Inhoud blog
  • Ferrari wint voor tweede jaar de 24 Uren van Le Mans
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    11-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIRELLI ONDER VUUR

    Dat Pirelli na de klapband van Lance Stroll en die van Max Verstappen onder vuur is komen te liggen, is de logica zelve. De Italiaanse bandenconstructeur had de bandenspanning lichtjes verhoogd, de ingenieurs zelf hielden hun hart vast voor die 344 km/h op de 2 km lange rechte lijn van Baku. Wat is gebeurd, heeft niets te maken met de rubbercompound op zich maar wel met een structureel probleem in de koordenstructuur van de band zelf. Dat is eigenlijk een toelichting die is gemaakt door o.a. Bridgestone die vroeger ook de F1 van banden voorzag. Teams en piloten hebben weinig verhaal hier tegenover want er is maar één bandenleverancier. Die hebben ze dus broodnodig. In ieder geval wordt koortsig gezocht naar de technische oorzaak. In het verleden kostte dit Sebastien Vettel ook al eens een zekere overwinning.(wr)

    11-06-2021 om 12:38 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON, VERSTAPPEN EN...PIRELLI MET BANG HART NAAR FRANKRIJK

    Echt bang zijn ze natuurlijk niet, maar wat in Azerbeidjan vorig weekeinde is gebeurd heeft krassen gelaten op de ziel en het zelfvertrouwen van zowat alle partijen. De GP van Frankrijk die volgende week doorgaat zal een gefrustreerd gezelschap ontvangen. Het bestaat uit Max Verstappen, Lewis Hamilton en...Pirelli. De Red Bull-coureur heeft door die klapband links achter een gigantische kans gemist om een echte puntenkloof te slaan met zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton. Doordat die in de laatste - en betwistbare - herstart van de verminkte race een beginnersfout maakte en rechtdoor ging (officieel heet het de schuld van de remmen) scoorde hij ook geen punten. Dus blijft de situatie "status quo" en moeten ze alles herbeginnen.

    De Brit en Mercedes onderhandelen over een nieuw contract met wat minder centjes voor Lewis maar wel een bonus als hij nog wereldkampioen wordt. Daarnaast bepleit de Brit een functie bij Daimler (Mercedes-Benz" als zijn leven als piloot achter hem ligt. Toto Wolff heeft in de F1 een ongeziene macht, maar de Professors, Dokters, Diploma-Ingenieurs en CEO's van Daimler moeten daarmee instemmen. Of Toto Wolff een excentrieke kerel met tatoeages, ringen en oorbellen aan de conservatieve Raad van Beheer kan verkopen is zéér de vraag.

    Voor alle duidelijkheid: dit heeft niets, maar dan ook niets met huidskleur te maken. Nog wel met zelfrespect. Toen ik in mijn jonge jaren die "Vorstand" geregeld mocht ontmoeten, zelfs dineren met hen, heb ik nooit iemand van die allure mee weten aanschuiven. De wereld is veranderd. Sommigen, ook jonge mensen, houden graag de perceptie van fatsoen hoog. Ook al is dat een zéér kwetsbaar flinterdun laagje dat een wereldwijde adderpoel bedekt. Op 15 juni a.s. wil de Oostenrijker Toto Wolff het contract met Lewis Hamilton rond hebben...Daarna begint de GP van Frankrijk. (Walter Rombauts)

    11-06-2021 om 12:35 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIRELLI VERKNALT ZEGE VAN VERSTAPPEN, PEREZ WINT CHAOS-GP, HAMILTON 0 PUNTEN

    De Mexicaan Sergio Perez heeft in een Red Bull-Honda een ongeziene chaotische GP van Azerbeidjan gewonnen. Normaal moest dat Max Verstappen zijn die zich vanaf de tiende van éénenvijftig ronden aan de leiding zette en deze duidelijk niet meer hoefde af te staan. In de éénendertigste ronde kreeg Lance Stroll (Aston Martin-Mercedes) een klapband op topsnelheid, maar kwam gelukkig heelhuids uit het wrak. Vier ronden Safety Car brachten de meute weer bijeen en na de herstart hernam Max Verstappen autoritair de leiding met achter hem zijn ploegmaat die bufferde naar Lewis Hamilton toe en geen kans zag om deze "doorn in het oog" voorbij te gaan. Max reed vrolijk nog de snelste ronde in 1'44"481 die hem 1 WK-punt opleverde.

    Op vijf ronden van het einde leek Limburger Max Verstappen zijn zege van Monaco veertien dagen geleden te kunnen overdoen. Hij liet met 344 km/h ook de hoogste topsnelheden noteren op de 2 km lange rechte lijn van het 6,003 km lange straten-ciruit in Baku. Het kwam niet in zijn hoofd op dat de ceo's van Pirelli zowat een hartstilstand kregen, want zijzelf wisten niet of die banden dat nog aankonden. Op vier ronden van het einde, met de zege en de versterking in de stand om het WK in zicht, ontplofte de linker-achterband op de Red Bull-Honda !!! Max onderging exact hetzelfde lot als Lance Stroll. De wedstrijd werd met ROOD gestopt, maar was niet gedaan...volgens de koersdirectie. Die wilde met de resterende twee ronden Hamilton nog een waterkans geven deze GP te winnen !!!

    Er werd een staande start geprepareerd, voorafgegaan door een formatieronde. In het kwartier dat niemand wist wat er verder ging gebeuren kregen de bolides nieuwe softs gemonteerd, beschadigde onderdelen vernieuwd. Sergio Perez reed in "pole" in de formatieronde, achter hem zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton en daarachter viervoudig wereldkampioen Sebastien Vettel. Sergio Perez voelde zich in een spel van Russische roulette. In één ronde moest hij de GP van Azerbeidjan zien te winnen. De vijf rode lichten flitsten uit.

