Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    26-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALPINE BEVESTIGT FERNANDO ALONSO VOOR 2022

    Mede dankzij zijn schiiterende GP van Hongarije vier weken geleden, is Alpine gestimuleerd geworden om het contract met de Spanjaard Fernando Alonso voor 2022 te verlengen. Hij zal als ploegmaat Esteban Ocon hebben die naar eigen zeggen van de tweevoudige wereldkampioen (2005-2006) geen enkel probleem vormt. Er zit achter deze verlenging ook nog een niet direct zichtbare achterliggende reden. Als Alpine volgend jaar met een volwaardige Hypercar naar Le Mans komt, is het logisch dat Alonso daarin zal rijden. Hij won de etmaalrace immers al eerder met Toyota. Dus wil hij dat best met het herboren merk Alpine eens overdoen. Dat doet ons eraan denken dat morgen de eerste vrije training om de GP van België F1 beginnen. Daarmee begint de tweede seizoenshelft waarin Max Verstappen (Red Bull-Honda) zal trachten zijn aartsrivaal Lewis Hamilton (Mercedes W12) van de WK-leiding te verdringen. Dat is de hoofdaffiche van de twaalfde race om het WK F1 2021. (wr)

    Bijlagen:
    Alpine bevestigt Alonso voor 2022 i26821-2.jpg (2.1 MB)   

    26-08-2021 om 10:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONWAY, KOBAYASHI, LOPEZ WONNEN 24 UREN VAN LE MANS MET TOYOTA

    De vijf ingeschreven "hypercars" voor de 89ste editie van de 24 Uren van Le Mans zijn op de eerste vijf plaatsen geëindigd. Omdat de Toyota GR010 #8 direct na de start aan de Dunlopbrug van de baan werd geduwd door een Glickenhaus 007 LMH, kon het trio Buemi, Hartley en Nakajima aan een inhaalrace beginnen. Ze eindigden na een etmaal toch nog op één ronde van hun merkgenoten Conway, Kobayashi, Lopez die Toyota voor de derde opeenvolgende keer de grootste industriële autoconfrontatie ter wereld liet winnen. Ooit, in 1991, ging Mazda het merk uit Nagoya voor als eerste Japanse wagen die de etmaalrace won met Volker Weidler, Johnny Herbert en Bertrand Gachot in een Mazda 787B met een "rotary-engine". Op de derde plek eindigden verdienstelijk Negaro, Lapierre en Vaxivière in een inderhaast gebouwde Alpine A480 (eigenlijk een oude LMP1).

    Daarmee was het overwegend Franse en gemaskerde publiek voldaan. Want Toyota had geen reële concurrentie. In de LMP2 wonnen Frijns, Habsborg, Milesi in een Oreca en werden tevens zesde algemeen. Stoffel Vandoorne finishte zevende en er werd ook een Brabançonne gespeeld lang voor de start van de 24 Uren. Het was voor De Wilde die de Formule Renault 2.0 had gewonnen. Een jonge landgenoot, wiens vader/journalist, Olivier De Wilde, steeds genoeg budget weet op te vissen om zijn zoon in de competitie te houden. Volgend jaar gaan de 90ste 24 Uren van Le Mans opnieuw in juni door, de maand met de kortste nacht. Tenzij Covid-varianten opnieuw het laatste woord zouden krijgen. (wr)

    26-08-2021 om 09:54 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA LEIDT, ALPINE MAAKT LICHTE REMONTE IN LE MANS

    Mensen en machines worden moe in Le Mans. Toyota voert nog steeds de leiding met twee hypercars. Alpine lijkt gestadig te remonteren, maar de Japanse wagens bijsnorren is wellicht een - Franse - droom. Voor het licht werd blokkeerde een wiel van Kamui Kobayashi's Toyota en ging de Japanner tegen hoge snelheid even rechtdoor, maar redde het zonder schade aan de auto. Om 16 uur worden deze 89ste 24 Uren van Le Mans afgevlagd.(wr)

    22-08-2021 om 09:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA DOMINEERT IN 89STE 24 UREN VAN LE MANS

    Le Mans - Om 06.00 uur vanochtend reden de twee Toyota's Hypercars in dezelfde ronde aan de leiding in de 24 Uren van Le Mans. Hoewel ze kort na de start gisteren allebei op een natte baan in de fout gingen, herstelden ze vlug de situatie tegenover hun Franse rivaal Alpine. Het herboren merk liet dan weer in de lange nachtelijke uren steken vallen. Daardoor mag worden verwacht dat de Japanse wagens deze namiddag om 16 uur als winnaars over de eindstreep zullen rijden. Er was/is veel volk in en rond de omloop, gemaskerd, maar gelukkig ongewapend. Aangenaam kan je de covidsituatie niet noemen want om de vijftig meter, soms bijna bij iedere stap, moet je je vaccinatiebewijs tonen en er is geen pardon indien dit niet kan. Het is dan gewoon "exit".

