Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JAOERSHEID ?
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    30-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DUBBELE GELE VLAG WORDT VERVANGEN DOOR RODE VLAG

    Dat er een "reukje" aan Rosberg's "pole" hangt in Hongarije voelt iedereen aan. Het zal een krampachtige samenloop van omstandigheden zijn geweest, maar daar is Lewis Hamilton niet mee tevreden. Hij haalde uit tegen koersdirecteur Charlie Whiting van de FIA, niet echt netjes, maar ja, wie doet nooit een uitschuiver... In de voorbije vergaderingen rond die dubbele gele vlag waaronder Rosberg niet genoeg zou vertraagd hebben en dus geen recht had op die "pole", is beslist als zoiets in de toekomst zich nog eens zou voordoen de rode vlag direct ter vervanging zal opdoemen. Geen slechte maatregel, iedere discussie van al dan niet genoeg vertragen onder "geel" is dan uitgesloten.

    Sebastien Vettel (Ferrari) is erg ontgoocheld in het potentieel dat Ferrari vandaag heeft te bieden.Noch hijzelf, noch Kimi Räikkönen, hebben er schuld aan. Het "drama" binnen de Scuderia dat héél de geschiedenis heeft gespeeld in de stal van het Steigerende Paard, laat zich ook weer vandaag gevoelen. Vroeger als "Il Commendatore", Enzo in hoogst eigen persoon nog leefde, behoorde tirannie, zaligmakende hoogten en misselijkmakende dieptes tot het "dagelijks" bestuur.

    Toen Luca di Montezemolo de touwtjes en het vertrouwen kreeg van de "reus" kondigde zich een periode van relatieve rust aan. De onechte en later erkende zoon van Enzo Ferrari, Pierre Lardi, kreeg altijd eerder een job in de "coulissen". De twee keer dat ik bij Enzo Ferrari ben ontvangen, speelde Pierre Lardi tolk tussen het Italiaans sprekend momument en mijzelf die me met Frans bediende. Het waren onvergetelijke ontmoetingen. Tweemaal anderhalf uur met "Il Commendatore" mogen spreken over alles, in een bureaucontext die een apart hoofdstuk vormt... Auguste Rodin was de enige geweest die hem kon beitelen: onbuigzaam, autoritair, niemand sparend als hij sprak over de Formule 1, "zijn" coureurs...."

    Maar Niki Lauda moet vogens de overleveringen de enige zijn geweest die "Il Commenadtore" durfde tegenspreken, over zijn loon discuteerde, waarop Enzo Ferrari hem als "jood" buitenjoeg. Maar in het binnenste van het autogenie had hij Niki Lauda lief. De tijd van Lauda was goed, dan weer wart gerommel tot de Fransman Jean Todt iedereen buiten gooide wat nog maar Italiaans leek en Ross Brawn en...Michaël Schumacher een triumviraat gingen vormen dat zes wereldtitels voor Ferrari en Schumacher (de eerste van Schumi was met een Benetton...ook al met Ross Brawn).

    Sergio Marchionne, de bigboss van Fiat-Chrysler, ontsloeg twee jaar geleden Luca di Montezemolo. Een vergissing van jewelste. In de plaats kwam Mauricio Arrivabene die als F1-ervaring de marketing van Marlboro-sigaretten bij Philip Morris deed. Hij moest Ferrari vorig jaar en dit jaar opnieuw titelvaardig maken, de Mercedessen doen vergeten... De feitelijk toestand van Ferrari is gekend. De bolide's rijden tegen de Red Bull's van Ricciardo en Verstappen, een tiener.

    Straks zijn er de derde oefeningen voor de GP van Duitsland om dan om 14 uur te rijden voor de "pole". Vettel is gefrustreerd, mag het officieel natuurlijk niet zeggen. Räikkönen is kwaad, ook op Verstappen wegens de Hongarije-rodeo. Maar Sebastien Vettel heeft Kimi getemperd en Max Verstappen nog wat verdedgt. "Kimi", moet hij hebben gezegd, "we komen in de eerste plaats om te koersen. En dan gebeuren die dingen. Max zal wel wat kalmeren..." Nu zeker met zijn nieuwe Porsche en zijn tof lief. Speeltjes die wonderen doen. (Walter Rombauts)

    30-07-2016 om 10:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    29-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST, MERCEDES DOMINEERT IN FP2 IN HOCKENHEIM

    Nico Rosberg heeft ook tijdens de tweede vrije training de snelste tijd gereden voor ploegmaat Lewis Hamilton. Daarmee domineert Mercedes, en achter dit stermerk is het een gevecht tussen Ferrari en Red Bull. Sebastien Vettel zette het eerste Stiegerende paard op de derde chrono. Zijn hoogste verbetenhied ten spijt, geraakte hij niet bij de Mercedessen. Achter de viervoudige wereldkampioen tufte rustig Max Verstappen met de Red Bull op de vierde plaats én voor zijn "kopman" Daniël Ricciardo.

    Op die buffer van twee Red Bull's beukte zich een duidelijk geënerveerde Kimi Räikkönen te pletter in weerwil van alles wat hij in zijn marge heeft. Overigens rommelt het zéér bij Ferrari. James Allison is per direct opgestapt en een directe opvolger tekent zich niet in profiel af. De tweede vrije oefeningen werden wel getekend doordat eerder al in race-configuratie werd gereden dan wel wat getest. Hier en daar wat experimenteren, maar het racebeeld voor zondag is eigenlijk al getekend. Als Rosberg en Hamilton niet op elkaar inbeuken zullen ze als 1 en 2 finishen. Daarachter zullen de 76 ronden de pees op de Ferrari's en de Red Bull's leggen.

    Sebastien Vettel heeft in dat geroezemoes het voordeel dat hij in Kimi Räikkönen niet een vijandige ploegmaat heeft, maar een bezadigd man die weet hoe racepuzzels in elkaar worden gereden. Bij Red Bull is dat even verschillend. De Australiër Daniël Ricciardo voelt die tiener van Max Verstappen als een luis in zijn vel. Max mag en kan zich veel veroorloven. Alleen mag hij nooit meer doen wat hij met Kimi Räikkönen in Hongarije deed.

    Al kan je er à la limite nog een koerstechnische uitleg voor bedenken. Die maneuvers - twee direct achter elkaar uitgevoerde richtingskeuze's - zijn verboden. Blijft hij ze toch toepassen, dan kan hij wel eens symphatisanten (vrienden bestaan in dat milieu niet) verliezen in het coureurswereldje.  En die heb je wel nodig. Want vroeg of laat belandt je zelf ook in zo'n benarde positie zoals Kimi op de Hongaroring. Dan is het van het hoogste belang elkaar tegemoet te komen in plaats van voorvleugels of auto's aan diggelen te rijden. Morgenochtend om 11 uur zijn er de derde vrije oefeningen en om 14 uur de kwalificaties voor de pole. De pole is belangrijk voor het prestige. Niet in de race zelf. Inhaalmogelijkheden zijn legio. In mijn herinnering startte Hamilton eens vanuit de twintigste positie en finishte vooraan, of won, uit mijn hoofd weet ik het niet meer.(Walter Rombauts)

    Opmerking: Bij mijn artikels verschijnen weinig F1 foto's. Mijn getrouwe fotograaf is al een poos overleden. De leemte zal worden ingevuld met de beschikbare foto's van de betreffende autoconstructeurs. Omdat nooit iets of iemand hetzelfde is, kan het gebeuren dat er eens een foto ook elders te vinden is. Toch tracht Walter's Auto Cahiers een originaliteit te bewaren.

