Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    30-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON PAKT IN GROTE STIJL POLE EN NIEUW RONDERECORD IN ABU DHABI

    Zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton heeft in zijn Mercedes in grote stijl én de pole én het nieuwe ronderecord op het 5,554 km lange circuit van Yas Marina gepakt. Hij meldt zich natuurlijk direct aan voor een ijzingwekkend duel met Max Verstappen (Red Bull-Honda). Bottas, tweede, zou als "buffer" tussen de twee explosieven hebben kunnen dienen, maar dat gaat niet door. Een motorwissel maakt dat de Fin achteraan vertrekt en Max dus vanaf de tweede plaats.

    Op vier en vijf staan Charles Leclerc en Sebastien Vettel. In hun rode Ferrari's staan ze als voornaamste waarnemers in het front. Wellicht eerst zien waar de brokken vallen en dan eigen belangen gaan dienen. De Duitser Nico Hülkenberg die voor Renault zijn laatste GP rijdt, deed zijn klinkende naam eer aan door in de Q3 te geraken. Weliswaar tiende met 1'36"710, maar tekenend voor zijn intrinsieke vaste waarde. (Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                1'34"779

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)      1'35"139

    3. Cahrles Leclerc (Ferrari)                    1'35"219

    4. Sebastien Vettel (Ferrari)                  1'35"339

    5. Alexandre Albon (Red Bull-Honda)     1'35"682

    30-11-2019 om 16:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - SNELST IN FP3 IN ABU DHABI

    De derde vrije oefening voor de GP van Abu Dhabi is gedomineerd door Max Verstappen in de Red Bull-Honda. Die auto is uitgerust met een kleine infraroodcamera om de bandensleet vast te leggen. Na de GP gaat Pirelli intensieve testen uitvoeren. De resultaten daarvan zullen beslissend zijn of de huidige rubbers voor 2020 behouden blijven of niet. Zo is er ook discussie rond de "banking" van 30° die in Zandvoort zal zijn voor de GP aldaar. Pirelli zegt alvast geen aparte band te kunnen/willen ontwikkelen voor alleen die race. Voor de testen van volgende week hebben ook andere teams al speciale sensoren aangebracht om data rond het bandengedrag te verzamelen. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1 Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   1'36"566

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                            1'36"640

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'36"655

    4. Alexandre Albon (Red Bull-Honda)                 1'36"927

    5. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'36"975

    30-11-2019 om 13:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    29-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.WAT PORSCHE MET ZIJN F1-MOTOR ZINNENS IS

    Twee jaar geleden kondigde Porsche aan terug in de Formule 1 te komen. In 2020 dus. De auto en de motor waren daarvoor ondertussen klaar. Maar de beslissing om met Neel Jani en André Lotterer het Formula E kampioenschap te gaan rijden, zette de V6 Turbo Hybrid-motor die sinds 2014 de Formule 1 bolides aandrijft, even opzij. Het nieuwe Formule 1 reglement bepaalt dat de zojuist genoemde krachtbronnen zullen meegaan tot eind 2024. Dan komen er nieuwe in.

    Porsche kan niet zomaar werkeloos toezien, die motor zien staan en tracht met het Kroatische Rimac een hypersportwagen te bouwen. Het bedrijf waarin Porsche 15,5% bezit, ziet dat best wel zitten om samen een hypersportwagen, de 918, te realiseren die - bijvoorbeeld de Mercedes AMG One - het vuur aan de schenen te leggen. Principieel zal er dus een plug-inhybrid uit de samenwerking komen. Wanneer precies is moeilijk te zeggen, maar duidelijk is dat na de Taycan het Duitse merk op meerdere fronten zal moeten gaan strijden. Vooral op een gebied waar batterijfabrikanten en softwaregiganten het eerder voor het zeggen hebben dan klassieke ingenieurs. Leuk om volgen.(Walter Rombauts)

    29-11-2019 om 23:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS OOK IN FP2 RAPSTE CHRONO IN ABU DHABI

    De tweede vrije oefening voor de GP van Abu Dhabi zag Valtteri Bottas en Lewis Hamilton als 1 en 2. Charles Leclerc en Sebastien Vettel pakten 3 en 4, terwijl Max Verstappen de vijfde crhrono in de Rec Bull-Honda voor zijn rekening nam. De beide Ferrari-boys verklaarden bijna in koor dat de aanrijding in Interlagos nooit had mogen gebeuren.