    Jacky Ickx (76) is er uiteraard als ambassadeur van de hele wereldautosport aanwezig en ik had een leuke babbel met hem over zijn debuutjaren toen hij nog met een BMW 700 van betreurd automonument Jacques J. de Clippel zijn eerste klimkoers reed. "Waar ik meteen ook mijn eerste accident had..." mijmerde de man die zes keer de 24 Uren van Le Mans won. Hij drukte zijn stempel voor eeuwig op de race door in 1969 gewoon bij de start te wachten tot iedereen naar zijn wagen was gelopen vanaf de overkant van de piste, om dan doodgemoedereerd naar zijn Ford GT40 te stappen, gordels aan te doen en weg te rijden. Jacky Ickx won dat jaar op een ongeziene wijze van de Duitser Hans Hermann in een Porsche die puur praktisch en theoretische de betere wagen van de twee was. Deze namiddag kennen we de winnaars van een nieuwe "24 Uren", deze van de hypercars met op kop Toyota, dan Alpine en Peugeot dat in 2022 zal volgen en Porsche wellicht in 2023. (Walter Rombauts)

    Bijlagen:
    JACKY ICKX, DE GROOTSTE BELGISCHE AUTOCOUREUR OOIT ! 2120 wr 3.jpg.htm.jpg (178.6 KB)   

    22-08-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALPINE WIL ALONSO BLIJVEND IN HET WEC MET IN 2022 EN 2023

    Le Mans. - Eerstdaags zal bij Alpine worden beslist of zij ook een hypercar zullen bouwen om in de 24 Uren van Le Mans nog eens te winnen. Daarbij is er met de Spanjaard Fernando Alonso al gesproken over zijn permanente deelname aan het World Endurance Championship (WEC) voor de twee volgende jaren. De tweevoudige wereldkampioen ziet het einde van zijn F1-loopbaan naderen en zou dan een verdere aktiviteit kunnen voortzetten bij Alpine. De wereldkampioen 2005 - 2006 won éénmaal de legendarische etmaalrace in La Sarthe met Toyota. De Alpine A480 die nu vandaag start in Le Mans is eigenlijk een verbeterde LMP2 die evenwel even goed in aanmerking komt voor de eindzege tegenover superfavorieten Toyota en de Amerikaanse nieuwkomer Glickenhauser. Om 16 uur deze namiddag wordt de start gegeven van de race. (wr)

    21-08-2021 om 08:28 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASTON MARTIN VERLIEST BEROEP INZAKE VETTEL TEGEN FIA-STEWARDS

    Gisternamiddag is het beroep van Aston Martin tegen de diskwalificatie van Sebastien Vettel in de GP van Hongarije behandeld. Aston Martin voerde een storing in de brandstofpomp aan om te rechtvaardigen dat er minder brandstof ter controle kon worden uitgepompt. De stewards aanvaardden dit niet als rechtvaardiging en dus blijft het podium 1. Ocon 2. Hamilton en 3. Sainz. (wr)

    10-08-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASTON MARTIN WORDT MAANDAG GEHOORD IN DISKWALIFICATIE VETTEL

    Aston Martin heeft beroep aangetekend tegen de diskwalificatie van Vettel in de GP van Hongarije waarin de Duitser derde werd. Volgens de FIA-stewards konden ze maar 0,3 liter brandstof meer uit de tank pompen, terwijl er volgens het reglement minstens 1 liter moet in zitten. De data die Aston Martin wilt voorleggen ter discussie geeft aan dat er nog 1,74 liter in de tank zat. Maandag 9 augutus krijgt deze onverkwikkelijke zaak voor Vettel een vervolg of een slot. (wr)

    07-08-2021 om 08:30 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOYOTA SUPERFAVORIET IN LE MANS MAAR PORSCHE KOMT TERUG IN HYPERCARS

    De 24 Uren van Le Mans naderen. Door corona uitgesteld worden ze op 21 en 22 augustus gereden in La Sarthe waar in 1906 alle gereglementeerde autosport begon. Onder andere met de GP de l'ACF, of vrij vertaald, met de GP van de Automobiel Club van Frankrijk. Sinds 1923 organiseert de l' Automobile Club de l'Ouest de beroemde etmaalrace die de grootste industriële autoconfrontatie ter wereld is. Dit jaar heeft de organisatie voor het eerst de hypercars gecreëerd. Toyota en het Amerikaanse Glickenhaus nemen het daarin tegen elkaar op. Met een superfavorietenrol voor Toyota weliswaar. 

    De nieuwe hypercars trekken ook Peugeot (2022) en Porsche (2023) terug naar het legendarische tracé van La Sarthe. Als Porsche terugkomt is dat niet om kermisrondjes te draaien. Wél om te winnen.  Omdat een Porsche geen auto is maar een object en niettemin gigantische snelheden en betrouwbaarheden kan leveren heeft het merk een rijke geschiedenis daar in Frankrijk. Dit is een inleiding van zes bijdragen waarin tot uiting komt dat het jonge merk - officieel slechts 71 jaar jong - reeds vroeg klasse-overwinningen boekte. Namelijk al in 1951 met de legendarische 356 SL. Momenteel loopt er in het Porsche-museum in Stuttgart een accenttentoonstelling rond "Porsche in Le Mans". We pikken er in de komende dagen een zestal hoogtepunten uit. (Walter Rombauts/Foto bijlage ACO)

    Bijlagen:
    GP de l'ACF, winnaar Szisz i6821.jpg (66.4 KB)   

    06-08-2021 om 13:47 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ASTON MARTIN GAAT IN BEROEP TEGEN DISKWALIFICATIE VETTEL IN HONGARIJE

    Aston Martin gaat officieel in hoger beroep tegen de diskwalificatie van Sebastien Vettel na de GP van Hongarije. De viervoudige Duitse wereldkampioen behaalde de derde plaats, maar de Aston Martin geraakte niet op de podiumparking...Die stond stil op de omloop wegens brandstoftekort. De FIA-stewards beslisten hem te diskwalificeren omdat er minstens nog één liter benzine ter controle nog uit de tank moet kunnen worden gepompt. Het wereldje dreigt in een schandaalsfeer te geraken. Vooral door de laag bij de grondse verwijten die grote heren als Toto Wolff (Mercedes) en Christian Horner (Red Bull) elkaar naar het hoofd slingeren. Volgens de data  van Aston Martin zou er nog 1,74 liter in de tank hebben gezeten.