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                       1'15"614

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'16"008

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                      1'16"208

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        1'16"456

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault         1'16"490

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                       1'16"512

    07. Nico Hülkenberg (Force India)                1'16"781

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)            1'17"087

    09. Sergio Perez (Force India-Mercedes)       1'17"148

    10. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)         1'17"225

    29-07-2016 om 22:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG PAKT SNELSTE CHRONO IN MONOTONE FP1 IN HOCKENHEIM

    De Duitser Nico Rosberg heeft in 1'15"517 de beste tijd gereden in een héél monotone eerste vrije oefening met het oog op de GP van Duitsland die zondag wordt gereden. Halverwege het anderhalve uur "spektakel" was er op een moment zo goe als niemand op de baan. Gelukkig vergoedde een onschuldig slippertje links en recht van de mindere goden het geduld van de schaarse toeschouwers.

    Ricciardo en Räikkönen zetten aanvankelijk het chronowerk in gang, maar de tijden waren respectievelijk 1'17"698 en 1'17"627.  Dat bleef zo tot Nico Rosberg op veertig minuten voor het einde die wijzerstand liet opschrijven, rijdend op supersofts. Buiten dat Max Verstappen eerste vierde was, daarna door een terecht geërgerde Kimi Räikkönen (Kimi is het wangedrag van Max vorige race nog niet vergeten...) op de vijfde tijd werd gezet. Toch kon Max nog genoegzaam voor wrevel zorgen binnen het eigen team omdat hij voorlopig weer voor teamgenoot Danïel Riiciardo staat die dit weekeinde zijn honderste GP-start neemt.

    Zéér veel verdienste gaat naar Mc Laren-Honda die met respectievelijk Fernando Alonso en Jenson Button de 7de en 8ste tijd invulden. Straks om 14 uur beginnen de heren aan de tweede vrije oefeningen. Hopelijk zijn die wat geanimeerder zodat F1-kijkend publiek niet in slaap kan vallen. Net voor dàt toch zou gebeuren kan het publiek nota nemen dat in een officieuze "poll" het Halo-systeem 6% haalt, de windscreenbescherming 22%, een gesloten cockpit (à la LMP1 Le Mans) 12% en een gewoon open cocpit zoals het nu is 62% scoort. Tot 2018 kan er nog over worden gezeverd.(Walter Rombauts)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                            1'15"517

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                         1'15"843

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                           1'16"667

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                             1'16"852

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)              1'16"927

    06. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)              1'17"089

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)              1'17"183

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)                 1'17"612

    09. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Ferrari)                 1'18"008

    10. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)                 1'18"044

    29-07-2016 om 11:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1-STRATEGY GROUP BESLISTE HALO NIET IN 2017 TE GEBRUIKEN

    Na wijs en intens beraad is de F1-Strategy Group in Genève tot het besluit gekomen het extra-veiligheidssysteem niet in 2017 in de F1 toe te passen. Ook werd beslist het verbod op radioverkeer met onmiddellijke ingang te schrappen. Er is goed werk geleverd in Genève. Nu en dan, als ze gerust samen zitten, komt er meer uit dan wat geruzie en gestommel in de paddock. Nou ja, 't zijn geen kleine jongens daar in de FIA, al gedragen ze zich soms zo. Ook niet in de "Formule One Management" (Ecclestone' en CVC), in de "Grand Prix Drivers Asociation" (de piloten samen) en de "F1 Strategy Group", een mengelmoes van Einsteins en Nostradamussen.. A la limte mag het zo blijven, kermisgezichten onder elkaar, drukdoend, niet gevaarlijk, maar wel onberekenbaar zoals een "herkenningspunt" in de vorm van een vlag. Dat zich de ronde daarna heeft verplaatst en de remzone verlegt. Met "une sortie non négligable"....als gevolg. Als mijn herinnering me niet in de steek laat is ene Mijnheer (nadruk op de hoofdletter) Thierry Boutsen daar eens mee geconfronteerd. Een vast baken is een waarborg voor een leven.

    Voor dit jaar is dat de Ster van Mercedes die het duel Hamilton - Rosberg tot op het bot zal laten gaan. Geen stalorders, op voorwaarde dat de beide heren geen schroot binnen brengen. Toto Wolff, teamleider van Mercedes, is een goede man, nu en dan kwaadheid ingegeven door drievoudig wereldkampioen Niki Lauda die twee stenen kan doen vechten. Vanuit zijn levensvisie gezien, niet eens kwalijk te nemen.

    Vroeger kende Mercedes Alfred Neubauer, de échte baas van de racende sterren. HIj was een dictator, regelde in het team alles, de hotels voor iedereen en de dames die er binnen mochten...Ook en in welke volgorde zijn coureurs zouden rijden. Vergelijkbaar met "Il Commendatore" Enzo Ferrari, kan men zich dergelijk monumentale maar evengoed verleden figuren niet meer voorstellen. Het zijn allemaal "Monsieurs Hulot's" geworden. Spijtig dat Jacques Tati hen niet gekarikatureerd heeft een in een film... 

    Na de GP van Duitsland F1 in Hochkenheim zijn er 12 van de 21 races gereden. Dan is er de zomervakantie voor de Formule 1 tot de GP van België in het historische Francorchamps. Vanaf dan wordt de wereldtitel écht betwist. Vanaf dan staat ook alles - en zeker bij Renault - alles in functie van...2017. Dat is straks !

    Walter's Auto Cahiers heeft nog niet vernomen of Bernie Ecclestone's schoonmoeder terecht is. Bernie kan dat betalen. Maar niet alle miljardairs, en nog meer niet-miljardairs, zouden voor hun schoonmoeder in de zak schieten. Schoonmoeders kwamen tot vandaag eigenlijk niet echt ter sprake in de F1. Moeten we ze toevoegen aan de nu ongeveer 1000 "Femmes Pilotes de Course Auto" die sinds het ontstaan het hebben opgenomen tegen die verwaande, trotserige "mannen" Voor tot wat nu geldt blijven de damesnamen in de F1 beperkt tot Maria Therisia de Fellipis in een Maserati 250F en Lella Lombardi in een March-Ford. Daarmee boekte ze in de GP van Spanje op 27 april 1975 een zesde plaats. Daaraan was 1 WK punt verbonden dat ze in de helft moest doen met Jean Pierre Jarier omdat de race na 29 ronden werd afgevlagd en Jochen Mass zich in een Mc Laren-Ford als winnaar zag. 

