Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    19-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL RB14 VANDAAG VOORGESTELD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Aston Martin Red Bull RB14 is vandaag voorgesteld. De coureurs ervan zijn de Nederlander Max Verstappen en de Australiër Daniël Ricciardo. Deze laatste zal trouwens de eer hebben vandaag als eerste de nieuwe bolide te rijden voor een filmdag in Silverstone. De motor is een Renault V6 Turbo Hybrid en het uiterlijk opvallendste is de zwart-blauwe kleur en de uitdrukkelijke sponsornaam Aston Martin. Net als alle auto's van 2018 heeft ook de RB14 de aartslelijke "Halo"-beugel. Iedere purist uit er zijn afkeer over. Waardoor de FIA al heeft beloofd aan een "elegantere" vormgeving te werken van de titaniumbeugel. Volgende week maandag 26 februari begint in Barcelona de eerste pré-seizoen testweek.(Walter Rombauts)

    19-02-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GUIDO DEVREKER EN GUY VERHOFSTADT REDEN MET LADA DE BOUCLES DE BASTOGNE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is de vierde keer geweest dat Guido Devreker en Guy Verhofstadt de "Boucles de Bastogne" hebben gereden. Dit keer in een Lada 1500 Rally van het "Guy Moerenhout Racing Team". De Lada is een verre afstammeling van Fiat door een "jointventure" uit 1966 tussen de Russische regering en de Italiaanse autoreus. De ex-eerste minister is een autosportfanaat en beoefent de rallysport zowel als navigator en als "piloot". Hij dus op 2, 3 en 4 februari j.l. een bekwame hulp aan Guido Devreker in de besneeuwde en beijzelde speciale ritten die wel met een opgelegd gemiddelde moesten worden gereden.

    Maar door de winterse omstandigheden haalde op een Thierry Neuville na, niemand dit gemiddelde. Waardoor het een pure snelheidsrit werd. Guido en Guy VHS kenden wel wat pech. Zo kwam een carburatorstang los wat een tijdrovende herstelling vergde, en Guy Verhofstadt maakte een slippertje, waardoor blutsen rechts voor en straftijd werden opgelopen. Guido Devreker legde dit alles met de glimlach in de plooi en samen haalden ze eervol het einde van de wedstrijd.

    Guido Devreker heeft een indrukwekkend palmares in de autosport en ik druk het uitzonderlijk in zijn geheel af. Wat betreft zijn autosportresultaten. Zijn menselijke verdiensten vereisen minstens een boekdeel. Hij kent de auto- en autosportwereld als geen ander. Hij is ook gespecialiseerd in vrachtwagens - ja, de grote mastodonten - en schrijft als hobby in het blad "Icons".

    Maar Guido Devreker is meer dan een icoon. Van jongsaf is hij door voorbestemdheid letterlijk in de huidvezels van de autosport geraakt. Hij werkte voor het Juma-team waarmee Eddy Joosen tweemaal de 24 Uren van Francorchamps won. Hij deed daar de logistieke "mission impossible", motoren brengen en halen naar Duitsland, de BMW-racewagen vervoeren, met banden sleuren...allemaal onder het strenge toezicht van de teamleiding. Niemand zal vergeten zijn dat Juma afkomstig is van Julien Mampaey. Zaliger spijtig genoeg, maar verder levend in zijn geniale zoon Bart Mampaey die nu aan zijn laatste DTM met BMW bezig is. Op het actief van deze man staan evenzeer zege's met BMW in de 24 Uren van Francorchamps, en wereldtitels met weerom BMW met Andy Priaulx in het WK voor toerwagens.

    Guido - Guy voor de vrienden - groeide in die wereld van autokoersen, in renstallen als Excelsior en schaalmodellen 1/43ste op tot wat men een elegant woord een factotum pleegt te noemen. Iemand die omzeggens alles kan. Met inzicht overigens. De meeste autocoureurs hebben de auto's waarin ze gereden en gewonnen hebben op schaal 1/43ste door Guido laten bouwen. Ze staan in ontelbare vitrinekasten. Na een harde leerschool in de autowereld bleef voor "de Guy" nog maar één ding over: zelf racen !

    Daaraan begon hij in de jaren 1972 - 1974. Eerst met een Volvo Amazone en later met een Renault 12 Gordini. In 1972 reed hij ook zijn eerste rally in Edegem, die de "Laat-Winternacht" heette. Dit nog steeds met de Volvo Amazone. In 1978 werd het hem eigenlijk "ernst". Hij reed in Zolder met Wilfried Roefs in een BMW 323i de "Drie Uren van Excelsior".

    Het verdere palmares leest u onderaan. Ondertussen heeft Guido sinds 2015 voor de vierde keer met Guy Verhofstadt de "Boucles de Bastogne" gereden. De eerste keer bestuurde het duo een Fiat Ritmo Abarth en finishte 110de algemeen na een panne met de benzinepomp. In 2016 weerom met de Fiat Ritmo Abarth maar moesten opgeven door een defecte koppeling. In 2017 werd het avontuur aangegaan met een Lancia Beta Coupé, maar op twee proeven van het einde begaf de motor het.

