Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    15-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN DUITSLAND BLIJFT DIT JAAR IN HOCKENHEIM
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 1 augustus 1976 overkwam de Oostenrijker Niki Lauda zijn verschrikkelijk ongeval op de Nürburgring. In Bergwerk ging hij door een losgekomen wiel van de baan en de Ferrari vloog in brand. Lauda werd met weerzinwekkende brandwonden afgevoerd naar het ziekenhuis in Bonn. Daarop besloot de Internationale Automobiel Federatie (FIA) de Nürburgring van de kalender te schrappen en de race in Hockenheim te laten doorgaan. Er werd een nieuwe moderne Nürburgring aangelegd en een tijd werd de GP van Duitsland alternatief in Hockenheim en in Nürburg gereden. Maar de nieuwe "Ring" had niet het uitdagende van de "oude" waarop Nuvolari's, Fangio's, Stewart's hadden getriomfeerd. Hockenheim bleek met zijn 160.000 zitplaatsen in de "Motodrom" attractiever en nadat de "Ostkurve" minder scherp, minder gevaarlijk, was gemaakt bleek het een circuit om van te snoepen.

    Voordien was Hockenheim zeker niet ongevaarlijk. De Schot Jim Clark liet er in duistere omstandigheden in een nietszeggende F2-race het leven, de Fransman Patrick Depailler verongelukte in zijn Tyrrell in de "Ostkurve", de in een bootrace verongelukte andere Fransman Didier Pironi werd in zijn Ferrari in de bocht voor de aankomstlijn eens enkele meters hoog en ver door de lucht gekatapulteerd toen hij op een achterwiel van een voorligger reed. Kortom, Hockenheim heeft anekdotes genoeg geleverd om zich in het archief "historisch" te laten plaatsen.

    Het management van de Nürbürgring - geleid door ene Schumacher, neen, niet dié, heeft de FIA ingelicht dat het alterneren met Hockenheim enige zuurstof zou brengen in een lege organisatiekas. Zelfs nog voor 2015...Het vond enig gehoor maar de Formule 1 Paus Bernie Ecclestone heeft snel ingegrepen..."Daar komt geen mens naar kijken", krijste Bernie (84) en bevestigde prompt dat Hockenheim de GP van Duitsland zou ontvangen.19 juli 2015. Als Bernie daar op staat, zal dat wellicht zo zijn.(Walter Rombauts-still alive)

    15-01-2015 om 19:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.FERRARI GELUKKIG MET OPGESCHORTE MOTORBEVRIEZING WEGENS ACHTERSTAND

    Vandaag is de persdag van het Salon van Brussel doorgegaan en hebben de enkele beroepsjournalisten, omringd door honderden profiteurs, de relatieve nieuwigheden binnen de auto-industrie kunnen ontdekken. Positiefste nieuws kwam wellicht van Audi die in Vorst bij ons in wat men België noemt fors verder investeert. De verhoopte elektrische wagen was alleen in dromenland waar te nemen. In feite heeft de wereld de stekker uit de vooruitgangstroom getrokken, de wereld verkeert opnieuw in duistere middeleeuwen...

    Dat gevoel leeft ook in Detroit waar de North American International Auto Show zogoed als gelijktijdig met ons Brusselse familie- en verkoopssalon doorgaat. In het verloederde Detroit, meer bepaald in de Cobo-hall, waar vroeger Joe Louis grootse bokssuccessen oogstte, tiert het van grote namen uit de autoindustrie. In Detroit is altijd iets meer. Aan mooie, leuke dames, als aan nieuwere dingen. Alleen maar naar Sbarro gaan is hartverwarmend. Maar even prettig is het Sergio Marchionne, Grote FiatBaas op zijn persconferentie te beluisteren. Vooral goed tussen de regels luisteren.

    Zo blijkt dat Ferrari - Fiatonderdeel - in schema dramatisch achterop hinkt met het ontwikkelen van de nieuwe bolide voor dit 65ste jaar Wereldkampioenschap F1. Alvast een mooie cadeau voor viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Marchionne gaf de aero- én motorachterstand in het ontwikkelingschema toe op het "Automotive News World Congress". De knappe manager is erg aan Amerika gelinkt omdat hij ook het eeuwig hinkende Chrysler met zich mag slepen. Jongens, neen, Heren die het zoveelste "drama" binnen Ferrari weer recht op de startgrid op 15 maart in Melbourne moeten zetten zijn James Allison die technisch de boel moet smeren, en een nieuw soort tovenaar Maurizio Arrivabene.

