Beste Guido, je kent mijn standpunt in verband met de klimaatzwendel: pure oplichting, noch min noch meer.
Dit wordt nog maar eens duidelijk bewezen door het gerenommeerde Ifo Instituut in München. Dit instituut heeft nl. een studie gepubliceerd van wetenschappers van de Universiteit van Köln, waaruit blijkt dat elektrische autos het klimaat veel zwaarder belasten dan diesels. Toch zijn het diesel autos die de komende jaren in heel Europa in de ban worden gedaan.
Volgens een van de wetenschappers, een zekere Cristoph Buchal, hebben elektrische autos namelijk aanzienlijke hogere CO2-emissies dan diesel autos. Dat komt omdat er een enorme hoeveelheid energie wordt gebruikt voor de winning en verwerking van lithium, kobalt en mangaan, wat nodig is voor de productie van accus.
Alhoewel het hele verhaal dat CO2 verantwoordelijk zou zijn voor de opwarming van de aarde, één grote mythe is - CO2 is een volstrekt natuurlijk gas, waar planten en gewassen wel bij varen, maar dit terzijde, want dit is een compleet ander verhaal - loont het de moeite om hier toch even deze valse bewering van de westerse elite dat de door ons geproduceerde CO2 (een minieme fractie van het totaal aan CO2) een gevaar voor ons vormt, en wij als burgers financieel enorm moeten bloeden en inleveren om deze uitstoot tegen te gaan, voor waar aan te nemen.
Dan wordt het hele verhaal pas echt hilarisch, en laat het nog maar eens duidelijk zien door welke onbekwame bedriegers/... zulke ingrijpende, economisch nefaste beslissingen eigenlijk worden genomen.
De elektrische auto als een deel van dé oplossing promoten, d.w.z. om de klimaatverandering tegen te gaan juist vanwege de zogezegde mindere CO2-uitstoot ervan, daar waar de productie van zon auto alleen al meer CO2 genereert dan een conventionele wagen. Zo komt er voor het accupak van één Tesla Model 3 maar liefst 11 tot 15 ton CO2 vrij.
Buchal verrekende bovendien ook de energie die centrales moeten produceren om een elektrische auto zon 10 jaar lang op te laden. Dan komt hij op een CO2-uitstoot van 156 tot 180 gram per kilometer, waarmee elektrische autos meteen tot de meest vervuilende op onze wegen gaan behoren.
Duitse onderzoekers noemen de term zero emissie autos, zoals die door de EU worden genoemd, dan ook letterlijk een (bewuste?)misleiding. Een Mercedes met diesel motor b.v. is nl. minder belastend voor het klimaat dan zon elektrisch vehikel, want produceert minder CO2. Ze schreven ook dat het EU-doel om in 2030 de uitstoot tot 59 gram CO2 per kilometer te beperken technisch onrealistisch is, want dat zou overeenkomen met een verbruik van 2,2 liter diesel of 2,6 liter benzine per 100 kilometer.
En dan gaan de hier verboden diesels naar derde wereldlanden, waar ze nog vele jaren hun CO2 kunnen uitbraken. Maar misschien is het klimaat in die contreien daar minder CO2 gevoelig. Je zou ze het nog kunnen wijsmaken ook, die groene specialisten, of is dat groen misschien toch letterlijk te nemen? En dat zijn dan de zelf verklaarde redders van onze planeet. Jawadde.
Even onrealistisch is ook de omschakeling op zogezegde duurzame/groene energie, m.a.w. die afkomstig van windmolens, zonnepanelen... Die zal over een dikke 10 jaar bij lange na nog altijd niet voldoende zijn om zelfs maar een deel van onze basis energiebehoeften te dekken, laat staan als er tegen dan bijkomend nog eens miljoenen elektrische autos zouden rondrijden, die dagelijks gigantische hoeveelheden energie gaan verbruiken.