    Het Guy-Guy-koppel reed op dat moment op de 50ste plaats op 200 deelnemers. Dit jaar kwam het Lada-experiment onder de vleugels van Guy Moerenhout Racing met wat technische en stuur-obstakels. Maar men finishte en figureert dus met dat historisch Fiat-tintje in de einduitslag van de Boucles de Bastogne. Eigenlijk werd die gewonnen door Thierry Neuville in een Opel Corsa A. Maar de tweevoudige vice-wereldkampioen rally reed "buiten klassement". Just for fun. Dat was zo afgesproken. De officiële winnaars werd het Franse duo Bouffier-Alnet in een Ford Escort MKII. Tweede werden François Duval - Leyh in een Ford MKI. De Boucles de Bastogne waren over heel de lijn een succes.(Walter Rombauts/Foto's:Icons)

    Wapenfeiten van Guido Devreker:

    1972 - 1974 Gestart in slalom met een Volvo Amazone

    1972 - Eerste rally met Volvo Amazone in de Edegemse (Minirijderkes) "Laat-Winternachtcriterium"

    1978 - Eerste race op circuit met BMW 323i in de "3 Uren van Excelsior" met Wilfried Roefs

    1980 - 1983  VAS-kampioen

    1981 - 1982 - 1983 Provinciale omloopwedstrijden met Patrick Van Remoortel en Stefan Cockx - regelmatige podiums in de klasse

    1984 - 4 x 4-wedstrijden met Daihatsu Taft Turbo Diesel / 11de algemeen en 2de Diesel in de Ronde van België

    1984 - 4 x 4 wedstrijden met fabrieks-Daihatsu-Diesel met overwinning in Edegem Cross Country met Georges Van Oosten.

    1984 - Ook VAS en PAK-kampioen 4 x 4

    1987 - Eerste 24 Uren van Zolder met Mercedes 190 2.3 16V van François Veraegen met 7de plaats algemeen

    1988 - 1989 en 1990 Provinciaal Omloopkampioenschap, eerst met Volvo 240 Turbo, dan met Volvo 740 Turbo

    1989 - Derde algemeen in Kampioenschap en derde algemeen, eerste in klasse in 24 Uren van Zolder met Schreurs- Adrianne

    2007 - Classic Car Rally's, Regionale, Nationale en Internationale met échte Manta TE 2800 (chassisnummer 08) van Vic Heylen

    2009 en 2010 - Racen met de DAF 55 Marathon en een denderende overwinning in de beruchte Rally of the Fall Rally

    2013 tot vandaag / deelname aan regionale en internationale wedstrijden met de Volvo P444 van 1949

    PAK-Antwerpen Oldtimerkampioen in 2016, tweede in 2015 en derde in 2017

    2015 - Deelname Boucles de Bastogne met Fiat Ritmo Abarth - 110de algemeen na panne met benzinepomp

    2016 - Boucles de Bastogne met Guy Verhofstadt met Fiat Ritmo Abarth maar opgave door defecte koppeling

    2017 - Boucles de Bastogne met Guy Verhofstadt met Lancia Beta Coupé maar opgave aan einde van zondag met motorprobleem

    Bijlagen:
    De nieuwe realiteit van Lada uit de Fiatgenen van 1966 i21118 3.JPG (8 MB)   
    Een bekende Guy in de politiek en een overbekende Guy in de autosport i27118.png (1.6 MB)   
    Guido Devreker, de vaste waarde in auto- en autosport, een factotum i11218.png (4.7 MB)   
    Lada Sport Historic 1 i12118.png (2.1 MB)   

    11-02-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FLANDERS COLLECTION CAR LOKT 17 EN 18 FEBRUARI CLASSIC-PURISTEN NAAR GENT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gestart in 1989 is Flanders Collection Car uitgegroeid tot een vaste waarde voor iedereen die belang stelt in klassieke voertuigen. Dus gaat op 17 en 18 februari a.s. voor de 29ste keer deze internationale beurs door in Flanders Expo in Gent. Oldtimers, jonge en oude, staan er tentoon, maar worden desgewenst ook verhandeld. Daarnaast zijn er nog de hoekjes voor boekenliefhebbers, miniatuurautootjes, onderdelen en retromobilia. De toegangsprijs bedraagt €12 en leden van de "Belgische Federatie Oldtimer Voertuigen" (BFOV) krijgen op vertoon van hun lidkaart €2 korting.

    Op die beurs heeft ook de Classic Car Drivers Association, uitgevers van het gespecilaiseerde blad "Icons-of-Elegance", een stand om belangstellenden aan te trekken. Deze vereniging organiseert op 17 en 18 maart a.s. in de Limburghal in Genk op haar beurt een gemoedelijke beurs waarop "Iconen" uit de Belgische autosport in gesprek zullen gaan met de bezoekers. "CCDA" vestigt de aandacht op een speciale auto. Een Citroën 2CV van Seppe Verstegen. Die man heeft in twee maanden tijd een tocht van 22.000 km afgelegd door 17 landen in deze 4 x 4 - 2CV in het spoor van Marko Polo.

    Daarin lag een traject van 2038 km, een lange kronkel tussen Afghanistan, Oezbekistan, Tadzjikistan en Kyrgystan en de grens met China, wordt geacht één van de gevaarlijkste routes ter wereld te zijn. In het volgende nummer van Icons staat de helletocht geheel beschreven door specialisten ter zake. Op de Flanders Collection Car 2018 staat ook een BMW M1. Daarvan zijn 400 exemplaren geproduceerd. Daarin zaten 40 exemplaren die als racewagens werden uitgevoerd. Ze werden gebruikt in de Procar waaraan alleen Formule 1-coureurs konden deelnemen. De motoren werden opgevoerd van 277 naar 470 pk. In 1979 won Niki Lauda en in 1980 Nelson Piquet sr. Eén ervan is in Gent te zien. Stof genoeg dus om die data van 17 en 18 februari in de agenda te noteren. (Walter Rombauts/Foto's:funcars)