    De jongens die met de rode, net geen zeepkisten, hun bankrekeningen en palmaressen moeten (in-)vullen zijn dus die knul van een Vettel en de onverschillige Fin Kimi Räikkönen. Die kent "draaamaaa" bij Ferrari als geen ander. Die fluistert Marchionne in het oor dat hij zich gelukkig mag prijzen dat de FIA vergeten was in het reglement 2015 een homologatie-deadline in te schrijven. Waardoor die afsluiting van verdere motorontwikkeling, "het bevriezen ervan" genoemd later zal komen dan de vooropgestelde 28ste februari.

    Dus krijgt James Allison nog wat tijd om links en rechts nog wat bij te vijlen aan de Ferrari die op 30 januari a.s. aan de pers wordt voorgesteld. BigBoss Marchionne piepte zowaar even eerlijk en wuifde wat lof naar Luca di Montezemolo die hij ontsloeg. "Luca heeft 23 jaar lang veel gedaan voor Ferrari...". Hij had niet de moed te zeggen dat de jurist,playboy en geniale pr-man letterlijk de tien geboden van Enzo Ferrari kreeg overgedragen. Fiat is in hypocrisie niets veranderd. Gelukkig rijden er meer zulke merken in de autowereld. Niet allen kunnen ze een Ster zijn.(Walter Rombauts-still alive)

    Bijlagen:
    Zij-aanzicht van de onklopbare motor vandaag, de Mercedes V6 Turbo i6714.jpg (1.7 MB)   

    15-01-2015 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BRCC 2015 WORDT DUEL TUSSEN PORSCHE EN FERRARI

    Het "Belgian Racing Car Championship" belooft in 2015 een duel te worden tussen Ferrari en Porsche. In moeilijke tijden als deze belooft het niettemin een spannende en spectaculaire bedoening te worden. De drijvende kracht hierachter is natuurlijk weer promotor Kronos.(wr)

    Bijlagen:
    BRCC Cup - Porsche versus Ferrari.JPG (812.3 KB)   

    14-01-2015 om 22:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HONDA WIL EEN GELIJKWAARDIGE COMPETITIE IN F1 2015
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is nog geen heibel, maar Honda's bazen hebben toch al een speciale vergadering bij de FIA doorgemaakt. Honda komt na zes jaar afwezigheid opnieuw in het WK Formule 1 als motorleverancier van Mc Laren. Dat betekent dat het geniale Japanse bedrijf eigenlijk met een lichte handicap tegenover Ferrari, Renault en Mercedes aan een wereldkampioenschap begint. Zoals de motorevolutie op 28 februari is, zo zal ze "bevrozen" worden tot de volgende winter. De constructeurs die in 2014 voor het eerst de nieuwe V6 Turbo's met energierecuperatie hebben gebruikt, mochten beschikken over vijf exemplaren voor het hele seizoen. Voor 2015 moeten de teams het met vier motoren stellen. De FIA (Fédération Internationale de l'Automobile) gaat ervan uit dat de "kinderziektes" na een seizoen zijn verdwenen, de krachtbronnen minder broos zullen zijn en dus moeten 20 races met een motor minder worden gedaan.

    "Debutant" Honda moet het dus ook met vier motoren doen. Terwijl deze nieuwe krachtbron nog alle mazelen kan vertonen die van een nieuwe motor kunnen worden verwacht. Honda verzoekt bijgevolg dat de FIA hen volgens dezelfde regels zou behandelen. Een eerste jaar sowiezo vijf motoren. Nu is er een oneerlijke handeling t.a.v. de concurrentie waarvan de ingenieurs al twintig races hebben mogen wakker liggen...Zeker bij Ferrari en Renault. Red Bull is er het hart van in. Van die ondermaatse Renaultmotoren. Bij Ferrari is het steigerend paard gaan liggen en zijn jockey - Fernando Alonso - is naar Mc Laren gegaan. Sebastien Vettel heeft de opdracht dat rode paard weer recht te krijgen en het de sporen te geven. In die mate dat opnieuw overwinningen worden behaald. Ploegmaat Kimi Raïkkönen - wereldkampioen 2007 met de Scuderia - ziet het allemaal lakoniek aan. Hij kent de diepgang van het woord "drama" in de historische Italiaanse renstal.

