer bij de Ster, de Fin Valtteri Bottas joeg op de derde plaats. Kimi Rïkkönen in de Ferrari kon een sterke Max Verstappen in de Red Bull achter zich houden. Daniël Ricciardo crashte na twee minuten in de Q3 waardoor er een rode vlag kwam.

    Nico Hülkenberg miste  p één plaats na de Q3 en had daar geen zinnige uitleg voor. Wel dat de auto nog moest wennen en hij was zo fair niet te zeggen dat Renault als constructeur ook nog een tandje moet bijsteken... Over Mc Laren en Honda is er niets dan droefenis te melden. Het is in de gedachten van het management opgekomen voor volgend seizoen om een Mercedes te verzoeken... Overigens zijn de coureurs in het algemeen nog niet klaar met die zogenaamde nieuwe Formule 1's.

    Jolyon Palmer ging patatsgewijs van de baan, vandaag een ervaren rijders als Daniël Ricciardo. Het roept vragen op en het antwoord is zo klaar als een glas helder water. Krachtiger (tot 735 kW/1000 pk), sneller dus in mechanische grip door aerodynamika die grote neerwaartse druk crëeert onder de auto, en....bredere banden. Na enkele ronden is er een "heerlijk" spoor rubber waarop als magnetisch kan worden gestuurd. Maar als je ook maar enkele millimeter uit dat "Scalextrix-spoor" gaat, springt de auto van je weg. Wat Palmer, Stroll en Ricciardo is overkomen gaan we dit jaar nog herhaaldelijk zien.(Walter Rombauts/Foto's:Renault)

    25-03-2017 om 16:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MELBOURNE FP3: 1.VETTEL, FERRARI 2.BOTTAS, MERCEDES
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het was spelen in de derde vrije oefeningen voor de GP van Australië die zondag over 58 van 5,303 km wordt gereden. "Spielerei" tot na veertig minuten ronddraaien in het Albert Park in Melbourne, viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel in de Ferrari de snelste tijd ooit daar neerzette: 1'23"380 ! Onmiddellijk gingen Valtteri Bottas en Lewis Hamilton op jacht om deze tijd te verscherpen. Vergeefs, de Fin bleef op + 0,479 hangen en drievoudig wereldkampioen Lewis Hamilton op + 0,490.

    Vierde werd Kimi Räikkönen in de Ferrari op + 0,608 en Nico Hülkenberg bracht de Renault op de vijfde plaats met + 1,883 van de kanontijd van Vettel. Op het eerste gezicht worden de kwalificaties van straks om 7 uur een duel tussen Ferrari en Mercedes, want Ricciardo in zijn Red Bull en ook die van Max Verstappen lieten het wat afweten. Fernando Alonso en Stoffel Vandoorne (15de) belandden in de achterhoede. Alleen een mirakel kan Mc Laren en vooral Honda van verdere hoon redden.

    Net geen vijf minuten voor het einde ging Lance Stroll met de Williams in "Turn 10" van de baan en bracht een rode vlag, zodat de FP3 was gereden. De mecaniciens kregen van Stroll (nu al vergeleken met de vroegere Pastor Maldonado) een korte lunc want er was wat werk aan de Williams. In het Haaskamp goed nieuws. Beiden, Grosjean en Magnussen scoren binnen de eerste tien. De FIA vroeg evenwel aan Haas om de T-wings op de auto's weg te nemen. Ze vibreren zo angstwekkend dat de koersdirectie terecht vreest dat ze eens ergens op het asfalt zullen blijven liggen. Straks om 7 uur hoogspanning voor de eerste "pole" van het seizoen.(Walter Rombauts/Foto's:Renault en Fiat)

    25-03-2017 om 05:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!