    De bolides stormden als dolle stieren op de eerste bocht af...waar Lewis zijn "freinage" miste en rechtdoor ging. Meteen 18 WK punten in de vuilbak gooiend. Dat was de GP van Azerbeidjan, een organisatorisch boeltje, een kermis onwaardig, een koersdirectie die dringend de FIA-reglementen eens opnieuw moet instuderen. Max blijft leider in de voorlopige stand om het WK. De volgende GP is die van Frankrijk op 20 juni waar alle vleugels volgens de FIA nu eens en voor altijd "stijf" (lees:rigide) moeten zijn Misschien met Viagra in de brandstof...(Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)

    2. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes)                + 1"385

    3. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                             + 2"762

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                         + 3"828

    5. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                          + 4"754

    WK-stand Piloten:

    1. Verstappen                              105 punten

    2. Hamilton                                 101

    3. Perez                                        69

    WK-stand Constructeurs

    1. Red Bull                                  174 punten

    2. Mercedes                                148

    3. Ferrari                                      94

    4. Mc Laren                                  92

    5. AlphaTauri                                39

    06-06-2021 om 17:44 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ALONSO HEKELT GELE- EN RODE VLAGGEN

    Hoewel zelf ooit betrokken in 2008 in Singapore in een heuse opgezette "crashgate" om een Safety Car uit te lokken die hem comfortabel naar de overwinning reed, hekelt de Spanjaard die in zweet en tranen voor Alpine rijdt, de huidige crashes die schering en inslag vormen. "Wie crasht en een rode vlag uitlokt, die steelt oefentijd van de andere rijders. Dat komt omdat de chrono's in de vrije trainingen doorlopen. Gisteren in de kwalificaties waren ruim 22' verloren onder rode vlaggen. In Q3 konden Lewis Hamilton en Max Verstappen zich daardoor niet meer verbeteren tegen de tijd van Charles Leclerc. De Spanjaard heeft daar 100% gelijk in.

    Wat zijn eigen crashgtate betrof, die werd eigenlijk uitgevoerd door Nelson Piquet jr door met een Renault tegen 160 km en op bevel van teamleider Flavio Briatore in de muur te rijden. Dan Safety Car en zekere zege voor de aan de leiding rijdende Alonso. Zowel Briatore als Piquet jr. werden stande pede bij Renault bedankt. Fernando was niet vies van enige combinaties. Het scenario doemde gisteren bij enkele puristen op. Leclerc snelste tijd, wachtend op weer werk van Hamilton en Verstappen, maar dan een "schrikcrash" door Tsunoda uitgelokt en Carlos Sainz die de rode vlag bevestigde zodat de kwalificaties voortijdig werd beëindigd. Voer voor discussie met weinig bewijzen, maar iets gelijkaardigs gebeurde ook recent in Monaco. Toeval. (wr)

    06-06-2021 om 12:25 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - PAKT POLE VOOR HAMILTON EN VERSTAPPEN

    De Monegask Charles Leclerc heeft in Baku de pole-position veroverd voor de GP van Azerbeidjan. De sessie werd door een zoveelste ongeval  ontsierd en met de rode vlag voortijdig beëindigd. Daardoor waren Lewis Hamilton en Max Verstappen niet meer in staat hun tijden te verscherpen. Morgen wordt een incidentrijke GP verwacht. (wr)

    Kwalificaties:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                               1'41"218

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'41"450

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                 1'41"563

    4. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                   1'41"565

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                  1'41"576

    05-06-2021 om 22:50 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIERRE GASLY - ALPHATAURI HONDA - SNELST, MAX CRASHT EN HAMILTON RIJDT ZICH UIT DE STERRENNEVEL

    De topic van de derde vrije training om de GP van Azerbeidjan kwam na 26' van de 60' te rijden. WK-leider Max Verstappen stuurde zijn Red Bull-Honda in bocht 15 de muur in en verspeelde daarmee nog iedere kans de FP3 verder af te werken. De hele voorwielophanging was vernield en de vraag rijst of de mecaniciens de auto klaar kunnen hebben tegen de kwalificaties straks om 14 uur. Als de bodem niet is geraakt is de kans daarop groot. Max baalde. Maar ongerust hierover moet hij niet zijn want ook Sainz, Latifi en anderen beukten tegen de muren, net alsof ze in de botsautootjes zaten.

    Eer Max Verstappen's wagen was weggetakeld ontstal hij daarmee 9' kostbare tijd van zijn concurrenten die in die tijdspanne minstens drie chronopogingen hadden kunnen wagen. Sergio Perez sierde al de bovenkant van de tabellen, net als Uky Tsunoda, maar dan kwam er een bliksemschicht over de zéér moeilijke omloop, met soms maar 7 meter baanbreedte, en uit dat schelle licht kwam een haast buitenaardse tijd tevoorchijn van de Fransman Pierre Gasly in zijn AlphaTauri-Honda op softs: 1'42"251 ! Niemand kon er nog aan tippen, de Mexicaan Sergio Perez reed in zijn schaduw. Bij Mercedes werden via de sterren alle bovenaardse heiligen aanroepen om zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton maar vanaf die 12de plaats naar voor te krijgen. Met raketbrandstof en dynamiet kon de Brit de Mercedes W12 eindelijk op P3 brengen.

