Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    16-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE JUKE NISMO CONCEPT IN GENEVE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Naast de "Invitation" is de Nissan Juke Nismo Concept de tweede auto waarmee Nissan's legendarische motorsportafdeling in de kijker komt. De auto beleefde eigenlijk zijn debuut in 2011 tijdens de Tokyo Motor Show. De "bewerking" door Nismo geeft de crossover-allure een flinke dosis sportieve verleidingskracht mee. Nismo's specialiteit is op basis van gewone modellen van het merk speciale versies te maken die onversneden rijplezier bieden. Deze Juke is één van de vier conceptcars waarmee Nissan in Genève zal snoeven.

    De vier conceptauto's zullen worden geflankeerd door één van de ruimste gamma's ter wereld. Gaande van de stadswagen Pixo en supermini Micra over kaskrakers als de Juke en de Qashqai - die het Brusselse salon zo succesvol maakten - tot volbloed terreinauto's als de Pathfinder en Navara. De puur elektrische LEAF die zijn opmars traag maar zeker is begonnen en de GT-R superwagen waarop zelfs Porsche en Aston Martin wat jaloers zijn, rekenen we aan als "buiten categorie". Nissan claimt dat alle modellen één DNA-aspect in hun huid hebben: vernieuwing en opwinding.

    Ondanks de economische crisis beleefde Nissan in 2011 in Europa het beste jaar. De verkoop lag 25% hoger dan in 2010 en het marktaandeel noteerde het hoogst ooit voor het merk: 3,7%. Iedere maand lagen de verkoopscijfers hoger dan tijdens dezelfde maand van het jaar daarvoor. De groei in Rusland, Frankrijk en Engeland vormden de Europese top 3. Rusland was goed voor een verkoop van 138.827 stuks, een stijging met 74%, de UK sloot af op 107.053 stuks (+11%) en Frankrijk nam 77.783 eenheden voor zijn rekening waarmee daar +31% werd genoteerd.

    Het best verkopende Nissan-model was de Qashqai. Ondanks het feit dat dit model aan zijn vijfde levensjaar toe is, blijft zijn populariteit onverminderd. Het lijkt wel of de wetmatigheden van de autoindustrie voor deze auto niet van kracht zijn. In 2010 werden er in Europa meer dan 250.000 exemplaren verkocht waarmee hij een segmentoverstijgende crossover is met vijf zitplaatsen en in het geval van de Qashqai +2 zelfs met zeven zitplaatsen. Paul Willcox, Senior Vice President Sales and Marketing voor Europa tracht daarvoor een uitleg te geven.

    Deze prestatie stoelt op het feit dat deze modellen, die in Europa ontworpen, ontwikkeld en zijn gebouwd, de afgelijnde segment-indelingen overstijgen. Nissan produceert ongeveer 70% van de voertuigen die in het gebied worden verkocht in haar fabrieken in Engeland, Spanje en Rusland. Daarmee speelt het Nissangamma in op de Europese verwachtingen. De vier conceptauto's in Genève zijn dan ook blikvangers om de reacties van de bezoekers te noteren op stijl, de kwaliteit, de geclaimde prestaties en milieugerichtheid." Na Brussel bevindt Nissan zich ook in Genève onder voorname wereldspelers van volumemerken.(wr)

    Bijlagen:
    Nissan Juke Concept vedette op Salon van Genève i17212.jpg (45.7 KB)   

    16-02-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MERCEDES PETRONAS WO3 WORDT DINSDAG VOORGESTELD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Volgende week woensdag beginnen in Barcelona de tweede officiële testritten voor het WK Formule 1 2012. In de eerste in Jerez-de-la-Frontera kwam Mercedes met Michaël Schumacher en Nico Rosberg nogal goed uit de verf. Ze gebruikten zowel de W03 (2012) als de W02 (2011) en het was met de "oudste" dat Rosberg het team van Ross Brawn boven aan de tabellen hield in de derde dag. Natuurlijk is de auto die volgende dinsdag in Catalonië officieel wordt voorgesteld de W03, de nieuwste creatie van Stuttgart en Brackley die voluit "Mercedes AMG Petronas F1 W03 noemt. Om stipt 8.20 uur in de ochtend zullen de heren Norbert Haug (teamleider) en Ross Brawn (F1-genius) tekst en uitleg geven aan de internationale pers. Nadien draven ook Nico Rosberg en Michaël Schumacher, zevenvoudig wereldkampioen F1, op om in de late namiddag nog eens Ross Brawn de eer te laten een lange dag af te sluiten met commentaar. Hoofdsponsor Petronas, sinds enkele dagen geruggesteund door de Zwitserse MIG-bank, zullen instaan voor de opsmuk van de dag.

    Vanaf woensdag 22 februari t/m vrijdag 24 februari gaan de poppen aan het dansen. Iedereen verkeert nog steeds in het ongewisse. Alleen Mc Laren-Mercedes heeft een elegante auto en Wereldkampioen bij de constructeurs Red Bull-Renault onderging slechts kleine wijzigingen, zodat die auto ook niet lelijk kan worden genoemd. Maar anderen, zoals Ferrari bij uitstek, zijn niet mooi te noemen. Grillige vormen die worden gezocht in de aerodynamische wetten. Vanuit de lucht gezien hebben de meeste F1's de vorm van een oud glazen Colaflesje. Smalneuzig vooraan, dikbuikig in het midden en dikbodemig achteraan. Zet er vier wielen aan en je hebt de basisvorm van de gemiddelde Formule 1 anno 2012. Het dikke buikje is zoveel mogelijk naar voren geschoven omdat de lay-out van de uitlaat reglementair is veranderd. Alle middelen zijn goed om achteraan toch maar met die wegstromende lucht te kunnen spelen en "downforce" te genereren om zoveel mogelijk tractie op het asfalt neer te zetten.