    Met die late lullige uitlating gebeuren voordien altijd de grootste drama's. en misverstanden. Zo speelde Romain Grosjean nog eens een figurantenrolletje door met Bottas even te botsen in een inhaalmaneuver. Piepklein detail, als een speld in een woestijnduin. Morgen FP3 en dan de kwalificaties. Zondag de race en dan uitkijken naar 2020, het laatste jaar van de huidige F1 die in 2014 in deze configuratie begon. (wr)

    1. Bottas (Mercedes)                 1'36"256

    2  Hamilton (Mercedes)             1'36"566

    3  Leclerc (Ferrari)                    1'36"642

    4  Vettel (Ferrari)                      1'36"691

    5  Verstappen (Red Bull-Honda) 1'36"807

    29-11-2019 om 16:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LATIFI BIJ WILLIAMS KAN VOOR SNELLERE WIND ZORGEN

    Hij maakte furore in de plaats van Mick Schumacher in de Formule 2. Hij reed test voor Williams en vervangt voor 2020 de Pool Robert Kubica. Daarmee krijgt de historische renstal van Frank Williams opnieuw enige allure. Hoe Schumachter jr zijn intrede bij Ferrari verder zal maken is niet duidelijk. Maar een slipper van Sebastien Vettel aan het einde van de FP1 kan onvoorziene plannen van de Scuderia oproepen...(wr)

    29-11-2019 om 12:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - SNELST IN FP1 IN ABU DHABI

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'36"957

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1'37"492

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1"37"591

    4. Alexandre Albon (Red Bull-Honda)                1'38"084

    5. Sebastien Vettel 'Ferrari)                             1'38"906

    29-11-2019 om 12:02 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    28-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PORSCHE MEMORIES VOOR TOEKOMSTIG HALF 2020
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De enkele maanden geleden overleden Dokter Diploma Ingenieur Ferdinand Piëch, kleinzoon van Ferdinand Porsche, was de bezieler achter de Porsche 917 waarmee Hans Hermann en Richard Attwood in 1970 de 24 Uren van Le Mans wonnen. Het is één van de meest fascinerende racewagens van het merk. In die mate dat op de jongste I.A.A. in Frankfurt Porsche virtueel een designstudie toonde gebaseerd op diezelfde racewagen #23 uit 1970. Er zou midden 2020 mee worden uitgepakt en zal natuurlijk samenvallen met de 24 Uren van Le Mans.(wr)

    28-11-2019 om 22:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN ABU DHABI SLUIT F1-SEIZOEN 2019 AF.

    Morgen worden de eerste en tweede vrije oefeningen gereden op het woestijncircuit. De omloop is een uitdaging voor de ingenieurs. Niet alleen vanwege de woestijnwind, maar zeker door de erg schommelende temperaturen. In de nachtrace kan het nog 37°C zijn, maar morgen tijdens FP1 kan het net als vorig jaar 51°C zijn. Dus speciale omstandigheden voor training, kwalificatie én race. De Duitser Nico Hülkenberg rijdt zijn 62ste en laatste GP voor Renault. Hij is principieel niet meer op de grid te vinden volgend jaar.

    Nico  totaliseerde in zijn Renaulttijdperk 149 WK-punten, met een beste resultaat in de GP van Duitsland 2018. Dat was een vijfde plaats. Nico Hülkenberg die in 2015 de 24 Uren van Le Mans won met Porsche, zalzich snel opgenomen zien in een andere discipline en mag zeker niet worden bestempeld als een "gedumpte" autocoureur. Morgenochtend loeien de motoren, kijkt iedereen weer ut naar een nieuwe spannende GP. De acteurs kunnen enigszins worden voorspeld: Charles Leclerc, Max Verstappen, Lewis Hamilton, Alex Albon, Valtteri Bottas en mogelijk sluit ook Carlos Sainz nog eens aan. (wr)