    Baku is een bijzonder moeilijk circuit waarop de asfalt letterlijk de zachte rubbercompound van Pirelli wreet. Er ontstaat "graining", dat zijn kleine bolletjes rubber, afgevreten door het asfalt, waarop de bandbreedte gaat rollen alsof de auto op ijs zou rijden. De kans is héél groot dat de zachtste compound - Pirelli maakte die nog softer dan ervoor - door de meeste coureurs zal gemeden worden voor de race en dat mediums eerder aangewezen zijn. Om misschien te eindigen met harde compound. Straks weten we wie in "pole" staat. Hamilton mikt op zijn 101ste pole, Verstappen gewoon om voor de Brit te starten zondag. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                        1'42"251

    2. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                          1'42"595

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)                               1'42"697

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                                   1'42"778

    5. Carlos Sainz (Ferrari)                                       1'43"006

    05-06-2021 om 13:21 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    04-06-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - MAAKT KIPKAP VAN VRIEND EN VIJAND IN FP1 IN AZERBEIDJAN

    Met om de vijf minuten een gele vlag kan de eerste vrije training in Baku, bij 30°C gereden, gerust een incidentrijke opening worden genoemd. Er leken heuse rijschoolleerlingen op de baan en kampioenen-in-spé die zich van hun beste kantje de kant in reden... Miljardairsjong Nikita Mazepin (Haas) bleef rijdende hindernis spelen in een "vliegende" ronde van Max Verstappen. In bocht 16 sukkelde hij bovendien nog van de piste, gele vlag dus, en een minuut daarna ook voor Mick Schumacher (Haas) in bocht 4 ! We kunnen het lijstje nog wat verlengen, maar op Hamilton na, die ook een uitloopstrook moest gebruiken, spande de jonge en verwaande Japanner Yuki Tsunado (AlphaTauri) zowaar de kroon. Toen ook hij een gele vlag uitlokte en achteruit zich moest redden, riep hij zowaar langs de boordradio "ik kan de achteruit" niet vinden !!!! Wat een schril contrast tussen arrogantie en kunde.

    De hele ochtend stond ook in het teken van de flexibele achter-vleugels die bij Red Bull, Ferrari, Alpine en Alfa Romeo volgens Mercedes tegen het technisch reglement indruisen. Een achter-vleugel dient "rigide" te zijn, stijf. Met het licht naar achteren plooien van de vleugel bij hoge snelheid geeft dat een hogere topsnelheid op de bv. 2 km lange rechte lijn in Baku. Het is een inbreuk op artikel 3.8 in de FIA-reglementering. Om dit te controleren zijn er nu in eerste instantie gele merkpuntjes op de achter-vleugels aangebracht waardoor de stewards met de onboard-cameras het gedrag kunnen evalueren. Tegen de GP van Frankrijk op 20 juni - als die doorgaat - moet er een beslissing zijn gevallen. Anderzijds is het ook zo dat de voorvleugel van de Mercedes W12 ter discussie staat.

    "Ik spreek op de piste", zei Max Verstappen als afsluitend commentaar over de vleugelkwestie. Dat liet hij vechtend in die rommelige FP1 ook blijken. Hij maakte kipkap van vriend en vijand met een tijd van 1'43"184. Met P1 als gevolg. De Ferrari's van Leclerc en Sainz bleken hun Monegaske snelheid te hebben behouden, terwijl Sergio Perez (Red Bull-Honda) meer en meer vertrouwd is met de auto. Daniël Ricciardo (Mc Laren) heeft enkele complexen van zich afgeschud en pikte de vijfde tijd. Straks is er de FP2 waarin wordt verwacht dat zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton zijn mediocre zevende plaats voor een betere inruilt. (Walter Rombauts)

    FP1:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                          1'43"184

    2. Charles Leclerc (Ferrari)                                        1'43"227

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                            1'43"521

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                               1'43"630

    5. Daniël Ricciardo (Mc Laren-Mercedes)                     1'43"732

    04-06-2021 om 22:24 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL-HONDA - TUSSENTIJDS DOORHEEN GELE EN RODE VLAG SNELST IN BAKU'S FP2

    Geel, geel, eindeloos opnieuw geel voor Jan en Alleman, behalve voor Latifi die na een kwartier rechtdoor ging in zijn Williams. Hij kwam echter terug op de baan maar de Williams-Mercedes-sputterde en viel stil omdat het onder de motorkap al te warm was geworden. Dan slaat die 1,6 liter V6 Turbo Hybrid braafjes van zichzelf af. Auto stilgevallen, dus rood. Het wegslepen van de auto van de Canadees duurde ZES minuten en dat is een kostelijke tijd die van de trainingstijd van anderen wordt afgenomen omdat in de vrije trainingen de chrono doorloopt.

    Tussen de vlaggen en woordenoorlogen van opgewonden teams door zorgde de Mexicaan Sergio Perez met de Red Bull-Honda in een kanontijd: 1'42"115. Zelfs ploegmaat en WK-leider Max Verstappen kon niet beter. Terwijl verder Sainz, Leclerc en andere Gasly's oerend hard hun best deden de Mexicaanse chrono te verpulveren, tuften de heren Hamilton en Bottas op respectievelijk de elfde en zestiende plaats. Wegens te lage bandentemperatuur, juist voor de beginnelingen Mick Schumacher en rijdende hindernis Nikita Mazepin. Neen, George Russell reed nog voor de twee "Hazen". Morgen FP3 en in de namiddag voor de "pole" op een niets vergevend circuit, erger dan Monaco. Ondertussen weten we ook dat de GP van Singapore is geannuleerd en de vleugelkweste in Baku morgen weer alle aandacht krijgt. Vooral van Toto Wolff die dan weer moet opletten met hun voorvelugel... (Walter Rombauts)

    FP2:

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                    1'42"115

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)               1'42"216

    3. Carlos Sainz (Ferrari)                                 1'42"243

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                             1'42"436

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                 1'42"534

    WK-stand na Monaco:

    1 Verstappen                    105 punten

    2 Hamilton                       101

    3. Norris                            56

    04-06-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STRENGER TOEZICHT OP FLEXIBITEIT VAN VOOR- EN ACHTERVLEUGELS IN AZERBAIJAN