    Bloomberg in Amerika heeft de jongste tijd belangstelling gekregen voor de sport die door Bernie Ecclestone tot een extreme vorm van kunst en zakendoen tegelijk is verheven. Bloomberg zoekt dus eerder naar verklaringen voor centen dan wel naar de blitse kleuren van bolides. Zo is die eens op zoek gegaan naar de Duitse multinational die o.a. producent is van Mercedes-Benz. In 2011 had Daimler een recordjaar met een stijging van de nettowinst met 29%, goed voor 6 miljard Euro. Daarmee kon het dividend over 2011 opgetrokken worden tot €2,2, hetzij een vijfde hoger dan werd gescoord in boekjaar 2010 toen het €,85 bedroeg. Leuk in deze barre tijden is dat de Duitse werknemers die de luxewagens (1,26 exemplaren in 2011) gestalte geven een premie krijgen van €4100. Dat is 30% meer dan het vorige jaar.

    Zou het dan toch geen toeval zijn dat Duitsland op natuurlijke wijze gezaghebbend is in Euroland...? Mercedes maakt niet alleen mooie auto's. Ooit titelde ik in een krant dat de G-klasse zogoed was geconstrueerd dat de Ster het zich kon veroorloven hem ontieglijk lellijk te maken. Vorige dagen is de G-klasse gelauwerd als één van de beste terreinauto's ooit.(33 jaar aan de top). Zelfs Peugeot zal dat beamen. Tijdens "La Piste des Lions", 21 dagen door de woestijn met alle toen bestaande modellen (406,309,206) hing er altijd een sterretje aan het eind van de karavaan. Een G-klasse om vastgereden voertuigen uit het zand te trekken...Of hoe ver het begrip Daimler kan gaan.Ook wakend over de F1. Het wordt dit jaar een bewogen seizoen. "Het zal fair worden gespeeld", zegt Mark Webber erover. Vanaf volgende woensdag kunnen we in Barcelona vaststellen of er al "herenakkoorden" zijn gemaakt. Of die overeind blijven als de motoren op 18 maart 2012 in Asutralië worden gestart zal een intrigerend aspect van het Wereldkampioenschap Autorijden 2012 uitmaken.(Tekst:Walter Rombauts/Foto's:Mercedes)



    Bijlagen:
    De Mercedes G-klasse rijdt al 33 jaar aan de top i15212.jpg (3.4 MB)   
    Schumi, zeven keer wereldkampioen i15212.jpg (827.5 KB)   

    15-02-2012 om 19:10 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CQS GROUP T RACING TEAM DOOR BRAND VERNIELD
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    "Brand verwoest "Campus Inteligent Mobility" in de nieuwe campus in het Business & Research Park in Haasrode. Het berichtje vraagt even slikken eer je begrijpt dat daarmee het vermaarde CQS Group T Racing Team in de ziel is getroffen. Ook het Solar Team, net als een aantal labo's waarin visionair onderzoek werd verricht waren er gevestigd en zijn vernield. De precieze oorzaak van de brand is nog niet bekend. Eerst leek het op een wansmakelijke grap, maar snel sloeg dat gevoel om in verbijstering.

    De verwoestende brand heeft zowel het gebouw als de beide auto's en reserve-onderdelen in de as gelegd en dus ook de volledige inrichting van de werkplaats. De tegenslag die het team te verwerken krijgt is niet te overzien. Toch wordt in weerwil van het verlies al het mogelijke gedaan om een doorstart van het team te realiseren. Denkend en dankend aan iedereen die heeft geholpen aan de realisatie van de vorige wagens, wordt de hoop gekoesterd dat de industriële partners die materialen toeleverden ook nu een tandje zouden willen bijsteken om de verderzetting van het QCS Group T Racing Team kracht bij te zetten. In bijlagen tonen we nog drie afbeeldingen van werkzaamheden aan de auto's met producten die aan QCS werden bezorgd om het hoogste rendement uit hun auto's te halen.(wr)





    Bijlagen:
    Cele Van den Haute snijdt een natuurvezelmat op maat i16211.JPG (2.4 MB)   
    De Sirris mallen waarmee de sideskirts van de Odyssee zijn gegoten i16211.JPG (217.5 KB)   
    Nabasco sideskirts i16211.JPG (3.1 MB)   

    15-02-2012 om 17:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN ZET GEDURFDE TOEKOMSTVISIE TE KIJK IN GENEVE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nauwelijks is Brussel voorbij of pers en publiek hollen al naar Genève. De Geneva Motor Show gaat door van 8 tot 18 maart en geldt als de invloedrijkste ter wereld. Dat bewijst ook Nissan die met maar liefst vierconceptauto's - waarvan twee in wereldpremière - de totale glitter mee bepaalt. Eén van die belangrijke nieuwe conceptauto's is de "Invitation". Hij gaat in wereldpremière. Het ontwerp ervan is bedoeld als testcase naar het publiek toe voor een model dat in 2013 in Europa zal worden gelanceerd. Eens geconcretiseerd zal dit nieuwe model de Micra en de Juke vervoegen waarmee Nissan in dit segment over de ruimste keuze van alle merken voor de markt zal beschikken.

    De constructeur laat als cliché weten dat het over een design gaat dat "zelfvertrouwen en energie" uitstraalt. Belangrijk is al direct de wetenschap dat er een ruim interieur is binnen compacte buitenafmetingen. De nieuweling zal zoveel mogelijk aan gewicht hebben bespaard en het motorontwerp is vanzelfsprekend het modernste dat de huidige stand van zaken toelaat. Bovendien - nog steeds volgens de constructeur - heeft deze conceptauto als lid van het B-segment geavanceerde technologie aan boord. Zo biedt de "Around View Monitor" (AVM) vanuit vogeloogperspectief hulp bij het parkeren en maken de "Nissan Safety Shield Technologies" gebruik van camera's en afstandsensoren om de bestuurder te waarschuwen voor dreigend gevaar. "Invitiation", een naam om te onthouden tijdens het Salon van Genève.(wr/Foto:Nissan)