    De spanningsvelden tussen Lewis Hamilton en Max Verstappen doen herinneren aan die van Senna-Prost, Schumacher-Damon Hill en in 1997 met Jacques Villeneuve. De diepe wortels van het huidige conflict zijn tot twee essenties terug te brengen, die wezenlijk heel weinig met de sport zelf te maken hebben maar die in enkele hoofdkwartieren worden gevoed. Dieter Mateschitz, eigenaar, big boss van Red Bull, heeft zijn succes terecht te danken aan de energiedrankjes die van pubers mannen maakt. En in de 76-jarige Helmut Marko, zelf ooit vermaard autocoureur, vindt de Red Bull-stal zijn strategie-inspiraties.

    Maar goed, Red Bull moet drankjes verkopen. Mercedes daarentegen moet auto's verkopen ! En vandaag nog liefst zoveel mogelijk elektrische, terwijl ze in de zogenaamde groen getinte F1 vanaf 2014 in feite met een old-timer rijden. De 1,6 liter V6 Turbo Hybrid, een krachtbron met een interne verbranding die vandaag samen met de elektrische motor 750 kW (1000 pk) levert. Zelfs iets meer. Mercedes is al zeven keer wereldkampioen bij de constructeurs en wil dit jaar koste wat kost een achtste maal die titel behalen alvorens in 2022 met de nieuwe F1's wordt gereden. Maar nog wel tot 2025 met diezelfde motoren...

    Leg dat maar eens aan je potentiële klanten voor een puur elektrische motor uit. De crashstart die Bottas veroorzaakte en Lando Norris' Mc Laren in de Red Bull van Verstappen katapulteerde kan niet als "afgesproken sabotage" worden bewezen. Eerder zijn in de F1 al rare dingen gebeurd. Denk maar aan "Crashgate" in de GP van Singapore in 2008. Daarin moest Nelson Piquet jr zijn Renault tegen 160 km/h op een muur crashen op "bevel" van teambaas Flavio Briatore. Om alzo een "safety car" uit te lokken ten gunste van Fernando Alonso.

    Er is geen echte link tussen de gebeurtenissen toen en die in de GP van Hongarije, maar enkele elementen voelen "onfris" aan. Wie van kindsbeen af tussen de coureurs, teams, constructeurs en organisatoren heeft geleefd kan nogal wat "scenario's" opsommen die minstens bedenkelijk kunnen worden genoemd. Om niet te spreken van een toevalligheid dat een schitterende Bertrand Gachot in een Britse gevangenis zat terwijl zijn zitje in de GP van België F1 in de Jordan-Ford ingenomen werd door...Michaël Schumacher ! Betalend gesteund door Mercedes naar Eddie Jordan toe. Het bedrag is bekend maar doet niet terzake.

    De niet zichtbare belangen zijn van die grootte dat starts als die we laatst hebben gezien complottheorieën oproepen. Daimler, dat ten slotte Mercedes overkoepelt, wil "keine spielerei und nur gewinnen." Speciaal in de autoverkoop van, gek genoeg nu dat er waterstofauto"s te koop zijn, elektrische voertuigen waarmee de politiek zo goed als wereldwijd een nieuwe belasting golf kan oogsten. De GP van België F1 wordt vanaf 27 t/m 29 augustus gereden in Francorchamps. Daartegen zijn de ruzie makende partijen bekaf en staan terug voor de realiteit. Winnen op zondag is - misschien - verkopen op maandag... Drankjes of auto's ? Misschien wel opnieuw Alpine's, het herboren Franse merk waarmee Esteban Ocon won op de Hongaroring. (Walter Rombauts/Foto in bijlage:Alpine)

    Bijlagen:
    Alpine zit met Ocon en Alonso in de Formule 1-lift i 6821 1.jpg (2.2 MB)   

    05-08-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL GEDISKWALIFICEERD WEGENS TE WEINIG BRANDSTOF OVERSCHOT

    De Duitser Sebastien Vettel die gisteren een schittrende GP van Hongarije afwerkte en tweede werd is gediskwalificeerd. De FIA heeft volgens artikel 6.6. van het technisch reglement de mogelijkheid van minstend één liter brandstof als staal ter onderzoek uit de tank te halen. Er bleek dat er maar 0,3 liter meer in zat in de Aston-Marin-Mercedes.