    Als de GP van Frankrijk doorgaat zoals voorzien op 20 juni a.s. zal dat de eerste race zijn waar niet-reglementaire flexibiliteit van voor- en achtervleugels zullen worden bestraft. Voor de GP van Azerbaijan op 6 juni a.s. zal de F1-directie al nauwlettender toekijken. Alfa Romeo, Red Bull en Alpine zijn geviseerd. In de wandelgangen klonk al de wellicht voorbarige klacht die Mercedes tegen Red Bull in deze materie zou indienen. Dr. Helmut Marko (76), de "hersenen" van Red Bull laat weten dat hij die klacht niet verwacht. Want...uitgerekend de voorvleugel van de Mercedes W12 is de meest doorbuigende van het hele veld. Dus zal Toto Wolff zich houden aan een wijs stilzwijgen. Maar vanaf Paul Ricard zal er een nultolerantie zijn.

    In Baku, het stadscircuit waar de GP van Azerbaijan op 6 juni wordt gereden, is de affiche vandaag al geladen met hoogspanning tussen de twee polen: WK-leider Max Verstappen en titelverdediger Lewis Hamilton. De Brit die dit jaar zijn achtste wereldtitel wil binnenhalen zegt ronduit dat hij zich geen tweede Monaco-scenario kan veroorloven. De meningen over zijn matige prestatie in het Prinsdom lopen uiteen. Hamilton zelf beweert dat zijn team beter kan, derden zeggen dat zijn zevende plaats zijn eigen "schuld" was. Maar dat hij in de kwalificaties zou hebben gefaald, wil ik hier volmondig tegenspreken.

    Noch Max Verstappen, noch Lewis Hamilton hebben hun laatste weerwerk op de snelste tijd en dus de "pole" niet kunnen voltooien omdat de Monegask de Ferrari voor het beëindigen van de tijd voor de kwalificaties in de vangrails stuurde. De koersdirectie brak de "qualif" af - vier minuten te vroeg - af met een rode vlag. Dus geen vingerwijzing naar Lewis aub. Het zou niet de eerste keer zijn geweest dat hij in de laatste minuut de "pole" had gepakt... Dus met neutrale gevoelens naar het nakende verderzetten van het duel Verstappen-Hamilton kijken. Er rijden weliswaar nog 18 anderen mee. Zoals in de onnavolgbare Tintin-serie van Hergé roepen ze allemaal "Bommen en granaten". De straten van Baku liggen er figuurlijk gesproken vol van. De venijnige bochtjes, de hoekjes en kantjes waar millimeterprecies moet worden op gelet. Ik kies Valtteri Bottas als "Kapitein Haddock" uit. Hij heeft de meeste reden om een vuist te maken. Remember vorige week Monaco. (Walter Rombauts)

    27-05-2021 om 15:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.GP VAN FRANKRIJK KOMT MOGELIJK IN GEVAAR DOOR QUARANTAINE VOOR BRITTEN

    Omdat in Engeland de Indische variant van Covid-19 de besmettingen doen toenemen in weerwil van vaccinatie op grote schaal wil Frankrijk de Britten die naar "La Douce France" komen in quarantaine zien. De reeds verschoven GP van Frankrijk F1 op 20 juni a.s. komt daarmee mogelijk in gevaar. Een nogal aanzienlijk deel van degenen die in de "motorsport industry" werken zijn gebaseerd in het U.K. Momenteel weet niemand hoe dit zal aflopen. Natuurlijk zal er alles aan worden gedaan om dit commerciële drama te voorkomen. Na het Duez-incident nu opnieuw ernst. Zoals de synthetische brandstof waarnaar de F1 snakt om toch een zweem van "groen" te tonen in wat tot 2025 de huidige 1,6 liter V6 Turbo Hybrid verbrandingsmotor blijft.(wr)

    26-05-2021 om 22:06 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RTBF DANKT GODGESCHENK MARC DUEZ AF WEGENS VROUWONVRIENDEKIJKE PRAAT...

    Gaëtan Vigneron, hoofdcommentator van de F1 bij de RTBF heeft liefst een deskundige naast zich die de "euhs..." kan invullen als hij niet meer weet over wat of wie hij het heeft. In de voorbije GP van Monaco was dat de onvolprezen, van humor opeengeperste Marc Duez die een groot autocouereur is geweest. Hij kan in één adem worden genoemd met Didier Theys, Eric Vandepoele en andere Pierre Dieudonne"s. Marc is geboren uit een Franstalige moeder en een Antwerpse vader, Gaston die spijtig genoeg ons al lang heeft verlaten. Marc Duez won héél veel grote autoraces. Het palmares is te groot om hier in een notedop uit de geest weer te geven. Eén van zijn grootse begin overwinningen was met een Audi Quattro Gr.B in de Boucles de Spa 1983 met Willy Lux als navigator. Gewoon groots.

    Maar Mark is ook een lokbroek. Na de inspanning komt de ontspanning en niet zoals in de voetbal deint dat uit in excessen waar het straatpubliek last van heeft. Zo'n man wordt gevraagd al co-commentator bij Vigneron voor de GP van Monaco. Grappig ingesteld zoals hij is, stak hij de draak met de respecatebele tennisster Serena Williams, die gevraagd was als VIP de zwart-wit geblokte vlag te zwaaien voor winnaar Max Verstappen, die iedereen, op Hamilton na, dubbelde. Marc Duez merkte op dat Serena Williams geen vlot gebaar kon toveren bij het zwaaien "en dat zij helemaal geen "cheerleader" bleek te zijn. Ook dat zij gewoon was te zwiepen met andere dingen dan een vlag.