    15-02-2012 om 09:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA CX-5 VOORKOMT FRONTALE BOTSINGEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De beter uitgeruste versies van de nieuwe Mazda CX-5 Crossover SUV die bij ons in de lente wordt gecommercialiseerd heeft veel onderhuidse snufjes. Eén ervan slaat terug op het veilig rijden in de stad. Meer bepaald tijdens het remmen. Een “Smart City Brake Support” helpt de bestuurder frontale botsingen te voorkomen. De bestuurder(-ster) reageert vaak veel te traag en met te weinig pedaaldruk. Het slimme systeem voelt dat aan en springt in milliseconden bij. Waardoor botsen in de stad uit de wereld zal worden geholpen.(wr/Foto:Mazda)

     

    Bijlagen:
    Nieuwe Mazda CX-5 Crossover SUV stopt tegen stadssnelheden voor frontale hindernissen i14212.jpg (2.1 MB)   

    14-02-2012 om 15:32 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BUITENAARDSE WEZENS BEVOLKEN DE FORMULE 1
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Jean Todt heeft het van rallynavigator, begin de jaren '60 in een Peugeot 404, tot President van de Fédération Internationale de l’Automobile geschopt. Nadat Bernie Ecclestone’s vriend Max Mosley letterlijk en figuurlijk langs het internet werd afgerekend. Door wie staat nergens gedrukt. Maar wie diep nadenkt, de incidenten in de loop van de laatste vier seizoenen overloopt kàn weten wié. Intriges, afpersingen, corruptie, afrekeningen, het hoort er allemaal bij. Zeker als je tot de buitenaardse wezens behoort die sinds de generatie van Jackie Stewart van de F1 een relatief veilige sport hebben gemaakt waarin geld en glitter hand in hand gaan. Waar de simpelste geest met de neus in de lucht kan vertoeven. Sinds Bernie Ecclestone, zelf mislukt autocoureur, zich om de armoezaaiers binnen de kleine – vooral Britse – renstallen ging bekommeren is de Formule 1 “extra terestre” geworden. Pientere, geniale Bernie genereerde geld alsof ie het zelf drukte. Hij deelde de pot. Het grootste deel voor zichzelf, en nog veel over om het onder de teams te verdelen.

    Weldra zal de grote Manitou te moe worden en als ieder sterveling huize Aarde verlaten om echt buitenaards verder te bestaan. Dan zullen constructeurs – Mercedes, Renault en andere Ferrari’s – zich een meerderheidsparticipatie toekennen. Ze vinden, niet helemaal onterecht, dat zij het materieel tot spektakel leveren. Ook leveren ze vaak ook de clowns waarvoor de massa komt betalen. Wijsneuzen, soms ook wijsgeren, meer en meer in ieder geval “professoren” van de enige echte ideale lijn die in bochten bestaat bevolken nu de F1. De Heren Lewis Hamilton, Michaël Schumacher, Jenson Button, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso en andere Vetteltjes spellen de wetten en dwingen onnoembaar respect af. Welbepaald omdat zij zo gedisciplineerd kunnen leven, tot in de meest masochistische details hun agenda’s afwerken, al draait hun maag duizend keer om bij de taken die zo tegen hun zin moeten doen. Handtekenen, public-relations uitoefenen, altijd vriendelijk kijken, ook al zeggen hun vriendinnetjes ook wel eens “nu niet”.

    Daar bovenop zijn er nog de confrontaties binnen het team zelf. De moeilijkheid dat iedereen verschillend is in denken en doen. Maar hun intelligentie is minstens zo groot als die van E.T. die, huiswaarts kerend, zei “Be Good”, als levensles. Voor anderen en zichzelf. Het is hun als buitenaardse wezens in de mooiste sport die er bestaat goddelijk gegund dat ze in hun diepste geaardheid mooi zijn terwijl ze tegelijk de grootste egoïsten zijn die er bestaan. Anders raak je nooit aan een wereldtitel. Raak je zeker nooit aan een overwinning op jezelf. Want dat is en blijft de essentie van iedere aard van autosport. Om het bij de F1 te houden is het mooiste voorbeeld dwarsligger-eerste-klas Kimi Raikkonen. Stout weggelopen bij Ferrari en na twee jaar snakkend naar thuis zijn, weer opdoemen. Hij zit in een Lotus-Renault E20. Braaf. Gedwee bijna. Zegt wel wat hij wil en wordt op zijn wenken door het team bediend.

    Hij pruttelt niet, maar verzoekt om kleine dingen. Het stuurtje dat hij graag heeft, zijn zitschulpje waar hij zo van houdt, zijn uitverkoren veiligheidsharnas. Als een klein kind lacht hij gelukkig om zo weinig. Dan wil hij dankbaar zijn en vlamt er de eerste dag in Jerez-de-la-Frontera de snelste tijd uit. “Beter dan we ons ooit konden indenken”, zegt Alan Permane van Lotus. “Hij is zo handelbaar, zo direct in taal en nooit “rond-de-pot-gedraai”. Zonder klagen voert hij uit wat van hem wordt verwacht. Past zich aan de nieuwe banden aan op een manier die alleen de grootsten als Fangio, Moss, Piquet, Mansell, Schumacher, Senna, Prost en andere Lauda's kunnen en konden. Of hoe een “enfant terrible” mogelijk in dit seizoen een leider kan worden. Voor een mogelijke wereldtitel. Buitenaards.(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Mercedes)

     

    Bijlagen:
    Nico Rosberg op zoek naar goddelijke roem i12212.JPG (7.7 MB)   