    Door deze onverwachte wending schuift Lewis Hamilton naar de tweede plaats op en kreeg Carlos Sainz de derde podiumplaats in zijn schoot geworpen. Lewis Hamilton krijgt bijgevolg geen 15 maar wel 18 punten bijgeschreven in de stand om het WK. Daardoor heeft hij nu 8 punten voor op zijn belager Max Verstappen.(wr)

    02-08-2021 om 08:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ESTEBAN OCON - ALPINE - WINT 1STE GP, HAMILTON OPNIEUW LEIDER IN WK

    Valtteri Bottas veroorzaakte door een te laat remmaneuver op de natte baan een nooit eerder geziene carambole in de eerste bocht. Daarbij werden de auto's van Perez, Norris, Stroll en Leclerc onherstelbaar beschadigd. Ze waren direct "out". Maar ook de Red Bull van Max Verstappen werd door de impact van Norris' Mc Laren erg beschadigd, Vettel kwam er met minder schade aan zijn Aston Martin vanaf en plaatste zich tweede nog voor de koersdirectie voor 25' met de rode vlag de race stil legde. Dat gaf de teams tijd om de ergste brokken te herstellen en ook van intermediaire (regenbanden) over te gaan op mediums. De restart gaf een uitzonderlijk raar beeld van een Lewis Hamilton die in zijn Mercedes helemaal alleen op de startgrid stond en glansrijk de start nam aan de leiding...met enkele honderden meters verder het hele treintje van nog vijftien auto's dat uit de pitsstraat wegzoemde. Plots werd het duidelijk dat Lewis op de verkeerde banden stond...namelijk op "wets" !!!

    Maar de zevenvoudige wereldkampioen ging de pits in voor andere banden en begon daarna aan een indrukwekkende inhaalrace die hem na hard labeur met vooral Fernando Alonso (Alpine) en Carlos Sainz (Ferrari) het derde trapje van het podium opleverde. Samen met het hernemen van het leiderschap in de WK-stand ten nadele van Max Verstappen. De snelste ronde ging naar Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda) die daarmee 1 WK-punt totaliseert. Fernando Alonso werd op z'n veertigste verjaardag tot "Driver of the Day" uitgeroepen. Daarmee is het figuratieve verhaal van de GP van Hongarije gedaan.

    Het essentiële verhaal is dat Esteban Ocon (Alpine-Renault) en Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes) de eerste en tweede plaats op het podium sierden. De 24-jarige Fransman sluit daarmee weer aan met een geschiedenis dat een Franse coureur in een Franse racewagen wint. De vorige was Alain Prost in 1983 met een Renault. Het podium woog 11 wereldtitels, vier voor de Duitser Vettel en zeven voor de Brit Hamilton die nu toch zicht krijgt op die achtste zo begeerde titel. Maar al scoorde Max Verstappen maar 1 WK-punt, het duel tussen hen beiden is nog lang niet teneinde. Er zijn nu elf GP's gereden en op de kalender staan er nog twaalf. Waarvan sommigen nog met een vraagteken. Van 27 t/m 29 augustus 2021 lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor de GP van België F1 in Francorchamps.

    Waar de Nederlanders de tribunes oranje zullen kleuren voor een fenomeen dat in het Belgische Hasselt is geboren. Daar in Francorchamps zal Max Verstappen zich wellicht sterk verweren, want in de zojuist afgesloten GP moest hij het met een zwaar toegetakelde Red Bull doen. Er kan toch geen opzet van Bottas in het Mercedesspel zijn ? Die theorie zou te ver gaan. Hoewel er ooit een "crashgate" is geweest waarbij Nelson Piquet j.r. bewust zijn Renault op "bevel" van teammanager Falvio Briatore tegen 160 km/h tegen een muur moest crashen om een safety car uit te lokken... In ieder geval wacht Bottas een gridstraf in Francorchamps. Net als Max Verstappen mocht die daar een nieuwe motor krijgen. (Walter Rombauts/Foto in bijlage: Alpine)

    De uitslag:

    1. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                              306,67 km in 2 uur 04'43"199 / 147,53 km/h gemiddeld

    2. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes)              + 1"859

    3. Lewis Hamilton (MercedesW12)                            + 2"736

    4. Carlos Sainz (FerrariSF21)                                   + 15"651

    5. Fernando Alonso (Alpine-Renault)                         + 15"743

    Stand in WK Piloten:

    1. Hamilton                                                            194 punten

    2. Verstappen                                                         186

    3. Norris                                                                113

    4. Bottas                                                               108

    5. Perez                                                                 104

    WK-stand bij de Constructeurs

    1. Mercedes                                                           300 punten

    2. Red Bull-Honda                                                  290

    3. Mc Laren-Mercedes                                            163

    4. Ferrari                                                              160

    5. Alpine                                                                75

    Bijlagen:
    De Fransman Esteban Ocon won in Hongarije zijn eerste GP i1821 1.jpg (2.7 MB)   

    01-08-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - START IN POLE VOOR GP VAN HONGARIJE

    Waar aanvankelijk leek dat Lewis Hamilton door de groeiende groep "jongeren" plat werd gereden, zette de zevenvoudige wereldkampioen in de beslissende Q3 een komeettijd neer in 1'15"419. Daarmee ging hij ploegmaat Valtteri Bottas vooraf. Max Verstappen start dus achter de twee Mercedessen. De kwalificaties waren boeiend, enkel in Q2 door een fameuze schuiver van Carlos Sainz door de rode vlag voor 7'30" stilgelegd. In die Q2 waren liefst 14 wereldtitels vertegenwoordigd. Hamilton (7), Vettel (4), Alonso (2) en Räikkönen (1). Alleen de nu 40-jarige Fin, wereldkampioen 2007 met Ferrari kon zich niet in de Q3 hijsen.