    Het werd allemaal als vrouwonvriendelijk aangezien en gehoord en Marc kreeg - ongebonden aan de BRTF, tenzij voor die ene dag - de bons. De wereld kan met geen grap meer om. Uitgerekend de dames die sinds minstens dertig jaar de macht hebben over alles "AMAD=Alle Macht Aan de Dames) en niet in het minst door wat de natuur hen aan gevechtswapens heeft gegeven om  op de meest sluwe onzichtbare seksuele manier de mannen te killen. Liefst nog fysiek, concreet antwoordend op de vraag waarom kwam het eerlijke onverholen antwoord "dat zij geen man meer nodig hadden..."

    Tarzan e.d. vervangt bij hen de man. Het is me woordelijk aan de toog gezegd. Over de hele wereld worden ze in miljoenen en miljarden geprocuceerd. Maar Marc Duez mag ze eens even niet zien wiebelen, en er onschuldig over grappen... Wie heriinert zich nog de films van Ross Meyer waarin de dames hun naakte borsten met opwindense muziek lieten schudden, of de film van "Quiss me Quick" die in de cinéma "Paris" op de Antwerpse Keyzerlei en met toelating van toenmalig Burgermeester Bob Cools werd toegelaten....

    Dus is RTBF in fout mee te doen aan het nieuwe Victoriaanse tijdperk dt is ingetreden: de hypocriteie. Vastgesteld door het uitstervend ras van sekshop uitbaters die in de vreemde reigie-culuren hun beste klanten hadden. Ook van katholieke kant, want ik kwam er op een keer mijn godsdienstleraar tegen in Kapellen-Putte aan de Belgisch-Nederlandse grens. God vergeeft alles, zolang je maar naar waarheid vertelt wat je ziet. Dat deed de onvolprezen Marc Duez ook vorige zondag. Hij heeft niets misdaan en de BRTF verliest er een vertrouwens-medewerker mee. Marc Duez blijft het momument. RTBF die zielige zender dat geen volwaardige verslaggever meer kan vinden. Alleen nog mannen met "Eeeeeuuuuuuuhhhhhhhh", en dan nog missen. (Walter Rombauts)

    26-05-2021 om 21:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX MOSLEY OVERLEDEN

    Max Mosley, de FIA-president die Jean-Marie Balestre is opgevolgd en zelf zijn plaats aan Jean Todt moest afstaan in 2013 is overleden op 81-jarige leeftijd. Hij was een erg controversiële president, boezemvriend van Bernie Ecclestone en kende enkele zure afrekeningen in het F1-milieu. Deze vetes en chantages op het hoogste niveau mogen hier niet meer uit de doeken worden gedaan. Over de doden niets dan goed. (wr)

    26-05-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    24-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZES PILOTEN WERDEN NIET GEDUBBELD DOOR MAX VERSTAPPEN, ALONSO OOK OP 1 RONDE

    Max Verstappen heeft gisteren de snelste GP van Monaco ooit met een wereldklasse gewonnen. Met een gemiddelde snelheid van 157,833 km/h walste hij door het Prinsdom. Pikant aan die prestatie is dat de race niet langer zou mogen geweest zijn of er was een duel gekomen tussen hem en Hamilton om die te dubbelen ! De zevenvoudige wereldkampioen reed op de zevende plaats en finishte met 1'08"231 achter de Red Bull-coureur. Hamilton was de laatste die niet gedubbeld werd. Vroeger telde de GP van Monaco 100 ronden, maar dat werd door de moderne bepampering als onmenselijk beschouwt. Toegegeven, Jack Brabham en Ayrton Senna, hebben aan de leiding rijdend een moment van distractie gekend en eindigden daardoor in de vangrails in plaats van voor Prins Albert als winnaar.

    Vanaf de achtste eindplaats - Lance Stroll - had iedereen een ronde aan zijn been. Fernando Alonso (Alpine) inbegrepen. De tweevoudige wereldkampioen (2005-2006 met Renault) fiinisthe 13de, dus buiten de WK-punten. Ook moest jij andermaal toezien hoe zijn jongere ploegmaat Esteban Ocon de 9de plaats pakte en twee WK-punten sprokkelde waarmee hij met een totaal van 12 punten tiende staat in de voorlopige stand om het WK na vijf races.

    Ocon kreeg ook een ronde aan zijn been, maar dar is een groot verschil met de man waarvn iedereen verwacht dat hij het moet maken: Mick Schumacher in de Haas-Ferrari. Hij werd op drie ronden gereden. De volgende race is de GP van Azerbaijan op het stratencircuit van Baku op 6 juni a.s. (wr)

    24-05-2021 om 13:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    23-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN EN RED BULL HONDA NEMEN LEIDING IN WK MET ZEGE IN GP VAN MONACO

    Max Verstappen heeft geschiedenis geschreven door van start tot finish aan de leiding te rijden en de GP van Monaco te winnen. Officieel startte hij van de tweede plaats, maar in realiteit vertrok hij vanaf de spits omdat trainings snelste Charles Leclerc in de rit van de paddock naar het startrooster op de baan, voelde dat zijn versnellingsbak niet in orde was. De Ferrari stond dus niet in "pole" voor de formatieronde en de Monegask moest verstek laten gaan voor de race voor eigen publiek.

    In de start was Max Verstappen snelst weg en toen Valtteri Bottas (Mercedes) rechts van de Red Bull nog een gaatje meende te zien, klapte Max Verstappen op autoritaire wijze de deur dicht voor de eerste bocht rechts, de slinkse van St.Devote waarna de helling naar het Casino volgt. Carlos Sainz (Ferrari) pikte knap derde aan. Dit snelle treintje Verstappen, Bottas, Sainz, domineerde het riante decor in Monte Carlo, met wat anoniem Lewis Hamilton op de zesde, zevende en even achtste plaats na zijn bandenwissel. Ongewoon voor hem. Er volgde nog een tragischer tafereel voor Mercedes toen de Fin Valtteri Bottas in de 33ste van de 78 ronden banden ging wisselen. De wielmoer van het rechter voorwiel was zo verhit geraakt dat de mecaniciens het niet los kregen met de luchthamer. De schroefdraad was zo uitgezet dat die niet meer te verdraaien was. Opgave voor de onfortuinlijke ploegmaat van Lewis Hamilton.