    13-02-2012 om 18:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LATVALA (FORD) WINT IN ZWEDEN, NEUVILLE DERTIENDE
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het is Jari-Matti Latvala die met een Ford de Rally van Zweden heeft gewonnen. Dat is de tweede manche van het “World Rally Championship” die bijna altijd is gewonnen door een Skandinaaf. Hun abonnement op zonnige sneeuwtapijten is hiermee nog maar eens verlengd. Sebastien Loeb’s ploegmaat Miko Hirvonen redde voor Citroën de meubelen want de achtvoudige wereldkampioen zelf moest zich tevreden stellen met een zesde plaats. Onze landgenoot Thierry Neuville (Citroën) werkte propertjes deze moeilijke rally af en eindigde verdienstelijk dertiende. De jongste tien jaar was het alleen Loeb-Elena met Citroën die als niet Skandinaven de sneeuwrally op hun naam schreven. Dit jaar ging de Elzasser een beetje op in mistige sneeuwwolken. Hij houdt daar niet zo van.(wr/Foto’s:Willy Weyens)

     

    Bijlagen:
    Achtvoudig wereldkampioen Loeb werd zesde i12212.JPG (262.9 KB)   
    Miko Hirvonen werd tweede voor Citroën i12212.JPG (1.2 MB)   
    Thierry Neuville groeit i12212.JPG (243 KB)   
    Thierry Neuville sluit stilaan aan bij de groten i12212.JPG (191.2 KB)   

    12-02-2012 om 17:51 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOLDER IN 2012
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het seizoen 2012 is het tweede kalenderjaar dat Thierry Deflandre aanvangt als algemeen directeur van het circuit: "De internationale "kick off" van ons seizoen is opnieuw het GT1 World Championship. In 2011 leverde het in combinatie met de Belgische kampioenschappen een mooi gevuld circuit op voor de eerste Europese manches. Ook in 2012 zien we graag en gratis veel dames afzakken naar Circuit Zolder, ondermeer voor de tweede editie van onze zogenaamde "Glamour Village". Dit weekend vindt plaats op 21 en 22 april 2012.

    Maar eerst is er de testdag op zondag 19 februari voor wagens die minder dan 95 dB(A) geluid produceren. Vervolgens zijn er de internationale testdagen zonder geluidbeperking op 3 en 4 april. Vanaf 8 maart vinden opnieuw op donderdag de wekelijkse internationale testdagen plaats. Weliswaar zijn diverse testdagen exclusief voorbehouden voor motoren, promotoren of teams.

    Met Clean Week 2020 heeft Circuit Zolder zijn duurzame ambitie de voorbije jaren in de kijker gezet. De evolutie van mobiliteit en gemotoriseerde sporten gaat héél snel. "Circuit Zolder wil in dit veld - FIA-kampioenschappen voor EV's zijn volgend jaar een feit - een betekenisvolle rol spelen, meer nog, voorloper zijn. We bouwen onze pioniersrol stelselmatig uit, met zeer duidelijke focus. De volgende editie vindt plaats van 4 tot en met 6 mei 2012, en laat zich nu al goed gevuld aankondigen", zegt Thierry Deflandre.

    Met de komst van de "European Le Mans Series" op 19 en 20 mei 2012 zal de variatie in de kalender toenemen. De reeks van Patric Peter treedt dan wel aan zonder de LMP1 in 2012, maar het is een aantrekkelijke serie die menig autosportliefhebber graag ziet komen. Circuit Zolder kijkt in elk geval uit naar de komst van deze naar schatting 30 auto's tellende armada voor de "6 Uren van Zolder".

    De "Dutch Supercar Challenge" (Benelux Zone Reglement) zal trouwens 3 keer te verwachten zijn op Circuit Zolder, met name bij de GT1, de Zolder Super Prix (op 7 en 8 juli 2012, een organisatie van promotor Dick Van Elk) en optioneel tijdens de 24 Uren van Zolder.

    De Truck Grand Prix staat op een belangrijk kruispunt: na meer dan 30 edities is ook in deze sector een nieuwe en duurzame trend ingezet. In 2012 wordt deze trend verder uitgediept en zal het evenement nog iets "scherper" worden gesteld. in de transport- en logistieke sector. Het staat gepland op 22 en 23 september.

    Voor Circuit Zolder is en blijft hét belangrijkste jaarlijks terugkerende evenement de "24 Hours of Zolder". Daar bestaat geen twijfel over. Het format zal in 2012 niet worden gewijzigd: het zal een wedstrijd van een etmaal blijven, dit in het weekend van 8 en 9 september. De aandacht wordt verder gericht op de herbronning van de "24 Hours of Zolder". In dit kader kunnen we aankondigen dat er extra inspanningen worden geleverd om deelnemers aan te trekken via Jacky Andrezejewski. Die was in de jaren '90 actief op Circuit Zolder en is gepokt en gemazeld in de autosport.

    De organisatie van de 24 Hours of Zolder zal opnieuw 100% in handen van Circuit Zolder liggen. Er is overigens de ambitie om samen met de organisatie van Supersonic Festival deze gecombineerde "happening" verder uit te bouwen. De voorbij 24 Hours of Zolder markeerde meer dan 35.000 bezoekers, een volle paddock met hospitality-suites, uitverkochte loges en mezzanines.

    Het autosportseizoen zal opnieuw worden afgesloten tijdens de Race Promotion Night, met ondermeer de tweede uitgave van de "1000 km van Zolder" op 10 november 2012.

    Op vraag van de RACB werden de aangemelde datums voor de VW Fun Cup, Belgian First Races en Belgian Masters, behouden op de kalender. Dit in afwachting van de aanstelling van de nieuwe promotor van de betrokken kampioenschappen of series. (Tekst van Zolder overgenomen door wr)

    Kalender 2012


    Maart 17-18                                     VW Fun Cup 7 Uren van Zolder

    April 01                                            Provinciaal Limburgs Kampioenschap BMX
    April 03-04                                      Testdagen
    April 07-08                                      Belgian First Races
    April 15                                            Race Wars
    April 21-22                                      FIA GT1 World Championship

    Mei 01                                             BGDC
    Mei 04-06                                        CLEAN WEEK 2020
    Mei 12                                              Cyclosprint Classic (Bikes)
    Mei 19-20                                        European Le Mans Series (6 Uren van Zolder)
    Mei 26                                             Fischerman's Friend Strongmanrun