    Het groepje verdienstelijke na de koplopers waren natuurlijk Charles Leclerc, Esteban Ocon en Fernando Alonso, nu ook 40 lentes jong, en die sakkerse Norris. De race morgen is de laatste voor de "zomervakantie" en kondigt zich uiteraard andermaal spannend aan. De GP van België van 27 t/m 29 augustus is de eerste van de tweede seizoenhelft. Tot nu toe lijkt alles erop te wijzen dat die in normale omstandigheden zal kunnen doorgaan. Eerst morgen in Budapest zien wie het best gemutst van de vakantie zal kunnen genieten...(Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'15"419

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'15"734

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'15"840

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                   1'16"421

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                1'16"483

    31-07-2021 om 16:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NIPT SNELST VOOR VERSTAPPEN IN FP3 IN HONGARIJE

    De derde vrije training op de Hongaroring is getekend door een zware crash van Mick Schumacher in bocht 11. De Haas ging zijdelings in de bandenmuur en de zoon van...kwam er gelukkig en zoals verwacht ongedeerd uit. Vraag is of de mecaniciens de auto kunnen herstellen tegen de kwalificatie straks om 15 uur. De kans bestaat dat Mick, zoals in Monaco, de kwalificatie moet laten schieten. Er was ook nog een pit-incident toen Giovinazzi uit de pits reed, in de weg van Stroll. De Italiaan raakte het rechter achterwiel van de Aston Martin en dit is uiteraard stof tot strafmaten.

    Sportief was het eerst Bottas (Mercedes) die de chrono's dirigeerde. Maar na de acht minuten durende rode vlag door Mck Schumacher, begon negen minuten met geslepen messen tussen Verstappen en Hamilton. De Red Bull-coureur zette een eerste tijd onder de 1'17"00, en wel met 1'16"914. Maar de wijzers hadden dit nauwelijks genoteerd of regerend wereldkampioen Lewis Hamilton klokte...1'16"826 ! Precies 0"088 beter dan de Limburger die naar een eerste wereldtitel dingt. Met nog 8 punten voorsprong op zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die na de heibel van Silverstone aangescherpt lijkt om een historische achtste wereldtitel vorm te geven. De kwalificaties om de pole zullen op heet, daverend beton doorgaan. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'16"826

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                 1'16"914

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'17"055

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                   1'17"497

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                               1'17"520

    31-07-2021 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - IN EEN LONG RUN BESTE TIJD IN FP2 IN HONGARIJE

    Eigenlijk was de FP2 een lange aaneenschakeling van mistevredenheid van de titelpretendenten Lewis Hamilton (Mercedes) en Max Verstappen (Red Bull-Honda). Even uit de baan voor de zevenvoudige wereldkampioen in bocht 11. "De achterkant schoof weg..." klonk het door de radio. Langs de kant van WK-leider Max Verstappen was hetzelfde te horen. "Als ik instuur, schuift de achterkant weg". Gezaag zoals dit stukje ook dreigt te worden mocht ik niet vertellen dat die Valtteri Bottas met veel brandstof aan boord een lange race-simulatie op mediums reed die de zondagtijden voor de race zo rond de 1'22" voorspellen. Toen de Fin nog eens zachte banden liet zetten naar het einde van de FP2 toe klokte hij 1'17"012 en zette daarmee zijn ploegmaat Lewis en misnoegde Max in hun blootje.

    Op twee minuten voor het einde raakte de AlphaTauri AT02 rijklaar en reed de Japanner Yuki Tsunado nog een rondje. Dank jullie mecaniciens... Voor de rest was het asfalt 61°C warm, borg voor hoge banden-sleet. Maar op de Hongaroring keert het weer zoals een roulette in een casino. Regen en zon, tegenslag en geluk bekampen er elkaar voortdurend. Met 8 punten verschil tussen Max Verstappen (185) en Lewis Hamilton (177) wordt de "pole" morgen een extra inzet. Met de starthoop elkaar niet in de vernieling te rijden. Dat is ook een aparte vaardigheid in de F1 en de hele autosport. (Walter Rombauts/Foto in bijlage: Alpine)

    FP2:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'17"012

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'17"039

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)          1'17"310

    4. Esteban Ocon (Alpine-Renault)              1'17"759

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)              1'17"824

    Bijlagen:
    Ocon laat Alpine aansluiten in de spits i30721 1.jpg (4.9 MB)   

    30-07-2021 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN HERNEEMT CONTROLE MET SNELSTE TIJD IN HONGARIJE

    De eerste vrije oefeningen om de GP van Hongarije die zondag worden gereden verliepen nogal saai. Even tipte Valtteri Bottas aan als snelste, maar al vlug gaf Max Verstappen de toon aan en eindigde eerste met 1'17"555. Niet overdonderend voor de concurrentie maar wel een voorteken aan de wand. Max rijdt met de motor waarmee hij in Engeland is gecrasht en die onderwel de klap ongeschonden heeft overleefd. Dat maakt dat de Limburger - voorlopig - geen derde motor dit seizoen moett aanspreken.

    Mocht dat het geval zijn geweest, dan had hij een gridstraf aan zijn been en een grotere handicap in de 11de race dan nu tegenover Lewis Hamilton die dicht de WK-leider achtervolgt met slechts 8 punten verschil ! Tsunoda, Schumacher jr, Alonso lokten wat geel en rood (Tsunoda) uit maar zonder verdere kommer en kwel. Alleen zullen de jongens van AlphaTauri hun boterhammetjes moeten overslaan om de achterkant van Tsunoda's bolide weer presentabel te maken. De jonge Japanner plofte hem achterwaarts in de bandenmuur. Straks is er FP2, een oefening die al duidelijker scherpe kantjes zal laten zien. (wr)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'17"555