    Nog voor de voorseizoentrainingen aanvangen, begin februari, zal een beslissing van de FIA Honda tevreden moeten stemmen. Over de motorentoleranties, ingenieurs werken altijd op het randje van het reglementaire, zal in de komende dagen ook meer bekend geraken. Voor Honda telt maar één ding: op gelijke voet worden behandeld zodat een GP volgens de hoogste fairplaygraad wordt gereden.(Walter Rombauts/Foto:Honda)

    14-01-2015 om 21:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VOOR EERSTE TRAININGEN IN FEBRUARI STELLEN TEAMS HUN NIEUWE AUTO'S VOOR
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Mc Laren-Honda, Ferrari, Mercedes, Red Bull en alle anderen stellen de laatste week van januari 2015 hun "nieuwe" auto's voor. Buiten kleine maar aerodynamisch oh zo belangrijke wijzigingen blijft de globale cocktail dezelfde als vorig jaar. Toen beleefde de Formule 1 de komst van een V6 turbomotor met een "ERS" Energy Recovery System dat elektriciteit opslaat bij vertragingen. Tot 160 pk die op wens van de piloot weer kunnen afgeroepen worden bij - bijvoorbeeld - een flitsend inhaalmaneuver. In zijn geheel verandert er niets, maar de komst van Honda bij Mc Laren maakt het veld toch zenuwachtig. Honda is excentriek uniek. De technische klasse van het merk kan alleen een vergelijking doorstaan met...Mercedes. Wereldkampioen Lewis Hamilton houdt terdege rekening met die Honda-krachtbron...

    Niemand is echt gelukkig met de modernste Formule 1. Bernie Ecclestone opperde al om een motorwijziging door te voeren, Eric Boullier, harlekijn van de echte baas Ron Dennis, verzucht een "ontvriezing" van de te strikte reglementen die technische vindingrijkheid obstakels voor de computerpen gooit. Bij Ferrari denkt men er net hetzelfde over. Als alle teams hun bolides onder het oog van de wereld hebben gebracht, beginnen in februari voorseizoentrainingen. Eén grote warboel omdat niemand precies weet wie met wat experimenteert. Op 15 maart 2015 in het Albertpark in het Australische Melbourne, wordt dan duidelijk wie in de eerste van twintig races met het pienterste concept uitpakt. Dit seizoen is het 65ste in de geschiedenis van het Wereldkampioenschap F1.(Tekst & Foto:wr)

    De teams voor 2015 :

    Red Bull : Daniël Ricciardo

                   Daniil Kvyat

    Mercedes : Lewis Hamilton

                     Nico Rosberg

    Ferrari : Sebastien Vettel

                 Kimi Raïkkönen

    Lotus: Pastor Maldonado

              Romain Grosjean

    Mc Laren : Fernando Alonso

                    Jenson Button

    Force India : Nico Hulkenberg

                       Sergio Perez

    Sauber: Markus Ericsson

                Felipe Nasr

    Toro Rosso: Max Verstappen

                      Carlos Sainz Jr.

    Williams: Vallteri Bottas

                  Felipe Massa

     

    09-01-2015 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-01-2015
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JEAN-PIERRE BELTOISE LAS TINTIN TOT ZIJN 77-STE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Een dag voordat Kasper, Melchior en Balthazar als "De Drie Wijzen", Mirre, Wierook, en Goud", aanboden aan de pas geboren "Verlosser der Mensheid", Jezus, is een Keizer van het stuurwiel heengegaan: Jean-Pierre Beltoise, Fransman, 77 jaar de toegelaten leeftijd die Hergé op zijn "Tintin" (Kuifje voor de idioten) op zijn onnavolgde wekelijkse strip plakte. Jean-Pierre Beltoise's meest afgetekende herinneringen is de zege met een BRM in de GP van Monaco 1972 op een watergladde piste. Tweeëneenhalve uur hield de kranigheid zelve stand tegen de chrono's. Het werd zijn eerste en enige F1-overwinning.

    Een minder opbeurende herinnering is een 1000 km van Monza waarin Beltoise Matra de geest gaf. Hij trachtte de auto verder naar de pits te duwen. Ignazio Giunti merkte de blauwe Matra niet op en reed zich te pletter op de stilgevallen auto. Dood. Jean-Pierre ontsnapte aan wat men het "ergste" noemt... Jean-Pierre Beltoise's linkerarm was - na een ander ongeval - in zulke positie gezet dat hij hem het gunstigst kon gebruiken in de racewagen. Een eerder voorbeeld daarvan was dat van de Schot Archie Scott Brown die in "La Source" in Francorchamps levend verbrandde toen hij met zijn Lister-Jaguar over de kop ging.