    Er was maar tussen de 33 en de 66% van de afstand gereden toen de koersdirectie de race stopte. Dat was nadat de Duitser Rolf Stommelen in zijn Ebassy-Lola in het publiek vloog en vijf mensen doodde. Los van die gang van zaken heeft na Lombardi geen enkele vrouw enige rol gespeeld in de Formule 1. Dit tot grote ergernis van Bernie Ecclestone die niet liever dan een "babe" in de kist het publiek zou animeren. Patric Danica uit de Indy Car werd gesuggereerd, met vele andere, maar in de praktijk brachten ze er niets vanaf. Tot daar. Morgen begint de GP van Duitsland.(Walter Rombauts)

    28-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE UITWASSEN DIE ORDE ONTWRICHTEN IN F1 EN ONZE VRIJE WERELD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Morgen hebben de eerste beslissende discussies plaats over het "Halo"-systeem dat het hoofd van de piloot beter moet beschermen in een "spectaculaire" crash zoals die van Ferando Alonso dit jaar. Over die crash zal nog veel worden verteld en hij zal ook - mede - als voedingsbodem worden aangehaald om te zeggen dat het hoofd van de coureur in die omstandigheden beter moet worden beschermd. Maar het gaat ook over "UFO's", dat is men blijkbaar vergeten.

    De zoon van zevenvoudig wereldkampioen motorrijden en wereldkampioen 1964 met Ferrari, Henry Surtees, werd letterlijk gedood door een losgekomen wiel van een andere auto dat op zijn helm terecht kwam. Vader John droeg zijn verlies in waardigheid. Later werd de voor de F1 verloren Braziliaan Felipe Massa in Hongarije het slachtoffer van een zogoed als zelfde iets. Een losgekomen schokdemper van Barrichello's wagen trof hem midden in het gelaat.

    Massa kwam erdoor, zoals hij ook door het nooit bewijsbare gesjoemel kwam in 2008 waar hij tijdens de GP van Brazilië in Interlagos eerst tot wereldkampioen werd uitgeroepen maar Hamilton in de laatste bocht over Timo Glock ging. Niemand zal ooit weten wat daar echt is gebeurd. Glock, gewild of niet, gas gelost, Hamilton minder bang in de gutsende regen. Lewis Hamilton werd toen voor de eerste keer wereldkampioen...

    Het volgende drama was Bianchi in 2014 in Japan. Hij reed zich te pletter op een rijdende kraan die een gecrashte auto wegsleepte. Dood. Net zoals in 1994, 30 april, toen losvliegende wielen in in Imola vijf toeschouwers de dood injoegen en Rubens Barrichello crashte zoals nooit iemand is gecrascht. Toenmalig FIA-dokter, Professor Sid Watkins - die graag een borrelte snoepte - haalde hem er met het mes in de keel door. (Medische term: Tracheatomie)

    Niet zoals nu in ons eigen land priesters de keel worden overgesneden tijdens de kerkdienst door godsdienstwaanzinnigen, maar wel helpend het mes in de keel om zuurstof naar de longen te sturen zodat de hersenen niet droogvallen van bloed. Diezelfde dag nog verongelukte Ratzenberger in Imola. 's Anderendaags reed het stuurgenie Ayron Senna da Silva zich de dood in in de Tamburellobocht met in grootbeeld Michaël Schumacher in de Benetton in zijn kleine spiegel. Ayrton was direct dood, kon niet eens "Halo" zeggen. Nu in Genève buigen de zogenaamde "deskundigen" zich onder de grootst mogelijke en niet-zichtbare hypocrisie over het "Halo"-systeem dat volgend jaar een Formule 1 op een strandbuggy zal doen lijken. Gemaakt in titanium. Sterk en licht in gewicht. Drie kg schat ik.

    Als er niet eerst nog eens ergens wat kelen worden doorgesneden, hoofden afgehakt of gesneden, mensen op de gruwelijkste manier worden gefolterd, mensenrechten gewoon onbestaand zijn, kan het dat over "Halo" iets het nieuws haalt. Volgende weekend is er de GP van Duitsland. De veiligheidsmaatregelen zijn aangescherpt. Maar het Paard van Troje" is binnen, in wat eens een evenzeer schandelijk maar nadien zalig land was. "Halo" in de F1, het einde van een historisch boek.

    Wie zei ooit "Ordnüng müss Sein", terwijl het levensplezier er niet minder om was...Neen, Goëthe was het niet, maar ook een Duitser wiens naam mij nu ontgaat. Misschien kan Bernie Ecclestone - wiens schoonmoeder gekidnapt is - hem in herinnering brengen. Hij zei toch eens (misschien in een onbewaakt moment) dat Poetin en Hitler voor hem de beste leiders waren. Van de eerste is hij boezemvriend, de eerste heeft hij niet écht gekend. Tenzij van de overleveringen.

    Na de derde wereldoorlog die eigenlijk is begonnen, zal men het F1-reglement opnieuw moeten schrijven. Het zal een elektrisch verhaal zijn. Geen Hybrid niet meer, geen bi-seks meer, toch wisselstroom. Jean Todt, President van de Fédération Internationale de l'Automobile heeft dat al voorgeschreven klaar. Het kampioenschap rijdt nu al - zogoed als anoniem - twee jaar met grote namen. Voorlopig zonder "Halo". Niet uit te bazuinen en ook niet in het hoofd te hebben.

    Gewoon rijden, je plicht doen als mens, medeburger, wereldburger, zoals we het tijdens 70 jaar vrede hebben gekend. En zo was het goed. Laat de Formule 1 niet verder verloederen. Daarvoor hebben teveel puristen (Ayrton Senna, Wolfgang von Tripps, Luigi Musso, Alberto Ascari, Jochen Rindt, Jim Clark, Lucien Bianchi en andere Joachim Bonnier's) hun leven gegeven. Voor de sport die in essentie een spiegeloefening blijft. Pijnlijk voor het evenbeeld als de spiegel wazig is. Maar wijsheid kan het beeld  bijsturen. Hopelijk regeert die daar in Genève over "Halo"....? Laat uitwassen in de F1 niet de nobelheid van een onwaarschijnlijk moeilijke sport niet vergiftigen. Het eeuwig leven heeft niemand. Niet mét en ook niet zonder "Halo"(Walter Rombauts/foto:wr)

    27-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BERNIE ECCLESTONE'S SCHOONMOEDER GEKIDNAPT

    Het nieuws was gisteravond al bekend. De 67-jarige schoonmoeder van de 85-jarige Bernie Ecclestone is gekidnapt in Sao Paulo in Brazilië. De daders vragen $36,5 miljoen, voor de kleine man die de Formule 1 vanaf 1981 groot maakte is dat wellicht wat zakgeld. De eisers verzoeken ook het bedrag inn Britse Pond uit te betalen en over te dragen in drie zakken met cashgeld. Ecclestone's vermogen wordt geschat op 3,1 miljard dollar. 

    Ontvoeringen zijn meermaals gebeurd in de F1. Zo werd de Argentijnse vijfvoudige wereldkampioen Juan Manuel Fangio in Cuba , in Havana, ook eens gekidnapt. Om precies te zijn op 23 februari 1958, maar in mijn herinnering ging het toen eerder de politieke dan financiële kant uit. Het had te maken met Fidel Castro's politieke beweging.(wr)

    26-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAL(L)O FIA EN...PERS...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Er is een grote kans dat het veiligheidssyteem "Halo" volgende week tot toepassing wordt gestemd. Tot grotere beveiliging van het hoofd en de - soms weinige - hersenen van de buitenaards levende F1-coureurs... Als ik me herinner hoe ik in mijn jeugd Fangio's kaken heb zien bibberen in de "Karusell-Kurve" op de oude Nürburgring in de Maserati 250 F, dan begrijp ik het moderne F1-schouwspel minder.

