Strijden eeuwig
Inhoud blog
  • Brussels leefloon
  • 'Fasten seat belts' naar 2025
  • 1.000 dagen oorlog
  • Doet ie het ?
  • Quo vadis Belgica ?
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    02-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Parking blues

         Wat het nieuwe Antwerps parkeerbeleid betreft, zal dat vooral de eigen plaatselijke bevolking schaden. Wie wilt er daar nog iets gaan doen als men er telkens extra voor zal moeten  betalen? Dit geldt trouwens niet alleen voor Antwerpen. In Brussel en Gent is het al niet veel beter en andere steden zullen volgen.

       Om het even bij Antwerpen te houden, ikzelf kom al járen niet meer met de wagen in de koekenstad. Ik rij vanuit Kasterlee naar het station van Herentals, waar men (voorlopig?) niet moet betalen om te parkeren en neem er de trein die me op een half uur in het Antwerpse centraal station brengt. Ik zou dat ook kunnen doen vanuit het dichterbij gelegen station van Tielen,  een deelgemeente van  Kasterlee, dat op de spoorlijn Turnhout-Herentals ligt, maar daar is minder frequent verkeer. Vanuit Herentals kan men zowel de trein nemen vanuit Turnhout als vanuit Geel en Limburg, en heeft men er regelmatig een intercity.

    02-08-2023, 00:02 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (18 Stemmen)
    01-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gevraagd : lef

          Na de verkiezingen van 2024 zal er hoe dan ook een nieuwe staatshervorming moeten komen, hopelijk de laatste of tenminste de aanloop ernaar. Voor Vlaanderen zal het er op aankomen dan een zo sterk mogelijke onderhandelingspositie te hebben. Om dat te bereiken zouden alle grondwetsartikelen voor herziening vatbaar moeten worden verklaard en dat laatste nog tijdens de huidige legislatuur. Als dat niét gebeurt, zullen we geen stap verder zijn, tenzij er in 2024 een regering zou komen die de herziening wél wil doorvoeren en daarom zelfs bereid zou zijn meteen weer af te treden en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Dat zou straffe kost zijn, nooit eerder gezien in dit land, maar wel mogelijk gebleken in andere landen. Alleen al hiermee dreigen zou misschien kunnen helpen om de grondwetsherziening toch nu al vatbaar te verklaren. Het zal dan gaan om de artikels 46, 48, 96, 142 en vooral artikel 195, dat verklaart dat ‘de hele grondwet voor herziening vatbaar verklaard kan worden’.

       Als e.e.a. echter niet meer zou gebeuren tijdens deze legislatuur, dan kunnen we alleen maar hopen dat de Vlaamse partijen die ertegen zijn, volgend jaar de kiesdrempel niet meer zullen halen. De ‘trados’ hebben enkele decennia de kans gehad dit land fatsoenlijk te beheren en zijn daar nooit niet in gelukt. Waarom morgen dan wel?

    --

     

     

    01-08-2023, 00:46 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    31-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Op de pof

       Niet alleen de Belgische staat heeft een schuldenberg. Dat geldt ook voor de lokale besturen, zelfs de Vlaamse. In meer dan een derde van de Vlaamse gemeenten steeg de schuld vorig jaar aanzienlijk, veel meer dan wat men de voorgaande jaren gewend was. Opmerkelijk daarbij is wel dat de schuldenlijst in Vlaanderen wordt aangevoerd door drie centrumsteden met een Open-VLD burgemeester. Ge weet wel, die partij die zo tegen de belastingverhogingen zou zijn. Het Gent van Mathias Declerq, het Mechelen van Bart Somers en het Oostende van Bart Tommelein spannen de kroon. Dat voor wat de totale schuld betreft. Als we die in Vlaanderen echter berekenen per persoon, dan wordt Middelkerke de koploper. Jawel, de gemeente van ‘Deckerken’, ex-liberaal, ex-onafhankelijk NV-A’er, ooit oprichter van een eigen partij (LDD) en aspirant om dat opnieuw te doen. Buiten de schuld heeft de gemeente Middelkerke echter ook de beste positieve ‘autofinancieringsmarge’, een geleerd woord om te zeggen dat ze voldoende geld over heeft voor nieuw beleid of het aangaan van nieuwe schulden, wat in Gent, Mechelen en Oostende blijkbaar niet het geval is. Je zal er maar wonen.

        In het licht van bovenstaande blijft het wel duidelijk hoeveel problemen Vlaanderen minder zou hebben, moest het elk jaar geen 12 miljard euro aan transfers afgeven aan een regio waar de lokale schulden waarschijnlijk een veelvoud zijn.