    Dit jaar begint het 65-ste jaar van het Wereldkampioenschap F1. Met 20 races !!! Die van Korea werd zopas van de kalender afgevoerd, anders hadden het er 21 geweest. De "Ridders van de Ronde Tafel" verdwijnen ten gunste van de liberaal denkenden. "Nieuwdenkers" die op de dood van F1-Oppergod Bernie Ecclestone zitten te wachten, bedenken nieuwe "formules", nieuwe "alchemie". De Formule 1 gaat zijn ondergang met open ogen tegemoet. Tenzij Jean Todt, President van de "Fédération Internationale de l'Automobile", automonument als Ecclestone, zijn verantwoordelijkheid neemt en "halt" toeroept aan een ergerniswekkende verloedering van wat eens een riddersport was. (Walter Rombauts/Foto:Mercedes)

    06-01-2015 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VETTEL BIJ FERRARI WAARSCHUWT, FIAT HOUDT ZIJN HART VAST VOOR 2015

    Ook Viervoudig wereldkampioen, de Duitser Sebastien Vettel, is op het F1 schaakbord verschoven naar Ferrari. De Spanjaard Fernando Alonso is naar Mc-Laren met de nieuwe Honda V6 Turbomomotor "Hybrid". Sinds 1979 schrijf ik deze blogs, artikels, onzin, helemaal alleen. Toen Keesing's Auto Magazine een feit was. Grotendeels door mezelf. Ik schreef, studeerde, schreef, tot het daglicht zelfs in de winter doorbrak. "Ik was zo naïef te danken voor het vertrouwen in mijn blad. War kan een mens schandelijk misdadig naïef zijn....

    ("Mijn...) vrouwen hingen in de disco's rond Grobbendonk, al dan niet verleidelijk zwierend of boertig, zoals ze meestal zijn. Morgen vertelt Walter de relatie Vettel-Ferrari en Ron Dennis die bij Mc Laren "de verloren zoon" terugvond. Met een hoge moeilijkheidsgraad voor tweevoudig wereldkampioen Lewis Hamilton bij Mercedes....Tot morgen. Walter gaat nu slapen.En wenst daarbij iedereen een Zalig Kerstfeest en Gelukkig Nieuwjaar. Met twijfel in het hart door de vraag of de meeste het wel verdienen. Ik vrees van niet.(wr)

    25-12-2014 om 19:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.OVER DE DODEN EN HUN ONSTERFELIJKE ZIEL

    Met tegenzin dwaal ik rond in mijn archief dat enkele stappen doet stoppen. Naar mijn oeroud gevoel is "Le Grand Prix de France" in 1906 de eerste GP in "La Sarthe" die de naam waardig is. Nu vind ik daar een knipsel over Onoffre Marimon die van 1951 (dus het officiële WK sinds 1950 (FIA)) tot 1954 actief is geweest in de F1. Hij reed zich te pletter op de Nürburgring (1954) en liet aldus de eerste dode noteren in het officiël F1-kampioenschap. 't Is geen prestatie, maar een nota waard.(wr)

    19-12-2014 om 21:17 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    16-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL-TROFEEËN WEERGEVONDEN IN MEER NABIJ FACTORY
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De 20 eerder deze maand gestolen Red Bull-troféeën zijn nabij de fabriek in Sandhurst in een meer weergevonden. Sebastien Vettel - die naar Ferrari is vertrokken voor 2015 - heeft er al fier voor geposeerd. Daarmee kent het onverkwikkelijke avontuur een happy end. 2015 is het tweede jaar waarin de nieuwe V6 turbomotoren zullen worden gebruikt. De "power-unit" als combinatie van een verbrandingsmotor met hybridetechniek, heeft niemand echt bekoord. Uitgerekend Bernie Ecclestone ijvert achter de schermen voor een vernieuwing van de 1,6 liter krachtbronnen. Hij heeft steun van o.a. Mc Laren die de nieuwe Hondamotor gebruikt, en dus ook van Ron Dennis. Om nauwlettend te volgen.(wr)

    16-12-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-12-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AGAIN, OPNIEUW, DE NOUVEAU, WIEDER, DIE ALTE LIEBE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Liefde is een kruising van driften, emoties en economische belangen. Liefde zorgt voor ruzies, voor huiselijke oorlogen. Maar de essentie voor iemand of iets kan nooit worden vernietigd. Tot het onbehaaglijke toe. Zo ben ik weer naar de Formule 1 gezogen, en ook naar iemand anders die het daar zéér moeilijk mee heeft.  Je kan niet los van de motoren, de intriges, de techniek die - bijvoorbeeld Mc Laren-Honda volgend jaar naar het voorplan moet terugstuwen. Liefde is de "sound" van motoren zoals die van grootmeester Julien Mampaey over Francorchamps klonk, die Eddy Joosen, Dirk Vermeersch en Mon Van Hove over het unieke asfalt van ONS land, zijnde België, over het asfalt joegen. Ik dacht van NOOIT meer over autosport te schrijven. Maar het is een verslaving, zoals je verslavend iemand kan liefhebben. Zelfs al weet ze erzelf geen raad mee.