Om dan nog maar te zwijgen over de nevenschade veroorzaakt door al die windmolens.
Naast de duizenden vogelslachtoffers en de vele tonnen dode, voor de natuur belangrijke insecten, die iedere wind-turbine per jaar veroorzaakt, verzwijgen de klimaat-leugenaars nog een ander belangrijk aspect: de grote bergen niet-recyclebaar afval van hernieuwbare energie. Een onlangs in Waste Management gepubliceerde studie door de University of Cambridge berekent dat windturbine-bladen jaarlijks 2,7 miljoen ton opleveren.
Zo groeit een afvalberg aan kunststof van 40 miljoen ton die je moet dumpen. Dat gaat om een volume van 10 Feijenoord-stadions. Om dan nog maar niet te hebben over de kolossale betonnen voeten voor de steeds maar hoger worden windmolens. Die betonnen voeten zijn nl. zo groot en zo diep dat men ze praktisch niet meer kan verwijderen, waardoor vele hectaren nuttige bodem reddeloos verloren gaan en bliJven. Dat is pas roofbouw op onze zo kostbare planeet waar deze groene idioten zo graag mee schermen.
Maar los van deze hele bewuste CO2-mythe of -hoax, kortom de hele klimaatzwendel, is het een onmiskenbaar feit dat de elektrische auto in elk geval heel wat minder milieu vervuilend is dan een conventionele wagen. Maar blijkbaar doet dit er voor sommigen, zoals deze Duitse onderzoekers niet zoveel toe. Weliswaar is en blijft daar nog altijd de pollutie (fijn stof) veroorzaakt door het slijten van banden en remmen, zoals bij alles wat rijdt en remt, maar in elk geval zal de luchtkwaliteit voor ons allemaal bij gebrek aan schadelijke uitlaatgassen enorm verbeteren. Daar kan je niet omheen.
Nog een opmerkelijke vaststelling bij dit alles is dat de verschillende begrippen klimaat en milieu door de nieuwe groene hogepriesters van het opgedrongen klimaatgeloof nogal verwarrend door elkaar worden gebruikt.
De aan de stekker op te laden elektrische auto is volgens mij evenwel maar een kleine tussenstap naar een auto die het milieu minder belast, want te beperkte radius en te lange laadtijden. Het blijft tot nu toe in hoofdzaak nog altijd al te zeer een wagen voor kleinere ritten. Voor wie zich twee wagens kan permitteren, een mooie oplossing voor in de stad. Maar hoevelen kunnen dat?
Bij de huidige stand van zaken in de automobielsector, heeft de waterstofmotor integendeel deze problemen niet, want maakt, kort gezegd, zijn eigen elektriciteit. Het is enkel nog een kwestie van een zuinige productie van waterstof, en de nodige infrastructuur om te tanken. Ga voor moderne kerncentrales (thorium), en ook dit probleem is opgelost, en dan nog zonder CO2-uitstoot, in tegenstelling tot de geplande centrales op gas, voorzien als noodzakelijke back-up voor de falende windmolens en zonnepanelen van groen.
De wagens zijn er al en in productie, onder meer de Mirai van Toyota. De prijzen zijn momenteel nog erg hoog voor jan en alleman, omdat er te weinig van verkocht worden bij gebrek aan voldoende pompstations, waar een tankbeurt waterstof ongeveer 3 minuten duurt. Dat is even snel als gewone brandstof tanken en veel sneller dan het opladen van een elektrische auto. De Toyota Mirai kan hiermee een topsnelheid van 179 kilometer per uur halen. Op een volle tank kan ongeveer 502 kilometer worden gereden. Hij accelereert van 0 tot 100 in 9,6 seconden. Meer dan behoorlijke cijfers dus.
Wat houdt al die slimmeriken van politici dan toch tegen om een beetje vaart achter die waterstof infrastructuur te zetten? Het enige wat zon wagen uitstoot is H2O.
|