    31-07-2023, 01:33 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (22 Stemmen)
    30-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Turkenland

          Samen met het verbreken van de vergunning voor de Ineos-Ethaankraker, kreeg de Vlaamse regering net vóór haar reces nog een tweede opdonder te verwerken: het schorsen van de vergunning aan Turkse moskeeën door Vlaams minister Somers (omdat ze niet voldeden aan de Vlaamse eisen), werd ongedaan gemaakt door het eigen Grondwettelijk Hof. Daardoor kunnen Turkse moslim geestelijken in die moskeeën blijven preken in het Turks en hebben we er het raden naar wat ze de mensen daar allemaal wijs maken.

    --

       Turkije is trouwens ook nog eens negatief in het nieuws gekomen, nadat bleek dat twee zware drugscriminelen, een Bosniër en een Albanees die hier gezocht worden, door Turkije niet kunnen worden uitgeleverd aan ons land omdat die kerels ondertussen de Turkse nationaliteit zouden verkregen hebben. Geweldig, dat land van sultan Erdogan!

     

     

    30-07-2023, 00:03 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (22 Stemmen)
    29-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Project One

        ‘Project One’, de zaak met de ethaankraker van Ineos in de haven van Antwerpen, waarvoor de vergunning werd vernietigd door de ‘Raad voor Vergunningsbetwistingen’ (oef!), zal dan waarschijnlijk toch doorgaan. Jim Ratcliffe, topman van het bedrijf en officieel de tweede rijkste mens in de UK, zegt daarvoor de nodige engagementen te hebben gekregen van de stad Antwerpen, het Vlaams gewest én de federale premier.

       Nu maar hopen dat het in orde komt. Het gaat hier om een investering van 4 miljard euro, waarvan er al één is aangewend en waar momenteel heel wat Belgische bedrijven en tot 3.000 mensen bij  betrokken zijn.

       CD&V blijft wel dwars liggen, maar de andere twee coalitiepartners in de Vlaamse regering – N-VA en Open VLD –  gaan er nu een parlementair initiatief van maken waardoor men acht maanden tijd kan winnen. Dat moet daarna nog wel door een meerderheid in de plenaire zitting van het Vlaams parlement worden goedgekeurd, maar men rekent dan eventueel op een wisselmeerderheid met de partij van TransConnah, die in het Vlaams parlement in de oppositie zit en die hoopt daar in een volgende legislatuur een regering met de N-VA te vormen. Dat laatste zou wel eens wishfull thinking kunnen worden.

       Als ik het bij het Vlaams Belang voor het zeggen zou hebben, zou ik de Vlaamse VB-parlementairen mee vóór het Ineos project laten stemmen, al was het alleen maar om te zien hoe de andere partijen erop zouden reageren. Al bij al gaat het om de werkgelegenheid in de Antwerpse haven, waarin ook wel heel wat VB-kiezers zullen werken en die op zijn beurt de grootste werkgever in Vlaanderen is. Dan gaan tegenstemmen om elkaar de duivel aan te doen, heeft hoegenaamd geen zin, want de volgende regionale verkiezingen zullen er pas zijn op 9 juni 2024 en geen dag eerder.

    29-07-2023, 01:01 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (17 Stemmen)
    28-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waterstof / vervolgverhaal

     

      Op dinsdagavond was er op het VTM-Tv journaal een reportage te zien van medewerker Kenneth Dee, die met een wagen op waterstof naar Zuid-Europa reed. Dat had hij het jaar voordien ook al eens gedaan. Het resultaat was voorspelbaar: te moeilijk en te duur. Waterstof is een materie die moet worden aangemaakt, zoals elektriciteit. Men tracht dat te doen op verschillende manieren, ook met hernieuwbare energie en – als het enigszins kan -  op plaatsen met veel zon. Ze bestaat reeds als afvalproduct in de chemische sector en wordt al gebruikt voor het aandrijven van kleinere boten in bv de Antwerpse haven. Ook Colruyt heeft al een eigen  waterstofpomp staan met wat het zelf produceert.

       Het grote voordeel van waterstof is niet alleen dat het voertuig dan helemaal geen CO2 uitstoot, maar ook dat die brandstof kan gebruikt  worden in  de reeds bestaande verbrandingsmotoren en de aanvoer ervan kan gebeuren in de eveneens reeds bestaande gasleidingen. Het wordt straks dé brandstof voor het aandrijven van zware motoren, zoals bij vrachtwagens die internationaal grote afstanden moeten afleggen en zo niet verplicht zijn tonnen accu’s mee te nemen, maar ook voor schepen die grote afstanden afleggen en misschien later voor vliegtuigen.

       Maar zover zijn we nog niet. Voor personenwagens is het nog een verre toekomst en de reportage van Kenneth Dee zorgde dan ook in de eerste plaats eerder voor sensatie, zoals men dat bij VTM wel meer meemaakt

    28-07-2023, 00:02 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    27-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mayday !