    Ik moest al lang naar Lohérac, nabij Homell, waar één van de meest merkwaardige automuseums ter wereld is. Ik moest al héél lang naar Locranon, waar in een uitzonderlijke glasblazerij de mooiste oranje-vazen worden  geblazen. Zo oranje dat onze Noorderburen, de geliefde Nederlanders er geel bij worden. Wat moet men nog doen om liefde uit te dragen. Gezien de menselijke geest het - om zeer begrijpelijke redenen - niet baas kan, ben ik maar weergekeerd naar de F1. Waar - het zal velen tegen het zere been zijn - mijn Franstalige vrienden zoals Pierre van Vliet, Christian Lahay en andere Luc Willems de essentie kennen. Honda beging de fout grootmeester in de materie (WTCC, BTCC, F1 en de 24 Uren van Francorchamps) de Heer Koen Wijckmans te bedanken voor bewezen diensten. Een fout van jewelste.

    De Heer Koen Wijckmans is de grootste, beste, meest kennende, Belgische autojournalist, zoals Pierre Van Vliet, van het kleine, ONS, Belgische landje. Koen ligt wakker, ik ook van iemand over wie ik dacht dat het ooit mogelijk zou zijn nog méér lief te hebben. Zij weet er ook geen raad mee. Mogelijk helpt het beluisteren van Johnny Matthis "MORE" enige verklaring. Of "Madame" van Claude Barzotti...Geen zinnige verklaring. Daarom komt Walter Rombauts maar terug naar de OUDE STAL (zeker Antwerp Motor Union, waarin ALLES begon met STAF VAN GRIEKEN). En natuurlijk "superboss" Jacques de Clippel gestalte gaf aan "un enfant térrible". En dan begon alles. Na 64 jaar word ik als een magneet aangetrokken naar de na-oorlogse geschiedenis. Machteloos overgeleverd aan liefde, gevoelsmatig, driftmatig en die onuitspreekbare sfeer van "zijn". Aristoteles zou het niet beter kunnen omschrijven. Verloren strijd. Maar we hebben elkaar lief. Zoals je vergiftigd door de F1 niet anders kan. Opvretend. Iemand en ik hebben elkaar lief op een andermaal verloren manier. Levensverterend.(Walter Rombauts/Back in F1)

    10-12-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE LONELY RACE TRACK
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een race, zoals die van vorige zondag, wil je als alles is geluwd wegwandelen van het asfalt. In gedachten zie je de race opnieuw, het kampioenschap opnieuw, de hele 64 jaar dat de Formule 1 bestaat, ook helemaal opnieuw. Met zijn successen, zijn drama's, zijn politiek, zijn reglementen, zijn kleine en grote kanten. "Het is nu na 64 jaar genoeg geweest" denk je. Maar je bent mis. Het asfalt zuigt je er weer naar toe. De "sound" van de motoren worden nu geproduceerd door jonge gasten. Stoffel Vandoorne's, Max Verstappen, Valtteri Bottas'. Niki Lauda's, Bernie Ecclestone, David Coulthard, zelfs de sakkerse Eddie Jordan, ze waren nog rond, commentariëren nog honderduit. Hun impact schuift naar de zijlijn, maar jongeren luisteren naar hen. In hun hoofden zindert geschiedenis en wetenschap.

    Omdat ik het bedenkelijke voorrecht heb gehad van zowel de coureurs, de motoren en hoeren te begrijpen, ben ik in mijn relaxzetel een goed glas champagne gaan drinken. Terwijl liet ik de oer-pionier-film van Frankenheimer "Grand Prix" van de Formule 1 draaien. Op het laatst, als alles voorbij is, wordt de "parabolica" in Monza uitgewandeld, "The lonely Race Track" is het gedachtenvoedende sluitstuk. Alles opnieuw in vraag. Zin ? Zeer zeker ! Tot je voor dat deurtje in het crematorium staat. De vriend, ongelooflijke vriend Stijn, begrafenis-ondernemer, die denkt je te moeten ondersteunen. Maar dat is niet nodig. Deurtje van oven gaat open, kistje erin, deurtje terug dicht en - als ik goed heb geluisterd - zeven uur later is er niets meer. De ziel ? Een open vraag, een open discussie.