    Bijlagen:
    Citroën 2CV Sahara-versie waarvan er 694 exemplaren werden gebouwd. Twee motoren, twee versnellingsbakken, twee brandstoftanks.....i9218.png (5.6 MB)   
    Maserati Ghibli ontbreekt niet op Flanders Collection Cars in Gent i9218.png (3.8 MB)   
    Winkelhock - Stuck in de BMW M1 tijdens een Procarrace i9218.png (1 MB)   

    09-02-2018 om 15:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1 EERST NAAR PEPSI-ZERO EN DAN OP NAAR 2021.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 20 februari a.s. stelt Renault zijn nieuwe Formule 1-bolide voor. De Franse autoreus die via de alliantie Renault-Nissan Volkswagen van de eerste plaats heeft verdrongen in de verkoop op wereldvlak, zit net als tegenstanders Mercedes, Red Bull en Ferrari met een dilemma. De FIA en de FOM hebben beslist om voor dit seizoen geen vier maar drie krachtbronnen toe te laten. Voor een recordaantal van 21 races ! Cyriel Biteboul, teammanager van Renault, heeft ronduit gezegd dat dit een onmogellijke opdracht is. Zijn mede-teamgenoten Maurizio Arrivabene (Ferrari) en Toto Wolff (Mercedes) zijn het daar roerend mee eens.

    Gezien de pré-seizoentrainingen al op 26 februari aanvatten, dringt de tijd om in spoedoverleg te gaan met de "Fédération Internationale de l'Automobile" en het "Formula One Management". De tijd dringt. Op 23 maart 2018 opent de GP van Australië het seizoen 2018 ! Onder de nieuwe eigenaars Liberty Media, het eerste volle seizoen in eigen beheer. Met al direct de afschaffing van de grid-girls, (worden wellicht vervangen door mannen die vrouw worden), de veranderingen van starttijden van de races (sommige positief) en alle onzekerheden die er te verwachten zijn. Nieuwe motorconcepten worden aangedragen tegen 2021 om de huidige te vervangen. Omdat de Concorde-akkoorden einde 2020 dan zullen vervallen zijn.

    Momenteel wordt gereden met V6 Turbo-Hybrid-krachtbronnen. Dit sinds 2014. Behoudens dat ze altijd al klankgevoelig kritiek hebben moeten slikken, zijn ze ook duur. Liberty Media tracht via topingenieur Ross Brawn tot een eenvoudigere motor te komen. Lees: goedkopere motor. Maar Fiat-baas Sergio Marchionne, en dus ook baas van Ferrari, vindt dat de Formule 1 de trend moet voortzetten spitstechnologie af te leveren. Daarover lopen de meningen uiteen omdat Liberty Media van de F1 een kermis wil maken. Zonder daarbij de historische industriële basiswaarden van de hoogste autosportdiscipline verder te respecteren.

    De huidige V6 motoren met turbo laden een batterij op, neen eerder een supercapacitator, die kort een heel krachtige lading elektriciteit kan vasthouden. Die kan door de coureur weer worden "afgeroepen" als hij een inhaalmaneuver snel wil afwerken, of een helling op moet. Zoals in Francorchamps de klim vanaf l'Eau Rouge naar Les Combes. Sinds 2014 zijn de bescheiden vermogens toch gestegen tot - zoals bij Mercedes - net geen 750 kW of 1000 pk.

    Renault zit daar dicht tegen en dat verontrust Ferrari. Bij Mc Laren gaat er een zucht van verlichting door het team nu de Honda is vervangen door een Renaultmotor. Niettemin moet Mc Laren helemaal van 0 beginnen. Want sinds 2008 toen het historische team uit Woking nog Lewis Hamilton als wereldkampioen afleverde en 2de werd in het WK van de constructeurs is het naar een 9de plaats onder de constructeurs gezakt.

    Dus tijd voor een revival na tien seizoenen. Eigenlijk van de hele Formule 1, zoals afschaffen van de gridstraffen, beperken van wisselen van motor-onderdelen, en regenstarts achter safety-car. Vanaf dit jaar is er ook "Halo", de titanium/carbonbeugel boven het hoofd van de coureur. Beslist opdat er geen elektrische Tesla Roadster vanuit de ruimte op hun hoofd zou vallen. Hopelijk zitten er in 2021 nog coureurs van vlees en bloed in en geen robotten. Liberty Media zou d'r misschien aan denken. Zoals mogelijk ook aan robotten i.p.v. leuke grid-girls. De Amerikaanse hypocriete preutsheid van vroeger duikt weer op. (Walter Rombauts/Foto's :Renault, Mercedes, Fiat en Pirelli)

    Bijlagen:
    De Renault R.S. 17 die binnen 10 dagen vervangen wordt door de nieuwe voor 2018.jpg (1.4 MB)   
    Wereldrecord-Renaults uit de geschiedenis i10218 1.jpg (1.8 MB)   

    09-02-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN LICHTE GESCHIEDENIS ROND DE LEGEND BOUCLES VAN BASTOGNE

    "Zestig jaar plezier en traditie" zegt Pierre Delettre, organisator van de "Boucles van Bastogne" die op 2, 3 en 4 februari a.s. doorgaan. Deze man spreekt naar waarheid maar vertelt niet dat hij afstamt van een kleurrijke, controversiële figuur, Alfhonse Delettre, organisator van de Boucles de Spa die jarenlang wereldfaam hebben genoten. De grootste namen o.a. Stig Blomqvist met Björn Cederberg met Saab 99 Turbo - hebben er gewonnen. Niemand zal het geloven maar met eigen ogen heeft ondergetekende gezien dat de Zweed een fles aquavit ledigde voor de start. Daarna kwam de "Clémentine", een lange beruchte speciale snelheidsrit. Stig vloog naar de snelste tijd. De Boucles de Spa was een pure snelheidsrally. Dikwijls werd er op dik besneeuwde wegeltjes gereden.