         Tot mijn eigen grote verbazing werd de bekommernis in mijn blog van gisteren om het brandgevaar bij elektrisch aangedreven auto’s binnen de 24 uur letterlijk brandend actueel en bevestigd door een brand aan boord van een vrachtschip met bijna 3.000 spiksplinternieuwe auto’s, waarvan 25 elektrische, bij de Nederlandse Waddeneilanden. Daarbij vielen één dode en 22 gewonden en dreigde het schip met de hele inhoud wagens of wat ervan overbleef letterlijk naar de haaien te gaan. Volgens de eerste berichten was de oorzaak van de brand waarschijnlijk een kortsluiting in een elektrisch aangedreven wagen en is het niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ergens voor de Portugese kust overkwam een ander vrachtschip met 4.000 auto’s dat vorig jaar ook. Men kon het toen niet blussen en het ligt daar op de zeebodem. Dat hoopt men bij Ameland te vermijden, maar het is nu meer dan zeker dat die elektrisch aangedreven auto’s in de nabije toekomst voor extra problemen gaan zorgen.

     

     

    27-07-2023, 00:47 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (20 Stemmen)
    26-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Ongeval'

          Vorige week was er in de regio Doornik dat vreselijk auto-ongeval waarbij een heel gezin, ouders en drie zonen tussen 15 en 20 jaar, omkwam. Hun wagen was met hoge snelheid, rond 01.30 uur ’s nachts, bij het uitrijden van een autosnelweg op een betonnen vangrail gereden, omhoog gekatapulteerd en in brand gevlogen, De kinderen waren op slag dood, de ouders, die vooraan zaten, waarschijnlijk ook, maar daar heeft men niets van teruggevonden. Ze waren volledig verkoold.  Reden daarvoor: het ging om een hybride wagen, dus een met zware accu’s om ook elektrisch te rijden. Als zo’n voertuig in brand vliegt kan men het alleen blussen door er een speciaal soort deken over te trekken of het af te koelen in een container vol water. Daarvoor heeft de brandweer meestal niet de tijd en plaats genoeg. Een  eenvoudig blusapparaat voldoet misschien wel bij het blussen van bv een brandende elektrische fiets – dat komt ook voor bij kortsluiting - maar geen half- of geheel elektrische auto. Wie zo’n auto heeft kan hem, volgens mij, best niet binnen in huis parkeren, maar buiten onder een afdak, ook wel eens ‘autoport’ genoemd.

       Opmerkelijk was, dat onze media het ongeval wel meldden, maar er weinig of geen commentaar bij gaven. Misschien paste het niet in hun hoera-verhaal over de elektrificatie…

     

    26-07-2023, 00:39 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (22 Stemmen)
    25-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste stroomtekort

       We maken een eerste stroomtekort mee, niet bij ons maar in de Nederlandse provincie Zeeland. Daar  kregen grote bedrijven te horen dat er voorlopig geen plaats meer is voor uitbreiding of voor nieuwe aansluitingen op het hoogspanningsnet. Het net zit daar propvol en de netbeheerders van verscheidene Nederlandse provincies verwachten dat het op sommige plaatsen nog jaren kan duren eer er weer ruimte zal komen.

       In België verzekert Elia, de hoogspanningsnetbeheerder, dat er voorlopig nog geen sprake is van een aansluitstop, maar dat bedrijven die zich gedeeltelijk laten afschakelen op momenten dat het stroomnet overbelast zou worden, kortingen zullen kunnen krijgen op hun factuur. Met andere woorden, bij ons is het nog niet zover als in Nederland, maar het kan nog komen.

       Met de toename van elektrisch aangedreven voertuigen en warmtekachels zullen we over enkele jaren gegarandeerd te weinig elektriciteit hebben. En dan hebben we nog geluk gehad. Stel eens voor dat de groene klimaatfanaten erin geslaagd waren al onze kerncentrales te laten sluiten (onder het goedkeurend oog van twee Open-VLD premiers!), dan was het al zover. Zopas heeft de Raad van Bestuur van Engie de doorstart van Doel 4 en Tihange 3 goedgekeurd en zitten we nog even veilig. Oef!

     

    25-07-2023, 00:26 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    24-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste Belgen ...

           Crootje heeft zijn kiescampagne 2024 ingezet en hij heeft dat gedaan met een paginagrote advertentie, met foto en al, waarin hij zich verontschuldigt voor de stommiteiten die zijn regering heeft gedaan tot nu toe en de belofte dat hij het morgen allemaal veel beter zal doen. ‘Morgen scheert men gratis’. Waar hebben we dat nog gehoord?