    Dat lot wacht ons allen die zich 64 jaar lang hebben gelaafd, alleen hebben gevierd, orgastisch egoïstisch hebben geleefd. Ook Bernie Ecclestone wacht die eindbestemming. Waarna de Formule 1 in zijn conservatief grondwettelijk gedachtengoed als een puzzel zal uiteenvallen. De hoogste discipline, beoefend door stuurgenieën, zal verworden tot een kermisspel. Alleen de "24 Uren van Le Mans" en de "500 Mijlen van Indianapolis" zullen als geschiedkundige mijlpalen overeind blijven. Mochten deze ook ooit ten prooi vallen aan "beeldenstormers", dan is autosport als puurste, moeilijke oefening tegen zichzelf, dood. Net zoals de symboliek van het topstierenvechten in Spanje zal verdwijnen, zal ook "autoën" zoals na WOII Winkler Prins de F1 stipuleerde, opgaan in de mist van kermisstof. Ten prooi aan wat gokkers, ontvallen aan een ridderlijke gedachte.

    In de hoop dat de jongeren van morgen, de nieuwelingen die moeten leven met hun hoeren en coureurs, hem EEUWIGE DANKBAARHEID, moeten betuigen, wens ik Walter Rombauts een blog -begonnen voor autosport.be in 2007 - af te sluiten met het oog op 2015 en een gezonder leven. Het voorrecht van ontvangen te worden door Enzo Ferrari hemzelf in Fiorano, tot twee keer toe, aanwezig te mogen zijn op de 80ste verjaardag van vijfvoudig wereldkampioen Juan Manuel Fangio, met daadwerkelijke steun van Graaf Paul Buysse, drie dagen met Jackie Stewart rondtoeren in Antwerpen in het kader van Ford's Formule Finesse, vriend te zijn geweest van buitenaardse diepgelovige Ayrton Senna, hoop ik dat de toevalige lezer van dit gekribbel, begrip kan opbrengen dat ik op 70-jarige leeftijd ermee stop. Niet kap. Er komt nog een vervolg. Dank aan iedereen die me zoveel hebben gegeven en ik zo weinig heb kunnen terugbieden. DANK en een gelukkig vredevol jaar 2015 !

    Walter Rombauts

    *Enige Vlaamse auto-autosportjournalist die met zijn pennetje vriend en vijand bewierookte. Te weinig mijn vrouw, die verdiende beter.

    Bijlagen:
    Gisteren 1814 in Zoutelande.JPG (3.7 MB)   

    26-11-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F1-WERELDTITEL IN HANDEN VAN GOKKERS

    Mijn leven lang heb ik voor Bernie Ecclestone het grootste respect gehad. Vanaf vandaag niet meer. Naar het NASCAR-voorbeeld wil hij in de laatste GP van het seizoen de werelditiel door dubbele of enkele puntentoekenning toekennen aan de wereldkampioen 2014. Die wellicht Lewis Hamilton wordt. Terecht, maar het einde van de Formule 1 is daarmee na 64 jaar wel bezegeld. Een "koninklijke kunst" beslis je niet met dobbelstenen, misschien wel met een goeie vriendin waarmee je seksspelletjes speelt. Maar zeker niet met wetenschap.(wr)

    19-11-2014 om 23:34 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-11-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NA ZEGE HAMILTON BEHOREN DE VOLGENDE ZEVEN DAGEN MIJ TOE

    Liefhebben is één van de moeilijkste dingen die er bestaan. Ik ben Lewis Hamilton na zijn zege in de GP van Amerika in Austin gaan liefhebben. Niet alleen hem. Zoals Toon Hermans ooit emotioneel zwaar geladen zon "ik heb het leven lief". Maar dan in zijn ALLE facetten. Mensen durven niet meer te leven, kruipen in hun schulp. Iemand die "Büchenwald" heeft overleefd, nog 36 kg zwaar toen het andermaal door de Amerikanen is bevrijd, zei me op een dag "durf te leven man !" Het is duur geweest. Vanaf vandaag behoren Walter's Auto Chahiers hemzelf als Walter Rombauts toe. Hij zal U berichten, zo tussen de lijnen door, terwijl hij schrijft aan zijn "mémoires". Niet groots, wel bangstigend echt.(wr)

    02-11-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    13-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DEZE BLOG HERNEEMT MET ZANARDI DIE IRONMAN VOLBRACHT

    Als je getroffen wordt door een hartoperatie, een ongelukkige val waarmee je met je rechterbeen nergens terecht kan, en een zogenaamde cardio-revalidatie je opnieuw een schouderletsel bezorgd is flauwekul. Dit onder de arrogante goedkeuring van iemand die zich kinesiste noemt, dan verdwijnt dit alles in het niet bij het feit dat Allesandro Zanardi - met kunstbenen - de "Ironman" afrondde. Daarover ga ik het vanaf morgen hebben. De Italiaan die ooit na een Formule 1 loopbaan zijn beide benen kwijtraakte nadat hij in 1997 en 1998 CART-kampioen werd, is NOOIT zijn verbetenheid kwijt geraakt. Ik, Walter Rombauts, vertel vanaf morgen zijn epos. Als Windows, virussen, hoeren en coureurs het toelaten. Desnoods zwem ik wel tussen hen door. ALLESANDRO ZANARDI. Vanaf morgen, bij geluk van leven HIER.