    28-11-2019 om 21:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN PORSCHE KOPEN IS MOEILIJKER DAN GEDACHT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In 1978 had ik het genoegen een Porsche 928 als "Auto van het Jaar" op mijn cover te zetten van Keesings Auto Magazine. Ik was daar stichter en hoofdredacteur van. Het was het eerste nummer "7" dat op wit papier verscheen in plaats van fritpapier. Weldra wordt opnieuw de "Auto van het Jaar" verkozen en de titel daarvoor wordt op 2 maart 2020, de vooravond van het Salon van Genève, uitgereikt. Of de puur elektrische Porsche Taycan daarvoor in aanmerking komt is zéér de vraag. Dat hangt eigenlijk af van wat Porsche aan kostelijke cadeau's over heeft voor de 61 juryleden uit 23 landen die de punten uitdelen.

    Dat voor België een niet beroeps-journalist, maar wel ambtenaar bij een ministerie, ruim een decennia als jurylid fungeerde duidt het gehalte aan van waarover het gaat. Kompleet niet technische- maar wel meertalige "journalisten" van alle slag bepalen de winnaar. Niet wars van commerciële belangen, het woord corrupt net niet gebruikend. Porsche maakt met die Taycan niet veel kans, hoewel het merk veel invloedgeld heeft. Het is raar dat een sporticoon als Porsche een wereldvreemde verkoopspolitiek heeft tegenover zijn klanten. Ook al geven die hen de pap in de mond voor een "upgrade" van een "718" naar een "911"......Onverklaarbaar.

    Het historische en van oorsprong bijna edele merk, moet opboksen tegen...Toyota Corolla, Renault Clio, Tesla Model 3, Ford Puma, Peugeot (e-) 208 het merk dat bewijsbaar onbetrouwbaar is tegenover trouw klienteel,  en de BMW 1-reeks dewelke poulair is maar minstens middelmatig mag worden genoemd. Het merk dat de strafste cadeaus geeft wint. Porsche zal daar niet van wakker liggen. De oervaders van het merk leiden zijn ware volgelingen naar bescheidenheid. Niet naar macho, zoals wel de verkopers wordt aangeleerd.

    Porsche kijkt neer op zijn klanten. Meestal is dat het begin van het einde. Hoogmoed komt voor de val. Porsche op zich creëert die mentaliteit niet, maar ergens een (mis-)verlicht management wel. Ik ken mensen die daarvoor een Ferrari zijn gaan kopen, of een collectors-item als de Mazda MX-5. Mazda figureert overigens niet in de voorlopige top-zeven van "Auto's van het Jaar". Dat alleen duidt al op een totale onkunde in technisch inzicht van een voorname "vakjury". Door angst overmand voor de eindscore noemen de autoconstructeurs die zo.(Walter Rombauts/foto:Porsche)

    25-11-2019 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OKTOBER 2019 HOOGSTE AUTOVERKOOP SINDS 2009
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    In oktober is de Europese autoverkoop met 8,7% gestegen tot een total van 1.177.746 eenheden. Dat maakt dat de voorbije oktobermaand de hoogste scoort sinds 2009, toen het herstel begon na de bankencrisis waarin het faillisement van de Lehman Brothers in 2008 het startschot was voor een wereldomavttende financiële paniek.

    In Duitsland noteert men + 12,7 %, in Frankrijk +8,7 %, Italië +6,7 %, Spanje + 6'3 % en in het Verenigd Koninkrijk - 6,7 %. Zou de Brexit er voor iets tussenzitten ? In oktober van vorig jaar viel de Europese autoverkoop in oktober met 7,3% terug in verhouding tot dit jaar. Dat kwam door de invoering van de WLTP-norm, opgelegd door Europa. Die nieuwe "World Large Test Program" bracht veel vertraging in de productie van de constructeurs. De aanpassing daaran deed sommige fabrieken, zoals Porsche, enkele maanden sluiten. Nu lijkt die kwaal hersteld te zijn. (Walter Rombauts)

    20-11-2019 om 12:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    17-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CARLOS SAINZ NEEMT DERDE PLAATS OVER NA HAMILTON'S BESTRAFFING