       Die advertentie, die aardig wat centjes zal gekost hebben, betaald met subsidiegeld van de staat, verscheen in zowat alle kranten, zelfs in de Duitstalige waar geen mens straks op hem kan stemmen, evenmin als in Wallonië. Maar ja: ‘Tous ensemble’ was ook wat hij op de nationale feestdag riep op de Brusselse Grote Markt, waar de meerderheid ook wel zal bestaan hebben uit francofonen.

        Zoals gevreesd, worden de volgende tien maanden die van  de ‘(vast)lopende zaken’, waarvan de meeste over de verkiezingen heen zullen geheven worden en de volgende federale regering – als die er al komt – de knopen zal mogen doorhakken – net zoals Crootjes naamgenoot al eens deed met die Gordiaanse knoop: doorhakken, niet oplossen.

     

     

    24-07-2023, 01:17 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (17 Stemmen)
    23-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat na 2024 ?

         Volgens de laatste ramingen van het Monitoringcomité zal de volgende federale regering haar legislatuur beginnen met een totaal begrotingstekort van 4,1% van het bruto binnenlands product (bbp) of 24 miljard euro. En zelfs daar houdt het niet bij op.

       De impact van de vergrijzing zal de volgende federale regering ELK JAAR  anderhalf miljard euro extra kosten, vooral door de snel toenemende uitgaven in de gezondheidszorg.

       Ook de recente rentestijging, van 0 naar 3%, zal zorgen voor een extra miljard euro, dit volgens de Nationale Bank.

       En dan zijn er de kosten van een duurzame transitie, die geschat worden op 4%, wat de overheidsinvesteringen jaarlijks 7,5 miljard duurder zullen maken. Plus dan nog de meerkosten voor Defensie, waar niemand momenteel zelfs een cijfer op durft plakken.

       Tenslotte, wat weer niét verteld wordt, is dat de Belgische staatsschuld nog altijd voor 90% betaald wordt door Vlaanderen, met 10% door Brussel en voor 0,0% door  het ‘levensgenietend’ Wallonië. Dat alleen zou al de reden moeten zijn  waarom Vlaanderen straks Vlaamsnationaal moet stemmen, een enige kans om daar eindelijk iets aan te veranderen.

     

    23-07-2023, 01:02 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    22-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Regering van (vast)lopende zaken

       De Vlaamse regering mag dan al met vakantie zijn, haar problemen worden er niet kleiner om. Net vóór het afsluiten van de zomerlegislatuur - in blessuretijd, zeg maar -  kreeg ze er een bij.

       De vergunning voor de Ethaankraker van Ineos in de haven van Antwerpen werd nl vernietigd, een miljarden-business waarop niet alleen Ineos, maar ook de stad Antwerpen en het Vlaams gewest gerekend hadden. Men zal nog proberen daaraan een mouw te passen, maar als het niet zou lukken, wordt dat een strop uitgerekend voor de grootste werkgever van Vlaanderen die de haven van Antwerpen is.

       Het verhaal past wel in de afbraakpolitiek van links-groene federale minister Gilkinet die eerder al de tweede werkgever – de luchthaven van Zaventem – viseerde. Die Gilkinet is dezelfde minister (van Mobiliteit) die ook de NMBS niet op de goede sporen krijgt. Hij is al de hele legislatuur verantwoordelijk voor een krammakkelijk beleid, waarbij er nooit meer klachten en vertragingen waren en honderden kilometer spoor in slechtere staat. De man is een amateur die niet thuishoort in een gezond bedrijf, laat staan in een regering.

       Men kan zich echt afvragen wat die federale regering nog gaat doen buiten wat lopende zaken. Eerst is er een reces van anderhalve maand, dan een verkiezingsmodus van tien maanden en daarna kan het weer een jaar (of meer) duren vóór men er in zal slagen een nieuwe federale regering te vormen. Een enig valabel alternatief wordt dan een sterke Vlaamse regering die de overige regio’s dwingt tot overleg om uit te maken wat we in dit land nog samen gaan doen. En die regering zal er een moeten zijn met een Vlaamsnationale meerderheid. Zelfs als Open VLD, CD&V en Vooruit nog de kiesdrempel zouden halen, zullen ze geen partij zijn om  Vlaanderen voor de zoveelste keer te verkopen.

    22-07-2023, 02:38 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (4)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    21-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.21 Juli, een feest ?