    "Een auto, open éénzitter, in alle omstandigheden zo snel mogelijk besturen, is de essentie van autosport. Vooral in de F1. Het is eerder een spiegelgevecht met jezelf dan wel om de eerste te zijn. Alles daarin speelt zich af tussen de oren. Hamilton is daarin psychologisch de sterkere van Rosberg. Lewis vrijgezel, losbandig... Nico "brave" huisvader in Monaco. Allebei achter het stuur van een Mercedes W07 met V6 Turbo Hybrid met een regime dat tot 12.000 t/m is beperkt.

    Het ongeval van Bianchi in Japan had nooit mogen plaatsvinden. Dat van Ayrton Senna 1 mei 1994 in Imola ook niet. Zou "deeske" Michaël Schumacher hebben gestraft voor de onnodige druk die hij toen in zijn Benetton op een geniaal mens legde: Ayrton da Silva. Wellicht samen met Juan Manuel Fangio de grootste autocoureur die ooit heeft bestaan. En Moss, Sir Stirling, dat is een ander verhaal, pikanter, onstuimiger, maar wellicht de snelste autocoureur ooit. Een vrouwenstory. Ook Imola 1994 is hier in deze context niet na te vertellen.

    Vervang in het stierenvechten de matador als de F1-coureur en de stier als de auto. De stier die het "kwade" symboliseert (de auto wil in essentie je zover drijven dat je dood gaat) en de piloot (die het goede symboliseert) moet die bestrijden. Iedere ronde is een spiegelbeeld dat vertelt of je liegt of niet. Iedere millimeter-vergissing is in de hersenen geacteerd. Met risico's van dien. Zoals een dodelijk ongeval.

    Het is niet mooi een met bloed gevuld hoofd te zien zoals Stefan Bellof er purper uitzag nadat hulpiensten zijn helm van het dode hoofd kregen, in 1985 in Francorchamps. Hij reed zich te pletter in de "Raidillon" nadat Jacky Ick - die trager was - en hem teken gaf even te wachten, toch buitenom de Belg (zesvoudig winnaar Le Mans) trachtte te passeren. Met de dood als gevolg. Héél erg, maar de eigen beslissing van Stefan Bellof. Zoals honderddzuienden mensen levend lijden om verkeerdelijke beslissingen.

    Nu wil men de "veiligheid" tot het absurde herleiden, een soort "geraamte", "stelling" rond de cocpit bouwen. De FIA - persoon van Voorzitter Jean Todt die de Formula "e" tot vervanging van de F1 voorbereidt - steunt dat aan alle kanten. Het kan hem ook niets schelen. Maar coureurs die €35 à 45.000 per jaar verdienen mogen wel een spatje regen (ik voel Niki Lauda's afkeer nu), een spinnetje kennen...

    Als Haryanto in de Manor in de volgende dagen niet valiezen vol dollar-cashgeld brent is zijn zitje in gevaar bij Manor en zal dat onze landgenoot Stoffel Vandoorne in staat stellen in de GP van België een herstart te maken in de F1. Maar wààr dat geld vandaan moet komen, dat weet geen mens. CEO van Mc Laren, de strenge, zéér achtenswaardige Ron Dennis (van mecanicien tot F1-baas allround), zie ik niet bereid om Stoffel in die tweederangs-auto te wringen. Het zou Stoffel's imago geen goed doen. Bovendien denk ik niet dat Mc Laren (lees, het zéér achtbare Honda) daartoe is bereid. En als het van een Zwitserse hoerenketen moet komen zoals in de tijd van Thierry Boutsen in de 1000 km van Francorchamps, is het beter niet geweten. Aanvankelijke sponsor van Thierry Boutsen in de F1 was Louis Depoortere, tapijtenfabrikant. Meer dan eerbaar. En "men probeert" dat met Stoffel ook te doen.

    De pers is laks, virtueel, bestaat niet meer oog in oog. F1-journaal.be presenteert zich als "de" site voor F1. In werkelijkheid denk ik dat een plagiaat is van voornamere website's als de hunne. De kruiperigheid van de pers is mensonterend. Ze willen zich onder alle omstandigheden koesteren in de zogenaamde glitter die de F1 uitstraalt, tweede grootste "bazaar" na voetbal. Voor de meeste toeschouwers, kijkers, alleen wachten op een ongeval.

    Meer niet. "Halsrecht", zoals IS. Verder zijn we niet geraakt en "Halo" zal de F1 ontwaarden. In de spiegel kijken vergt moed. Manmoedig rijden is het enige dat je als rechtgeaard coureur kan doen. Zoals Nico Hulkenberg, Kimi Räikkönen, Sebastien Vettel, Nico Rosberg en niet te vergeten die grote mijnheer Fernando Alonso (wereldkampioen 2005 en 2006 met Renault). Over die laatste titel is een kwalijk verhaal te vertellen. Al lang vergeten bij de mensen. Maar dat doet hier niet meer terzake.

    Het HALO-"veiligheidssysteem" verknalt de verder Formule 1-geschiedenis die in 1946 op papier is onstaan en gestalte kreeg in 1950 met het eerste - onder FIA - wereldkampioenschap van de piloten. Gewonnen door Dokter Farina in een Alfa Romeo omdat Enzo Ferrari niet klaar was met "Ferrari". De veiligheidsziekte is doorgedrongen tot de diepste vezels van de FIA en de pers, verwend met oesters en champagne en een bic als cadeau volgt als slaafse pennen. Hopelijk geraken die "pennen" snel opgedroogd om plaats te maken voor puristen.  Dat Niki Lauda regen haat, zoals Jackie Stewart, is geen argument, maar uitgerekend "hij" heeft "das recht" en is sinds 1976 getekend door de F1. Wie enig verstand heeft,kan een héél klein beetje in de geest van HERR Lauda meekijken: "Zum kotzen Halo" ! (Walter Rombauts/foto:Ferrari-met dank aan Fiat/Chrysler en Mercedes

    )

    Bijlagen:
    Juan Manuel Fangio, grootser bestond en bestaat niet - kopie (2).jpg (2.7 MB)   

    25-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NEEMT WK-LEIDING MET ZEGE IN HONGARIJE

    Hoewel Nico Rosberg op "pole" vertrok, was het regerend wereldkampioen Lewis Hamilton die snelst vertrok na het uitfloepen van de rode lichten. Om een lang verhaal kort te maken, buiten even een dooreenschudding van standen door bandenwissels, reed de Brit van start tot finish aan de leiding én naar zijn 48ste GP-zege ! Meteen verovert hij de leiding in de voorlopige stand om de wereldtitel die tot vandaag in handen was van Nico Rosberg.

    Daniël Ricciardo werd derde voor een verbeten vechtende Sebastien Vettel die net het podium niet haalde. Op de vijfde plaats finishte Max Verstappen die rondenlang een iets snellere Kimi Räikkönen achter zich hield. De Fin wilde persé voorbij, maar het ging tot tweemaal toe niet omdat Verstappen tweemaal van lijn veranderde. In één van die twee pogingen beschadigde Räikkönen de linkerkant van zijn voorvleugel, maar reed er verder mee.