    Max Verstappen maalde in de Red Bull-Honda de kilometers af, wezenlijk door niets gestoord. Zelfs deze keer geen safetycar, enkel wat gedubbelden waarvoor hij moest opletten. Carlos Sainz was nu in tweede positie en kijk, daar reed zowaar die Lando Norris (Mc Laren-Mercedes) derde en mocht zo goed als direct van zijn derde podiumplaats in vijf GP's dromen. Sergio Perez, in de tweede Red Bull, joeg als bezeten, soms in Mirabeau met het linker voorwiel van de grond, zo hard liet hij de rechter achterkant grijpen in het asfalt voor Hotel Löws. Maar Norris hield stand, Perez schikte zich in een vierde plaats. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes) oogstte de onderscheiding van "Driver of the Day" met een vijfde eindplaats.

    Op tien ronden van het einde ging Lewis Hamilton "softs" halen met als enige doel nog één WK-punt meer mee te pikken dat aan de snelste ronde is verbonden. In de 71ste ronde lukte hem dat met 1'12"909. Maar dit explootje verhinderde niet dat Max Verstappen de leiding neemt in de voorlopige WK-stand voor Piloten. Daarbovenop neemt Red Bull-Honda ook de leiding met 1 punt over van Mercedes in het WK Constructeurs !!! In de nu éénenzeventig jarige geschiedenis van de Formule 1 hebben 33 mannen in meer dan 1000 GP's een wereldtitel veroverd. Max Verstappen heeft vandaag in Monaco het fundament gelegd voor een eerste wereldtitel waarmee de in Hasselt geboren Limburger mogelijk de 34ste naam wordt in de onuitwisbare galerij van de allergrootsten van de autosport. (Walter Rombauts)

    De uitslag:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                          1 uur 38'56"820 (gemiddeld 157,833 km/h)

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                            + 8"968

    3. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)                         + 19"427

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                               + 20"490

    5. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes)               + 52"591

    WK-stand piloten na vijf GP's:

    1. Verstappen                  105 punten

    2. Hamilton                     101

    3. Norris                           56

    4. Bottas                           47

    5. Perez                            44

    5. Leclerc                          40

    WK-stand van Constructeurs na vijf GP's:

    1. Red Bull                        149

    2. Mercedes                       148

    3. Mc Laren                         80

    4. Ferrari                             78

    5. Aston Martin                    19

    23-05-2021 om 18:41 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - BEKROONT 8ste POLE MET CRASH IN VANGRAILS

    De spanning was te snijden in Monte Carlo met 18°C bewolking en versprokkeld "publiek". Bottas zette de snelste tijd in de Q1, waarin grote mond Fernando Alonso (Alpine-Renault) sneuvelde op de 17de plaats. Dat is net voor... Lattifi, Mazepin en Mick Schumacher wiens auto niet klaar was voor de kwalificaties. Hij start twintigste. In de Q2 zag een andere vermeende grootheid zijn verouderingsproces: Daniël Ricciardo in de Mc Laren-Mercedes. Het is duidelijk dat de jongeren logischer wijze de moeilijk tastbare "macht" overnemen. Zelfs zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton (36) geraakte niet op dreef, tenzij in die laatste minuten van de tien minuten durende Q3.

    Daarin kon hij zich niet meer bewijzen omdat Leclerc door zijn ongeval in Rascasse rood en het einde van de Q3 uitlokte. Max Verstappen verkeerde in hetzelfde geval. Alle verdere kans op een pole verdampte door Leclerc's fout. Maar diens chrono stond onwrikbaar aan de top: 1'10"346. Charles Leclerc reed voor zijn eigen deur zoals de meesten overigens die daar een stekje hebben. Morgen staat er een spannende GP van Monaco op de affiche, vijfde race om het WK F1 2021 waarin de kalender om de haverklap nog wijzigt. (wr)

    De kwalificaties:

    01. Charles Leclerc (Ferrari)                         1'10"346

    02. Max Verstappen (Red Bull-Honda)           1'10"576

    03. Valtteri Bottas (Mercedes)                      1'10"601

    04. Carlos Sainz jr (Ferrari)                         1'10"611

    05. Lando Norris (Mc Laren-Mercedes)         1'10"620

    06. Pierre Gasly (Alpha Tauri-Honda)           1'10"900

    07. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'11"095

    08. Sebastien Vettel (Aston Martin)              1'11"419

    09. Sergio Perez (Red Bull-Honda)               1'11"573

    10. Antonio Giavinazzi (Alfa Romeo)            1'11"779

    22-05-2021 om 17:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TE VROEG OM MICK SCHUMACHER UIT TE LACHEN...

    Mick, de zoon van zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher, heeft nog geen potten gebroken in de vier GP's waaraan hij deelnam/neemt. Wel wat vleugels en wielen kapot gereden. Als we er Het Laatste Nieuws op naslaan zien we dat een niet-professioneel journalist melding maakt dat de eigenste Duitse pennenridders in Monaco Mick Schumacher als een lachertje beginnen te beschouwen. Mocht dit waar zijn, dan moet gezegd dat die houding wat vroegtijdig wordt aangenomen en het dan zeker niet zal gaan over de Duitse beeldpers die er alle belang bij heeft alle Duitse F1-coureurs zo positief mogelijk in beeld te brengen. Daartoe behoort ook Mick Schumacher die met een Haas-Ferrari zijn eerste F1-seizoen beleeft.