          ‘We zullen moeten bewijzen, dat wat we zelf doen, beter doen’ was een uitspraak van Gaston Geens, de eerste Vlaamse minister-president (toen nog ‘voorzitter’ genoemd). De daaropvolgende Vlaamse regeringen blijven het daar moeilijk mee hebben, niet in  het minst de huidige van Pasbon. Nu gaat het om het stilaan beruchte stikstofdossier, waarover reeds drie maanden geleden min of meer een akkoord was, wel op voorwaarde dat er eerst nog een milieu-effectenrapport (MER) over zou gemaakt worden. Dat bleek nog steeds niet gebeurd te zijn waarop CD&V – mijn inziens terecht – de hakken in het zand zette en weigerde het rapport goed te keuren. Daarop kondigde verantwoordelijk Vlaams minister Demir enkele tijdelijke maatregelen af om toch e.e.a. geregeld te krijgen, maar zo blijkt het niet te werken. Terug naar af, dus.

    --

       Ondertussen kregen we gisteren en krijgen we vandaag de hele blabla van de nationale feestdag over ons, met uitgebreide commentaar – zeker in de Franstalige media - over ons vorstenhuis dat de wereld ons blijkt te benijden, maar dat  er evenmin voor zal zorgen dat de problemen van dit land zullen worden opgelost.  Eerst nog het reces en daarna zien we wel wat we zullen zien…

     

     

    21-07-2023, 03:49 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (18 Stemmen)
    20-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Blut

         Van een definitieve regeling voor de fiscale hervorming door de federale regering, zal vóór de Belgische feestdag van 21 juli niets meer in huis komen en misschien zelfs daarna ook niet. De officiële reden is, dat  MR-voorzitter Bouchez blijft dwars liggen. Dat doet de man reeds van zolang deze federale regering bestaat. Meestal heeft hij trouwens gelijk, zeker als men het vanuit zijn liberale visie bekijkt die niet onderdanig links is zoals die van zijn  zusterpartij Open VLD, die de zgz kanseliersbonus belangrijker vond. Probleem daarbij was echter steeds dat, als puntje bij paaltje kwam, Bouchez tenslotte toch toe gaf om Paarsgroen+ in leven te houden. Deze keer dus niet en ook na het zomerreces waarschijnlijk niet doordat alle partijen dan in verkiezingsmodus zullen zitten, sommigen trouwens nu al.   

       De financiële hervorming is dan ook morsdood. Rouwig moeten we daarover niet zijn, want dit land – met de hoogste schuld in Europa per inwoner – kan zich geen luxe meer veroorloven. Alles wat aan de ene kant beloofd wordt, moet aan de andere worden afgenomen en de mensen worden zo blij gemaakt met een dooie mus.

     

    20-07-2023, 00:03 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (22 Stemmen)
    19-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.'Jongeren'

          In Brussel beginnen ze steeds meer Parijse toestanden mee te maken van ‘jongeren’ die de politie aanvallen op klaarlichte  dag. Een van de problemen om dergelijke zaken in Brussel onder controle te houden is dat de stad verdeeld is in zes politiezones, terwijl voor jonge criminelen de stad één geheel is. Een absurde zaak een internationale stad onwaardig.

       Voor diezelfde ‘jongeren’ houdt het trouwens bij Brussel alleen niet op. Nadat ze o.m. in de Gentse Blaarmeersen niet meer binnen geraken, zijn het eens gaan proberen over de grens in Zeeuws Vlaanderen, maar dat heeft daar niet lang geduurd voor ze er ook buiten vlogen. Kers op de taart was  wel dat daar protest op kwam vanwege Benjamin Dalle, Vlaams CD&V-minister van Brussel, Jeugd, Media en Armoedebestrijding. Gelukkig hielden de Zeeuwen voet bij stuk en maken ze alleen nog een uitzondering voor bewoners van de aangrenzende Vlaamse gemeenten. Dalle zou er best eerst voor zorgen dat zijn ‘jongeren’ hun manieren houden in eigen  huis voor ze elders de beest gaan uithangen.

     

     

     

     

    19-07-2023, 00:26 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (21 Stemmen)
    18-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Airport

          Federaal minister van Mobiliteit, Georges  Gilkinet (Ecolo) is bevallen van een geweldig idee: hij wil de geluidslast van vliegtuigen op de luchthaven van Zaventem herleiden tot nul (0,0). In werkelijkheid zou dat het einde van alle nachtvluchten betekenen. De overgrote meerderheid van die vluchten hebben geen passagiers, maar vracht. Vorig jaar goed voor 776.000 ton. De luchthaven van Zaventem is de tweede grootste werkgever van Vlaanderen (en dus ook van België), moet alleen de haven van Antwerpen laten voor gaan en is  momenteel (indirect) goed voor zo’n 75.000 jobs.

        Dat laatste zal linkse groene Gilkinet worst wezen. Zaventem ligt immers in Vlaanderen, is een concurrent van Charleroi en Luik, en door het feit dat de luchthaven in werkelijkheid tweetalig is, moet men er dus ook Nederlands kennen. Erg, hé? Meer nog, heel wat niet-Nederlandstalige Brusselaars leren er onze taal omdat ze er zo aan een goed betaalde job komen, weliswaar  in Vlaanderen, maar dicht bij huis.