    Twee keer blokkeerde Max Verstappen de Ferrari door van lijn te veranderen. Dat is reglementair niet toegelaten en dus zou de Red-Bull-coureur een bestraffing moeten krijgen. Wat hem wellicht boven het hoofd hangt. Wat Max deed was fout. De GP van Hongarije liet ook een schitterende Fernando Alonso zien die de Mc Laren-Honda stilaan op wereldkampioenschaps-allures brengt. Zijn ploegmaat Jenson Button kreeg een "drive-through"-straf wegens fout radioverkeer. De volgende GP is deze van Duitsland die te zien is in Hockenheim met vanaf a.s. vrijdag de eerste vrije oefeningen. De GP van Duitsland is de laatste voor de "zomervakantie" van de Formule 1(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)

    02. Nico Rosberg (Mercedes)

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)

    04. Sebastien Vettel (Ferrari)

    05. Max Verstappen (Red Bull-Renault)

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)

    08. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)

    09. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)

    10. Nico Hulkenberg (Force Iindia-Mercedes)

    24-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG PAKT OP LAATSTE NIPPERTJE POLE IN BUDAPEST

    De regen regeerde over de koersdirectie die daardoor de aanvang van de kwalificaties met 20 minuten uitstelde. Een Safety Car tufte wat doelloos rond om "vaststellingen" te doen over de "berijdbaarheid" van de Hongaroring. Puristen worden er misselijk van. De essentie van autoracen is een auto onder alle omstandigheden zo snel mogelijk besturen en natuurlijk op de baan houden. Ericsson, Massa en Haryanto konden dat in de Q1 niet en telkens werd dat eerste gedeelte van de kwalificaties onderbroken door een rode vlag.

    Kimi Räikkönen strandde in de Q2 en Lewis Hamilton redde zijn vel met een tiende tijd. In de Q3 was het eerst Lewis Hamilton die de chrono spelde, maar op het laatste nippertje zette Nico Rosberg met 1'19"965 de "pole" neer voor Hamilton. De derde plek wordt bezet door Daniël Ricciardo en de vierde door Max Verstappen.

    Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel kijkt morgen op de startgrid weerom tegen de achterkant van de Red Bull-Renault aan van het wonderkind, zoals nu wel meer en meer blijkt. Sainz, Button en Alonso geraakten verdienstelijk binnen de eerste tien. Het belooft morgen een spannende race te worden, maar de weersomstandigheden blijven wisselend. Dus kan puur autoracen weer worden verstoord door een koersdirectie die Safety-ziek is.(Walter Rombauts)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                    1'19"965

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'20"108

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)     1'20"280

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)     1'20"557

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                   1'20"874

    06. Carlos Sainz jr (Toro Rosso-Ferrari)    1'21"131

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)    1'21"211

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)       1'21"597

    09. Nico Hulkenberg (Force India)           1'21"823

    10. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)    1'22"182

    23-07-2016 om 21:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST...MAX VERSTAPPEN OP 2/1000ste TWEEDE IN FP3

    De analyse van de derde vrije trainingen in Hongarije is verbijsterend. Nico Rosberg zette zich omstreeks de helft ongenaankbaar aan de spits, terwijl Max Verstappen tot 11.24 uur nog geen ronde had gereden en de boel gadesloeg van in de pits van Red Bull. Toen de Belgische Nederlander iets later toch de baan opreed, was dat om met 6 ronden de derde tijd te pakken, voor de wereldkampioenen Kimi Räikkönen (1x), Sebastien Vettel (4x) en Lewis Hamilton (3x)....

    Kimi Räikkönen werd daarover zo opgejaagd dat hij de gaspedaal door de Ferrari-bodem drukte en zich voor dat eigenwijze jong van vader Jos Verstappen zette. Max was dus even terug vierde... Met de zwartwit-geblokte vlag aan de einder verbeterde Nico Rosberg nog eens zijn tijd tot 1'20"261 en stelde vooral zijn ploegmaat Hamilton in de schaduw. Die werd voorzichtiger dan gisteren, vierde achter Daniël Ricciardo.

    Max Verstappen voegde nog drie ronden aan de zes gereden toe en die waren goed voor een....tweede plaats (!) op 0,002" van WK-leider Nico Rosberg. Räikkönen werd vijfde, andermaal sneller dan zijn geniale ploegmaat Sebastien Vettel. Dit alles belooft voor de kwalificaties om 14 uur. Als Max Verstappen zijn zelfdiscipline weet te behouden, kan de nieuwe zwarte asfalt van de Hongaroring voor hem wel eens veranderen in een rode loper... (Walter Rombauts)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                     1'20"261

    02. Max Verstappen (Red Bull-Renault)...   1'20"263

    03. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)      1'20"726

    04. Lewis Hamilton (Mercedes)                  1'20"769

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari)                     1'20"859

    06. Sebastien Vettel (Ferrari)                    1'21"185

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)      1'21"584

    08. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)      1'21"649

    09. Sergio Perez (Force India-Mercedes)    1'21"935

    10. Jolyon Palmer (Renault)                      1'21"935

    23-07-2016 om 12:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE WAARDE VAN HET BESTAAN, F1 ANNO 2016

    Ik Walter Rombauts ben nooit een fan van Nico Rosberg geweest. Maar wat hij er vanaf brengt verdient mijn hoogste respect. Ik heb zijn vader - Kéké Rosberg wereldkampioen 1982 - redelijk gekend. Nico, zijn zoon is "softer", maar tegelijkertijd eerlijker tegnover zichzelf. Als hij in de spiegel kijkt ziet hij geen verradelijkheid gezicht. Je moet hem ook niet té braaf inschatten, net zomin als zijn tegenstanders. Het is ONTERECHT en naar SABOTAGE neigend, dat men hem ter verantwoording heeft geroepen om zijn snelste ronde onder zogenaamd gele vlag te hebben geraliseerd. Place de la Concorde nr 8 is bewoond door deugnieten. (wr)

    23-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG ZET CONTRACTVERLENGING OM IN GLANSCHRONO IN FP2

    Tijijdens de tweede vrije training waren maar veertien minuten of 4 ronden voor Hamilton nodig om WK-leider Nico Rosberg (Mercedes) vrij spel te geven. Zo vroeg beschadigde Lewis Hamilton zijn auto in een ernstige crash. De Brit werd medisch onderzocht. Daarna zette Nico Rosberg zijn contractverlenging bij Mercedes tot eind 2018 om in een snelste glanschronochrono. Vergeefs trachtte een briljante Daniël Riiciardo (Red Bull) de Duitser van de spits te verdrijven.

    Sebastien Vettel (Ferrari) tikte weer de derde tijd aan. Omdat Hamilton buiten strijd was kreeg ook Max Verstappen (Red Bull) vrijere baan en plaatste de regerende wereldkampioen Lewis op de vijfde plek terwijl hij zelf - koninklijk - de vierde chrono voor zich nam. Twee plaatsen voor crack Kimi Räikkönen die met de Ferrari bescheiden zesde werd. Hij moet tegen de 18-jarige Max hebben gezegd dat hij angst van hem heeft. "Je bent nog straffer dan je vader (Jos Verstappen), tegen wie ik twintig jaar geleden heb gereden. Jij laat je nog minder voorbijrijden...!" (dixit Kimi).