    Het Laatste Nieuws, en in het bijzonder hun F1-watcher en zijn huisfotograaf, zit vaak niet verlegen voor een ranzig tekstje. Meestal gaat het dan nog over zichzelf. Hoe ze daar in het Prinsdom zijn geraakt, hoe ze aan de grens werden gecontroleerd, in welk hotel ze slapen en of ze al dan niet die dag hun portie kreeft en champagne hebben gekregen in de vele "hospitality-units" die de paddock van de F1 rijk is. Opvallend is dat die non-journalist die overigens onderhoudend schrijft, dat altijd in de ik-vorm doet.

    "Ik" is groter dan Hamilton of Verstappen, ik is belangrijker dan het nieuws voor zijn lezers. Overigens is die kortzichtigheid hem vergeven, want letterlijk iedereen schrijft vandaag in de ik-vorm. Ten tijde van de "conservatieve" journalistiek was een eerder bescheiden "wij" (in naam van de krant of tijdschrift) de norm. Daarbovenop was het strikt verboden door hoofdredacties je eigen belevenissen naar het reisdoel toe als reportage, zeg maar onderdeel, van het "event" te brengen. Al moest je van Antwerpen op je knieën naar Monaco kruipen, was je auto voor je hotel gestolen, of was je ladderzat ter plekke aangekomen, met dat alles had de lezer geen zaken.

    Alleen moest het nieuws zo kleurrijk en waarheidsgetrouw worden gebracht. Vandaag meten vele journalisten zich een vedetten-rol aan. Ze hebben allen de wijsheid in pacht... Bekladden iedereen, eerroof en roddels aan de lopende band, een penproductie die milder wordt tegen de jaarwisseling wanneer ze in de rij mogen gaan staan voor de eindejaarsgeschenk van alle autofirma's, sponsors en diverse verwante sectoren. Dan kijken ze even naar de tippen van hun schoenen als ze voelen dat de echte rijken van de wereld hen als slippendragers van het wereldje een zalvend geschenkje geeft.

    Op dat moment lachen de miljardairs met de meeste krantjes en tijdschriften die vaak op goedkope pamfletten lijken, idem dito voor het overgrote deel van de websites die meestal nog niet in staat zijn mensen voor hun hersenspinsels te betalen. En als ze al kunnen betalen is dat een bedrag waarmee ze in het beste geval enkele nachten onder de bruggen van Parijs kunt slapen. Mick Schumacher zal dan in een geborgen bed snurken en dromen van inderdaad betere tijden dan nu. Straks is hij te zien in de derde vrije oefeningen, maar of hij al in Q2 van de kwalificaties zal geraken is zeer de vraag. Zonder hoongelach gezegd. De jongeman moet rijpen want hij draagt een zware last op zijn schouders. (Walter Rombauts/Foto: Ferrari)

    Bijlagen:
    Mick Schumacher 22521 1.jpg (44.4 KB)   

    22-05-2021 om 14:56 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN - RED BULL HONDA - SNELST IN FP3, WEER ONGEVAL VAN MICK SCHUMACHER

    De Duitser Mick Schumacher heeft voor de tweede opeenvolgende maal de vrije trainingen vroegtijdig doen eindigen door een nieuwe ongeval. Dit keer ging hij aan het Casino van de baan en beschadigde daarbij de hele linkerflank van de Haas-Ferrari. Vraag daarbij is of de mecaniciens de bolide opnieuw rijvaardig krijgen tegen de kwalificaties die om 15 uur beginnen. In een vorige bijdrage kreeg de zoon van veel krediet. Zonder die mening te herzien - dat de jongeman niet moet worden belachelijk gemaakt - spreekt het voor zich dat deze reeks na vier races niet mag voortduren. Op het ogenblik van de crash reed hij op positie 14. Direct volgde rood en meteen het einde van de FP3.

    Max Verstappen, die met Jos Verstappen ook een beroemde vader heeft, presteerde beter. Na veel weerwerk van de Ferrari-boys Carlos Sainz en Charles Leclerc slaagde de Limbuger toch in de scherpste chrono: 1'11"294. Met Valtteri Bottas (Mercedes) op P4 en Lewis Hamilton (Mercedes) op P7 wacht het team rustig de kwalificaties af. Wie andermaal positief is opgevallen is Sergio Perez in "zijn" Red Bull-Honda en pakte P5. Tweevoudig wereldkampioen Fernando Alonso kwam in de Alpine niet verder dan P15 en zijn teammaat Esteban Ocon (die eerder altijd voor de Spanjaard was) staat op P20, de laatste plaats. Minder gesukkel bij respectievelijk Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Pierre Gasly (Alpha Tauri-Honda) en Sebastien Vettel (Aston Martin) die allen hopen van minstens in de Q2 te kunnen meedoen. Daarin is er jacht op een chrono van 1'10"... zoals Lewis Hamiton in 2019 deed. Een pole-waarborg. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1'11"294

    2. Carlos Sainz (FerrariSF21)                           1'11"341

    3. Charles Leclerc (FerrariSF21)                       1'11"552

    4. Valtteri Bottas (MercedesW12)                     1'11"765

    5. Sergio Perez (Reb Bull-Honda)                     1'11"817

    22-05-2021 om 13:31 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CHARLES LECLERC - FERRARI - SNELST NA AFBREKEN FP2 DOOR SCHUMACHER'S ONGEVAL

    Er waren nog zes minuten te rijden in de FP2 toen Monegask Charles Leclerc de snelste tijd zette en Carlos Sainz ervoor zorgde dat de twee Ferrari's bovenaan de tabellen stonden. Lewis Hamilton (Mercedes) en Max Verstappen (Red Bull-Honda) reden de baan op om "het rode gevaar" van de spits te rijden. Plots flapperden de gele vlaggen want Mick Schumacher stuurde zijn Haas-Ferrari de muur in aan "Beau Rivage".