       Dat nachtgeluid is niets nieuw. Dat bestaat al zo lang de luchthaven er is. Wie daar niet tegen kan, moet daar niet gaan wonen. Maar ik kan begrijpen dat men er het beste van wil maken. Bv geen oudere, meer lawaaierige vliegtuigen meer toelaten. De geluidseisen verstrengen, maar niet afschaffen. Wie het in de omgeving van de luchthaven niet kan uithouden is er waarschijnlijk al vertrokken. Wie er nu aankomt, weet wat hem te wachten staat. Men moet groen en Waal zijn om dat niet te snappen, of in Charleroi (of Luik) wonen, waar dat blijkbaar wel te harden is.

       Het voorstel van Gilkinet, waartegen de luchtvaartsector zich gegarandeerd zal verzetten, riskeert dan ook hetzelfde lot van al eerdere francofone voorstellen in dezelfde zin en van tafel te worden geveegd alvorens er over zal gedebatteerd worden.

     

    18-07-2023, 00:19 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (24 Stemmen)
    17-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Na reces op de fles

      

       Het zal voor CD&V tegen de volgende verkiezingen niet meer volstaan zich wat Vlaamser te tonen, noch voor Open VLD economisch wat rechtser te worden, zoals ook ’t Pallieterke het deze week verwoordde. Als de Vlaamse traditionele partijen die nu deel uitmaken van de federale regering – en dat geldt ook voor de partij van TransConnah – straks nog willen meetellen, dan zouden ze tenminste de moed moeten hebben om ervoor te zorgen dat de volgende federale regering de kans krijgt de Belgische Grondwet grondig te wijzigen door alle artikels nog tijdens deze legislatuur bespreekbaar te maken. Dat geldt in de eerste plaats voor het zgz ‘opsplitsartikel’ 35, waarbij de resolute toewijzing aan de deelstaten van de volledige gezondheidszorg, het volledig arbeids- en tewerkstellingsbeleid en verder alles wat met economie te maken heeft.

       Als dat niet gebeurt, betekent dat nog eens jaren aanmodderen zonder dat er reëel iets verandert, laat staan verbetert. Als men ziet dat zelfs met de 21ste juli en het parlementair reces in het vooruitzicht noch de federale regering (met de fiscale hervorming) noch de Vlaamse (met het stikstofdossier) iets opgelost krijgen. De kans blijft hemels groot dat straks alles over de volgende verkiezingen zal geheven worden.

       Hét probleem van Paarsgroen+ is, dat het mag beloven wat het wil, het geld dat daarvoor zal moeten gevonden, zal elders worden afgenomen of extra moet worden geleend. Met een staatsschuld die – per inwoner – zowat de hoogste is van Europa, blijft dat een mission impossible.

     

    17-07-2023, 00:07 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (3)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (20 Stemmen)
    16-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Elektro

          Vorige week rolde bij Volvo in Gent de eerste volledig elektrische vrachtwagen van de band. Die zal een actieradius hebben van zo’n 300 km. Dat is goed voor wat men in de transportsector ‘de distributie’ noemt. Bij DAF-Trucks maakt men ook al van die voertuigen. DAF heeft die samen ontwikkeld met Van de Leegte (VDL), de firma die o.a. de Nederlandse autobusbouwer BOVA en het Vlaamse Jonckheere overnam. Die voertuigen  halen tegenwoordig al zo’n 500 km actieradius. Voor langere reizen – naar Zuid-Europa en het Oosten bv - heeft echter bij vrachtwagens voor 40 ton nl 5 ton batterijen nodig. Dat betekent 5 ton minder lading en extra wachttijden voor het opladen.

       Heel die transitie naar het elektrificeren van het wagenpark zal heel wat langer duren dan wat nu verteld wordt. Om te beginnen zal er alleen daarvoor veel meer elektriciteit moeten worden opgewekt. Daarbuiten zullen er de warmtepompen zijn  die men overal wil installeren en die ook extra stroom zullen vergen. Verder is er het plaatsen van snelladers  over heel Europa, wat ook niet gratis zal zijn. En tenslotte zijn er de voertuigen zelf, die speciale of extra batterijen zullen nodig hebben, die vervaardigd worden met zeldzame en dure mineralen en metalen en die in Europa zelf amper te vinden zijn en dus niet goedkoper zullen worden.