    In die omstandigheden moesten de zware kanonnen het vaak afleggen tegen de zogenaamde "kleintjes". Maar dat waren helemaal geen miniemen. Grote mijnheer Jean Louis Haxhe en Christian Delferrier wonnen in 1973 met een Daf 66 !!! Ook werkten zich de Skoda's 130 in die barre omstandigheden naar de voorste ereplaatsen. Maar de Koning van de Boucles de Spa was Patric Snijers die 6 keer won, één keer met Eric Symens, en vijf keer met Dany Colebunders.

    Ook won de Alkenaar, leerling van Gilbert Staepelaere, en lid van de Drie Musketiers (Droogmans, Duez en Snijers) twee keer de Legend Boucles de Spa die in 2006 als regelmatigheidsrit het bestaansrecht zagen na het nulpunt 2005. "Alphonse" ziin bevelen galmden niet meer over Spa en de rally die héél lang voor het Europese kampioenschap telde liep dood op administratie, toelatingen gemeenten en milieu- en veiligheidsgegevens. Gilbert Staepelaere won de echte Boucles de Spa" drie keer (1964-1967 en in 1975). Eerst met een Lotus Cortina, dan met een Ford Cortina GT. De laatste keer in een Ford Escort met Eric Symens.

    In 2015 werd de regelmatigheidsrit voor race-oldtimers overgeheveld naar Bastogne eh het werd direct een succes. De grootste namen kwamen er op af, zoals dit jaar WK-rallyrijder Thierry Neuville voor Hyundai er op afkomt. Vele ritten op verhard en onverhard worden gereden in een streek die de bijna-wereldkampioen met zijn ogen dicht kan rijden. Natuurlijk mogen we niet te optimist zijn want onder de pluminus 300 deelnemers zitten nog andere kleppers tussen. Vanaf morgen is er de technische controle op de Place McAuliffe en vrijdagavond om 18 uur beginnen de 4de "Boucles de Bastogne", om dan over zaterdag en zondag voor de unieke sfeer te zorgen. Voorspellen wie zal winnen is als op de Lotto spelen. Alle teams hebben kans. (Walter Rombauts/Foto:Guido Devreker)

    30-01-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE LADA TE RIJMEN VALT MET GUY MOERENHOUT RACING
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Auto-Icoon Guy Moerenhout is synoniem van Abarth en Fiat. De legendarische rallyrijder heeft rond Abarth zijn gelijknamig museum in Lier uitgebouwd. Het is zijn levenswerk, een tempel die met veel respect moet worden betreden. Dat deden vele aanwezigen vorige zaterdag op de persconferentie die daar werd gegeven ter gelegenheid van de "Legend Boucles of Bastogne" die 2, 3 en 4 februari worden gereden. Guy Moerenhout's Racing Team neemt daaraan deel met drie...Lada's !!! Ze worden bestuurd door Guido Devreker met Guy Verhofstadt (Lada 1600 Rally), Guy Moerenhout met zijn trouwe navigator Filip de Munck (Lada VFTS 1) en Eric Vlaisloir met de ceo van Powerplus, Jeroen Nys (Lada VFTS 2).

    Hoe komt nu een Lada in het Abarth-hart van Guy Moerenhout's imperium ? Om daarop te antwoorden moeten we teruggaan naar het jaar 1966 toen de toenmalige Russische regering een deal sloot met Fiat om op basis van de Fiat 124 een auto te kunnen bouwen in Rusland. In 1967 werd de fabriek opgericht in Toljatti aan de Wolga die vanaf 1971 "Zjigoeli's" (Lada's/Lada= "liefje") uitspuwde via een...270 km lange productielijn waaraan 120.000 mensen werkten. Lada's kwamen ook naar onze regionen en boden een prijselijke mobiliteit voor bescheiden beurzen. Weliswaar met als nadeel dat de auto zwaar was en mede daardoor veel brandstof verbruikte.

    Lada komt in de recente geschiedenis opnieuw voor doordat Renault en Nissan langsheen hun nu twaalfjarige alliantie een "jointventure" aangingen met Avtovaz. Lada is dus bijlange niet dood. Het merk, uit Fiatgesternte ontstaan, is eerder aan een - bescheiden - verrijzenis toe. Die Italiaanse oorsprong op de Fiat 124 inspireerde Guy Moerenhouts sportgenialiteit om met drie exemplaren deel te nemen aan de (-snelle) regelmatigheidsrit die de "Legend Boucles of Bastogne" zijn. 

    De eerste dag wordt op verharde wegen gereden en de tweede dag op onverhard wegdek. Lada zal niet de perspubliciteit oogsten zoals dewelke is bereikt met de deelname aan Parijs-Dakar, toen geprepareerd door Porsche (!), maar pers was talrijk aanwezig in Lier om de drie auto's te doen schitteren zoals ze in Bastogne ook zullen trachten te doen. Meteen weten we waarom Lada te rijmen valt met Guy Moerenhout's Abarth- en Fiat-imperium. Afspraak in Bastogne voor de vierde "Boucles" aldaar sinds 2015.