    Voor het overige spreekt onderstaande stand van zaken van FP2 boekdelen, met wel een positief accent voor Fernando Alonso en Jenson Button die 7de en 8ste werden. Hun onderlinge minieme tijdverschil wijst op het delen van data op beide auto's naar beide coureurs. Morgenochtend zijn er de derde vrije oefeningen en in de namiddag wordt het super ernstig in de kwalificaties voor de "pole". Gezien de inhaalmogelijkheden op de Hongaroring eerder beperkt zijn, is op de eerste plaats staan en dan vlot vertrekken van het hoogste belang. Men redeneert over een kans op regen zondag. Hopelijk blijft die uit zodat we een derde start achter een safetycar als purist niet moeten verteren.(Walter Rombauts)

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                   1'20"435

    02. Daniël Ricciardo (Red Bull)                 1'21"030

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                   1'21"348

    04. Max Verstappen (Red Bull-Renault)     1'21"770

    05. Lewis Hamilton (Mercedes)                 1'21"960

    06. Kimi Räikkönen (Ferrari)                    1'22"058

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)    1'22"328

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)        1'22"387

    09. Nico Hülkenberg (Force-India)            1'22"449

    10. Sergio Perez (Force-India-Mercedes)   1'22"653

    22-07-2016 om 16:02 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON FIJNTJES SNELST IN FP1 IN HONGARIJE

    Terwijl héél veel aandacht uitging naar Nico Rosberg wegens zijn contractverlenging voor twee jaar bij Mercedes, reed regerend wereldkampioen Lewis Hamilton fijntjes, bijnan "discreet" naar de snelste tijd in de eerste vrije oefeningen voor de de GP van Hongarije. WK-leider-met-één-punt-voorsprong, de Duitser Rosberg plaatste de tweede Mercedes op de tweede wijzerprik. Achter het monotoon geworden duo, altijd vooraan zijn wordt ook vervelend. Een mens heeft hoogtes en dieptes nodig opdat leven boeiend blijft. Die animo brachten aanvankelijk de Red Bull-boy's, Daniël Ricciardo en Max Verstappen; die zichzelf een Porsche GT3 cadeau deed. Leuk voor zijn lief.

    De Ferrari's bengelden zowat in het middenveld, ergerniswekkend voor het management van Fiat/Chrysler, maar als ziet knappe ceo Sergio Marchionne rood van woede als de kleur van zijn Steigerende Paarden, Sebastien Vettel en Kimi Räikkönen bleven er rustig onder. Nadat Vettel vriend en vijand amuseerde met een spectaculaire maar ongevaarlijke spi in bocht 12, zette de viervoudge wereldkampioen de derde chrono. Met een knal verbleekten de Red Bull-jongens. Waar een nieuw exclusief duel zou worden voorspeld voor zondag tussen Mercedes en Red Bull, stond daar plots als een rood bloedend mes die Ferrari tussen hen in.

    Kimi Räikkönen, wereldkampioen 2007 mét Ferrari, toerde wat rond op de veertiende plaats. Zowat net voor de "sukkelende" Renault's van de gelijknamige makelij. Over die Renault direct een woordje meer. Eerst de reactie van Kimi, één van de beste autocoreurs ter wereld, rijk van binnen en daarom stil van buiten. Mensen hebben dat niet graag. "Iceman" is te kil, staat te ver van het slijk der aarde af. Niet boeiend dus. In zijn verveling in die "rooie" bak dacht de Fin "mijn ploegmaat op de derde plaats...ik met deze historische bolide zwat mak en niet eens zwoel rondtuffend....ik haal mij supersofts en breng de kist naar voren. Zo geschiedde. Eerst een zesde tijd, dan een vierde, direct achter ploegmaat Vettel. Marchionne's bloedrode gelaat nam weer een normale kleur aan. De twee Ferrari's scheidden de Mercedessen en de Red Bulls in deze Free Practice One.

    Straks om 14 uur is er FP2. Veelbelovend. Maar als afsluiter in deze bijdrage iets over Renault dat sukkelt na de overname van Lotus. Eerst en vooral is dat niet écht waar. Vergeten we niet dat de twee Red Bull's die mee vooraan vechten, aangedreven worden door een Renaultmotor (de verplichte V6 Turbo Hybrid). Waar vorig jaar Christian Horner en Adrien Newey nog wat negatiefs bromden over de krachtbron, zegde Adrien Newey (aerodynamika-genie) dat de huidige Renault-krachtbron op gelijke hoogte komt met die benijdenswaardige Mercedessen. Een mooier hart onder riem van Renault kan het historische merk (115 jaar in autosport) niet krijgen. Overigens zet Renault (het eigen merk dus) terecht alles op de auto voor 2017. Volgend jaar wordt de hele F1 reglementair herschud. Na de zomerstop in augustus zal het plaatje van die nabije toekomst worden ingevuld. Tot straks.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                     1'21"347

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                        1'21"584

    03. Sebastien Vettel (Ferrari)                        1'22"991

    04. Kimi Räikkönen (Ferrari)                         1'23"082

    05. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)          1'23"174

    06. Max Verstappen (Red-Bull-Renault)          1'23"457

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)          1'23"935

    08. Jenson Button (Mc Laren-Honda)              1'23"961

    09. Romain Grosjean (Haas)                          1'24"013

    10. Sergio Pereze (Force India-Mercedes)       1'24"073

                                    

    22-07-2016 om 12:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGENOCHTEND BGEGINT GP VAN HONGARIJE

    Morgenochtend om 10 uur beginnen de eerste vrije oefeningen voor de GP van Hongarije die zondag wordt gereden op de sinueuze Hongaroring nabij Boedapest. Voor Nico Rosberg is het zaaks daar veel punten t.a.v. zijn rivaal Lewis Hamilton goed te maken. Na de heibel in Silverstone is de regerende wereldkampioen tot op één punt van WK-leider en teamgenoot Nico Rosberg genaderd. Het radioverkeer tussen pits en coureurs is opnieuw glashelder vastgelegd.(wr)

    21-07-2016 om 18:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA TWEEMAAL IN DE PRIJZEN OP AUTOMOTIVE BRAND CONTEST
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op het jaarlijkse, prestigieuze "Automotive Brand Contest" heeft Mazda twee prijzen mee naar Hiroshima en Leverkusen genomen. De RX-Vision tikte goud aan in de kategorie "concept". Daarnaast kreeg, zoals verwacht, de nieuwe Mazda MX-5 de eerste prijs. Het concept van de Vision, de eerste keer op de vorige Tokyo Motor Show getoond, is de basis waarop Mazda tegen 2020 opnieuw de rotary-engine (lees: erfenis van Felix Wankel) in productie wil brengen. Omdat hij op waterstof zou rijden meent het Japanse merk er een mogelijke konkurrent in te zien voor de dan toch al talrijke elektrische auto's die tegen die tijd zullen rondzoeven.