    Allesandro Zanardi werd voor F1-werk ontdekt door Eddie Jordan, maar knallende resultaten bleven uit. Hetzelfde eigenlijk bij Minardi en Lotus. Dat waren de seizoenen van 1991 t/m 1994, het jaar waarin op 1 mei de Braziliaan Ayrton Senna in een Williams-Renault verongelukte. In 1999 nodigde Frank Williams Zanardi uit bij hem te komen rijden. Weer gaf de samenwerking niet het gewenste resultaat. Dus ging de Italiaan naar de "States" waar zijn "moeilijke" voornaam al snel werd veranderd, afgekort als u wil, in Alex. Daar behoorde hij snel bij de besten, vooral op "ovalraces" waarop tegen gemiddelde snelheden van plusminus 350 km/h werd gereden. Met een titel in 1997 en 1998 leek zijn broodje gebakken. Allesandro Zanardi was de komeet aan het firmament van de Amerikaanse F1.

    Tot in 2001 het noodlot toesloeg en hij in een crash zijn beide benen verloor. De passie voor racen was echter zo groot dat hij voor BMW in het World Touring Car Championship (WTCC) nog uitkwam in een voor hem aangepaste wagen die alleen met de handen en armen kon worden bediend. Hij scoorde er één overwinning in regel mee. Diezelfde Allesandro Zanardi nam in zijn rolstoel deel aan de jongste Ironman die in Hawaï tussen Kailua en Kona werd gehouden. Hij werd 272ste op de 2187 deelnemers. Daarmee vestigde hij ook weer de aandacht dat hij in 2012 mee vooraan reed en won in wat kampioenschappen voor "Handcycling" werd genoemd. Zanardi's wilskracht werd legendarisch. Zijn epos begint hiermee pas. De loopbaan van de autocoureur overlopend, is het één lange reeks van tegenslagen en die telkens weer overwinnen. Op wilskracht, op "zijn".(wr)

    13-10-2014 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON START VANUIT 38STE POLE UIT LOOPBAAN IN RUSLAND

    De Brit Lewis Hamilton heeft deze namiddag de 38ste "pole" uit zijn loopbaan gereden. Dat wil zeggen dat hij morgen voor Mercedes-ploegmaat Nico Rosberg in de nieuwbakken GP van Rusland start. De Duitser kijkt aan tegen een achterstand van 10 punten voor de wereldtitel. Er ma heus niet veel misgaan of zijn kansen zijn verkeken. Met nog vier GP's te rijden is het WK spannender dan ooit. De Fin Valltera Bottas nam in de Williams-Mercedes de derde chrono voor ziin rekening. Felipe Massa ging in de tweede Williams-Mercedes de mist in. Iedereen is al met het seizoen 2015 bezig. Als gevolg van het verschrikkelijke ongeval dat de Fransman Jules Bianchi overkwam de vorige race in Suzuka, buigt de Fédération Internationale de l'Automobile in Parijs zich weldra over nieuwe, nog veiliger voorschriften. Morgen dus de GP van Rusland op het circuit van Sochi, zo'n 1600 km ten zuiden van Moskou aan de Zwarte Zee. Er worden 53 ronden van 5,853 km afgelegd met daarin 18 erg technische bochten.(wr)

    11-10-2014 om 14:45 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SEBASTIEN VETTEL VERLAAT RED BULL EIND 2014

    Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel verlaat eind 2014 de renstal Red Bull-Renault. Het nieuws slaat in als een Japanse aardbeving. Hij zal aan de zijde van de Australiër Daniël Riccardo worden vervangen door de snelle Rus Daniïl Kvyat die nu bij Toro Rosso rijdt. Wat de verdere toekomst van Vettel betreft is op dit ogenblik (03.14 onze tijd) niets bekend. Mogelijk zal het Ricciardo tot nummer één maken bij Red Bull-Renault...Het is sowieso een groot verlies voor energiedrank-magnaat Dieter Mateschitz. Omdat Vettel zich sinds de "nieuwe F1 2014" heeft miskend gevoeld.(wr)