       Het elektrificeren  komt er, zeker, maar het zal niet voor morgen zijn en het zal een aardige duit kosten. Ik zal nog dikwijls denken aan mijn FIAT 124 stationwagen die ik ooit kocht voor 100.000 Belgische frankskens…

     

     

    16-07-2023, 01:15 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (1)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (19 Stemmen)
    15-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bachten de kupe*

       Duinkerke is een Noord-Franse stad die bij het begin van WOII tot de verbeelding sprak, toen de geallieerden – in hoofdzaak Britse troepen - er hals over kop moesten vluchten voor het aanstormende Duitse leger. Sindsdien gebeurde er niet veel meer, maar daarin schijnt verandering te komen. De komst van drie batterijfabrieken,  een renovatie van het stadscentrum en investeringen door Vlaamse kmo’s hebben daarin verandering gebracht.

       Men  kan zich afvragen wat die Vlaamse kmo’s daar komen doen. Wel, die trekken de grens over omdat ze in hun eigen West-Vlaanderen geen personeel meer vinden. West-Vlaanderen is al een tijdje de Belgische provincie met de meeste vacatures en de minste werklozen. Er werken daar momenteel al zo’n 12.000 Noord-Fransen, gewoon omdat men er niet in slaagt Walen uit Henegouwen – dat ook aan West-Vlaanderen grenst en de meeste werklozen telt – daarvoor aan te trekken. De ‘levensgenieters’, weet je wel.

       Nu de eigen Franse regio meer volk kan gebruiken, is het risico groot dat het tekort aan werknemers in West-

    Vlaanderen nóg groter zal worden. Vandaar mijn opmerking in mijn blog van 10 dezer (‘Rutte V?’) dat ook wij het zonder migratie niet zullen redden. Alleen moet dat gebeuren door gecontroleerde migratie. Dat onze Waaltjes dat probleem zouden oplossen blijft wishful thinking.

    --

    *’Bachten de kupe’ is West-Vlaams voor ‘Achter de kuip en daarmee bedoelt men dan in enge zin de IJzervlakte en in ruimere zin alles wat er achter ligt, dus ook Frans-Vlaanderen, dat vroeger tot het Graafschap Vlaanderen behoorde en in Frankrijk ook nu nog ‘Les Flandres’wordt genoemd.

     

    15-07-2023, 00:34 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (2)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (20 Stemmen)
    14-07-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hervormen na de komma

           In tegenstelling tot Nederland, waar de regering gevallen is, lijkt het bij ons al bij al nog mee te vallen. Crootje’s regering slaagde er zelfs in de tot tweemaal uitgestelde pensioenhervorming toch tot een goed einde te brengen. Nou, goed bij manier van spreken.

       Er is nu een federaal akkoord dat de pensioenlasten met 0,5% zullen verlaagd worden t.o.v. het bbp in …2070! En de reden waarom dit gebeurt is, omdat men hoopt dat het genoeg zal zijn om een deel van het Europees relancegeld te kunnen krijgen. ‘Hervormen na de komma’ noemt men zoiets.

        Dat deze minimale hervorming er tenslotte toch kwam had o.m. te maken met het aftoppen van de perequatie, een systeem waarbij gepensioneerde ambtenaren hun pensioen niet alleen zien stijgen met de inflatie, maar ook als de nu nog actieve ambtenaren e.o.a. loonsverhoging krijgen. En nu maar hopen dat Europa erin trapt of we zullen aan een volgende algemene staking zitten, zoals de vakbonden nu al te verstaan hebben gegeven…

        Om die vakbonden te plezieren heeft de federale overheid dan maar beslist een deel van de pensioenkosten van de vast benoemde gemeentelijke en stedelijke ambtenaren over te nemen. Dat lijkt genereus tot men beseft dat dat ook zal gebeuren met geleend geld, waardoor de Belgische staatsschuld nóg groter zal worden… 

    --

       En dan nog dit: in mijn vorige blog had ik het over artikel 135 van de Belgische Grondwet. Dat was een tikfoutje, moest zijn 35, het zgz ‘opsplitsartikel’ dat de toewijzing betreft aan de deelstaten van de hele gezondheidszorg, het volledig arbeids- en tewerkstellingsbeleid en alles wat met economie te maken heeft. Als de Vlaamse traditionele partijen in de federale regering denken nog mee te kunnen spelen, dat ze er dan eerst eens voor zorgen dat dit nog geregeld wordt tijdens deze legislatuur.