    Juni 02-03                                       La Lamera Cup
    Juni 16-17                                       Van Zon Sprint Series (motorbikes)
    Juni 30 Juli 01                                 Eneco 24 Uren voor fietsen

    Juli 07-08                                        Zolder Super Prix

    Augustus 04-05                               UEC BMX Summer Games
                                                            BK G-wielrennen Tijdrijden
    Augustus 18-19                               Zolder Race Festival
    Augustus 25-26                               VAB Autohappening

    September 02                                 Vlaams kampioenschap BMX 2012
    September 08-09                            24 UREN VAN ZOLDER
    September 16                                 10 Mijlen van Zolder
    September 22-23                            TRUCK GRAND PRIX
    September 29-30                            UEC EK BMX Ronde 1 en 2

    Oktober 13-14                                Belgian Masters of Endurance (Bikes)
    Oktober 20-21                                Belgian Masters

    November 10                                 RACE PROMOTION NIGHT
    November 17                                 BELGIAN AUDI VW CLUB DAY

    December 08                                 Wintercup
    December 26                                 UCI World Cup Cyclo-Cross

                                            












    12-02-2012 om 17:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THIERRY DEFLANDRE: ZOLDER BRUIST IN SPA !

    Thierry Deflandre, General Manager van Circuit Zolder, is een geroutineerde man in zowel autosport als autoindustrie. Hij heeft daarin letterlijk alle watertjes doorzwommen en stunt nu als General Manager regelmatig met Circuit Zolder. Met de deelname van een Porsche 911 SC in de kleuren van Zolder maar evenzeer die van het vroegere, legendarische, RAS Sport wil hij naar het publiek toe gaan en daar het dynamisme tonen van het Limburgse circuit.

     

    “Deze keer maakt Circuit Zolder de verplaatsing naar de toeschouwers. Dat is toch leuk voor het imago, niet ? Wij voelen ons niet gebonden door de grenzen van ons terrein. Circuit Zolder is in volle beweging en wij willen onze activiteiten voortdurend ontwikkelen. De Legend Boucles de Spa is een groot populair evenement, een soort rijdende Racing Show waarop wij niet mochten ontbreken. Het is niet de eerste keer dat een auto in onze kleuren wordt ingezet. Het is voor ons een toffe operatie die onze steun verdiende. Als laureaat van de “24 Uren van Le Mans” illustreert André Lotterer in persoon twee van onze belangrijkste evenementen dit jaar in Zolder: de European Le Mans Series (6 uur van Zolder op 19 en 20 mei a.s.) en de “24 Uren van Zolder” (8 en 9 september). We konden ons geen betere casting toewensen. Nu moeten wij nog alles uit de kast halen om hem aan de start te krijgen van onze eerste grote afspraak. Met name het GT1 World Championship op 22 april”, knipoogt de Zolderse General Manager die zijn tweede jaar aansnijdt in die functie.(wr)

     

     

    12-02-2012 om 13:07 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    11-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOE ANDRE LOTTERER NAAR DE LEGEND BOUCLES DE SPA KIJKT
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op 18 februari 2012 neemt de winnaar van de “24 Uren van Le Mans 2011” met Jean-Marc Fontin als navigator deel aan de “Legends Boucles de Spa”. Ze rijden met een Porsche 911 SC uit 1977. Het gaat om een groep 3 die een drieliter motor heeft en 161 kW (220 pk) op de straatstenen kan neerzetten. De auto draagt de kleuren van Circuit Zolder, meteen ook de rood-witte tinten van het legendarische RAS Sport waar Lotterer’s vader ingenieur was tijdens de jaren ’80. De man die vorig jaar na een bloedstollend duel met Peugeot de Audi R18 TDI met 13” voorsprong naar de zege leidde in de grootste en snelste uithoudingsrace ter wereld, vertelt hoe hij naar het avontuur in Spa kijkt. Hij weet dat rally iets anders is. Sebastien Loeb spelen is weinigen gegeven. Een circuit laat toe een kadans op te bouwen, te onderhouden, en vastliggende “points-de-repairs” te kiezen. In rally verandert het decor constant, de weggesteldheid ook, om nog niet te spreken van de muur van enthousiastelingen waarin je je moet inboren en jezelf dwingen geen gas terug te nemen bij de bangelijke aanblik daarvan. André vertelt.

     

    “Ik ben gelukkig en ongeduldig om te kunnen starten in mijn eerste rally” stelt de dertigjarige ex-Jaguar-testrijder in F1. “Hoewel ikzelf debuteerde in karting, ging ik in de periode dat mijn vader in Châtelet werkte vaak mee naar de Belgische rally’s. Ik volgde de assistentie. Ik herinner me nog goed de dag – ik was vijf jaar of zoiets – dat mijn vader met de Belga Porsche thuis voor de deur stopte omdat hij enkele tests uitvoerde. Daarop bracht hij mij in die Porsche naar school. Ik droomde van rally ! Op het ogenblik dat Olivier De Wilde (autosportjournalist van La Dernière Heure en letterlijk wild bezeten van races en schrijven) mij tijdens de 1000 km van Francorchamps kwam vragen om deel te nemen aan de Legend Boucles, heb ik niet lang getwijfeld om mijn akkoord te geven.”

     

    André gaat verder. "Enkele weken later zagen Olivier en ik elkaar opnieuw in Le Mans en zegde hij: “Als je Le Mans wint, nodigen we je uit voor de Legend Boucles de Spa ! Ik heb mijn opdracht volbracht en Olivier hield woord dankzij de steun van Circuit Zolder (waar ik in 2000 in mijn eerste F3-race op het podium eindigde) en de Belgian VW Club (met zijn fantastische voorzitter J.G. Malvoy die op zijn beurt al veel talent in de kweekvijvers opviste en jong volk eerlijke kansen geeft nvdr). Ik hou er dan ook aan om de heren Thierry Deflandre en J.G.Malvoy, maar ook…Dr Wolfgang Ullrich van Audi Sport te bedanken. Hij gaf me namelijk de toelating om deel te nemen met een Porsche…!”