    Op de presentatie waren ook enkele andere Belgische autosportkanjers te begroeten, met name Willy Appélian en Eric Van Bourgonie. De eerste drukte zijn stempel in een Lotus op slalomkampioenschappen en oogstte één Belgische titel en twee kategorietitels. De tweede is een doorgewinterde rallynavigator van het hoogste kaliber zoals Georges Van Oosten en Eddy Nijs. Ze deden de Lada-voorstelling alle eer aan. Net als redacteurs Eric Janssen en Guy Depré van het blad "Icons" dat voer is voor puristen. (Walter Rombauts/foto's:wr)

    Bijlagen:
    Filip de Munck en Guy Moerenhout zijn samen klaar voor een nieuw avontuur i21118.JPG (2.6 MB)   
    Grootmeester Guy Moerenhout i21118.JPG (2.7 MB)   
    Lada klaar voor de Legend Boucles of Bastogne 21118 2.JPG (1.8 MB)   
    Lada Sport Historic 1 i12118.png (2.1 MB)   

    21-01-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SIR STIRLING MOSS TREKT ZICH TERUG UIT PUBLIEKE LEVEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wellicht de snelste Formule 1 coureur (-mogelijk wedijverend met Tazio Nuvolari) Sir Stirling Moss trekt zich omwille van een aanslepende ziekte terug uit het openbare leven. Hij is 88 jaar. Moss won 16 GP's en finishte viermaal tweede in het WK, maar werd nooit wereldkampioen. Die eer ging in zijn Mercedes-tijdperk naar de Argentijn Juan Manuel Fangio die vijf keer de wereldtitel binnenhaalde (1951, 1954, 1955, 1956 en 1957). Stirling Moss grootste exploten vallen wel te noteren in de Mille Miglia 1955 die hij met Jenkinson als navigator in een Mercedes won. Die navigator werd later F1-journalist en vertelde me op één van de GP's in de wereld over de rit van Brescia naar Brescia naast Moss.

    "Ik durfde niet meer over het raampje kijken", zei hij, "ik deed het letterlijk in mijn broek". De legende wil dat de ontembare Stirling de Mercedes na de 1600 km racen ook nog eens naar Stuttgart naar de Mercedes-factory reed. Een ander exploot van Moss was de GP van Monaco 1961 waarin voor het eerst de Ferrari's met een "mid-rear-engine" reden (Ritchie Ginther en Phil Hill). Stirling Moss reed in een "ouwe" Lotus Climax van het Rob Walker team en was op het hart gedrukt "de kist" te sparen. Maar Moss kwam aan de leiding en verbeterde iedere ronde opnieuw het ronderecord.

    Bij Walker in de pits was men radeloos en beduidde men de Brit telkens de auto te sparen. Vergeefs, het ging alsmaar sneller tot Ginther en Moss precies dezelfde snelste rondetijd draaiden in 1'36"3 over het toen 3,138 km lange stadslint in het Prinsdom dat nog honderd keer moest gerond worden. Moss werd als winnaar op de schouders gedragen. Toen Juan Manuel Fangio 80 werd reden ze ieder nog met de W196 in de Motodroom van Hockenheim.

    Bij het weerzien vielen ze in elkaars armen, zeiden omzeggens niets tegen elkaar, keken in elkaars ogen en zagen de film van ieders leven in cinemascope voorbijflitsen. Sir Stirling Moss, nu getemd door de leeftijd, kijkt nu met vrouw Susie in intimiteit terug op een onbeschrijfelijk leven. Waarin het winnen van zijn home-GP in Silverstone in 1955 wellicht het langst zijn aandacht zal vasthouden.(Walter Rombauts/Foto's: Mercedes)

    Bijlagen:
    De Mercedes W196 in handen van Nico Rosberg en Michaël Schumacher i15713.jpg (917.2 KB)   
    Op zijn 80ste verjaardag reed JM Fangio de W196 nog eens over de Ring zoals hij alleen dat kon i30914.jpg (698.5 KB)   
    Stirling Moss en Juan Manuel Fangio i2717.jpg (615.6 KB)   

    20-01-2018 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGEY SIROTKIN VERSCHALKT ROBERT KUBICA VOOR 2018-ZITJE BIJ WILLIAMS
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Wie Felipe Massa bij Williams ging vervangen bleef de laatste open vraag om de hele bezetting van coureurs in de teams te kunnen overschouwen. Vandaag is de knoop doorgehakt. De Rus Sergey Sirotkin heeft de naar heroptreding snakkende Pool Robert Kubica verschalkt. De Rus rijdt voor Williams en de Pool is testrijder uit respect voor zijn vroegere verdienste en integer persoon. Daarmee is de bezetting voor het hele seizoen bekend. Lewis Hamilton, zopas nog in kwalijk licht gezet op de sociale media, blijft voor 2018 de te kloppen man. Voor zover de nieuwe eigenaars van de F1 niet teveel kermistoeren gaan uithalen.(wr/Foto:Mercedes)

    16-01-2018 om 22:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FORMULE 1: SLECHTS DRIE MOTOREN VOOR 21 RACES !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Omdat het reglement van de F1 voor 2018 slechts drie krachtbronnen toelaat voor alle 21 races belooft het een hectisch seizoen te worden. Als de gridpenalty's niet worden afgeschaft zal de techniek eerder dan de rijkunst van de piloot de wereldkampioen bepalen. De nieuwe eigenaars van de Formule 1, het Amerikaanse Liberty Media, wil één en ander veranderen. Momenteel wordt beroep gedaan op topingenieur Ross Brawn om niet alles teveel door elkaar te gooien. Deze wordt bijgestaan door David Richards die poogt minstens de verlieslatende GP van Engeland op de kalender te houden.