    2. Valtteri Bottas (MercedesW12)                         1'17"616

    3. Lewis Hamilton (MercedesW12)                       1'17"722

    4. Carlos Sainz jr (Ferrari SF21)                          1'18"115

    5. Pierre Gasly 'AlphaTauri-Honda)                       1'18"181

    30-07-2021 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL VERLIEST IN BOTSING MAX - LEWIS, STRAKS FP1 GP VAN HONGARIJE

    De FIA-stewards hebben geen verandering gebracht in de straf van 10" voor Lewis Hamilton na de spectaculaire "touchette" in de eerste ronde van de GP van Engeland. Straks beginnen de eerste vrije trainingen om de GP van Hongarije, een sinueus circuit dat vaak terecht een kleine Nürburgring wordt genoemd. Daar staan de twee kemphanen weer tegenover elkaar. Met verschillend gewicht. De ene, die in Hasselt geboren Hollander, Max Verstappen op zoek naar zijn eerste wereldtitel. De andere, wat excentriek geladen met politieke gedachten die de wereld moeten veranderen, maar met in zijn broekzaak ook zeven wereldtitels in de F1. En vanzelfsprekend op zoek naar die achtste.

    Max Verstappen heeft onfatsoenlijke uitspraken gedaan naar Hamilton en Mercedes toe. O.a. dat Lewis stond te feesten na zijn zege terwijl Max in het hospitaal verbleef. Schande. Maar dat doet me denken aan die tragische 1 mei 1994 in Imola waar één van de grootste stuurgenieën ooit, Ayrton Senna da Silva officieel is overleden om 20 uur in het Hospitaal van de Laatste Hoop in Bologna, vlakbij. In werkelijkheid overleed hij ter plekke in die Tamburellobocht onder een schok van 65g tegen die betonnen muur voor dat riviertje daar. Iedere insider wist dat. Michaël Schumacher (Benetton-Ford) won de race en feestte alsof de hemel op aarde bestond. De champagne liep in beken van het podium. Schumacher's ploegmaat bij Benetton was.. ene Jos Verstappen die ongetwijfeld ook een slokje nam. Of hoe mensen snel vergeten.

    Straks staat Max Verstappen, met haat vervult dit keer, opnieuw tegenover Lewis Hamilton die het al heeft gemaakt. Er komen nog andere kapers op de kust om Max van zijn eerste wereldtitel te houden, quasi leeftijdgenootjes van hem. Een Lando Norris, een Pierre Gasly, een Charles Leclerc...  F1 is geen Nederlandse exclusiviteit, ook al wil men een tweede GP organiseren in Assen waar motoren thuis zijn en hoogstens een toerwagenkoersje kan worden gereden met gepensioneerden als de gebroeders Coronel vierend op het schavotje. Maar toegegeven, de Nederlanders hebben grotere ballen aan hun lijf dan wij, Oude Belgen, straks compleet vervangen door de Nieuwe Belgen die niet vlug in de hoogste autosport-regionen zullen te vinden zijn. Misschien dat daarom vader Verstappen zo fervent van een Belg een Hollander maakte. Met succes en vanwege mij met applaus. Jacky Ickx, Paul Frère, John Claes, Willy Mairesse, Lucien en Mauro Bianchi, of nog andere Olivier Gendebien's zullen meeklappen. Straks: Hongarije: FP1 ! (Walter Rombauts)

    30-07-2021 om 11:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOTO WOLFF EN CHRISTIAN HORNER HEBBEN GEPRAAT OVER DE NIEUW MOTOREN VOOR 2025

    In weerwil van een groot conflict tussen Red Bull-Honda en Mercedes door de botsing Verstappen-Hamilton, hebben beide teambazen al met elkaar samengezeten om de nieuwe motoren voor 2025 - 2026 te bespreken. Tot dan zal noodgedwongen moeten voortgedaan worden met de 1,6 liter V6 Turbo Hybrid die tot 750 kW (1000 pk) kunnen leveren. De visies van beide heren lopen - wie had anders verwacht - compleet uit elkaar. Red Bull dat vanaf 2022 ook een eigen motorendivisie heeft, geeft de voorkeur aan spektakelresultaten. Niet degenen die we gezien hebben van Max Verstappen die het team €1,8 miljoen zou hebben gekost. Wel die naar de fans toe. Volgens Horner zouden zij meer lawaai leuker vinden. Dat wordt dan weer direct tegengesproken omdat het alleen de oude puristen zijn die de V12's, Boxer 12 en V8's hebben gekend die deze "sound" die door maag, merg en been ging nostalgisch terug te willen. De jeugd naar het schijnt niet.

    Red Bull wil graag de kermis op. Red Bull wil spektakel. Het is immers geen autoconstructeur zoals Mercedes dat tegen 2030  zijn autoproductie alleen elektrisch wil zien ! Dus pleit Wolff voor extra eleckrificatie rond de nieuwe F1 motor. De huidige motoren zijn interne verbrandingsmotoren die uitgerust zijn met een "Energy Recuperation System" hetwelk korte tijd stroom opslaat in wat een batterij wordt genoemd maar in werkelijkheid een "supercapacitator" is, zoals we in vroegere jaren een condensor kenden. Maar de groene gedachte in de toekomstige F1 gaat uiteraard over die CO² ZERO uitstoot. Die is alleen te bereiken met bio- synthetische brandstof. Of andere biobrandstoffen en natuurlijk ook met waterstof. Maar om dat te bereiken zal het hele verloop van compressie-, ontsteking én vlamverloop in de verbrandingskamer moeten herzien worden. Ingenieurswerk van de bovenste plank. Maar daar stopt het niet bij. De gebruikte brandstof is ook manipuleerbaar per molecule gezien.