     

    Na een eerste test beseft André dat hem een moeilijke opdracht wacht. “Vooral als het sneeuwt. Omstandigheden die je op circuit zelden of nooit ervaart. Voor mijn doop in deze discipline kan dat tellen. Ik weet dat ik uitkom voor een goed team en een uitstekende navigator naast me heb om mij in te tomen als het moet. Ik heb wel begrepen dat ik deze rally niet kan winnen en dat ik niet zo hard en laattijdig in de remmen moet/mag gaan zoals op circuit. Ik zal daar goed moeten op letten om niet van de baan te sukkelen of mijn eerste “regelmatigheidsproef” niet goed te volbrengen. Ik ga het dus kalm aan doen. Als dat lukt tip ik erop binnen de eerste twintig te finishen.” Tot daar André Lotterer voor zijn eerste “Legend Boucles de Spa”. Een mooi verhaal.(Tekst:Walter Rombauts/Foto’s:Circuit Zolder)

     

    11-02-2012 om 10:39 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    10-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAZDA DIEPT LICHTBOUW VERDER UIT OP CX-5 SUV
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Iedere kilogram die wordt uitgespaard op een auto betekent minder brandstofverbruik en meteen lagere emissiewaarden. Mazda wacht nog voor de hybride- en puur elektrische auto, maar diept verder het lichter maken van een model uit. Zonder dat de stevigheid, zeg maar de stijfheid, van het voertuig daaronder lijdt. Samen met de “Japanese Polypropylene Corporation” heeft “Mazda Motor Corporation” bijzonder licht kunsthars ontwikkeld. Het wordt gebruikt om – bijvoorbeeld – de voorzijde en achterkant van een auto te vormen. Het is dunner dan klassiek hars en spaart enorm veel gewicht uit. Gebruikt zoals hierboven beschreven levert het een gewichtsbesparing van 20% op. Mazda scoorde eerder al op dit gebied met de enorm plezierige “2”. Nu past de autobouwer uit Hiroshima dit materiaal ook toe op de succesvol gelanceerde CX-5 SUV.(wr/Foto's:Mazda)




     

     

    10-02-2012 om 15:46 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZOLDER'S SEIZOEN BRUIST TOT IN SPA
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Op een drukbezochte persconferentie vanochtend in Zolder is veel meegedeeld. Als excentriciteit zelfs een seizoenbegin in…de “Legend Boucles de Spa” met een Porsche 911 van RAS in de kleuren van… Circuit Zolder alwaar een dynamisch algemeen directeur Thierry Deflandre een bruisende voorstelling gaf van een volgeladen jaarprogramma op het Limburgs asfaltlint dat zich opmaakt voor vijftig jarig bestaan in 2013.

     

    Zo werd aangekondigd dat André Lotterer, mede-winnaar van de jongste “24 Uren van Le Mans” mede dankzij de Belgian Audi Club zijn rallydoop zal bleven tijdens die Legen Boucles de Spa. Destijds was deze winterkraker de seizoenopener en werd georganiseerd onder het verlichte én dictatoriale bewind van Alphonse Delettre die vanuit zijn “Pitchoum” op de Place du Monument in hartje Spa de deelnemers toebrulde dat de aarde van alle “speciales” trilde alsof een Vesuvius of Etna nog eens uitbarstten. De grootste namen, van Stig Blomqvist, Tony Pond, onze eigenste Gilbert Staepelaere, Patrick Snijers, Bjorn Waldegaard, Guy Colsoul en andere Jean-Louis Haxhe’s moesten als kleine pagadders luisteren naar “Alphonse”. In zijn ruwe bolster had hij een klein hartje. Als iemand iets nodig had, en de meester-organisator voelde dat de nood waarachtig was, dan greep Alphonse in. Ten gunste van het verzoek.

     

    Nu zijn er al lang de Legend Boucles de Spa, evenzeer gesmaakt bij de autosportliefhebber, als destijds de ongenadige “Boucles”. Dit jaar dus André Lotterer aan de start. De van geboorte Duitse rijder neemt op 18 februari 2012 deel met Jean-Marc Fortin als navigator. Deze man leidde in 1996 en 1998 Grégoire de Mevius twee keer naar de zege in de Spa-klassieker. Voor deze gelegenheid ruilt André zijn vertrouwde LMP1 Audi R18 TDI voor een nieuwe Porsche 911 SC van 1977. Het betreft een groep 3 voorzien van een drielitermotor die door Delahaye Classic werd opgekitteld tot zo’n 161 kW (220 pk) en dus de kleuren van Circuit Zolder voert. Maar ook de kleuren van een vroegere zeer bekende rood-witte sponsor. Het is een eerbetoon aan zijn vader Henri, die in de jaren ’80 ingenieur was van de Porsche’s van RAS Sport.

     

    Daarmee begint het seizoen van Zolder. Historisch al, mogen we zeggen. Morgen geeft Walter’s Auto Cahiers een kort interview met André Lotterer en overmorgen wordt het verwachtingsvolle 2012 programma uitgesmeerd. Zolder bruist.(Tekst:Walter Rombauts/Foto: Circuit Zolder)

     

     

    Bijlagen:
    André Lotterer weet dat hem een moeilijke opdracht wacht 11212.JPG (3.3 MB)   