    De wedstrijdjury heeft beslist dat wat Lewis Hamilton met Alex Albon heeft gedaan niet door de beugel kon. De Brit verliest zijn derde podiumplaats en de Spanjaard Carlos Sainz jr komt met de Mc Laren op het podium. Tenminste als het nu nog zou opgesteld staan. Door vijf seconden straftijd komt Hamilton op de zevende plaats te staan. Waar de "zondaar" wellicht niet van wakker zal liggen.(wr)

    17-11-2019 om 23:13 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ACHTSTE F1-ZEGE VAN MAX VERSTAPPEN IN BOTSAUTO GP VAN BRAZILIË

    Polesitter Max Verstappen was in zijn Red Bull-Honda het snelst weg bij de start en bleef op een paar ronden na in de bandenwissels dominant aan de leiding. Bottas opgave in de 66ste van 71 ronden lokte een Safety Car uit die vijf ronden tergend lang én traag op de piste bleef. Lewis Hamilton protesteerde er terecht langs de radio over. Daardoor kwam het hele veld, naar Amerikaanse wens, weer bijeen en er ontstond zowaar een file zoals op onze autobanen. Kriskras door elkaar werd de restart gegeven en de Belgische Nederlander Max Verstappen ging in de grootste stijl verder met o.a. zesvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton van zich af te schudden in de Senna-S alsof de Brit net uit de rijschool kwam. Natuurlijk had Max slim voor zachte banden gekozen en bleef Hamilton in de Leclerc/Vettel-fase op geel verder rijden.

    Op het eerste gezicht reed Vettel in een inhaalmaneuver langs rechts met zijn linkerachterwiel tegen het rechtervoorwiel van Leclerc. Beide Ferrari's in de vernieling. Precies zoals Vettel in 2010 heeft "voorgehad" met Marc Webber toen hij nog voor Red Bull reed en er zijn vier wereldtitels opbouwde. Dat letterlijk spetterende vuurwerk leverde de finale Safety Car op. Die bleef maar kort op de baan eer een nieuwe restart kwam. Daarin poogde Hamilton opnieuw Verstappen te strikken maar dat mislukte. Hij werd zelfs onwezenlijk bliksemsnel gepakt door...Pierre Gasly in de Toro Rosso-Honda ! Toen had Hamilton er een andermaal schitterende Alex Albon al uitgetikt. Niet echt proper.

    Pierre Gasly - door de SC naar voor geraakt - bleef de overhand houden op Lewis Hamilton wiens Mercedes met een beschadigde voorvleugel naar bijna een fotofinish werd gemend. Gasly behaalde zijn eerste podium in zijn F1-loopbaan. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) schitterde ook, terwijl Robert Kubica (Williams) Verstappen in de pitlane bijna in de vernieling reed. Vorig jaar werd Max Verstappen's zege in Interlagos verknald door Ocon die hem in een dubbelingsmaneuver van de baan tikte.

    Max heeft op grootse wijze dit jaar in de heilige plaats die Interlagos is, zijn revanche genomen. In Sao Paulo ligt Senna begraven. Zijn geest waart er nog altijd rond. Rubens Barrichello liet zich wat onvoorzichtig ontvallen dat Max ermee te vergelijken is. Misschien wat vroeg...? Uit wat we hebben gezien van de Limburger moet Lewis Hamilton eens goed overwegen of hij volgend jaar een zevende titel kan waarmaken... Nog één heikel punt: Hamilton riskeert zijn derde plaats door het van de baan caramboleren van Albon. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                   305,939 km in 1 uur 33'14"678 / 196,86 km gemiddeld

    2. Pierre Gasly (Toro-Rosso-Honda)                     op 6"077

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                             op 6"139                                  

    4. Carlos Sainz (Mc Laren-Renault)                      op 8"896

    5. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)                          op 9"452

    WK-Stand:

    1. Hamilton           396 punten

    2. Bottas               314

    3. Verstappen        260

    4. Leclerc              249

    5. Vettel               230

    17-11-2019 om 21:15 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON IN FP3, MAAR MAX VERSTAPPEN PAKT TWEEDE POLE IN BRAZILIË