    Uit algoritme-onderzoek - meer dan 250.000 uiteenlopende brandstoffen - is gebleken dat de ene molecule meer calorieën bevat dan de andere. Het is dus zaaks de "sterke" moleculen in een brandstofinjectie in de verbrandingskamer samen te brengen, onder een zo hoog mogelijk compressieverhouding zonder "pingelgevaar" en de verbranding zo snel mogelijk in het "Bovenste Dode Punt" (BDP) te laten aanvatten. Een probleempje daarbij is dat iedere molecule haar zuurstofgenoot moet vinden om tot een complete verbranding te komen die de hoogste werkdruk op de zuiger geeft. Omdat we bij de huidige motoren met turbo's werken is de vullingsgraad altijd optimaal. Of men nu in Monza rijdt of op het 2000 meter hoger gelegen Circuit Hermanos Rodriguez in Mexico, die zorg valt weg.

    Maar de nabije toekomstige synthetische brandstof heeft evenzeer dat "huwelijk" tussen die brandstofmolecule nodig als de huidige benzine. De ingenieurs zullen dus moeten werken op een zo snel mogelijke complete verbranding. Die net geen ontploffing mag zijn. "Ontploffingsmotoren" hebben nooit bestaan. De ingenieurs die met deze materie bezig zijn, onderzoeken de bougies die de verbranding inleiden. Door de turbo-oplading heerst er in de verbrandingskamer een grotere chaos dan in deze van een atmosferische motor. Tot slot is er nog een pikant detail. In de F1 wordt de brandstof in kilogram uitgedrukt (Soortelijk gewicht benzine = 0,720 kg) en dus pogen de technici door juistere dosering van de lucht/brandstof verbinding het volume naar beneden te krijgen van die 110 kg waarmee een F1 aan de start staat. Indien ze daarin slagen kunnen de designers/technici vooruitstrevender werk verrichten. In die richting staan ons nog grote verrassingen te wachten, incluis de hoop dat bio- of synthetische brandstoffen ook wereldwijd de huidige zondige motoren met interne verbranding van een gewisse ondergang zullen redden. (Walter Rombauts)

    27-07-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN KWAM IN ENGELAND OP ZIJN TITELWEG HAMILTON TEGEN

    Max Verstappen, de jongeman die wellicht in 2021 wereldkampioen F1 zal worden, is in de GP van Engeland opnieuw de realiteit van Hamilton tegen gekomen. De 23-jarige Red Bull-coureur won gisteren de eerste sprintrace ooit in de Formule 1. Met diezelfde komeetsnelheid startte hij de GP van Engeland, maar nam zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton als zijn schaduw mee... 154.000 toeschouwers sprongen recht, de grond daverde, tribunes kleurden oranje. In de eerste van de 52 te rijden ronden al moet overmoed bezit genomen hebben van Max Verstappen. Weliswaar een derde van de autolengte voorop, maar op een onmogelijke buitenlijn in die bocht, meende hij (zoals het sportief FIA-reglement ook zegt) zijn eigen ideale lijn te mogen kiezen en wenkte naar rechts...waar Hamilton's voorwiel was. De kus van het rechterachterwiel van de Red Bull werd fataal. 

    De Red Bull schoot tegen 330 km/h uit de baan en kwam met een kracht van 51g in de bandenmuur terecht. Sinds Ayrton Senna op 1 mei 1994 in de Tamburello-bocht in Imola met 63g de dood vond in de Williams-Renault zijn de F1-bolide zo verbeterd op gebied van passieve veiligheid dat Max er wat verwrongen en bleek levend en ongedeerd het Red Bull-wrak verliet en door de medische dienst werd opgevangen. Rode vlag na een zéér korte Safety Car en de race werd 40' stilgelegd. Om daarna weer met een staande start en Charles Leclerc als leider op gang geflitst te worden. Christian Horner, teambaas van Red Bull, zei duidelijk dat Lewis Hamilton in fout was. Toto Wolff van Mercedes en Luis Hamilton zelf expliceerden het als een "wedstrijdincident" en hoopten er zo vanaf te komen. Uiteindelijk kreeg Hamilton voor deze zéér discussieerbare affaire 10" straftijd. Weinig volgens de ene, onterecht volgens de andere. Maar hij onderging die "straf" in de 28ste van 52 ronden en reed na 14"2 totaal stoptijd in de pits op harde rubbers de piste op.

    Charles Leclerc was solied leider zoals men dat pleegt te noemen. Hamilton was als vijfde terug op de piste en dus leek een Ferrari-zege tot de zekerheden te behoren. Dan beleefde de wereld iets ongelooflijks, iets Senna-achtigs, bijna een tikkeltje goddelijk. De aarde in Silverstone begon te daveren door een plotse aardbeving op wielen. Lewis Hamilton ontketende zijn onzichtbare krachten die opgestapeld werden uit een achtergestelde jongen naar een Keizer-op-Wielen, met dan nog een Ster (of moeten we nog "de" Ster zeggen) op zijn auto. Hij vloog een knappe Lando Norris voorbij, zijn ploegmaat Valtteri Bottas sukkelde met zijn rubbers en was een beleefde prooi voor Lewis. Op drie ronden van het einde doemde hij op in de achteruitkijkspiegels van Charles Leclerc (Ferrari) die in een aanval met de hamer vanwege Lewis Hamilton onder de druk bezweek, even naast de baan ging en zich onthutst tweede zag.