    De Mazda MX-5 RF is tot meest aansprekende "collectors-item" uitgeroepen. Dat komt door de recente introducering van het elektrisch wegklapbare dak en het gebruik van de SkyActiv technologie, ook in de 1.5 liter versie. Wie echt gebrand is op een dergelijke MX-5 zal dieper in de geldbeugel gaan en zich de sublieme 2.0 liter aanschaffen. Het rijplezier van deze meest verkocht roadster ter wereld is ongemeen. In weerwil van een zeer conservatieve opstelling - motor voorin, twee plaatsen in het midden en achterwielaandrijving - is de sportieve lenigheid in intens bochtenwerk te vergelijken met die van een luipaard. Mazda wist deze toch redelijk compacte sportwagen ook een ruime bagageruimte mee te geven, niettegenstaande een elektrisch inklapbaar dak. De twee prijzen zullen op 29 september a.s. in "La Maison des Polytechniciens" in hartje Parijs in ontvangst worden genomen.(Walter Rombauts/foto's:Mazda)

    Bijlagen:
    Mazad RX Vision i261115 1.jpg (57.8 KB)   
    Mazda snoefde al in New York met de MX-5 RF.jpg (4.4 MB)   

    18-07-2016 om 12:42 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MICHELISZ EN RADERMECKER WINNEN IN ZANDVOORT !

    De twee sprintraces van de TCR Benelux op zaterdagochtend in Zandvoort hebben voor spannende scénario's gezorgd. Met zege's voor twee autocouerurs met naam en faam: de Hongaar Norbert Michelisz won in de Honda Civic TCR de eerste race en Vincent Radermecker de knotsgekke tweede race in een VW Golf GTI TCR. Ervaren Radermecker deed dat door in de laatste ronde debutant Benjamin Lessennes (Honda Civic TCR) voorbij te snorren.

    De TCR, door Kronos Events, op punt gesteld was in de duinen aan het Noordzeestrand in staat "spanning op te wekken", nog niet genoeg om een lamp te laten branden, maar evenwel de toorst die die de jonge wolven proberen over te nemen van de mannen met ervaring. Stéphane Lémeret en Tiago Monteiro, nochtans sterk aangekondigd op de affiche, hebben een mistige plaats veroverd in het eindklassement.(wr/foto's:Kronos Events)

    Bijlagen:
    Michelisz won de eerste sprintrace in TCR Zandvoort i17716.png (647.4 KB)   
    Radermecker won de tweede sprintrace in TCR Zandvoort i17716.png (5 MB)   

    17-07-2016 om 11:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.IEDEREEN JAAGT OP HONDA'S VAN LEMERET EN MONTEIRO

    Zondag wordt in het duinencircuit van Zandvoort, in het kader van het prestigieuze DTM-weekeinde, de tweede manche gereden van de TRC-Benelux-kampioenschap. De kwaliteit van de startgrid is minstens hoog te noemen en er zijn heel wat aspecten die de aandacht trekken.

    Onze Belgische crack, Stéphane Lémeret, wordt na de eerste meeting in Spa-Francorchamps, als co-leider in de voorlopige stand om het kampioenschap, wordt in Zandvoort de te kloppen man. In de Ardennen kreeg hij het gezelschap van de ex-Formule  1 rijder Tiago Monteiro, maar in Zandvoort krijgt hij nu de steun van een andere Honda-fabrieksrijder uit het WTCC, de Hongaar Norbert Michelisz. Dat maakt de Honda Civic TCR #18 opnieuw tot één van de favorieten !

    Rond Stéphane Lémeret wordt te weinig de nadruk gelegd dat hij een weliswaar bescheidener, maar evengoed een knappe loopbaan heeft als piloot-journalist Pierre Dieudonné en...Paul Frère zaliger. Wie deze bewering overdreven acht,  mag altijd eens trachten het parkoers van de te bescheiden Stéphane na te doen. Er zal dan worden vastgesteld.

    Is Lémeret dan co-leider in het kampioenschap, dan wil dat zeggen dat ook de andere leider opnieuw van de partij is. Hoewel hij aanvankelijk slechts één keer van de partij zou zijn dit jaar is Tiago Monteiro (na een WTCC-thuiszege; niets met TCR te maken) toch ook in het historische Zandvoort van de partij. De voormalige F1 rijder werd immers uitgenodigd om de sublieme Honda Civic TCR Art Car te besturen.

    Dat is een wagen die via Boutsen Ginion Racing door de "Fondation Jean Graton" wordt ingezet. Met #13 op de flanken - uiteraard een verwijzing naar het album "Nr.13 aan de start - wil deze Honda Civic TCR een rijdend huldebetoon zijn naar Michel Vaillant die door het genie Jean Graton tot de onsterfelijke stripfiguren is gaan behoren. Tiago Monteiro vormt team met de Fransman Jean-Louis Dauger, sinds kort "Development Director" bij de Fondation Jean Graton.(wr)

    Bijlagen:
    TCR Benelux - Honda Civic Boutsen Ginion i15716.JPG (1.2 MB)   

    15-07-2016 om 16:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG MET 10 SECONDEN BESTRAFT WAARDOOR MAX TWEEDE IS

    De "investigation" van de stewards is dan toch doorgedrukt met als resultaat 10" straftijd voor de Duitser Nico Rosberg. Die kreeg "ongeoorloofde hulp van buitenaf om een panne te voorkomen." Zo luidt het verdict. Daardoor is de uitslag van de GP van Engeland 1. Hamilton, 2 Verstappen, 3. Rosberg. Dat impliceert ook dat Rossberg WK-punten verliest en daardoor Lewis Hamilton nog maar 1 punt achter hem staat. Dubieuze reglementen, corrupte stewards, als het regent start de meute van beroepscoureurs achter een Mercedes-Safety Car.

    De "straf" van Rosberg impliceert ook dat hij drie WK-punten verliest en Hamilton nu nog slechts op één punt achterstand staat. Mercedes is in beroep gegaan tegen die straf, een gegeven dat Christian Horner van Red Bull, nog voor de dikzakken van stewards iets hadden beslist, als "idioot" tegenover Lauda en Toto Wolff, teammanager Mercedes, had bestempeld.

    De Formule 1 anno 2016, is na 66 bestaanjaren, om zeep. Iedereen is schuldig. De betrokken constructeurs kunnen beroepsjournalisten geen "copy-right"-vrije foto's meer leveren, de FIA President die meer is geïnteresseerd in de Franstalig gerichte "Formule e" dan de Formule 1, en Bernie Ecclestone die met zijn 85 jaar zou moeten beseffen dat zijn tijd van gaan gekomen is. Ook al zal het daarna de complete chaos zijn. (Walter Rombauts/foto's:Mercedes, Renault)

    11-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LEWIS HAMILTON KRIJGT ZICHT OP VIERDE WERELDTITEL

    Dat de GP van Engeland op een nat wegdek vijf ronden lang achter een Safety Car naar een vliegende start werd geleid is - wat Lauda ook moge denken - een schande. Met Monaco in gedachten is het de tweede keer dat het purisme van de Formule 1 wordt verkracht. De essentie van autosport is een auto onder àlle omstandigheden zo snel mogelijk te beheersen. Zéker als men miljarden verdient mogen enige "ballen aan je lijf je wel passen". Dat is een mening die door de meeste puristen wordt gedeeld. Daarmee is dit gezegd.