    De GP van Brazilië zal morgen vuurwerk geven. In de derde vrije oefeningen liet Lewis Hamilton een zesde wereldtitel blinken, maar in de kwalificaties was het "l'incontournable" Max Verstappen die zowaar elf wereldtitels achter zich hield. Vettel vier, Hamilton zes en meer in de achtergrond Kimi Räikkönen met één. Wat ook wordt verteld, Max bevindt zich onder de zeer grote jongens. (wr)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                 1'07"508

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                             1'07"631

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                          1'07"699

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1'07"874

    5. Alex Albon (Red Bull-Honda)                       1'07"935

    16-11-2019 om 22:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL - FERRARI - VERSCHALKT PLOEGMAAT IN FP2 IN BRAZILIË

    Iets betere trackomstandigheden gaven in de tweede vrije oefeningen veel betere chrono's. Sebastien Vettel deed voelen dat hij nog competitief is. Met 1'09"217 over 4,309 km met 15 bochten klokte hij sneller dan Charles Leclerc. Max Verstappen bleef de twee Mercedessen voor. Beide heren, Bottas en Hamilton, rommelen onder elkaar. Eerstgenoemde wil nog eens winnen, de tweede zal het eigenlijk niet veel meer kunnen schelen. Zijn zesde wereldtitel is binnen. Toto Wolff is er niet in Brazilië. Hij bereidt de Formula E voor die op 22 november zijn zesde seizoen aanvangt. Vergeleken daarmee rijdt men in de F1 met "oldtimers". Morgen wordt daarmee de FP3 gereden, daarna de kwalificaties voor de pole en zondag over 71 ronden voor de zege in de GP van Brazilië. Waar Mick Schumacher - zoon van - bij wijze van attractie enkele rondjes reed met de Ferrari van zijn vader in 2002. (Walter Rombauts)

    1. Sebastien Vettel (Ferrari)               1'09"217

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                1'09"238

    3. Max Verstappen (Red Bull)            1'09"351

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)             1'09"373

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)            1'09"440

    15-11-2019 om 20:49 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALBON - RED BULL - SNELST IN FP1 EN DAN IN MUUR IN INTERLAGOS

    Regen als pijpenstelen kan alleen in Interlagos waar twee waterbassins in de omloop liggen die Sao Paulo bevoorraden. Daarop schaatsen met een racewagen is aartsmoeilijk. Maar gelukkig duurt de eerste vrije training om de GP van Brazilië anderhalf uur, en gaf een opdrogende track weer wat hoop op snellere tijden. Eerst Vettel met 1'17"041, op de groene intermedium regenbanden, vervolgens Bottas, en naar het einde toe een tijdexplosie van...Alex Albon, de ploegmaat van Max Verstappen bij Red Bull. 1'16"142 deed de Limburger weer in de auto springen nadat droogweerbanden waren geplaatst. In de eerste bocht spinde hij al en was alle hoop vervlogen Alex' tijd te verbeteren voorbij. Meteen rode vlag omdat Alex ook in de muur was geknald en dus eindigde de FP1 met 90" minder dan voorzien.. Straks is er de FP2, met nog wat verrassingen. (wr)

    1. Alex Albon (Red Bull)                  1'16"142

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)           1'16"693

    3. Sebastien Vettel (Ferrari)            1'17"041

    4. Charles Leclerc (Ferrari)              1.17"285

    5. Carlos Sainz (Mc Laren-Renault)  1'17"786

    15-11-2019 om 17:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN BRAZILIË BEGINT MORGEN OCHTEND, MET OOK NOG CO2

    In 2025 worden de huidige V6 Turbo Hybridmotoren die sinds 2014 in gebruik zijn vervangen door nieuwe. Ze moeten groener zijn en synthetische benzine behoort alvast tot een ingrijpende wijziging. Dan is de uitstoot "0" met een interne verbrandingsmotor. Tot dan is de uitstoot van CO 2 net als voor onze dagdagelijkse motoren. In Monza verbruikte de Ferrari van Charles Leclerc 2,85 liter benzine per ronde. Dat is populair uitgedrukt, want de technische term is eigenlijk g/kW/h. Zeker de huidige politiekers zullen dat niet begrijpen. Die zijn ziende blind, of doen in elk geval alsof. Want voor hen is km/h uitstoot gebonden. Niet het motortoerental, de versnellingsbakverhoudingen. Niets van dat alles. "100 km/h", al rijdt je die in derde versnelling, is perfect.