    Als in 2020 de "Concorde Akkoorden" met de FIA ten einde zijn, zal er in 2021 een kompleet nieuwe F1 ontstaan die erg "veramerikaniseerd" zal zijn. De vraag is of Liberty Media de intrinsieke historische industriële waarde van de hoogste autosportdiscipline zal kunnen waarborgen. Naar mijn gevoel is de kans groot dat de F1 in de Indy-richting zal neigen. Ook wordt al over een andere startgrid-opstelling gespeculeerd...Drie wagens naast elkaar op iedere rij, of drie, twee, drie...De eerste bocht zal iedereen kijken. Daarna zijn er mogelijk geen auto's meer, tenzij naast de asfalt her en der.

    Nu al wordt gespeculeerd welke piloten uit de Indy de Haas' bolide's zouden kunnen bemannen... Doordenkende insiders zien zelfs een mogelijke (her-) verkoop door Liberty Media van de F1 ingeval zij de dialoog met de huidige motorenleveranciers Mercedes, Ferrari (Fiat), Renault en Honda, niet vlot kunnen trekken. Ferrari dreigde al met uit de discipline te stappen na 2020... Hoewel hij evengoed weet dat de Formula E geen F1-vervangende kansen heeft. Een terugkeer naar Le Mans is een andere zaak.

    CEO van Fiat-Chrysler Sergio Marchionne kent maar al te goed de historische waarde van het Steigerende Paard, dat op de eerste GP na (13 juli 1950 in Silverstone) àlle GP's meedeed. De bigboss daar in Turijn accepteerde ook de Rus Daniil Kvyatt als testrijder in Fiorano. Marchionne waakt ook over de verschillende motorconcepten die na 2020 kunnen worden toegepast.

    De huidige V6 Turbo Hybrid-motoren die sinds 2014 worden gebruikt - dicht tegen de 750 kW (1000 pk) zitten - worden niet met zekerheid behouden. Het elektrisch gedeelte is moeilijk om door te ontwikkelen en kost enorm, zeg maar téveel, geld, zo zei Adrien Newey van Red Bull onlangs nog. Het F1-seizoen is nog lang niet begonnen maar de intrigerende speculaties voor dit seizoen en dat van 2019 zijn volop aan gang.(Walter Rombauts/Foto:Renault)

    Bijlagen:
    Nico Hülkenberg i15118 1.jpg (2.3 MB)   

    15-01-2018 om 15:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO VERDONCK 15DE IN 24 UREN VAN DUBAI
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Belgisch beroepsautocoureur Nico Verdonck is in een Ford GT3 Lamda vijftiende geworden in de 24 Uren van Dubai. Tom Boonen eindigde met zijn team negenveertigste op 91 ronden van de winnaars. Dat waren...Abdulaziz Al Faisal-Hubert Haupt, Yelmer Buurman en Gebriele Piana. Ze gebruikten daarvoor een Mercedes AMG GT3 waarmee ze 606 ronden aflegden. Naast Nico Verdonck finishte een andere Belg, amateurpiloot Dries Vanthoor in een Audi R8 LM zevende. Tom Boonen heeft het uiteraard op de fiets gekund, maar aan een stuurtje draaien op vier wielen is duidelijk niet hetzelfde. Misschien trappers in de auto bijzetten ? (wr)

    14-01-2018 om 16:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GUY MOERENHOUT'S...LADA SPORT HISTORIC ZAL SCHITTEREN ROND BASTOGNE

    Guy Moerenhout, bezieler van het "Abarth Squadra Storica" team tevens houder van het Abarth Works Museum in Lier, is één van de grootste autosportpuristen van Belgenland. Hij heeft een indrukwekkend palmares, behoort technisch tot de meest begaafden, en is het eerste weekend van februari van de partij voor de "Legend Boucles de Bastogne". Dat is de regelmatigheidsrit die de "Legend Boucles de Spa" vervangt sinds 2015 in de streek rond Bastogne.

    De "Legend Boucles de Bastogne" worden over twee dagen gereden. De eerste dag - zaterdag - zijn er negen proeven en zondag nog eens zoveel maar dan alleen op onverhard terrein. Er worden plusminus 200 deelnemers verwacht die allemaal een rallywagen voor 1986 in lijn brengen. Het Abarth Squadra Storica van Guy Moerenhout is ieder jaar een blikvanger. Maar dit jaar wilde de rallyvirtuoos eens iets speciaals.

    Hij brengt drie auto's aan de start, maar geen Fiat's. Wel een...afgeleide daarvan: de Lada. De Russische autoindustrie heeft met deze auto aldaar mobiliteit gepromoveerd, terwijl het merendeel van de kopers niet heeft beseft dat de Lada afstamde van de Fiatstal. Overigens heeft het merk soms hoge ogen gegooid, denk maar aan de door Porsche getunede Lada die furore maakte in de vroegere, echte Parijs-Dakar's. Maar nu terug naar Bastogne.

    Er zijn drie teams voor drie wagens. Een Lada VFTS 1, die door Guy Moerenhout wordt bestuurd en zijn trouwe bijrijder Filip de Munck aan zijn zijde heeft. In de tweede auto, een Lada VFTS 2 zit Eric Vlaisloir met Jeroen Nys in het navigatorzitje. De derde Lada, een 1600 Rally, wordt gereden door politieker Guy Verhofstadt met naast zich Guido Devreker als navigator. Deze laatste is gewoonlijk weer te vinden achter stuurrad - ooit won hij o.a. de 24 Uren van Zolder - maar dit keer wisselt hij van plaats.