    Verder reed regerend wereldkampioen vanaf ronde zes in zijn Mercedes-zetel naar een overwinning met een dominantie die behalve Rosberg en Verstappen, iedereen het schaamrood naar het hoofd zou moeten doen stijgen. In de 16de ronde van de 52 ging "puber" Max Verstappen (Red Bull) zowaar Nico Rosberg (Mercedes) voorbij toen die een millimeterfout op de ideale lijn maakte. De Duitser had tientallen ronden nodig om opnieuw Max Verstappen voorbij te komen en opnieuw de tweede plaats achter Hamilton te bezetten.

    Rosberg naderde lichtjes op de regerende wereldkampioen, maar kreeg problemen met de zevende gang van de versnellingsbak. Hij maakte daarover een opmerking naar zijn stand dewelke niet thuis hoort in het afgesproken radiojargon. Stewards wegen nu al dan niet een "sanctie" af...Lachwekkend, maar van stewards kun je niet veel méér verwachten. Mochten ze zelf achter het stuurtje zitten....? Maar dat kan niet want daarvoor hebben ze in de meeste gevallen te volgevreten dikke buiken. Ze kunnen zich in zo'n zitje niet inwringen.

    In ieder geval bedreigt hun conclusie de tweede plaats van Nico Rosberg. Mocht dàt gebeuren, dan durven we van sabotage, van laster en eerroof spreken ten aanzien van de Duitser Nico Rosberg. Al heeft hij dat tikkeltje "bravour" te weinig dat Hamilton teveel heeft, Nico heeft zeker zijn verdienste en heeft al veel pech gekend in de loop van dit seizoen. Schuld en Boete van Dostojewski is hierin een achterhaald middeleeuws begrip. Ook al kan men hem in sommige details met de vinger wijzen. Maar niemand van die buitenaardse snelheidsduivels is foutloos. Geen enkele gaat vrijuit. Dus heren stewards, bestel nog een fles Château Margaux, geniet ervan en laat Rosberg met rust.

    De essentiële wrevel van dit "incident" is dat Rosberg aan zijn ingenieur meldde dat de zevende gang haperde. De ingenieur antwoordde langs de radio dat hij - Nico - die gewoon moest overslaan. Voor puristen in reglementen staat te lezen dat een coureur tijdens de wedstrijd geen raadgevingen van zijn coach, ingenieur mag ontvangen die het gedrag van de auto wijzigen. Puur gezien hebben de stewards een punt. Dàt radioverkeer mocht niet. Maar hoe gaat men dan de start achter een safety omwille van een nat wegdek toedekken ? In de geschiedenis van de Formule 1 is daar maar één woord voor: een blunder van formaat.

    Conclusie van deze tiende GP van het seizoen: Lewis Hamilton nadert WK-leider tot op 4 punten en krijgt zicht op een vierde wereldtitel. Ferrari-ridder, Sebastien Vettel, moest omwille van de versnellingsbakwissel vanaf de 11de plaats starten en finishte 9de. Hij oogst daarmee twee povere punten. Te weinig om zijn verdere ambitie voor een vijfde wereldtitel te voeden. Ferrari zit overigens met een probleem. Het "Steigerende Paard" heeft twee steengoede coureurs, maar de auto is gewoon te traag. De volgende GP is deze van Hongarije, een soort kleine Nürburgring, waarop het moeilijk inhalen is en de "pole" bijna al zo belangrijk is als in Monaco.(Walter Rombauts)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes) 1h.34"55, 831

    02. Nico Rosberg (Mercedes) + 6",911

    03. Max Verstappen (Red Bull-Renault) + 8",250

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault) + 26",211

    05. Kimi Räikkönen (Ferrari) + 1'09"743 

    06. Sergio Perez + 1'16"941

    07. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) + 1'17"212

    08. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari) + 1'25"858

    09. Sebastien Vettel (Ferrari) + 1'31"654

    10. Daniil Kvyat (Toro Rosso-Ferrari) + 1'32"600

    VOORLPOIGE STAND OM WK:

    01. Nico Rosberg (Mercedes)                     171 punten

    02. Lewis Hamilton (Mercedes)                  167

    03. Kimi Räikkönen (Ferrari)                      106

    04. Daniël Ricciardo (Red Bull-Renault)       100

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                      98

    06. Max Verstappen (Red Bull-Renault)        87

    07. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)        54

    08. Sergio Perez (Force India-Mercedes)      47

    09. Felipe Massa (Williams-Mercedes)          38

    10. Romain Grosjean (Haas)                       28

    10-07-2016 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-07-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON OOK IN FP3 DE SNELSTE, PECH VOOR VETTEL

    Met nog 14' te rijden zwaaide de koersdirectie de rode vlag. Ericsson verkoor in Stowe de controle over zijn Sauber. De auto werd aan alle kanten beschadigd en de baancommissarissen hadden meer dan hun handen vol om de rommel van de baan te halen. Als die klus was geklaard, kon de derde vrije training voor de GP van Engeland worden afgerond. Meteen bevestigde regerend wereldkampioen Lewis Hamilton zich als snelste met 1'30"904. Nico Rosberg reed er achter en keek er - sip - naar.

    Even deemoedig keek de Australiër Daniël Ricciardo tegen de achterkant van Verstappen's Red Bull aan. De achttienjarige Max Verstappen fikste het om voor de zogenaamd meer ervaren Red Bull-kopman lang de derde plaats te pakken. Het was een frustratie voor de symphatieke Ricciardo, die hij net voor het einde kon wissen. Hij verwees zijn puberploegmaat naar de vierde chrono. Dit jaar lijken de frustraties zich voor hem op te stapelen. Met als orgelpunt de GP van Monaco waar tijdens een pitstop geen banden bleken klaar te liggen... Max zal nog een half seizoen lang een doorn in het oog van de Australiër blijven.

    Sebastien Vettel liet de vijfde tijd afdrukken, maar...naar het einde van de sessie toe en de regen kwam, liet de transmissie van de Ferrari het afweten. Mauricio Arrivabene, teambaas van de Scuderia, schudde zijn hoofd. Het vervangen van die tandradkast wordt immers bestraft met vijf plaatsen terug op de startrooster. Dus als Vettel straks tijdens de kwalificaties die vijfde plaats in FP3 niet kan verbeteren moet hij vanaf de tiende positie starten. Zowat midden in het veld. Ericsson's Sauber kan niet worden hersteld tegen 14 uur. Dat betekent dat hij morgen vanuit de pits de race zal aanvangen.(wr)

    01. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'30"904

    02. Nico Rosberg (Mercedes)                             1'30"967

    03. Daniël Ricciardo (Reb Bull)                           1'31"488

    04. Max Verstappen (Red Bull)                           1'31"561

    05. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'32"049

    06. Vallteri Bottas (Williams-Mercedes)               1'32"736

    07. Fernando Alonso (Mc Laren-Honda)              1'32"754

    08. Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes)       1'32"798

    09. Kimi Räikkönen (Ferrari)                              1'32"833

    10. Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari)                  1'32"889

    09-07-2016 om 14:11 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!