    04-10-2014 om 10:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG RIJDT ACHTSTE POLE, HAMILTON CRASHT EN VETTEL NAAR FERRARI

    De Duitser Nico Rosberg heeft in de bewogen kwalificaties om de "pole" om de GP van Japan zijn achtste van het seizoen binnengehaald. Razendsnelle ploegmaat Lewis Hamilton crashte in de kwalificaties, maar ziet daarmee geen optie op de wereldtitel wegvallen.De donderslag bij heldere hemel is wel geweest dat Sebastien Vettel Red Bull verlaat om in 2015 bij Ferrari te gaan rijden.(wr)

    04-10-2014 om 10:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NEEMT GLANSROL VAN ROSBERG OVER IN FP2
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vastbesloten zijn leidersplaats in de WK-stand duur te verdedigen, domineerde Lewis Hamilton de tweede vrije oefeningen (135"078) met het oog op de GP van Japan F1 volgende zondag. Rosberg (op 0,240/1000st) kon niet dichter meer komen. Vallteri Bottas in de Williams-Mercedes behield zijn derde plaats voor een herboren Jenson Button in de Mc Laren-Mercedes. Ploegmaat Kevin Magnussen en Romain Grosjean in de Lotus, reden de meeste ronden (31). Naar het einde toe van de sessie begon het te regenen. Viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel die vijfde reed, begon daarover te zagen naar de pits. Van waaruit de teamleiding lakoniek liet weten dat hij kon binnen rijden wanneer hij dat wilde...Vettel reed tot het eind braafjes zijn ronden.

    Met op de hielen de Ferrari's van Kimi Räïkkönen en Fernando Alonso die zesde en zevende werden. Kevin Magnussen nam de achtste tijd voor zijn rekening. De jongeman voelt de hete adem van het volgend seizoen waarin zijn renstal de Mercedeskrachtbron wisselt voor een Honda Power Unit en in het team de naam Stoffel Vandoorne aan kracht wint. Morgenochtend, zaterdag, zijn er de derde vrije oefeningen, 's namiddags de kwalificaties en zondag de race. Mogelijk neemt het WK een definitieve wending - nu zijn beide Mercedesridders gescheiden door 3 punten in het voordeel van Hamilton. Hopelijk waait de aangekondigde tyfoon geen illusies van de baan.(wr)

    03-10-2014 om 08:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROSBERG SNELST IN FP1, VERSTAPPEN DOOR MOTOR VERRADEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De Duitser Nico Rosberg hield met 1'35"461 in zijn Mercedes de overhand op ploegmaat Lewis Hamilton die 1'35"461 op de chrono's liet zetten. Derde werd Alonso in de Ferrari maar al in een volgende seconde. De Williams-Mercedes van Vallteri Bottas werd naar de vierde plek gestuurd. Max Verstappen maakte een opmerkelijk debuut en tikte met 1'38"157 aan in de Toro Rosso. Toen liet de motor het afweten. Maar in dat optreden reed hij toch alvast voor grotere jongens zoals Sergio Perez en Nico Hulkenberg. Pastor Maldonado's en Co mogen beginnen denken aan ander werk voor de komende jaren.(wr)

    03-10-2014 om 07:52 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-10-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TYFOON DREIGT ZONDAG GP VAN JAPAN TE ONTREDDEREN

    Weerkundigen voorspellen een tyfoon die zondag Suzuka zal aandoen. Dat is vanaf straks (in Japan is het nu 9 uur verder dan bij ons) het toneel van de eerste vrije oefeningen voor de GP van Japan. Het eerste F1 optreden van Max Verstappen in de Toro Rosso zal normaal door geen weersomstandigheden worden verstoord. Want de Japanse verschrikkelijke weerman mikt op zondag om het verdere verloop van het wereldkampioenschap te verstoren. Nochtans kondigt het duel Lewis Hamilton, leider in de voorlopige stand, en Nico Rosberg, beiden in een Mercedes, messcherp aan. Als Suzuka ontwricht wordt, is dat desastreus. Maar in Japan zijn er jaarlijks zo'n 1000 aardbevingen, barst er al eens een vulkaan uit en een tsunami waardoor de kerncentrale van Fukushima voor een wereldramp zorgde, worden zondag uitgerekend in de "tuin van Honda" niet gewenst. Er hangt al hoogspanning in de lucht, nog voor er actie op gang moet komen. Vanaf nu is alles gefocused op de GP van Japan Formule 1. Nochtans rijdt Honda dit weekeinde ook in het WTCC, waarin het met vele zege's een voorbode brengt van hun come-back in de F1 in 2015. Binnen minder dan zes maanden.(wr)

    02-10-2014 om 19:43 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!