    Zo ook in het "verlichte" Nederland. Men praat gewoon over een stikstofprobleem. Het gaat om een stikstofDIOxyde. Stikstof is een onderdeel van gewone lucht,78% ervan, 21% zuurstof, 1% argon en nog een vlugje koolzuurgas. De overheid weet niet eens waarover ze spreekt. Gewoon in het ijle, wat bazelen en ondertussen de auto verraden. Dat tuig heeft bijna 130 jaar voor letterlijke voooruitgang gezorgd, voor werkgelegenheid, dus voor welvaart in plaats van armoede ! Porsche bestaat 70 jaar. Ferdinand Porsche zou zich nu in zijn graf omdraaien mocht hij kunnen. Van elektriciteit naar fossiele brandstof en weer naar electro om te eindigen in waterstof.

    De DTM in Duitsland zal weldra puur elektrische toerwagens opvoeren. De Formula E die over acht dagen aan zijn zesde seizoen begint kent een weergaloos succes. Zoals ook dertig geleden jaar al in de....USA. De heilige koe van weleer wordt afgeslacht. Software-giganten als Google, Apple, Samsung, Tesla en andere Microsofts zullen autoconstructeurs op de knieeën dwingen: 2024, de zelfrijdende auto ! Alle emotie weg uit die ingewikkelde maar zalige machine waar je walsend mee door berg en dal kon swingen. Toen de wereld nog niet overbevolkt was.

    Voor de rest bevinden de teams zich in een ongemakkelijke positie. Lege tekenbladen liggen voor de designers. Sommigen slapen er niet meer van. Behalve Andrew Newey, magistraal ziener in de combinatie techniek en aerodynamika. Wellicht heeft hij al, zoals in zijn hele loopbaan, al wat schetsen op een vodje papier gezet. Genoeg om het de zogenaamde topingenieurs met CAD/CAM verder te laten bewerken. Die kunnen dan vertrekken van zijn grondvest. Morgen worden de eerste vrije oefeningen gereden voor de GP van Brazilië F1.

    Met Hamilton als zesvoudig wereldkampioen. Die zoals het betaamd dat een zevende keer wil halen. Zoals de Duitser Michaël Schumacher. Er hangen daarvoor maar twee donderwolken boven zijn hoofd die zelfs iemand met een glazen bol niet kan analyseren. Maar wel voorspellen. Het zijn: de penibele toestand op de wereldmarkt waarin Mercedes wegzakt en de mogelijkheid dat "de Ster" na 2020 uit de F1 zou stappen. Met welk karretje gaat de sympathieke Brit dat dan doen....? (Walter Rombauts)

    14-11-2019 om 23:03 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOTO WOLFF NIET IN BRAZILIË OMWILLE START VAN ZESDE FORMULA E-SEIZOEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 22 november a.s. start het zesde Formule E seizoen 2019 - 2020. De eerste race wordt gereden in Diriyah in Zuid-Afrika en vervolgens nog 13 races in twaalf van de meest vooruitsrevende steden van liefst vijf continenten. De Formula E zit al jàààren in de lift en Renault reed zich erin tot viermaal toe wereldkampioen. Dit seizoen bevinden zich heus de grote merken in het ABB Formula E-kampioenschap. Mercedes, Porsche en andere Audi's. Omdat de elektrische eenzitters zo'n uitstraling hebben naar de elektrische - nog twijfelachtige - mobiliteit kunnen de meeste merken er niet meer rond.

    Van Belgische zijde rijdt André Lotterer, driemaal winnaar van de 24 Uren van Le Mans, in een Porsche en Stoffel Vandoorne rijdt voor...Mercedes. Hij zal zich omringd zien door o.a. Toto Wolff, teambaas van het F1-team. Nu Lewis Hamilton zijn zesde wereldtitel binnen heeft, zal Toto Wolff niet aanwezig zijn in de GP van Brazilië die volgend weekend wordt gereden.