    10-02-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    09-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NICO ROSBERG HOUDT MERCEDES AAN DE TOP IN JEREZ
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Tijdens de derde trainingsdag in Jerez-de-la-Frontera heeft Nico Rosberg in de Mercedes W02 van vorig jaar ervoor gezorgd dat de Ster op de eerste plaats blijft schitteren in absolute chrono gezien. Zijn tijd is 1’17”613. De Duitsers legde 118 ronden van 4,428 km af (522,5 km) en daarmee achtte Mercedes zijn programma geslaagd. Voor wat de 2012 specificaties betreft is het echter de Fransman Romain Grosjean die met de Lotus E20 de snelste tijd neerzette: 1’18”419. De volgende "testcase" voor de eerste GP van het seizoen op 18 maart 2012 in Australië, gaat door van 21 tot 24 februari in Barcelona. Ook daar zullen verdere analyses kunnen worden gemaakt. Op het eerste gezicht ziet het ernaar uit dat Ferrari moeilijker dan vorig jaar aansluiting zal vinden bij de top. Felipe Massa vatte het niet met zoveel woorden samen, maar zei lakoniek "dat de werkdruk héél hoog is". Los van dit alles komt de GP van Bahrein (20-22 april en vierde race) in het gedrang omdat de onlusten in de regio waar de race doorgaat dagelijks voortduren. Daarbij vallen burgerdoden en meer en meer invloedrijke stemmen gaan op om de FIA te overtuigen de race af te gelasten.(wr/Foto:Mercedes)


     

     

    09-02-2012 om 18:23 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN LEAF VIA EUROPCAR ALS HUURWAGEN GEBRUIKEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nissan en Europcar kondigen vandaag aan dat de Nissan LEAF - de bekroonde en puur elektrische auto - in Londen en Parijs zal worden aangeboden op de markt van de kortermijnverhuur. Daarmee komt deze toch wel sublieme elektrische auto in contact met een breder publiek. Dat kan een "Electric Vehicle" populairder maken. Inzicht, aanvoelen en waarderen kan alleen als zelf wordt gereden. Want de EV is wellicht één van de moeilijkste auto's om over te communiceren. Alleen hem besturen vult de vele vragen in die in het koperspotentieel leven. Tijdens het rijden en met "inzicht" in het geven en nemen van energie tussen elektromotor en Lithium-Ion-batterij kan worden aangeleerd hoe men de beperkte autonomie van plusminus 126 km ten volle benut. Via het juist doseren van de vertragingsenergie kan de autonomie redelijk stabiel worden gehouden. Maar uitgerekend dàt overbrengen naar de niet-tehnisch gevormde autobestuurder is zo goed als onbegonnen werk. Misschien nieuw voer voor rijscholen.(wr)

    09-02-2012 om 16:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    08-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SCHUMACHER SNELST OP DAG 2 IN JEREZ !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Nadat Mark Webber in de ochtend met 1'19"184 de Red Bull RB8 bovenaan de tijdentabellen reed, duwde later zevenvoudig wereldkampioen Michaël Schumacher (43) de Australiër van zijn voorlopig troontje. De Mercedes-coureur zette met softrubbers de wijzers haarscherp op 1'18"561 en plaats daarmee een nieuwe uitdaging voor morgen. Dat is de derde en laatste dag van de eerste officiële trainingen voor het wereldkampioenschap Formule 1 2012. Kimi Raikkonen raakte vandaag van de baan in bocht 6 en door over de curbstone weer op de piste te rijden werd de bodem van de Lotus E20 vooraan beschadigd. Kimi beweert dat een felle windstoot hem dwong een bredere lijn te maken dan voorzien.(wr)

    08-02-2012 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    07-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KIMI RAIKKONEN SNELSTE OP DAG 1 IN JEREZ !
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Bloedstollend was het ogenblik waarop de nieuwste bolides voor het Formule 1 wereldkampioenschap 2012 de piste van Jerez in Andalousië opreden. Ijsgekoelde onberekenbaarheid Kimi Raikkonen (32- én wereldkampioen F1 2007) die terugkomt in een Lotus-Renault trok direct de wijzerstanden naar zich toe. In de 71 ronden die de Fin reed klokte hij met 1’19”670 de snelste tijd van de eerste officiële trainingsdag. Alleen Paul di Resta met de nieuwe Force India VJM05 ging mee onder de 1’20”. Hij zette 1’19”772 op de chrono’s. Al de rest bleef in de schaduw van de immer koele kikker die eigenlijk alles en iedereen aan zijn laars lapt eens dat hij achter het stuurwiel zit. Morgen de tweede dag. De messen worden vannacht nog geslepen. Kimi zette nog de puntjes op de beroemde "i": "'t Is plezant snelst te zijn op de eerste dag, maar voor het overige betekent het niets..." Indiscrete bronnen zeggen dat hij de grootste moeite heeft met zijn website op te zetten...t'Ja, er zijn altijd dingen die niet verenigbaar zijn.

    Wat op het eerste gezicht niet zo duidelijk is voor het grote publiek is dat die Lotus wordt aangedreven door de Renault RS27 Formule 1 motor. Raikkonen zet dus op die eerste dag direct Renault in de bloemetjes. Natuurlijk gaat Red Bull met de nieuwe RB8 met wereldkampioen Vettel en secondant Mark Webber de Fin van repliek dienen. Red Bull beschikt ook over die sublieme Renault F1 motor. Naast deze twee sterteams heeft ook Williams weer een Renaultkrachtbron net als het Caterham F1 team. Dit wil zeggen dat in het totaal één derde van het deelnemersveld met een Renault RS27 2012 rijdt. De huidige F1 motoren zijn nog steeds de 2,4 liter V8 motoren die ook in combinatie met een KERS-systeem kunnen worden gebruikt. Renault begint aan zijn 35ste F1-seizoen waarin het 10 keer wereldkampioen bij de constructeurs werd en negen piloten aan een wereldtitel hielp.