    Zijn kennis van autowedstrijden zal zeker bijdragen om samen met het "Lada Sport Historic"-team hoog te scoren. Blikvanger blijft evenwel Guy Moerenhout wiens verdiensten in de Belgische autosport slechts met de grootsten te vergelijken zijn. Wellicht worden de "Legend Boucle de Bastogne" nog een parel op de alsmaar zwaarder wegende kroon van zijn levenswerk.(Walter Rombauts/Foto's:Abarth Works Museum in Lier)

    Bijlagen:
    Lada Sport Historic 1 i12118.png (2.1 MB)   

    12-01-2018 om 12:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-01-2018
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OOIT GEDACHT DAT DIT ENKEL EEN AUTOBLOG ZOU ZIJN !

    De grenzen worden overschreden. Door iedereen. Dwars en weerwaarts. Ik heb het nooit voor mogelijk gehouden dat de debiliteit het zou winnen van het verstand. Maar het is nu een feit ! Autonieuws is verkracht. Niet meer door goedbetaalde en pientere PR-mensen, maar door de sociale media zelf. Ik sta op het punt - na 48 jaar beroeps-autojournalistiek - een nieuwe auto te kopen. Bob Lutz, de ex-GM en Fodrbaas, die zoals heel de wereld gek was op porno, heeft het duidelijk gezegd: al wat NU ronrijdt is schroot. Morgen vertel ik verder de naakte waarheid. Sorry voor het naakte in deze herboren puriteinse wereld.(wr)

    03-01-2018 om 22:59 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOESTAND MICHAËL SCHUMACHER ONBEKEND NA VIER JAAR

    Op 29 december 2013 kreeg zevenvoudig wereldkampioen F1 op 45-jarige leeftijd een ski-ongeval nabij Grenoble. De Duitser is sindsdien niet meer in het openbaar te zien geweest. Nu, vier jaar later, verkeerd de hele wereld nog in het ongewisse over zijn gezondheidstoestand. Misschien is het juist te veronderstellen dat de naaste familie dit los van de Formule 1 ziet en het als een van de (pers-) wereld een afgesloten hoofdstuk vindt. Ook aan zoon Mick die in het spoor van vader tracht te geraken werd gevraagd niets daarover te vertellen. Menselijk.(wr)

    29-12-2017 om 21:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VAN HAMILTON MOGEN DE F1'S NA 2020 OPNIEUW RAKETWAGENS WORDEN

    Tijdens de talrijke recepties waarop de viervoudige wereldkampioen Lewis Hamilton de geziene gast is, wordt uiteraard heftig gediscussieerd over de nabije toekomst van de Formule 1. Vooral over het seizoen 2021, het jaar nadat de Concorde Accoorden" zullen zijn vervallen en de nieuwe eigenaars vrij spel hebben in alle richtingen om de F1 een nieuw gezicht te geven. Chase Carey, ceo van Liberty Media, maakt er geen geheim van dat de toekomstige F1 een "Barnum-embryo" in zich draagt. De enige die zich daarin verstandelijk kan mengen is Ross Brawn. Dat is bruutweg gezegd de "opvolger" van Bernie Ecclestone, met dewelke hij altijd in de clinch lag. Beide heren mochten elkaar niet.

    Raar is wel dat én coureurs, én organisatoren krachtiger, snellere F1's willen en dat die vooral een "snelheidsbeeld" moeten overdragen naar het publiek. Lewis Hamilton gaf het grif toe dat hij daar voor te vinden is. Vliegende sigaren, een beetje zoals de raketauto die Opel én andere constructeurs in hun rijke geschiedenis bouwden. Gedaan dus met het aerodynamisch raffinement van een genie als Adrien Newey. Eerder brute raketkracht, met stoten in de rug, met wat minder "downforce", dikkere banden en met Halo-overkapping...Hallo ?

    Wie de toekomst-ontwerpen voor 2025 van de Formule 1 wagens heeft gezien, die weet dat 67 historische jaren zijn afgesloten en een circusgeschiedenis begint. Clowns zijn er genoeg te vinden in die glitterzeepbel. Maar de kunstenaars van de lach moeten het vaak van lachwekkenden, felgekleurde attributen hebben als te grote groene schoenen, grote rode neuzen, te grote jassen met schreeuwend ruitdesign... Hun echte ontroering verwekkende lach komt vaak van de melancholie, zeg maar ei zo na de nostalgie. Maar gezien de vergrijzing van de puristen in de historische F1 tot 2020 zullen de nostalgisten uitsterven en dikbetaalde maar zo ver van het publiek staande "piloten" (zeker geen autocoureurs meer) hun show opvoeren. Een nieuwe geschiedenis van de F1 zal dan in 2021 zijn aangevangen.(Walter Rombauts)

    13-12-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOSTALGIE: ALS GILBERT STAEPELAERE HET NIET KAN...WIE DAN WEL ?