    Hij heeft de opdracht de Formula E maximaal voor te bereiden. Mercedes is dit aan zichzelf verplicht geworden nadat bekend is dat China 10% van de aandelen bezit, Smart is overgekocht om in China elektrische "Smartjes" te bouwen vanaf 2022, en de motoren met interne verbranding wereldwijd in vraag komen te staan. Voor wie het mocht vergeten zijn: de eerste "koetsen zonder paarden" waren de elektrische auto's.... Vrijdag beginnen de eerste vrije oefeningen voor de GP van Brazilië F1 in Interlagos waar de geest van Senna rondwaart. (Walter Rombauts)

    12-11-2019 om 22:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHUMACHER-CASE IS PURE PRIVE.

    De voormalige manager van zevenvoudig wereldkampioen F1, Willi Weber, ergert zich dat Corinne, de vrouw van Michaël geen informatie "aan de wereld" geeft over de echte toestand van haar man. Weber doet dit om nog eens in de belangstelling te komen. Bij mijn weten hebben allen Jean Todt en Ross Brawn hem mogen bezoeken. De eerste is President van de "Fédération Internationale de l'Automobile". Hij was Ferrari teambaas toen Michaël vijf wereldtitels won. Net als Ross Brawn de ingenieur is die hem aan die titels hielp. Bernie Ecclestone mocht hem ook bezoeken maar wilde hem niet in zo'n toestand zien.

    Wat de Duitser overkomen is op 29 december 2013 tijdens het - zij het gewaagd - skieën nabij Grenoble wenst niemand een ander toen. Hij was toen 45 jaar. Alles wat daarna is gebeurd is puur privé. Als journalist heb ik Michaël Schumacher mogen ontmoeten. Het was niet de gezelligste en de interviewminuten waren geteld, met de chrono erbij. Maar anderzijds heb ik met hem ook op de ouwe Nürburgring in een Ferrari mogen rijden. Hij aan het stuur en daarna mocht ik. Hij leerde me héél veel.

    Zoals de ijzeren wet in de F1 dat je traag in de bocht gaat en er zo snel mogelijk uitkomt. Voor de rest heb ik de familie Schumacher, ook zoon Mick voor z'n nakende F1-loopbaan, alleen maar het beste te wensen. Privé heb ik met niemand en niets zaken. Heb ondervinding met neuzen in privélevens en gelukkig heb ik veel kunnen zien, horen en (ver-)zwijgen. In het Duits "Die Verschwiegenheit"...(Walter Rombauts)

    12-11-2019 om 22:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS WINT THRILLER, HAMILTON ZESDE KEER, ALBON GROOTS, VETTEL IN DRAMA

    Een kruiwagen papier is niet genoeg om de GP van Amerika in al zijn facetten te beschrijven. Polesitter Valtteri Bottas was snelst weg, met in zijn schaduw na de eerste bocht...Max Verstappen ! De Fin leidde solied, maar toch was de lucht vol bedreigingen door Hamilton, Leclerc en Norris. In het startgewoel tikten Carlos Sainz en Alex Albon elkaar aan en de nieuwe Red Bull-rijder kon naar de pits om een nieuwe neus. Hij kon achteraan aan een indrukwekkende inhaalrace beginnen die hem de vijfde plaats opbracht en naar mijn gevoel de titel van "Driver of the Day".

    Voor Sebastien Vettel (Ferrari) was de start slecht. Hij kon niet tegen het jonge geweld van ploegmaat Leclerc en ook dat van Lando Norris op. Als zevende brak hij op de curbstones in sector 2 ook nog de rechter-achterophanging van de Ferrari. Vettel was out, zero punten en opnieuw voorbij gestoken door Max Verstappen in de WK-stand.

    Bandenwissels, de ene al slimmer dan de ander maakte de GP tot een ongemeen kijkspel. Zelfs in die mate dat Lewis Hamilton, wat futloos vanuit vijfde positie gestart, de leiding in handen nam en op een overwinning afstevende. Maar Bottas replikeerde met een nieuw stel mediums en kwam terug op Hamilton. Die bleef Bottas van zich afhouden tot zijn banden duidelijk minder waard werden. In de 52ste van 56 ronden "wipte" Bottas opnieuw over Hamilton en reed naar een zege. Hamilton scheen zich te schikken.