    Williams gebruikte een recuperatiesysteem dat een vliegwiel inhield - ook door Porsche aangewend - maar op dit ogenblik is niet duidelijk welk systeem zal worden gebruikt. Het klassieke "Kinetic Energy Recovery System" laadt bij vertragen én remmen een batterij op. De vliegwielversie laadt eerder een condensator op. Die kan korte tijd hogere energie vasthouden. In beide systemen "roept" de piloot via een "simpele" druk op de knop het opgebouwde vermogen weer op. Tot nu was dat 60 kW of 82 pk die opgeslagen werd. In de nieuwe F1-motoren die op komst zijn wordt gedacht dit vermogen te verdubbelen. Dat is voor volgend jaar. Nu plakken we tot 10 februari vast aan Jerez-de-la-Frontera waar eerste toetsen een beeld geven hoe het er op 16 maart 2012 kan uitzien in Australië.(Tekst:Walter Rombauts/Foto:DPPI/Renault)

     

     

    Bijlagen:
    RS27 2012 Renault F1 motor i7212.jpg (28.5 KB)   

    07-02-2012 om 22:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MEDEDELING VAN DE RACB

    De Koninklijke Automobiel Club van België bevestigt per 6 februari dezer dat de Belgische kampioenschappen op omloop, de uithouding- en sprintraces evenals de “Fun Cup” (met mogelijke nieuwe naam) in 2012 zullen worden georganiseerd precies zoals ze voorzien zijn op de sportkalender.

     

    De KACB SPORT zag zich echter verplicht de erkenning als promotor of organisator van elke natuurlijke of rechtspersoon die tot de groep SPEEDWORLD behoort in te trekken. Dit wegens organisatieproblemen en zeer belangrijke schulden t.a.v. meerdere belangrijke partijen in de autosport. (waaronder de RACB zelf, maar ook de omlopen enz…).

     

    De KACB zal weldra de naam van de nieuwe organisatoren voor 2012 bekend maken. Eerst wordt de selectie afgewerkt van de verschillende kandidaten die zich hebben aangediend.

     

    Alles wordt in het werk gesteld opdat geen enkele deelnemer enig ongemak zou ondervinden ten gevolge van deze wijziging die door heerkracht werd opgedrongen en dit met de vaste wil het seizoen 2012 perfect te doen slagen.(wr)

     

     

     

    07-02-2012 om 17:09 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MORGEN BEGINT DE F1 2012 IN JEREZ-DE-LA-FRONTERA

    Morgen 7 februari 2012 beginnen de eerste officiële oefeningen voor het Formule 1 seizoen dat op 16 maart a.s. in Australië aanvangt. Iedere bolide is met de grootste ijdelheid voorgesteld. Daarbij niets anders dan lof uitend over de kansen die de auto en zijn jockey’s maakt in dit nieuwe, ongewisse seizoen. Niemand is zeker van zijn stuk. Op tweevoudig wereldkampioen Sebastien Vettel en Mark Webber na. Hun Red Bull-Renault (RB8 nu) is een referentiepunt gebleven voor de concurrentie, hoe eigenzinnig knap die ook mag wezen. Jerez-de-la-Frontera zal een eerste gewaarwording zijn of men tijdens de wintermaanden zijn tijd verdaan heeft of met zevenmijlslaarzen de les van Adrien Newey heeft ingehaald.(wr)

     

     

    06-02-2012 om 14:16 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-02-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NISSAN STAPT TOP 10 VAN MERKEN BINNEN
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Het voorbije autosalon en een verdere succesvolle verkoop in januari liet Nissan toe 4,5% marktaandeel te scoren. Daarmee stapt het als eerste Aziatische merk de top 10 van de Merken binnen. Januari, traditioneel goed voor 20 à 25% van de jaaromzet in België, werd voor Nissan Belux een gigantisch succes. De Nissan inschrijvingen stegen met liefst 16% in vergelijking met vorig jaar terwijl de markt met 15% daalde. Meteen een record na 19 jaar (vorig record in 1993) en over de rode loper de top 10 van de Merken binnen. Populair bleken de nieuwe Qashqai, de speciale serie van de Juke die "Shiro" heet en natuurlijk de attracties van de nieuwste GT-R en de puur elektrische LEAF waarmee 1000 testritten werden gemaakt tijdens de tien dagen van het salon dat dagelijks 50.000 bezoekers ontving.

    "Het Qashqai-verhaal gaat alsmaar feestelijk voort, vooral dank zij de lancering van de nieuwe 1.6 dCi motor (met 119 g/km aan CO2 een knipoog naar de fleetverkoop) en de sterke communicatiecampagne tijdens het salon", verklaart Leon Dorssers, Managing Director Nissan Belux. Deze in de autowereld beslagen man kijkt met tevredenheid terug op een "vechterssalon". Want sinds de nieuwe regering de karwats over alle merken liet gaan door nieuwe belasting- en subsidiëringsregelingen, was het geen sinekure om nieuwe- en trouwe klanten Nissan-contracten te doen onderschrijven. Door de inzet van het hele dynamische team is dat toch gelukt en rijden nu méér Juke's en Qashqai-eigenaars zelfvoldaan rond. Nissan blijft een begrip.(wr)

     

    Bijlagen:
    Juke's speciale Shiro-serie verleidde vele kopers i5212.jpg (155.5 KB)   

    05-02-2012 om 17:19 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SOUNDS VAN CIRCUIT ZOLDER
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Volgende vrijdag zal Circuit Zolder tijdens een persconferentie bekendmaken welke internationale vedette in de kleuren van Zolder aan de start zal komen van de Legends Boucles de Spa. Tevens zal dan ook geweten zijn met welke auto ze aan de start komen en zal het hele seizoen 2012 van Zolder wereldkundig worden gemaakt. Uiteraard is het Algemeen Directeur Thierry Deflandre die met zijn gekende dynamiek de verschillende evenementen zal toelichten. Niet vergeten dat binnen een jaartje het Limburgs racelint vijftig jaar bestaat en dat zal niet ongemerkt voorbijzoeven. Het eerste echt geluid bromt weer over Zolder op 19 februari 2012 door auto’s die minder dan 95 dB(A) produceren. Vanaf 1 maart dan beginnen de echte internationale trainingen, donderdags zoals van oudsher gebruikelijk is. Zolder maakt zich op voor nieuwe uitdagingen.(wr)

     

     

    Bijlagen:
    Zolder maakt zich op voor nieuwe uitdagingen i5212.JPG (163.1 KB)   

    05-02-2012 om 17:04 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!