    Hamilton's halve godheid kreeg nog een banbliksem. Sergio Perez (Red Bull) maakte zijn rotweekeinde goed met een snelste tijd en dus 1 WK-punt. Een kleine tegenzet van Red Bull op Mercedes door de Mexicaan op zachte banden te zetten om 1'28"617 op de chrono's te schrijven. Sneller dan Hamilton !!! Maar Red Bull had de kleine regeltjes van het reglement niet gelezen. Om dat ene WK-punt te veroveren moet binnen de eerste tien rijden...De tijd werd geannuleerd en Luis Hamilton kreeg dat WK-punt. Daarmee staat hij nu nog slechts 8 punten achter op WK-leider Max Verstappen. In Hongarije binnen veertien dagen zal de waanzinnig populaire Brit trachten zijn achtste wereldtitel opnieuw gestalte te geven. Hij is alvast "back in the race !". (Walter Rombauts)

    De uitslag

    1. Lewis Hamilton (MercedesW12)                               306,332 km in 1 uur 42'41"013          

    2. Charles Leclerc (FerrariSF21)                                   op 3"871

    3. Valtteri Bottas (MercedesW12)                                 op 11"125

    4. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                            op 28"573

    5. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                        op 42"624

    WK-stand Piloten:

    1. Max Verstappen                                                       185 punten

    2. Lewis Hamilton                                                        177

    3. Lando Norris                                                           113

    4. Valtteri Bottas                                                         108

    5. Sergio Perez                                                           104

    WK-stand Constructeurs

    1. Red Bull                                                                 289

    2. Mercedes                                                               245

    3. Mc Laren                                                                141

    18-07-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN PAKT VIERDE SEIZOENPOLE, HAMILTON RIJDT SNELSTE RONDE IN SPRINTRACE

    Max Verstappen vertrekt morgen van op pole-position in de GP van Engeland door de eerste - experimentele ? - sprintrace te winnen. Hij startte sneller dan Lewis Hamilton die eerst stond na de kwalificaties van gisteren. Er ontspon zich een ongemeen duel op het scherp van de snede en de zevenvoudige wereldkampioen moest na drie van zeventien ronden de meerdere erkennen in Max Verstappen. Deze startte overigens met een bizar vlammend linker voorwiel dat verder geen rol meer scheen te spelen.

    Max Verstappen won met een snelste ronde in 1'30"013, maar Lewis Hamilton eistte met 1'29"937 finaal de snelste ronde van deze selectierace op. Een kleine contradictie rond het begrip "pole". Maar Max Verstappen behaalde hier zijn vierde seizoenspole en totaliseert daarmee acht poles sinds 2016. Zoals voorzien krijgt de winnaar van de sprintrace 3 WK-punten, de tweede 2 en de derde - Bottas - 1. Morgen is er de GP van Engeland zelf over 306 km die het verdere duel Verstappen - Hamilton om de wereldtitel 2021 zal aanscherpen.

    Sergio Perez verloor adhesie en ging uit de baan, gelukkig zonder de Red Bull te beschadigen. Maar hij  start 18de en is dus aangewezen op een inhaalrace. Fernando Alonso, in tegenstelling tot de latere winnaars mengde zich met "softs" even vooraan, maar moest dan wel inbinden. Mick Schumacher en Nikita Mazepin botsten met elkaar en vertrekken achteraan. Maar veel aandacht kan naar hen niet uitgaan. Wel naar een Lando Norris (Mc Laren), Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes) en de Ferrari-ruiter Charles Leclerc. Speciale aandacht zal uitgaan naar George Russell die voor eigen publiek de Williams op de negende plek patste en steeds vaker opdoemt in de wandelgangen als de vervanger van Valtteri Bottas volgend jaar naast Lewis Hamilton... (Walter Rombauts)

    Uitslag sprintrace:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)

    2. Lewis Hamilton (MercedesW12)                          op 1"430

    3. Valtteri Bottas (MercedesW12)                           op  7"502

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                     op 11"278

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                      op 24"111

    17-07-2021 om 18:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN OPNIEUW SNELST IN FP2 IN SILVERSTONE

    Omdat straks de sprintrace op het programma staat die de strtgrid voor de race gaat bepalen, gaf de FP2 in een zonovergoten Silverstone een wat overbodige indruk. Tot het begin van deze tweede vrije training stonden de bolides in wat men een "parc fermé" noemt en mocht er aan de auto's buiten wat vleugelcorrecties niet worden gewerkt. Dus had de tweede vrije training toch nog enige zin om daarin nog kleine wijzigingen door te voeren. Zoals het wegwerken van een vervelend onderstuur op de Red Bull van Max Verstappen die volgens hem de "mini-pole" in de kwalificaties kostte ten voordele van Hamilton.

    De sprintrace straks wordt met argusogen bekeken en het nieuwe "format" heeft al voor veel onrust gezorgd binnen de teams. Als men de F1-eigenaars Liberty Media laat doen komt een soortgelijke sprintrace er ook in Monza en Interlagos, terwijl Austin zich daarvoor ook al als kandidaat heeft gemeld. Uiteraard is iedereen benieuwd wie er in die 17 ronden (100 km) in Silverstone deze "primeur" zal winnen en dus morgen in de race over 306 km uit "pole" zal vetrekken. (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                     1'29"902

    2. Cahrles Leclerc (Ferrari)                                   1'30"277

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                       1'30"507

    4. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                         1'30"707

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                          1'30"800

    17-07-2021 om 15:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!