    Toch kwam er nog een apart duel. In zijn spiegels zag hij Max Verstappen - en dat rond Haloweentime  - die met zevenmijlsbanden dichter en dichter kwam en de dan al zesvoudige wereldkampioen wilde voorbij rijden. Zover kwam het net niet. Kevin Magnussen was zo vriendelijk in de laatste twee ronden nog een gele vlag uit te lokken door een stomme "sortie".

    Concluderend was Bottas groot, Verstappen groots en Hamilton natuurlijk grootser dan iedereen. Als pleister op het houten been haalde Charles Leclerc nog rode, zachtste banden om de snelste ronde en één WK-punt te scoren. Ferrari stond plots weer nergens meer. Het WK F1 is gespeeld. Volgende GP is die van Brazilië op Interlagos, waar de geest van Senna rondwaart. Hij herinnert eraan dat in contradictie met het gezegde de afwezigen ook groots zijn. Zoals Michaël Schumacher, die zeven titels bijeen reed.

    Of Hamilton dat ook wil/kan doen is vanaf nu een open vraag. Want volgend jaar wordt de laatste keer F1 gereden zoals in 1950 historisch is begonnen. De V6 Turbo Hybrid-motoren die in 2014 in gebruik werden genomen blijven dienen tot 2025. Mercedes is sinds 2014 nu al de zesde keer wereldkampioen bij de constructeurs. Gaat Daimler die intentie voortzetten, of accenten in de Formula E leggen. Onder druk van China, lees: Geely, kunnen bij Daimler-Benz rare beslissingen vallen. De Chinezen hebben 10% in Daimler, hebben de Smartafdeling overgekocht en tot overmaat van ramp dreigt de milieu-religie alle motoren met interne verbranding tot schroot te veroordelen.

    Ook die aspecten beïnvloeden het aanwezig zijn iin de F1. Dat het maximum jaarbudget vanaf 2021 "maar" 175 miljoen dollar mag bedragen is een goede verdienste van Liberty Media, de nieuwe eigenaars sinds maart 2017. Of de "nieuwe auto's" dat ook zullen zijn is de vraag. Maar één ding is zeker. De puristen zijn allemaal zeventig jaar, gepensioneerd, dood, vergeten of hebben hun leven voltooid. De generatiewissel van de ouderen naar de jongeren (Verstappen, Albon, Norris, Sainz, Leclerc) die we vandaag in Austin hebben gezien is voer voor een nieuwe autosportwereld voor de jonge mensen. Die gaan alles wat komt aanvoelen alsof het nooit anders is geweest. (Walter Rombauts)

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                       306,320 km in 1 uur 33'55"653 / 195,67 km/h gemiddelde snelheid

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                     + 4"148

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           + 5"002

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                         + 52"239

    5. Alex Albon (Red Bull-Honda)                   + 1'18"038

    De WK-stand

    1. Hamilton         381

    2. Bottas            314

    3. Leclerc           249

    4. Verstappen     235

    5. Vettel            230

    03-11-2019 om 23:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN HIJST NEDERLANDSE VLAG IN FP3 IN AUSTIN

    Zijn het de bobbels op het 5,513 km lange tracé in Austin die het deelnemersveld dooreen rammelt ? Dat Max Verstappen net iets sneller was in FP3 is nog uit te leggen, maar dat Lando Norris met een Mc Laren-Renault de derde stek op de tabellen invult is wel nieuw en onverwacht. Bottas en Hamilton op respectievelijk vier- en vijfde plaats laten vragen rijzen over de kwalifcaties van straks 22.00 uur, onze tijd. Daarin moeten de motoren natuurlijk hun maximum kunnen geven. Hopelijk krijgen de Ferrari-ingenieurs de auto van Charles Leclerc tijdig in orde. De Monegask viel met rokende motor stil op minuut 22 van de 60 beschikbare in FP3. Dat zijn ongeveer de accenten waarmee de kwalificaties voor de pole tegemoet worden gezien.(wr)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                  1'33"305

    2. Sebastien Vettel (Ferrari)                              1'33"523

    3. Lando Norris (Mc Laren-Renault)                   1'33"818

    4. Valtteri Bottas (Mercedes)                             1'33"904

    5. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'33"923

    02-11-2019 om 20:48 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!