     

    14-07-2023, 00:32 Geschreven door guido van alphen  
    Reageren (0)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (17 Stemmen)
    Archief per week
  • 18/11-24/11 2024
  • 11/11-17/11 2024
  • 04/11-10/11 2024
  • 28/10-03/11 2024
  • 21/10-27/10 2024
  • 14/10-20/10 2024
  • 07/10-13/10 2024
  • 30/09-06/10 2024
  • 23/09-29/09 2024
  • 16/09-22/09 2024
  • 09/09-15/09 2024
  • 02/09-08/09 2024
  • 26/08-01/09 2024
  • 19/08-25/08 2024
  • 12/08-18/08 2024
  • 05/08-11/08 2024
  • 29/07-04/08 2024
  • 22/07-28/07 2024
  • 15/07-21/07 2024
  • 08/07-14/07 2024
  • 01/07-07/07 2024
  • 24/06-30/06 2024
  • 17/06-23/06 2024
  • 10/06-16/06 2024
  • 03/06-09/06 2024
  • 27/05-02/06 2024
  • 20/05-26/05 2024
  • 13/05-19/05 2024
  • 06/05-12/05 2024
  • 29/04-05/05 2024
  • 22/04-28/04 2024
  • 15/04-21/04 2024
  • 08/04-14/04 2024
  • 01/04-07/04 2024
  • 25/03-31/03 2024
  • 18/03-24/03 2024
  • 11/03-17/03 2024
  • 04/03-10/03 2024
  • 26/02-03/03 2024
  • 19/02-25/02 2024
  • 12/02-18/02 2024
  • 05/02-11/02 2024
  • 29/01-04/02 2024
  • 22/01-28/01 2024
  • 15/01-21/01 2024
  • 08/01-14/01 2024
  • 01/01-07/01 2024
  • 25/12-31/12 2023
  • 18/12-24/12 2023
  • 11/12-17/12 2023
  • 04/12-10/12 2023
  • 27/11-03/12 2023
  • 20/11-26/11 2023
  • 13/11-19/11 2023
  • 06/11-12/11 2023
  • 30/10-05/11 2023
  • 23/10-29/10 2023
  • 16/10-22/10 2023
  • 09/10-15/10 2023
  • 02/10-08/10 2023
  • 25/09-01/10 2023
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 10/04-16/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 30/01-05/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 25/12-31/12 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 12/09-18/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 11/04-17/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 07/02-13/02 2022
  • 31/01-06/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 17/01-23/01 2022
  • 10/01-16/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 26/12-01/01 2023
  • 20/12-26/12 2021
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 25/10-31/10 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 11/10-17/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 27/09-03/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 19/07-25/07 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 10/05-16/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 15/03-21/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 11/01-17/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 21/12-27/12 2020
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 16/11-22/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 02/11-08/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 12/10-18/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 22/06-28/06 2020
  • 15/06-21/06 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 18/05-24/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 27/04-03/05 2020
  • 20/04-26/04 2020
  • 13/04-19/04 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 30/03-05/04 2020
  • 23/03-29/03 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 09/03-15/03 2020
  • 02/03-08/03 2020
  • 24/02-01/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 03/02-09/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 20/01-26/01 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 23/12-29/12 2019
  • 16/12-22/12 2019
  • 09/12-15/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 04/11-10/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 14/10-20/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 12/08-18/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 04/02-10/02 2019
  • 28/01-03/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 10/12-16/12 2018
  • 03/12-09/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 08/10-14/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 30/07-05/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 30/04-06/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 16/04-22/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 12/02-18/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 22/01-28/01 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 18/12-24/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 13/11-19/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 23/10-29/10 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 31/07-06/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 26/06-02/07 2017
  • 19/06-25/06 2017
  • 12/06-18/06 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 15/05-21/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 17/04-23/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 25/12-31/12 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 18/01-24/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 30/11-06/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 12/10-18/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 07/09-13/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 10/08-16/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 27/07-02/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 13/07-19/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 22/06-28/06 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 27/04-03/05 2015
  • 20/04-26/04 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 09/02-15/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 29/12-04/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 01/12-07/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 10/11-16/11 2014
  • 03/11-09/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 20/10-26/10 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 12/05-18/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 17/02-23/02 2014
  • 10/02-16/02 2014
  • 03/02-09/02 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 20/01-26/01 2014
  • 13/01-19/01 2014
  • 06/01-12/01 2014
  • 30/12-05/01 2014
  • 23/12-29/12 2013
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 02/12-08/12 2013
  • 25/11-01/12 2013
  • 18/11-24/11 2013
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 16/09-22/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 26/11-02/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 26/05-01/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 20/08-26/08 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 25/06-01/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 23/04-29/04 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 07/08-13/08 2006
  • 31/07-06/08 2006
  • 24/07-30/07 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 10/07-16/07 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 21/11-27/11 2005
  • 14/11-20/11 2005
  • 07/11-13/11 2005
  • 31/10-06/11 2005
  • 24/10-30/10 2005
  • 17/10-23/10 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 26/09-02/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 12/09-18/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 22/08-28/08 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 25/07-31/07 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 11/07-17/07 2005
  • 04/07-10/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 25/04-01/05 2005
  • 18/04-24/04 2005
  • 11/04-17/04 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!