    Met een lekke band als gevolg probeerde de Duitser terug naar de pits te kruipen. Maar met nog vier minuten te gaan besloot hij de auto in "La Nouvelle Chicane" te parkeren. Koersdirecteur Michael Masi besloot rood te geven en meteen was ieder weerwerk van de kant van Red Bull en Mercedes afgebroken. Overmorgen, zaterdag, is er de derde vrije training en in de namiddag die fel begeerde "pole" voor de race van zondag. (wr)

    FP2:

    1. Charles Leclerc (Ferrari)                1'11"684

    2. Carlos Sainz jr (Ferrari)                 1'11"796

    3. Lewis Hamilton (Mercedes)            1'12"074

    4. Max Verstappen (Red Bull-Honda)  1'12"081

    5. Valtteri Bottas (Mercedes)             1'12"107

    20-05-2021 om 20:57 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SERGIO PEREZ - RED BULL HONDA - SNOEPT SNELSTE TIJD AF IN FP1 IN MONACO

    De Mexicaan Sergio Perez heeft in de eerste vrije training om de GP van Monaco in 1'12"536 de snelste chrono gereden. Hij snoepte met de Red Bull Honda daarmee Max Verstappen de eer af, en ook die van Carlos Sainz (Ferrari) in supervorm in het Prinsdom. Meteen hield die tijd - op softs - een antwoord in op de nu al te horen kritiek als zou Sergio niet genoeg presteren om bij Red Bull te blijven... Kwatongen zeggen die dingen omdat ze denken aan het WK voor de constructeurs waarin de "tweede" rijder van een team zoveel mogelijk punten moet sprokkelen. Voor die constructeurstitel leidt Mercedes met 141 punten voor Red Bull met 112.

    In 2019 reed Lewis Hamilton een tijd van 1'10"166 in Monaco. Verwacht wordt dat die zaterdag tijdens de kwalificaties zal geëvenaard of gebroken worden. Beide Mercedesrijders zien in de Red Bull's een mogelijke dominantie, ook al omdat de Mercedes W12 met zijn iets langere wielbasis minder haarspeldvriendelijk is. Als "hoogtepunt" van de FP1 onthouden we nog "une touchette" van Fernando Alonso (Alpine) wiens kapotte voorvleugel korte tijd een Virtuele Safety Car (VSC) uitlokte.

    Kimi Räikkönen stuurde even zijn Alfa Romeo de weg op naar de kapel in St.Devote, maar zag af van een schietgebedje en keerde terug naar zijn natuurlijke omgeving, het Casino, Hotel de Paris, Löws, het zwembad... met een glaasje bubbels. Straks wordt de FP2 gereden en hoopt Mick Schumacher het beter te doen dan zijn achttiende plaats vanochtend. Ploegmaat Nikita Mazepin werd door meerdere coureurs als een rijdende hindernis ervaren. Het zal de Rus echter een zorg wezen.(Walter Rombauts)

    FP1: 

    1. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                         1'12"487

    2. Carlos Sainz (Ferrari)                                      1'12"606

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'12"648

    4. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                      1'12"929

    5. Lewis Hamilton (Mercedes W12)                      1'12"995

    3.

    20-05-2021 om 16:58 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-05-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - STAL VERSTAPPEN'S ZEGE MET BANDENSTRATEGIE

    De GP van Spanje is samen te vatten in drie fasen. Eerst pakt Max Verstappen de eerste plaats af van polesitter Lewis Hamilton. Hij gaat de eerste bocht in en dwingt Hamilton naar de buitenkant. Het leek een dubieus maneuver maar zelfs in de herhalingsbeelden is niet duidelijk te zien dat het linker voorwiel van de Red Bull de Mercedes heeft geraakt. De wedstrijdleiding liet het voor wat het was. Max Verstappen hield tot de 60ste van 66 ronden de zevenvoudige wereldkampioen achter zich. Mercedes plande een driestop-strategie en Red Bull één.

    Na een pitstop in de 43ste ronde begon de Brit aan een ongeziene jacht op Verstappen. Hij moest eerst Bottas voorbij geraken. Dat ging gemakkelijk. Dan knabbelde hij gestaag aan de voorsprong van de Limburger  om er in de 60ste ronde voorbij te rijden. Max wist zich verslagen maar ging naar de pits om softs te halen. Daarmee was de intentie bekend van Red Bull om nog de snelste ronde te rijden en alzo Max 1 WK-punt toe te voegen aan de 18 van de tweede plaats. Reden er nog anderen mee ?  Ja, maar het beperkte zich tot wat Ferrarirood van Leclerc, eens wat blauw van Ocon's Alpine en ook oranje van Ricciardo's Mc Laren. Het is duidelijk dat Max Verstappen dit jaar voor de wereldtitel gaat.(wr)

    De uitslag :

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                          307,104 km in 1 uur 33''07",68  (198,709 km/h gemiddeld)

    2  Max Verstappen (Red Bull-Honda)                1 uur 33'23"52

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                           1 uur 33'34"29

    4. Charles Leclerc (Ferrari)                              1 uur 34'02"29

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                     1 uur 34'11"35 

    WK-stand Piloten:

    1. Hamilton                                                    94

    2. Verstappen                                                 80

    3. Bottas                                                        47

    WK-stand Constructeurs:

    1. Mercedes                                                    141

    2. Red Bull-Honda                                           112

    3. Mc Laren-Mercedes                                       65

                 

    Bijlagen:
    Esteban Ocon scoorde 2 WK-punten met de Alpine i9521.jpg (2 MB)   

    09-05-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 10/06-16/06 2024
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!