    Nostalgie uit de Gazet van Antwerpen van 24 november 1974: Over de "Rally De Drie Zustersteden 1974". De twee bladijden zijn in bijlage en op het originele maquette-papier van de krant geschreven. Uiteraard met een oude schrijfmachine die geen fouten toeliet en het manuscript een authentiek uiterlijk geeft, samen met "de tand des tijds". (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    Nostalgie - Als Gilbert Staepelaere het niet kan...wie dan wel. 24111974 1.jpg (961.6 KB)   
    Nostalgie - Als Gilbert Staepelaere het niet kan...wie dan wel. 24111974 2.jpg (958.7 KB)   

    09-12-2017 om 14:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENAULT MAAKT MET DAIMLER NIEUWE 1,3 LITER TURBO-MOTOR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In de basisconfiguratie levert de nu voorgestelde viercilindermotor van 1330 cm3 met variabele sturing en een directe inspuiting met 250 bar volgens de Renault-specificaties als TCe 115 pk vermogen en een maximaal koppel van 220 Nm. De volgende vermogenstrap is de TCe 140 met 140 pk en 240 Nm. Dan is er nog het "summum" van de kleine viercilinder met 160 pk en 260 Nm. In eerste instantie zal een handgeschakelde zesversnellingsbak worden aangeboden. Maar het zal niet lang duren eer de zevengangige automaat met dubbelkoppeling van Daimler in het aanbod zal zitten. De nieuwe motoren worden in het Spaanse Valladolid geproduceerd en zijn begin 2018 bestemd voor de Scénic en de Grand Scénic. (Walter Rombauts/Foto:Renault-Daimler)

    Bijlagen:
    Nieuwe Renault 1,3 turbo, een viercilinder met Daimler gemaakt..jpg (612.6 KB)   

    09-12-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOSTALGIE: HET ANTIDIEFSTALSYSTEEM VAN DE OPEL OMEGA 1993
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Hedendaagse ingenieurs verslikken zich erin van het lachen. Maar 24 jaar geleden, om precies te zijn in december 1993, snoefde Opel nog met dit antidiefstalsysteem. De contactsleutel (rood 4) zendt een infrarode straal uit. Spanveren (blauw 1) houden de portieren, het kofferdeksel en de motorkap gesloten en controleren ook de radio.. De infraroodstralen nemen ook trillingen in het interieur waar. Er is natuurlijk ook een systeem dat verhindert dat de motor kan worden gestart (groen 3). En ingeval van inbraak geven de visuele signalen en de vier pinkers een niet te miskennen alarm. Dat was in de Opel Omega 1993, pure nostalgie.(Walter Rombauts/Schema:wr)

    Bijlagen:
    De 2,0 liter ECOTEC 100 kW-136 pk die maar 8,5 l op 100 zou hebben verbruikt... i91217.jpg (419.3 KB)   
    De Opel Omega 1993 break i91217 1.jpg (259.3 KB)   
    Dit was 24 jaar geleden in de Opel Omega een optioneel neusje van de zalm i91217.jpg (402.1 KB)   
    Interieurmaten van de Opel Omega 1993 i111217 1.jpg (198.9 KB)   
    Opel Omega december 1993 - Antidiefstalsysteem i91217 1.jpg (386.3 KB)   
    Opel's Omega 1993, zelfcorrigerende voorophanging, multilink achteraan voor betere gewichtsopvang i91217.jpg (360.3 KB)   

    09-12-2017 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA OP HET AUTOSALON VAN BRUSSEL 2018
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mazda stelt zijn volledige gamma tentoon op het Autosalon van Brussel 2018 in Paleis 6, met een Belgische première voor de deze zomer gelanceerde gloednieuwe Mazda CX-5. De Mazda MX-5 RF wordt bovendien geshowed in de Premium Hall.

    Mazda stelt niet minder dan 14 auto's voor op een niet eerder geziene standoppervlakte van 1400 m2. Dus de Mazda 2, de Mazda 3 Hatchback en Sedan, de CX-3, de MX-5 RF, Roadster en 160 Edition. Ten slotte ook de fonkelnieuwe Mazda 6 Sedan en de hogergenoemde CX-5. Het Autosalon van Brussel vindt plaats van 11 t/m 21 januari 2018 op de Heizel(wr)

    05-12-2017 om 11:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-12-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BIRD WINT TWEEDE FORMULA E RACE IN HONG KONG

    Het ging Renault niet voor de wind in Hong Kong. Terwijl D. Abt voor Audi de overwinning in de wacht sleepte, geholpen door de rode vlag, was het S. Bird van DS Virgin Racing die de tweede koers vandaag zondag op zijn naam schreef. Hij ging een schitterende J.Vergne vooraf terwijl Nick Heidfeld van Mahindra-racing derde werd. Nicolas Prost lukte slechts een negende plaats en de kampioen, de Zwitser Sebastien Buemi, beiden in de Renault e-dams, werd pas  elfde. De superpole zag Vergne als auteur. Daarmee is het vierde seizoen op gang gevonkt. Nico Rosberg heeft belangstelling in de Formula E en ook de naam van Felipe Massa wordt genoemd.(wr)

    03-12-2017 om 10:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RODE VLAG IN EERSTE FORMULA E RACE IN HONG KONG

    Het vierde Formula E - seizoen 2017/2018 is gisteren begonnen in Hong Kong met een icidentenrijke eerste race. Wereldkampioen Sebastien Buemi reed in de Renault Z.E. van e-dams met 1'03"310 de snelste oefentijd. Maar de race zelf was chaotisch. Toen een Venturi de hele baan blokkeerde kwam voor de eerste keer in de geschiedenis van de Formula E een rode vlag boven die alles stopte. Daardoor werd Buemi 19de en Nicolas Prost 6de. Viervoudig wereldkampioen Alain Prost, mede-eigenaar van het team, liet weten voor de tweede race (vandaag zondag) betere kaarten te zullen trekken.(wr)

    Bijlagen:
    Nicolas Prost zesde in eerste incidentrijke Formula E - race in Hong Kong, eerste evenement van vierde seizoen.jpg (4.8 MB)   

    03-12-2017 om 10:40 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!